Wednesday, April 6, 2011

SOLAT HAJAT: KALAU DITUNJUKKAN KEBENARAN JANGAN TUDUH TUHAN BERKONSPIRASI PULAK !

 aku terbaca keratan akhbar yang dipetik oleh blog RBF semalam.

pengerusi pkr kedah akan mengetuai 5 ribu penyokong untuk bersolat hajat dan membaca yasin pada 7 april ini.  bagus, rakyat tak pernah menghalang untuk mana-mana entiti melakukan solat hajat.

solat hajat meminta petunjuk. solat hajat itu manifestasi pelakunya akan  redha pada  ketentuan yang bakal berlaku selepas itu.

tapi kalau anwar dah terkantoi, janganlah keputusan solat hajat dan qada dan qada itu dianggap konspirasi tuhan pulak !

rakyat berhak tahu akan kebenaran !
rakyat berhak tahu akan siapa anwar !
jangan halang kebangkitan rakyat !
ayuh desak penubuhan suruhanjaya !

23 comments:

Anonymous said...

Salam obersi,
A sickly video with a sickly old man, whoever he may be.He should make a taubah.
Blogger without a Blog site,
SkyHigh

Anonymous said...

kalau nak buat solat hajat ka baca yassin 41 hari ka lu orang buat kat Kedah dan Pulau Pinang bahana solat hajat di selangor sekarang bahang panas melanda selangor mingu ini je KL hujan lebat 3 hari sampai sempadan selangor -kl panas semacam.....tuhan dah tunjukan

Spin1001 said...

Rasanya lebih baik sembahyang Taubat... :)

ubek kan den ai said...

Solat hajat tu memang bagus.
Kalau betul fitnah,adalah satu rahmat pada Anuar.
Kalau Bukan fitnah,Tuhan akan turunkan Bala' yg lebih berat bagi Anuar.
Jangan main main dgn solat hajat.
JANGAN MAIN MAIN DENGAN TUHAN OIIIIIII.

Gap,
Nik Aziz pernah kata Tuhan samseng.
Tak heranlah kalau ada puak puak mereka kata Tuhan Konspirasi

Anonymous said...

Orang PR dah gelap pintu hati tidak nampak kebenaran,,,,,
Cuba lihat:
1. Pintu bilik air kenapa melengkong ?
2. line di penjuru bilik kenapa melengkong ?
3. bingkai pintu bilik air kenapa melengkong ?
# Sebab itu Video ini tidak boleh nampak 100% keadaan asal... sebab itu gambar DSAI nampak macam perut buncit,,,, pintu bilik air melengkong di bahagian tengah ukuran pintu tinggi sedikit dari manusia... Perut manusia berada di tengah sebab itu ia nampak macam perut buncit,,,,,, ada faham org PR

Anonymous said...

1. Dikhabarkan Azizah sudah pun terbang ke Sarawak petang semalam, namun tidak dapat dipastikan kesahihannya. Kamik di Sarawak ternanti-nanti kehadiran Azizah di sini bagi bertanyakan hal yang sebenar mengenai sidang media beliau semalam di Bkt. Segambut. Al Maklumlah, katanya teramat emosional semalam!

2. Memang Azizah jika buka mulut saja, pasti ada yang tak kena dengan AnWAR! Jika sebelum ini 'flip-flop' mengenai panggilan telefon kepada bekas orang kuat AnWAR bertanyakan siapa lelaki yang ada bersama AnWAR, hal yang sama berlaku lagi semalam. Kali ini mengundang kemarahan AnWAR yang lebih besar.

3. Azizah menyatakan, "AnWAR dalam lokap dia bersenam, kerana itu ototnya kuat!". Kenyataan ini mengundang kemarahan seorang ahli keluarga AnWAR yang hadir dalam sidang media tersebut, lantas melaporkan pada AnWAR. Jika di penjara AnWAR bersenam hingga otot-ototnya menjadi kuat, ianya senaman yang agresif!

4. Pengidap sakit tulang belakang kronik tidak boleh menjalani senaman yang agresif hingga menguatkan otot-otot dibadannya. Senaman yang menguatkan otot dibuat melalui gerakan 'sit up', angkat berat dan semua ini memerlukan kekuatan pinggang yang stabil. Mustahil pesakit tulang belakang melakukan gerakan ini!

5. Pasti doktor yang waras akan melarang mana-mana pesakit tulang belakang melakukan gerakan ini. Kerana itu, ahli keluarga AnWAR yang berada dibelakang Azizah ketika sidang media semalam amat marah hingga keluar perkataan 'bodoh' terhadap Azizah. Hubungan Azizah dan ahli keluarga AnWAR memang diketahui punya banyak masalah.

