Sunday, September 11, 2011

ANTARA KETUA POLIS NEGARA DAN AZMIN ALI.


dua suara membawa 2 cerita.

ketua polis negara kata kita jangan lupa akan pembunuhan 1437 anggota polis oleh komunis.

manakala azmin ali pulak kata mat indera seorang yang warak.

warak ? fahaman komunis yang ditanam di kepala mat indera yang membolehkan justifikasi membunuh umat melayu dianggap warak ?


92 comments:

Anonymous said...

jika warak sekalipun, tapi jika salah biat pilihan, tak guna jugak.
matlamat tak menghalalkan cara!

Anonymous said...

warak macam anwar ibrahim. kerajaan patut bina tugu peringatan bagi mengenang jasa2 komunis.

Anonymous said...

Fahaman komunis tak mempercayai tuhan. Macam mana orang yang tak beragama boleh dikatakan warak?

Anonymous said...

Pemahaman "warak" Azmin Ali tak boleh pakai.He's a poor judge of character. Contoh terbaik ialah orang yang meliwat pun disanjung tinggi.

Anonymous said...

Islam menetapkan peraturan tertentu dalam perang, antaranya tidak boleh membunuh wanita, kanak-kanak, orang tua dan orang awam yang tidak terlibat dalam perang. Jangan melanggar perjanjian, jangan mengkhianati harta rampasan perang, jangan merosakkan mayat, jangan membunuh kanak-kanak dan ahli-ahli rumah ibadat.

Masalahnya, mat indra and the geng komunisnya membunuh kanak-kanak dan membakar mayat. Malah harta benda dibakar (Rumah pasong).

Alimkan mat indra?

Waullahu A'lam

Anonymous said...

pas patut bina 2 tugu serentak,

1. tugu pejuang komunis
2. tugu panglima kote bengkok.

rakab said...

Azmin ??!!

Apa pandainya Azmin tuh ??!!!

Menonggeng boleh laa..!

Toksah sebut lagi lah nama jin tanah tuh ..takda pekdah ..!!

Anonymous said...

Mcmana Azmin boleh kata mat indera warak ? azmin pernah hidup sezaman dengan mat indera ke ? atau adakah Azmin pernah berguru dengan mat indera ?

memandai je Azmin kata mat indera warak , warak apanya kalau dah tergamak mencampakkan anak kecil l bangsa melayu agama islam kedalam api hidup2 !! apa dosa anak itu? apa salahnya?

tdk dinafikan , ada anggota komunis melayu yg aktif menentang kehadiran British dan Jepun , tetapi apabila negara mendapat kemerdekaan tahun 57 mereka keluar hutan , mereka berhenti jadi gerila , kerana mereka sedar negara telahpun merdeka dan British atau jepun telahpun keluar ,

ALahaI sI LunCAi said...

MAT INDERA MUNGKIN WARAK. TAPI DALAM PERISTIWA BUKIT KEPONG DIA TELAH MENCAMPAKKAN TIGA ORANG WANITA DAN SEORANG KANAK KANAK YANG TIDAK BERDOSA KE DALAM API YANG MARAK MENYALA...

payen said...

Siapa azmin ali untuk menentukan kewarakan seseorang yg bukan hidup di zaman beliau...malah beliau sendiri tak boleh menilai dgn mata kepala beliau semasa zaman beliau iaitu sdr anwar ibrahim......

BegCD said...

suruh azmin jaga jubur sendiri bebaik jangan sampai berdarah lagi

wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

toksah la dok layan pemimpin2 pr tu.jembalang diorg tu

Anonymous said...

Wahai Kitol2 fanatik ajaran UMNO didikan British!
Cuba kira pulak berapa ramai ulamak2, pejuang2 & rakyat Melayu yang DIBUNUH KEJAM oleh askar2/ polis2/ mata-mata British sebelum Merdeka 1957?

Kamu bandingkan..... kesengsaraan & kehinaan Melayu dibawah Jajahan British yang merompak segala hasil bumi dan khazanah bangsa tu....... masa tu pegawai2 & mato-mato Melayu dok bersenang lenang terima habuan British sedangkan rakyat bermandi darah menuntut hak Bangsa! Bila British rasa dah tak boleh bendung asakan rakyat maka dipilih “anak didik” penjajah British untuk mengisi kuasa melalui UMNO supaya mewarisi legasi penjajahan Barat itu!

Sebab tu UMNO selalu mendabik dada, “kita MERDEKA tanpa pertumpahan darah” ... sebab ketua2 UMNO sememangnya ditantang oleh British sejak awal lagi . . mana pernah masuk penjara atau maut ditali gantung atau hidup dihujung senapang British..... yang perit berjuang bermandi darah untuk KEMERDEKAAN adalah mereka2 yang bersama rakyat dan merangka “PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN RAKYAT” yang ditolak oleh British!

Wahai rakyat, kita bersatu dalam PAS & PR hari ini kerana ingin menghentikan PEMBOHONGAN dan KEEGOAN UMNO selama ini !

Anonymous said...

azmin dan anwar pun warak juga. selalu tonggeng!

Anonymous said...

Jgn kita lupa jugak, yang mana Negara tercinta kita ini selama ini tidak pernah dijajah oleh BRITISHit, tetapi dilindungi/dinaungi oleh Britishit.. oleh yg demikian tiada keperluanlah kita(Rakyat Malaysia) untuk menyambut hari Kemerdekaan setiap tahun pd 31Aug (ini adalah hari besar untuk UmNGOK).... sebabnya kita (MALAYA@Tanah Melayu tidak pernah dijajah (mengambil kata2 Prof kangkung, Zainal Keling dan dipersetujui oleh amiritius Prof Khoo Kay Kim & Warga melayu UmNGOK tanpa sedikit pon bantah).. oleh sebab penentang2 Britishit nie, kebanyakkan dari kalangan Ulama2, tok2 Guru Agama Islam & para2 Guru yg banyak menentang Britishit ini...maka mereka kebanyakkan digelar Pengganas, sama seperti Amerika menggelar penentang mereka sebagai Pengganas..... Tahniah UmNGOK, selama ini menipu rakyat dgn sejarah yg diputar belit dan mengikut kata2 TUAN BESARnya dari Tanah Inggeris...

