Sunday, April 17, 2011

MENUJU PRU KE 13 : JOM JOIN FB GAP.

 momentum kemenangan harus diteruskan. yang  silap perlu diperbetulkan. kelemahan harus ditangani secepat mungkin.

rakyat sudah bersedia bersama-sama gerakan massa untuk menumbangkan pakatan. dap tetap menjadi pilihan di hati pengundi cina, sudah terbukti dari prk bukit gantang ,hulu selangor,sibu sampai lah keputusan pilihanraya negeri sarawak semalam.

solusinya mudah. mereka tidak mahu BN. fullstop dan noktah.

rakyat yang semakin memilih BN jangan diperlekehkan sokongan mereka. bumiputera,melayu dan kaum india sudah kembali menyokong BN.

jadi mengapa perlu untuk disusukan kera di hutan jika anak sendiri mati kelaparan.

kita tidak harus untuk merintih. garapkan sokongan luar biasa rakyat untuk bersama kita menumbangkan pakatan pada pru ke 13 nanti.

penglibatan anak muda di bandar perlu digandakan. jadi kepada sesiapa yang mahu bersama kami untuk menumbangkan pakatan pada pru ke 13 nanti, ayuh join FB kelab penyokong gerakan anti pkr. KLIK SINI

115 comments:

Anonymous said...

Kedegilan Taib Mahmud untuk berundur dari KM adalah punca kekalahan BN dari penyokong Cina. Beliau sudah terlalu usang dan lama untuk menerajui Sarawak. Lihat sahaja kejadian di Timor Tengah. Taib mesti berundur jika tidak, BN akan bertambah lemah di prk terdekat.

Anonymous said...

Aku setuju dgn GAP,tak usah layan lagi dgn Cina,

Anonymous said...

kah kah kah kah.... BN menang besar di Sarawak, Datuk Seri Pehin tetap letak jawatan sebagai Ketua Menteri.

Tetapi, parti anutan setan hamPAS kalah di lima kerusi serentak, org tua nyanyuk N.ajis tetap kebulur nak jd Menteri Besar Kelantan sampai mampus.

Hai la dunia... dunia...

Anonymous said...

GAP perlu mendesak kerajaan BN lebih mengutamakan org MELAYU dan BUMIPUTERA,,,

Anonymous said...

YUp...kita mesti utamakan pada orang yang menyokong...sudah sampai kita mendahulukan orang2 kita yang x pernah lupa diri...cina pengkhianat hanya mementingkan bangsa depa sahaja tanpa melihat keseluruhan majoriti...jadi apa yang ditunggu lagi....jagalah bangsa kita keseluruhannya...buat pembangunan dikawasan yang majoritinya menyokong BN....jgn bagi muka sangat....lepas tue jika depa(cina) x menangkan calon depa di pilihanraya jgn diberi jawatan kepada bangsa depa....bagi pada yang menang sahaja...biar x de sorangpun wakil depa di dalam kabinet kerana depa x mau....

Anonymous said...

Anoy 10.36...bangang ke apa ko nie....biar taib mahmud tue...ko sibuk uat per...sekurang-kurangnya sarawak x de le cam selangor,kedah tue....najis lagi bangang tadbir kelantan...bodoh piang la hang nie...nyibuk....najis tue patut hang kuburkan dulu....pelacor agama...abis negeri kelantan jd miskin...bangang

To Live Again said...

to anon April 17, 2011 10:36 AM

Bukan kedegilan taib jd punca cina xnak undi bn..Diaorg mmg dah x INGIN undi bn biar sape pon jd pemimpin..Diaorg ni hipokrit!

Dulu diaorg bagi alasan yang pengundi Cina lari dari bn sbab pak lah x pandai urus ekonomi negara smpai ekonomi merudum dan cina susah nk CARI MAKAN.Tapi lepas kita buat perubahan dn DS Najib dilantik dan beliau pon sedang berusaha keras mengatasi semua TAIK yg ditiunggalkan oleh Pak Lah, ada ke kita lihat Cina sedkit demi sedikit mula memberikan sokongan kepada kita.Lgsg tak kan??

Malahan semakin lama semakin jauh ade la..

Anonymous said...

kena ajar puak2 yg sokong DAP ni...

Anonymous said...

Abaikan semua permintaan Cina. Lagipun berapa kerat sangat suara mereka dalam BN?

Ini negara demokrasi. Let the majority rule. Noktah.

sgray said...

Baca nie Anon 10.36....Apa kata Dr Chan admits SUPP has to change...fahamkan apa yang tersirat dibenak cina pujaan lu tu..

http://www.theborneopost.com/?p=122611.

[sebab tu depa reda ,bila kalah].

Foundation sudah ada tinggal expand je bro.

Taib has to stay..and go when his ready ..not due to stupid irrational pressure from the Chinese and their symphatizer.

Anonymous said...

Untuk PRU13 kita ada modal baru:

Anwar Al-Tantuya @ Al-Jubori... hahaaa.. pada muka!

Anonymous said...

cina menguasai ekonomi negara,bermakna kalau kaum dia susah tak perlu bantuan kerajaan.Lagi pun mereka ni tidak suka pemerintah.Apakah UMNO buta perut?Banyak bantuan pergi kepada kaum yang dah kaya ni.Untuk Melayu,tak apa lah sebab kita tidak keduniaan,kita lebih pentingkan akhirat,kita banyak bersabar kerana sabar itu separuh daripada iman.Orang Melayu muak dengan sikap pemerintah yang melukut di tepi gantang,hidung tak mancung pipi tersorong-sorong.Melayu jadi dayus,seolah-olah tanpa cina kita kita akan mampus.Siapa pendatang sebenarnya,siapa yang bangsat,siapa yang akan mampus?Melayu jadi lemah sebab BN itu sebenarnya adalah Malayan Union.Kita dipecah-perintahkan.Sekarang chin peng berada dalam Parlimen.

Anonymous said...

udah nyata yg Sokong bn percaya pada bn .yg tak caya bn tu...biarkan aje ..utamakan janji pada yg mau ....

Anonymous said...

Itulah demokrasi. Kita jangan harap semua orang menyokong kita. Yang mendapat sokongan majoriti akan memegang kuasa. Yang penting sekarang kita berusaha untuk mengekalkan majoriti. Masalahnya skrg orang Melayu sendiri yang tidak mahu menyokong perjuangan Melayu. Merekalah pengkianat kerana memberikan peluang kepada orang lain memecahbelahkan Melayu.

basic_2009 said...

Anwar Omega: "Jah, i nak pergi luarnegara ni sekarang ...
kerja Sarawak pun dah habis ...
you nak ikut tak ??"


Kak Wan: "Abang, sanggup you tinggal kan i seorang kat sini ...
lagi pun i dah tahu dah !!!

sebenarnya i dah tengok pun video part 2 tu ...
i kenal pelakon tu bila dia terpancut 2 kali dalam 20 minit

... memang Abang lah pelakon dia !"


Anwar Omega: "OK lah ...
sebenarnya Abang nak pergi jumpa NikAjis tu ...
nak mintak ampun dosa ...
dia kan boleh ampunkan dosa semua, dah lah tu dapat syurga pulak !" [syorga PAS lah bro ....]



PAS + PKR + DAP = jahanammmmmm !!!

Anonymous said...

Yg menjadi KAUM YG PALING BANGANG PIANG NI adalah PENGANUT2 PAS yg masih menjunjung , mengangkat , memuja dua EKOK MANGKOK HAYUN ULTRA KIASU KOMINIS TEGAR YG BERCITA2 UNTUK MENGHANCURKAN BANGSA MELAYU dan UGAMA ISLAM ....mengapalah DUNGU sangat KAUM PINJILAT DAP ni seolah2 mereka ini ALPEKAK....ALBUTA....ALBISU dan AL TAK ADA OTAK.......Ana betul2 tak FAHAM!!

Anonymous said...

TAHNIAN BN BERJAYA KEKALKAN SERAWAK..

TAPI HARUS DI INGAT ...PKR...DAH PASTI BERKUBUR SIKIT HARI LAGI....

DAN PASTINYA PARTI PAS AKAN TERUS LENYAP SIDIKIT DEMI SEDIKIT JIKA TERUS BERSAMA PAKATAN HARAM

NAMUN KITA HARUS INGAT MUSUH PALING BAHAYA SETAKAT INI DAP...BN BANYAK MENYERANG PKR..SEHINGGA LUPA PENGARUH DAP TERUTAMA DIKAWASAN BANDAR TAK MUSTAHIL DAP AKAN KEKAL DI P.PINANG JIKA TIADA PERANCANGAN YG.BAIK..

MUNGKIN STRATEGIK PAKATAN AKAN DATANG MEMASUKKAN CALON 2 BEBAS YG.RAMAI UNTUK PECAH UNDI..SEPERTI YG.BERLAKU DI SERAWAK..

KALAU DI LIHAT PADA PRU 12 & SERAWAK...PRETASI DAP LEBIH BAIK..LAGI DARI PKR...JIKA PAKATAN MEMERINTAH...SISTEM BERAJA DIHAPUSKAN..TIDAK MUSTAHIL DAP AKAN PEGANG TAMPOK PEMERINTAH....

BAK KATA PEPATAH MELAYU SIKIT SIKIT LAMA LAMA JADI BUKIT...ITU LE YG.NAMPAK PADA DAP SEKARANG NI....

KEMENANGAN BN DI SERAWAK BUKANLAH SATU UKURAN UNTUK LAKSANAKAN PRU 13...KALAU TIDAK ADA PERANCANGAN RAPI

SEHARUSNYA BN SINGKIRKAN MANA MANA INDIVIDU YG.MENJADI MASALLAH KEPADA RAKYAT...
SEHARUSNYA PARTI MIC MCA TAK MENJADI TUNGUL...

Anonymous said...

PRN Sarawak.
1. Jgn salahkan Taib Mahmud lama mentadbir Sarawak,salahkan constitusi parti yg membenarkan pemimpin ini duduk lama di kerusi.Tetapi beliau tetap dihati rakyat.Banyak pembangunan yg dia telah buat. Taib Mahmud mahu kerajaan Federal hormat kemahuan Sarawak, tidak tunduk dgn arahan federal ie undang imigration ketat, banyak jawatan federal pengarah anak sarawak. Taib mahu sarawak bukan masuk dlm Malaysia tetapi satu entiti dalam malaysia.
2. Sabah dibawah Haris Salleh 'jual' Labuan kpd federal,kini keadaan bertambah teruk. BIla UMNO masuk ke Sabah keadaan bertambah teruk Musa Aman akan lama di kerusi KM, ada desas desus kroni Musa Aman akan gali projek besar Urea dan penghantaran gas ke Bintulu utk diproses.THis we have to stop sebelum dia bina dinasti di Sabah macam Taib.
3.Kita perlu pemimpin natif macam Temengung Jugah,Telawasi, Sharil Samad yg kuasa diguna untuk kepentingan kaum dan semua tanpa kroni dan kaut harta benda. Telawasi KM Sarawak pada awal penubuhan Malaysia. terpaksa memohon menjadi kerani setelah beliau step down jadi KM, kerajaan melihat ini sebagai satu penghinaan,anak beliau dijadikan menteri tetapi lebih minat buat business.Kita perlu pemimpin natif berkiwa rakyat sekarang.
4. Miri akan berhenti membangun setelah orang cina miri mengangkat DAP menang di Piasau dan Pujut.YB George Chan telah banyak membangun Miri sebagai Resort city.Orang sarawak sudah tahu cina sarawak pentingkankan bangsa mereka. Sibu sudah macam chinese small state, pengumuman airport guna 3 bahasa. 54 tahun merdeka bangsa ini tidak mahu berubah. DAP mahu Malaysia Malaysian, DSAI mahu masyarakat pluralism, turning the country into a republic ada dua parti berganti mentadbir negara.
5. Fixed deposit BN is secured in Sarawak. Ramai orang marah di Sabah berlaku kepincangan dan ini akan di capitalise by Pakatan. kebimbangan tetap ada dkalangan penyokong BN
6. Mahu melihat BN berkerja kuat demi bansga,agama dan negara.
Tahniah GAP,GOMO dan kawan bloggers yg lain yg berkerja keras di Sarawak minggu lalu.Jasa anda tetap dikenang.HIDUP UMNO,HIDUP BN. Allahuakbar.

