Tuesday, September 27, 2011

ALHAMDULILLAH..RAJA-RAJA MELAYU DAH NAMPAK !

ingat lagi foto di atas ?

sewaktu kecoh kes dumc timbul pula kisah akan beberapa umat islam mendapat bantuan dari gereja. foto di atas adalah satu daripada beberapa insiden yang punyai masalah umat yang sama.

masalah kewangan yang menghimpit kehidupan. semalam hampir kesemua raja-raja melayu dan NGO islam bersidang dan berjaya mencapai resolusi meyakinkan.

kami dalam blog pernah menyuarakan pendapat akan betapa perlunya raja-raja melayu masuk dan menyelesaikan masalah umat ini.

APA RESOLUSINYA ? KLIK SINI

20 comments:

musangka said...

GAP!
Kita sapa mau buat resolusi. Setakat keazaman tu, bole le!

Benda ni terletak pd dua badan Melayu Islam terbesar.

UMNO & PAS!

Pd bahu merekalah, terletaknya segala harapan rakyat. Tapi, berdasarkan beberapa isu sensasi baru2 ni...harapan hanya tinggal harapan.

Kecuali, setiap individu Muslim sedar, perpecahan membawa penyakit.

Anonymous said...

Harap raja2 melayu .. pastikan amalan jahiliyyah didalam istana masing2 yang bercanggah dengan syariat Islam dihapuskan dulu........... pastikan gaya hidup ahli/ kerabat2 diraja mengikut cara sunnah Rasulullah SAW dan cara hidup para khalifah arrashidin............. kemudian 'ajar' sikit ketua2 dajjal UMNO dalam Kerajaan Tuanku yang tolak mentah2 hukum Allah- HUDUD! - Ajar juga hukum sah/batal SYAHADATAIN walaupun telah Islam sebelum ini. Beriman & laksanakan hukum hakam Allah lebih penting dari polemik perkataan/kalimah nama Allah mainan UMNO yang sempit tu!

Allahu akbar x3 .. ayyuhai Imamul Adil... Tuanku (.................)

musangka said...

anon 1141,

Ni apa yg hg merepek nie....!

Anonymous said...

AKU HENSEM

MUSANGKA

FUCK U
FUCK U
FUCK U

Anonymous said...

:dengan selambanya memanggil ketua2 UMNO dajjal..ajaran sapa la tu...perbetulkan panggilan tu dulu,baru la tegakkan hudud..agaknya apa hukuman hudud bg orang yg memanggil orang lain dgn panggilan2 dajjal dengan sesedap mulut je?

Anonymous said...

Sedih, berpuluh-puluh ngo dan institusi islam ditubuhkan, tetapi hasil tetap sama. Umat islam- melayu terus mundur. Nampak macam kelemahan di dalam pentadbiran dan perlaksanaan.
Mca parti org cina boleh menyediakan dana 30 juta untuk bantuan pinjaman, kita masih sibuk buat persidangan round table.

Anonymous said...

Anon 11.41 lah spesis yang memang suka memecah belahkan orang melayu kat Malaysia ni!

Anonymous said...

yg bersidang...ketua ngo dan seangkatannya semua orang berpangkat dan senang...perabis beras dan elaun masyuk jer..

apa hasilnya kepada pihak yg memerlukan bantuan?

nie...keluarga yg berantakan pasal tk cukup belanja dan menanggung hutang bernama umat islam dan melayu..sape nak bela?
apa penyelesaiannya???

badan zakat tu...berilah pertimbangan bagi orang
yg perlu pinjaman atau peruntukkan
selesaikan hutang!!!salah dan tak layak ker?

kan..umat yg berhutang menjerumus kepada kekufuran!!

(yg berhutang tahap kronik bukan yg berhutang kerna nak bermewah-mewah-gaji banyak)

Anonymous said...

yg bersidang...ketua ngo dan seangkatannya semua orang berpangkat dan senang...perabis beras dan elaun masyuk jer..

apa hasilnya kepada pihak yg memerlukan bantuan?

nie...keluarga yg berantakan pasal tk cukup belanja dan menanggung hutang bernama umat islam dan melayu..sape nak bela?
apa penyelesaiannya???

badan zakat tu...berilah pertimbangan bagi orang
yg perlu pinjaman atau peruntukkan
selesaikan hutang!!!salah dan tak layak ker?

kan..umat yg berhutang menjerumus kepada kekufuran!!

(yg berhutang tahap kronik bukan yg berhutang kerna nak bermewah-mewah-gaji banyak)

musangka said...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini berkata bahawa kerajaan sedang mencari jalan untuk melupuskan sistem kuota dalam membina kapasiti bumiputera kerana pendekatan itu tidak mencapai tujuan ia diperkenalkan.

Sebaliknya, Najib berkata, kuota ekuiti 30 peratus itu hanya menghalang usahawan bumiputera daripada mempertingkatkan kemampuan mereka.

Dlm bab ni, AKU SOKONG NAJIB!!!

komandomelayu said...

