Monday, July 25, 2011

INI MEMBAHAYAKAN.

aktiviti underground (seperti perjudian,penggubahan wang haram,dadah sintetik,pelacoran dll) dikabarkan makin berakar.

maklumat panas bagitahu wang haram yang dipunyai oleh kumpulan undergorund ini berjumlah hampir RM600 billion ! aku ulang, RM600 billion.

dikabarkan ada vvip politik cuba/berjanji  nak bawak masuk wang ni 'ke permukaan'.

dulu anwar pernah gunakan wang magnum untuk modal kempen politik beliau. bangunan institut kajian dasar yang menjadi pusat think tank anwar dibeli menggunakan wang judi.

politik dan kegiatan bawah tanah tak dapat dipisahkan.

artikel ini baru mukadimah.

24 comments:

Anonymous said...

Ya! Wang segala2nya.. terutama orang2 UMNO, wang adalah kemestian, tanpa wang mereka tak bergerak.. Kesian Melayu2 UMNO, dah tersesat jauh dan semakin jauh..!

Anonymous said...

Pakatanharam jadah apa kurangnya kat selangor dan negeri di perintah oleh mereka duit rakyat mereka melanun mcm harta mak bapak dia punya...

Gap kasi bongkar jgn tak bongkar...

Anonymous said...

Wang ibaratkan Tuhan bagi Pakatan Rakyat, lihat sahaja la bagaimana mereka mampu hidup dengan senang lenang dibelakang, dan apabila di hadapan umum, berlakon seperti fakir miskin.

Cina2 DAP iaitu Tuhan bagi segenap penganut PAS adalah raja segala raja dalam bab duit haram, seks, perjudian, dan sebagainya.

Ini tidak dpt dielakkan kembali.

Kita harus lakukan sesuatu untuk hancurkan kumpulan2 bawah tanah ni yang disokong segenap ahli politik **

moonshiners said...

anon 6.06 cakap guna kepala lutut
bukan semua yg ada kuasa salahgunakan kuasa mereka
cth nterbaik tun mahathir selepas berkhidmat sbgai pm lebih 22 tahun ada ka kes rasuah atau salah guna kuasa cakap kosong bunyi ada tapi kalau ad bukti bawa lah ke mahkamah
borak kosong boleh la habuk pun tarak!

Anonymous said...

pelacuran, judi, dadah, along ini semua dilarang ISLAM.. Olih itu wajib orang2 Islam jauhi perkara2 tersebut,pandang2 dan jeling2 bangsa mana yg banyak terjebak dgn gejala2 diatas? Melayu, Cina atau India?

Melayu Perak said...

penggubahan wang haram ni berlambak ada kat selangor....

tengok di mana mana ada je rumah urut,pelacuran judi ah long dan gengster kumpulan gelap dan haram...

malah kumpulan gengster ni di dalangi oleh dapig...terutamanya ronnie liu kepala gengster terbesar di selangor...

Unknown said...

hi friend,could me exchange link together?
hop we it it will be better than now this is mine:

http://segenih.blogspot.com/

http://penjagaketuananmelayu.blogspot.com/

hope you don't mind to do , thank for kindness

Anonymous said...

pelik ...logik ke pr byk wang sebegitu....baru 3th perintah logik ke kopul wang sebanyak tu....semua org bolih agak kerja sapa penyeludupan wang haram ni...jawapan 6.06...wang haram inilah umpan segala umpan.semuua dah tau kan atau saja buat2 taktau.jgn baling batu sembunyi tangan,HANYA ALLAH YG TAU PARTI MANA YG BUAT KERJA..semuanya dgn kuasa.apa2 pun bolih...mereka ini tak takut ALLAH.ckp je islam,tapi HUKUM ALLAH BELASAHJE

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=im8xQtmvGKI&feature=player_embedded CUBA LAYAN VIDEO INI.cuba fikir2kan dan ambil iktibar

Anonymous said...

Hebat betul Ronnie Liu ni, tiada siapa berani usik beliau dan kumpulan gengsternya.. Pelik juga yer POLIS pun teramat takut ker pada GENGSTER? Susah lar kalau gengster berkuasa dari POLIS...

Anonymous said...

ANON July 25,2011 6.06PM...Nak tanya anda siapa yang buat kerja2 berikut:

ALONG
GAMBLING
PROSTITUION
WANG HARAM
PEMALSUAN CREDIT CARD.

For your info it has never been the work of MELAYU2 UMNO oooi ...jangan buat tak tau .

Melayu Perak said...

