Thursday, May 5, 2011

KENAPA ANWAR TAKUT BERSOLAT HAJAT LAGI ?

 barang diingat, (poster) solat hajat ini dilakukan oleh pas dan anwar sewaktu klip video pertama ( 1minit 47 saat) keluar.

bukan sekadar itu, solat hajat ini juga dilakukan setelah johari abdul (ahli parlimen pkr) menonton tayangan video seks tersebut. berdasarkan kata eskay, johari abdul melompat-lompat berkata ' ya itu anwar' sewaktu video tersebut ditayangkan.

kenapa setelah ....

-video penuh ditayangkan ?
-sumpah laknat dilakukan oleh eskay ?

anwar dan pas tidak mahu/enggan/vennak/dont want/nehi untuk melakukan solat hajat itu semula ?

rakyat menunggu solat hajat ke 2 yang perlu dilakukan oleh anwar/pas.

sementelahan solat hajat pertama telah dibalas dengan tayangan penuh dan sumpah laknat, mana tahu jikalau saat solat hajat kedua dilakukan, anwar tiba-tiba bertukar menjadi...

( ini anda sambung)..

47 comments:

aku je said...

Anwar takut Eskay akan percepatkan pulak pendedahan besar seterusnya.

Anwar takut Azizah buat PC menyatakan keinsafan

Anwar jadi kurang siuman kerana teknik membelitnya sudah membelit diri sendiri.

thehehe

Anonymous said...

Anuar si Pemutar Alam

Anonymous said...

jah..mana jam tangan abang...aku nak pi kenduri ni...
tu la al juburi...dah tua menyusahkan orang...depa tak akan solat hajat lagi..takut byk terbongkar

Anonymous said...

Kalau percaya pada qada' dan qadar,
percaya pada rukun iman,
percaya pada Allah yang satu.

maka..

berdoa lah.. bersolat hajat lah..mintalah padaNya kerana hanya Dialah yg berkuasa ke atas segala-galanya..

sepertimana itulah yg dilakukan oleh Tun M ketika anwar dan pencacainya menuduh dia dgn macam2 tuduhan yg hina dan keji.

ini tidak...

nafi..caci..nafi...konspirasi..nafi...maki hamun... nafi.... lepas tu larik... ek eleh...

komandomelayu said...

ANWAR! KALAU TAKUT SANGAT BAIK KAU PI SIAM POTONG KOTE KAU TU UBAH JADI SAMA MACAM BINI KAU BARU SENANG ATI SEMUA BUKTI SUDAH HILANG!

PASTU BARU BOLEH CAKAP
"TENGOK UMNO YG KOTOR SAYA MANA ADA KOTE CUMA ADA PUKI!"

BILA FREE BOLEH LE JEMPUT AZMIN KENDURI PUKI KAU SENDIRI PULAK!

ORANG MUNAFIK MACAM ANWAR NI TAK BOLEH LAGI DILAYAN DENGAN SOPAN KERANA DIA LAH YANG MENGAJAR CACI MAKI!

Anonymous said...

yang aku mintak biarlah anuar sedar, insaf dan mengaku segala yang telah dilakukannya yang telah menyakitkan hati serta menyeksa hidup bukan saja wan ajijah, nurul, keluarganya, malah seluruh umat islam malaysia dan bangsa melayu.... bertobatlah anuar seperti kehendak kapal sing dsedikit masa dulu. tobatlah....

Anonymous said...

xtentu arah la anwar..what goes around will come around

Anonymous said...

udah2lah le tu nuar, ngaku jerlah. kesian tengok jijah kehulu kehilir nak mengcover kes ni!

Anonymous said...

Jambatan bengkok: Saman Eskay ditolak
Hafiz Yatim
Mei 5, 11
11:36am
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mengenepikan saman yang dikemukakan oleh ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah berhubung projek pembinaan 'jambatan bengkok' bernilai RM20 juta. << Bahana Sumpah Palsu Atas Dunia Dh Dpt Balasan

Eskay berkata, beliau telah dijanjikan pegangan sebanyak 16.66 peratus dalam Merong Mahawangsa bagi mendapatkan pembiaya untuk projek berkenaan melalui hubungan baiknya dengan sumbernya di dalam kerajaan. << Rasuah la tue.... Mcm nie pon nk sumpah ke??

zsk69 said...

