IKLAN BERBAYAR

Saturday, July 30, 2011

PEMBEBASAN EO6 : BUKTI PAS IKTIRAF SOSIALIS DAN KOMUNIS.



Kami Tentera Pembebsan Nasional
selalu bersedia untuk membela nusa
kalau musuh cuba nekad mengancamkan rakyat
biar bererai badan dan nyawa untuk kebebasan rakyat
siapa berani cuba menentang
angkat tangan rampas senjata.
Kami Tentera Pembebasan Nasional
selalu bersiap bersedia bertempur
biar tanah padang rumput berlumuran darah
itulah kewajipan kami sebagai pembela rakyat
biar negeri hancur terbakar
asal jangan dijajah lagi.
Kami Tentera Pembebasan Nasional
mara ke hadapan di garisan muka
siap menyerang musuh hingga hancur lebur
Tentera Pembebasan Nasional cukup kuat semangat waja
membentuk republik rakyat
kekal hibupnya abadi.

senikata dan irama dicipta oleh Johan
dipersembahkan dalam majlis perasmian Rejimen Ke-10 PKM pada 21 Mei 1949.

83 comments:

Anonymous said...

sapa nama bdak PAS yg boddo mcm taikk tu .... zabur nawawi...

bapak dia tak kene tembak dulu masa di bkt kepung sebab tu dia tak tau dan tak paham apa tu komuniss....

nak merdeka dari british tapi kenapa plak askar melayu yg ko bunuh, penduduk kampung yg komunis bako idup2...

cuba bdak kecikk PAS tu jawabb...sapa nama...zabur ka juburr...

komunis masuk romah org melayu, bako satu keluarga, komunis masuk romah cina yg tak supply makanan pada mereka, komunis bako satu keluarga ....

komunis yg dikepalai oleh cin peng, nengok dgn mata kepala dia, tanah melayu merdeka dari british...

tapi tak ikhtiraf dan sambung berperang puluh tahun dgn askar melayu dlm hutan...

bukan sorang askar melayu yg mati syahid, malah beribu, beribu juga yg hilang kaki, tangan, mata ....

tapi bila cin peng nak balik dan nak mampus di tanah melayu, PAS sokong 100%....

sokong sbb nak undi cina punya pasall.... sbb tu kalau nak tempeleng muka nik aziz tu halal...

kurang hajo sangatt....

Anonymous said...

org melayu tolong jgn jd bodoh..jual harta, tanah org melayu kita pd bangsa asing krn nk dptkan wang..sudah ramai cina cina cina dapat mengusai tanah di bumi malaysia ...melayu kita apa ada..??? apa tinggal???. pd politik pn aku boleh tgk lemah nya org melayu...melayu melayu .. /akukejepejtanah/

Anonymous said...

org melayu tolong jgn jd bodoh..jual harta, tanah org melayu kita pd bangsa asing krn nk dptkan wang..sudah ramai cina cina cina dapat mengusai tanah di bumi malaysia ...melayu kita apa ada..??? apa tinggal???. pd politik pn aku boleh tgk lemah nya org melayu...melayu melayu .. /akukejepejtanah/

Anonymous said...

berentilah menakut - nakutkan org.. bom la, molotov koktail la, gergaji la, parang la, komunis la..

Anonymous said...

Mintak TV3 tayang kembali film Bukit kepong.

Ramai yang buta sejarah!!!

Anonymous said...

ony 970 .... sapa pulak menakut nakut kan orang .... ini lah sebenarnya yang sedang di jalankan .... satu proses pemprosesan yang amat unik ... bagi mngemaskini kembali apa yang parti sosialis tak dapat .... bukanlah mataa.... cairkan minda ... jangan kerana anda sedang meminati seseorang segala perkara buruk yang berkaitan orang itu anda tak bole terima ... anda marah kalau di kata tak rasional ...tapi tunggu sekejap ... pikir pikirlah sebentar ...

Anonymous said...

Buat remake filem "Bukit kepong"

Anonymous said...

TANAH INI TANAH BERAJA...JANGAN DPERMAINKAN SEMUA ITU WAHAI PENGKHIANAT BANGSA

Anonymous said...

anon 9.07

syabas kerana anda seorang yg rasanya mempunyai keberanian untuk menghadapi ancaman komunis ni.
Berapa umur semasa 13 mei 69 dimana anasir subversif komunis cuba menghancurkan negara?.

Kalau belum lahir pi baca sejarah 13 mei. Kalau tak cukup lagi baca sejarah bkt. kepong.

PAK HERAN said...

GAP BOLEH ULAS TAK..

KELANTAN JATUH KE TGN BN

BERITA INI SGT KUAT...KINKNET HARI TU PUN KATA BEGITU

SOALNYA KENAPA NIK AZIZ PUNYA CALCULATION TAK SAMA NGAN KITA...TU YG COMPUSE GAP

GAP ..HARAP TUAN DPT BG SELEPUK SATU ARTIKEL AKAN HAL INI...SEBAB AKU CUKUP TEESANGAT HAIRAN....ARI TU SAUDARA NIK MASUK UMNO... APA MUSLIHAT NIK NAK MENANG KALI NI...AKU TAKUT DIA NAK MAIN TIPU KALI NI....

Anonymous said...

PAS kurang ajar sebab kepala dia ramai yang dah tak terpelajar. Sanggup gadaikan apa sahaja untuk meraih simpati. Jangan harp lah PAS, dulu aku bodoh pergi pangkah kamu tapi sekarang berkat sembahyang hajat oleh puak mu, mata hati aku ternbuka luas. InsyaAllah next PRU nanti jangan harap aku pangkah pengkhianat agama dan negara macam PAS Dan PKR lagi.

zat said...

1. sy hrp anda semua pegi belajar dulu apa itu sosialis dan apa itu kominis. Kemudian barulah beri pendapat yg intellectual dan bkn mengikut emosi yg bodoh.

2. Pembebasan EO6 adalah atas dasar penahanan yg tidak berasas bukan kerana utk menegak kominis atau sosialis. Tolong jgn spin.

3. Kominis Malaya dulu mmg ganas. Begitu kominis di negara lain di zaman itu. Ini kerana dipengaruhi oleh pemimpin2 spt Lenin, Stalin & Mao. Jgn samakan org yg berpengaruh kominis di zaman ini dgn yg dulu. Byk beza nya. Sila lihat nota 1.

Sekian.

Anonymous said...

to kak zat

1. cikgu zat suh anda suma baca blk apa tu komunis n sosialis. baca jgn x baca. tp jgn harapla cikgu ni n konco2 dia nak terima apa yg korang tulis nnt. JUAK2 diorang jugak yg BETOOOLLL BELAKA!!!...tq cikgu

2. spin ke x spin ke...kalau letak videopun, barang bukti ka, suruhanjaya diraja ka, pakar dunia ka akan dikata "BESI" dan "x boleh dipercayai" selagi UMNO/BN memerintah Malaysia...caya la ckp aku.

3. cikgu naik pangkat kpd Prof Serba Tau...kan dah ckp x payah baca teruk2 nak ulas teruk2 prof zat dah bg konklusi... KOMUNIS DULU X SAMA dgn KOMUNIS SKRG..wow!!
Tq Prof....

Pandangan Prof mmg bijaksana n bermanfaat utk kami pro BN/UMNO. TQ byk2 Prof

Otak Geliga

Mejar (B) X said...

@zat.. anda penyokong komunis???!!

Bapa saudara sy terkorban di Gubir kena jerangkap samar dipasang komunis..

Kalau betul anda penyokong atau sympathizer komunisme sy lancarkan perang terhadap anda dan suku sakat anda yg bersekongkol dgn sosialis komunis!!!!!!

Allahuakhbar!!!!

Anonymous said...

