IKLAN BERBAYAR

Tuesday, April 26, 2011

SAMBUNGAN ARTIKEL MELAYU/BUMIPUTRA DALAM BAHAYA.

 nantikan sambungan artikel  aku jam 3 petang ini. (bahagian 2).

24 comments:

panglima said...

Orang melayu patut membuat perarakan secara aman pada 13 mei ini ...

.

Anonymous said...

Yg PASti, Anwar memang "Malay-what"... Kita tunggu 16 Mei 2011. bukan 16 September lagi!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum semua
MELAYU DALAM BAHAYA ....... Melayu dalam bahaya bukan hanya sekarang, tapi sejak merdeka lagi. Lihat sajalah kesan pembentukan perlembagaan ke atas bangsa kita. Pemberian kerakyatan percuma menjadikan kaum pendatang tidak menghargai kedudukan kita sebagai kaum kaum peribumi. Benar...yang sudah tu sudahlah...pandang ke hadapan. KITA KAUM KAUM BUMIPUTERA MESTI BERSATU MENENTANG SEBARANG ANCAMAN TERHADAP HAK KITA.
Penerangan dan pendedahan segala taktik musuh mesti dilakukan segera agar minda orang orang kita tidak terpedaya oleh fahaman mereka.
Wassalam

kasim said...

Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
dan menerima konsep Malaysian Malaysia

4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

kasim said...

Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
dan menerima konsep Malaysian Malaysia

4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

kasim said...

Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
dan menerima konsep Malaysian Malaysia

4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

kasim said...

Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
dan menerima konsep Malaysian Malaysia

4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

Anonymous said...

Hapuskan “MINDA ASSOBIYYAH JAHILLIYAH MUSYRIK” Melayu, kita BERSATU atas TAUHID & SYARIAT Allah!

Macam mana Melayu boleh BERSATU jika masih subur…….

Budaya politik melayu UMNO masih ditakuk politik zaman feudal .. kaum bangsawan (ketua2 UMNO/ kapitalis2 BN) menindas kaum marhein (bukan kroni, bukan UMNO, bukan BN, rakyat biasa) ….

Budaya politik melayu UMNO bergelumang dengan dosa & noda – menghalalkan yang diharamkan Allah dan mengharamkan yang dihalalkan Allah, menolak hukum-hakam Allah .... SYIRIK yang percayakan hanya UMNO/BN saja berkuasa memberi baik/buruk kepada melayu/ rakyat/ Malaysia ......

Budaya politik melayu UMNO yang mendarahdagingkan amalan rasuah, politik wang dan tamak haloba kemewahan/kepentingan diri sendiri saja …

Budaya politik melayu UMNO yang mewarisi amalan jahiliyyah dan budaya fitnah serta saksi/sumpah palsu secara berorganisasi bagi melindungi kedurjanaan penguasa keji .....

Macam mana Melayu boleh BERSATU jika UMNO masih:
Membelakangkan pandangan dan aspirasi majority melayu/Islam…
Membelakangkan hukum hakam Allah & sunnah Rasulullah…
Membelakangkan kepentingan agama, bangsa dan tanah air sendiri….
Membelakangkan aspirasi perubahan fundamental keadilan dan kesejahteraan rakyat …. separation of power, free-politic & fair judiciary system, professional & non partisan government machineries (eg spr, sprm, pdrm, jpn, etc), open & accountable medias, ……. dll.


Umat Melayu dan Rakyat Malaysia..
BERSATU bersama para pejuang RAKYAT & KEADILAN .. serta
BERSATU menolak pemimpin ASSSOBIYYAH, KORUPSI , KONSPIRASI KEJI, PENINDAS, PENZALIM & PENIPU .... PEMBOLOTAN KEKAYAAN NEGARA oleh UBN…. bagaikan Rasul SAW menolak kepimpinan musyrikin & jahiliyyah Makkah walaupun dari bangsa Arabnya sendiri kerana TIDAK BERPAKSIKAN ISLAM ....

Wahai Melayu Muslimin ….
Tinggalkan kesesatan, tinggalkan kesamaran, tinggalkan perjuangan palsu assobiyyah jahiliyyah UMNO tuu..
BERSATU lah kita semua dalam saf kepimpinan solehin wal muttaqin PAS …… semoga Berjaya didunia dan akhirat! Semoga Allah member petunjuk. Amin.

kasim said...

Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
dan menerima konsep Malaysian Malaysia

4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

kasim said...

Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
dan menerima konsep Malaysian Malaysia

4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

kasim said...

Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
dan menerima konsep Malaysian Malaysia

4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

kasim said...

Fenomena menjelang PRU 13 yang paling ketara ialah:

1. Pemimpin kaum China menyeru kaum China supaya bersatu dan menyokong perjuangan DAP supaya kuasa politik Melayu dapat dihapuskan.

2. Pemimpin Melayu PAS dan PKR menyeru kaum Melayu-Bumiputera supaya menentang hak keistimewaan Melayu-Bumiputera yang dijamin Perlembagaan kerana bertentangan dengan Perlembagaan Baru Malaysian Malaysia

3. PAS, DAP dan PKR membentuk kerjasama dan berjanji setia untuk melenyapkan kuasa Politik Melayu-Bumiputera
dan menerima konsep Malaysian Malaysia

4. Pemimpin China dari komponen BN juga gagal membuktikan mereka tidak terpengaruh dengan momokan cauvinistik-racist DAP.

aku je said...

jadi pilihan yg ada PAS?

rumah Allah boleh dihina? boleh digunakan tmpat caci nista sumpah seranah?
nama Allah boleh disyirikkan?
akidah boleh diletak ke tepi demi kafirun?
Boleh melonggarkan pegangan agama demi kafirun?
1 mukim boleh 2 jemaah jumaat?
Boleh kafir mengkafir sesama Islam?
Boleh menjahiliyahkan orang Islam yg tidak separti dgn PAS?

Hari ini Islam di Afghanistan, dihenyak, Perancis diharamkan pakai tudung/purdah, itu sedikit contoh sahaja. Apa titik perjuangan PAS dalam menegakkan syiar Islam di dunia Islam keseluruhannya?

Kat dalam negara sendiri pun terkapai-kapai.
Kejap hudud. Sekarang senyap dah,
Kejap negara Islam. Sekarang pun senyap dah,
Kejap rampas! Kejap pulangkan..

Apa entiti penakut mcm ini kah pilihan yg ada??

Alangkah bagusnya kalau PAS hari ini bertaring bukan meminjam taring dari kafirun lahanat dan kemudian menikus.. Angguk angguk, geleng geleng..

Ramai kalangan sahabat dan saudara aku adalah orang-orang PAS yg tinggi pekertinya. Tidak pernah sekalipun aku dengar mereka mencaci maki dan mengkafirkan orang UMNO. Sedangkan mereka tahu aku dan keluargaku org UMNO. Sama-sama kenduri kendara, tolong-menolong, harmoni sungguh. Walau kami berlainan ideologi parti politik tetapi kami boleh hidup aman damai sesama saudara seagama.

N.ajis, mahfuz (dan seangkatan) serta pentaksubnya sahaja yg rosak akidah dan akhlak Islamnya. Caci maki carut marut, kafir mengkafir menjadi mainan mereka.

Anonymous said...

'Aku saja'.. Itulah pilihan parti politik semasa terbaik bagi masyarakat Islam kini di Malaysia, .. iaitu PAS ..... atau parti bukan UMNO ...

mana2 yang ada ciri2 mendekati Islam syumul dan insaniyyah ...... ke arah perubahan dari monopoli kuasa UBN ...

aku je said...

anon 3.02pm,

Sudah 20 thn aku bagi peluang pada kerajaan PAS kelantan. Kita tahu mana letak duduknya ekonomi Kelantan. Aku tak mahu asal Islam sahaja mesti dikaitkan dgn kemiskinan dan meminta-minta. Tak perlulah kita mengikut rentak negara2 Islam yg mundur dan miskin, yang boleh dihenyak oleh kafirun dan Yahudi dari negara2 barat. Org Islam dipandang selekeh, miskin, terbuang dan meminta-minta.

Bagaimana kita mahu mengajak kafir menganuti agama suci ini jika ini tanggapan pertama mereka. Benar, hidayah adalah dari Allah tetapi apakah kita tidak mahu memahat ikhtiar dlm meningkatkan bilangan kafir yg memeluk Islam?

Kemudian, sudah 3 tahun aku bagi peluang pada PAS kerana aku faham jika PAS mahu membentuk sebuah kerajaan di Malaysia tidak dapat tidak pilihan yg ada adalah bergabung. Dan PAS memilih bergabung dlm PR.

