Monday, May 16, 2011

APA MUSLIHAT ANAK PUAKA ?

KLIK GAMBAR UNTUK BESARKAN IMEJ.

anwar kerap mencanangkan akan kehebatan sistem demokrasi barat.
bagi dirinya sistem ini bisa membuatkan negara itu kelihatan hebat.

sistem demokrasi ala barat ini memberikan kebebasan mutlak kepada rakyat untuk menentukan halatuju dasar sebuah kerajaan. 

rakyat diberi hak untuk membuat apa sahaja demi untuk merekayasakan definisi demokrasi.

bila demokrasi bercampur dengan hak asasi maka akan kedapatan istilah humans right dan freedom.

anwar suka dengan gaya politik sebegini. kerana baginya demokrasi sebegini menguntungkan 'selera politiknya'.

saddam husein pernah dikambinghitamkan sebagai pemimpin yang antai demokrasi. begitu juga dengan beberapa lagi pemimpin yang tidak sebulu dengan dasar barat, maka gelaran ini akan digunapakai sebagai menunjukkan kejumudan sistem/pemerintah yang tidak selari dengan kehendak demokrasi ala barat.

sadam tumbang kerana dia dianggap menekan rakyat. bogey puak kurdish dijadikan alasan menunjukkan gaya pemikiran kuku besi sadam.

label anti demokrasi ini biasa dilakukan oleh barat. nuri al maliki di projektorikan oleh barat sebagai ikon demokrasi iraq. nuri al maliki ini antara barisan boneka planted yang sama perangainya dengan anwar ibrahim.

sadam tumbang, nuri al maliki naik. demokrasi sudah berputik di bumi baghdad kata penegar demokrasi di barat.

benarkah keadaan demokrasi sudah wujud di bumi baghdad ? rakyat iraq mungkin sudah menyatakan penyesalan.keadaan darurat sudah banyak kali diumumkan di iraq. ia sekali gus memperlihatkan kegagalan ide demokrasi planted ciptaan barat.

11 september 2001 mencatat sejarah kepada bapa demokrasi dunia,amarika. semu orang tahu sejarah ini.

hasil daripada peristiwa 11 september, maka kerajaan demokrasi amarika telah memperkenalkan 'patriot act' yang lebih kurang sama sahaja idenya denga ISA.

patriot act membenarkan kerajaan demokrasi amarika menahan sesuka hati bapak mereka mana-mana muslim yang dianggap suspek militan ....kononnya.

bukan sekadar itu penahanan suspek yang disyaki juga akan disumbat di kem guatanamao bay.

inilah demokrasi hebat julangan anwar ibrahim. tatkala ide patriot act ini lebih kasar cara implementasinya, namun bagi pelacor politik disini, perkara kegagalan demokrasi ala barat itu cuba disembunyikan.

ISA sudah lama diimplementasi.
akta darurat juga masih wujud di malaysia.

memang benar gerombolan komunis sudah dipatahkan di malaysia. 

namun ide pemikiran komunis,militan,espionage,pengkhianatan,double agent dan lebih penting agen perosak status quo sistem yang ada masih berkeliaran dan terus aktif.

komunis takkan pakai lagi uniform komunis dan berkeliaran di  KLCC untuk bagitahu dia adalah agen komunis. itu bodoh namanya.

ide menentang status quo ini semakin licik.
ide menentang sistem demokrasi negara juga licik.

ide untuk menanamkan kebencian terhadap raja melayu semakin aktif.ide untuk meroboh paksi negara juga semakin kuat.

kerana apa ?

kerana mereka ini tidak lagi memakai pakaian komunis di khalayak ramai, sebaliknya menggunakan platform malaysiakini dan parti sebagai landasan mengugat sistem yang ada.

paksi ini pula didokong oleh segerombolan melayu munafik yang secara terang-terangan menyerang sistem yang ada, tanpa ada batas dan had.

pihak polis diburukkan imej polisinya oleh anwar.
pihak tentera dirosakkan imejnya oleh dap.

nik ajis pernah menggelarkan sultan selangor bodoh kerana tidak membenarkan ceramah politik dalam masjid sewaktu prk hulu selangor.

list ini berterusan. dap laknatullah bertepuk tangan. banyak sungguh watak judas dalam kelompok politik melayu.

bulan april yang lepas, anak puaka bernama nurul izah sedaya upaya cuba menghapuskan akta darurat yang telah lama wujud dalam malaysia.

katanya akta ini tak perlu wujud kerana komunis sudah tiada.

