Tuesday, June 7, 2011

PERJUANGANNYA YANG SIA-SIA..

 isu memali meletus pada 1985.
sementelahan amanat haji hadi keluar pada tahun 1982.

antara intipati amanat haji hadi adalah menuduh umno mengamalkan sistem pemerintahan ala kafir.

bukan setakat itu, amanat haji hadi jugak ada menyebut tentang matlamat perjuangan pas mahu menubuhkan negara islam.

ahad lepas ,pas dalam muktamarnya bagitau, negara islam dan hudud TIDAK LAGI menjadi agenda perjuangan mereka.

sayugia diingatkan, ibrahim libya meninggal dunia gara-gara percaya kepada doktrinisasi amat haji hadi yang mahu menegakkan negara islam.

bila pas pada ahad lepas declare takde lagi negara islam, korang rasa sia-sia tak perjuangan ibrahim libya ?

ps- aku menghormati padangan komentar. memandangkan ibrahim sudah meninggal dunia diharap takde komen yang bisa membuatkan ahli keluarga terasa hati. untuk artikel ni pandai-pandailah korang komen.

116 comments:

Anonymous said...

Memang sia-sia.

Hari ni jugak aku dan rakan2 aku dalam PAS dah nekad nak keluar parti.

Dah tak sanggup menahan kemunafikan PAS.

Anonymous said...

kita cuma dengar & tengok kenyataan hj hadi tu dlm media shj, kalau tv mana boleh jd bukti, hj hadi kata serupa besi saje, tak de mata/telinga, tak boleh buat saksi, hehehe, maknanya yg dia kata tu mmg tak boleh dipercayai.

aku anak Kedah said...

Terampunkah dosa dosa Hj.Hadi?

Anonymous said...

kesimpulannya jangan fanatik sangat, zaman berubah, apatah lagi jiwa dan perasaan

Anonymous said...

Inilah keadaan bila Islam jadi alat.Inilah juga berkembangnya ajaran sesat.Buatlah apapun,kalau nak cepat menjadi gunalah jenama Islam.Kalau tak takkan bihun buatan kapior menggunakan cap mesjid menjadi laris dalam masyarakat Melayu.

Putra Melayu said...

Islam pun depa lelong demi kuasa dan pangkat.. Dah terlupa serban dan tasbih yg dibawa ke hulu ke hilir berpuluh2 tahun mnjaja Islam pada org Melayu..
Sikap PAS ini lebih memilukn dan mengejutkn aku berbanding dgn skandal Anawar yg sedia maklum telah jauh tersesat dlm dunianya sendiri.. Kini PAS tanpa ragu membontoti langkah Anwar ke syurga DAP komunis....
Innalilahh..

Tuan Tanah said...

agak-agaknya apa perasaan orang2 pas yang percaya pada amanat hadi dan memang ikhlas nak berjuang dengan pas untuk tubuhkan negara islam yang dijanjikan TAPI PADA HARI INI MATLAMAT NEGARA ISLAM DIKETEPIKAN DAN DIGANTIKAN PULA DENGAN NEGARA KEBAJIKAN..KESIAN KESIAN!!

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

TiS said...

Aku masih ingat lagi bagaimana kecohnye keadaan. Waktu tu aku menetap di Prai, berkawan kat Kg Pertama, Matang Pauh. Orang PAS sibuk mendakwa si anu-si anu kebal. Kesian, Hadi punya pasal, Tun Musa yang disalahkan.

http://dtenggara.blogspot.com

Anonymous said...

MINTAK TOLONGLAH KAWAN2 KITA NAIKKAN BANNER BANYAK2.KITA SAMA2 BANTU PAS NI BAGITAHU SELURUH PELOSOK YANG MEREKA TAK BERMATLAMAT MENDIRIKAN NEGARA ISLAM LAGI.

Anonymous said...

LEPAS NIA ADALAH DALIL BARU PAS.KATA KITA IKUT QURAN DAN SUNAH,KALAU DALAM QURAN TAK DISEBUT MAKNANYA IKUT SUNAH IKUT CARA NABI.DULU KATA MADINAH NEGARA ISLAM PERTAMA YANG DIDIRIKAN NABI..........JAHATNYA ULAMAK

Anonymous said...

Nanti akan keluarlah dalil-dalil menghalal perbuatan Hj. Hadi.
Lantaklah aji.. janji dapat undi dalam pru.
Syurga neraka dalam tangan Pok Nik.
Tenggelam timbul bangsa melayu peduli apa
kito nak isle...

Anonymous said...

perjuangan yg sia2 sampai akhirat.....itulah hamPAS...

aku anak Kedah said...

Tabung memali dah kena songlap bukan sikit jumlahnya tu.

Anonymous said...

Nak tahu ... ape kesudahan Tabong Mamali ?

Siapa yg tolong cik gu ?

Anonymous said...

kesian dan simpatiku kepada yang terbunuh dalam peristiwa tersebut...mati mati kena tipu....(dah mati pun)
kesian dan simpati ku kepada waris waris mangsa...mati mati kena tipu...duit derma kena songlap (yg ni idup lagi...)

Anonymous said...

Belasan tahun kami menyokong perjuangan PAS dengan harapan yang menggunung untuk melihat tertubuhnya negara Islam di Nusantara tapi inikah akhirnya. Banyak masa dan harta telah kami sumbangkan demi perjuangan ini tapi nyata sia-sia hanya kerana cita-cita politik yang sempit. Kuasa yang di citakan tidak bermakna jika memerangi bangsa yang se agama dan mendampingi pula musuh Islam yang nyata. Kami amat sedih, malu dan terhina jika inilah perjuangan ulama PAS. SELAMAT TINGGAL PAS ! Kamu telah memperkhinati kepercayaan dan usaha kami selama ini. Tidak akan kami menoleh lagi ke arah kamu.

SELAMAT TINGGAL !
SELAMAT TINGGAL !
SELAMAT TINGGAL !

Anonymous said...

Itulah dia apa yang dikatakan Ulama yang telah bertukar menjadi pelacur politik.Duniawi punya pasal.....jual agama pun tak apa.Ini lebih teruk dari orang munafik...kerana bercakap bohong kepada pengikut2nya dalam PAS. Kita patut menyedarkan para pengikut PAS supaya mengisafi apa yang dah terjadi dalam PAS akibat pemimpin mereka yang munafik.Mari kita suruh mereka ramai2 meninggalkan PAS.

Mr Ganu said...

fatwa...fatwa....fatwa....

Anonymous said...

Rupanya yang mati kat Memali tu,mati kataklah ye ? kasihan!!!

Anonymous said...

PAS A.K.A PARTI AJARAN SESAT
dulu orang pas marah bila umno gelar mereka parti ajaran sesat,nah sekrang sudah terbukti.
syukur kepada Allah kerana telah menunjukkan sapa yang munafik sebenarnya.

AllahuAkbar!

kepada orang PAS, sedor2 lah.
kamu dah kena tipu dengan pemimpim 2 kamu.

