Sunday, September 11, 2011

PANDANGAN RAKYAT

Berdasarkan situasi politik sekarang adakah anda yakin pas mampu menewaskan umno pada pertembungan satu lawan satu PRU 13 nanti, baik di kerusi parlimen dan dun.
Published with Blogger-droid v1.7.4

206 comments:

1 – 200 of 206   Newer›   Newest»
Anonymous said...

jangan mimpi la pas nak menang

zsk69 said...

UMNO should worry about DAP. PAS is a spent force. They will loose big time in GE13. PKR is already non existance. DAP will use all the racial battle as they did in Sarawak.

Anonymous said...

tidak !! pas tidak akan mampu menang ! kalau bertambah pun kerusi pas cuma satu atau paling banyak dua tempat..

DAP ? mereka maintain ...mereka kerja tak ada istilah berhenti atau rehat , sentiasa menyerang dan bergerak siang malam walau dimana ,

pkr ? ada harapan ...untuk punah !!

tetapi ...jika BN lalai dan alpa, jika BN sengaja melemahkan diri dan cari penyakit, kemungkinan utk hilang kerusi amat 'mungkin' , sebenarnya bukan pembangkang yg kuat tapi BN yg lemah dan malas !!

Anonymous said...

mimpi buruk ....

pas akan.meneruskan pakatan dgn dap walaupun

kekuatan pas 10%. pkr30%. dap 60%...
'
sebab masa tu anwar akan gunakan skill bercakapnya utk menundukan 2 org boss pas...nik dan hadi...PAS JENIH MUDAH TERPEDAYA'SAMPAI BILA2... mAybe dia jenis mat indera mudah terkena...walau hati ada baik asalnya....

...ERR
GAP...PERMATUNG PAUH HARI RAYA XDE VIDEO KEE..

Tuan Tanah said...

aku yakin dgn apa yang dah dipertontonkan pada kita tentang kebodohan,ketamakkan dan kejahilan pemimpin2 pas insyaAllah umno akan menjadi pilihan rakyat..

kepada ahlul2 pas tolonglah jgn jadi bahlul lagi..cukuplah korang jadi bahlul sbb pilih mat sabu sbg tim presidsen

Anonymous said...

Watch out!!.....DAP! Chinese will vote for DAP, that NO Question already, so BN/UMNO plan your strategies correctly. MCA/Gerakan just ensure the members vote for BN.

Anonymous said...

pas?insyaAllah tiada masalah, tetapi yg menjadi masalah ialah DAP Laknatullah

Arif Omar said...

JANGAN MIMPILAH NAK MENAG. KELANTAN AJE BOLEHLAH CAKAP BESAR. ITUP[UN BE;LUM TENTU. BUNGKUS PAS DAN PR KALI INI

Anonymous said...

hanya melayu yang tak fikir panjang akan undi pas dan pkr. DAP perlu diberi perhatian kerana kempen cauvinis mereka boleh membahayakan masa depan negara. Jika PR menang GE13 (harap perkara ini tidak terjadi dengan izin ALLAH) DAP akan berkuasa dan akan terajang secara halus PKR dan PAS. Melayu PAS dan PKR hanya jadi barua DAP.

Anonymous said...

umno/bn JGN SELESA DULU dgn isu2 skrg yg memihak krjn.

1.sy berani ckp majoriti gol muda terutama pelajar ipt MENYAMPAH dgn umno/bn terutama dgn isu2 remeh spt ROSMAH, BERSIH dsbnya.mrk x nmpk dan x peduli dgn isu2 dasar. darah muda berjiwa memberontak dan inilah yg cekap digunakan pr.

2.sejarah pru12 dah dijadikan iktibar ke? pengundi tolak calon yg mcm mana? siapa LIABILITI? kenapa boleh nmpk lagi muka2 XBOLEH PAKAI yg X SEDAR DIRI kt kabinet?

pndpt peribadi, bknnya umno/bn bertambah kuat tp pr yg bertambah lemah.

(psss..ada ke pemimpin umno nk dgr suara AKAR UMBI mcm kita kt blog2 ni????)

Anonymous said...

.


SAMPAI KIAMAT PUN TAK AKAN DAPAT PAS LAKNATTULLAH MEMERINTAH MALAYSIA


.

Anonymous said...

Vote aku untuk UMNO/BN (PRU 13)
Aku akan pastikan itu. Kerana sebelum ini aku belum pernah mengundi since aku menjadi pemilih berdaftar 20 tahun yang lalu.

whiteorange said...

UMNO tetap pilihan Aku

DAP PKR dan PAS terutamanya , adalah cuma tong sampah ..

yang aku bimbang, bila golongan yang menyampah dengan kerenah dan kelemahan kerajaan, ditambah dengan calon bermasalah , ramai akan buang undi, sama ada undi rosak atau undi yang di buang ke dalam tong sampah seperti PRU 12 lalu ...

Jadi BN/UMNO jangan hanya semata mata bergantung kepada kelemahan pihak lawan ...

whiteorange said...

Its UMNO against DAP

Zaeydee said...

Perjuangan PAS tidak akan ke mana... umat Melayu Islam dah sedar siapa sebenarnya PAS ni kecuali pengikut totok mereka...nak menang pilihanraya tidak sekali...orang takkan undi PAS kecuali orang China mereka tetap pilih DAPig..tapi dengan siu komunis ni tak tahulah mungkin separuhnya daripadanya akan insaf bagaimana azab hidup di bawah komunis...orang2 muda Melayu InsyaAllah undi mereka kalau tidak totalpun...tiga suku untuk BN...PKR akan hanyut dalam pilihanraya kali ini...sebab pemimpin utama mereka dah beristirehat kat Sg.Buluh...InsyaAllah Selangor, Kedah dapat semula kat BN... kecuali P.Pinang....tapi kalau benarlah Gerakan nak bagi kat UMNO.. kawan rasa BN ada peluang nak menang...Kelantan.. payah sikit.. sebab ceh keting kuat sangat...PAS tak kuat pun..tapi cah keting tulah mala petakanya..pendek kata dalam pilihanraya akan datang BN menang besar akibat kesilapan parti pembangkang itu sendiri...itulah adanya...

Anonymous said...

aku rasa .. pas tak akan mampu menyaingi umno di kawasan mojoriti melayu

kalau majoriti cina .. mungkin kalah besar :)

Anonymous said...

BN menang..asal suma kite kerja kuat untuk memastikan kejayaan

Anonymous said...

PAS mungkin akan menang di kawasan2 tertentu yg calonnya mungkin diterima pengundi contohnya parlimen marang tetapi kebanyakkan kerusi pas sekarang akan hilang di telan UMNO dengan syarat org umno tidak cantas keting

Anonymous said...

Insyaalah dengan izin Allah umno terus berkuasa..pas hany dipergunakn oleh pkr Dan dap shj..ak ak terus menyokong bn..yg pasti 10 undi fmly ak akn berpihak kepd umno/bn..insyalah

Anonymous said...

On paper Umno/BN kelihatan selesa untuk terus memerintah. Namun semua ini hanya ALLAH sahaja yg tau.

Anonymous said...

zsk69 is so smart!

Anonymous said...

Kalau PAS PUSS PISS menang pun di KELANTAN.

Elok jugak tu, biar mereka terus mundur..atau pun yang sayang sangat pada PAS PUSS PISS boleh SEMUA pakat pakat berhijrah terus ke bumi Kelantan.

Aman damai orang Melayu, tak de gadoh bodoh lagi.

PASsesat said...

PAS bangsat.....boleh pegi mampos...hak tuiiiiiii

Anonymous said...

Pengundi Cina anggap apabila berbondong-bondong undi di berikan pada Dap, maka Dap akan duduk di kerusi PM? Ada siapa boleh ulas?

rakab said...

Secara keseluruhan, BN akan menang lebih 2/3 kerusi di parlimen.

Banyak kerusi parlimen Pas dan PKR akan berjaya di rampas oleh BN terutamanya melalui Umno.

Namun demikian DAP masih dapat mengekalkan kerusi yang dimenangi oleh mereka dalam PRU12 .

Pencapaian parti-parti komponen BN di semenanjung yang lain masih ditahap yang rendah,...kecuali MIC yang menunjukkan sedikit peningkatan ekoran politik dalamannya yang semakin reda.

Sabah dan Sarawak kekal menjadi deposit tetap kepada BN .

BN akan menguasai semua kerajaan negeri kecuali Pulau Pinang yang kekal ditangan DAP.

Manakala kelantan kedudukan ketika ini 50/50.

Maurajelawak said...

hahhha....adoi.....ada lg org UMNO yg yakin depa akan menang besar......
cer kite kaji......
penang.....BN.....bleh lupa la...
kelantan.....pun elok lupa la....
kedah.......malas nak komen ...cuba sembang dgn UMNO kedah....jgn tanya Pakatan....tanya UMNO....ok ke tak?
selangor...mungkn 50/50....
orang cina,india,kristian dan orang muda serta orang bandar totally tolak UMNO.....tengklah survey merdeka centre dgn keputusan mock poll (pru olok2) yg di buat baru2 ni.....ng 9 dan perak jatuh la bai...tanya pendapat org ditempat tu dulu bukan kita syok wat andaian sendiri.....anyway teori RAHMAN habis dah kot...hehehehheheh

Anonymous said...

Secara jujurnya, PAS dah tak mampu nak memberi sesuatu yang konkrit untuk rakyat secara keseluruhannya untuk menyokong mereka.

Yeah, mungkin terdapat dibeberapa tempat rata - rata mereka masih akan menyokong PAS, Tapi itu tidak bermakna PAS mampu mengalahkan UMNO dalam skala yang besar.

Kita perlu lihat cara PAS skrg, dan saya sebagai orang melayu beragama ISLAM berani mengatakan, PAS hanya menunggu masa untuk dihancurkan, bukan kerana Pihak lain, tapi kerana Pemimpin mereka sendiri.

PAS sudah tidak relevan lagi untuk mengencing rakyat Msia, khususnya orang Melayu beragama Islam, kerana mereka sudah tersesat jauh dalam memperjuangkan dengan apa yang mereka katakan di dalam manifesto/perlembagaan parti mereka.


Silap - silap, kelantan pun PAS akan hilang pada PRU akan datang.


Kesimpulannya,

PAS vs UMNO = UMNO.

Selagi katakan,

PAS adalah kuli, dan PAS bukan lawan UMNO.

