Wednesday, July 20, 2011

ARTIKEL INI KHAS UNTUK PENERBIT BERITA TV3.


pemberitaan secara berlebihan yang pernah tv3 lakukan sebelum pru 2008 antara punca beralihnya sokongan pengundi terhadap kerajaan BN.

beberapa bulan sebelum pru 12, tv3 kerap menayangkan salah laku pimpinan kerajaan negeri selangor.

kisah mengenai pengkontangan tanah di bukit cerakah (yang sebenarnya di develop untuk menjadi perbandaran setia alam) , serangan bertubi-tubi ke atas perjalanan majlis perbandaran dll.

kita tahu punca disebalik serangan bertali arus kerajaan pusat terhadap kerajaan negeri. jurnalisme atau mudah sindrom kipas ini dilakukan dengan bermotif udang disebalik mee. pada waktu itu budak tingkat 4 dilihat mengusai saluran media massa dan game politiknya mudah dijangka.

kesan daripada pemberitaan jurnalisme hala kiri antara punca peralihan undi rakyat.

rakyat terkesan dengan pemberitaan negatif walaupun pada dasar kalkulasinya nampak positif. test and trial dilakukan oleh rakyat. rakyat memangkah parti alternatif selain BN, walaupun diketahui kedibiliti pihak pembangkang tidaklah seteguh mana.

tidaklah seteguh mana telah dibuktikan faktanya sepanjang 3 tahun mereka memerintah.

new politics atau politik baru takde membawa sebarang pembaharuan.

politik baru pakatan sekadar ucapan dan slogan retorik jualan murah ala kedai aksesori kereta.

politik baru dalam istilah pakatan (sebut anwar) adalah mendapat kunyit baru dan pelacor baru. 

politik baru dalam istilah pas adalah menggadaikan perjuangan 50 tahun penubuhan negara islam kepada retorikal kerajaan berkebajikan.

stop dan noktah. seluruh rakyat dah tahu bejat politik pakatan.

dalam keadaan pusingan kembali redanya protes rakyat selepas 2008, jurnalisme dilihat sekali lagi cuba mengulangi silap pra 2008.

aku nak menulis secara jujur. ini pandangan aku. blog ini adalah kelangsungan pandangan politik aku.

jurnalisme yang dilakukan ole tv3 yang kerap dan setiap malam 'meng highlight kan' individu nampak seakan boleh memakan diri.

tv3 sudah confuse dalam memilih dan melihat antara watak institusi kerajaan/parti dan individu.

dikala kurangnya publisiti untuk menteri/timbalan menteri mahupun institusi kepimpinan parti, pemberitaan tv3 lebih condong dan nampak terlalu excessive dalam menonjolkan individu yang bukan dalam golongan yang 2 tadi.

one day is okay but everyday is not okay.

individu ? aku yakin ramai dah tau siapa yang aku maksudkan. 
aku tidak bermaksud mahu menyerang sebaliknya mahu menegur. 

sementelahan banyak program/kerja dan segalanya dilakukan seharian oleh 2 institusi iaitu kerajaan dan parti yang sewajibnya dipopularkan, penerbit berita utama tv3 lebih condong untuk melakukan 'servis aircond' secara berlebihan terhadap individu yang merupakan isteri kepada pimpinan negara.

kerajaan BN itu dipilih oleh rakyat.
mandat telah diberikan kepada BN untuk mengetuai kerajaan.

parti dan kerajaan adalah 2 institusi yang dimiliki oleh rakyat. sewajarnya jurnalisme dan pemberitaan media dokongan institusi tersebut mendokong kepada ucaptama dan kerja yang telah dilakukan oleh 2 institusi penting tersebut dan bukannya isteri pemimpin.

4 hari lepas aku ada mengeluarkan artikel mengenai kesederhaan dr siti hasmah yang menjadi isteri kepada negarawan ulung sepanjang 22 tahun pemerintahannya.

dr siti hasmah memilih gaya yang berserdahana namun ia kelihatan cukup menawan. anggun dan menarik personalitinya.

sewajarnya penerbit berita tv3 memahami maksud tersurat dan tersirat artikel ini.

teguran ini tidak bermakna gap akan berkonfrontasi dengan tv3. biasalah sedangkan lidah lagi tergigit.

jangan disalah anggap maksud teguran ini. teguran ini berdasarkan kepada persoalan satu isu sahaja. kami sepanjang 3 tahun ini adalah penyokong utama gerakan tv3 dalam menyingkap bejatnya pakatan.

aku mohon agar pihak pengurusan tv3 berhentilah dalam melakukan agenda 'servis aircond' kepada individu yang dimaksudkan.

diluar sana institusi kerajaan dan parti lebih ramai perlu dihighlight kan. individu itu bukan berada dalam kelompok institusi. cukup-cukuplah.

rakyat nak melihat apa yang yang berhormat lakukan.

rakyat nak melihat progres kementerian dalam mendahulukan rakyat.

rakyat nak melihat suara lantang pimpinan parti menelanjang bejat pakatan.

tun dr mahathir selepas 2004 antara suara pengkritik utama perjalanan kerajaan. hasil daripada kritikan dan hasil daripada ketidak endahan telah dicernakan keputusannya pada pru 2008.

pada perenggan awal aku memberitahu jurnalisme secara giat yang dilakukan oleh media telah menyonsangkan pemikiran rakyat dan mengakibatkan peralihan undi.

berita yang dilakukan itu merupakan kritikan massa.

hari ini berita yang dilakukan pula adalah kipasan melampau massa pada individu yang namanya tidak termaktub dalam urustadbir institusi kerajaan dan parti.

