Monday, July 25, 2011

BAR COUNCIL ATAU BAR-UA COUNCIL ?

bar-ua council ni elok dibubarkan. tukarkan peranan kamu kepada pemain politik.

bar-ua council ni asyik kondem isu yang tak memihak kepada dia. dulu masa kes mata lebam anwar, mereka desak penubuhan suruhanjaya diraja. keputusan memihak kepada mereka. rahim nor dikenakan hukuman.

hari ini kes teoh beng kok dijadikan modal pusingan bar-ua council untuk hentam kerajaan.

lepas teoh mati, didesak agar forensik sendiri dipilih untuk lakukan siasatan. pornthip menjadi wira sekejap.

bila pornthip kantoi, mereka mula pusing cerita. mula desak penubuhan suruhanjaya diraja.

namun bila keputusan dah declare teoh bunuh diri, mereka kata ini tak adil.

kenapa aku kata bar-ua ouncil ni rasis ?

pasal dorang letak baner justice for teoh beng kok kat opis bar-ua council, tanda simpatisan atas kezaliman.
tapi bila sosilawati dan rakannya dibunuh oleh india (ahli bar-ua council) yang merupakan ahli dap, kenapa dorang senyap ?
kaninabui la lu bar-ua council !

48 comments:

Anonymous said...

Dari wajah dan kulitnya terpancar wajah2 SYAITAN yg direjam.. Arwah atok aku.. bangsa ni haram utk memasuki rumahnya.. Ternyata atok aku tepat dalam mengenali manusia beriman dan Syaitan..

Anonymous said...

Kesilapan besar Almarhum Tunku memberi kerakyatan pada bangsa2 pendatang ni.. Apa dah jadi sekarang? Terimalah saja walau pun pahit!

Anonymous said...

SAPATAU CAM NE NK TGK ORGANISASI NI??
BAR DEGIL RASIST !! ANDA BERSUBAHAT pembunuhAN sosilawati...??? APASAL SENYAP


CARIK GAP. KOREK.
SAPA PRESIDEN...LEPAS TU DIA MASUK DAP KE..?

Anonymous said...

BILA DAH KERAKYATAN PADA BANGSA ASING ..BOLEH TARIK BALIK TAK??

TAK BOLEH KA KITA MINTA PLAK
DGN SPR LA AGOMNG KA?? QUEN ELIZIBERT KA

Melayu Perak said...

presiden dia pukimak lim chee wee...proksi dapig

Anonymous said...

Ayuh lancarkan kempen "boikot bar council" , jgn lagi gunakan perkhidmatan lawyer yg berdaftar dgn bar council ni.

Hebahkan keperingkat international tentang betapa rasisnya badan peguam ini.

Anonymous said...

kepada bar-ua council,

please be fair la. bila kena dgn cina, tak henti2 nak condemn kerajaan. kes sosilawati diam seribu bahasa.

memang la lawyer2 yg pembelit. tak layak dipercayai!!!

Anonymous said...

Keadilan untuk Sosilawati!!!

Keadilan TBH said...

BAR COUNCIL ke BAR-UA COUNCIL. Itu dia punya hal lah .. Pada aku yg penting sprm berdasarkan maklumat yg ada hasil drp siasatan ke atas TBH. Siasat terus dari pelbagai sudut. Aku setuju dgn Ezam bukan SPRM memberi tekanan tetapi Pemimpin DAP yg korupsi/seleweng itu yg seharusnya dipertanggungjawabkan.. Tekanan daripada DAP nd pemimpin yg takut terbongkar segala rahsia , mukin TBH tiada jalan lain . IBARAT diluah mati mak di telan mati bapak. Kerjasama dgn SPRM akan diterjah oleh DAP. Tak kerjasama dgn SPRM jelas/mukin terbukti penyelewengan berlaku. Biasalah DAP kan dah biasa ugut mengugut..

rezqeen hill said...

jahanam punya bar council.. apa pun tak bole dlm menegakkan undang².. semuanya pilih bulu dan berat sebelah.. patot dibubarkan saja bar council ni..

yg terang² jd mangsa siap terbakar hangus takmo diperjuangkan, yg mampos terjun bangunan jugak nak diperjuangkan.. buatlah 139 kali suruhanjaya diraja pun, masalah tetap takkan selesai selagi ada penjahanam dlm bar council tu..

mmg patot pun dipanggil BARua COUNCIL..

