Friday, July 15, 2011

DR ASRI , LU DAH LALOK KE ?

dr asri kata islam tak beri pemerintah lesen untuk lakukan apa sahaja.

dr asri kata putrajaya menggunakan pemimpin agama untuk mempertahankan kuasa sebagaimana yang berlaku di timur tengah.

otak kau la dr asri. ambiga lahanat yang jelas memperjuangkan pemurtadan lina joy dan bersekongkol dengan pas takde pulak kau cakap dan bidas sebagai paksi yang cuba nak menghancurkan keamanan kat malaysia.

dr asri, apa orang malaysia ni tak dapat makan langsung ke sampai kau cakap pemimpin melayu ni macam zalim sangat ?

lesen ? lu cakap macam orang lalok kena ganja lah bro. 
isu bershit ni dah jelas crystal clear. 

YDPA kata jangan buat demo.
bershit buat jugak demo.

dr asri lalok pertahankan hak orang berdemo yang tak sampai 10 ribu orang, tapi kenapa dr asri tak pertahankan pulak HAK RAKYAT MALAYSIA BERJUMLAH 27 JUTA ORANG YANG MENOLAK DEMO ?

lu cerita apa ni ustaz, dah banyak sangat kena shisha ke sampai tak boleh bezakan motif ambiga dan kenapa rakyat tolak bershit ?

kalau pemimpin malaysia ni dah zalim sangat, baik kau berambos la ke libya,syria dan mesir yang kau agungkan sangat 'revolusi' dorang tu.

otak lu la dr asri.

82 comments:

Anonymous said...

SENANG-SENANG AJER KATA TANYA DAH LALOK KER?KORANG NI PASTI DAPAT LAKNAT/BALA DARI ALLAH SWT NANTI.TUNGGU DAN LIHAT.

Anonymous said...

dr.asri harus bertaubat]\

Anonymous said...

Ini sekoq lagi dari Permatang Pauh .. entah apa2 lar orang matang pauh ni.. macam2 gila la hangpa ni..

Anonymous said...

PAS telah terima bala kerana terlebih kurang ajar... PADAN MUKa PAS keparat dan bangsat

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum brader,

Aiseyman! Tampaq dahi nampak syeikh?

Kadang kadang kena juga bagi sedas dua, no sebab musim sekarang Melayu dan juga Muslim mudah laloq!

Apa apa pun, Selamat BerJumaat, bro!

Anonymous said...

KADANG2 YANG BIJAK2 MACAM NI PUN TAK BOLEH BEZA YANG MANA BETUI ATAU TAK BETUI. ULAMAK MACAM NI YANG SUSAH KITA NAK IKUT. MUNGKIN DAH MINAT KAT AMBIGA BOLIWOOD KOT?

j3bat said...

Dr asri, nabi kata kena taat pemimpin walaupun dia zalim selagi mana pemimpin tu masih bersolat. Dulu lu juga yg ajar gua benda ni sekarang apa dah jadi bro ?


"Akan berlaku selepas peninggalanku nanti para pemimpin yang tidak mengikut petunjukku, tidak mengikut sunnahku dengan panduan sunnahku. Akan muncul pula di kalangan kamu orang-orang yang hatinya adalah hati syaitan (manusia berhati syaitan). Aku (Huzaifah) bertanya: Apakah harus aku lakukan jika aku menemuinya? Baginda bersabda: Hendaklah kamu mendengar dan taat kepada pemimpin walaupun dia memukul punggungmu dan merampas harta bendamu". [HR Bukhari & Muslim]

"Dari Wail radiallahu anhu berkata: Kami bertanya: Wahai Rasulullah! Bagaimana pendapatmu jika kami mempunyai pemimpin yang menahan hak kami dan mereka meminta hak mereka dari kami? Baginda menjawab: (Sewajarnya kamu) sentiasa mendengar dan mentaati mereka kerana hanyalah atas mereka apa yang mereka kerjakan dan atas kamu apa yang kamu kerjakan". [HR Muslim (1846)]

Dari Abdullah bin Masoud radiallahu anhu berkata: Rasulullah sallallahu alaihi wasallam bersabda: "Sesungguhnya akan berlaku selepas peninggalanku sikap pemerintah yang merampas harta kamu dan berbagai-bagai yang kamu ingkari. Para sahabat bertanya: Apakah yang engkau perintahkan pada kami wahai Rasulullah!? Baginda bersabda: Tunaikanlah kewajipan kamu dan berdoalah kepada Allah untuk mendapatkan hakmu". [HR Bukhari 13/5. Muslim 3/1472]

Imam Nawawi berkata tentang hadis di atas ini: "Dalam hadis ini terdapat suatu perintah supaya mendengar dan taat, walaupun si penguasa zailm dan kejam. Hak untuk diaati tetap wajib djunjung,tidak boleh memberontak kepadanya. Bahkan semestinya tetap bertaqarrub dan berdoa kepada Allah untuk menghilangkan kejahatannya dan menolak kerburukannya". [Lihat: Syarah Muslim 12/232. An-Nawawi]

Ibnu Allan rahimahullah pula berkata: "Pada hadis ini ada perintah supaya bersabar menghadapi takdir Allah dan redha atas ketetapan yang manis atau pahit, serta pasrah terhadap hekendak Allah Subhanahu waTaala yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana". [Lihat: Dalil Ghalihin]

Pemimpin, penguasa atau pemerintah wajib ditaati kecuali setelah terbukti ia melakukan kufur yang nyata.