Anonymous said...

aku tak pernah dengar dgn telinga aku apa haji hadi cakap selama ini tapi aku percaya apa yang dia cakap yang aku dengar dlm tv dan surat2 khabar... bodoh aku selama ini menyokong haji hadi kerana yang aku dngar dari tv, besi campur plastik campaur kaca dan surat khabar/harakah yang cuma kertas.... aku tak dengar dari mulut dia dan tengok dgn mata aku dia berucap... aku dan lain2 penyokong pas selama ini BODOH. percayakan besi/kayu/pelastaik dan kertas....

Servant of God said...

Wahai saudara2 seIslamku di dalam PAS,

Aku dengan rasa cukup rendah diri memohon supaya ahli2 PAS berfikir secara mendalam, adakah PAS yang anda ikuti sekarang sebenarnya PAS yang menarik anda dahulu?

Pada saat ini bukan setakat isu negara Islam yang perlu anda ambil kira.

Adakah anda mahukan PAS menyokong orang yang meliwat?

Adakah anda mahukan PAS menyokong orang yang menyokong murtad?

Adakah anda mahukan PAS menyokong orang yang menyekutukan Allah SWT?

Adakah anda mahu malaikat2 pada bahu menulis bahawa anda menyokong orang yang menyekutukan Allah SWT?

Bukalah mata.

PAS sudah tiada. Yang ada syaitan bertopengkan manusia.

Wahai saudara-saudari seIslamku.

Tinggalkanlah PAS.

Semoga kamu beroleh rahmat sentiasa.

Amin.

Karl said...

GAP,

Ko rasa ada tak sekelumit sesal pada hadi ni? Setelah kezaliman mulut dia menyebabkan ada nyawa melayang, ada tubuh tercedera, anak kehilangan ayah, isteri kehilangan suami, ada suami jadikan isteri perisai hidup. Boleh ke dia ni tidur lena tiap2 malam tanpa memikirkan kejahatan dia di masa lampau?

Pada saudara2 di kedua-dua belah pihak, baik UMNO atau pas, sudah2lah dengan kejumudan. Dan pada mereka yang masih menfitnah, mengkafirkan orang lain, memutarbelitkan ayat suci Al-Quran, mereka-reka fatwa sonsang, menyokong murtad dan liwat, bermain2 dengan akidah. Satu je aku boleh kata:

may you burn in hell for eternity...

Anonymous said...

Orang yang banyak bercakap dari buat kerja... pada dirinya akan kelihatan banyak pekara yang NEGETIF dari yang POSITIF... dan akhirnya itu lah jadinya... seperti mana dapat kita lihat pada PAS...PIS...PUS... Orang tua2 ada berkata " memilih kawan biarlah yang betul-betul...salah pilih kita jugak rosak nantinya"..

Anonymous said...

Betul kata Tun Mahathir,Kesihan aku dgn org kampung aku di Bachok kelantan pada awal 80an.Pas tuduh umno kafir kerana undi umno.sekarang Pas kata kita perlu tolak umno kerana dasar pemerintahanya tidak ikut Al-Quran.

Sekarang apa cerita PAS sendiri tolak pimpinan ulama.Selagi kita bernama manusia hanya Allah saja yg memberi dosa pahala pada kita.

Anonymous said...

ini lah dikatakan tidak pegang prinsip, tiada agenda yg betul dan tepat.

note: aku tinggal di gombak melewar,aku ckup rimas la org2 pas yg begitu taksub di situ,sampai jalan utama nk keluar dari melewar pn di tutup hanya kerana function PAS,sheet..tlg kami..

AkuBukanBangau said...

apa la agaknya alasan penyokong2 pas

umno walaupun ada kekurangan takde la pulak pusing2kan perjuangannya

ni dari misi nak jadi negara islam tukar jadi negara kebajikan

paham ke maksud negara kebajikan

pi search google tgk......nampak mcm pluralism je

Anonymous said...

mat sabu pong ulamak jugok, ulamak yg mengorat bini orang, hahahaha.

whiteorange said...

Pertama aku kesian kat BOB LOKMAN, konon masuk PAS sebab nak cari Syurga, nah kau, tak ke bala namanya tu... syurga yang dicari, bala yang dapat, mentah mentah BOB LOKMAN kena tipu ,, mana mana artis yang berangan angan nak masuk PAS tu, kalau dah benci sangat kat UMNO, lebih baik masuk DAP je ..

50 Tahun lebih berjuang, baru sekarang sedar jual Islam tak boleh untung ....

Anonymous said...

lama2 pengikot pas pun blh jadi gila.

nk jadi pemimpin tp xda prinsip mmg hancor negara..

wei come on la ahli pas bukak mata besar2..!!! tgk sekeliling apa sudah jadi...

ZK said...

tu la pas, asyik sgt cari salah org lain, salah sendiri tak nampak. last2 malu sendiri. dok kata UMNO jahat sbb tolak negara islam. sekarang? ha mula la berdalih xde dalam Quran pulak. tp aku tak terkejut la pas oii...dulu hangpa kata malaysia bukan negara islam sbb ada kilang arak. haa haritu aku undi korang la nak tgk korang tutup kilang arak kat selangor ni!! sekarang siap boleh buat site visit pulak ye? korang memang haramjadah la pas!

hoi pas korang tak tau ke korang ni dah sesat? bible dlm bahasa melayu pun korang sokong. kalimah allah pun korang gadaikan. apa ni pas?amboi perjuangkan IFC ke??

ha ni kes pemimpin anugerah tuhan korang nih. ala takyah la menipu korang tak tahu sape dalam video tu. korang tahu!! dia ni jugakla yg menyokong murtad tau tak? apa ni pas? korang tak tau ke mengiktiraf murtad itu boleh menjatuhkan syahadah kita? tak pasal2 kita pun sama murtad. nauzubillah..

sudah2 lah..jom pakat semua keluar pas. aku dan pengkomen2 lain ni semua pun ramainya yg sokong pas dulu. berfikirlah..kalau asyik bersembang dgn org yg satu fahaman saja, sampai bila pun korang xleh berfikir. seelok2nya dgr dari kedua2 pihak. nilai sendiri. jangan kita ni asyik mendengar apa yg kita nak dgr, dan hanya melihat apa yg kita nak lihat..

haa kembali pada tajuk, ya menyokong pas memang sia2..heheh

aku je said...

pertama, meletakkan wanita dan kanak-kanak sebagai perisai di barisan hadapan, bukan sikap lelaki tulen.

kedua, bagaimanakah mereka menjatuhkan hukum syahid terhadap kematian yg menentang sebuah kerajaan diketuai oleh orang Islam, yang mengangkat Islam sebagai agama rasminya?

dan yg ketiga, istilah amanat haji hadi ni mcm bagus je. Tapi hanyalah sesuatu yg amat sia-sia. Syukur Allah menentukan orang yang mengeluarkan kenyataan songsang dalam amanat tersebut adalah juga org yang sama menidakkan kandungan amanatnya sendiri.

Jadi, siapakah manusia hipokrit yg bernama haji hadi ini?