'sindrom redwan farid ' ini perlu dimatikan dengan kadar segera.

71 comments:

Kutip said...

AKU SETUJU SANGAT2. AKU TUNGGU SAJA BILA LA BLOGGERS PRO-KERAJAAN NAK MENEGUR HAL NI. AKU INGAT AKU SORANG JE PERASAN, RUPANYA RAMAI LAGI.

P/s: Kepada kerajaan dan TV3, teguran ini teguran membina, supaya terhapusnya anasir2 yang memberi modal untuk pembangkang gunakan menjelang PRU13 nanti. Fikirkanlah.

UMNO PARTI PENJARA said...

Baik punya berita









'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Undi BN Undi HARAM- Media BN Media Porno. Pemimpin BN gila PANTAT. FUCK Wanita UMNO.
http://blog1Malaysia.blogspot.com/

Anonymous said...

Aku sokong gak. Mamat tu lebih2, RM pun hari2 kluar TV3 ntah ceta apa2. Seblm PRU12, RTM ngan TV3, ari2 kluar statement LGE , " Jgnlah bagi menang tsunami..." Kena belajo dari pengalaman.

Anonymous said...

TV3 terbuka, benar tetap benar.. Syabas TV3.. BONGKAR LAGI!!!

ANACONDA said...

AKU FIKIR, ADAKALANYA AKU SETUJU DGN KAU GAP...

TERMASUK PANDANGAN KAU TENTANG DATIN SRI ROSMAH MANSOR, AKU FHM ITULAH YG KAU MAKSUDKAN...

NAMUN D SEBALIK KELEMAHAN DATIN SRI ROSMAH MANSOR YG D PERHATIKAN ATAU D PERKATAKAN, ADA BAIKNYA JUGA KAU LIHAT AKAN KEBAIKAN BAHKAN KEUNGGULAN BELIAU...

D HATI KECIL DATIN SRI ROSMAH MANSOR INI JUGA SUDAH PASTI YG BELIAU MAHUKAN AGAR SUAMINYA TERUS KUKUH & TEGUH...

PERSEPSI ADALAH PERSEPSI JUGA...

BAGI AKU, KITA FIKIRLAH YG TERBAIK & POSITIF AKAN DATIN SRI ROSMAH MANSOR...

AKU YAKIN DATO SRI NAJIB ADA KEUPAYANNYA YG TERSENDIRI DLM MENANGANI PENAMPILAN ISTERINYA...

MMGLAH KALAU KAU NAK BANDINGKAN TUN DR SITI HASMAH DGN DATIN SRI ROSMAH MANSOR AKU FIKIR TAK ADIL UTK MEREKA BERDUA...

MEREKA BERDUA ADA PERBEDAAN YG KETARA...

BIARLAH RAKYAT YG MENILAI...

TTG TV3 PULA, MEREKA MENCARI ISU SENSASI WALAUPUN ADA KALANYA ISU ITU PERIT UTK D TERIMA...

KESAH BUDAK TINGKAT 4 KE, BUKIT KENA GONDOL KE, MEMORI ITU DAH BERLALU...

ERA KINI KETA MAHU MENANG DGN CEMERLANG, GEMILANG & TERBILANG BERSAMA KEPIMPINAN DATO SRI NAJIB...

YG SALAH TTP SALAH, KEPINCANGAN & KETERLANJURAN BAIK D PERINGKAT NASIONAL & NEGERI YG LEPAS TELAH KITA TERIMA JAWAPANNYA PD 2008...

MANA MUNGKIN PEGAWAI2 KERAJAN D SELANGOR LUPA AKAN TRAGEDI SIALAN MEREKA TERIMA PENYAPU YG MEMBAWA DENDAM YG TAK BERBELAH BAGI...

SO, ADA PRO DAN KONTRA...

LWN TTP LWN...

KDG2 MANUSIA INI MMG SELALU LUPA BILA DIA SEDANG POPULAR...

KEPADA RAKYAT MALAYSIA KONSISTENKAN UNDI ANDA KPD UMNO/BN, TIADA PARTI YG JAUH LEBIH BAIK PEMERINTAHANYA SELAIN DARI UMNO/BN...

Servant of God said...

Aku setuju 200%!

Aku tak tau laa ada orang TV3 yang baca blog GAP ni atau tidak, tetapi aku harap khabar ini sampai kepada mereka.

Banyak lagi isu semasa yang perlu ditunjukkan. Ramai orang pro-UMNO/BN yang bekerja berhempas pulas untuk rakyat, namun tidak diberi publisiti.

Aku harap TV3 memahami.

Anonymous said...

well said

wb16250 said...

TV3 sememangnya punyai agenda tersendiri..rupa2nya ada diantara bloggers yang dapat 'membaca" agenda tersebut...bertindak lah sebelum nasi dah jadi bubur!!

Esperalzi said...