Anonymous said...

anon 1:18 PM

belajar sejarah tu bagus tapi sila baca kajian suruhanjaya reid dahulu sebelum suka-suka mengubah fakta. aku bukan maksudkan fakta politik umno atau pr, aku maksudkan fakta perjuangan pemimpin terdahulu. tak payah la sebut panjang-panjang kat sini sebab informasi di hujung jari anda.

Melayu Perak said...

Bagaimana PAS boleh menjamin PM itu seorang Melayu dan Muslim?

Dalam sistem demokrasi, biasanya parti yang dominan, pemimpinnya akan menjadi Perdana Menteri.

Di negara ini, sejak 54 tahun lalu, Perdana Menteri daripada Umno, kerana parti itu adalah parti dominan sekaligus mempunyai kerusi terbanyak.

Namun timbul persoalan, apabila parti Melayu bukan lagi parti dominan sepertimana yang akan berlaku dalam Pakatan Rakyat. Dalam gabungan tiga parti itu (DAP-PAS-PKR), DAP adalah parti dominan.

Dalam Perlembagaan Negara, tidak tercatit bahawa Perdana Menteri itu perlu Melayu atau Muslim, yang tercatat adalah seseorang yang dilantik ke jawatan Perdana Menteri itu perlu mempunyai kerusi majoriti.

Jika ditakdirkan bahawa gabungan tiga parti dalam Pakatan akan mempunyai jumlah kerusi lebih banyak berbanding 13 komponen parti dalam BN pada PRU13 akan datang, maka single parti yang mempunyai kerusi terbanyak adalah DAP. Parti pimpinan Lim Kit Siang itu, di atas kertas mampu mendapat 51 kerusi-tambahan 23 kerusi, manakala PKR maksima akan mendapat 34 kerusi, sedangkan Pas akan terkunci pada kedudukan ke tiga terbanyak antara 25-27 kerusi.Walaupun jumlah kerusi daripada PKR yang dimenangi calon melayu/muslim ditambah dengan kerusi PAS, sebagai single parti, parti DAP masih lagi dominan.

Kenyataan Setiausaha Agong Pas-Mustafa Ali yang memberi jaminan bahawa jawatan Perdana Menteri dan Timbalan adalah daripada melayu/muslim hanya merupakan gimik, kerana pada faktanya, jaminan itu tidak berlaku dalam sistem demokrasi.

Rakyat yang akan menyokong Pakatan, perlu bersedia menerima Perdana Menteri daripada bukan melayu/muslim selepas PRU13, jika majoriti rakyat memberi sokongan kepada gabungan tiga parti itu. Jika adapun kompromi, maka Anwar Ibrahim akan dilantik sebagai Perdana Menteri, dan Timbalannya adalah daripada DAP-samada Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng.

Kemungkinan juga akan diwujudkan tiga jawatan Timbalan Perdana Menteri- seorang daripada DAP, seorang daripada Pas dan seorang yang mewakili Sabah dan Sarawak.

Anonymous said...

wahai anon 1:32 PM...

cuba baca betul2 ape yg anon 1:18 PM taipkan tuh, kan mamat tuh amik dari percakapan Prof Zainal Keling....so, patutnya suruhlah Prof Zainal Keling tuh baca kajian suruhanjaya reid dahulu.sebelum nak mengampu Najib pun.....Prof Khoo Kay Kim pun setuju ngan statement Prof Zainal Keling tuh, tak baca paper keee semalam....

zat said...

zaman tu sapa tk sokong British akan dihukum gantung..sapa yg tk sokong British dikira berhaluan kiri..

dari menyerah pendekar2 melayu itu masuk hutan utk melawan penjajah.. demi survival puak nasionalist ini terpaksa bersongkonkol dgn puak komunis..time tu UMNO takde lagi..bagaimana UMNO wujud?

Anonymous said...

1947 selepas Hartal seramai 27 ribu telah ditangkap british di tanah melayu. Lebih 10 ribu ialah org melayu yang mana didapti cuba utk menentang penjajah British. Ade yg kene ISA, ade yg kene buang daerah dan ade yg dihukum penjara n gantung. British juge telah bunuh ramai melayu. Tok janggut, tok bahaman, datuk maharajalela, rosli dhoby, mat salleh n rmai lagi. Mcm mane tu?

Esperalzi said...

GAP, kamu kena buka satu artikel yg berbunyi, "Gerakan Membawa Pulang Chin Peng Serta Pemewiraan dan Pemasyarakatan Chin Peng dan Komunis di Malaysia oleh Melayu2 PIS dan PKR". Baru gah bunyinya, baru ada tarikan kuat utk umat Islam/Melayu Malaysia membaca...

Tidak syak lagi Parti Al-Komunis SeMalaysia (PAS) kini di saf depan dalan gerakan membawa pulang pengganas komunis Chin Peng dan gerakan pemewiraan (heronization) Chin Peng dan gerakan pemasyarkatan komunisme di Malaysia, yakni menjadikan komunisme sbg sebahagian dari penerimaan masyarakat di Malaysia..

Selepas PRU13 nanti jika UMNO menang 2/3, kerajaan hendaklah haramkan parti PIS dan menangkap semua pemimpin2nya yg kontroversial dan yg merbahaya dan mengancam keselamatan negara. Jika penganut2 PIS memberontak atas pengharaman parti mereka, kerajaan hendaklah menumpas dan menghancurkan pemberontakan ini dengan sekeras2nya tanpa sebarang belas kasihan...

zat said...

selepas WW2 penjajah mendpt desakan2 utk memerdekakan jajahan mereka..di tanah melayu puak2 nasionalist & gerakan komunis memberi tentangan..

pd masa itu adalah menjadi polisi British utk membentuk satu puak utk diberi kuasa semasa kemerdekaan...puak ini biasanya terdiri dr kaum raja & bangsawan..mereka di hantar ke england utk belajar & hidup cara barat (party2 la tu)..setelah puak ini dibentuk i.e. UMNO maka senang lah proses perlihan kuasa British...

Anonymous said...

Apa-apa yang keluar dari Mulut Penderhaka Ibu ....Pastinya tak Betul

Anonymous said...

Si PR ini orang Malaysia ke...

Patutnya batalkan je kerakyataan dia nie.

