Thursday, July 14, 2011

ANWAR MAHU REVOLUSI DI MALAYSIA ! SULTAN,AGONG DAN TENTERA TUNGGU APA ?


Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim membidas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana dilaporkan berkata kepada akhbar Indonesia bahawa Malaysia sudah mendekati revolusi selepas perhimpunan aman BERSIH 2.0 Sabtu lalu.




“Kita tidak terima sebarang bentuk revolusi sebab revolusi bermakna juga tumpah darah, perubahan yg membawa kepada pelbagai pihak, Raja-raja Melayu, hak adat istiadat, Islam, institusi Diraja dan dan institusi Parlimen,”.


GAP KATA

apa lagi yang pihak keselamatan tunggu ?

39 comments:

Anonymous said...

Anak haram ni memang nak kena laknat!

Anonymous said...

umno yang laknat...derkaka pada sultan.umno mudah lupa...

Anonymous said...

kami nak gulingkan kerajaan umno..tak ada kena mengena dengan sultan,agong,tentera..umno memang pengkhianat kpd sultan dan agong..menggunakan nama sultan bila terdesak, menghina sultan bila tak sebulu...pemimpin umno yang patut disumbat dalam isa...

Anonymous said...

sbg rakyat malaysia kita patut berdiri di belakang sultan bila baginda menegur kerajaan.tidak kira kerajaan parti mana pun..samada umno atau pr... tapi kerajaan umno bersikap sombong bodoh...ahli umno ni bagai lembu dicucuk hidung...

hangkedee said...

Selagi ada melayu yang bebal,yang pentingkan diri dari bangsa dan Agama Malaysia kan Hancur.melayu akan lenyap.

Anonymous said...

WARNA KUNING SINONIM DENGAN WARNA DI RAJA

PERKATAAN 'BERSIH' PADA DADA BAJU KUNING

MENGINGATKAN AKU
YANG MEREKA INI INGIN 'BERSIH'KAN (HAPUS/HILANGKAN) ADALAH RAJA-RAJA MELAYU......

RAMBO said...

anon 8:40

EWAH...ENGKO LEMBU2 AMBABIGA ADA HATI NAK GULINGKAN KERAJAAN UMNO ??? ENGKO KATA TAK ADA KENA MENGENA DGN SULTAN? AGONG? TENTERA? ...AWAT BODO BANGANG BENO LA ENGKO LEMBU2 AMBABIGA NI....YG ENGKO NAK RUNTUHKAN KJAAN BN YG DIPILIH OLEH RAKYAT MELALUI P/RAYA DGN CARA REVOLUSI TU ENGKO CAKAP TAK SALAH? KAT MANA ENGKO SEKOLAH NI..? SEKOLAH PONDOK NIK AJIS KIAMAT KE?? DI NEGARA KITA NI HANYA MELALUI P/RAYA JE SESEBUAH KERAJAAN DAPAT DIBENTUK....DAN P/RAYA PLAK KENA DPT PERKENAN YDP AGONG....ENGKO TAHU KE SEMUA TU...AKU MALAS LA NAK EKSPLAIN PANJANG2..BUAT PERABIH AIR LIUR JE..PASAL KORANG FUCKATAN NI BODO2 BELAKA...MUDAH DICUCUK HIDUNG IKUT APA AMBABIGA MURTAD SURUH...

Anonymous said...

ANUwar semakin terdesak!! riwayat politik dia dah semakin malap dan nak terpadam!.. apa saja yg keluar dari mulut dia hanya luahan perasaan takut dan putus harapan! kesian dia.. takziah utk pecacai2 dia & fackatan!!

Anonymous said...

Gua setuju Bro GAP!!

Kementerian betol2 punya LAME!!

Revolusi!! Jgn main2 bro beerti ANGKAT SENJATA menetang KERAJAAN dan perlembegaan yg di beri MANDAT OLEH RAKYAT MELAYSIA.


KEMENTERIAN tunggu apa lagi?

