Thursday, August 18, 2011

BENCANA BESAR JIKA KITA MENYOKONG KHALID SAMAD , SEBUT PAS.


sila klik pada imej.kerana musibat di atas, maka pihak kristus berani nak murtadkan anak melayu.

43 comments:

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Nik Aziz ni patut dah lama dah bisu. Kalau DAP buat semua boleh, kalau UMNO buat semua salah. Mungkin DAP janji syurga pada Nik Aziz agaknya.

Otak Geliga said...

memaglah Allah itu Tuhan sekelian Makhluk....tp itu hanya pandangan org Islam kerna org Islam tahu Allah yg menciptakan segalanya n berkuasa atas segalanya. tp itu bukan bermakna mrk (puak kristus) berhak menggunakan nama Allah dlm dakwah mrk.

Sebab apa?...sbb mereka mmg TIDAK MENYEMBAH ALLAH walaupun mrk mengaku Tuhan mrk Allah. Maksud Tuhan mrk n Tuhan org Islam adalah sama mmg bercanggah sama sekali.

mereka menggunakan konsep TRINITI sdgkan Allah itu tidak beranak dan diperanakkan...hanya Dia yg Esa, yg SATU....mcm mana mrk boleh kata Allah mrk n org Islam sama?

jika gejala pemurtadan ni melampau2 terjadi, masa akan dtg PAS pasti akan menyalahkan pihak kerajaan kerana tidak/kurang berusaha utk berdakwah pd org Islam (Wallahualam)...tp kalau tgk kebiasaan, itulah yg akan terjadi.

Bila kita gagal menghalang mrk menggunakan nama Allah dlm bible mrk kerana disokong oleh SEGELINTIR "CERDIK PANDAI" Islam, maka lebih mudahlah mrk nak murtadkan org2 Islam terutamanya yg bermasalah.

satu perkara lagi yg mmg kita maklum, berapa ramai org bukan Islam yg menggunakan Bahasa Melayu sebagai bahasa seharian mrk???...mengarut jika nak kata mrk lagi suka mmbaca Bible dlm BM dr BI.

semua org jelas kenapa sstgh org Islam beria-ia membenarkan kristus menggunakan nama Allah dlm bible versi Melayu mereka....semuanya kerana HENDAKKAN UNDI n KUASA!

Otak Geliga said...

kerana DAP n Kristus tiada syarak dilaggar!

kerana perjuangkan hak2 Islam n bangsa Melayu, dikatakan melanggar syarak!

BAGUS SGT LA...BERJUANGLAH SEHINGGA KAU SEDAR MANA YG HAK MANA YG BATIL.

Anakbukitgantang said...

sepatutnya Nik Aziz diistiharkan sebagai Ancaman Kepada Keselamayan Negara oleh Majlis Keselamatan Nasional

Dah ;ama saya katakan jangan cekup Asri ikan bilis tapi cekuplah Tok Guru Wahhabi seperti Nik Aziz dan Hadi Awang

Melayu Perak said...

adakah nama Allah ini wujud dalam bible asal dalam bahasa inggeris....kalau tidak maknanya orang kristian sengaja mengubah injil melayu yang disalin dari bible inggeris dan ini merupakan pembohongan semata-mata....

mana ada nama Allah dalam injil atau bible yang ada hanya nama Yehovah...

Melayu Perak said...

