Thursday, June 16, 2011

CERAMAH BANTAH PENURUNAN HARGA RON97 OLEH MAHFUZ OMAR !

(CERAMAH MEMBANTAH PENURUNAN HARGA  MINYAK  RON97 ...VERSI MAHFUZ OMAR)
di satu malam bertempat di taman melewar. puluhan ribu ahli pas hadir mendengar ceramah mahuz omar. mereka membantah penurunan harga ron97 sepertimana yang diumumkan oleh kerajaan.

jerit mahfuz omar. tanpa mukadimah membaca bismillah dan memberi salam, mahfuz terus capai mikrofon.

'mana boleh macamni, ron97 turun 10sen lagi' jerit mahfuz omar.

'mana boleh turun, kata kerajaan perjuangkan hak rakyat.'

'kalau perjuangkan hak rakyat, harga minyak tak boleh diturunkan.'

tambah mahfuz omar lagi.. ' dasar afimatif kerajaan yang tidak mahu membebankan rakyat tidak memberi kesan langsung kepada penurunan inflasi dan dasar fiskal ekonomi. turun minyak bermakna KDNK negara akan menjunam ke tahap sifar lalu mengaibatkan inflasi melampau..' jerit mahfuz, puluhan ribu ahli pas terpinga dengan kupasan mikro dan makro ekonomi mahfuz.

'tuan-tuan, bila harga  RON97 diturunkan, maka  kadar pengangguran akan meningkat. kerja takde, harga barang naik, rakyat dihimpit kesusahan..ini bukan kerajaan yang mendahulukan rakyat. ini kerajaan zalim laknat' jerit mahfuz sambil menjulangkan tangannya.

puluhan ribu ahli pas yang mendengar ceramah mahfuz mula kepanasan, hati mula berantakan, roh jihad menentang kerajaan zalim makin berapi-rapi.

kelihatan beberapa penyokong pas mula simbahkan minyak ron97 di badan tanda protes kepada kerajaan yang turunkan harga minyak ! 

manakala mereka yang telah awal-awal lagi membakar diri dengan menyimbah petrol RON97, dilihat mula berlari-lari kepanasan sambil menjerit..jihad jihad !

lawan..lawan !
membujur lalu melintang patah !
jerit penyokong pas kelantan.

'hadirin sekalian, kerajaan barisan nasional telah buat silap. bila harga RON97 turun , ia akan memberikan pandangan dan impak negatif daripada pelabur. RON97 turun bermakna FDI tak masuk tuan-tuan'.

' jadi sebagai sebuah parti yang memperjuangkan negara berkebajikan, ayuh kita turun demo bersih pada 9 julai ini bagi membantah penurunan RON97'.

'kita akan buat roadshow satu malaysia, gerakkan pas kawasan untuk melakukan ceramah bantah harga RON97 diturunkan'.

kata-kata mahfuz malam itu menjadi bualan rakyat. 

mahfuz layak menjadi menteri kewangan malaysia jika pakatan memerintah malaysia , kata hadirin ceramah sambil menitiskan air mata.

48 comments:

ANACONDA said...

MCM SIAL LU MAIN STORY NI GAP...

GILER BABI LAWAK LU...

WA TAK TAU NAK ULAS APA2...

SB, WA TENGAH GULING2 GELAK GAP...

HILANG WA PUNYA STREST KELUAR DARI SITE TADI...

Anonymous said...

apa punya banggang laa pembangkang nih
naik salah...turun salah...
berjubo x salah..org yg tengok salah...konar dah..lipat dah...baring atas jalan dah(LEMBU)
apa lg yg belum...kawan2 tolong tambah...utk sincom raja lawak nihh...hahahahahaha

hamdan said...

itulah pembangkang, tahu kutuk dan kritik jer punya kerja. orang dah turunkan harga minyak masih nak bising2 lagi. nanti kalo naikkan harga..lagi lah bising2.. Susah camni nak turun harga minyak pun parah.. nampaknya kalau Anuwar Ibrahim turunkan harga minyak baru diorang puas hati kot...

Anonymous said...

Anon 3:12,bodo lembu pecaya ini lawak bodo GAP..hahaha..gua pecaya ini lawak kasi makan lu punya tuan..hahaha

bodohnyaPakatan said...

bangangnya alahai Pembangkang ni, ko nak turun demo bersih nanti nak bangkit isu harga minyak pulak..alahai..geli hati aku membaca..kalo harga minyak naik lainlah cerita, ni harga minyak turun.

agaknya penyokong2 pembangkang suka kalau harga minyak naik...kalau naik 10 sen nanti jgn lak nak buat bising. turun seposen takleh, naik seposen tak leh. kata nakkan turun harga minyak. ape ke hal?

nak tergelak terguling2 dengan kebodohan pakatan pembangkang ni.. lebih tergelak dan kesian lagi dengan penyokong pembangkang ni. Kenapa bodoh sangat diorang ni??

