Friday, August 5, 2011

ISU JAIS DAN GEREJA : MALAYSIAKINI CUBA CETUSKAN RUSUHAN AGAMA !

apa itu terma ganas ?
apa itu istilah provokasi ?

jawapannya. ia adalah penggunaan perkataan yang diolah dengan sebegitu rupa untuk menunjukkan aksi tidak baik pihak bertentangan.

malaysiakini yang bangsat menggunakan istilah 'serbuan' JAIS terhadap gereja sebagai tajuk utama.
beza 'serbuan' dan 'kehadiran' boleh memberikan impak makna yang berbeza.

perkataan 'serbuan JAIS' yang di tajuk sensasikan oleh malaysiakini punyai niat jahat.

malaysiakini cuba menggambarkan aksi ganas dalam insiden 2 jam tersebut.

apa motif malaysiakini ?

insiden kehadiran penguatkuasa ke dalam gereja cuba diprovokasikan oleh mereka untuk mencetuskan rasa marah penganut kristian seluruh dunia terhadap badan sah yang mewakili islam.

malaysiakini sudah lama dalam percubaannya untuk mencetuskan rusuhan kaum dan agama.

2 bulan lepas, wartawan malaysiakini menjadi dalang dalam melagakan kaum antara melayu dan india di shah alam ekoran insiden pergaduhan pelajar.

percubaan salhan k ahmad wartawan bangsat melayu dari malaysiakini ini tak berjaya. aku tulis dalam artikel dan  balun dia cukup-cukup kerana cuba cetuskan rusuhan kaum antara melayu dan india. lepas kena balun, malaysiakini terus tarik handbrake, tapi.

macam biasa.
macam biasa.
macam biasa.

aku sengaja ulang perkataan macam biasa pasal aku yakin korang tahu jawapannya.amaran.........

hari ini malaysiakini sekali lagi cuba cucuk jarum. kehadiran JAIS dikonar baringkan maksudnya kepada 'serbuan JAIS terhadap gereja'.


perkataan 'hadir' dan 'serbuan' punyai tonasi maksud yang berbeza.

sampai bilalah agaknya web malaysiakini boleh lepas bebas.

aku cadangkan kita serbu je pejabat malaysiakini !
kita tunjukkan pada mereka apa makna 'serbuan' yang sebenarnya.

mereka cuba bermain api perkauman.
mereka cuba melakukan rusuhan agama.


21 comments:

Anonymous said...

bila la si gagap tu nak belajar sikat rambut. kalo susah sangat pakai la kopiah. nampak berketerampilan sikit. ini selekeh punya mb

Anonymous said...

tunggu AMARAN nya

Unknown said...

Amaran-amaran-amaran! Bukan amaran ini kena kasi betul-betul! Amaran

No bua lago manu wehhh..selaga pena mereka tidak dipatahkkan maknanya selagi itulah ada bangsa yang menjadi sayur

Anonymous said...

Biasalah puak-puak PAS ni ganas! Asyik serbu upacara dakwah kristian je.


PAS harus di tendang dari PR.

Anonymous said...

BANGSAT2 terutama MELAYU2 BAHLOL LAGI TOLOL yang bersubahat dgn agent2 komunis akan terus bebas dan berleluasa selagi Menteri Amaran masih berkuasa.

Anonymous said...

hishamudin ni dari dulu pun pegang ape kementerian pun mesti hancur. tolong la jangan bagi dia apa2 jawatan dalam kabinet. sepatutnya ku li lebih layak nak jadi menteri cuma parut hitam susah nak dibuang. bagi aku orang yang paling layak jadik menteri kdn zul nordin atau puad zarkashi

usin said...

kalau pejabat malaysiakini diserbu & disiasat, agaknya malaysia kena tsunami agaknya. entah kenapa mcm ada benda yg ditakuti oleh hishamudin untuk bertindak. eloknya soal siasat hishamudin kenapa nampak takoooot sgt. ada hantu ke?

Anonymous said...

Betul tu. Aku sokong kalau nak serbu pej mkini....

Tunjukkan apa maksud serbu yg betul, rakyat dah semakin jelik dgn mkini....

Anonymous said...

cakap le cam mana pun...kerajaan berani ke nak ambik tindakan kat malaysia kini...aku dah menyampah dan bertambah menyampah dengan krjn...

elok pkr memerintah...biar cepat sikit tukar kerajaan...biar cepat sikit orang melayu ni panas...sekarang ni lembab sangat...

dah terhantuk baru nak terngadah...

Anonymous said...

