IKLAN BERBAYAR

Wednesday, July 27, 2011

GAP CABAR SINAR HARIAN !

sinar harian sekali lagi nak jadi populis.
sinar harian cuba menjadi adil kononnya.

pemberitaan tajuk utama sinar harian lebih banyak condong ke arah  mensensasikan isu.

ramai dah tahu akan sikap hooligan perusuh bershit pada perhimpunan 9 julai.

8 tuntutan bershir sekadar kelangsungan menutup kelemahan ketara 3 tahun pakatan.

banyak hujahan balas dah dikemukakan.

kesan dan masalah sepanjang minggu ke arah bershit memang nyata menyusahkan rakyat. damage telah terpalit ke muka bershit.

YDPA telah keluarkan kenyataan agar perhimpunan bershit diharamkan. tetapi macam biasa, politikal sensasi digunapakai dalam mainan politik pakatan. haram atau halal mereka tidak peduli , asalknya rusuhan dan isu bisa dicipta demi untuk memburukkan nama malaysia.

bershit punyai alternatif untuk menggunakan stadium sebagai tempat perhimpunan. tetapi penyangak politik ini tetap mahukan perjuangan demokrasi melalui jalan raya.

YDPA dah minta bershit dibatalkan.
polis dah minta perhimpunan dibuat di stadium.

namun semuanya tak diendahkan oleh pakatan. hasilnya semua dah tahu.

nama malaysia diburukkan pakatan.
nama polis diburukkan pakatan.
nama spr diburukkan pakatan.

nasib baiklah blogers dah melakukan serangan balas. damage yang mereka cuba lakukan telah dipatahkan dengan cukup baik oleh pengamal alternatif media.

bershit itu pertubuhan haram.
tak berdaftar dengan ROS.
sama juga istilahnya dengan nama pakatan rakyat.

jadi mengikut undang-undang dan rules of law, yang haram itu tetap haram.

tapi sinar harian cuba nak tunjuk angkuh dengan masih mengiktiraf ambabiga sebagai panel mewakili bersih dalam forum 'apa selepas 9 julai' yang berlangsung semalam.

sinar harian nak tunjuk keras kepala.
sinar harian nak tunjuk ketelusan dalam pengamalan media.

sayang faktor sanggahan di atas ditolak tepi. yang penting bagi mereka, mereka perlu menjadi populis dalam senarai media cetak.

kalau begitulah sikap dan corak pemikiran sinar harian.

aku cadangkan/cabar sinar harian untuk menjemput tokoh zionis,salman rushdie,taslima nasrin,pelukis kartun yang menghina rasulullah saw,ketua militan FARC,ketua pemberontak tamil eelam,sami tibet,ketua pro nazi dari jerman, ketua militan protestan di ireland, ketua cartel dadah colombia dan segalanya untuk diberikan peluang hadir memberikan pandangan politik mereka di malaysia.

sinar harian, kalau kamu dah iktiraf sangat pertubuhan haram bersih, maka kami cabar kamu untuk melakukan undangan yang sama ke atas senarai nama-nama pertubuhan haram di atas.

elok kiranya  sinar harian bekerjasama dengan akhbar yahudi dalam mempopularkan penubuhan negara israel ! 

51 comments:

Anonymous said...

GAP..aku pun dh SYAK lama yg akhbar Sinar Harian ni punyai agenda trsirat..

Klu diberi persen pelaporan berita politik tanahair, rumusannya 70% berita PR & hanya 30% berita BN..

What a suck's..??!!

Anonymous said...

MELAYU2 YG CINTAKAN ISLAM DAN MALAYSIA... MULAI SEKARANG BOIKOT SINAR HARIAN SELAMA2NYA... BIAR DIA MAMPUIH BERSAMA2 YAHUDI LAKNATULLAH!!!

13KFC said...

aaaa???...hahahaaa...lawak, lawak..SH pun da jadi lembu-lembu illuminati???..panggil syaitan utk terangkan hala tuju politik nyer plak..lembu, lembu..

PERLUNYA KITA BACA MATSALEH said...

MATSALLEH PUNYA AYAT KADANG2 DAPAT PENUHI APA BENDA YG PAKATAN TGH BUAT..RUJUK AYAT TEEAKHIR...