UMNO perlu lebih fokuskan DAP.

Kerana DAP adalah mastermind disebalik Pentadbiran PKR dan juga PAS.

tamingsari said...

Asalam GAP,

Posting malamni mcm melepaskan batok ditangga je. Kita nak peluru hidup bukan peluru kapor. Biar sedap balon si komunis isle.

Anonymous said...

PAS MELEPAS...

Anonymous said...

Kalau PKR terkeluar dari tajuk perbincangan apakah Pas mampu menjadi lebih menyerlah pada PRU 13berbanding Dap?

Kalau Pas lebih menyerlah, mahukah penyokong Dap menerima seadanya atau para penyokong Dap ada strategi yang mana pengundi dari kalangan majoriti tidak tahu?

Anonymous said...

PAS dan PKR tiada lagi di hati melayu.....hu..hu..dulu pernah sokong perjuangan mereka.

Pengundi cina akan Sokong DAP...cuma cina establishment sahaja akan undi BN.

BN tak boleh selesa, kena bijak letak calun. jika Majoriti 60% melayu letak calun UMNO, jika tidak pembangkang menang. komponen kena bekerja keras, jangan pula nak tuntut kerusi selamat sahaja agenda.

Kedan dan Selangor akan kembali kepada BN. Pulau Pinang sengit. Kelantan Bn akan menang. Orang kelantan tolak komunis. Ramai mok cik, pok cik sana tokse PAS gara-gara dah hilang prinsip perjuangan.

rakab said...

DAP akan menang dikerusi tradisi mereka dibandar-bandar yang bermajoriti cina.

BN akan menang dikerusi bandar yang bermajoriti melayu.

Anonymous said...

Komen aku mudah, dengan keadaan situasi skrg ni, klu PRU 13 dilangsungkn, Pas akan kalah teruk dan Umno/BN pulak masih tak dapat kekalkn majoriti 2/3 kerusi parlimen.

Anonymous said...

pas akan kecundang di semua kerusi termasuk negeri kelantan kerana pas tak layak menjadi pemerintah negeri mahu pun negara pas telah banyak merosakan islam dan bangsa melayu itu sendiri pas tak layak guna parti islam semalaysia yg layak parti auta saja.

Anonymous said...

terus terang aku lebih takut dap dari pas...pas melemahkan sokongan akar umbinya...tapi dap lebih taktikal... ada 'memberLeak' bg tau dap dah mula catur2 kemenangan..mrk dah berani pindah2kan alamat pengundi.. harap bn ambik serius..

apa lagi tektikal dap?? merisaukan aku la..?

aku sgt berharap berita mcm 10 keluarga istihar keluar pas Gap mesti beri perhatian lebih berat..Ramai bekas2 polis GAP MESTI LINTAS LANSUNG BICARA HATI MEREKA..TAK DAPAT TOLAK POLIS ADA SIMPATI PADA PAKATAN NI..

MEREKA LUPA TU DAP BERHALUAN KIRI..

Anonymous said...

Undian dari puak minoriti hanya beralih dari parti minoriti dalam BN kepada parti pemurtadan dalam pakatan rakyat.

Cumanya apakah peralihan undi tersebut mampu meletakkan parti pemurtadan pada kedudukan paling atas dalam pakatan rakyat?

Kalau percaturan pengundi dari kalangan minoriti masih tidak mampu menaikkan kedudukan parti pemurtadan, tidakkah itu bermakna apa yang pengundi minoriti kejar tidak dapat dan yang dikendong berciciran?

ybspenang said...

Boleh ,PAS menewaskan BN jika BN meletakan calun-calun yang tidak digemari oleh pengundi-pengundinya,dan lain-lain perkara seperti masaalah dalaman.Dimana sikap pengundi PAS pula mereka hanya menyokong PARTI bukan menyokong calun sedangkan penyokong BN pula hanya menyokong calun saja.Oleh itu BN harus berhati-hati meletak calun.Dari YBSPENANG.

rizal said...

PENDEK KATA...PAS SKRG LIBERAL....PAS LEBIH PENTINGKAN UNDI KAFIR SANGGUP GADAI KALIMAH ALLAH PADA KRISTIAN DEMI UNDI NIK AZIZ SETUJU...HADI AWANG PUN SETUJU...KES MURTAD..PULAK..SEPATUTNYA MUSTAPA ALI...SAMA2 MENCARI JLN PENYELESAIAN...UTK BANTERAS GEJALA MURTAD TAPI SEBALIKNYA MUSTAPA ALI TUDUH UMNO DALANG DLM ISU INI...NAMPAK SGT PAS TAKUT HILANG UNDI KAFIR KPD MEREKA.....byk janji pakatan rakyat tk tertunai....di selangor.....nak harap air free...bkn semua dpt...umah flat langsung tkde chance.....aku masiih simpan lagi flyers pakatan rakyat...sblm pru12...antara janji2 pakatan nk hapus cukai tanah, kurang cukai pintu....bantuan pd ibu2 tunggal...semua tu tk tertunai.....cakap byk pun tk guna,...yg pasti ...pru13 aku akan undi bn....inilah pertama kali aku undi setelah melihat pentadbiran kerajaan negeri selangor byk di control DAP.....BENGHOCK MATI BUNUH DIRI ..TAPI..PAKATAN RAKYAT SPIN CERITA KATA SPRM...YG BUNUH...JGN INGAT RAKYAT BODOH.....DEMI ALLAH AKU TELAH MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI BARU.....DAN MENJADI AHLI UMNO...SECARA ONLINE..INSYAALAH ATAS KESEDARAN AKU....AKU AKAN UNDI BN....

rakab said...

Anon 9.23,

Survey Merdeka Centre tak berapa tepat !. Respondennya hanya 1000 orang lebih saja.

Survey yang dilakukan oleh jentera peti undi BN adalah lebih menyeluruh, lengkap dan lebih tepat.

Ianya merangkumi berjuta-juta pengundi di seluruh negara.

Anonymous said...

Justeru, kalau pengundi minoriti sanggup berdepan situasi: "yang dikejar tidak dapat, yang dikendong berciciran" atas sebab-sebab mahu jadi lebih dominan dalam serba serbi, apakah pengundi majoriti juga akan terikut-ikut dengan perkara seumpama itu tanpa menyedari 'ada udang di sebalik batu'?

Majoriti pengundi dari kalangan majoriti tidak mungkin terikut-ikut rentak permainan pengundi minoriti tetapi mungkin ada segelintir yang sanggup jadi jurujual semata-mata mendapatkan keuntungan dan kalau jualan tidak laku sanggup pula menjual diri kepada parti Dinasti asalkan matlamat fulus menghalalkan cara?

Anonymous said...

puak lakhanat pas takkan dapat mengatasi umno kerna puak pas ni ada pemimpin bangang iaitu MAT SABU...

nama glamer MAT SABU ialah MAT SABUTUH...selagi barua ni ada dan diganti dgn sapa pun takkan dapat menang walau mengadakan demonstrasi sampai ke 10000000.0...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Yahuduh Asia akan mengundi parti yang dapat memenuhi semua nafsu-nafsi iaitu sama seperti Yahuduh Asal yang pasti mengundi parti yang dapat memenuhi tuntutan nafsu-nafsi mereka di Timur Tengah.

Ular Menyusur Akar said...

tamingsari,

Betullah, GAP sekarang juga play safe, he...he....Dia sekarang lebih banyak tanya dari beri penjelasan. Tapi lebih baik dari mat sabu yang berkata "no komen".

Anonymous said...

PAS gerenti menang 100% itupun hanya kat kawasan pemimpin utama mereka seperti Nik Aziz, Mat Sabu dll. Manakala, di kawasan-kawasan lain semuanya kalah. Di Kelantan, PAS masih menang, tapi setakat menang tipis je.

Pulau Pinang dan Selangor dikuasai oleh DAP sebab bandar-bandar besar majoritinya adalah Orang Cina. MCA dan Gerakan terlalu lemah untuk melawan DAP.DAP akan muncul sebagai kuasa baru dalam pakatan pembangkang. Malah lebih kuat daripada PRU12.

PKR pula berkubur tanpa batu nisan. Tiada siapa yang mahukan PKR atau yang sanggup memberikan undi kepada PKR. Namun, seperti yang dijangka, kerusi PKR masih lagi selamat terutama untuk kepimpinan utama PKR seperti Azizah, Izzah, Nuha, Azmin dan lain-lain. Anwar ? hehehe...

Kesimpulannya, UMNO dan BN akan menang besar dalam PRU13 nanti dengan majoriti yang lebih besar dari PRU12. Ini kerana Orang Melayu yang pernah kecewa dengan UMNO, akan kembali ke pangkuan UMNO setelah kecewa dengan PAS dan PKR.

Anonymous said...

Bayangkan apa yang tinggal untuk anak watan kalau meritokrasi mutlak diamalkan oleh pembankngang walhal bapak demokrasi dunia (As) sendiri tidak mengamalkan meritokrasi mutlak di persada global demi menjaga kepentingan Uncle Sam jua?

Kalau As sendiri amalkan meritokrasi berpilih-pilih makanya tidakkah "the rest of the world" nampak bahawa perkataan "change" hanyalah sekadar slogan untuk terus menambat sokongan terhadap Uncle Sam? Justeru dalam konteks tempatan, bukankah itu yang dibawa oleh pembakngang?

Anonymous said...

Jom Layan Movie Bukit Kepong kat TV 2. Geng-geng Musangka yang kejam satu masa dulu...

Komunis lakhanat

Anonymous said...

Ah Sai nama lama itu Musangka....hahaha dipetik dari Movie Bukit Kepong TV 2.

Orang Sembahyangpon komunis tak suka....jahat betul la Sedara mara musangka dan Mat Rembat bini orang

Anonymous said...

Mari tengok Kezaliman dan kejahatan Komunis kat TV cite Bukit Kepong tu..

Mat Sabun@121 & Musangka mesti tengah layan Cina Doll sebab tak suka movie nieee

Reza aljunaid Post said...