Melayu Perak said...

PERKARA YANG ANDA WAJIB TAHU MENGENAI BAR MALAYSIA & MAJLIS PEGUAM.
Posted by JAS SALLEH at 2:06 PM

AKTA PROFESION GUAMAN 1976 [APG 76] (Akta 166) merupakan akta yang diperbuat oleh Parlimen yang menubuhkan dan memberikan status penarafan BAR MALAYSIA. Satu-satunya badan profesional yang mengawalselia profession guaman ditubuhkan di bawah suatu akta Parlimen yang sebelum itu didahului oleh ORDINAN PEGUAMBELA PEGUAMCARA 1947.

BAR MALAYSIA ditubuhkan mengikut seksyen 41 dan 42 APG 76. Seksyen 41 menyatakan status perundangan BAR MALAYSIA dan seksyen 42 APG 76 menyatakan matlamat, kuasa-kuasa dan tujuan penubuhannya Kedua seksyen 41 & 42 adalah dua perkara yang anda wajib tahu mengenai BAR MALAYSIA . Keahlian BAR MALAYSIA disebutkan di dalam seksyen 43-46A APG 76.

MAJLIS PEGUAM (BAR COUNCIL) merupakan majlis pentadbiran dan pengurusan serta perlaksanaan fungsi-fungsi BAR MALAYSIA yang ditubuhkan di bawah seksyen 47 -67. Kuasa-kuasanya dinyatakan di dalam seksyen 56 , 57 (Kuasa-kuasa Khusus)perenggan (a) -(m).

Selama ini orangramai agak terkeliru dengan istilah MAJLIS PEGUAM dengan BAR MALAYSIA. MAJLIS PEGUAM adalah badan eksekutif yang menguruskan, mentadbir, menyelaras dan melaksanakan fungsi-fungsi BAR MALAYSIA tetapi mereka bukanlah entiti per se yang dinamakan BAR MALAYSIA sebaliknya mereka adalah sebahagian komponen utama di dalam BAR MALAYSIA.

BAR MALAYSIA adalah terdiri daripada komponen Majlis Peguam, Jawatankuasa Bar Negeri, Gabungan Bar-Jawatankuasa Negeri dan peguambela dan peguamcara.

Pendirian yang di ambil berkenaan dengan isu keputusan SURUHANJAYA SIASATAN DIRAJA kematian TBH oleh MAJLIS PEGUAM adalah pendirian peribadi-peribadi dan karekter bengong yang melampaui kuasa-kuasa mereka di bawah seksyen 56 & 57 APG 1976. Malah apa yang mereka lakukan amat jelas bertentangan dengan fungsi-fungsi BAR MALAYSIA di bawah seksyen42 APG 1976. Perlanggaran yang dilakukan adalah amat serius kerana ianya merupakan perlanggaran suatu Akta Parlimen dan anggota-anggota pimpinan MAJLIS PEGUAM boleh dikenakan tindakan perundangan.


KETUA HAKIM BESAR MALAYA dan PEGUAM NEGARA boleh mengambil tindakan dan membuat syor kepada Menteri yang berkenaan agar ditubuhkan sebuah SURUHANJAYA SIASATAN DIRAJA bagi menyiasat samada anggota-anggota pimpinan MAJLIS PEGUAM telah melakukan sesuatu kesalahan serius dalam menyalahgunakan kuasa-kuasa mereka di bawah seksyen 56 & 57 APG 1976 yang menyebabkan Pincang Fungsi/ Kuasa BAR MALAYSIA di bawah seksyen 42 APG 1976 kerana mencabar dan mempertikaikan keputusan SURUHANJAYA SIASATAN DIRAJA tersebut. Ianya adalah sesuatu syor yang boleh dipertimbangkan.


TEPUK DADA TANYA IMAN!

Konda Kondi said...

Salam perjuangan..saya telah pautkan blog tuan..mohon tuan pautkan saya di blog tuan..

http://keris7lok.blogspot.com/

Anonymous said...

bar council comfirm laknattullah...org kafir

Anonymous said...

Kita perlu kan lebih ramai anak2 melayu dlm bidang undang2...sekarang bidang ini di monopoli oleh bangsa2 ini...bangsa yg ramai dlm bidang undang2 akan menindas dan menipu bangsa lain yg lemah..!

Anonymous said...

