Monday, July 25, 2011

EMAIL : PEMBOHONGAN FAKTA PAS DIBONGKAR LAGI.

nampaknya amarah kebangkitan rakyat marhaen terhadap pembohongan melampau pas semakin meluap-luap. kat bawah ni adalah artikel balun kiriman email daripada pembaca gap.


Perbezaan diantara perjuangan yang Rasulullah saw & Sahahat r.hum buat dan perjuangan PAS ialah DIANTARA;


1. KUASA DIBERI/DIKURNIAKAN OLEH ALLAH APABILA ALLAH REDHA KPD ORANG BERIMAN SETELAH MEREKA MENTAATI PERINTAH2 ALLAH YANG TERMAKTUB DALAM QURAN & SUNNAH RASULULLAH SAW, (surah Annur-55).

2. KUASA DIRAIH/DIUSAHAKAN MELALUI SISTEM UNDI DALAM SISTEM DEMOKRASI TINGGALAN BRITISH@CIPTAAN ROME YANG DIPERJUANGKAN OLEH PAS DAN PAS PUNYA KEINGINAN IALAH BILA DAPAT KUASA MEREKA MAHU TEGAKKAN ISLAM.

Perbezaan jelas diantara;

1. KUASA DIKURNIAKAN dan KUASA DIUSAHAKAN.

2. CARA MENEGAKKAN ISLAM MELALUI MENTAATI PERINTAH2 ALLAH YG BERLANDASKAN QURAN & SUNNAH NABI MUHAMMAD SAW dan CARA MENEGAKKAN ISLAM MELALUI PEMBENTUKAN PARTI POLITIK MELALUI SISTEM UNDIAN DALAM PILIHANRAYA.

Islam adalah cara hidup. Sebagai orang islam kita mesti buat amal spt perjuangan menegakkan islam dgn cara yang Allah suka iaitu ikuti dan buat apa yang Rasulullah saw telah tunjukkan. 

Menegakkan islam cara rasulullah, Allah pasti suka dan Allah pasti akan bantu. Menegakkan islam cara bentuk parti politik dan bertempur dlm sistem demokrasi tidak disuruh oleh Allah dan tidak dibuat oleh Nabi saw dan sahabat2. Oleh krn, ia bukan cara nabi, banyak sekali FITNAH timbul dari hasil perjuangan yg tidak sama dgn perjuangan rasulullah saw.

Ketika di Mekah, Nabi saw dan sahabat2 menjalankan dakwah kalimah syahadah(Tuntutan Rukun Islam Pertama dan Hak Kalimah Syahadah) kpd none-muslim. Pembesar2 Mekah spt Abu Lahab, Abu Jahal dlln telah menawarkan kuasa, pangkat, harta & wanita kepada Nabi saw dengan SYARAT Rasulullah berhenti daripada mentaati perintah Allah menyebarkan dakwah kalimah syahadah kpd none-muslim dan mengajak sahabat2 yg sudah islam mentaati perintah2 Allah.

Nabi saw bersabda 'andai kata kamu (mampu) memberi matahari(kesenangan dunia) kpd tangan kananku dan beri bulan(kesenangan dunia) kpd tangan kiriku, aku tetap tidak akan berhenti dari menjalankan tugasku, samada aku syahid atau agama tersebar'

Disini jelas, bahawa Allah tidak memerintahkan nabi saw utk guna kuasa bagi menyebarkan islam. Islam tegak dengan mentaati perintah Allah, namely terus menyebarkan dakwah kalimah syahadah yg merupakan hak Rukun Islam Pertama walaupun tidak ada kuasa pemerintahan.

Bila Rukun Islam kedua, solat difardhukan ketika tahun ke 10 kerasulan di Mekah, nabi & sahabat menunaikan solat dan terus menyebarkan dakwah kalimah syahadah kpd manusia sehinggalah Allah rehda, mereka DIKURNIAKAN kuasa pemerintahan di Madinah (surah Annur 55).

Oleh sebab itu, orang islam tetap berjaya selagi mentaati perintah2 Allah swt walaupun tinggal di negara bukan islam spt di Brazil, Jepun, ArgentinaSweden,MexicoHolland dlln.

Asas kejayaan orang islam bukan bila ada kuasa tetapi berasaskan ketaatan kpd Allah swt. Orang islam taat perintah Allah walaupun tidak ada kuasa, orang islam tetap berjaya spt Sumayah r.ha, Siti Khadijah r.ha & Yassir r.a yang meninggal sebelum orang beriman diberi kuasa di Madinah. Orang islam akan gagal bila langgar perintah Allah walaupun ada kuasa ditangan.