Kalau dgn setan & kafir harbi boleh jadi kawan dan saudara, dgn kominis apa ada hal asal dpt tahta. PAS sokong supaya chin pukimak Peng mampus & berkubur kat Malaya supaya sama sama dgn Lim babi anak beranak boleh sembah tu Chin Peng punya kubur nanti. Tukar tugu Negara lah kita, kalau juak juak ni memerintah.

Anonymous said...

Zat kalau kau sokong kominis, aku juga akan perangi kau. Datok aku dibunuh kominis di Pulau Tiga, Bota. Dia digantung kaki keatas kemudian dipancung. Aku memang cita cita nak balas dendan sebab tiada datok & nenek kerana dia orang kedua dua dibunuh kominis. Bapa aku umur 10 tahun di bawa lari ke KL. Semasa 13 Mei aku hanya berumur 9 tahun di Kuala Lumpur, aku ingat kominis dah tak ada? Sekarang nampaknya masih wujud atu mula timbul. Ada lah peluang aku sebelum dapat tebus pembunuhan datuk & nenek aku.

zat said...

Major (B) X

Sy bkn penyokong kominis..sy kapitalis totok..sy juga ada sedara yg terkorban melawan kominis..tp sy rasional.

PSM adalah satu parti berdaftar di msia..so adakah kjaan kita pun menyokong sosialis?..logic la bro..

Anonymous said...

jgn dimaki, didendami para komunis atau penyokong komunis...bak kata kak zat n the geng

komunis dulu lain dgn skrg...skrg BAIK BELAKA..maklumlah dah berkawan rapat ssgt.

ada pulak kata komunis n islam sama ja. percaya pd Allah yg satu, mengucap kalimah syahadah etc. rupa2 nya dlm x sedar penganut komunis n Islam bersaudara. Alhamdulillah baru kami tahu...ermm

kenyataan mereka saling sokong menyokong, tampung menampung, benar membenarkan. ini barulah dikatakan x SPIN sbb apa yg mrk katakan adalah SAHIH dr FAKTA yg x boleh kita sangkal...ye tak?

TAHNIAH kepada mrk2 yg menyedarkan penyokong UMNO/BN yg telah "tersesat" menentang perjuangan KOMUNIS spt PAS. nampaknya PAS mendahului UMNO/BN dlm memeperjuangkan fahaman Komunis di Malaysia. TAHNIAH PAS!!!

Otak Geliga

zat said...

otak geliga (ye ke ni?)

Negara Komiinis Cina sudah berubah kalu dibanding dgn zaman Chairman Mao..kerana mereka mengikut peredaran zaman & arus generasi baru..mereka lebih terbuka tetapi ideologi tetap kominis

Sementara Korea Utara masih dgn ideologi kominis lama..lihat negara mereka..a failed state.

kita ni pun kalu pemikiran pemerintah kita masih tk nak berubah mcm tu lah juga jd nya..

Anonymous said...

yg berubah hanya dasar ekonomi mereka di China tetapi dasar utama mrk bagaimana?.

mmg kita perlu merasa bimbang dgn apa yg mrk nak bawa stlh apa yg mrk lakukan di masa lampau terutamanya di Malaysia.

Korea Utara mundur sbb apa? kalau bukan sekatan demi sekatan yg dikenakan. tp mrk hanya mundur dr segi ekonomi bukan teknologi ketenteraan.

di Korea Selatan mrk terlalu mengagung2 kan pemimpin, x boleh ditegur, gambar wajib ada di stp rumah etc bukan spt di Malaysia.

pemimpin mereka adalah anak beranak sama seperti dlm barisan PR. ayah/ibu masih hidup n jd wakil rakyat, anak juga sudah memegang tampuk kuasa dlm parti.

mmg itulah yg akan jd di Malaysia jika dibiarkan pengaruh komunis yg disokong PR cuba dihidupkan di sini.

Otak Geliga

Anonymous said...

apa yg pennting kedua2 fahaman Komunis n Sosialis memperjuangkan dasar yg sama iaitu:

1. HAK SAMA RATA
natijahnya akan menyebabkan hak istimewa bumiputera TERHAPUS!

2. menggalakkan revolusi/ reformasi melalui senjata
natijahnya negara porak peranda, ekonomi hancur, negara tergadai!

TETAPI kedua2nya ada perbezaan

1. Sosialis menekankan konsep AGIHAN KEKAYAAN BERDASARKAN SUMBANGAN
natijahnya org Melayu yg mmg kurang pegangan ekonomi akan HANCUR diratah!

2. Komunis sgt menentang sistem KAPITALIS
natijahnya org2 spt kak zat akan lenyap dr Malaysia. ye tak?

bukankah lebih baik ikut cara Islam

1. harta org2 miskin ada sebahagiannya pd org kaya yg mana zakat wajib dikeluarkan bg yg mampu
natijahnya semua dpt merasa. Alhamdulillah. ini yg diamalkan di Malaysia.

2. sama rata dr sudut Islam adalah melihat kepada keadaan org/tempat etc. sebagai contoh RM 10 dibahagikan antara org kaya n miskin...kaya dapat RM2 miskin dpt RM8. itu barulah SAMA RATA, ADIL N SAMA RASA. n inilah yg diamalkan di Malaysia.

kalau nak salahkan kerajaan kerna adanya anai2 dlm kerajaan maka kerajaan sedia ada perlu ditukar, maka sampai ke sudah kita jd spt sstgh negara (jiran kita) yg asyik tukar pemerintah tp negara ttp X MAJU2.

Otak Geliga

Anonymous said...

pemimpin dah bodoh nak buat mcmana? yg pencacai pulak main ape bos ckp semua ikut je.. komunis adalah musibah negara slepas Jepun ramai org melayu yg mati di tangkap, dirompak, dibunuh oleh komunis, komunis beza dgn British..
British tak menjajah secara total, raja masih kekal cuma hasil bumi je diorg sapu licin..
komunis yg lebih tamak mahukan kuasa total seperti jepun, mereka juga bersikap anti melayu kerana kita dikaitkan sbg satu2nya bangsa yg blum dijajah mereka walau teletak dibawah peta besar China.. Malaysia patut merasa terhutang budi kpd bapa PM kita yg telah berunding dgn pemerintah China bg menyekat pengaruh komunis dr bekembang begitu juga kejayaan pd era TDM dirundingan Baling..
nak tau lg cerita kekejaman komunis tanyalah sesapa yg pernah melaluinya terutama yg tinggal dikawasan hitam ketika darurat. banyak pengalaman boleh dikongsi..

Anonymous said...

huru hara yg kaldai pas mau.klau jadi lg skali spt 13mei bkn stakat komunis nie saja kna hentam.ada jgk makhluk 1 kiblat dgn aku yg nak kena hentam coz jadi tali barut komunis.dendam tok nenek aku masih menyala dlm diri aku.stakat nak bergolok gadai nyawa tentang komunis alaf baru nie kira x lari la.HIDUP UNTUK MATI,BIAR MATI CARA BERMARUAH.

komandomelayu said...

ZAT BESI MANGKUK AYUN!

MELAYU BODOH MCM KAU NI LAH YG MERBAHAYA BOLEH BERSEKONGKOL MELINGKUPKAN NEGARA KERANA DAH TERPESONG OTAK YG MEMANG DAH BODOH PASTU NAK TUNJUK PANDAI KONON KOMUNIS SEKARANG TAK MERBAHAYA!

PUKIMAK KAU LAH! KAU NI PATUT MATI KENA TEMBAK DENGAN KOMUNIS CHIN PENG TU DULU LAGI BAIK!
TAK YAH MENYUSAHKAN GENERASI MELAYU MASA HADAPAN!