Mak dia pun dia tak hormat inikan lagi benda-benda lain.

Inilah rupa sebenar pengkhianat agama dan negara...dah la tu penderhaka plak

sapala gi Undi dia jadi YB aku pun tak paham

Anonymous said...

Aku fadeup la isu komunis ni...sapa2 yang nak sangat ideologi komunis nie keluar je la dari Malaysia. Kat Malaysia tak ada tempat untuk Komunis Lakahanat.

Musangka bila lagi nak keluar dari negara ni...

Anonymous said...

Anon Spt 11,2011 1:01 PM.

Aku malas nak balun hang. Apa gunanya balun orang bebal, orang yang tak bersyukur pada Allah SWT. Dah la bebal nak bodohkan orang Melayu pulak macam tok guru hang tu "MEMPERBODOHKAN" orang Islam dgn fatwa songsang. Orang Melayu tak bodoh la. Hang sokong la PAS tapi ingat majoriti orang Melayu tetap tolak PAS.

Bila PAS sedar dari mimpi mereka tak mendapat sambutan majoriti malah disingkir maka buat-buat lah cerita karut marut seperti ini untuk mendapat sokongan kaum cina.

PAS parti pengkianat bangsa. PAS parti laknatullah. AMIN YA RABUL A'LAMIN.

Anonymous said...

CHIN PENG BALIK MALAYSIA, AKU BUNUH!!!

Anonymous said...

bukan stkt jika dia balik, org2 y bwk balik dia pon aku akan bunuh!!!

Anonymous said...

Kenyataan dalam sidang media oleh Mustpha Ali s/u Pas takde makna sekadar cubaan untuk mengendurkan yg tegang. Pencacai tua muda Pas masih pertahankan komunis.

Komunis umpama syaitan dan patutlah Pas sokong kuat kesan dari fatwa tok guru yg membenarkan berkawan dgn syaitan. Di Malaysia saja agaknya terdapat parti islam yg mengagungkan pejuang komunuis.

PARTI KOMUNIS ISLE SEMALAYSIA.

Anonymous said...

PKR - PARATI KOMUNIS RAKYAT.

Anonymous said...

CINTA ITU BUKAN SAJA BUTA TAPI PEKAK. BETAPA SAYANGNYA PAS KEPADA MAT SABU SEHINGGA SANGGUP MENJADI PENCACAI KOMUNIS. MUNGKIN PORTUGIS JUGA PEJUANG KERANA BERJAYA MENGHAPUSKAN INSTITUSI KESULTANAN MELAKA. JEPUN JUGA PEJUANG SUCI KERANA MENGALAHKAN INGGERIS DI MALAYA. GERMAN PUN HERO SBB BUNUH 6 JUTA YAHUDI. ABU LAHAB PUN WIRA SBB PERTAHANKAN AGAMA BANGSANYA. NIK AZIZ PUN HEBAT SAMPAI SANGGUP TERIMA DUIT KONTRAKTOR UNTUK GI UMRAH. HADI WAWANG PUN TERROR SAMPAI LINGKUP KOHILAL. SAPE NAK BOLEH TAMBAH LAGI.

PAS SAYANG KOMUNIS

Mr Ganu said...

September 11, 2011 2:31 PM

LIKE LIKE LIKE !!!

tu baru sket broo...jgn bukak semua, nnti ade yg malu sendiri plak.

Anonymous said...

Kita perhatikan sejenak dasar PAS, Islam adalah tujuan utama perjuangan, malah untuk menjadi anggota PAS juga mesti terdiri dari kalangan orang-orang Islam, apatah lagi untuk menjawat jawatan penting dalam parti. Akan tetapi, yang menjadi keanehan sejak akhir-akhir ini adalah kenapa manifestasi Negara Islam dibuang? Rupa-rupanya kerana DAP laknatullahi 'alaihim dan sebahagian orang Melayu yang bertopengkan perjuangan menegakkan Islam dan bangsa dari KEADILAN ( PKR ). Nah ! Di mana ketegasan PAS dalam berjuang? Di mana semangat Islam yang dilaung-laungkan selama ini? Inikah dasar PAS? Betapa mudah mengubah dan membuang dasar sendiri demi menjaga hati golongan Kafir laknatullahi 'alaihim. Di mana majlis yang dinamakan SYURA ULAMA dalam PAS yang dimegah-megahkan? Mereka hanya membuat hukum bagi yang bertentangan dengan PAS sahaja, kan? Sekiranya mereka pendokong dan pendamping PAS, dibiarkan sahaja kononnya beralasankan hikmah berdakwah. Tapi sampai sekarang DAP tak masuk Islam. Hidayah dari Allah, itu sahaja alasan yang digunakan untuk membela diri tapi tidak untuk mereka yang menentang PAS, lebih-lebih lagi UMNO dan BN. Bahkan dihukum kafir oleh Nik Abdul Aziz kerana menentang perjuangan dia. Betapa senang menghukum keseluruhan rakyat yang menyokong UMNO sebagai Kafir. Siapa dia untuk bersuara? Siapa dia untuk berfatwa? Aqidahnya sendiri pun sudah jelas kafir tapi berani mengabui mata rakyat dengan mengkafirkan pihak lain malah secara umum. Mengkafirkan umat secara umum hukumnya dia sendiri yang kafir. Inilah kaedah ulama, bukan ana yang pandai-pandai reka. Jauh sekali untuk membaiah dia sebagai pemimpin dalam parti Islam. Tapi ahli-ahli PAS diam saja, kan? Tak berani buka mulut. Adakah kerana PAS ada SYURA ULAMA? Pernahkah ada anggota PAS yang menegur sikapnya? Pernahkah ada yang membantah kenyataannya itu Tak ada,kan? Semuanya pengecut !

PASvsPAS blogspot

Anonymous said...

mad syabu klon mat indera?
mat indera warak? kakakakaka keok!
nak tegakan isle gabung ngan kominis
kominis lari luar negeri
hampas jer yang tinggal
yang tinggal warek warek hampas jer
warok lipas hampas kakakakak
takde teloq
warek warek pas hampas
totok bongok kominis chin peng anti merdeka
anti melayu
anti isle?

Anonymous said...

