Friday, May 20, 2011

FUYOO ! MAHFUZ OMAR MENGUPAS MENGENAI PERMASLAHAN EKONOMI !

 mak ai..mahfoz omar semalam mengupas isu ekonomi la.

apa ? isu ekonomi.
apa gap ? isu ekonomi la. 

ya benar, mahfoz omar mengupas mengenai permaslahan isu ekonomi.

serius ke ? betul bro. apa mahfuz cakap pasal ekonomi gap.

dia cakap pasal ;

'subsidi hendak ditarik, cukai barangan dan GST seperti tak sabar-sabar nak dilaksanakan tanpa mempedulikan kesusahan rakyat,kenaikan harga barang tidak dikawal '.

mahfuz tak cakap mengenai ide solusi, dia  belasah je asal ada bahan nak cakap je. kah kah kah.

GST sebenarnya telah ditangguhkan dulu implementasinya kerana kerajaan mahu rakyat faham akan perjalanan dan kebaikannya setelah ia dikuatkuasakan.

bila mahfuz omar bercakap tentang ketidak sabaran kerajaan nak laksanakan GST, sebenarnya dia telah memperbodohkan dirinya di khalayak ramai kerana semua orang tahu sebenarnya , perlaksanaan GST itu telah ditangguhkan.

alahai mahfuz, nak cakap tu buatlah paper work sikit bro. buatlah research.

janganlah dek kerana kau mendengar GST, kau pun nak nak kupas gila babi pasal GST.

entah dia paham ke idak makna GST tu ? 

98 comments:

UMNO BEBAL said...

Harga susu naik 5-6% mulai Jun.. Raikanlah!!
PETALING JAYA – Dutch Lady Milk Industries Bhd. (Dutch Lady) akan menaikkan harga produk tenusunya di antara lima sehingga enam peratus secara berperingkat-peringkat menjelang Jun ini ekoran peningkatan harga bahan mentah.

Menurut Pengarah Urusan Dutch Lady, Bas van den Berg, peningkatan itu adalah suatu yang tidak dapat dielakkan dengan harga bahan mentah dijangka meningkat sebanyak 29 peratus pada tahun ini berbanding 27 peratus pada tahun lalu.

“Peningkatan kos ini dapat dilihat secara signifikan dengan kenaikan harga bahan mentah seperti susu, gula, minyak dan tenaga buruh.


“Kami di Dutch Lady mengambil pelbagai langkah untuk mengatasi perkara ini tetapi ia suatu yang tidak dapat dielakkan, oleh itu kami terpaksa meningkatkan harga sebanyak lima hingga enam peratus dalam portfolio produk kami," katanya pada sidang akhbar selepas mesyuarat agung tahunan ke-48 Dutch Lady di sini semalam.

Turut hadir ialah Pengerusi Dutch Lady, Datuk Zainal Abidin Putih.

Van den Berg menjelaskan, sebagai persediaan ke arah fenomena berkenaan pihaknya telahpun menaikkan harga sebanyak lima peratus bagi beberapa produk susu yang baharu dilancarkan pada awal tahun ini.

“Kami harus mengambil langkah berjimat-cermat dan efisien dengan harga material bahan mentah yang tidak menentu ini,” katanya.

Beliau bagaimana pun tidak melihat bahawa peningkatan harga tersebut akan menjejaskan jualan rangkaian produk tenusu Dutch Lady di pasaran.

Syarikat itu menghasilkan dua rangkaian jenama produk tenusu yang terdiri daripada susu segar, minuman yogurt, susu untuk membesar dan susu suhu ultra tinggi (UHT) serta Friso yang meliputi susu tepung yang dirumus untuk kanak-kanak dan golongan ibu mengandung dan menyusu.

“Matlamat kami pada tahun ini ialah untuk melepasi prestasi keuntungan memberangsangkan yang dicapai pada tahun lalu walaupun akan menghadapi tahun yang mencabar,” jelasnya.


WEI ORG UMNO BODOH, PERKARA MCM NI PATUT KO BINCANGKAN SIAL...
ASAL MINYAK NAIK, AMBIK KO, SEMUA NAIK HARGA...

NI BALIK2 KO CITER PASAL BLUE BABI...

UMNO BABI... KAHKAHKAHKAH... KHAKKKPTUIHHHHH FUCK UMPORNO!!!!

BUKAK AKAL KO CIKIT BEBAL...

Anonymous said...

Saya dah kata, Mahfuzz gila galmer. Apa sahaja isu yang dia rasa dia boleh terpekik terlolong dia akan cuba jadi hero. En. Mahfuzz sepatutnya kaji dahulu sebab musabab kenapa kita bagi subsidi, GST, cukai dsb. Tapi typical Mahfuzz, dia seboleh-bolehnya akan menonjolkan diri dalam sesuatu isu. Penat dah saya menulis pasal orang kita yang sentiasa mengharapkan nasi disuap kedalam mulut. Mahfuzzz bangkang sebab dia pun muka subsidi juga!!

Anonymous said...

kesian, ramai budak PR skang calon2 tanjung rambutan.

komandomelayu said...

umno bebal 2:11

KAU MEMANG BEBAL LAGI BODOH!

BILA MASA UMNO BUKA KILANG SUSU DUTCH LADY?
ABIS SUSU PEKAT PUN UMNO NAK KENA BAGI SUBSIDI?

KALAU KAU RASA TAK MAMPU BELI SUSU PEKAT KAU PI TADAH SUSU BABI !

OTAK SIAL MACAM KAU NI KONON NAK TUNJUK PANDAI HAL EKOMOMI?

KAU PEGI PINDAH IKUT ABG JUBOR KAU DOK DALAM PENJARA SG BULOH!
KAU BOLEH MAKAN MINUM FREE PASTU BOLEH TADAH JUBOR KAU TU SUPAYA TAK KEMPUNAN ABG NUAR KAU TU KAT DALAM NANTI!

BODOH!!!

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

HANG P BLAJAQ LAGI LA MAMPUSSSSSSSSSSS OOOOOI, XRETI PASAI EKONOMI PUN NAK CAKAP PASAI EKONOMI, KAH, KAH, KAH, KAH..... NAK TERGELAK KAK CHAH. LAMA DAH RAKYAT MALAYSIA DOK MAKAN KEDARAH SUBSIDI, ELOKLAH PERUNTUKAN SUBSIDI ITU DIBELANJA SECARA BERHEMAH OLEH KERAJAAN UNTUK FAEDAH RAKYAT SEJAGAT

Melayu Perak said...

UMNO BEBAL....

Kalau kau nak jimat...beli sekor dua kambing betina pastu perah susu sendiri...

Taik kambing tu kau makan buat makjun....

Anonymous said...

Orang kita tak akan maju selagi mengharapkan segala-gala benda bersubsidi. Kerajaan mesti merangka satu cara untuk memastikan hanya rakyat yang layak patut terima subsidi dan rakyat yang layak tu pula jangan lah pula barangan bersubsidi untuk meraih keuntungan cara mudah (itu mencuri namanya). Mahu maju kita patut pandang ke hadapan dan kita atut menyesuaikan dengan keadaan semasa.