15 Saksi Telah Di Temu Bual, Anwar Bersedia Bela Diri 22 Ogos ?
AIDCNews – 18/08/11 – Semalam, pasukan peguam bela Datuk Seri Anwar Ibrahim berjaya menemu bual Tan Sri Musa Hassan, bekas Ketua Polis Negara.
Bagaimanapun temu bual itu hanya berlangsung selama lebih kurang lima minit apabila Musa menggunakan menggunakan haknya untuk tidak mahu ditemu bual.
Pada 8 Ogos, Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah membenarkan pasukan peguam yang mewakili Anwar menemu bual saksi dengan syarat mendapat persetujuan mereka yang terlibat.
Menurut peguam Sankara Nair yang menemu bual Musa bersama peguam Ram Karpal dan Param Cumaraswamy, bekas Ketua Polis Negara itu memberitahu beliau tidak mahu menjadi saksi pembela kepada Anwar dan tidak mahu ditemubual.
Sankara berkata pihak pembelaan agak kecewa kerana meskipun hakim berkata saksi mempunyai hak untuk tidak menjawap, Musa sepatutnya membantu memberi keterangan membela Anwar.
“Siapa tahu, apa yang diperkatakannya itu mungkin membantu pihak pembelaan. Tetapi Musa memilih untuk tidak berbuat demikian.”katanya sambil dicelah oleh Anwar, “Ia sudah (ada) dalam skrip”.
Seorang lagi saksi yang ditemubual oleh pihak pembelaan semalam adalah pembantu peribadi dan juga pemandu peribadi Anwar, Mohd Khoharullah Abdul Majid.
Dengan kehadiran Musa dan Mohd Khoharullah bermakna hampir 99 peratus permohonan Anwar untuk menemu bual saksi-saksi telah ditunaikan.
Pada 26 Julai Anwar membuat permohonan di mahkamah memohon temu bual 5 saksi-saksi diikuti dengan permohonan kedua pada 1 Ogos memohon untuk ditemu bual untuk 10 lagi saksi-saksi.
5 saksi yang dipohon Anwar dalam permohonan pertama adalah Hasanuddin Abd. Hamid (pemilik unit Kondominium); Datuk Mohd. Rodwan Mohd. Yusof (bekas Ketua Polis Melaka); Tan Sri Musa Hassan (bekas Ketua Polis Negara), Datuk Seri Najib Tun Razak (Perdana Menteri) dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor.
Kecuali Hassanuddin pemilik kondomium tempat Anwar didakwa meliwat, keempat-empat saksi yang dipohon Anwar di atas tidak ada pada masa, tempat dan tarikh Anwar didakwa meliwat pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Permohonan Anwar yang kedua dibuat menjelang 7 hari daripada tarikh yang mahkamah tetapkan untuk Anwar membela diri iaitu pada 8 Ogos hingga 26 Ogos.
10 saksi yang dipohon dalam permohonan kedua adalah terdiri dari tiga individu yang mempunyai kaitan dengan Hassanuddin iaitu Noor Sham Abdul Hamid (isteri Hassanuddin), Suliati (pembantu rumah Hassanuddin) dan Fitria Dipan (pembantu rumah Hassanuddin); tiga individu yang mempunyai kaitan dengan Anwar iaitu Abdullah Sani Said (pemandu peribadi Anwar), Mokhtar Mustafa (pengawal peribadi Anwar) dan Mohd. Khoharullah Abdul Majid (Pengawal peribadi Anwar) dan empat individu yang bermesyuarat dengan Anwar di Unit 1152 iaitu Nik Mahmood Nik Hassan (Aktivis PKR), Profesor Datuk Dr. Mohamad Ariff Abdul Kareem (bekas Pengarah Eksekutif MIER), Raymond Yeoh Cheng Seong (pegawai bank Deutsche Bank(M) Bhd) dan Omar Malek Ali Merican (bekas Ketua Pegawai Eksekutif Bursa Malaysia).
Daripada 10 saksi yang dipohon itu, empat individu yang bermesyuarat bersama Anwar tidak boleh menjadi alibi Anwar kerana masa dan tempat mereka berbeza dengan pendakwaan di mahkamah.
Anwar didakwa meliwat Saiful pada 26 Jun 2008 di Unit 1151 Kondominium Desa Damansara antara jam 3.01 hingga 4.30 petang, sedangkan mereka bermesyuarat bersama Anwar pada 26 Jun 2008 di Unit 1152 antara jam 12 tengahari hingga 2.30 petang.
Pemahaman lanjut tentang kejadian pada 26 Jun 2008 di Unit 1152 dan 1151, sila baca di sini, sini dan sini dan sini
Manakala 4 lagi saksi yang berkaitan dengan pemilikan kondomiunium, iaitu Hassanuddin Abdul Hamid, isterinya, Noor Sham dan dua pembantu rumahnya, Suliati dan Fitria Dipan juga tidak boleh dianggap sebagai alibi kerana pertuduhan di mahkamah berkenaan lokasi berbeza.

Melayu Perak said...

