Thursday, August 11, 2011

KOH TSU KOON. CONTOH BIAWAK HIDUP NAJIB !

EH SORI..SALAH LETAK FOTO OPS GADAI NI PULAK..
ni baru betul. tsu koon dan theresa kok
TSU KOON: MAJLIS MAKAN MALAM KESYUKURAN TIADA KAITAN DENGAN KEAGAMAAN


Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon menganggap JAIS kurang sensitif kerana membuat tindakan tanpa mengetahui tujuan utama aktiviti diadakan. Beliau berkata demikian semasa diminta mengulas berhubung insiden serbuan Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) baru-baru ini. 

Tsu Koon berkata pihak JAIS dalam menjalankan tugas mereka perlu lebih peka dan mengekalkan tahap sensitiviti, bukannya mencetuskan kontroversi atau membangkitkan sentimen perkauman. 

Selain itu, majlis makan malam yang dianjurkan oleh gereja tersebut adalah majlis kesyukuran dan bukannya penyebaran agama seperti yang didakwakan. 

Beliau mengambil contoh semasa berlaku tsunami, Buddhist Tzu-Chi Merit Society Malaysia telah pergi ke Tanjong Tokong, Penang untuk menghulurkan bantuan dan mangsa menghargai bantuan tersebut tetapi ia tidak bermakna mereka perlu menukar agama.
Sin Chew Jit Poh 080811

MB SELANGOR PERLU MOHON MAAF

Ketua Pemuda Gerakan Wilayah Persekutuan, Lai Hoi Keong menganggap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim perlu memohon maaf kepada rakyat berhubung “insiden serbuan JAIS dan pihak polis ke atas majlis makan malam anjuran Geraja Methodist Damansara Utama (DUMC)” dan bukannya menunggu laporan siasatan dahulu kemudian baru memberi penjelasan.

 Beliau turut mencabar Exco Selangor, Theresa Kok, Ean Yong Hian Wah, Ronnie Liu dan Hassan Ali meletakkan jawatan dan bertanggungjawab terhadap insiden tersebut. 

Lai berkata kerajaan PR Selangor menegaskan pentadbiran PR mendahulukan rakyat, tetapi apabila berlaku insiden tersebut kerajaan negeri tidak terus memohon maaf kepada rakyat sebaliknya berdiam diri sehingga laporan lanjut dibuat oleh pihak JAIS.
Nanyang Siang Pao 080811

33 comments:

Anonymous said...

Bantuan semasa bencana dgn majlis berbuka PUASA digereja sesuatu yg amat berbeza.

Jangan mimpi lar BN bolih MENANG di PENANG selagi KOH TSU KUN masih menjadi Presiden GERAKAN.

Melayu, Cina dan India tak berapa tertarik dgn beliau. The best CM of Penang Late Tun Dr Lim Chong EU.

Anonymous said...

Apapun ini lagi satu peringatan yang ALLAH SWT nak berikan kepada kita.
Lihatlah wahai saudara2 ku sekelian, di masa kita sesama kita bodoh-memperbodohkan satu sama lain, mereka pula bersatu tidak kira dari BN atau PR,....apakah kamu semua masih BUTA dan PEKAK???

Anonymous said...

August 11, 2011 12:33 AM

aku setuju dengan hang... PAS dah buta mata hati disebab fatwa pork nik & anak si awang iaitu hadi... aku cuma nak tau keadaan jenazah org-org yg memecah belah silaturahim sesama ISLAM & MELAYU...

Anonymous said...

Anon August 11, 2011 12:33 AM...

aku setuju dengan hang... PAS dah buta mata hati disebab fatwa pork nik & anak si awang iaitu hadi... aku cuma nak tau keadaan jenazah org-org yg memecah belah silaturahim sesama ISLAM & MELAYU...

