Saturday, July 2, 2011

CIRI NEGARA KEBAJIKAN PAS.

 Wakil NGO yang juga merangkap Presiden Persatuan Terapi Kecantikan Malaysia, Profesor Dr. Clara Chee mendakwa, di kawasan Pandan Indah sahaja, terdapat lebih 80 pusat urut.

"Berdasarkan pemerhatian kami juga, lebih 200 pusat urut beroperasi di Klang selain berpuluh-puluh lagi wujud di Kuchai Lama, Damansara dan Ampang Jaya.

"Persoalan yang timbul, sekiranya hanya 60 lesen dikeluarkan pihak kerajaan negeri pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), ini bermakna lebih banyak pusat urut beroperasi secara haram di Selangor.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar di sini hari ini, bersama wakil-wakil NGO seperti Badan Amal Wanita Petaling Jaya, Pertubuhan Hua Zhong, Pertubuhan Hindu Sangam, Persatuan Wanita Kwang Tun, Keselamatan dan Kemajuan Kampung Persekutuan Ampang dan Persatuan Pembangunan Kerjaya Malaysia.

24 comments:

Servant of God said...

Alhamdulillah, orang semakin nampak sumbangan Pakatan Rakyat.

Semoga semua rakyat Malaysia, tidak kira agama dan bangsa, menolak Pakatan Rakyat dan memilih kembali Barisan Nasional.

Amin.

Sangtawal Sakranta said...

salam GAP,

kalaulah betul seperti apa yang didakwa dibawah ini :

http://sa-melayu.blogspot.com/2011/05/anwar-larikan-wang-kertas-rm500-dan.html

Ia sangat sangat serius!!! pihak berkenaan tunggu apa lagi???

Anonymous said...

Makin banyak tukang urut makin banyak pelacuran. Tahniah kepada semua orang-orang Melay DAP,PAS dan PKR. Ini yang kamu mahu?

tokGURU said...

PAS : PARTI AJARAN SESAT
PAS : PARTI AJARAN SYAITAN
PAS : NEGARA KENAJIKAN
.................Setelah lebih 50th baru tahu menubuhkan negara Islam tiada dlm Al-Quran ?
........betapa lamanya tok guru hamPAS tinggal dlm kegelapan dan kesesatan.......................
Terima kasih DAPig kerana menyedarkan tok guru hamPAS ttg kebenaran alQuran................

hangkedee said...

Membangun bersama Isle sebutan pun tak betul bagaimana nak buat negara ISLAM...kemudian menyalahkan pihak lain dan berlutut kepada kafir cina laknattullah kemudian menjilat Dapig kepada negara berkepelacuran bukan berkebajikan ...Takebeer...serban habak Hampas haram jadah.

Melayu Perak said...

ini lah agenda kerajaan selangor fuckatan rakyat...

rumah urut bertapak melebihi jumlah masjid

makan hasil haram dari cukai keatas rumah urut ni...

kalid gagap cepat-cepat lah letak jawatan...kamu tak urus selangor dengan baik...lagi teruk...

Melayu Perak said...

sila baca fakta lynas...Berikut adalah fakta-fakta penting yang perlu diketahui tentang Lynas;

1) Projek Lynas merupakan satu kejayaan besar kerajaan dalam mendapatkan pelaburan dari luar negara dalam jumlah yang besar malah ianya dipersetujui serta diakui oleh pemimpin DAP Leong Ngah Ngah yang mana turut disiarkan dalam tabloid cina.

2) Dr. Che Rusli Ahli Parlimen PAS Hulu Langat yang mana merupakan pakar radioaktif juga mengatakan bahawa projek ini tidak berbahaya dan mengikut piawaian antarabangsa.

3) Loji Lynas yang dalam pembinaan di Gebeng dipasang dengan sensor radiasi dan peralatan terkini dalam mengendali pencemaran.

4) 12 kolam simpanan sementara yang dilapisi dengan plastik padat berdentisiti tinggi turut dibina dan diletakkan di dalam tanah akan dilapisi dengan tanah liat bagi membolehkan tempat simpanan tersebut kedap air yang mampu menahan tahap radioaktif sehingga ia dikeluarkan.

5) China menghasilkan 97% daripada bekalan dunia manakala Jepun merupakan pengimport terbesar Rare Earth. Ketika kedua negara ini mengalami perbalahan diplomatik China menggunakan logam berharga ini sebagai senjata untuk memaksa Jepun tunduk serta berdamai dengan mereka.

6) Dalam teknologi menghasilkan telefon pintar dan kereta hibrid produk Rare Earth merupakan sumber utama bagi Jepun. Kerana mereka bergantung sepenuhnya kepada Rare Earth.