Pada 26 Jun 2008, Hassanudin, Noor Sham dan dua pembantunya menetap di Unit 1152, tempat Anwar mengadakan mesyuarat bersama empat orang tetamunya dan setelah mesyuarat berakhir kira-kira jam 2.30 petang, Anwar berpindah ke Unit 1151 (juga kepunyaan Hassanuddin yang disediakan kepada tetamu untuk berehat), tempat Anwar didakwa meliwat pembantunya Mohd Saiful antara jam 3.01 hingga 4.30 petang.
Hassanuddin tidak berkerjasama dengan Anwar sejak daripada kes liwat itu terbongkar, hinggakan Anwar sukar mendapatkan kerjasama pemilik kondo itu sedangkan pada asalnya mereka adalah sahabat baik.
Kerana tidak ada kerjasama dan mereka menolak menjadi alibi Anwar, Hassanuddin turut membayar peguam peribadinya untuk mengikuti kes tersebut dan Anwar terpaksa mendapat kerjasama daripada keempat-empat individu itu hanya melalui permohonan mahkamah.
Pemahaman lanjut kenapa keempat-empat individu itu bukan alibi Anwar, sila baca di sini, sini dan sini
Daripada 10 saksi yang dipohon Anwar yang tinggal 3 individu yang ‘berpotensi’ menjadi saksi alibi Anwar iaitu pekerja-pekerja Anwar seorang pemandu Abdullah Sani Said dan dua pegawal peribadinya Mokhtar Mustafa dan Mohd. Khoharullah Abdul Majid.
Jika benar, ketiga-tiga pekerja Anwar itu merupakan alibinya, kenapa Anwar tidak menggunakan hujah alibi semasa proses penggulungan untuk menentukan kes ini ada prima facie atau tidak ?
Lebih anih lagi, jika benar ketiga-ketiga mereka adalah alibi Anwar kenapa dalam rakaman CCTV ketika Anwar memasuki lif pada 26 Jun 2008, hanya kelihatan Anwar keseorangan tanpa ditemani oleh mana-mana pegawalnya ?
Jika benar mereka saksi alibi, kenapa nama mereka juga turut dipohon Anwar di mahkamah sebagai tiga individu yang perlu ditemu bual terlebih dahulu sebelum menentukan sama ada mereka dipanggil sebagai saksi pembela atau tidak ?
Menariknya sepanjang proses temu bual itu, hanya tiga peguam Anwar yang terlibat iaitu Sankara Nair, Ram Karpal dan Param Cumaraswamy yang terlibat, kenapa Karpal Singh sebagai Ketua Peguam Bela tidak terlibat ?
Adakah Karpal tidak begitu berminat dengan 15 saksi yang dipohon di mahkamah itu, kerana beliau sebagai peguam veteran dan berpengalaman sudah tahu bahawa proses temu bual itu sekadar satu strategi untuk melengah-lengahkan prosiding kerana tidak semestinya 15 saksi itu dipilih untuk menjadi saksi pembela bagi pihak Anwar ?
Apabila permohonan Anwar untuk memohon menemubual 15 saksi dibuat, maka tarikh asal Anwar membela diri 8 Ogos dipinda kepada tarikh baru pada 15 Ogos.
Namun pada 15 Ogos, Anwar tidak membela diri, sebaliknya pasukan peguamnya memohon penundaan dengan alasan proses temu bual saksi tidak lengkap sepenuhnya, dengan itu mahkamah membuat keputusan tarikh baru sambil memberi amaran, “Walau apa keputusan temu bual nanti, pada Isnin ini, 22 Ogos, anda kena mula membela diri”.
Selesai Temu Bual Pembantu Rumah, Anwar Bela Diri 22 Ogos ?

komandomelayu said...

Nuar Berahi!
semoga mampos kau pengkhianat Islam dan bangsa dalam penjara!

Sesungguhnya kamu telah berpaling dari agama Allah dan bersubahat mensyirikkanNya!

Anonymous said...

halo DS Najib.. apa citer nie.. mcm lembab je gomen.. nk play safe pun agak2 la.. takkan lg sayang undi dari Agama kot.. jgn la itu mcm bos.. kasi hentam la ini kafir2 bangsat yg kurang ajar.. saya mcm makin lama makin nk marah, tp sapa la saya nak marah PM..

bukak2 la mata sket ye.. kesian kat blogger2 & rakyat ni duk pertahankan Islam- agama awak gak tok jib oi.. PAS & PKR ni pelacur je. DAP tu tlg kasi bantai kaw2.. takkan takut, awak tu PM..

dgr2 la suara kami melayu2 Islam ni ye (tolak PAS & PKR).. Pak Lah dah kena teruk, hope tok jib buat la apa yg patut ye.. kita tak berada dlm keadaan selesa lg nih..

terpulanglah kat tok jib.....