Anon 3:24 :
Kau kalau tak faham business, baik gi belajar lagi. Macam mana pula itu rasuah. Eskay dah bagi service yang sepatutnya dalam mendapatkan contact tu bagi pihak Merong. Kiranya dia ada buat kerja bersungguh2 dan berusaha bersama.

Bukan dia tak buat apa2 kemudian minta duit aje.Nilah dinamakan smart partnership. Yang Poknik buat tu terang2 rasuah.

Anonymous said...

ANUWAR AKAN JADI BABI HITAM KAKI TEMPANG DAN TIADA ARAH TUJU TANPA PENCACAI NYA,

LALU C BABI HITAM MATI DI SAMBAR PETIR..

BYE..AL-JUBOQ PENGKIANAT BANGSA.

Anonymous said...

jambatan bengkok tak jadi.. jalau jadi buat eskay dpt lah commission.. dia yang tolong proposekan project tu pd kerajaan masa tu.... paklah yg stopped project tu sbb dia dgr cakap LKY.. kan dia dan Kali dan KJ tu semua dgn cakap LKY...

Anonymous said...

Tu lah bodohnya juak PKR ni. Kalau menang kes kata sebab sokong UMNO, kalau kalau kalah kata rasuah... Memang betul bongok pasal business, semua business besar-besar kat serata dunia ni perlukan "LOBBYING"

Anonymous said...

minta anuwar aka al-juboq ke negara laen abiz cirita.

irs-Hursaini said...

jadi.... penghuni resort sungai Buloh

Anonymous said...

Kes Anwar ni dah jadi macam hiburan bagi aku, hari2 wajib kena bukak internet pasal ni. Anwar dah jadi maharaja lawak pulak sekarang. Apa yg dia cakap dah boleh jadi bahan lawak jenaka. Mcm2 cara nak mempertahankan keadaan, kelakar siot!!! :)

Anonymous said...

anon 3.24pm tu dia cuma jual anu dia kat Anwar je. Sbb tu dia tak paham business lain..

Anonymous said...

Saya sarankan mereka yg memberi komen ni pergi belajar dgn pemimpin pemimpin senior UMNO...tanya mereka kenapa mereka berdiam diri ttg kes video ni ? jawapan nya mudah saja mereka akan katakan ianya sebagai TROJAN HORSE untuk mengenakan UMNO dan mereka yg berfikiran cetek.Bagi pemimpin 2 ni mereka tidak percaya Eskay akan belot dgn Anwar kerana keakraban hubungan mereka selama ni,tambahan pula Eskay terlalu banyak terhutang budi serta body dgn Anwar.Tambahan pula rakan kongsi kes video ni iaitu Dato Shuib serta Rahim Thambi tu kurang elok di gunakan sebagai saksi atau teman sepervideoan.Sekarang, pandangan pemimpin 2 senior tu sudah nampak kebenaranya apabila Eskay sudah bedolak dalik ttg Jam Omega tu serta tidak mengaku yg dia menuduh Anwar sebagai pelakun atau pezina tersebut.Tentang video tu pulak pihak Eskay mengatakan yg original ada di tangan Polis dan yg COPY ada dalam peti besi,jadi bagaimana ianya boleh di siarkan dalam YUTUBE dan mempunyai tulisan Siam pulak.Tambahan pula pihak Polis serta Peguam negara masih lagi bertelagah mengenai perkara tersebut.Barang di ingat sudah 2 kali pihak Peguam Negara menghan tar balik kertas siasatan Polis.Jadi saya sarankan belajar dulu sepak terajang orang politik sebelum kita memberi apa apa komen bak kata kata orang putih..."a picture will tell a number of stories depending who the observer is" sekian sebagai pedoman bersama.

Anonymous said...

SUMPAH LAKNAT

SATU SOALAN BERMAIN DI PIKIRAN RAKYAT JELATA.