7) Rare Earth mengandungi tahap radioaktif yang paling rendah.

8) Lynas enggan meneruskan pelaburan mereka di China berikutan sekatan ke atas semua produk akhir. Manakala cukai import dan eksport untuk Rare Earth dikenakan sebanyak 25% selain sekatan juga turut dikenakan. Ini membuatkan harga bahan berkenaan berganda-ganda.

9) Sebelum komited untuk menempatkan pelaburan mereka di Malaysia Lynas telah pun menerima kelulusan untuk membina kilang Rare Earth mereka di Australia malah China juga turut memberi kelulusan yang sama. Walaupun ada kes di Boutou di mana tahap radiasi dilaporkan mencemari sumber air utama penduduk setempat.

10) Malaysia dipilih kerana lokasi strategik dengan pasaran, mempunyai akses kepada bahan kimia yang berkualiti tinggi, peralatan dan juga kemahiran teknikal yang miliki Malaysia diperakui oleh pihak Lynas.

11) Lokasi Pelabuhan Kuantan juga dilihat lebih strategik untuk aktiviti pemerdagangan, China tidak dipilih kerana lokasinya yang jauh dan tinggi jumlah cukai importnya manakala Australia lokasinya dilihat tidak strategik dari segi geografi.

12) Tempoh pengecualian cukai selama 12 tahun yang diberikan kerajaan adalah kerana status Lynas sebagai perintis Amoco dan WR Grace selain itu Lynas akan mempromosikan pelbagai produk industri pendokong di Malaysia yang merangkumi perabut, kimia baja dan lain-lain. Secara tidak langsung ianya memberi manfaat yang besar kepada industri peruncitan F&B di Malaysia.

13) Lynas juga telah bersepakat dengan lain syarikat untuk menukar produk sampah kepada konkrit. Tahap torium yang boleh diubah menjadi produk sampingan yang tidak berbahaya seperti agregat semen yang digunakan dalam pembangunan jalan.

14) Pembangkang yang diwakili Fuziah Salleh cuba untuk menghentikan Lynas dengan tujuan untuk menghilangkan keyakinan serta kepercayaan negara luar kepada negara dan bangsa Malaysia dengan ini Malaysia dilihat tidak mampu membuat keputusan walaupun ianya berdasarkan standard antarabangsa dan undang-undang.

15) Rang Persetujuan Perlesenan Lynas adalah dari Agensi Pusat di bawah MOSTI dan Perkhidmatan Industri dan Tenaga Atom Licensing Board (AELB) dan dipantau penuh oleh Agensi Tenaga Atom Sedunia (IAEA).

16) Kelulusan lesen kepada Lynas tiada kaitan dan kena mengena dengan Kerajaan Negeri Pahang.

Melayu Perak said...

17) Panel bebas daripada (IAEA) turut dilantik oleh kerajaan pusat berikutan timbul kebimbangan terhadap aspek keselamatan projek berkenaan. Seramai 10 orang pakar yang diakui arif dalam ilmu masing-masing dilantik menanggotai panel berkenaan yang dipimpin oleh Dr. Tero Varjoranta dari Finland di mana beliau merupakan Pengarah Bahagian Bahan Bakar Nuklear dan Teknologi Limbah IAEA.

18) Pakar-pakar iaitu Jan Van Der (Belanda), Dr. Leo M. Lowe (Kanada), Prof. Dr. Balagopala Pillai (India), Dr. Dennis Wymer (Inggeris), Scawela Ulric Hanna Kajander (Findland), Dr. Horts Monken Fernandes (Brazil) dan Hiroko Raticliffe yang bertindak sebagai pembantu pentadbiran.

19) Semua ahli panel yang dilantik ini mempunyai kepakaran khusus dalam perlindungan sinaran, penilaian keselamatan, pengurusan sisa, pengangkutan dan tindakan pembaikkan.

20) Misi pasukan ini adalah untuk mengkaji semula tahap pematuhan terhadap Piawaian Keselamatan Antrabangsa. Terutama berkaitan dengan tahap keselamatan radiasi.

21) Tahukah kita bahawa Indonesia, Vietnam dan Bangladesh yang merupakan negara lebih miskin dari Malaysia telah pun merancang untuk memulakan projek ini dimana mereka bakal mengendalikan loji nuklear sendiri menjelang 2020.


22) Bahan mentah yang digunakan oleh Asian Rare Earth di Bukit Merah ialah bahan 'Tin Mining Tailings' yang mana mana ianya berbeza dengan yang digunakan oleh Lynas. Di mana 'Tin Mining Tailings' ianya 50 kali lebih tinggi tahap radiasinya.

