Sunday, July 31, 2011

SALAM RAMADHAN DR GAP.

salam ramadhan aku ucapkan kpd rakan blogers,ahli kelab penyokong fb gap,pembaca disayangi dan tak lupa rakyat malaysia.baru balik tarawih buat 8 je.moga ramadhan tahun ini lebih baik amalan dan pahalanya dpd yg lepas. Aku akan aktif menulis semula esok.

Kpd anwar dan pemimpin melayu pakatan inilah masa mustajab untuk kamu bertaubat di atas keterlanjuran kamu melacorkan maruah agama dan bangsa.

jangan malu untuk memohon maaf di atas kesilapan kamu baik kepada tuhan dan sesama manusia.

ALLAH SWT MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PENYAYANG
Published with Blogger-droid v1.7.2

26 comments:

komandomelayu said...

GAP,
SALAM RAMADHAN DAN SELAMAT BERPOSA.

Anonymous said...

Selamat menyambut Ramadhan. Semogo penyokong PAS sedar orang DAP tak posa Dan tak terawih macam orang PAS Dan UMNO.

Zul Shah Alam

Anonymous said...

Selamat menyambut Ramadhan. Semogo penyokong PAS sedar orang DAP tak posa Dan tak terawih macam orang PAS Dan UMNO.

Zul Shah Alam

Anonymous said...

Tazkirah pun sempat ustaz kata si polan masuk syurga, si polan masuk neraka. Urusan syurga neraka hanya Allah sahaja yang berkuasa, ustaz pun belum tent mask syurga........ Macau bilau habis!!!!!!

Anonymous said...

Salam GAP,

Selamat berpuasa utk lu....sempena bulan yg mulia nie wa nk berseru pd GAP agar meneruskan wadah perjuangan lu dn semuga GAP consistent dan credible ngan menghantar mesej2 kesedaran utk mrk2 yg senantiasa mencuba utk menggagalkan wadah perjuangan ummah....
Semuga GAP akan terus bersemarak di bulan Ramadhan Al Mubarak ini dn kami akan senantiasa mendoakan agar GAP diberikan kekuatan dlm perjuangan...ingat GAP, Gerakan dan Perjuangan yg ikhlas akan senantiasa diraikan dgn keikhlasan juga.....
Salam Ramadhan utk sume ummah......

mubarak said...

ya mohon ampon dan maaf nk masuk bln ramadan..aku termiss la tarawih ...lupa dah pun start...

Anonymous said...

Salam ramadhan buaT lu GAP... teruskan menyanggah petualang agama & bangsa w/pun dalam bulan ramadhan.


-cakap tak serupa bikin-

Melayu Perak said...

SELAMAT BERPUASA KPD UMAT ISLAM SEMUA....

Kemudian antara kelebihan-kelebihan solat terawih ialah :

1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama

Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.
2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua

Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.
3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga

Para malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.
4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat

Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.
5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima

Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.
6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam

Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.
7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh

Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.
8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan

Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.
9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan

Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.
10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh

Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

Melayu Perak said...

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas

Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.
12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas

Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.
13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas

Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.
14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas

Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.
15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas

Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.
16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas

Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.
17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas

Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.
18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas

Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).
19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas

Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.
20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh

Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.
21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu

Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.
22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua

Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.
23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga

Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.
24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat

Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.
25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima

Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.
26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam

Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.
27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh

Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.
28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan

Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.
29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan

Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.
30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh

Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

Sahabat-Gunung said...

Sahabatku GAP

Salam perjuangan dan salam Ramadhan dari Sahabat-Gunung

Tonto Jr. said...

salam ramadhan dan selamat berpuasa.

Anonymous said...

Salam GAP,

Selamat mengerjakan ibadah puasa ramadan.

p/s tadi saya pun buat tarawih 8 rakaat gok... ikut sunah nabi s.a.w gitu. 20 rakaat tu berdoah kot[?]. btw kita solah magrib ikut nabi, 3 rakaat jer. Ade ke orang solat maghrib 5 rakaat? fikir2kan.

Anonymous said...

pihak3.

Salam GAP.
selamat menyambut ramadhan Al mubaraq dan selamat berpuasa.

jazzakallah...

