Saturday, April 16, 2011

TAK RASMI..BN MENANG 2/3 !


 alhamdulillah BN menang 2/3.. syukur pada tuhan.hidup omega !muka nuar jadi ijo ! 


dap bertanding 15 kerusi. menang 12 kalah 3..ini bukti cina pun tak suka dap maaaa....

47 comments:

Anonymous said...

SYUKUR KALAU BETUL..
AMIN.

anakbelaga said...

syukur!
1st time gi undi..
yeah,BN mng bergaya!

Anonymous said...

Alhamdulillah..Syukur.

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH...TAHNIAH BN DAN PENGUNDI2 BN.

PENGUNDI SALURAN 4

Anonymous said...

pegi mampus OMEGA

Anonymous said...

PAS ni parti GILA BABI...ada ke nak menegakkan Islam di negeri yang penduduk Islamnya hanya 22%....bertanding cuma 5 kerusi je ...bonggok betul....sebab tu berjuang lebih 50 tahun pun tak dapat jadi kerajaan..parti yang tak guna akal...PARTI LURUS BENDUL...PARTI UNTUK ORANG YANG TAK CERDIK......sekolah tinggi tak semestinya cerdik...kepada orang Malaysia dimana juga hati-hati berurusan denga kaum Cina kaum yang tak pernah berterima kasih dan suka menikam dari belakang...

Anonymous said...

Spt biasa, trend kini memperlihatkan kaum Cina majoritinya tidak undi BN.

Mulai dari sekarang abaikan mereka. Tumpukan kepada pengundi tegar BN untuk PRU13.

HIDUP BN!!!
mampuih PAS, PKR...

pemerhati said...

eh tapi dapig and co ada tambah kerusi x?

Anonymous said...

Allah Almighty is great. If really BN wins and retained the 2/3 majority, then it shows that the people of Sarawak did not support the PR form of governance. Congrats and kudos to the BN candidates who won. For BN candidates who lost their seat, do continue to serve the people well, whether they did or did not support and voted for u.

Khalidalwaleed
Singapore

Pengikut Nabi Muhamad said...

sokong kenyataan ini.....
Pas datang ke Sarawak bukan niat nak berdakwah...tapi berpolitik...gile kuasa...mata duitan...ulamak palsu
PAS ni parti GILA BABI...ada ke nak menegakkan Islam di negeri yang penduduk Islamnya hanya 22%....bertanding cuma 5 kerusi je ...bonggok betul....sebab tu berjuang lebih 50 tahun pun tak dapat jadi kerajaan..parti yang tak guna akal...PARTI LURUS BENDUL...PARTI UNTUK ORANG YANG TAK CERDIK......sekolah tinggi tak semestinya cerdik...kepada orang Malaysia dimana juga hati-hati berurusan denga kaum Cina kaum yang tak pernah berterima kasih dan suka menikam dari belakang...

Anonymous said...

おめでとう..omedetou (tahniah)

mesti dia org kata org sarawak akal singkat sebab undi BN.( tipikal ulasan org bingai..tak pernah nak terima kenyataan sebab selalu anggap diri lebih mulia dari org lain).
Kalah!..seribu satu alasan dan keburukan org lain di talakan.

Anonymous said...

Keputusan 2/3 diSarawak dah selamat Hehehe boleh agak dah PRU 13 dah hampir sangatttt....kita betting nak!! hujung tahun ni lepas gomen bagi bonos pada kakitangan kerajaan...PIlihan Raya UMUM

Anonymous said...

Tikam belakang? suka, suka !

Anonymous said...