Sudah kalau dah terlalu banyak dlm kuah pun buatkita susah nak makan kuah tu. TV3 ni lebih sudu dari mangkok dlm banyak hal...

Anonymous said...

politics = trust no one...

Anonymous said...

Betul tindakan bro GAP jangan keterlaluan menerbitkan individu yg disebutkan raayat akan meyampah facuskan kepada berita2 yang lebih menarik contohnya apa yang terjadi pada negara luar dan apa yg dinikmati olih rakyat Malaysia yg tidak terdapat dinegara2 lain

Teropong Ajaib..Do-Re-Mi said...

Mmng udah lama aku perhatikan TV3 niii...macam Media Zionist Yahudi Mabuk...dlm keadaan suasana "Politik" yg kritikal di alami oleh UMNO/BN...TV3 sepatutNya condonglah sikit ke arah BN...mmng leee nak tunjuk 'Demokrasi'...tapi implikasiNya "Long Term" Nya teramat buruk....nak membina Negara yg "Majmuk"...x semudah yg di duga..!!! fikir2kan lahhhh.

Anonymous said...

Tiap kali aku buka TV3 mesti ada 3 benda ni. Rosmah, Seks video dan Mamak Pulau Pinang.

Tak de lain berita ke?

Hamdan Rukun said...

BRO,

PANDANGAN BIJAK DAN TULUS. TAK PAYAH MINTAK AMPUN MINTAK MAAF. DAH BETUL APA KO CAKAP NI !

Anonymous said...

Fuh, mendalam tul maksud gambar dlm entry ni ye bro GAP...

Anonymous said...

Bro anaconda,

Teguran GAP ni ada betulnya. Bukanlah kita nak mengatakan ds rosmah tu jahat mcm syaitan atau satu anasir yang sangat buruk. Kita sedar nak tanak dia banyak juga jasanya kepada masyarakat.

Tapi kita kena faham, reputasi rosmah tidaklah sebaik mana bukan sahaja dimata pembangkang malahan rakyat atas agar sendiri. Contohnya keluarga saya yang tiak menyokong mana2 tapi bila tgk rosmah dah over expose dekat tv3, mereka makin naik menyampah. Harus diakui, dikalangan umno sendiri pun ramai yg kurang selesa dgn cerita rosmah ni, sorry to say, kalau anar liabiliti pakatan.. Rosmah sudah jadi laibiliti kepada BN.

Kene fikirlah, kenapa pakatan yg tengah sibuk dgn promosi bersih tetapi bila muncul saja satu cerita karut mengenai rosmah, seluruh media dan cyberwar mereka mengalihkan serangan kpd rosmah. Ini kerana mereka sedniri tahu, serangan terhadap rosmah sangat berkesan. Andaikata ada jutaan rakyat malaysia yg membenci tindak tanduk bersih kerana menyesakkan kuala lumpur, kini kebencian mereka terus beralih kpd rosmah. Ini hakikat yg kita terima. Tanyalah 100 orang ditepi jalan, saya percaya 90 yg akan mengutuk rosmah.

Jadinya tindak tanduk tv3 mempromosikan rosmah secara berlebihan ini cuma membunuh BN. Kalau faridnredwan nak membodek.. Dia boleh pergi mampossss!! Menyusahkan kita yg berperang habisan di bawh ini.

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

GAP GUA SOKONG SAMA LU

Anonymous said...

sudah gentar ke gap?

kah kah kah..

aku tengah bayangkan kalau Babi Negara di bakul sampahkan apa jadi kt gap ni..tunggu dan lihat..

keh keh keh keh

alip mim nun wau = sarkas

Anonymous said...

Betul kata GAP tu publiciti berlebihan untuk RM beri peluang pembangkang buat fitnah.

Anonymous said...

salam..

diharap tuan pemilik blog ini dapat lihat dan meneliti kandungan klip video dibawah ini. klip video ini adalah usaha2 dakyah dan propaganda DAP yg memburukkan kerajaan. Diharap ambil tindakan sewajarnye. Tkasih.

http://www.youtube.com/watch?v=Kt224G3c6WE&feature=player_embeddedReport

http://www.youtube.com/watch?v=-1IbAw0024c

Anonymous said...

TEPAT sekali bro.GAP

Secara peribadi saya pernah highlight benda yg sama dlm komen2 saya di dalam blog. Saya pernah komen di dlm blog UMNO Wangsa Maju dari tahun lepas.

Over expose pada individu atau org2tertentu ini akan memakan diri UMNO dan Kerajaan.

Acara mengampu hendaklah dimansuhkan! Tak kira lah dari isteri pemimpin ke, professional ke, NGO etc.

Rakyat nak tengok Kerajaan & pemimpin buat kerja. Sibuk buat kerja. Ini kena highlights.

Objective nya, biar rakyat tengok betapa susah pemimpin UMNO dan kerajaan nak bina Malaysia, disebaliknya tunjuk pembangkang yg hanya tahu 24 jam berpolitik shj.

Ingat penonton semakin bijak menilai.

~ Peneroka

Anonymous said...

aku tau sape puncanya..tak lain tak bukan, si chairman bela antu raya yg suka publisiti..muka pun bengis semacam..ceteka ceteka..

