Friday, April 22, 2011

MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA . (BAHAGIAN 1)

 cina raya, mungkin inilah perkataan yang paling sesuai untuk aku tamsilkan gambaran dan situasi politik terbaru tanah air.

isu penting di sini adalah cina menolak barisan nasional. atau ayat yang lebih tepat dan pedas cina menolak kerajaan dominasi umno. umno mengikut tafsiran wikipedia adalah partai yang didominasi oleh orang melayu.

apa itu bangsa melayu ? melayu itu mengikut tafsiran perlembagaan (undang-undang utama negara) adalah beragama islam,berbahasa melayu ,mengamalkan tatacara budaya bangsa melayu.

dalam kitab wikipedia, negara malaysia khususnya melayu telah membuat perjanjian berani ?

berani kerana dalam perlembagaan negara malaysia, telah ditetapkan pasangan melayu itu hendaklah beragama islam.

dalam mana-mana sejarah bangsa dan negara di seluruh dunia, mereka sama sekali tidak pernah menyarat wajibkan kedudukan nilai bangsa itu dengan pegangan agama.

cuma orang melayu sahaja yang sanggup, mampu,berani untuk berbuat demikian.

bangsa melayu yang dipasangkan dengan islam, telah ditetapkan dalam secara sah dalam kedudukan perlembagaan negara.

sejarah melayu bermula pengkisahannya dengan pemelukan parameswara terhadap agama islam.

sejarah pengkisahan melayu ini panjang. ada liku naik dan turun, gembira dan nestapa.

dulu, melayu tumbang bukan kerana kekuatan musuh sebaliknya ada sekelumit manusia munafiq yang sanggup menjadi barua kepada imperialisme penjajah.

jika kita berbahas berlandaskan kisah pensejarahan bible, pensaliban nabi isa as dikatakan telah dianiayai oleh rakannya sendiri yang bernama judas iscariot. 

melayu apa kurangnya. si kitol, mendeliar dan utimutraraja merupakan watak utama yang menyebabkan kejatuhan empayar melaka.

peristiwa betrayal (pengkhianatan melayu terhadap melayu) ini berterusan.

susur galur keturunan sultan mahmud mangkat dijulang juga pernah mengalami senario pengkianatan yang sama.

jangan salah sangka. budaya betrayal (pengkhianatan ) tidak sahaja berlaku terhadap pensejarahan bangsa melayu.

jeneral katsumoto merupakan panglima terakhir keturunan samurai yang selama 900 tahun berjaya menjaga institusi diraja nipon. namun kerana ada sundalan bangsa, maruah samurai akhirnya berkubur. samurai kini hanya dijadikan bahan arkib muzium dan pakaiannya hanya layak dijadikan tatapan kamera lensa pelancong.

mungkin kisah betrayal samurai ini terlalu jauh untuk direnung.

pandang sahaja keruntuhan kerajaan taliban , apa yang anda dapat lihat ? tiada lain betrayal puak syiah yang bersengkongkol dengan kafirin laknatullah. jika disebut nama abdul rashid dostum,najebullah maka akan dapat dikaitkan kejatuhan kerajaan taliban ke tangan kafirin.

bagaimana pula dengan saddam husin ? bukankah sadam mati di tali gantung gara-gara pengkhianatan puak ekstremis syiah yang diketuai oleh moqtada as sadr.

kisah pensejarahan betrayal ini berlarutan. 

walau bagaimanapun, kadar dan cara kejatuhan sesuatu bangsa itu bisa berbeda pengakhirannya.

ada yang tumbang dengan terpaksa bermandikan darah, ada yang tumbang dengan istilah demokrasi,hak asasi,liberalisasi dan segala terma-terma ciptaan kafirin yang bermatlamat sanya mahu menumpaskan kerajaan.
fikirkan semula sejarah islam wahai saudara. 1500 nabi muhammad saw telah meninggalkan kita.

faktor kegemilangan islam sedaya mungkin cuba dihapuskan oleh kafirin,munafikin dan fasikin.

di bumi bertuah ini yang namanya malaysia, dulu dikenali sebagai tanah melayu, dalam kitab kuno dikenali sebagai ma-da-yo letaknya gemilang islam. melayu itu islam dan islam itu melayu.

selama 1500 tahun sejarah dalam usaha untuk  menghapuskan islam tak pernah padam.

dari pemerintahan rasulullah saw, khulafah ar rahidin,kerajaan uthmaniah,abasiah,mamluk,tuglug dan lain-lain semuanya telah tumbang. di sisi sejarah islam negara bangsa di rantau ini seperti contoh kesultanan perlak,samudera pasai,acheh,inderapura,demak,panteng,mataram,cirebon dan lain-lain semuanya sudah tiada.

fikirkan semula mengapa ia tumbang ?

tumbang kerana faktor perencanaan penjajahan yang ada watak betrayal.

kerajaan islam di atas sudah menjadi bahan sejarah. namun tidak bagi tanah melayu.
9 kesultanan melayu masih wujud dan terus bertahan sejak 500 tahun yang lalu.

perhatikan gelombang kejatuhan kerajaan islam tanah arab, diikuti di bumi afrika, islam di eropah,india,china dan asia tenggara. semuanya sudah tiada kecuali di malaysia dan brunei.

kerana apa kerajaan pemerintahan melayu ini dapat terus bertahan ? 

kerana pusaka moyang turun temurun telah mensyaratkan bisikan bahawa tanah ini adalah tanah orang melayu. orang melayu yang agamanya islam dan tidak berperangai munafik. bisikan pusaka moyang melayu juga menyebut bahawasanya orang melayu bertuankan raja, raja itu adalah payung kepada institusi agama dan hak bangsa. kekalkan ia sampai ke anak cucu, tumbang raja tumbanglah melayu.

bijak sungguh orang lama meletakkan konsensus utama ini. ia sebenarnya telah menguntungkan kita.

hari ini sejarah betrayal berulang. kita boleh bersikap pro dan kontra dalam membincangkan pelbagai isu.

namun yang jelas, sikap baik budaya bangsa melayu ini telah cuba dicabar wibawanya.
hari ini konsep cina raya sudah semakin galak berleluasa. betis yang selama puluhan tahun bangsa melayu beri kepada cina nampaknya tidak mencukupi bagi mereka, peha pula yang diminta.

dalam budaya politik dan sosiologi cina, mereka mampu melaksanakan sesuatu yang amat jarang untuk  bangsa lain implementasi.

mereka boleh berpuak, mereka boleh berpihak,mereka boleh berbeza pandangan namun bilamana isu hak cina dibincangkan, mereka ini bisa bersatu.

dulu mereka mengusai ekonomi dan hari ini mereka mahukan darah yang lebih manis sekali, tak lain mengusai politik malaysia.
ide mahukan kuasa politik ini pernah berlaku pada tahun 1969.

saat ia muncul bila lahanat cina bernama lee kuan yew berjaya meluaskan agenda politik cina raya di singapura.

lebih licik apabila singapura merdeka melalui kemasukan temasik ke dalam malaysia.

dasar malaysian malaysia yang diperjuangkan oleh lahanat kuan yew telah menggugat kestabilan politik negara. tak sampai 2 tahun singapura ditendang keluar oleh tunku.
namun dalam masa 2 tahun itu, bisa sial kuan yew telah merebak luas di tanah melayu melalui proksi utamanya yang bernama lim kit siang.

silap kita. aku ulang silap kita kerana terlalu mahu terbuka dalam usia awal tanah melayu merdeka.

kempen pilihanraya selama 18 hari pada tahun 1969 mengundang padah. masa yang terbuka luas ini digunakan sepenuhnya oleh dap untuk merekayasakan doktrinisasi cina raya sebut malaysian malaysia.

malaysian malaysia ini berkonsepkan keterbukaan tanpa melindungi hak kaum asal. 1969, apalah sangat nasib orang melayu baik dari segi ekonomi dan pendidikan jika dibandingkan dengan cina.

keputusan pilihanraya 1969 telah mengugat kuasa politik orang melayu.

di selangor, kedudukan kerusi dun telah seri 11-11.

cina baik mca,dap dan gerakan sama akhlak akidahnya. mereka akan hanya berpaut pada dahan yang kuat atau lebih tepat menguntungkan.

2 adun mca telah lompat parti dan menyokong pembangkang. kerajaan melayu jatuh tumbang. kemudian kamu tahu apa yang berlaku seterusnya.

selepas peristiwa 1969, politik melayu beransur-ansur stabil dan semakin kukuh.

dasar ekonomi baru telah mewajib syaratkan beberapa kepentingan melayu yang mesti  dijaga dan dipertahankan.
dato haron adalah pelaksana tegar dasar ekonomi baru. antara kejayaan utama dato haron adalah mewajibkan bangsa melayu menduduki kawasan strategik bandar-bandar utama sekitar selangor dan kuala lumpur. 

bukan sekadar itu malah perbandaran baru juga telah diwujudkan. subang jaya antara prime location perancangan luar biasa dato haron.
perkara membentuk dominasi melayu dalam semua bidang terus ampuh sehinggalah ianya mula diancam oleh manusia melayu paling munafik, bernama anwar bin ibrahim.

anwar bukan sahaja menghentam dasar pro melayu malah dia jua sanggup menggadaikan maruah islam demi meraih semaksima undi bangsa lain.

anwar membaca gelojak didih rasa ketidakpuasan hati-hati kafirin. 

setelah mengenalpasti item-item utama kehendak kafirin, anwar telah melontarkan buah dadu kepada mereka.

anwar kata, kita hapuskan deb ! 
mereka bertepuk tangan.

anwar kata kita sokong lina joy untuk murtad !
kafirin bersorak gembira.

anwar kata kita sokong dasar meritokrasi !
bangsa cina terus melompat kesukaan.

akhir sekali anwar melambungkan dadu terbesar, kita hapus perkara 153 !

keputusannya pru 2008 , 5 negeri tumbang dan kerajaan melayu buat pertama kalinya dinafikan hak majoriti 2/3 dalam parlimen.
inilah sumbangan terbesar bapak munafik melayu bernama anwar ibrahim.
kekonsistensi penghancuran hak islam dan melayu rupanya semakin parah apabila ia diteruskan oleh partai pas.

nama-nama besar petualang islam/melayu seperti kalid gereja samad, nik aziz,nizar jamaludin,mahfuz omar,dr zulkifli ahmad,dr mariah,dr syed azman,mahfuz omar,salahudin ayob,kamarudin jafar,dr hatta ramli telah berdiri sama tegak dengan sebarisan lagi pembangsat melayu dalam pkr yang diterakan namanya seperti kalid ibrahim,suhaimi shafie,azmin ali,saifudin nasution,nik nazmi, zuraidah kamarudin,nurul izah dalam agenda membangsatkan institusi islam,melayu dan raja-raja di malaysia.

cina raya lahanat dap bertepuk riang dan ria. kerana bagi mereka tak sampai 2 tahun mereka berjaya mewujudkan sebarisan petualang anak bangsa melayu yang sanggup menghancurkan hak yang sedia ada.

ini adalah kejayaan luar biasa. extraordinary dan sungguh menakjubkan.

hari ini cina raya sudah semakin kuat gelombangnya. bapa komunis malaysia, kit sial sudah pasti kerap membisikkan kejayaannya di telinga penyundal utama lee kuan yew.

ingat lagi kata aku ? cina walaupun berbeza namun atas dasar kepentingan bangsa, mereka boleh bersatu.
semalam dalam kenyataan terbarunya, chua soi lek dan 5 pimpinan tertinggi mca sudah berkira-kira untuk 'memikirkan semula' hala tuju mca. 

kata mca ;
Para pemimpin MCA berdiri teguh di belakang presidennya Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang memberi amaran bahawa masyarakat Cina akan kehilangan perwakilannya dalam kerajaan sekiranya parti itu kalah teruk dalam pilihan raya umum akan datang.
Sejak malam tadi, ibu pejabat parti telah mengeluarkan sekurang-kurangnya lima kenyataan pelbagai pemimpinnya yang menyokong kenyataan Chua bahawa MCA akan "membincangkan" kedudukannya dalam kerajaan jika prestasinya seburuk dalam pilihan raya umum 2008.'

kata mca lagi ;
Bersetuju dengan kenyataan Chua itu, ketua penerangan MCA, Heng Seai Kie berkata parti itu akan dianggap tidak relevan lagi jika ia tidak mencapai kemenangan di peringkat negeri dan pusat dan tidak lagi akan dapat mewakili masyarakat Cina.

"Jika masyarakat Cina menolak MCA untuk mewakili mereka, maka MCA tidak ada pilihan tetapi menyemak semula kedudukannya dalam arus politik nasional," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

akhir sekali setiausaha agung mca berkata ;
"MCA tidak pernah berganjak daripada prinsip ini. Dengan kata lain, jika MCA hilang sokongan majoriti rakyat Cina Malaysia, MCA akan kehilangan tempat berpijak dalam arus politik perdana Malaysia.

"Jika ini berlaku, MCA mesti menjalankan satu kajian semula yang komprehensif mengenai peranan dan kedudukan parti kita, dalam kerajaan negeri dan pusat," kata Kong. 

JADI APA PERLU KITA LAKUKAN ?
APA ISI ARTIKEL AKU SETERUSNYA ?
APA DESAKAN AKU ?
BENARKAH 'KITA' ADA CARA UNTUK AJAR CINA DAP ?

nantikan sambungan.....

124 comments:

aku je said...

Ada sesapa yg punyai artikel 13 Mei 1969 tak?