*Sikap Ahli Sunnah Wal Jamaah terhadap pemerintah & pemimpin Islam, Oleh: Ustaz Rasul bin Dahri

Anonymous said...

ulamak macam mane umno ikut?? rase mamak ikut la ulamak mane umno ikut...

Anonymous said...

Dr Asri ini manusia biasa juga. Tetapi malang nya beliau nak kan kepada perhatian, sampaikan pemikiran itu terlalu terkongkong dalam sesuatu isu sahaja tanpa berdaya untuk menilai dari segi keseluruhannya. Beliau harus belajar tentang equilibrium atau keseimbangan, kepentingan, objektif serta cara pengawalan dalam sebuah negara yang bermasyarakat majmuk.- candekura

Anonymous said...

Bila PAS nak tegakkan islam... Kwn UMNO cakap "MCA berkata keputusan kerajaan Kedah melarang pusat-pusat hiburan tertentu termasuk karaoke dan disko beroperasi sepanjang bulan Ramadan mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997, adalah bertentangan dengan manifesto pakatan pembangkang sendiri"

Anonymous said...

GAP. Lu jaga skit mulut lu. Jangan nak hina kaki ganja pulak. Apa yang lu samakan Ar.Asri melalok dengan kaki ganja pulak. Dia hisap rokok pun tak. Hisap ganja tak boleh buat orang lalok la GAP. Kalau minum arak, bole lalok, sampai tak sedar diri. Tanya la Hishammudin Rais.

Dr.Asri ni pun satu. Jangan la buka mulut tak tentu pasal. Dia ni orng Bk.Mertajam. Bukan Permatang Pauh.

RD

Anonymous said...

aku nak ketawa dgn nasib si najib nih..fobia dgn baju kuning di malaysia sampai tengok taik sendiri kuning pun boleh demam kuning..

cabut gi britain jumpa pula dgn ratu elizebert pun pakai baju kuning..

malang sungguh nasib si najib anak razak ni...

gathort said...

bercakaplah apa yg sekadar yg kita benar2 tahu..takut2 kita cakap org kena laknat,kita sendiri yang terlaknat sebernarnya

TERBAIK SAAT INI!!:
UMNO Sudah Mengambil Alih KFC Holding??
SIAPA KATA DUIT TAK BOLEH BAAK MASUK KUBUR!!

Anonymous said...

ASRI wahhabi al Bughah...pancung je dia tu hidup menyusahkan org islam ..hukum hakam dr mulut dia tak habis habis kontroversi....jaga jaga yg dalam umno tu geng2 dia juga ..takut kena tangkap je depa masuk umno

Anonymous said...

Didalam hal BERSIH ni... yg patut di BERSIHKAN ialah si pembalun jubur atau membalun perempuan JALANG.. kerana dilubang2 jubur dan faraj ada taik2 yg mungkin melekat pada zakar.. taik2 yg busuk itu tak kira berwarna putih atau kuning perlu dibersihkan... selain zakar jiwa juga perlu dibersihkan... saya skong BERSIHKAN PUNAI YANG DILEKATI TAIK2 BERWARNA KUNING atau PUTIH... BUSUK BEB!!!

ANTI LALOK said...

Memorandum Kepada Yang di-Pertuan Agong Sultan Mizan Zainal Abidin ibni AlMarhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah Al-Haj

Bertarikh 12 Oktober 2009.

Diserahkan oleh Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM)

Memorandum bagi pihak majoriti umat Islam Malaysia ini dikemukakan kepada Yang di-Pertuan Agong Sultan Mizan Zainal Abidin ibni AlMarhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah Al-Haj supaya menarik balik pelantikan Dr Mohd Asri Zainal Abidin (Dr Asri) sebagai Yang Di Pertua YADIM.

Alasan Memorandum ini ialah antara lainnya :-

1. NGO-NGO Islam arus perdana yang terlibat dengan Majlis Amal Islami Malaysia (MAIM) kelolaan YADIM sentiasa bekerjasama di dalam menegakkan dakwah Islamiyah di Malaysia. Hanya beberapa NGO kecil sahaja yang dapat menerima idea bahtera perubahan yang cuba dibawa oleh Dr Asri yang seringkali tidak seiring pandangannya dengan sebahagian besar ulamak dan NGO-NGO Islam arus perdana. Kerajaan sepatutnya menghormati kerjasama MAIM di bawah naungan YADIM yang telah dirasmikan oleh Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Agong. Pelantikan Dr. Asri hanya akan memutuskan tali silaturrahim yang terjalin dan MAIM akan pincang sekiranya Dr Asri menerajui YADIM.

