IKLAN BERBAYAR

Wednesday, September 28, 2011

TAFSIRKAN FOTO INI ?

66 comments:

Anonymous said...

Soal ikhlas tak ikhlas bagi tindakan sebegini tak timbul,

Realitinya pemimpin UMNO tak akan lakukan kerja sosial seperti ini, jaga standard dan status kononnya.

Pemimpin UMNO akan suruh orang bawahan saja yang lakukannya, tak hairanlah bila parti UMNO yang mendapat busuknya.

Anonymous said...

Bro GAP, dan rakan - rakan melayu yang lain, Jom kita perangi si anak haram ni,

http://www.youtube.com/watch?v=t5d0eqBqra8&feature=player_embedded

Anonymous said...

Namewee tu syiok sendiri...

Filem dia dengan sendiri tak laku dia marah2 pulak?

Anonymous said...

Mak cik ni mesti tak dak laki dah ni, kalau ada sahih bailk karang pasti kena lempang la aganya. Adaka pi peluk cina tu, bukankah haram hukumnya? cuba pemberita pi tanya Nik Ajis, boleh ka cara begini?

Hukumnya apa?????????

Oii orang PAS sila beri penjelasan.

Kalau yang dipeluk itu PM, macam-macam dalil dikeluarkan.

warga sebelum merdeka

Anonymous said...

Lim Guan Eng memang haramjadah dan pandai berlakun untuk mencari publisiti murahan,macam tu perangai orang melayu yang mudah lupa...

Anonymous said...

Musang berbulu ayam....

Ada udang disebalik batu....

Org yg menganggap dirinya pejuang seluruh kaum minoriti dari ditindas tetapi lupa akan kehendak majoriti yang terpinggir dalam arus perdana.

Imej diatas tidak mempunyai apa apa makna selain niat ingin menunjukkan kepada seluruh kaum minoriti kononnya dirinya juga diterima kaum majoriti. Undilah dap pada pilihanraya akan datang.

Inilah wajah bakal presiden pertama Malaysia jika mandat diberikan kepada pembangkang pada pilihanraya nanti tanpa mengira siapa yang menjadi perdana menteri dikalangan pakatan rakyat.

Ingat kita sudah lama dijajah sudah pastinya ia meninggalkan kesan kepada seluruh umat melayu. Sebab itu kita masih lemah, gagal serta hilang kepercayaan diri punca kita mudah mengalah hanya dengan janji manis kaum lain.

Saya percaya bermusuh dalam satu bendera lebih baik daripada berpecah dengan haluan sendiri.
Bangkit dengan keyakinan.

Marhainisma (rakyat kelas 3)

Anonymous said...

Di depan kamera bukan main peluk lagi... tapi selepas tu... eee... gelinya...pi main jauh-jauh..jahanamlah kau Melayu P.Pinang.

Anonymous said...

Baik macamana sekalipun aku , aku tak kan peluk perempuan selain ibu, isteri , anak, n adik beradik aku ...

dah miskin sangat ke Melayu ni ????

anon 4:13

kamu ni memang sial !!!

mana lu tau pemimpin UMNO tak lakukan kerja sosial n jaga standard

just because haramjadah seko ni pelok makcik, lu dah nak bodohkan dan burukkan bangsa lu sendiri

BANGSAT LU !!!!!

Anonymous said...

Aku tumpang gembira seandai menjadi realiti seorang pemimpin Cina dari DAP dapat menjadi PM dinegara ini.

Pemimpin2 Melayu dah tiada tempat dihati orang2 Melayu lagi.

Pemimpin2 Melayu walaupun menganut Agama Islam tetapi sekadar Islam celup atau Islam baka yg tak mengikut segala ajaran Islam sebenar.

Mungkin balasan kpd umat2 Islam Malaysia yg telah sekian lama terpesong dari Ajaran Islam.

Lim Guan Eng pemimpin Cina berjiwa Rakyat dan Islam.

Hidup Guan Eng!

Anonymous said...

Najib ckp akn mansuhkn kuota bumiputera.

Mane die geng pecacai umno? Mane die pukida? Mane die perkasam? Mane die geng silat pulut? Mane die yg brdegar2 ckp ketuanan melayu? Sume senyap kecut telor!