ANON 1141

CAKAP MCM PANDAI SANGAT MENGALAHKAN RAJA RAJA MELAYU!


KEPALA BUTOH KAU!

ANACONDA said...

BERKONGRES SUDAH, BERMESYUARAT SUDAH, BERDEBAT SUDAH, BERMETING PUN SUDAH, BERDIALOG SUDAH, BERSEMBANG2 PUN SUDAH, SEMUANYA TERJADI MASA KONGRES SELAMA 2 HARI...

MEMBEBEL LA AGONG, SULTAN ATAU SESIAPA PUN...

KALAU YG DATANG TU SEMUANYA PERANGAI MCM PAK PANDIR, HANYA NAKKAN ELAUN, TINGGAL D HOTEL, D BERI MAKAN & MINUM, BERTUKAR2 BISNES KAD, NO HP, EMAIL ATAU FB, AKU RASA MENGHABISKAN DUIT RAKYAT JE...

BILA BALIK KE KAW MASING2 ATAU KE JABATAN MASING2, SI PAK PANDIR INI AKAN BERKATA "ANA TAK DAPAT SEBARANG ARAHAN"...

SO, AKU JAWAB KPD PEMBUAT DASAR INI, PUKIMAK KAU LA...

ANACONDA said...

ANON BABI 1141 PM...

PUKIMAK KAU LA...

MCM BABI TONYOK JE AYAT KAU...

KALAU KAU DAH ROSAK AKAN D TUTUH JUBO KAU DEK SI NUAR, JGN KAU AJAK ORG LAIN PUN ROSAK LA CIBAI...

MAMPOS KAU LAGI BAIK...

BODOH GAMPANG !!!...

Anonymous said...

Ramai yang beri komen kosong mengeji tu adalah lebih baik kamu semua tunjuk contoh korang sendiri yang baik seperti tubuhkan Yayasan kamu semua sendiri. Baru boleh nak kutuk orang. DAh banyak yayasan yang ditubuhkan untuk membantu orang yang susah seperti YAYASAN BUKHARI dan lain-lain oleh para dermawan melayu negara. Ikutilah contoh mereka ini daripada ikuti contoh pemimpin PAS dan PKR yang cakap kosong tak tahu buat kerja dan menghabiskan duit rakyat membayar gaji dan elaun dorang... Jangan mimpilah nak pegang jawatan lagi selepas PRU13 nanti...

jejakazman said...

Baru ngaji separuh jalan dah ada lesen nak kafirkan orang....dajalkan orang dan sebagainya....bila sebut islam terus hudud....yg rukun tak buat dgn tegap...fikirkan keluarga sendiri dulu....didik mereka dengan hukum hudud baru kite boleh ceritakan pada org lain...

Tukang Komen said...

Jangan sampai resolusi tinggal resolusi je. Pusat zakat banyak tak betul. Bila yg datang ambil bantuan pkai elok sikit pegawai perli. Kalau boleh biar datang pakai kowyak rabak tampal ana tampal sini. Pegawai pusat zakat sombong eksen.

Raja raja melayu ke sultan2 ke pernah ke turun padang cara mengejut lihat keadaan rakyat sebenar. Pihak istana mesti ada unit pengumpul maklumat dan bertindak segera.

Macam mana gereja boleh tau tapi jabatan agama tak tau. Bodoh.

Anonymous said...

Mana pergi pendakwah2 PAS?

Mana pergi pendakwah2 Tabliq?

Mana perginya JAKIM?

Mana perginya Pusat Zakat Negeri2

Mana perginya Wakil2 Rakyat?

Mana perginya agensi2 Kerajaan yang bertanggung jawab tentang hal sebegini?

Mana perginya orang2 yang melaungkan jihat dan memperjuangkan Islam selama ini?

Inilah jihat sebenar kita...

Tak payah dok ceramah siang malam...

Tak payah dok berdakwah hingga ke negeri orang...

"kuman di seberang laut nampak, tapi gajah di depan mata tak nampak".

Anonymous said...

Bersidang cari penyelesaian?? hahaha mula bersidang jam 8pg, jam 10 minum jam 12 makan tghari lps tu rehat sambung jam 2, jam 4 minum ptg jam 6 rehat, makan mlm dan solat jam 8 sambung dan jam 10 persidangan ditangguh ke suatu tarikh yg akan ditetap kan kelak...sampai bila pun masalah tak kan selesai lahhhhh

Anonymous said...

Senario 1:
Perbualan antara makcik dan peg
M: Blh makcik minta borang
P: Borang dah abis, makcik dtg besok
Senario 2
M: Boleh makcik minta borang?
P: Pegawai yg brtnggung jwb ttg borang cuti
Senario 3
M: Boleh minta borang?
P:Kita tak guna borang makcik kena isi secara online
Inilah selalu yg dihadapi oleh mereka2 yg memerlukan bantuan. Tp klu mereka2 ini ada "Kabel" kejap ja blh dapat bantuan

Anonymous said...

Aku sokong hukum hudud yang Allah turunkan bukan hudud pas yang bermotifkan politik. Ingat mestilah adil kepada semua rakyat