KENAPA MAJLIS SUMPAH DI MASJID BANDAR BARU SENTUL YG DIBUAT OLEH DATUK T DIGANGGU OLEH AMK SHAM KETOT?

WALHAL SUMPAH LAKNAT ITU ADALAH KE ATAS DIRI DATUK ESKAY SENDIRI JIKA DIA SENGAJA BUAT FITNAH VIDEO SEX YG BERKAITAN DGN ANWAR IBRAHIM.

BUKANLAH SUMPAH LAKNAT ITU JATUH KEPADA ANWAR ATAU SESIAPA YG MENYOKONG ANWAR, TETAPI JATUH KEATAS DIRINYA SENDIRI.

WALAUPUN ADA SUARA KATAKAN SUMPAH ITU TIDAK IKUT SYARIAT ISLAM, NAMUN ITU HAK DATUK ESKAY UNTUK LAKUKANNYA DAN LAKNAT ALLAH ATAS DIA SEKIRANYA DIA MEMFITNAH.

SEKALI LAGI, KENAPA MAJLIS ITU DIGANGGU OLEH ORANG ANWAR?

KENAPA?

KENAPA? 10000000000x

Anonymous said...

sapa kata ketua kami tak berani bersumpah??
ketua kami malas je nak bersumpah..

khutbah dan jadi imam pun boleh,setakat bersumpah tu takde ape la kawan..anytime

hangpa semua jeles sebab ketua kami alim,tak macam ketua hangpa..

Anonymous said...

biarkanlah anwar takut untuk solat hajat. persoalannya kini adalah kebenaran. biarlah pas tarik hand break tak mahu buat solat hajat - tapi heran kenapa masih pertahankan anwar. anwar memang tak akan buat solat hajat lagi. anda mahukan kebenaran, maka andalah sepatutnya buat solat hajat dan bacaan yasin selama 40 malam berturut-turut. mohonlah allah agar benar-benar dijatuhkan hukuman kepada pelakun yang menyamar watak anwar, jadi anda bukan minta anwar yang djatuhkan hukuman, tetapi kepada pelakun itu ini lebih ikhlas dari menuduh anwar sebagai pelakun itu kerana kita perlu lihat dan tahu siapakah pelakun itu yang sebenar-benarnya, biar eskay hairan, biar ustaz badrul amin terkejut, biar puak-puak dalam pas terperanjat dan akan terbongkarlah siapakah penfitnah. dan rakyat malaysia akan lihat kebenaran dan keagungan kuasa allah. kalau di dunia sebegini hukumannya bagaimanakah lagi di akhirat. ayuh anda mulakan langkahnya sekarang.

Anonymous said...

Ya, kami yakin! Mana mungkin ketua kami buat maksiat, beliau adalah pilihan tuhan, beliau telah di zalimi. Ini semua fitnah!

Anonymous said...

walupun ketua kami buat maksiat,kami akan sokong juga dia walau sampai ke liang lahat..korang semua cemburu dgn kehebatan ketua kami yg pandai khutbah..

dia pandai khutbah dan jadi imam,takkan la dia nak buat maksiat..anda semua fitnah dia

dia anugerah tuhan untuk kami,anda semua jangan cemburu k

Anonymous said...

Anonymous said...
siapa sebenar SK [ link Sini ]
May 5, 2011 4:10 PM

OI JIMMY KAT SINI PUN KAU NAK PROMOTE LINK SAMPAH KAU ..... JUBOQ BETUL

mael lambong said...

jangan ada sapa2 kutuk pemimpin anugerah tuhan ni. kepercayaan aku pd dia dah genap 13 tahun tau! ingat senang2 aku nak berubah?

yaa walaupun aku nampak bodoh..nampak bebal..percaya kata2 anwar...aku tetap menyokong mu anwar...

walaupun aku tau dalam hati kau berkata..

"bengap sungguh pengikut aku ni..bukti depan mata pun sokong aku lagi? baguih2. lepas ni boleh buat lagi..."

Karl said...

Alah yang bukak pekung si AnuWar skang ni pun x-geng2 AnuWar jugak. Bukan orang UMNO punya keje.