Setuju sgt ngan Anon 7:31.....bilalah penganut2 parti PAS ni nak INSAF....Barua DAP jadikan mereka mcm LEMBU dicucuk hidung dan KALDAI jadikan TUNGGANGAN dgn rotan ditangan melibas2 punggung mereka bah...bah...bah...sampai sekarang tak FAHAM2...betul punya JUMUD otak UDANG.....ALHAMDULILLAH!!

anti bohmau said...

tak bagi bonus pun kita tetap bersyukur! janji bn menang!
kerjaya terjamin, pencen terjamin! segalanya tersedia di depan mata...
tunggu nak rebut peluang yg ada...
kalau bijak menggunakan peluang tentu berjaya..janji halal & berwawasan!

Anonymous said...

MENANG!!!!Tapi tokkaya tak puashati DAP tambah 4 kerusi lg.PKR dpt 3 kerusi.BN hilang 7 kerusi lg.Cukup untk bernafas saja,org melayu yang undi PKR dan DAP tu,Ingatlah,Jgn menyesal nanti.

Anonymous said...

alhamdulillah

Anonymous said...

Andai benar bagai di kata. CINA dalam2 parti pun dorg leh mencapai kejayaan ..mereka bersatu demi bangsa dorg. tapi kita melayu/islam di pecahbelahkan oleh ANUgerah dan PAS.. hampasssss betulll... coba duduk kat sabah anda akan perolehi bagaimana hidup berpuak2 di sana..

GAP KEMBALI said...

komen dah tak moderate lagi...kasi balun pakatan !

Anonymous said...

JANGAN SESEKALI GADAIKAN MARUAH UNTUK
PARTI YANG DINAUNGI DAP...X KAN SESEKALI MEREKA MEMPERJUANGKAN KITA, PERCAYA LAH..HIDUP BN!

PUTERI UMNO PAHANG

TokAyah said...

Najib tak perlu tergesa2 byk perkara yg perlu dilakukan. Sehingga negara kembali pulih daripada segala fitnah jahat pembangkang. Kita bersihkan dulu segala tohmahan dan fitnah jahat pembangkang. Hantarkan mereka ke liang lahat atau setidak2nya ke sg buloh

Anonymous said...

kah kah kah kah.... BN menang besar di Sarawak, Datuk Seri Pehin tetap letak jawatan sebagai Ketua Menteri.

Tetapi, parti anutan setan hamPAS kalah di lima kerusi serentak, org tua nyanyuk N.ajis tetap kebulur nak jd Menteri Besar Kelantan sampai mampus.

Hai la dunia... dunia...

aku je said...

esok mana satu keluar kat haramkah dan suara keliwatan? :

SPRM tak telus?

BN bawa pengundi hantu?

Orang Sarawak jahiliyah?

Orang Sarawak tidak akan ke syurga?

BN Konspirasi dgn SPRM?

Tak halalkan kemenangan?

Kita akan buat bantahan?


Pilih..pilih..!!

Anonymous said...

omega.. omega... where are u?? Sudah cabut lari ka??

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

keh keh keh... SPR tak adil, sengaja bagi BN menang besar. Yang pelik nape pulak SPR boleh bagi Baru Bian menang kat Bekalalan tu?? Kat DUN Pending, bekas penyanyi kelab malam pun SPR bagi menang???

Memang tak adil..... tak adil. Adil kepunyaan OmegaMAN sorang je.

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

orang2 pas, pkr dan dap ckp bila bn berkuasa, bn ambil tanah adat, makan duit rakyat, rasuah sana sini...tapi lupa ka mereka bahawa jika DAP atau PKR yang bekuasa di negara kita..akan kaya kah kita? atau hanya MEREKA saja yang kaya..fikir2 kan lah..pertahankan sesuatu yg memang hak kita, sampai bila2 pun!

ikrar orang muda

Anonymous said...

ALHAMDULILLAH, SYUKUR PADA ALLAH.

Anonymous said...

Aduhai, parti yg tak tau malu, org kata jgn masuk bertanding nk bertanding jugak. Kan mak dah kata jgn bertanding, kan dah dapat TELOR je. Tengok... tengok...

Anonymous said...

mmg cina x beleh pakai..

jgn kasi muka kat diorang..