Anonymous said...

SAYA TIDAK RASA TAIB MAHMUD MENJADI PUNCA UTAMA CINA TAK SOKONG BN.KALAU BETUL KENAPA DITEMPAT MAJORITI BUMIPUTERA BN MASIH DISOKONG PADU OLEH RAKYAT.KALAU TAIB DIGANTI ADA JAMINAN MEREKA AKAN MENYOKONG BN?SAYA PASTI MEREKA AKAN MENCARI ALASAN LAIN PULA TIDAK MENYOKONG BN.DULU PUN MASA ZAMAN PM TIDO MEREKA BAGI ALASAN TAK SOKONG BN KERANA DIZAMAN PM TIDO MEREKA KATA PM YG TAK PRODUKTIF,PASTU DIGANTI DGN NAJIB TUN RAZAK YG NAMPAKNYA LEBIH MENYERLAH DAN MEMBUAT BERMACAM PEMBAHARUAN.TAPI UNDI DARI KAUM MEREKA SAMA SAJA MASIH TAK BERUBAH MASIH KUAT PERKAUMAN DAN SOKONG ORG YG KUAT SIFAT PERKAUMAN.SEBENARNYA MEREKA ADA RANCANGAN MAHU KUASA DAN MEMERINTAH MALAYSIA,ITULAH HAKIKAT YG PAHIT YG MESTI DITELAN BN.INGAT YG PAHIT ITU UBAT,YG MANIS ITU SEBENARNYA RACUN YG AMAT BERBISA.KAUM MEREKA INI SUDAH TERKENAL DARI DAHULU SIFAT PENTINGKAN DIRI SENDIRI,ULTRA KIASU,MENINGGI DIRI,MEMANDANG RENDAH ORG LAIN,DENGKI KHIANAT,MULUT MANIS HATI BUSUK,SELALU TIKAM KAWAN DARI BELAKANG,TAMAK HALOBA,BUSUK HATI,CAUVINIS,PENIPU DAN KEBANYAKAN BISNES2 KOTOR DIMALAYSIA SEMUANYA DIDALANGI PUAK2 CAUVINIS INI.KEPADA PEMIMPIN2 BN TEPOK DADA TANYA SELERA,ANDA SEMUA SENDIRI YG AKAN MELETAKKAN DIMANA POLITIK ANDA SELEPAS INI.JIKA ANDA MENJAGA KEPENTINGAN BUMIPUTERA DGN LEBIH BAIK SELEPAS INI DI PRU KE13 NANTI ANDA PASTI AKAN DISOKONG PADU DIPRU NANTI.JIKA ANDA MASIH TAK SEDAR2 DIRI LAGI DAN MASIH SIBUK MEMINTA SEDEKAH UNDI DARI PUAK2 CAUVINIS INI...KIAMAT & AJAL POLITIK ANDA SUDAH SAMPAI KERANA ANDA SENDIRI YG MENJEMPUTNYA...

Anonymous said...

mana2 orng melayu, bumiputera atau sapa2 saja yang masih bermimpi untuk menyokong atau bershabat dengan DAP, tgk la nanti...bila mereka berkuasa semua hak anda akan dirampas, berubah lah demi mempertahankan kita di bumi melayu.bumiputera ini..jgn bagi seinci pun mereka merasa senang di sini, itulah balasan untuk org yg x mengenang budi!!!

Anonymous said...

Menuju ke PRU 13 jom kempen slogan di Kelantan "Jom Ubah Kelantan"....Change Now....Tukar Tong Najis Najis dan kroni dari kelantan...

jo said...

tak ada salahnya dengan Pehin taib mahmud...Tetapi yang salah PAS...yang jentera memecahbelahkan orang melayu...nak kata pejuangkan ugama pun tidak...pejuangkan bangsa pun tidak...pejuangkan keadailan jauh sekali.....yg. ada pembela musuh no. 1 islam...
Aku harap PRU13..Cina lawan tempat Cina...Melayu lawan tempat melayu...jangan bagi cina lawan tempat melayu...Ambil balik Pulau pinang dan Melayu yang Perintah...

Anonymous said...

Jom kempen dikelantan dari sekarang Change Now...Ubah Kelantan dari Tong Najis dan Kroni...Jom Ubah Sekarang

Anonymous said...

PAS ialah kumpulan manusia yang telah tertutup hatinya dengan hasutan syaitan. Mereka tidak akan berubah sampai kiamat kerana mereka penghuni neraka yang abadi.

abg m said...

Kaum Bumiputra yg berakal sempurna pasti bersama BN. kecuali yg lupa asal usul akan sokong biaDAP & geng. ingatlah Bumiputra sahabat2 yg disayangi . inilah negara kita yg mana kita adalah pewarisnya bukan DAP yg kurang ajar menyamakan Pehin Sri Taib Mahmud sebagai anjing. mereka nak apa sebenarnya????

Anonymous said...

Barisan kepimpinan negeri selepas pr sarawak ini hampir 100% Bumiputera Sarawak. Akhirnya impian sesetengah golongan untuk melihat barisan kepimpinan terdiri daripada anak-anak negeri yang tulen+bumiputera, telah pun tercapai.Tahniah tak terhingga kepada masyarakat Cina Sarawak yang telah berjaya membantu mewujudkan sebuah kerajaan hampir sepenuhnya 100%Bumiputera di Bumi Kenyalang dan bertepatan dgn slogan anda sebelum pr ini iaitu we change...apa2 masaalah anda selepas ini tak payah tersengih-sengih,meminta-minta itu atau ini dipejabat2 kerajaan pula selepas ini.sebelum pr lalu guan eng dapig ada menjanjikan 1bilion.

Anonymous said...

aku setuju dgn GAP, utamakan pengundi yg memilih BN. Jgn buat penyokong BN merajuk hati... nti BN jugak yg susah.

Esperalzi said...

Saya tak merasa risau dgn keputusan PRN Sarawak, dan saya tetap mengatakan bahawa BN telah melakukan yg terbaik. Saya merasakan adalah satu hikmah orang Cina Malaysia telah menunjukkan belang mereka sebenar..

Ya undi Cina, itu dikatakan isu. Kenapa kita terlalu bimbang dengan undi Cina dan terlalu memberi fokus kepadanya? Memang benar, org Cina Malaysia telah membuat satu keputusan strategik untuk tidak lagi menyokong BN. Lantas bagaimana? Apakah kita di pihak UMNO/BN mesti bersusah hati sampai kiamat kerana undi Cina telah hilang buat selama2nya? Should we keep brooding over spilt milk and the loss of Chinese support?

Bagi saya senang saja. Kalau Cina dah buat keputusan strategik untuk tidak lagi menyokong BN, maka BN, terutama UMNO,juga mesti membuat keputusan strategik menolak orang Cina. Kita tidak lagi perlu orang Cina dan undi mereka. Ketepikan orang Cina. Biar mereka dengan labu mereka.

Mulai sekarang, pinggirkan orang Cina dari semua arus pembangunan sosio-ekonomi negara. Jangan lagi dibelanjakan walau satu sen pun untuk kepentingan orang Cina atau untuk kawasan mereka. Saya tidak mahu lagi melihat kerajaan BN terlalu menyokong sekolah Cina, bahasa Cina, budaya Cina dan lain-lain-lain kepentingan orang Cina.

Sebagai contoh, saya sarankan kerajaan hapuskan semua program bahasa Cina dari semua saluran TV dan radio milik kerajaan, termasuk berita bahasa Cina. Sistem sekolah Cina juga perlu dilemahkan dengan harapan untuk menghapuskan sistem ini sama sekali. Di samping itu, jangan diberikan walau satu pun jawatan Menteri kepada orang Cina dalam Kabinet Pusat atau kabinet kerajaan negeri di mana sudah jelas orang Cina tidak lagi menyokong BN.

Oh ya, orang Cina akan melenting, mengamuk dan menyalak. Tapi biarkan. Mereka tidak boleh berbuat apa2 selain menyalak. Mereka sudah tidak ada lagi kuasa untuk gertak atau ancam BN. Kalau dulu mereka boleh ancam dan gertak BN untuk tidak undi undi BN jika tak dapat itu dan ini. Tapi sekarang sudah terbukti bahawa walaupun diberikan emas, gunung, bulan dan bintang, Cina tetap tak akan undi BN. Jadi buat apa2 BN masih terhegeh2 mahukan undi Cina? Tolak orang Cina dan undi mereka. Inilah keputusan strategik yang perlu diambil oleh UMNO dan orang2 Melayu. Zaman kita perlu takut dengan orang Cina dan pengaruh mereka sudah selesai. We must move on, with or without the Chinese..

Esperalzi said...

..bersambung dari yang di atas..

Kita kena ingat bahawa objektif orang Cina bukan lagi tentang isu2 'bread and butter' atau isu periuk nasi; objektif mereka, melalui agenda besar DAP, adalah untuk merampas pemerintahan dan kuasa negara Malaysia dari orang Melayu/Bumiputra.

Orang2 Cina mahu menjadi pemerintah dan penguasa negara Malaysia sebagaimana kedudukan mereka di Singapura. Mereka mahu membentuk negara Malaysia baru pimpinan Cina di mana tidak ada lagi Bumiputera dan Bukan Bumiputera, di mana orang Melayu bukan lagi boleh dianggap sebagai Bumiputera tetapi adalah berstatus kaum pendatang yang berasal dari Indonesia sebagaimana orang Cina juga berstatus kaum pendatang yang berasal dari China.

Bagi orang Cina Malaysia, hanya Orang Asli saja penduduk asal Malaysia dan layak menerima hak2 istimewa, tapi bukan orang Melayu yang merupakan kaum pendatang dari Indonesia. Oleh itu, semua hak istimewa orang Melayu perlu dihapuskan di dalam Malaysia Baru pimpinan Cina, termasuk hak orang Melayu untuk mempunyai Raja-Raja Melayu serta kedudukan istimewa agama Islam, budaya dan bahasa Melayu..

Saran saya ini mungkin berbunyi ekstremis dan drastik tapi ini adalah keputusan strategik yang mesti diambil UMNO kerana orang Cina juga telah mengambil keputusan strategik untuk menentang orang Melayu/Bumiputera melalui undi dan sokongan padu mereka pada DAP.

Bagi saya, orang Cina Malaysia kini sedang mengancam survival orang Melayu/Bumiputera di Malaysia. Kita tak boleh lagi bermalu alah dengan orang Cina. Trend mengundi orang Cina menunjukkan betapa racistnya orang Cina Malaysia dengan segala agenda keCinaan mereka. Kita juga perlu racist dengan mereka..