HABIS SINGAPURA DARI DULU N P.PINANG SEKARANG NI MEMBELA ISLAM DAN BANGSA MELAYU KE? BODOH!

KAU NAK SOKONG KOMUNIS ATAU SOSIALIS BAIK KAU PINDAH CEPAT DARI TANAH MELAYU NI PEGI MANA2 NEGARA KOMUNIS KEBANGGAAN KAU SEBELUM MATI SEBAGAI TALI BARUT KOMUNIS DAN PENGKHIANAT BANGSA!

Anonymous said...

woi zat

ko jenis tak baca habis. ada ke negara komunis yang mempunyai agama rasmi kat dunia ni? China agama rasmi buddha? tak yah cakap benda tu sebab aku baru bukak wikipedia. negara komunis tak mengiktiraf agama rasmi. buku karl marx pun dah terang-terang tulis komunis itu satu bentuk agama macam nazi jugak. bagi ko akidah tak penting ke? mula2 memang la dia janji manis lepas tu jadi macam kemboja baru ko tau...

Anonymous said...

Hanya PAS yg diharap dpt memulihkan prestasi Melayu dimasa akan datang, harapkan UMNO semua menjaga temolok masing2.. Rakyat2 Marhaen tolong beri sokongan padu pada PAS utk kemajuan anda.. UMNO perosak MELAYU... Takbir!

Mntak kwn2 komen Mamat ni his.. said...

Mntak kwn2 komen Mamat ni his..
...........
Shuhardi nafi enggan berkerjasama dengan polis 30/07/2011 3:44pm KUALA LUMPUR 30 Julai —
Shuhardi Md. Isa, lelaki yang didakwa berlakon sebagai Allahyarham Baharudin Ahmad yang meninggal dunia dalam perhimpunan haram di ibu negara pada 9 Julai lalu, hari ini menafikan dirinya bersembunyi, melarikan diri dan enggan bekerjasama dengan polis.

Shuhardi yang ditemui pada satu sidang akhbar di sini, sebaliknya berkata, beliau tidak pernah menerima sebarang surat rasmi memintanya menghadirkan diri bagi membantu siasatan dari mana-mana balai polis. "Bukankah polis lebih profesional dan tahu segala prosidur jika mahu seseorang itu memberi keterangan berhubung apa-apa kes? Saya tidak bersembunyi, datanglah ke rumah saya dengan tertib. Saya akan bekerjasama dengan mereka (polis),” katanya.

Shuhardi yang juga Setiausaha Agung Persatuan Usahawan Konsultan dan Pengarah Islam Malaysia (Uruskop) menjelaskan, beliau terpaksa tampil memberi penjelasan berhubung kekeliruan kematian Allahyarham Baharudin kerana ia jelas menjatuhkan maruah dirinya. "Saya masih hidup... yang meninggal Allahyarham Baharudin. Saya ingat perkara ini dah selesai dan saya tidak perlu tampil beri keterangan kerana ada blogger-blogger yang mengeluarkan gambar saya dengan mengatakan saya adalah Allahyarham Baharudin, telah meminta maaf kepada saya.

"Tapi semalam bila saya lihat komen Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar yang berkata saya dipercayai menyembunyikan diri, saya terpaksa mendedahkan perkara ini,” katanya. Beliau berkata, polis sepatutnya menyiasat mereka yang mengeluarkan kenyataan mengelirukan mengenai dirinya daripada menumpukan siasatan ke atas dirnya sendiri.

Beliau berkata, kekeliruan tersebut terlebih dahulu telah dijelaskan oleh anaknya menerusi laman facebook dengan menjelaskan bahawa gambar yang disiarkan bukanlah gambar Shuhardi yang pengsan dalam perhimpunan tersebut. Suhardi berkata, beliau bersedia memberikan kerjasama dengan pihak polis dan boleh dihubungi di talian 012-3900740. —Bernama

zat totok said...

hoi zat...kalu PSM DAFTAR DGN NAMA BERSIH KE SUCI KE...IA TETAP ADIK KOMUNIS. SO PAHAM..TAK

WALAU DIA DAFTAR PAS TAPI BWAK AGENDA MISONARIS...ADA PAHAM ???

ANACONDA said...

ZAT 1025 PM...

AKU TANYA DGN KAU BOLEH TAK...

MAK BAPAK KAU SEBELUM BUAT KAU MEREKA NIKAH TAK DULU...

KLU MAK BAPAK KAU BERNIKAH TERLEBIH DULU SBLM KAU BUNTING AKU NAK TAHU SIAPA YG JADI WALI...

KLU KAU BUKAN ANAK ZINA KAU TIDAK AKAN ULAS AYAT MCM TU...

SO, PD PENDAPAT PERIBADI AKU LAH ZAT, KAU NI MMG ANAK ZINA...

AKU RASA JANTAN YG MEMBUNTINGKAN MAK KAU NI DULU KLU TAK SI RONNIE LEW ATAU MUNGKIN BAPAK SI TEOH BENG HOCK...

KLU NAK ULAS TLG BERHATI2 YA BABI SBLM MUKA KAU PECAH NANTI...

ANACONDA said...

ANON 150 AM...

PANTAT MAK KAULAH ANJING...

KETURUNAN SIPLIS...

Anonymous said...

korang sume kene review balik ingatan ynag diutarakan oleh ketua polis sarawak (aku dah tak ingat namanye) yg pernah disiarkan sama ada di tv3 @ rtm...

dia kata... saya tidak khuatir dengan ancaman komunis tapi saya takut dengan `idea komunis' ...

dengan kata lain satu yang terang bersuluh dan yang satu lagi menyusup pelan-pelan dalam minda kita

itulah yang berlaku pada pas dan saudara zat kita...

buka lipatan sejarah... samsiah fakeh walaupun mendapat pendidikan agama yang mantap tapi akhirnya terpesona dengan komunisme

akhir kalam... penat rahim noor menoktahkan perjanjian genjatan senjata yang ditandatangani chin peng tapi akhirnya ramai rakyat malaysia sokong dan simpati dengan perjuangan komunis

- jln ledang ke kg.gelam -

Anonymous said...

eh! lupe lak nak bagi tau ...

ketua polis sarawak tu berbangsa @ berketurunan cina

- jln ledang ke kg.gelam -

akubekaspkr said...

Aku harap Dr Rahman Aziz (UUM)turut sama dlm forum berkaitan gerakan kominis yang hangat ini. Dr adalah penyelia saya ketika itu.
Dr., Tolong rujuk kembali 'Conclution' thesis saya mengenai kebangkitan semula gerakan PKM 20 tahun selepas Green Peace Hotel 1989.
Kini sudah terbukti bahawa tempoh 20 tahun selepas perjanjian Hadyai (Nov. 1989)telah 'matang'
Kita harus ingat, Kominis tidak pernah 'tewas' dan apa yang berlaku berpandukan perjanjian tersebut hanyalah satu bentuk perjanjian perdamaian melibatkan Thailand, Malaysia dan PKM sendiri. ketika itu PKM berada dalam keadaan terdesak berpunca daripada tuntutan kemerdekaan negara negara naungan Soviet.
Setelah diberikan penempatan semula di Ban Chulaborn serta di Songkhla. Puak bekas penyokong Kominis ini telah mula diberikan KEBEBASAN BERKELUARGA DAN DIGALAKKAN MEMBESARKAN KELUARGA MEREKA.
Saya sudah nyatakan, pemimpin PKM melalui genarasi baru selepas perjanjian hadyai, akan bergerak secara tersusun mempengaruhi rakyat Malaysia dan Thailand menggunakan taktik halus mereka untuk memperolehi sokongan.
PRM yang menjalinkan hubungan dengan Parti KeADILAN mempunyai niat yang sangat jahat bagi pihak PKM dan PAS pula, yang terdesak gilakan kuasa mudah diperbodohkan malah PAS kini lebih menonjol menyokong kebangkitan PKM walaupun pada asasnya Tuan Syed Hussin dan DSAI adalah dalang sebenar bagi pihak DAP
Lebih menghairankan juak2 PAS yang fanatik seperti Zabur secara terang terang cuba membperbetulkan propaganda PKM.
PKM telah berjaya memula dan mengorak langkahnya....Melayu lah yang menjadi penggeraknya....Melayu mana???... Melayu PAS dan PKR
Anwar oh Anwar...

pro comm said...

zat ...bukan setakat sedara dia ja mampus ngan komunis..atok dia..mertua sebelah mak tiri dia..cucu sebelah pak penakan ..semua kena Pancung..TAPI DIA TETAP SOKONG KOMUNIS KAL MAX...


zat tu zat mao zhi ma....berusaha di alam maya utk jayakan agnda komunis...ingat ! komunis kuat dap kuat..dap kuat komunis kuat...

