Tuesday, June 7, 2011

PAS KENCINGKAN AHLINYA..KAW KAW !

kencing. 
apa definisi kencing ? 
definisi kencing adalah orang tu nak kencing. 
ertikata lain nak buang air.

kena kencing.
apa maksud kena kencing ?
kena kencing bermaksud kena tipu.
contoh ayat untuk perumpamaan ini.
ahli pas akhirnya kena kencing dengan pemimpin mereka apabila pada muktamar lepas,pas istihar tak mahu memperjuangkan negara islam dan hudud.

kasihanlah aku tengok ahli pas.  betul-betul kena kencing.

kalau arwah dato fadhil nor dan arwah hasan shukri masih hidup, mungkin pas TIDAK menjadi sehancing seperti hari ini.


73 comments:

Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin said...

Slmt bermuktamar kepada PAS dan tahniah kpd yang diberikan amanah. PAS adalah tonggak politik negara. PAS adalah nafas umat Islam dlm berpolitik di negara ini.

Sy mengalu2kan kenyataan YB Presiden PAS DS Abdul Hadi Awang smlm yg menyebut: “Apa yg penting adalah pelaksanaan. Kalau letak jenama saja x laksana x ada faedah. Kita mulakan dengan pelaksanaan negara berkebajikan, itu ada dalam Al-Quran, Dia tak sebut negara Islam, Dia sebut negara berkebajikan”.

Bagi sy ini adalah satu kemajuan yang memberangsangkan dalam PAS. Dalam masa yg sama bererti PAS terus bersama dengan gerakan Islam lain di dunia ini yang mula keluar dari rethoric negara Islam kepada realiti kenegaraan yang sebenar yang diperlukan oleh manusia.Ya, tiada dalam Islam istilah negara Islam atau daulah Islamiyyah atau islamic state seperti yang disangka oleh sesetengah pihak. Ia satu istilah yang muncul ketika kebangkitan umat Islam menghalau penjajah (decolonization).
Sebelum itu, kitab2 fekah Islam hanya menyebut Darul Islam atau wilayah Islam yang merujuk kepada wilayah yang dikuasai oleh umat Islam ketika itu. Apabila perkataan ‘daulah Islamiyyah’ or Islamic state muncul, kemudian diikuti dengan kebangkitan Revolusi Syiah di Iran, maka perkataan daulah Islamiyyah atau Islamic state ini mula dipopular oleh para pejuang politik islami di seluruh dunia. Disbbkan istilah ini juga mereka berbalah bahkan menuduh pihak lain kurang islam disebabkan tidak bersama dalam perjuangan menegakkan daulah islamiyyah atau negara Islam itu. Walaupun kadang2 pertentangan ada asasnya, namun sebahagiannya hanya disebabkan perbezaan istilah yang dipakai.
Cuma, sekian lama ramai gerakan Islam yang memperjuangkan istilah ini, mereka masih gagal menetapkan satu takrifan yang jelas dan realistik. Gambaran yang terlalu ideal tentang kenegaraan menjadikan ‘negara Islam’ itu bagaikan satu khayalan yang tidak berpijak di bumi nyata. Kita boleh lihat khayalan Hizbul Tahrir yang cuba berkembang di negara kita pada hari ini. Ia bolehlah dikatakan utopia state yang hanya wujud diminda, tidak mungkin pada realitinya.
Alhamdulillah, apabila gerakan Islam –sebahagian mereka- benar-benar terlibat sendiri secara langsung dengan politik kenegaraan, maka mereka mula sedar tentang realiti sebenar sesebuah pemerintahan. Kembali mereka merujuk kepada al-Quran dan hadis, juga amalan para khalifah Islam yang mendapat petunjuk (al-Khulafa al-Rasyidin), maka mereka akhir jelas mengapa perkataan ‘negara islam’ atau daulah islamiyyah itu x wujud atau x disebut.