Anonymous said...

Bro GAP..

Aku tetap trauma dengan Tupai Mahfuzbean.

Anonymous said...

Nak apa lagi pembangkang ni?? kata harga minyak mahal sgt... Itu baru turun 10 sen jer. belum turun seringgit lagi. Susah Anwar Ibrahim nak kempen turunkan harga minyak ni masa PRU 13 nnt sebab Ahli pembangkangnya dah bising..so, lepas pembangkang tak payah komplen2 harga minyak lagi.

Melayu Perak said...

patut lah tupai tu tak sabor menyuntut lubang telinga mahfuz kiri kanan....kah...kah...kah

Anonymous said...

biasak le der ..pembangkang kite ni jenis yang xde kharisma ,otak pun tepu apa yang kerajaan buat semua salah semua x betul..kalau contoh kerajaan kita sibuk dngan kempen anti dadah...diorang buat berlawanan kempen suka dada ..eh silap kempen suka dadah..pr ni lagi teruk dari spesis zaman jahiliyah

Anonymous said...

Ha Ha Ha ... Kelakau!!!! Lawak tahap Maharaja Lawak. MAhfuz sepatutnya pergi sekolah jarak jauh untuk mengangkat diri dia menjadi profesional.

Anonymous said...

Kelas itu tupai

ANACONDA said...

AKU D MAKLUMKAN SEORG KETUA BAH DLM UMNO D SEBUAH NEGERI SEBELAH UTARA MALAYSIA TELAH D BUAT LAPORAN AKAN SKANDAL MELIWAT ATAU MENUTUH JUBO BEKAS PEMANDUNYA...

KETUA BAH DLM UMNO INI BERJIWA LAKSANA JANTAN LEMBUT... ORG2 UMNO BAHKAN RAKYAT DLM NEGERI BERKENAAN TELAH PUN KETAHUI AKAN KETAGIHAN PUKIMAK NI...

AKU MINTAKLAH AGAR KETUA BAH UMNO PUKIMAK NI TOLONG TINGGALKANLAH UMNO DAN BARISAN NASIONAL, PENYAKIT ENGKAU INI MENDATANGKAN LIABILITI KEPADA UMNO & BN, PRU KE 13 KIAN HAMPIR...

JGN BAWA MALAPETAKA DLM PARTI KERAMAT UMAT MELAYU...

YG KEDUANYA, KENAPA PUCUK PIMPINAN TAK BOLEH BERTEGAS DLM MENANGANI ISU2 GAMPANG MCM NI...

KENAPA NAK D SIMPAN JANTAN2 SIAL DLM UMNO INI LAGI...

LAKUKANLAH PERUBAHAN ATAU TRANSFORMASI YG JUJUR SUPAYA PENGUNDI2 BOLEH KEMBALI KE PANGKUAN UMNO/BN TANPA CURIGA...

PENATLAH DATO SERI NAJIB, PENATTTT BUAT KERJA KLU PEMIMPIN UMNO D PERINGKAT BAH PERANGAINYA MCM BABI...

KITA SERANG SI NUARPORNO DGN KEGIATAN GAMPANGNYA NAMUN DLM MASA YG SAMA KITA SIMPAN PLAK PEMIMPIN2 YG HENDAK D KETENGAHKAN MENJADI CALON DLM PRU KE 13 DGN PERANGAI2 GAMPANG LAGI SIAL...

TOLONGLAH BERTINDAK DGN SEGERA...

JGN SAMPAI RAKYAT MELUAT...

Taksukapembangkang said...

TAK PERCAYA AKU BACA ARTIKEL NI..
NAK TERGELAK PUN ADA, NAK TERKONFIUS PUN ADA NGAN PEMBANGKANG NI..

KALAU ADA VIDEO REAL RAKAM TIME TU.
MEMANG AKU TAK PERCAYA....
HARAP ADA SESIAPA LAH YANG RAKAM TIME CERAMAH TU..BOLEH AKU TENGOK..

Anonymous said...

Lawak tu lawak jugak ...

Nak tanya ... kenapa tak turunkan harga RON95 ... supaya lebih banyak rakyat menjadi lebih selesa ?

RON97 ni ... utk org kaya-kaya je ... betul tak ?

Anonymous said...

tukar menteri KDN..hishamudin tlalu lembut..gantikn dengan tan sri musa hassan bekas KPN!!!!

Karl said...

...dan mahfuz pada masa yang sama meminta supaya rakyat marhaen supaya protes dengan membayar RON97 mengikut harga sebelum diturunkan.

Katanya "Kita tak boleh biarkan kerajaan U/BN bertindak menurunkan harga minyak sesuka hati kerana ini langkah yang mundur ke belakang serta tidak selari dengan pandangan pas yang menegakkan kebajikan mengatasi negara isle."