Cuba sdara 'UMNO BEBAL" atau boleh saya panggil penjilat Jubur Anwar bagi cadangan bagaimana nak turunkan harga bahan api agar harga barangan lain boleh turun? Apakah saudara tahu berapa kadar pengeluaran minyak mentah negara kita hari ini? Adakah saudara tahu yang negara kita bukanlah kaya dengan minyak seperti negara-negara pengeluar minyak yang besar yang termasuk dalam OPEC seperti Brunei dan Arab Saudi?

Kalau tak tahu pergi tanya mereka yang tahu atau rujuk kepada komentar-komentar yang telah ada ditulis dalam tajuk-tajuk yang lain dalam blog ini.

Saudara penjilat jubur Anwar sama sahaja dengan Mahfuzz. Cakap pandai tapi otak jenis otak udang.

Anonymous said...

Sakit perut ketawa bila baca Si Badut mahfuz ni buat komen tentang ekonomi... Dah buang tebiat ke si Badut PAS ni...
Mahfuz Badut PAS patutnya buat penjelasan tentang macamana kutipan derma orangramai dari ceramah-ceramah PAS dibelanjakan oleh PAS utk menafaat ummah ke?, tingkatkan ekonomi pengikut PAS ke? atau apa-pa yang berkaitan kecekapan pengurusan kewangan PAS. Ini tidak meroyan tak tentu pasal, mabuk ke si Badut ni...?

Anonymous said...

DAP suruh Mahfuz cakap nih kot... tau je lar, DAP pengecut bersuara... jadi tukang cakap orang PAS lar... betoi ke Mahfuz?

Anonymous said...

Melayu Perak,

Makjun tahik kambing buleh buat kuat sex kah? Kalu boleh, saya boleh bayar iklan letak dalam HARAKAH. :-)

Karl said...

Oh yeah! Mahfuz for presiden (hamPAS)! Dengan ini aku yakin seyakin-yakinnya kalau ladang rakyat, tabung memali, bazar tok guru kalau di bawah penyeliaan mahfuz akan bertambah makmur dan masyukkk! Heh.

Anonymous said...

Kalau KUIN tu pun korang tak mampu nak tadbir tak payah la nak cakap pasal ekonomi.Balik belajar dulu ambil SPM sekali lagi,

Anonymous said...

kahkahkahkahkahkah

kahkahkahkahkahkah

kahkahkahkahkahkah

jom gelakkan balaci2 PAS dan anwar al-juburi

kahkahkahkahkahkah

spesies korang ni makin lama makin pupus

kalau ada pun jadi bahan jenaka je..

kahkahkahkahkahkah

dah la jadi hamba abdi DAP. pastu ada hati nak masuk syurga. kat dunia kalah, kat akhirat pun kena tanggung lagi..adooiiihhh

Anonymous said...

Cuba bayangkn :
1)Wali Selipar Tok Ajis
2)Hj Hadi sokong porn
3)Mahfuz aka Mr Bean
4)Mat Sabun Kocak
5)dan baanyaaaakkkk lg laa..

Mereka2 di atas ini pegi brmesyuarat ke, seminar ke, perbincangan 2 hala ke atau apa2 lg la dgn negara2 kuasa besar dunia..camner ek..?!!

Cthnya, Barrack Obama cakap ;
"The focus of this discussion is the innovation and job creation, and these entrepreneurs, know a lot of growth in the labor sector,"...

Agak2 korg laa, apa yg 4 org pemimpin cth hamPAS kt atas tu jawab haa..?!

P/S : Bukan nk hina laa, tp UKURLAH kemampuan kita krn Allah jadikan kita ada kelebihan & kelemahan..So, jgnlah GEBANG lebih2sgt..kan dh nampak keSAMDOLAN tu..keh keh keh..

:Mat Teropong:

Anonymous said...

Mahfuzzz sama dengan Salahuddin Ayub (rujuk blog akar umbi tentang Slahudin Ayub bagi komen pasal penggabungan bank). Mana perginya golongan cerdik pandai PAS dalam memberi ulasan membina? Oh ya.... Orang cerdik selalunya kurang berkata-kata, mereka buat kerja.
Ayuh cerdik pandai dalam PAS, mari kita sama-sama mencari jalan untuk memajukan negara kita. Tinggalkan PKR dan DAP!!!!

komandomelayu said...

MAHFUZ NI ADA DUA KEMUNGKINAN :

1 MABUK DAUN KETUM LEPAS BACA UTUSAN

2 MABUK PIL KUDA LEPAS MANDI JUNUB!

Mr. White Janggoat said...

utk pengetahuan anda suma, GST adalah 'wide spectrum' punya tax. Bagaimanapun, pengguna hanya perlu utk bayar sekali sahaja pada peringkat keluaran. GST ada mekanisma sendiri untuk memastikan barang keperluan utama pengguna tidak terjejas. Bagi penggemar KFC, ia lagi simple dan murah. Kata lah Sales n Service Tax (SST) biasa ialah 10%+5%=15%, tapi kalu GST hanya 4% hingga 6% shj (mengikut cadangan kerajaan). Kalu mamat Bean ni nak berceramah pasal ekonomi, sebaiknya buatlah dulu latihan di dalam kandang kambing.

karimbujang said...

Aku dah cakap dah. Kau orang ni kalau dah EX PKR, memang susah nak buang tabiat PKR yang dianuti dari Anwar Juburi PKR. Bila menjawab permasaalahan dari komen-komen anti UMNO itu gunalah bahasa yang baik dan bijak. Tinggalkan tabiat lama semasa dalam PKR. Jangan emosional. Kita orang UMNO penuh dengan ketertiban dan budi bahasa melayu timur yang beragama ISLAM.

Kalau dah perangai dan jawapan yang diberikan sama macam blog GAP ini, bukannya menambah sokongan rakyat kepada UMNO, malah banyak menimbulkan kebencian. Insaflah. UMNO adalah parti yang tahu menghormat dirinya dan orang lain. Terima kasih.

Awan Network said...

bermaki dan berkutuklah jika ia dapat memuaskan hati korang ^_^

Jom Tengok :
LELAKI AJAIB 2008!!

Nok said...

Umno Bebal kau memang bebal sama dgn Maffoz...ko ingat ko tu cerdik sgt ke ?fakta ko tak betul dan menarik langsung untuk menarik aku menyokong PR...ko tengok le pemimpin2 kau tu nampak cerdik ke ?

Lancauuu ,ko tengok Pork Nik tu pandai sangat ke? cerdik sikit dari ko aje....ko kutuk umno bebal ke apa ke ,..PR tetap bungkus pada PRU 13 nanti...ko ingat semua rakyat suka pada PR ke...ko buta ke mana ada Pas menang????malah akan terus kalah.....

satu lagi edola ko tetap ke S.buluh tak lama lagi....lancau le....ko dgan puak2 ko semua tak cerdik...itu sbb ko sokong PR sbb bodoh mcm buah pelir......

Anonymous said...

karimbujang

EX-PKR ni dulu EX-UMNO la jugak.

ko kena paham karim,

DAP komunis@penjajah
PKR proksi YAHUDI,
PAS Ajaran Sesat

kalau dah komunis kena berlembut ke karim?

kalau dah proksi Yahudi kena bersopan santun ke karim?

kalau dah ajaran sesat kena jadi ikutan ke karim?

kami tahu spesis mana yang ikhlas berjuang.tak payah la karim ko nak ajar kami erti sopan santun dan lemah lembut.