Pigi dah! Skrg sape yg nk bunuh melayu? Korang yg sokong umngok mmg bongok!

Anonymous said...

apa yg saya nampak dari foto ini ?

pertama , manja pada orang yg tak kena , mengalahkan manja sang nenek pada cucu !

kedua, mengada-ngada !

ketiga , propaganda ! nak tunuk pada bangsa melayu bahawa guan eng ini peduli nasib bangsa melayu , nak ambil hati undi melayu !

iskk ..bikin malu !!

Anonymous said...

Hidup Lim Guan Eng...

Hidup Lim Guan Eng...

Hidup Lim Guan Eng...

Hidup Lim Guan Eng...

Hidup Lim Guan Eng... Haaaakkk Tuiii...(Keluar Kahak Hijau)

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, MAAF... ini hanya pendapat aku, dgn rasa malu & insafnya aku mengatakan inilah contoh terbaik cara Rasulullah SAW & para Khalifah Islam terdahulu, dgn meletakkan diri mereka serendah2nya utk bersama rakyat demi mendengar rintihan & masalah mereka. Memang perbuatan peluk2 makcik tu lari habis dari Sunnah Rasulullah lagi HARAM hukumnya tapi kehadiran seorang pemimpin yg tinggi kedudukannya disisi rakyat marhain ni amat mendatangkan kesan terhadap hati seorang manusia yg dahagakan perhatian. Malang sekali pemimpin yg ada pada gambar ini adalah si KAFIR laknatullah, TAPI... tidakkah kita rasa terpanggil utk bertindak seperti si KAPIR ini??? Ikhlas atau tidak bukan soalnya, tetapi perbuatan si KAPIR ini(kecuali peluk2) mmg patut kita contohi. Haraf maaf... berkata benar walaupun pahit.

Anonymous said...

makcik memeluk dengan keihlasan 1000000 peratus.
apek pembohong memeluk dengan keikhlasan 0.0000001 peratus.
mmg itu la yang terjadi sekarang.

melayu percaya cina 1000000 persen. cina percaya melayu 0.0000001 persen.

Anonymous said...

Manja salah tempat. Memalukan umat islam.

fulisiakantora said...

Kalau kawan2 mencari yg BURUK, buruklah yg kawan2 akan jumpa. Tapi kalau kawan2 bukakan hati utk mencari yg TULUS, positiflah yg akan hadir. Makcik tu mmg salah, guan eng pun tak berapa betul dlm bab peluk2, tapi penafsiran aku tentang gambar ini adalah guan eng mengamalkan budaya kepemimpinan yg baik utk kita contohi(kecuali peluk2). Mainan politik atau tidak, kita tolak tepi dulu. Apa yg pasti, semua pemimpin WAJIB lakukan perkara yg sama(kecuali peluk2). Pemimpin2 UMNO kebelakangan ini kebanyakkannya(bukan semua) meletakkan diri mereka sebagai org2 yg EKSKLUSIF, perkara yg merendah2kan 'martabat' seperti ini amat NAJIS lagi HARAM bg mereka. Kawan2 tidak boleh menafikan, memang benar perkara ni melanda pemimpin2 UMNO. Itu pasal la TSUNAMI pada 2008 berlaku. Yg paling aku tak faham, dah kena musibah masa pru-12 tu pun tak banyak merubah pendirian pemimpin2 SOMBONG ini. Si guan eng diperlekeh bila dia menambah sahamnya dimata rakyat tapi kita tak KETUK kepala pemimpin2 SOMBONG UMNO yg terus tidur dlm mimpi KE'EKSKLUSIF'ANnya. Bangunlah Khalifah2ku, para kafirin sudah lama memulakan langkah mereka.

Anonymous said...

EH? ANON 7;57AM MENGAMUK SALAHKAN UMNO PULAK?