-melayu risau

Anonymous said...

oh ya, lupa lak saya tok jib, menteri KDN tu mtk tlg tukar la ye.. mungkin dia byk tau rahsia tok jib, tapi demi Islam, tolak tepi lah hal personal kay..?

letak la melayu yg menyengat sket kat situ.. sopie jikan pn takpe klu dia berani.. dah parah ni kita duk kena dgn kafir..

kalau tok jib sayang Islam la...

-melayu risau

whiteorange said...

Melayu Perak ni potong stim,
jauh tersasar
kita cerita pasal Nik Ajiz bukan Anuar
Nak tulis panjang lebar, tulis dalam blog sendirilah, nanti kita pakat ramai ramai baca ~~~~

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Orang lain bijak mengambil kesempatan dari kebodohan kita...!

Anonymous said...

nik aziz bodoh. orang tua nyanyuk

Anonymous said...

najib pun bodoh jugak.... dah tak de orang pandai ke dalam BN skrg?

Anonymous said...

oi najib.... kalau ko tak nak buat apa-apa, beri la laluan orang melayu islam mulakan... bodoh

usin said...

sebenarnya pemimpin2 pas (baca pok nik & khalid samad terutamanya) mengambil sikap terbuka dlm hal penggunaan Allah oleh penganut ajaran bukan Islam atas dasar meraih undi semata2. mereka lemah dalam menilai agenda dan jarum pihak yg ingin merosakkan aqidah umat Islam. lihatlah apa yg berlaku sekarang. pok nik & khalid samad hanya melihat sejengkal dihadapan ttp gagal melihat kesan kepada ummah setahun dua kemudian. inilah apa yg dihajatkan oleh puak kafir dengan agendanya. pok nik & khalid samad tidak terkesan ke dgn kes demi kes Islam dimurtadkan kerana pandangan rabunnya tentang agenda pihak kristian? mileage politik yg korang hajatkan akan menjadi bencana besar kepada umat Islam malaysia. tidak banyak, sedikit korang akan menjawab di akhirat nanti. boleh ke korang bwk 'kuasa' yg korang hajatkan sgt tu ke akhirat?

komandomelayu said...

Salam anak sepuluh

Hang kena berhati2 jgn main tuduh akidah org lain nauzubillah!

selagi tak keluar dari mulut seseorang perkataan yg boleh mensyirikkan Allah atau menghina Islam secara zahir maka hanya Allah saja yg berhak menentukan akidah seseorang itu rosak atau tidak.

sapa ulamak yg jadi bacul disebabkan Umno?
Ulamak Pas lebih bacul kerana terpaksa menyeleweng ayat al Quran demi sokongan kafir spt fatwa halal berkawan syaitan,kongsi Allah,sokong gereja,sokong pertubuhan memurtadkan Islam,mengkafirkan penyokong Umno dll.

aku boleh agak hang akan kata umno berkuasa 54 tahun tetapi sekular tak berusaha ubah perlembagaan ala british kpd perlembagaan Islam.

Itu semua kerana umno bukan berkuasa secara kuasa mutlak tunggal tetapi melalui perikatan kuasa bersama bangsa2 lain sejak merdeka dalam BN.

Selagi anjuran umat islam melayu dan bumiputera supaya bersatu tidak berjaya mana mungkin kita mempunyai status quo yg mutlak untuk merubah perlembagaan negara kearah perlembagaan Islam.

Hanya alasan ini yg sahaja yg dipegang oleh PAS untuk menjaja perjuangan kononnya Islam tetapi parti Islam Malaysia sebenarnya tiada ilmu, pengalaman dan tak mampu pun untuk melaksanakan pemerintahan Islam yg sebenar
sebagaimana apa yg dilihat Pas berkuasa 23 tahun di Kelantan tetapi hanya mengikut bulat2 sistem yg telah sedia ada sejak zaman BN berkuasa.terdapat hanya sedikit yg peraturan berlandaskan Islam hanya kosmetik spt mengasingkan kaunter membeli belah untuk lelaki dan perempuan yg jarang dipatuhi oleh masyarakat pun,tukar nama tempat,tukar nama jalan tetapi tidak dalam bentuk sistem politik pentadbiran negeri.