Tabung memali menjadi habuan mereka tak pasal-pasal setelah memperbodohkan orang-orang PAS yang totok lagi jumud.

Tiada sekelumit simpati pun dari aku bagi orang PAS yang ditipu hidup hidup oleh PAS ini. Bagi aku, mereka hanyalah orang yang tidur lena tanpa ada usaha utk berfikir menggunakan akal yg diberi Allah. Umpama burung kakak tua. Ke kiri, dia ke kiri. Ke kanan, kananlah perginya.

Bagus!

Anonymous said...

PRU 13 nanti, PAS akan menang dan memerintah negara Malaysia ini. BN, terutama sekali UMNO akan berputih mata bila melihat Putera Jaya akan dikepong oleh pakatan rakyat sebaik sahaja keputusan pilihan raya ke 13 diistiharkan PAS menang semua kerusi yang ditandinginya.(seperti yang berlaku di negeri-negeri yang mereka telah menang, sebaik saja menang di Kedah, Wisama Darul Aman dikepung dengan rapi sekali dengan harapan pemerintahan BN dahulu tidak dapat membawa keluar fail fail yang boleh dijadikan bahan bukti penyelewengan kerajaan dahulu).

Yang akan menjadi Perdana Menteri sudah pasti Tuan Haji Abdul Hadi, dan timbalannya sudah pasti YB Mat Sabu.

WARGA SEBELUM MERDEKA

Anonymous said...

ANON 6:22PM
WAH WAH WAH...BESARNYE CITA2 NAK KE PUTRAJAYA YE? CONFIDENT SGT NAMPAK? HEHEHE
DULU BUKAN KORANG JUGAK KE YG KATA ITU SEMUA PEMBAZIRAN? SIAP NAK LELONG PLAK TU?
MEMANG DAH PERANGAI MUNAFIK, CAMTU LE..
DASAR MUNAFIK!!!

Tuan Tanah said...

@anon 6.22..kesian kat hang..x pelah bermimpilah dan berangan jelah selagi yang boleh..nak dapat betul2 memanglah takkan dapat..kalau dapat pun DAP nak letak kat mana??neway Gud luck..huhu

PAS = Parti Ajaran Sesat
DAP = Dasar Anak Pendatang
PKR = Parti Kelentong Rakyat
BABI = Bapak Anwar Bin Ibrahim

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

Anonymous said...

Akibat dari Amanat Haji Hadi lah bermulanya perpecahan dalam masyarakat Islam di negara ini, orang yang menyokong UMNO dikafirkan, Apabila sembelihan orang islam UMNO tidak halal dimakan, akad nikah tak sah, kena akad nikah semula, kenduri kendara di kampong-kampung sebelum itu berjalan secara muafakat telah berpecah, amanat ini jugalah yang menyebabkan tragedi Memali.

Kalau ditanya 'terampun kah dosa Haji Hadi?" saya rasa tidak, kerana kebanyakan orang yang terlibat dengan amanat ini terlalu banyak, lagi pula dosa itu dengan makhluk, kalau dengan Allah, mungkin boleh terampun, jika Allah melimpahkan rahmatnya. Lagi pun dah banyak yang telah meninggal dunia. Tak pernah pun terkeluar dari mulut beliau untuk memohon maaf secara terbuka.

Sebab itu lah perjuangan PAS tesasar jauh dari matlamat asal. Memimpin mereka mengkafirkan orang UMNO sebab bersahabat dengan MIC dan MCA. Terang terang Allah tunjukkan sekarang ini mereka pula yang bersekongkol dengan DAP parti yang sah menentang negara Islam.

Tahniah kepada pengikut-pengikut PAS yang telah sedar bahawa perjuangan mereka selama ini bersama PAS adalah sia-sia.

Persoalan:
Releven lagi kah AMANAT HAJI HADI?
kalau masih releven kenapa amanat itu telah ditinggalkan terus dan tidak pernah disebutkan lagi.

Saya minta GAK siarkan semula Amanat tersebut untuk tatapan genasi baru agar mereka faham bahawa pati PAS adalah sebuah parti yang hanya mengeluarkan sesuatu fatwa yang menguntungkan tanpa rasa bersalah.

WARGA SEBELUM MERDEKA

Anonymous said...

Masih sanggupkah ahli-ahli PAS bertakbir sekarang? Dulu, sikit-sikit bila pemimpin mereka kutuk dan fitnah UMNO,mereka melalak melolong bertakbir.Perjuangan Islam konon.Sedar dan insaflah PAS bukan lagi parti yang memperjuangkan agama islam.

Sebelum ini aku hormat juga pada PAS ni.Skrg ni tidak lagi. Walaupun serban tebal tp maruah dan prinsip boleh dibeli dgn begitu murah oleh kafir laknat dan juga manusia2 syaitan.

Anonymous said...

Anon 6.34

Warga Sebelum Merdeka hanya sindir parti PAS saja, Warga Sebelum Merdeka tetap menyokong UMNO dan BN walupun kehidupan yang kami lalui sebelum Malaysia membangun dan maju amat perit sekali.

WARGA SEBELUM MERDEKA

Zek said...

TERMENONG DAN TERSENTAK SEKETIKA SELEPAS MEMBACA POSTING YB ZULKIFLI NOORDIN BERTAJUK "AKHIRNYA ISLAM PERGI JUA" DAN POSTING TUN DR. MAHATHIR BERTAJUK "SIAPA MENANG SIAPA KALAH".

SAYA MENYERU KEPADA SEMUA YANG MELAYARI BLOG INI, SILALAH BACA KEDUA-DUANYA. TERIMA KASIH.ASSALAMUALAIKUM!

Anonymous said...

mungkin buyi kasar sikit tapi tak de bahasa yang lebih lembut nak mengambarkan maksud
Ibrahim Libya tu mati katak je bukan syahid pun
Pada waris Ibrahim Libya dan mangsa yang terbunuh peluang nak menebus penipuan Haji Adi bawak kes ini ke mahkamah saman Haji Adi....
PAS terbukti bangang dan tak pernah berubah...tak pernah blajar

Anonymous said...

hidup pas

Anonymous said...