Anonymous said...

cina sama cina bersatu.yg melayu plak asyik dok berpecah belah.kalau pkir bab politik mesti ada percanggahan pendapat.selesai la cara elok.yg ni tidak,semua dok rasa mereka btul.pastu lawan dgn bangsa sendiri.yg untung bangsa kafir la.sedar la kaum melayu yg anda sedang digunakan.kalau tak diubah pemikiran minda melayu sekarang.secara peribadi saya katakan yg melayu akan hancur.penah ke tuan2 semua pikir masa depan utk anak cucu kita dimasa depan.kalau dok mcm ni la keadaannya pakai nampak anak cucu kita nanti menyesal la di lahirkan dibumi bertuah MALAYSIA.

ttg bab koh tsu koon ni baik dia letak la jawatan.muka dia pun org dah tak suka nak tengok.pengunduran tsu koon akan membawa perubahan dalam parti gerakan.pengunduran haddy bawang akan membawa persepakatan.pengunduran niki ajis akan bawa kemajuan pada kelantan.pengunduran aljuburi akan membawanya ke sungai buluh.

pemegang panji hitam...

Anonymous said...

.

Marilah kita menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

Anonymous said...

Lebih baik YAB Lim Guan Eng dari TS Koh!

Pengundi2 Pulau Pinang pastikan LGE terus menerajui Pulau Pinang.

Jika kedua2nya tak sesuai Malik itek pun bolih.

Raya ni makan kuih taik itek!

kalau tak reti buat bolih pi belakang rumah Malik, ambil free, sumbangan beliau!

Anonymous said...

kerajaan BN nih pekak ke apa?..x dengar ke permintaan dan tuntutan penyokong?..dah penat mulut dan berbuih mulut penyokong meminta agar calon-calon yang kalah terutamanya dari MCA, Gerakan dan MIC tidak diberikan apa-apa jawatan dalam kerajaan..mereka-mereka ini sudahlah kalah dalam pilihraya dan ditolak oleh pengundi, tapi kerajaan tetap bagi jawatn..jawatan menteri pulak tu..kalau macam tu, macamana pulak nasib calon-calon yang menang?takkan jadi adun dan ketua bahagian kot?

ANACONDA said...

TAK ADA BEZANYA ANTARA MCA & GERAKAN DGN DAP KETIKA INI...

D SELANGOR ADA 56 DUN...

UMNO BERTANDING D 35 DUN...

KALAU NAK ISLAM & MELAYU SELAMAT D SELANGOR KORANG PASTIKAN KERUSI UMNO MENANG D 35 DUN...

TTG KOH SOO KOON NI PANDAI2LAH PENGUNDI MELAYU PP BUAT KERJA...

PUKIMAK KAU KOH SOO KOON...

AKU NAK PERNAH SOUND CINA PUNDEK NI ONE TO ONE MASA PROG PELANCARAN JUARA RAKYAT D BUKIT BERUNTUNG DULU...

AKU SOUND PUNDEK NI ""HAIYA TAN SRI, LU BILA MAU RESIGN""...

CINA PUNDEK NI BLAH TERUS...

Anonymous said...

Tsu Koon, Shahrizat jambul kalah semasa Pilihanraya tetapi dilantik senator dan dilantik sebagai Menteri.

Kesian MP2 yg menang pilihanraya tetapi tak dilantik sebagai Menteri, hebat sangatkah Tsu Koon dan Shahrizat jambul?

Kalau hebat JKM jagaan Shahrizat jambul tak lar merempat digereja mereka2 yg susah menagih simpati.

DS Najib jgn jaga hati seseorang rakan, PENGUNDI2 perlu dijaga hati mereka sebaik mungkin.

Melayu Perak said...

anon 3.46 am...

ko ni bangang ke apa...tak nampak lagi LGE nak menghalau melayu dari penang...???..semasa tsu koon jadi km dia dengar jerkahan exco umno terhadap pemerintahan nya.....siapa nak jerkah LGE PKR...PAS...????

sampai atok kau berkote dua pun belum lagi tuh...