UMNO mulai sekarang mesti membentuk satu strategi memerintah Malaysia tanpa memerlukan sokongan orang Cina. Kita telah menang di Sarawak tanpa sokongan orang Cina, maka kita tetap boleh menang di Semenanjung tanpa sokongan Cina. Di samping itu, UMNO juga mesti lebih agressif untuk melemah, bahkan menghancurkan, PKR dan PAS sekiranya inilah satu2nya jalan untuk mengekalkan perpaduan Melayu..

Anonymous said...

untuk org2 cina yang mengundi DAP di SARAWAK...lepas ni kalau perlu kan apa2 bantuan kewangan, tanah, perayaan atau apa2 saja, minta DAP! jangan terhegeh2 minta2 pada parti BN. Benci sungguh aku pada golongan yang lupa asal usul nih!!!!

mohamed said...

Aku fikir anon April 17 10:36 adalah penjilat jubur cina. Ada ke

"Kedegilan Taib Mahmud untuk berundur dari KM adalah punca kekalahan BN dari penyokong Cina"

Banyak dah diulaskan bahawa sokongan cina TIDAK lagi relevan untuk BN menguasai politik Negara. Faham?

Baca lah ulasan dalam blog,tentang pilihan raya kecil yang lepas dan kejayaan PRN Serwak yang begitu cemerlang. Dua pertiga dalam tangan. Tanpa sokongan cina pula tu..

Jangan sekali2 kait kemungkaran cina menyonkong BN dengan PEHIN Seri.

Anonymous said...

anon 10.36..
ko toksah leh buat andaian bodoh cmtu.. bukan itu punca Cina tolak BN lah..CINA bukan bodoh mcm Melayu la..
CINA sudah ke final stage..iaitu memegang tampuk.. no more sharing power..ok?? ada faham??

Anonymous said...

aku sokong anon 1.14!
kita kena banyak berfikir dgn bijak..cukuplah byk sgt retorik! hidup BN!

Anonymous said...

BN kena tegaslah..cukuplah pampering CIA..plssss plsss underastand..dont be slaved by them!! jagalah kelompok setia yg mahu bersusah payah untuk BN!

Unknown said...

Usaha yang baik. Macam nilah kreativiti yang patut dicontohi!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

1. seperti yng kita sudah maklum pemegang ekonomi malaysia trbesar dtngnya dari bangsa cina.
2. bandar2 malah pekan di seluruh malaysia perniagaan semua hampir dikuasai oleh bangsa cina.
3. yang menetap di kawasan bandar dan pekan di malaysia majoriti bangsa cina.
4. hampir semua kawasan di area bandar pilihan raya sebelum ni dan yng terbaru ni BN kalah.
5. mungkin 4 or 8 or 9 or 13 tahun akan dtng setiap pelusok malaysia ni majoriti akan dipegang bangsa cina.daerah cina kampung cina pekan cina bandar cina.
6. pastu korang boleh agak la sendiri kn...

bukan aku ni nak bersikap perkauman tpi aku betul2 pelik bangsa cina ni dah trlalu bnyak kerajaan sediakan dan sumbangkan untuk dorang tpi dorang ni tak pandai nak kenang budi malah tak pandai nak puas ati dngan apa yng dorang ada...tak da negara lain mcm malaysia ni yng sngat2 bertoleransi walaupun bukan dari pribumi sendiri...

Anonymous said...

BN kena ikut demokrasi ... peruntukan disalurkan kepada yang menyokong BN sahaja...

Anonymous said...

Sebab si Nuar dah pecah belahkan umat Islam, Melayu & Bumiputra, Cina nampak lubang untuk memerintah. Tak cukup dengan pengusaan ekonomi sekarang mau kuasa pulak. Cita cita bintang tiga mau diteruskan.

Cina pastiundi cina, dah memang dia orang racist, sebelum Sarawak lagi, sebelum itu lagi.

Anonymous said...

..PRU10,PRU11,PRU12..dan nak masuk ke PRU13, berapa banyak lagi PRU-PRU yg dah di post-mortem dan diketahui hasil kajian, hasil jawapannya ialah MAJORITI CINA TETAP UNDI UTK CINA!!

tetapi sehingga kini pemimpin melayu tetap merayu undi mereka dan ironinya memberi kebanyakan dari tuntutan ekstrim mereka dgn alasan kita pemimpin negara yg mana mereka juga rakyat negera ini.

kita juga meminta PERUBAHAN iaitu hanya mahukan org melayu yg berjiwa pendekar tak gentar diugut atau diancam menjadi pemimpin buka yg LEMBIK kena gertak sikit dgn seorang karpal poosingh atau Lim Kitang dah cekup telur.. kalau beribu Poosing dan Kitang, HAH nak cekup apa??

nak ubah pemimpin Melayu yg rakus, tamak, gelojoh, lembik, penakut dll sebelum PRU13 (What 13 unlucky nos).. ADA BERANI??

Anonymous said...

memang benar kata anon 10:16
kejatuhan populariti Bn kat sarawak salah satu punca adalah Taib Mahmud
Sudah terlalu lama pegang tampuk Kerajaan Sarawak
AKu menyokong BN kat Sarawak
tapi kalo Taib masih tak berundur dlm penggal baru ini
dlm Pru akan datang banyak penyokong BN tak akan undi BN
ini adalah hakikat.
yang paling sakit hati
adlaha byk tanah ncr telah ditukar hak milik ke atas nama suku sakat taib
ini adalah fakta
harap penyokong Bn di luar sarawak faham
kanser kat dlm badan sarawak makin lama makin merebak
baiklah buta kemoterapi
sebelum final stage

Anonymous said...

Pehin Tan Sri Taib teruskan jadi KM. Orang Melayu/Melanau/Bumiputera yang mahukan Pehin Tan Sri Taib jadi KM. Pergi mampuslah sama orang Cina, jangan takut dengan orang Cina, tanpa undi Cina pun Malaysia akan terus maju. Amin Ya Rabbal Alamin.

Esperalzi said...

Kepada pemimpin2 UMNO yg baca respon2 rakyat di forum GAP ini, terutama NAJIB RAZAK, baca betul2 rintihan rakyat Melayu/Bumiputera di sini..

Kami mahu anda pemimpin2 Melayu/Bumiputera supaya turut BERUBAH vis-a-vis pengundi Cina. Kami memerhati tingkah laku anda semua. Kerap kami terkilan, sedih dan bosan cara anda pemimpin2 Melayu/Bumiputera MERAYU, MENGEMIS, MELUTUT, MERANGKAK, MEMINTA SEDEKAH dan mengKOWTOW pengundi2 Cina utk mendapatkan undi mereka..

Perlukah anda pemimpin2 Melayu/Bumiputera dari UMNO/BN terus menjanjikan wang ringgit utk org2 Cina sedangkan mereka sudah pun TEKAD dan NEKAD menolak BN? Org2 Cina sebenarnya harus dipuji kerana menunjukkan perpaduan Cina yg cukup erat dan kuat tak kira di Barat atau di Timur negara Malaysia. Mereka bersatu padu menolak BN. Sudah sampai masanya BN turut menolak pengundi Cina..

Sudahlah wahai pemimpin2 Melayu/Bumiputera dari UMNO/BN... sudahlah dan cukuplah kamu melutut dan merayu org2 Cina. Jangan lagi pedulikan mereka. Di salut emas di setiap rumah mereka pun tak akan datang lagi sokongan mereka utk BN..

Lakarlah satu strategi baru utk UMNO/BN tersu memerintah Malaysia tanpa undi Cina.

Anonymous said...

Bro GAP.

Dr semalam tak tenang aku bile pikirkan hal kaum cina ni. Bg aku keadaan ni mmg kritikal.

aku rase mereka mmg dah lama plan nak rampas mesia ni dr kaum melayu. mula2 mereka kuasai ekonomi, beranak pinak seramai yg mungkin, dan mendidik anak pinak mereka rasa benci dgn kaum melayu.

Mereka ni aku tgk cukup pandai amik peluang dari kealpaan org melayu. di mana ada perbalahan antara melayu, mereka mesti masuk campur tak kire secara langsung atau tidak. abih rosak minda anak2 melayu mereka kerjakan samada dari segi zahir dan batin (Contohnye letak bahan babi dalam makanan)

skang ni ekonomi dah pn mereka kuasai, bilangan mereka pn dah semakin ramai, so mereka dah tak perlukan kerajaan skang. mereka akan lancarkn fasa mereka yg seterusnya - MERAMPAS MALAYSIA.

cube kite bayangkn kalo DAP berkuasa. hak kite sebagai bumiputra dirampas. selama ni kite sbg org melayu sedikit sebanyak mmg bergantung kepada status kite sbg bumiputra. so kalo satu2nya tempat kite bergantung - apa lg yg boleh kite wat utk survive? isk, byklah bahana yg kite akan dapat kalo mereka berkuasa sampai tak bleh tido aku dibuatnyer.

Bg aku, skang dah tibe masenyer kite sebagai org melayu bersatu utk melawan derang. bukan dgn cara berbunuhan, tp dgn cara perpaduan dlm memilih parti yg memperjuangkn hak kite sebagai TUAN PUNYA TANAH MALAYSIA INI.

tangguhkan perbalahan antara kite. berbincanglah perbalahan tu selepas kite menang dlm pilihanraya nnt. ada 5 tahun utk kite selesaikan masalah tu.

Bro.. tolonglah, meh kite sama2 mengikat perpaduan antara kite. aku risau sgt2 bile kita berpecah belah, kaum kafir ni akan berkuasa pula. even SEJARAH DULU PN DH MENUNJUKKAN SALAH SATU PUNCA KERUNTUHAN KERAJAAN KHALIFAH DI TURKI KERANA MEREKA BERPECAH BELAH. TAKKAN KITA SEBAGAI ORG ISLAM TAK BELAJAR APA2 DR PERISTIWA TU?

PAS,UMNO.. bergabung la. bekerjasamalah utk kebaikan kite semua. kan semua masalah boleh dibwk berbincang. utk PKR, minta maaf. aku tak percayakan korang. korang bolehla pergi ke DAP.

Wunan 19

rumi said...

1.Cina selama ni selalu perjuangkan meritrokasi.So kita ikutkan ajelah kehendak diorang.Kerusi menteri kabinet mulai sekarang ikut merit bukan ikut kuota.

2.Cina mungkin cuma layak dapat 1 jawatan timbalan menteri(sebagai wakil tunggal saja dalam kabinet,bukan menteri penuh.

3.Kawasan Melayu diberi hanya untuk Melayu,tiada lagi subsidi untuk calon Cina.Tak malukah Cina jadi BANGSA SUBSIDI?MCA dan Gerakan berdiri atas kaki sendirilah jangan jadi PEMALAS,asyik bergayut di tengkuk UMNO dan Melayu!

4.Cina nak perintah negara ini mengikut kemahuan dan kehendak mereka.Disebabkan ini negara demokrasi dan wakil cina tidak ada dalam kerajaan.Nah,kita boleh memerintah mengikut kehendak dan kemahuan kita Melayu/Bumiputera sepenuhnya.Majoriti rules!

5.Sekolah(baca kilang)perkauman hendaklah disekat dari terus tumbuh subur dan menambahkan jurang perkauman di Malaysia.Kerajaan hendaklah bertindak tegas lagi segera untuk menangani masalah yg menjadi duri dalam daging dalam masyarakat Malaysia selama ini.