Umumnya ramai org kurang faham makna WARAK. Dikhabarkan pada suatu hari Saiyidina Ali r.a. telah memasuki masjid di Basrah dan terdapat didlmnya seratus halaqah ilmi. Apabila ditanya oleh Saiyidina Ali r.a. akan halaqah2 tersebut apa makna Islam, tiada satu halaqah pun yg dapat member jawapan yg tepat melainkan halaqah Hasan Bashri. Beliau menjawab bhw ISLAM itu WARAK.

Orang warak ialah mereka2 yg selain drp pekara2 yg haram dan makruh ditinggalkan, bahkan yg syubhah yg menyerupai haram pun mereka jauhi. Pekara2 yg samar2 antara hala l dgn haram akan dijauhi oleh org yg WARAK yg sebenar.

Kemudian darjat selepas warak itu ialah ZUHUD, iaitu selain drp pekara2 yg haram, makruh, dan syubhah ditinggalkan, yg halal lebih drp kadar hajat pun dijauhi, spt khabar drp. Saiyidina Abu Bakr r.a. " Kami (para sahabat) menjauhi sembilan drp sepuloh drp yang halal."

Wallahua'lam.

Turuspagar

AnaQarnaba said...

Betullah tu apa yang di katakan oleh Saudara Azmi Ali, kerana Saudara Azmin Ali rakan sekolah dan sedarjah dengan Mat Indra selain dari rakan sepermainan..
Saudara Azmin Ali memang kenalan baik Mat Idra, malahan rakan seperjuangan dan Saudara Azmin Ali kenal benar latar belakang Mat Indra, cuma yang tak warak ialah Sudara Azmin Ali kerana membiarkan isterinya diguna pakai oleh Anuar al-Juburi....

Anonymous said...

azmin ni memang jenis buta mata, buta hati. orang yang meliwat disanjung tinggi satu hal. bini dia dipakai orang lain pun dia tak kisah. semata-mata kerana tamak akan harta dunia. apa dia kisah.

Anonymous said...

Perjuangan Mat Indera berssama komunis ini sama saja dengan perjuangan Melayu2
bahlol PKR & PAS yang bantu cina komunis berkuasa.

Anonymous said...

Juak Pembangkang ni kalau Iblis dan hantu jembalang pro atau sokong dia orang, maka Iblis dan hantu jembalang pun dikatakan sebenarnya berjasa dan sebenarnya baik walaupun jelas Iblis tu di laknat oleh ALLAH SWT.

Dalam juak pembangkang ada banyak pemimpin yang bahalul macam MAt Syabu.

Anonymous said...

Mat Sabu Warak= pembohong,berzina dgn isteri org, kebas isteri orang

Anwar Aljuburi Warak= Meliwat,pembohong, berzina dgan isteri orang

Nik Ajis Warak No1= Penipu, mengkafirkan orang islam yg lain.

Haji Hadi Warak= Penipu,mengkafirkan orang islam yg lain.

Anonymous said...

jgn kita lupa jugak, yg mana pembunuhan Tok Janggut & pejuang2 kemerdekaan Tanah melayu adalah dari kalangan barua2 British berketurunan melayu & barua2 British ini juga menjadi kuli untuk menjaga si'Kerbau Balar' dari dibunuh oleh pejuang2 bangsa melayu Islam.....dgn senyum bangga, mereka membunuh tok2 Guru & Ulama atas nama British...fikir2fikirkanlah....

Anonymous said...

Ukurlah Azmin sebagaimana apa yang berlaku dalam keluarganya sendiri dahulu.

Langkahnya sumbang :

Macamana beliau nak bimbing rakyat.

Macamana rakyat nak percaya kata kata beliau.

Tuan Tanah said...

warak?yer warak macam pemimpin pas..tu sebab akal diorang ni semua sama..MACAM MUSIBAT!!

Anonymous said...

Bro

Budak repair dah wipe out memory bb wa. Mintak tlg sms number dan email lu. - Mao

Anonymous said...

nah .. untuk seangakatan dengan zat, anak 10, musangka berbulu ayam dan lain lain

kalau nak berdebat pasl sejarah muh kita ke

mistisfile

Anonymous said...

Apa ada dalam kepala otak puak pr nie apa,,Taik agaknya dalam hotak diaorg

Anonymous said...

putar belit lg.. nmpknya ada segolongan pencacai pkr cuba mengaitkan umno sbg penyokong british.. itu salah! umno ditubuhkan utk menuntut kemerdekaan, umno tidak guna kekerasan dan kita patut berterima kasih sgn pemimpin dahulu yg terlibat dlm rundingan.. kejayaan ini sgt besar buat masyarakat yg dianggap lemah dan tiada pendidikan, apatah lg dgn kegagalan pejuang lain yg bejuang melalui kekerasan.. kita jelas terlalu lemah utk dibandingkan dgn british.

Anonymous said...

Betul ke UMNO musuhi komunisme?

.......>>>> Apa makna kerjasama antara parti ... UMNO dengan China Communist Party (CCP)? Juga Pergerakan Pemuda UMNO-Communist Youth League (CYL) CCP

Betul ke UMNO musuhi Zionisme?

........>>>> Apa jadi dengan syarikat Yahudi APCO penasihat PM UMNO Najib?

Perlukah lagi Melayu/Muslim dokong hipokrasi UMNO selama ini?

Sila para kitol UMNO berdolak-dalik menipu & membodohkan orang Melayu lagi...!
“UMNO hanyut dengan kemewahan pemimpin2 & kroni-kroninya.... biarkan..... biarkan.... biarkan....”

Anonymous said...

Dulu arwah bapa aku mati dengan azab kena booby trap komunis dekat Grik. Aku tak kira, sampai masa akan aku tetak sapa yang dok sokong komunis ni samada China atau Melayu. HARAM JADAH.... Pada yang dok sokong komunis kat ruangan ni, hampa jaga... sampai masa aku cari hampa semua... CELAKA...

Anonymous said...

PELIK SUNGGOH AZMIN ALI PANDAI MENGIKTIRAK PEMBEONTAK KOMUNIS WARAK!!!

AZMIN ALI!!! TOLONG IKTIRAF DIRI ENGKAU SENDIRI JENIS SUAMI APA ENGKAU NI YANG MENGHALALKAN BOSS ENGKAU MEMANTAT ISTERI KAU DAN ISTERI KAU MELAKUKAN "BLOW JOB" PADA BOSS KAU DGN KEHADIRAN SORANG SAKSI????