Apabila ditanya apakah tindakan beliau sekiranya kerajaan masih berdegil dengan menurunkan lagi harga RON97, mahfuz berkata "Kerajaan pimpinan U/BN memang zalim. Kami pihak pakatan riot akan menggerakkan ahli untuk berbaring di atas jalanraya setiap stesen minyak selagi kerajaan masih berhasrat untuk menurunkan harga RON97 yang dilihat kejam, lebih kejam dari zionis!."

Disambung lagi, katanya "Kami akan meminta pandangan pemimpin atasan parti tentang tindakan selanjutnya, sekejap saya telefon...".

TUT... TUT... TUT... TUT...

"Err.. mereka dari lepas muktamar lagi tak on henpon, maaf ya".

Saya Karl, dari haramkah daily, mengulas.

Anonymous said...

Apa dlm pemikiran depa sebenarnya.. nak jdi hero kampung kot..... iskhhhhh3X... gelak smpai tait pelut...

Anonymous said...

dulu minyak naik ramai yg terpekik, tp yg terpekik2 tu smue nye bukan gune pon ron97, lagak kerek mcm tiap2 hr guna. skrg da turun, yg terpekik2 dl xde plak menjerit2 berterima kasih ke ape. smue nye snyap..membisu..

tp ade jugak yg membantah!!!
ntah ape laa org2 jenis ni nak agaknye. selagi putrajaya tu x dpt, mcm ni perangai2 org2 yg terlalu pandai.

Anonymous said...

hahahahaha simbah ron97 kat badan sendiri...kah kah kah...
org PAS memang bodoh..kah kah kah

wa salute sama lu mahfuz! aku harap tak lama lagi mat sabu jadi presiden dan mahfuz jadi timbalan presiden.

itulah sebaik2 gandingan

Anonymous said...

naib presiden paling bodoh dalam dunia..hehehehe

Awan Fantasia said...

harap2 apa yang dikatakan bukan fitnah..sebab blogger nie susah..kalau sebar fitnah memang bertan dosanya.. ^_^

TERPANAS SAAT INI :
PENGGANAS MENYERANG MALAYSIA!!
SERIUS COMEL GILA!!
WAJIB TENGOK...OH GEMPAK GILER!!

Karl said...

Awan Fantasia,

chill out beb. sarkastik ni perlu untuk kurangkan stress. Itupun kalau pembaca boleh beza la. Heh.

To Live Again said...

Hhahahha lu mmg gila la GAP..

Imaginasi lu dh melebihi imaginasi Micahel bay yg buat TRANSFORMERS mmg lu gila la GAP hahha..terbaekkkk..

aku anak kedah said...

Menate haram jadah apa ni naik pun tak kena turun pun tak kena????????

Anonymous said...

GAP, rasanya oxford/harvard etc etc patut hantar orang untuk kaji akan teori/strategi yg digunakan Mahpus berkaitan dengan ekonomi negara.


PASiq harus berbangga yang diaorang ada pakar ekonomi yang terulung.

PakatanPukimak said...

KAHKAHKAH. LAWAK!

Anonymous said...

aku rasa banyak istilah ekonomi yang GAP gunakan Mahfuz tak faham apa ke jadahnya, kalau faham sikit pun mat sabu sbb dia SPM.

Anonymous said...

kahkahkah...terkena aku..lawak tol ko ni gap..kahakah..terbaek dr ladang..

Anonymous said...

apa punya putar belit daa admin website sampah ni?

yg penyokongnya duk percaya bulat2..
kah kah kah kah..

memang sah la pencacai2 umno ni sarkas.

alif mim nun wau = sarkas

Anonymous said...

dan memang sah juga penyokong PR kebanyakannya dr species bewak

Anonymous said...

alif mim nun wau = sarkas
hahahaha..

org zmn dulu pun dah pandai perli umno..

salute!!

aku melayu rasis said...

aku sampai takboleh nak komen tadi gn ko punya crita GAP...apa punya otak bangang ko GAP..aduhai gelak sakan aku.
aku rasa nanti sehari dua adalah puak pakatan haram tu spin kes ni. dia maybe cakap "eleeh baru turun sposen dah nak tunjuk eksyen, esok naiklah 20sen, korang tengoklah"

lepastu ada pulak cakap "ini konspirasi umno dekat election"

kiri kanan..gomen jugak yang kena..

Anonymous said...

ada jugak kaum melayu fuckatan paste crita kau GAP dalam blog diaorang..cakap GAP buat crita beruk panjat awan, tapi pencacai umno bodoh percaya bulat bulat??
puak ni memang handal menilai sketsa drama..drama aljuburi dikata pementasan, drama GAP dikata realiti pulak..
apa punya bodoh mangkuk mangkuk nih?

akubekaspkr said...