Azraque7 said...

Korang x suka jangan masuk blog ni abeh cerita. Yang enko menyibuk kat sini pe kes?

Anonymous said...

mmg itu aje modal derang ! petrol naik bising! gula naik dua posen bising! aduhai... tandus idea! saja je nk bg rakyat confuse... mcmla diaorg tu bagus sgt mentadbir! tgok jela kes alam flora! apa sudah jadi???? bluwek!

umno bebal, (ke sebenarnya pr yg bebal hoho) ko tk nmpak ke dia kata BAHAN MENTAH?? kobgtau aku kt mana dlm dunia ni yg harga susu murah???? adoiii! ckp pakai bontot mmg gitu! semua pr gini ke? sedihhh!

Anonymous said...

Bagi penyokong pembangkang, apa saja yang tak baik semuanya salah UMNO/BN. Kalau pembangkang tu baik sangat, ada ker barang-barang di negeri yang dikuasai penbangkang lagi murah? Yang kita tahu bil air di Pulau Pinang dan Kedah telah naik. Padahal kalau nak dibandingkan dengan minyak, air tu lagi mudah dan murah didapati. Di Kedah lagi teruk. Komisen 70 sen yang dikenakan oleh POS Malaysia atas setiap bil air yang dibayar pun tak mampu diserap. Betulkan dulu pentadbiran negeri dibawah kekuasaan anda baru bercerita tentang pentadbiran orang lain.

karimbujang said...

Betul ke Ex PKR tu EX UMNO. Kalau dah banyak kali EX, maksudnya perangai, tabiat dan perbuatan samalah macam AL Juburi. Dua-dua pun boleh. Selepas Depan, Belakang pula. Yang makan cili, sendirilah mahu rasa pedasnya.Kalau membalas balik pandangan aku ini, maknanya confirmlah dia masih geng Al Juburi.

Anonymous said...

mahpuz dulu amik ekonomi jugak. ekonomi rumah tangga.

UMNO BEBAL said...

DULU, KINI DAN SELAMNYA UMNO... HAHAHAHA... KETAWA BESAR PEMIMPIN KO TENGAK RAMAI LAGI PENGIKUT BODOH... HAHAHAHA... NAIK KN HARGA BARANG TINGGI2 PUN PENGIKUT UMNO TETAP SETUJU... BETUL2 BODOH PIANG PUNYE PENGIKUT.... HAHAHAHA

KESIAN KO SEMUA AKU TGKLAH... HAHAHAHAHA.... GELAK GULING2 PECAH PERUT AKU TGK KEBODOHAN KO SEMUA PENGIKUT UMNO... HAHAHAHA, HIDUP UMNO, HIDUP MELAYU... HAHAHAHA...
HIDUP ALTANTUYA, HAHAHAHAHA...

Anonymous said...

kesian UMNO BEBAL..mudah2 lg dah GILA..

Anonymous said...

umno bebal tu mungkin salah seorang ahli lembaga pengarah koperasi kohilal.

ingat kohilal? dimana dia sekarang?

Anonymous said...

kalau pemimpinnya pon bengong mcm nie pengikutnya lagilah bengong.mahpus nie dah la bodoh sombong pulak.

Anonymous said...

kohilal dah jahanam n bankrap hasil usaha pemimpin pas yg kununnya suci murni...

PakDin said...

Karimbujang kata "Betul ke Ex PKR tu EX UMNO. Kalau dah banyak kali EX, maksudnya perangai, tabiat dan perbuatan samalah macam AL Juburi. Dua-dua pun boleh. Selepas Depan, Belakang pula. Yang makan cili, sendirilah mahu rasa pedasnya.Kalau membalas balik pandangan aku ini, maknanya confirmlah dia masih geng Al Juburi"

Aku bukan nak membalas pandangan itu, cuma yakin ianya betul dan tepat.

Anonymous said...

hahaha pasbebal dah gila agaknya...sama mcm boss dia...hahaha...

Anonymous said...

Pak DIn

ko kena faham maksud Karim,

karim bermaksud semua pemimpin yang meninggalkan al Juburi kebanyakkannya ex-umno, jadi maksud karim tu ada betulnya,

mereka yang meninggalkan Anuwar Juburi tidak tahan diliwat mindanya. karim terpaksa menggunakan peliwatan anuwar untuk dilihat dirinya sebagai UMNO yang bersih dan tak pernah berdosa.

Bagi karim ex-pkr tidak perlu diberi peluang ke 2

Karim nak beritahu dia totok UMNO yang suci dan sopan santun. bagi dia UMNO itu melayu, tetapi dia lupa bukan semua melayu itu UMNO.

Anonymous said...

Bila orang bodoh bercakap, ada baiknya kita diam.

Kerana jika ikut sekali semangkuk, makanya, kita akan juga kelihatan bodoh seperti orang bodoh itu.


Mahfuz?

Kesian..

Karl said...

karimbujang, karimbujang. gila glam jugak ko rupanya. Ko ingat tukang komen dalam ni semua ex-pkr ke? Dan ko ingat semua orang UMNO macam ko? Tak buat kerja? Dok tak habis2 dengan ex-pkr, ex-pkr. Aduh.

Aku tau ko saja2 nak laga2kan puak anti-pakatan riot dengan kerajaan kan? Cehhh.

Dah ade teori "kalau ex-pkr geng al-juburi" pulak? Aku rasa tido ko tak cukup malam tadi ni. Heh.

Anonymous said...

Geng2 PR ni otaknya dah dimerengkan ngan ketua2 mrk.....Harapan diorang ialah duduk goyang kaki takyah keje....Subsidi 100% atas semua perkara.....Dasar pemalas....

PKR LAGI BEBAL said...

HIDUP AL-JUBURI!! HIDUP AJIJAH!! HIDUP CHINA DOLL!!

Anonymous said...

adoi..kelakar la mahfuz ni..

dek orang kata belajar tak abis..
tapi cakap ada PHD..kahkahkah...

mahfuz kau pg mampos senang..kehkeh..

Anonymous said...

Karl

karimbujang ni aku rasa api dalam sekam, si kitol pun ye, kaduk naik junjung mungkin juge. musuh dalam selimut lebih tepat. semua dia belasah, semua Parti dia masuk

haha

komandomelayu said...

KARIM BUJANG TERLAJAK!

TAK TAU MANA SATU NAK SOKONG!

MEMANG KAU NI LALANG!!

Servant of God said...

Hmm... karimbujang, kesian kamu yer, terpaksa datang blog GAP nih mencari perhatian.

Ko tak dapat cukup perhatian ke kat UMNO cawangan engko? Ke... dah semua orang kat situ malas nak layan kebebalan engko?

Aku rasa, ko nih bukan orang UMNO. Kalau tak silap aku, laa ni orang UMNO sekarang sibuk nak tambahkan ahli. Kalau orang ex-PKR, lagilah dorang suka. Kenapa? Sebab boleh dapat lebih undi. Sebab ini political mileage. "What was yours is now mine." Baru dapat support psywar.