Malah kegagalan terbesar Pas adalah kerana terlalu ego untuk terima hakikat bahawa segala bentuk pembangunan negara yg wujud adalah dari jasa UMNO dan diiktiraf oleh seluruh negara Islam dan negara barat tetapi hanya Pas yg enggan.Tetapi pas sendiri tidak berusaha menunjukkan model pembangunan Islam tetapi hanya meminta2 peruntukan dari Pusat yg akhirnya dana itu disalurkan untuk kegunaan Parti.
Sila beri kejayaan Pas menarik pelaburan asing dalam negeri. sekiranya ada sudah tentu Pusat perindustrian Pengkalan Chepa yg malap bertambah maju dan sibuk.

Seharusnya Pas memilih pimpinan baru yg dinamik,progresif,berilmu dan jujur untuk memacu hala tuju baru Parti Islam malaysia kearah
kejayaan membentuk negara Islam
generasi baru bersama UMNO!

Peluang,Niat murni dan masa depan Pas lebih gemilang bersama UMNO bukan parti cauvinis bertopeng komunis DAP atau PKR rosak akhlak yg terang2 terlibat dgn pakatan Yahudi,kristian dan menggadai agama bangsa demi kuasa!

HANYA AHLI UMNO DAN AHLI PAS BERSUJUD KEPADA ALLAH KEARAH KIBLAT YG SAMA DI ATAS SEJADAH YG SAMA BUKAN DAP!

komandomelayu said...

Salam anak sepuluh

Hang kena berhati2 jgn main tuduh akidah org lain nauzubillah!

selagi tak keluar dari mulut seseorang perkataan yg boleh mensyirikkan Allah atau menghina Islam secara zahir maka hanya Allah saja yg berhak menentukan akidah seseorang itu rosak atau tidak.

sapa ulamak yg jadi bacul disebabkan Umno?
Ulamak Pas lebih bacul kerana terpaksa menyeleweng ayat al Quran demi sokongan kafir spt fatwa halal berkawan syaitan,kongsi Allah,sokong gereja,sokong pertubuhan memurtadkan Islam,mengkafirkan penyokong Umno dll.

aku boleh agak hang akan kata umno berkuasa 54 tahun tetapi sekular tak berusaha ubah perlembagaan ala british kpd perlembagaan Islam.

Itu semua kerana umno bukan berkuasa secara kuasa mutlak tunggal tetapi melalui perikatan kuasa bersama bangsa2 lain sejak merdeka dalam BN.

Selagi anjuran umat islam melayu dan bumiputera supaya bersatu tidak berjaya mana mungkin kita mempunyai status quo yg mutlak untuk merubah perlembagaan negara kearah perlembagaan Islam.

Hanya alasan ini yg sahaja yg dipegang oleh PAS untuk menjaja perjuangan kononnya Islam tetapi parti Islam Malaysia sebenarnya tiada ilmu, pengalaman dan tak mampu pun untuk melaksanakan pemerintahan Islam yg sebenar
sebagaimana apa yg dilihat Pas berkuasa 23 tahun di Kelantan tetapi hanya mengikut bulat2 sistem yg telah sedia ada sejak zaman BN berkuasa.terdapat hanya sedikit yg peraturan berlandaskan Islam hanya kosmetik spt mengasingkan kaunter membeli belah untuk lelaki dan perempuan yg jarang dipatuhi oleh masyarakat pun,tukar nama tempat,tukar nama jalan tetapi tidak dalam bentuk sistem politik pentadbiran negeri.

Malah kegagalan terbesar Pas adalah kerana terlalu ego untuk terima hakikat bahawa segala bentuk pembangunan negara yg wujud adalah dari jasa UMNO dan diiktiraf oleh seluruh negara Islam dan negara barat tetapi hanya Pas yg enggan.Tetapi pas sendiri tidak berusaha menunjukkan model pembangunan Islam tetapi hanya meminta2 peruntukan dari Pusat yg akhirnya dana itu disalurkan untuk kegunaan Parti.
Sila beri kejayaan Pas menarik pelaburan asing dalam negeri. sekiranya ada sudah tentu Pusat perindustrian Pengkalan Chepa yg malap bertambah maju dan sibuk.

