mangkok ni pelajar malaysia di mesir. dia pejuang bersih di mesir.
nama mangkok otak udang ni mohd firdaus madzlan , dikalangan mahasiswa otak udang pas dia dikenali sebagai ustaz alang.
belum abis belajar dah panggil ustaz.
balik belajar panggil ulamak.
mudah nya pas bagi gelaran, semuanya nak beri laluan memudahkan apa juga justifikasi sesat bila balik malaysia.
kabarnya mangkok hayun otak udang ni dah dibuang setelah diberitahu oleh doktor kuliahnya di darul iftas missyiriyah.
elok benarlah tu. buang je semua pelajar otak udang yang sokong bershit di mesir tu.
kempen buang pelajar yang sokong demo bershit wajib dipertingkatkan. lagi ramai lagi bagus.
kalau 500 pelajar yang disyaki menyertai bershit di KL dibuang, elok benarlah dorang meminta ihsan dan mencium tapak kaki ambiga supaya dapat blessing belajar semula.
500 pelajar otak udang ? bila dah kena buang pi apply jawatan unit amal ok. korang boleh jaga parking waktu ceramah mat sabu. sorang tukang bawak karung rembat duit, sorang lagi pegang lampu suloh.
elok2 belajar kat U akhirnya jadi tukang jaga parking ceramah pas, kalau bonus dapat jaga ceramah kit siang. yang pompuan pulak, elok kawin sama-sama pelajar lelaki otak udang.
jual ubat kote banyak2 masa ceramah. ubat tahan lama, ubat pancut paling jauh ,ubat kote tahan 300 jam dll. agak2 laku ubat tu, pi market dan perluaskan lagi produk dalam iklan haprak-daily.
muka macam ustaz ? harkk ptuihhh !
184 comments:
x payah nk kesian2 kt dorang, bkn ada untung pun pada negara..baru tau langit tinggi rendah, x bersyukur lngsung, nama je ustaz.
tu la PAS, sng bebeno yek nk jg ustaz n ulamak ni...hahahahaaaa...
kote baru tumbuh bulu...dah nak
tunjuk temberang....belajar pun..
dapat subsidi ..nak berlagak ..
kalau harapkan duit sendiri nak motong gotah ..atau banting padi...
Budak-budak ni, entah apa lah kat dalam kepala hotak diaorang ni! Dah namanya student, belajar lah elok2! Dapat dulu sijil tu... Ni tak, sibuk je buang masa pakai baju "BERSIH"!, Now? habuk pun tarak.. nama pun dah tercemar.. Sure mak bapak dioarang "bangga" ni! So apa kesimpulan aku leh cakap, "PADAN MUKA" u ols!!
bagus jgk la bdk ni nk jd ustat...pada lu GAP nk jadi apa???nk jd beruk....lancau la lu...
Ustaz taikk!! balik m'sia jadi UNIT AMAL boleh basuh berak Nik Aziz dan Mat Sabu....
Pas Kahak hijau...
Ustart motor layak lah melaun ni muka macam kaki pecah rumah aje...jangan jangan lulus exam sekoding kawan punya atau toyol...anak didik Hampas.otak belacan.kalau pandai tak lah jadi belacai Tidur atas jalan.
Ustaz kepala hotak dia macam ni.ustaz pandai jaga badan..makan sebelum lapar..berhenti sebelum kenyang..ni boroi nak mampus..macam mat sabu gak!! Kuat melancap agaknya mamat firdaus ni..balik Malaysia aku sekel-sekel kepala dia!!
Kena buang apa tu? pasti ke dia kena buang? kena buang uni atau setakat asrama atau camna?
bukan apa, saya takut yg buang tu puak-puak mereka jugak, nnt setakat buang asrama, konon nk tunjuk yg dah ambil tindakan, tapi sebenarnya letak asrama lain.
budak ni scholar mana? siapa tanggung? sudah tarik tak biasiswa/ pinjaman dia? atau pegawai bahagian biasiswa/ pinjaman pun PAS juga?
ini semua kita kena tanya. nnt dia tipu kita macam tu je.
http://tansrimat.blogspot.com
hahaha....komen yg panas!!
Geram betul GAP dgn diorang ni.
Aku setuju dgn tindakan kerajaan skg. Klau dulu kerajaan pungut pelajar2 Melayu yg susah terutama dr pendalaman supaya mereka dpt belajar hingga ke manara gading dan dpt bantu kerajaan bangunkan negara. Tpi segelintir mereka ni tak tau berterima kasih,boleh hentam kerajaan semula kerana perselisihan fahaman politik. Betul la kata Tun Mahathir...MELAYU MUDAH LUPA...
Mak bapak diorang punya la susah smpai nak dptkan tandatangan utk dapatkan biasiswa kena jumpa Tuk Penghulu/JP/ADUN utk nyatakan anaknya berkelayakan dan mampu berjaya. Tpi hampeh...bila dpt anak mcm ni, menyusahkan masyarakat.Dlm erti kata lain, duit cukai yg dibayar utk bantu biasiswa adalah duit kerajaan yg memerintah yg telah diamanahkan oleh rakyat, maksudnya bukan kerajaan PAS/DAP...tpi BN!!
Itulah jadinya kalau tak fikir masak2 dahulu sebelum berbuat sesuatu. Gunakan akal, jgn terlalu menurutkan nafsu. Kalau sudah berani tanggung risiko, jangan menyesal kalau balik tangan kosong. Dan janganlah salahkan orang lain pulak.
Budak2 baru nak naik memang mudah dipengaruhi, kalau nak berpolitik pun biarlah matang dahulu, supaya mampu menilai setiap situasi dari pelbagai sudut. Utamakanlah masa muda ini utk mengisi dada dgn ilmu.
daripada ustaz2 PAS ni lah bakal keluar fatwa. Fatwa pagi lain, petang lain, esok plak lain, lusa lain, tulat lain.
ularmak akhir zaman.
ustaz alang??
kahkahkahkah
muka xde rupa ustaz langsung. muka nak glamer je. org belajar kat mesir, ko pun nak belajar kat mesir. konon nak mendalami agama. malangnya ilmu agama yg ko belajar hanyalah menentang kerajaan dan memecahbelahkan umat islam. ptuihh!!!
elok sgt la kena buang. pasni boleh kerja dgn pas. boleh songlap duit rakyat. pastu kahwin dgn muslimat yg senang terpedaya dgn kopiah dan serban tu!
hidup susah, salahkan kerajaan. salahkan harga barang naik. buat demonstrasi.
last2 putus asa kerja dgn pas. apply kursus perguruan, kerja dgn kerajaan. sekolah kerajaan.
org mcm ni satu sen pun tak guna!
ekstremis yea artikel
SENSASI LAGI BERAPI!!:
MAKCIK HINA ISLAM!!
MAYA KARIN SUDAH TIADA DARA??
Senaraihitamkan Nama mereka semua, balik besok boleh kerja dengan PAS, PKR atau jadi ustaz DAP.
Kalau nak buang...jgn bagi terus masuk Malaysia ni...hehehehehe
Dah dasar pembangkang HAPRAK...
Kerja menipu..menipu...menipu...menipu.
Itu satu2nya kerja yang dia orang tahu.....
Pakai kopiah, kerja menipu....pakai purdah pun kerja menipu...tak der satu pun perkara yang betul di lakukan...
Ada akhbar pun bapak akhbar penipu no.1, 99.9% cerita merapu, selebihnya 0.001% baru betul, itu pun was-was lagi? hahahahaha.
WOIIIII BERTOBAT LA.....
Duit apa-apa yang dikeluarkan kerajaan untuk pelajar adalah duit rakyat dan bukan UMNO atau BN, tau tak?
Studen tetap akan jadi studen nak memberontak ke tak hendak memberontak ke ialah proses membina fikiran sebelum keluar bekerja dan jadi pemimpin suatu hari.
Kalau studen semua dikonkong dan diajar jadi robot dan Yes Men saja seperti yang berlaku kat tempatan, maka taraf pemimpin negara suatu hari pun macam tu jugak. Cuma tau jadi Yes men dan angguk kepala sebab otak dah beku.
Tengok la standard pemimpin yang ada hari ini? Tau Yes bos saja atau bila bercakap ingat rakyat semua sebodoh pemimpin.
terbaekkk la GAP.... sinikal tahap tatau nak cakap... Ustaz2 ni takleh langsung jadik Ulul al-Bab...
waaaaaaaa geng..... anjing PAS dah menyalakla.................. marah nampak.......
1 hr diorg2 (student yg kne kick)tu akan mnyesal sbb sokong pmbangkang n jd penderhaka kpd ngare..perjuangan yg sia2...lps tu tnm anggur maki2an kt sn sni burokkan kerajaan tnpa sedar slh n silap sendiri. PAS di harap dpt kutip penyanggak2 yg kne kick ni msk sumbt dlm sekolah pondok or UMK atau taja blk diorg stdy kt mesir tu. sian diorg. blk hbs blaja plak, simpan kekosongan jawatan kt HARAKAH daily n tv PAS jd ler wartawan ke ape ke...sian diorn, ms dpn dah xde. awek2 pon xnk dah org yg mcm ni. nnti kang xkawen la plak. biler x kawen, tu yg jd nyer membedal jubo si teruna plak. bhye tu PAS. diharap PAS amik perhatian.
aku yakin masa kehancuran PAS sudah semakin hampir...
pas dah diasak dgn berbagai2 serangan dari pro UMNO, dan semua tuduhan gagal dijawab. fitnah2 yg direkayasa ternyata lemah dan mudah dipatahkan oleh blogger2 kerajaan. hari demi hari, kemunafikan PAS semakin terserlah dan dibuktikan dgn penipuan isu negara islam, hudud, arak, pusat hiburan, rampasan tanah rakyat dsb
PAS sememangnya sudah kalah. PRK dan pilihanraya sarawak membuktikan segalanya. DAP bukanlah kawan yg baik yg boleh menolong tika susah. Bahkan DAP beroleh untung yg besar barakah kerjasama dgn PAS.
PAS dihimpit musuh utamnya UMNO dan ditekan sahabat dunya wal akhirah DAP
PAS akan hancur
Paaaaaddddaaaannnnnn muuuukkkkkaaaaa
balik malaysia jadi unit amal la hahahaha..
muda2 pun dah boroi..bangang betul!!
Hello bro2 semua..haha'.
Budak hingusan' muncul pula disini.
Amboi makkkk, cakap main sedap anak tekak kome je yer. Ade yg mencarut, ade yg memaki hamun.. huhu. Lantak kome nak ckp pe, janji bertanggjwablah yer!
Oklah, aku skrg ni tgok post ni mcm syok sndri pon ada. Tapi takpalah, utk mempopularkan lg blog ni, aku komenlah kan, mana tau ada award blogger ka, bleh GAP ni dpt kan.hahah
Dia tu mcm org len jgk, sama menyatakan suara kpd kerajaan, bukan nak menentang kerajaan. Budak2 camtu pon kerajaan nak amik serius ke? Takut sgt nmpak sampai buang Univ? Sanggup plak tuh criter ttg 'umahtangga' malaysia pd org lain(pihak univ).. Sudahla umno, kalau ade masalah dlm 'umah tangga malaysia' ni, kita pakat selesaila cara baik. Ini sampai guna kuasa lain. Ooo, sbb tulah najib amik APCO jadi penasihat, ada benda lain kot dlm plan???
Ingat derr, hari ni kene pd anak org, len kali kene pada anak2 kome semua, baru ada akai...
entah...
ajak lagi tough..
heheheh
muka pun dah macam mat sabun kahkahkah
Elok biar belajar cari duit sendiri untuk belajar, anak saya pun terpaksa kerja sambilan kerana bayar yuran sendiri.
Nak balik sini biar dia cari tambang sendiri. Orang pergi belajar, guna kemudahan ikut suka..
Kalau dah ini pun tak dapat nilai betapa bertuah nasib diri, memang dah rosak otak..
Setiap ibu bapa yang menghantar anak-anak mereka menara gading menaruh harapan yang tinggi supaya anak itu nanti akan lulus dengan cemerlang, mendapat pekerjaan yang baik, membina keluarga sendiri dan seterusnya mengharumkan nama agama, bangsa dan negara.
Ni kalau dah jadi macam ni, siapa yang harus dipersalahkan? Kerajaan? Tugas utama pak lawak-pak lawak ni adalah belajar, sesuailah dengan nama pelajar, bukan jadi perusuh atau penunjuk perasaan. Utamakan yang itu dulu. Bila dah lulus, dah ada pekerjaan sendiri, itu terpulanglah, nak sokong parti kepala babi pun tak dak sapa yang kisah.
Ini tidak,tak pasal-pasal gelap masa depan. Ni, politik tu datang dan pergi. Pernah dengarkan, dalam politik, tak ada musuh dan sahabat yang kekal.
Kadang-kadang terfikir jugak, kalau macam ni la graduan-graduan kita, apa akan terjadi kepada negara kita suatu hari nanti. Mudah sangat membuat keputusan terburu-buru. Inikah bakal pemimpin yang akan diharapkan untuk meneraju negara? Aku tak nak la nak jadi ahli nujum, tapi kalau macam ni la tindak-tanduk dan pemikiran, tak mustahil Malaysia akan jatuh ke tangan luar.
Janganlah terlampau taksub pada seseorang. Pemimpin datang dan pergi. Pernah tak kita terfikir, dalam keadaan pemimpin yang diagung-agung itu senantiasa memaki, mencarut dan sebagainya, dan kita pula pada masa itu terbakar semangat yang membara, tiba-tiba dia beralih arah? Apa perasaan kita pada waktu itu? Adakah kita pernah terfikir akan hal ini?
Kami ni tak lah sehebat mereka-mereka ini yang dapat belajar ke luar negeri, walaupun tidak ditaja oleh kerajaan, atau 'dipaksa' balik ketika rusuhan berlaku, tapi kami faham keadaan sebenar yang berlaku. Cuba kita renung sejenak, fikir secara rasional, bukan dok nampak muka orang tua nyanyuk, atau muka tak ada seri tu, walau ada pangkat Datuk Seri. Memang, kalau nak berhujah dan mengeluarkan fakta tu, memang yang dapat mengaji sampai masuk U tu lagi hebat, kami tak nafi, tapi inikah perjuangan yang sebenar? Inikah Fisabilillah? Renungkanlah.
Apa yang pelajar-pelajar yang kena buang ni nak buat lepas ni? Marah pada kerajaan? Buat demonstrasi? Lepas tu? Sedangkan anak bangsa lain sedang bergelut dengan buku-buku ilmiah, atau sibuk menghafal hadis, kita? Macam GAP kata tadi, takkan bila ada ceramah PAS, nak jadi tukang jaga parking, tukang kutip duit, tukang jual CD?
Fikirkan dan renungkan.
alahai boringnya point macai pas ni....xde maknanya umno nak takut dgn student2 picisan mcm ni. tapi yg salah, kena hukum la ye dak. punya xde modal, maka sebut la APCO...aiseyman aku rasa ko pun tak tahu menatang apanya APCO nih. main taram je....
Belajar dapat biasiswa, belajar betul-betul, kalau nak jadi hero, suruh mak bapak sponsor sendiri. makan nak suap tapi duit rakyat malaysia, buat busuk kat negara orang.
padan muka ...belajar pakai subsidi kerajaan...xsedar dek untung
Jika ingin diungkap dengan bahasa UMNO, bukankah semua pelajar Malaysia di Mesir merupakan orang Melayu? Kata sayang sangat dengan orang Melayu. Mengapa sanggup menyembelih nasib orang Melayu? Pelajar-pelajar di negara lain tidak dikenakan tindakan sekejam itu. Tak akan berani dengan bangsa sendiri je?
hahahaha... pejuang melayu taik kucin!!!