MYSTERY: RPK bantu gangster Ronnie Liu lawan BK Tan

Oleh Teruna Kelana

YB 'Telo-resa' Kok memanggil bekas ahli DAP, YB Wee Choo Keong sebagai Shit Stirrer (atau Pengacau Taik) kerana mengatakan ada seorang Exco negeri Selangor terlibat dengan dunia kongsi gelap. Exco yang dimaksudkan Wee tidak lain dan tidak bukan adalah ADUN DAP untuk Pandamaran, YB Ronnie Liu.

Ronnie memang lama disyaki terlibat dengan kongsi gelap sejak peristiwa dia menahan polis dari masuk menyiasat sebuah KTV yang mempunyai kegiatan urut pada tahun 2007.

Sejak Ronnie Liu menjadi exco bertanggungjawab berkenaan hal ehwal tempatan, Shah ALam yang merupakan bandar yang bersih dari kegiatan maksiat pun sudah mula dicemari dengan kegiatan KTV, Massage Parlor, dan Spa. Ratusan lesen-lesen untuk Selangor telah dikeluarkan oleh pejabat Ronnie.


Sebagaimana yang diketahui, kegiatan-kegiatan ini semua melibatkan gangster. Gangster adalah salah satu sumber penyokong kewangan untuk DAP. Kalau MCA disokong oleh taukeh-taukeh perniagaan Cina, sokongan DAP pula adalah dari kumpulan Cina kelas rendah. Kumpulan kelas rendah berkait rapat dengan gangster.

Kalau kita ingat kembali, Raja Petra dan DAP tidak henti-henti menggembar-gemburkan mengenai kenaikkan kegiatan jenayah dan kononnya Ketua Polis Negara terlibat dengan gangster. Mereka tidak henti-henti menuntut pemecatan Ketua Polis Negara, tan Sri Musa Hassan.

Raja Petra mendedahkan mengenai BK Tan, Datuk Johari Baharum, Dato Christopher Wan Soo Kee, Dato Ramli, dll. dan disambut oleh Lim Kit Siang dengan kenyataan-kenyataannya. Pendedahan selalunya hanya laporan polis dan affidavit peguam dari satu belah pihak dan bukan laporan yang balance.


Bagaimana dia boleh dapatkan dokumen dokumen tersebut? Trick bagi mendapatkan maklumat untuk hentam seseorang adalah dengan bercakap dengan musuhnya. Raja Petra mesti mendapat maklumat dan dokumen dari kumpulan gangster yang bersaing dengan kumpulan BK Tan. Siapa yang menghubungkan Raja Petra dengan kumpulan yang bersaing dengan BK Tan?

Dari gambar-gambar yang dipampang, ini adalah hanya antara gambar-gambar yang menunjukkan keakraban Ronnie Liu dengan Raja Petra. Ronnie dengan Raja Petra adalah rakan yang sangat rapat. Ronnie pasti kelihatan semasa Raja Petra berada di Mahkamah atau keluar dari penjara Sg Buloh atau Kemunting. Tidak lain dan tidak bukan, orang yang menyalurkan maklumat dari satu kumpulan gangster kepada Raja Petra untuk mencemarkan nama kumpulan BK Tan adalah Ronnie Liu.

Komentar Kongsar Sing di blog Rocky Bru mendedahkan Ronnie dan Lim Kit Siang mempunyai kaitan rapat dengan kumpulan triad Wah Kee. Kumpulan yang berkuasa di Selangor khususnya di Puchong, Subang, dan Old Klang Road membantu LKS menang di Ipoh Timor.

Disamping mencemarkan pesaing mereka, Ronnie Liu dapat mencapai tujuan politik untuk mencemarkan institusi polis. DAP tidak henti-henti menuduh polis lewa dan penyebab kenaikkan jenayah. Padahal indeks jenayah tidak meningkat dan jumlah kejadian seiring dengan kenaikkan jumlah penduduk dan imigren.

Adakah BK Tan ada kaitan dengan Ketua Polis Negara? Dengan adanya kaitan gangster antara DAP dan Ronnie Liu serta agenda politik DAP mencemar polis, kaitan tersebut tidak mempunyai motif yang jelas. Kemungkinan apa yang dituduh hanya hearsay.

Satu lagi motif untuk Raja Petra adalah balas dendam untuk membela Anwar. Ketua Polis Negara sekarang, Tan Sri Musa Hasan adalah pegawai penyiasat dalam kes liwat Anwar. Musa Hasan menjalankan tugas dengan profesyenal dan susah hendak dituduh ada penyelewengan. Kalau diambilkira adiknya Dato Fuad Hasan adalah sebahagian dari pasukan Anwar masa itu, dia sepatutnya selamatkan Anwar.

Melayu Perak said...

Kit Siang lindung gangster Ronnie Liu

Ini adalah kenyataan Khir Toyo yang tidak menafikan penglibatan gangster untuk cover segala kerja haram DAP di Selangor. Setelah menyesal memberi penyapu kepada PBT, Khir Toyo kini tampil rebranding untuk menyelamatkan Selangor daripada samseng-samseng DAP yang bermaharajalela.