Otak Geliga said...

kepada bro GAP n suma penganut agama Islam x kira mamak ke , melayu ke, cina ke, iban, kadazan, bla2...UMNO ke, PKR ke, PAS ke, DAP ke, PSM ke bla2...selamat menjalani ibadah puasa...

Anonymous said...

selamat menyambut ramadan al mubarak...sebelum memulakan ibadah puasa saya ingin meminta maaf pada semua umat islam terutama pada umat islam di malaysia.

ampun dan maaf dr:
panglima armada hitam.

assalamualaikum

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

nmraziz said...

selamat menyambut bulan ramadan ...
semuga kite beroleh kemenangan
baik didunia dan akhirat
InsyaAllah....

GAP KEMBALI said...

SALAM SAHABAT..

MOGA RAMADHAN INI TERUS DIBERKATI. LAWAN PAKATAN SAMPAI MENANG !

Jamaludin said...

Selamat Berpuasa untuk seluruh umat Islam di M'sia tidak kira dari parti mana sekali pun. Itulah bezanya dgn agama lain kerana Islam ada bulan yg istimewa dlm setahun bagi umatnya insaf apa yg telah dilakukan.

Anonymous said...

terawih nabi 8 rokaat je. mai saidina omar dia buat jadi 20 rokaat. tak salah pahala lagi banyak tapi lagi letih plak. yg terbaik ikut cara nabi.

Melayu Muslim said...

Anon 12:08 AM

Tolong bezakan antara solat fardhu dgn solat sunat. Tak salah untuk solat sunat sebanyak mana pun selagi mampu. Imam As-Sajjad(cucu Sayyiduna Ali) solat sunat SERIBU rakaat pada setiap malam. Bukan setiap perkara yang Nabi tak buat itu adalah bidaah terkutuk. Sayyiduna Umar yang memulakan Solat Sunat Tarawih 20 rakaat secara berjemaah berkata "Ini adalah sebaik2 bidaah". Naik motor kapcai bukan sunnah Nabi kan? Fikir2kan.

whiteorange said...

Selamat berpuasa GAP!

Orang kata dibulan Ramadhan ni Hantu ditambat

TETAPI

nampaknya SYAITAN tetap berkeliaran

Ikutkan amarahku hendak sahaja aku maki hamun puak puak munafik ni!!

Apa kata kita adakan gencatan senjata seketika sehingga selesai bulan ramadhan!!!

Anonymous said...

Salam ramadhan dan slamat berpuasa pada gap dan keluarga. Semoga dlm bulan puasa ini tembelang anwar akan pecah lg.

ANACONDA said...

SALAM RAMADAN AL MUBARAK SERTA SELAMAT BERPUASA KPD SEMUA PELAYAR2 LAMAN BLOG GAP SERTA KOMENTAR2NYA INI...

KALAU ADA YG BENAR2 TERASA DGN KATA2 ATAU AYAT2 YG AKU PAPARKAN, AKU MOHON MAAF DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA KE TELAPAK KAKI...

NAMUN KORANG HARUS INGAT, AKU ADALAH AKU, ANACONDA YG MERDEKA...

WALAUAPAPUN SERANGAN KPD PENGAMAL2 KITAB SESAT JINGGAY HARUS D TENTANG WALAU DARAH SBGI TUKAR GANTI...

CUMA D BULAN RAMADAN INI PENDEKATAN KENA BERUBAH SEDIKIT RASANYA...

AKU HULURKAN SALAM PD KORANG SEMUA YA...

BUKA PUASA INGATLAH KAT AKU NI...

AKU ANAK YATIM PIATU, EMAK & ABAH AKU DAH TAK ADA...

SALAM RAMADAN 2011...

IKHLAS DARI ANACONDA, WARIS BERADAT KERIS HITAM BERSEPUH EMAS...

Che Armad said...

Di Bulan Ramadhan...

Pahala double...
Dosa pun double...

Selamat berpuasa...

Rujuk entri ini:

http://che-armad.blogspot.com/2011/07/top-searching-ganjaran-pahala-puasa.html

Anonymous said...

di bulan yg mulia ni tolong la GAP kurang2 kan temberang....x baik suka kencing bulan pose nie...RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL...!!!