6. Azizah dimarahi kerana kenyatannya bakal menimbul keraguan tentang sakit tulang belakang AnWAR! Bagaimana AnWAR yang diberitakan pengidap sakit belakang kronik, memakai bengkung di leher dan pinggang, berkerusi roda, tiba-tiba dikatakan punya otot yang kuat kerana bersenam semasa di penjara!

7. Memang la AnWAR angin satu badan dengan Azizah! Ini kerana bersusah payah beliau berlakon sakit, tiba-tiba Azizah mengatakan AnWAR boleh bersenam di dalam penjara. Arahan kepada Azizah semalam adalah membaca teks yang disediakan dan biarkan Karpal bertindak sebagai jurucakap utama!

8. Amat malang bagi Azizah semalam. Sudahlah isu jam Omega tidak ditangani dengan baik, kini timbul pula beberapa perkara baru. Mungkin ada benar juga telahan YB Datuk Zulkefli Nordin bahawa AnWAR 'berlakon' ketika menggayakan aksesori leher dan berkerusi roda di mata umum, sedangkan begitu sihat dan kuat dihadapan ahli keluarga!

Sekian.....

cokek mok bolok said...

baguslah pkr nak buat solat hajat. jemput tgna sekali. doa dia mudah makbul.solat hajat pertama dah di makbulkan dengan keluar klip video 1:47 saat. kita mintak solat hajat kedua akan makbul juga dengan keluar klik video 18:13 minit lagi.

AbangRM said...

Solat hajatlah...tetapi redalah kalau Allah s.w.t tunjukan kebenarannya...

Anonymous said...

http://whizzekid.wordpress.com/2011/04/06/dominique-dengan-parti-bunga-raya/#comment-12

Anonymous said...

pak wan langkawi(gambar)?

2x5 je.gro langkawi tau le

Anonymous said...

Kalau Al-Juburi buat laporan polis tentang kehilangan jam omega dia. Polis patut panggil dia ke balai yang menyimpan jam tangan omega tersebut dan memberikan pada al-juburi untuk mengecam jam tersebut.Kalau sah dia mengaku jam dia maka sah lah adegan zina tersebut.Sebelum itu minta polis menagambil video tersembunyi tentang pengakuan nya.

Anonymous said...

Di Indonesia pihak kerajaan telah menjatuhkan kesalahan kepada peter porn dan 2 lagi aktres dan di hukum.Ulamak sana lebih mutabar dengan membuat fatwa yang menghendakki 4 orang saksi kes zina tetapi di dalam video yang tulen berjuta yang menyaksikan adegan tersebut sebagai saksi-saksi dan ini diterima pakai sebagai melebihi 4 saksi. Minta Al-Fadzil Ustaz Harussani komen.

Anonymous said...

solat hajat dan yasinlah sebanyak mungkin,mudah2an ALLAH SWT akan memberi pertunjuk kepada pelakon yg di tabal sebagaianugerah tuhan ni.Kali ini kalau Allah beri pertunjuk yg amat jelasjangan ada lagi yg akan melatah dan mendakwa yg bukan2.

docno said...

To Anon April 6, 2011 10:21 PM,

Good observation! well done bro.
For me, and I think mostly the rest of us we fixed our eyes to that cute amoy only :P because that man is surely Anwar Ibrahim. No doubt bout that!

penarik rantai said...

Gap,
Nik Aziz pernah kata Tuhan samseng.
Tak heranlah kalau ada puak puak mereka kata Tuhan Konspirasi

April 6, 2011 10:04 PM

Samseng mcm mane nik aziz ckp & samseng yg mcm mane yg ko fham ni???

agama x tinggi jgn pandai2 nk komen ckp ulamak... xpuas hati, pergi tanya nik aziz sendirila...

Anonymous said...

kalau tak faham rujuklah kamus dewan,nik aziz ni mencarut ngan menyumpah pun tak reti nak beza pengikutnyapun sama2 benggong

Anonymous said...

Biasalah orang UMNgOk ni...

Hari2 Mak Cik2, Pak Cik2, wanita2, anak2 dara...kerja dia orang tengok drama, tengok hiburan, akademi Fantasia, Nona, dengar radio yg nyanyi2, glamour2...

Belia2 pulak...kaki rempit, dadah...

Baca paper...kiblat dia orang hanya Utusan Meloye, Berita Hairan (Paper UMNgOk)...

TV pulak...tiada pilihan...TV1 dan TV3suku (Pengampu Kerajaan)...