Engko lak, orang yang Ex-PKR ko pelekeh, padahal dorang pengundi. So ada dua possibility di sini:

i)Ko memang bukan orang UMNO seperti yang kau kata. ATAU

ii) Ko memang bodoh.

Jadi, engko yang mana satu, wahai karimbujang?

Anonymous said...

Saudara GAP,

Insan yg menamakan dirinya sebagai UMNO BEBAL ini rasanya bukan Umat Nabi Muhammad SAW, bukan Umat Melayu Islam tetapi seorang yang menyamar sebagai orang Melayu Islam.

Dia tidak menunaikan solat Jumaat hari ini. Tengoklah waktu posting dia. Kita masih diMasjid, dia sudah memaki hamun. Masya'Allah.

Apa kena mengena kenaikan harga susu oleh Dutch Lady dengan UMNO? Dutch Lady is a private company. Apa hak UMNO nak menyekat hak commercial Dutch Lady? Jikalau tak suka susu Dutch Lady, belilah susu lain, banyak pilihan yang lain. Susu cap gant-ng pun terbukti lebih baik daripada susu lembu.

Itu komen orang tidak berilmu>

Jimmy Hillhead.
The Regent Residence, Kuala Lumpur

Anonymous said...

kesian karim bujang yg bebal lg meraih simpati..kahkah..

yg penting puak2 pencacai AMK semua penakot dan bacol..

Anonymous said...

anon 4:12

betul 2..umno bebal ni bukan org melayu ni..

tgk waktu komen dah tau..kalau ye pon nk komen JUMAAT jgn tinggal bro..
dasar bebbal..kehkeh..

Unknown said...

umno bebal
tak ada otak cara cara bercakap.teruk dan tak sopan.

GAP KEMBALI said...

PARA KOMENTAR BLOG AKU MEMANG CLASS...

TU SEBABLAH AKU SAYANG KORANG.

CAYALA BRO !

Karl said...

Anon May 20, 2011 4:05 PM:

Haha aku rasa pun macam tu jugak. Aku rasa dia pun parti tupperware pun ahli seumur hidup kot. Heh.

karimbujang said...

Berkali-kali aku dah kata, Kalau orang UMNO tulen, budi bahasanya baik,kata-katanya indah. Bahasa menunjukkan bangsa. Walaupun tuan-tuan yang tidak setuju dengan saya ini penyokong kerajaan sekarang ini, tetapi masih bekas PKR, berubahlah menjadi UMNO tulen. Berhemah dan berlembut apabila berbicara. UMNO tidak pernah mengajar ahlinya untuk biadap, apatah lagi apabila berhujah.Sabar itu separuh dari iman. Jangan keterlaluan dan emosi. InsyaALLAH perjuangan UMNO sejati akan mencapai kejayaan. UMNO, Dulu, Kini, Selamanya.

Anonymous said...

UMNO BEBAL.

Kau ni silap siklit je. Belum sempat kau putus obat bomoh meninggal dulu. Itu yg otak kau sangkut banyak.Kau nak jadi pejuang susu ke? Sesuai betul gelaran bebal ngan kau.
Kau sesuai brkawan dgn Mamat Goggle pakat ramalan terbalik.

TUKANG KOMEN.

Anonymous said...

Samadlelong,

Apa salahnya Mahfuz cakap pasal ekonomi. Biarkan je., Kesian. Dia tak boleh nak tunjuk pandai so biarkan dia tunjuk bebal. Dia tunjuk bodoh pun salah ke? Otak dia dah ditebok tupai nak buat camne. Orang mcm Mahfuz ni dilahirkn untuk menguji kesabaran kita semua.

Tukang Komen.

Anonymous said...

Tuan Hamba Karimbujang,

Adapun bak kata pepatah, umpama rambut ditarik dalam tepung, tepung tidak berselerak rambut tidaklah putus, begitulah juga hamba berkira-kira dengan tuanhamba yang hamba kasihi. Bukanlah niat hamba untuk menjatuhkan maruah atau beradu adab yang tidak sopan dimata dan tidak santun dihati tetapi bak kata guru hamba,ular menyusur akar tidak akan hilang bisanya.

hamba mengambil yang jernih membuang yang keruh, kerana adat kita muafakat, kerana berhukum sudah bertempat dimana bumi dipijak disitu jugalah langit dijunjung.

terima kasih dari hamba pacal yang hina.

Karl said...

karimbujang:

"Berkali-kali aku dah kata, Kalau orang UMNO tulen, budi bahasanya baik,kata-katanya indah."

Berkali-kali jugaklah diberitahu bahawasanya aku, dan ramai lagi dalam ni bukan ahli UMNO. karimbujang, berhentilah jadi gunting dalam lipatan. Daripada ko membazirkan masa dengan melabel kami kat sini dengan macam label, aku rasa baiklah ko aktifkan cawangan UMNO tempat ko, turun padang, buat aktiviti untuk remaja. Paling tak pun, berbincanglah dengan ahli-ahli UMNO lain mengenai masalah cawangan2 yang tak aktif, orang2 yang sibuk rebut jawatan dsb. Itu lagi baik untuk UMNO.

Sayugia (cewahhh) dinyatakan bahawasanya anuWar ketika dalam UMNO lebih manis bahasanya dari encik karimbujang. Cuba tengok dia sekarang? Tak guna kalau nak mensensasikan isu yang sepatutnya non-issue (seperti ex-pkr, ahli UMNO ke tak, join parti tupperware ke tak) sebab itu tak meransang minda. Malah itu hanya membazirkan masa.

Sori beb, aku ingat nak taip panjang sikit je lagi tapi layan ko ni dari tadi pun dah buang berminit2 masa aku. Heh.

Karl said...

Anon May 20, 2011 4:50 PM:

Haha siot menitik air mata aku tergelak!.. Ehh sat.

Maka hamba dengan tak semena-mena menitiskan airmata hamba bak embun menitis tatkala hamba terkesima dengan warkah tuan hamba yang teramat lucu... siot.

Anonymous said...

Karl.

Aku pikir-pikir kalau karimbujang tu Puteri UMNO yang cun melayu alangkah bagusnya.

tentu cik karimbujang juga terkesima dan terkedu membaca bait-bait indah yang aku karangkan, mungkin juga beradunya tidak lena..

harap2 la dia cik..

hehehe

Servant of God said...

Wahai karimbujang,

Minta maaf hamba nak bagi sedikit perumpamaan.

Andaikan dulu Datuk Siti Nurhaliza tidak berkahwin dengan Datuk K, tetapi telah berkahwin dengan karimbujang.

Andaikan lagi yang oleh kerana Siti buat sambal belacan tak sedap, karimbujang pun ceraikan lah dia. Merangkaplah karimbujang sebagai Ex-Husband Datuk Siti Nurhaliza.

Jika karimbujang yang gagah lagi macho berkahwin pula dengan Penelope Cruz, adakah karimbujang tidak lagi Ex-Husband Datuk Siti Nurhaliza?

Regardless of who we were once, we can always be someone else tomorrow. However, our history will remain frozen and unchanging in the past forever.

Siapa kita dulu tidak boleh diubah. Buatlah apa sekalipun.