Melayu Perak said...

kalau betul DUMC bukan gereja yang berlesen...apa tunggu lagi MPPJ runtuhkan bangunan tuh segera...

dari perintah Yang Maha Mulia Rakyat Melayu Petaling Jaya.....

Melayu Perak said...

kalau di Perak nih....jangankan kuil Hindu yang haram akan dilupuskan dengan jentolak...inikan lagi gereja haram tak berlesen...

Melayu Perak said...

PANAS !! Parti DAP bergaduh besar pasal isu agama & gereja DUMC



Jika DAP Pulau Pinang bergolak dengan isu keceluparan Jeff Ooi, anak buah Lim Guan Eng dengan DAP Pulau Pinang yang diketuai oleh Pengerusi Negeri sendiri, DAP Selangor turut mengeluarkan nanah busuk yang selama ini cuba disembunyikan dari mata rakyat.

Di Pulau Pinang ialah disebabkan perebutan kuasa dan kronisme tetapi di Selangor lebih hebat lagi iaitu pertelagahan di antara pemimpin DAP beragama Kristian dan yang beragama Buddha!

Pergeseran di dalam DAP sudah lama diketahui cuma mereka berjaya menutup kelemahan parti tersebut tetapi sampai bila DAP boleh menipu rakyat?

Sila baca artikel di bawah :-

DAP Selangor yang bermesyuarat semalam menjadi panas dan bertelagah apabila kumpulan penganut Buddhist yang diketuai Speaker Dato Teng Chang Kim menyalahkan kumpulan penganut Kristian yang diketuai Theresa.

Walaupun pendirian mereka di lihat berlainan sekali, rata-rata mesyuarat memperakui kesilapan pihak gereja yang tidak berlesen. Keputusan mesyuarat adalah untuk tidak memanjangkan isu ini dan tunggu keputusan Menteri Besar yang dijangka lepas Hari Raya.

DAP masih marah kepada Dato Dr Hasan Ali dan menuntut MB melucutkan jawatan exco.

Difahamkan Anwar tidak mempersetujui. Dia takut kesan lebih teruk kepada Pakatan Rakyat. Untuk melucutkan Hasan Ali, Anwar hanya akan tunggu pilihanraya umum.

Anwar mungkin sedar rata-rata reaksi orang Melayu Islam amat marah sekali kepada MB Selangor kerana gagal mempertahan JAIS dan sebaliknya sedia meminta maaf kepada gereja tanpa melihat laporan JAIS atas tekanan dari Theresa Kok, Dr Xavier dan Elizabeth Wong.

Rata-rata juga kakitangan JAIS dan amnya kakiktangan kerajaan negeri kecewa dengan Pakatan Rakyat kerana tak faham tugas JAIS berasaskan dasar, dan undang-undang.

PKR Selangor jelas mengambil pendekatan berdiam. Pengerusi PKR Selangor, Azmin Ali masih belum memanggil mesyuarat.

Lain sekali dengan PAS Selangor yang dikuasai oleh Khalid Gereja. Marah dan dendamnya terhadap Hasan Ali yang tiada had. Emosinya sudah tidak boleh dibendung melainkan melihat Hasan Ali dikenakan tindakan oleh MB atau PAS Pusat.

Pendirian Dr Rani, Pesuruhjaya PAS Selangor baru tidak diketahui lagi kerana berada di luar negara, tetapi boleh dijangka hanya kerbau Khalid yang ditarik hidung.

Walaupun orang Kristian masih mempertahankan gereja dan anggap tindakan JAIS keterlaluan kerana menceroboh private property dan majlis, impak negatif adalah kepada kerajaan PR Selangor.

Masalah mubaligh Kristian yang keterlaluan dalam mengkristiankan masyarat penganut Hindu, Buddha, Tao dan lain-lain belum difahami ramai tetapi adalah masaalah potensi jika diberlarutan - Unspinners

Anonymous said...