Ketua Pembangkang Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo mempertahaan kenyatannya yang mengaitkan DAP dengan "samseng lombong pasir".

"Setahu saya, mereka perlu tunjukkan ketegasan dalam mengurus (isu) perlombongan pasir haram. "Jika tidak, ia hanya menunjukkan mereka terlibat,"

Beliau juga tidak mengendahkan ancaman saman oleh parti itu, yang mencabarnya menamakan pemimpin DAP terbabit yang dikatakan mempunyai kaitan dengan samseng.

Katanya, oleh kerana kenyataan itu perkara kali dikeluarkan oleh ahli parlimen bebas Wee Choo Keong, bukan beliau seorang sahaja patut disaman.

"Jika mereka hendak ambil tindakan pada saya, mereka patut juga ambil tindakan padanya. "Tetapi semua orang tahu siapa di belakang perlombongan pasir haram ini. Ia tidak mudah. Kenapa Ronnie Liu tiba-tiba melompat," kata Khir tanpa mengemukakan sebarang bukti.

Ronnie, exco Selangor yang bertanggungjawab terhadap kerajaan tempatan sebelum ini mengetepikan dakwaan Khir yang memetik kenyataan Wee.

Antara dakwaan itu, beliau mengadakan mesyuarat dengan samseng di pejabat exconya.
Bila Teoh Beng Hock dijumpai mati ditolak oleh Tan Boon Wah, Ronnie Liu adalah paling emosional lakunannya yang tidak boleh menerima berita kematian itu.
Bagaimanapun, DAP Selangor tahu Teoh pernah menyuarakan rasa bengangnya dengan Ronnie Liu kerana melibatkan samseng dalam pentadbirannya. Budak baik macam Teoh tak boleh terima kerja haram bos dia sendiri.

Wee Chee Keong pernah membangkitkan penglibatan kongsi gelap dalam pentadbiran Ronnie Liu tapi sampai disitu saja dan DAP Selangor yang dipimpin oleh Ean Wah adalah 2 x 5 sama-sama kepala samseng dalam Selangor.

Kemuncak hati bengkak Teoh ialah dia menyalurkan maklumat kepada SPRM tentang kaitan Ronnie, Ean dan kongsi gelap dalam pentadbiran PBT Selangor.

Untuk rekod semua fail kes ADUN-ADUN Selangor yang lain telah lama berada dalam simpanan SPRM dan hanya menunggu masa untuk di bongkar.

ADUN-ADUN Cina yang terlibat semua ada berkongsi Majlis Perbandaran yang sama. Sebagai contoh, Teressa Kok (Kinrara) dan Hannah Yeoh (Subang) adalah dalam Majlis Perbandaran Subang Jaya; Dr Cheah Wing Yin (Damansara Utama), Elizabeth Wong (Bukit Lanjan), Edward Lee (Bukit Gasing) dan Lau Weng San (Bukit Tunku) pula berkongsi Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Alasan DAP untuk Khir Toyo dedah nama pemimpin DAP yang terlibat dalah trick untuk coverline bila betul-betul Khir Toyo smash individu tersebut.

DAP mahu nama itu keluar sendiri daripada mulut Khir untuk senang depa spin dan hentam balik Khir Toyo jika salah strategi.

Tapi semua orang tahu Ronnie dan DAP berlakun alim untuk tunjuk depa adalah telus, bersih dan samun kuat depan rakyat. Bezanya PAS yang seronok ditipu DAP siang malam.

Sumber: Garamanis

Semua orang tahu dan semuanya jelas.

Kes tahan pihak berkuasa serbu rumah urut, reaksi marah menendang pintu cari handphone masa kematian Teoh Beng Hock, councillor yang masuk masa yang didedahkan surat2 TBH, letterhead, dan semua lesen kegiatan haram bawah si komunis ini.

Muka dia di atas tu pun nampak berkerut macam gangster.

Kenapa DAP masih kekalkan dia walaupun Kit Siang tahu? Suara2 menuntut di digugurkan pun kedengaran.

Kit Siang lindung ...

komandomelayu said...

RONNIE LIU BAIK TEMPAH LOT JIRAT CINA MAMPUS NILAI MEMORIAL PARK KALU TANAH WAKAF KUBUR DAN MASJID SS19 SUBANG JAYA DIAMBIL UNTUK BESARKAN SJKC SS19!!!

Anonymous said...

anon 6.06 lain kali mak suruh pi skolah, pi la..ni x...ponteng....tu pasal komen hang bangang tahap cipan...makan taik babi....hang ingat puak fuckatan tu baik sgt ka???
pi skolah balik la bro....