2. Dr Asri yang terpengaruh dengan pandangan dan pendekatan ulamak tertentu juga seringkalibertentangan pandangan dengan para ulamak dan Mufti-Mufti negeri lain. Dalam berhadapan dengan perbezaan pendapat ini, Dr Asri telah mengambil pendekatan berkonfrantasi secara terbuka tanpa menitik beratkan soal adab dan kemaslahatan umat Islam keseluruhannya. Semasa menjawat jawatan Mufti Kerajaan Negeri Perlis beliau kerapkali membelakangkan pandangan Jawatankuasa Mufti peringkat Kebangsaan dan sentiasa lari dari berdialog secara tertutup dan beradab, sebaliknya mencari populariti di media. Keadaan ini akan menyukarkan YADIM dan MAIM untuk bergerak sekiranya tiada hubungan erat dengan Mufti-Mufti.

3. Dr Asri mendakwa dirinya dan pengikut-pengikutnya sebagai ahlu-sunnah tetapi mereka menolak dan tidak mengiktiraf kebanyakan ulamak dan umat Islam lain yang di luar dari lingkungan pengikutnya. Beliau juga tidak mengkitiraf iktikad ahli sunnah wal jamaah dari mazhab-mazhab fiqh seperti Mazhab Shafie, Hanafi, Maliki dan Hanbali bahkan dalam keadaan tertentu menolak hadith yang diriwayat oleh Imam Bukhari.

4. Pendekatan Dr Asri dan para pengikutnya telah mencetuskan berbagai perbalahan di kalangan umat Islam apabila mengkritik berbagai amalan umat Islam di Malaysia kononnya ia tidak mengikut sunnah seperti amalan membaca Yaa Sin pada malam Juma’at, amalan bertalqin, tahlil, doa selamat, seolat hajat, wirid selepas solat. Beliau juga mencerca para ulamak besar seperti Imam Nawawi dan Imam Ghazali yang tidak perlu disebut kehebatan dan keilmuan mereka. Bahkan akibat dan malapetaka yang bakal timbul dari pendekatannya ini amatlah besar sebagaimana yang sedang berlaku di beberapa buah negara Islam. Malapetaka ini sewajarnya dibendung dan bukan disemarakkan lagi.

ANTI LALOK said...

5. Akibat dari pendekatan ekstrem Dr.Asri dan pengikutnya ini kebanyakan Majlis Agama IslamNegeri-negeri telah menyekat kegiatan pengajian yang dijalankan oleh mereka. Malah beberapa guru agama dan penceramah yang sealiran dengan mereka sedang menghadapi pertuduhan di mahkamah Syariah kerana mengajar tanpa tauliah. Antaranya Dr. Abdullah Yasin yang menghadapi beberapa kes di negeri Selangor.

6. Dr Asri hingga kini mempertikaikan undang-undang jenayah Syariah negara serta mentafsirkannya tidak mengikut peruntukan undang-undang dan hukum syarak yang diterima para Ulamak dan masyarakat Islam. Dengan melantik seorang yang berpandangan dan pendekatan seperti ini, ia akan melenyapkan keyakinan dan kepercayaan umat Islam bukan sahaja kepada YADIM malah kepada kerajaan keseluruhannya atas kegagalan memelihara ajaran dan amalan Islam yang dipegang selama ini.

7. Pendekatan ekstrem Dr.Asri telah mengundang pelbagai akibat dan keresahan di kalangan umatIslam di seluruh Negara khususnya di negeri Perlis. Imam-imam di Perlis yang tidak mendokong aliran Dr Asri telah diketepikan malah baru-baru ini mereka telah ditukarkan atas alasan yang sama (beritaberita sebegini telah tersiar di dalam akhbar-akhbar utama negara). Cercaan beliau dan pengikutnya kepada amalan solat hajat kononnya ia satu bentuk maksiat dalam masjid telah mengundang perbalahandan beberapa kejadian pergaduhan.

8. Sebagai seorang yang terlalu muda serta gagal menghayati budaya adab sopan umat Islam dimalaysia, Dr Asri lebih banyak mengundang kontroversi dan merupakan seorang yang keras, elstrem serta tidak dapat menerima teguran, pandangan dan kritikan orang lain. Majlis-Majlis Agama Islam Negeri-negeri lain selain Perlis, Tokoh-tokoh agama arus perdana termasuk semua para Mufti Negerinegeri (kecuali Perlis) serta tokoh-tokoh seperti Prof.Datuk Dr.Ismail Ibrahim, Tan Sri Syeikh Ghazali Abd Rahman bekas Ketua Pengarah JKSM, Dato’ Hashim b.Yahya bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato’ Nooh Gadot dan ramai lagi amat tidak senang dengan pendekatan dan pendirian sebegini.

9. Penolakkan oleh sebahagian besar tokoh agama dan umat Islam terhadap pemikiran danpendekatan beliau dalam amalan agama adalah kelemahan besar Dr.Asri dan amat tidak sesuai untuk menerajui sebuah agensi dakwah yang ditunjangi oleh Kerajaan Malaysia. Peribadi yang lebih berhemah dan memahami manhaj dan metodologi dakwah di Malaysia adalah lebih wajar menerajui YADIM. Terdapat ramai lagi tokoh lain yang tidak kontroversi yang datang dari golongan Muslim arus perdana yang boleh dilantik menerajui YADIM dan diterima oleh masyarakat Islam arus perdana.