Politik kenegaraan dan seninya sentiasa berubah mengikut keperluan suasana. Namun, prinsipnya kekal. Ini kerana Islam satu agama realistik. Perjuangan politik dalam Islam, bukanlah perjuangan menegakkan jenama negara, tetapi menegak tanggungjawab dan prinsip-prinsip keadilan yang dikehendaki oleh Allah dan rasulNya. Bukan penting pada jenama, tetapi pada isinya. Islam agama yang menjamin keadilan, keamanan, memelihara rakyat dari munkar dan menegakkan kebaikan, menyebarkan kebajikan dan seterusnya. Itulah negara yang dikehendaki oleh Islam. Soal mekanisme hukum –sama ada hudud atau x- dibincangkan setelah ditegakkan prinsip dan tanggungjawab utama, diwujudkan suasana yg kondusif yg memungkin keadilan dan keindahan hukum itu berfungsi. Bukan masanya lagi. Tangguhkan dahulu isu2 makanisme, tumpukan kpd tanggungjawab dan prinsip utama kenegaraan.
Sekian lama istilah negara Islam memisahkan PAS atau menyukarkan parti itu bergerak lebih kehadapan, namun hari ini- dengan kenyataan YB Presiden akan memberikan nafas baru yang lebih luas dan fleksibel kepada PAS.
Cumanya, sy sedang meneliti apakah maksud ‘negara kebajikan’ yang hendak diwujudkan. Saya percaya Presiden PAS ada kerangka yang jelas. Ahli2 hendaklah difahamkan terlebih dahulu sebelum membicarakannya secara meluas. Ini kerana welfare state mempunyai pelbagai gambaran. Secara umum, dunia memahami welfare state adalah negara2 yg memakai nordic model seperti Norway, Denmark, Sweden dan lain-lain. Mungkin PAS ada model yang tersendiri.

Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin said...

Apapun sy merasakan PAS akan dapat melangkah dgn lebih jauh dengan kenyataan tersebut..

Anonymous said...

Salam pro tima kasih ulasan yang panjang lebar dari tuan,cuma nak tanya dulu Hj Hadi tak baca kut kitab2 fekah yang pro tulis tu,lain kali buat la rujukan banyak2,jangan dok seronok bagi fatwa dan amanat je yang jadi mangsa rakyat bawahan terpaksa bermasam muka antara saudara mara

Anonymous said...

Tempat aku pun ada dr yg xdak pm...masa xdak pm ...jenuh perjuangan... lepas diberi 'pm' senyap nak mampus tenggelam dgn pm pm sendiri..ahli2 mula perli2...

kat 'u' pun sbenarnya politik bukan main2 dasat.. yg dah tua2 keropok tetiba dapat i.r. nak celeng yg dpt dr..

yg provok mintak mnteri pnddkan tinggi tamatkan jwatan n.censelor pun ada... buat malu kompony je...

yg xda pm berebut pm.. pm tu bukan anugerah... sendiri2 terpaksa pastikan paper2 x ilang. itu kertas terang dan jelas...menonjoi2 macam sial...kadang2 naik meluat...

yg pasti duit pergi amik phd pun ratus2 ribu..peluang melimpah2 utk bumiputra...

dan lebih pasti DAP TAK SUKA ITU SEMUA...
BANGSA DIAL YG TAK KENANG BUDI...KURANG2 Tengok daifnya 100% ygbawah2 tu melayu yg pasti terancam dgn malaysian malaysia..sellfish..

Anonymous said...

Salam DR...kita sama2 lihat apa sandi wara selepas ini.....susah hendak percaya gabungan tiga abdul ini kerana terlampau banyak sandiwara sebelum ini....cakap senang pru 12 pun dimainkan lagu merdu negara kebajikan...4 negeri tak dapat dibanggakan...mana kebajikan?

Anonymous said...

Dulu masa Pru 12 BN hilang banyak seat....tapi aku masih bersyukur kerana PAS dapat banyak kerusi kerana aku bimbang DAP laknat ni akan bermaharajalela.....sekurang2nya PAS dapat menjinakkan DAP tapi sangkaan aku salah DAP pula yang SEKEH KEPALA PAS....malunya aku...TAPI jika PAS dapat SEKEH kepala DAP dan PKR atau menjinakkannya ..............boleh difikirkan ......

Anonymous said...

Harap tuan doktor atas tolong peringat..memory doktor pasti lebih kuat xmacam kami melayu mudah lupa..

TOLONG PERINGAT SEMUA AHLI2 PAS.. PAS GUGURKAN NGARA ISLAM DAN 'HUDUD' BUKAN PASAL UMNO TAU...

DEPA NI SAT SAT LAGI DAH TERLUPA..Nyanyok ...UMNO JUGAKLAH MENOLAK NEGARA ISLAM DAN HUDUD PAS ..akibatnya pas terpaksa menggugurkannya..

aku tgk dulu.. nik aziz ada kata kalau sok dr mahathir letak jawatan..dia pun letak jawatan..aku ngeri la dgn puak2 ni...

esok2 ...kalau umno buat negara islam tentu pas akan buat... hangpa buleh caya ka..'

doc...tolong kasi peringat tau...