Kita beritahu dan fahamkan generasi muda anak-anak Melayu dan Bumi bahawa DAP memang sebenar-benarnya mahukan Tanah Jawi ini menjadi satu lagi empayar cinaraya moden dari dulu lagi.

Pada 1945,terang-terang mengambil peluang yg terhidang dgn menubuhkan PKM dan membunuh seberapa ramai orang Melayu.

1969, terang-terangan bermula dgn laungan keparat mereka menyuruh orang Melayu di Kampung Baru balik kampong.

Hari ini, mereka gunakan orang-orang Melayu yang rela menjadi tali barut atau yg terlalu berdendam terhadap parti tunjang orang Melayu iaitu UMNO dengan label hari ini pencacai PAS dan PKR a.k.a anjing DAP. Sebuah lagi Parti Komunis (Moden)

Buy Chinese last!

headbomb said...

darah aku terus menyirao dengan kebodohan melayu2 pr... bangkitlah melayu nusantara...

berkenaan perang negara china dan jepun sejarah perang WW2
http://headbomb.blogspot.com/

Anonymous said...

perkasakan minda melayu. perkasakan ekonomi melayu. buy chinese last. semoga pengikut2 pkr dan pas sedar. melayu bersatu.

Anonymous said...

Sejarah Melayu bermula jauh lebih awal lagi dari PARAMESWARA.
Pelarian Parameswara berlaku setelah kekecohan kerajaan Sriwijaya (Melayu). Kerajaan Melayu Melaka ada sinambungan kerajan Melayu Sriwijaya. Ada banyak lagi kerajaan Melayu yang penuh gemilang bertebaran dia seluruh pelusuk Nusantara sebelum lahirnya Melaka spt Kerajaan Gangga Negara, Beruas, Tambralingga (http://en.wikipedia.org/wiki/Tambralinga),Caiya (http://en.wikipedia.org/wiki/Chaiya_District), Gelanggi (http://en.wikipedia.org/wiki/Kota_Gelanggi), Langkasuka, Chih Tu, Pan Pan (http://en.wikipedia.org/wiki/Pan_Pan),
Angkor di Kemboja, Silendra di Tanah Jawa.. etc.

Perhatikan tarikh keujudan kerajaan2 diatas, jauh lebih dahulu, kesemuanya sebelum abad ke 10Masihi berbanding kerajan Melaka yg ujud hanya pada 1400 masihi.

Sebagai Melayu kita patut berbangga dengan fakta keagungan MELAYU ini dan patut diwar-warkan kepada semua yang bernama MELAYU!.

mabong said...

Sejarah Melayu bermula jauh lebih awal lagi dari PARAMESWARA.
Pelarian Parameswara berlaku setelah kekecohan kerajaan Sriwijaya (Melayu). Kerajaan Melayu Melaka adalah sinambungan kerajan Melayu Sriwijaya. Ada banyak lagi kerajaan Melayu yang penuh gemilang bertebaran dia seluruh pelusuk Nusantara sebelum lahirnya Melaka selain Sriwijaya spt Kerajaan Gangga Negara, Beruas, Tambralingga (http://en.wikipedia.org/wiki/Tambralinga),Caiya (http://en.wikipedia.org/wiki/Chaiya_District), Gelanggi (http://en.wikipedia.org/wiki/Kota_Gelanggi), Langkasuka, Chih Tu, Pan Pan (http://en.wikipedia.org/wiki/Pan_Pan),
Angkor di Kemboja, Silendra di Tanah Jawa.. etc.

Perhatikan tarikh keujudan kerajaan2 diatas, jauh lebih dahulu, kesemuanya sebelum abad ke 10Masihi berbanding kerajan Melaka yg ujud hanya pada 1400 masihi.

Sebagai Melayu kita patut berbangga dengan fakta keagungan MELAYU ini dan patut diwar-warkan kepada semua yang bernama MELAYU!.

ma$$ said...

teringat dokumentari 13 mei kat nt7 dulu, makcik ni kata kalau skrang berlaku lagi 13 mei, kita tak kan menang sebab rata2 budak2 melayu di kg baru banyak hisap dadah. sedih sedih... sekarang ni melayu banyak rosak akhlak. yang belajar tinggi2 pulak banyak yang liberal. yang dont care pun banyak. harap2 kita kita ni yang sedar teruskan usaha majukan bangsa melayu islam tercinta

Anonymous said...

Kalau lah DAP berjaya menjadikan Malaysia seperti ia mahukan, maka yang patut kita kutuk ialah Melayu PAS dan Melayu dalam PKR! Tak sedar sedar mereka ini tanah tumpah mereka hampir hampir tergadai kerana kebodohan mereka berpolitik!

aku je said...

Kita panggil je la Melayu PASberg dgn Melayu P-gay-R dgn nama anjing jinak DAP..

Memang anjing pun. Suruh pasang banner DAP, pakai kot panas2 rembang pun pasang..

Suruh kibarkan maruah DAP..kibar..siap bawak anak bini lagi tu..

Suruh panjat pokok pasang lambang roket..panjat..

Suruh baring atas jalan halang Sultan sendiri..baring..

Peh..anjing sungguh anjing-anjing DAP ni.

Buy Chinese last!
1Melayu 1 Bumi

Anonymous said...

haramkan saja buku 13 mei yang dikarang oleh pengarang china yang mengutuk melayu sebagai pencetus, walhal depa lah yang menaikkan darah melayu hanya kerana menang sikit pilihanraya 1969. buku itu juga memuja aljuburi dan khalid ibrahim. china juga cuba menaikkah chin peng sebagai pejuang kebangsaan dan suriani abdullah sebagai serikandi. depa tu KOMUNIS!!

misnadi_hamzah said...

tak sabar nak tunggu bahagian ke -2....nice article....tahniah

Anonymous said...

Statement dr Tun M yg dulu memeranjatkan dan mendapat kritikan dari ramai org2 Melayu "MELAYU MUDAH LUPA".. tp skrg itulah hakikatnya..

Generasi muda melayu skrg ni ramai yg ckp "BN ingat kita bodoh ke mcm org2 dulu senang nk diperdayakan"..

Tp bagi aku mmg generasi muda Melayu skrg ni ramai yg cerdik dan celik IT tp teramatlah bodoh smpai senang diperbodohkan dgn stigma Anwar diperdaya.. Anwar pembela rakyat.. BN Zalim.. senang sgt diperbodohkan..

Hakikatnya PR mengambil peluang dr sikap generasi muda melayu itu sendiri yang kononnya nak mengubah dasar sedia ada kepada dasar yg baru..

Media M'siakini, M'siawaves & blog2 pro-PR setiap hari meniup sentimen anti BN dan anti Melayu bukan sahaja utk org cina ttp org2 Melayu sndiri..

Dah banyak kali saya bagi komen dlm blog2.. org cina/india ni kiblat politik dia mmg berbeza tp tokong dn kuil dia satu. Maknanya x kisahlah dia tu DAP or MCA or MIC or Gerakan or PKR or PPP or PCM or apa sahaja tp bila smpai kepada isu atau apa sahaja yang melibatkan kaum dia.. dia akan bersatu.. sbb tu kita tgk org cina/india ni kuat..

Tp org Melayu bila sampai isu ketuanan Melayu ada plak yg ckp "Mana ada ketuanan Melayu.. ni sumer UMNO je yg wujudkan".. bila sebut perkara 153, ada plak org Melayu yg ckp.. "alaahh UMNO saje nk takut2 kan kita"..

Inilah hasil drpd fahaman yg dh diserap dn oleh media2 ni. Tahniah utk org Melayu yg cerdik tetapi bodoh sebenarnya..

Nasihat aku pada UMNO kalau nak kekal relevan kena lebih sensitif dgn org Melayu.. jgn asik nk menangkan bangsa cina jek.. Kalau org2 UMNO yg perjuangkan kemerdekaan ini masih lagi hidup menangis tgk UMNO skrg ni yg lebih tunduk dan sujud pada puak2 ni.

Tok We said...

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman


Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara

Anonymous said...

Kalau dah jenis racist...payahle nak cerita...

Najib korang pulak sebok dengan slogan 1M'sia...

Selama ni UMNgOk berkawan dengan MCA, Gerakan...tak pulak korang sebok...

Bila orang Cina tak terima MCA, Gerakan...dan terima DAP...mula kepoh...

MCA dan Gerakan tu bukan parti orang Cina ke?

Bila DAP menang diPP...apa lagi, serangan bertubi2 pun bermula...

Sebelum ni UMNgOk ke yg perintah PP...

Gerakan kan yg perintah bang oii...

Tak paham sungguh aku...

1M'sia taik kucing...

He he

Anonymous said...

MCA GERAKAN jangan lak lupa....

Anonymous said...

KJ, Hishamudin, Nazri Aziz adalah liabiliti UMNO.

Selagi 3 stoopid ni ada, aku akan tentang habis-habisan..
Si Kitol
Si Penakut
Si Tunjuk Garang tp mcm gampang bila dgn cina babi Namawee

Anonymous said...

kita bako.. kita bako aje.. memang tengah menyirap darah ni bila kenangkan apa yang cina sedang buat, lebih menyirap bila fikirkan betapa bodohnya puak PAS dan PKR yang rela diri dipijak. Ada otak letak kat kepala lutut. Memang betullah sejarah telah membuktikan... kalah sesuatu bangsa tu bukan kerana kekuatan musuh tapi ketidak sepakatan dan pengkhianatan oleh bangsa itu sendiri. Amat besar tanggungjawab kita.. Banyak yang perlu dilakukan... bolehkah kita sedarkan bangsa melayu yg sedang tidur dibuai pakatan haram? bolehkah kita kejutkan bangsa melayu yang alpa menikmati kesenangan hidup hasil perjuangan UMNO? bolehkah kita bangunkan bangsa melayu yg ramai hanyut tanpa menyedari tanah air sendiri hampir tergadai? bolehkah kita harapkan puak2 yang belajar tinggi2 tapi tak peduli apa yang bakal terjadi pada tanah sir sendiri.. Ya Allah bantulah kami..

Kak Hana

Unknown said...

mohon dikongsikan..

camne nak jawab komen aku je? artikel 13 Mei akub tak tahu tapi buku pasal 13 Mei aku pernah dengar..klau tak silap Tunku Abd Rahman yang tulis

Anonymous said...

Anon 3.49pm,

Kau ni dah layak mengundi ke belum?Kenapa bodoh sangat perbandingan kau?

Dalam pakatan siapa yg dominan?Dalam BN siapa yg dominan?MCA dan Gerakan dlm BN tapi UMNO yg kuasai BN.MCA dan Gerakan cuma jadi pelengkap dan rakan sekutu saja.

Tapi Dap dalm pakatan jadi ketua sebab dia pegang paling banyak kerusi parlimen.Anwar cuma jadi boneka saja sebab majoriti penyokong pakatan adalah cina,Melayu cuma minoriti saja,tarap2 barua aje.Ini kenyataan.

Orang berpolitik kau pun nak berpolitik.Orang jadi ketua kau jadi pencacai aje.Itupun bangga.

aku je said...

anon 3.49..

ko gelak la sekarang..

Ini lah antara tugas anjing parti komunis moden.

Org ckp pasal isu lain..lain lak yg kau komen.

MCA/Gerakan belum tunjuk kebajingan cinarayanya lagi. Sbb UMNO ,menguasai politik BN.

Pakatan Haramjadah kau? Bukan PAS atau pun PKR yg menguasainya..tapi DAP.

Kalau PASberg yang menguasainya aku tak semarah ini.

Anjing DAP betul la ko ni.

ZK said...

pengkhianat bangsa melayu adalah PAS dan ANWAR IBRAHIM. mereka adalah macai bangsa mata sepet yang nak menguasai Malaysia. PAS adalah munafik yang berkopiah, bertopengkan Islam.

di mana suara PAS ketika Namewee mengina Melayu dan menyamakan azan dgn salakan anjing???

di mana suara PAS ketika anwar menyokong lina joy yang murtad??

org kafir itu kita nampak dgn jelas. tapi org munafik lebih bahaya, sebab itu tempat mereka adalah paling hina di neraka!

penganut2 PAS, jaga akidah!

Anonymous said...

Melayu jangan lalai....

BERSATULAH.
BERSATULAH..
BERSATULAH...
BERSATULAH....
BERSATULAH.....
BERSATULAH......
BERSATULAH.......

TokAyah said...

MELAYU PAS DAN PKR YANG BANGGANG. DEMI UNTUK MELIHAT SEORANG MENJADI PM SANGGUP MENYERAHKAN KUASA KEPADA BANJINGAN DAP. MEREKA MASIH TAK SEDAR PAS NIZAR HANYA JADI BONEKA DAP DALAM PEMERINTAHAN PAKATAN DIPERAK. SEKELIP MATA TANAH KITA TERGADAI. KENAPA MASIH ADA BANGSA KU YANG SEBANGANG INI.????????????

Mr.Uda said...

Yang jadi punca masaalah sekarang ialah puak2 melayu dalam PAS dan PKR ini yg menjadi kaki penjilat mendewa-dawekan kafir harbi cina komonis lim kit sial, lim guan eeng, kor ming, ngok meng and bai toncek kapal sing dan dgn ketua segala munafik nuar berahi yg tak sedar diri semuanya itu akan muslihat cina kafir komunis untuk menguasai tanah melayu ini

Bila ditegur kata ini semua agenda umno, memang kepala otak mereka telah diliwat, tak boleh berfikir secara rasional, taksub membabi-buta semoga Allah SWT. memberikan taufik dan hidayah kpd mereka semua supaya tanah melayu yg tercinta ini tidak tergadai kepada cina kafir harbi lahanat spt singapura.