DAP = KOMUNIS..

SEbab itu kita kena tentang mereka.

lucutkan kerakyatan ... boleh mampos balik cina...

Anonymous said...

CONFIRM LEPAS NI PENGUNDI BN DI SARAWAK AKAN DIHARAM SYARIEKAN OLEH NIZAR AND THE GANG..
HEHEHE
APA2 PUN, SYUKUR BN MENANG!!!
TAHNIAH RAKYAT SARAWAK YG SOKONG BN!!!
WA CAYA SAMA KORANG!!

Anonymous said...

OOOOIIIIII MANA NUAR NI? AKU NAK DENGAU KOMEN DIA?

MANA?

MANA JAM OMEGA?

LARI AMREKA KA?

Anonymous said...

ada jugak cina yg sokong bn bro..
yg kita wajib pelangkung ialah penyokong dap..Donkey Alike Party

Anonymous said...

Bro GAP, betul ke dengar ade sorang penyokong parti anutan setan mampus kat markas hamPAS arini?? Kesian... kesian... tut tut mampus menyambut kekalahan parti setan gamaknye.

Kah kah kah kah

aku je said...

cilakak violet yong si cina babi racist menang?

DS NAjib,Jangan le bagi muka sangat kat cina.... Nak tambah sekolah cina la..nak itu laa.. nak ini la... tapi pangkah hati komunis mcm violet yong, mcm guan eng.

Aku mmg tak pecaya kat cina2 esp area yg well developed mcm bukit bintang. Semua hati komunis..!

Dulu zaman bukit kepong, kat balai2 polis, bangkai komunis akan dibariskan di laman balai polis. Org2 kampung yg memang benci dgn komunis akan datang dan meludah bangkai mereka ni. Satu hari nanti, tak jauh dari sekarang, aku juga akan ludah cucu cicit komunis ni!

Esperalzi said...

Pasni PR akan lancarkan Gerakan 16 September khusus utk Sarawak bagi merampas kuasa di Sarawak. Baru Gian,ooops, maksud saya Baru Bian mungkin dah diarahkan Al Jubur agar cuba pujuk, beli dan paksa wakil2 BN yg menang agar paling tadah ke PR..

Anonymous said...

Alhamdulillah syukur kehadrat ILAHI memakbulkan doa hambaNYA yg meminta perlindungan NYA dari kejahatan manusia durjana.Dan memberikan kemenangan pada hamba2NYA yang ikhlas berjuang untuk bangsa negara dan ugama. Juga tahniah dan terima kasih saya kepada semua petugas BN serta team bloggers pro BN atas kerja dan penat lelah yang di curahkan bagi mempastikan kemenangan mutlak BN

Anonymous said...

ok... lepas 17hb, dia kata boleh tanya dia pasal omega ke, pasal video ke...

tanya la besok ye.. jgn dia spin pasal election ni sudah le...


ANUar!! besok 18hb... dah boleh tanya pasal omega, kaaannn????

jawab ye, jgn tak jawab

Anonymous said...

Walaupun suka, ada juga dukanya; dari kosong jadi tiga.
Kenapa ini boleh terjadi?

Azraque said...

Baru Bain boleh jadi Ketua Menteri Bakelalan

kayulmayul said...

najib pasni kena tegas, mana2 parti komponen dalam bn kalau x menang,jgan duk bagi pegang kementerian mana2 pun.barula dorg ni berusaha lebih.so xder la suara mewakili kaum dorang..jgka pnjg nya...kaum nih akan balik ke bn bila mereka sedar xda wakil dorang dlm kerajaan...

Anonymous said...