10. Dr Asri bukan sahaja ditolak oleh majoriti penyokong UMNO, malah beliau juga tidak disenangi oleh penyokong PAS yang merupakan 2 parti umat Islam terbesar. Hanya segelintir dari masyarakat Islam yang berpendirian ekstrem dalam hal furu’ atau perkara cabang yang gembira dengan pemikiran dan pendekatan beliau. Kami bimbang Kerajaan Persekutuan akan disisihkan oleh umat Islam dalam kegiatan keagamaan dan amalan keagamaan yang seragam dan telah sebati di seluruh Negara tidak lagi menjadi arus perdana di masa akan datang, manakala Pihak Berkuasa Agama Negeri mengambil pendekatan berbeza dari Kerajaan Persekutuan.

Diserahkan oleh Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM)

Ditandatangani oleh:

Mohamad Isa bin Abd RalipPresiden PGSMBertarikh 12 Oktober, 2009

Badan-Badan Bukan Kerajaan Yang Menyokong Memorandum ini –

1. Persatuan Pegawai-Pegawai Syariah Malaysia

2. Yayasan Sofa Negeri Sembilan

3. Yayasan Jenderami

4. Pertubuhan Muafakat Masyarakat Sejahtera (MUAFAKAT)

5. Persatuan Peguam Syarie Malysia

6. Persatuan Peguam Muslim Malaysia

7. Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM)

8. Persatuan Alumni Kolej Islam (ALKIS)

9. Jemaah Islah malaysia (JIM)

10. Persatuan Ulamak Malaysia

11. Yayasan Paksi Kedah

12. Persatuan Ulamak Kedah

13. Teras Pengupayaan Melayu (TERAS)

Gerakan Timur said...

kehkehkehkeh...

Nak buat camne bro... Bak kata lu jugak:

"dia nih ustaz akademi fantasia!"

muahahahahaha...!!!

Anonymous said...

Dr Asri ni kompom SIJIL KEDOKTORAN NYA BELI DAEI INTERNET WEBSITE.

Kementerian tolong periksa!!!

Outsider

Anonymous said...

ASRI menghalalkan Liwat berbukti ....dibuktikan oleh forum2 anak2 buah beliau sdiri....asri tu keje dia memecahbelahkan umat islam....tahan je dia kedalam ISA ...

Anonymous said...

ANAK MAT SABUN
Arghhh..memang cam sial la mamat sekor nie, nk kan publisiti murahan jerk..asal de jer issue mesti nk enter frame punya la babi nie.

Anonymous said...

ASRI lebih EXTREME ke wahhabiannya drpd nik ajiss...nik ajisss xtreme parti..asri extreme wahhabi....tiada ruang dengar pendapat ulamak lain..dia pikir diri dia je..mangkok asri tu ..padan la jais tangkap..hidup jais....hidup ISA.... tangkap dan ISA kan je dia..ulama2 ASWJ boleh brainwash dia semula kat dalam tu...

Anonymous said...

soalan kepada dr asri: ZALIM sgt ke pemerintah melaysia hr ni? tolong terangkan sbb saya tak nampak kezaliman yang dimaksudkan.

Anonymous said...

gua sokong lu gap...sebelum asri di kultuskan mcm idola dia nik ajisss...makin kusut nanti umat islam....nyah kan dia drpd arus perdana umat islam

Anonymous said...

begitu ironi perkataan lesen ni. dulu bukan dia takda 'lesen' ceramah kat selangor ke?

A.Fathi said...

dr. asri tu nak cari publisiti..tak habis2 nak famous..dulu cita2 nak jadi artis,pastu mak suruh ngaji jordan..so tak dapet lae... Org2 sokong bersih dikhuatiri jatuh murtad...sbb? mereka bersekutu dgn org yg jelas dan terang2 anti Islam...

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

DULU DIA NI NAMPAK MACAM SOKONG KERAJAAN TAPI LA NI AKU TENGOK DAH SONGSANG PULA, APA DAH JADI NGAN U USTAZ, PA DAH JADI NIIIIIIIIII.

A.Fathi said...

biasa lae...asri ni celaru, kat mana dia boleh promote diri, dia akan guna kan sebaiknya,walaupun dlm isu2 yg boleh bawa murtad..

Anonymous said...

dr asri ni minda dia dh x bersih dh.. diresapi oleh agen2 anwarisma dh..

Anonymous said...

anon11.43 .. Dia ni orang Mengkuang, dibawah Parlimen Permatang Pauh, daerah Seberang Perai Tengah, Bukit Mertajam... Betul tak?

Anonymous said...

kalau asri masuk Pas..kita bakal tenguk penghijrahan beribu2 asatizah Pas ke umno atau ke atas pagar hehehehe dulu ulamak2 senyap pasal nik aziz sebab tak mahu perpecahan umat islam kerana parti politik dan salah paham terhadap berbagai2 istilah propaganda terhadap kerajaan..termasuk sekular dll skang org dah bijak menilai propaganda dan ceramah politik........kalau asri masuk umno pun lunyai umno kena belasah ngan ulamak2 gak...sebab antara asri ngan 40ulamak umno asri lebih berpengaruh dgn mengambil sikap bermuka muka dan bertaqiyyah atas nama intelektual..wallahu a'lam

Anonymous said...