Anonymous said...

tambah confiuslah pengikut tegar PAS, dasar parti yang tidak berkonsisten tambah pula ahli-ahli yang terdiri dari orang kampung yang pelajaran yang tak seberapa. nasib nasib kena kencing dengan pemimpin mereka. itulah balasan mengatakan parti UMNO sekular kan balik pada parti sendiri. tak perlulah nak tubuh negara berkebajikan kerana selama ini parti UMNOLAH yang banyak membuat kebajikan kepada orang melayu. sampai ramai orang melayu yang tak sedar diri berjaya mendapat ilmu di dalam dan luar negara. janganlah nak berangan nak bentuk negara berbajikan dan lupa dosa-dosa memecah belahkan umat islam di hahanegara ini. jangan lupa tu macam mana adik beradik bermusuh kerana parti, sembahyang 2 imam, pulau memulau. kerja siapa tu kalau

Anonymous said...

Apa pon PAS ni parti hamPAS..........
diujudkan untuk memecah-belahkan perpaduan sesama umat Islam. Mengkafirkan orang Islam. Memperbodohkan orang Islam dengan cerita retorik politik kotor mereka iaitu FITNAH.

Prof. Kita kena pegang pada reality. Kalau kita hendakkan orang lain percaya kepada kita, kita hendaklah buat lebeh baik dari orang itu. Artinya ada saingan.

Sebagai contoh! Kalau orang itu boleh buat banglo dua tingkat kita kenalah buat lebih dari itu. Kalau orang itu sudah selama 50 tahun bela nasib orang Melayu kita hendaklah buat juga pembelaan tentang nasib orang Melayu selama itu. Baru orang sokong kita. Kalau orang itu sudah mampu menaikkan taraf hidup orang Melayu walaupon tidak sekaya bangsa lain, namun orang Melayu mampu memiliki rumah sendiri, mampu memiliki kereta sendiri berjaya menyangolahkan anak anak mereka hingga keperingkat universiti, kita hendaklah buat lebih dari itu, baru orang ikut kita. Ini tidak maki hamun ada. Kafirkan orang ada. Buka cerita bodoh ada - cerita seperti cari 4 saksi, cerita seperti mengapa mesti beli kapalselam scopeone, APCO dan isu ancak semuanya dipolitikan. Politik bebal namanya. Takde langsung satu pon agenda untuk memajukan bangsa sendiri.

hamPAS + BABI = Haprak.

Anonymous said...

Prof memang berpandangan jauh, telah banyak rakaman video syarahan Prof yang saya pandang dengar, tahniah prof orang yang banyak ilmu agama tapi tidak pula menyalahi ilmu agama itu untuk kepetingan politik kenegaraan, tapi ada juga ularmak yang nampak pemerintahan negara islam itu adalah pembohongan semata-mata tapi mereka reka juga supaya jadi nyata. Berpuluh2 tahun pemimpin pas canang pemerintahan islam tapi hari ini apa dah jadi, lacurkan dia, lancapkan dia seperti kata papa gomo, islam kemana?/??// bila mampus nanti jawaplah wahai pemimpin pas yang mencipta doktorin negara islam anda jawablah depan Allah swt.

Anonymous said...

Kita kata orang lain kafir tapi bahasa dan tingkahlaku kita tidak menunjukkan Islam.

Kita kata orang lain bersekrongkol dengan kafir tapi kita berpelok-pelok dengan kafir.

Kita kata ornag lain kotor tapi diri kita sendiri lebih busuk dari bangkai anjing yang digilis kereta ditepi jalan.

Kita kata orang lain haram tapi diri kita sendiri lebih haram dari ANJING DAN BABI.

Itulah PAS parti hamPAS dan jijik.

Anonymous said...

Apa macam prof mad dr dah baca komen mereka yang bukan prof, bukan dr. jawab jangan tak jawab, lawan jangan tak lawan, aku suka prof mad dr kat dlm blog ni.

Anonymous said...

Prof
islam tu dah jenama pulak
kebajikan tu jenama baru ke?

ikut peredaran zaman ke atau ikut DAP?

Anonymous said...

Kan aku dah kata
orang pas ni kerja lain tak dak
carilah dalil-dalil yang menghalalkan faktua baru mereka

Dari peringkat prof, dr hinggalah ke pencacai yang tukang sebar risalah kat wiper kereta masa orang sembahyang jumaat.
sama aje lagunya.

menyesal undi pas said...

utk makluman di 'u' kita dok panggil prof..itujawatan selepas prof madya..prof madya kita biasa panggil. ''pee emmm'' saja

komandomelayu said...

PAS BAKAL MEREVOLUSIKAN PERJUANGAN ISLAM PERTAMA DI DUNIA YANG BERSAMA-SAMA MELACURKAN DIRI BERSAMA GOLONGAN SESAT PELIWAT, PENZINA DAN KAFIR HARBI DEMI KEMENANGAN PILIHANRAYA YANG AKAN DIBANGGAKAN OLEH GOLONGAN YAHUDI DAN MUSUH ISLAM YANG NYATA!