Mana otak nak berkembang...lepas tu pergi mengundi...

Dah tentulah orang bangang dan bebal ni akan menyokong UMNgOk dan Barang Naik (BN) ni...

Begitulah berterusan lebih 50 tahun...

Entahlah...

aku je said...

dari 1998 solat hajat telah didirikan semata-mata utk seorang manusia bernama Anwar Ibrahim.

Dan setiap kali kebenaran dizahirkan, maka setiap kali juga mereka juga yg bersungguh-sungguh menidakkannya.

Apakah mereka tidak percaya akan kuasaNya??

kedua. N.Ajis tidak langsung menggambarkan sifat2 seorang ulama. Jadi, dia BUKAN ulama. Ulama yg sebenar2 sentiasa menjaga lidah dan perbuatannya sepertimana Dato' Dr Haron Din dan Tan Sri Harussani.

Anonymous said...

Biasalah orang Parti Ajaran Sesat ni...

Hari2 Mak Cik2, Pak Cik2, wanita2, anak2 dara...kerja dia orang dengar ceramah, mengata orang,maki hamun, jerit2,busuk hati, depa je islam lebih...wpun Parti Ajaran Sesat

Belia2 pulak..pun kaki metedarah air ketum..balut ganja..

Baca paper...mana ada baca2..jumuk ilmu..apa kata N.ajis semua betoi..pangkah PAS masuk surga!

Mana otak nak berkembang...lepas tu pergi mengundi...

Dah tentulah orang bangang dan bebal ni akan menyokong Parti Ajaran Sesat..

Begitulah berterusan Selama- lamanye..HeHe..

Entahlah...

Anonymous said...

kalau pkr fikir DSAI telah di fitnah dan dianayia, anjurkan satu majlis solat hajat yang terbesar di Mesjid Negeri Shah Alam (kan Selangor bawah PR mudah dapatkan tempat itu). Lebih elok dan afdal lagi kalau DSAI SENDIRI MENGIMAMKAN SOLAT HAJAT ITU.

Bagi kaum muslimat pula boleh juga adakan solat hajat di tempat yang sama, tapi mestilah di imamkan oleh DR Wan Azizah.

Anonymous said...

Wan Salleh Wan Isa .. asal dari jerlun Kedah . Bercita2 mahu jadi calon BN dalam PRU tahun 2004 namun hajat tak sampai . Duit banyak habis . Lawan ketua Bahagian Jerlun pun Kalah dengan Datuk Abdul Rahman Ariffin , Selepas itu Wan Salleh diam dalam arena politik . Tak lama kemudian dengar cerita Wan Salleh telah jadi Calon PKR Langkawi tahun 2008 namun Kalah teruk . Tapi kini Wan Salleh menjadi pengurusi PKR Kedah . Hebat juga ya

Anonymous said...

Semasa Wan Salleh berjuang dalam UMNO aku ada ikut Wan salleh nihh . Dia kata orang yang sokong PKR nihh adalah dari kalangan orang yang kecewa . tapi tak sangka aku pula yang Wan Salleh yang kecewa kalah dalam pilihan UMNO kawasan jerlun bertindak keluar dan join PKR yang kosong kata Wan Salleh
. bersama Cikgu Azhar Wan Salleh gerak aktit di kawasan jerlun . MALANGNYA tidak mendapat sokongan kerana di kawasan petani tak sokong PELIWAT .

Saya nak tanya Wan Salleh apa yang Wan Salleh dapat dari Anwar Ibrahim

Anonymous said...

Wan Salleh . Ketika Wan Salleh dalam UMNO bersama kami berkampung di Jerlun siang malam kami berkampung di Feeder 3 Tunjang . Kempen dari kampung ke satu kampung , Wan Salleh mendapat tak kurang sokogan . SEmasa itu Wan Salleh berkata UMNO ada tempat untuk berjuang , tapi kenapa kini Wan Salleh kata UMNO teruk kuat buat fitnah ? apa kah bila Wan Salleh gagal dalam merebut jawatan dalam UMNO maka UMNO tidak bagus?

rasa nya sokongan Pak lang Napiah (pida3) pak su mat yeh (padang sera ) dan ramai lagi Wan Salleh dah lupa kah . Inikah orang yang patut kita sokong ? bila kecewa untuk mendapat sesuatu lari masuk PKR dan berkata UMNO dan BN adalah parti jahat ? rasanya Wan Salleh dulu kerja dalam Imigeren lama , kerajaan masa Wan salleh kerja kerajaan tu la jugak . Kejam kaH ??