Ko GAP, buat bagi kawan2 jadi gila tau tak...Ape taknya tengah drive, teringat cerita mahfuz..mesti tergelak sorang2, kuat pulak tu, mungkin orang sebelah ingat aku gila

Anonymous said...

Mmg lawak...Yg pasti apa2 juga yg dilakukan oleh kerajaan tak akan memuaskan hati puak2 juburi ni...Korang buatlah cemana pun mmg takan dipujinye....Kawan2 aku ada gak yg camni....RON97 turun 10 sen diorang bising kata tak cukup tapi diorang tak pakai pun minyak tu....Sama gak mcm tarif letrik, beria2 ckp menyusahkan padahal kat rumah pakai ekon 2-3 bijik,tv besar gedabak dll....Tak tahu bersyuker langsung...Satu lagi,mereka beria2 ngaku sebagai tax payer padahal cukia pendapatan pun liat nak bayar....Tang agama konon paling pandai bersyarah tapi isi hampeh....Suruh ulas pasal hudud ngan takzir pun berbelit2 pasal nak tegakkan benang yg basah....Pegi jahanam ngan puak2 camni....

Anonymous said...

Lepas ni PEMBANGKANG masuk LONGKANG sebab tak ada isu nak diketengahkan pada penyokong taksub..mungkin isu gerhana bulan..mesti UMNO punya hal ini...

Anonymous said...

Realitinya, selepas mat sabu dipilih jd timb presiden pas & mahfus jd naib presiden, ramai penyokong pas yg agak educated (bodoh sikit) jd bisu dan sesetengahnya sakit mulut/gusi/gigi. kita tahu perasaan dia orang smua tu, dlm hati msing2 'bodoh mcm mat sabu & mahfuz pun boleh perwakilan angkat jd pemimpin'...kesian jugak.

Anonymous said...

yalah, kesian aku tngok mereka ni, nmpk mcm dmoralised, org bodoh jd pemimpin, yg cerdik jd pengikut plk.

Anonymous said...

He,he,he

ADUHHAIII!!! MAHFUZ PORTER ni dia ambil nak cerita pasal ekonomi? Hancussssss!!!

Tuan Tanah said...

hahahaha bengonglah kau gap..mana kau dapat idea ni..serious lawak doh..kalau mahfuzbeen baca mesti berbulu jer..kecik ati mahfuzbeen doh..apa pun lawak ni memang TARBAIKK!!

Anonymous said...

GEMPAR..JAM 12 sat lagi... Ron95 turun 10sen plak....GAP... MAMFUz akan buat ceramah lagi tu...

Anonymous said...

kalau RON 95 turun harga, puak2 biawak tu kata itu minyak tiruan.

Anonymous said...

mmg lawak giler la.. bodoh cam sial, harga minyak turun pon ngamok cam haram, org bersyukurlaa..

Anonymous said...

PERHATIAN! pakar ekonomi konon.. pasal tak ramai org guna la krajaan turun harga, sbb hampir sumer gune ron95.. kalo ron95 turun mmg kerajaan boleh bankrap sbb lg bnyk subsidi kna tanggung tambah lg harga tgh melambong, oleh tu kalo sesape rase mampu pkai ron97 pkai laa jgn beban duit gomen utk rakyat bawahan cam saye.. ade paham!

Anonymous said...

Siapa itu Mahfuzz? Sesiapa ada biodata lengkap dia?

Anonymous said...

kalau nak hidup selesa di dunia ni kau tak akan dapat walaupun Al-Juburit jadi pemerintah.Masalah negara sekarang ini ialah ramai yang tidak berpengetahuan dan berpelajaran ingin jawatan dan gaji yang besar.Jawatan nak,kerja tak nak buat atau memang tak tahu nak buat.Mereka jenis ini ramai dalam perkhidmatan awam,semua penyokong Pok Nik dan Al-Juburit.SPA ramai ambil mereka ini.Kerajaan rosak kerana 'kanser' ini.

Anonymous said...

Ni lah yg dikatakan UMNOphobia oleh fuckatan maniac. Mamfuz you are the man bro.

Aku tak heran klau hadi todi salahkan umno yg beri dia ilham utk buat negara kebajikan.

Bila aku baca artikal gap ni aku beno2 sedih.. sayu.. Pilu..dan meleleh air mata... Menahan gelak.

Anonymous said...

Gap buatlah lagi cerite klakar puak2 jumud ni dlm pertembungan mrk dgn umno. Dlm mimpi ngeri depa terhadap umno mrk mengelabah dan melalut. Aku terigat kisah khalid gagap berceramah penuh semangat menghentam umno dan bn lepas tu dia kata sokonglah bn di akhir ucapanya. Tv3 ada tayangkan. Ramai org pun melopong tak tau nak kata apa.