BAR(UA) COUNCIL TU YANG BETUL

Anonymous said...

TBH dah jadi seekor hantu yang bodoh dan hodoh.

Hantu TBH mendapat bekalan makanan drpd PAS/PKR.

PAS/PKR sukakan hantu sbb tu tiap kali pilihanraya, tak ada isu lain kecuali hantu...hantu...hantu.

Anonymous said...

Cina kat tmpt aku ni suka ckp keling kiaa... Kling kiaa... Apa makna keling kia ni ekk???

Tolongg...!!!!

Sang Sapurba said...

salammualaikom.

nak kongsi link yg aku jumpa ni.. ulasan ni sebijik mcm taktik anuwar dok pakai sekarang.. taktik2 dlm blog ni sebijik mcm yg anuwar dok pakai

http://umat-akhir.blogspot.com/2011/07/mind-control-dalam-politik.html

Karl said...

barua council punya ahli2 bukan senonoh pun. Termasuk la mass murderer yang bunuh Sosilawati tu. Boleh pulak bagi alasan "kami (barua council) takda hak nak kaji selidik hal ahli (barua council)". Itu baru penjenayah yang kantoi. Yang masih buat aktiviti jenayah, tak kira la jenayah kolar putih ke apa ke, pun ada jugak.

Tengok rata2 loyar2 pendatang ni berat ke dapIGS, tengok idola dia karpal wilcha tu. Dasar tak kenang budi.

Nak mansuhkan hak bumi? Boleh, hak bumi tu ada sebab 1 juta pendatang dapat warganegara free, kalau nak tarik hak bumi, kita tarik balik warganegara free. Yang bukan bumi/melayu boleh dapat taraf penduduk tetap je. Ada bran?

Anonymous said...

Puak ini naik mua kerana sikap pemerintah yang terlalu 'mesra pendatang'. Bukan saje pendatang sediaada, malah pendatang baru dan PATI pun dilayan begitu mesra sehinggakan boleh membuka kedai sendiri. Mereka sepatutnya datang hanya untuk bekerja sama seperti pendatang yang dibawa oleh orang puteh dulu. Bila melihat melayu pecah seribu, mereka naik tocanglah. Sepatutnya tangkap aje sesiapa yang mempertikaikan keputusan Suruhanjaya Siasatan Diraja kerana MENDERHAKA.

Anonymous said...

Mencegah lebih baik dari mengubaat...Pihak berkenaan sila ambil tindakan sebelum terlambat...Jangan asyik berii amaaran jeeer..

zainalsamsudin said...

bubarkan saja bar council ni....nampak gaya mereka nak aktif dalam politik...mereka sebenarnya kuncu pembangkang..tubuh aje satu badan yg mengelola hal ehwal peguam ni dibawah jabatan penguam negara...

Anonymous said...

Tak tau bedzakan antara jenayah dan kes lain, tak payah le cerita. Buat bodoh sendiri sahaja.

Nak ambil kes untuk buat perbandingan, ambil le macam kes allahyarham Sarbini.

Semua bermula dengan kes tidak bunuh diri atau dibunuh dan akhir-akhirnya apabila diadakan RCI jawapan dah dapat ditilik.


Nak menipu pun untuk semua kes lain kali bagitau saja mangsa mati terkejut semasa siasiatan. Lepas tu mayat ditiup angin kencang melalui tingkap dan jatuh ke bawah.
Habis cerita.

Anonymous said...

BABI COUNCIL sbb yang ada dlm tu semuanya penyokong yang HARAM,babi haram perhimpunan haram,liwat haram(bdosa besar)zina tu pun haram jadi elok di panggi BABI sejenis binatang HARAM

Anonymous said...

memang 'Barua council' ini patut dibubarkan saja , nyata mereka berselindung disebalik nama saja ..hakikatnya mereka adalah sayap politik pembangkang !

banyak tindak-tanduk bar council yg pelik dan tidak masuk akal , banyak kelakuan mereka yg menyimpang dari landasan , banyak perbuatan mereka yg dengan nyata engkar dan biadab kepada negara , bar council tidak layak dipanggil sebagai bar council.

harus ada pemantauan rapi , harus ada mata yg sentiasa melihat dan menafsir setiap langkah Bar Council , mereka adalah gunting dalam lipatan , gergaji mata dua ..

aku melayu rasis said...