Anonymous said...

Dr mahathir tidak bersetuju dgn pendekatan 1Melayu 1Bumi.

Ini akan menjadikan sistem 2 parti.

Katanya ia merupakan satu 'malapetaka' sekiranya ia benar2 berlaku.

Soalnya di sini: Besar kemungkinan Peristiwa 13Mei akan berulang?

joe

aku je said...

saudara Faris Adli, mekasih.. tak perasan lak buku ni ada.

Dan aku pk juga nanti nak korek la arkib suratkhabar lama tahun 1968-1969 tu..

Mana le nak carik ni.. Artikel dalam suratkhabar pada tahun tersebut. Supaya kita nmpak dgn lebih jelas kebajingan DAP.

Nak carik artikel...nak carik artikel..nak carik artikel...nak carik artikel..

NYAHKN PETUALANG AGAMA N BANGSA DARI BUMI MELAYU!!! said...

oi anon April 22, 2011 3:49 PM...mca n gerakan adlh parti komponen bn yg hormat n tkt pd umno sejak sekian lm..dieorg xbrani mntk mcm2 time dlu2...lps pr semakin dpt skongn n dap semkin dpt sokongn..dieorg dh start mntk mcm2...dieorg mntk mcm2 sbb nk imbngkn skongan cina terhdp dap..tp usaha tu sia2 sbb kaum pemakan babi ni mmg bersikap perkauman...

dr gaya mca punye statemnt oleh si porno chua soi lek tu..xmustahil mca n gerakan akn join dap demi kelansungan politik n kuasa dieorg...XMUSTAHIL CINA AKN KUASAI KERAJAAN MALAYSIA HASIL GABUNGAN AHLI PARLIMEN CINA DR DAP,MCA,GERAKAN N PKR..XMUSTAHIL BANYAK DASAR2 KERAJAAN YG AKN DIPINDA..TIME TU TUNGGULAH PERISTIWA 13MEI KALI KEDUA AKAN BERLAKU..UTK ELAKKN MNDE TU KITE KENE AJAR BNGSA PEMAKAN BABI NI DGN BERSATU..N AKU DPT JANGKAKAN YG DIEORG NI PON AKN BERSATU DI BWH DAP..SO MMG MALAPETAKA AKN BERLAKU..TAHNIAH KPD BANGSAT2 DLM PAS N PKR..HAJAT KORNG NK BG MALAYSIA HANCUR AKN TERCAPAI..KALO NI BERLAKU AKU XKN MAAPKN NUAR JUBURI N GEROMBOLAN2 MELAYU BANGSAT DLM PR SMPAI KIAMAT!!!

Anonymous said...

yang penting MCA perkukuhkan kedudukan mereka dengan memujuk cina yang lain supaya kekalkan kuasa yang ader... kalu MCA/Gerakan keluar BN... paham-paham lar... kita tau lar aper nak buat kepada semua rumah, kilang dan kedai cina nih... kita bina semula Malaysia yang baru... ada gambar2 13 Mei lagi?

RazmiPru said...

sepanjang aku follow blog GAP sejak dari tahun lepas, inilah artikel terbaik yang pernah aku baca...ayuh bangkit melayu! kita perlu bersatu! hapuskan pengkhianat bangsa!

Anonymous said...

alangkah bangsatnya manusia yang sanggup menjadi barua dap mati besok rumput pun x sudi nak tumbuh atas kubur mereka sial 7 keturunan akan tercatit di dalam lipatan sejarah

aku je said...

kalau takdak artikel, gambar pun boleh...

Yg ada, tolong upload gambar 13 Mei 1969.

Upload gambar bangkai komunis disusun di balai-balai polis.

Upload gambar peristiwa berdarah di balai polis Bukit Kepong!

To Live Again said...

Syabas bro! Kupasan yang padat dgn fakta sejarah dan membuatkan aku terpaku membacanya.

Kalau disebut pasal 13 may ni generasi muda melayu cm aku yg menjadi penjilat tegar nuar akan cakap

"Hekeleh umno ni bila nk hilang kuasa je ckp pasal KETUANAN MELAYU la, 13 may la,raja2 la..We are moving forward la.Umno ni xde modal lain ke nk mng PRU asyik menjual nama melayu,raja,bumiputera"

Sedih betul aku GAP bila mendengar ckp kwn2 aku yg rasediaorg dh ckup PANDAI dn hebat.Berbekalkan segulung ijazah dn pengalaman 3-4 tahun duduk di OVERSEA belajar seolah2 diaorg dah cukup arif SOAL PERSAINGAN dan NEW POLITIC!

Anonymous said...

sekali sekala jadi skali lagi 13 mei ni pun bagus...

baru diorang tau sapa tuan, sapa owner...

Razif AR Al-Marbawi said...

Salam bro,

jom promosi page FB ni

1Melayu 1Bumiputera

http://www.facebook.com/pages/1Melayu-1Bumiputera/150034238395686

Untuk penyatuan umat Melayu/Islam

Anonymous said...

To aku je said...kalau korang nak cari artikel/newspaper cutting tu, korang pegi buat research ke library nst ke, perpustakaan negara ke, arkib negara ke atau library UKM, UM. dorang ada simpan bahan2 tu sama ada dlm btk hardcopy atau dlm microfilm/microfische. All the best. Bongkar jangan tak bongkar.

Anonymous said...

THE BEST ARTIKEL DARI GAP UNTUK SEMUA ORANG MELAYU DI MALAYSIA.

KEBIMBANGAN KINI KERANA RAMAI PEMUDA MELAYU ADA JUGA YG TUA BANGKA YG DAPAT DIAJAR TENTANG SEJARAH BANGSA DAN NEGARA MEMBURUKKAN BANGSA SENDIRI DAN MENYOKONG DAP.

THANK YOU GAP.BAGAIMANA KAMI DAPAT MAIN PERANAN SUPAYA BANGSA INI BANGUN DARI LAMUNAN KEJAHILAN SENDIRI.

KITA PERLU STRATEGI YG BAIK UNTUK MENGEMBALIKAN SEMANGAT MELAYU DI HATI PEMUDA MELAYU YG KINI CUKUP DANGKAL DENGAN SEJARAH BANGSA.

Anonymous said...

Hanya Nik Aziz dan angkatannya sahaja yang tak suka menjadi melayu. Tapi kerana melayunyalah juga Nik Aziz dapat menjadi Menteri Besar Kelantan sehingga 20 tahun. Lepas ni jika ada lagi orang yang sokong Nik Aziz, memang ternyata mereka ini adalah buta perut. Bodoh tak boleh ditegur dan cerdik tak boleh diikut. "Islam menyuruh umatnya bersatu sesiapa yang menentangnya adalah sesat. Dan jika ada kemuskilan yang tidak dapat diselesaikan hendaklah merujuk kepada kitab Allah dan Hadith Rasullullah". maksud hadith.

Anonymous said...

Baik DAP perintah dr BN @ umno perintah. Jika BN perintah kroni UMNO kaya-raya

Anonymous said...

Puok2 fanatik UMNO dan balaci tunggangan pemimpin2 korup UMNO yang menjadi batu penghalang kepada interaksi positif antara kaum, dan, pendedahan kesyumulan dan keadilan Islam kepada semua golongan masyarakat di Malaysia ....

Jika orang2 kafir, Cina, India, Sikh, Siam,.. dah mula berjinak2 dan mendekati untuk memahami Islam.. mengapa UMNO menjadi batu penghalang dan mengambil peranan Abu Jahal & Abu Lahab?

Islam rahmat seluruh alam ... Islam untuk semua... semua manusia berhak menikmati kebenaran dan keadilan Islam, mengapa UMNO terlalu gusar dan melalut terhadap setiap perkembangan terbaru yang melibatkan "DAP/ PKR/ PAS" tanpa menilai secara berobjektif dan positif demi Islam? Apakah UMNO menyebabkan masyarakat bukan Islam lebih bersikap Islamofobia lagi? Bila UMNO nak merealisasi Ayat Suci yang bermaksud "Dan serulah manusia kepada jalan Tuhan (Allah) secara hikmah dan nasihat2 yang baik"... ???? Bukan cara UMNO menakut2kan orang kafir atau umat Islam sendiri....

Islam tidak bersifat eksklusif dan milik peribadi segolongan puak/kaum/ zaman. UMNO cuba "menyimpan" dan "mengongkong" Islam untuk kepentingan golongannya saja. Sebab itu pentadbiran hal ehwal Islam disesetengah negeri amat jumud dan jengkel ... serta tidak menggambarkan ianya sebuah institusi yang murni dan tulus. ...

Anonymous said...

aku penh bc artikel n siap gmbar lg psl 13 mei ni..tp aku lupe aku bc kt web ape...gap..ko msti ade punye artikel ni..ke aku bc kt blog ko aa..aku pon xingt..cine2 mca n gerakan tkt nk mntk lbh2 dgn umno ms dlu2 sbb rmai lg generasi ms tu yg ade time 13 mei tu...tu yg dieorg tkt mntk mcm2..skrng ni rmai org2 mude dr parti cina2 ni...dieorg xpernh nk amek tau psl sejrh yg lps2..n kit siang plak mmg berhasrat jdkn cina kuasa politik kt mlysia ni..die nk kesamarataan..so die gunekanla gelombng pru12 n die api2kn perkauman supaya mkin rmai cine skong die..dgn tu mca n gerakan hilang sokongan n mca..die blh je bile2 ms pujuk mca n gerakan join dieorg...ingat!!!cina berpolitik xsama dgn melayu berpolitik...wlpon dieorg berbeza parti...tp semangt perkauman dieorg begitu menebal...so xmustahil pru13 kerajaan bn hilng 2/3 majoriti kpd kaum cina..kita kene sm2 dgn mic yg nmpknye dh makin dpt skongn org india..kalo cine xskong bn time bentuk kerajaan lps pru13 nnti..harap jgn bg sorng pon cine dlm kabinet...biar pdn muke dieorg!!!

Anonymous said...

anon 5.28

neh seko lagi melayu yg harus kita parang sekali kalau 13 mei berlaku..tak sedar diuntung!!bangsat!!

anti nuar juburi said...

anon April 22, 2011 5:41 PM ni ayt ko "Bila UMNO nak merealisasi Ayat Suci yang bermaksud "Dan serulah manusia kepada jalan Tuhan (Allah) secara hikmah dan nasihat2 yang baik"...so nape ayt ni xterpakai kt org2 islam dlm pas...ko tau kn yg org2 pas slalu maki hamun pemimpin2 negara..doakn kecelakaan..pecah prut..wt solt hjt doakan kecelakaan mcm jd kt adun prk si mohsin aritu..nape ko double standard..dlm firman Allah tu sebut "Dan serulah manusia"..die suh seru sape2 manusia xkire kafir n umat islam yg lalai itu sendiri..Allah x kate "dan serulah orang kafir"..so mknenye ayt ni trpakai utk menyeru sesama islam ke jln Tuhan dgn cara berhikmah....berhikmah ke cr pemimpin pas???????

Anonymous said...

anon 541.betul kawan2 kamu dalam pakatan kamu sudah faham2 sangat Islam.ada yg katakan azan macam salakan hanjing,ada yg mengatakan semua agama kena sama taraf,ada yg mengatakan kaum mereka paling supremecy(ceramah disarawak)yg terbaru masjid busuk.semua ini dikatakan oleh rakan pakatan yg kamu sayangi.

anti nuar juburi said...

to anon April 22, 2011 5:41 PM lagi..nk berdakwah ade bermcm2 cara..tp kalo org2 kafir tgk cr pemerintahn klate yg konon2nye islam..aku blh katakan pemerintah klate xbersikap adil kpd rkyt..keperluan asas seperti air pon pemerintah negeri xdpt sediakn..air kn penting utk beribdah,bersuci n sbgnya..kalo yg asas pon pemerintahan 'islam' klate xdpt bg..cmne dieorg nk tertarik dgn cr pemerintahan islam????

anti nuar juburi said...

ni komen anon April 22, 2011 5:41 PM lg..."semua manusia berhak menikmati kebenaran dan keadilan Islam, mengapa UMNO terlalu gusar dan melalut terhadap setiap perkembangan terbaru yang melibatkan "DAP/ PKR/ PAS" tanpa menilai secara berobjektif dan positif demi Islam?

"DEMI ISLAM"..2 perkataan terakhir ko tu aku rs amt sesuai kalo pas menyambut salam perpaduan yg umno hulurkn..presiden n timbalan presiden pas dh pon stuju..tp dihina n dikutuk oleh segelintir2 manusia yg berkepntingan..yg jd petualang agama n bngsa!!!kalo pas bersama2 umno..pas blh tego umno dr dlm..kita sm2 mntadbir..kita tunjukkn keindahan PERSAUDARAAN ISLAM...dgn doa n harapan supaya org kafir lbh tertarik pd islam...TP APE YG ORG PAS BUAT..LBH RELA MEMELUK CIUM KAFIR DAP N MUNAFIKUN NUAR JUBURI..LANTAK KORNG LA PR OII..