Yang penting, kesedaran dan taubat kepada Allah SWT, yang juga bukan untuk penilaian kita sesama manusia (get the hint! jangan nak memandai kata Tuhan tak terima perubahan dan taubat orang!)

Maka, hamba berharap tuan hamba karimbujang faham apa yang hamba ingin katakan ini. Hamba bermohon maaf jika terlalu direct kenyataan hamba pada tuan hamba.

Anonymous said...

barang naik dinegara kita sedikit sebanyak berpunca daripada kenaikan bahan mentah lain ekoran inflasi ekonomi dunia.Kerajaan sedaya mungkin cuba mengurangkan beban kenaikan harga bahan dengan memberi subsidi. kenaikan harga barangan sudah lumrah, namun tak ada pula rakyat mati kelaparan jika dibandingkan dnegan harga sebungkus maggie mee di negara Philipina sebanyak 2.50 sen sebungkus.
UMNO bebal ne memang bebal.

anaconda said...

DAH NAMANYA PUN MAMPUS @ MAHFODZ...

TAK LAMA LAGI MMG MAMPUS LA TU...

anaconda said...

KPD PENULIS UMNO BEBAL 2.11PM,

KETURUNAN KAU 100X BEBAL DARI SI NUARPORNO SB KAU NI LAHIR TAK PAKAI BISMILLAH...

PUKI LU PUNYA MAK..., SIAL...

Anonymous said...

Mahfuz .... dasyattttt...

Ular Menyusur Akar said...

Karimbujang,

Kau bukak lah blog sendiri dan tulislah rayu merayu. Aku juga orang UMNO tapi kami tak menulis untuk UMNO. Kami nak pastikan pembangkang tumbang. Dan ramai kat sini pun bukan orang UMNO. Kau tersalah baca blog kot?

Dah pergi duduk dalam kumpulan kau sendiri.

Anonymous said...

INGATAN UNTUK PARA WARTAWAN!!!

HARAP DAPAT LEBIH KERAP TANYA MAHFUZ BEAN TENTANG SOAL EKONOMI!!

KOMEN MAHFUZ BEAN DIJAMIN HEBAT!!!!

Anonymous said...

mahfuz SRP pun tak pass, pi balik kat airport jadi budak kargo

Anonymous said...

Karim bujang:

Aku ni pun bukan ahli mana mana parti pun.Jauh sekali PR.Kami disini bukannya taksub sangat kalau terbukti ada fakta kata salah kami hentam semacam saja.

OTAK WARAS said...

SUSU NAIK HARGA PUN SALAHKAN UMNO KE?
JADI SUSU KAT INDIA, KAT CHINA, KAT INDONESIA YANG NAIK HARGA PUN SALAH UMNO JUGAK?
INFLASI DI NEGARA2 TIMUR TENGAH DAN EROPAH PUN UMNO PUNYA KERJA LA YE?
WAH, HEBAT RUPANYA UMNO NI YE.ADA KUASA DI MANA2..

vulcan933 said...

what is your qualification ust mahfuz?just curious to know your academic qualification and your experience in economic's management.if only relied on your religious qualification(ustaz)to analyse the economic situation i think you better forget about it.people out there will never pay attention with your view.just wasting your time.

vulcan933 said...

your religious credential is not enough to influence people view.

Anonymous said...

Ya GST, masih tgguh lagi la ni, tapi jika BN menang PRU nnti, confirm jalan GST...lepas tu mmpus la rakyat Malaysia... harga minyak akan naik lagi, subsidi akan dimansuhkan, cukai GST pula akan dijalankan... Kalau dulu boleh makan ikan teggiri, lepas ni makan ikan kering la... kalau yang dah tgh makan ikan kering tu, makan rumput la jawabnya... Pemimpin BN akan kata; rakyat mesti berjimat cermat, sedangkan mereka menghabiskan berjuta ringgit duit negara pelbagai projek yang menguntungkan kroni dan mereka semata2. Terima kasih BN atas pemerintahan yg cemerlang dalam mmbebankan hidup rakyat... Mai kita pakat sokong pangkah BN (barang naik)dalam PRU nnti... supaya BN boleh menang dan naikkan lagi harga barang, cukai dan minyak... Biarla Kita susah takpa, asalkan pemimpin kita kaya dan terus memegng jawatan dan memerintah kita sehingga ke anak cucu mereka... biarla anak bini kita tak makan asalkan anak bini pemimpin kita boleh enjoy... biarla kita jalan kaki tak pa asalkan pemimpin kita boleh naik jet peribadi ke sana sini... Hidup BN, mampus rakyat....

Karl said...

Anon May 20, 2011 8:57 PM:

"Hidup BN, mampus rakyat...."

Pelik, ko tak mampus lagi pulak ye tak? BN still lagi hidup memerintah. Ishh. Zombie ke ko ni?

Dari berjela2 yang ko copy paste, isu basi yang dah diterangkan oleh komentar2 lain cuma sebab ko malas nak mencarik. So aku amik ayat ko yang paling untuk aku komen. So aku dapat sepotong ayat tu je. Yang lain tu standard mahfuz. Heh.

Anonymous said...

asal jalan gst rakyat mampos. ooo patut la rakyat singapore indon habis mampos. sebab gst la ek.

anon 8:57 hg baca lg pasai gst.

anaconda said...

KPD ANON 8.57.

Idris Jala, kau tolong contact mamat 8.57 ni, kau sekolah kan dia ttg GST, ttg subsidi khususnya bab ekonomi global...

Aku dah malas nak explain pd ahlul2biul ni sb aku tengah menahan kesabaran pemuda2 bacul AMK Belakang Mati tak ada kat Jln Chan Siow Lin tadi.., so, kau terang pd Pandy Kutty ni k...

Klu boleh korang yg kenal dgn Sam Pundek tu, tanya pd mamat tu kenapa dia dgn juak2nya tak turun petang tadi.., apa prob dia sebenarnya, namun apa pun alasan kau ni Sam, aku fikir KAU NI JANTAN DAYUS...

parang terbang said...

mahfuz ni kalau nak jaga tabung jamban awam pun belum tentu berjaya bai........

ini la akibat kalau selalu liwat patung koko...

Anonymous said...

kire2 la...barang x naik, tax dihapuskan, gomen xde sumber pndptn yg mencukupi, tp kos kluar utk fasiliti n pembngunan, upah, n lain2 kos melebihi pendapatan...klu kite berniage pon pendapatan sebulan RM1k, tp kos upah, beli barg, letrik...bla bla bla...lebey dr RM1k, korg agk2 nk naikkan hrge servis korg ke or nk turunkan or biojer hrge mcm tu? tu x kire 2 3 5 thn akan dtg? xkan nk tnggung rugi? aku percaye, klu korg bukak kedai mkn pon, dgn sng ht korg pon akan mncekik darah customer korg dgn letak hrge giler2 mlmbung...so, mcm tu la ngn gomen. mn nk dtg untung n mn dtgnye income gomen nk salurkan ke gaji2 kakitgn , bdn2 kebajikan n modal projek2 pmbgnn klu diorg x wat smue tuh??

Anonymous said...

apa yg dia tahu?..... Kalau PRU 13 dia kalah balik lah dia ke kerja asal jadi PORKLIF DREBER ,.....
atau dia boleh jadi penolong Mr Bean '

Melayu Perak said...