ATAU MUNGKIN KAU NAK TUNGGU MCM hamPAS KATA KENA ADA 4 SAKSI?? SAMPAI RABAK LA ISTERI KAU!!!

Anonymous said...

ADA SATU LAGI ANON 1:01 PM WARAK SANGGOP TONGGENG UTK PENJUBUR DAN PENZINAH!!!

Melayu Perak said...

anon 6.32 pm...

hubungan antara negara cina dan malaysia itu semata-mata atas hubungan negara....bab perdagangan antarabangsa dan diplomatik...

apco tak ada hubungan dengan umno ia hanya lah service provider for telecommunication companies....tak ada kena mengena dengan yahudi...ceo dia madeline ialah seorang irish american

Pork Nick said...

Anus September 11, 2011 6:32 PM

Ini info yg ko dpt dari si jengloat tukar tiub tu???

AdeH!!!! Pelanggan pelacur thailand ni pun ko layan...

Jalut said...

Abdullah bin Ubay bapak segala munafik pun warak jugak,hampir setiap waktu solat jemaah dia berdiri dibelakang Rasulullah SAW.

Pembunuh Umar RA,Usman RA dan Ali RA pun warak-warak belaka,kalau mereka ni datang kezaman kita senang-senang je jadi ketua ulamak dunia!

Melayu Perak said...

pencacai pkr/pas/dapig nih suka cedok dari haramkah fitnah tentang umno....

belum disahkan kesahihan dia dah terima....kemudian gunakan plak kepada ahli umno...

contoh yang jelas apco...takkan lah umno nak lantik syarikat telekomunikasi untuk menasihat bab politik parti tuh...tak logik langsung....

komandomelayu said...

ANON 632

KALAU DAH BODOH TAK PAYAH NAK KOMEN LA! BADIGOL!

KAU NI SAMA BENGAP DAN BIOL DENGAN MAT SABU TAPI NAK TUNJUK PANDAI DALAM ISU POLITIK!

Anonymous said...

Anwar lagi warak, hari hari tonggang tonggek .. siap tak pakai seutas benang lagi gitu ......

whiteorange said...

Melayu Perak

Lu sebenarnya buang masa melayan puak puak Haramjadah PAS ni.

Lu cakapla berbakul, puak puak ini tetap akan kata tahi itu wangi ..

otak mereka dah pun dibebalkan ... sebebal bebalnya ..

anyway tahniah kerana ketidak jemuan sdr mentarbiah Puak Anak Setan ni ...

Anonymous said...

aku dah cakap dah puak2 bebal sepupu sepapat anak babi 10 ni..... semua lah salah umno...... mak ko sakit perut pun salahkan umno... hahahahhahahah

Zaeydee said...

Akhirnya Tuhan tunjukkan juga...siapa PAS yang sebenarnya...rupanya mereka semua adalah berfahaman KOMUNIS... matlamat menghalalkan cara... sebab dari dulu sampai sekarang segala tindak-tanduk mereka menghalalkan cara sehingga sanggup menggadaikan maruah Islam semata2 nakkan kuasa.. sebab itu Nik Najis sampai hari ni tak nak lepaskan jawatan MB walaupun dah tua nyanyuk...sebab tu semua pengikut totok PAS sanggup bertahan para pemimpin laknatullah mereka semata-mata matlamat tercapai... sebab tu dalam hampir semua ceramah PAS penuh maki-hamun..tak berkat...sebab itu bila dapat perintah Terengganu bertahan setahun dua je...tamakkan kuasa dok cantas semua orang...bolot harta anak-beranak...sebab itu dok sokong Anwar Juburi kerana konon para pengikut Anwar Juburi ramai...Kelantan? Tuhan bagi tunjuk bagaimana fahaman komunis Pas dapat memerintah...dan kita dapat belajar betapa bodoh kepimpinan mereka... kat Kelantan bukan setakat seekor dua ekor...bahkan banyak ekor tok pekong dibina...siap Nik Najis lagi yang rasmi...sebab itu parti Pas tak pergi ke mana kerana umat Islam dan Melayu masih gagah bertahan tanah air yang tercinta...tengok! pemimpin bodoh mereka dok spin peristiwa Bukit Kepong...dah bergelora darah anggota keselamatan.. padan muka..lepas ni kita kena berhati-hati dengan para pengikut totok Pas...nampak macam warak...tapi hati, perangai, tingkah laku bergelumang dengan dosa...nok ghoyat beri...WARAK BUKAN TIKET NAK MENJAHANAM ISLAM.. WARAK BUKAN TIKET KITA BOLEH LAKUKAN SEGALA-GALANYA....istilah warakpun bukan kita yang tentukan.. itu semua kerja Tuhan... sekarang apa2 peristiwa, kejadian dok kata UMNO yang penyebabnya...sorry cakaplah sejahat2 orang UMNO , masih malu untuk menggadaikan agamanya bahkan mereka sanggup pertahankan sampai titisan darah yang terakhir...dok gitu orang UMNO? jom kita lawan habis-habisan petualang PAS yang tidak pernah kenal erti keamanan, kesejahteraan dan kehidupan yang sempurna yang dinikmati bertahun lamanya.... jom kita ganyang orang2 Pas yang sebenarnya mereka adalah komunis yang sebenar yang selama ini menjadi api dalam sekam... contoh pemimpin bapak komunis itulah Mat Sabun 121...jom ganyanggggggggggg!

Anonymous said...

Jom tubuhkan Pasukan HOME GUARD, komunis berbulu ayam dah mula bersuara.

Anonymous said...

negara dah merdeka 54 tahun..tapi ada jugak rakyat masih terjajah mindanya...pro pembangkang kat sini!!!

Anonymous said...

Dlm ni mcm2 ada. Ada ustaz, ada mufti, ada pejuang negara, ada negarawan, ada sejarahwan. Hebat2.

Semua main copy paste. Ckp mcm hebat tapi kosong. Pigi dah! Semua dah kene belit mamak dlm umngok!