Anonymous said...

Org2 Pr ni tak susah nak tgk kebodohannya....hanya sakit hati kat BN, semua sanggup dijualnya....Ni la hasil didikan Nak Ajis,Hadi awang,Anuar dll....Jgn harap korang nak berjaya dgn kebodohan ni....

whiteorange said...

anon8:47
lu tau tak berapa ramai orang pejabat tanah mohon tanah pocket lepas itu jual kat China?

to zat yang cerdik lagi berpelajaran!

1.Tolong huraikan kepada kami orang orang kampung definisi "TRAUMA " dan "FOBIA"

2. Tolong fikirkan maksud anon 3:16 tentang petikan pandangan Ketua Polis Sarawak " Saya tidak khuatir dengan ancaman komunis tapi saya takut dengan idea komunis" tolong huraikan.

3."Jangan samakan orang yang berpengaruh komunis dizaman ini dengan yang dulu"

Aku setuju dengan pandangan sdr tentang ini. Tetapi sdr terlupa bahawa walaupun caranya tak sama tetapi matlamatnya tidak pernah berubah , iaitu mahu menggulingkan kerajaan Melayu dan Islam? Anda adalah antara watak watak Melayu yang digunakan untuk mencapai cita cita mereka.

Sesudah mereka gagal menggunakan kekerasan fisikal dan senjata menggulingkan kerajaan, kini mereka menggunakan senjata yang lebih canggih, iaitu otak manusia. Hasilnya dapat kita buktikan melalui fikiran dan pandangan seperti sdr.

Memerangi komunis dalam hutan lebih mudah, kerana musuhnya nyata, tetapi memerangi komunis yang berselindung disebalik undang undang adalah lebih rumit.

Anda mengaku sebagai seorang kapitalis totok. Baguslah, kautlah sebanyak banyaknya keuntungan dan kekayaan sebelum negara dilanda huru hara yang tidak memungkinkan para kapitalis seperti sdr mengaut keuntungan yang menggunung, apatah lagi setelah kaum komunis atau sosialis memerintah negara.

Anda seorang yang cerdik tapi tidak bijaksana

Anonymous said...

Anon 1:50, tolong jangan cite pasal PAS nak muntah aku dengar. Bangsat & Tak ada maruah.

Mr Ganu said...

komunis zaman dl ngn zaman sekarang da lain????

mn dier blaja nih?

komunis bak same ngn yahudi...yahudi dl zaman nabi ngn yahudi sekarang zaman moden ade beze ke???


ayyyoooo...hang da ddk senang, xpernah rs pe yg zaman2 nenek moyang rs, hang nk ajar org pulak???


ntah mane ko blaja aku pon x tau...ni le ajaran niki ajis...org2 PAS sememangnye bodoh !!!

Anonymous said...

banyak org muda tak tau cerita keganasan komunis yg pernah perintah malaya selama 2 minggu. komunis masuk masjid dan suruh org2 muda ikut mereka masuk hutan untuk berperang.

macam tu ke yg cuba di bela oleh PAS yg kata mereka masuk komunis kerana nak lawan british.

di kampung aku di rawang, sg. mati muar cukup popular cerita komunis masuk ke masjid. cerita yg diceritakan turun terumun dari atuk, bapak ke aku sendiri. dan aku sendiri dengar dari atuk dan ramai org tua di kg aku.

macamana komunis masuk ke masjid dan beri amaran pada kg aku supaya disediakan org2 muda untuk mereka bawa ke dalam hutan. tempoh diberi seminggu. selama tempoh seminggu org kg berkumpul dimasjid dan baca yassin disetiap malam minta pertolongan dari Allah SWT.

cukup seminggu datang komunis masuk masjid untuk tagih janji dari penduduk kg, masa itulah berdirinya seorang pemuda yg dikenali sebagai kiyai salleh pancung semua kepala komunis di rawang termasuk yg ada diatas trak askar komunis.

di kg aku ada banyak versi cerita keganasan komunis yg tak mudah dilupakan oleh anak2 mereka yg mewarisi cerita kezaliman komunis dari arwah ayah dan atuk mereka.

hanya pada mereka yg lupa sejarah bangsa saja yg mudah di tipu dan diperkotakkatikkan oleh komunis. didlm alquran sendiri penuh dgn cerita sejarah ummat terdahulu.

sejarah adalah guru yg terbaik. sekian.

whiteorange said...

Zat

PSM yang pro Komunis dan DAP adalah dua kelompok yang beria ia mahu menumbangkan kerajaan Melayu / Islam

Anwar Ibrahim adalah seorang manusia yang amat terdesak mahu menduduki kerusi PM di Putra Jaya. Hanya jawatan itu sahajalah yang boleh menyelamatkan dia, hanya jawatan itu sahajalah yang boleh menutup segala najis yang telah ditabur merata rata.

Mat Sabu, Haji Hadi dan Nik Ajis adalah antara segelintir pemimpin Melayu yang opportunis dan terdesak

PAS dan PKR adalah dua parti politik yang majoritinya dianggotai orang Melayu, yang kecewa kerana gagal menguasai Putra Jaya.

PAS dan PKR hanyalah wadah untuk segelintir manusia yang rakus untuk memenuhi impian dan cita cita mereka

Kepada PAS, Islam adalah alat paling mudah untuk menawan hati Melayu.

Zat, sdr cerdik tetapi tidak bijaksana

Anonymous said...

agk nya pada mata dia, pergi kesana kesini di mata nya hanya la kedai2 dan rumah2 orang melayu kot.

bangun la dik oiii...

ntah-ntah seluar dalam nya pon beli dari kedai cine..huhuhuuu

hangkedee said...

Whiteorange.Wa setuju lu punya otak.Wa helan itu melayu Pas manyak Bolo.Cina suruh makan taik babi pun dia olang makan maa.Matalamat nya mereka ingin berkuasa sperti singapork.Otak udang haprak Pas+PKR.

Anonymous said...

nik ajis gile kuase suruh budak2 klante blk ngundi kt die....da nk mmpos pon xnk undur2 lagi tuh...aduuuuhhh..

buat mat2 kalnte ngn tino2 klante, jgn undi la pAS tu, kesian tgk korg2 nyer negri tu x maju2, berpeleseran, ketinggalan jauh, xde kemajuan, ramai plak yg menganggur!!!

whiteorange said...

Zat

Dahulu Amerika memerangi Komunis kerana fahaman komunisma adalah ancaman sebenar kepada fahaman kapitalis dan imperialis

Setelah Komunis berjaya dijinakkan, sekarang tiba giliran Islam untuk dijinakkan, kerana Islam dilihat sebagai ancaman kepada fahaman kapitalis dan imperialis.