Anonymous said...

Gansterisma dan kumpulang haram memang tak dapat dipisah dari masyarakat China, be it DAP or MCA kerana kelompok ini adalah antara kelompok yang boleh menentukan nasib seseorang pemimpin China ..

Aku harap Jangan Sampai Negara dikuasai oleh Mafia !!!!
Malaysia bakal menjadi negara Amerika latin jika ini berlaku

Bukan nak menuduh, tapi jika ada mana mana anggota polis terlibat melindungi puak puak ini, bertaubatlah !!!!! Ini bukan soal nak hidup mewah sendiri, tapi ini soal masa depan negara dan anak bangsa .. Jangan gelapkan mata dengan wang ringgit

whiteorange said...

anon 6:06
Kepala bapak lu lah !!!!

Sama ada lu tak kenal atau buat buat tak kenal pemimpin pemimpin haramjadah Fuckatan tu. Dia punya nafsu tentang duit ni lagi dahsyat, nauzubillah

Belum ada kuasa bolehlah cakap merapu rapu.

Gua tak perlu hurai satu satulah, apalagi yang Melayu, kalau gua londehkan mereka , mereka ni Melayu juga, yang China pi lantaklah mereka, sebab duit ni dah jadi tuhan mereka..

Kepala bapak lulah .....

PAS DAP n PKR leaders are BAPAK RASUAH ... lu cuma dijadikan snjing kurap mereka

Anonymous said...

muncul dah puak2 khawarij..puak yg suka mengatakan org sesat...nabi x mcm 2 pun..islam ke kau anon 6.06

Unknown said...

OOOOOOO ... MANTAP ARTIKEL TU GAP! HOT & SIZZLING!

Anonymous said...

HARAP KERAJAAn TUBUHKAN AGENSI ANTI GENGSTER.. POLIS TAK MENCUKUPI UTk MEMANTAU AKTIVITI GELAP MEREKA.. HARAP KERAJAAN CARI PEMUDA2 MELAYU YANG BERTUBUH BESAR DAN BERANI UTK MEMUSNAHKAN GENGSTER2 Ni.. BANGSA NI TAk BOLIH DIBIAR BERKUASA, LINGKUP MELAYU DIBUATNYA, TERUTAMA PENGEDARAN DADAh!

Anonymous said...

Ada group di banting tgh nak bagi kat usahawan melayu dana utk jalankan apa2 projek. Figure yg dibawa masuk sama...rm600b. tapi kena bayar registration fees dulu...Ada connection ker dgn posting ni?

Mr Ganu said...

July 25, 2011 6:06 PM
&
pelacuran, judi, dadah, along ini semua dilarang ISLAM.. Olih itu wajib orang2 Islam jauhi perkara2 tersebut,pandang2 dan jeling2 bangsa mana yg banyak terjebak dgn gejala2 diatas? Melayu, Cina atau India?

July 25, 2011 6:34 PM




bodoi la korg PAS ni...otak korg kt mn...

pelacuran, judi, dadah, along


korg tau asal usul mn dtg nyer gejala ni?
smue nyer dr cine..pelacur dr cine, judi dr cine, along dr cine, gengster dr cine...tp yg menyokong cine--->>> PAS bodoh !!!

studio jalan amPAS said...

SAM KETOT SAID:

TOK GURU……?! SAYA TAK PAHAM
LA…APA ITU NEGARA KEBAJIKAN ?!!


HAJI yaHUDI SAID:

OOOO….SLOGAN BARU KITA TU YEE…?!
BEGINI….MAKNA SLOGAN KITA TU TAK
SAMA IKUT NEGERI ….


KAT P.PINANG…NEGARA KEBAJIKAN TU…..
MAKNANYE…….DAP KASI DUIT KUDA…KITA
BAGI RAKYAT RASA……


KAT KELATE…..MAKNANYE……RAKYAT
BUKA HUTAN……KITA JUAL KASI CINA
KENYANG…..


KAT SELANGOR PLAK MAKNANYE… BABI
ARAK JUDI BETINA…SEMUA BOLEH IKUT SAMA….


KAT KEDAH…..NEGARA KEBAJIKAN
BERMAKNA….ISLAM PUNYA RAMADHAN….
DAP PUNYA HIBURAN.…..!!

Anonymous said...

zaman dajjal da mmg lamer ade kt malaysia....syurge nyer ialah neraka, neraka nyer ialah syurga. so, dlm PAS ckp, sape nk masuk syurge (sebenarnye nerake) ikot jln PAS....sape yg xikot (xsokong PAS), neraka(syuga) lah bagi nyer...si dajjal nye zaman ini :---->>> Niki Ajis...fatwa yg mengelirukan, dan penjatuh martabat islam.