minta maaf mencelah sikit.
saudara lihatlah bangsa apa paling ramai dalam barua council tu? Bangsa yang cakapnya kita dengar berbelit-belit. Tiap kali bangsa pukimak ni cakap, ramai yang tegeleng-geleng kepala waima bila menyebut "amma"..kerjanya pun pembelit fakta. masa merempat dulu kerjanya membelit tahi getah yang tercicir dari mangkuk hasil torehan.
jadi memanglah mereka ni pembelit, putar alam. Jangan heranlah saudaraku sekelian.
suka pulak dinyatakan, ada sebahgian kecil bangsa ini yang tahu letak diri, malah lebih baik akhlaknya. walaupun begitu org kita mesti berhati-hati. bimbang api masa kecil menjadi kawan sudah besar payah nak lawan.

Anonymous said...

Senang jer...

Gubal system perundangs..

Tell Bar_ua Counsial to shut the fu_k up.

Sudah cukop MAKE DIRTY MONEY by soliciting with wrongdoers. Tak payah nak jadi politiician pulak.

those BASTARD should be made known dorang bukan INDISPENSABLE and UNTOUCHABLE.

Noticed that those VOCAL BASTARD ada lah mostly muka CINA KOMINIS.

Anonymous said...

Oh baru aku tau president dia bernama LIM CHEE WEE KAUM KERABAT DAN SEDARA MARA LIM CHEE B_ E.

Patut pe'el dan berfahaman mcm CHOW CHEE B_E.

Boleh dudok sa bilik dgn PAS sbb ketua dia pon N.AJIS. PARTI ISLAM YG MENGHALALKAN SEGALA HARAM YG SEWAKTU DGN NYA.

Anonymous said...

memang betui jalan2 nak pergi pudu raya..aku memang ternampak poster no1 ..memang geram betui...masatu belum kes TBH lagi...

memang mrk xrasa untung dpt kad pengenalan biru..sebab bapak mereka kita dah bagi biru..patut TAR bg merah cukup..lawan lagi...

skrg baru org melayu nk nyesal...dah terlambat..!!

skrg depa plak balun business melayu...hai keparat betui...

Anonymous said...

BAR 'U'AHHHH TERKUCIL...

Anonymous said...

Nak counter senang jer.

Budak2 bangla, India dan Indo yg ada byk tu kasi jer kerakyatan biar tambah org islam di malaysia.

Ko tengok apa yg Negeti Seberang buat. Cina2 Bukit yg tk tau betutur bahasa Ong Puteh bersepah semua di beri kerakyatan dgn senang jet.

Kalau melayu melaysia kawin org sana dan mintak kerakyatan, kerajaan dia beri mcm alasan.

Bukan kah itu namanya racist.

Aku harap PM DSN wajar ikot adat perjuangan. Jgn terlalu DIFENSIVE TAPI NAK KENA OFFENSIVE JUGAK.

Melayu Perak said...

AKU SOKONG BANGLA,INDON,FILIPINA MUSLIM,KAMPUCHEA MUSLIM,SIAM MUSLIM DIBERI KERAKYATAN AUTOMATIK.....

KITA TAMBAH PENDUDUK MUSLIM KE 80% BIAR 20% SAJE BUKAN MUSLIM...

MAU MENGGELUPUR CINA DALAM EKONOMI...

Anonymous said...

pm sebelum najib aja amat gua ulang amat amat percaya dengan meka ni dia snggup punahkan imej polis dik kerana puak sialan ni...kini najib nak repair bukannta mudah... byk taik, nanah, kohong, x pm dulu nak di cuci...tapi kesan nya masih kelihatan.. siapa setuju gua pun pendapat....ramai org lama amat kecewa dgn si lelap ni...

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

itulah anak haram jadah ni kalu hang nak tegak keadilan tegaklah tak kira bangsa apa, ini kalu sangkut ngan politk kelupoq lebih, tapi kalu tak ada yang menguntungkan politik, mati kena bakar pun diam saja, inilah anak haram jadah.

Anonymous said...

adakah kerajaan pr yg lambatkan kes sosilawati.lu ..pk la...beribu mcm soalan timbul dlm kes ini..hanya ALLAH yg tau sapa yg terlibat dlm kes ini.kalau nak tau...mereka yg terlibat lagi tau apa sebenar yg berlaku,kami rakyat terpinga2 apa sbnr kes sossilawati.hanya mereka yg bersalah yg tau dia bersalah,memang agak berbelit ungkapan saya.