Entri terakhir di dalam artikel tersebut lebih keras bunyinya. Jika Hillary Clinton masih mahu berjumpa dengan Anwar, maka demokrasi akan hancur. Rujuk di bawah :-If Ibrahim’s People’s Justice Party (run by his wife, Wan Azizah Wan Ismail) comes to power in 2011, it will likely mark anothe occurrence of democracy being used to destroy democracy.


http://novandri.blogspot.com/2011/07/terkini-persalahkan-persetankan-yahudi.html

Anonymous said...

Sinar Harian aku tak mampu nak beli sebab aku anggap Media Kampungan. Sorry Sinar yang Tidak Bersinar.
Sinar Harian merosakkan fikiran masyarakat kampung dan penduduk luar bandar.
Berhati-hati dengan agenda sulit Sinar Harian.

Anonymous said...

Sinar Hairan...berita accident lembu langgar kambing pun ambik msa 4 hari baru nak kluar, reporter pulak mcm tak pas spm je, tak de kredibiliti langsung...
akhbar bangkrap idea.

Anonymous said...

akhbar sapu taik anwar & nik ajis.

Anonymous said...

aku sokong boikot sinar harian.

JANGAN BELI SINAR HARIAN...

demokrasi said...

sama mcm 16 sep

mark anothe occurrence of democracy being used to destroy democracy.

JADI KITA JGN RASA RENDAH DIRI..KITA JUGA MNGGENGAM DEMOKRASI MELAWAN 'DEMONTRASI'

KITA JUGA BOLEH paksa pakatan lebih bersih dlm membina persepsi pada kerajaan...sbg CONTOH MRK TELAH DITAWAR ANGGOTAI S.Jay KES TBH..TP BERKERAS XNAK..MAKA BOLEH JUGA KITA TUDUH MRK TIDAK BERSIH dlm keadilan membina persepsi buruk pd kerajaan.(dulu xnak sekrg menggatal tolak keputusan..mana aci..ini kotor punya)

Anonymous said...

dah berzaman aku boikot sinaran pudar masa depan tu.......

Anonymous said...

Akhbar untuk pelajar kelas pemulihan dan buta huruf.

Anonymous said...

surat khabo sinar ni, usahkan nak baca, nak pegang pun aku geli weh. reporternya pun tengok geli amat. bodoh sombong!

hangkedee said...

Aku tak pernah baca Sinar rata rata berita Hampeh ada ke cerita kucing beranak dan langgar lori baik baca papper cina ada aku hairan.Berita bodoh pemberita bangang

Anonymous said...

SH pikir bisnes jew.. nak keuntungan tanpa berfikir tentang maruah

The Stranger said...

alahai..sinar harian pun nak jadi bastard macam malaysiakini ke?

Anonymous said...

Tak payah boikot...baca kat kedai jerr..jgn beli..rugi !

Anonymous said...

kat sini ada anjing fuckatan...balun anjing nie kaw2

Anonymous said...

Cucu Malaysia Kini,hati hati.

Anonymous said...

Melayu mudah lupa ... mudah ditipu dan yang paling sedih mudah diperbodohkan ...malang sekali orang Melayu tu pulak orang Islam, pa lah nak jadi ...

Anonymous said...

secara tersirat nyer BN tak bagi PR masuk surat khabar..senang citer kan kan...kalo boleh bior 100% surat khabar kat malaysia nie sokong BN..baru lah BN dapat kuasai penuh seluruh Negara..BN juga mempunyai kuasa mengharam sesuatu..rakyat perlu patuh...Setiap maklumat perlu melalui BN dahulu utk di tapis..baru boleh kuar TV or surat khabar..Rakyat semua faham tak??

Anonymous said...

berapa Rm korang dibayar untuk buat blog ni, tentu ada agenda jugakkan...

Anonymous said...

Fikiran jumud. panggil ambiga belum tentu sokong Bersih. Bila ada idea bercanggah, dilabel pembangkang. tak kan semua nak jadi yes man sokong BN. blogger yang dibayar boleh la buat mcm tu...

Anonymous said...

Ni la standard(tahap) pemikiran jurublog-jurublog UMNO BARU.

Cakap sadikit tak sealiran dengan pemikiran mereka akan dicop pembangkang le, Yahudi le, komunis le, Illuminatti le dll.

Kalau ikut sangat cara pemikiran jurublog macam ni, otak kita akan beku dan jadi bodoh macam robot.