Kah..kah..kah

Tupai pun nak kongkek muka Mahfuz...
kiri kanan pulak tu...

usin said...

umno bebal, hang memang bebal. apa jadah dutch lady naik harga umno yg kena bedal. dutch lady tu kilang umno ke? dh keadaan pasaran masa ni mcm tu. kaedah naik turun harga adalah ditentukan oleh penawaran dan permintaan. kalau ko x paham benda mudah ni, ko memang bebal. ko rasa umno yg salah la bila harga minyak mentah global naik harga? ko jgn ikut sgt kepala tipikal mahfuz omar bila mengulas. nk ckp pasal ekonomi, kerjanya bedal, bedal, bedal. solusinya mana? kalau setakat mcm tu, kambing balut dgn bendera paspun boleh jd wakil rakyat pas. lemah minda....

Nasi Kangkang Ltd said...

UMNO BEBAL.

Harga 'susu' dutch lady paling mahal pun dalam RM16 se paket.

Harga 'susu' china doll paling murah pun dalam RM200 se cucuk!!!

Ngko pilih yg mana mr bebal???

Anonymous said...

GOLONGAN2 BEBAL PEGI SEKOLAH SELALU PONTENG..
DAH BESAR BACA SUARA KELDAIAN DAN HARAMKAH..MAKA MAKIN BEBAL LAAAA..

Anonymous said...

Orang yang semacam Mahfuz ni ALLAH swt memang bagi pandai bercakap..

Klau betul2 dia duduk ditempat Najib saya rasa dia bolih collapse..this man has got NO BRAIN IN ECONOMIC FUNDAMENTAL.

sebab otak dia dah BOGGED dOWN dengan sindrom Asyik menyalahkan orang..pandai mengata orang, semua orang tak betul,segala2nya tak betul..

lebih 20 thn saya perhatikan si Mahfuz ni tak pernah atau NEVER EVER keluar sebarang IDEA Yang membina atau pernah APPRECIATE Idea2 yang baik olih kerajaan..

adakah pemimpin yang kualiti saperti ini kita mau dikalangan pemimpin2 yang nak duduk PUTRAJAYA..HE DOESN'T DESERVED IT..sebenarnya Mahfuz ni tiada bezanya saperti 'HARDCORE DRUG ADDICT'..

Maknanya bukan senang nak pulih drug addict yang macam ni..bila2 pun dia dok merapu saja..

Anonymous said...

GAP Bangsat,jilat pungkok tan sri najis.tan sri najis nak rogol mak diapun dia kata tak pe, i rela.fuck GAP.

anakmelayu63 said...

Mahfuz tak ada kelas langsung. Saja aje buat komen bodoh pasal ekonomi. Entah ape-ape dia komen, dia pun tak tahu, janji ade komen. Juak HAMPAS memang tak ade kelas.

Esperalzi said...

Ini senarai Menteri dlm Kabinet Singapura 2011, cuba kira berapa Melayu? Ingat, 15% org Singapura adalah Melayu dan hanya 10% India. Bandingkan Menteri India dan Menteri Melayu.

Bila DAP rampas Malaysia, keadaan yg sama akan verlaku di Malaysia. Org Melayu hanya jadi MENTERI KESENIAN..Awas! org2 Cina dengan bantuan BABI2 dan ANJING2 Melayu dari Puki Rosak (PR) sdg berusaha utk merampas Malaysia..

MINISTERS
Lee Hsien Loong - Prime Minister
Teo Chee Hean - Deputy Prime Minister, coordinating Minister for National Security, Minister for Home Affairs
Tharman Shanmugaratnam - Deputy Prime Minister, Minister for Finance, Minister for Manpower (promotion)
Lim Hng Kiang - Minister for Trade and Industry
Lim Swee Say - Minister in Prime Minister's Office
Assoc Prof Yaacob Ibrahim - Minister for Information and Communication and the Arts
Khaw Boon Wan - Minister for National Development
Dr Ng Eng Hen - Minister for Defence
Dr Vivian Balakrishnan - Minister for Environment and Water Resources
K Shanmugam - Minister for Foreign Affairs and Minister for Law
Gan Kim Yong - Minister for Health
S Iswaran - Minister in Prime Minister's Office, Second Minister for Home Affairs, Second Minister for Trade and Industry (promotion)
Heng Swee Keat - Minister for Education (new appointee)
MG (NS) Chan Chun Sing - Acting Minister for Community Development, Youth and Sports, Minister of State for Ministry of Information, Communications and the Arts (new appointee)

Source:

http://singaporenewsalternative.blogspot.com/2011/05/full-list-of-cabinet-ministers.html

PakPusPakMustapo said...

Tuu diaa, pandai depa duk cakap pasai GST, mmg la depa tak mau GST sebab depa duk sebat subsidi. Bagi aku mula2 gomen nak cadang GST, aku sokong 500%. sebab apa? jawapan dia mudah saja, hang banyak duit, hang bayaq la cukai lebih. ni daaakk, duit banyak, cukai takmau bayaq. semua harta nak kaut... nak suruh bayaq zakat lagi laa liat. baru adil lagu tu.. hangpa bayangkan la, aku ni yg ada slip gaji, tiap2 bulan kena potong PCB, bukan pantai cinta berahi laa. ni potongan cukai berkala. depa yang duk meniaga kedai tu, tarak slip gaji, untung banyak2, bukak kedai makan pun bleh pakai toyota markII, stream la, wish apa merega... ada depa bayaq cukai ka? bukan aku nak dengki, depa2 ni la ni kena sedaq, belajaq bersyukur, kalau bukan sebab orang makan kat kedai hangpa tak kaya pun.

Lagi satu isu pasai rega duk naik ni. hangpa kena terima hakikat la, kalau hangpa rasa kerajaan AnuWAr boleh kembalikan rega nasik lemak 2 kupang balik, ttuu ddiaa.. mat jenin la hangpa ni. mana dapat, kambing pun boleh buasir wooii.. gaji hangpa naik hangpa sengap nnoo.. barang naik hangpa marah noo.. ttuu diaa.. caanteekk. kalau gomen nak laksanakan GST bulan depan pun aku sokong...

lepaih tu duk ribut pasai rega minyak naik. yang naik RON97, sapa suruh pakai kereta mahai2 yang kena tuang RON97? dah tau tak mampu tapi belagak ... tuu diaa kena lagi. pakai la macam2 kereta lain yang hang boleh tuang.. aku p china tahun lepas, audi depan tuang RON93 tak heran pun. hangpa yang duk lebih2.

cakap saja macam sarjana... tapi podah kedana..

Servant of God said...

PakPusPakMustapo! Bravo!

Anonymous said...

pala butuh hang pa.
hangpa tau tak orang miskin yang tak kena cukai turut merasa bebanan ni..
hangpa gaji 1500 keatas boleh la cakap tu belum campur duit sponser.

butuh la..hangpa jangan ananya orang miskin.

memang dasar pengampu orang kaya..

Anonymous said...