TETAPI DIMANA LETAK NYA SUMBANGAN PEJUANG2 ISLAM PAS DALAM DUNIA GERAKAN ISLAM MENENTANG YAHUDI ? TIADA!!

Anonymous said...

org yg mati kat memali kena difatwakan semula....

mati syahid? krn pas nak menegakan negara islam

dan umno pati kafir krn bersengkokol dgn kafirin

mati apa yg patut pd yg gugur di memali??

pas baru wajib membetulkan fatwa smula

Anonymous said...

kat masjid kampung aku ada seorang peee eeeem bekas pensyarah uitm, beliau dilantik memberi ceramah mingguan di masjid kami, dulu pm ni bukan main puji kat pok nik, maklumlah kawan sekelantan kata kan.. semenjak dua menjak ni dah mula keliru.
tak sabar nak jumpa pm ni, nak tanya apa pendapatnya perkembangan terkini PAS ni

Anonymous said...

anon 935 aku mmg sokong statement ko.. utk mmbuktikan org lain xhebat, kita perlu bt ssuatu yg hebat, baru terbukti dan org sokong kita! sgt tepat!

pada pndangan aku, aku xsetuju dgn dr.asri yg mngatakan pas akan pergi jauh dgn statement tu..utk memenangi undi cina, mungkin..tapi untuk dpt undi melayu, 110% pas dah silap langkah.. setelah nk dkat 54tahun merdeka, ini je idea pas? negara berkebajikan? hello2.. nk tanye sikit la kn, agensi2 yg BN tubuhkan selama ni cth MARA, YKN, JKM, JHEOA, Jab Veteran dan berpuluh2 jabatan lg tu semua utk apa? bukan untuk kebajikan?

mungkin ada sedikit cacat cela dalam operasi utk target group jabatan masing2..tp pada aku, lagi ok nk dibandingkan dengan idea kebajikan pas yg dah terlalu lambat..bertatih2 pun belum lagi.. jika betul pas memegang prinsip2 islam spt yg diagung2kan, yg utamakan kebajikan rakyat, sila tukar atmospehere di kelantan dahulu, baru rakyat malaysia dpt bukak mata..tubuh yayasan negeri kelantan cthnya utk bg biasiswa pada pelajar ke.. tubuh jabatan peringkat negeri atau jawatankuasa negeri utk basmi kemiskinan ke..ni dok mintak kat JKM lagi..klau ditanya kanape mintak agensi pusat? jawapan: ohh tu tggjawab depa..
time kebajikan pandai pulak ckp central punyer kuasa, time petroleum, ohhh ini kelantan yg punyer..citt poodahh laa.. bukan nk ckp ape, sekecik2 melaka tu pn lagi maju dari kelantan.. ini ke bukti yang nik aziz nk tnjuk dn buktikan?

dkt selangor, selain 20m3 air percuma, ape lagi yg ada? janji macam2 nk bg bantuan belajar utk anak masuk U la..ade bantuan utk warga emas la, itu la ini la.. skrg mane sume janji??! dah nk abis term tak nampak2 pun batang idung janji..

pada aku tak kira pas berjuang atas platform agama ataupun paltform "kebajikan" ia tetap political party yg low class..tiada isu politik yg berkualiti yg diketengahkan...balik2 salahkan itu salahkan ini, maki itu, maki ini..solution langsung tak der.. lagi satu apa yg nk diharapkan dengan pemimpin pas yg berkelulusan SPM je??! yg ni ke nk pimpin negara?? akai ada ka???

pasal mentality yg low class ni lah pas akan senantiasa dibawah kangkang dap... setelah berpuluh tahun pas doktrinkan kpale hotak penyokong depa dgn negara islam arini tiba2 sudah tukar kaa?? setelah ramai yg dah bermusuh, siap ada yg dah terkorban bagai... ni ke pemimpin yg kita nk? kite perlu ke pemimpin camni?? hari tu dia ckp, kite perlu tegakkan negara islam, perlu ada hudud, qisas & ta'zir, arini dia ckp itu suma tidak lagi perlu, kita tukar "negara berkebajikan"..besok pas nk ckp ape?? ohhh tak perlu lagi negara berkebajikan, sbb "hanya yg ada modal, rajin dan berusaha saja yg akan berjaya" jadi skrg kite perlu agungkan kapitalisme...

hoi pas, ngko mmg xtau la nk ckp camne...lebih baik takde la parti low class ko ni dari ada.. buat rendahkan IQ je cite pasal pas ni..
sangat2 hamPASsss!!

Anonymous said...

HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
HIDUP PAS!!!!!
hancor UMNOOOOO

Anonymous said...

to 1045...


hidup DAP!!!

hidup DAP!!!


jgnlah malu2...

jgn lupa tau pegang bendera DAP sambil baring atas jalan raya...huhuhuk

Anonymous said...

anon
amboi bro panjangnya hidup pas
stress ke..
jangan kawan
nanti kena penyakit darah tinggi
gini lah
kini kan zaman tranformasi
islam dah tukar kebajikan
tranformasi yang baik ikut cakap pee eem
apa kata
lambang bulan tukar kepada lambang bintang
bintang tiga selonggok
susun bentuk piramid
setuju tak?

Anonymous said...

Tukar kepada bintang 3 selonggok susun macam piramid, warna merah latarbelakang hijau bermaksud ada unsur isle

Melayu Perak said...

Prof madya Dr.Asri...

saya musykil dengan kata-kata prof tiada negara islam dalam al-quran yang mengiyakan kata-kata Tuan Guru Hj.Hadi...

kita lihat masa perisytiharan madinah tentang negara islam pertama dalam sirrah rasulullah s.a.w.

bukankah keperibadian dan tindak-tanduk rasulullah itu adalah al-quran...jaminan ini datang nya dari Allah s.w.t.

dan sila baca buku Dr.Hassan Al-Banna tentang negara islam...Dr.Hassan adalah pengasas Gerakan Ikhwan Muslimun Mesir...

tolong prof.madya perjelaskan isu negara islam ni....????

Anonymous said...

Kepada Anon 1045.. Kesian kau.
kah 3x...

Anonymous said...

ambo setuju bro
bulan tukar kepada bintang
selama ini bulan buar ramai pengikutnya meroyan
meroyang bulan penuh
bintang melambangkan kejayaan
masa kecik dulu
chegu selalu bagi aku bintang
ada kala kena penampar gila
keluar bintang juga

AkuBukanBangau said...

negara kebajikan,

Kenapa baru nak pk setelah sekian lama parti ditubuh, apa org yg tubuh dulu main tangkap muat ke?

pada penyokong2 pas sila layari laman web dap, tang mana sebut pasal islam......ops silap memang tak sebut...hanya sebut iras2 negara kebajikan
adeh apa nak jadi la

Bak kata poster2 lain kerajaan sekarang dah banyak berkebajikannya cuma ada kekurangan yg kena diperbaiki, bak kata org putih dont reinvent the wheel
kalau dipikirkan ulama2 dalam umno lagi pandai la kut, depa tau kut memang dlm quran takde sebut negara islam, sebab tu depa tak guna istilah tu

Wahai org2 PAS apa lagi alasan korang!!!!!

Anonymous said...

Salam hormat prof MAZA.. sementara kenyataan Prof condong ke arah PAS, mereka aka memuji, melambung, menjilat, mantatang Prof dari Perlis hingga lah ke Sabah. Akan tetapi!!! Sedikit sahaja kenyataan Prof menyelar PAS, tunggulah selepas itu, Prof akan dihentam, dituduh ulamak UMNO, dituduh makan duit dsb.

Berwaspadalah politik alaf baru...

Musafir IQ...

Anonymous said...

Bagus PAS! Tak boleh lagi kau nak RIAK. Selama ni kau aje yang sembahyang orang lain tak. Kau aje yang Islam orang lain kafir. hu hu Allah pun benci ada umat macam kau.

Anonymous said...

To Anon 1045..

Hah, mai dah... ni ilmu dia sama dengan Mursyidul Dia ni... Boleh hidup kan PAS matikan UMNO, cayalah.. Dapig tak mau tolong peridup sama ka???

Anonymous said...

Jerawat batu dah buka mulut tuu..
tibai TDM...

Anonymous said...

kpd melayu perak, knp dok paksa prof hurai mengenai negara islam plk? suruhlah hj hadi dgn nik aziz yg hurai, dua ulamak tu yg lebih dulu dok canang nak tubuh negara islam adalah matlamat pas. nak pusing lagi ke? ini spesies yg sedar lg dia kena liwat dan kena kencing.

Anonymous said...

Fening aku dgn perjuangan PAS nie...negara berkebajikan plak...tapi bila dlm kes video seks anwar, kenapa plak nak 4 org saksi???? bukan ke 4 org saksi tu tmasuk dlm hukum hudud...negara islam yg diaorag perjuangkan...berbelit2 kan

Anonymous said...

anon 10.45 nampak macam ketagih air kencing je? aku rasa mamat ni masa lahir dulu mak dia campur susu dgn air kencing jugak ke? kesian, makin ramai yg gila sejak habis muktamar 2,3 hari ni.

Anonymous said...