Dulu alam PRU12, rakyat marah pada kelemahan dan keangkuhan Paklah dan menantunya...khairy...isu paklah tidak hormat mantan PM tun mahathir..sebabkan pengundi muda marah...isu bonus 59 tahun merdeka..paklah buat kedekut tapi jambatan bengkok rugi 100 juta ..

zaman najib dan muhyidin ni ... aku nampak okey dah..tapi ada juga isu nahas macam isu 6% caj prepaid...isu kelewatan perbicaraan liwat anuwar...isu rumah terbengkalai...isu murtad... itu barangkali isu melayu...

isu cina pulak...bila mana mereka nampak umno semakin kukuh...maka mereka pun takut juga...jika mereka pilih pembangkang...alamat susah mau cari makan ... najib boleh tolong mereka...tapi isu pendidikan ... cina liat nak sokong sekolah kebangsaan...ini cabaran...

isu india pulak ... mereka dah berbulu dengan anwar berahim...penipu besar...najib pun boleh tolong mereka... cuma isu kerusi...kerusi india tak cukup majoriti...tapi nak kerusi lebih..

isu sabah dan sarawak pulak...kerjaaan pusat tiada masalah labur wang banyak kat sana..banyak projek besar naik...kemudahan awam pulak semakin bagus...

harapan pakatan haram rakyat sebab tak daftar... peluang DAP agak cerah ...cina memang perkauman...tapi peluang PKR ... aku konfem...hancur luluh...isu pemilihan PKR telah sebabkan nanahnya semakin besar... peluang PAS pulak....agak tipis...rakyat tengok PAS dipimpin mangkuk hayun dan dilihat macam nak punahkan Islam dan Melayu ... dilihat dah jadi kaldai DAP dan PKR... agak tipis peluang mereka nak kekal...

Kedah,Kelantan, akan jatuh semula ke tangan BN...sebab rakyat nak test najib 5 tahun...

selangor pun akan jatuh ke tangan BN...tapi agak sengit ...faktir undi cina DAP ....tapi jatuh juga...dan kembali semula ke tangan UMNO BN...

nasib anwar dan anak bininya akan jadi seperti muamar gadafi...hosni mubarak...sebab rakyat tersangat meluat dengan tingkah lakunya ...

di kampung masih kekal undi umno BN...di bandar...sengit...majoriti tipis..tapi UMNO BN diyakini menang..

rakyat akan buat transformasi..nak bersihkan pebangkang yang tahu merosakkan negara sahaja ...

jangan buat najib dan BN bongkak dan lalai sudah lah ... rakyat nak slogan rakyat didahulukan itu diaplikasikan 100%...

mampukah najib, umno dan BN ...

Malaysia boleh...syaratnya umno tak boleh tamak, angkuh, gaduh sama sendiri...lupa daratan...

habis sapa nak jadi pembangkang..? anwar tak leh harap..aku harap karpal dan kit siang boleh jadi pembangkang..sebab mereka ini cerdik sikit..tak macam mat sabu...hadi..nik ajis..anwar...bodoh macam lembu....pandai cakap saje....tapi ekor gelumang najis...tapi politik mereka agak kelas juga...politik putar alam...putar belit..

rakyat akan susah jika mereka jadi ketua...

Anonymous said...

negeri2 yg 'sengsara' di bwh pas mcm selangor dan penang pengundi sudah bukak mata.
rakyat dah nmpk & muak dgn sikap pas di sini.
tp penang ssh sket sbb majoriti bkn melayu.

sabah, sarawak blh menang lg.ttp jumlah kerusi tidak mcm dulu.n9,johor,perlis,boleh lg menang.perak mgkn ssh skit.perak undi cina pd DAP.undi melayu berbelah bagi.
kedah 50/50.t'ganu boleh menang gak.kelantan x bole menang lg.

BN xde isu gmepak lg nk jatuhkan pas.PKR bkn popular lg mcm dulu.pas kelebihan sentimen agama sentiasa menjadi bahan penarik walaupon bersifat kosmetik semata2.

Melayu Perak said...

demografi selangor adalah :-

Jumlah penduduk Negeri Selangor pada tahun 2010 adalah sejumlah 5,462,141 orang. Peratusan mengikut kaum adalah Bumiputera sebanyak 57.1%, Cina 28.6% , India 13.5% dan lain-lain sebanyak 0.8%. Dari segi anutan pula, Islam merangkumi 57.9%, Kristian 3.8%, Buddha 24.4%, Hindu 11.6% dan lain2 anutan 2.3%.

adalah dijangka bn menang besar disini

demografi pulau pinang adalah :-

Kelompok etnik Cina: (41.7%), Melayu: (41.3%), India: (9.8%)

adalah dijangka bn menang 52% pr 48%

demografi kelantan adalah :-

Berdasarkan pada Bancian Tahun 2000, Kelantan mempunyai seramai 1,313,014 orang penduduk. Kaum Melayu merupakan kaum yang terbesar dengan 95%, diikuti dengan kaum Cina 3.8%, kaum India 0.3% dan lain-lain kaum 0.9%. Berdasarkan bancian tersebut, 95% beragama Islam, diikuti dengan agama Buddha 4.4%, Kristian 0.2%, Hindu 0.2% dan lain-lain agama 0.2%.

adalah dijangka bn menang 60% pr 40% disini

demografi kedah adalah :-

Kebanyakan penduduk Kedah adalah orang Melayu, dan sedikit orang Cina dan India. Anggaran populasi mengikut kaum pada 2003 ialah: Melayu (1,336,352), Cina (252,987), India (122,911), Bukan warganegara (35,293), Lain-lain (27,532).

adalah dijangka bn menang besar disini

lain-lai negeri seperti status quo umno menang besar....

Anonymous said...

Pembangkang melatah apabila pasukan keselamatan Mesir menghalang pendemo di Dataran Tahrir.

Soalnya apakah pembakngang juga melatah apabila pasukan keselamatan Mesir menghalang pendemo di Kedutaan Israel?

Tidakkah ini menunjukkan pembakngang bersikap hipokrit dalam tindak-tanduk asalkan ianya menguntungkan?

Makanya, apa impaknya kalau pembakngang yang hipokrit ini diberikan lebih banyak kerusi?

Anonymous said...

Aku harap BN dapat balik negeri Kelantan. Banyak infra di Kelantan dah uzur dan perlukan upgrade. Aku harap lebih banyak jalanraya diperbesarkan bukannya patung berhala diperbesarkan. Aku memilih perkembangan agama Islam mengatasi kemajuan ekonomi. Tapi Kelantan sekarang ni dua2 pun bermasalah. Aku harap BN boleh bawa agama dan kemajuan di Kelantan.

ada aku kisah said...

.


PAS AKAN PUPUS MACAM ZAMAN DIANASOR....YANG TINGGAL TELOR2 PAS JER UNTUK KAJIAN PARA PEMINAT SEJARAH POLITIK....PKR LANGSUNG TAK MEMBANTU DALAM PAKATAN....TENGELAM MACAM KAUM LUTH....

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Bangsa cina pon dibantai ...kejam betul Komunis nie

Tapi Komunis hari ni bantai Cina Doll la plak hikhikhik

Anonymous said...

kalau calon pas menang pun biarlah calon yg cerdik spt MP hulu langat,yg
bengong mcm mahfuz,mat sabu,dr Rani khalid samad,nik aziz dan badut2 yg lain biar terlungkup dan dimalukan dgn undi yang tak seberapa

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Komunis bakar bas kat Langa....

Kejam betul la komunis ni.

Kalau dia berkusa hari nie mau dibakarnya semua orang yang tak sokong dia....JAHAT TAHAP GAMPANG

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Kwan Pin ... nilah nama salah seorang komunis JAHAT dalam peristiwa Bukit Kepong.

Hari ni Kwan Pin dah tak ada yang ada Kwan PAN, Musang Pin & Mat Kwan....

Anonymous said...

Orang bukan Melayu kena faham penolakkan Melayu terhadap Komunisme bukanlah penolakan mutlak tetapi penolakkan atas dasar situasi dan ketika.

Islam itu adil dan seimbang dan sebab itu Islam berada di tengah-tengah antara sistem demokrasi kapitalis dan sosialis mutlak.

Bersyukurlah kerana negara ini mengamalkan sistem demokrasi terkawal dan raja berperlembagaan yang mama merupakan sistem terbaik di dunia di kedewasaan ini.

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Komunis kasi letop Jambatan...


Kalau hari ini dia berkuasa mau diletopkannya Jambatan Pulau Pinang.


JAHAT Melampau

Anonymous said...

rizal harap scan flyers tu dan upload hosting mana2...
atau forward kat gap kasi Sentak! teluq mrk..

TRINGIN AKU NK BACA...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Komunis tembak orang dia sendiri...

Nilah yang diamalkan oleh komnuis d zaman kita...mau kasi hancur agama dan bangsa sendiri

ada aku kisah said...

.

MACAM MAT SABU JUGAK BAKAR HATI DAN PERASAAN ORANG MELAYU

.

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Askar Malaya menyerang Komunis dengan penuh berani...


Semanagat inilah yang kita perlukan untuk menentang Komnuis Jahat d zaman ini

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Talibarut Komunis tengah minum kopi perati balai polis bukit kepong dengan pandangan yang amat jahat tengah nak rancang kejahatan la tu...

Masa ni aku tak perlu bagi tau korang sapa talibarut Komunis....mereka bukan minum depan balai tapi selalu gi masjid atau surau membuat fitnah

Anonymous said...

nak.tanya kat tv skrg ada movie buit kepung ke tv beraa

Anonymous said...

TV 2

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Komunis buat tanda-tanda pelik kat hutan untuk rancangan jahat mereka

Masa ni tanda-tanda pelik tu dah bertukar menjadi sepanduk BERSHIT

Anonymous said...

melayu perak 1020pm,

aku akan sedekah beras kat org susah sebanyak 10 kampit kalau bn menang kembali di pilau pinang.kalau aku lupa ko tolong ingatkan aku bleh?

aku harap sangat apa yg hang kata tu jadi kenyataan.

rasa best bila tengok melayu padat dalam penang time raya.bangkai tak berani nak angkat muka...

pejuang hamas...

Melayu Perak said...

GOMBAK, 11 Sept — Pemimpin PKR dan DAP tidak melihat pendirian PAS bahawa jawatan perdana menteri dan timbalannya akan disandang oleh komuniti Islam sebagai isu “serius” sambil menegaskan, perkara itu masih belum dibincangkan oleh kepimpinan Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun menurut mereka, terdapat satu konsensus antara tiga parti itu bahawa jawatan perdana menteri akan diberikan kepada pemimpin Islam parti perikatan itu.

Malah kata mereka, semua pihak telah bersetuju Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah calon terbaik mengetuai kepimpinan negara sekiranya berjaya menawan Putrajaya.