PakPusPakMustapo gampang,

sapa yang kasi singapore kat cina dulu..bodoh betoi.kecik2 taknak mampus,dah besar bebal nyusahkan orang.

semenjak BN memerintah berapa banyak melayu kaya.bodoh betul itu pun tak nampak.berapa banyak pulak anak melayu menjadi bohsia,isap dadah,
bangsat betul PakPusPakMustapo,
hangpa lah yang merosakkan agama islam dan bangsa melayu.

nak tengok tv pendidikan pun kena cukai.gampang betul.
awat umprono taktau buat duit ker selain dari mintak cukai.bangang

komandomelayu said...

anon 552

KAU NI DOK DALAM HUTAN LAGI KE?

MANA ADA TV PENDIDIKAN LAGI SEKARANG NI!

KAU DOK BAYAR CUKAI TV KAT SAPA
MEMANG SAH HANG KENA TIPU!

MELAYU JADI BOHSIA DAN ISAP DADAH PASAL MAK BAPAK BODOH MCM KAU TAK RETI DIDIK DAN ASUH ANAK!

Servant of God said...

Anon May 21, 2011 5:45 PM,

Kau ingat kau saja yang tau erti susah? Kau ingat kau saja yang tau erti miskin? Kau ingat kami ni bergelumang dengan duit?

Kau tuduh lagi kami pengampu orang kaya?

Kau memang bodoh.

Aku tak terima satu sen daripada orang yang aku tak mahu.

Tapi Allah SWT bagi aku otak. Allah SWT beri aku ilmu. Aku guna.

Dulu aku miskin. Tunggu bas, nak beli air singgit pun tak mampu sebab nak bayar tambang. Punyalah kering tekak, Masya Allah. Sekarang dah tak berapa miskin. Alhamdulillah.

Camana aku buat? Aku tak lepas tangan, aku tak tuduh orang lain. Aku cari ilmu, aku jual skill aku. Sampai sekarang.

Kau ingat kami semua macam penjilat Anwar, berharap laba sentiasa? Minta maaf ya.

Orang miskin memang ramai. Tapi cara nak bantu orang miskin bukan dengan beri duit free. Jangan kau nak kelentong aku. Aku memang asal miskin.

Ptuih!

Anonymous said...

Anon 5.52 , Bohsia . isap dadah, miskin semua hang nak salahkan kerajaan . Lama2 Allah Taala pun hangpa maki . Masa sekolah tak mau belajar rajin2. Sijil SRP pun takdak mcm mana nak kerja gaji besar . jadi la kuli . memang patut la susah sebab dulu hang senang tak payah belajar terok2. Padan la muka hang maarop sintok .

Anonymous said...

komandomelayu bangang,
hang takdak astro ka?aku duduk dalam hutan pun pakai asto.bangang punya komando.bapak aku komando 69,tapi tak la bangang macam kau ni.

lain kali join la NGO,buat kerja amal baru hangpa tau betapa banyaknya orang melayu yang melarat.anak pandai tapi tak boleh antar sekolah sebab mak bapak sakit kronik.itu korang ada ambik kisah.janda yang mati laki anak ada 5 orang.ada korang kisah.tu belum kira anak nak dibedah lagi terpaksa mintak sedekah kat orang ramai pasal apa pasal dapat pemerintah umprono macam yang korang jilat2kan tu.
harapkan bantuan kebajikan masyarakat berapa sen la sangat.
bodoh,asal la kau tak mampos ditembak kominis.

bohsia,isap dadah memang salah Umprono.mak bapak terpaksa kerja siang malam sebab nak tanggung kos hidup yang mahal,lagi nak bayar cukai lagi,lagi nak kasi pemimpin korang hidup mewah.anak terbiar.

kata malaysia negara islam,undang2 macam mana?

korang memang bangang.

*

Anonymous said...

Anon May 21, 2011 5:45 PM,

ko mcm mmber aku yg kijer goemn yg xreti bersyukur..da ler kijer gomen, pastu komplen itu ini gaji bertakuk la, tax la..GST la...padahal yg bagi ko mncekik gaji bulan2 tu gomen, dpt elaun dr duit rkyt yg ko tuduh2 tu gomen gak yg bg...ape la sgt klu nk d bndingkan dgn org yg kijer swasta yg x mrase elaun2 tu smue...pooodah cit la Anon May 21, 2011 5:45 PM,
xdak usaha, pemalas, mmg mcm tu gak laaa idop ang...terpekik terlolong mcm mak nyah lorong haji taib mntak batng...bodooo..

PAS ganti UMNO said...

Marilah kita ramai-ramai masuk PAS.

Anonymous said...

pas & pkr parti dajjal...lambang mata 1, halalkan gay, seks, fatwa2 keliru, xnk bergabung n bersatu ngn sesama islam tp bergabung n bekerjesama/sokong kristian (DAPig), halalkan penggunaan kalimah ALLAH utk kristian, menyebarkan n mmperluaskan ajaran yg boleh mengelirukan org ramai, menyesatkan da dalam usaha menkafirkan umat islam malaysia beramai2 sekaligus...PAS & PKR utusan dajjal akhir zaman..berhati2!!!!!

komandomelayu said...

ANON 1123

KALAU AKU BANGANG AKU SOKONG PAS DAN PKR MACAM KAU!

BAPAK KAU TAK BANGANG TAPI YANG PASTI KAU ANAK BANGANG MEMALUKAN KOMANDO 69!
BAPAK KAU SIBUK DALAM HUTAN KAU PONTENG SEKOLAH PASTU SPM GRED 3!

KALAU KAU TAK MAMPU BAYAR ASTRO KAU TAK YAH BERLAGAK LA NAK TENGOK TV SATELIT PASTU SALAHKAN UMNO PULAK! KENAPA KALAU TENGOK TV PENDIDIKAN SAJA BARU ANAK KAU BOLEH PANDAI?ITU TANDANYA KAU TU BAPAK YANG BANGANG!
1 KALI KAU BODO

JANDA MATI SUAMI,RAKYAT MISKIN HIDUP MELARAT TU ADALAH TAKDIR ALLAH YANG MENENTUKAN REZEKI!
TU PASAL ISLAM SURUH TUNTUT ILMU SUPAYA BOLEH UBAH NASIB DIRI DAN ANAK MASING2.
BUKAN SETAKAT TUNGGU BANTUAN KERAJAAN SEMATA2!
PAS &PKR TOLONG BERAPA RAMAI ORG MISKIN SAKIT? KALAU TAK MAMPU, PEGI HOSPITAL KERAJAAN LA!
2 KALI KAU BODO

HABIS TU KENAPA RAKYAT MISKIN PALING RAMAI KAT KELANTAN NEGERI ISLAM PAS?SEPATUTNYA DAH PILH ISLAM TENTU LAH PAS BOLEH BANTU MACAM2 TAPI APA RAKYAT DAPAT?
CERAMAH MAKIHAMUN DAN FATWA HARAMJADAH ASYIK SALAHKAN KERAJAAN!
SEBENARNYA DOA PAS PUN TAK LAKU DISISI ALLAH SEBAB TU RAKYAT DAN NEGERI KELANTAN TAK MAJU PUN!
3 KALI KAU BODO!

BOHSIA TU PASAL KAU TAK RETI DIDIK ANAK POMPUAN PASTU BIAR JANTAN USUNG HARI2 MACAM MANA PULAK SALAH UMNO?
4 KALI KAU BODO!