Anonymous said...

kerana perut dan bawah perut dunia ini huruhara

Anonymous said...

Mesti tegak tak kira bangsa. Apa kesalahan Sosilawati dan 3 rakannya sehingga mereka dibunuh sedemikian rupa oleh ahli bar counsel. Dimana keadilan wahai Bar Counsel.

komandomelayu said...

SOKONG MELAYU PERAK!!

BOLEH LE KITA PAKAT TAMBAH BINI!!
HEHEHE

komandomelayu said...

SETAHU AKU 'BAR' NI TEMPAT ORG MABUK TODI!!

'COUNCIL' PULAK AHLI2 DALAM MAJLIS!!

BAR COUNCIL= TEMPAT ORG2 MEMANG KAKI MABUK TODI!!
TU PASAL SEMUA AHLI PERANGAI MACAM BABI!!!

Anonymous said...

President bar council kena disiasat samada dia dapat degree cara beli atau betul. Sebab Bodoh sangat. Buat malu peguam peguam aje..

Semua org kena terima apa keputusan suruhanjaya diraja sama seperti kita terima keputusan hakim.

Wanredone said...

sebab:...... cina kena bunuh oleh pegawai melayu sprm dalam kerajaan pimpinan melayu. itu aje sebabnya!

Anonymous said...

memang barua council haram jadah.seolah2 merekalah yg pakar dlm undang2.undang mereka ni tak boleh dipercayai.always bais.kalau dapat, kes2 yg memihak kepada mereka mesti menang tak kira. apa jua caranya.walaupun terang2an memang bersalah.kapala posing wilca & co adalah raja segala posing.mana2 peguam melayu dlm barua kunsil adalah pembelot kepada bangsa dan negara terutama sekaliumat melayu sendiri.s Ayoh mari kta semua rakyat Malaysia semua boikot bar council.raja penyelewengyg bias.

rakab said...

Bayangkan kalau terlepas kuasa ke tangan mereka........jahanammm jadinya.

Baru..aaaaa council

Melayu Perak said...

satu masa dulu bar council meluluskan graduan-graduan cina dan india yang mahu mengamalkan perguaman dengan memberi kelulusan peperiksaan clp dengan free....

Anonymous said...

Aku heran la. Punya la ramai peguam melayu berbanding peguam bangsa lain. tapi semenjak 10 tahun kebelakangan ini presiden bar council ni mesti kaum india dan kaum cina. Perlantikan Presiden dan kabinet bar council mesti melalui undian atau pilihanraya kan? mana undi melayu. tak cukup kuat ke undi melayu nak menaikkan seorang melayu jadi presiden bar council. ataupun pengundian tak berjalan dengan telus. bar council pun korup jugak.

studio jalan amPAS said...

SAM KETOT SAID:

TOK GURU……?! SAYA TAK PAHAM
LA…APA ITU NEGARA KEBAJIKAN ?!!


HAJI yaHUDI SAID:

OOOO….SLOGAN BARU KITA TU YEE…?!
BEGINI….MAKNA SLOGAN KITA TU TAK
SAMA IKUT NEGERI ….


KAT P.PINANG…NEGARA KEBAJIKAN TU…..
MAKNANYE…….DAP KASI DUIT KUDA…KITA
BAGI RAKYAT RASA……


KAT KELATE…..MAKNANYE……RAKYAT
BUKA HUTAN……KITA JUAL KASI CINA
KENYANG…..


KAT SELANGOR PLAK MAKNANYE… BABI
ARAK JUDI BETINA…SEMUA BOLEH IKUT SAMA….


KAT KEDAH…..NEGARA KEBAJIKAN
BERMAKNA….ISLAM PUNYA RAMADHAN….
DAP PUNYA HIBURAN.…..!!

Karl said...

wanredone July 25, 2011 9:52 PM

Jawapan bangang ko menunjukkan tahap mentaliti penjilat pakatan riot tegar taraf baring atas jalan raya. Apa jadah sprm nak bunuh SAKSI utama kes seleweng dapIGS? Bangang ke apa? Ko tenung la gambar tok garu ko dalam wallet tu lama2 samdol.

Anonymous said...

dah jatuh hukum nanti kita bakar aja macam kata usop wilcha