“Itu sekadar pendirian PAS bukan Pakatan Rakyat kerana kita masih belum berbincang sampai ke tahap itu.

“Kita perlu lihat apa konsensusnya, adakah ketua pembangkang sekarang merupakan dari parti yang majoriti dalam Pakatan Rakyat, parti yang majoriti adalah DAP tapi pendirian Pakatan Rakyat adalah Anwar adalah ketua pembangkang, lazimnya ketua pembangkang dipilih berdasarkan parti yang majoriti atau kerusi majoriti,” kata Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail kepada The Malaysian Insider ketika ditemui pada Hari Terbuka PAS sempena Aidilfitri di Taman Melewar di sini.

Sementara itu, Ketua Pemuda DAP Anthony Loke turut memberi jawapan yang sama bahawa dua jawatan tertinggi negara masih belum dibincangkan.

Bagaimanapun beliau berkata, “tidak menjadi kesalahan” untuk Melayu-Islam memegang kedua-dua jawatan itu.

“Walaupun ia tidak disebut atau dibincangkan tetapi realiti politik adalah perdana menteri itu mesti Islam.

“Pada masa yang sama, tiada apa yang boleh menghalang kita mempunyai lebih daripada seorang timbalan perdana menteri... kita tidak perlu berfikiran sempit,” katanya. - MALAYSIAN INSIDER, 11 September 2011


Belum apa-apa lagi sudah bermula episod cantas-mencantas, downplayed antara parti pembangkang.

Hmmm ... kempunan nampak gayanya Hadi Awang mahu diangkat menjadi Timbalan Perdana Menteri.

PAS mahu Hadi Bawang menjadi Perdana Menteri ataupun Timbalan Perdana Menteri ...PKR mahu Anwar 'Peliwat Tegar' Ibrahim dinobatkan sebagai Perdana Menteri ... DAP? Of course Lim Kit Siang ditabalkan sebagai Timbalan Perdana Menteri! ... silap gaya Backdoor Perdana Menteri!

Belum tentu menang balik 76 kerusi parlimen PRU13 nanti dah bergaduh bertekak siapa menjawat jawatan apa!

Barisan Nasional? ... Dari dahulu sehingga kini, Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri tetap seorang berbangsa Melayu dan beragama Islam ... tak kecoh pun! Biasa tu Bro!

Agak malang ... penyokong pakatan haram yang akhirnya tercengang dengan gelagat pemimpin pembangkang. Kasihan ... Kah kah Kah!

tengoklah belum apa-apa dah bergaduh....

bila pru13 letak pulak calon masing-masing akan adanya 3 penjuru ...ini yang akan menjahanamkan lagi pr....

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Teck Sai satu lagi nama penjahat Komunis yang buat cerita anak jatuh perigi .... saja nak masuk balai bukit kepong nak tinjau balai sebab nak jayakan rancangan jahat komunis menyerang balai bukit kepong

Kebelakang ini ramai Teck Sai baru...korangpun tau sapa

Anonymous said...

InsyaAllah...UMNO akan menang. Pas hanya menang sorak, kampung tergadai. Perintah negeri Terengganu hanya sepenggal kerana pemimpinnya macam orang gila rampasan perang...tutup sana, kunci sini, rampas sana, rampas sini...bercakap seolah-olah parti yang betul...inilah yang saya lihat dinegeri saya, Terengganu. Apatah lagi dengan pemimpin pas sekarang yang hanya bernafsukan jawatan semata-mata.....

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Komunis dah mula menyerang Bukit Kepong.....

Saudara-saudara ku saksikan lah kejahatan Komunis ini. Inikah idealogi yang diagung-agungkan oleh Mat Komunisss...Bangsat sungguh mereka ini

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Anak-anak perajurit2 bukit kepong didalam ketakutan....isteri2 pejuang iini terus berdoa agar dilindungi tuhan.

Allahuakbar....kekejaman komunis ini tidak mengenal kana-kanak atau wanita....zalim sungguh mereka ini

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Isteri2 pejuang bukit kepong terus mambantu menghulukan senapang dan peluru dalam keadaan anak-anak mereka menangis ketakutan.....

Tabah sungguh mereka ini....mengapa pihak yang cuba merendah-rendahkan pengorbanan mereka

Anonymous said...

rata2 kawan2 saya sendiri yg dulu aas pagar dan yg dulu tegar dok sokong pembangkang dah semakin menjauh skrg ni. kebykkannya dah naik meluat tgk cara pembangkang bermain politik,,, sampai ada yg cakap... "Aku tak sabar betul tunggu najib isytihar PRU13... aku tak sabar nak tebus balik kesalahan aku yg lepas tu. Aku dah mual tgk pembangkang kat Malaysia ni. Tak habis2 menjatuhkan intergriti org lain tapi bekerjanya tidak"

saya tak mengada2kan ungkapan tersebut. itu kenyataan dan saya berharap lebih ramai lg rakan2 saya yg atas pagar atau yg dahulu tersilap membuat pilihan, agar melihat ke hadapan dan memikirkan masa hadapan generasi akan dtg. Pilihan kita hari ni bukan hanya utk kita tapi lebih kpd anak2 dan adik2 kita yang masih muda...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Komunis nak Polis serah diri....

d zaman kita yang tak suka sangat ngan polis adalah puak-puak pemuja komunis nilah. Sama saja perwatakan dari dulu sampai sekarang

Anonymous said...

lepas tengok cite Bukit Kepong ni tentu ramai yang akan tinggalkan PAS.

Bye-bye PAS

Anonymous said...

pas masok longkang taikkkk......!!

Anonymous said...

anjing pas tak ada tak syok komen

Anonymous said...

kalu anwar jd pm _-adakah pas ganti umno?

pm tpm mesti islam adkah boneka melayu(islam) dap buleh jadi pm?

kalu pkr minority buleh pm..adakah pas minority buleh jadi pm

SIAPA PM ke2 dan ke3..IKUT PARTI KE IKUT BANGSA ATAU AGAMA?? KALU IKUT AGAMA ADAKAH LKS BOLEH JADI PM??

ADAKAH CHIMPENG TETAP AKAN DIBAWA BALIK??
ADAKAH. CIMPENG MASUK ISLAM BULEH JADI PM?


JAWAB PAS BODOH...!!!! Kita org tau jwb korang meati bodoh..silap2 jwb umno jugak yg salah...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Polis tak akan menyerah walau apapun yang akan terjadi .... inilah ungkapan pejuang2 bukit kepong terhadap Komunis yang nak mereka menyerah diri...

Semangat ni kena ada pada kita....bukannya menjadi ppengkhianat bangsa macam Mat Pengkhianat tuuu

Anonymous said...

Kenapa rata2 mengatakan DAP ada peluang besar untuk menang berbanding PAS dan PKR? Jawapan aku mudah ajer...sb DAP ada bela dua ekor anjing Bulldog yg jinak yg sedia berkorban jiwa dan raga. Diberi tulang dan taik pun mereka sedia memakannya

asaklate said...

salam semua..

sedikit cadangan pada GAP dan blogger kerajaan yang lain.

apa kata mula susun semua auta-auta puak PR yang selama ini digunakan oleh mereka untuk menghentam kerajaan, termasuklah janji-janji hamPAS mereka untuk membawa rakyat ke BULAN dengan ROKET mereka.

balas auta mereka dengan fakta berserta bukti yang kukuh dan tepat untuk mematahkan auta-auta mereka.

ini sebagai persediaan untuk pihak blogger pro kerajaan untuk menghadapi perang saraf pilihan raya.

walaupun mungkin ada sesetengah pihak dalam kerajaan (sebut BN), tidak menghargai / mengiktiraf peranan blogger pro kerajaan, setidak-tidaknya ini adalah peranan yang boleh dilakukan oleh blogger pro kerajaan dalam usaha untuk memastikan rakyat tidak lagi terpedaya dengan puak-puak PR ini sekaligus memastikan tanah tumpah darah kita ini selamat dari nafsu-nafsu serakah PR ini.

Anonymous said...

Orang2 PAS tengah tengok Movie Bukit Kepong sebab nak belajar sejarah bukit kepong yang sebenar.

Sebab tulah Musangka tak tunjuk belang

Anonymous said...

jom layan......tv2 peristiwa bkt kepong!!!!!!komunis sedang mengganas serang balai!!!!!

Anonymous said...

tak habis2 lg ameno nak menang dlm pru 13. lawak la ameno ni.siap bg statistik penduduk lg.jgn syok sendiri la woi.kah,kah,kah, kedah,kelantan,penang dan selangor umno menang.kah.kah,kah,...x sebut pon pasai neeri perak, perlis dan terengganu yg kucar-kacir la ni...hahahahah

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Isteri pejuang yang mengendong anak cuba mendapatkan suaminya yang tertembak telah turut ditemabk oleh Komunis....

Jahat Betul komunis ini mengalahkan kejahatan IBLIS

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Seorang lagi iisteri pejuang bukit kepong mati ditembak komunis, kesian anak-anaknya meratapi jasad ibunya. Darah isteri pejuang ini pula terjatuh dimuka suaminya yang sedang berjuang...

Mengapa perjuangan & Pengorbanan seperti ini menjadi senda gurau manusia bernama MAT SABUN...

sedih tengok pengorbanan pejuang bukit kepong

Anonymous said...

Kenapa rata2 mengatakan DAP ada peluang besar untuk menang berbanding PAS dan PKR? Jawapan aku mudah ajer...sb DAP ada bela dua ekor anjing Bulldog yg jinak yg sedia berkorban jiwa dan raga. Diberi tulang dan taik pun mereka sedia memakannya September 11, 2011 11:11 PM
>>>>
Bang jwb dia ilalah signal terbesar ialah

LKY MERONDA PUSING MESIA JUMPA PEMBANGKANG...

MASATU PAKLAH CUKUP BODOH...LETUPKAN SAJA JANBATAN TAMBAK JOHOR..ITU CHIMPENG MESIA YG LARIK KE SINGPORK..DIA JADI MATA TELINGA CHIMPENG!!

DAH MELETOP BUAT JAMBATAN BENGKOK ..MESTI LKY JERAN NAK DATANG BUAT JAHAT KAT MESIA NI...