NAJIB TU BERKATA BEGITU ATAS KAPASITI PM MALAYSIA. DIA IKUT RENTAK PEMBANGKANG BANGSAT LAGI CELAKA LA TU. KO LUPA KE ANWAR KATA MANA ADA KETUANAN MELAYU, HAK MELAYU. YANG ADA KETUANAN RAKYAT. SO NAJIB IKUT JE LA. SEBAB RAMAI MELAYU BODOH DALAM PAS DAN PKR YANG SOKONG KATA2 ANWAR KAN? SO YANG KO MEROYAN APEHAL? SAPE SURUH SOKONG SGT PEMBANGKANG? SKRG SALAHKAN UMNO PLAK? BAHLOL!

RAMAI ORG2 UMNO KAT BAWAH NI PUN MELUAT DGN TINDAKAN NAJIB TU TAU TAK? TAPI NAK BUAT CAMNE, MELAYU2 CELAKA DALAM PAS DAN PKR PUNYA ANGKARA LA SEMUA NI!

Anonymous said...

NAK HARAP UMNO JE PELIHARA HAK2 MELAYU.

TAPI MELAYU2 CELAKA DALAM PAS DAN PKR MACAM BABI. HAK MELAYU DIA NAK SONDOL, KETUANAN RAKYAT PUN NAK SONDOL JUGAK. MUNAFIK!

BILA DAH JADI CAMNI, TAHU PULAK SALAHKAN UMNO? JADI MEMANG TERBUKTILAH HANYA UMNO SAHAJA YANG MENJAGA HAK2 MELAYU SELAMA NI..

SPY said...

TO ANON 8:14

AGAKNYA KALU YG TUKANG PELUK TU DS NAJIB....AKU AGAK TAMATLAH RIWAYAT POLITK BELIAU...MANAKAN TIDAK...JUAK2 PR AKAN SPIN HABIS GAMBAR TU....KATA PM GILA SEKS LA...PM KEMARUK SEKS LA....PM MENCABUL NENEK TUA LA....PM ADA NAFSU SEKS PELEK...MINAT KAT BARANG LAMA LA...TAK CUKUP DGN ROSMAH...MAIN PLAK DGN NENEK TUA LA....PM JOIN PESTA SEKS LA...HUIII...TAK LEH NAK BAYANGKAN MACAM2 FITNAH JUAK2 PR REKA.....JADI TAK USAH NAK KELENTONG LA KONONNYA INI LA CARA TERBAIK KONON NAK TUNJUK BAIK...!! KHARRRRTKPTUIII!!! PELUK CINADOLL LAGI BAIK...!

Anonymous said...

Kesian sungguh nenek tua tu. Dia dapat tak rumah harga kos rendah kt Pulau Pinang?

Saya rasa mungkin nenek tua tu terdesak sgt kehidupannya, sampai terpaksa jmpa guan end. Setahu saya, orang melayu ni xkan jmpa cina kalau x betul2 terdesak.

ini menggambarkan bahawa orang melayu Pulau Pinang terutama warga tuanya amat sangat terdesak sekarang nih. KASIHAN.

Nenek tu tentu orang melayu yg beragama Islam. Nek... hati2.. rumah kata pergi kubur kata mari.. jangan sampai iman nenek terbang kat gereja.

ma$$ said...

yup, setuju dgn anon 9.26. melayu2 celaka PKR & PAS hanya tahu menyalahkan orang lain. siapa yang persoalkan perkara 153.... ijah jugak kan. siapa yang nak aggresif menyerang raja2 melayu dan hak2 melayu... pkr juga. bila najib liberal marah pulak..

apa sebenarnya pendirian melayu2 celaka ni, tak taula...

terima kasihla melayu2 celaka ni kerana menggerakkan usaha2 menghakis hak2 melayu..

RAMBO said...

ANON 7:57

SEJAK BILA PR AMBIL BERAT TTG HAK2 MELAYU BUMIPUTERA NI...??? ENGKO MIMPI SIANG HARI KER..??? SETAHU AKU PAKATAN RIOK KORANG LA YG TAK HABIS2 MENGHINA , MEMPERLEKEHKAN DAN CUBA MENGHAPUSKAN HAK2 MELAYU NI...? KONON NAK KETUANAN RAKYAT!! SIAPA MELAYU...? HARAP SONGKOK JE TINGGI...AKAI TAKDAK!! KATA ALJUBURI...N,AJIS PLAK CAKAP APA ADA PADA MELAYU...JADI JAKUN LAGI BAIK...!! MAT SYABU CAKAP KOMUNIS LAGI HERO...!!BABI LGE CAKAP PEGI MAMPUS LA SAMA MELAYU..!!!! DAN ENKOM PLAK ANON CAKAP....DS NAJIB DAN UMNO NAK BUNUH MELAYU..!!! ENGKO LE PENCACAI PR SIAL OTAK SEWEL....!!!