Anonymous said...

mat indra warak mcm ANUwar ibrahim kot dpn org ramai pijak semua tak mati blkng main jantan n pelacur begitu gak mat indra warak sbb bunuh anggota polis di bukit kepong yang pembangkang pun anti polis sbb itu azmin ckp mat indra warak

Anonymous said...

ANOND 9:09
Kena belit mamak tu hanya andaian kau saja. Yang bukan andaiana tapi benar adalah kumpulan manusia termasok kau yg dibelit oleh ulamak sesat,cina komunis dan aljuburi.

Dah kehabisan modal sampai nak bunuh diri ke?

Anonymous said...

Sukahati jer sebut pasai kronisme!!!

PR tu Pakatan Anak Beranak -
Anwar-Nurul Izzah-Azizah-min.....
Legasi LKS-LGE, Alposingh

he.... he.....

Anonymous said...

perggghhhh ....!!!!

memang warak ....
sampai tak payoh solat ...
tak percaya kat tuhan ...

geng geng komunis tu yang diikutnya ...

warak bro ... warakkkk ....
ke....???????
BERAK ....!!! ??????

usin said...

azmin? mat indera alim? justifikasi pakai kepala lutut sendiri. sedekah bini pada rakan kongsi tu alimlah. korokmu azmin...

Anonymous said...

Assalamualaikum Bro KomandoMelayu... kedatangan sedara dinantikan...

Kasi ajaq..puak2 Parti Ajaran Sesat & Parti Kencing Rakyat... jgn lupa kasi hentam itu sama 2 family dua Lim serta Kapal Pusing... ajaq cukup2 depa....bro kurang ajaran sungguh depa ni.. apa2 gua sokong lu bro.. demi agama, bangsa dan negara..

Anonymouz said...

Anon 909

Belit2 mamak pun sekurang2nya kita masih boleh boleh cari makan disini, tak perlu merempat ke negara orang.
PASberg apa ada? Melayu belit mengalahkan keling ada la? Kona sana kona sini, rosakkan agama dan fakta sejarah. Baik aku ikut mamak yang tak memandai2 dalam perkara agama, lagi pun dia sedara seIslam.

Anonymous said...

anon 101 ...

walau pon ramai rakyat yg terkorban di zaman british ....
tapi akhirnya dengan adanya puak puak umno pada zaman itu lah akhirnya kita merdeka ....

tidak dinafikan ...
apa kita bole buat pada zaman itu ..???
tok nenek awak pada zaman itu pon tengah buat apa ...????
jika pada masa itu tok nenek awak membantu mengamankan tanah bumi tercinta ini .... alhamdulilah begitu banggganya perjuangan mereka ...

anon 101...

kerana atas kesedaran bahawa kaum british pada masa itu ada yang mengambil kesempatan diatas kesempitan... ditambah lagi dengan komunis yang cuba mendontrin dan menjajah minda disamping memaksa ... malah lebih dasyat dan ramai lagi yang menjadi mangsa terutama org org melayu di kampong kampong dan yg tinggal di kawasan hutan ...((( batu kurau , perak ... baling, kedah ... tasek cini , pahang termasuk di daerah lain pada masa itu dan di zaman itu ))))
apa tok nenek kita bole buat pada masa itu ...?????? siapa yg akan membantu menjaga kampung pada zaman itu ....
lain laaaaa zaman sekarang ....
rukun tetangga .... polis komuniti ... jiran jiran ....
ramai yg boleh membantu ....

atas dasar itu lah .....
awak kene ingat ... pada zaman itu ...kumpulan yang menyokong pas ... buat apa ...?????
apa jasa kumpulan pas pada masa itu ...????

anon 101 ....
mungkin sebab anda dalam kategori anak merdeka ...
anda tidak merasa dan terasa ...
bahawa perjuangan kumpulan yang awak maki hamun selama ini lah yang banyak dan teramat banyak membantu .. dalam memperjuangkan kekuatan dan keteguhan bangsa melayu di tanah melayu ini ....
malah idea idea kumpulan pejuang dalam umno juga lah selama ini membantu bangsa melayu berada diatas puncak kejayaan ... sama ada dlm pendidikan ... profession ... kekayaan melayu ...dan banyak lagi .....

anon 101....
apa yang membuatkan anda begitu sakit hati dan membenci kumpulan umno ini ....!!!!?????

apa yang mereka sudah buat dan lakukan kepada anda atau keluarga anda ....????

apakah mereka datang menyelinap masuk ke dalam rumah ... menghunus benet dan mengancam keluarga anda ...????? apa yg membuat anda begitu membenci dan sakit hati ...???
apakah anda dan keluarga ada yang lapar dan kebuluran tak makan dalam rumah ...????

cuba lah anda berfikir dengan waras ....
perjuang umno dalam kerajaan begitu banyak sekali ....
apakah anda suka ....
uitm .. yg di huni oleh pelajar melayu dan bumiputera .. dibolot oleh bangsa lain ...
apakah anda puas hati institusi lain dipelopori oleh golongan mereka ...????
ingat ini bumi tanah melayu ....
mana kita nak pergi .. sekiranya kita ditindas ....
jika melayu singapora lari kenegeri tanah melayu kita ... dek tak tahan ditindas ....kita pula ...????
nak lari kemana ....????
apakah anda mahu ini semua berlaku pada anak cucu kita ...????
sudah memang tanah malaysia ini memang tidak dapat lari ... sedah sebati .. malah dimana pun dalam dunia ....
pemerintahan .. adalah berdasarkan pilihan majoriti dalam politik ...

selama ini kita org melayu mencapai majoriti lah .... yang secara tidak langsungnya... menang ... membuatkan kita memilih seorang ketua melayu ..sebagai PM ...
kumpulan majoriti itu ialah kumpulan yang bergelar UMNO ...

malah kumpulan UMNO ini ... selama ini bekerja keras membangun dan memajukan bangsa dan nama negara ... bersama dengan bangsa lain yg menyokong usaha UMNO ...maju bersama kaya bersama...

kalau hamba allah swt itu kaya ...
itu adalah rezekinya ...
anda tau bagaimana dia bekerja dan mencari pendapatan utk mengayakan diri dan keluarganya ..
begitu juga dengn anda ... takde sapa yg tau bagaimana cara anda bekerja utk jadi kaya ... dan bekemampuan hidup mewah ... ataupon seadanya ...

apakah anda berpuas hati jika kumpulan yang selama ini berjuang demi bangsa anda sendiri ...
terlungkup ....!!!!! yang secara tidak langsungnya ... menyeret anda sekali ke dunia yg terlungkup itu ......??????