Pemerintah memang zalim... nak berjubur dan mencari jalang pun tak bolih... dimana kebebasannya? Kita nak tukar2 juga selera.. takkan nak makan apom tu jer hari2... apom pula dah nak basi...!

aku said...

ala apa lah sangat Dr.Asri ni...'bersepah' orang macam dia ni...tak caya...? cuba tanya Dr.Faisal Tehrani ka...Ustd Bob Lokman ka...bla bla bla...tak masuk lagi Ustd LGE n the gang...

dia ni bukannyer konsisten pun...yang dia 'konsisten' ialah 'memecahbelahkan' ummat...'meliberalkan' agama...bla bla bla....

sehingga meletakkan 'ilmu' dia lebih tinggi daripada 'iman' terhadap Allah yang Maha Esa....

paling 'koman' pun (depa kan suker pandang 'sepi' ja keberanian dan konsistennye bantuan kemanusiaan dan perjuangan negara ISLAM Malaysia ni...mcm lah dia sumbang apa2 yang 'hebat'....) apa yang dia buat untuk pembebasan rakyat Palestin daripada kekejaman Israel dan sekutunya....yang diluar pemikiran manusia.....? berbanding Tun Dr.Mahathir...PM DS Najib...dll

tak pun...apa hujah dia kata pasai takut..? dia patutnya cakap pasai bersyukur...pasai solat...pasai kerukunan...iman dan taqwa terhadap Allah yang Maha Esa....

oppss luper plak...dia kan 'liberal' agama...psai tu jadi haru biru ja...sampai martabat dia lebih penting daripada agama ISLAM....

gilerrr biolll!

komandomelayu said...

NUAR JUBOR ASAL CERUK TOK KUN

MAT SABU ASAL PERMATANG PAUH

DR ASRI LALOK ASAL BUKIT MERTAJAM

TUN ABDULLAH BADAWI ASAL KEPALA BATAS

SEMUA NI YG ASAL DARI PENANG BAWAK MASALAH KEPADA NEGARA!!

Anonymous said...

APA YG AKU FIKIR..??

DR ASRI NI SEPATUTNYA DIJUBAHKAN DGN JUBAH KUNING..SBB JUBAH HIJAU DAH DAH BERUBAH ANUTAN DAN FAHAMAN.


DR ASRI BERJUBAH KUNING SPT SAMI KUIL ATAU TOKONG SO BILA BERCAKAP PASAL AGAMA DAN HUKUM HAKAM PASTINYA JELAS SPT ADUN CINA BERHIDUNG LEPER DISELANGOR.

SEMAKIN BANYAK DR ASRI BERCAKAP.. SEMAKIN CELARU..

SAMA SPT JATUH DI PASIR JERLUS..SEMAKIN GERAK SEMAKIN TENGGELAM

Karl said...

GAP,

Asri ni memang lain macam sikit. Jaga2, bukan saja2 dia diminta keluar dengan segala hormatnya dari jawatan mufti tu.

aku said...

anon, July 15, 2011 11:33 AM

SENANG-SENANG AJER KATA TANYA DAH LALOK KER?KORANG NI PASTI DAPAT LAKNAT/BALA DARI ALLAH SWT NANTI.TUNGGU DAN LIHAT.
===================================

mmg senang pun nak kata org lain lalok...

sbb yang susah sgt tu nak cakap org 'sesat'...'munafik'....'kafir'...bla bla bla...

tapi terlalu senang nak 'jatuhkan' hukum hakam....dan tukaq semua 'hukum hakam' ikut citarasa sendiri bila 'berpandukan' hujah 'agama PAS'....

hang kata pasai laknat....bala...daripada Allah....tapi awat pasai kalimah Allah...pasai sumpah laknat bersaksikan Allah...hang nafi dan pertikai plak..pe kes..?

gilerrr biollll!

Melayu Perak said...

baru baru ni dia juga sokong negara islam tak ada dalam quran sokong kenyataan hadi todi...ulamak pas mabuk todi...

aku said...

anon, July 15, 2011 11:33 AM

ulamak macam mane umno ikut?? rase mamak ikut la ulamak mane umno ikut...

==================================

orang ISLAM ikut ulama' yang berpegang pada agama ISLAM....

orang ISLAM tak bezakan persaudaraan hanya sbb berlainan fahaman politik....

orang ISLAM tahu bezakan yang mana kafir harbi...dengan kafir zimmi...

orang ISLAM iktiraf saudara baru yang mualaf seperti mamak...

hang orang apa..?

gilerrr biolll!

Anonymous said...

Gitulah Doktor berkelulusan yahudi perangainya pun macan yahudi jugalah

aku said...

anon, July 15, 2011 11:44 AM

aku nak ketawa dgn nasib si najib nih..fobia dgn baju kuning di malaysia sampai tengok taik sendiri kuning pun boleh demam kuning..

===================================
nak ketawa tapi tak jadi ketawa sbb bukan dia yang fobia...tapi tetiba hang tersedar yang hang cuma 'berhalusinasi'....