TOKYA said...

CAMTU LA,LEE KUAN YEW LAKUKAN ,AKHIR DAH SEMUA MEREKA DAPAT MELAYU,PI MATI LA,X PERCAYA LIM GUAN ENG....

Anonymous said...

Senang je nak tipu Melayu...
Apa susah nya...
Pura2 buat baik je, grenti Melayu percaya...
Sehingga jubur LGE pun sanggup jilat...
Kalau sesama Melayu, biar berpuluh tahun buat baik pun buat tak nampak je...
Dari lahir, sekolah, ke universiti hingga nak dpt kerja pun di bantu kerajaan tapi tetap juga jadi pembangkag...
Itu belum lagi sakit, sudah tentu kerajaan bantu dengan pergi ke klinik kerajaan ataupun hospital kerajaan...
Jawapnya dari lahir hingga ke mati, Melayu dibantu kerajaan...
Cuba ikhlas tanya pada diri kita bersyukurkah kita?

TOKYA said...

CAMTU LA,LEE KUAN YEW LAKUKAN ,AKHIR DAH SEMUA MEREKA DAPAT MELAYU,PI MATI LA,X PERCAYA LIM GUAN ENG....

Mae said...

1. Nampaknya nenek tu lah yang lebih-lebih.

2. Apa makna bertudung kalau tak tau hukum.

SPY said...

SEBENARNYA DALAM GAMBAR TU...ADASESUATU DIBISIKKAN OLEH BABI LGE PADA NENEK TU....KATANYA LEBIH KURANG BEGINI...

"HAIYAA....NENEK MAU LUMAH SAMA MAKAN YE....! ITU HAL NENEK TATAK PELU LISAU....NANTI ITU GELEJA HA...AKAN LATANG JEMPUT NENEK TINGGAL SANA....ITU LUMAH MANYAKKK BESAT OOO....MANYAK MAKANAN PUNYA...NENEK BOLEY TINGGAL SANA MAAA.....AMACAM??? SUKA TAK??"

komandomelayu said...

DASAR CINA KOMUNIS DAP BABI HARAMJADAH!

depan peluk satu org melayu

DIBELAKANG TENDANG 100,000 ORG MELAYU KELUAR DARI PENANG!

Anonymous said...

Nak tahu bertapa bodohnya puak2 melayu pas/pkr?

1. bila umno pertahan hak ketuanan melayu, puak2 celaka dlm pas kata itu assobiyah (boleh rujuk kaset nik ajis/hj hadi dll makhluk pas).

2. bila najib nak tarik hak melayu, puak2 celaka ni berkata lagi, 'umno tak boleh jaga melayu'.

3. bila limguan eng umum tiada hak istimewa org melayu slps dpt rampas penang, puak2 celaka ni kata, 'umno yg lebih dulu gadai hak melayu'.

...ada lagi...

Anonymous said...

dan aku teramat yakin selepas ini,

1. lim guan eng akan pakai songkok bila masuk kwsn melayu, dan melayu2 celaka dlm pas/pkr akan kata, 'inilah pemimpin berjiwa rakyat & sanggup turun kebawah melihat masalah rakyat'.

2. lim guan eng akan bagi hadiah/ucap selamat jalan kpd bakal2 haji ke mekah dan melayu2 celaka pas/pkr akan kata, 'inilah cerminan khalifah umar abd aziz spt yg nik ajis katakan'.

...ada lagi...

akubekaspkr said...

Sepatutnya pemimpin UMNO jadikan peristiwa ini sebagai contoh dan iktibar.

Tak salah kalau kita ikut perlakuan yang baik.