Anonymous said...

Tahniah kepada BN Sarawak diatas kejayaan menubuhkan kerajaan semula.kepada Gap pula apa kata buat satu pautan atau ruangan khas istimewa contohnya gerakan anti dap @ kiasu atau apa saja berkaitan mereka dilancarkan.saya melihat fahaman cauvinis yg licik ini semakin merbahaya kepada perpaduan warga diMalaysia skrg.ruangan gap ini teruskan seperti biasa.pkr ini pula saya jangkakan akan meninggal dunia di pru akan datang dan akan dikebumikan.

ikmal said...

Cina gunakan taktik pecah dan perintah.Cina pecah-belahkan Melayu dalam 3 parti dan bersatu dalam 1 parti i.e DAP.

BN tak perlukan cina.Kehadiran MCA dan Gerakan dalam BN bak kata orang tua2 ada tak menambah,tak ada pun tak berkurang.

Kalau MCA dan Gerakan tak ada telur nak lawan DAP,join aje DAP,habis cerita.Tak payah nak berpura2 jadi musuh dalam selimut!

Sokongan cina pada parti pembangkang sudah sampai tahap maksimum.BN tak perlu risau apa2,nothing worst ang nothing to lose.Cuma tumpukan pada pengundi2 setia iaitu orang2 Melayu dan pribumi yang lain.Bangunkan kawasan Melayu dan bumiputera.InsyaAllah pandailah orang2 Melayu dan Bumiputera yg lain membalas budi!

Anonymous said...

Anuar telah ke Amerika untuk beli jam Omega.percayalah..balik nanti Anuar dengan bangganya akan tunjuk pada wartawan, nah..ini dia jam omega yang kamu nak sangat tu..

tobeng said...

Najib jangan jadi terhegeh2 hidung tak mancung pipi tersorong2!

Tengok strategi najib nak pujuk cina p.pinang.Najib datang kawasan Melayu di Balik Pulau tapi cerita pasal nak jadikan P.Pinang bandaraya metropolis.Itu untuk siapa, menguntungkan siapa?Cinaaa jugak!Melayu dapat apa?Kerja kilang?Kerja supermarket cina?

Najib,renti2kanlah memujuk cina.Cina tak faham bahasa pujuk rayu dan diplomasi ala Melayu ni,cina cuma faham bahasa kuatkuasa dan laksana!So kerajaan cuma perlu arah dan perintah saja cina2 ni tanpa kompromi.

Anonymous said...

Dari runtuhannya kota Melaka ,kita bina negara yang merdeka.bila ingat pasal kota Melaka ini teringat saya kisah semasa portugis menyerang Melaka pada 1511.kalau dalam buku sejarah Malaysia portugis serang begitu saja tanpa diterangkan plot2 ceritanya,tiba2 Melaka kalah begitu saja,tah kemana askar2 armada2 Melaka(Melaka@Empayar sebuah kerajaan maritim.bagaimana sebuah kerajaan&Empayar yg berkuasa&hebat dikepulauan Melayu kalah begitu saja,walhal pengembara eropah (tom pires)pernah mengatakan pelabuhan Melaka itu lebih kaya dan besar dari pelabuhan eropah yg terkenal (venice).takkan pelabuhan yg kaya dan berkuasa seperti diceritakan org eropah memakai cawat pula.saya teringat semasa sy bersekolah semasa awal 1980an dulu guru saya berbincang dgn saya pelajaran tentang sejarah kejatuhan kota Melaka yg tiada dimasukkan dibuku teks sejarah semasa itu ialah,pada awal serangan portugis sebenarnya portugis berundur byk kali tidak dapat memasuki langsung dan mendekati kota yg dipertahankan Pahlawan2 Melayu waktu itu.mereka menembak meriam dari laut saja tanpa dapat memasuki pelabuhan kerana tembakan meriam mereka juga dibalas tembakam meriam2 empayar Melaka waktu itu,bahkan alfonso dalam laporannya ke goa india juga menyatakan merampas byk senjata2 api dan ada juga meriam yg besar.kota Melaka hanya dapat dicerobohi apabila bangsa2 dagang waktu itunyg bencikan pemerintahan Sultan2 Melayu waktu itu menyeludupkan tentera2 portugis didalam tongkang2 besar kepunyaan mereka.akhirnya mereka berjaya mendarat dipelabuhan Melaka.pengajaran dari cerita ini,puak2 ini dah memang dari dulu hati tak elok khianat dan memang tak boleh dipercayai langsung.

Anonymous said...

Satu lagi, saya fikir kalau letak org muda atau orang tua sekalipun di kawasan Cina, BN akan kalah..so faktor umur bukan penyebabnya. Sebaliknya, disebabkan polarisasi kaum yg menjadi kian buruk akibat kempen rasis DAP (yg dibenarkan oleh kerajaan?).Sebenarnya generasi muda Cina telah dipasak & diindoktrinasikan dgn fahaman rasis Cina sejak kecil disekolah-sekolah Cina. Mereka tidak berinteraksi anak2 dari kaum lain.Cadangan saya, seperti di Singapura, Kerajaan jika serius mahu memupuk budaya 1Malaysia & menentang rasisme DAP hendaklah melakukannya sejak kecil & dibangku sekolah lagi.HAPUSKAN Sekolah2 Cina & wujudkan sekolah satu aliran supaya generasi muda berinteraksi dan tidak mudah terpedaya dgn dakyah RASIS DAP!

Anonymous said...

Sokong BN perlu ketepikan cina pada pru akan datang. Bumiputera/melayu ttp akan dapat kekalkan kuasa tanpa pengundi cina. Jom kita buktikan.

Anonymous said...

1. Aku kurang setuju dengan kenyataan kununnya Taib Mahmud adalah punca BN kalah dikawasan Cina.

2. Perhatikan keputusan PRN sepenuhnya. Bukankah parti yang diketuai oleh Taib Mahmud menang 100%. BN kalah dikawasan Cina kerana parti komponen BN dari kalangan Cina tikan dari belakang. Dimana pemimpin MCA & GERAKAN semasa kempen PRN Sarawak?

3. Dlm sinerio politik semasa, memperolehi 2/3 majoriti bukanlah perkara mudah tetapi diSarawak Taib Mahmood berjaya mendapat hampir2 3/4 majoriti!

4. Orang Cina telah membuat kesilapan terlalu besar dengan memberi undi padu kepada DAP kerana mereka hanya menambah bilangan 'anjing'2 yg menyalak bukit.

5. Sekarang orang Cina jangan salahkan KM Sarawak sekiranya tiada lagi TKM dan menteri dari kalangan orang Cina yang sepatutnya memberi keuntungan kepada kaun mereka untuk 'fight from inside'dan demand itu ini.

6. Nah sekarang KM boleh gunakan DEMOKRASI sepenuhnya dengan melantik barisan kabinet Sarawak dari kalangan BUMIPUTRA sahaja untuk BUMIPUTRA yang telah memilih mereka.

HIDUP BN!!!! HIDUP BUMIPUTRA!!!

Anonymous said...

Disini ada sedikit informasi hendak saya kongsikan serba sedikit pr Sarawak tempoh hari.dari awal lagi sudah nampak kejangalan semasa menghantar calon bn kepenamaan calon tempoh hari.dari seramai 3ribu org kami menghantar calon bn masyarakat cina yg datang menghantar sama boleh dibilang dgn jari.saya semasa itu mengira sendiri dgn jari...banyak... tau berapa...tak lebih 20 org dari beribu yg lain,belum lagi abis penamaan calon mereka hilang cabut semua.walhal mereka ada lebih kurang 30% popolusi Melayu lebih kurang cina juga dan majoriti adalah bumiputera bukan islam.nasib baik calon bn itu menang,dikawasan cina bn kalah semua pusat pengundian.saya berfikir panjang juga sebelum pengundian lalu kerana saya teringat,kalau ada pemimpin2 negeri atau pusat yg datang kekawasan saya lama sebelum itu tak kira lawatan kerja atau merasmikan projek2 apa2situasinya sangat2 berbeza 100%.penduduk akan datang beramai-ramai melihat pemimpin mereka,nak rapat salam pemimpin pun susah,kenapa?puak2 inilah paling ramai dan paling penyibuk mengepung pemimpin2 ini seperti langgau menghurungi bangkai sehingga warga bumiputera yg lain sangat susah bertemu sapa walhal mereka hanya mahu sekadar bersalaman dan bertegur sapa saja dgn pemimpin mereka.apabila tiba pr langsung hilang semua puak paling penyibuk itu macam langgau itu,rakyat biasa itu sajalah paling sibuk mempertahankan pemimpin mereka bila dicemuh pihak pembangkang.inilah serba sedikit pengalaman saya semasa deman pr Sarawak tempoh hari.seruan saya kepada pemimpin2 negara atau negeri2 usahlah anda semua diperbodoh-bodohkan dan diperkotak-katikkan oleh puak2 ini lagi.mereka hanya tahu keuntungan dan kepentingan diri diatas kebodohan pihak lain.

Anonymous said...

kita komen lah apa pun, pemimpin umno dan bn takkan berubah, percayalah cina tetap diutamakan, dah banyak pilihanraya kecil hingga ke negeri sarawak walaupun tak sokong mereka tetap memberi dan memberi sehinggalah bila mereka hilang kuasa nak memberi barulah mereka tahu oh rupaya aku berada diatas dek kerana undi bumiputra melayu dan dibantu kaum india rupanya

Anonymous said...

NASIB BAIK 80% KAUM BUMI DI SWK TAK BACA BLOG...RAMAI YG TAK ADA PELUANG SAPERTI MASYARAKAT CINA.. JIKA ADA BN BUNGKUS....90% KAUM CINA MEMILIKI KOMPUTER...MANAKALA BUMI BYK MEMILIKI HANDFON/KOMPUTER.. UTK FACE BOOK DAN TWITTER X18/ CITE ARTIS..AJA.. BEZA TU BEB..MASIH BYK YG BUTA KOMPUTER DAN CELIK POLITIK/HAK MEKA..PERASAAN TAKUT TENTANG BN MASIH TEBAL DI SINI...ABIS CITE

idah said...

Mesti bersuara supaya jgn layan puak-puak yg tak menyokong bn...contoh di hulu selangor..cina duk tak sokong duk bg berjuta lg untuk sekolah dia...duk juga layan konon nak pujuk supaya nnt dia orang sokong...buat sungguh2..kwsn mana tak sokong jgn buat pembangunan...ajar sikit...ni asyik bagi je..byk lemakla..KAMI TAK SOKONG PUN DAPAT JUGA APA YANG KAMI NAK.. jadi melampau puak-puak ni...bangunkanlah kawasan yg setia memberi sokongan pada kerajaan..golongan ni yg patut di jaga...memang cina dah pasang angan-angan nak jadi bos kat malaysia ni..

Anonymous said...

xyah bagi muke dah dkt cina.diorang bukannya sokong BN dah. dah maju, dah senang, mula la lupa daratan.

Anonymous said...

Pembentuka KABINET Sarawak mesti bg signal jelas untuk CINA!
Kalau BN cerdik inilah waktu untuk bertindak jangan tunggu ia jadi basi..
Ajar CINA supaya tahu siapa peribumi.. usah ingt anjing menyalak kita rasa takut.
So DS Taib Mahmud mesti faham, mesti bertindak..kabinet baru jangan layan Cina lagi..
cukuplah BN, terlalu banyak manisan diberikan pd CINA.. cukup..cukuplah sebelum PERIBUMI memberontak!