Golongan ibu tunggal gelar Sahrizak Menteri Kerepek..

Asalkan ibu tunggal, asyik motivasi mereka beramai2 goreng kerepek!

Sekadar itu saja tapi bulan2 gaji puluhan ribu!

Anonymous said...

Anak mami ni patut jadi Ketua Wanita KIMMA bukan KW UMNO.

Anak mamak TS Nor Mohd Yaakob pun sama patut join KIMMA, ini bertanding di Tasik Gelugor, kawasan DS Sharif Omar.

APA SUMBANGAN TS NOR PADA RAKYAT DI TG? DAN UMNO TG?

Inilah peninggalan PAK LAH.

anon 6.46 .. Kerepek atau kelebek?

Jangan mimpi lar TS Nor nak bertanding diTG! .. Bolih makan putu mayong dgn pisang lar!

Anonymous said...

Keluar kn jea kenyataan Mangkok Ayun Cina Kooh Tsu Kun nie dalam akbar MELAYU..dlam surat khabar cina berani la ko wat statement

Anonymous said...

Tuan,
Pada pandangan saya jika PAS tidak bersama dengan mereka keadaan ini tidak akan terjadi. Kedaulatan Islam akan lebih terpelihara. PAS boleh menjadi penasihat yang baik kepada kerajaan dan pembangkang tidak seperti sekarang setelah menyertai PR mereka menjadi pak turut. Kepimpinan PAS dah terlanjur. Penyokong dan pengundi PAS bertanggongjawab untuk memulihkan kembali keagongan Islam. Jika PAS masih seperti sekarang eloklah dibuangkan perkataan Islam dari parti dan digantikan dengan perkataan yang lain agar Islam akan lebih terpelihara dan tidak dipolitikkan. Setiap umat Islam yang beriman bertanggongjawab menjaga kesucian Islam. Kemungkaran yang dilakukan oleh PAS mesti ditegah. Selemah-lemah iman adalah mereka yang mempunyai perasaan benci terhadap kemungkaran, supaya kita terlepas dari seksaaan Allah nanti. Fikir-fikirkanlah. ///

Syed SP

hangkedee said...

Tanda Aras PM. NKRA dan KPI gagal bertanding diberi jawatan Menteri.Trade Mark.hancusss PRU13

Anonymous said...

Confirm tak akan undi calon dari komponen BN pada PRU 13 nanti.Tak percaya langsung pada mereka macam tak percaya kepada PR kerana bila nak ambil hati kaum masing-masing, mereka bantai sahaja dengan tidak mengambil kira sensitiviti orang Melayu.

Say NO to MCA, Gerakan, MIC, PKR, PAS dan DAP.Hanya boleh harap UMNO dan (mungkin) Bebas untuk menjaga kepentingan orang Melayu/Islam.

Anonymous said...

Melayu wajib undi UMNO!

Anonymous said...

fuck you la KOH TSU KUN......bila bab melayu jer wajib minta maaf sbb isu perkauman tp bila bab bangsa ko itu hak asasi manusia....skrg org melayu bkn ckp bab perkauman tp bab akidah dan agama la bodoh.....ko kalau tak tahu ttg islam jgn pandai pandai suruh org mintak maaf......ko ni sbnarnya sama jer mcm bangsa ko dlm DAP anti islam...klau ko rasa negara islam ni tak selamat utk bangsa ko....berambus la siaaaal.....

usin said...

koh tsu kun ni kafir. ilmu tentang agama Islam tahap zero. kafir bermakna tiada langsung nur dlm diri dia. sbb itu pandangannya tentang Islam nampak janggal & bebal. yg membimbangkan ialah pemimpin Islam sedia ada. apa yg dibuat? pihak berkuasa yg sepatutnya menjaga kehormatan agama Islam serta aqidah penganutnya wajib disokong jika tindakannya betul, bukan dipersalahkan! dah Islam pun masih berfikiran seperti kafir.