Anonymous said...

Isteri Rais Yatim juga terlalu berkepit kelihatan over sampai sidang akhbar pun ternampak mukanya rakyat biasa tak suka.

Ini teguran ikhlas. Dalam kita bertungkus lumus menaikan BN kadang-kadang imej isteri pemimpin membuat orang tak suka. Terutama orang utara, pantai timur mereka sukar terima.

Anwar ejen Yahudi said...

Sungguh tepat. Aku juga setuju.
Bukan over exposed lagi dah. Super over exposed.

Dari tak rasa apa-apa, naik muak jadinya.

Mungkin niat DS Rosmah baik. sebagai contoh permata negara. Bagaimana berdentumnya pembangkang gembar gembur projek ni spt biasa membazir la..tak de return la..bla..bla.. aku setuju kewujudan permata negara 100%.

Semoga tiada lagi anak kita yg luar biasa cerdiknya masa kanak-kanak, dah dewasa keje tebar roti canai. Sape ntah nama budak tu aku lupa. RUGI.

Kalau dari dulu ada PERMATA negara, hari ini tidak mustahil kita sudah ada pemenang hadiah Nobel. Balik2 org kafir, org Yahudi yg menang. Menunjukkan mereka la bangsa yg paling hebat. Orang Melayu dan Islam juga boleh jadi sehebat mereka.

Anonymous said...

kalau pun tak boleh ikut peribadi Tun Siti Hasmah, janganlah lebih-lebih dari suami..

Persidangan wanita pertama tu...hadoi...

Anonymous said...

Bro GAP
Tepat pada masanya, isteri gua kalau tengok berita TV3, bila expose muka RM terus tukar channel Astro, liabiliti berat dlm BN

Anonymous said...

Gua tak paham mende ni..gua mmg menggong.. yg gua paham kilang Carlsbergh makin besor..nape ek ??

Anonymous said...

Kebetulan minum kat warong masa tu berita, ramai pompuan bila expose muka RM dlm TV3, semua kata meluat, kena pulak isu cincin tu, fuuuh mcm langau diorang komen

Anonymous said...

Senang citer mcm ni laa..direct nih ! kalo Rosmah pakai tudung mcm bini Anwar..semua orang suka dan cayunk !

Anonymous said...

tahniah bro GAP... teguran yg tepat sekali..

setiap kali aku sembang dgn family, kwn opis, kawan sekolah,jiran hatta org yg aku tak kenal sekalipun kalau keluar bab rosmah pasti kami kutuk kaw2 punya.. perasan meluat kepada rosmah ada setiap masa sampaikan dia buat benda baik pun rasa meluat.. mungkin sbb terlalu over expose sgt.

Anonymous said...

Nak buat camne kalo DS Rosmah sendiri yg suruh highlightkn diri dalam berita. Aku pun ada dengar, rakyat meluat dgn DS Rosmah ni...

Anonymous said...

Entah kenapa agaknya rakyat ramai yg tak suka DSRM. Saya pun kurang minat bila tengok dia walhal bukan DSRM ada buat apa2 yg tak baik pada saya pun. Compared to TSHasmah, sampai skrg pun saya masih suka.

Agaknya sebab DSRM tu rupa macam stuck-up kot atau mungkin sebab dia 2nd wife DSNR atau mungkin cara dia berpakaian yg nampak sangat mewah atau mungkin sebab rambut dia yg di-set begitu besar sedikit hari dulu..

Inilah manusia.. bila dah tak suka.. yang baik pun nampak tak baik. Inilah kelemahan manusia. Saya pun tak tahu macam mana nak tukar persepsi saya pada dia.

Even bila dia buat charity pun rasa macam tak ikhlas (walaupun dia mungkin ikhlas).

Lebih2 lagi bila fitnah2 banyak yg ditabur oleh Pembangkang.. pasal shopping trips dialah, pasal suka menyanyi masa eventlah etc lagilah rakyat yg memang dari awalnya dah tak suka semakin tak suka (walaupun berita tu mungkin tak benar)

.. maybe DSRM patut jadi low profile sekejap kot.. no need to be so visible..

Anonymous said...

Suami takutkan bini... susah lar.. kalau tak takut bini .. senang lar.. tak suka dgn controlannya tendang jer ketepi.. KAWIN lagi satu.. apa mau takut!

Nyonya Mansor said...

""".. maybe DSRM patut jadi low profile sekejap kot.. no need to be so visible..""" Yes.!! same view..."DSRM" Demi 'survival' Bangsa Melayu satu undi melayu yg menyokong UMNO...very2 important...pada kaca mata wanita2 Melayu..."DSRM"(Wanita No.1 M'sia)...tersilap 'Sarong'

Anonymous said...

HARAP2 Dia paham...dan kendur kan diri...jadilah isteri dbelakamg tabir sj...

Anonymous said...

Mantan MB Selangor hadiah penyapu kepada penjawat awam ramai yang marah. Itulah salah satu kesilapan besar BN tumbang di Selangor. Dulu ramai yang hadir ceramah pembangkang mendengar pidato pembangkang yang banyak salahkan kerajaan BN. Namun begitu apabila Pakatan Rakyat berkuasa di Selangor barulah ramai yang sedar PR lebih teruk daripada BN. DAP semakin naik tocang.