Anonymous said...

Anon 5.40,
lu CINA ka?
Cilaka punya orang!
kalau semua ada komputer tapi baca laman web fitnah, bohong, racist, perkauman sempit.. ingt negara boleh stabil kah?
kalau di sini majoritinya Bumiputra tapi CINA mau berkuasa mutlak lu nk tgk KL itu penuh dgn rusuhan?
bodoh punya orang..posting mcm pernah makan BABBI!

Anonymous said...

cina d bandar taknak BN.oleh itu stop semua projek d bandar biar DAPyg buat

Anonymous said...

CINA boleh kaya..makmur ekonomi sbb dasar BN mengamankan negara..
kilang2, company2 CINA BABBI ini boleh beroperasi dgn senang, driver2 lori Melayu begitu ampuh dan taat berkerja..
RASUAH2 CINA kepada pegawai2 MELAYU yg tamak dlm agensi kerajaan juga menyumbang kepada kejayaan mereka..

CINA boleh kuasai ekonomi sebab kuasa MEMBELI MELAYU! BUMIPUTRA!
Melayu juga bodoh..suka beli kedai CINA jika ada kedai MELAYU berdekatan..atas alasan kedai CINA MURAH 20sen dr KEDAI MELAYU.. hahah mentaliti bodoh org MELAYU..
so dr pemimpin sampai rakyat bawah golongan MELAYU memang bodoh..
suka tolong CINA bg kaya.. so now? this is the PARTIAL RESULT.. the FINAL RESULT WILL COMING SOON...
THE STUPID MALAYS AROUND>> PAS+UMNO!!

Anonymous said...

MELAYU BODOH..MELAYU BODOH..MELAYU BODOH..UMNO BODOH PAS BANGANG..PKR BAHLOL..
MELAYU SUKA GADUH
MELAYU SUKA MAIN BETINA CINA
MELAYU SUKA RASUAH
MELAYU SUKA JUAL TANAH PUSAKA
MELAYU SUKA KERETA BARU TAPI HUTANG!!
MELAYU SUKA DENGKI
MELAYU SUKA DIPUJI
MELAYU SAYANG CINA..SBB CINA BANYAK WANG
MELAYU OTAK BODOH MACAM PAS
MELAYU OTAK HAMBA MCM UMNO
UMNO SANGT BODOH BIARKAN MELAYU JADI HAMBA!!
DAP THE BEST!!
DAP THE BEST!!
DAP THE BEST!!
CHINESE THE GREAT!!

Anonymous said...

Saya rasa majlis badaraya Kuching dan majlis perbandaran Sibu tak payah laa kutip sampah dalam seminggu ni ... tengok apa jadi ...

.

Anonymous said...

tp fikir2 balik UMNO lah paling perosak..
sejak merdeka Tunku lah yg mengkaduk junjungkan CINA (bukan untuk mengutuk pemimpin yg sudah meninggal..tetapi ini pengajaran BESAR) sehingga Singapura terlepas ke CINA..wpun apa alasan diberikan..generasi muda tetap tahu ia satu kesilapan AMAT BESAR UMNO!!
selepas itu pula..sehingga kini
UMNO lah yg ajar CINA jadi lemak BABI kaya raya, bagi naik tocang.. sudah benci BN tp BN sondol2 lagi pada CINA.. cm org meroyan! UMNO mcm betina GILA TALAK pada CINA
PKR PAS ni hanyalah meneruskan kebodohan UMNO.
so skrg kami generasi muda MEWARISI KEGAGALAN UMNO dan PEMIMPIN LALU?
Kami terpaksa menerima padah, bom jangka dan ketidak seimbangan yg telah di bentuk oleh UMNO!
wpun di luar kelihatan mewah dgn TWIN TOWERS..(pusat CINA jugak), HIGHWAYS..and so on..tp ia hanyalah hiasan luaran..
hakikatnya cuba lah lihat dgn HATI yg BENAR.. rumah2 kedai di bandar kecil atau besar siapakah pemiliknya?
pembekal gula, hollow steel C-channel, H-channel utk buat bangunan? CEMENT? makanan dedak ayam? kilang beras?
politik? pendatang asing??
aduhhh!!
aduhhh.. negara apakah yg aku warisi dr org2 tua ini??

kasim said...

Bro, aku tak pernah terlepas dari membaca blog kau hari2 dan dah banyak kekawan aku linkkan blog kau. Ramai yang dah jadi pengikut kau.
Aku mohon sebelum PRU13 ni, kau kempenlah pasal penyatuan umat melayu, kalau kita semua nak tengok anak cucu kita hidup aman damai suatu masa nanti.
Selagi melayu berpecah di atas sebab hasad dengki ini selagi itulah cina keparat ni berkuasa. Kerajaan mana pun yang memerintah samada PAS atau UMNO tidak akan terlepas masalah tuntutan kaum cina sekiranya melayu berpecah.

Anonymous said...

secara mudahnya cina nak perintah sarawak la,pedulikan mereka ni

Anonymous said...

Situasi ini juga menunjukkan polarisasi kaum yg ketara. Politik berasaskan kepada sentimen perkauman yg menebal. Salah satu puncanya pada hemat saya ialah proses indoktrinasi dlm pendidikan yg menjarakkan integrasi & komunikasi kaum. Sejak kecil di sekolah, mereka dipasakkan dgn elemen kebencian etnik, lantas membesar dlm gheto yg sempit. Manifestasi rasisme yg membara ini terbakar ditiup api propaganda rasisme dan chauvanisme DAP, yg kemudiannya diterjemahkan dlm bentuk undi pilihanraya. Perlu difikirkan semula apa rasionalnya dikekalkan sekolah2 vernakular Cina yg menjadi pusat indoktrinasi rasisme & chauvanisme..Alasan pengekalan budaya sudah lapuk.Di Singapura, sekolah Cina lama dihapuskan tetapi apakah bermakna org Cina Singapura kurang berbudaya Cina berbanding Cina Malaysia?

Anonymous said...

Anon 6:20pm...

Qu Ni Ma De, Qu Si Ba

Know what I mean?
kalu lu cina makan babi lu misti paham ini.

Anonymous said...

BAK KUT TEH tahu lah..hhehe
ape maksud tu bro?

Kerajaan tolonglah hapuskan sistem pendidikan vernakular!! jgn smpai ia jadi barah yg hasilkan pertumpahan darah!

Anonymous said...

Untuk bangsa ku.

Untuk buat pertama kali kita bersatu
Kita kuat kita tentang Malayan Union
Pemimpin melayu,sultan melayu dan rakyat
Berkabung,demonstrasi,rapat umum,membantah
Penubuhan Malayan Union
Ranapkan hak orang melayu dan kuasa sultan
British setuju bubar Malayan union
Tubuh Persekutuan tanah melayu
terima kasih Jepun
menaikkan semangat kebangsaan
percaya melayu milik Tanah melayu
Cina masuk hutan tubuh PKM
Kucar kacir ketegangan kaum bermula disini.

British punca segala ini
Berjanji beri kemerdekaan dengan syarat
kerjasama antara kaum
Melayu,cina dan india
Cina dan india minta kelonggaran
supaya orang mereka dapat kewarganegaraan
Tunku kata ok
tapi ekonomi/kebajikan dan pendidikan
Kepentingan kepada Melayu
British dah banyak kaut keuntungan
Melayu dibiar dikampung
tanam ubi,getah dan padi

Bila merdeka kita masih akur
dengan bangsa ini
Beri dia bawa budaya dia
bawa bahasa dia
bawa pendidikan dia
ke Malaysia.

Diindonesia,Thailand,Filipina
Bangsa ini dari awal imigrasi nya
sudah diberi kedudukan nya
Cakap bahasa negeri angkat
Nama mesti nama negeri angkat
Sekolah guna skeolah negeri
kedudukan dlm ekonomi,sosial dan politik
sudah dari awal dikenalpasti

DiMalaysia
Bangsa ini menyalak
Kita berikan sesuatu
Bangsa ini menghina
Kita diam
Bangsa ini kaya
kita gigit jari
Bangsa ini pandai
Kita jadi bodoh
Bangsa ini kini bertindak memerintah negara
Kita masih bercakaran
berbincang

DSAI kepala segala kehancuran
bangsa,agama dan negara

I have enough of this race
Its time we have to do something.
ALLAHUAKBAR

Anonymous said...

Where are you NUAR al-Tan Too Yer @ al-Joo Boo Lee?

Anonymous said...

KEPADA PEMIMPIN - PEMINPIN KERAJAAN MALAYSIA BACALAH LUAHAN KAMI & PARA BLOGER...JIKA INGIN TERUS KEKAL MEMERINTAH...MASIH ADA MASA LAGI PARTI BN UNTUK MENYUSUN STRATEGIK MULA DARI SEKARANG...KALAU DULU SERAWAK ASET KEPADA BN...TAPI SEKARANG TINGGAL 60% SAHAJA..

kayulmayul said...

sebnarnya cina dap yang bodoh...dorang xtau suara dorang dalam dewan rakyat zero...hahaha..jd pmbangkang ja la yang boleh...menteri2 xder can ler nak jadi...pegi jahanam la kaum2 dap nih..xder la menteri yuh, menteri nih...teruskan usaha anda wahai dap babi...

Anonymous said...

Seperti kata Martin Luther King 'I have a dream..'

Dan my dream pulak ialah utk menyaksikan UMNO, PAS & Melayu PKR bersatu. Tapi sebelum tu perlu dibuat 'ethnic cleansing' terlebih dahulu dimana pemimpin samaada UMNO, PAS & PKR yg bermasalah dari segi pemimpinan, isu moral dsb di cantas dan dibuang. Setelah tapisan dibuat, hanya yg betul2 ikhlas berjuang demi Islam & Melayu saja yg diangkat sbg pemimpin kita. Bila tiba masa begini, kita tak perlu lagi mengharapkan undi bangsa lain, undi Melayu & Bumiputera lain sudah memadai utk memastikan Malaysia akan sentiasa menjadi milik kita. Tapi adakah mimpi ini akan menjadi kenyataan?

aku je said...

Ada bagusnya juga Cina menunjukkan sokongan yang tidak berbelah bagi pada DAP. Kerajaan BN bagi, mereka ambik. Undi dan sokongan tetap kepada DAP. Kerana apa? kerana DAP mengamalkan politik ekstremis yang mementingkan satu kaum sahaja. Itu kita boleh tgk dgn jelas dan terang apa yang sedang berlaku di penang. Sekejap dulu Nizar jadi MB boneka perak, juga kita boleh lihat apa matlamat Nga Ngok Ngek dan kroni.

Sebenarnya UMNO lah yang perlu berubah dahulu. Signal jelas telah pun ditunjukkan oleh Cina, maka hentikanlah mengharapkan undi Cina di masa depan. Sarwak membuktikan bahawa tanpa undi Cina. BN masih juga boleh memerintah.

Oleh itu, kita perlu bersedia utk berpisah dgn MCA dan Gerakan. Kerana kita perlu dan mesti melakukan perkara-perkara di bawah ini.
1. Hapuskan sekolah aliran Cina yang menjadi kilang aliran pemikiran ekstrimis kecinaan anak-anak muda bangsa cina.