MELAYU PENGKHIANAT BAUT APA NAK PEDULI?
RAMAI LAGI MELAYU SETIA YG PATUT DIJAGA..
DAH JADI PENGKHIANAT TU, SEDAR2 LA DIRI SIKIT..
ADA FAHAM?
haaaaaa.... takdak jawapan lah tuh.. kan dah kate, budak hingusan je tuh, napelah umno ni amik serius sgt,,,hahaha. Burukkan lagi tentang mesia pd pndgn org len.
Nih derr, dgr kate najib pi UK jumpa princess, upanya kena perli queen pakai baju kuning..rata2 pakai tali leher kunig...hahaha.. kome tak tahu ke? hah yelah, mane ade brita dlm tv3 benda nih...hahaha
Kalau aku jadi najib, aku lari masuk bawah pungkoq keta nak sorok muka....hahaha
kome yg sokong najib n umno ni, tak rasa malu skali ke,,,,bhahahahhahahahahahahahha
aku lagi malu kalau sokong peliwat dan penzina...keh keh keh...
wei derr, nak bgtahu nih, standard umno pimpinan najib tu kalah dgn budak hingusan camni jer,,,hahahaha.
Tu je standard umno nih. Dalam berita, tv , citer bagai, tapi haqam, habuk pon tarak!
hahahaha
wah hebatnya hingusan ni...najib pun kalah..hahahaha...go hingusan go!! :))))
STANDARD PKR DAN PAS APA ADA? SETAKAT JADI ANJING DAP KAFIR JE. SOKONG PULAK PELIWAT DAN PENZINA.
MANA NAK LETAK MUKA BEB?
wo wo woooo derr,,agak2 aaa luu,. wa tak sokong peliwat penzina eh, ckp sebarang je, ilek a bro...!
Kita semua ade buat salah kan. Ko dan aku pon ape kurang, lawan hukum Allah, tak semayang ke, sengaja taknak solat ke kan, taknak puasa ke kan, ape kate sekali skala lawan ckp pemerintah, ape salahnya kan...haha.
Perintah Allah pon ko brani lawan, takkan perintah pemerintah manusia ni ko tak brani, ape klas ko derr. Lagi plak pemimpin taik kucin camtu taktau hukum halal haram salam laki pompuan, ape kes derrrr...
Sorry to say lah bro. Jgn ikut itu taiko laaa....lai lai taikotai sini ada maaaa...hahaha
padan muka kena buang hohoho
21 tahun saya jadi penyokong Nik Aziz..21 tahun saya ditipu..21 tahun hidup saya dlm dosa kerana kerja saya menghasut org kampung..cukup cukup lah ! (Ex Pas yg kecewa)
Maruah diri setakat RM200 byk lagi ckp...harga diri semurah tepi jalan jd duduklah kat tepi jalan...buatlah demo byk2..heran pun tidak dgn org yg mcm nie sbb dia org nie mmg x ada harga diri...samalah mcm pimpinan mrk yg penuh dgn penipuan dan kemaksiatan..banggalah dan ketawalah byk2...
belajar bangang malas, kena buang salahkan kerajaan, x dapat keje salahkan kerajaan, nak beli gula sekilo 2.30 x mampu salahkan kerajaan ,naka isi minyak selitier 1.90 x mampu salahkan kerajaan,, inilah manusia palig x bersyukur didunia
anon 4.11 & 4.24,
tulisan korang memang bodoh tapi ada hati pulak nk perbodohkan orang.
cuba ko tanya ketua pengawas sekolah rendah, pegi sekolah buat apa dik? pastinya dia jawap nak timba ilmu. Buat apa timba ilmu dik? jawap dia nak jadi orang cerdik, bantu ibu bapa. belum lagi nak jawap pasal bangsa dan negara. Jelas budak pun tahu tujuan masuk belajar. Tapi yang kena kick di mesir ni otaknya taraf lebih endah dari budak hingusan tadi. Kalau nak jadi hero, kau belajar dulu kasi habis, pangkat ustaz tu tolak tepi dulu, yang penting ilmu biar abis belajar. balik negara aplikasikan apa yang telah diajar dengan cara baik sesuai dengan taraf ilmu yang dipelajari. Ini sebaliknya, ilmu takpun abis dah nak tunjuk hero konon. tabik spring pada penjawat yang "kick"kan manusia mcm ni. sebab dasar tak kenang budi. Kalau anak-anak anon tu yang gigit tangan setelah diberi makan nanti baru tahu apa erti "mengenang budi"?
anon 4.24, ko cakap apa ni mengarut bodoh. Siapa sebenarnya yang cerita hal rumahtangga sendiri? yang buat demo bersih dulu tu siapa? umno ke? yang panggil reporter luar tu siapa? umno ke? yang menjahanamkan nama malaysia dari luar tu siapa? umno ke? ko nak komen pun baca dlu ayat sampai 20 30 kali sbelum post. skg dh balik kt batang idung sendiri.
kerajaan bukn takutlah, ko ingat krajaan takut ke dgn manusia spt ini? bukn takut tapi meluat! nak ajar warga yang tak tahu mengenang jasa supaya orang lain yang betul betul nak belajar tak terpengaruh atau terpalit dgn idiologi musnah korang. Saatu lagi, dapatkan nasihat apco? kau cakap merapu aje macamlah puak ko tak ada dapatkan nasihat kapir dari luar. Ko jenguk post post yang sudah, terang jelas nyata korang dapat bantuan dari anasir luar tak payah aku nak paste lg kat sini. Ko kalau pasal nak sembelih orang cepat aje main tuduh tuduh. ingatlah jugak satu telunjuk ko tunjuk pd orang, ada tiga jari lari tunjuk pada korang sendiri.
Tahniah kepada pentadbir yang buang student tak reti bahasa dan adat ini!! teruskan usaha anda semoga kita hanya melahirkan intelektual yang bermaruah, bersemangat kenegaraan. bukan semangat bodoh taraf lembu dicucuk hidung!
bagusss...buang je mangkuk2 haramjadah ni..pastu boleh apply jadik pencacai PAS
Aku baca point-point barua Parti Anak Syaitan (PAS)ni sumernya tak nak ngaku salah..dah kena buang tu terima jelah..wakakaka..padan muka ko!!
Takpe bro.Wa tak kesah. Hari ni anak org kene, mane tahu org lu plak kene kan. time tu plak org ckp padan muke pada lu! haha
Jgn bersendiwaralah kat sni. Ko nak murtad PAS ko punye pasal, tp biasalah org camni, kalau nak cari duit,glamour, pangkat, jawatan dlm PAS mmg takdelah derr,,mmg tempat ko tak layak kat situ. Memamng patutla ko murtad dari PAs, PAS pon tak susah nak jaga ahli mcm ko. Hm, tp aku sedih gakla, sbb ko taknak perjuang sama2 dlam PAS, tapi org2 bukan islam bstuju dgn dasar pas,huhu..sadis2.(wa hati cute jgk derr...huhuhu)
Aku pun tak kisah dgn ko...Ngko ingat islam tu milik PAS ke...Surga dan Neraka bukan PAS yg tentukan...Suruh sekolah malas sbb tu cakap ikut sedap mulut aje...Belum tentu yg kopiah memanjang kat kepala x buat dosa dan belum tentu orang UMNO jahil tentang islam..Entah2 lbh alim dan tau agama dari org pas sendiri...
ni nak smbung lagi.
1. Di mesir takde demontrasi, hnya dtg ramai2, ade taklimat skit,pastu tndatgn tanda stuju bersih. Takde laungan bersih2, takde laungan Allahuakbar!. Buat pula dicelahan umah negeri. So, sape yg crita kat polis dan univ kalau bukan umno? Takut sgt ke? Abis dah cara nak ugut pelajar> so skrg ugut kluar univ plak la eh? Ape la,,standard umno camtu jer. Bagi aku, hal2 budak2 ni takyah amik kisah sgtla.
mmg ptt la DAP sokong pasal korg PAS mmg bodo...diorg nk pecah belah kan melayu n islam, tp korg sokong bak lembu menyumdal babi.
murtad dari PAS?? dah sah2 ko ni mmg sesat. kenalah Parti Ajaran Sesat. hehehe...ko takyah cakap banyaklah nak memurtadkan org, lina joy yg murtad tu pun sokong...ambiga pendokong murtad pulak ditaati sami'na waata'na..keh keh keh...
pada gua pulak, lu nak melalak ke melaung ke lu tunggu le habis belajar dulu... ni cepat sangat melatah.. lu dah grad nanti lu punya pasallll la nak sokong siapa pun... ni duit kocek pun harapkan duit gomen bagi.. apa ada... dah kena tendang lu cuba pulak minta pada kerajaan Selangor ke, kerajaan Pulau Pinang ke, kerajaan Kelantan ke.... mana tahu dia orang boleh tolong...
thnks sbb jd penderhaka negare n malukan negare. perjuanagn PAS sejak dl, kini n selamanye. thnkssss sgt2.
Ustaz Alang????????? bagus sangat nama tue..mmg kene pada orangnya...dah 'Alang2'...Buang ajer terus... kan Berbaloiiiiiiiii...Memang berbaloiiiiiiiiii...
wo wooo der, satu info nak bagi pd kome semo. Budak tu sbnarnye dah lepas BA der, Skrg dia amik MASTERR,,diulangi MASTER. Dia sambung blajar. Kalu ko ckp bagi abis ngaji dlu, sampai bila nak abis? Habis baru nak terlibat politik.
Der, sorry to say bro, kenapa letak 21tahun dah boleh undi?? OO kalau umo 30kluar univ, bagi bodo mcm kambingla tak tahu pape pasal politik? Camne plak yg amik kost tentang politik? Yang buat tesis tentang politik?? Der, ckp sebarang cakap bole la....skrg ni rata2 org ngaji univ atas 21 maaaaa.... Ko masuk univ ke tak nih? Ko kluar univ umo brape?
So, please la, budak ni org no3 tau dari keseluruhan kelas die pringkat MASter, campor skali dgn pljar arab yg len. Pengajian BA dulu dpt best student jgkla . Patutnya org camnilah kerajaan dgr nasihat dia, dengar pendapat dia, jgn sekat suara dia. Ape macam bro? ok?
bgs la...blajo pandai rupe nyer otak mcm lembu. jd anjing yg suker menyalak dan bodo tahap drjah pastu jd penderhaka pd negara. bertuah la pAS ade org mcm ni. tuslh satu ajaran yg disarankan PAS. ade anak yg xkenang budi ibu bapa. sbb tu nowonder la, kt klntn tu berlambak bapak bedal anak atau anak sembelih org tua sendiri, pasal ape??? pasal diorg tau anak xkan kng budi mak ayh. tu kan ajaran n saranan galakan dari ajaran PAS. yahuuuuu........
Ha ni satu lg nak bgtahu. Soryla aku suke pd kome2 ni, sb tu aku komen kat sni. Best tak hujjah aku? hahaha
Umno kat mesir tu nak bgtahu kome, fuhh mmg dasyat la, tahap cipan derrrr. Baru2 ni nak lumpuh dah kelab umno mesir, tetapi dpt bantuan dari kelab umno jordan,,,selepas satu, satu yg dtg jadi pegawai, malah yg baru abis stdy terus jd pegawai luar negara, gred mana yg dorang pakai? entahla, aku tak tahu bro.
NI yg terbaru, bile dpr supporter dr kelab umno jordan mmg terus keluar taringnya haaaa. Hm biasalah baru bertugas mestilah nak tunjuk power. tu jelah nak bghu. Power kan kelab umnno luar negara ni?
mmg power, drpd PAS tu ade ape je?? kuar2 jd penyalak, penyanggak, penderhaka...mcm tu???hak hak hak tuiiiiiii... (^_^)
Abis tu camne dgn Ahli sasterawan negara? Dah pandai2 dpt kurnia sasterawan negara pon bodoh jugak ke sbb tak sokong kerajaan???
Tula derrr, len kali ckp tu ikut ilmu laa... jgn jadi tempurung dlm katak...eh silap katak bawah tempurung...hahaha
ko ni bodo jugak la same mcm sasterawan tu. apsal ape? pasal ko ni xmngenang jasa. same la ngn sasterawan bodo tu.
Yelah mmg power, tulah aku citer kat sni. Tapi derr,,dorang terlibat politik tuuu,,tak kene plak nak tarik loan ke ape ke. Ko musykil tak?
Tapi takpelah, aku anggap camnilah. ibrt kita main bola la kan. Semua org tahu cara main bola(demokrasi) camne. Tapi kalau main dgn team umno ni, pelik skit rule die, time pihak lawan nak sepak masuk gol, dia ubah pintu gol...haha. Mane nak masuk maaaaa...
Tulah ibaratnye, sukasuki buat kerajaan harta mak bapak angakat spupu sepapat sndiri...huhu..sedih3
kerajan bg gelaran tu sbb dier berjasa, pastu tolong sasterawan tu lg lariskan hasil sastera die. tp korg2 mcm sasterawan tu da sng, xpernah ssh, sbb tu la x mngenang jasa. melenting2 mcm buntut kene jarum.
klu harte kerajaan bukan hrte kerajaan, hbs tu kerajaan hrte sape? hrte mak bapak ko ke? ko gn tenet ni pon PAS yg bawak ke mlysia ke bodo? aku tnye ko, malaysia pd ko x aman ke? klu x aman, p lancau ko ngn ketyrynan ko kt indon ke, singapork ke, mesir ler, libya ke yg aman tu. buduh.
suh ambiga bagi duit belajar kat amat sial tu...dana yahudi sedia membantu
APA MANFAAT KORANG LAYAN BUDAK PAS TUE..HITAM PUTIH PEMBUANGAN PELAJAR TUE PUN KITA X TGK LAGI APASAL NAK BISING2...SEMUA ORG MALAYSIA TAHU ORG2 PAS NIE MEMANG FOBIA DGN UMNO KAN..JTH LONGKANG PUN DISALAHKAN UMNO JGK...
Aku kata umno tu yg buat kerajaan mcm harta pak dia sndri laaaa, Tula bacala bg paham,tak berapa paham, tanya, jgn ngok sgt lu nih. ok2,Relax bro.
Aku pon rkyt mesia der, sukasuki halau wa pegi indon. Tak kesian kat gua ke.Jgn buat negara sndri, hormatla hak masing2..haha
Kan best kalau SPR terima jer cdangan2 tu? Bukan SPR rugi pon. Ade rugi ke? Utk kesejahteraan rkyt jugak. Tapi kalau umno takut mungkin ye, sbb tu dia tak stuju, sekat mcm2.
orang yang benar benar berilmu takkan campur urusan politik dunia..mereka takkan jadikan politik sebagai platfom sebab islam itu lebih tinggi dan mulia dari politik.
jenis tak tau bersyukur dan berterima kasih...dulu siapa yang bawa balik dia orang ni semua masa mesir huru hara..bukan duit mak bapak dia org..patutnya tembak kasi mampus je dia orang ni
Aku sokong YB Raz nih. Tapi ayat dia aku nak auter sikit.
Aku nak politik ISLAM. ISlam telahpon menterjemahkan sistem politik islam dlm perundangannya. Apa salahnya kita berpolitik cara ISLAM? Muliakan ikut islam. So, politik dunia hari ini perlu kmbali kpd ISlam..
Setuju tak YB Raz??