ngat umno ingat Tolak hukum allah
ingat umno ingat Melucah/purnografi
Ingat umno ingat Yahudi apco Laknatullah
ingat umno ingat Judi (saham genting)
ingat umno ingat C4 altantuya
ingat umno ingat Menghapus subsidi SAR
ingat umno ingat Takrif letrik/tol Plus/Air/Gas naik/minyak naik
ingat umno ingat Kelambu/Coli/tas tangan/minyak wangi dapat subsidi
ingat umno ingat Menghapus kekebalan raja
ingat umno ingat Rasuah gasitah gadam
ingat umno ingat MB perak upacara khurafat
ingat umno ingat Penerbit purno malaysia
ingat umno ingat SYABAS Selangor/Air Naik
ingat umno ingat Rogol Amah
ingat umno ingat Hukum ALLAH tak nak ambil, hukum Sumpah nak
ingat umno ingat Istana mini kahir toyo
ingat umno ingat halal perempuan boleh lacur (dr mashitah)
ingat umno ingat ISLAM Hadari pak lah(dah tinggal nama)
ingat umno ingat Mahmmud Taib duit berkilo2 kantoi kat astralia
ingat umno ingat Rahim Tamby Cik/Rais Yatim
ingat umno ingat Pembunuhan MAMALI 13 nyawa terkorban
ingat umno ingat Kapal selam x leh selam
ingat umno ingat Enjin jet hilang (kambing itam)
ingat umno ingat Stadium terangganu runtuh/Pusat latihan Rekrut johor runtuh
ingat umno ingat Taib Mahmmud serawak sapu tanah NCR
ingat umno ingat Bini najib Rosmah/FLOM
ingat umno ingat PKFZ/Erik chia/Perwaja stell/Bakun/Kerpan
ingat umno ingat Shahidan kasim derhaka kpd pilihan sultan
ingat umno ingat Idris jusoh “ kami nak idris natang ”
ingat umno ingat Sumpah menjadi tuhan UMNO
ingat umno ingat Demokrasi ala ala Malaysia
ingat umno ingat ISA/ hak asasi manusia acuan 1 malaysia
ingat umno ingat MCA tipu PM UMNO…kesian pandai2 pom kena tipu
ingat umno ingat Sapu Pasir jual kat Singapore
ingat umno ingat Perundangan lord raid ganti perundangan allah
ingat umno ingat Sesumpah Eskey dan Sesumpah Saiful
ingat umno ingat Jual batu putih kat Singapore
ingat umno ingat jual tanah KTMB kat woodsland
ingat umno ingat jual blok minyak kepada brunei
ingat umno ingat jual maruah ISLAM kat MCA
ingat umno ingat GULA naik pulakkkkk

aku anak Kedah said...

Kita bershahadah satu kalimah kita mengadap khiblat yang sama.Di manakah kafirnya umno,dimana kah islamnya PAS?

Anonymous said...

Mati katok kata mati syahid adusssss haruuuuuu haruuu...mana nak letak muka tabung memai pun kena kebas adusss dua kali malu bercita cita nak rampas putra jaya adusssss haruuu haruu PRU 13...Kelantan Selangor Kedah akan kembali ke BN..insyallah...No Cina No Hal
PRU Sarawak dah dibuktikan....

Anak Jati Selangor said...

Lihatlah betapa munafiknya sifat Mat Sabu, perkara yg diyakininya berkaitan anwar Al-juburi, sanggup dinafikan keyakinannya sendiri oleh kerana dia dan anwar sekarang dlm satu team yg sama menentang UMNO.
Apa ni?? Org PAS buka2lah mata dan hati anda!!
Ayuh, Nyahkan Pakatan dari Selangor!!

Anonymous said...

DULU NAK TUBUH NEGARA ISLAM DAN MENJALANKAN HUKUM HUDUD, LA NI NAK TUBUH NEGARA KEBAJIKAN, KATA PULA NEGARA ISLAM TAK DISEBUT DALAM ALQURAN, AKU PUN PELIK LA PARTI AJARAN SYAITAN = PAS NI BOLEH KATA CAM TU, LEPAS NI NAK BUAT NEGARA PA LAK????????? KESIAN KAT PENGANUT BODOH YANG IKUT ULARMAK, DAN PUAK YANG TAK BELAJAR AGAMA DALAM PAS (ENDORGANS) DI ANGKAT JADI KETUA, KESIAN, KESIAN.

Anonymous said...

Ingat PAS ingat PELIWAT

Ingat PAS ingat HUDUD pas

Ingat PAS ingat NEGARA ISLAM

Ingat PAS ingat lidah bercabang

Ingat PAS ingat NEGARA KEBAJIKAN

Ingat PAS ingat LADANG RAKYAT

Ingat PAS ingat Jambatan tak siap siap

Ingat PAS ingat pecacai DAPig

Ingat PAS ingat TABUNG MEMALI

Ingat PAS ingat KOHILAL

Ingat PAS ingat KUIN

Ingat PAS ingat UUM

Ingat PAS ingat Al-JUBURIN.

Ingat PAS ingat SPIN.

Anonymous said...

Barua 7.14 pm,
Hang ni gila ka nak mampus? Kata dulang paku serpih, kata org eh hang pa lagi,lagi, lagi... lebih.
Baru sepenggal memerintah, PR sama dasyat jahatnya mcm BN memerintah sejak merdeka. Kalau bagi muka lg
penggal depan, silap2 negara ni kena jual!

Anonymous said...

Fuhhh... semua salah UMNO korang tgk blog Ketuanan melayu tu.. perh. Anak dia dpt masuk sekolah kerajaan pun salah UMNO, mak dgn bapak dia beranakkan dia kat hospital kerajaan free pun salah UMNO, Anwar Pandikuti kata Lina Joy boleh ikut suka tukar agama kerana itu hak dia pun salah UMNO, hadi Awang kata nak tolak negara Islam pun salah UMNO, Nik Ajis kata undi PAS masuk syurga pun salah UMNO. Pendek kata semua salah UMNO la. Statement org gelabah, mcm tu la.

mohamed said...

"Wisama Darul Aman dikepung dengan rapi sekali dengan harapan pemerintahan BN dahulu tidak dapat membawa keluar fail fail yang boleh dijadikan bahan bukti penyelewengan kerajaan dahulu"

Tuan WARGA SEBELUM MERDEKA, jadi, ada ke "fail fail yang boleh dijadikan bahan bukti penyelewengan kerajaan dahulu" ?

Tunjuklah pada umun...dah tiga tahun ni. Tidak ada penyeleweng kot

Anonymous said...

ULAMA KE U LA LAA...??

Anonymous said...

TERIMA KASIH TUK GURU HAJI HADI KERANA KENYEDARKAN AKU YANG SELAMA INI KENA TIPU... KAU PENIPU HAJI HADI DAN TUNGGULAH AZAB TUHAN TAK LAMA LAGI... TUNGGULAH WAHAI TUAN GURU HADI AWANG BENCANA PALING AZAB YANG AKAN KAU TERIMA DARI ALLAH... ORG YANG SANGGUP MEMPERSENDAKAN ISLAM TAK LAYAK JADI MANUSIA.

Anonymous said...

sebab UMPORNO kaki fitnah

Anonymous said...

Negara berkebajingan yang akan menjaga kebajikan taukeh arak,judi dan maksiat.P=Pub
A=Alkohol
S=Sex
Tahniah Mat Sabu,Mampus,Husam,Yob,Hadi dan nik ajis, 6 jahanam perosak agama.

Anonymous said...

UMNO buat tak negara islam? sampai hari ni pon tak buat sebab takut dengan MCA

Anonymous said...

bongok tul le ketuanan meloya tu punya statement
macam mat sabu gak the drop out student from ITM
Kenapa plak UMNO tak buat negara islam negara lain pun anggap Malaysia negara islam contoh tabung haji world class standard, bank islam, mata wang islam dinar mas Dr M punye idea macam macam lagi
PAS tinggalkan Negara Islam kenapa salah kan orang lain...akai ada ka???