Maka tidak hairan jika ada diantara golongan Kapitalis dan imperialis yang sanggup mendalangi puak puak komunis, sosialis , Pluralist,Syiah dan Khawarij untuk menggulingkan pemerintahan mana mana negara Islam. Negara negara Islam yang menjadi sasaran kumpulan ini adalah negara Islam yang banyak Minyak dan negara Islam yang tidak mahu tunduk kepada kehendak mereka.

Zat , anda telah terperangkap dalam permainan mereka.

Anda cerdik tapi tidak bijaksana ...

Anonymous said...

ZAT BODOH MELANTUN2.. SUDAH LAH BODOH DITUNJUKKAN KEBODOHANNYA KAT SINI..

HA SEKARANG NI KO JAWAP LAH DIORG PUNYA HUJAH KAT ATAS TU.. KALO DAH PANDAI SANGAT (TAK PANDAI PUN)

Anonymous said...

memnag zabur nawawi ni buta sejarah. dia belajo kat mana nie?

Anonymous said...

Generasi kini ramai yg lupa dan buta sejarah, malah lebih tepat seperti katak bawah tempurung kaca. Kenapa Siddiq Ghouse dan A Samad Ismail dan ramai lagi di ISA kan ketika itu? Sebabnya mereka cuba menyebarkan ideologi komunis kpd rakyat Malaysia, malah menjadi talibarut kominis dgn menyalurkan maklumat dan rahsia kerajaan ketika itu, dgn harapan dapat menjajah Malaysia ke arah ideologi kominis. Malangnya generasi kini telah diresapi ideologi songsang dan beranggapan ianya suatu ideologi kesamarataan yang perlu diperjuangkan, dgn berpaksikan nafsu dan emosi, kematangan utk berfikir secara rasional berpandukan AlQuran dan Hadis ditolak jauh, penjajahan minda telah berlaku tanpa disedari.

Anonymous said...

PAS MEMANG PARTI YANG TAK GUNA AKAL SEBALIKNYA GUNA NAFSU GILA NAK KUASA.
SANGGUP GADAIKAN ISLAM KERANA NAK KUASA.
SANGGUP AMBIL MUSUH ISLAM SEBAGAI RAKAN PAKATAN.
DAH TAK TAU NAK BEZA ANTARA KAFIR DENGAN SAUDARA MUSLIM.
INI PARTI DAH PENUH DENGAN ASOBIYAH.
TAK TAULAH APA NAK JADI DENGAN PAS NIE.

RAMBO said...

to ZAT KOMUNIS PUKIMAK

ENGKO MEMANG BANGSAT MEKAYU DAJAL...WALAUPUN ENGKO NGAKU ENGKO TU TOTOK KAPITALIS...TAPI OTAK ENGKO TETAP KOMUNIS BANGSAT....TAK PERCAYA PADA TUHAN....TOLAK AGAMA...TOLAK ISLAM....APA BEZANYA ENGKO DGN DAPig YG ANTI ISLAM?? KALU ENGKO NGAKU ENGKO PUN ISLAM...TAPI ENGKO ISLAM KOMUNIS SESAT.....BILA DAH SESAT..ENGKO SAMALAH JUGA DGN PUAK2 hamPAS YG SESAT LAGI MENYESATKAN TU....ENGKO SAMA TARAF DGN KAFIR HARBI YG MENENTANG ISLAM....DARAH ENGKO HALAL......ENGKO BOLEH DIBUNUH...!!

Anonymous said...

skrang, PAS belot dlm pakatan...PAS tamak n suker pukul blakang.

niki ajis pelawa Tengku Razaleigh Hamzah join die...agaknyer senang nk kipas royalti petronas kot...haahahhaa..

tp nape xbgtau anuwar????

nk bolot sorg2 ke? see, da tua xnk bersara, pastu tamak nk makan sorg2.

ish...pemimpin ape PAS nih???!!!

Anonymous said...

B = Berhimpun
E = Engkau
R = Ramai-ramai
S = Sehingga
I = Islam
H = Hancur

sesiapa yang menyokong perhimpunan haram BERSIH maka dia juga menyokong IFC(Inter Faith Council)

Sesiapa yang menyokong Ambiga si peguam LIna Joy.. maka dia juga menyokong kemurtadan Lina Joy.

Maka boleh.. org PAS jawab...??

zat said...

whiteorange

jgn disamakan org berideologi kominis dgn pengganas kominis...sama juga org islam bukan terroris..

bagi sy isu EO6 dijadikan isu adalah utk kjaan pemerintah menjustifikasi kedudukan mereka..itu saja..kalau betul, mana daruratnya? mana bom, senjata, jerangkap samar dll? kalau berideologi kominis/socialist
itu darurat then jgn marah kalau negara barat tahan kita kerana beragama islam..

di dlm konteks negara kita, keganasan kominis adalah satu sejarah hitam yg tak dpt dilupakan..tetapi the threat has disappeared..tak mungkin berulang di zaman skrang..PSM hanyalah satu parti politik yg berdaftar secara sah di Msia..kalau mau kuburkan mereka lakukan di dalam satu sistem yg lebih demokrasi..tak perlu ditahan mereka & menakut2kan org dgn kisah silam...

ini semua polit ik UMNO...kita jgn mengelabah

sy cerdik tapi tak anggap bijaksana

zat said...

whiteorange

bila org berpolitik sudah tentu menjadi cita2 utk memimpin negara..adakah itu satu kesalahan? satu dosa? adakah kepimpinan negara adalah hak mutlak UMNO? the last time saya baca perlembagaan negara takde pun sebut begitu.

zat said...

Anaconda

kalau nk tau jwpan tu dtg lah berjumpa saya..dgn 5 jari sy memberi jawapan..

tlg jgn kurang ajar..

RAMBO said...

ZAT KOMUNIS PUKIMAK...

USAHLAH ENGKO CERITA KEBAIKAN SOSIALIS KERANA ATAS SEBAB ITU IA DIDAFTARKAN SEBAGAI SEBUAH PERTUBUHAN YG SAH DI MSIA....KERANA ORG BODOH JE YG NAK NAK DEDAHKAN KEBURUKAN DAN TOPENG KOMUNIS MEREKA KPD KHALAYAK....KOMUNIS ADA AGENDA BESAR DI MSIA....TAK KAN MEREKA NAK TULIS AGENDA MEREKA...KERANA TERANG2 AKAN DITOLAK OLEH PIHAK PENDAFTAR PERTUBUHAN...! DAN ENGKO ADALAH ANTARA MELAYU BODOH YG TERPENGARUH DGN MUSLIHAT JAHAT KOMUNIS....!

Anonymous said...

komando minta tolong

trace budak cino zhat vitamin babi ni

belakang belasah budak ni..

Anonymous said...

aku ada baca kat some blog..byk cina dap xdapat terima mereka lahir dimalaysia... yg mana Tanah dijaga PERDANA MENTERI MELAYU...

ANTARA MRK XFASIH PUN CAKAP.MELAYU..KRN SKLAH CINA..

AGONG TETAP PEMERINTAH ..PEMBESAR UTAMA. BENDAHARA..SKRG SETARAF PERDANA MENTERI...

WAJIB LAH KITA TERUS PANTAU CINA2 Begini termasuklah zat cina babi tu..l mereka bukan kafir biasa . mereka kafir yg ingin perintah negeri ini . IKUT ISLAM MRK WAJIB DIPERANGI..walau bayar ufti (cukai)..

Mereka dah nyatakan niat hati parti mereka (ingin printah)..TAK perlu bsuara . Wajib Angkat Senjata..Lagu mereka pun 'Angkat Senjata'. takan tak faham!!!

rakab said...

Zat,

Memang PSM berdaftar. Tetapi mereka cuba menghidupkan semula fahaman komunis secara rahsia.