Anonymous said...

United Mamak National Organization: UMNO.

Kesian ahli umngok. Bute2 kene tipu dek mamak.
Kat rumah ckp tamil, dpn org ramai ckp melayu. Konon nk ngaku melayu. Pastu auta je lebih. Umngok skrg bkn mcm umngok dulu. Jwtn tertinggi byk mamak yg pegang. Yg melayu nye jadi ahli je. Pigi dah! Kate ketuanan melayu, tapi bagi mamak bersaudara pegang jwtn dlm umngok. Mmg bongok lah korang ni.

Anonymous said...

Jom layan Movie Bukit Kepong kat TV 2, saksikanlah kejahatan dan kekejaman Komunis yang Musangka dan & Matu Sabun

Abangpi said...

Saya faham, pada mulanya beberapa orang Melayu seperti Mat Indera dan lain-lain adalah ikhlas mahu berjuang untuk kemerdekaan Tanah Melayu pada masa itu. tetapi landasan perjuangan yang terlalu kiri dan melampau telah menyebabkan mereka dipengaruhi oleh komunis dan sama-sama bersubahat dengan komunis. saya percaya tidak sewajarnya kita mencaci Mat Indera tetapi tidak wajar kita menyanjung tinggi beliau melebihi Sarjan Jamil. kita boleh bayangkan apa yang boleh berlaku jika ada 10 orang lagi Mat Indera dan apa yang akan berlaku jika tiada seorang Sarjan Jamil???

Saya ingin bertanya kepada orang yang condong menyokong Mat Indera, wajarkah perjuangan beliau dikatakan perjuangan yang benar? apa yang akan berlaku kepada negara ini jika ditakdirkan perjuangan Mat Indera berjaya pada tahun 1950?
lihat negara-negara komunis. tuan-tuan mahukah negara kita jadi negara komunis?

beliau mungkin berniat memperjuangkan bangsa tetapi jalan yang beliau pilih adalah salah.

Anonymous said...

kenap pas beria ia sgt sokong komunis ni....komunis itu komunis lah dimana isealoginya menolak seberang bentuk agama...pas nak sokong semua ni?islam ape ke pas ni?kalaiu dinilai sekrg pun pas menampakkan ciri2 berhaluan kirir sma dgn komunis dimana semua kerajaan buat selama ni semuanya tak betul...pas dah jauh tersesat hingga kan komunis yg menetang islam itu sendiri dia sokong..skrg belang pas baru terserlah..pas ni komunis

Anonymous said...

Org yang memecahbelahkan ummat Islam, bangsa dan negara...semua berperwatakan warak.

PAS sebagai contoh jelas. Sejarah kan sentiasa berulang2. Itulah sebab al-Quran itu banyak bercerita kisah2 ummmat terdahulu.

Musuh Islam kalau nak pecahkan ummat Islam, mesti dari dlm. Takkan nak suruh Perkasa pulak. Mestilah yg berperwatakan alim. Kerana mereka tau org Islam Melayu nie lebih menilai manusia melalui luaran... tengok luar dah cair...

Anonymous said...

Ini mesti Lim Kit Siang yang suruh Mat Chabu bela komunis. Dua 2 haramjadah.

Anonymous said...

tgok crita bukit kepong hari nih buat aku lagi bengang ngan puak2 pakatan...komunis memang celaka dari dulu...saki baki komunis kalau nak tau, dlam DAP tu la...cilaka puak2 nih...mat sabu kalau aku jumpa, aku rodok piasau kat perut ja...cilaka...pengkianat melayu...

Anonymous said...

Betullah tak payah kita salahkan atau banggakan Mat Indera tu...mungkin pada masatu beliau telah tersalah pilih dan diapun dah takde ...Kita doakan aje semoga diampunkan kesalahan beliau oleh Allah s.w.t...Kesian juga pada ahli keluarga dan sanak saudara beliau yang masih ada.Ini angkara Mat Sabu yang suka mengungkit dan menyakiti hati orang.Nak berpolitik janganlah babitkan orang yang dah takde....kenapa?? PAS dah kekurangan atau dah takde tokoh-tokoh contoh yang masih hidup ke??????Harap penyokong2 PAS ke BN ke PKR ke(yang Islam) cubalah duduk sejenak dan pejamkan mata dan beristigfar sejenak dan perhatikan kesalahan yang kita sendiri lakukan bukan orang lain lakukan insyaallah akan dibuka hatinya oleh Allah kelak.

komandomelayu said...

ANON 1013

UMNGOK?
KE KAU TU YANG BONGOK ASAL ANAK HARAMJADAH MCM NUAR JUBOR!

BURUK2 UMNO PUN MELAMBAK JUGA JASA KAT BANGSA MELAYU DARI PARTI PAS BODO DAN PUKIRAR KAU TU!

PAKATAN HARAMJADAH KAU LAGI TERUK SERAH AGAMA DAN GADAI BANGSA KEPADA KOMUNIS DAP!

Anonymous said...

SALAM BUAT MAT INDERA...
'JIKA NIAT MURNI MU MENYELINAP JADI TENTRA KOMUNIS NAK SELAMATKAN NYAWA MELAYU...SEMOGO KO DICUCURI RAHMAT

DAN DIBALAS SYURGA FIRDAUS

(siapa tahu niat m.indera..)

TAPI SECARA AKALNYA JIKA BELIAU ANTI KOMUNIS DAN MENYERANG BENCI SUNGGUH PADA KOMUNIS...DAH TENTU BRITISH BAGI DIA SENJATA LAGI UTK MEMERANGI KOMUNIS...

FULL STOP ..SEBAB MAT INDERA DIKEJAR BRITISH..SELEPAS PERISTIWA BKT KEPUNG..

PADA AKU MAT SABU DAH MEMANG STANDBY PRU. PADA 11november ni...

SEPERTI LKY...MAT SABU INGIN BERI MESAGE BAHAWA BELIAU SERTA BARUA2 SANGGUP JADI SPT MAT INDERA TU.. DLM KAMUS KOMUNIS MMG BYK MELAYU JD BARUA..