Anonymous said...

aku tak faham..PAS tak consistant dlm perjuangan. Tak nak lgi percaya kata2 PAS ni..semua bohong.putar belit..UMNO jugak lah pembela bangsa..ugama..dan kemesyrakatan berbilang kaum.

Penang Mai said...

Kepada ...Ketuanan Melayu & Ketuanan UMNO-APC...

Aku rasa memang hang x pernah baca atau memahami perlembagaan negara MALAYSIA..ISLAM adalah agama rasmi Negara..faham... yang hang tau perlembagaan PAS... Buat apa takut pada MCA... boleh ka atau setuju ka PAS bergabung dgn UMNO untuk mengwujudkan KERAJAAN PERPADUAN..?
Sedangkan banyak negara Arab Islam..pun ada menteri kabinet yang bukan Islam... boleh duduk semeja untuk kepentingan rakyat... hang cakap berapa umuq hang la ni...?

Anonymous said...

buat apa PAS dengan UMNO nak duduk semeja? hari-hari dalam UtuSEX Meloya hentam TGNA,TGHH,rampas hak rakyat di Perak,membuat fitnah terhadap DSAI.Sepatutnya UMNO bersihkan parti dulu sebelum nak bergabung dengan parti islam.

Anonymous said...

ada ke surat haparak daily bagi ruang puji puji sama Dr M atau Najib kahak uu le tuuiii

Anonymous said...

BUKAN NAK SALAHKAN PAS ATAU ORG LAIN.. TPI KNAPA PDA MULA PERJUANGKAN ISLAM TANPA MEMIKIRKAN AKIBAT JANGKA PANJANG. KISAH MAMALI SIAPA YG NAK BERTANGONG JAWAB??? KITA UDA MERDEKA DAN ADA ESTABLISHMENT ISLAM APA YG PAS NAK PERJUANGKAN..SEMUA PUTAR BELIT PAS MENGELIRU KAN UMAT MELAYU ISLAM SENDIRI. NAH SKRG APA JDI????

kah kah kah said...

WISER BGTAU AKU ..OBJKTIF KECIL NAJIB KASI GEMPAK PRU13... Telah berjaya menjadi pas jadi ala2 umno.. sikap fightback akan muncul semulajadi...fatwa2 sesat akan lebih ketara lepas ni

SO GENIUS JUGAKLAH NAJIB NI...

Anonymous said...

GARA2 SIOK SENDIRI DGN HUJAH2 UGAMA DAN BILA PIHAK KETIGA MULA MENGHASUT MAKA HANCUR LAH HARAPAN PAS UNTOK MENEGAKKAN ISLAM DI MALAYSIA. SIAPA YG SALAH ADALAH PIHAK KETIGA..SIAPA DIA PIHAK KETIGA ITU..KAMU FIKIRKAN SENDIRI TPI PASTI BUKAN BN ATAU UMNO.

Anonymous said...

p>pub..A>alcohol..s>sex mampus kita ada 6jahanam.. Nie nak kena minta tolong Captain B.Anwar.

Servant of God said...

Hahaha UPIP kembali!

Kenapa tak guna muka lubang taik ko tuh UPIP? Aku rasa itu laa yang paling sesuai untuk ko, tiada yang lain.

Sudah laa tu UPIP. Cara persembahan kau terlampau meracau laaa untuk orang percaya.

Tapi, kau bukannya peduli orang percaya atau tidak perjuangan kau kan?

Kau diupah untuk cuba menarik perhatian orang ramai daripada memperkatakan tentang bagaimana PAS telah bertukar daripada sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam, kepada sebuah parti yang nyata tiada beza dengan kumpulan2 kafir lain.

Berapa kali karpal ucap pada kamu "Welcome to the club, hombre, you're one of us now"?

Anonymous said...

Kepada Mohamad said 7:29

Pasai tak dak kes penyelewengan lah PAS terkantoi tu.. Dalam artikel WARGA SEBELUM MERDEKA di atas tu,,, merupakan satu sindiran sahaj kepada pihak PAS, bila ahlul-ahlul yang biulul depa baca baru depa tau yang mereka itu perangainya buruk sangka kepada orang lain.

Lihatlah bila BN dapat kembali Terangganu dari PAS, BN tidak segelojoh mereka. BN tidak pun mengepung bangunan Menteri Besar yang mana mantannya Tuan Haji Adbul Hadi,kerana apa? kerana UMNO tidak bersangka buruk terhadap kerajaan PAS sebelum itu.

WARGA SEBELUM MERDEKA

Anonymous said...

Celako,celako,celako UPIP.

Oi sapa yang kuat fitnah oi.Dulu cakap nak tegakan negara islam.Sekarang cakap dah tak ada dalam quran plak negara islam.Aku nak
cermin kan dulu puak puak kau tu.Ko pakat kencing dlam tempurung cermin dulu muka muka puak kau tu.Duit tabung memali tu sapa yang songlap Umno/Bn ke?

komandomelayu said...

HAHA TELOR UPIP BESAR KEMBALI!

SUKA HATI KAU TANYA UMNO TAK TUBUH NEGARA ISLAM KERANA TAKUT MCA?

PAS TU TAK LAKSANA HUDUD KAT KELANTAN DAN KEDAH TAKUT SAPA?

Newbie Riderz said...

UPIP....

apalak kerajaan negeri Zambry rampas tanah kat Perak...bagi detail sikit...

yang sahih nizar pukimak yang bagi tanah kat cina sampai 999 tahun...

siapa yang tuduh anwar al-juburi...
tak ada siapa bn/umno...yang keluarkan citer ni eskay...eskay ni bukan kawan baik al-juburi...dia tak ada kena mengena dengan umno...

Melayu Perak said...

UPIP....

apalak kerajaan negeri Zambry rampas tanah kat Perak...bagi detail sikit...

yang sahih nizar pukimak yang bagi tanah kat cina sampai 999 tahun...

siapa yang tuduh anwar al-juburi...
tak ada siapa bn/umno...yang keluarkan citer ni eskay...eskay ni bukan kawan baik al-juburi...dia tak ada kena mengena dengan umno...

Melayu Perak said...

Exco agama negeri fuckatan Pulau Pinang merasmikan Pesta Jual Daging Babi Salai pada 3 - 5 Jun 2011...

Reza aljunaid Post said...

Aku amat setuju dengan pandangan GAP. Dalam perjuangan, menjaga prinsip amat penting. walau apapun halangan, prinsip wajib dijaga...walau apa pun strategi .. mesti berteraskan prinsip ...sepatutnya PAS tidak perlu buang prinsip negara Islam ... ni dia dah buang dah ... kenapa PAS tidak yakin dengan prinsip negara Islam..? Lekeh sangatkah Islam ... PAS sebenarnya mempersendakan Islam ...kegagalan mempertahankan prinsip negara Islam adalah kerana kejahilan mereka tentang konsep negara Islam itu sendiri...tidak hairanlah...haji hadi sendiri pun mempunyai tahap intelektual yang rendah...ada ka patut dia tolak bukti saintifik CCTV dengan alasan CCTV itu besi ...? amat rendah tahap intelktualnya ... menggambarkan Islam itu menolak bukti saintifik ...apa faedahnya dia menyokong anwar ibrahim yang tak berani bersumpah laknat..?