2. Perkasakan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan iaitu TV,radio dan akhbar2 berbahasa cina hendaklah dihapuskan sama sekali.

3. Bahasa pengantar Cina apa dialek sekalipun hendaklah di minima kepada kalangan Cina sahaja.

4. Tiada lagi menteri berbangsa Cina kecuali seorang timbalan menteri yang menjaga hal ehwal orang-orang cina.

5. Berani utk persetankan nasib kaum Cina kerana mereka juga telah persetankan nasib kaum Melayu.

6. Sistem perniagaan yang sekarang ini hampir 100% dipegang oleh bangsa Cina hendaklah dipantau dgn sangat ketat. Turun naik harga barang keperluan tidak dapat tidak memang merekalah yg dalang yg sebenarnya.

Bagi UMNO dan sekelian orang-orang melayu yang mahu berfikir;

1. Hapuskan segala dendam kesumat lama terhadap UMNO demi kelangsungan dan survival kaum Melayu.

2. Manusia Melayu seperti Anwar, Nik Aziz, Hadi Awang hendaklah di 'sekolah'kan dan kembali meletakkan kepentingan agama Islam dan bangsa Melayu mengatasi kepentingan peribadi seperti mana yg berlaku kepada pemimpin2 pembangkang yg telah pun dalam kategori 'insaf'.

3. Jati diri anak-anak muda melayu terhadap semangat Islam dan kenegaraan hendaklah di semarakkan seawal peringkat sekolah rendah.

4. Guru-guru sekolah kerajaan yg pemikiran mcm cikgu Maarof dan segala guru yang anti kerajaan hendaklah diberi kata dua. Mereka ini sangat ramai. Menjadi majoriti di sekolah2. Mereka lah yang menyemai kebencian anak-anak kecil terhadap kerajaan BN. Sebagaimana aku. Darjah satu sudah didedahkan oleh ustaz yang ajar subjek agama islam untuk pangkah PAS bila dewasa supaya segala2 yg dibuat termasuk peperiksaan akan 'PAS'. (Celaka lah Ustaz tersebut kerana mengkhianati amanahnya utk mendidik anak bangsa dgn betul)

5. Kurangkan, hadkan atau hentikan terus program2 TV realiti yang melalaikan pemikiran orang2 Melayu. Airmata dan pemikiran bukan seharusnya untuk tujuan seperti itu. Hasilnya hanya kelekaan dan kelalaian.

6. Media elektronik dan media cetak harus bersama2 menjalankan tanggungjawab kenegaraan dalam menyemai jati diri di kalangan rakyat Malaysia.

Mungkin cadangan aku agak ekstrem. Tapi, apakah kita hanya boleh berlaku ekstrem setelah kehilangan kuasa? Mengapa tidak dimulakan dari sekarang??

Setakat itu dulu pandangan aku. Aku harap DS Najib dan TS Muhyiddin, berani utk melakukan perubahan ini.

Anonymous said...

gap ada baca artikel raja petra d yahoo news..hahahahha lucu manusia niii kejap mcm ni kejap mcm tuuuu

aku je said...

sambungan..

dan sebenarnya yang paling penting, maaf cakap ialah pemimpin-pemimpin UMNO itu sendiri.

Apa mereka masih tidak sedar kenapa orang-orang Melayu marah kepada mereka sehingga tsunami politik berlaku pada PRU-12?

Semoga tiada lagi lah hendaklah seorang PM mcm Pak Lah.

Aku mahu 1000 lagi Mahathir bin Mohamad. Orang-orang Melayu yang membencinya hanyalah mereka yang kecewa atau yg tidak tahu hujung pangkal tetapi hanya mengikut fitnah dan caci nista yang dilemparkan kepada Tun.

Tidak bagi rakyat biasa macam aku. Walaupun aku belajar tanpa biasiswa, bekerja makan gaji tanpa mana-mana kabel, tanpa dapat mana-mana projek kerajaan pun tapi aku sanjungi dan sayangi kepimpinan UMNO.

Inilah satu-satunya payung yg benar2 menjaga letak duduknya orang-orang Melayu di Tanah Jawi.

Anonymous said...

Sudah terang lagi bersuluh hati budi mereka ini - Cina DAP..dah tentu belajar daripada Singapore..apa org melayu dan bumiputera masih buat ker? ke buta perut?

Masih nak berpeluk bersama kafir harbi ni - DAP ..

Terutamanya PAS yang sibuk menjilat DAP semata-mata kerana undi...apa juak2 pas ni x nampak2 lagi ker...

Atau pun ALLAH dah butakan mata dan hati mereka ini?

DAP ini ancaman paling nyata selepas PKM - Parti komunis malaya kepada malaysia..

Org cina menyokong DAP kerana mereka yakin terhadap kelantangan DAP yang sering menyerang kepentingan Melayu dan bumiputera...ditambah pulak dengan tekanan yang diberikan MCA dan gerakan terhadap BN - UMNO khususnya..UMNO tersepit antara lawan dan kawan yang menikam dari belakang...

PAS masih lagi mengigau bahawa Cina DAP nak menyokong mereka..haittt ptuuiiihhh..bodoh piang....bodoh..sebodoh-bodohnya....cina yang menyatakan mereka menyokong PAS tahu jika mereka beri kepercayaan kepada PAS, DAP juga yang berkuasa...

Kebodohan PAS x terbendung lagi dah...PKR langsung dah x berbunyi la...dasar parti yang menggadaikan maruah bangsa agama dan negara jer..

Apa lagi org melayu, bumiputera masih x sedar2...

Kerajaan BN pun sama...x payah dk tatang dah kaum cina yang jelas menyebelahi DAP ni...dasar seperti melepaskan anjing tersepit ja...

Haaaitttttt ptuiiiiihhhh la DAPig..parti komunis ni...

Anonymous said...

Bangsa Malaysia akan menjadi lebih bagus tanpa Kaum Cina....Kerajaan buka peluang perniagaan pada monopoli kaum cina kepada kaum lain beri bantuan dan hapuskan monopoli kaum jahanam ini.....Harga barang bahan mentah bahan binaan monopoli kaum cina perlu dipecahkan...kena ajar bertegas dengan kaum cina baru bangsa lain boleh maju

Anonymous said...

Setiap benda yang berlaku ada hikmah nya . Kemenangan besar DAP di Sarawak di harap boleh bangunkan orang melayu yang selama ini tidur dengan nyenyak di buai kehidupan yang selesa ...

.

zoro said...

Jangan terlalu emosi ... yang penting BN mesti merenung kenapa hebatnya DAP cina sekarang... BN kena fikirkan sesuatu yang munasabah utk menarik semula undi cina yang telah dipengaruhi DAP cina tu .. INGAT SEMUA cina dah mula sokong DAP cina ( cauvis dan rasis).. Apa tindakan kita ahli2 BN .. mari dekati mereka dgn hikmah agar kemenangan di pihak kita

Anonymous said...

Slogan Baru 'SAY NO CINA, NO PROBLEM'
apa nak takut

NOK said...

Esperalzi dan lain2 komentetar kecuali yg negative....amat bernah dan patut di peramati oleh pemimpin BN terutama PM,adakah mereka baca komen2 tersebut? GAP tolong organise so that our comments can be vethru by PM as well other top UMNO leader..
rasionalnya sekurang2nya kita tau apa yg tersurat dan tersirat di hati pengundi2 cina walaupun bukan semua,sekurang2nya petanda awal di ketahui untuk kita mengambil tindakan secara sistematik,sebagaimana yg di lakukan oleh PAP S'pore kepada org melayu di sana yg hanya di benarkan bernafas sahaja.....

Anonymous said...

Mana mana kaum yang banyak majoriti orang Melayu perlu letak calon dari orang Melayu jugak...Kerajaan perlu tegas

Anonymous said...

@aku je.. April 17, 2011 9:15 PM..

aku sokong kamu.. dan sentiasa berpegang teguh dgn pendirian yg mcm tu..

orang melayu said...

Blog Gerakan Anti PKR boleh laa di tambah dengan blog Gerakan Anti Cina ...amacam ?

.

Esperalzi said...

Anonymous said...
NASIB BAIK 80% KAUM BUMI DI SWK TAK BACA BLOG...RAMAI YG TAK ADA PELUANG SAPERTI MASYARAKAT CINA.. JIKA ADA BN BUNGKUS....90% KAUM CINA MEMILIKI KOMPUTER...MANAKALA BUMI BYK MEMILIKI HANDFON/KOMPUTER.. UTK FACE BOOK DAN TWITTER X18/ CITE ARTIS..AJA.. BEZA TU BEB..MASIH BYK YG BUTA KOMPUTER DAN CELIK POLITIK/HAK MEKA..PERASAAN TAKUT TENTANG BN MASIH TEBAL DI SINI...ABIS CITE

April 17, 2011 5:40 PM

-----------------------------
Anon 5:40 yg menulis craps di atas:

Mana kau dapat maklumat 80% Bumiputera Sarawak tak ada komputer atau buta komputer? Kau dah buat kajian ke? Atau kalau kau guna sumber lain utk dpt maklumat ni, sumber mana? Zentrum?

Eh, kalau 90% Bumiputera Sarawak celik komputer, mereka juga akan baca GAP, House PK, Papa Gomo, Melanau Blogger, Wake UP dan lain2 blog pro-BN. Apa kau ingat sebaik saja celik komputer mereka ini berlumba2 utk hanya baca blog2 syaitan dari Pembangkang saja ke?

Secara naluri, manusia akan baca kedua2 belah pihak sebelum buat keputusan. Ya, mereka akan baca kedua2 blog pro-Pembangkang dan blog2 pro-BN.

Semakin ramai Bumiputera Sarawak celik komputer tak semestinya satu advantage utk Pembangkang, kecuali tak ada satu pun blog pro-BN di internet..

Bodoh betul lah kau ni! Tp Bumiputera Sarawak tak sebodoh engkau. Tahun 2008 mmmg betul lebih banyak blog2 pro-Pembangkang di internet, boleh kata langsung tak ada blog2 pro-BN, maka bermaharajalela lah Pembangkang di internet sedangkan UMNO/BN hanya bergantung kpd media perdana spt Utusan Malaysia dll. Itu pasal BN berprestasi teruk pada PRU12 tahun 2008.

Tapi hari ini blog2 pro-BN dah mcm cendawan di internet, bangang2 Pembangkang dah tak boleh monopoli internet lagi. Banyak dari blog2 pro-BN ini diasaskan oleh bekas2 penyokong PR sendiri. Aku sendiri dulu penyokong tegar PR. But not anymore.

Sorry beb! Lagi celik komputer rakyat sarawak, lagi mereka akan tolak Pakatan Rosak yg sgt rosak dan merosakkan, kecuali Cina2 totok yg tak akan sokong BN selagi Negara Cina Cinasia tak ditubuh bagi menggantikan Malaysia..

Anonymous said...