ADATAK KITA DR.MAHATHIR KA DATANG SINGPORK JUMPA PEMBANGKANG2 DEPA
CINA KAT MANA2 KORANG AJAK

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Sekali lagi Komunis nak Polis serah diri..tapi pejuang bukit kepong tetap tidak tunduk pada pengkhianat ini

Anonymous said...

tukang updat bukit kepung

tolong amik gambar skali

rakyat nak tengok

Anonymous said...

tukang updat bukit kepung

tolong amik gambar skali

rakyat nak tengok

Anonymous said...

Dalam PRU13 nanti, akan menyaksikan UMNO vs DAP yang merupakan dua kuasa terhebat yang jugak merupakan parti politik terkuat.

DAP diperkukuhkan dengan sokongan akar umbi Orang-orang Cina dan Persatuan-persatuan. Tak terkecuali juga dengan sokongan secara senyap-senyap daripada ahli-ahli MCA dan Gerakan.

UMNO mendapat bantuan dari parti komponen BN dan Orang-orang Melayu. Tak lupa juga kepada ahli-ahli PAS dan PKR yang kecewa dengan parti masing-masing dalam membela hak-hak Orang Melayu. Mungkin boleh dikatakan PRU kali ni akan memperlihatkan UMNO telah berjaya membina kubu yang paling kukuh jika nak dibandingkan dengan PRU-PRU sebelumnya.

PRU kali ini jugak bolehlah dianggap sebagai buku bertemu ruas. Racist Melayu (UMNO) akan melawan Racist Cina (DAP) one by one. Kedua-duanya diakui memang kuat dan hanya nasib aje yang boleh merubah keputusan pilihanraya.


PRU13 jugak akan menenggelamkan parti PAS dan PKR kerana kedua-dua parti tersebut dilihat tidak bermaya dalam membantu rakyat. Rakyat sudah pasti akan menguburkan kedua-dua parti tersebut bukan kerana menyokong UMNO, tetapi kerana kecewa yang teramat sangat.

MCA dan Gerakan dilihat terlalu lemah untuk melawan gergasi DAP. DAP telah berjaya mempengaruhi seluruh masyarakat Cina supaya menyokongnya. Kempen-kempen yang digerakkan oleh jentera DAP sehingga ke peringkat akar umbi memang terlalu hebat untuk dikalahkan oleh sesiapapun.

MIC pula telah kembali memberikan sokongan padu kepada BN. Memandangkan Najib benar-benar telah membuktikan bahawa beliau ikhlas dan membantu masyarakat India yang terpinggir. Tiada sebab untuk masyaratkat India untuk menolak BN memandangkan PKR telah gagal dalam membela hak mereka selama ini.

Sabah dan Sarawak adalah kubu kuat BN dulu, kini dan selamanya. Mereka terpaksa memangkah BN demi mengharapkan pembangunan yang berterusan dari kerajaan pusat. Cuma, penyandang kerusi Ketua Menteri Sarawak mungkin agak panas sedikit, tapi ia sama sekali takkan menjejaskan BN.

Anonymous said...

kenapa parti hijau putih ni nama PAS;

1)parti ajaran sesat...
2)parti anak setan...
3)parti angkat sabu...
4)parti ajaran songsang...
5)parti ajaran sundal...
6)parti ajaran syiah...
7)parti anak sepuluh...
8)parti ajaran sial...
9)parti anti sunnah...
10)parti angkatan sial...
11)parti angkat sampah...
12)parti angkat syaitan...

ni la serba sedikit sejarah penubuhan pas yg aku dapat di waktu komunis menjajah malaya...mat indera yg bagi kat aku...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

update takde bole tengok kat TV2 secara live.

Sedih tengok orang islam diperlakukan sebigi rupa

gaff said...

Wak tak berapa kisah pasal PAS tapi BN mesti perang DAP habis-habisan. Usahlah ambil pusing pasal mat Sabun Komunis Malaya tu, dia meraban aje..macam pencacai angkat taik. senang je...hantar aje dia kat mana 2 negara komunis biar dia jadi rakyat dia orang. lagi pun mana dia layak jadi rakyat malaysia yg dah merdeka dari jepun, british & bintang tiga PKM.

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Satu demi satu pejuang gugur dibunuh Komunis...tapi tempat mereka digantikan oleh balu2 mereka

Inilah sikap Komunis yang penuh dengan kekejaman

Ya Allah selamatkan bumi ini dari komunis yang kejam

Anonymous said...

hhhrrrr ketuuiiii

lepas bagan pinang ...satu pun tak menjadi,sarawak pun di idam satu pun tak naik..

cehhhh ada hati nak menang satu malaysia.

baik cerita air kat kelantan atau sampah kat kedah dan isu akidah kata kat selangor dan rumah urut dan kongsi gelap kat penang tu lebih berfaedah.Isu moral/rogol nombor wahid kat kelantan.

korang ni tgh mimpi ke hapa?

Anonymous said...

hahaha...
berangan je la korang semua..Jgn hrp BN blh menang mudah.Atas paper Utusan blh la..Semua lapisan masyarakat dh pakat2 tolak BN la..Isu kenaikan taraf hidup bnyk mempengaruhi undi PRU13..isu rasuah yg semakin membarah dlm kerajaan...Ditambah TPM skng sdng berusaha nk cantas Najib...
hihii..Umno musnah dr dalam..bukan dr luar..

Anonymous said...

Asik tembak peluru angin jer..Tak kemana pun

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Sekali lagi Komunis beri amaran ... dengan bangga mereka kata mereka dan menang.....pejuang bukit kepong menjawab mereka tidak akan menyerah kalah walaupun bukit kepong menjadi tanah kubur mereka.

Hebat sungguh keberanian mereka ini, bukan macam Musangka & Mat Sabun yang tau buat anak & buat Maksiat kat bilik 121/ Golongan penyokong komunis ini tidak tau berterima kasih pada perjuangan bangsanya yang telah terkorban mempertahankan negara ini.

Anonymous said...

Update movie bukit kepong.

Orang melayu mudah diperbodohkan.

x paham antara kuasa dan dikuasai..

kah kah kah

Anonymous said...

"Kami orang orang Polis" tidak akan menyerah diri walaupun Mat Sabu bertukar jadi Beruk, Nik Ajis jadi Babi, Hadi jadi Lembu & Anwar jadi Setan. Kami akan berjuang sampai mati.

Dari Sargent Bukit Kepong.

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Milah anak seorang pejuang yang terkorban denagn linangan air mata memberitahu Sarjan ayah dan ibunya telah terkorban

Dimana sifat kemanusiaan Mat Sabun terhadap anak-anak pejuang ini...patutlah waris2 pejuang bukit kepong tak nak tengok muka Mat Sabun ni

Anonymous said...

Umno bukan sahaja akan mendapat mandat, tapi kuasa luar seperti yahudi akan terus menyokong Parti UMNO-BN ni yang terang terangan memudahkan segala ideologi mereka terus mekar di bumi malaysia ini

Anonymous said...

Kepada updater Muvie Bukit Kepong...

Ada tak wira Mat Sabu yang bernama Mat Indera dalam ini filem ?

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Bangsa cina pun dia bantai, habis barang2 niaga dirampas

Ingatlah komunis ini kekejamannya mengalahkan Iblis

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong.

Kah kah kah, korang semua tertipu.


Jins Samsudin

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Dengan hanya menggunakan parang pejuang2 bukit kepong meluru ke arah komunis ....

Inilah keberanian yang kita perlukan untuk menumbangkan bangsat2 komunis di Selangor Kelantan Kedah dan PP

Anonymous said...

sapa nak sokong komunis bebbb. org gila je yg sokong komuniss. PAS pasti tinggal spender next PRU.

Anonymous said...

Dalam movie Bukit Kepong tu memang ada sekor komunis rupanya macam Mat Sabu. Muka sama selepas Mat Sabu kena lempang dengan harimau.

Abu Garcia said...

Sapa yang sanggup bagi undi pada pihak yang menjual Islam, sokong komunis, sokong pluralis, sokong sekular, sokong iblis & syaitan, kaki mencarut, kaki fitnah, sahabat kafir harbi, sikap khawarij, perangai muktazillah, kaki jilat lendir bini orang, perampas tanah rakyat, pencuri balak, penganiaya wanita, perosak fikiran kanak-kanak, penyokong penzina dan peliwat, penyokong nudist, ..... wow banyak lagi ....

PKR ....hmmm lupakan ...

DAP ....awasi aktiviti anti nasional dan rasis yang mereka sedang lakukan .... di Penang ...depa tengah bolot semua projek yang ada ...

Anonymous said...

Desak kerajaan yang sedia ada sekarang memutuskan sebarang hubungan dengan negara2 berideologi komunis.

kah kah kah

Anonymous said...

Tadi marhaban gua sembang dengan x army

Dia tak setuju kalau Mat Sapu sekadar di halau keluar negara, tetapi harus dipastikan ditanam hidup hidup sekali

Marah sungguh kumpulan x army ni !!!

yang pasti mat sapu mampooosssss....

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong.

Kah kah kah, korang semua tertipu.


Jins Samsudin

===================================

Woi Teck Sai apa lu buat kat sini...lu balik lalam hutan lo itu Musangka suda tunggu sama lu.

Anonymous said...

sarjan polis bukit kepong 1140pm,

ko ni mmg pejuang sejati la nak tewaskan pas...tahniah bro...

pejuang hamas gelihati sgt2...

thanx...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Komunis membakar balai polis bukit kepong dengan kejamnya...

Bab bakar-membakar ini adalah kepakaran Komunis. JAHAT TAHAP IBLIS

Anonymous said...

dulu suami akak undi khalid samad gara2 sokong anwar. pru13 harap2 dia undi bn, meluat dgn pas yg jelas jadi barua dap. pas bodoh sombong, riak. segelintir pemimpin pas nampak airmuka hasad dengki. kalau anwar diterima masuk umno semula, PASTI pas kata SAH anwar memang meliwat.

Anonymous said...

tima kasih la pada mat sabu yg sokong komuniss. tak dak sapa aihh yg nak sokong paihh.

apa mat sabu tak tau ka yg org melayu meluat dengan komunihh....

tapi kenapa mat sabu nak sokong komunihh jugak.??

cina dap yg duduk town cukup seronok mat sabu sokong komunihh...

berbag2 dapat duit dari tokey cina..... dah biasa makan duit cina sbb tu boleh claim duit hospital terlebih dari bil...

tokey dap mosti bayarrrr bebbb....

Anonymous said...

Apa yg pasti pulau pinang tak dpat diselamatkan lagi.