Anonymous said...

UPIP
ko tukar jenama ye..
macam parti pas ko tu le
tukar islam kepada kebajikan
ko tukar parti PAP lagi bagus pip
lagi mantap perjuangan cinanya

Anonymous said...

Wei mangkak Punya mangkuk Blogger Ketuanan Melayu ni... Dah tau UMNO Dok fitnah lu punya Tok Guru, Lu Punya Presiden Lu Punya Anwarinas, saman la apa lagi... Ke mana hilangnya taring Anwar yang berkokok kata video tu fitnah UMNO. Saman la Eskay, Saman la UMNO... Saman banyak2 sikit 100 juta, 200 juta.

Anonymous said...

Kini zaman tranformasi
Islam tukar kebajikan
tukar jenama
lambang bulan tak tukar ke?
Cadangan tukar kepada lambang bintang, bintang tiga selonggok
apa macam setujuuuu.

Anonymous said...

Yang paling sedih, org PAS mana ingat lagi pasal Tragedi Memali. Tu pasal Mat "Sapu" tabung Memali boleh menang Timbalan.
Dahlah Hadi, aku rasa pakatan Rakyat pun memang nak bagi dia cuma jawatan Menteri Berkebajikan

Tukang Komen said...

Tolong buat fatwa baru bahawa sesungguhnya yg mati di Memali itu bukan mati syahid tapi MATI BERKEBAJIKAN.

Anonymous said...

KES MEMALI BUKAN MATI SYAHID TAPI MATI BERKEBAJIKAN!!!

KES MEMALI BUKAN MATI SYAHID TAPI MATI BERKEBAJIKAN!!!

KES MEMALI BUKAN MATI SYAHID TAPI MATI BERKEBAJIKAN.

KAH KAH KAH.

NIKNAJIS said...

ingat PAS ingat Syurga tangan Nik Najis.
Ingat PAS ingat kayu balak kelantan.
Ingat PAS ingat Air bersih kelantan warna kuning.
Ingat PAS ingat Rasuah pergi haji nik najis.
Ingat PAS Ingat Adik yg meninggal di pukul oleh ustaz PAS.
Ingat PAS ingat Ustaz ibrahim libya mati kerana negara islam.
Ingat PAS ingat maksiat kat koch keretapi.
Ingat PAS ingat nik ajis di panggil wali teropah.
Ingat PAS ingat fatwa murahaan.
Ingat PAS ingat Ustaz tak ada sijil.
Ingat PAS ingat MB kedah tak tahu buat keje.
Ingat PAS ingat MB perak Gila kuasa.
Ingat PAS ingat MB selangor gagap buat keje.
Ingat PAS ingat MB Penang Bodoh2kan PAS aje.
Ingat PAS ingat org melayu Penang ditindas secara perlahan.
Ingat PAS ingat Rasuah halal untuk PAS haram untuk lain.
Ingat PAS ingat ustaz PAS majority mulut celupah.
Ingat PAS ingat kelantan 20 thn sama aje.
Ingat PAS ingat Serambi MEKKAH.
Ingat PAS ingat Hudud tak jadi.
Ingat PAS ingat negara ISLAM tak jadi.
Ingat PAS ingat tangkap basah.
Ingat PAS ingat Liwat supporter
Ingat PAS ingat porno supporter
Ingat PAS ingat MB paling lama.
Ingat PAS ingat gila kuasa MB kelantan
Ingat PAS ingat ekpos coklat jual babi kat Penang.
Ingat PAS ingat juangkan islam untuk politik.
Ingat PAS ingat derma kilat atas nama JIHAD.
Ingat PAS ingat tabung MEMALI mana.
Ingat PAS ingat khalwat tertinggi.
Ingat PAS ingat fitnah.
Ingat PAS ingat kemukaran.
Ingat PAS ingat Maksiat.
Ingat PAS ingat Siapa Mat Sabu.
Ingat PAS ingat Penipu besar.
Ingat PAS ingat DAP gunakan PAS sebagai kuda tungang aje.

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=AxDQ2VfcUsU&feature=related

kesian yg berucap tersepit dah skrg ni. aq rasa mereka2 nie akan kuar
PAS PIS PUS

Anonymous said...

MASA NAk MENGENTOT JANGANLAH TERINGAT PAS DAN TERBAYANG MUKA MAt SABU , MESTI KOTE TAK KERAS ! POTONG STIM !!!

Anonymous said...

Sejahat2 firaun hanya pakai gundik je, itu pon perempuan, ttp mamat sekor ni mengalahkan firaun,
1. anak perempuan org dia cucuk
2. anak lelaki org dia sondol
3. bini org dia rembat
4. laki org dia sebat
5. jantan betina belakang depan semua dia pakai, tak membazir langsung! Tapi penyokong dia boleh gelarkan org lain gila seks,kaki porno, kesian.

Anonymous said...

yalah...nasib baik firaun dah tak ada, kalau firaun masih ada mesti tak lena tidur dibuatnya, takut bininya kena rembat dgn mamat ni, anak firaun jantan betina dlm bahaya, firaun sendiri pun tak kurang dalam bahaya juga.

ANACONDA said...

AKU RASA, ARWAH IBRAHIM LIBYA AKAN BANGUN DARI KUBUR DAN CARI SORANG2 PEMIMPIN PAS YG ADA SKRG NI, KHUSUSNYA HADI AWANG SBNYA, KERANA SI BAHALUL2 INILAH BINI ARWAH JADI JANDA & ANAK2NYA JADI YATIM PIATU...

TAK LAMAKORANG TGK LAH, SORANG2 PEMIMPIN PAS NI KENA TIBAI SECARA GHAIB...

ANACONDA said...

KPD KMKU 714PM...

PUKIMAK LU LAH...

MAMPUS CEPAT LAGI BAIK...

BABI LU...

Anonymous said...

wow
ingat pas
ingat pas ingat kawanku
kawanku yang pandai tak boleh diikut
bodoh yang tak boleh diajar

Anonymous said...

Melayu Perak Rahim Tamby Chik bukan pemimpin UMPORNO ke? yang pernah merogol gadis bawah umur..

Anonymous said...

aku tak cakap Zambry rampas tanah rakyat aku cakap Zambry rampas hak rakyat Perak kerana menjadi MB Haram kerana rakyat tak pilih dia sebagai MB

Karl said...

upip bangang,

ko tau ke tak tau keputusan penghakiman Rahim Tamby Chik tu? Ko ni memang sebijik macam tok garu ko. fitnah macam makan nasik. ko pegi carik keputusan penghakiman dia oi samdol. itu la, orang agama islam, ko menganut agama kebajikan. banyak masyuk baring atas jalanraya bulan ni upip? bila ko nak jawapan soalan2 aku, SoG, aku je ni setan? buat2 lupa pulak.

dalam wallet ko sekarang ada gambar n.ajis dengan mat sabu ye? tegarrrrrr!Heh

Anonymous said...

pas akan hancur tak lama lagi!!!!

takbir!!!