Seharusnya Pas memilih pimpinan baru yg dinamik,progresif,berilmu dan jujur untuk memacu hala tuju baru Parti Islam malaysia kearah
kejayaan membentuk negara Islam
generasi baru bersama UMNO!

Peluang,Niat murni dan masa depan Pas lebih gemilang bersama UMNO bukan parti cauvinis bertopeng komunis DAP atau PKR rosak akhlak yg terang2 terlibat dgn pakatan Yahudi,kristian dan menggadai agama bangsa demi kuasa!

HANYA AHLI UMNO DAN AHLI PAS BERSUJUD KEPADA ALLAH KEARAH KIBLAT YG SAMA DI ATAS SEJADAH YG SAMA BUKAN DAP!

Anonymous said...

Pas ni mmg jahat...

Anonymous said...

Kita kene tengok gakk, 54thn UMNO berkuasa... Sapa plak yg jadi pembangkang bagi umno... PAS le jawabnyaa...

Bukan ke pembangkang sebahagian dari kjaan.... Hehe

Kalau PAS 54thn kerja lain tak dak tapi cuma pecah belahkan islam dgn maki hamun dan kafir mengkafir....

Mana umno tak lemahh... Umno lemah otamatik melayu lemah... Melayu lemah otamatik islam lemah...

Tok sah nak buang hakikat melayu tu islam dan islam tu melayu di negara ni di sokong oleh pelembagaan pulak tu...

Skrg pas lagi advance sampai sangup jual nama tuhan dan sokong murtad semata2 nak undi cina...

Dulu 50thn kapirkan umno sbb kerjasama dgn mca dan mic...

Alih2 4thn ni pas bleh plak kerjasama dgn komunis dan peliwat malah kerjasama mereka mampu masuk ke syurgaaa....pulakkkk

Kalaulah UMNO dpt pembangkang yg bekualiti mcm parti labour atau conservative mcm di UK...

Dah lama msia boleh tawan dunia, org melayu boleh kuasai dunia...

Silap2 hj hadi boleh jadi imam masjidilharam, silap2 org melayu dah buat roket gi marikh, silap2 anak melayu dah jadi presiden bank of swiss.... Yekk lee kan melayu kuasai duniaa...

Anonymous said...

Pembangkang di msia kualiti longkang. Konek ketua mereka dah nampak satu malaya pun masih ada ati nak nipu.

ISLAM vs kafir harbi said...

nampak sgt umat Islam skrg terutama pihak pembangkang tak tahu membezakan antara KAFIR HARBI DAN KAFIR ZIMMI..

berlembut tidak kena pd tempatnya.
kafir harbi wajib ditentang sekeras2nya..tau tak?

Anonymous said...

Kenyataan anaksepuluh: Akidah umno na'uzubillah, seolah2 mengkafirkan org umno dan kata-kata ini biasanya keluar dari mulut org Pas.

Wahai orang Pas yang berhati busuk, sia2 amalan kamu selama ini dek kerana sombong, ujub dan riak. Kamu rasakan diri kamu trlebih molek dan terlebih baik berbanding orang yang di luar kumpulan kamu.

Syurga dan neraka itu Allah Taala yang tentukan, hanya DIA yg berhak nak berikan pada sesiapa saja yang DIA suka. Tetapi adakah DIA redha pd orang yang sombong, ujub dan riak dalam beribadah kepadaNya?

Anaksepuluh, cermin2 lah diri.

choc-apple said...

sedeyyyy...najib kuarkan ckit ayat power....najib p blaja ngan tun m...sedeyyyy.....

Anonymous said...

si tua bodoh yg berangan masuk syurga. Tanda2 kamu masuk neraka wahai si tua bahlol yg terminum air kencing DAP.
1. memecah belah islam dan perpaduan
2. meletak agama kristian lebih tinggi drpd islam
3. cinta pada dunia terletak pada hati.
4. angkuh,bongkak dan takkabur
5. jual agama kepada DAP dan Lee Kuan Yew.

Ingatlah DAP tu penuh dengan muslihat dan tipu daya. Bila dah bertuhankan iblis... kafir dijadikan sahabat. Orang Islam dijadikan musuh.

Anonymous said...

Mana2 anon yg gelarkn DS najib sbg BODOH tu cermin2kn lah diri sendiri dulu...

Jgn la bila bercakap tu ikut sedap SEMBUR dan LEMBUT LIDAH X BERTULANG lagaknya...