Penditakainsingkat said...

GAP bukan menegur DS Rosmah tetapi menegur TV3.

Sebagai jentera penyiaran yang penting dan sangat rapat dengan rakyat, TV3 perlu merakyatkan program dan strategi pemberitaannya.

Jurnalisme yang lebih matang dan mengutamakan keperluan kerajaan dan parti pemerintah perlu menjadi fokus penerbit.

Penerbit TV3 terutama yang bertanggungjawab terhadap program pemberitaan harus bebas dari penasihatan yang salah.

Pengerusi dan penerbit di TV3 perlu berjiwa besar dang sentiasa menganggap kewujudan mereka adalah untuk memantapkan dan meneruskan kelangsungan agenda agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

terpaksa beli TV 54 inci. bila Rosmah keluar TV aku rasa TV aku kecik. hahahahahahahahahaha.

Rosmah Mansor is The Real Big Momma.

Anonymous said...

cubalah tanye RTM n TV3. kalau ade geng kat sana baik tanye skrg. sesiapa atau mana2 ketua editor berita TV atau surat khabar yang tidak cover bile rosmah mansor ada dalam sesuatu majlis diminta untuk memberi surat tunjuk sebab. ini kenyataan dan bukan main2.

Melayu Perak said...

kita perlu highlightkan sekarang bahawa staf-staf media prima sudah berani sokong pembangkang...ini tidak boleh diterima kerana media prima adalah entiti kerajaan....

Anonymous said...

Anon 5:52 pm bro..

Gua setuju dgn lu.

Mmg tabiat ma'anusia. Perasaan cemburu, khianat dan iri hati sudah jadi flesh and blood.

Ko tengok mak cik2 quarters dan pak cik pak cik2 jawatan kuasa kedai kopi. Dorang boleh satu hari mengumpat dan menghina orang.

Aku tak nampak pon DSRM melakukan apa2 yang kurang baik. Aku rasa kalau dia dok diam pengumpat dan pengutuk akan katakan yg DSRM tu isteri PM yg tunggul.

Hai mcm maknusia ni. Walau bagaimana pun DSRM seribu kali baik dari si JIJAH yg mempertahankan suami nya yang MEMBEDAL CHINA DOLL, MEBEDAL BONTOTS, MEMPORAK PERANDAKAN BANGSA, AGAMA DAN NEGARA, MEMFITNAH ORANG LAIN, BERSEKONGKOL DGN YAHUDI dan yang lain korang tolong sambongkan tak kuasa aku.

Outsider.

Anonymous said...

BRO,
ada kalangan ketua jabatan kerajaan atau agensi kerajaan bertindak secara kroni dan memberi APC kepada yang kakitangan bawahan sebulu dgn nya. Begitu juga dengan prmorion dan recommendation dari ketua ajbatan yg serong kepada ketidakamalan yg demokrasi. Kroni dalam jabatan kerajaan masih berlaku.

Saya anggap ini sbagai tindak tanduk yg merugikan kerajaan. Kerana tindak tanduk ketua jabatan ini tidak melakukan transparensi atau pemilihan anugerah APC secara demokrasi. Amalan pilih bulu ini akan menjahanamkan BN/UMNO. Kerana diluar sana sudah ditiupkan pemikiran apa saja bentuk amalan kerajaan di pesongkan.

Sudah tiba masa ketua jabatan ini menghentikan perbuatan dan amalan pilih kasih dan sebulu dlm pemberian apc atau promotion di jabatan dan agensi ekrajaan kerana ini nanti akan diambil kira oleh rakyat berkenaan untuk condong kepada pem,bangkang yg konon liberal dlm pemeberiaan kurnia. Saya rasa ada kebenaran nya.
So wake up ketua ketua kerajaan dan agency, peranan and sangat penting dlm memdapatkan sokongan kepada kerajaan.

Menteri menteri/adun berkenaan sila lah melawat Facebook atau blog dan rajin rajin menjawab tohmahan orang ramai tenteng kerajaan. Kerana lambat laun fitnah ini akan menjadis esutau kebenaran. Saya tak mahu bertukar kerajaan selain dari BN/UMNO.

Di sabah rata rata pemuda benci BN/UMNo dan berfikiran sempit. Sila lah pakar atau mana pemimpin datang melawat blog blog ini dan sila beri jawapan dgn adil dan benar. Saya benci melihat Malaysaikini dan Malaysia Insider yg membuka ruang kepada orang ramai sewenang wenang memburukkan kerajaan.

MARIAM MOKHTAR aktif menulis dlm Mkini dan Minsider tidak malu malu memburuurkkan kerajaan. Saya kira its time for us to do soemthing and rebutt apa yg mereka kata tentang kerajaan.Salam GAP.

Anonymous said...

pelik ceritani,masa keluar cerita cincin rm24juta.bloger pro umno senyapje,pastu kuar kat utusan meloya kumpul duit dari kecik baru dpt beli cincin rm24 juta,arini baru bloger pro umno tunjuk maklumat kastam yg lain pulak dari yg mula dikeluarkan olih bloger pro PR, ni apa cerita...mula2 kumpul duit sendiri dari kecil,skrg kata tak beli,susah sgt ke nak tukar2 maklumat dlm satu2 egensi.rekod perjalanan rakyat luar negeri dtg sini pun bolih hilang,,,kat malaysia semua bolih....