Besar punya SIAL la si BANGSAT AL-JUBURI wal AL-CHINA DOLLI.

Outsider

Dato' Bahaman said...

Puak2 lembu ni mana ada akal! Otak pun kecik jer besar kepala mancis. Nak gulingkan kerajaan UMNO konon. Haakkkktuihhh!! kalo dah dlm pilihanraya majoriti rakyat tak sokong dan tak pangkah korang, abih korang nak buat apa??!! Daripada korang buat perangai sakai duk terpekik terlolong mcm orang gila, baik la korang cuba buat sesuatu agar dpt memenangi hati rakyat yg selama ni tak sokong korang. Ni tidak, nak suruh orang sokong tapi perangai mcm poookimok!

hai babi hutan.. said...

ANWAR DIKIRA2 SEMAKIN TERDESAK...AKU CADANGKAN JPJ KE JABATAN AIR KE TNB KE SAMAN ANWAR NI....

SAMAN TNB CONTOHNYA MELEGAKAN OTAK DIA
HARI2 PERGI MAHKAMAH..PASAL LIWAT MEMANG MEMUALKAN...TERTEKAN MACAM BABI HUTAN DAH SEKARANG...

AKU TGK PENCACAI DIA 8.38 8.40 Semua dah macam babi menyondol2....

so pls la saman anwar pasal tak pakai tali pinggang belakang ke .KASI DIA 'BREAK' SIKIT...KESIAN LA JUGAK PMIMIPIN ANUGERAH TUHAN NI..

Anonymous said...

someday, anwar will get a bullet in his head.......by his own supporter.......things like this happened........he is giving those people a fake justice, a fake dream, a fake hope.....all because he is a fake......most of his supporter are fanatics, he learned from pas how to do this, pas is notorious for extreme suporters........he manipulated the malays for his justice, his dream and his lust........he is calling for a revolution.........that means his time is up......he is out of ideas for his moves forward........if minority calling for a revolution.....it means a civil war..........anwar is really a bastard!!!

-anti jubur-

Anonymous said...

Ho ho nak Revolusi untuk menyelamatkan Anwar Pandikutty. Silakan, tapi mesti melalui pilihanraya. Kalau gunakan jalanraya bersedialah ke kem tahanan ISA di kemunting Perak atau paling dekat Penjara Sungai Buloh. Kamu ingat senang senang ke nak guling Kerajaan yang dipilih oleh rakyat. Terkena sedikit gas pemedih mata dah lintang pukang lari. Beginikah tahap keberanian puak puak PKR yang mahu menggulingkan Kerajaan dengan kekerasan. Baik masuk longkang lah....

bertenang la mangkuk 8.40 said...

jika sesuatu kerajaan ditumbangkan dan diasaskan dengan keganasan, maka satu hari nanti ia juga akan tumbang dengan keganasan juga.

Jika Kerajaan sekarang tumbang dengan gerakan demonstrasi jalanan, JIKA Pakatan Rakyat boleh pergi ke Putrajaya dengan aksi jalanan, pada masa akan datang, BN pulak akan merusuh, menghimpunkan penyokongnya untuk merampas kembali kuasa Sampai bila nak habis?

Jadi gerakan ini sudah tidak demokrasi lagi, sebaliknya ia telah bertukar menjadi Gerila. jika tak suka dengan kerajaan maka mari kita rampas kuasa dengan pemberontakan. Ini kerja gila.

Formula kehancuran ini akan berulang-ulang sampai kiamat akibat setiap pihak merasakan merekalah yang betul, merekalah yang mewakili hasrat hati majoriti rakyat. Dan masalah pemberontakan dan rusuhan ini tidak akan boleh reda kecuali dengan kuasa Allah,

Lihat Gerakan Acheh Merdeka (GAM) yang berpuluh tahun memberontak untuk Merdeka. Sehingga Tentera Indonesia buntu nak hentikan mereka, sampailah Tsunami Indonesia membinasakan Tanah Acheh. Akhirnya Jurucakap GAM sendiri dalam temuramah menyatakan ...