===================================
cabut gi britain jumpa pula dgn ratu elizebert pun pakai baju kuning..
===================================

a'ahhh....siap gi Britain lagi...relaks ja cari pelabur asing...untuk peluang pelaburan kat Malaysia....tak terjejas pun emosi dia....

===================================
malang sungguh nasib si najib anak razak ni...
===================================
nampak mcm malang....sebab ada rakyat minoriti yang fanatik...taksub...bla bla bla.....tapi rupe2nyer yang macam jembalang si anwar n the gang tu sebenaqnyer...bernasib malang bertimpa timpa....maklumlah ke hulu ke hilir cari sokongan....tapi tak gak 'terjadi2' PM Malaysia...

gilerrr biolll!

sempit said...

ala doktor projek bukan dr perubatan

buat tajuk comparison ..dpt buat hujah kesimpulan ...buat org trnganga sket... dpt la doktor ..kan susah sesangat pun...

pastu kuar fatwa..apa2 ikut aliran politik dia... masa yg ni xbuat plak akademik comparison... tak layak pangil dr. jika xmampu buat akadmik comparison...banding kan APA YG AMBIGA GAIN ...? XNAK KE KUAR HUJAH DOKTERATE KO TU...

aku said...

anon, July 15, 2011 11:42 AM

Bila PAS nak tegakkan islam... Kwn UMNO cakap "MCA berkata keputusan kerajaan Kedah melarang pusat-pusat hiburan tertentu termasuk karaoke dan disko beroperasi sepanjang bulan Ramadan mengikut Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997, adalah bertentangan dengan manifesto pakatan pembangkang sendiri"
===================================
iye ka..? relaks larrr....tegakkan ISLAM tu bukan susah pun....announce ja...lepaih tu laksanakan ja....ape susah kan...bukan PAS selalu cakap mcm tu ka...?

biler masa la plak PAS ni konsisten dengan perjuangan agama ISLAM?...konsisten dengan 'perjuangan agama PAS' tu iye larrr....

ala apa ada pada manifesto pembangkang tu...bukan PAS terikat pun dengan pakatan rakyat...register sbg satu team pun tak...kan? so why not go ahead...mcm lah PAS peduli tentang ISLAM...

gilerrr biolll!

pak jabit kg pisang said...

setuju ngan GAP..hijrah lah ke negara lain yg dapat memuaskan hati beliau...

Melayu Perak said...

Angka-angka di laman facebook Najib dan Tun belum lagi dibuat kempen besar-besaran, berbanding dengan angka yang meminta Najib letak jawatan. Dibuang kriteria jangka waktu, dibuang kriteria berkempen dan kita ambil hanya persepsi semata-mata maka rumusan adalah seperti berikut setakat (15-07-2011).

NGO Desak Najib Resign- 191, 520 orang
Anwar Di Sukai - 321,010 orang
Najib Di Sukai - 788,232 orang
Tun Mahathir Di Sukai - 1,342,548 orang

4- Jadi siapa kah jagoan? Jika hanya 1 facebook sahaja dijadikan batu ukuran oleh pembangkang dan Pak Samad mengenai populariti DS Najib, maka alamat kalah teruk la pembangkang pada PRU 13 nanti. Semua ini akan diterjemahkan pada PRU 13 nanti.

Melayu Perak said...

GEMPAR: Nurul Izzah Mula Percaya Lelaki Itu Papanya.
Sejak bermulanya kes anwar pandikutti meliwat saiful, rumah tangga dan keluarga anwar mula huru hara, bermula dengan pemberontakan ehsan anak lelaki tunggal anwar menempelak perangai tak senonoh bapaknya dan perang antara ehsan dan nurul izzah bukan jadi rahsia lagi.

Timbul pulak video prono lakonan anwar, lebih parahkan keadaan, sampaikan hampir berentakan rumah tangga nurul izzah apa bila keluarga mertuanya percaya lelaki yang menyudu pelacor cina itu adalah besan mereka. sampaikan untuk meredakan keadaan maka terpaksalah mereka sekeluarga pergi bercuti.

Dan yang terbaru, cerita yang aku dapat dari segambut, sekali lagi rumah anwar bergegar, kali ini yang kasi gegar ialah nurul izzah, menurut sumber, nurul izzah sudah mula meragui perangai papanya, nurul izzah sudah mula percaya jantan yang menyudu pelacor cina itu adalah papanya sendiri, berdasarkan berberapa faktor, antaranya, papanya langsung tak berani saman eskay, walhal dia tahu papanya manusia yang paling suka dan cepat manyaman orang.

Faktor yang lain ialah, kegagalan wan azizah menunjukan jam omega, kalau kita masih ingat masa kempen prn sarawak, wan azizah mengakui jam omega tu berada dalam simpananya, kita ingat dia menipu wartawan je, rupanya dengan anak dia sendiri pun dia tipu, diceritakan pada aku, nurul izzah pernah memintak maknya tunjuk jam tu pada dia, tapi wan azizah bagi macam-macam alasan, ini menguatkan lagi rasa dalam diri nuru izzah memang lelaki itu adalah papanya dan eskay tidak berbohong

komandomelayu said...