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin mendedahkan pihak kastam di raja Malaysia (KDRM) cuba melindungi
transaksi pembelian cincin berharga RM24.45 juta yang dibeli isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Menurutnya, sebaik sahaja siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dilakukan ke atas individu bernama A. Krishnan, sistem kastam di kargo Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur telah mengalami masalah.

“Sebaik sahaja siasatan SPRM bermula maka sistem kastam di Kargo, KLIA telah ‘down’ hampir 3 jam.

“Kakitangan agen pengurusan kargo tidak lagi boleh mengakses sistem kastam seperti biasa selepas itu, pelbagai ‘syarat’ dikenakan semuanya dijalankan secara ‘manual’,” kata Badrul atau dikenali Chegu Bard.

Beliau berkata, satu pekeliling turut ditampal di papan kenyataan kargo di KLIA, namun ditanggalkan beberapa jam kemudian kerana mungkin tidak mahu arahan
rasmi itu ‘dibocorkan’.

“Kami telah menjangkakan sebelum ini data dalam sistem ini mungkin saja akan dipadamkan atau dipinda untuk menjaga ‘Imelda Rosmah’. Bayangkan dalam kes
lebih serius iaitu kes pembunuhan Altantuya rekod imegresen pun boleh dipadamkan,” katanya.

Menurut Chegu Bard, Sabtu lalu KDRM mengeluarkan borang asal yang hanya boleh dicetak oleh pegawai tinggi kastam atau agen pengurusan terlibat, berhubung transaksi itu.

Katanya lagi, borang yang dinamakan ‘borang 2′ dikeluarkan pihak kastam untuk membuktikan berlian itu dibawa keluar ke Singapura 4 hari selepas ia dibawa masuk ke negara ini.

“Kononnya belian itu hanya untuk pameran belian yang dibuat di rumah VVIP sahaja dan kemudian dibawa keluar semula ke Singapura,” kata Chegu Bard.

Menurut sumber dalaman, kata Chegu Bard, kewujudan borang kedua tersebut menyatakan pembelian berlian menggunakan ‘hand carry’ dan borang secara manual keluar ke Singapura.

Chegu Bard berkata, sumber itu juga memaklumkan Freight on Board (FOB) pembelian tersebut berbeza, sedangkan FOB adalah nilai sebenar barang yang dibeli mengikut
harga invois.

“Nombor daftar ROC Jacob & Co pun tak sama, sepatutnya jika barang masuk untuk pameran dan sebagainya seharusnya ada terma ikrar, tetapi sebaliknya dalam sistem kastam ketika belian itu masuk lansung tidak wujud sebarang terma ikrar hanya untuk pameran dan akan dibawa keluar semula,” Chegu Bard memetik sumber tersebut.

Chegu Bard berkata, sepatutnya sekiranya dakwaan itu tidak betul, Rosmah- yang digelarnya sebagai Imelda Rosmah perlu tampil untuk menafikan dakwaan itu.

“Bagaimana pula dengan gelang ‘zebra’ dan jam ‘zebra’ yang juga keluaran Jacob & co yang jelas ada gambar Imelda Rosmah menggunakannya ? Adakah Jacob & co hanya bagi pinjam kerana dia terpulih menjadi duta produk Jacob & co ?,” soal beliau

memang jeles said...

diharap rosmah mansor pun membaca blog GAP ni.. supaya jangan jadi syokk sendiri.. atau pun kalau dah kemaruk sangat bekerja suruh jer bertanding kerusi parlimen.. bila menang boleh la di lantik jadi menteri mana2 yg sesuai.. media pro kerajaan pun jgn lah pasang kipas laju sangat.. nanti terbakar lak motor kipas tu..

seti mahanum said...
This comment has been removed by the author.
Tukang Spin said...

Aku pun perasan benda ni dah lama dulu. Ingat lagi tak mcmana TV3 over exposed Allahyarhamah Datin Seri Hendon (bini Pak Lah). Time tu TV3 seolah2 terlalu nak ambik ati beliau sehinggakan obsesi beliau pada batik dan kebaya nyonya hampir setiap hari ditayangkan di TV3. Siap ada ruangan khas kat TV3 utk promosi batik dan kebaya nyonya hanya semata2 nak rapat ngn beliau. Bila allahyarhamah dah takde, TV3 mulai rapat pulak ngan Datin Sri Jeanne.

Dan kini TV3 senantiasa nak berdamping ngn DSRM. Aku tabik spring ngan idea bernas permata negara tu dan memang baik utk negara. Tapi aku mintak sangat2 kat TV3... tolonglah!Tolonglah!Tolonglah...janganlah lagi siarkan apa saja aktiviti atau program yg melibatkan DSRM kat TV3. Biarlah rakyat mengenang jasa DSRM tanpa pendedahan oleh TV3. Insya Allah, sekiranya DSRM benar2 ikhlas, rakyat akan menyayangi dan mendoakan kesejahteraan kepadanya walaupun wajahnya tiada dalam TV. Tapi akhirnya rakyat akan tau jugak sejauhmana besarnya jasa DSRM pada rakyat.