Semua yang pernah rapat dengan ANuWar dah tinggalkan dia. Yang founder2 parti adil pun dah majoriti blah. Yang tinggal adalah penjilat2 tegar yang rasanya salam tangan AnuWar pun tak pernah, setakat tengok dalam tv je. Itu la dia geng2 macam paparem, penarik rantai, stratus14 dan Anon2 sebangang dengannya.

asma said...

parti PAS ni, hanya islam pada parti aja, macam nama orang la, kalau nama muda, sampai ketua nama saja muda, guna hukum ikut selera, islam ke macam tu, hari ni hukum lain, esok hukumnya lain pulak. bertaubat la pemimpin PAS oi....ingat ALLAH sama....

hartanah said...

Anu war takut jd.....Biawak hidup..merempat dlm utan...aku geram pd penyokong2 anu war aljuburit ni..gamaknye depa ni mmg dah terkatup mata ati rasanye..

Anonymous said...

Saya sarankan mereka yg memberi komen ni pergi belajar dgn pemimpin pemimpin senior UMNO...tanya mereka kenapa mereka berdiam diri ttg kes video ni ? jawapan nya mudah saja mereka akan katakan ianya sebagai TROJAN HORSE untuk mengenakan UMNO dan mereka yg berfikiran cetek.Bagi pemimpin 2 ni mereka tidak percaya Eskay akan belot dgn Anwar kerana keakraban hubungan mereka selama ni,tambahan pula Eskay terlalu banyak terhutang budi serta body dgn Anwar.Tambahan pula rakan kongsi kes video ni iaitu Dato Shuib serta Rahim Thambi tu kurang elok di gunakan sebagai saksi atau teman sepervideoan.Sekarang, pandangan pemimpin 2 senior tu sudah nampak kebenaranya apabila Eskay sudah bedolak dalik ttg Jam Omega tu serta tidak mengaku yg dia menuduh Anwar sebagai pelakun atau pezina tersebut.Tentang video tu pulak pihak Eskay mengatakan yg original ada di tangan Polis dan yg COPY ada dalam peti besi,jadi bagaimana ianya boleh di siarkan dalam YUTUBE dan mempunyai tulisan Siam pulak.Tambahan pula pihak Polis serta Peguam negara masih lagi bertelagah mengenai perkara tersebut.Barang di ingat sudah 2 kali pihak Peguam Negara menghan tar balik kertas siasatan Polis.Jadi saya sarankan belajar dulu sepak terajang orang politik sebelum kita memberi apa apa komen bak kata kata orang putih..."a picture will tell a number of stories depending who the observer is" sekian sebagai pedoman bersama.

May 5, 2011 4:25 PM

As an observer i only look at the pelaku in the video, & that person is Anwar Ibrahim aka Al Juburi. As simple as that, tak perlu la tanya senior2 umno semua. Let the police do their siasatan.

suka meliwat said...

hallo brader geng UMNO semua.. cakap elok elok sikit.. dengar apa gua nak bagitahu ni..

ketua umum anugerah tuhan kami bukan meliwat saiful tau.. dia hanya jolok kote dia masuk jubur saiful saja..

sapa kata dia meliwat?? meliwat dengan jolok jubur jauh bezanya.. bunyi nya pun dah jauh berbeza..

SoundHeart said...

@ suka meliwat

"dia hanya jolok kote dia masuk jubur saiful saja.."

Perkataan itu tidak manis untk seorang yang di gelar Anugerah Tuhan. Nak manis lagi:-

"dia hanya melabuhkan alat kelaminya ke dalam dubur saiful saja..

Amacam cantik tak?

Esperalzi said...

HAJAT dan JAHAT..dua perkataan Melayu yang mengandungi huruf2 yg sama tapi dalam susunan berbeza..

Apa kaitan perkataan2 ini dgn solat hajat? Bagi aku "solat hajat" yg dilakukan dengan niat yg jahat, perut yg busuk, hati yg kotor, dendam kesumat yg penuh racun dan telah dilakukan dgn niat busuk agar hasil solat itu nanti mengikut kehendak penyolat2 seolah2 cuba memaksa Allah mengikut mereka adalah SOLAT JAHAT, bukan SOLAT HAJAT..