Anonymous said...

Saya menonton Hj Hadi Awang berucap di hadapan perwakilan PAS melalui berita TV dan mengisytiharkan Negara Islam tiada dalam Alquran. Ini semua FITNAH BESAR saya tak percaya yang saya lihat berucap di TV itu Hj Hadi Awang kerana TV tu hanya BESI dan PLASTIK tidak boleh dipercayai he he he he

Anonymous said...

Bila Pas umum negara berkebajikan, maka rakyat memali pun akan ubah cara bercakap. semua perkara kena ada unsur kebajikan. unsur Islam kena tolak kerana tak boleh bagi kebajikan kepada DAP. Kawasan mesjid yang luas boleh buat kebajikan, jadi tempat jual beli tak kira bangsa.salah satu perkara lagi, ialah pakaian, kena ada unsur kebajikan. dulu tudung labuh bulat sekarang mungkin kena ubah kerana tudung labuh nampak macam kurang kebajikan pada pemakai. jadi kena pakai tudung singkat tapi masih bentuk bulat. kah kah kah

Anonymous said...

Sebagai penduduk Mamali, saya sudah tak kenal lagi PAS

umno itu jijik said...

kah kah kah..

sebelum pum pang pum pang sana sini baik baca artikel ni..

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=6359

ni fakta bukan auta mcm artikel website sampah ni..

kah kah kah kah

jangan terus diperbodohkan wahai pencacai2 umno..

kah kah kah kah..

komandul said...

komandul melayu umno..

baca artikel ni bro..baru la rasa mcm komando skit..

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=6359

kah kah kah kah..

Melayu Perak said...

upip....ko ni macam pepatah cina kata....鬼魂不是为那些谁不 ni aku tulis cina kerana ko sokong cina sangat

Anonymous said...

upip,

mana boleh main tuduh-tuduh wei? Saksi mana? Bukti mana? Alangkan besi tak boleh pakai, inikan pulak yg kau bantai ntah hape hape.

negara Islam? telan..
hudud? telan.. Sbb apa?
Sbb takut DAPigs.

Anonymous said...

Woii mangkuk ayun kat atas setakat rujukan kat tranung kite untuk dijadikan faktaaaa baik tak payah. Hakikatnya Korang memang bodoh sebab tiada bukti sahih utk berhujah...

Servant of God said...

alahhh...

setakat tranungkite tuh.. takyah laa ko jaja kat sini.

kami tak mau beli.

kami pandai fikir sendiri.

kami pandai tengok dunia luar dan banding dengan kat dalam negeri.

kami tidak terima bulat2 taik yang orang hidang.

kami bukan macam kamu!

Anonymous said...

nk sahih?

g tanye madeyy kutty..
kalau nk tau sgt la..

hidup united malay national organization!!!!

kah kah kah kah..

Anonymous said...

kalau pandai berfikir kenapa mahathir xnk laksanakan hukum hudud semasa memerintah?

jawab la wahai pencacai..

ireman aziz said...

WARGA SEBELUM MERDEKA

June 7, 2011 6:22 PM

Camaner PAS yang nak perintah sedangkan PAS bukan parti yang dominan dalam Pakatan Rakyat. Sedar atau buat2 tidak sedar DAP menguasai PKR, PKR menguasai PAS. PAS yang tidak bersekongkol dengan Pakatan Rakyat adalah lebih kuat dari PAS yang ujud sekarang.

Anonymous said...

kah kah kah..

PR akan humban BN dan juak2 umno dalam tong sampah..

cayalah cakap aku..kalau x pru 13 ni mungkin pru akan datang..

igt kata kata aku ni..umno xkan dapat bolot kekayaan negara ini selama-lamanya..

tunggu kebangkitan anak muda wahai pencacai..

Servant of God said...

Anonymous said...

kah kah kah..

PR akan humban BN dan juak2 umno dalam tong sampah..

cayalah cakap aku..kalau x pru 13 ni mungkin pru akan datang..

igt kata kata aku ni..umno xkan dapat bolot kekayaan negara ini selama-lamanya..

tunggu kebangkitan anak muda wahai pencacai..

June 8, 2011 5:53 PM

------------------

Hahahahahahahahaha

Bunyik cam confident, sekali keluar lak kenyataan "kalau x pru 13 ni mungkin pru akan datang".

Hahahahahahahaha

Wahai mamat, itulah namanya future. Masa depan. Takde sapa tahu isi future nih kecuali Allah SWT.

Memang betul, PR mungkin naik. Aku sebut camni sebab aku nak sedapkan hati engkau.

Kesian aku tengok engkau, wahai saudara, bekerja keras untuk menguatkan kepercayaan engkau.

Kalau kau ada depan aku nih serious aku belanja kau makan.

ireman aziz said...

ANON...June 8, 2011 5:53 PM

Ko nie anak muda umur brape?
Lahir kat mana anak mude?
Sekolah kat mana anak mude?
Belajor U mana dulu anak Mude?
Ko cucu Haji Muda ker?
Atau kau nie cucuk cirit Anak Mude China yang duk balun org gaji indon kat rumah mak pak hang...

Anonymous said...

Lambang bulan pada bendera PAS itu sebenarnya bukan bulan, pengikut yang taksub saja yang nampak bulan, bagi aku lambang itu merupakan angka kosong yang sememangnya tak ada erti apa-apa, semuanya kosong, umpama tin yang kosong bunyi saja kuat, berdegar-degar.

WARGA SEBELUM MERDEKA

Anonymous said...

Kesian kpd ahli2 yg setia membuta tuli..

Anonymous said...

apa kene menegena dengan lahir dan sekolah kat mana?? nk cakap kire x kenang budi la ni?

kah kah kah..

memang aku bersyukur sebab sekolah kt sekolah kerajaan dan lain2 lagi tapi apa itu dah sememangnya tanggungjawab kerajaan menyediakan kemudahan asas jika diberi peluang mentadbir negra..hatta negara kerajaan komunis dan kerajaan israel yg zalim tu pun buat sekolah utk rakyat diorg sebab rakyat membayar cukai..ko igt aku g sekolah dulu x bayar yuran semua ke? bapak aku x bayar cukai yg mcm2 tu ke?

aku memang bersyukur tapi xkan aku nk duduk tengok kerakusan kerajaan membolot harta rakyat? kau patut rasa bersyukur sebab diberi nikmat kelebihan hatta ko masih ada peluang utik menikmati nya seaarang..yaaa ko pertahannkan institusi kerajaan sekarang yg aku yakin ko sendiri tau busuknya kerajaan skrg sampai ke akar umbi..so kenapa ko diamkan? pemimpin2 ko dengan tamaknya kayakan keluarga sendiridan kroni x kira ats ataupun akar umbi, cuba pergi kampung2 tanya org kampung diorg suka x dengan perangai ketua cawangan, xyah jauh la, tanya diorg suka x dengan pemuda umno kawasan diorg..mojriti mesti cakap FAILED!!

mesti diorg cakap..ah diorg tu mengampu kuat..

kah kah kah kah..

cayalah, ko akn dapat tengok kebangkitan anak muda dan time tu tumbangnya kerajaan yg dipimpin united malay national organization..

melayukah nama parti tersebut? kah kah kah kah

Anonymous said...