kenyataan ini cukup jahil dan bodoh. rakyat malaysia pun tahu komunis sudah tiada tetapi anasir-anasir yang cuba melanyak status quo negara semakin galak bercambah dan tidak mampu dikawal.( faktor kelemahan hisham menteri amaran juga  dianggap penyumbang)

pemansuhan akta darurat ini hanya boleh didekrikan melalui proklamasi YDPA.

namun nurul izah mengatakan bahawasanya amat memalukan kepada parlimen malaysia bilamana rang pemansuhan darurat tak dapat dilakukan dalam sidan parlimen !

apa maksud dan niat anak puaka bernama nurul izah ini ? adakah dengan usaha memansuhkan akta darurat ini, akan seterusnya memberi lesen kepada penyangak di atas untuk bermaharajalela tanpa boleh di tahan ?

26 comments:

Awan Network said...

bila la kita semua nak bersatu??

Jom Tengok :
Gadget Pelik Tapi Unik!!

Anonymous said...

terkini besan-besan anwar desak ajijah tunjukkan jam omega kepada mereka mereka dah rasa tempias jadi berbesan dengan Bapa Pembohong Malaysia....mereka rasa malu

hamba allah said...

Kalau dah salah tu mengaku sajalah.Bangkai gajah mana boleh nak tutup dengan sehelai daun.

Anonymous said...

Bro Gap, biasala..kan anak bapak...mestilah ada saja muslihat nak menyelamatkan bapak. Nak pulak bapak bakal PM..mestilah pertahan..kan sejak dulu lagi episod anak bapak ni...yang hairanyaadalah penyokong yang menyokong mereka ni...nak kata takde akal..insan sempurna..nak kata xguna akal..belajar tinggi-tinggi...entahla...
Harap-harap Allah swt membuka pintu hati dan cerdaskan akalmereka agar kembali kejalan Allah..bukan jalan PKR..
Wallahualam.....

Anonymous said...

bapak borek
mak burit
anak kelentit


itu lah keluarga 69 anwar

Anonymous said...

besan anwar dah malu
biran nurul pn dah bersuara mereka dah malu besar
susah sangat kah nak tunjuk jam omeag tu...

Anonymous said...

Tp masa pilihan raya swk pembangkang kata nk selamatkan malaysia! nurul ijiah kata dlm parlimen, msia berada dlm keadaan aman. tahu tak dia, kerana adanye undang2 darurat n ISA lah yg menyebabkan msia jadi aman.. apa bangang sgt c nurul ni.. mcm ni ke pemikiran ahli politik.. bknnya nk cri jln mcm mana nak bagi maju bangsa sendiri,ni nk pelingkup bangsa sendir pulak!...pemikiran kelas 3!

Anonymous said...

Terimakasih dan Bravo! kepada semua penyokong BN. Kerana hgpa la, rakyat semakin susah, ekonomi keluarga semakin teruk, kuasa beli semakin kurang, gaji banyak tapi susut nilai, matawang dah jadi rendah (Rm 50 dah macm Rm5- bli brg kat pasar malam pun tak lepas). Rakyat trpaksa mmbayar cukai jalan, cukai pintu, cukai tanah, cukai perkhidmatan, cukai income, cukai kereta dan barang import, cukai korporat, duti setem, cukai kad kredit, toll lebuhraya, lesen memandu, bil air, elektrik, internet, telefon (yg naik tiap2 tahun) dan yang terkini GST pulak (cukai terhadap semua barang harian yang dibeli dikedai dan ditaggung oleh pegguna). Sudah la harga minyak naik senyap2, harga barg lain turut melambung, gula pun naik hrga dan lebih membebankan lagi subsidi minyak dan gula akan dimansuhkan. Bagusla Pemerintahan BN ni... tak pandai cari duit, sebaliknya sedut duit rakyat untuk buat semua projek mega yg mnguntungkan poket kroni depa... Jika Subsidi ditarik balik, maknaya rakyat tak dapat nak rasa la harta negara, semuanya drembat oleh mnteri2 BN. Apa gunanya keuntungan dari petroleum dan sumber biologi dan mineral dalam negara, kalau hasil jualannya tak boleh dinikmati rakyat...? Tahniah penyokong BN yang menyusahkan dan mmbebankan rakyat serta adik2, sepupu2, bapa sedara, datuk nenek dan cucu hgpa sendiri...