Anonymous said...

kpd
Anonymous
April 22, 2011 3:49 PM

Walaupun Gerakan yg perintah PPinang, suara Melayu masih ada dalam kerajaan negeri atas sebab dasar BN ( perkongsian kuasa) umno PPinang masih boleh menyuarakan pendapat bg Org2 melayu disamping menjaga kepentingan..
Skrg DAP yang pegang kuasa, orang Melayu Pas & PKR boleh ke suarakan kepentingan Melayu di sana???
Gabungan DAP,PAS & PKR @ Pakatan Rakyat cuma utk pilihanraya je..Bila menang,depa bolot suma tanpa segan2 pun kat PAS & PKR...
Ada paham bodohhh.......
Itu bezanya Umno, MCA & MIC dgn DAP, PKR & PAS..

Podahhh.. Cakap ikut bontot!

Anonymous said...

anon 541.pemimpin2 umno dahulu yg menubuhkan perkim berjaya membuatkan orang2 islam menjadi majoriti disabah yg sebelum itu minoriti,meningkat berkali ganda disarawak.dan sumbangan perkim berterusan sehingga skrg.apa pula sumbangan dan pencapaian org islam dalam pakatan kamu sejak dahulu sehingga skrg dalam memantabatkan Islam?tak payah jawab.tiada apa...

Anonymous said...

HODOH2 UMNO TAK PERNAH KOMPONEN MEREKA COMPLAIN JIKA APA YG UMNO BUAT BERKENAAN ISLAM KERANA MENGHORMATI ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI.BILA PAKATAN MEMERINTAH SEMUA HAL EHWAL ISLAM KAWAN BAIK DIA DAPIG BABI SEMUA NAK MASUK CAMPUR,APA INGAT ORG2 ISLAM NIE KAYU KA TUNGGUL KA?
SATU MELAYU SATU BUMIPUTERA

atas pagar said...

Masih ingatkah saudara filem SARJAN HASSAN, Di hujung jalan cerita tersebut Sarjan Hassan Bergaduh dengan Buang dan akhirnya beliau dapat menewaskan pengkhianat negara tersebut.
Didalam ucapan akhir sarjan hassan menyatakan:
” DENGAR SINI KAWAN-KAWAN KU SEKAMPUNG,
JANGANLAH HENDAKNYA ADA MANUSIA PENGKHIANAT SEPERTI INI DITANAH AIR KITA,
KERANA MANUSIA SEPERTI INILAH YANG AKAN MEROSAKKAN KETURUNAN KITA,”
“YA MEMANG BANGSA KITA MASIH MUDA DAN MASIH LEMAH, AKU TAK PEDULI ITU SEMUA,
HARAPAN KU HANYALAH, KITA SAMA BANGSA BERSATU PADU HENDAKNYA
banyak manusia jenis seperti BUANG ini didalam puak pakatan skrg.

hulubalang melayu said...

Saya tahu UMNO bukan laa sebuah parti yang sempurna ... tapi sekurang kurang nya UMNO pertahankan ketuanan Melayu . Kalau 90 peratus melayu menyokong UMNO , itu sudah dikira sangat baik dan pasti akan meresahkan kaum cina . Remaja melayu pun sangat ramai yang tidak mendaftar sabagai pengundi . Sepatutnya UMNO buat gerakan besar besaran untuk memujuk remaja melayu mendaftar sebagai pengundi .

HIDUP MELAYU !

.

Anonymous said...

artikel yg menarik..izinkan saya untuk copy link artikel ni ke fb saya..thank..

Anonymous said...

http://www.facebook.com/pages/%E8%AE%A8%E5%8E%8C%E4%BD%A0%E4%BB%AC%E5%95%8A%E9%A9%AC%E6%9D%A5xx/265688238542#!/pages/%E8%AE%A8%E5%8E%8C%E4%BD%A0%E4%BB%AC%E5%95%8A%E9%A9%AC%E6%9D%A5xx/265688238542?sk=wall

FB yg hina melayu..

Anonymous said...

peristiwa 13 Mei seakan mahu berulang lagi...adakah kita melayu islam telah bersedia jika benar-benar terjadi..adakah jika ia berlaku maka Singapork akan menghulurkan tangan kotor mereka untuk membantu anjing-anjing mereka di sini..berapa ramai melayu islam yg dahulu hebat dengan amuk masih tinggal mengengam ilmu parang sabil mereka..sudah ada pewaris baru atau ilmu ini dibawa mati..berapa ramai anak melayu kita di sogok dengan judi ,arak,pelacur dan hiburan..adakah kita benar-benar telah sedia...kaum anjing mungkin telah sedia dng segala persiapan senjata moden mereka...jadi tepuk dada tanya iman ..

tobeng said...

MCA terang2 menyuarakan hasrat untuk melompat parti setelah teruja melihat peluang besar cina untuk menguasai Tanah Melayu dengan kegagahan abang besarnya dap.Kalau pada 1969 MCA sesuka suki boleh tikam belakang umno hingga tumbang kerajaan perikatan,kenapa tidak pada pru13 nanti.Diorang akan kata bukan kami tak bagi amaran,kenapalah Melayu umno bodoh sangat?

Pemimpin2 umno sekor pun tak berkutik.Aku percaya sekor pun tak akan berani menyergah balik kebiadapan cina MCA terutama raja porno musim pertama CSL.

Anonymous said...

melayu dah dipenghujung jalan, yg tinggal menteri2 kaki songlap, mat rempit, melayu liberal, mat gian, mat lembut, mat taik judi,dan berbagai lagi negatif yg ada. masih adakah yang berani mcm mat kilau? m daud kilau ada la, melayu pondan, bacul, penakut, kaki pungkoq, haprak hangit. berapa peratus melayu islam yg masih sujud menyembah Allah? mati semut kerana gula, mati dan akan hilang kuasa melayu kerana berbagia jenis gila.

Penang Mai said...

Anon 3:45...lu mmg jenis lembu kawin pig... bangsat... dok pertahankan DAPig, PgayR dan PASberg.. berapa moi DAP dh kau ratah...

Penang Mai said...

Anon 3:49...lu mmg jenis lembu kawin pig... bangsat... dok pertahankan DAPig, PgayR dan PASberg.. berapa moi DAP dh kau ratah...

Penang Mai said...

Anon 3:49...lu patut duduk kat China. Aku klu jumpa hg... mau ptt ludah ke muka hg

Penang Mai said...

Anon 5:28...lu mmg anak bangsat.. sia-sia lu lahir dlm melayu & d malaysia...

Penang Mai said...

Anon 5:41.. lu..klu 13Mei mai balik... hg dgn rkn sekutu beruk dpt bunga..mau kena cantas... anak bangsat..

Nasir Zaki said...

salam ziarah, selamat melabur emas...
http://publicgolddealer.blogspot.com/

Anonymous said...

ANON 3:49PM ADALAH SALAH SATU CONTOH BETAPA BODOHNYA PENCACAI PEMBANGKANG..BODOH YG MELANTUN2..HEHE

PEJUANG SEBENAR said...

SEMUA KAT SINI MODOH..PENYOKONG
KE PEMBANGKANG KE...SAMA JE

TUNGGU KOMEN AKU

PEJUANG SEBENAR said...

SEMUA KAT SINI MODOH..PENYOKONG
KE PEMBANGKANG KE...SAMA JE

TUNGGU KOMEN AKU

Anonymous said...

DAP/PKR PERINTAH LAGI TERUK, KAT SELANGOR TU, SAMPAI ADA ORG MATI GARA2 NAK SEMBUNYIKAN AKTIVITI MEROMPAK WANG RAKYAT..

PEJ. SEBENAR said...

LEBIH KURANG 90% CinaK jadi MP PARLEMEN SINGAPORK...

KALU LA... MELAYU JADI Majorrrr atleast...70% Pun....SINGAPORK TAK JADI SINGPORK !.....

DIA jadik negeri ala2 Malaysia....

KALU HANG SOKONG PR...DAP...FUH NGERI AKU'...

:-) PKR MUDAH GOYAH(BOLEH DIBELI)

:-) PAS SUDAH ROSAKKKK...penyokonng sakit jiwa..

:-) DAP??,,,DAP TETAP DAP..!!

TENGOK SRRAWAK : DAP=12. PKR=2. PAS=0...!!

Anonymous said...

allongok..
duk kutuk2 orang wat apa..
kat Lynas dah nak buat nuklear,,x pulak bising.
Orang berjuang suarakan hati rakyat la.
nih duk kutuk pemimpin, parti politik.
Macam budak2 akal pendek..
Bodohla semua, sebab itu la Malaysia x maju2 macam korea,...
Duk kutuk orang lain, salahkan satu samal lain..
Kita yang mula dulu...
Bodoh betol semua...
kalau dah x ada kerja nak buat, baca Quran...Ada jugak faedahnya...
Nih,nak tambah dosa saja...

Anonymous said...

Panas bro tajuk posting lu nie..Apa benar ke "MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA ."

Kalau ye nape lak di akabar dan buletin Utama DS Najib cam menafikannya dengan mengatakan Gerakan 1Melayu/1Bumi tu hanya pendapat persaorangan,dan TDM juga gusar ianya akan menjahanamkan negara.

Selama nie Melayu merintah , adakah kaum2 lain itu diabaikan atau dizalimi oleh orang2 Melayu..bila Melayu cuba bangkit menyatukan bangsa mereka respon dari mereka begitu negatif sekali.

Setahu gua mereka ditatang bagaikan minyak penuh...berjuta2 ringgit di hamburkan tapi masih lagi Melayu tetap dipinggirkan..Melayu yang diperlekehkan nie juga yang terus menjulang mereka dan memastikan mereka terus meneraju Negara.

Mengharapkan Melayu mengundi U.M.N.O..tapi suara Melayu dianggap sepi dan di perlekehkan...

Baru kena acah sikit dengan DAP dah kendur.Fikirkanlah bersama...Tiada salah nya PERPADUAN UMMAH...DEMI BANGSA /Negara dan AGAMA.

WALLAHUWA;LAM

Anonymous said...

Kalo DAP nak sgt tanah melayu mereka kene pastikan tiada lagi anak melayu hidup di bumi Malaysia,jgn diorang pikir2 senang nak ambik tanah melayu,aku amat akin Dan pasti tiada satupun anak melayu akan menghalalkan pengambilan alihan pemerintahan, kecuali Anwar laknat....Salam drpd Anak Sarawak!

basic_2009 said...

OK bro ...

article kau kali ni "special" sikit

anyway, sekarang ni LimKitSiang pun dah sedar kehadiran you all semua !

meaning that ... dia orang pun baca jugak ape2 article yang ditulis di alam siber ini ...


jadi, selepas ini GAP - kau boleh juga cerita senario sekiranya betul2 keadaan ITU berlaku ...

akan berlaku "kejadian 13Mei" SETIAP hari, bukannya sehari saje !


meaning that sekiranya orang Cina memilih untuk tidak bersama majoriti Melayu UMNO/BN - they are DEAD wrong!

kehidupan mereka pun tak tentu arah - setiap hari mereka risau, mereka takut, sebab pergaduhan / pembunuhan dan sebagainya BOLEH berlaku di dalam rumah, di luar rumah, di kedai2 mereka, malah di semua bandar2 - sebab mereka adalah majoriti di bandar !!

so, kepada LimKitSiang (kalau you baca sekarang) ... THINK AGAIN !


GAP, you are sending the right signal to them !!!



Israel for all ... PAS for all !!!

PAS + PKR + DAP = bodoh + lahanat + jahanammmmmm !!!!!

penarik rantai said...

dr ko citer pasal bangsa, baik ko citer pasal agama islam.. sng2 je dapat pahala... ISLAM UNTUK SEMUA

Langau said...

we got nothing to lose, harta pun tak banyak, kaum Cina dah lama menjadi tuan kpd kita walaupun tanah ini tanah melayu dan skrg ini mereka makin tamak, inginkan lagi dan lagi dan lagi, kita bagi... kita bagi tapi kali ini dgn darah.. biar banjir darah dibumi bertuah ini, Allahuakbar!

basic_2009 said...

OK bro ...

article kau kali ni "special" sikit

anyway, sekarang ni LimKitSiang pun dah sedar kehadiran kite semua !

meaning that ... dia orang pun baca jugak ape2 article yang ditulis di alam siber ini ...



well done GAP ...

selepas ini, kau boleh juga cerita senario sekiranya betul2 keadaan ITU berlaku ...

sekiranya orang Cina memilih untuk tidak bersama majoriti Melayu - they are DEAD wrong!

akan berlaku "kejadian 13Mei" SETIAP hari, bukannya sehari saje !

kehidupan mereka pun tak tentu arah - setiap hari mereka risau dan mereka takut ... sebab mereka pun hidup sebahagian daripada kita semua di kampung2 atau di bandar2 ...


GAP, you are sending the right signal to them !!!



Israel for all ... PAS for all !!!

PAS + PKR + DAP = bodoh + lahanat + jahanammmmmm !!!!!

penarik rantai said...

Dr ko sume citer pasal bangsa, baik ko citer pasal agama, sng2 je dapat pahala... ISLAM UNTUK SEMUA

Reza aljunaid Post said...