Solat hajat adalah solat yg dilakukan dgn niat yg baik, perut yg wangi, hati yg bersih, tanpa dendam kesumat yg beracun serta dilakukan tanpa niat busuk yg mengharap hasil solat itu mengikut kehendak yg telah diatur tp semata2 berharapkan kebenaran walau pun kebenaran yg dizahirkan nanti adalah pahit utk ditelan serta tidak cuba memaksa Allah mengikut kehendak tertentu org2 yg melakukan solat hajat..

Perosak2 agama dari PAS dan PKR serta kafir2 yg mereka jemput di acara SOLAT JAHAT mereka telah pun berharap dan berniat sebelum solat jahat ini agar Allah hukum UMNO dan Najib. Perosak2 agama ini telah pun menjatuhkan hukuman salah ke atas UMNO, dan mereka mahu Allah juga menjatuhkan hukuman yg sama ke atas UMNO selepas "solat hajat" mereka. Tapi apa yg mereka katakan solat hajat sebenarnya adalah SOLAT JAHAT..

Dan Allah Yg Maha Mengetahui telah menzahirkan kejahatan mereka melalui video Datuk T yg jelas menunjukkan aksi lucah ketua mereka sebaik saja mereka "sempurnakan" apa yg mereka panggil "solat hajat" tp sebenarnya adalah SOLAT JAHAT..

Allah makbulkan permintaan mereka agar ditunjuk kebenaran. Kebenaran itu ialah ANUwar adalah pelaku seks dan penzina. Tp perosak2 agama dari PAS dan PKR ini sukar menerima kebenaran yg tidak memihak kepada mereka..

Barisan Nasional said...

Kami pengikut setia Barisan Nasional amat amat jeles dengan pengikut Pakatan Rakyat sebab pemimpin no. 1 mereka hebat!!!!Ya lah, hebat di atas ranjang!!! Dah lah hebat di atas ranjang, AC/DC pulak tu. Dengan lelaki pun boleh, perempuan pun boleh. Jeles aku.

Anonymous said...

Kepada Anon. May 5,2011 4:01 PM,aku pun sama dengan anda.Membaca komen kawan-kawan sekelian, keluar airmata aku ketawa.Lepas ni sebagai mengenang jasa bekas TPM ni eloklah kerajaan buat resort baru,bukan di Sg.Buluh lagi,sebab situ dah tak ngam.Buatlah pulak di tempat yang ada tema sikit, contohnya seperti di batang berjuntai ke,batang kali ke atau di kampung dia di Ceruk Tok Kun.Walau bagaimana pun ungkapan "kelakar siot!!!" tetap jadi pujaan!

Anonymous said...

kalau ada yang buat T-shirt "AL-JUBURIT Anugerah Tuhan (formerly known as Al-Juburi)aku sanggup beli kerana ini adalah sejarah Melayu moden.Disebabkan ianya didedah oleh Trio Datuk 'T',maka terdapatlah penambahan huruf T pada Al-Juburi,dengan ini jadilah ia AL-JUBURIT.Sekian.

Anonymous said...

lps ni pak sheikh nak mintak para paderi & sami-sami buat upacara sembah berhala yg mega punya untuknya. maklum aje, dia kan pendokong pluralisme

Melayu Pasir Gudang said...

Syukurlah allah bukakan mata dan pintu hati aku untuk melihat kebenaran...tidak seperti penjilat-penjilat Anwar al juburi yang masih di butakan mata, di tutupkan hati menerima kebenaran. Nanti mati dalam kesesatan. Nauzubbillah.

Anonymous said...

BERANIKAH ATAU SANGGUPKAH SOLAT HAJAT DIBUAT KEATAS ORG SPT PAK AJIS ATAU AZMIN ATAU ANWAR ATAU KARPAL ATAU LIM KIT SIANG DAN SEANGKATAN DI"PADAM" DARI DUNIA INI?????

SALAHKAH KITA MOHON SPT ITU??? KALAU SALAH SEBAB APA???