SAYA SALAH SEORANG YG MENGUNDI DISARAWAK TEMPOH HARI.SAYA TIDAK BERAPA SETUJU BILA ADA SEGELINTIR PIHAK CUBA MENYALAHKAN TAIB MAHMUD SEPENUHNYA DIATAS KEGAGALAN BN DIKAWASAN BANDAR2 DISARAWAK.WALHAL PARTI YG DITERAJUI TAIB MAHMUD IAITU PBB MENCATATKAN 100% KEMENANGAN CALON 35 MENANG 35.BUAT PENGETAHUAN RAKAN2 DISEMENANJUNG KELUASAN SARAWAK 124,000KM PERSEGI,SEMENANJUNG 128,000KM PERSEGI.KEBANYAKAN DAERAH2 DISARAWAK BERSAIZ NEGERI2 DISEMENANJUNG,SEBAGAI CONTOH DAERAH KAPIT SELUAS NEGERI PAHANG,NEGERI TERBESAR DISEMENANJUNG.TAIB MAHMUD SEBENARNYA SEORANG YG AGAK HEBAT JUGA,BANYAK PEMBANGUNAN YG DIBUAT SEPANJANG PEMERINTAHANNYA,MALAH ADA KAWASAN2 YG LEBIH BAIK DARI SESETENGAH NEGERI DISEMENANJUNG,SAYA BIASA MENJELAJAH NEGERI2 DISANA SEWAKTU MENJADI PENUNTUT DAHULU.MUNGKIN RAMAI TIDAK TAHU ORG2 ISLAM DISARAWAK HANYA BERJUMLAH KURANG DARI 30% SAHAJA KESELURUHAN,MAJORITI ADALAH BUMIPUTERA @PERIBUMI SARAWAK.WALAUPUN ORG2 ISLAM DISARAWAK KURANG DARI 30% SAHAJA TAIB MAHMUD DAPAT MEMBUKTIKAN ORG ISLAM BOLEH MEMERINTAH DAN MEMBAWA KESTABILAN KEAMANAN DINEGERI INI.SAYA SANGAT YAKIN TIADA NEGERI2 DISEMENANJUNG JIKA ORG ISLAMNYA BERPOPULASI KURANG DIBAWAH 30% AKAN DAPAT MEMERINTAH NEGERI ITU JIKA PENDUDUK ISLAMNYA SEBANYAK ITU.YG SEBETULNYA MEMANG ORG2 CINA DISARAWAK SUDAH MENOLAK BN,MEREKA SUDAH ADA ALTERNATIF LAIN IAITU DAP YG BANYAK MEMBAWA JANJI2 PALSU KEPADA MEREKA.HARAPAN SAYA SEMOGA BN DAPAT MENJAGA KAWASAN BUMIPUTRA DENGAN LEBIH BAIK LAGI SELEPAS INI JIKA BN SEMENANJUNG MASIH MENGANGGAP SARAWAK FIX DEPOSIT BN.

parang terbang said...

najib chinese lover macam tunku...!

Anonymous said...

bile le anwar nak mampus
sebab anwar kita org melayu berpecah belah
bukan setakat melayu bahkan bumiputera lain
Dapig bersorak tengok melayu berpecah kepada 3
nasib ler Parti PBB sarawak masih berkuasa
kalo tak mampus org melayu/bumi kat sarawak kena control dek CIna

Anonymous said...

Assalamualaikum Dr. Novandri ,ruang anda tempat kami melepaskan buah fikiran dan harapan,terima kasih banyak-banyak.Sudah sampai masanya anda dengan penuh yakin memimpin generasi kini demi untuk keselamatan bangsa Melayu kini dan selamanya.Saya amat yakin dengan keikhlasan dan perjuangan anda.Daripada komen-komen yang saya baca kita tidak keseorangan.Cuma didalam blog,bukan di luar.Semangat memang hebat dan pemikiran juga sudah lain sebenarnya.UMNO selepas Mahathir merisaukan bangsa Melayu.Kita tidak mahu Mahathir sebagai pejuang Melayu terakhir,sedangkan cina setiap hari melahirkan chin peng,lee kuan yew,lim kit siang dan banyak lagi.Peribumi Perkasa tidak boleh diharap, kerana dari jarak yang tak berapa jauh bendera pertubuhan ini nampak warna putih sahaja seolah-olah menyerah kalah.Ancaman cina ini adalah tidak baik untuk ibu pertiwi.Mereka lebih bahaya daripada Malayan Union dulu.Perjuangan mereka selepas keluar dari hutan lebih berkesan.Kita menari mengikut gendang cina.Apa kata kalau Dr. dan rakan-rakan adakan satu perjumpaan (sepertimana PM sering buat sekarang ini dengan rakan-rakan FB beliau)dengan kami untuk berbincang tanpa penglibatan UMNO atau Perkasa.Perjuangan belum selesai,malah untuk menghadapi cabaran yang lebih hebat ini saya rasa semangat menentang Malayan Union perlu digembelengkan semula.Roh PEKEMBAR mesti ditiupkan.Kemerdekaan yang dibawa TAR adalah Malayan Union.

Anonymous said...

maaf saya tersalah hantar kepada GAP rupanya.Namun itulah harapannya.Harap GAP dapat panjang hal ini dengan rakan-rakan bloger termasuk Dr.N.Terima kasih.

Esperalzi said...

Pakatan Rakyat (PR)boleh sekarang ini ditukar ke Pakatan Rakyat Cina (PRC) krn hanya orang Cina saja yang sokong pakatan makhluk perosak ini..

Melayu said...

Apa laa nak jadi dengan bangsa ku ini . Kalau pasal hiburan , nombor satu ... mat rempit pun kebanyakan nya remaja melayu . Tu belum kira lagi remaja melayu yang belum register sebagai pengundi . Penagih dadah pun ramai remaja melayu . Lepas tu ...dalam blog bergaduh sesama sendiri . Bila laa nak bangun bangsa ku ini ...agaknya dah kena bom atom macam di Hiroshima dan Nagasaki baru laa orang malayu nak bangun ...


.

Anonymous said...

DAP dah lama berkecimpung di arena politik tanah air. Menang sikit sikit kerusi kerana MCA pujaan rakyat cina.
Bila DSAi mabuk kuasa dan politik, bentuk Pakatan, PAS hilang hala tuju, DAP champion at all cause especially to the chinese. sekarang mereka ini sial, Berani menghina agama islam, berani mencarut bangsa melayu,berani meminta ini dan itu.
Adakah kita ini berhutang dengan bangsa ini? Kalau tidak we should be brave enough and outplay them.Jangan asyik jaga hati mereka sahaja.

Anonymous said...

Alhamdulillah..inilah HIKMAH ALLAH TA'ALA berikan dengan kekalahan undi CINA.. supaya kita bermuhasabah, kembali ke jalan perjuangan sebenar, bersatu atas akidah Islam dan bangsa Melayu-Bumiputra Sabah Sarawak.
Kita pewaris bumi bertuah ini.. jika apa terjadi hanya inilah sahaja bumi yg kita ada untuk berlindung, wajib kita pertahankan marua dan kekuasaan, tanah tumpah darah nenek moyang kita, bumi yg subur lagi diberkati.

Insya Allah semoga kita disatukan hati, bina semula kekuatan baru menentang musuh Islam dan Melayu..

menentang dgn cara yang bijak, akal yg diberikan, ilmu yg dikurniakan dan kuasa yg di amanahkan.. Insya Allah kita boleh betulkan ketidak seimbangan ini..
semoga Allah berikan kekuatan dan kejayaan buat kita..AMINN!

tobeng said...

Menyokong dan mengundi pakatan bererti menyokong komunis DAP.Majoriti komunis ini adalah kafir harbi.Barua2 Melayu yg menyokong dan bersekongkol dengan para komunis ini hanyalah golongan minoriti tapi kecohnya lebih.Itu yg nampak macam ramai.Majoriti Melayu adalah penyokong kerajaan tapi lebih kepada 'majoriti senyap'(silent majority).

Kerajaan BN terutamanya UMNO wajib membela Melayu yg setia kalau tidak mahu dituduh pengkhianat yg membela komunis dan menganaktirikan Melayu dan bumiputera.

Jangan sampai Melayu ramai2 bosan dan kecewa dengan umno.Zaman sekarang ni pengundi tak takut nak buat undi protes.DS najib sila ambil perhatian!

Anonymous said...

Tahniah dan syabas kepada Bn Sarawak yg mengekalkan kerajaan pada pr Sarawak yg lalu.saya seorg pengundi diMalaysia yg tidak menyertai mana2 parti dinegara ini.memang dari dahulu saya memang tidak percaya dgn puak2 cina nie.kalau semasa pru lalu ditempat saya diperingkat dun Bn bertanding dgn pkr,saya mengundi Bn.diperingkat parlimen pula Bn bertanding dgn dap saya rosakkan undi itu kerana calon Bn saya tak suka calon dap saya benci,kenapa bn letakkan calon cina dikawasan parlimen majoriti Melayu hampir 60%,kenapa tidak letakkan sahaja mereka bertanding seluruh kawasan majoriti cina diMalaysia?beranikah parti2 komponen bn memberi jaminan jika calon Bn dari Umno boleh menang jika diberi peluang bertanding dikawasan majoriti cina sebagaimana Umno memberi kemenangan calon komponennya bertanding kawasan majoriti Melayu?jika tidak silap saya lebih kurang 25 kawasan parlimen majoriti Melayu diMalaysia Umno memberi sedekah jariah kepada rakan komponennya bertanding.diharap pemimpin2 Melayu tak kira dari mana2 parti sedar siapa makluk cina ini selepas ini.telahan saya selama ini benar belaka memang mereka ini tidak boleh dibuat baik.saya juga mengambil kesempatan mengucapkan tahniah dan syabas kepada org2 cina kerana berjaya menunjukkan belang,perkauman tebal&perangai hodoh anda selama ini dan dapat menyedarkan sebilangan besar umat Melayu diMalaysia sekarang.SAY NO cina,NO PROBLEM.

Anonymous said...

LAZIR;

MAJORITI DIDAHULUKAN...

Esperalzi said...

Anon April 18, 2011 6:59 AM

Saya pun sama..saya rosakkan undi saya jika calon2 bertanding adalah Cina MCA dan Cina DAP. Di PRU13 pun saya akan rosakkan undi saya jika UMNO masih berdegil nak letak memeber Cina dia di kawasan undi.

Kepada UMNO dan Presidennya, dengar sini baik2: Kau jangan mimpi aku akan undi kawan Cina kau baik dari MCA atau Gerakan. Kau letaklah member Cina kau wahai Najib dan UMNO, aku akan rosakkan undi aku. Aku tak peduli siapa menang atau siapa kalah lepas itu. Haram seorang Muslim seperti aku undi calon kafir..aku akan hanya undi calom Muslim dari UMNO. Noktah.

Anonymous said...

DAP berselindung disebalik nama PAKATAN RAKYAT..

PAKATAN RAKYAT yg sebenarnya, adalah PAKATAN CINA..

sesiapa yg menyokong PAKATAN RAKYAT sebenarnya menyokong PAKATAN CINA..

34766 said...

aku sbenarnya suka kalau dap ni menang..sebab dia bukan komponen BN..pembangkang je...kalau dia dalam komponen Bn, mesti dia mintak ini, mintak itu...alhamdulillah komponen yang menang dalam prn sarawak banyak bumiputera...tgok Mca kat semanajung dah le, sekarang mereka x boleh bersuara langsung sebab semua taiko2 dah kalah..hahaha...

Menang sikit ja dah berani mintak bukan2...MCA ke DAP ke sama je sbenarnya...kaum DAP ni bangsa yang x boleh buat baik.bangsa komunis...pandai mengambil kesempatan...boleh ke MCA, Boleh ke DAP.xmacam melayu...setia pada parti....itu yang melemahkan sebenarnya...sedarla saudara2 ku sekelian.jangan terlampau taksub sangat..bersatulah melayu..