Pack your beg Malay. Get out from this island

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

anak2 kecil turut terbakar didalam buaian ....Ya Allah Kejahatan komunis ini sungguh dahsyat...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepungan.

Jins Samsudin masih hidup.

Utusan Meloya

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Kami orang2 polis tidak akan menyerah diri kata Sarjan....

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepungan.

Jins Samsudin masih hidup.

Utusan Meloya

====================================

Satu lagi Teck Sai Baruah

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Kami orang2 polis tidak akan menyerah diri dan setia dengan baginda diraja britain

Anonymous said...

"Mat Indera", komunis panggil "Mat" je rupanya pencacai je tukang tiup terompet bukan komender sama cam PAS jugak.

Dari Sargent Bukit Kepong.

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Sarjan terkorban ....


Inilah bukti kekejaman Komunis yang dipuja oleh PAS...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

MAT sABUN KO TENGOK GAMBAR2 PEJUANG TU...JANGAN ASIK NAK BUAL LUCAH KAT PHONE & BUAT MAKSIAT KAT ROOM 121

Anonymous said...

Apa yg pasti pulau pinang tak dpat diselamatkan lagi.

Pack your beg Malay. Get out from this island

September 11, 2011 11:55 PM

-------------------------------------

lu pu mampus la pukimak.nanti lu orang yg angkat kaki...

kasi pukimak lu gua mau pakai...

Anonymous said...

"Mat Indera", komunis panggil "Mat" je rupanya pencacai je tukang tiup terompet bukan komender sama cam PAS jugak.

Dari Sargent Bukit Kepong.

September 11, 2011 11:59 PM
-------------------------------------

lu memang best la bro...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Pejuang Bukit Kepong Jasamu dikenang.

Sekian

Abu Garcia said...

Aku setiap kali tengok filem Bukit Kepong .... blood pressure naik ... jantung jadi laju ... mcm adrenalin rush ..... waktu ni kalau Mat Sabu depan aku ....memang lunyai aku kerjakan ...

Anonymous said...

Tak ada ke sesiapa nak hantar Mat Sabu jumpa aku?

Arwah Sargent Bukit Kepong.

Anonymous said...

dalam astro awani sekarang aku nampak semua tua kutuk pas ni ahli sejarahhaiwan bukan sejarahwan...

hehe...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Jiwa penjajah . Anak didik penjajah . Tidur sebantal dengan penjajah . Minum arak sama penjajah . Main pon dengan penjajah . Berziana dengan penjajah . Main Golf dengan penjajah . Sambut merdeka sama ketua penjajah . Aku bangga jadi [Jgn la mencarut] penjajah Kafir laknat tu . Tu sebab sekarang aku puja main Golf . Aku ahli Kelab Lion . Aku penaja Persta pesta rock dan lesbian . dan banyak lagi yang barat puja aku puja . Hidup pemimpin UMNO . Kekalkan cara hidup penjajah ................. wow wow wow pakai seksi seksi seksi joget sakan hari raya .

Anonymous said...

paatah sayap bertongkat paroh, walaupun diatas muka bumi tinggal seorang saja ahli umno,aku tetap akan undi umno.

Anonymous said...

Arwah Sargent Bukit Kepong.

September 12, 2011 12:07 AM

===================================== bawa bersabar bro arwah...

Anonymous said...

PERKASA dan ambil alih tugas UMNO dah...

Anonymous said...

Jiwa penjajah . Anak didik penjajah . Tidur sebantal dengan penjajah . Minum arak sama penjajah . Main pon dengan penjajah . Berziana dengan penjajah . Main Golf dengan penjajah . Sambut merdeka sama ketua penjajah . Aku bangga jadi [Jgn la mencarut] penjajah Kafir laknat tu . Tu sebab sekarang aku puja main Golf . Aku ahli Kelab Lion . Aku penaja Persta pesta rock dan lesbian . dan banyak lagi yang barat puja aku puja . Hidup pemimpin UMNO . Kekalkan cara hidup penjajah ................. wow wow wow pakai seksi seksi seksi joget sakan hari raya .

September 12, 2011 12:08 AM

-----------------------------------

lu ajen yahudi,

lu hapy sekarang ok.nanti lu mesti mati...kalau lu mati nanti suh lion club pasang batu nisan emas kat ko.aku bleh korek and tuang petrol kasi bakar bangkai lu...

enjoy selagi ada waktu...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Waris waris aku dah dibayar belum pencennya..

Arwah Sergeant Bukit Kepong

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Mintak TV 2 ulang tayang Movie Bukit Kepong ...


Mat CD tak nak ke buat salinan Movie Bukit Kepong

Anonymous said...

Terkesan jugak aku tonton "Bukit Kepong", naik darah tersirap, boleh bayangkan apa yang berlaku sebab masa 13 May aku umur 9 tahun tinggal di Kampong Pandan, aku rasa orang PAS tak rasa apa pun sebab darah dia orang darah babi.

Hantar aje Mat Sabu tu jumpa Arwah Sargent Bukit Kepong.

Anonymous said...

Komunis Kejahatan Tahap IBLIS

Anonymous said...

bersemangat pulak saya....lepas tonton Bkt Kepong...
nasib saya bukan pembunuh kejam...
saya rakyat yg rasional....

kalau kat luar tu...pembunuh dan samseng ramai....

kalau diorang lampiaskan kebrutalan kat puak yg sepatutnya ..kan aman negara
dari mulut celupar tu.....
kalau nak harapkan undang-undang menghukum pengkhianat....terlewat!!!!

kuss...ngucap panjang-panjang!!!

Anonymous said...

Musangka bantai dangdut ngan Mat Sabun ... taknak tegok movie Bukit Kepong

roger & out

Anonymous said...

anon 1217,

banyak gangster yg ditaja oleh bangkai.kalau pas tak ngam dgn bangkai ni kita tak yah susah2 nak hentam puak bangang ni.bangkai tau buat keja...

pejuang hamas...

Anonymous said...

musang bangsat ni dok nangis kat celah ketiak mak dia...sedih tengok cite bukit kepong...

Anonymous said...

Waris waris aku dah dibayar belum pencennya..

Arwah Sergeant Bukit Kepong

Anonymous said...

dianggarkan 30 Ribu hadiri rumah terbuka ngan PM. Ini petanda sokongan rakyat telah pulih.

Mat Bamboo River meti jeles

Anonymous said...

Waris waris aku dah dibayar belum pencennya..

Arwah Sergeant Bukit Kepong

September 12, 2011 12:21 AM
-------------------------------------

lu pila tanya sendiri...

Anonymous said...

Musangka = Teck Sai versi Moden

Anonymous said...

HERO SEBENAR DALAM TRAGEDI BUKIT KEPONG IALAH OTHMAN WATAK DALAM FILEM ITU ALLAHYARHAM HUSSIEN ABU HASSAN.SARJAN JAMIL DALAM KEJADIAN SEBENAR SUDAH MATI AWAL2 PERTEMPURAN.ALLAHYARHAM OTHMAN YG MENJERIT KEARAH PENGANAS KOMUNIS TIDAK AKAN BERUNDUR WALAU SEINCI PUN DAN AKAN BERTEMPUR SEHINGGA MATI.BELIAU JUGA MENJERIT MENGATAKAN PENGANAS KOMUNIS PENGKHIANAT NEGARA.BELIAU BERJAYA MENYELAMATKAN DIRI DGN TERJUN KESUNGAI HENDAK MEMINTA BANTUAN WALAUPUN CEDERA PARAH WAKTU ITU.BELIAU PERNAH MENCERITAKAN BAS YG DIRAMPAS SEMASA PULANG DARI BANDAR PEREMPUAN ISLAM@MELAYU DIBOGELKAN OLEH PENGANAS KOMUNIS.SELEPAS SERANGAN ISTERI BELIAU MENDAPAT BERITA BELIAU TERKORBAN DAN TIDAK SIUMAN SELEPAS ITU.ALLAHYARHAM OTHMAN MENDAPAT CACAT KEKAL DAN MENINGGAL DUNIA PERTENGAHAN 80AN.JAMILAH WATAK ANAK KECIL DALAM FILEM ITU BERUMUR 65 TAHUN SKRG.PRU KE13 AKAN DATANG PEMBANGKANG AKAN KALAH TERUK DIKAWASAN MAJORITI MELAYU.SENTIMEN MENGANGKAT KOMUNIS TELAH MENINGKATKAN KEMARAHAN ORG2 MELAYU KEPADA PECACAI2 DAPIG.

Anonymous said...

Semua NGO Melayu mesti bersatu dalam apa juga isu yang menjurus kepada Islam & Melayu.

UMNO macam tak mampu bersuara..yang ada hanyalah kita yang masih berharap UMNO terus menjadi tunjang pemerintahan di Tanah Melayu..

Pas makin kalut..mengaku diri tu Melayu pun takut apa lagi yang ada pada mereka..

Islam didukung oleh majoriti Melayu
di bumi bertuah ini. Tak perlu jadi orang UMNO kalau nak mengaku
yang salasilah diri keturunan Melayu..

Menguruskan negara Malaya ini ialah menguruskan hel ehwal keperluan bangsa Melayu..!

Anonymous said...

Entahlah apa nak jadik ngan PAS PIS PUS.

Mana perginya maruah diri sampai sanggup menjadi penjilap Komunis.

Tapi apa nak diherakan sebelum ni pun mereka dah berani gadai kalimah Allah dan Negara Islam semata-mata nak Peluk Komunis Lakhanat

Anonymous said...

Iblis telah berjaya mencelarukan Mat Sabun.

Dulu Iblis tipu suruh buat maksiat kat Room 121, Pas tu suruh menipu masa Bershit & ari ni suruh sokong Komunis. Semua cakap Iblis dia ikut

Anonymous said...

SALAM BUAT MAT INDERA...
'JIKA NIAT MURNI MU MENYELINAP JADI TENTRA KOMUNIS NAK SELAMATKAN NYAWA MELAYU...SEMOGO KO DICUCURI RAHMAT

DAN DIBALAS SYURGA FIRDAUS

(siapa tahu niat m.indera..)

TAPI SECARA AKALNYA JIKA BELIAU ANTI KOMUNIS DAN MENYERANG BENCI SUNGGUH PADA KOMUNIS...DAH TENTU BRITISH BAGI DIA SENJATA LAGI UTK MEMERANGI KOMUNIS...

FULL STOP ..SEBAB MAT INDERA DIKEJAR BRITISH..SELEPAS PERISTIWA BKT KEPUNG..