PARTI PAS AMBIL ALIH UMNO BAGUS JUGA.. BIAR SEMUA ORG ISLAM DAN AHLI2 PAS JADI PENGANGUR..DUDOK DOA AJE SAMPAI MATI..KAN AHIRAT JUGA YG KITA NANTIKAN..UMAT ISLAM MALAYSIA HANYA MINTA SEDEKAH PDA KERAJAAN DAP..BAGUS JUGA TAK YA KERJA HARI2 BUAT AMALAN. DUNIA NI PON KITA HIDUP SEMENTARA AJE. SEMUA YG KITA MILIKI HANYA DI PINJAMKAN. BUAT APE KEKAYAAN KALAU TAK DAPAT NIKMATI NYA. BANGSA CINA LAIN PULAK KALAU TAK KAYA RAYA NANTI MATI TAK DAH DUIT..SEBAB TU MERAKA BAKAR DUIT KERTAS PADA ROH DATOK MOYONG MEREKA TU.. SEDAR LAH WAHAI SATU KIBLAT!!!

Anonymous said...

Anon kah kah 9:11 AM:

Kau ni yang bengap. Undi UMNO/BN banyak bertapak di kawasan luar bandar. Ko tak tengok ke peratusan undi PRU 12? Tu laa tak buat research main tuduh menuduh memang kebudayaan puak pakatan haram.

Anonymous said...

ye memang undi bn di luar bandar tinggi sebab disana x dapat berita yg telus. panduan mereka tv3 dan utusan meloya. apa barai la kepala hotak..ye aku orang yg asal dari luar bandar dan duduk di bandar skrg..majoriti org kampung mendapat mklumat dari media passa propaganda umno yg sah dijual di kedai2..

igt saudara, ramai anak2 luar bandar hidup di bandar dah sedarkan org tua mereka..umno xkan dapat membolot harta negara selamanya..caya lah cakap aku..

alhamdulliah sejak aku balik kampung kebelakangan ni aku tengok org2 kampung dah mula sedar..korg igt diorg percaya ke cerita2 liwat dan ideo seks tu? diorg pun dah naik muak la.ada yg dah jijik dengan permainan united malay national organization i.kalau dulu boleh la diorg percaya tapi dah masuk version 2 ni diorg dah mula berfikir apa benar semua ini? dan aku bile org macam tu mula berfikir aku terangkan kt diorg..alhamdulillah diorg dah mula sedar..

kah kah kah..

aku doakan semua para tukang sorak dan pencacai umno panjang umur utk melihat sendiri kemusnahan umno..

zethro said...

"kalau pandai berfikir kenapa mahathir xnk laksanakan hukum hudud semasa memerintah?

jawab la wahai pencacai.."

Ni la soalan bangang drp pencacai pembangkang. Ko dah dgr blom amanat Hj Hadi Awang dlm muktamar hamPAS baru2 ni? hamPAS yg konon2nya perjuangkan hukum hudud pon skang ni ckp mmg takde dlm perlembagaan Islam pon utk buat hukum hudud tu. Nampak sgt selama ni hamPAS saje guna isu hukum hudud utk tarik undi masyarakat Islam(sape lg kalo bukan Melayu?). UMNO dr dulu dah tau hukum hudud tu tak relevan utk digunakan pd zaman skang ni lebih2 lg negara Malaysia ni majoriti Islam tak sampai 80%(lebih kurang 60% je org Islam kat Msia ni). Sbb tu la diwujudkan undang2 syariah yg sememengnya berteraskan syariat Islam.

Ko tanye la plak Ularmak MurSHITul hamPAS ko yg dah pegang kuasa kat Kelantan 20 tahun tu? Knape tak buat hukum hudud kat negeri sendri? Alasan biasa dan bodoh adalah sbb Kerajaan Pusat tak benarkan. Tun Mahathir soh wat proposal hukum hudud, sampai la dia dah resign jd PM pon tak buat2 lg. Oh, ko tatau pasal bende ni kan? Mane la ko nak tau, asyik tgk iklan2 ubat kuat kat HaramkahDaily je.

Anonymous said...

dan bila kerajaan negeri ingin melaksanakan hukum hudud mengapa kerajaan persekutuan tidak membantu sedangkan pemimpin pusat di pimpin org islam?

zethro said...

"dan bila kerajaan negeri ingin melaksanakan hukum hudud mengapa kerajaan persekutuan tidak membantu sedangkan pemimpin pusat di pimpin org islam?"

Ahahahaha. Bila masanya kerajaan negeri nak laksanakan hukum hudud tu? Tun M soh wat proposal pon takmo buat. Camne nak bantu lg? Pastu ko gi caye bulat2 la ape yg pemimpin ko ckp kan? Ada ko tgk tak usul/proposal/kertas cadangan utk laksanakan hukum hudud tu? Setakat ckp kat mulut sume org boleh. Nah skang ni ko dgr sendri amanat tuan Presiden ko tu. Perjuangan hukum hudud xde dlm perlembagaan Islam pon sbnanye. Selama 30thn penyokong2 hamPAS ni bergolok-gadai nak perjuangkan hukum hudud, last2 sbnanye mmg bukan perkara yg dituntut pon dlm perlembagaan Islam. Tp aku tau yg ko mmg otak tepu, buta hati sbb dah diprogramkan dlm minda dan jiwa ko tu camni kan - SEMUA SALAH UMNO/BN. Camne org explain pon mmg ko takkan acceptnye. Rethoric, Pathetic, Spastic.

Anonymous said...

Kita berdoa agar cahaya kebenaran akan Allah tunjukkan kepada kita semua.

Anonymous said...

Biodata anak haram bernama Ketuanan Melayu atau Ketuanan UMNO-APCO

Nama lama:
TakerRules95, kemudian tukar ke
Najib Altyantuya Pembunuh Kejam, kemudian tukar lagi kepada
Ketuanan Melayu vs Ketuanan Rakyat, lepas tu tukar menjadi
1Malaysia- 1Israel, tukar lagi menjadi
APCOUMNO, akhirnya memakai nama
Ketuanan Melayu atau Ketuanan UMNO-APCO

Kepandaian:
Mencilok artikel2 dari sumber goblok Fuckatan Rakyat dan menyalin ke ruangan komen blog penyokong kerajaan.

Kehebatannya:
Menanya soklan2 bodoh dan jika ada orang yg menjawab soklan anak haram jadah tu, dia akan beralih menanyakan soklan bodoh yang lain pulak.

Idolanya:
Nijar kera sumbang sakit otak