DAN JGN SEKALI2 LUPA TERLIPAT DLM SEJARAH MAT.INDERA ADALAH MMG ADA DI BKT KEPUNG..OLEH RAMAI PENULIS SEJARAH PELBAGAI SUMBER TERMASUK ADIK M.INDERA ...(tidak kira baik buruk niatnya)...

KITA PERLU GUNA HUJAH DIATAS SJ..YAITU. JIKA M.INDERA MMG KAKI BANTAI KOMUNIS..DAN MEMERANGI KOMUNIS. PASTI BRITISH BG WHATEVER SENJATA LG PADA BELIAU BG MENENTANG KOMUNIS..(DAN BUKAN MEMBURUNYA..)


WALLAHUALAM..

Anonymous said...

WARAK or waktu dia buat statement tu baru lepas minum ARAK?

MMG SIAL LA JANTAN DAYUS YG KUAR PERIOD(HAID)NI...
pejuang hamas...

Anonymous said...

Setuju 100% dgn anon 10.10.pembangkang melayu nie ada taik dalam otaknya agaknya.

belia benci barua said...

Komunis berperang dengan askar Melayu sampai tahun 1989.Malaysia merdeka tahun 1957.Selepas 1957 sampai 1989 komunis berjuang untuk apa?

Tak lain tak bukan komunis berjuang untuk menjajah Tanah Melayu/Malaysia.Hanya cina komunis dan barua2nya yg cuba spin konon2 komunis berjuang untuk kemerdekaan.

Statement mat sabu semata2 untuk mengampu cina yg memang menyokong komunis dan mahu chin peng ditabalkan sebagai pejuang kemerdekaan.Suara mat sabu adalah suara cina dap.

Dah lama dah cina2 menuntut supaya pengganas komunis diiktiraf sebagai pejuang kemerdekaan.Nah sekarang melayu2 barua dah menurut kata tuannya.Komunis pun komunislah asalkan umno jatuh.Biar cina perintah Malaysia asalkan bukan umno.Tipikal melayu barua..

Anonymous said...

Betul tu. Aku rasa sekarang nie, kita jangan terperangkap dgn "Melayu Barua" yg kini ramai berada di dlm PAS.

Sejarah itu berulang, kita kena memerhati dan belaajar dari sejarah.

Ini kerja DAP, tapi sebelum tu kita kena jatuhkan Melayu Barua mcm Mat Sabu nie.

Lepas tu kita monitor performance UMNO melalui NGOs dan suara bloggers.

Musuh Islam kalau nak jatuhkan Islam bukan sehari dua punya kerja. 'Pelaburan' diorg makan tahun..

Musuh akan bela diorg dari dlm universiti lagi. Spy2 mereka akan ikut dan lobi org2 ini dan mendoktrin falsafah perjuangan mereka. Ini yg terjadi pada Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

rosak agama jika org jahil seperti Azmin dan Marx Syabu mengiktiraf komunis sebadai idola mereka..dulu N Ajis pernah menggelar UMNO sbg komunis..nah skrg apa dah jadi..Allah dah balas balik atas mulut celupar badut nih..

Mat Sabun bintang 3 said...

Habis rosak punah parti ajaran sesat (PAS) kalau dulu sibuk berkokok kononnya memperjuangkan negara isle (hudud saja) kini dah jadi jatuh taraf jadi hamba DAPig & pemuja bapak komunis malaya chin peng. Jadi eloklah puak2 ajaran sesat ni tukar nama parti jadi Parti Ajaran Sosialis (komunis) dan bolehlah Karl Mat sabun Max jadi presiden baru PAS menggantikan Nik Najis Tak Nikmat yang dah tua bangka pun tak padam2 lagi

Takbir!!!!!!!!

Anonymous said...

Asal sahaja kenyataan dari kem pambangkang keluar jer... maka menyalak2 la juak2 khawarij fuckatan haram jadah ni menyokong membuter tuli... sampaikan najiskan pun boleh dikatakan jem yang boleh disapu pada roti..haittt ptuiiihhhh....mapuih la hangpa Fuckatan haram jadah!!!!!!!

ANACONDA said...

ASSMIN NI APA YG BOLEH D BANGGAKAN...

DAHLAH ANAK DERHAKA PD IBU...

MAKAN LENDIR BINI...

JANTAN MELAYU BERAGAMA ISLAM PALING DAYUS D BUMI MALAYA NI...

MUKA PUN MCM SUNDAL BELAKANG MATI...

SIAL KAU ASSMIN...

ANACONDA said...

ANON PUKIMAK 101 PM...

CUBA KAU SENARAIKAN ULAMAK YG UMNO BUNUH...

CUBA KAU SENARAIKAN PEJUANG2 MELAYU YG D UMNO BUNUH...

IKUTKAN AKU KAU DGN KETURUNAN KAU AKU PUN SANGGUP BUNUH...

WOII ANJING DAP AKA GEREKA KRISTIAN, YG BUNUH ULARMAK PENGANUT AJARAN SYAITAN SEPERTI FADZIL NOR & BUNYAMIN YAAKOB BUKAN UMNOLAH BABI...

ALLAH TAALA YG CABUT NYAWA2 PUKIMAK SONGSANG INI SB MULUTNYA LEBIH SIAL DARI MULUT SYAITAN...

KAU NAK SEBUT TOK KENALI, MAT KILAU, ROSLI DHOBI UMNO YG BUNUH...

PANTAT MAK KAU LA WEIII...

TAK ADA ALASAN LAIN LAGI KAU NAK SPIN KE...

MMGLAH AKAL, OTAK, BENAK DGN HATI KAU NI DAH HANCUR DEK D LANCAPI SI NUAR...

MAMPOS KAU NI LAGI BAIK...

BAJINGAN GAMPANG LU...

ANACONDA said...

ANON TONGONG 1013 PM...

WOIITT CIBAI...

BUTOH PAK HANG...

CIPAP MAK HANG...

HANG NI BABI...

ANACONDA said...

ANON KIMAK 909 PM...

WOIIITT CIBAI...

BUTOH PAK HANG...

CIPAP MAK HANG...

HANG NI BABI...