Anonymous said...

memang bodoh BERSIH ni, ada ke nak guna dakwat calit kat jari, calitlah kat dahi mcm keling tu, barulah nampak dari jauh. Kerajaan nak guna biometrik tak setuju pulak, sdgkan ini cara lebih sophisticated, org jalan ke depan dia nak mengundur ke belakang... memanglah bodoh, msalahnya bila org kata bodoh, marah pulak.

Anonymous said...

Nik aziz dah jd ADUN 44 tahun, tak pernah pun dia kata pengendalian p/raya tmpat dia tak adil/telus. Lim kit siang 37 tahun dan lg..

Kalau kerajaan BN nak bagi senang kerja knp dia tak buat supaya nik aziz kalah, senang cerita, bagi dia melalak tepi jln mlm2 buta, tak perlu masuk dewan, masuk dewan pun bukan ada guna sgt.

Atas faktor yg mcm tu yg membuatkan majoriti rakyat yg waras tolak BERSIH/pembangkang, tinggal yg tak waras yg tak habis2 kondem, yg sedihnya melayu pulak tuu..

sitinur said...

salam...
hanya org2 yg idupnyer telalu senang i.e xyah keje...celik p miting persatuan itu ini...xder duit cocok jer atm/yg suka suki nyalahkan org lain diatas ketidak puashatian (eceh ayat baru plek..)
diri sendiri yg secara langsung
nyusahkan org lain tapi mati2 xngaku...

Anonymous said...

Bukan soal semua akhbar mesti sokong kerajaan, tapi berita yg diutarakan, isu2 yg dibangkitkan nmpak sgt bodohnya, bab fitnah tak usah ceritalah.

Contoh isu kapal selam, kalau pembangkang ada bukti, buatlah repot, pakai peguam hebat2, tunjukkan bukti. Ini dok cerita dlm facebook, budak2 dlm fb tu jenis kencing pun tak pndai basuh lg, dpt isu2 sensasi mcm ni (kononnya) apalagi, bertempiklah.

Anonymous said...

SH surat khabar x ada kualiti penulisan. Surat khabar bermuka-muka. Boikot SH.

Anonymous said...

Bab ekonomi satu hal, anwar kata zaman dia jd menteri kew harga minyak murah. Apa tak murahnya msa tu harga crude oil bawah USD 25/tong. sekarang berapa? Takkan benda yg sesenang itu pun perlu seorang menteri cakap dlm tv baru nak faham, apa bodoh sgt ke kita ni. tapi yg herannya dlm dok kata hrga minyak mahal, rakyat terbeban, susah, miskin, sebuah rumah ada 2,3 bijik kereta. Yg cakap berdengung2 brg mahal tngok2 pakai Alphard, nak kata bodoh, nmpak mcm educated, tp tak taulah, kot2 tu kereta anak dia.

Anonymous said...

selesai ke masalah negara kalau sikit2 nak boikot, sikit2 nak boikot. sedarlah diri bahawa kat selangor Bn jadi pembangkang, bukan kerajaan negeri lagi. korang ingat senang ke nak ambik balik dari pakatan rakyat. kalau perangai bodoh sombong mcm korang ni, sampai bila pun Bn takkan berjaya rampas selangor dari pakatan rakyat

Anonymous said...

kalau nak baca berita ilmiah, baca tesis la bodoh!

Anonymous said...

Anon 7:53, tunjukkan satu tajuk tesis yg dihasilkan oleh;

1. anwar ibrahim (ekonomi)
2. mat sabu (pilihlah apa2 saja)
3. mahfuz (ekonomi)

nama2 tu semua bakal PM & menteri jika PR memerintah m'sia slps PRU 13 nnti (nauzubillah), mereka semua tu adalah professional. Teringin sgt aku nak baca, dah lama tunggu.

Anonymous said...

apa ke bodoh korang ni. nak baca tesis pergi la kat library. tak kiralah sape punya tesis sekalipun. PM kita ada buat tesis ke? aku pun teringin nak tengok. muhyiddin pun ada buat tesis ke? tunjuk la, nak sangat tengok ni........

Anonymous said...

SH nak bagi publisiti pada Ambabiga. Kami benci tengok muka sial ni.

Anonymous said...