Anonymous said...

anon 1.34, macamlah negeri pakatan tu sempurna. yang hang dok sokong anuar tu, dengan cara hidup anuar tu, bolehkah dia bagi negara ni baguih balik?. geng hangpa ni, boleh redho dengan kejahatan anuar, perangai pun ikut anuar, orang dok cakap pasai moral anuar, hang do kalih kut benda lain.

Anti Bongok said...

hoi anon 1:34am,

Ko ni..ish..ckp mcm tak pikior dlu.

bila mase plak menteri2 BN rembat harta negara klu diorg sndiri pun mkn gaji?? cuma dah namanye diorang tu menteri, so no wonder la gaji diorg besar. Kalu ko pn nk gaji besar, pi la jd menteri. Tp kena ingatlah, tanggungjawab sure la berat, bkn sebab nk nama, kuasa dan gaji je.

Bagi bukti, melalui ape yg ko kata kerajaan rembat harta negara?
Melalui segala tax yg ko sebut tu?
Bil air, elektrik, internet? Alahai kalu dah guna, kena lah byr. Agak kerajaan proses segala mende tu gune air liur je ke? tak perlu bayar gaji kakitangan, tak perlu byr segala kos untuk proses mende tu semua? tak perlu nak pusing segala tax tu untuk pembangunan negara??
Ko kena fhm, cukai mcm cukai pintu lak dibyr pd PBT. PBT kena rolling blek pendapatan tu untuk byr gaji pekerja2 PBT dan guna untuk segala kos membaik pulih service pd pnduduk stempat. Mcm kalu jln raya berlubang n rosak, PBT kena kuarkan duit byr pd kontraktor yg baiki jalan raya. FAHAM!! ko kna fham dgn bidang tugas n agihan tugas. Itu bknnye bwh UMNO coz UMNO tu parti politik. Tapi kerajaan now ni adalah Barisan Nasional. Bagi segala mende yg ko ckp tu dah diagihkan bidang2 tugas dari 'up' ke 'down' melalui pelbagai agensi dan badan berkanun, mahupun PBT..FAHAM!!
So mcmne lak nak ckp menteri yang rembat sume tu??

Ko kalau nak air free, pi la mndi kat sungai. Tak de la pulak agensi air nak marah kn. Masalahnya ko guna air paip yang agensi air negeri dah rawat dan proses untuk rkyt. So untuk service tu, kenala byr. takkan semua nak free.
Mcm tu gak elektrik. ADE FAHAM??

Nak blaim psl petrol? Tak faham2 lagi ke, semua tu pn nak guna kos untuk proses. Ko ingat senang2 je nak sedut minyak dari dasar laut tanpa guna peralatan canggih, tanpa guna pekerja, tanpa guna teknologi?? Then bila dah ok semua, kena lak selaraskan dengan harga minyak dunia coz untuk tmbh pendapatan negara, negara cuba hasilkan yang terbaik dan jual ke luar negara, coz dah guna kos yang tinggi, so kenalah jual agak mhl ke luar negara.Kang jual yg mhl kt rkyt, rkyt tak mmpu. Then untuk kegunaan rkyat sendiri, negara proses yang sesuai dengan kos tempatan dan kemampuan rkyt tmpatan. Tpi itu pn perlukan perbelanjaan, jd kenalah bagi subsidi gak. FAHAM???

Ko nk senang guna LRT, bus, taxi dan segala mcm service, tp ko sendiri bengap tak fikir kerajaan nk proses dan up grade semua tu guna ape? Kang klu msih gune keretapi gerabak zaman 1930'an, ko bising krjaan tak maju. Kang klu tak up grade highway, ko dan pencacai pakatan bising kata ape krajaan buat dgn duit rkyt. Masalahnya berapa je setiap kepala manusia kt malaysia ni byr kt kerajaan setiap tahun, kalu tak hanya untuk service yg memang untuk digunakan setiap orang!!
Bila upgrade semua kemajuan, tak guna bajet ke?? So ape guna kerajaan bentang bajet setiap tahun untuk telus bagitau brapa byk kerajaan kluarkan duit untuk pembangunan negara.

Duit tu hasil pendapatan ngara yang di rolling untuk semua pembangunan dan service rkyat. So nak kerajaan cetak duit banyak2 then jadi lah mcm duit kertas pisang zaman jepun..yg tak laku bila penawaran tinggi tapi permintaan rendah??!!