" Sudah tidak ada apa lagi yang mahu diperjuangkan di Acheh, Acheh sudah hancur. Jadi kami membubarkan Gerakan Acheh Merdeka"

Anonymous said...

Lembu-lembu peliharaan anuar mat sabu dan ambiga yang bagi komen kat atas tu tahu ke apa itu revolusi.

Anonymous said...

Kepada pengikot Fuckatan Rakyat yg BODOH, BAHLOL, SAMDOL DAN DOL YG SEWAKTU DGN NYA!!!

Baca peneranganyg tertera di bawah yg berkaitan dgn tindakan atau niat AL-JUBURI:-

REVOLUTION means A forcible overthrow of a govevernment

REVOLUSI bermakna Menggulingkan Kerajaan secara paksa.

Di sini Kerajaan beerti Kerajaan yg di beri MANDAToleh rakyat MALAYSIA melalui process demokrasi yakni melalui KOTAK UNDI.

KERBAU2 FUCKATAN RAKYAT harus faham bahwa menyertai gerakan ini adalah satu perbuatan SUBVERSIVE. Kalau kena CEKOP kena humban dlm penjara akta ISA la BODOH BIN BAHLOL!!

Ingat2 lah kalau ko masok ko ingat si AL-JUBURI boleh tolong ko. Dia sendiri tgh menggelepah nak selamatkan diri dia dari mcm2 tuduhan.

INGAT2 LAH!!!

Outsider.

Sangtawal Sakranta said...

Salam GAP,

Tun M rebankan nuar... pok loh lepaskan berkeliaran...

najib kata nuar dalang,bekas ketua polis negara kata nuar pengkhianat, menteri skema dan beradat susila kata seperti dlm entry diatas.... Tun dr mahathir kata...orang macam tu...kita nak lalu dekat pun tak berani... menteri amaran kata??? ... amaran sekeras-kerasnya akan diberikan... jika tidak, amaran akan diberikan sekali lagi..... amaran akan diberikan mungkin sehingga najib dan kerajaan BN lingkup@telungkup.... najib dan sepupunya banyak main 'playsafe', tunjuk baik la konon... nuar dibiarkan berkeliaran didalam dan diluar negara serta memburuk-burukkan nama polis, kerajaan dan negara di media asing pun dibiarkan begitu saja.... dah nak lingkup betul lah BN pada PRU13 ni kot!

wassalam.

Anonymous said...

BANYAKNYER TEMBELANG PEMIMPIN DAN ISTERI PEMIMPIN UMNO TERBONGKAR YER..BAROKAH SOLAT HAJAT.

ANAK BUKIT HIJAU said...

Salam GAP.

Setuju sangat dengan pandangan Bapak Menteri.

Kita, rakyat biasa, di kampung-kampung dan pedalaman pun sudah amat faham dan setuju.

Kita sebenarnya sudah mampu visualise tentang malapetaka yang bakal datang, kalau berlaku revolusi.

Yang kita mau bukan setakat "cerita-cerita" yang menakutkan.
Yang kita mau ialah "action"

Anonymous said...

woiii RAMBO dan BAPOK BAHAMAM!Cakap tu tengok-tengok dulu.Ayat tu tapis-tapis dulu.Dasar malayu tak beradab dan tak islamik langsung.

Anonymous said...

Dengar-dengar banyak tempahan telah dibuat untuk baju dan seluar kuning nak pakai setiap hari Sabtu untuk BERSIH.

Anonymous said...

anon 9.46pagi, menyampah aku ko guno bahaso omputih.Ko ingek ni amarika ko.

Anonymous said...

Tengok mato anon 9.46 pagi tu biru ko..sepet..hahaha

Anonymous said...