PADA AKU MAT SABU DAH MEMANG STANDBY PRU. PADA 11november ni...

SEPERTI LKY...MAT SABU INGIN BERI MESAGE BAHAWA BELIAU SERTA BARUA2 SANGGUP JADI SPT MAT INDERA TU.. DLM KAMUS KOMUNIS MMG BYK MELAYU JD BARUA..


DAN JGN SEKALI2 LUPA TERLIPAT DLM SEJARAH MAT.INDERA ADALAH MMG ADA DI BKT KEPUNG..OLEH RAMAI PENULIS SEJARAH PELBAGAI SUMBER TERMASUK ADIK M.INDERA ...(tidak kira baik buruk niatnya)...

KITA PERLU GUNA HUJAH DIATAS SJ..YAITU. JIKA M.INDERA MMG KAKI BANTAI KOMUNIS..DAN MEMERANGI KOMUNIS. PASTI BRITISH BG WHATEVER SENJATA LG PADA BELIAU BG MENENTANG KOMUNIS..(DAN BUKAN MEMBURUNYA..)


WALLAHUALAM..

Anonymous said...

Pembela apa ke benda tiup trompet suruh komunis start bunuh orang islam .....ini semua mainan hamPAS atas bisikan Iblis

Anonymous said...

Bersungguh betul komunis nak tangkap kaki botol dgn kaki judi di balai Bukit Kepong, siap tembak-menembak lagi. Apa kena mengena dgn komunis rampas barang kedai runcit? Tokeh tu jual arak dgn daun pakau kat polis2 Bukit Kepong ka?
Sebenarnya komunis2 tu penyamun tarbus. Perompak kedai runcit dan senjata di balai polis. Bukan hero.
Pergi mampuslah penyokong2 komunis.

Anonymous said...

PAS dah nak tenggelam. Kepada semua penyokong PAS minta keluar dari kelompok kehancuran. Jangan lagi jadi pecacai PAS. PAS hanya bijak berceramah tetapi apabila diberi kuasa mereka khianati. Orang melayu Islam yang sayangkan Islam mesti meninggalkan PAS. PAS hanya memperalatkan Islam untuk kepentingan politik. Minta semua orang melayu jangan lagi bersekongkol dengan PAS yang memperalatkan Islam untuk kepentingan politik. Cukup-cukuplah PAS mempersendakan Islam. Jangan sampai Allah murka.

Anonymous said...

Baru lepas juga tengok filem BUKIT KEPONG..bukan tengok sahaja tapi ada saudara mara yang kerja polis dulu-dulu mati angkara komunis. ...
Yang PAS sebuk nak jadi wira komunis apahal...tak pasal-pasal satu keluarga aku dah cek nak tengok dia da sokong PAS/PKR/DAP ke tidak.....memang saja nak kena bambu dengan aku.
Memang sial....

Anonymous said...

anon 1232,

mat indera ni fanatik komunis la.sbb tu dia sondol jadi pejuang komunis...kalau babak tiup trompet dalam movie bukit kepong tu dia nak tiup dulu tapi tak da pengalaman sbb tu komunis yg tiup...

pejuang hamas...

nok said...

Anon 12:08...aku sokong bro 100% , aku sama dgn ko...walaupun aku sorang aku tetap undi BN....

Tidak sekali2 PR ,tambah2 pas yg menghalalkan komunis..sebab Dato saudara aku bernama anjang pendik di bunuh oleh komunis semasa memegang kuasa selama 2 x minggu di tanah melayu....

Atas rasa marah aku...aku haramkan untuk mengundi parti Pas laknat ni selagi aku bernyawa....Semoga parti laknat ni menyembah bumi di PRU13 ni...insyaa

Anonymous said...

Bab arak ni kena tanya kerajaan selangor .... tangkap pas tu bagi balik

Anonymous said...

PELIK KENAPA PAS NAK JADI KOMUNIS.

Sesapa yang dekat dengan POK NiK tu dia sokong komunis tak??

PAS saja gali lubang kubur.

Prinsip dah lama jadi bubur....

Anonymous said...

nok said...

Anon 12:08...aku sokong bro 100% , aku sama dgn ko...walaupun aku sorang aku tetap undi BN....

Tidak sekali2 PR ,tambah2 pas yg menghalalkan komunis..sebab Dato saudara aku bernama anjang pendik di bunuh oleh komunis semasa memegang kuasa selama 2 x minggu di tanah melayu....

Atas rasa marah aku...aku haramkan untuk mengundi parti Pas laknat ni selagi aku bernyawa....Semoga parti laknat ni menyembah bumi di PRU13 ni...insyaa

September 12, 2011 12:39 AM
-----------------------------------

aku sedekahkan AL FATIHAH pada datuk saudara ko yg kecundang diedan pertempuran dan juga kepada pejuang yang syahid...

AL FATIHAH kepada PARA-PARA SHUHADAH...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Update Movie Bukit Kepong

Nak tido pagi ni nak keja .....

Ingat jangan jadik macam Teck Sai, Musangka atau Mat Sabun

Unknown said...

PAS dah tak popular...
orang tua kat kampung aku yang heboh menyokong PAS pun dah mula senyap...
orang tua ni pun ada yang dah berbunyi dan aku yakin bahawa mereka tidak akan mengundi PAS pada PRU nanti..
tinggal nak keluar parti tu ada susah sikit ler...
tapi yang penting undi BN

Anonymous said...

WA TERTARIK DGN KOMEN DI BAWAH


umno/bn JGN SELESA DULU dgn isu2 skrg yg memihak krjn. 1.sy berani ckp majoriti gol muda terutama pelajar ipt MENYAMPAH dgn umno/bn terutama dgn isu2 remeh spt ROSMAH, BERSIH dsbnya.mrk x nmpk dan x peduli dgn isu2 dasar. darah muda berjiwa memberontak dan inilah yg cekap digunakan pr. 2.sejarah pru12 dah dijadikan iktibar ke? pengundi tolak calon yg mcm mana? siapa LIABILITI? kenapa boleh nmpk lagi muka2 XBOLEH PAKAI yg X SEDAR DIRI kt kabinet? pndpt peribadi, bknnya umno/bn bertambah kuat tp pr yg bertambah lemah. (psss..ada ke pemimpin umno nk dgr suara AKAR UMBI mcm kita kt blog2 ni????)

September 11, 2011 8:33 PM

Anonymous said...

rakab ..mu jgn nak pedooh org.

Anonymous said...

Aku sekeluarga akan mengundi UMNO.
FULL STOP.

MAT SABU --- NON sense

Anonymous said...

PR ada harapan memimpin rakyat jika SPR tidak menyeleweng ............

UMNO yang semakin nyanyok
ditimpa penyakit kronik berebut pengaruh & projek antara mereka.... ada....

UMNO 1Malaysia .. najibul, rosmah, hishamuddin.....
Vs
UMNO 1Melayu....... Muhyiddin, dll...........
Vs
UMNO Perkasa .... Ibrahim Ali & puak kaki lompat parti...
Vs
UMNO Amanah .... Tengku Razaleigh Hamzah dll
Vs
UMNO Khairy Jamaludin & puak2nya...
Vs
UMNO Tanpa haluan .... shahril samad dll...

Anonymous said...

PRU 12 ramai Cina sokong Pakatan Rakyat dgn harapan BN akan tumbang. PRU 13 pengundi Cina dalam keadaan serba salah. Jika sokong pakatan dan undi Melayu kembali kepada BN akan memberi impak yg besar kepada orang Cina. MCA dah bagi tahu tidak akan memegang apa apa jawatan dalam kerajaan jika kalah PRU 13. jika BN menang dengan sokongan Melayu, maka sampailah masa nya UMNO tidak perlu lagi ambil kira sangat perasaan orang cina ni. kalau rakyat mahu negara Islam kita buat je negara Islam, tak payah ikut PAS dan PAS akan berkubur begitu jer.

Unknown said...

Hahahhaha aku ketawa jer..PAS bertanding semuanya kalah..kalah teruk.Tsunami Politik PAS akan Hancur PRU 13 nanti.so jadilah DAP ganti PAS..barulah tahu selama ini ego dan sombong PAS akan tahu akibatnya nanti.

Anonymous said...

Satu lagi yang paling aktif & tamak adalah ...

Vs
UMNO Mamak .... Mohammad Nor Yaacob Naina & geng mamak penang.....

Md nor yacob menteri kewngan ... memang kaki kantoi kontrak2 & projek2 kerajaan kepada geng mamak penang...

SPRM.. Audit Negar... bial nak siasat....... korupsi & pengkhinat DEB nih.....

Anonymous said...

Wahai rakyat Malaysia... biarkanlah sekelumit para pengampu umno ni hanyut dalam nastolgia palsu ciptaan mereka sendiri seperti penyembah2 Ben Ali Tunisia, Husni Mubarak Mesir, Muauamar Gadafi Libya.... memperkecilkan perjuangan rakyat mereka.. akhir mereka dihalau bagaikan anjing kurap....

Insyaallah.. said...

Untuk BN MENANG SELESA pada PRU 13... Pilihanraya harus dilewatkan selama yg mungkin....kerana/supaya

1. Biarkan puak Pakatan terus membuat kesilapan dan terus mungkir pada janji2 nya... biar rakyat jadi muak dgn janji2 Pakatan

2. Kerajaan perlu masa untuk ekonomi pulih dan utk segala NKEA, ETP, EPP etc untuk membuahkan hasil. Bila ekonomi pulih undi Cina lebih mudah diperolehi. BUKTI dari zaman Tun M.

3. UMNO/BN perlukan lebih masa untuk mengenal pasti calon2 yg terbaik untuk PRU 13 nanti.

Sebagai penutup komen ini, kerajaan BN harus terus mantap memulihkan ekonomi dan parti2 BN harus menyediakan calon2 yg berwibawa.

Wassalam.
dan saya yg berumur 43 tahun ini akan pertama kali mengundi dan UNDI SAYA UTK BN.
Saya rasa BN perlukan semua penyokongnya utk keluar mengundi kali ini. Saya yakin pilihanraya yg lepas2 byk penyokong BN yg yidak mengundi kerana yakin BN selalu menang. INI MESEJ PENTING UNTUK DIUSAHAKAN!!!

komandomelayu said...

anon 154 BABI PENGAMPU DAP

RASANYA KAU TU YANG KENA HALAU MACAM BABI KURAP KALAU DOK SOKONG KOMUNIS DAP DAN PAS BODO SEBAGAIMANA TERJADI DI SINGAPURA!BODO!

komandomelayu said...