Sekarang rakyat m'sia nak menilai kecerdikan pemimpin PR, kalau cerdik kami semua nak ikut lah. Pemimpin BN memang sejak dari dulu lg tak cerdik. anwar, mat sabu, mahfuzz ni bukan stakat m'sia, dunia pun tabik atas kehandalan dan kebijaksanaannya. Aku bukan nak baca tesis kat sini, aku cuma nak kau bagi tajuk tesis je, cerdiknya mamat ni...nak tahu stakat mana cerdik pengikut, tengok pemimpinyalah...kesian.

rakab said...

Langkah Sinar Harian menganjurkan forum dengan menjemput ahli-ahli panel antaranya Ambiga untuk membincangkan soal berkaitan pilihanraya adalah tepat.
Dalam forum ini , mereka di berikan ruang secukupnya untuk menyatakan pandangan atau memberikan cadangan dengan cara yang teratur.
Ini adalah lebih baik daripada mereka berarak dan berhimpun di jalan-jalanraya.
Saya jarang bersetuju dengan sinar harian dalam perkara-perkara politik yang dilaporkan kerana sinar harian mirip kepada pakatan rakyat.
Memboikot sinar harian adalah satu cara baik untuk menyampaikan mesej dari orang ramai yang tidak bersetuju dengannya.

Anonymous said...

Tak baca sinar harian pun x rugi apa-apa.

Anonymous said...

Jawapan APA SELEPAS 9/7 ialah;

Sekumpulan manusia yg menyertai perarakan itu semakin agresif menyondol dan menyerang sesiapa shj yg melintas dihadapannya.

Setelah diambil sampel darah dan diuji DNA, didapati kromosom peserta2 tersebut ada mengandungi genetik babi hutan yg dipercayai dtg dari ketua perarakan itu. Patutlah mereka agresif sangat mengalahkan babi hutan lagaknya.

Anonymous said...

Gelombang merah yg TokPA lancarkan kat kelantan tuh pon pertubuhan haram UmNOK gak...jgn buat2 lupe yeee...lembu2 UmNOK.....tak berdaftar pon macam Patriuk a.k.a parot tuh....nak hina org lain kunun, tgk la UmNOk sendiri..pon pertubuhan haram jadah gak tuh....dah digadainya tanah melayu pd negara lain termasuklah blok minyak pd Brunai...

Anonymous said...

Perarakan baju merah di kelantan adalah haram, perarakan baju kuning 9/7 adalah haramjadah, manakala anon 11:32 adalah hulubalang kanan 'pendekar kote bengkok'.

Anonymous said...

sesiapa yg ingin menuntut ilmu kebal bolehlah jumpa mat sabu. kena langgar dgn pajero, 2 waja masih tak mati lagi.

ANACONDA said...

ANON 608PM, 622PM, 633PM, 652PM & 1132PM...

KORANG PUNYA AYAT MCM PUKIMAK LA...

KALAU UNTUNG UTK KORANG, BUKAN MAIN LAGI AYAT PUKIMAK YG KAU KELUARKAN...

KLU TAK UNTUNG, KAU CACI MAKI UMNO/BN...

MMG KETURUNAN SUNDAL BELAKANG MATI KORANG NI SEMUA...

APA, KAU INGAT BLOG2 KORANG, HARAKAH DAILY, MKINI, MALAYSIAN INSIDER SEMUANYA BENAR BELAKA...

PANTAT MAK KORANG LA ANJING...

JGN NAK SOUND2 KOSONG LA...

WAHAI RAKYAT MALAYSIA YG CINTAKAN KEADILAN, KEDAMAIAN, PERSAUDARAAN, KEAMANAN BAHKAN SEGALA2 YG TERBAIK DLM HIDUP KALIAN, AKU MOHON BERHENTI BELI AKHBAR SINAR MURAHAN INI DLM TEMPOH SEBULAN...

KITA AKAN LIHAT TOKEY KARANGKRAF INI MENGELUPUR ATAU TIDAK...

BARU PUKIMAK2 YG PENTINGKAN KEUNTUNGAN D ATAS KEBIADAPAN TERHADAP PERLEMBAGAAN NEGARA AKAN TAHU LANGIT INI TINGGI ATAU RENDAH...

KPD TOKEY SINAR MURAHAN, KAU CARI MAKAN DLM NEGERI SELANGOR LA BANGSAT...