Aku menang lagi...hahaha
Inilah pewaris yg benar2 faham demokrasi.. Apa kuasa yg ada pada kerajaan utk menyinkir mereka.. duit biasiswa milik siapa? Berjuang terus berjuang pelajar2 Melayu.. Kita bersihkan Malaysia dari Rasuah, Kronism dan segala2 yg terbusuk.. Singkir pemimpin QC.. Saperti anai2 yang akan meruntuhkan negara kita.. Takut kpd ALLAH bukan pemimpin2 HAPRAK!
orang2 pas ni rupa je agama, cakap agama tapi apa yang nabi saw buat tobat tak nak ikut. dorang pikir dorang lebih paham dari nabi saw lagi. nabi saw istighfar 70 x sehari. orang pas tak payah tobat dan istighfar krn dah confirm ahli syurga. sahabat2 nabi saw sentiasa muhasabah diri akan kesalahan terhdp allah swt. orang pas tak payah muhasabah sbb confirm ahli syugra dan tak pernah buat salah krn dah ahli syurga.
Waaa...dah ade org sokong aku. Tapi takpe, aku tak rasa best pon, sbb aku ni hnya biasa2 jer. maklumlah 'budak hingusan' kan...haha..So, camne kome2 umno dan pro kerajaan?
Aku nih, bukan nak pi tembak najib tu, kena hormat jg pemimpin. Biar kene pada caranya lah tindakan kite tu. Kita bertindak ikut perlembagaan maaa...
Mesti GAP ni suke aku tulis2/komen2 kat sni. Wei GAP, ko mmg best, ko tak delete pon aku punya komen wpon tak sebelah ko. Rasenye ko lebih adillah berbanding ketua ko Najib tuh. KO jadi PM jekah pasni, aku vote ko eh...eh..hihiuuuuuuuu!!!
SUDAH LAH TUE BUAT PENAT JER KORANG LAYAN BUDAK PAS TUE...KALAU BUDAK YG KENA BUANG TUE BELAJAR PAKAI DUIT SENDIRI XPERLAH DIA NAK BUAT APA PUN TAPI KALAU PAKAI DUIT BIASISWA KER PINJAMAN KER DIA TRMAKTUB DALAM PERJANJIAN DGN KERAJAAN JADI PAHAM2 JERLAH...
oooiii pengikut pas bodoh...
pasai budak alang tuh kena buang apasai nak bising.....bukan kerajaan yang buang dia...dah pihak universiti....kerajaan tak ada hak atas urusan universiti mesir tuh...
kalau kata sudah masuk tahun tiga tuh...buat master ke..????orang buat master setahun aja...pasai apa tiga tahun...tak lulus-lulus ke...????setakat master tuh berlambak kat malaysia nih semua buat setahun aja...lain la phD..
bapak kau punya duit...duit kerajaan bukan duit rakyat...cukai rakyat hanya seciput aja...kerajaan yang kumpul duit untuk tolong rakyat...tolong sikit bila pulak jadi duit rakyat...
itulah penyokong pas ni tau mendokong peliwat dan lina joy murtad...itulah agenda sebenar bershit 2.0 sebab ketua dia yang menyokong semua nih habis pengikut dia terlibat sama...
kalau takat nak suruh spr melaksanakan perkara tersebut...kan parlimen ada bincang lah dalam parlimen...gunakan saluran betul...
puak pencacai pas ni tau menjahanamkan malaysia setelah teruk tok nenek kita berjuang dan membangunkan negara tercinta ini...
MELAYU PERAK...BETUL GAK HANG CAKAP TUE..BUAT MASTER SAMPAI 3 TAHUN?KALAU PAKAI DUIT KERAJAAN UGE OHHH BANYAK TUE KENA TANGGUNG...DIA TUE PUN X PASTI LAGI TUE BAYAR BALIK LEPAS GRAD NANTI HAHAHAHHAHAHA
PAS= Pengikut Ambiga Sreevanesan
PASTI= Pewaris Ambiga Sreevanesan Tegar
sebijik la.. macam muke mat sabun je..
NI lagi sekor nak tunjuk tera kat sni.
Derrr,cakap tu biar ada ilmu dan info k, Jgn ikut marah tu je. Dah brapa bini ko talak?
1.Yg dok bising2 pasal budak tu ialah blog bodoh nih. Aku hnya bgtau keadaan sbnar dan apa yg tak betoi penyokong2 umno kat sni.
2. Ko ckp master setahun itu kat mesia bro, ini mesir, mana sama derrr...Darul iftak adalah kursus mufti, 24ni nak konvo.Cakap agak2 aaa tak lulus la ape la.
3. Kerajaan kedah skrg adalah yg diterajui oleh PAS. Hak2 dlm negeri kedah milik pentdbiran PAS bukan umno. umno skrg dah jadi pembangkang bro. Ape ke hei pulok umno buat kerajaan mcm harta pak dia punye? ooo..umno tak sedar ke dia pembangkang skrg? cer citer
4. Aku nk bgtahu ko, dlm perlimen 'berbuih mulut' bgtau/nasihat/cadangan, tapi menteri wat derk jer. Dah macam2 cara guna saluran yg betul, so nak wat camna lagi? Ko cube citer ngn wa. Itulah terjadinye perhimpunan, tu pon perhimpinan dgn aman, pakai baju kuning lagi warna perlembagaan. Negara kita ni adala juga undang2 ok, tapi takde kedaulatan undang2, nak kuatkuasakan ikut suka, klau tak untung, xyah buat, camni ker nak biar pemimpin buat negara kita? Perkasa dtg plak dgn pakaian baru merah, perhimpunan ni bukan nak perang derrrr....agak2 aaaa
dah kerajaan kedah pas...dia orang lah yang menentukan kemana duit tuh pergi...kalau dalam poket sendiri macam mana nak buat..???rakyat kena lah tengok betui ke duit dihabiskan untuk rakyat...umno sebagai pembangkang akan memantau pelaksanaan berhemah duit tidak diselewengkan untuk parti...
kursus masters nih piawai untuk seluruh dunia...course nya takat 1 hingga 2 tahun aja...kalau 3 tahun maknanya ada subjek tak lulus kena repeat...
bila yang puak pembangkang usulkan dalam parlimen...???kan kita tengok persidangan dalam tv...bila ko cakap pada aku...
Puak-puak ni memang acuan hamPAS, hang citer kot mana pun depa spin sana spin sini, hai pemimpin dia lagu tu depa semua pun dok ikut, guru kencing berdiri, anaka murid kencing berlari
kalau dah lapo perut dia di mesir sana nak bayo yuran pun tak lepas baru dia tau langit tinggi rendah ajooo je budak tuuuu...selama ni terlampau senang sesangat...rasee kan
Bagus ler ramai ostat Bodoh dan Bebal dalam PAS. Senang nak hantam sama dia. Puak PAS memang suka buat DEMON CRAZY. Biarkanlah.. Memang keje diorang. Lama lama nanti orang boring..
Dalam banyak2 tindakan kerajaan Barisan Nasional, NIlah tindakan paling aku sokong. Bukan pa, blacklist 500 ni adalah ujian kelayakkan untuk melihat puak2 hamPAS ni jenis kenang budi ka atau kenang jasa.
error#
Puak hamPAS ni jenis kenang budi ka atau seperti kacang lupakan kulit...
PERUT BOROI, METEKEDARAH KUAT, OTAK LEMAH, BENGAP DAN BODO TELAJAK.....!
wa olang cina ngah kertawa kan semua olang melayu kat cni.melayu semua tarak o---
tarak olang mau jawab ka....wa memeng cina la.....tarak tipu punyer
你这个混蛋中国.... GO回到你的家园
PAS Parti yang banyak membawa mala petaka kepada negara ini,merekalah yang menjahanamkan hubungan sesama islam dengan berbagai fatwa dari Ulamak-ulamak yang menggunakan ayat ayat al Quraan demi kepentingan politik mereka, ini lah jadinya.
Wahai alhi ahli PAS pakat lah ramai-ramai keluar dari parti yang tidak berguna ini.
Hidup UMNO demi bangsa, Agama dan Negara.
WARGA SEBELUM MERDEKA
Kesian budak2 mentah ni, mereka telah dijangkiti oleh penyakit Khawarij PAS. Mereka tak dapat membezakan antara perjuangan yang hak dan batil. Perjuangan PAS hanya berkisar kepada menyelamatkan harga barangan dan bukannya menyelamatkan akidah ummat Islam. Banyak penyelewengan dalam menafsirkan Al-Quran dan Hadith dilakukan bagi menghalalkan perjuangan mereka. Sekali terkena penyakit Khawarij memang susah untuk diubati. BERSIHKAN PAS SEBELUM BERSIHKAN SPR. Jangan nilai seseorang itu pada pakaiannya nilaikanlah pada ilmu, amalan dan akhlaknya.
suruh dia p mengajaq di PASTI PAS lepas ni... Mak bapak hantar ke MESIR suruh belajar di p demontrasi plak dah.. kalau cerdik mcm haron din takpa la. Ini bangang macam anuwar
Penykong2 PAS adalah ISLAM tulin.. Orang UMNO ISLAM maklihamput puceret! bulog duit.. tak bolih percaya langsung.. nak pula ketua2 cawangan yg bekas drebar atau peon.. Apa kelulusannya.. diri sendiri pun bangsat mcm mana nak memajukan rakyat.. sendiri mau ingat la totok2 UMNO..
OOOHHH PENYOKONG PAS ISLAM TULEN...????
TULEN KEMANA TANG SOKONG LINA JOY MURTAD....PLURALISME...SOKONG PELIWAT...SOSIALISME....LIBERALISME....TOLAK KETUANAN MELAYU....HAPUSKAN AKTA 153....HAPUSKAN AKTA 121....DERHAKA KEPADA TITAH YDPA...
KHIANAT KEPADA NEGARA ISLAM...?????
"Penykong2 PAS adalah ISLAM tulin.. Orang UMNO ISLAM maklihamput puceret! bulog duit.. tak bolih percaya langsung.. nak pula ketua2 cawangan yg bekas drebar atau peon.. Apa kelulusannya.. diri sendiri pun bangsat mcm mana nak memajukan rakyat.. sendiri mau ingat la totok2 UMNO.."
OOh.. Islam TULIN macam MAT SABU 121 hehe..
Masuk U pun tak lepas.
"Penykong2 PAS adalah ISLAM tulin.. Orang UMNO ISLAM maklihamput puceret! bulog duit.. tak bolih percaya langsung.. nak pula ketua2 cawangan yg bekas drebar atau peon.. Apa kelulusannya.. diri sendiri pun bangsat mcm mana nak memajukan rakyat.. sendiri mau ingat la totok2 UMNO.."
OOh.. Islam TULIN macam MAT SABU 121 hehe..
Masuk U pun tak lepas.
Bagus... AKHIRNYA.
JANGAN BAGI MUKA
Anon July 19, 2011 4:25 PM,
Aku ingat aku sorang nampak muka Mat Sabu kat situ. Hehehehe
Ohh.. budak hingusan ada kat sini rupanya. Haa.. kita sambung diskas kat sini yer.
Original post aku kat: http://www.blogger.com/comment.g?blogID=8967104577391350146&postID=9017657509014811135&page=1&token=1311068049301
-----------------
Wahai Budak Hingusan,
Seperti Anon July 19, 2011 2:19 PM, aku nak gelak sampai semput sebenarnya. Bukan macam tengok maharaja lawak lagi. Macam apa ek...
Aku umpamakan macam ni tau. Aku umpama melihat kau, budak hingusan, menyerang kami dengan belon2 yang penuh sarat dengan tahi. Tapi, tatkala kau melontar belon2 tuh ke arah kami, pecah lah setiap satu dan terperciklah tahi ke muka kau, lalu melelehlah hingus kuning-hijau dan segala najis masuk ke mulut kau yang tak henti2 gelak.
Pendek kata, kau yakin serangan kau jitu, tapi tak sedar betapa lemahnya hujah2 kau. Dan, walaupun kau banyak hujah, tetapi setiap satu hujah sama ada lemah atau sama sekali kontradik apa yang kau katakan pada awalnya.
Mari kita lihat satu dua isu, kalau kau boleh jawab sampai aku puas hati, baru kita cakap pasal benda lain. Dah kau pun kata ikut ilmu bukan ikut isu kan?
Pertama sekali, kau kata (dalam beberapa post berlainan) betapa pentingnya perundangan yang memelihara agama, bagaimana agama tu cara hidup, dan banyak lagi lah.
Oleh itu, mari kita establish beberapa point utama. Kita terus gantikan 'agama' dengan Islam.
P1. Islam itu penting.
P2. Islam itu cara hidup.
P3. Undang-undang dan polisi itu penting.
P4. Islam perlu dipertahankan.
Setuju?
Kedua, kau kata yang kau tidak mengikuti akidah si Ambiga. Kau cuma sokong Bersih sahaja lah, sokongan kau pada Ambiga tidak lebih daripada itu lah, kau tak sokong IFC lah. Benar atau tidak dakwaan kau ni, aku tak tahulah. Tapi aku bersangka baik lah, dan anggap kau bercakap benar.
Ada beberapa Elemen di sini. Cuba ikut ye.
E1. Aku pasti Ambiga akan cuba implemen tuntutan IFC diikuti kerajaan. Kalau PR yang memerintah Malaysia (Nauzubillah), maka dia akan mahu tuntutan2 IFC ini menjadi undang2.
Mati hidup balik pun aku tak percaya yang satu hari nanti si Ambiga takkan cuba menggubal undang2 yang membolehkan orang Islam murtad.
Ertinya, Ambiga n gang akan cuba mengganyang Islam. Ingat ye, Islam tu penting. Islam perlu dipertahankan.
... disambung ...
haha...wa dtg lagi derrr. Aku 'Budak hingusan' yg kome semue syg...haha
Wah, dah byk komen semenjak aku tinggal 2jam ni. Hm, mane yg nak jawab dulu yer.
1. Aku amik kata2 Melayu perak td,"rakyat kena lah tengok betui ke duit dihabiskan untuk rakyat...umno sebagai pembangkang akan memantau pelaksanaan berhemah duit tidak diselewengkan untuk parti..." Bagus, aku stuju dgn ko. Bijak jgk otak ko eh. Sebanrnya mcm tulah juga skrg melihat kerajaan pusat skrg. umno yg menerajui kerajaan pusat, rkyt skrg tgh melihat bagaimana pentdbiran anda. Pendedahan demi pendedahan berlaku dan dapat dikesan oleh PR semuanya itu mmbuatkan rkyt bangkit menegur kerajaan. So,isu disini adalah adakah bersih HARAM menngikut perlembagaan perskutuan perkara 20(1)(a) dan perkara 10 (1) perlembagaan yg lain?? Mane yg haramnya?
2. Sidang parlimen tidak semua ditunjukkan dlm tv derrr. Time umno berckp dishoot kameranya dlm tv, tp bila time pas atau PR cakap, banyak beralih kpd temuramah yg speaker dan tetamu yg dijemput utk diberi ulasan terhdp perjalanan sidang parlimen. Umno tak braninyerrr nak tunjuk semo, bg dia satu kerugian besar utk tunjuk semua. Kebenaran ini bolehlah ditutp sehari dua, tetapi tak boleh tutup selamanya derr..
3. MInta maaf ckpla bro, skrg ni kan media massa sebelah pihak jer tau. Kalau tgok negara dmokrasi ukar kpd yg lain dia bertindak adil dlm media. Sbg contoh memberi peluang kpd semua parti yg berlawan utk berkempen dlm tv dan video. Nak tnye kome, ade ke selama ada pilihanraya ni semua parti boleh bercakap utk kempen dlm tv atau radio? Pernah? Bro, nmpak sgt umno takut bro. sorry to saylah..
4. Aku mmg minat sgt dlm pgram Debat bersama Prof Dr Agus dalam tv tu. Dia sgt mencambah pemikiran rakyat ttg sesuatu isu. Kenapa ditukar kpd org lain? OOO tak memihak kpd bn/umno ke? haha. Aku naik meluat jg. Buat media mcm pak mentua dia punya. Bagi adillah,,samarata..Apelah,Umno umno.