Anwar terlupa ke dia pun bukan pemimpin No. 1 dlm PKR pun. Presidennya Azizah, Anwar penasihat je. Macamna dia nak mempimpin negara kalau dlm parti pun tugas dia menasihatkan je. Sekarang dia nasihatkan penyokong dia untuk cetuskan revolusi. Penyokong je, dia tak akan turut serta. Mana boleh dia ikut serta nanti kena tembak kempunan dia nak jadi PM. Persoalannya adakah dia akan di lantik jadi PM jika revolusi berjaya? Ada orang yg akan kata JANGAN HARAP. Selain dia mungkin ada orang lain yg juga berangan nak jadi PM. Tak hairan kan.

Anonymous said...

BILA NEGARA YG KEMARUK REFORMASI DAN KEBEBASAN BERSUARA SPT INDONESIA YG JUGA MERUPAKAN PENYOKONG AL-JUBURI DGN MUKA SELAMBA MENSENSASIKAN IDEA GILA REVOLUSI AL-JUBURI..APA MAKNANYA TU?

ITU BERMAKNA ANUWAR AL-JUBURI TAK BERGUNA WAIMA BARANG SESEN PUN DIGUNAKAN UNTUK MEMPORAKPERANDAKAN NEGARA TERCINTA KITA INI !!

INDONESIA DAH TELALU LAMA DENGKI, BENCI, ENVY, SAKIT HATI DLL PADA MALAYSIA.

KES KAIN BATIK KECOH!! KES TAHANAN MERIN MEREKA YG MENCEROBOH PUN KECOH !! KES PEMBANTU RUMAH PUN KECOH !!

POKOKNYA HAL SEPELE AJA SUDAH KECOH.. APATAH LAGI HAL PULAU LIGITAN DAN SIPADAN.. INDON NI ADA DENDAM KESUMAT.

ADA ORG PAS, DAP DAN PKR IKUT TEPUK TANGAN SEWAKTU KITA MENANG PULAU LIGITAN DAN SIPADAN???

BILAMANA ANUWAR AL-JUBURI NI DAH TAK BERGUNA BUAT INDON, MAKA AKAN DICERITAKAN SATU PERSATU IDEA GILA AL-JUBURI.

KESIMPULAN:

SELAIN ANUWAR AL-JUBURI DAN PUAK2NYA TAK BOLEH DIPERCAYAI, PUAK INDON PUN TAK BOLEH DIPERCAYAI

....PEBENDE...

komandomelayu said...

anon 843

KAU ANAK HARAMJADAH BARUA NAK TUNJUK PANDAI?

KORANG YG DERHAKA KEPADA ALLAH DAN AGONG APASAL NAK TUDUH ORG LAIN PULAK!!

AMBIGA PARIA TU KAU INGAT NAK JUNJUNG QURAN DAN TAAT PADA RAJA MELAYU?

BODOH!!

zainalsamsudin said...

sebut perkataan REVOLUSI memang senang. Kalau ak tahu apa akan terjadi dan berapa ramai yg nak sokong revolusiny ... buat lah ....ramai lagi rakyat diluar sana yg masih diam.....tapi sanggup mempertahankan jiwa dan raga demi mempertahankan bangsa, agama dan negara. ertinya rakyat yg tidak mahu menderhaka....wassallam.

Anonymous said...

nk gulingkan UMNO? silap ari bulan bukan UMNO je guling..bangsa MELAYU yang tinggal nie pun GULING sama, elok la tu berpaksikan DAP..nyesal dulu pendapatan, nyesal kemudian TANGGUNG la sendiri.

Anonymous said...

ANWAR tu nk jaga HAYAT politik dia je..nk jaga kekayaan dia, punggung dia, punai dia, kroni dia..tapi yang lain2 nk agung2 kan dia sangat tu dapat apa?

Anonymous said...

Revolusi ingat mcm buat konsert ker.....Berapa byk nyawa yg harus dikorbankan utk mencapai nafsu gila nak jadi pemimpin....Kalau tak percaya boleh cuba....