Aku amat berterima kasih dengan artikel di atas. melayu/bumiputera dalam bahaya. syabas kepada penulisnya. orang melayu memang wajar bersatu sekarang dan selamanya. hapuskan perosak bangsa. buang mereka jauh ke dalam jurang api neraka. mereka akan dihancurkan. mereka wajib dibanteras sekarang. hukumnya adalah wajib. bukan kerana kepentingan diri. tetapi untuk kepentingan agama, bangsa dan negara. kepala dap semakin besar. cina didapati sokong mereka. mereka sedang menanti peluang. peluang yang dihidangkan oleh anwar ibrahim, nik aziz dan konco syaitan perosak bangsa...melayu yang gagah perkasa. ayoh pertahankan bangsamu, agamamu,negaramu.

lalat said...

kah...kah..kah... Islam utk semua kata kau tp mereka kata kita guna Islam utk kepentingan kita,kita pakai songkok, kita baca ayat2 Quraan, kita beri tazkirah dlm Masjid, lepas tu kita jgn lupa makan Babi sambil minum beer..

kayulmayul said...

macam bagus jer penarik rantai tuh...makan taik lim kit siang sedap ker????hahahaha...tu salah satu tali barut dap la tuh...konon guna nama islam nk tarik undi...sebut melyu di malaysia=islam.ade ke melayu budha atau melayu hindu ka...so disini perjuanagan bangsa perlu diutamakan untuk islam malaysia menjadi kuat...

p/s: penarik rantai jgan makan taik byk sgt, nnti duk bodoh smpai ke tua.

Anonymous said...

tahniah atas artikel ini gap....semangat melayu jati keturunan datok maharajalela kembali dalam diri aku

Anonymous said...

Setuju, sesiapa yg seangkatan 13 mei 1969 dan mengalami peristiwa tersebut beritahu, sedarkan dan fahamkan generasi muda dan generasi yg pernah hidup waktu tu tetapi telah lupa dek hasutan PKR dan PAS,ingatkan...ingatkan...ingatkan sebelum terlambat yg DAP ini lah menyebabkan peristiwa 13 mei.

penarik rantai said...

dari dulu lg umno citer pasal bangsa... tapi GAGAL, anak org melayu jgak yg ramai buang anak... ape umno buat tok selamatkan bangsa yg mcm ni??? citer pasal bangsa sampai tegang2 urat leher, tp ape pun xda... dalam ISLAM semua ada... untuk dunia malah untuk akhirat sekali... Follow je Al_Quran n Hadis, insAllah selamat dunia akhirat...

karipap said...

pasal tu lah Umat Islam diseluruh dunia ni hebat2 belaka hingga kecut telur kapir semua sehingga dibomnya negara2 Islam sampai tak berbalas langsung.
kalau follow Islam versi Nik Ajis, versi Abu Ya, versi Nuar Berahim alamat Islam hanya tinggal nama saja la penarik arantai oii..

Artikel 152 & 153 said...

Syabas GAP, artikel terbaik.
aku ada softcopy buku pasal 13 mei.
"The May 13 Tragedy- A Report by The National Operation Council"
PDF file, 4 part.
Tp tak tau apa macam mau kongsi kt sini.
Bercakap pasal 13 mei, bg aku, aku tak payah baca buku, pengalamn autentik dari ahli2 keluarga terdekat dah cukup membuka mata akan kesahihan maklumat.
Tapi agak bengang bila aku ada tunjuk buku tu kt sorh melayu-islam puak PR. Jawapn dia mudah dan senafas, "sejarah boleh di ubah/reka"
Apa yg nk diubah jika ahli keluarga sendiri yg menemui ajal? yang bermandi darah waktu tu? setelah maruah bangsanya dipijak, dihina2 begitu teruk sekali? mmg pengkhianat bangsa dan agama utk sape yg menidakkan kesahihan peristiwa hitam ni.. punca peristiwa? sama dengan apa yg GAP kata, sama dengan apa yg ada dalam buku aku tu, dan sama dengan apa yg dilalui dan diceritakan oleh keluarga aku sendiri..
Kalaulah dato' haron masih ada...

penarik rantai said...

karipap...
negara islam yg habis dibom oleh barat sume negara yg memperjuangkan bangsa ko thu x??? irag, libya, mesir 2 sume negara memperjuangkan bangsa... agama taruk no 2.. 2 la jadinya...

Anonymous said...

Bertindak secara bijak,jangan emosi berlebihan.Saya juga menyirap darah.Tetapi kali ini biarlah '13 Mei' berlaku secara tidak mengangu ketenteraman awam.Buat secara penuh rahsia ala pembunuh bersiri.Mulai hari ini semua saudara ku yang senada,sealiran,seperjuangan dan yang berkemahiran tinggi dalam pelbagai bidang,ingin saya menyeru agar kita dapat bertemu secara bertentang mata demi merangka strategi yang paling ampuh dan berkesan.Penantian yang panjang hanya merugikan bangsa.Orang politik tidak boleh diharap lagi kerana bagi mereka politik itu adalah satu karier atau pun kerjaya yang kononnya sudah menjadi darah daging.Cuba renung-renungkan.Berdepan dengan bintang tiga yang sudah ramai di dalam Parlimen ini,kita perlu bijak,kemas,tersusun dan pantas.Kuasa masih di tangan kita,kenapa perlu gusar?Kita hanya perlu bersatu seperti yang Dato'Onn lakukan.Ya,kita lakukan sekali lagi.Perjuangan Dato'Onn dulu gagal kerana roh Malayan Union menjelma dalam jasad Perikatan (sekarang adalah BN).Adalah salah jika kita berfikiran sokongan cina amat ditagih demi kelangsungan hayat bangsa Melayu.Mereka tidak akan berhenti untuk melenyapkan kita,ini adalah pasti.Raja-Raja Melayu perlu didesak oleh bangsa Melayu yang bermaruah untuk bertindak segera sebelum yang menang menjadi abu dan yang kalah menjadi arang.Sudahkah anda senaraikan siapakah kepala pengkianat dan petualang bangsa serta kepala musuh-musuh Melayu ini?Mulakan..........

azman man said...

Bagi kita yang lahir selepas merdeka erutamanya tahun 1960-an, masih terasa akan sejarah yang diharungi oleh datuk , nenek malah ibu bapa kita yang mengharungi peristiwa 13 mei 1969. KITA SEDIA TAHU CINA MCA ada melakukan pembelotan terhadap MELAYU .. Makanya tidak mustahil ini kan tejadi semula .. SELAGI MELAYU DAN BUMUPUTRA TIDAK BERSATU

Dot said...

mengikut perlembagaan, memang orang Melayu itu agamanya WAJIB Islam! kalau melayu tapi bukan Islam, murtad namanya!
bangsa dulu, barulah agama.

mana ada orang yg tidak berbangsa? orang arab pun mengaku arab biarpun mereka berbagai agama. ada arab Islam, arab yahudi, arab kristian bahkan arab buddha! apa lagi bangsa inggeris, africa, korea, jepun..biarpun ramai memeluk Islam namun mereka tidak boleh menukar bangsa!!! mereka tetap bangsa yg sama sebelum memeluk islam.

yg tidak mengaku bangsanya sendiri adalah orang merempat, pelarian atau buruan polis shj! senang2 bajingan itu menyamar jadi bangsa lain, rupa lain, percakapan lain utk mengelak diri dikenali! apakah kita mahu dikenali sebagai bajingan krn lupakan bangsa?

sebenarnya kuatnya sesuatu bangsa itu kerana mereka bersatu. bangsa cina kuat dlm semua bidang krn mereka bersatu. di mana sj mereka berada, nama & bangsa mereka tidak berubah. agama mrk mungkin berubah tapi bangsa mereka kekal.

mengapa melayu mudah goyah bila bercakap tentang perlunya kita bersatu? mengapa melayu sanggup belot pada bangsanya sendiri? adakah kerana ada melayu yg merasa mereka tidak perlu lagi kepada bangsanya? setelah keluar dari kepompong kemiskinan menjadi kaya raya, setelah mendapat bantuan kerajaan biarpun secara tidak langsung (peluang2 pendidikan, pelaburan, perniagaan, kesihatan & pelbagai lagi)& mereka melayu mudah lupa ini berasa tidak mahu lagi dikaitkan dgn sinonimnya bangsa melayu = miskin, malas, bodoh?

itu hanya pandangan puak kolonial sejak dulu yg tidak mahu melayu sedar kekuatan melayu itu sendiri sebenarnya. melayu kuat dgn pegangan agama & adat mereka. jadi jgnlah mudah lupa.

siapa yg lupa sebenarnya? bangsa cina tak mungkin akan menukar bangsa mereka dgn apa sekalipun. bangsa india juga begitu. bangsa dayak, iban, kadazan & etnik2 yg lain juga takkan menukar bangsa/kaum mereka.

jadi mengapa ada melayu yg malu menjadi melayu? melayu Islam? jika kita bersatu, tidak ada apapun yg dapat menggugat keutuhan bangsa kita. MARILAH BERSATU WAHAI MELAYU. jgn lagi memberi seribu satu alasan yg akhirnya merugikan bangsa sendiri...kalau cina boleh bersatu untuk tujuan politik, apakah melayu tidak boleh bersatu dlm hal yg sama? biar mereka panggil/gelar kita rasis kerana mereka pun rasis melampau!

sejarah luka lama belum pun sembuh. jgn biarkan ia berulang krn kesannya amat buruk sekali. hanya dgn bersatunya bangsa melayu, keamanan akan terus terjamin, Insyaallah.

Anonymous said...

Jangan risau, ada berita baik.

Anwar akan pulang ke pangkuan UMNO.

Perbincangan/mesyuarat sulit tengah berlanjutan.

Setelah Anwar masuk balik UMNO, Melayu akan bersatu dan kuat & gagah perkasa semula.

Cina dap tak kisah macam mana kuat dia lawan pun tak pergi mana perjuangannya hingga ke akhir zaman.

Sebab hakikatnya, setelah 13Mei dan juga tewasnya komunis Malaya (juga perang dunia ke-2 sebab Jepun memang anti Cina), bangsa Melayu telah menjadi kaum majoriti kerana ratusan ribu Cina telah terkorban dalam 3 peristiwa ini.

Yang penting adalah setelah Anwar pulang ke pangkuan UMNO, jangan sekali2 kita benarkan berlakunya perpecahan bangsa kita lagi seperti yang telah berlaku bila Anwar dipecat.

Ingat dan jangan sekali2 lupa ...
kalau tidak, jangan harap nak cakap lagi pasal 'ketuanan Melayu' sebab bila Melayu berpecah, ia adalah peluang keemasan untuk dap merebut kuasa. Selagi Melayu bersatu, dap akan jahanam.

Ingat!!!
Kalau Mahathir tak pecat Anwar, Melayu tak akan berpecah macam hari ini. Perkara sebeginilah yang kita perlu ingat dan elak dari berulangnya sejarah pahit.

Sekarang, kita semua berdoa agar perbincangan tentang Anwar kembali ke pangkuan UMNO akan menemui kejayaan.

Rasa2, nampaknya akan berjaya.

Cuma ada satu pengorbanan kecil, Perhimpunan Agung UMNO yang akan datang akan berlaku satu 'hal kecil' yang tak dapat dielakkan demi masa depan bangsa Melayu.

Muhyiddin akan menemui nasib yang sama seperti Tun Ghafar. Ini adalah perkara yang remeh jika kita mahu bangsa Melayu mempunyai masa depan yang cerah dan hak 'ketuanan Melayu' terpelihara sehingga ke akhir zaman.

Jadi kita orang Melayu khususnya ahli2 UMNO jangan buat hal/kecoh bila tiba masanya nanti.

Muhyiddin akan menjadi salah seorang tokoh korporat yang terkemuka dan akan hidup dengan selesa sehingga tua/mati. Jadi kita tak payah risau tentang masa depan beliau. Ini bukan satu pengorbanan nyawa beliau.

Jadi sama2 lah kita berdoa segala2nya akan berjalan lancar dan orang2 Melayu khususnya ahli2 UMNO akan bersatu hati tentang menyokong perkara ini.

Ingat! Kalau perkara kecil macam inipun boleh jadi pergaduhan besar dikalangan orang2 Melayu, janganlah harap bangsa Melayu akan menjadi bangsa yang gagah perkasa.

Diharap GAP akan mula menyokong agenda ini.

(nota: RPK adalah sebahagian usaha ini. Cuba renungkan, apa akan terjadi kepada dap bila RPK menjadi pro UMNO? dap jadi senyap - anjing yang tak bisa menyalak lagi)

Anonymous said...

Ermmmmm....Melayu/Bumiputra dalam bahaya...isk jangan nak mengarutlah..ini semua dusta semata-mata. Tidak mungkin..

Cuba kita pergi ke kota-kota, ke bandar-bandar, pusing kepala kita 360, siapa punya semua...orang Melayu? Bumi?...mana ada bahaya...

Cuba pula kita pergi ke gedung-gedung besar seluruh negara..siapa punya lagi...Melayu? Bumi?...Orang Melayu rilek jer..

Senang cerita..Malaysia ini dari segi harta benda, duit dan ekonomi..siapa paling kaya..Melayu? Bumi?...Orang Melayu tak kesah pun...

Orang Melayu nak pergi berperang macam 13 Mei..Siapa yang pergi perang?...Mat Rempit? Mat Gian? Cikaro?...boleh menang ker?

Sekarang kan kita masih ada Sultan sebagai penaung bangsa Melayu...Sultan kan ada Askar yang dinamakan Askar Di Raja Malaysia..Sultan juga ada Polis yang juga dinamakan Polis Di Raja Malaysia..bahkan banyak lagi Agensi kerajaan yang berpayungkan nama Di Raja Malaysia..Takkan diorang tak buat kerja? Jaga Keselamatan negara...aman damaikan bumi bertuah Malaysia ini.

Kesimpulannya disini Orang Melayu nak duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan bangsa-bangsa lain masih jauh lagi perjalanannya.