Cuba lihat perlakuan LGE secara mempositifkan diri, khasnya pemimpin utama UMNO

Anonymous said...

Fulisiakantora

Lim Guan Eng Penipu besar!Kantoi menafikan burukkan Johor!Berjiwa rakyat contoh Rasullullah...buta tuli dengan membodohkan diri..

Aku tak akan percaya penipu besar ini..dahlah memburukkan Johor, lepas itu tak mengaku plak!Kantoi plak tipu!Pemimpin penipu besar Lim Guan Eng..sebijik macam bapak dia...dua-dua kaki penipu...tipah tertipu fulisiakantora...talam dua muka

Anonymous said...

Semua orang Melayu dan Islam

Tengok Lim Guan Eng berlakon!Lakonan terhebat..dia belajar dari Lee Kuan Yew pakai songkok pujuk Melayu Singapore..orang Melayu dan tertipu dengan lakonan palsu pendusta Lim Guan Eng.Kena peluk sikit dah kata pemimpin sejati.aku sampai mati pun tak percaya Cina Komunis Guan Eng.Ambik ko Guan Eng.TV3 bagi bukti ko ini Pemimpin Penipu.Lu sudah kena.Buang Guan Eng dari Pulau Pinang.Halau Guan Eng gi Singapore.Tarik warganegara Guan Eng burukkan Johor.Orang Melayu buat memoradum bagi Sultan Johor.Tuntut Guan Eng mohon maaf dari Sultan Johor,Polis dan Rakyat Johor.Bagi Hukuman sekeras-keras! Tidak dibenarkan jejak bumi Johor.Nyah ko dari bumi Johor barua Singapore.

Anonymous said...

PRU nak dekat

Melayu jangan beri satu undi pun pada DAPings!Mahu tukar bendera Malaysia.kita tukar DAPings dari bumi Melayu

Anonymous said...

kpd akubekaspkr,

ramai org tak tahu,ramai org tak tahu, YB2 umno di kwsn tertentu kdg2 buat lebih dari itu,

1. anak masuk lokap, minta YB bayar jaminan
2. minta duit dari YB utk tebus barang kemas di pajak gadai
3. anak dpt masuk asrama, masuk kolej, masuk u, YB tempat minta bantuan awal,
...dan banyak lagi, tapi tak ada dlm gambar, tak ada peluk2, tak ada dlm utusan, tak diumumkan sbb kita org melayu tahu adab jaga air muka orang.

...takdirnya org umno spt rahim tamby chik peluk nenek tua spt yg guan eng buat, aku yakin harakah akan kata rahim jenis manusia gila seks tak kenal usia, bukan setakat budak 15 tahun, nenek 75 tahun pun dirodoknya...

Anonymous said...

Anon 11.38

Ko bagi bukti puak2 UMNO buat macam itu.jangan cakap ikut sedap mulut. budak kecik pun reti ooitt..Kalau puak2 DAPings berlambak bukti.Guan Eng menipu satu Malaysia, mau percaya dia?

SPY said...

ADA LAGI DIALOG BABI LGE DGN NENEK TGU...

"EH...! CANTIK JAM TANGAN NENEK TU....MESTI MAHAL PUNYA...!"

"ALA...JAM CUSTEMER NENEK TERTINGGAL KAT BILIK....NENEK PAKAI JE LA...!"

"HAIYYAAA...JENAMA OMEGA LA NEK...!MAHAL PUNYA NI....TAPI NAMPAK CAM KENAL...DI MANA YEA..?!!"

RAMBO said...

TAK ADA KE WARIS2 SI NENEK NI NAK BUAT LAPORAN POLIS??? REPORT BABI LGE MENCABUL?!!! KES BERAT NI..!!

RAMBO said...

SUAMI NENEK NI DUK KAT MANA???
KASI SAMAN AJE BABI LGE NI SATU JUTA!!!

Anonymous said...

KALAU IKUT HUKUM HUDUD PAS....APA TINDAKAN YG PATUT DIAMBIL TERHADAP DUA PASANGAN SEJOLI NI...???

Anonymous said...