Anonymous said...

GAP dan rakan2 blogger kena memulakan langkah....ketemukan pemimpin atasan UMNO dan PAS demi untuk bangsa melayu...jangankan hebohkan pada media sebelum berjaya..yg penting PAS kena berlembut dan lupakanlah kemarahan2 lalu manakala UMNO pula bersedialah memberi jawatan2 penting pada mereka...saya percaya kalau ada tolak ansur sesama mereka, Allah akan permudahkan...semoga berjaya GAP

Anonymous said...

Apa beza antara DAP dengan MCA, Gerakan, SUPP, PCS, dll...? Yang UMNO dok kelik MCA dari dulu.. tu apa?

Tak payahla dok bising....

pola masyarakat BANDAR lebih terbuka, informatif dan analitik berbanding masyarakat LUAR BANDAR ...

Melayu bandar, berbeza pemikiran dengan melayu luar bandar... contoh pemikiran melayu di lembah klang, kawasan2 Kelantan Hilir, ... agak berbeza dengan melayu2 diluar bandar dan pendalaman yang terbelakang dan senang dimanipulasikan oleh pihak berkuasa ......


Begitulah masyarakat Cina bandar, cina luar bandar, india estat, dll ....

Anonymous said...

Ada rahmatnya DAP menang 80% di Sarawak.Kalau x masih tidak tau kena buli ngan cina x sedar diri yang gilakan kuasa untuk memerintah M'sia.Tu pun nasib baik cina x seramai bumi lau x smua kena sapu DAP.Masih x sedar juga...bayangkan kalau orang cina sama ramai ngan Bumi mesti DAP sapu bersih pasal org melayu mudah lupa..Strategi mereka menjadi tapi kita makin berpecah kerana melayu mudah lupa...Perkauman mereka kuat dan demi mencapai matlamat mereka akan bersatu..lihatlah majoriti di sarawak..Bukan kerana Taib Mahmud tidak mahu berundur tapi kerana mereka sudah di racun fikirannya dgn komunis moden untuk menjajah dan ingin menjadi kelas pertama seperti di singapura.Itulah hakikatnya.Mereka anggap kita macam sampah kerana jika mereka membangkang orang kuat kita cuma senyum kelat tanpa tindakan susulan dan mereka sentiasa mencuba dan terus mencuba walaupun kita menganggap mereka bodoh tapi hakikatnya..lihatlah sekarang..Kita mesti tebus kembali..ayuh GAP..kami menyokong anda..

Anonymous said...

anon april 17-10:36am, jangan nak salahkan KM Serawak punca kekalahan BN dari penyokong cina. Orang Malaysia masih tak sedar lagi ke yang orang cina ni perkauman. Ambil contoh je di Kepong yang segala-galanya sedia ada ditambah dengan pujuk rayu dari BN. Berapa kali BN dah menang?. Yang salahnya orang Melayu dari parti nyamuk seperti PAS, cubalah bawak bersatu, tentu orang Melayu akan menjadi terlalu kuat dan golongan yang perkauman tu akan berfikir 2 kali untuk tidak menyokong BN. Aku berpendapat buatlah apa saja janji sampai bila-bila pun DAP pasti akan menang dikawasan majoriti cina selagi perjuangan Malaysian Malaysia belum tercapai.

Anonymous said...

anon april 17-10:36am, jangan nak salahkan KM Serawak punca kekalahan BN dari penyokong cina. Orang Malaysia masih tak sedar lagi ke yang orang cina ni perkauman. Ambil contoh je di Kepong yang segala-galanya sedia ada ditambah dengan pujuk rayu dari BN. Berapa kali BN dah menang?. Yang salahnya orang Melayu dari parti nyamuk seperti PAS, cubalah bawak bersatu, tentu orang Melayu akan menjadi terlalu kuat dan golongan yang perkauman tu akan berfikir 2 kali untuk tidak menyokong BN. Aku berpendapat buatlah apa saja janji sampai bila-bila pun DAP pasti akan menang dikawasan majoriti cina selagi perjuangan Malaysian Malaysia belum tercapai.

Anonymous said...

Orang PAS memang jenis orang yang keras hati. Telah tertanam dihati sanubari mereka sejak azali ada sikap pendendam, suka berpecah dan bercakaran, kalau tidak masakan pelawaan Dato Sri Najib yang dah tentu pemimpin parti besar dan ramai pengikutnya ditolak mentah oleh pati nyamuk tersebut. Kalau tidak kerana dendam masakan PAS menyebelahi DAP yang terang-terang anti Islam dan memperjuangkan Malaysian Malaysia.

Anonymous said...

Dah terang lagi bersuluh..sampi bersinar2 terangnya...

DAP = parti Komunis/parti ultra kiasu/ rasis/ anti Islam/ anti Melayu/ anti bumiputera.

Anonymous said...

Berbincang dan kemudian bersatulah UMNO dan PAS demi kekuatan dan kelangsungan bangsa Melayu/Bumiputra. Kalau kita bersatu tentu kita boleh nyahkan MCA dari BN. BN tak perlukan cina. Kehadiran MCA dan Gerakan dalam BN bak kata nenek saya, ada tak menambah,tak ada pun tak berkurang. Biar dia pi join DAP dan PKR. Mari kita tukar satu dengan satu. PAS ke BN dan MCA ke Pakatan Rakyat, barulah kita tenguk nanti buku bertemu ruas.

Anonymous said...

Betul ... Taib Mahmud mesti lepas jawatan, mesti berundur

TAPI

Nik Ajis, Lim anak beranak, Karpal anak beranak , jangan lepas apa apa jawatan sampailah mampus .....

Anonymous said...

Orang2 pas ingatlah sejarah Andalusia.Bagaimana kerajaan Islam Andalusia yang berkuasa selama hampir 800 tahun boleh berkubur dan jatuh ke tangan kristian?

Sebabnya saling tak tumpah macam apa yg pas buat sekarang ini.Bersekongkol dengan kafir harbi untuk menjatuhkan kerajaan orang Islam.Pas mungkin tak sedar sekarang.Bila dah terhantuk nanti baru nak terngadah?

Belajarlah dr sejarah kerana sejarah itu sentiasa berulang.

Anonymous said...

PAS ni sebenarnya tak sedar diri jadi alat DAPig. Dia ingat bila berpakat dengan PR dia oleh untung. Rugi adalah. Tunjuklah kat mana yang dia untung. Apa kejayaan yang dia dapat selepas bersekongkol dengan DAPig

Anonymous said...

Anon-anon sekalian..kaum cina la banyak bantu negara dengan membayar cukai dan membantu kerajaan bagi pembangunan.Tak elok menyalahkan mereka.Jangan bersikap racis.Kitakan sedang menjayakan konsep 1MALAYSIA.Terusik hati MCA nanti.Keputusan pilihanraya sarawak baru ni adalah hak mereka.Terimalah hakikat tersebut.Keputusan itu akan menambah baik kan lagi kerajaan bagi memajukan negara.Janganlah kita terus menyalahkan kaum cina.Semua bangsa adalah penyumbang bagi memajukan negara.1MALAYSIA!

Esperalzi said...

Anonymous said...
Anon-anon sekalian..kaum cina la banyak bantu negara dengan membayar cukai dan membantu kerajaan bagi pembangunan.Tak elok menyalahkan mereka.Jangan bersikap racis.Kitakan sedang menjayakan konsep 1MALAYSIA.Terusik hati MCA nanti.Keputusan pilihanraya sarawak baru ni adalah hak mereka.Terimalah hakikat tersebut.Keputusan itu akan menambah baik kan lagi kerajaan bagi memajukan negara.Janganlah kita terus menyalahkan kaum cina.Semua bangsa adalah penyumbang bagi memajukan negara.1MALAYSIA!

Anonymous April 19, 2011 11:06 AM
-----------------------------

Respon saya pada hujan Anon di atas:

Orang lain pun bayar cukai juga, bukan kaum Cina saja. Melayu. Bumiputera Sarawak/Sabah, India dan rakyat asing yg bekerja di Malaysia juga bayar cukai kpd kerajaa..bukan Cina saja yg bayar cukai.Apa, anda ingat negara ini maju hanya dgn cukai Cina? Mmg wajib Cina bayar banyak cukai kerana mereka paling banyak sedut kekayaan Malaysia. Taht's a fact!

Kalau Cina paling banyak bayar cukai, ini kerana Cina paling kuat menguasai ekonomi Malaysia. Kenapa mereka paling kuat kuasai ekonomi Malaysia? Kerana kerajaan pimpinan Melayu/Bumiputera sangat baik hati dan toleran membenarkan Cina terus kuasai ekonomi kita. Kerana bangsa Melayu/Bumiputera dah redha membiarkan Cina kuasai ekonomi Malaysia.

Dengan penguasaan ekonomi Malaysia, org Cina adalah PALING KAYA di Malaysia. Jadi apa nak dihairankan kalau mereka berkesudahan paling banyak bayar cukai? Kerana mereka juga paling banyak SEDUT kekayaan negara Malaysia sedangkan ramai Melayu/Bumiputera masih miskin..

Bahkan antara semua Cina di Malaysia, Cina Sarawak lah paling hebat dan menyeluruh penguasaan mereka ke atas ekonomi dan sumber asli negara. Cina2 Sarawak menguasai industri balak di Sarawak, industri jualn runcit, menguasai ekonomi bandar2 Sarawak, mereka menguasai segala2nya perekonomian di Sarawak.

Bahkan kuasa politik mereka juga cukup besar, hinggakan bandar Kuching terpaksa ada dua Datuk Bandar, satu utk Cina. Kuching satu2nya bandar di Malaysia yg ada dua Datuk Bandar, hanya sekadar nak penuhi nafsu serakah org2 Cina. Begitulah baik hatinya Melayu/Bumiputera Sarawak kpd Cina..

Semua kebaikan utk org Cina Sarawak adalah dari kebaikan Taib Mahmud dan pimpinan Melayu/Bumiputera Sarawak. Apa yg dibalas Cina Sarawak kpd pimpinan Melayu/Bumiputera Sarawak? Mereka berbondong2 undi parti perkauman Cina DAP dlm satu trend undi yg jelas menunjukkan Cina Sarawak sgr rasis keCinaannya.Merka balas susu dgn tuba.

Apa masalah Cina Sarawak? Mereka bukan mcm Cina Semenanjung. Cina Sarawak lebih banyak diberi susu dan kuasa di Sarawak berbanding apa yg diperolehi Cina Semenanjung. Mengapa Cina Sarawak terikut2 dgn rentak Cina Semeannjung dgn mengamalkan cauvinisme Cina yg hanya banyak terdapat di kalangan Cina Semenanjung?

Anda salah bercakap ttg 1Malaysia. Anda bercakap seolah2 yg menolak 1Malaysia ialah org Melayu/Bumiputera. Jelas yg menolak konsep 1Malaysia ialah BANGSA CINA, termasuk Cina Sarawak yg termakan hasut Cina Semenanjung melalui serpihaha PAP, DAP..

Trend undi Cina di seluruh Malaysia menunjukkan bangsa Cina tidak mahu 1Malaysia. Apa yg mereka mahu ialah 1CINA. Mereka mahu menubuhkan negara CHINASIA bagai menggantikan negara MALAYSIA..

Saya menolak 100% pandangan anda Amon April 19, 2011 11:06 AM