Servant of God said...

Eh, heran yek?

Mana pi budak hingusan tuh?

Semalam masih terkinja2 dia tabur penipuan kat blog nih.

Takkan dah serik sebab kena berdas2 balunan ngan komentar GAP? Aku yakin, apa yang korang beri dia semalam setakat muqaddimah.

Hmm.. agak lemah semangat gak juak2 penyembah peliwat yang muncul dua tiga menjak nih.

Mungkin tak lama lagi kita akan berhadapan dengan hitman PR kat blog nih?

Pegh... mesti balun kiri kanan punyalah!

p/s: Ooo budak hingusan... mana kau? Kita tak abis diskas lagi nihh.. soalan aku kau tak jawab lagi...

Melayu Perak said...

ooi bangang 8.19 pm...

tak pernah ada tajuk hadapan cerita cincin rosmah dalam utusan melayu...itu cerita rekaan pkr..gambar pun photoshopkan...

Melayu Perak said...

anon bangang 8.30 pm...

tak payah lah copy and paste orang dah bincang habis...dah tutup kes...ko tuh yang tertinggal keretapi..

Majlis Kedai Kopi said...

Ehh...eleeeeee...Pro PKR niii...murahhh sangat...itu suma stratigik2 Pro PKR tegar...pasal "Cicin DSRM & Jacob & Co." ..nak larikan ISU sebenar..."Ahlul Fitnah wal jamaah"..tuuu lah koja2 depa....Mahaguru depa "Al-Juburet"...x bnyk citer...saman aje RM..Trillion...gunakan mana2 Mahkamah Tinggi...kalu x caya Mahkamah sini...giii kat Mahkamah Antarabangsa 'Hauge' Belanda....bawa segala2 fakta2 dan "Evidence". biarkan depa tercirit2 kena bayar...bila kalah nanti...!!!

Servant of God said...

Anonymous said...

pelik ceritani,masa keluar cerita cincin rm24juta. [...] kuar kat utusan meloya kumpul duit dari kecik baru dpt beli cincin rm24 juta,[...]

July 20, 2011 8:19 PM

------------------------

Keldai singkat akal je percaya photoshop low class tuh...

manuk said...

lagi satu gap...
aku perasan sejak dsnr jadi pm..nama tun razak di agong2kan secara berlebihan..
ni pon ada yg dah mula nak meluat...

Anonymous said...

kpd gap. terus je la dgn isu ni utk masa dpan kerajaan ni jugak. jgn lah gap bagai tkde ... pulak terus terang ajer nama yg dimaksudkan itu agar dapatlah membuka mata dan dok diam2 mcm bonda kite semua. blajar lah dari kesilapan lalu jika ada seseorang seperti budak tgkt 4 tu. thnks gap.

Anonymous said...

dalam bengap n bodohnye blog ni ade jugak pandainye. hahahahahahahaha


ingat! Hosni Mubarak jatuh kerana isterinye yang terlebih expose.

Zeinal Ben Ali pun jatuh kerana isterinye yang terlalu mengcontrol tampuk pemerintahannye.

Malaysia tak lama lagi akan ikut le.

PR akan meletakkan gambar Rosmah Bin Mansor utk diarak selepas ini sebagai tanda benci kepada UMngok.
Kemarahan anak2 muda akan meluap2 kepada Rosmah seperti mana marahnya rakyat Tunisia kepada Laila Ben Ali. Tak percaya tunggulah nanti!

Anonymous said...

remember muzik2 anjuran tv3 ada unsur2 freemason n illuminati.

tv3 denied dan cakap kebetulan semata2. did you buy their explainations?

can we assume that CEO of TV3 is freemason or illuminatis' agent like anwar or KJ?

just a thought!

Anonymous said...

Akhirnya GAP & konco2 pengampu UBNnya.. menjilat segala "hingus & danur" yang diluahkan kepada para pejuang Islam dan pejuang rakyat selama ini atas maksud mengampu Najib dan Bininya itu selama ini ...............

Para juara rakyat sudah lama lihat dan maklum kebejatan para2 ketua2 lanun bangsawan UMNO/BN tu......

Pencacai2 UBN saja yang hipokrit & bebal menilai mana yang benar dan bersih....

Belaci2 upahan dan hamaba2 sahaya UMNO saja yang macamm orang mabuk pertahankan LEGASI JIJIK MINDA KORUP MAHATHIR dan PEWARISNYA.. NAJIB yang takut bini tu.....

Najib dengan penuh angkoh kebaratan memperbodohkan rakyat di Abad ke 21 ni.... tapi dia dengan penuh dayus tunduk menyembah Nafsu Bininya Rosmah FLOM... Kalau bini sendiri Najib tidak boleh dibimbing kepada ajaran Islam, bagaimana Najib layak memimpin membimbing rakyat kepada Islam dan keadilan ....????

Hahahahhaaha.... gap & co. mu dah minum kencing sendiri......

Anonymous said...

la..ada plak si bongok nak citer lagi pasal mesir?? Umpama bulu idung dgn bulu cimpanzi. Tak malu ke wei?? Juta juta lawan 50,000? eh, 10,000?

kakakakaka......