Mana haramnya? Itu kan Khalifah Omar kesayangan Pas. Peluk nenek tua je pencacai dah suruh jadikan contoh.Rendah dirilah konon. Ape ke jadah. Pemimpin Umno kena cari nenek2 tua pi pelok dah kira hebat.

Umno dah lama buat keja amal dan kebajikan. Bila kafir harbi main wayang sikit dah pencacai puji melangit. Kalau nak anggap itu contoh terbaik nape Pas tak buat? Nasihatkan pemimpin berkebajikan buat dulu jangan asik membodek DAP je.

APEKEBENDA!!!

Anonymous said...

Filem Namwee tu kalau aku komen karang cakap aku racist. Kalau aku tak tengok pun cakap aku racist. Baik aku layan crita Bruce Lee kejap lagi :)

Anonymous said...

Namewee.Guan Eng, Kit Siang= Lee Kuan Yew, King of Racist!

Anonymous said...

Aduuiii..baiknya khalifah Lim ni,jgn tido dlm perut dia,ada agenda yg lebih besar dia nak ambik dari penampilan yg baik itu..cavunis!!

AKU EPOL7474 said...

AKU DAH SERANG PENGIKUT BABI NAMAWE NIE... MMG KURANG AJAR DIORANG NIE.. BANGSA TAK BOLEH BUAT BAIK...

AKU.. EPOL7474

Anonymous said...

Anon 11:49 - Aku maafkan kau sbb kau tak faham bahasa dan maksud aku, tak apalah selagi aku tak sokong PR, aku maafkan.

Nok said...

Salam bro GAP hang dah hentam mcm2 tu tak payah lah aku komen lagilah....cuma satu aje aku nakkan org melayu ditanah melayu ni,jgn cepat lupa sejarah....

Dulu melayu di S,pore sebiji macam malaysia....mereka tikam dari blkg parti melayu ketika itu dan menyokong PAP yg di asaskan oleh LKY...LKY senantiasa mejanjikan kata2 manis pada org melayu dlm semua perkara..termasuk kebajikan,asset,pljrn, pekerjaan dan mcm2 lagi....akhir nya apabila dapat apa yg di hendak...org melayu di pinggirkan....sila lihat di bawah yg telah dilaku kan PAP pada org melayu S,pore.

1.tentera org melayu hanya sebagai tukang masak,pencuci mess ,Pangkat tinggi lansung tiada ,kalau pun ada hanya sebagai puppet..(org melayu di anggap tak setia pada negara)
2.peruntukan perumahan 100unit cina,org 5 atau 6 famili melayu sahaja..itu pun di pecah2kan takut melayu berkomplot...
3.Jawatan k,jaan bolih di kira dgn jari org melayu....
dan banyak lagi isu.....jadi saya penuh berharap jgn sekali2 org melayu menyokong pembangkang lebih2 lagi DAP yg senantiasa mencari peluang untuk merepublikan malaysia dan membuang kuasa raja berpelambagaan...seterusnya menyingkirkan org melayu dari bertuah ni...saya adalah seorang bekas tentera yg pernah berkhidmat di S,pore..bukan omong kosong....

Anonymous said...

Aku nak tengok pemimpin PAS peluk dulu.

Ada berani?

Anonymous said...

Orang2 MUDA Melayu!

sokong DAP(PR) masa depan anda amat cerah!

Anonymous said...

WAYANG KULIT !!!!

Wahkahkahkah.....

Anonymous said...

saudara semua jangan terpengaruh dgn komen2 yg menyokong guan eng dlm blog ni..itu bukan suara org melayu..tapi suara cina penyokong DAP...contoh mcm anon 1.23PM...pegi mati la lu...

LGE dan penyokong cina DAP bangsat!!

Anonymous said...

SEKARANG AKU DUK BAYANGKAN....KALULAH TEMPAT BABI LGE TU DITUKAR DGN WATAK POKNIK AJIS KIAMAT.....FUYYOOOOO...ROMANTIS HABIS...TANGKAP LENTUK DAN TANGKAP LELEH PUNYA.....MUNGKIN ITULAH KEHENDAK JUAK2 PR TTG CARA2 PEMINPIN NAK TEKEL HATI PENGUNDI.....! CARA ISLAMIK KE TU...?!!