Yg jelas hari ini, PAS menjadi parti ikutan bukan parti dominan. Sekejap PAS menguasai takhta MB Perak walaupun umum tahu DAP yg menjadi pemegang kerusi terbyk ketika itu. Hilang berhektar (aku lupa nombornya) Tanah Jawi yg luas kepada cina. Mereka baru datang ke sini kurang dari 100 thn tetapi diberi pemilikan 999 tahun. Sedih..

Yg aku nmpak, kalau PAS pilihan umat Melayu, dan PAS bukan parti dominan PR ttp hanya menjadi ahli dlm PR, habislah untung nasib agama Islam. Bukankah pegangan Islam sudah boleh dilonggarkan demi menjaga hati kafirun DAP? Aku tak boleh kompromi hal seperti ini.

Melayu Perak said...

Menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal bukan BN tetapi PAS, menolak hukum hakam Allah bukan BN tetapi PAS

Melakukan syirik seperti tuhan samseng itu adalah PAS

Mendarahdagingkan amalan rasuah,politik wang dan tamak haloba itu amalan PAS

Budaya fitnah itu amalan PAS

membelakangkan hukum hakam Allah dan sunnah rasul itu PAS

membelakangkan kepentingan agama,bangsa dan tanah air itu PAS

membelakangkan aspirasi perubahan fundamental dan kesejahteraan rakyat itu PAS

tinggalkan kesesatan,tinggalkan kesamaran,tinggalkan perjuangan palsu, tinggalkan PAS dengan angan-angannya

PAS parti tak bertamaddun,kotor,korup,tidak diredhai Allah

PAS haprak,pencacai,sesat,bersekongkol dengan N.ajis

Anonymous said...

Ini lah gambar gambar melayunyang bangang dan tersangat bodoh. Sanggup menggadaikan maruah bangsa dan ugama demi konon kononnya nak menegakkan ugama Islam. Nak ajak Lim kit siang dan karpal singh laknat tu masuk islam.
Punya bangang pak pak serban ni.
Buang serban tu lagi baik.

Anonymous said...

Aku je... Melayu Perak...

Mungkin Kelantan dibawah PAS sekarang nampak kebelakang sikit disegi perekonomian... atas faktor kekangan dan sumber yang dihadkan berbanding negeri2 BN yang disuntik dengan pelbagai dana Pusat.

Tapi secara relatif berbanding dengan negeri2 yang ditadbir oleh UMNO/BN; dari segi bebanan hutang negeri, tadbir urus kerajaan, ruang menimba ilmu & penghayatan amal Islami, keterbukaan perbezaan politik kepartian, dan keaktifan ekonomi rakyat marhein khususnya bangsa Melayu kelantan amatlah positif dan berdayamaju yang tinggi.

Aku je... Melayu Perak... apakah kamu sudah selami jiwa hati nurani anak Kelantan?

Rakyat Kelantan dibimbing oleh para Ulama' yang siddiqin wa amilin dan ditadbir oleh para Umara' yang bertaqwa dan adil.
Rakyat Kelantan merasa hak, kebebasan dan keharmonian rakyat lebih dihargai dibawah PAS walaupun kita tidak dipamerkan dengan bangunan2 pencakar langit dan gedung2 peniagaan hebat yang belum tentu milik pribumi!

Walaupun begitu ada segelintir yang tersilau dengan habuan kebendaan yang membelakang kepimpinan Islami. Sebab itu ada tempat ADUN/AP yang dimenangi oleh UMNO! Ada anak Kelantan yang jahil agama! Ada anak Kelantan yang masih degil melakukan munkar & maksiat! Golongan ghaflah agama inilah membawa imej negatif umat Islam seluruhnya. Tetapi majoriti Melayu Kelantan masih meletakkan setiap aktiviti harian mereka perlu berpaksikan Islam. Termasuk politik, pentadbiran dan perekonomian dan pembangunan negari/negara wajib berteraskan hukum hakam Allah. "Membangun bersama Islam" walaupun menempuh pelbagai ranjau dan perjuangan yang panjang. Itulah JIHAD anak Kelantan!

Budaya ilmu dan pembangunan modal insan yang diwarisi turun temurun masyarakat Kelantan, diteruskan oleh Kerajaan PAS, menyebabkan mereka mampu berkecimpung dan meneroka dalam pelbagai bidang serta mampu mengembara dipelusuk tempat mencari rezeki & keredhaan Allah.