Kelihatannya
DAP telah berjaya mendaawahkan PAS masuk DAP
macam mana ni?
keliru leee
tak kan macam tu bang aji hadi

Anonymous said...

member pas lee ni diam aje
tengan cari modal le tu
atau dah terkedu
kene kencin

Anonymous said...

HIDUP PAS!!!

Kenapa bro? Pas dah nak mampos ke?

Anonymous said...

Prof
Dari pemikiran ambo yang tak sekolah tinggi ni.. perkembangan terkini dalam pas ni. semakin sukar untuk mendapatkan perpaduan melayu, perpaduan umah,
nampak gaya semakin bergaya lah cina-cina ni..
kini pas kencin ahlinya
anuar kencin rakyat malaysia
tak lam lagi LKS anak beranak kencing melayu
alamakkkk
hancinnya

tak sanggup ambo...

Tukang Komen said...

Keciiaan Pas. Akhirnya mereka sedar takde negara islam. Ini mesti pasal takut kt abang Karpal Singh. Dulu yg melaung dan menjerit pasal negara islam apasal? Pasal bodoh ke? Pas nak jadi parti sekular kot. Nampaknya presiden Pas dah booking jawatan Menteri Kebajikan dalam kabinet pakatan. PM mestilah Lim Kit Sial. Kan? kan? kan?

Anonymous said...

Mulai sekarang ahli Pas tak perlu kempen pasal agama lagi. Cerita pasal kebajikaaaan je. Kebajikan mangsa memali dan ahli Kohilal camne?

Anonymous said...

HIDUP PAS

Tengah nazak tu
elok bacakan surah yassin

Anonymous said...

cakap hal kebajikan ni
masa aku kecik dulu
ada loteri kebajikan
hadiah pertama menang RM 400K beb
orang susah beli satu tiket
satu tiket RM 1
lepas tu mula berangan
berangan jadi kaya

kini bagi 1 undi kat pas
bolehlah berangan jadi senang
berangan eje leee

Anonymous said...

AKU TAK MARAH SANGAT PAS KAWAN NGAN KAFIR HARBI DAP BUKAN PA AKU TERINGAT BERIBU2 TAHUN DAHULU KAFIR KAFIR NILAH YANG JAGA KAABAH, DEPA TAK ROSAKAN KAABAH TAPI DEPA TUMPANG LETAK PATUNG2 BERHALA SEKELILING KAABAH, TAPI PATUNG YANG DOK TIDOQ KAT TUMPAT TU BESAQ LAA

Anonymous said...

anon 1045: HIDUP PAS sejuta kali!?? TENGAH NAK bagi cpr ke? nampak sangat dah nak mampos PAS nih! dah nk masuk lubang kubur!..tahniah!! parti yg menyokong zina & liwat dilaknati ALLAH s.w.t...

Anonymous said...

gua sokong hujah & idea anon: 9:15,9:35, 9:52, 10:37, so haprak pas tolong baca & fikir! tapi kalo otak korang sama tongong mcm Najis & hadi bawang..baik takyah baca& pkir! pasal dah memang tolol dungu!



- D iceberg!

Anonymous said...

YG PASTi UMNO(BN) DIHUJUNG JALAN. UMNO(BN)AKAn TORLENJIQ pada PRU13 . ORANG2 MELAYU DAH NAMPAk BELANG UMNO, SAMA JER DGn DAP, MENDAHULUKAN CINA!!! APA CINA TUNTUT PASTI DILAYAN . SUARA DAN RINTIHAN MELAYU DIPANDANG SEPI . BALASAN TERBAIK BUAT UMNO ! MELAYU2 Yg DAH TAK YAKIN DGN UMNO . UBAHLAH ! UBAHLAH! UBAHLAH! MUNGKIN NASIB KITA BERTAMBAH BAIK DARI SEKARANG !!!

Anonymous said...

Apa makana PAS...P..A..S

TAK ada satu huruf pun yang bolih di EJA perkataan ISLAM

S..selam..S..sodomi..S..Songsang
S..Sundal..S...Sesat

Ada presiden otak besi..video seks dia kata Besi..

ANACONDA said...

PAS KENCING PAS KE, PAS KENA KENCING DGN NUAR & DAP KE, PAS MINUM KENCING LGE KE, BAGI AKU LANTAK KAULAH...

AKU YAKIN KORANG SERTA INSAN YG KORANG KENAL TELAH BERSUMPAH KERAMAT UTK MENGHUMBAN SI NUARPORNO DGN JUAK2 FUCKATAN MEREKA KE LUBANG NERAKA DLM PRU KE 13...

SO, JGN FIKIR BNYK2 YA, UNDILAH CALON BARISAN NASIONAL...

HANYA UMNO/BN TRADISINYA MEMBELA RAKYAT...