MELAYU PERAK

NURUL IZZAH TAKUT LAKI DIA PUN NAK DISONDOL OLEH PAPANYA YG TENGAH KEMARUK JUBOR TU !!!

DIA TENGOK PAPANYA ASYIK RENUNG BONTOT LAKI DIA WAKTU KAT HOSPITAL!!

Anonymous said...

beliau nie mmg suka cipta kontroversi utk menaikkan nama beliau sendiri dan mgkn sarat beliau ada tercabut tu jd meroyan tak tentu hala

Anonymous said...

dr asri bahlol bin gonjol

Anonymous said...

Orang melayu ni asalkan tempek DR kat nama, pakai kepiah, waduh perasan dah hebat gatai nak buka mulut sana sini.

Siap agaknya nak dengar celoteh dia?

Perasan, TUTUP MULUT AJA LA ASRI Oooi, terpelajar sangat ka dlm bidang Agama ni? Mauk berpondok sekali lagi!

Wau Janak said...

kata pjaya guna pmimpin agama utk pthankn kuasa...sdgkn dia sendiri tak sedar-sedar diri yg pmbgkang dan kafir harbi ambiga pmbela mertad mmpergunakn pmimpin agama spt dirinya utk pertahankn kerosakkn2 dan mmcah-belahkn umat Islam? sedar2lah diri tu oii!!!!!!!!!!!!
jgn dok kata org, tp sndiri buat pkara yg sama dan mgkin lebih buruk lagi....

Dr. Nik Najis said...

Di Asri mmg ada tekanan jiwa..nak Glamor..

pakai NICK DR MAZA..

kojap sokong aman..kejap mau perang..

Anonymous said...

Video CNN orang kristian kantoi memburukkan Islam :-
http://cnn.com/video/?/video/bestoftv/2011/07/13/ac.griffin.walid.shoebat.cnn

Anonymous said...

OSTAT LUBANG IDUNG BESAR NI DAH MURTAD KER??????? DIA TAK TAU KE AMBIGA TU SAPA?????????

Anonymous said...

Dr Asri ni cari apa.Jaja sana sini macam tahu semua.Dia ni ada udang sebalik batu,ada mambang di balik awan.Kalau jantan dan berperinsip daftarlah sebagai mana ahli organisasi.Mungkin juga jaja harap mana-mana pihak melamarnya.Oii dr jangan lebih sangat nanti tak laku.

Anonymous said...

asri, lebih baik kau pegi mesir, libya atau mana2 yg kau suka, rupanya ini pengkhianat agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

gap,

tolong cari borang ahli pas bagi kat asri tuh, biar terang2 dia masuk pas senang aku nak tutuh.

Anonymous said...

kalau tak ada kes, takkanlah diminta letak jawatan sbg mufti perlis, mmg ada masalah ustaz ni.

Anonymous said...

Inilah bapak Wahabi kt Msi nie,

asyik nak buat huru - hara je kerja.

Anonymous said...

pandai asri tak boleh diikut!!! lubang idung dio!!!!!

Anonymous said...

DIA NI KONON NAK TUNJUK NEUTRAL...WOII BLAH LA!!
MASUK PAS LA, SNG CITE!!

Anonymous said...

mula2 boleh sabar beb dgn mamat gila glamor nih..tapi makin hari makin sesat lagi menyesatkan! blah sama lu!!!

Anonymous said...

hahahahah USTAZ AKADEMI FANTASIA???

jom kita afundi keluar!!!

hahhahaa!!!

Anonymous said...

Imi angkara anak Pak Kassim dr negeri Kayangan lahni! Pi lantik dia jadi Tok Peti... habih dia balun org, xkira yg dh mati ke (ulama' silam) atau yg masih hidup. Last2 dua2 kena tendang dek Sultan.

Ibnu Kassim,ahli MT UMNO patut pi nasihat kat dia ni yg dok merapu semcm. Nabi(s.a.w) tinggal pesan suruh jaga brg yg diantara dua tulang dagu iaitu lidah.

Anonymous said...

anon 3:42 pm

aku syak DYMM Sultan hambat dia keluar sbb dia ada perlekeh keturunan Syed kat ytube.

GAP KEMBALI said...

65 komen

amik kau ustaz akedemi fantasia. lalok semacam tiap kali keluar statement.

GAP KEMBALI said...

mahaguru 58

wasalam bro.. ini os-start kena seligi sekali sekala.

kemaruk publisiti mamat ni

Anonymous said...

janganla sekali sekala GAP

lemak ustart ni nanti!

bapak setan!!!

Anonymous said...

umno tersengat....

Anonymous said...

Kepada dr. Asri. ISLAM JUGA TIDAK MEMBENARKAN MANUSIA MELAKUKAN APA SAHAJA MENGIKUT KEPALA OTAK MEREKA KERANA ISLAM ITU ADA UNDANG-UNDANG DAN AKHLAK yANG PERLU DIPATUHI.