MEREKA PERNAH SOLAT HAJAT AGAR PEMIMPIN SPT TUN M TERBURAI PERUT!!! KALAU DAH TERBURAI PERUT BUKANKAH BERMAKNA MATI??

PUAK PAS DAH BERULANG KALI SOLAT HAJAT PERDANA!! APA KATA TURN ORG UMNO BUAT SEKALI AJA.. IAITU SATU MALAYSIA..

KALAU TAK SANGGUP DOAKAN MEREKA 'PADAM' DOA BUAT MEREKA BISU ATAU SAKIT TEKAK SELAMA 5 TAHUN.. SO NAK SAMPAI PRU14 SENYAPLAH SIKIT!! BOLEH KITA FOKUS PADA EKONOMI.. MINYAK RON 97 DAH NAIK RM2.90 BEB..

SETAJAM MATA GAGAK said...

SAPA NAK TAHU MINYAK NAIK

BUKAN PASAL PAK LAH
BUKAN PASAL KJ...

JAUH SEKALI PASAL NAJIB
ATAU TUN DR MAHATHIR

MINYAK NAIK DULU TU PASAL SAPA???

>>>>A.....R

ANWAR NAK JADI PM IKUT PINTU JUBUQ
16 SEP..

PAKLAH LAK SEPENAKUT-PENAKUT PM DALAM SEJARAH..TERMAKAN DIA
16 SEPTEMBER..
ADA PENASIHAT DALAMAN KA??
ADA REMOTE KA..??

AKU TAK KIRA..KAU LAH PENYANGAK
ANWAR PUNCA MINYAK NAIK.>>()^^$%%$(&^&_)((_@$%@..LEPAS NAJIB TURUN WALAU 1.8 PUN HARGA MAKANAN TAK TURUN2.. BANNGANG NAK MAMPUS

DUA2 EKOR TU..(PM DAN NAK JADI PM)
MANGSA >>> RAKYAT..(PARTI K. RAKYAT!!)

Anonymous said...

Apa perlunya nak cerita pak lah yg lembik dan kuat membuta ditambah lagi dpt menantu cam KJ keling kuat auta dan belit..mereka dah jadi sejarah..

ni nak cerita pasal pak ajis.. pasal anuar kita dah tahulah TPM kena pecat, kaki jubor dan cipap, karpal pulak politikus sampai lumpuh dan makan penampar pak kiai sementara lim kit siang hampir mati celik nak jadi presiden republik ditimpa kemalangan sekarang pun kuat tenaga kangroo putus ekor.

Pak ajis, ANUar, Kapal pooosingh dan lim suku tiang yg dah tua renta... letih lah beb dengar dia memekak dan gila kuasa sampai sekarang.. APA KATA SELAIN SOLAT HAJAT, KITA PAKAT RAMAI2 JUMPA BADIGOL NI KITA SERGAH KUAT2.. BUKAN SALAH PUN DARI SEGI UNDANG2.. LEBIH2 KENA CHARGE PASAL GANGGUAN BISING ALAAA DENDA BERAPA SEN AJA.. SO CEPAT PADAM DIA ORG NI...lalalalalalalalal....

Anonymous said...

menjadi....kotenya keras dan jadi kayu dan tumbuh lobang jubur @ bu*it di dahinya.

RD

Dot said...

tak tergamak lagi nak baca yasin 40kali mcm sesetengah orang syorkan tu...takut nak tengok natijahnya!

Anonymous said...