Anonymous said...

PAS TETAP BERJUANG UTK ISLAM! Anaconda MULUT LONGKANG!!!

ANACONDA said...

KPD ANON 1045 PM...

NAK AKU TINJU MUKA KAU KE...

PUNDEK LU...

ANACONDA said...

KPD ANON 115AM...

WOITTT, KAU PERNAH DGR NAMA SI PITUNG TAK...

KLU NAK RASA PENAMPAR SI PITUNG AKU BOLEH HENJUT KAT PIPI GEBU KAU YG SEBIJI MCM BOB LOKMAN TU...

PUNDEK LU LAH...

ANACONDA said...

AKU NAK TANYA JE, S MAMAT ANON 827PM NI BETUL KE NAMANYA PROF MADYA DR ASRI ZAINUL ABIDIN...

SB, CARA TULISANNYA NI MIRIP2 SI HUSAM MUSA PUN ADA GAK...

TANYA JE...

Anonymous said...

anaconda = mulut longkang @ longkang belakang mati!!!

ANACONDA said...

KPD ANON 155AM...

MMG CONFIRM KAU KENA TINJU DGN AKU...

AKU ADA KAT BELAKANG MATI HARI JUMAAT NI JAM 530 PTG...

KEDAI KASUT JOE BUNDLE...

KLU NAK ONE BY ONE KAU TURUN SANA K...

Anonymous said...

anaconda 2,15 Apasal kau marah? kau maki orang mcm2 takper, ckp kau mulut longkang marah bebenor . Memang kau ni di gelar MULUT LONGKANG agaknya . mulut longkang ok per lebih kurang mulut pantat !

Melayu Perak said...

anon 12.58..ko ni tak ikut peredaran zaman...lantak ko nak mampus macam pas

Anonymous said...

PENYOKONG UMNO YANG MALANG...PEMIKIRAN LOW CLASS

CINA MUSLIM said...

dulu saya peyokong UMNO,tapi selepas mengikuti MUKTAMAR PAS ke-57,saya merasa yakin dengan PAS.

tahniah PAS atas tranfomasi yang telah anda lakukan.

Anonymous said...

Aku rasa anon yang tulis hidup pas ah tension gila babun....aku ingat orang mati macam fadil nor, hassan sukri dan ibrahim libya aje yang tengah tension dalam kubur gak tu....baik yang idup maupun yang mati tension tahap cipan

Anonymous said...

Kesian Ibrahim Libya tak jadi mati syahid...Orang yang sudah meninggal duniapun tertipu dengan gelaran MATI SYAHID tapi rupanya mati katak kesian...

TG Nik Qhawareej Assyiah Arboqi said...

PAS berkhayal selama 50 tahun dan memanipulasi Islam sebagai asas perjuangan. Namun, setelah segala usaha mereka gagal membuahkan hasil gara-gara perjuangan hangat-hangat taik ayam, mereka bergabung pula di bawah satu pakatan yang bermatlamatkan mengambilalih tampuk pemerintahan negara. Itu saja niat mereka.

Malangnya disebabkan ugutan King PuSingh yang mereka takuti, mereka merelakan perjuangan mereka diratah dan dirogol dgn rakus oleh King Pusingh.

Kini di sebalik dakwaan mereka dahulu bahawa mereka sedang mentarbiah DAP dan PKR utk bersama-sama membangun bersama ISLE, mereka pula akhirnya dibaptiskan dgn dogma Kebajikan sepertimana tindakan penjajah Sepanyol dan England menjajah dunia pada masa dahulu.

Malaysia akan dijadikan umpama Kesultanan Sulu yang ditukarkan menjadi Filipina.

Servant of God said...

Anonymous said...

PENYOKONG UMNO YANG MALANG...PEMIKIRAN LOW CLASS

June 8, 2011 6:42 AM

Anonymous CINA MUSLIM said...

dulu saya peyokong UMNO,tapi selepas mengikuti MUKTAMAR PAS ke-57,saya merasa yakin dengan PAS.

tahniah PAS atas tranfomasi yang telah anda lakukan.

June 8, 2011 6:45 AM

----------------

Hahahaha

Ya Allah.. banyaknya hiburan pagi ini...

Dulu susah payah aku cari komik dalam paper pagi2 supaya ada semangat nak buat keje.

Sekarang bukak je blog GAP, berderet babun bangang nak menghiburkan aku. Contohnya dua penggaru ketiak yang aku paste kat atas tuh.

Wahai manusia2 sekalian.

Jikalau kamu suka percaya yang Malaysia ni tiada hubungan dengan negara luar, masuk laa PAS.

Jika kamu percaya Malaysia nih satu2nya negara di dunia yang mempunyai masalah, masuk laa PAS.