Anonymous said...

Kesilapan besar DS Najib ialah melantik TS Koh Tsu Koon didalam kabinetnya!

TSUNAMI politik semasa PRU12 di Pulau Pinang .. faktor utama ialah TS Koh, tak percaya tak mengapa, beri beliau bertanding lagi .. SAHIH BN kena lagi!

Jangan degil sgt pucuk pimpinan BN dengar sama pesanan rakyat2 MARHAEN!

Majoriti RAKYAT tanpa mengira kaum dah tak dpt menerima kepimpinan TS Koh di Penang!

Melayu Perak said...

PRU 13 nih kita sokong melayu mamak penang dalam umno....

biar mereka perintah penang pulak...

dalam ekonomi mereka hebat...

Anonymous said...

Hanya harap UMNO dalam PRU 13? Korang dari KAMPUNG mana ah? Bodoh betui, kalau hangpa duk bandar, memang takkan ada komen cam ni? Sebab hangpa bermaklumat! Bukan bodoh membuta tuli cam skarang!

tembeleng said...

Anon 3:12

Kalau celik IT lagi laaaa takkan sokong Pakatan. Terang dan nayata suatu pakatan yang cuma pandai membangkang dan melontar fitnah semata-mata. Dah ada negeri sendiri tapi polisi-polisi yang digembar-gembur masih juga tak terlaksana, kemudian salahkan orang lain bila manifesto sendiri tak terjalan sebab tak berapa cerdik.

Dah ada negeri sendiri maka buktikanlah yang kamu bolah buat. Kenapa tak boleh juga buat? Orang kampung pun boleh tengok dan nilai sendiri, apa lagi orang bandar?

Anonymous said...

tembeleng, orang kampung tak nampak, itu sedap SARAWAK masih di tangan Babi Negara. Takkan itu pun susah nak faham? Negeri Selangor dan Pulau Pinang antara yang membawa pelaburan tertinggi untuk 2009/2010 . Nak fakta? Pi cari kat laman web Pejabat Audit Negara. Negeri Selangor dan Pulau Pinang antara negeri membangun dan celik IT, itu sebab di tangan Pembangkang. Tengokla negeri negeri yang Babi Negara memerintah, namakan satu Kemajuan? Selain daripada Menteri Besar Terengganu beli MARCADEZ untuk wakil wakil EXCO dia, apa lagi diorang buat kecuali takut takutkan rakyat sendiri dengan isu isu perkauman dan agama? TAKKAN TEMBELENG BODOH CAM TU?

Anonymous said...

melayu perak 243pm.

aku org penang sokong cadangan lu bro.kaum bangkai ni risau jgak dgn mamak penang.kita jangan pilih warna kulit.kita tgk pada kiblat ja.baru islam bleh maju.

pemegang panji hitam

Anonymous said...

Woi Pak Awang 4.33Pm

Apa yang hang dok merepet!

Orang macam Pak Awang loceng ni DAP cukup sayang, sebab tu depa sanggup bagi habuan pada warga emas yg sokong depa!

Pikiaq baik2 Pak Awang sebelum HANCUS Melayu!

Anonymous said...

Pak Belalang!

Siapa yang hancurkan Melayu? Siapa yang jual MAS kepada KAFIR? Siapa yang guna duit RAKYAT selesaikan hutang TAJUDDIN RAMLI bekas CEO MAS? Siapa yang berlagak nak pertahankan ISLAM tapi BINI PM pun tak boleh nak tutup AURAT? SIAPA SIAPA SIAPA?

Anonymous said...

Woi 8.15PM

Hang jawab lar!

hang pendakwa dan hakim!

JAWAB PAK AWANG LOCENG kelamyangtongteng!

komandomelayu said...

koh tsu koon otak beku sama mcm buah sukun!