HASIL JUALAN SINAR KAU SPONSOR TEAM BOLASEPAK KELANTAN...

BABI SIAL BETUL...

Anonymous said...

bwahahahahahaha...lawak..lawak..geli hati bace komen2 semua nih :)

SPY said...

APA SELEPAS 9/7 ???????/
JAWAPAN........

1. SAH LAH AMBABIGA MEMANG KELING PARIAH SUNDAL PENGHACUR ISLAM DI MSIA...

2. SAHLAH.....PARTI hamPAS MEMANG LAYAK JADI LEMBU2 BODO PENJILAT JUBUR AMBABIGA..

3. SAHLAH...ANUwar ALJUBURI MEMANG PELOKON ANUGERAH TUHAN PALING HEBAT DAN PELAKON SEKS PALING SENSASI ABAD INI...

4. SAHLAH MAT SYABU RAJA LAWAK YG TERAMAT LAWAK WUJUD KAT DUNIA INI YG MENJADI ORG NO.2 DALAM PARTI SESAT TERBESAR DI MSIA....

studio jalan amPAS said...

( CINADOLL BHG: 2 )

ALJUBURI :

PAK !! TOLONG PAK…..LOBANG
DAH PECAH…PAK!! DAH TAK BOLEH
BUAT APA LAGI DA…….!



POKNIK AJIS KIAMAT:

ALAMAK!... LOBANG DAH PECAH….!
KANTOI…..



ALJUBURI :

EH! BAPAK NAK PEGI MANA TU…



POKNIK AJIS KIAMAT:

NAK PI SEMAYANG…..SEMAYANG
TOLAK BALA…!



ALJUBURI:

NAK SEMAYANG TOLAK BALA APANYE…
BALAK DAH DEKAT TU…..!



POKNIK AJIS KIAMAT:

TAKPA….TAKPA….BIAR BAPAK FIKIR…
HAH…!! DIORANG ADA 4 SAKSI KE..?! KALAU
TAKDE….KITA GARENTI BOLEH LEPAS….



ALJUBURI ;

EMPAT SAKSI TU TAKDE PAK….TAPI
DIORANG TU ADA VIDEO PAK….MUKA
DALAM TU SEBIJIK MUKA SAYA PAKKK!!



POKNIK AJIS KIAMAT:

HAH! VIDEO..?!! ALAMAK…KANTOI..!
KANTOI…!!

Anonymous said...

APAKAH ATTITUDE PENYOKONG BN/UMNO MACAM ANACONDA BERSIH SANGAT. MENCARUT DAN CAKAP YANG BUKAN-BUKAN. APA KO INGAT BN BOLEH MENANG KALAU ADA PENYOKONG MCM KO? LAGI RAKYAT MENYAMPAH TAU TAK HARAM JADAH?

Anonymous said...

Ermmm... setelah membaca pandangan dan komen2 di sini.. saya anggap yg bagi komen ini terlebih emosi dalam berkata2... emosi ini sama dengan mereka yg hadir pada hari wacana tersebut. melenting x tentu pasal, meracau.. so semua adalah sama, pembangkang atau tidak.. semua sama.. fikirkanlah...!

Anonymous said...

anon 1:41,

w/pun bagi awak pembangkang/penyokong kerajaan adalah sama, saya tak setuju sbb:

bagi pembangkang, babi adalah haram bagi org islam memakannya tak kira apa parti, ttp sekiranya babi itu disembelih oleh nik aziz maka ia akan jd halal bg org pas, kalau ditamsilkan kpd tindakan kerajaan PR di Selangor, Kedah, Penang & Kelantan sekarang. Maaf.

itulah apa yg saya nampak hari ini.

Anonymous said...

Anon 2:03,

Jahat sungguh tamsilan itu. Yang haram tetap haram, jangan dipolitikkan...

Anonymous said...

Puak2 pencacai PR anjing ni memg ler SIALL...korg ni memg muka SEBAL sekor2..bila dh xde hujah wat2 la trgelak2 cam BERUK..pastu bila brcakap prasan cam bagus [fakta yillek pandikutty]...

Pencacai2 PR anjing memg hulubalang penegak KOTE BENGKOK ANUGAY-rah TUHAN !!!

kiH Kih KIh...

Anonymous said...

aku haramkan diri aku dari beli sinar harian..... low class tabloid..