Rakyat Kelantan pernah memberi kepercayaan kepimpinan UMNO pada tahun2 1982-1990 tetapi lagak dan gelagat pemimpin2 UMNO hari ini amat jengkel dengan masyarakat Kelantan. Kecuali seorang dua seperti Tengku Razaliegh, arwah En Omar wakaf bharu, dll. Kebanyakan ketua2/ pemimpin UMNO Kelantan hari ini tamak haloba & salahguna kuasa kedudukan dalam parti untuk kaut keuntungan peribadi/ projek kerajaan pusat/ skim subsidi bumiputera serta menindas pegawai2 kerajaan yang dimusuhi terutama guru2. Naluri halus rakyat Kelantan amat tidak suka mereka dicabar, diprovokasi atau diperlekeh secara terbuka. Jika diprovokasi, mereka akan bertindakbalas dengan lebih keras atau kadang2 tindakan melampau saya pun tak setuju!

Aku je... Melayu Perak...

Jadi dalam politik Melayu dan politik Islam yang kita dokong hari ini, UMNO dan pencacainya janganlah terlampau mengaibkan bangsa sendiri melampaui batas kesusilaan Islam seperti apa yang diperlakukan terhadap tokoh2 Melayu/Islam semasa yang bukan UMNO seperti Anwar Ibrahim, Nik Aziz Nik Mat, Hj. Abdul Hadi Awang, Ir. Nizar Jamaluddin, Khalid Ibrahim, Husam Musa, Khalid Samad, Mohammad Sabu, ...... mereka berjuang untuk kita dan masing2 ada sumbangan dan jasa budinya.....

'Overkilling' terhadap tokoh2 Melayu tersebut oleh UMNO mungkin akan memberi tindakbalas total orang Melayu kepda UMNO sendiri? Dan impak "Tolak UMNO" pada 1990 & 1998 inilah sedang meresapi rakyat Kelantan. UMNO akhirnya mungkin akan lumpuh seluruhnya dimasa-masa akan datang jika terlalu ego dengan kuasanya!

-Titihan Dato Laksamana Bentan

Melayu Perak said...

Titihan Dato Laksamana Bentan..

Kami menghormati pilihan rakyat Kelantan yang mahukan PAS kekal memerintah di Kelantan...

Apa yang memusykilkan saya adalah Pemimpin PAS sekarang...

Kita lihat pada Nik Aziz yang celupar mulutnya tentang Tuhan Samseng,Tuhan Mencarut dan banyak lagi yang disampaikan diceramah-ceramah samada di Kelantan atau luar Kelantan....Begitu juga Hj.Hadi Awang yang mengkafirkan sebangsa dan seagama UMNO walaupun sekarang sudah mula nampak hendak berbaik-baik dengan pemimpin BN

Kita juga tahu tentang masalah prasarana di negeri Kelantan...
Tiada kemudahan air yang lebih baik diberi kepada rakyat...Rata-rata rakyat di Kelantan dalam kedaifan...Jarang sekali kita lihat jejantas dan jejambat dan laluan bersimpang siur lebuhraya...kecuali yang dibina oleh Kerajaan Pusat...
Rumah-rumah kedai banyak nya sudah usang yang dibina berpuluh tahun masih dihuni...

Dato Laksamana Bentan...Kita perlukan perubahan pada rakyat Kelantan khasnya dan Melayu amnya..
Kalau pun PAS masih mahu memerintah Kelantan rombakkan segera jentera kepimpinan dan pemerintah Kelantan

Kita tahu tujuan dan ideologi PAS murni tetapi setakat teori sahaja tiada nampak pada perlaksanaanya

Cacian dan maki hamun yang kami beri adalah disebabkan rata-rata pengikut PAS begitu...

Ubahlah PAS sekarang berhenti bersekongkol dengan puak Komunis yang tahu menangguk di air keruh saja...

mohdhafifi said...

komunis kat malaysia

macam

yahudi kat amerika

aku je said...

dato laksaman bentan,

terima kasih atas penerangan pjg lebar. Aku belajar di USM Kelantan dulu. Hari ni, budak2 praktikal yg report dgn aku ramai yg dari Kelantan. Malah bos aku juga anak jati kelantan. Sedara mara juga ramai yg berbesan dgn org sana.

tidak byk, sedikit aku faham kehendak hati org kelantan.

baiklah, kau mahu menolak beban kemiskinan kelantan pada bahu kerajaan pusat. walau aku sgt tidak bersetuju ttp itu pendapat masing-masing. Sampai esok pun tak habis kalau mahu berbicara tentangnya.