... bersambung ...
E2. Apabila ini terjadi, akan terpulang kepada orang2 Islam untuk menentang penggubalan undang2 ni. Siapa orang Islam dalam PR? Tak lain tak bukan PAS laa. PAS boleh halang ke? Baru PAS Kedah nak suruh pusat2 hiburan tutup masa bulan Ramadhan, baru DAP berdehem dah kata "ohhh tak jadi!"
PAS nak mempertahankan Islam? Negara Islam dah jadi Negara Kebajikan. Hudud tak sampai satu peratus pun kata Hadi. Dalam 20 tahun PAS pegang Kelantan, berapa buah masjid dibina? Patung berhala terbesar di Malaysia terletak di mana?
Nyata sekali PAS memang tak mampu buat apa pun.
Ini membawa aku kepada Elemen terakhir aku.
E3. Aku kerja dalam Marketing/PR. Ada tiga konsep yang digunapakai oleh orang2 marketing. Satu dinamakan The Law of Social Proof, satu lagi Law of Authority dan last sekali Usage of Shortcuts to Simplify Decision Making.
Kalau PAS sokong Ambiga (walaupun sokong separuh isu saja), persepsi orang ramai ialah "PAS sokong Ambiga dalam semua hal." Maka bila ada budak2 Melayu yang lemah iman dan terumbang-ambing antara murtad atau tidak, mereka akan gabungkan ketiga-tiga konsep dan berkata "Eh, PAS parti Islam. Dorang sokong IFC. Ertinya murtad ni takpe." Maka murtadlah dorang.
Wahai budak hingusan. Jangan kau berani berkata ini khayalan aku sahaja. Aku buat duit sara hidup gunakan kombinasi tiga2 konsep nih. Bukan untuk jual agama, bukan kena upah untuk komen kat blog, tapi untuk jual skill aku. Taktik ni memang berkesan dari dulu sampai sekarang. Sahih terbukti.
Kau nak sangkal ke apa aku kata ni? Kau kata ikut ilmu bukan ikut isu, bukan?
Aku tak kisah kau tak nak sokong UMNO. Suka hati kau.
Tetapi kenapa kamu memberi sokongan kepada orang yang mahu menghancurkan Islam? Sokongan kamu pada Ambiga akan membawa kepada kerosakan Islam! Jangan fikir apa yang nampak waktu ni saja. Fikir untuk 10 tahun ke hadapan!
Kenapa kau sokong PAS? PAS tidak akan mampu mempertahankan Islam daripada Ambiga.
UMNO dan BN tak pernah sebut nak tubuhkan negara Islam. Takde sebut pasal hudud. Tetapi dasar2 kerajaan rata2 memertabatkan Islam. Compare dengan UMNO/BN, PAS memang GAGAL!
Kau betul percaya Ambiga takkan cuba ranapkan Islam? Kau masih sokong dia? Kau masih sokong PAS?
SERVANT OF GOD.. (S.O.G)
Patutlah..bola tanggung dah tukar tempat kat sini pulak.
Budak hingusan ada lagi kat sini rupanya. Kau kena beli tisu berkotakla S.O.G, kasi kat budak berhingus ni.
Komen kat post lama aku budak hingus ni tak jawab2 weh. Dah kalah.
Pastu menyalak2 sana-sini.
Kata blog ni bodoh, yang berkeliaran kat sini buat apa.
Now, melalak kat post yg ni pulak.Tukar tajuk.. komen pasal menda lain pulak.
S.O.G, aku pass kat kau pulak hehe.
P/s: Bagus Bro, kita kerja rezeki kena berkat bro.
-AKU PENGUNDI ATAS PAGAR-
(kasi nama pulak, asik ANON susah ko nak refer aku)
waaa... kawan lama sudah sampai ma. Hoyeh! Bole sembang2 ah pasal benda ni semua. Utk pengetahuan kome aku suka berpolitik dan aku sdg mengkaji dan memahami erti politik islam. Mari kita diskuss dgn besstt punya. KOt2 kome boleh makan aku ke, aku tak kesah, benda yg silap aku terima kasih jelah pd kome2 semua sbb tunjuk ajar kat aku. Wokeh!
P1. Islam itu penting.
P2. Islam itu cara hidup.
P3. Undang-undang dan polisi itu penting.
P4. Islam perlu dipertahankan.
Setuju? Jawapan : Amat stuju. Dan inilah yg perlu kita cuba buat dlm mengambil kira politik yg boleh memihak kpd kita.
Kedua, kau kata yang kau tidak mengikuti akidah si Ambiga. Kau cuma sokong Bersih sahaja lah, sokongan kau pada Ambiga tidak lebih daripada itu lah, kau tak sokong IFC lah. Benar atau tidak dakwaan kau ni, aku tak tahulah. Tapi aku bersangka baik lah, dan anggap kau bercakap benar.
Betul ma.,,bukan tipu2...Thanks berbaik2 sangka dgnku. Wa syg lu bro !hahaha
Tentang ambiga. Aku pon menganggap begitu dan buat dia shaja, sesiapa shj akan cuba apa yg mereka nak. Bagi aku perlulah ada prinsip, prissip ini tidak boleh diganggu-gugat oleh mana2 pihak hatta melayu skalipon.
Sesape shj boleh kita berinteraksi dan berbincang malah bersepakat sekalipon, janji ianya boelh membawa masalahah dan tidak mengikat sehingga menjejaskan prinsip.Prinsip yg menjaga ketuanan islam itu sndri dan mengangkat umat islam daripada org bukan islam.
JIka terjadi satu hari nanti, maka kita akan pertahankanlah. Islam tidak perlu budi org lain utk bangun. Tetapi perlukan kpd ummatnya yg memperjuangkan mati-matian utk Islam. Kalau hari ini ISlam dilihat perlu di pertahankan, kenapa umno tdk menjulang islam, sehinggakan hari ini 50tahun lebih umno tdk bersungguh-sungguh berusaha kearah perundangan islam. Aku ulangi, umno tidak bersungguh-sungguh kearah perundangan islam. Hari ni byk sguh kes yg berlaku, manusia dah tak takut buat benda mungkar. BUnuh org sukasuki dia saja. Kalaulah ditnya kpd org berkenaan adik nurin jazlin dorogol dan dibunuh begitu kejam, org akan ckp bunuh je balik! BUkan ke itu hukumnya qisas?? Perundangan islam? Sila bersetuju dgn aku. Kalau ko berstuju, mengapa kita perlu bersama dgn org2 yg tak bersungguh2 ini. Skrg PAS lebih terkehadapan utk bersungguh2 kearah itu, cumanya perlu kpd pndekatan yg paling terbaik utk menang dan laksanakan tuntutan ini.
Pas bukan kebulur sgt nak memerintah negara, jika ada pemimpin bersikap adil, Pastakde pon takpe... So, inilah dia yg perlu ko dan aku perjuangkan.
Skrg ni perlu lihat umno ke atau PAS yg bersungguh dlm isu ini?
perot boroi,macam mat sabun gak budak yg kena buang tu..
aku setuju sangat2 dia kena buang dari tempat dia belajar tu,biar jadi pengajaran kat orang lain..
ORANG SURUH PI MENGAJI,DIA PI DEMONTRASI..BODOH PUNYA OLANG
bagus , aku sokong mereka2 ini dibuang,
ustaz apa macam ni, ustaz pala but..
duit kerajaan nak.subsidi nak,biasiswa nak semua nak..
last2 si babibinga yang depa jilat jugak..
Bro, ade tmbahan lagi.
1.Apelah sgt dgn kekuatan ambiga tu. Ape, kita takde peguam ke. beratus-ratusm beribu-ribu peguam islam kita dimesia ni dan luar negara, takut sgt ke pd ambiga dan konco2 IFC dia tuh? Time tu aku takdak masalah kalau peguam-peguam muslim dan pas dan umno bergabung. ape masalahnye, bukan ke islam perlu dipertahankan? Jgn takut mati bro!
2. Sorry kpd PENGUNDI ATS PAGAR, aku saje dtg sni, upenye2 ade entri terbaru, so aku tukar pentasla, tak tgok plak komen2 ko yg dlm tu. Aku tahu ko mesti rindu kat aku. haha.Kita bina ukhwahla disini ya! Hoyeh!
3.Kita ikut politik ni bukan ikut2-ikutan der. Ade hujjah berdsrkan ilmu. Kalau bersama dgn bersih org anggap PAS menyokong ambiga, itu tak betul, itu hnya pemikiran cetek yg ade sebilangan dlm PAS ataupon dalam parti umno skalipon. Dlm pas ni semua ade derrrr, daripada yg tak tau mngeja, tak gsok gigi saaaampailah ada PHD, semuanya ada dlm PAS...haha. So, kita jgn ikut org ckp, org punya pemikiran, kita punya pemikiran kena matang, haaa, barulah cantikkkk jer bincang..kankankan...haha. Wa suka sama lu bro!
4. Aku yakin kalaulah ada yg nak hancurkan islam, PASlah org pertama dlm mmpertahankan islam ko tau. Cuba tgok blog makcik haramjadah yg maki Allah dan Nabi muhammad tu, PAS amik berat tau, siap letak dlm blog, bagi cdgan pd kerajaan. Alhamdlah kerajaan juga mampu bertindak utk block twitter dia. Biarpon yer ade org kata, kerajaan terpksa buat takut org ckp kerajaan tak bersunguh2 bnteras isu nih sbb tu kerajaan buat. Aku tak amik pduli sgt. Aku bukan suka semua benda dipolitikkan. So, same2lah.
Ade lg?
senang citer camnie la..xpyh layan pencacai pas bodo ni..kalo pun pembangkang menang pru nnti ingt pas ada kuasa sgt ke dlm pakatan rakyat?anwar nk bg hadi jd PM?xyah mimpi..DAP nk kasi chance org melayu buat keputusan?pun jgn mimpi..sedar la melayu...xpyh nk mimpi lebih2..skrng pun DAP dh tunjuk belang lg xsedar ke?...bodo....kurang2 MCA mmg xberani mcm DAP...pikir la sndiri
KO KATA PAS TERKEHADAPAN PERJUANG ISLAM...????UMNO TIDAK...?????
TUNJUKKAN BUKTI APA PAS TELAH BUAT DALAM MALAYSIA TAK PUN DI KELANTAN DAN KEDAH...JANGAN CAKAPLAH DI SELANGOR DAN PP...
UMNO SEKURANG-KURANGNYA :-
1.SISTEM KEWANGAN ISLAM...BANK ISLAM...
2.HALAL HAB GLOBAL SUDAH DIIKTIRAF ILUAR NEGARA..
3.SISTEM SAHAM SYARIAH...
4.MAHKAMAH SYARIAH..DAN MAHKAMAH TUNTUTAN PENGGUNA ISLAM...
5.UNIVERSITI DAN KOLEJ UNIVERSITI ISLAM...
6.SISTEM AR-RAHNU..SISTEM MUAMALAH...
DLL.BANYAK LAGI KECUALI HUKUM HUDUD....PAS PUN DAH TAK PERJUANG HUKUM HUDUD...
GAP, saya tk miss blog anda. Memang tergelak saya baca article ni. Teruskan hentaman puak2 otak udang ni. Jangan kasi can!
ok, kalau camtu. aku stuju umno juga memperjuangkan islam, tapi aku nak auter sikit ayat tu, tak bersungguh2 la derrrr..kalau tak, dah lama dah kita duduk dlm perundangan islam ni.
2. keenam-enam contoh yg ko bagi tu, itu jeke yg umno dpt buat dlm pemerintahan 50tahun lebih nih? haha. Ape kata, lps nih bagi PAS pulak memerintah, kita tgok, PAS boleh buat byk mana tentang islam.bole der?
3. Pas dah serahkan rang undang-undang hudud dahulu dan beberapa undang2 lain yg sesuai dgn semasa di malaysia. Tetapi PM tolak mentah2. Siap bagi amaran lagi jgn buat. Kalau nak ikutkan dah lama dah PAS buat, tp tak dpt persetujuan drpd pusat, nak wat cane? Cuba bagi kelulusan tgok camne. Kita bandingkan enekmen2 dan undang2 dikelantan dan di negeri2 yg lain. AKu yakin, sape yg nak buat keje jahat, mesti tak buat dikelantan punyer,,da lari ke negeri lainlah jawabnyerrrr....
1. PAS adalah parti yang menanam rasa taksub pada penyokongnya.
2. PAS adalah parti yg mcm lalang.
3. PAS adalah parti yg mcm keldai.
Bagus kalau betul budak ni kena buang. Menghabiskan duit kerajaan BN je.
ni lah org yg xtau bersyukur dan berterima kasih.
Hudud konon..
Macam le kita semua tak kenal PAS.
Contohnya, sebelum dapat Selangor bukan main menyalak nak kilang arak ditutup.
Lepas dapat? Dah rampas punnnnnn pulang balik..
Dia fikit dia belajar di Mesir sudah kira bijak ke?boleh buat apa saje yg tergerak dihati ke? Konon bangga la sgt dpt jd leader buat demo kat sana. Apa dia ingat msa balik nanti ramai la orang dtg jemput n sorak kat dia di airport nanti... Hello!! pergi jahanam la ko. Skarang baru kau tau nasib kau ar. Hujung lesap pangkal pon lenyap...Padan dgn muka mak bapak kau
PASAI TAK DIBINCANG DI PARLIMEN...KO TUH ADA KE MASA BERDEBAT DI PARLIMEN...NAZRI AZIZ DAH KATA BAWAKLAH ISU BERSHIT 2.0 DI PARLIMEN BINCANG BERSAMA...KALAU SUDAH BINCANG DIPARLIMEN DAN DITOLAK OLEH BACKBENCHERS KERAJAAN...TENTU KELUAR DALAM MALAYSIAKINI...TOLONG TUNJUKKAN POST MANA DALAM MKINI PERKARA BERSHIT ITU DITOLAK...???
BANYAK LAGI UMNO DAH LAKSANAKAN ISLAM....SELAIN ISLAM MENJADI AGAMA RESMI SEBAGAI AKTA 121...TENGOK MASJID SELURUH NEGARA SEMUA UMNO BINA...YANG PA BINA BERHALA BUDDHA YG TERBESAR DI ASIA DI TUMPAT APA CERITA...LAGI INSURANS ISLAM TAKAFUL,MUDHARABAH...TAK ADA TEMPAT AKU NAK ISI LAGI DALAM WEB NIH..
NAK BAGI PAS BUAT...????APA YANG MEREKA BUAT... YANG ADA DINEGERI MEREKA PEGANG NIH MANA...???AKU MASIH TUNGGU APA YANG PAS DAH LAKUKAN TERHADAP ISLAM SEKARANG...????JANGAN PANDAI CAKAP AJA ITU..INI...SILA TUNJUKKAN...SILA LISTKAN SENARAI...BIAR KAMI JADI BUKTI...
PADAN MUKA MAMAT NIH....
HAHAHAHAHAHA...PADAN MUKA!!! DAH LA NAK ABES BELAJAR LAGI SEMINGGU...BODOH2 JE KENA BUANG UNI....AMIKK KOOOO
Inilah pewaris yg benar2 faham demokrasi.. Apa kuasa yg ada pada kerajaan utk menyinkir mereka.. duit biasiswa milik siapa? Berjuang terus berjuang pelajar2 Melayu.. Kita bersihkan Malaysia dari Rasuah, Kronism dan segala2 yg terbusuk.. Singkir pemimpin QC.. Saperti anai2 yang akan meruntuhkan negara kita.. Takut kpd ALLAH bukan pemimpin2 HAPRAK!