Baru-baru ni saja kegiatan mereka terbongkar!. Menjadikan bekas ketua angkatan bersenjata komunis sebagai ikon adalah satu langkah yang silap.

Keganasan PKM di Tanah melayu suatu ketika dahulu amat dahsyat serta mengerikan.

Selama berpuluh tahun operasi PKM, ribuan rakyat menderita. Ramai yang di cederakan, diculik dan dibunuh , terutamanya bangsa Melayu.

Anonymous said...

WHITEORANGE...

Thank U kerana berpandangan selari dengan aku...

ko agak2 le si ZAT kurang bitamen ni masuk dalam golongan mana?

a) mangkuk ayun
b) mangkuk tingkat
c) mangkuk ayun bertingkat-tingkat


Anda seorang yang cerdik tapi tidak bijaksana ...

-jln ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

Melayu PAS + Melayu PKR + Melayu UMNo = RAJA SEGALA KAFIR... Janganlah dipercaya ulamak2 politik.. semuanya kotor sekotor taik palat yg busuk.!

Otak Geliga said...

To Anon 6.00PM

tinggi ilmu agama ko nak jatuh hukum kafir mengkafir ya?

ko ni betul ke ISLAM / MELAYU/ PAS/ UMNO/PKR? atau ko ni menyamar je?

apa2 la yg pntg ko langsung x layak nak menentukan org tu Islam atau tidak....ko ni dah mengalahkan PAS la plak. HEBAT cara ko buat musibat ye?

kalau ko CINA/INDIA/KAFIR HARBI DAP ckp je la...senang. x de nya org tau sapa ko.

whiteorange said...

To Zat

Terima kasih kerana akhirnya sdr respon juga

Tetapi saya tetap mengatakan sdr cerdik tapi tisdak bijaksana

Mengapa?

cuba sdr fikirkan semula tentang rspons sdr/sdri

"jangan samakan orang berideologi komunis dengan pengganas Komunis"

Mao Tse Tung tidak pernah masuk hutan dan tidak pernah jadi pengganas dan tidak pernah diburu. Dia tinggal jauh dari Malaysia.

Chin Peng menjadi pengganas kerana menganuti ideologi komunis, menjadi guerila dihutan dan diburu.

Kedua dua mereka adalah sama sama penganut fahaman komunis, cuma yang membezakan mereka adalah Mao Tse Tung pencetus revolusi di China manakala Chin Peng pelaksana revolusi di Malaya.

"Sama juga orang Islam bukan teroris"

Saya setuju , Orang Islam bukan teroris , tetapi jangan lupa ada orang Islam yang jadi teroris kerana menganuti ideologi tertentu yang dicetuskan oleh kumpulan kumpulan tertentu dalam Islam. Begitu juga dengan penganut penganut agama lain, seperti apa yang berlaku diDenmark baru baru ini.

PSM pertubuhan berdaftar. Benar. Tetapi adakah kerajaan mampu mengetahui segala kegiatan sesuatu pertubuhan itu? Apatah lagi jika ada agenda agenda yang disembunyikan. Hanya setelah tertangkap, dengan bukti bukti yang menunjukkan kecenderungan ke arah itu, apakah salah , jika kerajaan mengambil tindakan, sebagai langkah berjaga jaga?

Sdr/sdi Zat sedarkah, dengan memaparkan gambar gambar seseorang yang suatu masa dahulu sangat ditakuti dan dibenci menimbulkan kemarahan dan penghinaan kepada orang orang yang pernah dizalimi oleh mereka?

Apakah perasaan para tentera dan polis yang telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan negara bagi membolehkan orang orang seperti saya dan sdr/sdri menikmati erti kebebasan dan keamanan?

Seperti yang saya sebut sebelumnya, hari ini, ramai yang berselindung disebalik tabir demokrasi dan undang undang untuk menghalalkan kegiatan mereka.

sdr/sdri juga ada menyebut "tak perlu tahan mereka dan menakut nakutkan orang dengan kisah silam"

Pertama , sdr/sdri zat masih gagal mendefinisikan apa yang dikatakan "trauma" dan "fobia"

saya ulang sekali lagi pandangan bekas ketua polis sarawak " Saya tidak khuatir ancaman komunis tetapi saya takut dengan ideologi komunis"

Ancaman adalah yang bersifat zahir dan tersurat, sedangkan ideologi adalah sesuatu yang tersirat.

Sdr/sdri mungkin melihat zahirnya sahaja tetapi gagal melihat apa yang tersirat, yang lebih berbahaya dan sukar untuk diperangi.

Seperti yang saya katakan dahulu, memang mereka bukan pengganas, tetapi matlamat mereka mahu menyingkirkan kuasa Melayu dan Islam. Apakah sdr/sdri sedikit pun tidak punya perasaan soal itu? Atau adakah sdr/sdri terlalu ego dan sudah tidak peduli soal hidup matinya Melayu dan Islam kerana sdr/sdri sudah ada segala galanya?

whiteorange said...

sdr Zat

"ini semua politik UMNO"

kalau ya pun ini politik UMNO, adakah satu dosa dan kesalahan untuk UMNO menjaga keamanan dan ketenteraman awam agar orang orang macam saya dan sdr boleh tidur lena?

Apakah dosa dan satu kesalahan kepada UMNO untuk memastikan orang orang macam sdr terus menjadi golongan kapitalis yang terus mengaut keuntungan?


Saya ingin menyarankan agar sdr baca kupasan GAP tentang kuasa yang melibatkan PAS

Saya lebih berminat membicarakan soal PSM yang menjadi tajuk kita.

"Bila orang berpolitik sudah tentu menjadi cita cita untuk memimpin negara", adakah itu satu kesalahan?Satu dosa?

Benar!
Bila orang berpolitik sudah tentu ada cita cita untuk jadi pemimpin.

TETAPI

SOALNYA! Siapa yang hendak memimpin itu?
Adakah Komunis , Sosialis yang berfahaman Komunis? Adakah Kafir Harbi? Atheis? Orang yang tak percaya kepada agama?

Jika sdr/sdri seorang Islam yang beriman , sudah pasti sdr/sdri tahu jawapannya.

Saya nak tanya sdr Zat

Adakah satu kesalahan, adakah satu dosa UMNO yang dipilih majoriti rakyat memerintah negara? Kalau salah , sdr harus salahkan rakyat, bukan UMNO!

Adakah satu kesalahan, adakah dosa orang UMNO yang Islam menjadi pemimpin negara?

saya tetap mengatakan

sdr cerdik tetapi kurang bijaksana

Anonymous said...

ZAT ni muda lg tu, tu yg takleh pikir waras.

Anonymous said...

kita dah lalui zaman penjajah, zaman komunis, zaman kemunduran..kenapa masih mahu kembali ke zaman itu, cukup cukup la mengemis di tanahair sendiri...

Melayu Muslim said...

Orang2 Islam beriman dgn Allah dan Rasul.

Orang2 Komunis tidak percaya wujudnya Tuhan.

Orang2 Islam meyakini bahawa alam ini adalah ciptaan Allah.

Orang2 Komunis percaya bahawa alam ini wujud dgn sendiri dan berevolusi.

Orang2 Islam juga percaya bahawa semua manusia adalah dari keturunan Nabi Adam, yang diciptakan daripada tanah.

Orang2 Komunis percaya sekelian manusia adalah berketurunan daripada beruk makye(teori evolusi Charles Darwin).

Orang2 Islam percaya bahawa manusia adalah sebaik2 ciptaan.

Orang2 Komunis anggap manusia sbg material sama seperti binatang ternak, barang2 dan harta benda.

Islam adalah kebenaran dan Komunis adalah kebatilan.

zat said...

whiteorange

secara ringkas:

1. definasi yg anda minta - sy tahu & anda pun tahu..so wht's yr point?