24) Rata-rata pekerja Lynas akan menerima 2 millisivert /setahun tahap radiasi dibandingkan dengan mereka yang merokok sekotak rokok sehari dimana ianya menerima 150 millisivert/setahun tahap radiasi.

25) Para pekerja di loji ini hanya menerima 10% radiasi tambahan sebagaimana diterima dalam kehidupan harian para juru x-ray perubatan dan pergigian.

Anonymous said...

pikir mudah la.. apasal kerajaan australia sendiri tidak membenarkan lynas membuka kilang nie kat australia sendiri.. australia luas dan ada padang pasir, sedangkan lynas adalah dari australia... mesti ada yang x kena... repot semua orang boleh tulis....

Anonymous said...

cube senaraikan bilangan rumah urut dalam tempoh 3 thn pentadbiran PR dan bandingkan dengan bilangan rumah urut 50 thn pemerintahan UMNGOK...

Anwar ejen Yahudi said...

Woi, Khalid Gagap,

Tak malu ke woi, bukan Islam mempersoalkan kebanjiran, aku ulang ye..KEBANJIRAN rumah urut a.k.a sarang pelacuran di Selangor??

Khalid Samad gereja oh...khalid. Tahniah la ye.. sesudah memperjuangkan ARAK, kini kau perjuangkan pula PELACURAN.

Dengan kata lain PAS sudah bersekongkol memperjuangkan PELACURAN!!

HIDUP PAS!! TAKE BEER!!

Servant of God said...

Anonymous said...

cube senaraikan bilangan rumah urut dalam tempoh 3 thn pentadbiran PR dan bandingkan dengan bilangan rumah urut 50 thn pemerintahan UMNGOK...

July 2, 2011 11:57 AM

-------------------------

Buat apa nak senaraikan, bodoh?

Dah nyata rumah2 urut kat Selangor ni haram, takde permit pun boleh beroperasi.

Pandai korang tak "keluarkan permit" untuk pusat2 maksiat nih, tapi lepas tuh suruh orang buat, ek?

Memang Pakatan Rakyat dasar penipu. Kat Penang, kerajaan DAP pun sama. Dalam laporan kat website kerajaan pun nak menipu lagi.

Pakatan Rakyat nih penipu dan hipokrit. Kenapa nak sokong dorang?

Anonymous said...

Hanya yang dah pi tau berapa sebenarnya rumah pelacuran.

Kalau dibandingkan antara negeri yang betul-betul mempunyai sarang pelacuran, Johor la yang akan menang pertandingan ni. Setiap hujung minggu, penuh dengan pelanggan seberang tambak.

Tak percaya? Pi tanya China Doll tu yang keluar video.

Anonymous said...

mana x banyak rumah urut pemimpinnya kaki sontot..

Anonymous said...

itulah KEMAJUAN dan KEHEBATAN hasil sumbangan PAKATAN RAKYAT..tahniah kepada KERAJAAN SELANGOR, AHLI PARLIMEN DAN ADUN2 SELANGOR, PENASIHAT EKONOMI..dan juga PENYOKONG setia PAKATAN RAKYAT, negeri SELANGOR sudah maju...piirahhh!!!

Anonymous said...

Aku org klang...memang betul pun makin bnyk rumah urut.Sakit mata aku.Tahniah PR kerana selama 3 thn ni korang menternak rumah2 urut, hotel2 murah 'moden & berkualiti tinggi'yg makin bersepah termasuk di shah alam kawasan melayu.. pandai korang ek...nk menjahanam kan lagi anak2 melayu...pakai teknik perang saraf zionis nampak?Bila jadi camni paspispus pon melalak melolong kata kerajaan pusat tak islamik.korg tu islamik la sangat...gi la dakwah diri sendiri & kawan2 sebantal korg tu oiii.. take beer~

Jeepers Creepers said...

maksiat dan kemungkaran adalah antara kebajikan PAS kat umat islam Malaysia.

Anonymous said...

baru tahu ke kat klang banyak rumah urut.. aku penduduk klang.. aku PRU 12 dulu pangkah PR sebab nak ada perubahan kononnya, rupanya perubahan yang makin teruk.. aku x nafikan yang semasa kerajaan BN kt selangor dulu rumah urut sudah ada.. tapi ada pemantauaan.. tapi bila PR amik alih, makin banyak plak.. berganda2.. tu belum lagi kedai2 mesin slot kuda yang merata2.. langsung x ada pemantauan.. aku dok klang dari aku lahir sampai la ni.. aku nampak perubahan tu.. so Pada ANON12:14 x payah la nak compare2 dengan negeri2 lain.. kalau nak compare, compare selangor dulu dgn sekrang.. pada ANON11:57, x payah senarai2.. meh datang klang aku tunjuk..