July 19, 2011 5:47 PM
------------------------------
yeah yeah betul tu kita bersihkan lembu2 yg berkeliaran pada 9 jul kat kl dari berjangkit penyakit;
1. aljuburi
2. Ambabiga
3. DapiG
4. Mengamalkan ilmu syaitan (Parti Anak Syaitan)
Kita bersihkan pemimpin2 yg suka Aljuburi, kulum lidah lks,
hidup malaysia
Lain dulu lain sekarang..
Dulu membangun bersama Islam
Sekarang PAS for all (ni tiru slogan ISRAEL for all)
Dulu negara Islam sekarang takde dah..
Dulu 'over my dead body'
Sekarang belum langkah mayat pun, dah declare takde
Hai..PAS..lalang mcm ni ada hati nak jadi pemimpin kepada rakyat Malaysia. Layaknya jadi pemimpin bagi penyokong PAS je la..
Pendokong Islam konon..Pegi dah! Ada berbilion umat Islam yg tertindas dalam dunia ni.. Apa peranan PAS??
Er.. Servant of God..
Aku rasa kita tak yah layan la budak berhingus ni. Bak kata anon 9.14.
Tak layan pun ramai yg dah tolong jawab utk kita.
Er. asik duk layan budak hingusan ni, aku lupalak nak komen post ni.
KENA BUANG? BAGUS.. TAK USAH DISMPAN. BERI KEPADA ORG YG MAHU BELAJAR.
Oklah S.O.G, best betul berdebat bersama dgn kau lawan puak pencacai.
Sekarang aku mahu rehat, esok mau berurusan mencari rezeki.
Insya-Allah, semakin banyak rezeki aku perolehi, semakin byk cukai dan zakat aku boleh sumbangkan.
Budak hingusan.. apakah sumbangan kamu kepada masyarakat?..
Haha... baguslah.
1. Sumbangan aku pd masyrkt ialah memberi kefamahan dan fikrah yg jelas kpd msyrkt tentang kebobrokan umno/bn. Umno dan bn sanggup sekat semo benda spy rkyt tidak bangkit dan kekal bodoh dan tidak tahu menahu tentang politik. Perkara politik perlu dibiarkkan kepda krajaan sj yg menentukan, rakyat hnya duduk diam dan sokong je, Stiap kali p/ry nantikan gula-gula p/rya beberapa hari sblm pengundian dijalankan. Lalu timbullah projek mee segera dan pelbagai tipu helah bn/umno.
Sudah terserlah tipudaya yg dpt dibongkar oleh PR. Antaranya nama ada di dua tempat yg berlainan, nama pengundi yg tidak lengkap dlm sistem data SPR, sesuatu tempat melonjak naik mendadak bilangan pengundi, satu rumah yg punyai seorang pengundi tiba2 bertmbah ahli pengundi 'hantu' dlm umah yg entah bila duduknya disitu. Semua ini dpt dibongkar oleh PR. Ini yg jumpa, kalau yg tak jumpa tu, tak tahu lg byk mane.
Itulah diantara sumbangan aku kpd msyarakat. Aku tidak mengajar msyrkt utk bom umah umno/bn. bukan suruh tembak najib yg amik apco tuh, tp aku suruh membuat pilihan dgn logik, siapa yg patut kita pilih. Ini semua soal maruah dan masa depan negara kita. Hak masing-masing semua dpt.
ekekeke..... alahhh kesiannn la kat bdak niee....
dia tgh konpiuss lagi antara hakiki dan fantasii...
bdak2 mmg kuat berangann....
kasi la chance..... ckp dgn dia jgn sedeyy2....
nnt boleh mintak kerja dgn ambiga, boleh jadi tukang baca doa di kuil DAP...
asahh boleh carutkan UMNO... lim kiat siang boleh beri mcm2 jawatann...
BUDAK HINGUSAN AKU NANTI KO PUNYA LIS TENTANG PAS TERKEHADAPAN JUANG ISLAM...
Lupa lak nak bubuh
Anon 9.55 pm tu adalah aku: AKU PENGUNDI ATAS PAGAR
July 19, 2011 10:07 PM
bdak beringus mcm ni memang ramaii...
dah macam2 penjelsan yg diberikan spr...
tak dak satu pun komen yg valid yg boleh diterima pakai oleh spr...
satu rumah ramai pengundi tu, tu strategi yg byk digunakan PAS...
dakwat hitam?? kahkahkah .... betul2 immature la kalau komen dakwat hitam...
nampak sangat kebudak2an...
so apa isu BERSIH sebenarnya???? selain nak menghalalkan anwar menjubo dan memuki amoi...
Melayu Perak boleh tolong Servant of God belasah budak hingusan.
Aku dgn S.O.G kejar dia sampai sini.
Hehe..
BRO AKU ATAS PAGAR...
BUAT LAH AKAUN GOOGLE SATU...TAK ADA ORANG TAHU IDENTITI KAU...DISABLEKAN SHARE PROFILE..
NANTI OTOMATIK AJA...TAK PAYAH TIAP KALI NAK TAIP ID KO TUH...
BRO AKU ATAS PAGAR...
BUAT LAH AKAUN GOOGLE SATU...TAK ADA ORANG TAHU IDENTITI KAU...DISABLEKAN SHARE PROFILE..
NANTI OTOMATIK AJA...TAK PAYAH TIAP KALI NAK TAIP ID KO TUH...
Melayu Perak..
Bro. AKu pun baru berjinak2 dgn komen2 blog ni bro.
Cadangan yang bagus. Tetapi aku kadang2 sibuk sikit. Ini pun dok bukak2 baca layan blog ni pun sbb hari ni aku rehat dh berapa hari kerja pergi balik.
Ntahla, dulu tak berapa minat sgt politik, tapi tgk anak bangsa dan agama aku makin dipijak2, aku jadi geram.
Anyway, aku akan usahakan nanti. Insya Allah.
AKU HERANLAH PASAI APA ORANG HERAN SATU ALAMAT BANYAK UNDI...
DAH BANYAK KALI DITERANGKAN DALAM POS NIH...SEBABNYA IALAH ADA KEDAI RUNCIT YANG JADI WAKIL POS UNTUK ALAMAT SELURUH KAMPUNG...KATALAH KAMPUNG TUH ADA 200 ORANG MAKA 200 PAKAI ALAMAT SAMA...
YANG KITA TAK SETUJU KALU ADA RUMAH ORANG DIJADIKAN ALAMAT SAMA...INI SPR KENA HANTAR ORANG SIASAT KALU GENUINE BATALKAN PENGUNDI SEMUA...MEMANG KENA KELUAR LOGISTICS SIKIT...
APA YANG DIORANG HEBOH KATA SPR TAK JALANKAN TUGAS...???MASA BANYAK LAGI NIH BELUM LAGI PRU13...KO DAH TAU KE BILA PRU13..
Orait bro!
1. Melayu perak. Tujuan ko nak tahu je kan yg pas dah buat. Tp nanti kalau ko dah tahu ape yg kelantan buat skrg ni diperingkat klntan, ko jgn menidakkan pulak tau. Nak bgtahu ko, aku bukan org klntn, tp byk juga aku dgr krajaan buat diklntn tuh. Beberapa hari TGNA naik jd MB terus dia hapuskan beberapa kegiatan judi di klntan. Namun, byk lagi nak sebut, sampai cina pon sukalah cara tok guru kite. KO takkan tak hormat kot Tok guru nik aziz, ulamak umno dan pimpinan umno pon hormat dia tau. keilmuan die dlm islam. Tapi yelah, stiap manusia ni ada juga kelemahan dia.
2. Aku tak kompius antara kebenaran dan kebatilan. Aku pilih jalan aku berdsrkan apa yg aku ada ilmu ni. Dicampurkan dgn pengalaman2 aku bersama dgn umno/bn dan bersama dgn masyrkat PAS. Aku boleh mebezakan fikrah dan identiti mereka.
3. Aku paling benci kalau melibatkan org luar dlm negara kita. Dlm kes budak alang ni, umno sndri yg citer ps syeikh azhar. Sbb tulah arahan terus ke univ utk dibuang pengajiannya. Bodoh punya umno!
4. Dan satu lagi, jemput israel APCO jadi penasihat. Berapa byk dlm negara ni ada pasaraya terbesarrrrr TESCO...nala punya besarrrrr!!!!! Kasi masuk israel dlm negara nih. Hampeh tullah umno nih. Cuba tgok turki tu. Ckp tegas dgn israel! Kalau lps nih malaysia jdi ancaman, umnolah yg layak dipersalahkan terutama kpd pemimpin2 teratasnya.
5.KOme mahu ke satu hari nanti, israel jadi askar kat sni, kita semua jadi barua israel buat keja utk dorang. Masa tu harta kita dah tergadai, hutang brapa byk tak boleh byr(taktaulah samaada hutang duit ke hutang budi). Masa tu kita bersilatlah pencak skalipon, keris terbang ke, dia bagi se'das' je tembakan. Tula jalin hubungan sgt dgn israel. Jgn sampai nanti negara tergadai sudah!
6. Satu lg aku nmpak, najib ni bukanlah jahat sgt org tgok, tp aku rasa diatas dia ada lagi org yg perlu dia wajib dgr cakap. Sebab tu tuntutan rkyt dia tak boleh buat pape. Aku rasa israellah punya angkara nih! Tak tahulah kan, rasa2 aku ja. Kalau betul, pimpinan2 dan PM sblm inilah yg perlu bertggjwb. Cuba tgok Tun mahadhir, dah byk pendedahan dlm umno dlu, masa dia jd PM dulu brape byk. Semuanya tertulis dlm A Doctor In The House, yg ramai pemimpin umno marah kpd beliau.
7.So, skrg kene bertindak kome2 sekelian. Berikan kepercayaan kpd PAS lps nih. Tengok camna PAS pula memerintah. Dlam bab agama kita bersatu utk banteras!
8.Pelbagai pendekatan yg dibuat dlm PAS , yang penting semua pedekatan itu tidak sedikitpon menjatuhkan dan meragut prinsip yg pas perjuangkan selama ini. Kalau ada yg berkatakan begitu, aku yakin, dia mesti belum mengenali siapa PAS yg sebenar.
So, apa nak dikata? KOme semua harus bertindak dr skrg. Aku dah tunaikan tggjwb aku utk sampaikan. Sesape nak komen lg dipersilakan. Ini utk agama bro, aku tak kesah letih pon. KOrang ramai aku sorang, xde hal punyelah!
Salam syg dari 'Budak Hingusan' kesayanag korang....haha (geli aku!)
PADAN MUKA..BODO BANGANG BIOL!!
ITU SATU SAJA YANG PAS BUAT DI KELANTAN....WALAUPUN KO KATALAH..TOK GARU KO HAPUSKAN JUDI DI KELANTAN...AKU MASIH LAGI TENGOK ORANG SABUNG AYAM DI CERUK KELANTAN...JANGAN CAKAP PELACUR RAMAI NYA SAMPAI RAMAI YANG ADA DI LAIN NEGERI ASAL ORANG KELANTAN...DIBELAKANG OPIS TOK GARU PUN ADA KEGIATAN PELACUR...ITU YANG KO CAKAP PAS BERJAYA DI KELANTAN..????
PASAI TO GARU KO CAKAP MERAPU DENGAN FATWA MERAPU...KO TAK KOMEN PULAK...KO KATA TOK GARU KO BANYAK ILMU ISLAM....HAMPEH BETUI YANG TERBARU DEMONSTRASI DISAMAKAN DENGAN SOLAT DAN HAJI...CUBA KO DENGOR CERAMAH USTAZ FATHUL BARI...DIA BUKAN ORANG UMNO..
PASAI APCO TUH KO TAK TAU DIAM LAH...BILA PULAK APCO NASIHAT KERAJAAN BN/UMNO..???APCO TUH SOLUTIONS PROVIDER UNTUK TELECOMMUNICATIONS COMPANY DALAM DUNIA NIH...KITA HANYA DAPAT SERVIS DIA..ASAL ORANG AMERIKA YAHUDI ZIONIS LAH...????CEO DIA ORANG IRISH AMERICAN...
TAU TAK PKR TUH DAPAT DANA DARI GEORGE SOROS,RUPERT MURDOCH,NED,OSF ITU BARU ORANG YAHUDI MABUK...
AKU NAK LIST PAS TERKEHADAPAN DARI UMNO YANG KO BANGGAKAN TUH...TAKKAN SATU AJA ITU PUN TAK BETUL..????
CUBA BUKAK TV1 ADA ORANG NGAJI QURAN ITU LAH JASA UMNO...
Kerajaan dah cukup baik..tpi pelajar2 kita semua tak mau terima hakikat yg mereka beban kerajaan krn mereka..kini mereka balas dgn cara yg cukup tidak bertangung jawab.. Bagi sy putuskan biasiswa pda mereka dan biar mereka belanja sendiri kalau mahu terus masok campor hal2 politic mereka.
Wahai budak hingusan,
Aku sebenarnya memang malas nak layan kau, tapi kau kata kau suka nak belajar pasal politik ye?
Kalau begitu, aku mahu kau renungkan beberapa perkara.
Pertama: Pada saat ini, tuntutan2 IFC masih setakat mimpi basah Ambiga & Geng. Tanpa penglibatan umat Islam walau sekelumit pun, Ambiga bagaikan bertepuk sebelah tangan. Tayar IFC berputar2 dalam lumpur tanpa dapat pergi ke mana2.
Tetapi, penglibatan PAS memberikan playmate kepada pompuan sial tuh. Daripada bermain dalam lumpur, tetiba tuntutan2 IFC boleh bergerak lancar menjadi Murtad Mobile.
Budak hingusan, kau faham tak apa yang aku cuba sampaikan nih?
Maksud aku, kau memberi mandat kepada PAS, melalui undi dan sokongan kau, untuk membolehkan Ambiga memurtadkan orang Islam.
Kau faham tak? Kalau tak faham, baca sampai faham, dan kita pergi ke perkara kedua.
Kedua: PAS sekarang mengikut telunjuk DAP. Apa sahaja yang DAP suruh, PAS buat.
Bukti? Kau tengok apa jadi dengan PAS Kedah. Kata nak mempertahan kesucian bulan Ramadhan, nak tutup kedai tuh, nak ban premis nih.
DAP berdehem jek, terus PAS pusat over-ride PAS Kedah!
Jadi, apakah kebarangkalian PAS menyokong IFC kerana desakan DAP? Aku kata bukan saja tidak mustahil, tetapi sangat2 mungkin.
Kau nak sangkal ke? Arak dah dipulangkan kepada 7-11. Negara Islam tukar Negara Kebajikan tanpa perlu langkah mana2 mayat. Nampak tak?
Ketiga: Kau ada sebut
"JIka terjadi satu hari nanti, maka kita akan pertahankanlah."
Yang aku faham, apa yang kau katakan ialah apabila Ambiga nak hidupkan tuntutan2 IFC nanti, kau bantah laa ye?
Hai... budak, budak.
Kau ingat lagi tak tiga prinsip marketing yang aku cerita tuh? Haa.. aku nak tambah satu lagi. Ianya "Positioning" ataupun "Penempatan", satu konsep dari "Branding" ataupun penjenamaan.
Intipati "positioning" nih mudah jek. Bagaimana kau perkenalkan diri kau, dengan itulah orang akan kenal kau.
Kalau PAS kata dia melambangkan Islam, orang akan position PAS sebagai parti Islam. Itu pasal laa penyokong2 PAS ramai yang menonggeng sekarang.. apa yang mereka percaya selama nih penipuan je rupanya bila negara Islam jadi negara Kebajikan.