Serba serbi ketinggalan.Persoalannya siapa yang harus membantu Melayu untuk menjadi Tuan di buminya sendiri..Parti-parti Politik? Aku tak rasa mereka mampu membantu kerana matlamat mereka hanya untuk memerintah melalui undi sahaja. Lepas memerintah bangsa entah kemana, ugama pun entah kemana?

Ya memang benar orang kita telah berjaya membentuk kerajaan tapi yang memerintah bukan kita..siapa yang memerintah sebenarnya? Zaman sekarang siapa yang paling banyak duit dialah yang memerintah..siapa pula golongan yang banyak duit itu..

Akhirkata apa pilihan kita? Nak kuasai ekonomi..ermmm jauh ketinggalan. Nak perang sampai berparang-parang ...ermmm macam tak larat jer aku tengok...

Nak bersatu? Ermmmm ini pun satu masalah! Orang kita ni memang jaguh bergaduh sesama sendiri..berpakat buat baik tak reti...

Tapi aku tahu satu jer pasal bangsa Melayu ini. Apa orang lain kata aku tak peduli.

"Sekiranya orang Melayu itu tahu akan jati dirinya maka mereka mampu menawan DUNIA!..."

Dan satu jer aku nak pesan..ini tanah kita, ini bangsa kita, ini ugama kita...Siapa mereka untuk menentukan tanah kita, bangsa kita dan ugama kita.

Ular yang melingkar di bawah akar takkan hilang bisanya..

Yang pasti nenek moyang kita adalah penguasa perdagangan antarabangsa satu ketika dulu merangkumi timur dan barat dunia dan bahasanya menjadi lingua franca dipertuturkan oleh dunia pada ketika itu.

Bukan bermula dari zaman Melayu Melaka..tapi jauh beribu tahun sebelum itu..

Sekarang macamana nak buat...LU PIKIRLAH SENDIRI!!!! Aku pun dah pening ni....hehehe

(Sebenarnya orang kita ini belum tunjuk taring dia lagi seumpama sang harimau yang menyuruk kukunya dan tengah lena dibuai mimpi indah)

gegar gempur said...

GAP u got a very valid point..tapi melayu pas dan pkr terus menjadi anjing...

rsm mohd nor said...

rsm mohd nor ..... memdidih jiwa dan perasaan aku apabila melihat bangsaku sendiri tidak tahu menilai akan keamanan yang dikecapi selama ini. Menjadi bajingan kepada puak-puak yang tak tahu betapa susahnya aku dan teman seperjuangan didalam hutan belantara menjaga keamanan negara. Sumbatkan saja manusia melayu yang bermukakan babi-babi ini ke dalam akta isa dan osa. KDN jgn terlalu berlembut dan berkompromi dengan soal keselamatan dan perpecahan dalam negara

anti nuar juburi said...

oi anon April 23, 2011 1:10 AM....nk tergelak aku bc komen ko..ko ni msti pro nuar juburi...aku n sekalian rmai umat islam yg msh waras xakan sekali2 trima nuar juburi msk blk dlm umno..die blh g merempat ke luar negara..die plng layak ddk kt israel..bodo la ko ni anon April 23, 2011 1:10 AM..menyirap je aku bc komen bodoh ko..nuar juburi dh bwk byk kerosakan pd umt islam kt malysia ni..lpstu ko sng2 plak ckp ni sume slh tun M sbb pecat nuar..aku xsnggp dipimpin oleh seorg peliwat n org yg main pelacr..kalo ade agenda nk bwk msk nuar dlm umno..akn ditentang abis abisan..sudah2 la skong peliwat tu anon April 23, 2011 1:10 AM bodo oiii

nuar bodo said...

anon bodo April 23, 2011 1:10 AM ni mcm xtau prkembangan politik je..ade plak nk bwk msk nuar juburi dlm umno..satu cadngan yg bodo utk org2 bodo cam anon April 23, 2011 1:10 AM..syg btul mamat ni kt nuar jubri..msti ank ikan nuar juburi ni..

rsm mohd nor said...

sepatutnya sekarang kem pelajaran memeastikan perkara 153 dijadikan satu mata pelajaran wajib disekolah. 7 wasiat raja-raja melayu dijadikan teras kepada semua pemimpin umno dan tanamkan dalam jiwa akan wasiat itu. Pemimpin umno hari kebanyakan tidak tahu akan wasiat raja-raja melayu. Berlandaskan dengan perkara ini maka isu-isu untuk perpecahan akan dapat dielakkan dengan semangat melayu itu sendiri. Hidup umno maka akan kekallah melayu. kepada yang melayu pas pkr dap dll ingatlah bahawa syahadah kita satu dan kiblat kita juga satu oleh itu bersatulah demi bangsa ugam dan negara.

Anonymous said...

Kepada orang Melayu dari puak-puak UMNO!PAS!PRK!

Bersatulah kembali..aku letihlah tengok korang bergaduh!Malaysia ini kecik ajer..kalau korang gaduh yang rugi adalah Bangsa Melayu yang menjadi penganut Ugama Islam.

Kalah jadi abu menang jadi arang...itupun korang tak reti ker..janganlah jadi bodoh sangat..terang lagi bersuluh bangsa lain bersatu..siapa yang untung...mereka dan keluarga mereka juga yang untung..

Pesan aku janganlah jadi bodoh sangat...jadi bodoh tak per sebab kalau bodoh kita boleh belajar..belajar dari sejarah..janganlah jadi bodoh sangat tak boleh di ajar...


Sehati sejiwa seia sekata...duduk sama rendah berdiri sama tinggi..mendongak sama-sama telan air, terciarap sama-sama makan pasir....

Takkan itu pun aku nak ajar jugak...korang ni 2kali lima sahaja...dah dah aku nak tengok orang Melayu bersatu...1 Ummah...1Bumi...bosanlah politik Malaysia ni..

Kepada petualang bangsa dan negara tu..yang sanggup menjual bangsa, ugama dan negara tu....di sana ada pintu..di situ ada pintu..tingkap pun ada..baik korang keluar ataupun terjun jer...

Aku dah bosan!!!!!!

Anonymous said...

Melayu / Bumiputera dalam bahaya pada pandangan saya ada benarnya jika melihat kepada senario politik sekarang. Rakyat Malaysia secara kasarnya sudah berpecah ikut kaum...bukan lagi parti politik. Jika berlaku lagi 13 Mei, kita kaum bumi yang rugi.... Kenapa? Apabila huru hara berlaku, akan ada saudara mara kafir luar yang campurtangan dan kita akan tewas...ini yang puak cina ni tunggu dan kehendaki. Macam kat timur tengah tu....Masa tu....kita akan hilang segala galanya...

Anonymous said...

aku sokong kalau 13 mei berlaku lagi...

setelah lama kita beri peluang pada cina.. mereka masih tak mahu lagi menyokong kita.. bukan sedikit peruntukan pada cina yg diberikan oleh bn tapi mereka masih lagi dgn pemikiran perkauman mereka.

jadi kita ambil pendekatan yg berlainan skg. kita wujudkan huru hara di sini. doirang pasti akan tergugat kerana kestabilan, keamanan dah tak de lagi.. jadi perniaggan mereka pasti akan terjejas.

org cina amat mementingkan duit. bila kacau bilau, niaga diorang akan terjejas...

KITA TGK SAPE YG BERKUASA...

AYUH KITA AJAR MEREKA...
TENTANG MEREKA HABIS HABISAN...

HSPUSKAN MEREKA
MAMPUS MEREKA...

Anonymous said...

Cuma aku berdoa kpd allah semuga tuhan selamatkan malaysia ini dari jatuh ketangan pr

Anonymous said...

Nice article GAP...kite perlu bendung budaya perkauman yg dibawa oleh parti sial DAP...walau apa cr sekalipun..kita perlu meningkatkan sokongan bukan shj dr org melayu, malah keseluruhan BUMIPUTERA yg ada di Malaysia....

1Bumiputera 1Malaysia!!!!

Anonymous said...

petualang sebenarnya ialah melayu2 dalam kerajaan yang membuncit perut makan rasuah, sesuatu kaum itu tak kan binasa melainkan kaum itu yang membinasakan kaum mereka sendiri. cara nak selamat ialah kembali kepada Al-Quran dan Hadis. insyaallah akan selamat dunia akhirat. kepada sprm teruskan usaha anda, jangan pulak harapkan pagar, pagar makan padi.

Anonymous said...

jangan dok asyik menyalahkan bangsa lain. mereka hanya merebut peluang yang terhidang. tengok bangsa sendiri dulu baru tengok orang lain. indon, pakistan, bangla pun ada yg dah jadi usahawan. ini tidak pagi petang siang malam asyik berpoli....tik je, bukannya politik tu tak baik, politik tu penting tapi agak-agak la, bala.. bala..

Anonymous said...

Btul.. Islam adalah agama untuk semua manusia,( tak kira melayu, cina india,hatta jin sekalipun. Tapi Islam yang dibawa oleh Nabi SAW, bukannya yang dibawa oleh PAS. Orang cina, india, sikh dah berjinak2 dgn islam kerana PAS?.. Satu kenyataan paling bangang dan bodoh. Berapa ramai saudara2 baru yang berjaya diislamkan atas program2 anjuran PAS? Masuk bakul angkat sendiri...

Anonymous said...

HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!

Anonymous said...

Artikel terbaik!

ParangPanjang

aku je said...

tiba masa check diri kita balik. mcm mana budak2 cina bersekolah dan mcm mana anak2 kita belajar?

ingat aku zaman universiti, student yg rajin ponteng kelas, yg bz persatuan itu ini, yg byk repeat paper, yg grad 3rd class..anak siapa? anak Melayu.

sekrg ni dah keje, yg rajin tuang keje, yg rajin dtg lambat, yg rajin minum pagi lama-lama kat kantin, yg rajin tangguh keje, yg rajin caci maki kerana politik, siapa? kita la jugak.

kebetulan atau tidak. realitinya, yg grad 1st class course aku dulu sorang budak cina, yg grad 2nd upper 3 je Melayu, syukur aku salah seorang, lain2 cina. Yg grad 2nd class lower, sikit2 cina, ramai Melayu. Dan yg grad 3rd class? SEMUA Melayu.

kat tmpat keje aku lak, 2 org Cina. Mmg nmpak kesungguhan mereka sungguhpun mereka tidak meletakkan kerja itu sebagai satu ibadah. Orang kita?

Sbg contoh,tgk kedai2 runcit Melayu, tgk pula kedai2 Cina. Pemalas, muka masam, brg berhabuk, brg takde, mcm2 lagi alasan mereka.

Tepuk dada tanya selera.

Tiap2 dari kita muhasabah diri, tingkatkan keupayaan berfikir, perbaiki diri sendiri, dan keluarga kemudian ia kan menular ke masyarakat Melayu.

Hari ini Cina dah rasa mereka boleh makan orang2 Melayu, boleh digula-gulakan, boleh dibaruakan, maka hari ini mereka dgn beraninya membunyikan semboyan bagi pemilikan penuh tanah melayu.

Hanya UMNO parti yang memayungi agama Islam dan orang-orang Melayu, mcm mana hebat pun tali2 barut menidakkannya, itulah realitinya. Orang UMNO jugaklah yg bersalah akibat marahnya orang-orang Melayu pada UMNO hari ni. Ada KJ, ada pak lah, ada hishamudin, ada nazri aziz..tidak dapat tidak tingkah laku dan pendirian pelik merekalah antara puncanya. Mereka simbol kebencian orang Melayu terhadap UMNO sehingga sanggup berpatah arang, jadi tali barut Parti Komunis Moden. PAS & PKR hanya topeng. Satu topeng Islam yg menghalal carut marut di rumah Allah dan mensyirikkan nama Allah. Satu lagi hanya utk seorang Melayu yang menjadi manusia paling lahanat.

Kebenaran itu menyakitkan dan kita perlu bangkit menentang ketamakan org Cina dari sikap lalai anak2 kita, dan kita sendiri juga.

1Melayu 1Bumi. Buy Chinese last!

Melayu sedar said...

Melayu yg memilih pas sebab Islam tak akan dapat Islam dalam pakatan yg sekular dan sosialis(komunis).

Melayu yg memilih dap sebab 'ketelusan' kononnya tidak akan jumpa ketelusan sebab dap pun kaki rasuah dan salahguna kuasa(rujuk kes TBH).Malah segala hak dan kuota bumi jugak diorang bolot untuk kaum diorang saja.

Melayu yg pilih pkr pula sebab apa?Sebab anwar ibrahim?Apa kelebihan anwar selain dikaitkan dengan liwat,zina dan salahguna kausa(masa dlm kerajaan).Anwar juga biasa main duit yg dibuktikan(rujuk blog ummi hafilda).

Anonymous said...