So bagitau gua, berapa je duit ko dah keluar dan bagi pada kerajaan sampai ko kata BN rembat harta negara!! Lu kaya sangat ke?? HUHUHU

Ko nak jadi ke mcm sesetengah negara yang pmimpin taktau nak uruskan pendptan ngara smpaikan negara tak maju2 walaupun dah msuk abad ke 21 haa??!!

Nk tadbir negara bukn semudah lu ckp ok. Cube lu jadi PM, lu tau la susah ke tak. Ape yg penting, lu tolonglah bersykur coz ALHAMDULILLAH rkyat negara ni tak kebuluran, tak merempat, tak menderita coz trauma dengan peperangan malahan lu nak lepak kat shopping complex dari pagi smpai malam pun xde kerajaan usik lu OK!!!!

hamPAS said...

Si Bahalol Anon 1:34
Engko ni bahalol mangkuk hayun sungguh....Dah tau susah hidup kat negara ni...kenape tak jadi rakyat Indon je...tak pun Siam ke...Burma ke...kat sana kan gajinya tinggi..harga brg plak murah je.... pegi la angkut semua anak branak engko tinggal kat sana tu...

Anonymous said...

anon 2:49

orang, klu x reti nk bersyukur, pemalas, puak gerabak low class, pastu nk cepat kaya, mmg mcm anon 1:34. diorg ngn skutu klatan tu, mmg mcm ni la wajah diorg. pemalasss.

aku xpasti ape yg die tau pasal subsidi, bajet thunan, kuase kerajaan pusat, kuase kerajaan negeri n kuase pembeli...tp yg aku tau, org2 mcm anon 1:34 ni mmg tau terpekik terlolong tp dok goyang kaki kt umah. xbersyukur dan pemalas. byk2 la bc harakah penipu media karut tu yeeee en anon 1:34.

waran 1 @ 5.5mm said...

aku percaya anon 1;34 ada kereta, ada rumah tak kecil, anak anak dia sekolah kerajaan, buku teks percuma, ada tv siaran percuma dalam rumah dia...aku percaya anon 1;34 konkek bini dia tiap malam tanpa rasa terancam...
aku yakin 1;34 bawak kereta macam tak ada otak...anak dia mesti macam sial kat sekolah, buku tak pernah bawa kesekolah, tengok tv artis telanjang..
aku percaya itulah anon 1;34, manusia yang tak tau dek untung, tak tahu bersyukur, tak tahu menilai kesenangan, kemudahan, kemakmuran dan tatacara kehidupan bermasyarakat..kalau aku menteri dalam negeri, aku dapat je anon 1;34 ni, aku batalkan status kerakyatannya, halau kekutub artik, biar dia buat kerajaan sediri.

Anonymous said...

anon 1:34 ni tergolong dlm kadar pengangguran bawah 4% tu le bro...blajo mls, xde kijak pastu bising2 ckp kerajaan penipu la...harge brg naik la..gaji bertakung la..tax la..soh blajo tp asik kongkek minah klntan yg kebanyakkan pelakon 3gp tu je..merempit merajuk da sebati dlm idop yg sgt di bangge kan..hah, trime la padah nye. bro anon 1:34, xde usaha, mcm mn tuhan nk turun kan rezki, jgn asik nk berdoa n berfatwa merapu je...usaha kne ade.tp aku tau, bro 1:34 kan mat2 klantan , so mmg xkan dengo smue ni, sbb dieorg mmg bersikap mcm ni, xbole trime pndgn n teguran org lain, melainkan fatwa kluaran pork ajissss sewel sorg je.

Anonymous said...

terkini biras jijah dan nurul desak tunjukkan jam omega pada rakyat mereka dah tak tahan taggung malu dengan jiran jiran mereka...

Anonymous said...

anon 1.34......ko pi belajar dulu.....klu ko ada sekolah....aku rasa ko bangang, tak reti2......

ko komen pasal ekonomi..........sama macam nuar brahim, cakap berapi, isi takda.........

ni pasal gst.......ko tahu ke macam mana gst tu?.......klu tak tahu pi belajar.........aku nak tahu, siap aku pi lg jumpa income tax, tolong explain......aku pernah hidup kt tempat yg pakai gst.......cuma mau pasti aja macamnana implementation kt sini.........klu ko nak hidup mewah, ko bayar gst......klu basic necessity, still control item.....jadi so far.......kita belum tahu lagi macamana detail......tapi ko dah komplen......sama macam nuar pakatan......

sinuar jubur ni memang suka demokrasi.......tapi klu dia sudah dapat power......ko suma telan air liur basi la jawabnya.......