Apabila Allah MENGURNIAKAN kuasa, Nabi saw dan sahabat menyebarkan islam melalui kuasa. Selama 13tahun di Mekah, mereka belum dikurniakan kuasa oleh Allah, namun mereka terus mentaati perintah yg terkandung pada Rukun Islam pertama(dakwah kalimah syahadah) dan Rukun Islam kedua (solat) sehinggalah Allah redha kpd mereka Allah tunaikan janji MENGURNIAKAN kuasa di Madinah.

Kita mesti guna kuasa untuk mencegah mungkar. Mungkar paling besar manusia buat ialah tidak mengaku Tiada tuhan selain Allah & Muhammad rasul Allah yakni dibuat oleh semua orang bukan islam. 

Apabila cara mencegah mungkar dengan perkataan(lisan) tidak boleh digunakan lagi kerana ditahan oleh satu kuasa tentera(spt kerajaan Rom,Parsi dlln) maka kuasa tentera atau kerajaan yang menahan itu mesti diperangi atau dimusnahkan (peperangan adalah menentang tentera yang menentang dakwah kalimah syahadah dan tidak membunuh orang kebanyakan dan rakyat jelata dibawah pemerintahan yg menahan dakwah kalimah syahadah). 

Peperangan yg diperintah oleh Allah adalah agar cara mencegah mungkar dengan menggunakan perkataan dan lemah lembut dapat digunakan kembali. Penyebaran islam melalui kuasa ini diteruskan oleh zaman pemerintahan khulafak rasyidin dan pemerintahan islam seterusnya....
-- 
Thanks

13 comments:

Shaari said...

aaaa sempuuttt lagiiii .... mmg tak dapek paspispus nak jawab.

Anonymous said...

Bekas porter MAS dia ni. Taraf Kulikang!

Anonymous said...

juak pas harus bertaubat

Anonymous said...

dulu aku penah skali pi tgk sidang dewan rakyat kat parlimen. Masa tun M tgh berhujah, mamat yg ada tupai kat kepala tu asyik menyampuk mcmlah pandai sangat dan nak tunjuk terer. Kemudian tun M sergah ckp si mamat ni bukan tau apa, kejenye merapu je. Terus tun M suruh dia duduk diam2 drp merapu- buat malu aje. Aku tengok si mangkuk hayun mcm org bodoh terus duduk.

Sebenarnya mmg dia bodoh lagi bangang rupanya...

Anonymous said...

GAP MINTA PENGIRIM EMAIL..TU KARANG CERITA
MAT SABU''
AKU KEHAUSAN CRITA MAT SABU NI

KALAU EMAILER TU SETUJU LE (harap anda baca ni)

Anonymous said...

JUAK PAS HARUS BERTAUBAT

RAMBO said...

SUSAH PENCACAI hamPAS NAK TERIMA
KEBENARAN DAN BERTAUBAT....PASAL YG TULIS BENDA NI BUKAN NIK AJIS KIAMAT.......

Melayu Perak said...

tupai-tupai mahfuz bean mula balik mengongkek telinga mahfuz kiri kanan....keh ...keh...keh

Anonymous said...

bagi PAS, Islam di Malaysia akan berjaya, akan diberkati, akan dirahmati.. bila mereka memerintah.


tapi dengan syarat... ikut tleunjuk DAP

Anonymous said...

Syaitan pernah berjanji akn menyesatkn umat islam dan apbila mereka tetsedar dr godaan syaitan mereka akan bertaubat dgn zikirullah.syaitan akan terus menggoda dan sekali lg mereka akn bertaubat dgn menunaikn solat taubat.akan tetapi syaitn akn trus menyesatkn umat islam kerma itulah janji syaitan sehingga menyerang umat islam melalui agama islam.menggoda umat islam melalui agama islam.sehinga mereka merasakan apa yg mereka buat adalah betul dan benar.maka xperlu bertaubat.sdrlah agama islam disebarkan dan ditegakkn melalui dakwah bkn memerintah.ikutlah jln yg di tunjukkn rasul allah yg agung,jln dakwah.allahuakbar

Anonymous said...

jgn hina sangat mahfuz ni, dia kan professional dlm pas?

Mr Ganu said...

aku xrespek langsung smue pemerintah2 pakatan pengkangkang nih. Low class, n xde pemikiran yang jauh. contoh da ade, Sabu ngn si itam nih; Mamfuz.

Anonymous said...

Orang sampai mengamuk membunuh sakan sebab Islam tersebar luas di Eropah, di Malaysia pula orang Islam nak menghancurkannya. Otak dah terbalik.