Aku tak tau r ape yang korang pikir pasal perkauman..aku sebenar budak2 lagi..ape yang aku impikan..aku taknak ade sifat perkauman..aku taknak melayu benci cine..cine benci melayu..aku kadang2 terpikir..macam mana kat us orang negro boley bersatu dengan orang putih..sampai orang negro bley jadi president lagi..padahal negro kt us 17% je..sampai nk fuck pon relax je..negro..omputih..bkn takat us je..smpai thiland jeneral die pon org islam..perdana menteri india yg byk agama hindu pon islam..setelah aku pk n pk..aku se ade beberape faktor..aku se kalo aku cakap bley masuk isa..tp x kisah la..masuk pon masuk r..kt us nme org negro dgn omputih same je..kt indon pon same nme org cine n indon..kt india pon same..ape kate sume kaum kt malaysia gune 1 nme berteraskn bhase melayu..yg ke 2..kt us ade 1 system skola je..so wujud 1 system skolah je..aku xnk ade skolah jenis kbgsaan ke ape..persatuan2 cine ke melayu xley r berteraskan untk 1 1 kaum je..kne cmpur..4..bhase kbgsaan kte kne kuatkn..aku se mane ade org cine kt thailand n indon ckp sgt bhase cine..dorg disekat..nie kt malaysia..cite omputih ke cite cine n india..bersepah2..sume nie kne translate dlm bhase melayu je sng..malah kt singapore pon org cine xtau ckp cine sb dasar dorg 1 bhase.. .aitu bhase omputih..nie skg org cine n india xtau ckp bhase melayu..smpai kdg2 org melayu pon xnk ckp melayu..i2 aku pon pelik..skg aku tgk org cine xmo ambk org melayu kje.. nk ambk keje pon xley r diskrimini2 ..kt u o skola..dak2 cine share solan bocor dgn org cine je..melayu pon dgn org melayu je..aku pon pelik..macam mane r malaysia nak maju..kalo korang nak perkauman sgt pecah bg negeri lain kt cine2 o india2 atau halau je org cine n india nie senang..i2 kalo sape2 nk perkauman sgt..tp aku xnk Malaysia nie berpecah..aku nk bersatu..b ersatu kite teguh..bercerai kite roboh..yg last aku nak kate..i2 aku tau org umno.. msti marah..hak istimewa nie xnk r ade..bley nk tlong melayu..tp bkn care gne hak istimewa..aku org melayu..aku pon org ssh..kerjaan tolong orang ssh..bkn sb kerna hak keistimewaan.. ttp sebb keadilan sejagat …melayu ssh..tlog org melayu..cine ssh tlog org cine....ye r..korang pon mesti benci gak tgk org2 yg diberi keistimewaan..kalo korg pon bnci..org cine n india pon mesti benci gak..last r..utuk mkluman..aku bkn ahli mane2 prti politik..aku dak skola je..kalo 1 negra bersatu..nascaye malaysia akan jd kuat..insyaallah.. ..

Esperalzi said...

"perhatikan gelombang kejatuhan kerajaan islam tanah arab, diikuti di bumi afrika, islam di eropah,india,china dan asia tenggara. semuanya sudah tiada kecuali di malaysia dan brunei."

Itu sedutan sebahagian artikel kau di atas GAP. Aku tak tau apa yg kau makdusdkan dgn "gelombang kejatuhan islam di tanah arab", tak tau samada kau merujuk kepada revolusi2 Arab SEKARANG yg bermula dgn Revolusi Tunisia atau kau merujuk kepada kejatuhan empayar2 Arab di MASA LEPAS seperti jatuhnya empayar UMAYYAH dan ABASSIYAH..

Kalu kau merujuk kepada empayar2 Arab Islam MASA LEPAS, aku setuju dgn pandangan kau. Tapi kalau kau merujuk kepada revolusi2 Arab SEKARANG sbg kejatuhan KERAJAAN2 ISLAM, aku tak setuju.

Kerajaan Arab yg SEDANG ditumbangkan rakyat Arab BUKAN kerajaan Islam, tapi diktator2 boneka BARAT peliharaan Barat yg menindas Islam, especially Tunisia dan Mesir. Kelmarin akhbar melaporkan bahawa bekas Presiden TUNISIA yg digulingkan, ZINE EL ABIDINE dan isterinya LEILA TRABELSI selama berdekad2 mereka memerintah Tunisia adalah AGEN2 MOSSAD dari ISRAEL. Ini dilaporkan oleh akbar Algeria kelmarin. Kedua Zine el Abidine dan Leila adalah bertanggungjawab atas pembunuhan beberapa pemimpin Palestine..

Tak ada apa2 yg Islam ttg regim2 Arab yg sedang atau telah ditumbangkan oleh massa2 Arab HARI INI. Mereka menindas rakyat mereka sendiri serta menjadi agen2 US/UK/Israel. Pemimpin2 regim Arab hari ini tak boleh disamakan dgn pemimpin2 Arab Islam masa lepas seperti pemimpin2 Islam di zaman Khilafah rt-Rashiddin, Khilafah Umayyah dan Khilafah Abassiyah atau pun Khilafah Uthmaniah.

Unknown said...

gap..aku nak tanya mana bahagian ke dua artikel ni?

ipin said...

sudah2 la GAP buat fitnah,korang tu sebenarnya punca melayu berpecah,

dzul said...

As Salam, saya ada seorang kawan yang merupakan bangsa cina, kami memang rapat...kawan saya ada bagitau sebenarnyer orang cina bersatu secara tidak langsung...cuma d arena politik mereka tidak tunjuknyer mereka bersatu..tapi dari belakang mereka bersatu

dzul said...

aku berpendapat di Malaysia ni bangsa Cina terlalu bebas nak watpe perkara pun, kerajaan dah sediakan semuanyer utk mrk walaupun sedikit pekara yg mrk x disediakan..lebih2 lagi tang ekonomi mrk dah pegang...Kerajaan Malaysia bergitu terbuka berbanding negara2 lain..keadilan diberikan sama rata...jadi dari situ mrk org cina malaysia masih belum puas hati lagi, mrk nak kan kuasa bkn hanya ekonomi je tapi kuasa memerintah negara, mrk terkenal dgn kebijaksanaan berbanding org melayu dan cina,iban,kadazan tapi knp mrk x boleh memerintah kan..mungkin perkara ini tidak adil bagi mrk..mungkin kita xtahu dlm diam2 MCA,Gerakan,Supp,dan parti2 cina yg lain bersatu dlm diam lebih2 lagi dapat suntikan semangat parti2 lain seperti PAP.mungkin PKR dan PAS..Yg 2 parti ni PKR dan PAs pulak nak kan kuasa juga,,jadi satu caranyer permainan kedua2 parti ini yg dikuasai oleh org melayu untuk menjatuhkan BN lebih2 lagi UMNO (parti melayu) yang menjadi tunjang kekuatan BN secara tidak langsung untuk memecahbelahkan org melayu...
Jadi sekarang apa yang perlu kita buat adalah mengabungkan kembali NGO2 melayu bangkit bersatu walaupun ia sememangyer bahaya tapi krn terpaksa kita lakukan demi Malaysia tercinta..
Ingat org UMNO itu beragama Islam, walaupun org PAs kata UMNO adalah org kafir tapi org UMNO membawa Islam secara sederhana dan memikirkan kesejahteraan bangsa2 lain..

Anonymous said...

Presiden MCA kata mereka akan menimbang semula kedudukan dalam BN selepas keputusan PRU ke 13 nanti.Bangsa Melayu patut mendesak mereka keluar sekarang dari BN tanpa perlu menunggu PRU 13.Sebelum dia tikam kita dari belakang,kita tikam dia dulu dari depan.Apa pahlawan Melayu dalam UMNO berani?Tak perlu soal lagi Kesetiaan mereka Kepada Raja dan Negara!Tak perlu 'make believe' yang mereka ini ada ketaatan.Sah mereka adalah pengkianat yang tamak haloba.Agenda politik mereka tidak sah kerana bersifat SUBVERSIF.Mereka berniat merampas Tanah Melayu.Ini bukan politik lagi sebenarnya.Ini adalah dengan niat menawan,menjajah dan memiliki selama-lamanya.Mati kita menentang mereka adalah syahid.Ya Allah,kenapa tidak ada seorang pejuang pun yang sedar akan hal ini sedangkan ianya sangat jelas lagi benar?Apa sudah jadi dengan politik Melayu ni?Asyik berdialog sahaja dikalangan NGO Melayu tanpa tindakan tidak akan membawa kita kemana.13 Mei kedua tidak akan memenangkan kita.Apa yang patut dilakukan ialah menekan mereka secara ekonomi seperti mereka lakukan terhadap kita,PULANGKAN PAKU BUAH KERAS.Kuasa ditangan kita,amat bodohlah jika tidak berani menggunakannya secara bijak demi ugama,bangsa dan tanahair.Apakah selama ini kita menindas mereka?Anak-anak cina yang belajar di luar negara menyebarkan cerita kononnya mereka ditindas oleh orang Melayu di Malaysia ini.Ironinya,macam mana yang ditindas lebih kaya raya?Mereka ini adalah jenis bangsat yang tidak akan menetap di tempat yang tidak boleh buat untung setinggi gunung.Mereka jenis penindas,contohnya jelas seperti di Pulau Temasik dan Pulau Pinang.Tidak salah jika kita nyahkan penyamun dari bumi tercinta ini.

penarik rantai said...

UMNO YANG BERI TUBA KEPADA MELAYU
Sejak peristiwa Malayan Union, Melayu memberi sokongan padu kepada UMNO semata-mata kerana memperjuangkan hak mereka. Sokongan Melayulah yang membolehkan UMNO berkuasa di Malaysia sehingga kini. Dari tahun 1946 hingga 2011, di manakah Melayu diletakkan oleh UMNO? Adakah Melayu menjadi bangsa yang menguasai ekonomi di tanah tumpah darah datuk nenek mereka?

Melayu terkebelakang jika dibandingkan dengan orang Cina walaupun UMNO menjadi teras kepada Parti Perikatan dan Barisan Nasional. Mengapa? UMNO tidak tolong naikkan Melayu. Mereka hanya naikkan Melayu di sekeliling mereka dan diri mereka sendiri. Adakah pemimpin UMNO yang miskin? Tiada. Jadi wakil rakyat satu penggal pun dah kaya. Jadi ketua bahagian pun kaya-raya.

Semua orang tahu bagaimana mereka kebas peruntukan dalam Dasar Ekonomi Baru. Akibatnya Melayu hanya dapat kumpul 18% ekuiti sepanjang dasar itu. Ada RM54 bilion saham. RM52 bilion disapu datuk-datuk dan tan sri- tan sri dalam UMNO dan di sekeliling pemimpin UMNO. Yang tinggal apa? RM2 bilion. Yang lain-lain tu sudah pun berpindah tangan kepada bukan Bumiputera.

Tanah Simpanan Melayu pun kena kebas. Dari 3 juta hektar yang ditinggal British, kini hanya ada 1.7 juta hektar. Semuanya dirompak oleh UMNO kononnya atas nama pembangunan. Janji nak ganti, tetapi tak ganti-ganti sampai la ni.

Kalau dicampur dengan rasuah, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa, dan entah apa-apa lagi, tak tahulah berapa laksa. Macam mana Melayu nak bangun kalau macam tu? Pengaliran wang secara haram ke luar negara ratus-ratus juta. Tanggung kerugian pun ratus-ratus juta. Beri barang mahal nak mampus. Janji komisyen masuk. Mungkin juga untuk isi tabung UMNO!

Melayu beri susu kepada UMNO. UMNO beri tuba kepada Melayu. Kelih tak kelih depa tuduh Cina balas susu dengan tuba. Sendiri bagi tuba kepada bangsa sendiri buat-buat tak nampak. Itulah UMNO. Kalau Cina tak sokong BN kerana mereka meluat dengan kelaku pemimpin BN apa salahnya? Baguslah begitu.

Melayu yang tak sedar-sedar kena tuba tu apa hal pula? Sepatutnya Melayu kena ikut macam Cina. Bagi tuba kepada BN. Biar mereka mati beragan. Naikkan Pakatan Rakyat!!! Kalau Pakatan pun buat perangai yang sama, kasi punah sampai akar umbi. Ganti pula dengan yang lain. Apa susahnya?

Apabila Cina bagi tuba kepada BN, orang Melayu yang kena tuba masih terhegeh-hegeh sokong UMNO. Tak mau bagi hilang hak Melayu konon. Dah hilang entah banyak mana tak sedar-sedar. Nak tunggu sampai tak dak apa-apa lagikah? Bangunlah Melayu. Kita pun kena bagi tuba kepada UMNO dan BN. Kuasa itu di tangan kita dalam sistem demokrasi. Nak takut apa. Apa UMNO boleh buat kalau Melayu tak sokong depa? UMNO dah hanyut dalam Laut Qalzum, habih lemaih. Nak buat apa lagi?

Anonymous said...

kepada aku je ...

"Ada sesapa yg punyai artikel 13 Mei 1969 tak?"

ada sedikit artikel dalam blog 'Jiwa Paradox' tentang 'kenangan' tersebut dilink dibawah:

http://alamijiwaparadox.blogspot.com/p/peristiwa-13-mei-1969.html

bukan cucu tok bahaman said...

Anonymous said...

Baik DAP perintah dr BN @ umno perintah. Jika BN perintah kroni UMNO kaya-raya

so ko bajet ko la kaya klu DAP memerintah? xtau bersyukur betol.. kalau kau owg melayu, mak ayah kau melayu..mak pak kau tau kau cmnie..masa kau lahir die da pijak mampus jer...