Untuk sekelian Pencacai Pakatan Babi Sekandang, sila komen kalau berani ; Aku dah baca dan kaji tentang Qarinah (Bahan Bukti) untuk mensabitkan dakwaan kes video Sex si Jantan Tua Anugerah Iblis nie. Memandangkan Anwar gagal dalam rayuan kes Qazaf Liwatnya pada tahun 2010 dan srkg sekali lagi Anwar dicalitkan dengan kes yg sama cuma kali ini dibuktikan oleh bahan bukti yg sangat kukuh iaitu Rakaman Video melalui CCTV, selepas aku merujuk dan mengkaji Kitab Fiqh Islam wa Adillatuhu Jilid ke-8 muka surat 6128 cetakkan tahun 1997 , menurut pandangan Dr Wahbah Az Zuhaili, mana2 Qarinah (bahan Bukti) yang Qat'ie iaitu KUKUH dan KUAT PEMBUKTIANNYA, maka hukuman Syari'e harus dilaksanakan. Persoalan pencacai Pakatan Babi Sekandang dalam pfb ini ialah pertikaian kesahihan video sex tersebut, menurut Fatwa Pensabitan rogol, liwat dan zina melalui peralatan teknologi terkini dan KEPAKARAN manusia, seperti melalui pemeriksaan air mani si lelaki dan si mangsa dan rekodnya di makmal forensik jenayah seksual atau juga melalui rakaman perlakuan jenayah dengan alat perakam moden seperti Kamera, Handphone Berkamera, CCTV dan Alat Perakam Video dan seumpamanya, semua Qarinah ini merupakan pandangan Imam Al-Zaila'i, Ibn al-Ghars dan Al-Tarabulsi daripada mazhab Hanafi, Ibn Farhun dan Aal-Maziri daripada mazhab Maliki, Ibn Abd al-Salam daripada mazhab Syafi'i, Ibn Taimiyyah daripada mazhab Hanbali dan selain mereka. Bahkan sepanjang pembacaan aku, aku terjumpa pendapat Imam Ibn Al-Qayyim Al Jauziyyah dalam beberapa tempat dalam kitabnya antaranya I'lam al-Muwaqqi'in Jilid ke-empat muka surat 374 cetakkan 1996 beliau mengatakan : "Para sahabat Nabi SAW telah menjatuhkan hudud zina dengan hanya sebab kehamilan, dalam hudud arak dengan bau dan muntah (Qarinah ini bermakna bukti saintifik dah wujud pada zaman Rasulallah SAW !!!), dan ini adalah benar. Maka dengan ini, aku berpandangan, Anwar takut membawa kes Qazaf Zinanyer kali ini ke MAHKAMAH SYARIAH adalah kerana DATO' SYAZRIL ESKEY MEMPUNYAI QARINAH YANG SANGAT KUKUH WALAUPUN TANPA MENGEMUKAKAN 4 SAKSI YG THIQAH MEMANDANGKAN QARINAH SAINTIFIK ADALAH DIIKTIRAF OLEH ISLAM SEBAGAIMANA PANDANGAN DR TAHA JABIR AL-ULWANI SEMASA KES LIWAT 1 PADA TAHUN 1998 SERTA FATWA DR YUSOF AL QARDHAWI DAN DR WAHBAH AZ ZUHAILI YG MENYATAKAN BAHAWA QARINAH QAT'IE (KUKUH) SAMADA SECARA SAINTIFIK ATAU BERTEKNOLOGI ADALAH DITERIMA SEBAGAI PENSABITAN DALAM KES QAZAF !....ANWAR DAN SEKELIAN PENCACAI PAKATAN BABI SEKANDANG..ADAKAH KALIAN BERANI NAK BAWA KES QAZAF (KONONYA) KE MAHKAMAH SYARIAH DI MALAYSIA ?.....

Anonymous said...

Kepada Anon May 5, 2011 4:25 PM yang kuat menyaran tuh...

Ko sendiri dah tanya ke dorang tuh? Pemimpin-pemimpin senior UMNO dah bagi ko jawapan ke, sampai ko boleh letak jawapan tuh kat comment page nih?

Oleh kerana ko takde bagi nama-nama spesifik, aku andaikan yang ko memandai je lah. Bukan laa ada jawapan pun.

Takpe, ko memandai, aku pun tumpang sekaki memandai laa. Lagi shiok main ramai2 kan?

Pada aku, pemimpin-pemimpin UMNO mendiamkan diri dalam hal ni sebab mereka memang tak perlu kata apa. Anwar & Geng sudah memberi pertunjukan lawak yang top-class, tidak ada apa yang boleh mereka tokok tambah untuk menghangatkan lagi persembahan.