Anonymous said...

buat tak perduli je ustaz koman ni, dia ingat semua melayu boleh diperbodohkan. sekarang semua melayu sudah celik agama dapat menilai dengan baik keserasian agama dengan situasi hidup sekarang.apa-apa pun agama didahulukan baru hidup ini akan diberkati, kalau orang yang bergelar ustaz bercakap macam orang bodoh orang yang bodoh macam ustaz lagilah bertambah kebodohan orang itu

Anonymous said...

aku sokong GAP! kita kena selidik & cari motif utama kenapa demo bershit tu dilakukan, bukannya melihat kulit luarannya sahaja..kalau semua nak bersandarkan pada luaran maka selamanya M'sia ni tak akan aman.. ditakdirkan fackatan berjaya memerintah, pihak lain yg jadi pembangkang pun akan sentiasa berdemo kerana berbeza pendapat.. biarlah pilihanraya yg menentukannya bukan berdemo haram tu!! demo yg menentang kerajaan yg dipilih secara sah oleh rakyat tetap HARAM!! tak kiralah apa kata ulamak2 atau org2 yg kononnya pandai agama di pihak sebelah sana!!

AkuBukanBangau said...

eden memang mengikuti youtube maza nie,

ada satu youtube terang2 dia kata takleh menentang pemerintah selagi pemerintah tunaikan solat dan juga dia kata jgn menetang kiranya akan membawa keburukan

adakah dr.asri tidak dapat info tentang bersih, atau info dia salah

sila betulkan saya kalau tersalah faham/bagi contohyoutube terang2 dia kata takleh menentang pemerintah selagi pemerintah tunaikan solat dan juga dia kata jgn menetang kiranya akan membawa keburukan

adakah dr.asri tidak dapat info tentang bersih, atau info dia salah

sila betulkan saya kalau tersalah faham/bagi contoh

Anonymous said...

hapuskan talam dua muka....ASs SHREAK....@ Maza

zainalsamsudin said...

allah maha mengetahui, samada sesaorang itu , mengulas secara politik atau menggunakan ilmu agama yang ada pada sasaorang...insyaallah.

Anonymous said...

Dalam banyak HAL, aku sependapat dengan Dr. Asri. Dan ada juga tidak. Tetapi dalam soal demonstrasi, ada aku setuju; tapi banyak lagi aku kurang setuju.


Tapi dalam perbezaan pendapat aku dan dia, tidaklah sampai aku menghina mahupun mencerca beliau & begitu juga individu lain

Anonymous said...

Dr. Wahabi ni seorang opportunist dan sukakan publisiti. Dia ni memang suka melalut. Dengaq cerita masa kat universiti dulu dia geng PAS, lepaih tu budak2 PAS reject dia pasai kantoi main juboq. Tak tau la betoi ka tak, sebab saya pun dapat cerita ni dari junior dia yang jugak bekas geng PAS.

Anonymous said...

aku lagi dulu mmg tak minat dgn dia ni, sbb pendapat agama yg dia berikan bersifat populis bukan diatas keikhlasan utk membetulkan ummah.

kalau pak2 mufti satu malaya dari dulu sampai skrg begitu konsisten pertahankan pendapat sbb tu tak popular.

tapi dr asri, kalau duduk dikalangan pas, akan keluar pendapat membodek pas.

kalau duduk di kalangan umno maka akan hentam pas.

org mcm ni sepatutnya jangan diberi muka walau seinci.

aku mmg tak pernah minat dgn pendapat dia yg kontraversi....

pendapat ulamak salafi begitu konsisten dan berhati2, take into deep consideration of all angle, tak berani nak jual agama.

tapi dr asri boleh tukar dan jual agama dan boleh dipentik hadis dari sudut mana pun, sbb mau popular....

nanti di akhirat ko jawab la asri woii....

Anonymous said...

Si Asri ni giler glamour je..kat USM pun mcm tu..ckap berkobar2 tapi kerja hakiki selalu ponteng..mesyuarat jabatan selalu ponteng..sibuk ceramah sana sini..makan gaji buta!! kuliah selalu ponteng, kaki bodek no 1!

Mana aku tau? Sebab dia satu ofis dgn aku lah..

USM staf

Anonymous said...

inilah contoh ulamak yang jenis suka ambil kesempatan..makan keliling..paham maksud aku?..fikir sendiri

Anonymous said...

biasala..manusia mudah lupa..tun mahathir awal2 lagi dah cakap..melayu mudah lupa..bukan melayu ja..cina, india pun sama..melayu bagi..depa ambil..melayu kasi..depa ambil..lepas tu buat2 lupa..piiiirah...ustaz pun manusia pelupa..dalam ceramah dia kat masjid suruh orang jaga mulut..tapi kat luar..depalah mulut yang paling busuk..malu aku kadang2 bila dengar ceramah depa ni..

Ahlul Nujum said...

Dlm perrrramalan Hambo..melihat dalam Gelok Jampi hamba..Hok niii..Satu lagi "Si AsriLebai malang" Sama jugak dgn "Lebai Malang Hj.Hadi Bawang darul Iman kulit-bawang"...Mikaaa berdua Niiii..Ibarat Kail sejenkal Lautan dalam jangan di dugaaa...haaaa.!!!..nahhh..!! ambik/rasa kau kena belasahhhh/kutukan