Anonymous said...

Anon September 28, 2011 9:48 AM

Saya Setujuuuuu amat sgt. Berfikir sejenak.. siapakah yg memberi keamanan dan kemudahan mencari rezeki selama ini sehinggakan berjuta PATI datang menumpang. Jgn sekelumit pun terpedaya kpd harbi kerana mereka tak akan faham dan mengerti memimpin kita. Belajarlah dari sejarah. Lembutkan hati.. bersyukurlah. Jgn nasi dah jadi bubur, temasek dah jadi singapore. Baru nak insaf, tiada gunanya lagi.

Anonymous said...

ada jugak yg dok sokong lim guan eng dlm ni...depa ni bukan melayu kot...

Anonymous said...

ala...setakat tu pon nak kecoh Pakatan nih...ade ke pakatan nk panjat bumbung tolong siapkan umah mcm umno terengganu buat?

booodoii ..!!!

Anonymous said...

Ketara sgt penyokong tegar BN tak leh terima keperihatinan LGE pd makcik ni. Bukan takat makcik ni saja tp LGE sanggup masuk penjara kerana mempertahankan maruah gadis bawah umur yang di"projek" oleh RTC di Melaka dulu. Penyokong BN nak buka mulut ttg RTC pun tak brani

Anonymous said...

Barisan Nasional / Umno buat lebih banyak kebajikan dari itu tapi masih tak nampak, cina baru 0.0000000000001 percen buat baik dah diheboh seantero dunia.

Berapa banyak warga-warga yang susah dibantu tapi puak-puak pencacai masih nak menafikannya.


warga sebelum merdeka

Anonymous said...

sokong sangatlah si kafir harbi tu..bila kena kat anak cucu kamu baru padan muka kamu. itu pun jika kamu masih hidup!

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, kawan2 jgn salah faham, memang si kafir harbi LGE ni bapak segala penyamun & penipu, itu aku tak nafikan. Tapi inilah politik!!! Permainan2 mcm ni mmg lumrah dlm perjuangan. Bermain dgn persepsi masyarakat akan mendatangkan kelebihan kpd politikus2 yg bijak. Kita sudah maklum yg kafir2 ni menjadikan Orang Melayu sekadar utk kepentingan politik mereka. Umpama pemain skateboard dgn skateboardnya, sebelum guna tekun diusap2, di bubuh pengilat. Tapi bila dah dapat... dipijak2, diseret, digesel2 ketanah. Isunya sekarang, kenapa pemimpin UMNO tak menari dgn rentak yg sama? Kenapa tidak meletakkan diri mereka serendah2nya sama seperti si kafir LGE demi utk kemaslahatan UMMAH? Kenapa tidak mendahului si kafir LGE dlm mendepani masalah rakyat? Kenapa masyarakat mendapat akses yg sangat mudah utk berjumpa pemimpin2 seperti LGE? Kenapa pemimpin UMNO meletakkan diri mereka lebih tinggi dari Rasulullah SAW dgn 'MENGEKSKLUSIFKAN' diri & maruah mereka?? Tidakkah pemimpin UMNO faham dgn erti KHALIFAH atau PEMIMPIN UMMAH?? Aku memang muak dgn drama2 si kafir LGE ni, tapi aku lebih JIJIK dgn KESOMBONGAN pemimpin2 UMNO yg BONGKAK. Maaf sekali lagi, ini pendapat aku yg sayangkan Allah, Rasul SAW, & khalifah2Nya.

Anonymous said...

Puak-puak ni sampai bila pun aku tak boleh percaya kerana aku dah banyak kali terkena dengan mereka.

Satu hari handset aku tak boleh hantar mesej kerana kesilapan sendiri tertekan line salah sahaja. Kemudian aku pergi ke Sentosa A.S. aku meminta tokey kedai hs tolong baiki, dia pun ambil hs aku dan menyatakan hs aku ini telah terkena virus dan dia pun bawa hs aku ke komputernya dan kono-konon berlakun menggerakkan mouse komputernya sambil tangannya menekan butan hs aku itu. Sekejap sahaja dia baiki dia pon beri balik hs aku dengan meminta bayaran RM10 sebagai servis. Aku pun tak banyak soal aku berikan saja.