Melayu Perak said...

korang...korang yang benci perjuangan orang melayu silalah berambus...

nak suruh dap tegakkan kepala pantat...cina takkan tolong orang melayu maju...lagi dibunuhnya...

sudah-sudah lah dengki kepada orang melayu yang bersungguh-sungguh tolong orang melayu seperti umno,perkasa...

buang lah sifat dengki tengok orang melayu kaya hidup mewah...

Anonymous said...

susah payah pejuang kita dulu mempertahankan dan menjaga negara ni, tapi manusia macam ANWAR ingin merosakkan hanya dengan satu perkataan REVOLUSI...mugkin dia selamat semasa REVOLUSI nanti, tapi yang lain2 mungkin tekorban, sudah2 la ANWAR..ini satu2 nya negara KAMI, KAMI bukan mcm KAMU yg boleh ke mana saja..

ANACONDA said...

ANON 838 AM, 840 AM...

BUTOLULAH...

LU ANJING DUA EKOR LAHIR TAK PAKAI BISMILLAH...

LU MAMPUS LAGI BAIK...

ANACONDA said...

ANON 1018 AM...

KAU NI APA HAL...

BUTOLAH...

Anonymous said...

RAMD KASI READY

KOMANDO KASI SATNDBY

SILAT JANGAN LALAI

KERISMUDIN ALAHAI LONGLAI.
TULAH DAH KATA MASA PERSIDANGAN MASA DIA BERUCAP KASI BOOOO SAMADIA.JGN SAMPAI DIA NAIK NO 1 NANTI ABISLAH

Aniq Ruzaien said...

Satu-satunya revolusi yang sedang bangkit di Malaysia adalah revolusi 'silent majority' yang selama ini teguh berdiri di bawah kepimpinan BN untuk mula bersuara, tidak lagi jadi 'silent'..

Selama ni MalaysiaKini hentam kerajaan, tak banyak blogger yang bela kerajaan.. Bila penyokong BN mula bangkit, ini yang penyokong pakatan takut sebenarnya..

Saya nak tegur sikit yang pakai ID Anonymous tu, kalau yakin dengan kenyataan anda tu, kenapa nak hentam kerajaan guna identiti 'Anonymous'? Nak daftar account kat blogger ni bukan kena bayar pun..

Biarlah kita discuss secara adil, kenal sama kenal.. Tak boleh jadi macam orang berak, lari tak flush jamban.. Tak tau tahi siapa yang tertinggal.. buat busuk je tapi tak berguna..

Kita cakap guna fakta, guna otak.. Bukan terjerit-jerit macam orang putus asa dan hampa.. Apa yang tak puas hati dengan kerajaan, banyak yang kerajaan dah betulkan.. Sikit-sebanyak apa yang kerajaan buat pada negara, tak ada lebih apa yang Pakatan beri pada negeri-negeri bawah pakatan..

Ada ke negeri yang pekerja dia dapat gaji lebih berpuluh2 ribu dari negeri BN? Ada ke negeri beri subsidi lebih dari subsidi persekutuan? Apatah lagi negeri yang target dapat RM150Juta hasil pasir..

Anonymous said...

umno ni la umno tu laa.. woi korg ngat semua kat sini org umno ke ngok! majoriti atas pagar mmg cintakan keamanan, kerajaanpun tak kejam takde sekatanpun, kebajikan rakyat mmg dijaga..
tp apa yg kitorg tahu bersih lebih motif politik jalanan/ murahan tak payah la, majoriti mmg tak sokong.. lagipun bnyk rakyat dah meluat tgk anwar, penipu besar.
Facebook 170k? pas+pkr+dap= 170k je?

Anonymous said...

Apa kata kalau kita buat revolusi jatuhkan kerajaan P.Pinag,Kedah,Selangor dan yang terakhir nya Kelantan.

Kalau depa ingat depa je yang boleh buat,kirim salam lah.

Saya rasa tak salahkan.Kerana negeri ini diperintah oleh orang yang lagi mahazalim.

Melayu Perak said...

anon 9.59 pm...

BETUI TUH KAMI SOKONG 100%....