Anwar ejen Yahudi said...

soalan pagi ini.

siapa yang minum kencing sendiri?
dari tutup kilang arak kepada BESARkan kilang arak..
Jawapannya PASberg.

siapa yang makan taik sendiri?
dari mengkafirkan sbb bekerjasama dgn kafir kpd bekerjasama dgn KAFIR HARBI
Jawapannya hamPAS.

siapa yang jilat kahak hijau?
dari negara Islam kepada negara Islam takde dlm Quran
Jawapannya PASngok.

siapa yang hirup ludah sendiri?
dari membangun bersama Islam kepada ISRAEL for all eh..PAS for all..
Jawapannya PAS pis pus.

Orang UMNO, kalau pemimpin dia tak betul, dia berani tegur. Sbb tu Hisham amaran, KJ boy, termasuk isteri PM berani ditegur.

Bukan mcm PASngok..kena kencing samapi basah kuyup punnnn...sanggup angkat maruah DAP komunis moden 'over my dead body'..

alahai...PASngok..PASngok..

sila ..sila..teruskan aktiviti anda di belakang penyokong kuat bahawa nama Allah boleh disyirikkan.

Apa saja la.. said...

SOKONG! Sikap suka "service air-cond" sedikit sebanyak membuatkan rakyat macam saya ni menyampah dengan kerajaan. Lagi satu, staff2 badan2 kerajaan perlu juga di highlight supaya tidak bodoh sombong, ego dan bongkak ketika menjalankan tugas. Saya dan rakan2 menghadapi kesulitan dan juga sakit hati ketika berurusan dengan golongan ini. Nada kurang ajar selalu didengari ketika bercakap melalu telefon. Terima kasih.

Pakar Tipu Sunat said...

He..he..he...pro>PKR...marah nampakkk..!!!..Comments-blok GAP pon dapat di masuk tanpa IZIN....Udah dasar "Juburet"...X kenal yg mana Halal dan yg mana Haram...Kah..kah...kah...eeee geli geleman akuuu...

Anonymous said...

Bila tak dapat tunjuk jam omega mula la nak pusing bab cincin lak.....bodoh sangat ke benda cincin (kalau betul) tu nak istihar kat kastam...sarungkan je kat jari (kalau betul)sapa pun tak perasan.....nampak sangat ini salah satu lagi fitnah dari entah sekian banyak fitnah PR

Anonymous said...

Tv3 lain hal rtm asal berita dok tayang anak yatim brucap.pasal politik.pembakang la.budaya la.bahasa.ari2 tgok bosan jgak.dulu nampak die mcm bgus sgt.berita pm sikit je berita anak yatim lebih..cuba komen sikit

Anonymous said...

mintak maaflah ya..aku tak kuar mengundi kali ni...parti yg selama ni mnjadi hrapan aku sjak dulu dah tak membawa ertinya lagi kepadaku...frust...org kampung je.

kopi said...

tok Jib kawin la lagi satu, dah mampu apa salahnya, kami rakyat tumpang gumbira.

ala kadar>>Kadarisman(Jawa) said...

Comment From Anonymous said...mmng leee...RTM...Miskin..rating penonton> paling tercorot....penontot2 miskin di pedalaman ajeee yg menonton...tapi xpe lah kot..ada jugak baikNya

Anonymous said...

RTM hari-hari siar menteri ini dengan bininya. Ikut contoh menteri lain bini tak menyibuk.

Anonymous said...

usah kita cara hal org..caralah hal kita sndiri.. semua jd aman.tiada permusuhan berlaku...

Anonymous said...

boring boring boring

tembeleng said...

Anon 8:19pm
"masa keluar cerita cincin rm24juta.bloger pro umno senyapje,pastu kuar kat utusan meloya kumpul duit dari kecik baru dpt beli cincin rm24 juta,arini baru bloger pro umno tunjuk maklumat kastam yg lain pulak dari yg mula dikeluarkan olih bloger pro PR"

-----
"masa keluar cerita cincin rm24juta.bloger pro umno senyapje"

Senyap sebab belum ada fakta nak rebutt. Tak macam blog pro PR, tak ada fakta boleh main terjah aje. Dah kantoi tak nak mintak maaf pulak tu, malah kona kat lain.

-----
"arini baru bloger pro umno tunjuk maklumat kastam"

See? Dah dapat fakta baru la boleh bising. Sila ambil iktibar.

-----
"...yg lain pulak dari yg mula dikeluarkan olih bloger pro PR"

Setahu aku, "bukti" dari puak PR tu dapat dari Internet je. Bukti baru ni dari borang sebenar. Siapa tunjuk dulu tak semestinya bukti dia yang tulen. Tengok "gambar" Tian Chua pasal Najib dengan Altantunya pun dah tau pattern permainan blogger pro PR.

Anonymous said...

On the exact same day another earthquake occurred. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]mulberry outlet[/url On a field trip with his class, Nathan was supposed to have received a special lunch for his allergies, but was mistakenly given a bagged lunch that included a peanut butter and jelly sandwich, trail mix with peanuts and a peanut butter cookie. [url=http://www.goosecoatsale.ca]http://www.goosecoatsale.ca[/url] Fsxuvypgz
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora bracelet charms[/url] Aqvmekulv [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose canada[/url] jvwmoxxts