Mungkin bukan semua org cina tidak menyokong BN,ada juga yg menyokong tapi bilangannya tidak memberangsangkan,jgn emosianal ini kebenaran,mereka memang hendak menjadikan malaysia sebagai republik, sebiji macam S'pore, kalau bro baca buku Tun Mahathir bertajuk 'Malay delima',apa yg di ramal beliau adalah kenyataan...cuma org kita saja tak mahu ambil tahu..saya bukan hendak mengasut, ini kebenaran...berbalik kepada parti Pas..mereka tidak boleh di harapkan untuk menyelamatkan bangsa melayu/ bumiputra...vision /mision mereka kabur...segala tindak tanduk mereka lebih kepada politik dan tak genuine ..mereka mengunakan agama untuk kepentingan politik ...bukan mngunakan agama untuk kebenaran dan akhirat...banyak kempen dan tidak tanduk mereka menguriskan hati org melayu... sebab itu Pas tak boleh menang secara total ..ditambah lagi mereka bersekongkol dengan parti yg terang lagi bersuluh menentang islam ya itu DAP...untuk menyelamatkan malaysia dan org melayu pas harus berkorban dgn meninggalkan PPR dan bergabung dgn BN bagi memantapkan bangsa melayu dan BN khasnya...seperkara lagi UMNO/BN mesti lah ikhlas berhidmat..jgn rasuah jgn gadai kan kepercayan rakyat jgn naya rakyat, contoh saman ekor, dah di jadkan modal oleh PPR, dan JGN ambil harta rakyat...kita pun tahu perkara tersebut memang berlaku,rakyat melihat...kalau tak ada angin tak pokok bergoyang 'rakyat di utamakan ,itu mesti buat dan mesti seiring dgn perbuatan..kalau tak rakyat akan mengadili BN di PRU13 nanti..

Anonymous said...

kalau cina pegang rsuah2 nih lagi truk kot.dorang mana ada halal haram.kalau melayu islam tu, satu hari dorg akan tersedar jugak pahala dosa.soalnya sekarang bumiputera mesti pertahankan tanah air sendiri.puak pendatang cina ni jgan duk bagi muka.

abg m said...

tumpang gembira dgn warga Sarawak. Syabas tuan dan Puan anda bijak dlm memilih pemimpin. ALHAMDULILAH .

Anonymous said...

dengar kata orang china kuat bersatu. bukan di malaysia saja tapi di seluruh dunia. mereka muka tebal. negeri orang jadi negeri dia, hak orang akan jadi hak dia.
namun ini bumi Allah, sesiapa pun boleh mendiaminya, di mana saja. Tapi kita kenalah jaga dan menghargai hak orang, macam lagu anak dagang dirantau orang dendangan Kamariah Noor. Kalaulah kami Melayu menumpang di tempat depa, saya tak fikir kita akan dapat macam depa dapat di sini.

Anonymous said...

Cina kalau dia muslim ia tetap saudara kita..tidak timbul lai isu perkauman..
tp disebabkan mereka kafirla kita amat bimbang ia menentang Islam apabila berkuasa!

Anonymous said...

Kepada Pengikut Nabi..Istighfar la banyak-banyak ye.Sekarang ni kerana politik,orang melayu sanggup memfitnah,mencaci,menghina bangsa sendiri tanpa merujuk hukum agama.Kaum cina tak begitu pun.Amat memalukan bilamana bangsa bukan melayu didedahkan sikap dan fahaman sebenar bangsa melayu.Memalukan agama islam yang suci.Pengikut Nabi patut nasihatkan orang melayu dan tunjukkanlah sifat orang islam sebenar sepertimana Nabi SAW ajarkan.Sifat 20 dah hafal ke?

Anonymous said...

Kenapa la orang melayu sekarang ni suka mengelar orang dengan gelaran tak senonoh ke?Sekarang dah ramai yang berani dan tergamak menghina Nik Aziz kerana perbezaan fahaman politik.Apa la salah dia pada kalian sekeluarga?Dia pun makan nasi mcm kalian juga.Solat mcm kalian juga dan akan meninggal dunia mcm kalian juga.Pulanglah kepangkal jalan sebelum kalian dijemput malaikat Izrail.