Tetapi aku terkilan yg amat kerana kau menjunjung tinggi nama mereka yg padaku meletakkan kepentingan peribadi melebihi kepentingan Islam.

Siapa Anwar Ibrahim semasa zaman pelajarnya? zaman post abimnya? zaman TPMnya? bagaimana dia mahu menjual (meminjam dgn riba yg sgt tinggi dari IMF) negara ini pada 1997. Apa kau lupa? Itulah permulaannya aku cukup sangsi dgn manusia ini. Bab akhlak, itu antara dia dan Allah. Kita mohon saja kemenangan di pihak yg benar. Dan kemusnahan yg nyata di pihak yg salah. Percaya pada kuasaNya, maka redha lah kita akan semua perkara.Bukan tidak habis-habis menafi, menyumpah, mencaci tentangnya.

Ir. Nizar Jamaluddin. Sukar utk aku terima dia dipergunakan oleh keluarga Nga/Ngo demi kepentingan Cina sahaja. Sekali lg aku nyatakan, wajarkah bangsa yg baru dtg ke sini kurang dari 100 thn diberi hak ke atas tanah jawi ini selama 999 tahun?

Khalid Ibrahim. Aku hormat juga sewaktu dia memegang PNB. Tetapi sekarang rasuah, kronisme, nepotisme yg dulunya dilaung2kan sbg anti dan akan dibetulkan jika berkuasa. Sama sahaja lagaknya , tiada apa2 pun yg baru yg mampu mengotakan apa yg dilaung2kan dahulu.

Khalid Samad? Pendiriannya bahawa nama Allah boleh dikongsi, disyirikkan utk triniti Kristian lah yg menyebabkan aku paling tidak boleh kompromi. Benar ianya digunakan di luar dari bumi Melayu. Tapi dalam konteks negara kita ianya saaaaangat janggal dan boleh menimbulkan kesesatan akidah. Tak mahu dan tak boleh aku bayangkan anak2 kita bertanya kenapa Allah yg itu ada anak? Kenapa yg ini lain? yg itu lain? Kita boleh jelaskan, tetapi jgn bohonglah jika mereka boleh berada dalam keliru yg sepatutnya jelas. Kerana ini soal akidah. Soal dosa besar. Soal syirik.

Mohammad Sabu? 1990an dulu dia antara yg paling lantang mengamalkan budaya caci maki sumpah seranah yg jelas dilarang Islam. Mudah. Sbb itu kita tidak sekali2 ajar anak kita mencarut dan mencaci. Hari ini, budaya ini menjadi darah daging, paling malang dilakukan di rumah Allah.

Aku tidak membenci keseluruhan kepimpinan PAS kerana ada antara mereka yg sgt tinggi pekertinya. Bercahaya wajahnya walau jauh lebih tua dari Anwar Ibrahim yg jelas hilang sudah 'nur' di wajahnya. Sejuk dan lapang dada serta fikiran bila berimamkan org2 seperti ini.

Yang pasti Nik Aziz, Khalid Samad atau Mat Sabu dan ramai lagi berada jauh dari kelompok yg aku terangkan tadi.

Itu sahaja setakat ini. Aku masih dgn pendirian bahawa PAS bukanlah pilihan yang baik bagi umat Islam di tanah bertuah ini.

Anonymous said...

aku sokong aku je said...

Anonymous said...

apa perjuangan anak kelantan? memajukan negeri sendiri? jauh sekali. aku rasa kau pun mencari rezki di negeri luar :)

mungkin perjuangan ala2 nik ajis. nasionalis itu haram. tapi kenegerian halal. memperjuangkan bangsa itu wajib, yg haram adalah hidup berpuak2 / asabiyyah.

hakikatnya PAS sekarang adalah hamba abdi kepada DAP. tak usahlah disebut pasal kerjasama antara kaum sebagaimana yg Rasulullah lakukan. Cara nabi, org Islam yang memimpin. bukan jadi lembu yg dicucuk hidung.

mungkin org kelantan tak nampak ancaman daripada bangsa yg satu itu. janganlah nilai Cina ni dgn melihat Cina di kelantan. minoriti, apa yg mereka boleh buat?

tapi cina yg majoriti khususnya di bandar itulah yg harus kt nilai. betapa mereka menuntut macam2 dan menekan2 melayu. di mana suara anak kelantan ketika ini?

berjuanglah atas nama Islam dan melayu. 1M1B.

Anonymous said...

Undi PAS dan PKR bermakna undi racist DAP.