AWAS!!!!! Pemberian CD percuma yang bertajuk AHMAD'S DREAM motifnya untuk memurtadkan orang melayu ISLAM!!!! Watak lakonan oleh orang melayu yang berjaya dimurtadkan....Sebarkan kalau sayangkan ISLAM!!! Bahayanya kartun POKEMON. bermaksud' SAYA YAHUDI'. PIKACHU bermaksud ' JADILAH ORANG YAHUDI'. CHARMANDER bermaksud 'ALLAH ITU LEMAH'. (NAUZUBILLAH). Jadi tolong Copy & Paste kepada semua umat islam..

Anonymous said...

JAIS...
jangan putus asa..terus dan terus tegakkan addini islam..

jangan mengalah kepada kafir..orang2 islam di belakang JAIS...hanya munafik saja yang suka main wayang cina.

Allah membantu orang yang menjaga agamaNya.

Semoga umat islam mendapat kejayaan besar di dunia dan akhirat...amiiin

Anonymous said...

si khalid ni agama apa?...udah bai'ah dengan kamal atartuk yang tak diterima dek bumi kut...gertek betoi nengok muka dia..

Anonymous said...

malaysiakini lagi??? buang dlm lubang najis je berita dia tu..

Anonymous said...

Negeri majmuk, kebebasan beragama, apa nak serbu2... Serbu lar tempat2 maksiat bukan gereja, tempat ibadat orang2 kristian. menjolok sarang tebuan nampaknya Hassan Ali ni..

Anonymous said...

tempat ibadat org2 kristian memang betul..tp mengapa ada 12 org Islam berbuka puasa di sana?
1malaysia? apasal tak buat kat hotel ke, dewan masyarakat ke, pejabat ke, padang sekolah ke, jika semata2 nak tunjuk semangat 1 malaysia?
bukan semua org bodoh la bhai...

zat said...

1. saya baca utusan online pun guna istilah serbuan. Bagi saya kalu dh dtg ramai2 tu serbuan lah.

2. Sy sedikit keliru dgn laporan2 yg sy baca. Byk bercanggah. Jadi yg sy nk tahu betul ke ada upacara memurtadkan org Islam. Ada jumpa bukti ke?

Anonymous said...

Anon 11:24 AM

Tempat2 perlakuan syirik spt gereja, kuil dan tokong juga adalah termasuk dalam kategori 'Tempat Maksiat'. Syirik adalah maksiat paling besar di dalam undang2 Islam dan dosa syirik tidak diampunkan oleh Allah.

UmnoCawanganBangla said...

Kalau nak pertahankan Islam dan memberi semangat supaya Islam bangkit semula, sila kaji apa itu FREEMASON? Queen Elizabeth tu siapa? One World government tu apa? Konsep One Malaysia tu dari mana? Sila sila.

Anonymous said...

malaysiakini ni ada agenda yg tersendiri utk menyebarkan propaganda bagi malaysia ni kacau bilau.kalau jadi kacau lu tanggung la akibatnya.jangan main dengan tebuan.nanti kena sengat

Anonymous said...

Soalan yang penting ditanya ialah mengapa ada orang Islam digereja dimalam Ramadan yang mulia ini. Saya difahamkan mereka juga berbuka puasa digereja. Bukan kah ini satu yang aneh? Mereka sepatutnya berbuka di masjid atau surau dan menunaikan solat magrib terlebih dahulu sebelum ke gereja kalau perlu. Bagaimana mereka boleh menunaikan solat Magrib kalau digereja?

Bukankah mereka juga sepatutnya solat isya dan bertarawikh bersama Muslim yang lain?
Apakah fungsi yang mereka hadiri untuk mengumpul derma yang dianjur oleh pihak komuniti bukan Muslim itu lebih penting dari solat isya dan tarawikh berjamaah?

Kalau mereka betul2 ingin berderma sepatutnya dibulan ramadan ini mereka berderma kepada anak2 yatim atau infaq fi sabilillah. Apa kaitan nya fungsi di gereja dengan fi sabilillah?

Saya rasa Muslim2 ini jahil tentang agama Islam dan pihak gereja sengaja menjemput mereka kemajlis digereja untuk menjinak hati mereka kepada agama kristian. Kejahilan mereka terhadap Islam mudah diperalatkan oleh pihak gereja untuk menarik mereka masuk agama kristian.

Tindakan JAIS adalah wajar dan tepat kali ini.

Anonymous said...

kalau gereje,kuil dan tokong tempat maksiat...masjid lg tempat maksiat,kotor..solat je 5 waktu tapi plng kejam di dnia ni pn mslim je..sana sini bom..dnia islam ske perang.bunuh .kejam.beriman konon..ajaran sesat..