Jika kamu percaya hanya di Malaysialah masalah kenaikan harga barang berlaku, masuk laa PAS.

Jika kamu percaya bahawa Suruhanjaya Ekonomi dan Sosial Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UN ESCAP) berbohong apabila mengeluarkan laporan bahawa harga makanan semakin naik di negara2 Asia Pasifik, berbohong semata2 kerana BN, masuk laa PAS.

Jika kamu percaya semua masalah berpunca dari BN, masuk laa PAS.

TETAPI

Jika kamu menyedari tanggungjawab sebagai seorang Islam,

Jika kamu menyedari tanggungjawab sebagai seorang yang mempunyai ilmu pemberian Allah SWT,

Jika kamu menyedari masalah yang kita hadapi sekarang sebenarnya masalah sejagat dan perlukan tindakan yang bijak,

Jika kamu mahu memperbaiki keadaan dan tidak kentut ikut mulut sahaja,

Jika kamu betul2 mahu menegakkan syiar Islam,

Tinggalkan PAS.

Sokong UMNO. Sokong BN.

Perbaiki keadaan. Cuba sedaya upaya.

Kita cuba tinggalkan dunia ini dalam keadaan lebih baik daripada apabila kita dihantar ke dunia ini.

Inilah Jihad.

Takbir!

Karl said...

Maka dengan ini tak ada lagi panggilan "orang2 islam hamPAS" tapi "orang2 berkebajikan hamPAS". HAHAHAHA.

Maka penganut2 kebajikan ni pun dah konfius, 50 tahun kene kencing, mengkafirkan orang lain dengan alasan negara islam, tapi tunduk pada kafir harbi tak sampai 3 tahun.

Takpe lah beb. janji korang masyukkkk. kornag jual nama Allah tak masyuk sangat kot, sekarang jual pakej lengkap, jual sekali negara isle ko tu. HAHAHAHA.

Padanlah 2-3 botol arak pun takleh nak settle.

Dr MAZA, if it's really you, presiden hamPAS belum ada kerangka yang jelas beb. tapi timbalan presiden hamPAS ada. Heh. Majulah ceramah maki hamun dengan hamPAS!

Anonymous said...

PAS kata kami hendak memperkenalkan Islam kepada DAP atau dengan lain perkataan nak mendakwah DAP. Tetapi yang berlaku DAP yang berjaya mendakwah PAS untuk meninggalkan Isle.

NIK NAJISSS said...

HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!
HIDUP PAS!!!! TAKE BEER!!!!!

YYYYYYAAAAAASSSSSEEEENNNNGGGGG!!!!!

Anonymous said...

:-) najib n tdm dah berjaya ye ye . SERANGAN TDxlama lg AKAN BUAT MULUT2 org PAS KUAR NANAH2 BUSUK

Anonymous said...

kah kah kah kah..

pencacai umno dah mengelabah..

komandul, perjuangan pas menentang yahudi?
kah kah kah..

jgn la buat lawak momandul, pemimpin tercinta ko pun bersengkongkol dengan APCO yg terang2 yahudi nk cakap menetang yahudi..

1 malaysia ciplak 1 israel..

kah kah kah kah

matz kelate said...

dalam pas..

jenama islam dah takde.. apatah lagi pelaksanaan..

selama ni tak pernah pun islam yg dijenakan dalam pas di jelmakan sebagai pelaksanan..

kesiannn.. puak pas kena kencing sampai hancing..

Anonymous said...

jangan la pandai2 buat andaian..
walapun aku bukan true pembangkang tapi aku boleh tengok yg mana ikhlas dengan perjuangan islam berbanding umno..realiti tu bro.

Anonymous said...

babi.sial.pukimak satu keturunan yg tulis banyak2 hidup HAMpas......babi ko anjing pas....sial ko seumur hidup...

Anonymous said...

ada 3 ekor anjing kurap fuckatan haram jadah kat sini....halau..sho..sho...ludah...hak..tuiiii..

Anonymous said...

kah kah kah..

pencacai yg x mahu cermin diri sendiri..

54 tahun dan dipimpin oleh parti melayu, eh salah ultra melay pun masih berbicara soal nasib melayu..

kah kaa kah kah kah..

bodo bodo pencacai ni..

Servant of God said...

Anonymous said...

kah kah kah..

pencacai yg x mahu cermin diri sendiri..

54 tahun dan dipimpin oleh parti melayu, eh salah ultra melay pun masih berbicara soal nasib melayu..

kah kaa kah kah kah..

bodo bodo pencacai ni..

June 9, 2011 9:15 AM

-----------------

Dah ramai sangat gampang macam engkau yang merosak je keje.. mana tak slow?