Tetapi satu ketia berlaku semula perkara yang sama dan aku cuba sendiri tekan pi tekan mai akhirnya elok semula. Maka dalam hati ini terlintas bahawa Cina yang menyatakan hs aku kena virus itu adalah pembohong semata-mata. Dengan itu aku tidak percaya lagi puak puak ini.

Aku akan cerita lagi selepas ini banyak lagi cerita yang kita sering ditipu.

warga sebelum merdeka

ANACONDA said...

AKU TENGOK MCM PUKIMAK BABI TONYOK JE JANTAN CINA GAMPANG NI...

Anonymous said...

blog ini sangat bodoh...gambar macam ni pun nak jadi isu..

Anonymous said...

WAHAI PENCACAI PAS... CUBALAH TANYA POK NIK AJIZ.. APAKAH HUKUM LELAKI DAN PEREMPUAN BUKAN MUHRIM PEGANG TANGAN? BERANIKAH POK NIK AJIZ TEGUR PEMIMPIN DAP DALAM KES INI? MANA BOLEH TEGUR.. KAN LGE TU PEMIMPIN AGONG..

Anonymous said...

Musang berbulu ayam....

Ada udang disebalik batu....

Marhainisma (rakyat kelas 3)

September 28, 2011 6:53 AM

Nak pinda sedikit

Musang berbulu ayam.... kepada

SERIGALA BERBULU BABI

Ada udang disebalik batu....kepada

ADA KULUP DISEBALIK UNDERWERE

warga sebelum merdeka

Anonymous said...

Kekecewaan mak cik itu boleh kita rasakan, ini berkemungkinan besar wakil rakyat dari BN/UMNO terlepas pandang, wakil rakyat yang mewakili kawasan di mana mak cik ni tinggal juga harus dipersalahkan kerana telah mengabaikan tanggung jawabnya untuk mengenal pasti warga tua yang memerlukan bantuan. Mungkin juga wakil rakyat itu terlepas pandang kerana tiada maklumat yang disampaikan oleh JKKKP kawasannya, dan mungkin juga Jawatan Kuasa Masjid di mana mak cik ni tinggal tidak mengambil berat terhadap warga-warga yang susah.

Semua kita bertanggung jawab terhadap peristiwa tersebut.

Ini lah peluang mak cik ini mencurahkan untung nasibnya, tapi tersalah membuat pilihan.

Kerajaan BN tidak pernah mengabaikan nasib warga sebegini cuma yang penting maklumat perlu disampaikan kepada yang berwajib.

Wahai wakil rakyat, Nama pun "wakil rakyat" anda perlu bekerja keras supaya pekara seumpama ini tidak berlaku lagi.

Di harap wakil rakyat kawasan ini tidak lagi dicalunkan untuk pilihan raya ke13 ini nanti.

warga sebelum merdeka

Anonymous said...

...aku dapati golongan muda yg hidup lepas merdeka:
1) tidak patriotik- "tidak sayangkan tanah melayu"
2) sangat "sayangkan" bangsa cina.
kerana cina pandai berlakon
baik depan melayu.Sanggup caci-maki org melayu(Islam) sendiri untk memperjuangkan "hak samarata" dibumi bertuah Malaysia ini.
3) Pas & Pkr mempengaruhi golongan muda "melacurkan" hak melayu utk kepentingan politik mereka.
4) kerajaan terlalu memberi banyak bantuan kepada rakyat sehingga "bantuan tersebut tidak dihargai".
.....aku rasa kerajaan perlu buat silibus baru dlm bidang pendidikan supaya org melayu lebih patriotik.
Org melayu perlu disedarkan ttg bangsa laknat cina yg tak pernah betul2 ingin berhubung baik dgn melayu. Kalau org melayu kuat & bersatu mrk akan " tumpang sekaki"...tapi ketika melayu lemah dan berpecah, mereka akan pijak2 kepala melayu....itulah cina, bangsa laknat yg tak blh dibuat baikkk......