Anonymous said...

kepada penarik rantai April 24, 2011 1:19 AM :

pada 5 perenggan pertama tu aku boleh setuju dengan kau, kerana dari pengalaman aku sendiri menyaksikan apa yang berlaku didepan mata, akibat keangkuhan pemimpin UMNO diperingkat bahagian dan cawangan. tapi aku masih boleh mencari rezeki mengikut kemampuan dan kelulusan aku. tidak ada apa2 sekatan atau masalah langsung. aku masih rasa okay!

tetapi, saranan kau secara beremosi ni "Bagi tuba kepada BN. Biar mereka mati beragan. Naikkan Pakatan Rakyat!!! Kalau Pakatan pun buat perangai yang sama, kasi punah sampai akar umbi. Ganti pula dengan yang lain. Apa susahnya?, tidak dapat aku sertai kerana aku punyai sebab sendiri.

formula aku cukup senang - "kalau kereta rosak, pergi hantar workshop kasi repair, bukan terus kasi rosak sampai tak boleh gunakan lagi, buang".

begitu juga kalau aku nak sokong PR memerintah Malaysia, aku kena pastikan dulu kewangan aku cukup untuk sekurang-kurangnya 3 ke-4 generasi aku akan datang, kerana aku takut ada generasi aku nanti yang jadi pengemis ditanahair sendiri ...

(ini pun kalau kau dapat selami apa yang tersirat didalam hati aku!)

Anonymous said...

Salam semua!!
melayu memang sudah bersatu selepas 13 Mei.Kesedaran selepas pertumpahan darah.
Scenario sekarang,melayu telah berjaya di pecah belahkan olih PKR (Gara2 Anwar yg malu bila di pecat dari kerajaan).
PAS di gabungkkan untuk kekuatan PKR.
DAP tumpang sekaki dan terus mara dengan ideology komunis yg telah lama gagal.
Anon 3:49
Antara yg ramai tidak faham politik Tanah air.
Ada juga yg ingin memasukkan jarum kepada orang DAP yg kononnya ingin meingislamkan orang2 DAP.
Ini bukan masalah ingin menjemput kafir untuk memeluk Islam.Ini permainan politik dahsyat dimana ideology kominis sudah mula menyerap kedalam DAP.
Mereka ini ada talam dua muka.Kalau tak paham talam dua muka (semua yg taksub dengan PKR dan PAS,harus pergi ke jamban,selam muka kat toilet bowl,flush 7 kali.Mana tau bolih paham permainan politik DAP selepas 7 kali flush otak kat toilet bowl.
UMNO berjuang bermati2an untuk mempertahankan HAK MELAYU.
Imagine Singapore!!!
Adakah orang Melayu di lantik menjadi General di dalam Angkatan Tentera??
Adakah melayu di beri peluang menerbangkan pesawat pejuang?
Adakah Melayu di singapura di beri peluang menerajui bidang atau department yg strategic di dalam Angkatan Tentera?
Melayu hanya di beri peluang dalam angkatan tentera singapura menjadi prebet dan kalau ada pun hanya berpangkat Mejar.(Paling tinggi).
Fikir2 lah Melayu PAS dan PKR.
Veteran Tentera yg sedia di panggil balik jikalau terjadi rusuhan kaum.
Insyaallah.

Penang Mai said...

Anon 3:49....lu punya nickname ACOI2008.... lu mmg celaka lahanatullah... hang ni mmg mau kena sebat kayu kambe 3-4 birat... mau tau langit tinggi rendah... Sia-sia lahir ke dunia jadi pertualang bangsa...

sgray said...

Melayu tidak benci pun pada orang cina…malah diutamakan.Mana2 kita lihat mereka bebas bergerak dan merintah[pekerja].Tidak ada Melayu yang menanyai cina nie..malah, zaman jepun mereka disorokan oleh orang2 Melayu dari di bunuh Jepun.

Amalan orang2 tua dulu tu terus diamalkan oleh kita sehingga hari ini..kerana ia seruan Allah.Islam mengajar melindungi yang lemah.[darurat].

Yang harus kita sedar kebangkitan ini bertujuan mempertahankan kuasa Melayu dibumi ini.Sebangsat2 Melayu yang aku tahu tidak akan menganiaya dan menzalimi bangsa lain tapi kalau bangsa sendiri ramailah.[kes terpencil]

Matlamat Melayu hanya satu ingin Merdeka dan tidak mahu dijajah.Islam itu merdeka dan kalau dijajah hancur.Sebagaimana hancurnya saudara2 kita di Timur tengah .Budaya yang kini menular dalam masyarakat Melayu yang diserapkan oleh keserakahan manusia.

Apa kah 1 Malaysia bukan 1 Melayu/1 Bumi…[1 bahasa, 1 BANGSA dan 1 Negara.menurut PERLEMBAGAAN]yang semakin dicabul oleh pengkhianat2 negara la nie.i.e sehingga Agama kita di’provok’dll.[Sebab tu DAP dan penjilat jilatnya menolak 1 Malaysia]dan sekarang cuba mengatakan Melayu menolak Konsep 1 Malaysia..Najib ,bila Dato Zaini meniupkan semula gelombang 1 Melayu/1 Bumi,...

DAP bermatlamat agar masyarakat Melayu semakin
berpecah…alhamdulillah They don’t Fool Najib ,No..,not yet [hopefully not].

Teruskan gelombang 1 Melayu / 1 Bumi..Insya Allah,sejahtera.

Anonymous said...

DAP mahu mengikut Singapura PAP sebagai contoh Cina memerintah Malaysia.Ada beberapa orang politik PAP di Singapura sekarang ini dilahirkan dan berasal dari Penang dan lain negeri. Kita rakyat Melayu mesti bersyak wasangka bahawa segelintir mereka boleh menjadi ahli spy atau pemberi
maklumat rahsia tentang negara Malaysia kalau tidak dikawal dengan rapi.Contohnya, Irene Ng dari adun PAP adalah dari Penang.

Anonymous said...

kamu kata buy chinese last . yg jadi pemborong , pembekal sapa . melayu ke.klu mereka sekat bekalan mereka ke kedai melayu ,jwb ny banyak melayu mati tak makan.contohnyapd 13 mei .kg-kg melayu di kl,putus bekalan makanan . nasib baik ada askar malayu yg menghantar bekalan ,itupun askar melayu terpaksa pecah masuk kedai-kedai cina .diacu rifel kat kepala cina,mau bagi makanan atau mau mati.ingat lah ,klu berlaku 13 mei bknnya ramai melayu mati kena bunuh tapi ramai mati kebulur sabab meraka yg mengauasi segalanya .klu nk kata ;kita bakor je yop kadai mereka , kita yg mati tak makan .

Anonymous said...

menentang bangsa cina ni kena gunakan akal n kuasa yg kita ada sekagang ni , bukannya dgn darah . mereka nk menghapuskan melayu , mereka menggunakan akal sebab mereka tau jika mereka hapuskan melayu dgn darah mereka yg akan rugi .mereka tau melayu ni bodoh .jadi kita jangan jadi ikut emosi ,gunakan akal seperti mana cina gunakan akal utk hapuskan melayu .selama ni kita yg memberi mereka ruang ekonomi kepada mereka.kita juga boleh sekat ruang ekonomi mereka dgn kuasa yg kita masih ada sekarang ni.jangan bagi muka pada meraka .

Anonymous said...

Aku sebenarnya dah lama tunggu artikel yang macam ni..sejak dulu lagi. Lebih tepat 3 tahun dulu. Tapi yg aku nampak byk lebih menghentam pkr dan pas. Mmg drg tak betol..dan aku mmg tak sokong pas dan pkr. Ttpi yg plg kta ptut perangi skrg adalah DAP. bila kita perjuangkan bangsa melayu automatiknya org melayu akan menyokong kita dan hanya UMNO yg mampu membawa org MELAYU. peristiwa 13 mei bkn dictuskan oleh org MELAYU..MELAYU bertindak blas slpas mereka dibunuh lebih2 slpas peristiwa di pawagam yg semua melayu dibunuh beramai2.Yg bertindak blas ya sememangnya melayu UMNO. Krn UMNO sahaja yg betul2 ikhlas memperjuangkan bangsa MELAYU.PAS dan PKR tiada visi dan misi yg menjamin masa depan orang MELAYU. org cina yg memegang ekonomi bakal menjadikan melayu macai dan barua di negara sendiri. Hasil toleransi berlebihan dan terlalu diberi muka. Namun hari ini madu yg diberi telah dibalas tuba.kesemua hak2 istimewa org melayu bakal dihapuskan dan hak sama rata yg dikatakan demokrasi dan adil bakal diluangkan komunis moden ini dlm mengemis populariti. Org melayu bertelagah malah remaja kini makin dungu dan tidak tahu lagi apa itu ketuanan melayu dan hak2 istimewa org melayu.PAS hanya rakus untuk memerintah negra dlm masa sama manjadi anjing suruhan DAP. PKR pula boneka dap dan anwar hanyalah alat org cina untuk memberi semua kehendak org cina yg mereka mahukan selama ini. ORG2 melayu semakin bodoh krn tidak faham apa itu DEB. Deb diwujudkan pd zaman pemerintahan Tun razak krn melihat melayu ketinggalan dlm arus pembangunan dan ekonomi.ini disebabkan oleh penjajah british yg meletakkan melayu di pedalaman dan kg2 bg memudahkan mereka mengawal dan mengelakkan org melayu segara menuntut kemderdakaan. namun cina diberikan tempat tinggal yg istimewa,di bandar2 dan perumahan yg terancang oleh pihak british. kita boleh lihat kesannya hingga kini. Sebenarnya melayu masih lagi dijajah. Melayu masih lagi jaguh di kg2 dan dibandar kita hnyalah kuli yg kasi pagi makan pagi, kais petang makan petang. Tidak menghairankan apabila pilihanraya d bdr2 besar jatuh ke tangan org cina dan kwsn pedalaman dan kg2 dikuasai oleh org melayu. sememangnya hakikat ini pahit utk dtelan dan saya sendiri menulis ini krn sy adalah org melayu yg sedar akan hal ini sejak bersekolah lagi.golongan cina di malaysia hari ini bukan lagi sahabat yg boleh kita duduk semeja dan apatah tidur bantal bersama.Apabila kita diselimutkan sudah pasti mereka akan menikam kita dari belakang. pecayalah!! Tidakkah kita sedar mengapa semenjak dua menjak ini petronas tidak lagi mengeluarkan iklan2 yg dulu konon2 melayu cina dan india bersatu? krn kita tahu, masalah perpaduan ini tidak ditimbulkan melayu. Melayu telah banyak memberi serta terpaksa melayan karenah cina dgn tuntutan2 melampaui batas. MELAYU harus bangkit sekarang. Kita harus pertahankan hak dah maruah kita.!!

Anonymous said...

yg mengatakan bahawa UMNO tidak membantu org melayu adalah sgt tidak tepat. terlalu banyak yg UMNO telah lakukan utk org melayu ttp sebahagian besarnya tidak dijadikan modal org kaum cina untuk lebih membenci UMNO dan menghasut sama PAS dan juga PKR. Jika kita lihat ramai pelajar melayu ke luar negara atas bantuan krjaan dan MARA. lain2 seperti SBP/MRSM/matrikulasi dan IPTA kesemuanya mempunyai kouta yg besar bagi org melayu kerana telah ditempatkan haknya di dalam perlembangaan sebagai hak2 istimewa org melayu. Ini tidak disenangi oleh DAP dan anwar tidak dibawa kehadapan bagi menentang dan membodohkan org melayu dengan sadar metirokrasi. sekali lagi melayu2 bersorak ibarat lembu dicucuk hidung dgn ucapan anwar juburi yg berdegar2.bantuan modal serta subsidi jug adalah untuk org melayu yg dari segi taraf hidupnya sangat rendah. kajian menunjukkan belanja rumah di malaysia terendah di catatkan org melayu malah org bangsa india mempunyai belanja rumah yg lebih tinggi. org melayu lebih suka ego,riak,hasat dengki terhadap masing2. tetapi kita lupa sbnrnya kita masih jauh di belakang. org melayu tidak sedar. org melayu ibarat lalang. saya menulis kerana saya melayu. sy melayu dan saya lihat melayu lebih suka membenci sesama sendiri dan berpuak2. melayu suka mengambil tahu hal org lain tetapi tidak mahu meningkatkan dan memajukan diri sendiri. org melayu suka memikirkan prkra buruk yg dperoleh sblm mrk mencuba sesuatu.org melayu suka mengambil kesempatan terhadap segala kesenangan yg diberi kerajaan. Perubatan percuma dan segalanya disubsidi dan rakyat masih lagi buta dan tuli.org melayu malu tidak bertempat sehingga mrk spt duduk di dlm gua menunggu untuk dipaksa barulah terhegeh2 untuk menunjukkan muka. inilah masalah sebenar yg dihadapi kerajaan. melayu mudah lupa..dan melayu mudah leka.

Kanta Pembesar said...

Salam satu Malaysia. Rakyat Malaysia khasnya orang Melayu kenalah buka mata dan telinga. Nasib orang Melayu kini bagai telur di huunh tanduk. DAP adalah Komunis bintang 3 dan mrk lebih jahat dari Jepun dulu. DAP kini seakin meluaskan empayarnya. PAS sendiri pun kena ingat, kekuatan mereka hanya pada pengaruh agama yang jumud. Sedangkan apa yang UMNO perjuangkan lebih ke arah masa depan Islam yang baik. Mereka bertahan kerana pengikut mrk yang jahil je. Ulama' merka pula takut hilang kuasa. Jika PAS tidak mementingkan kuasa dan wang, mengapa mrk taknak bergabung dengan UMNO? PAS buka perjuangan politik, tetapi hanya perjuangan ulama' sesat dan menyesatkan. Bangkitlah belia-belia Islam... kalau kamu memilih PAS kamu akan masuk ke dalam syurga buatan manusia. Jika kamum memilih UMNO...kamu memilih syurga yang sebenar dunia dan akhirat.