Lagi satu contoh senang laa.. anak2 penganut2 PAS dari kecil diajar UMNO tuh kafir, Tun M tuh firaun. Bila dah besar, jadi laa macam kau, tak boleh diajar, tak mahu percaya bukti UMNO tuh bukan kafir dan Tun M telah membawa kebaikan yang dikecapi PAS juga.
Maka apa terjadi kalau kita campurkan tiga konsep tadi dengan "positioning" nih?
10 tahun dari sekarang, bila ada budak2 Melayu yang rapuh iman dan akidah dipujuk oleh mubaligh agama2 lain, budak2 Melayu itu akan berkata, "Eh, PAS tak kata murtad ni salah pun. Kita murtad je lah..."
Nauzubillah... Semoga perkara ini dijauhkan Allah SWT.
Kau faham tak apa yang aku kata ni, wahai budak hingusan? Ini semua berdasarkan ilmu, bukan isu.
Oleh itu, tak lama lagi, apabila orang2 Islam di Malaysia semakin ramai murtad oleh kerana sokongan yang kau beri kepada PAS, di mana akidah kamu? Di mana iman kamu?
Di mana?
yg bodohnya org melayu gak,suka jadi kuda bangsa lain,tak pernah belajar drp sejarah, berfikir guna kepala lutut bukanya kepala otak, huha sana,huha sini...untuk apa dan untuk sapa? bangsa lain bertepuk tangan,jgn jadi golongan si bodoh yg tak boleh diajar..belagak pandai tapi bodoh..
muka ustaz ke tu ? perut buncit n muka bulat. mmg gaya kuat lancap je rupa mcm tu laaa. mcm mana lak leh dapat gelaran ustaz dr pas ehh? ada akai ke pas wwwooiiiii???
Aku Pengundi Atas Pagar,
Salam bro. Memang syok bantai kan?
Anyway, memang ramai yang tolong bantai. Tapi dia kata dia suka nak belajar kan, so kongsi2 laa point of view kat dia, mana tau Allah SWT suluh sikit nur kat dia.
Tapi, kalau lepas nih dia masih tegar pencacai PAS gak, kita terkejut tak??
SEMEMANGNYA KITA TAKKAN TERKEJUT!
Hahahahahahahaha
muka tak maluuu .... masak rusuhan kat mesir hari tuu ... megembat balik masia ... itu pon kjaan yg tanggung ... pakai duit sapa balik masa tu ... ingat free ke ..??? makan berak korang pon kjaan gak yg tanggung masa tu dr universiti sampai malasia ... anta lagi sampai ibunegeri tiap negeri .... balik sendiri dr sana ke umah masing2 ... itu sume duit kjaan tau .... mana ada budget ....???? over budget ada laaa.... tak caya cuba korang ingat ...!!! masa dato najib keluarkan budjet bulan oktober hari tu ... ada tak dia cakap pasal perbelanjaan nak bawak korang sume balik sini sebb org mesir nak mengamnuk ...!!!??? ade cakap tak ??? tak de kan ... tapi mcamnana korang dapat balik juga ...??? pakai duit simpanan kjaan laaa... apa korang ingat ... puak puak kapir tu tak pikir ke bab ni .... ???? dorang tak jeleske ...???? tapi tak leh buat apa ap sbbb ... ketua kjaan kita ...melayu ... jaga org melayu... bukan mcam bangsat ni ... nak pelingkop bangsa ...!!! bodo ke bangang ...???!!!
kata belajo agama ...jauh pulak peginya... sampai mesir ... tapi bodoh ...!!!! tak baca ke ...??? cari laaa maklumat dulu ...sebab apa org buat perhimpunan bersih tuuu ... perjuangan apa rupa cam ni....??? ...ambiga tu terang terang tuntutannya sume berkaitan penolakan keatas keistimewaan agama islam ... awak pegi sokong ... budus ...!!!!! saya tak halal kan duit cukai yg saya bayo pada kjaan buat menanggung pelajaran awak ... kalau cam ni laaa balasan awak pada kjaaan.... di akhirat nanti cari saya ....
dia belajar kat Mesir tuh bukan pakai duit parti UmNOk pon......dia pakai duit sendiri........penyokong UmnOk a.k.a lembu jee dok perasan duit kerajaan adalah duit parti UmNOK....BANGANG, bodoh melantun-lantun!!!!
Kepada budak hingusan.. kau tak payah cakap banyak .. aku minta satu sahaja.. dimana ayat yang dibaca semasa ceramah-ceramah pas dahulu.. jangan kamu mengangkat pemimpin yang bukan dari golongan islam dikalangan kamu.. maksud ayat tersebut timbul kerana pada masa tu Umno bergabung dengan MCA dan MIC.Sekarang bila PAS bergabung dengan DAP harbi semua yang dikatakan oleh pemimpin PAS kepada UMNO berbalik kepada PAS pula.. Jangan jadi hipokrit.. kerana ramai saudara mara aku yang mati dah dan berpegang dengan fatwa UMNO kafir kerana bergabung dengan orang kafir.. Kalau kamu nak nafikan.. sahlah kamu tergolong dalam puak Ahzab,, seperti kata ust. Md. Nor Deris. Untuk pengetahuan kamu.. pemimpin PAS yang ada sekarang adalah pemimpin yang dahulu begitu teruk mengkafirkan UMNO.
ye ke pakai duit sendiri? mana ko tau ni?
UMNO/BN yg selenggara negara n org UMNO/BN lagi ramai bayar cukai.
nak harap hamPAS mintak derma la gayanya
nak harap PGayR, menonggeng kat Zionis la gamaknya
nak harap DAPigs?...nak ke si rasis penentang ISLAM tu bg duit bdk2 nak blaja agama?
lastly, minta juga minta ngan kerajaan UMNO/BN yg pandai cari n manage duit.
pk2 la derrrrrr
Otak Geliga
Utk Budak Hingusan
dah brapa kali dah ckp bila seebut PAS tolong jgn kaitkan dgn hukum hudud o apa2 berkaitan Islam. jgn lupa derr yg Tok Garu kau skrg berjuang utk KEBAJINGAN.
sbb tu ko cuma bleh bg SATU je perkara yg PAS buat berkaitan Islam derrr..
baik ko ckp pasai kebajikan derrr.. mungkin byk? siapa tau derr
kalau stakat itu je sumbangan ko baik senyap je derrrr....org lain pun dah berlambak buat sumbangan mcm apa yg ko buat derrrr....
"Aku tak kompius antara kebenaran dan kebatilan"
tp ko konpius dgn mainan POLITIK n TEORI berdasarkan IDEALISMA PAS derrr...
idea PAS nak wujudkna negara ISLAM tp skrg dah hapus dah derrr...ko masih tidur lg ke?
antara UMNO n PAS idea siapa yg lebih byk direalistikkan? tgk kiri kanan je derrr...kalau vision ko x bluurrrr la braderrr...
"Aku paling benci kalau melibatkan org luar dlm negara kita"
aku pun heran napa AMBIGA guna duit SOROS YAHUDI ZIONIS utk aktiviti kat Mas derrr...konpius aku. ko x konpius ke braderrrr??? ke ko dah bluurrr??
lagi satu ko ada tgk masa DS Najib pergi UK? nape org luar masuk campur nak KOTOR tu derrrrrrr??? apa komen ko derrrr????
"Dan satu lagi, jemput israel APCO jadi penasihat. Berapa byk dlm negara ni ada pasaraya terbesarrrrr TESCO...nala punya besarrrrr!!!!!"
aku tau ko mmg hebat dlm APCO ni derrr...ye la bos besar PRiot boneka Zionis derrr...ye tak?
hahahaha....brapa byk pula org PASrael membeli belah kat TESCO? napa x boikot je derrrr???...buat la demo BERSIH bantah barangan Zionis kat Mas derrrrr....tengok siapa meroyan derrr
"Tula jalin hubungan sgt dgn israel. Jgn sampai nanti negara tergadai sudah!" & "Satu lg aku nmpak, najib ni bukanlah jahat sgt org tgok, tp aku rasa diatas dia ada lagi org yg perlu dia wajib dgr cakap"
pi ckp dgn Ambiga n Anwar derrr....bro lu ni saja nak sakat org2 PRiot ke apa???....gua suka cara lu sindir PR tampar lembu... hahaha
"So, skrg kene bertindak kome2 sekelian. Berikan kepercayaan kpd PAS lps nih. Tengok camna PAS pula memerintah. Dlam bab agama kita bersatu utk banteras!"
x boleh derrrr...kalau nak berjuang utk ISLAM, UMNO kena berdiri bersama2 NGO2 yg mmg betul2 perjuangkan ISLAM bukan bertopengkan ISLAM derrr.... PASrael pun dah x berjuang utk ISLAM tp KEBAJINGAN derrr...jgn lupa derrrr.... PAS mmg terkenal sbg "Parti Islam Sementara" je derrr..
"Pelbagai pendekatan yg dibuat dlm PAS"
mmg byk sgt pendekatan MENYESATKAN yg PASesat buat. bukan saja kami yg di luar hamPAS KELIRU malah yg di dalampun FENING-FENING LEMBU. betul tak derrr...tu sbb ko pun bluurrr ttg perjuangan PASrael skrg. negara KEBAJINGAN bukan negara Islam. ingat tu jgn blurrr2 lg k..
So, apa nak dikata? ko, aku n semua harus bertindak dr skrg. Aku dah tunaikan tggjwb aku utk sampaikan. Sesape nak komen lg dipersilakan. Ini utk agama bro, aku tak kesah letih pon. KO sorang kami ramai, xde hal punyelah!
"Salam syg dari 'Budak Hingusan' kesayanag korang....haha (geli aku!)"
bukan kesayangan tapi saja nak layan....hahaha..akupun geli ko gelarkan diri sendiri KESAYANGAN... ko x GELI dgn diri ko ke derrrr???
Otak Geliga
baca nih dari menteri pelajaran tinggi tentang budak alang tuh...
Tindakan terhadap pelajar sertai Bersih akan diambil pihak universiti sendiri
Dato Seri Khalid Nordin mengatakan dalam akhbar bahawa 500 orang pelajar IPT yang majoritinya Melayu telah dikenalpasti nama mereka terlibat dalam himpunan Bersih baru-baru .
GPB dan beberapa blogger sempat interview Menteri yang menjaga IPT ini dan beliau menyatakan tindakan akan diambil oleh pihak universiti masing -masing berdasarkan kepada kesalahan yang dilakukan . Pihak Kementerian Pengajian Tinggi menyerahkan sepenuhnya kuasa ini ini kepada pihak universiti .
Mengenai isu pelajar Malaysia di Mesir yang bikin demo Bersih di negara orang , kerajaan tidak akan bertanggungjawab jika tindakan diambil oleh pusat pengajian di Mesir itu . Sendiri buat sendiri tanggung !
To Budak Hingusan
Sudah terserlah tipudaya yg dpt dibongkar oleh PR. Antaranya nama ada di dua tempat yg berlainan, nama pengundi yg tidak lengkap dlm sistem data SPR, sesuatu tempat melonjak naik mendadak bilangan pengundi, satu rumah yg punyai seorang pengundi tiba2 bertmbah ahli pengundi 'hantu' dlm umah yg entah bila duduknya disitu. Semua ini dpt dibongkar oleh PR. Ini yg jumpa, kalau yg tak jumpa tu, tak tahu lg byk mane
----------------------------------------
mcm kat rumah Azmin ali tu ke? mmg byk sgt antu kat rumah dia derrrr..
masalahnya, dia bongkar hantu2 tu suma smapai dia lupa hantu tu ada kat rumah dia sjk BOS dia ada taring di MAS ni derrrrr...
lastly sendiri terkancing mulut sbb buka pekong sndiri derrr...
lagi satu mmg byk hantu kat dlm parti2 Mas ni mcm parti mata dajjal tu...apa nama dia derrr? PGayR...ye PGayR...berapa juta ahli dia Anwar bg tau???
brapa pulak yg mengundi masa Pilihan Raya Parti plg KOTOR dlm sejarah Mas? mesti bomoh2 dlm PRiot hebat2 smpi dpt tangkap berjuta hantu dlm masa yg singkat....aku kagum...ko mcm mana pulak derrr??? bluuurrr lg ke braderrrr???
Otak Geliga
Salam kepada pejuang-pejuang UMNO.. Sampai sini aje lah korang belasah budak ingusan tu.. dia dah cabut lari dan tengah mimpi basah dah sekarang. terima kasih atas semangat korang. TQ
Dengan budak beringus bolih la gempaq.. Puak UMNO kaki buli.. Lanc_u!
"Dengan budak beringus bolih la gempaq.. Puak UMNO kaki buli.. Lanc_u!"
----------------------------------------------
aku respek ko sbb amalkan apa yg Tok Garu ko amanatkan utk kehidupan.
Ini baru betul2 pencacai PASyaitan.
ko pndg rendah pd budak berhingus tu ke sbb dia dpt perhatian lebih?
x abis2 hasad dengki sesama sendiri
Otak Geliga
Aku bersyukur kerana dilahirkan dibumi bertuah ini. Aku punya pekerjaan untuk menampung keperluan hidup. Punya rumah untuk berteduh dan juga punya motosikal untuk bergerak ke sana kemari. Walaupun aku tidak kaya tetapi aku berterima kasih kepada kerajaan kerana sedaya upaya menyediakan segala macam kemudahan kepada rakyat. Aku bebas untuk mengamalkan agamaku.
Mentadbir negara bukanlah sesuatu yang mudah. Untuk memastikan keamanan dan kemakmuran berkekalan. Untuk memastikan kebajikan rakyat terjaga. Untuk memastikan keperluan rakyat dipenuhi. Tetapi masih ada segelintir yang tidak tahu menghargai semua ini. Sudah diberi betis peha pula diminta. Maka dicari2lah kalau2 ada keburukan pemerintah agar boleh dikongsi bersama orang2 yang tidak mahu bersyukur. Diakhir zaman ini memanglah kita tidak akan memperolehi pemimpin2 agung seperti Khalifah Umar Abdul Aziz, Sultan Muhammad Fatih dan Sultan Harun Al-Rashid untuk memimpin kita, kerana zaman itu telahpun berlalu. Maka bersyukurlah dengan apa yang kita ada sekarang. Sekiranya pemimpin terang2an berbuat salah maka tegurlah dgn baik. Sekiranya pemimpin itu berubah, tingkatkanlah kesyukuran. Tetapi jika ia menolak atau menganiaya kamu, maka janganlah dibakar api kemarahan orang ramai utk memberontak.
Memang benar UMNO tidak sempurna, tetapi janganlah kerana langkah sumbang segelintir ahlinya maka dirumuskan bahawa semuanya busuk.
Apakah UMNO tidak baik?
Benarkah semua yang dilakukan UMNO adalah sia-sia?
Apakah nun disana cukup sempurna utk menggantikan UMNO?
Kalian yakin kalian terlebih baik?
Pastikah kalian dapat mengekalkan dan menambah baik segala kebaikan yang sedia ada?
Mampukah kalian mencegah kemungkaran secara menyeluruh?
Janji yang benar mesti dikotakan, kalau tak mahu dilabel sbg munafik.
Siapa calon anda?
Nik Aziz?
Bolehkah seorang yang mengajarkan orang awam menghina Allah dan Rasul diangkat menjadi pemimpin orang Islam?
Orang yang menghina Allah dan Rasul adalah murtad secara otomatis.
Abdul Hadi Awang?
Apa pula hukum orang yang mengkafirkan sesama Islam?
Juga murtad secara otomatis.
Anwar Ibrahim?
"Sama Rata, Sama Rasa, Depan Belakang Sama Sahaja" dan juga seorang Pluralisme. Juga murtad secara otomatis. Boleh jadi amirul mukminin?
Lim Kit Siang?