aku tengok interview dia waktu kt bali, klu tak silap....dah lama dah......2007/8 dulu.....waktu indonesia dapat award dr yahudi......sebab, indonesia demokrasi.....tapi sampai sekarang rakyat dia gigit gusi hari2........

nuar sijubur ada cakap, janji.....nak jadikan malaysia macam indonesia........demokrasi, aku tepuk dahi......

memang malaun ni, cakap ikut suka hati......nak jaga hati.......yahudi yang bagi gaji.....

demokrasi, hari hari demo dari pagi......rupiah ada yang kasi, satu kepala satu bungkus nasi.........

memang sijubur ni akal takde........cakap ikut suka hati.......tapi yg heran ada jugak yg percaya mati2..........sekarang anak dia pulak.......klu tanya dia apa demokrasi.........sampai meleleh air liur basi aku rasa dia auta....sama macam bapak dia........

mana ada demokrasi.......yg ada capitalist......nama aja lain, tapi semua sama...........amerika nun contoh capitalist.......tapi bila datang sini, kelentong cakap demokrasi.........nuar suka sebab, ada pau maaa......klu tak mana ada duit nak terbang sana sini.......

-anti jubur-

Anonymous said...

wei bodo anon 1.34 am
cukai pintu under PBT a.k.a kerajaan negeri, ak kat sepang dulu masa BN cukai pintu setahun RM 1++ skang waktu PR perintah naik sampi RM 460 setahun brape % naik bodo....kate negeri berkebajikan nk naik pun agk-2 la, puak PR nie citer A+ je lebih...bagang!

Anonymous said...

wei bodo anon 1.34 am
cukai pintu under PBT a.k.a kerajaan negeri, ak kat sepang dulu masa BN cukai pintu setahun RM 1++ skang waktu PR perintah naik sampi RM 460 setahun brape % naik bodo....kate negeri berkebajikan nk naik pun agk-2 la, puak PR nie citer A+ je lebih...bagang!

Anonymous said...

HAH, BETUL KATA KO ANON 8:01AM
NEGERI BERKEBAJIKAN KONON..

Anonymous said...

SI NURUL TU TAHI PILAT BACING MASIH BERSELUPAT KAT PANTAT DIA, JANGAN CAKAP PASAL NEGARA. BAPAK DIA TU KAKI KONGKEKT AMOI DAN MAK DIA PUN KAKI TIPU RAKYAY MALAYSIA.. SEMUA TAHI PILAH BERSELUPATLAH.... MAMPOS TAK MAU!

Melayu Perak said...

Bangang bahlul tolol tongong punye kuarga 69

Anonymous said...

hahahahahaha..........nasib kaulah aljuburi....

Anonymous said...

aku nak tengok kalau pukimak fuckatan boleh turunkan harga barang.....kelantan ,penang dan selangor....habuk pun tarak...ckpboleh lah bro....lu pun haprak punya kaki mcm gua x kenal lu....puiiii

Anonymous said...

aku nak tengok kalau pukimak fuckatan boleh turunkan harga barang.....kelantan ,penang dan selangor....habuk pun tarak...ckpboleh lah bro....lu pun haprak punya kaki mcm gua x kenal lu....puiiii

Anonymous said...

Kalau mereka ni tak suka dengan segala bentuk undang -undang yang akan membawa keamanan pada negara, suruh saja mereka berambus daripada negara Malaysia yang berdaulat ini,Walaupun mereka orang melayu.

Biar mereka mencari mana-mana negara asing yang boleh memberi kebebasan mutlak kepada mereka sampai mati.

P/S Disana gerenti mereka akan menjadi warga kelas 3 dimana suara mereka langsung tidak akan dipeduli.

Barulah mereka sedar diri dan tahu langit itu tinggi atau rendah.

NOK said...

apakah lancaunya penyokong PR? langsung tak boleh jawab bila penyokong GAP tanya kelemahan pembangkang..dok spin tak habis2

Kebanyakan mereka memang konfom low mentality..tak tahu apa kebaikan yg di buat oleh PR untuk rakyat.....kakak aku duduk di Selangor..dulu janji nak bagi duit untuk warga tua...depa bagi borang suruh isi....dah bertahun tunggu habuk pun tak tarak...naya rakyat kena tipu...Khalid Gagap cakap terus gagap...itu lah salah contoh janji k'jaan PR dan banyak lagi....lancau lah pembangkang....kalau ada penyokong PR boleh jawab silakan...PRU13 memang bungkus PR Selangor....