ISAP DADAH BILA PULAK UMNO MENGEDAR DADAH ATAU BUAT LADANG GANJA? SEMUA SALAH MAK BAPAK MACAM KAU TU PANDAI KONGKEK BUAT ANAK PASTU TAK RETI JAGA ANAK SALAHKAN UMNO!
5 KALI KAU BODO

KALAU ORANG MISKIN SUSAH MANA ADA KENA BAYAR CUKAI!KAU TU PUN LHDN TAK PENAH JEJAK TU PASAL MAIN HENTAM KEROMO SAJA.KERJA PEMALAS NAK GAJI BESAR PASTU SALAHKAN UMNO?KAU PEGI KERJA DENGAN PAS PKR TU KALAU DAPAT GAJI BESAR!
LUBANG BONTOT KAU JADI BESAR ADA LA! 6 KALI KAU BODO!

SEMUA HUJAH2 KAU MENAMPAKKAN KAU MEMANG BODOH DAN BANGANG DARI AKU!

SATU LAGI ;
BUKTI AKU TAK BODO LA AKU TAK MATI DITEMBAK KOMUNIS!
7 KALI KAU BODO!

NAK LAGI?

Servant of God said...

Hahahaha

komandomelayu ko mmg hebat!

Tujuh kali laa ko tembak dia dengan peluru kaliber "bodo" tuh... ish ish ish. Aku suka bayangkan peluru kaliber "bodo" nih macam 30mm yang letak kat Apache tuh... Tank pun boleh bersepai.

Aku tabik spring kat ko!

Saya Anwar Pundekotey said...

Ha ha ha. Mak bapak tak reti nak jaga anak, anak keluar malam curi kereta kakak lepas tu langgar kereta orang, polis kejar tak nak berenti sampai 4 trafik light pun dia langgar, pas tu kena tembak mati dia boleh kata anak dia tak jahat.

Hmm. Manusia. Anak dia hisap dadah kena buang sekolah, dia boleh datang serang gurubesar kenapa pergi buang anak dia. Tak reti jaga, beranak je pandai. Bila dah bunting, lari dengan Bangla, baru nak menangis kata pasal apa anak dia lari.

Kalau kat oversea, nak bela haiwan kena ada lesen. Patut kat sini, nak beranak pun kena ada lesen dulu. Menyusahkan masyarakat. Lepas tu nak menyalahkan kerajaan tak tentu pasal. Kerajaan yang beranak ke dia yang beranak ni?

Saya Anwar Pundekotey said...

Lepas tu ada pulak bebal sekor yang nama pun dah memang Bebal, boleh ingat UMNO ada share dalam Dutch Lady. Bijak, puak-puak ni. Bijak macam cipan mental. Tapi selalu dok kata golongan profesional ramai sangat kat dalam geng depa.

PakPusPakMustapo said...

Aku dah agak daaahh.. komen aku mesti ada orang tak suka punyaa.. sbb apa? depa rasa depa tertekan laaa, rega barang naik, cukai pun nak naik.
Lepaih tu, puak2 ni la ni duk baran dengan TV3 yg hari2 canang pasai subsidi. lagi hannggiin... panaih2, berpeloh2. kalau otak duk kat lutut, depa duk kata (ni aku dgr sendiri kat kedai kopi, sambil bungkuih nasi goreng pataya kat anak). Bodo punya gomen, nak naik rega barang pun duk cerita macam pasai subsidi dalam tv. kalau nak naik.. naik kan laa. Tu yg depa tak berapa nak paham, gomen cuba nak ajaq hangpa pasai apa tu subsidi. suruh hangpa bukak kepala hotak yang bingai tu bagi celik skit. jangan duk kutuk orang saja. Bagi aku subsidi ni mcm pompuan laa utk jantan, kita ni kalau semua bini duk tolong kita rasa senang, nak makan bini masak, nak minum bini buat, lenguh2 bini urut, rumah kotoq bini kemaih.. bak kata, semua harap kat orang laa.. cuba kalau bini hangpa tak mau buat semua dah benda tu, mau angin satu badan. kalau otak hangpa tak bingai, hangpa boleh paham la, kita ni umpama nak tolong bini kita la la ni. kalau kita tolong dia skit2 daripada semua keja yang dia kena buat, baguih apa. badan sehat, otak cargas.. tak dak la bingai sangat. macam subsidi pun sama ja la... kena korban la skit, aku tak tau la, sbb aku pakai keta nasional, tu saja yg mampu. kalau yg bingai2 tu pakai bmw p keja ka.. vios ka, city ka... hangpa beli la keta cenonet mcm kancil ka, kelisa ka (keta2 nama menatang ni). naik buat p keja, minyak naik tak pening kepala. kalau kata gula naik, rega naik.. kurang2 kan la makan kat luaq. masak kat rumah.. mohooong aaiih kalau hang ada anak 3 org belanja dapoq bukan sampai 1000 pun sebulan. hangpa yang belanja dapoq 1000 sebln tu sbb makan tako yaki selalu kat jj. kalau duk kedarah rokok sekotak sehari tu, kurangkan la jadi sekotak 2 hari, kalau yg kaki beli baju tu, cari la tempat2 murah skit beli. bak kata, pilihan ada, cari tak mau.
tapi yg komen kata pasai org meskin2 ni, mmg tak nafi ada org meskin. ni la tugaih kita, bantu depa. kalau mcm aku yg tak beropa nak kaya ni pun boleh bantu jugak. tapi bukan bantu mcm hangpa duk buat. kalau rumput depan rumah tebai, cari la mana2 hamba allah meskin. minta dia tolong, bayaq la upah setimpal. rasa aku, kat negara kita la ni, badan sehat, otak waras.. insyallah rezeki melimpah ruah. cuma hang kena compare "apple to apple" la. pak aku duk pun miskin, tapi org2 tua dulu rajin, naik beskal tua saja nak bagi anak mengaji. tapi pak2 la ni belagak sombong, nak bg anak mengaji semua harap subsidi, yuran skolah seratuih lebih, pibg 20 ringgit depa kata mahai. sms awek2 kat tmpt reja, senyum sorang2 dlm jamban tak pa.
kalau salah kena kat batang hidung sendiri, semua nak alih p salah kat orang, tak perenah muhasabah diri pasai dosa2 kita padaNya. mungkin lupa, depa ni maakksoomm.. sbb tu salah depa, jadi salah orang lain. kepada yg bingai2 tu duk kata masalah keruntuhan akhlak ka apa2 ka satu pesan aku, lepaih ni anak hangpa jadi bohsia; hang suruh dia niat dulu tau, sengaja aku jadi bohsia kerana umno... haaaa baru ikhlaaiihh.
satu lagi pesan aku laa.. keadaan gawat la ni aa.. mana2 kerajaan yg bakal nak tarik undi kata; takpa, hangpa pangkah kami, kami bulih bagi subsidi... chiitt porah chit.. tu auta saja, aku berani jamin la, depa dapat kuasa, mampuih hangpa semua. bagi aku; kerajaan yg unggul kalau cerita pasai subsidi kan.. mcm mana nak urus tadbir negara dengan pancaroba la ni, dengan kekangan subsidi yg minimum dengan pertumbuhan negara yg baik.

bukan duk taboq janji juboq...