Mungkin negara akan jadi kaya dan rakyat boleh demand gaji, tetapi bagaimana pula dgn orang Islam? Bebaskah kami utk mengamalkan tuntutan agama kami? Atau terpaksa menyorok kerana bimbang dicop sbg militan atau pendemonstrasi jika pergi solat berjemaah? Ataupun semua orang tidak dibenarkan beragama? Nak dijadikan Khalifah?
Karpal Singh?
2x5 dgn Kit Siang.
Walaupun pemimpin yang sedia ada ini dikatakan terlibat dgn segala macam maksiat tetapi kita tak pernah pula dengar bahawa mereka menghalalkan maksiat2 tersebut maka, kita bersangka baik mereka masih orang Islam. Dan tidak ada pula kita dgr kerajaan membunuh rakyatnya sebagaimana yang dilakukan oleh Stalin atau Pol Pot.
Fikirlah masak2, banyakkan bersabar dan jangan bertindak terburu-buru.
Janganlah hanya menimbang kepada perkara2 furu' sahaja sedangkan keutamaan kita adalah memelihara akidah ummat Islam.
Bagi sesiapa yang nak barang murah tinggallah di negeri China. Nak air free duduk dekat tasik atau sungai. Nak elektrik free, pandai2lah cari.
babi punye students
dah lah pakai duit cukai pendapatan kami semua.......
org suruh belajar.....dia buang2 duit utk berpolitik pulak......
dia dok gigit tangan yg memberi dia makan, belajar, keluar negara dll....
pegi mampos lagi baik.....menyesal gua dgn budak2 otak udang ni..... ramai lagi anak2 melayu yg susah dan perlukan duit ni utk berpeluang belajar tinggi mcm berok2 ni......
sial...sial.....sial......
Saya tak marahkan UMNO keseluruhannya.. Cuma nak tegur sikit... AJK2 Bahagian dan di Cawangan2 perlu perubahan drastik... Tolong pilih mereka2 yang benar2 sanggup memberi khidmat pada masyarakat.. yakni tiada kepentingan peribadi... Saya diatas pagar, tetapi sangat meyakini UMNO dapat menjaga Agama, Bangsa dan Negara, cuma perlu diperbetulkan disana sini yg masih ada ruang utk dibaiki.. Harap Tuan2 yg didalam UMNo dpt memahami niat nasihat saya..
Nabi Sollallahuaalihi wasallam berpesan akhir zaman ni ramai org yang mengetahui agamalah tapi menjadi yang paling jahat(ulamak Su'u)
join bersih pun kena buang ker? macam budak2 ko orang semua.dia punya pasallah..kerajaan malaysia bukan umporno punye..najimah yang punya!!!kah..kah...
Sudah terserlah tipudaya yg dpt dibongkar oleh PR. Antaranya nama ada di dua tempat yg berlainan, nama pengundi yg tidak lengkap dlm sistem data SPR, sesuatu tempat melonjak naik mendadak bilangan pengundi, satu rumah yg punyai seorang pengundi tiba2 bertmbah ahli pengundi 'hantu' dlm umah yg entah bila duduknya disitu. Semua ini dpt dibongkar oleh PR. Ini yg jumpa, kalau yg tak jumpa tu, tak tahu lg byk mane
___________________________________
satu alamat bkn makne nye satu rumah la bro....kt kg2 satu alamat ade yg 4 5 biji umah.....umah aku pn mcm2 gak....kalo 1 umah ada 5 pengundi konfom la satu alamat ade yg sampai 20 pengundi....check btl2 la....
bro GAP
wa nak tambah jg ni...
puak2 ni yg belajar kt Mesir, Jordan dan Timur Tengah ni..bila balik Malaysia...tak ada keja...
depa ni la yg masuk kursus Perguruan j-QAF.
masuk je kursus perguruan ni..awal2 lagi dah tunjuk kt kita yg depa ni penyokong Pembangkan...
apa yg kerajaan buat semua salah...
terus terang..ramai puak2 ni dalam j-QAF.. bila berdepan dgn puak2 ni...wa mmg sakit hati...
langsung tak ada nak terima kasih kepada kerajaan yg memberi mereka kerja...
wa rasa program j-QAF ni mmg idea dari orang2 PAS yg dok dalam kerajaan laa...yg memberi peluang kepada penyokong2 PAS ni menyusup masuk dalam jentera kerajaan..
ramai dikalangan pelajar j-QAF ni...KUALITINYA RENDAH...
wa cakap cm ni...sb wa yg dok ajar depa ni...
Ana pun belajar jauh jugak dulu. Kalau depa kat duit gomen bagi nak belajaq tu cukup, mmg cukup. tapi biasa laa.. susah jerih duk tempat orang, kena ada daya usaha. Kalau belajaq sini, tarak duit, mak pak ada boleh huloq. masa cuti kerja la skit tambah duit nak makan.
Ini tidak, ada peluang nak berdemo... demo hentam negara sendiri. kepala hotak depa.
Ana tahun - tahun reformasi dulu, ada kawan2 pakat kutip duit, semata - mata nak bagi kat penceramah PAS masa tu p tempat Ana, kononnya nak berceramah pasai KeAdilan berpolitik kat student2 luar ni. Masa tu otak udang Ana ada berfikir, apasai kita nak bagi dia duit pulak, beli tiket, bayaq duit hotel, bagi dia makan, siap bawak jalan2 lagi kat dia. Duit yang depa bagi pun rata2 duit biasiswa yang gomen bagi time tu. Sbb puak2 ni masa tu, orang suruh kerja ka apa ka malas, depa duk berpolitik sajaa.. Kopiah putih ataih kepala, nampak muslimat lawa... nak dicoba juga...
Sama saja kepala hotak, depan orang Malaysia buat baik, belakangnya main belakang jugak. Ana cakap atas pengalaman.. bukan rekaan semata - mata.
Bagi Ana; kalau setakat belajaq kat luaq tu hanya nak belajaq, baik hang belajaq kat sini. Apa pesan PM masa tu; Tun Mahathir, dia kata kalau orang bagi kemudahan belajaq luaq ni, ambik pengalaman yang baik2. kita majukan negara. Bukan hancurkannya. Insyallah. Bagi Ana 10 tahun sebelum Ana belajaq kat luaq dan 10 tahun selepasnnya, mmg nampak Malaysia Maju dan Jaya. Cuma biasa la, negara dah nak maju, mmg ada macam2 yang tak kena, tapi masih dalam kawalan. Itu kena paham la... ini dak, Puak2 PR ni semua tarak ethical mind, yang penuh dalam otak depa reptilian mind. Duk kutuk saja orang, time orang kutuk depa, nak hangin.. aparaaa.
MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MENGUBAT..SINGKIRKAN SEGERA PARASIT AKA PENGKHINAT NEGARA INI SEBELUM TERLAMBATTT..BERIKAN PELUANG PADA CALON YANG LAINN.
Anonymous said...
Dengan budak beringus bolih la gempaq.. Puak UMNO kaki buli.. Lanc_u!
July 20, 2011 1:40 AM
-------------------------
Hah? Kaki buli? Hahahaha
Dia mari sini tanpa diundang, menyembur sumpah seranah tanpa beri salam, menabur ideologi songsang tanpa diminta...
Bila kena hambur balik kami laa kaki buli yer?
Dasar bodoh lagi pengecut.
Ooo.. budak hingusan, mana kau? Kau tak jawab lagi soalan aku.
Soalan aku, bila orang Islam nanti ramai murtad sebab sokongan kau pada PAS yang menyembah Ambiga, ke mana akidah kau? Mana iman kau?
Hai... teringat aku kat sekolah dulu. Ingat gengster sangat, aku balas usik siap nangis2 tuh.. hahahaha
Anyway, Budak ingusan, aku tahu kau belum lari, cuma lewat bangun jek.
Jangan lupa jawab aku yer?
Sibuk-sibuk hal orang ni,kenapa?Bodoh betol la korang ni..jaga aje keluarga korang tu.Ada gaji ker.
confirm tak bangun lagi tu..
tak solat subuh..
bila dah takde hujah, camtu la..lari.
puak pencacai kafir dap memang camtu..
hehe
anon 9:22am
yg ko pun sibuk2 kat sini apehal? ko jagala keluarga ko..
bangang tol!!!
lu olang sambung gaduh ka..lu semua pegi balik itu gunung himalaya (gunung melayu)pergi terjun mati la.ini malaysia bukan lagi persekutuan tanah melayu maaaaaa.keretapi tanah melayu je tinggal.
http://adamhawa-adam.blogspot.com/
blog budak mesir tu
punya mengaum
~~Maki hamun dibalas dgn Nasi Bryani ~
ANAK MAT SABUN
Apa nak heran ngn pengikut parti ajaran sesat nie, terlalak-lalak kat jln raya , pastu mampos pon derang kata mati syahid..syahid pala bapak derang la, budak2 bodo nie balik M'sia jadilah ulamark@ ulardlmsemak politik...kimak nya pengijot PAS, bini pon derang pertarohkan..bole plak kata PAS xmo memerintah M'sia...memang sial la pengikot PAS nie.
BADAN PUN GEMUK PERUT PUN BUNCIT.BADAN SENDIRI TAK BOLEH JAGA NAK JADI PEMIMPIN KHHHHAAAAKK PTTTUIH..
Itulah masalahnya pelajar kita...Umur masih x cukup..akal pun pendek lg sbb tu x pikir buruk dan baik...Pesan sy kat anak jgn sekali2 terlibat dgn apa2 demo semasa masih belajar atau pd bila2 masa...x ada faedah langsung...Kalau polis x belasah biar saya yg belasah anak sendiri...hahaha...puas ati...x pyh nak susahkan polis...Alhamdulillah...semoga anakku menjadi anak yg solehah dan di berkati didunia dan akhirat...UMNO dulu kini dan selamanya..
ramai budak2 ni yang bengong..kalau lar kerajaan BN ni zalim..takder lar dia orang dapat jejak kaki ke U pun..padahal..dia orang yg dah diberi peluang..siap disponsor gomen lagi..yg mensia-siakan dgn melibatkan diri dgn politik picisan..bila kantoi belajar mula lar salahkan gomen....kalau lar gomen BN ni zalim...si ambiga tu tak dan jd lawyer punnn...
Aii??
Mana budak hingusan? Terus hilang ka?
Kata suka nak berdebat, nak belajar politik?
Hoi budak hingusan.. mana kau? Tak abis lagi kita diskas nihhhh...
Soalan aku pada kau belum kau jawab, mana boleh lari dong...
HEHEHE TERDIAM DAH PENCACAI2 PR..BIASALAH BILA DAH HABIS IDEA NAK BERHUJAH PASTINYA AKAN BERAKHIR DENGAN MAKI HAMUN...XPERLAH BIAR ALLAH S.W.T SAHAJA YG BALAS JASA PEMIMPIN2 UMNO DAN PEMIMPIN2 NEGARA YG BANYAK BERJASA...KEPADA BUDAK HINGUSAN DAN PENCACAI2 PR, INI SATU PESANAN IKHLAS DARI SAYA..KALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL JANGAN LAUTAN HENDAK DIDUGA HEHEHEHEHE
hi kawan2!..haha
Ingat lagi tak aku? 'Budak hingusan' korag la yg tersgggggtlah korang syg dan rindu kat aku.hahaa
1.Sorylah derr sejak smlm aku tak on9. On9 sekejap tgok semo komen2 kome smua tp tak sempat balas. Aku terrrrlalu Sebokla derr, berjuang memahamkan msyrkt ttg bahayanya umno/bn. Skrg ni mcm2 umno/bn buat derrrr.. Umno/bn nak pastikan sapa2 yg nmpak membangkang umno/bn PASti akan dipancung oleh umno/bn. Haaaaa, antaranya budak gemuk nila. Wlpon budak univ je, tp umno/bn tetap kecut perut.hahaha. Standard umno kampung aku jer kedutaan mesir tuh!
2.Dear S.O.G, sehat ke bro! Sory derr membiarkan ko tertunggu2 aku nih. Terharu jugak aku ade org nak besembang ngn aku. KO mmg best bro!
3.Wahhh,,,dah ada barua umno baru dlm ni ye. Hi otak geliga, whats up bro! Aku menerima ko sbg rakan aku dlm ni. Kalau tgok pada komen2 yg ko jwb kat atas tuh, Ko ni ok skit la dari SOG, aku pengundi atas pagar dan melayu perak tu. Kelebihan ko byk tahu isu semasala kan, tapi itu jerlah, tak lebih drpd tu. Tentang Hujjah ko? Haram tak betoi! Best lagi hujjah2 SOG,Aku pengundi atas pagar dan melayu perak tu, klau org2 BODOH dgr hujjah2 dorang nih, mesti ter'mkn' jgkla...haha. haha.
4.KOme semua agak2la derrr. Sape sembah AMBIGA? Umno bersama dgn MIC dan MCA turut sembah tokong dorang ke? BIle plak najib pegi sembah tokong budha tuh? Wahh, isu baru nih! Aku rase takde kot. So, jgn kasi hujjah tak best ma. AKu patahkan mentah2 jer. Ni ke hujjah kome? hadoi, xmencabarlah bro!
5. Aku skrg nih terpikirlah kan, kenapa org yg tak suka kerajaan, menentang kerajaan, mesti kene ganggu, susah/kene sekat/mcm2lah kene. Macam takde undang2 plak dimesia nih. Kome pikiorlah sndri,mcm takde demokrasi berparlimen jer. Demokrasi membolehkan rkyt bersuara apa2pon dorang nak ckp. Kenapa nak lanyak plak dorang seme tu derrr? Siap ada lagi peruntukkan undang2 perlembagaan perskutuan. Ha satu lagi,KOrang ckp mcm2 umno buat darisudut undang2 islam, tapi tak berdaulat langsung. Kedaulatannya tercalar dgn sikap pemimpin yg hnya tertumpu apa yg boleh sokong dorang, untung dorang. Enekmen di kedah tuh tutup kedai2 hiburan telahpun ada dlm undang2. Tapi tulah umno nih, cakap baguih jer ada mcm2 undang2 islam, haqam tak buat pon! Mai time pas memerintah, kome buat isu plak bila dah dikuatkuasakan.
6.PAS tunggangan DAP? Silap bro ckp camtu. PAS ni ada prinsip dlm kerjesama politik dgn non-muslim atau parti lain. Prinsip pas ialah ISlam dan umat islam tidak tercalar, sesuai dgn keadaan ketika itu dan penumbangan ijtihad pemimpin2 ulamak2 pas. Selepas us Azizan tarik blk tutup kelab hiburan dikedah, tindakannya itu tetap menjaga prinsip islam. Ianya ditarik balik hnya kpd org bukan islam. Tapi org islam TETAP tidak dibenarkan. So, mane yg dikatakan PAS menggadaikan prinsip PAS dan ISlam? Enekmen itu pd zmn umno lagi dikedah, dorang tak kuatkuasakan lagilah menjejaskan umat islam. So, sapa sbnarnya yg menggadaikan prinsip islam nih? Haha.
7.Kejap lg aku dtg balik. Rindu jgk dgr respon kome2 yg aku rindui. So skrg aku berhdapan dgn 4org la kan.(entahla 4org ke brape. Aiman tak kesah.haha).
1.SOG
2.AKU PENGUNDI ATS PAGAR (APAP)
3.Melayu Perak
4.Otak geliga
ok bro! Rindu korang bro!
"Takpe bro.Wa tak kesah. Hari ni anak org kene, mane tahu org lu plak kene kan. time tu plak org ckp padan muke pada lu! haha"
Bodoh anon mangkuk ni.
Insya-Allah, sblm anak aku masuk U aku pesan2 jangan buat benda merapu, study betul2. Lupakan yang lain. Fokus.