Anonymous said...

Berurut itu adalah satu kebajikan, Marilah menuju negara berkebajikan.

PD ANJING2 PAS said...

PRO PR DAN PRO BN

MARI SINI.AKU NAK TEMBERANG

JGN KATA..TEMPAT URUT..

TMN2 Skrg dah jd kg cina babi..

sekarang anjing bersepah...xda lesen besepah..
dah report apa kesannya wahai babi2 PAS'..
AKU ULANG WAHAI BABI2 PAS

ANJING XDE LESEN HUKUMAN NYA DITEMBAK...


APA JADI BABI2 PAS..CINA2 DAP BUAT DEMO RAMAI2....kau MAKIN MENJADI LAHHH

KORANG2 Masa BN ADA KUASA DISELANGORR
XBERANI LA MCM NI...BUDAK2 La ni xboleh merayau2 ..anjing byk dengar tu BABI PAS...(suruh bersatu xnak ikut je anwar main isu komunis..pkr dia bertandingkat mana pas bertanding kat mana...modoh piang betui la)..
MENTALITI CINA KALU DAP MENANG...BUKAN DIA RESPECT ORG ISLAM...(pas bodoh dengar ni) ..CINA MAKIN NAIK TOCANG.MAKIN BERANI'..(pas bodoh dengar ni)


TENGOK MELAYU BANGKIT..Bersatu....cina prof tu mula sound pakatan ..BUKAK MATA LUAS2 WAHAI PAS BENGAP..AKU bukan benci pas..tp pasal bodoh tu menyusahkan jugak...

Servant of God said...

Anon July 2, 2011 1:44 PM,

Bagus. Bagus sekali nukilan kamu.

Aku cukup tabik!

Terima kasih yer, semakin banyak benda aku boleh tibai Pakatan Cibai nih.

Teruskan perjuangan!

nok said...

banyak soalan yg tersurat dan tersirat tak mampu di jawab oleh Pas sehingga kini....BN terutama UmNO bukan lah parti yg perfect...dan tidak ada mana2 negara pun di dunia ni yg dapat memenuhi setiap kehendak rakyat...

PR di lihat sanggup membuat apa saja demi kuasa dan pemimpinnya sanggup mengambil risiko dgn mengadaikan keselamatan rakyat...di tambah bersekongkol dgn puak2 tanpa merasa bersalah dan di lihat pengkhianat negara....cuba bayangkan kalau mereka dapat putra jaya??? bukan setakat menangkap pada penentang2 mereka tetapi akan lebih zalim dari apa yg di buat oleh kerajaan sekarang...

terpulanglah pada rakyat jalan mana yg harus di ikut......tepuk dada tanya selera....ingat keamanan dan kebebasan bukan mudah untuk di kekalkan....tanpa pengorbanan oleh semua rakyat..

ANH said...

terima kasih melayu perak atas fakta menarik tentang lynas.mmg betul ape yg ko tulis tu n aku dh dpt info tu dr abg ipar aku yg keja as engineer kt lynas.

berkenaan rumah urut, bkn nk ckp berlebih2, tp mmg kenyataan n sgt ketara.aku duk kota damansara b4 PR ambik alih selangor.cube korang sume dtg kota damansara sekarang n tgk keadaan kt sini.rumah urut n hotel murah berkelas tinggi terlalu bnyk kt sini.sini area perumahan, aku tk taw asal bnyk gile hotel kt sini.da mcm tmpt pelancongan plak.n dataran sunway dah jadi little taiwan/hongkong.silalah dtg lawat aku boleh jadi tour guide :)

nok said...

MB selangor puppet aje bro...dia tak boleh buat apa pun....kesilapan semua pada Ahmad Bodohwi...aku cakap tak berselindung pemimpin macam Khir toyol , Mike tuson tu cukup lah..jgn pilih lagi...dan mungkin ada lagi kat kebinet...nanti tuduh kata tak ada bukti...tapi rakyat senantiasa memerhati..

kita bising bila PR buat tohmahan pada peminpin BN...kadang2 ada isunya agak relevan...Hishammudin tu apa yg dia buat keje kat KDN???? yg pilih dia Najib..cuba bayang kan kalau dia jadi PM?????aku minta pada tuhan jgn le jadi kenyataan...KJ pun sama harus di singkirkan supaya tak jadi liabiliti pada parti...

Parti pembangkang ditubuhkan untuk check & Balance pada k'jaan...tapi di Malaysia ni lain sikit mereka cuba nak topple k'jaan dan merancang nak jadikan 'Republik' macam spore.....lately ni ada pulak puak2 nak jadi kominis pulak....