Cuba muhasabah diri skit sedara ooii..Jgnkn sesuku, secebis pun rasanya anon2 yg gelarkn DS Najib BODOH tu X DAPAT NAK BAYANGKN & RASA PERANAN, TGGJWB, PRNCANGAN, PELAKSANAAN & TINDAKAN SEORG YG BERGELAR PM...

So, ukur la baju di badan sendiri sblum gelarkan org BODOH..KLU NAK TEGUR BIARLH BERHEMAH...Bukan apa, takut nti KENAN BODOH TU JANGKIT KT ANAK/KETURUNAN ANON SUMA...

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Salam ...

untuk tatapan hamba ALLAH yang bernama Nik Aziz, Tuan Man, Hadi Awang dan pengikutnya... Bacalah dengan terang dan tenang, bukakan mata hati mu...semoga kita tidak tergeliat lidahnya nanti...

Surah Al-An'aam, Ayat 67
"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Al-Baqarah, Ayat 120
"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Wanredone said...

Nik Ajis kata bukan Islam boleh guna kalimah Allah - gunakanlah, bukan kah Jesus itu anak Allah?

Anonymous said...

moshe nikkki ajis ni lagi barua.dia igt kalimah ALLAH ni harta pusaka mak bapa dia ka?kesucian kalimah ALLAH ni untuk umat islam.mmg sial moshe nikki ajis ni.

moshe ni nama penjahat yahudi yg patut aku bagi kat barua nikki ni.

pejuang hamas.

Anonymous said...

Berapa juta pahala yg Nik Aziz adalah dalam simpanan tetap untuk membayar segala dosa2 ini...

Harap2 Nik aziz luangkan masa tengok cerita "Tanah Kubur" di Astro Ceria sebagai pedoman..

geng said...

Pas masih selamat sebab bergerak sebagai parti politik,kalau sekadar pertubuhan seperti arkam tu memang dah lama kena haram.

koi said...

Siapa wanredone ni?Kristus?

Wanredone said...

koi said...
Siapa wanredone ni?Kristus?
August 18, 2011 8:14 PM
...................................

wanredone: AKU SEAGAMA DENGAN NIK AJIS PERCAYA BAHAWA ITU JESUS ANAK ALLAH......KALIMAH ALLAH ADALAH UNTUK SEMUA, BUKAN SAHAJA ISLAM.... tanya Nik Ajis

koi agama APA?
Undi PAS masuk syurga, ingat!

Anonymous said...

korang tak perasan ke ... ustad ustad dorang ni .. sekarang .. tengah sibuk selak kitab ... cari mana mana lagi nas nas yg boleh d kautimkan dengan geng geng dap tu ... dan dapat memenangkan dorang nanti ...lepas ni akan timbul lagi memacam cerita yg bole bikin dorang bukak kitab ... cari nas nas yg bole cover ....

pada ku bab ngaji ... sbelum subuh tu .. apa laa sangat ... kan bagus ... bole jadi alarm kita bangun pagi .... tak le terlajak waktu subuh ... bunyi nya di pagi yang sunyi pon .... terasa tenang ajeee ...selama ni takde masalah pon pada sume org ... kalau ada komplen dr puak kapiak pon ...tm kita punye ... islam agama rasmi kita ... hang sapa ...????

sheikh said...

Kalau nak yang sensasi,PAPAGOMO no 1.
Tapi GAP ni ada kelebihan tersendiri.
?????

koi said...

wanredone tidak aku tidak percaya!
Tidaaaaaaaaak!

Wanredone said...

@ aku pun tidak percaya KOI ini Islam. TIDAAAAAAAAAK

Anonymous said...

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menggesa orang ramai tidak mempercayai propaganda media Umno pada masa ini yang kononnya menampakkan kumpulan tersebut membela Islam.

Sebaliknya apa yang digembar-gemburkan sekarang hanyalah sekadar mainan isu untuk dipolitikkan menjelang pilihan raya umum (PRU) ke 13.

Katanya, pergantungan Umno sekarang hanyalah kepada Melayu setelah mereka tidak yakin lagi untuk meraih majoriti undi bukan Melayu sebab itulah mereka mainkan isu agama dan perkauman.