Kita saksikan bukti:

i) video seks baru keluar, Anu-War dah kata itu bukan dia. Siap tunjuk perut [opening act yang superb! Almost satu dunia tak tau pasal video tuh, tau2 dia kata bukan dia. Attention kita ditarik kepada situasi yang membuak-buak bakal meletup]

ii)Kak Wan kata jam ada dalam simpanan dia. [Immediately painting herself into a corner! Lepas nih kalau mahkamah suh dia provide jam omega tuh, camane?]

iii) Bila pi berkempeng, wartawan tanya "Jam Omega mana Kak Wan?" Fuuhh terbangun makcik tuh macam kerengge gigit punggung! [Jika response ini buatan, maka Wan Azizah patut diberikan sepuluh Academy Awards untuk best actress sekaligus]

iv) Anwar lak berkempen kat rumah panjang, kena usik ngan Tuai Rumah terus melenting! Terus blah! [Begini ke tatasusila dengan orang yang cuba kita raih undi dia?]

Dan bermacam lagilah.

Aku nih, yang memang dibayar gaji untuk membuat cerita, pun tak terbayang nak tulis benda-benda nih. Bak kata penulis lawak dari Amerika, Dave Barry, "I'm nowhere creative enough to come up with this shit!"

Maka, aku rasa pemimpin2 UMNO mendiamkan diri sebab satu2 asyik melekat depan blog GAP nih, tergelak-gelak melihat gelagat Anwar & Gang. Yang paling recent sekali perihal Si Ketot tuh.

Aduh laa hai... aku setuju sangat dengan beberapa commentors kat atas tuh... Anwar & Gang merupakan sumber hiburan harian aku!

-Servant of God-

Anonymous said...

Melayu boleh bersatu,,,buang agama islam...islam itu racun...pasai pas dan umno gaduh,sbb islam je....buang islam ok.....senang nak buka judi ,kedai nombor dan arak tiap tiap rumah melayu...aku nak buka kelab bohsia dan bohjan...kakitangan awam dan swasta boleh enjoi...semua agama kita bedai dan sapu...Islam sampai hampa jadi lagu ni...tengok ulama islam...kkita adalah keturunan adam dan Yahudi tu saudara kamu..jangan perangi mereka..Shalom..

Anonymous said...

Saya sangat bersetuju dengan Anon,May 6,2011 9:56 AM.Islam adalah agama yang lengkap yang kena dengan semua zaman dan masa.Soal 4 saksi mampu memperlihatkan sifat sejauh mana kepercayaan kita terhadap agama suci ini.Islam bukan agama 'ritual'.Ramai yang percaya perlu kepada 4 saksi.Rata-rata tidak mampu mengerti apabila ditanya,"apakah setiap kali perogol atau pelaku jenayah itu hendak melakukannya,maka dibawa bersama 4 orang mulia lagi warak,sudah tentu tidak!Andai kata 4 ini orang turut 'berada di situ',mereka wajib menghalangnya dan membawa pesalah itu ke muka pengadilan.Sebenarnya 4 orang itu dengan kebesaran Allah S.W.T mampu 'berada di situ' selepas kejadian.Mereka ini adalah pakar-pakar forensik dalam pelbagai pengkhususan yang telah terbukti kepakaran mereka dengan rekod pencapaian saintifik yang tepat.Hasil pembuktian mereka ini setelah dicamtumkan menjadi cukup konsisten secara fizikal atau tampak.Mulut bisa berkata tidak,tetapi anggota badan sudah difitrahkan Tuhan mampu berbahasa sebaliknya.Kita adalah ciptaanNya yang tersangat kerdil.Ke mana kita bergerak,kita meninggakkan jejak tanpa disedari.Hinanya Islam apabila soal 4 orang itu disalah mengertikan.Ingat,graviti dan DNA itu adalah ciptaan Tuhan,bukannya ahli sains.Ahli sains adalah mereka yang diberi ilham oleh Tuhan agar mampu membantu masyarakat.

Copy said...

http://amitwy-copypaste.blogspot.com/2011/05/sah-bukan-anwar-eskay-dah-tak-mengaku.html