Kalau terkena, maka tak dengar nasihat, memang aku sendiri belasah anak aku sendiri.
Jangan salahkan orang lain.Ini tidak, sendiri yang buat tak betul.
Perjanjian siang2 lagi dah cakap, kenapa degil.
Macam org bagi talak kat isteri (Kalau ko kluar rumah tanpa izin,jatuh talak).
Ni nak kluar juga, jatuhla talak.
In this case, dalam perjanjian jangan berpolitik, nak buat jugak... sendiri tanggung la.
Hmm.. Puak2 ni. Pikir keuntungan sendiri.
Semalam aku duk baca balik blog pembangkang/ anak pembangkang dan tgk komen2 diorang pasal revolusi Mesir dulu..
Tak ambik balik, kata kerajaan kejam, lembab segala bagai. Melalak suruh ambik.
Bila dah ambik, takde terima kasih pun. Kata tanggungjawab kerajaan. Bongkak sungguh.
Sibuk buat demo suruh ada revolusi kat Malaysia pulak.
Tanggungjawab kerajaan. Oleh itu:
1. JANGAN berterima kasih pada guru kerana dah tanggungjawab diorang mengajar.
2. JANGAN berterima kasih pada ibu bapa sebab membela korang.. hatta esok bila diorang meninggal JANGAN balik lawat kubur.
Esok bila korang sakit atau mati, jangan harap anak2 lawat sbb anak2 korang tak perlu BALAS jasa korang membesarkan diorang.. dah TANGGUNGJAWAB korang semua.
Ini semua golongan yang tak tahu bersyukur. Memang nak kena lempang.
Budak Hingusan
Ada lagi mangkuk budak hingusan ni rupanya.
Tak abis2 lagi.
Lps subuh ni ingat nak cuci mata kejap...Ceh!
Adoi..Makin aku tgk makin sakit mata aku.
1. UMNO tak sempurna- kami bebas utarakan apa yg tak puas hati, contoh Pak Lah. Pemimpin yg gagal kita sarankan turun takhta.
PAS- apa pemimpin cakap semua betul, pemimpin tu bukanlah maksum, kalau ada salah tolong betulkan.
Jika UMNO tak sempurna, kami masih boleh sarankan bahagian2 yg nak dibaiki.. PAS..?GAGAL..
2 dan 3 tak perlu komen. (Besides, aku bukan barua UMNO.. kalau tak takde la aku undi PR PRU dulu. Nama pun pengundi atas pagar)
4. Ambiga pejuang murtad (KAFIR HARBI). Fullstop. Tak perlu jadi kan kawan, apatah lagi pemimpin. Kalau korang angkat org PAS jadi pemimpin bersih, aku boleh terima lagi.
Silap besar korang bila angkat Ambiga. Liabiliti besar kpd politik Pakatan.
5. Demokrasi kena berpada2. Kalau nak lawan, pilihanraya ada. UNDILAH. Bukan tak pernah menang mcm kat Sgapura.
Demonstrasi kalau dah huru-harakan negara dah melampau. Buat riot sana-sini. Bisnes jadi tak laku. Nak macam kat Indon.
Alah.. kadang2 yg nak buat demo ni pun ada yg kena bayar.. macam kat Indon. Macam anak member yg belajar kat Indon, sebungkus nasi lemak pun boleh upah buat riot.
Atau pun kau nak macam demokrasi kat US? Gay, Lesbian pun ko nak benarkan?
6.
Walau apa pun cakap tentang UMNO pasal perundangan islam, jika PAS naik pun dua kali lima.
Arak ambik kena pulang balik. Kilang CARSLBERG macam manifesto PRU lepas sampai hari ni ada tertegak kat shah alam. Nak kasi besar lagi ada..
LAGIPUN PERJUANGAN PAS DAH TAKDE HUKUM HUDUD DAH- ITU PEMIMPIN KAU YANG CAKAP.
Lagipun kau ingat HUDUD tu sekerat2 hanya utk org islam saja ke.
Di Arab saudi, ko kafir ke islam ke ko akan dihukum ikut hukum hudud. Dah termaktub dalam undang2 negara.
Arab ni populasi dia ko ingat semua 100% islam ke. Ada yg yahudi, kristian ortodok.. (tapi minoriti la) walaupun nama ala2 macam bunyi org Islam (dah bahasa arab kan)
Tapi kena hukum jugak. Tak caya?.. pergi tgk kat sana lepas solat Jumaat. Lps tanya sedara2 yg pergi lawat mayat/ jenazah. Kalau berani la...
Serius la S.O.G.. aku rasa dia ni takde kerja lain la..
Aku tengok kita ni komen sekali2 ada jugak pause (rehat) especially time kerja.
Ni mamat ni dari pagi buta petang siang malam pun ada je, di mana2.Kalau sekali- sekala takpe jugak.
Ini ada yg dia komen (rujuk post sblm ni) dari pagi pukul 5 sampai petang ada je.
Nak kata student pun bukan, pekerja pun bukan. Tapi kata kerja, bayar cukai zakat segala bagai.
Kalau student- sure lingkup.
Kalau pekerja- aku buang pekerja aku kalau macam ni perangainya.
Aku Pengundi Atas Pagar,
Aku nak tanya kau lah sikit bro.
Kau pengundi atas pagar. Kau mesti kenal orang2 yang sama2 atas pagar, yang dok perati je perkembangan politik tanah air.
Soalan aku, betul ke orang2 atas pagar nih ada yang termakan atau percaya hujah2 langau2 berkopiah macam budak hingusan nih?
Bila aku baca hujah dia, aku terasa yang sungguh2 dia nak kencing aku. Jijik sungguh rasanya. Tapi, tak tau laa pulak kan orang lain?
Camne bro?
Pembaca2 blog nih yang lain2, yang atas pagar gak tuh, kalau nak jawab sekali dipersilakan laa yek.
Timakasih.
S.O.G,..
Bro, sorry.
Assalamualaikum bro. Bagus pertanyaan kau.
Aku rasa GAP pun kena baca komen aku yg satu ni. Kalau org PAS nak baca komen aku ni pun bagus, pikir2kan daripada duk menyalak maki hamun demonstrasi bagai. Kita cuba hidup dalam cara politik yg sihat.
Sebenarnya pengundi atas pagar macam aku yg ramai.Bukan ahli mana2 parti.Kira pemerhati politik.
Bukan lalang, tapi kita kena kaji siapa yg kita pilih dan dasar2 parti yg dipilih. Boleh applikasi tak setiap manifesto diorang atau tidak.
Di Amerika, jarang sama sekali kita dengar antara calon akan serang peribadi sesama sendiri. Maki hamun. (tak macam kat Malaysia)
Dan kebanyakan mereka akan membentangkan apa yg mereka akan lakukan jika menang.
Dan mereka tidak akan bentang sewenang-wenangnya, dgn mmeberitahu dari mana penjimatan dilakukan dan segala benefit yg boleh dapat dari hasil penjimatan disalurkan ke rakyat dgn cara yg bagaimana.
Atau pun buat penstrukturan semula pasal peruntukkan kewangan kerajaan yg sedia ada.(bukan macam buku JINGGAY, main pakai bagi tanpa fikir jika negara alami defisit budget)
Dalam kes politik Malaysia, selalunya org mcm aku akan tgk pemimpin parti, dasar parti & calon parti.
Sometimes, aku tgk ada jugak calon PAS yg ok (segelintir je la- macam Prof Harun Din). Kasihan Prof Harun Din, parti dipimpin oleh org2 macam Mat Sabu.
Ok, sedikit senario pasal PRU dulu:
Dulu masa pilihanraya, kebanyakan org pengundi atas pagar marahkan KJ dan Pak Lah (ini kenyataan), ditambahan pula dgn janji2 manis pilihanraya oleh Pakatan. Ini termasuklah merobohkan kilang CARLSBERG.Ini adalah salah satu sbb pembangkang menang besar.
(undi aku sebenarnya condong disebabkan KJ menang sbb Pak Mentuanya yg tak tegas dlm memerintah)
Tapi sekarang pengundi atas pagar sedar.
Kebanyakan pengundi macam aku marahkan keadaan parti time Pak Lah, dan cuba nak test apa yg akan jadi kalau Pakatan memerintah. Nak tgk apa yg akan berlaku kepada negara jika PR berkuasa.
{Aku panggil situasi ni as politic environment during term of power- dlm kes ni power means parti yg berkuasa dlm negeri.
Jika sesuatu parti memerintah dlm negeri (kalau ada lebih dari satu negeri lagi boleh nampak politic environment dia), kita boleh tgk macam mana parti tersebut menjalankan tanggungjawab, memebuat keputusan dan capai kata sepakat, memandangkan kita ni hidup lebih dari satu bangsa.}
Tapi test yg jenis macam ni tak boleh dibuat selalu. Kita dah boleh nampak politic environment dalam Pakatan.
Aku rasa PRU yg akan datang, kebanyakan pengundi atas pagar akan condong semula balik ke BN disebabkan:
1. Apabila ujian dibuat, sah DAP merupakan parti dominan (terbalik pulak sepatutnya majoriti mengatasi minoriti)
2. Terlalu banyak hal2 ehwal agama islam (ini pantang datuk nenek aku): Contohnya bagi kafir masuk ruang solat, nak duit zakat, baca Al-Quran tapi takde guru, tak betul dan niat hanya semata2 nak tarik undi macam Lee Kuan Yew pakai songkok dudlu.
3. Takde kata sepakat utk buat keputusan, kejap nak buat kejap tarik balik. Bak kata Yoda dalam Star Wars- Do or Do not.
Ni tak, kejap ambik arak, kejap pulang. Pastu larangan hiburan hanya utk org bukan Islam- sedangkan hukum hudud terpakai utk semua, macam kat Arab Saudi.
4. Pemimpin yg tak patut jadi pemimpin, sedangkan ada yg lebih layak- Pemimpin yg diangkat ialah Anuwar berbanding Wan Azizah, Mat Sabu berbanding dgn Ust Harun Din dan sebagainya.
5. Dan banyak lagi... tak terhabis.
-sambungan-\\
Jika dilihat, kelebihan BN dgn Pakatan dapat dilihat (terlalu banyak kepincangan dalam Pakatan berbanding BN- Jika ditafsirkan dalam peratus: 70-30 )
Namun, BN tak boleh bersenang- lenang, kerana peratusan ini TIDAK boleh menjamin kemenangan BN- kena kerja keras, disebabkan bila2 masa sahaja peratusan condong ke Pakatan boleh naik disebabkan (INI PUN KENYATAAN):
1. Pengundi bangsa minoriti (menurut kajian aku, TAK USAH harap undian mereka.... kalau ada sikit pun Alhamdulillah)
2. Pengundi yg taksub kepada parti tak kira apa parti buat.
3. Pengundi yang marah dgn pemimpin2 tertentu dalam BN/ karakter pemimpin BN/isteri BN keluarga BN/ salah laku dan sebagainya, dan menjadi calaon pilihanraya- ini yg dikatakan liabiliti kepada parti, boleh sbbkan kerugian.
Ini juga boleh mainkan peranan dlm kemenangan. Sapa yg nak ambik org yg terkenal kaki rasuah,kaki zina/ liwat, isteri kaki boros (maaf, ini adalah benar... terimalah hakikat.. perangai isteri pemimpin BN kadangkala mempengaruhi undi rakyat) dan sebagainya...
Kepada BN: anda perlu fokus kepada isu 2 dan 3 utk menang. Dari segi pentadbiran, banyak pembangunan telah dilakukan, cuma mahu penambah baikan.
Kepada Pakatan, anda boleh rujuk kepada komen aku tentang kepincangan Pakatan.
Pakatan terutamanya PAS: parti ini dalam bahaya kerana manifesto utama iaitu PERUNDANGAN ISLAM-HUDUD tidak lagi wujud, di mana sebenarnya inilah tarikan utama kepada majoriti.
BN: anda perlu kerja keras supaya kesilapan pada PRU dulu boleh dibaiki utk tarik pengundi kategori 2 dan 3.
-S.O.G- sambung lagi karang.
RALAT KOMEN 2
2. Terlalu banyak hal2 ehwal agama MENDAPAT CAMPUR TANGAN DARI BUKAN ISLAM islam (ini pantang datuk nenek aku): Contohnya bagi kafir masuk ruang solat, nak duit zakat, baca Al-Quran tapi takde guru, tak betul dan niat hanya semata2 nak tarik undi macam Lee Kuan Yew pakai songkok dudlu.
(ralat: yg berhuruf besar)
Karang ada pakatan mangkuk yg bersorak kat sini karang.Padahal tertinggal taip je..
budak hingusan....
aku malas nak balas ko punya perkara...tapi aku nak komen sebab ko sokong ambiga jadi pemimpin ko...
sila lihat dalam al-quran surah al-baqarah ayat 120...
orang-orang yahudi dan nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. katakanlah..sesungguhnya petunjuk allah itulah petunjuk (yang sebenarnya) dan jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu,maka allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.
lagi dari al-quran surah ali ímran ayat 149...
hai orang-orang yang beriman jika kamu mentaati orang kafir itu,nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kepada kekafiran),lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi.
lagi dari al-quran surah al-maaidah ayat 51...
hai orang-orang yang beriman,janganlah kamu mengambil orang-orang yahudi dan nasrani menjadi wali (mu);sebahagian mereka adalah wali bagi sebahagian yang lain.barangsiapa diatara kamu mengambil mereka menjadi wali,maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka.sesungguhnya allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.
Salam bro!
Haha aku kembali lagi..."Budak hingusan".
1. Sorry pending lama, coz skrg aku kat amman, Jordan. Jalan2 makan angin. Tapi aku rindu kat korang semua, membuatkan aku bersungguh2 mencari wi-fi utk layan korang seme. HIlang rindu aku .haha
2. To AKU PENGUNDI ATAS PAGAR. ooo, ko dlu undi PR ke? Ko swing sbb isulah yer. NIh, dgr aku nak ckp nih, org yg ikut isu semata-mata nih takde prinsip bro. Lu kena ada prinsip, baru ko boleh bangga diri lu bro. Tapi takpe. Itu hak ko. Sebabnye ko ckp org2 macam ko nih, selalu tgok pemimpin,dasar2, isu...Xpelah. i dont care. Best jgk dpt pandangan dr ko yg atas pagar nih. Selalunya org yg atas pagar nih, org ckp macam ayam. Sorry to saylah bro! Kalau ayam nih atas pagar, dia berak je bro! haha. Kejap berak sebelah sana. kejap2 sebelah sini. Apehal main berak2 ni bro! Kasi ada prinsip lah derrrrr.. KO kene pilih satu jerrrrr.. Samaada satu atau dua jer,,takde tiga. Syurga neraka, baik jahat, cantik huduh..camtulah..
2. Melayu perak. Bro, aku tak sembah ambiga la brooo..agak2 aaa derrr. Kalau diberi pilihan, aku nak pimpinan pas jer jadi ketua BERSIH tuh. Tapi bila dorang bincang AMBIGA jd ketua. Kenapa ambiga jd ketua? Aku rasa ini jawapannya boleh diberi oleh org yg mampu berfikiran politik dgn baik.
1-Nak jelaskan ini bukan hanya isu agama semata2. Tetapi agama lain pon turut sama nakkan keadilan dlm pilhnrya.
2-BIla ambiga naik. menampakkan bukan hnya isu kaum, tetapi semua kaum turut sama dlm BERSIH.
3-dan byk lagilah bro!
3.Oklah bro. byk bejalan2 nih, rase ngantuk plak. Nanti aku muncul lagi. Menemani korang semua...haha.
i miss u all seme..hahaha
Post a Comment