“Jadi tak perlulah percaya dengan provokasi media Umno pada masa ini yang begitu agresif memainkan isu gereja dan murtad. Kenapa setelah puluhan ribu dilaporkan murtad sepanjang Umno/ N berkuasa baru sekarang tiba-tiba melenting?

“Saya masih ingat dulu saya telah berceramah tentang ada orang Melayu yang dikristiankan dan saya dedahkan ada paderi berbangsa Melayu, tapi selepas itu saya yang kena ISA.

“Saya kalau nak beritahu, Umno kalau betul-betul nak jaga Islam mereka tak tukar cuti hari Jumaat kepada hari Ahad seperti yang berlaku di Johor dan Perlis,” katanya ketika berucap merasmikan Konvensyen Pilihan Raya PAS Pahang di Darul Amin, Sungai Gau di sini semalam.

komandomelayu said...

ANAK SEPULUH

MANA BOLEH MAIN TUDUH ORG LAIN TAK SEMBAHYANG SEMATA-MATA TAK DATANG MASJID ATAU SURAU KAT TEMPAT BAHAGIAN UMNO YG DIWAKILINYA.
KEBANYAKKAN KETUA BAHAGIAN MEMPUNYAI PEJABAT ATAU PERNIAGAAN DI IBUNEGARA ATAU IBU NEGERI.

INI KE SIKAP ORG BERIMAN AHLI PAS YG SELALU BURUKSANGKA TAK TENTU PASAL DAN FITNAH ORG UMNO TAK SEMBAHYANG?

AKU AKUI ULAMAK PAS ADA PENGETAHUAN DALAM BAB HUKUM ISLAM
TETAPI TAK MENCAKUPI SEMUA BIDANG ILMU BAGI MELAYAKKAN MENTADBIR SEBUAH NEGARA TERUTAMA ILMU SAINS ISLAM DAN KONVENSIONAL,EKONOMI,SAINS POLITIK ANTARABANGSA,PENTADBIRAN KORPORAT,PERBANKAN ISLAM DAN KONVENSONAL,PENDIDIKAN TINGGI,ILMU MATEMATIK,FIZIK,KIMIA, TEKNOLOGI NUKLEAR DAN IT,PETROCHEMICAL DAN BERBAGAI CABANG KEJURUTERAAN!

DALILNYA
1 PAS GAGAL MEMBANGUNKAN KELANTAN DAN KINI TUNDUK KEPADA POLITIK KAPIR DAP KERANA TIADA ILMU SAINS POLITIK YG MENDALAM MENYEBABKAN MUDAH DIPENGARUHI
HATTA BILA MELIBATKAN HUKUM AL QURAN YG SAHIH SPT PENGGUNAAN NAMA ALLAH!

2 PEMIMPIN TIDAK PERNAH MEMBAHAS SESUATU ISU DARI SEGI ILMIAH DAN TEKNIKAL YG MEMBINA TETAPI HANYA MENGHENTAM MEMBANGKANG BERDASARKAN ANALISIS HARAKAH YG FAKTANYA DIPUTARBELITKAN.

3 TERPAKSA MENYOKONG PEMIMPIN YG ROSAK AKHLAK DAN PERNAH SATU MASA CUBA GADAIKAN EKONOMI NEGARA KEPADA CENGKAMAN IMF DAN TERBUKTI UMNO YG MAMPU MEMULIHKAN EKONOMI DGN CARA TERSENDIRI DAN DIAKUI DUNIA!

MAAF HUJAH DGN ORG KETEGAQ KENA PANJANG LEBAR SIKIT!

komandomelayu said...

tu la pasai UMNO terbuka nak bersatu dgn PAS tetapi pimpinan sekarang yg marjoriti kurang pandai(cakap bodoh sat lg hg marah)kena tukar kpd yg berilmu dan professional.

UMNO JAGA HAL PENTADBIRAN,SAINS TEKNOLOGI DAN PEMBANGUNAN INFRASTRUKTUR
PAS JAGA HAL PENTADBIRAN HUKUM ISLAM,PERBANKAN ISLAM,PEMBANGUNAN INSAN DAN PENDIDIKAN SUPAYA MASING2 BERBINCANG,MENASIHATI DAN MELENGKAPI UNTUK MENUJU KEARAH MENEGAKKAN NEGARA ISLAM HAKIKI!

TAPI BELUM APA2 DAH SYAK WASANGKA DAN DENDAM!