2. Mao & Chin Peng - mmg dia org pengganas. Sy tak dispute.

3. PSM & parti2 sosialis di seluruh negara tak ada apa yg nk berselindung. Itu teori konspirasi anda & kjaan utk mempertahankan kedudukan. Nama rasmi pun parti sosialis nk selindung apa lagi? kjaan tk nampak lg ke? kalu tk nampak kita tukar kjaan lah.

4. sy tk pernah pertikaikan UMNO sbg kjaan yg sah. mereka dipilih mengikut perlembagaan & demokrasi. Tapi tlg jgn labelkan puak2 lain yg juga teringin utk memimpin negara melalui sistem yg sama.

Selamat berpuasa.

Anonymous said...

To kak Zat

skrg suma berselindung di sebalik HAK KEBEBASAN BERSUARA, HAK ASASI MANUSIA bla..bla..bla

senangkan nak tuduh pihak kerajaan berkonspirasi???....bila kena pada pihak yg kak zat sokong x mau pulak fikir konspirasi mrk?

x pernah pertikai??? mmg la x buat secara terang2 tp secara halus...negara mcm Israel la, zalim la, x aman la, konspirasi memanjang la, aaahhh mcm2 lagi la.

jgn label2 orang???...tolong INGATKAN skit pd PAS tu label palg HINA mrk beri pd org UMNO adalah melondehkan, mempertikaikan, memperolok2kan n konklusinya ORG2 UMNO KAFIR!!!...yup ini bukan peLABELANkan ikut pandangan akak la.

Selamat berpuasa pd SUMA ORG ISLAM x kira anda mamak ke, cina muslim ke, melayu, org2 ISLAM UMNO, PAS, PKR, DAP, PSM dll

Anonymous said...

Otak geliga = otak geli ambiga .. aku sokong anon 6.00 Pm ..tak banyak beza kafir dgn melayu.. Islam Melayu = Islam Baka.. Islam contoh terbaik = Ustaz Farid Ravi Abdullah dan Dr. Ridzuan Tee Abdullah ... Melayu2 Islam BAKA patut malu kpd mereka berdua... Allahuakbar!

whiteorange said...

Zat!

semua orang tahu apa itu "trauma" dan "Fobia"

Saya tahu dan anda pun tahu, my point is dalam kontak komunis ni, kami yang punya banyak pengalaman ngeri tentang kejahatan dan kezaliman komunis ini trauma dan dan fobia dengan "KOMUNIS" . Mak bapak, keluarga, sahabat, jiran kami habis dibunuh dengan kejam dan dihina sehina hinanya.

Begitu juga zalimnya Komunis di Kampuchea, lebih 2 juta umat Islam dibunuh dengan kejam, sehingga sebahagian besarnya melarikan diri ke Malaysia.

Jangan kan nak memerintah, nak sebut nama pun kami fobia dan trauma.

Tanyalah mana mana Islam Malaysia yang normal, jangan kata makan, sebut sahaja babi, orang orang Islam pun dah geli geleman. Begitu "trauma" dan " fobia" nya mereka pada babi. Begitu jugalah halnya dengan komunis, Kecuali mereka mereka yang penggemar Komunis.

Teori konspirasi?

Apakah mengheret mayat orang Melayu keliling bandar oleh komunis itu teori konspirasi? Apakah membunuh imam dan ketua ketua kampung oleh komunis itu teori konspirasi? Apakah membawa baju yang berlambangkan Chin Peng, Rashid Maidin, Shamsiah Fakeh dan lain lain pejuang Komunis itu teori konspirasi? Atas perbuatan mereka ini, apakah salah kami melabelkan mereka komunis? apakah itu juga dianggap konspirasi?

Aku sangat mencadangkan agar PSM ini diharamkan, jika tidak itu adalah kelemahan dipihak kerajaan.

Sesiapa sahaja boleh menjadi pemerintah asalkan cara kita mendapatkan kuasa itu diterima oleh majoriti rakyat. Yang menjadi minoriti mestilah akur kepada yang majoriti.

Bertanding secara sihat adalah tidak salah.

Tunjukkan yang sdr lebih baik daripada UMNO, waima sdr PAS, PKR InsyaAllah kami akan sokong.

Kecuali anda komunis dan sosialis, sampai kapan pun kami orang orang Islam akan perangi sdr.

zat

masih cerdik tapi tidak bijaksana

whiteorange said...

Zat

Your point no 3

"Kerajaan tak nampak ke? kalau tak nampak kita tukar kerajaan lah "

Hanya kerana sdr menganggap kerajaan tak nampak , lalu kita tukar kerajaan?

Aku serahkan kenyataan sdr ini untuk pengomentar lainnya memberikan pandangan!

KERANA

saya masih melihat dan menganggap

sdr masih cerdik tetapi tetap tidak bijaksana

p/s: boleh sdr bagi hint sedikit.
Sdr Islam? lelaki / perempuan? Melayu / bukan?

Anonymous said...

boring

Anonymous said...

teringat-ingat pandangan mantan jen(b) tentera darat; beliau berkata ...

kalaulah saya tahu tarikh dan masa samsiah fakeh dibawa pulang ke tanah air akan saya tembak dia hidup-hidup. kerana dialah dan kekejaman komunis saya kehilangan ibu, bapa dan saudara kandung ...

ingatlah bukan sedikit kekejaman yang ditinggalkan oleh komunis, parutnya masih ada walaupun lukanya dah lama sembuh.

jgn ingat negara kita dah aman, namun ancaman subversif tetap ada

bulan ramadan, bulan kemerdekaan hayatilah semangatnya, semoga hati kita umat islam lebih bertaut dan bersatu membentengi kepungan musuh yang menyelinap masuk secara senyap-senyap.

ZAT... ko masih UBI tapi dah jadi TAPAI

-jln ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

ZAT ko sama macam BENA yg jd forumer AIDC.

Kesian... Kesian ...

Cerdik tak boleh diikut

-jln ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

ZAT ko sama macam BENA yg jd forumer AIDC.

Kesian... Kesian ...

Cerdik tak boleh diikut

-jln ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

kah..kah..zat kena balun kaw2......zat bodoh berlagak pandai

zat said...

whiteorange

sy melayu islam & lelaki tulen..

apa yg saudara perkata tu spt yg sy katakan satu sejarah hitam bagi kita..betul kominis zaman tu mmg ganas..tak dipertikaikan..begitu juga askar jepun di malaya seblum itu..Hitler & Nazi pun ganas jugak..ada org kata Osama Ben Laden pun ganas jugak...get my point?

sebenarnya nama sosialis dlm PSM tu bukan kjaan tk nampak..tak kan lah dia org tak nampak..u suka atau tak suka ideologi sosialis itu tidak salah di sisi perlembagaan..memakai baju Chin Peng tak salah..cuma sapa yg pakai tu bodoh & tk sensitif...jadi PSM wujud tidak boleh dihalang..yg menjadi kesalahan jika mereka atau mana2 parti yg ingin berkuasa melalui revolusi senjata..kalau melalui sistem demokrasi sapa2 nk buat boleh..sbb yg memilih ialah rakyat...rakyat majoriti nk sosialis jd sosialis la kita..tp dari perkiraan sy lah PSM ni masuk bertanding tak kan menang..

zat said...

whiteorange

kita semua boleh sokong mana2 parti politik...tp kita jgn melabelkan musuh politik kita yg bukan2..spt tajuk

"PEMBEBASAN EO6 : BUKTI PAS IKTIRAF SOSIALIS DAN KOMUNIS."

kita tlg rakyat msia tak kan nk kata kita kominis..bahaya permainan mcm ni..perpecahan kaum di negara berada di tahap rendah skrang ini disebabkan label2 begini..lepas ni sy tlg kristian makna sy murtad..apa nk jadi dgn negara kita kalau mcm ni?

bagi saya kita semua kena lengkapkan diri dgn ilmu pengetahuan..kalau kita penuh ilmu pengetahuan kita tak kan fobia atau trauma..kita tau yg mana jahat yg mana betul..insya'allah.

whiteorange said...

Zat

Sebenarnya dibulan ramadhan ni aku dah berjanji pada diri aku untuk mengawal segala nafsu aku, tapi tak apa aku layan juga.

Tanggung jawab aku sebagai seorang warga negara, terutama pada agama bangsa dan negara aku tidak pernah kenal batas waktu.

Pertamanya aku nak ucapkan tahniah kerana sdr beri hint tentang identiti sdr, cuma aku terlupa nak tanya golongan umur sdr.

Sebenarnya sdr yang "dont get my poin" lagi

Menjadi satu kesalahan dan kemarahan golongan Jews apabila ada sesiapa yang mengata bahawa kaum yahudi ini ganas sehingga muncul apa yang dikatakan anti semestik yang didokong Amerika. Begitu fobia dan traumanya yahudi apabila ditindas oleh bangsa Aryan, walaupun peristiwa holocaust itu diragui kebenarannya.

Begitu trauma dan fobianya anggota mangsa 911 sehingga Islam dicurigai dan dimusuhi hingga ke hari ini

Begitu juga , apa sahaja usaha yang cuba membangkitkan fahaman komunisma dan sosialisma menjadi satu trauma dan fobia kepada Majoriti Melayu dan Islam di Malaysia.

"PSM wujud tidak boleh dihalang, yang menjadi kesalahan jika mereka atau mana mana parti yang ingin berkuasa melalui revolusi senjata"

Seorang pencuri tidak bersalah selagi dia tidak terbukti mencuri. Seorang pemandu tidak salah jika memandu tanpa lesen memandu yang sah sehingga dia ditangkap. Kedua dua kesalahan ini tidak ada pun didalam perlembagaan.

Tetapi adakah undang undang boleh dikecualikan kepada kedua dua pesalah ini semata mata kerana ia tidak ada dalam perlembagaan?

Mengapa kerajaan perlu mewujudkan undang undang kepada kesalahan kesalahn diatas?

Seingat saya kerajaan tidak menghalang penubuhan PSM, tetapi kerajaan menghalang apabila ada percubaan untuk menghidupkan semula fahaman komunisma.

Bukti bukti yang dikemukakan oleh pihak kerajaan telah menunjukkan ada usaha usaha kearah itu. Apa yang kerajaan lakukan adalah tindakan pre emptif sahaja, merawat sebelum sakit. PSM telah cuba menunjukkan belang sebenar mereka atas sikap lembut kerajaan.

Sebagai orang Melayu dan Islam sdr kena sensitif

1. terhadap kesengsaraan yang dihadapi mangsa mangsa kekejaman komunis

2. perwira perwira negara yang telah menyabung nyawa mereka

3. kepada majoriti orang orang Melayu dan bukan Melayu yang beragama Islam kerana ideologi komunis itu bertentangan dengan Islam.

Jangan kata menyokong, simpati pun kita tidak layak...

Mungkin sdr perlu kaji lagi penglibatan Parti Sosialis Malaya/ Parti Banteng/Kepala Lembu dan kaitannya dengan fahaman komunisma.

Sp kalau dah tau PSM tak boleh menang pilihanraya, so what's the fuss man?

sdr cerdik tapi tetap tidak bijaksana

Anonymous said...

KALAU DIORANG BETUL BETUL KOMUNIS,KENAPA KERAJAAN LEPAS? TAKKAN TAKDE BUKTI? PAKAI OTAK SIKIT LA NATAH BODOH!

whiteorange said...

zat

Malaysia mengamalkan demokrasi yang membenarkan kita menyokong siapa sahaja selagi tidak menggugat keselamatan dan ketenteraman awam.

Aku rasa, Malayislah negara paling demokratik sekarang ini.

Tentang label melabel ni, kita kena adil ...

Masih kah sdr ingat amanat Hj Hadi yang mengkafirkan UMNO?

Aku rasa ini adalah tuduhan yang paling dahsyat yang dilemparkan kepada orang Melayu Islam demi kepentingan politik. Tuduhan yang membolehkan seseorang itu boleh jatuh kafir sebaliknya.

Apakah dengan tajuk "Bukti PAS iktiraf Sosialis dan Komunis" sdr sudah merasa amat terhina? Sudahkah sdr kaji mengapa statement ni keluar?

Apakah tuduhan ini lebih dahsyat dari mengkafirkan orang Islam lain? Apakah sdr ingat orang orang UMNO tidak punya perasaan? Apakah Islam dibawah PAS menjadi lebih baik dengan mengkafirkan UMNO? sehingga arwah Ibrahim Libya bangkit menentang pemerintah gara gara amanat Hj Hadi ini?

Apakah label label sebegini lebih dahsyat , dibanding dengan mengkafirkan orang lain,mendakwa tidak halal makan sembelihan orang UMNO, tidak sah sembahyang berimamkan orang UMNO, isteri jatuh talak jika sokong UMNO?

"lepas ni saya tolong kristian saya murtad"

What a childish remarks.

Saya bersekolah bercampur semua bangsa, jiran saya China, kawan kawan saya china dan india, kawan kawan saya ada yang kristian , hindu, buddha dll, tolong menolong adalah amalan masyarakat tempat tinggal saya , adakah saya murtad?

Do I have to answer to you?

Dengan ilmu pengetahuan kita tidak akan trauma dan Fobia? Is that so?

Trauma dan Fobia bukan boleh diukur tinggi rendahnya ilmu pengetahuan seseorang.

Apakah seorang lawyer perempuan, jurutera perempuan, doktor perempuan tidak akan trauma dan fobia apabila dirogol semata mata kerana mereka berpelajaran? Apakah mereka tidak trauma dan fobia apabila ibu atau bapa mereka dibunuh dihadapannya semata mata kerana mereka berpelajaran?

Soalan saya, agak agak apa kelulusan Lawyer yang disyaki membunuh D sosilawati? Adakah sdr mahu berurusan dengan lawyer macam ini?

Apakah sdr berfikir bahawa rakyat kurang ilmu pengetahuan?

Sebaik baik ilmu dan sebaik baik agama adalah Islam.

Saya percaya Nik Aziz, Hj Hadi,Anwar Ibrahim, Najib, Mahyudin, sdr dan juga saya semua tahu yang mana baik dan yang mana jahat.

Saya percaya setiap umat yang dilahirkan tahu yang mana baik dan yang mana jahat.

Tetapi melakukan Kebaikan dan kejahatan tidak ditentukan oleh ilmu , pangkat dan darjat semata, biasanya persekitaran, keadaan dan keperluan lebih mendorong kearah tindakan.

sdr cerdik tetapi masih tetap tidak bijaksana

zat said...

Whiteorange

kalu u betul hidup di kawasan multi-racial then u tentu rasa kenikmatan hidup begitu...trauma saya bila hari2 tgk headline utusan malaysia dgn hujah2 rasis..org itu rasis org ini kominis...so sapa yg bagi trauma kat sapa..? headline suratkbr & berita jam 8 dijadikan alat..

selamat berbuka

whiteorange said...

Zat

sdr baru baca tajuk berita dah trauma dan fobia??

sdr memang suka buat lawak !!!!

Jangan lupa baca nanyang siang pau, Sin Chew jit poh, harakah daily, suara keadilan, Harian Malaysia, Roket, the star dan lain lain akhbar supaya otak sdr lebih pusing berfikir .....

aku layan jugalah walaupun
masih cerdik tapi tetap tidak bijaksana