ANON 147

SERIBU KALI LEBIH BAIK MAMAK YANG DAPAT KONTRAK DARI KAU YANG SEJUTA KALI BODO PILIH PAS DAN PUKIRAR SERAH KUASA MELAYU DAN GADAI AGAMA KEPADA CINA KOMUNIS DAP!!

KALAU SENDIRI BODO TAK PANDAI NAK DAPAT KONTRAK YAK PAYAH PERASAN MACAM PAS DAN DAP BOLEH BAGI KAU PROJEK! PROJEK TAIK BABI PUN BELUM TENTU KAU DAPAT! BODO!

Anonymous said...

kewujudan cina di bumi ini jelas membawa bahana kini dan selamanya.

oRang kAmpong said...

Salam GAP. Aku masih maintain klu terpijak BAYANG ORANG PAS pon aku akan SAMAK kaki aku ngan air tanah.

Anonymous said...

hidup komando melayu,

aku sebagai bakal askar wataniah akan support lu sampai ke titik yg terakhir...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Oghe kelate pun doh muak dengan pash ni...biar dulu UMNO kelate bersatu dulu. Kelate kembali kepada UMNO deh....PAsh tak dok perubahe dok lagu tu ja...mgumpat oghe sepupo takdok saloh gapo.Insyaallah yakin Bn boleh mene kelate. Tokse takut lo....buke selamo ni PAS dapat undi 100% oghe kelate pun.

Anonymous said...

Aku sekeluarga dah beramai2 keluar PAS. Ramai lagi akan beerbuat demikian.

tapi belum fikir untuk menyertai UMNO, kecuali dinyahkan semua member yg merupakan 'liability'yg membawa masaalah kpd parti Melayu terbesar itu, terutamanya pompuan tu... YANG tuuuu le...

PKR jauh panggang dari api. Parti haram kejadah!

Anonymous said...

Kalu majoriti Melayu sokong UMNO, biar semua Cina komunis kapir harbi sokong DAP. MCA, GERAKAN merupakan duri dlm daging.

Walaupun aku bukan sangat suka UMNO tapi takder pilihan lain. Ayoh semua masuk UMNO, dan fight frm inside. Takguna jadi ahli PAS melalak sana sini - hasil kerja tarak. Aku suka ikut ceramah PAS hanya untuk menghiborkan hati... suka dengar lawak dan telatah penceramah PAS yg tidak ada intellectual. Coba kelih nge dengar ceramoh Pok Nik. Mcm org bodoh jer cakap - dosa pahala, sorga nerako tu jer modal. Ulamak ke ULANYAK ni?

Anonymous said...

BN akan kalah didalam PRU13

Anak2 muda penentu kekalahan BN.

Anak2 muda terutama Cina dan Melayu mirip kpd pembangkang.

UNDI PROTES dan KEJAHILAN DALAM POLITIK..

BN banyak musuh dalam selimut terutama PENJAWAT AWAM dan ahli2 UMNO yg KECEWA!

DAP AKAN MENGAUT KEUNTUNGAN BESAR!

ORANG2 MELAYU AKAN MENERIMA NASIB YG LEBIH TERUK SELEPAS INI!

APAKAH DAP AKAN MEMBELA NASIB ORANG2 MELAYU SAPERTI UMNO?

Anonymous said...

Pas nii cakap boleh je .. ramai yang terpesona dan terperangkap,aktivis Pas pertengahan ramai yang dah tak aktif terutama yang dah lama berkerja dan berjuang. Pemimpin Pas ni cakap ikut sedap je,kerana dek terlalu banyak cakap, menampakkan kebodohan dan kejahilan.. maka timbullah isu-isu yang tak sepatutnya.. fail berlori-lori.. ubat tamat tempoh, besi bisu..contoh terbaharu isu kominis..tak ada feadahpun..ramai yang terbuang masa olehnya...

Makanya... Jauh lagi PAS nak menang. Ada orang muda baru sokong tapi yang meluatpun lagi ramai yang akhirnya meninggalkan PAS.

Islam memerlukan Pemimpin yang sebenar kerana Islam itu Benar...

Marilah kita bersama bersatu dibawah kalimah Syahadah dengan amanah dan kasih sayang sebagai teras.....

Anonymous said...

beng hock mati....ramai yg bela trmasuk pemimpin melayu pakatan dgn alasan beng hock kena bunuh dgn sprm.paDahal mamat tu mati sbb ada kaitan kongsi gelap sbb tula...mamat tu bunuh diri...tknak bos dia kena tangkap.....
BILA '
Penolong Pengarah Kastam Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Ahmad Sarbani Mohamed,...BUNUH DIRI SEKOR PEMIMPIN PAKATAN PUN TK NAMPAK NK BELA ARWAH.....TKDE PULAK PUAK PAKATAN NI KATA SPRM NI BUNUH......MMG HARAM JADAH PUNYA PAKATAN

Anonymous said...

Saudara GAP,

Saya setuju dengan beberapa pendapat dalam sidang ini yg mengatakan bahawa pada PRU 13, the fight is between UMNO Vs DAP.

PAS, PKR, MCA, MIC, GERAKAN, PPP are already history and some of them are smoke screen for the other.

Saya bersetuju dgn saranan supaya UMNO perlu diperkuatkan, diperkasakan dan perpecahan didalam UMNO patut diselesaikan segera.

MCA, MIC, GERAKAN dan PPP juga perlu diperhatikan. Ada ura-ura PP* akan keluar Barisan jika mereka tidak diberikan kerusi tetapi faktor "WINNABLE CANDIDATE" perlu dipraktikkan. Mereka perlu dipantau, jangan mereka jadi seperti duri dalam daging atau api dalam sekam.

DAP memang bekerja kuat 24 hours, 24/7, tetapi UMNO masih tidur lena.

UMNO dan BN Johor masih lagi bercakaran walaupun 22 DUN diJohor dilaporkan dalam keadaan bahaya.

UMNO dan BN N9 serta UMNO dan BN Perak pun sama, walaupun dilaporkan mereka didalam kategori red alert.

UMNO dan BN perlu mengkaji SWOT - Strength, Weakness, Opportunity and Threat.

UMNO kena bekerja kuat. Orang Melayu Islam kena bersatu.

Dengan doa, tawakal, usaha dan bantuan Allah SWT, Insya'allah kita berjaya.

JIHAD.

Thanks.

Jimmy Hillhead

Anonymous said...

Siapa kata undi gplongan muda ada pada PR. Kenyataan ini sangat tidak berasas. Cuba lu tanya golongan muda specially Orang Islam, mereka ini mengikuti perkembangan PR di Selangor. Apakah PAS dan PKR masih lagi percaya orang muda di Selangor ini mudah iperbodohkan oleh mainan politik mereka. Daripada isu kalimah Allah sampai kepada isu komunis tak ada satupun tindakan PR ini yang betul.

Apa lagi kalau diukur dari sudut kemajuan negeri Selangor ternyata apa yang diwar-warkan semasa PRU 12 oleh pihak ini hanya retorik semata-mata. Mana negara islam, mana pembela Islam, berkurangkah maksiat kat Selangor, Isu Pasir dan MB, Isu Murtad, Isu Arak dan yang paling aku geli hati siap bina gereja terbesar kat selangor.

Pemuda yang bijak memerhati bukannya hanya tau menjilat DAPig

Anonymous said...

musangka dah mampos ke tak dak pun?

Anonymous said...

"Dari Sargent Bukit Kepong.
September 11, 2011 11:40 PM"

Gua suka lu cakap Anwar jadi Setan... ha ha ha... memang setan pun!

Asyik berkongkek je...!
Jantan betina tak kira!

non partisan said...

sbg pengundi berdaftar atas pagar, saya berpendapat,
jika satu lawan satu antara umno dan pas di kawasan majoriti melayu, umno akan menang walaupun pas mendapat sokongan dap sekalipun.
itulah sentimen yang ada setakat ini.
sekian.

Anonymous said...

Selagi orang PAS tidak berilmu tinggi and bermatang fikiran, selagi itulah pemimpin PAS akan memfitnah fakta dan memutarbelitkan fakta dan meracun orang-orang PAS. Kemudian orang-orang DAP cuma tepuk tangan sahaja kerana mereka boleh menang.

Anonymous said...

PENNGUNDI MUDA PILIH PR? PENGUNDI MUDA DAP KOT?
KAMI PENGUNDI MUDA MELAYU ISLAM DAH MELUAT DGN PR TAU TAK?

Anonymous said...

PAS 4 ALL TUkar PAS 2 ILL

Anonymous said...

Benar pegundi muda Islam byk dah naik meluat dgn pakatan taik nie semenjak bermacam-macam isu timbul kebelakangan ini.tunggu saja mereka pru 13 nanti,biarkan mereka terus bermimpi ingat org Islam masih bersama mereka.yg tinggal menyokong mereka hanya yang BENGGONG dan GOBLOK saja.dikawasan majoriti melayu pas akan diganjang habis-habisan.kerajaaan jangan lepaskan peluang ini,harus meneruskan momentum sokongan skrg.yg patut diberi perhatian istimewa nanti ialah dapig.maklumat terkini ca ya nun alif solid bersama mereka.tak perlu dilayan mereka lagi selepas ini.

Anonymous said...

INGATAN IKHLAS PADA BANGSA MELAYU DI SEMUA PERINGKAT, MISKIN, SEDERHANA ATAU KAYA.

KITA TIADA PILIHAN!

KEKALKAN KUASA MELAYU. SOKONGLAH UMNO WALAUPUN ADA KELEMAHAN SANA SINI TETAPI LEBIH BAIK DARI PARTI MD KOMUNIS dan MD JUBOG.

FIKIR GUNA OTAK jangan GUNA EMOSI!

aku melayu rasis said...

Kalau ditanya peluang PAS (Pas sahaja), saya yakin sekali berkata mereka Pas akan kalah macam biasa.lebih? tak ada samaskali.

Tapi kalau Gap tanya pasal pakatan, saya dengan yakin sekali kata "YA, silap-silap mereka boleh tumbangkan BN!"

Pas memang hampas kalau bergerak sendiri, PKR tak berubah dengan penyokong yang telah dikabur mindanya, tapi DAP punya kepala kita memang tak boleh pandang mudah. Orang pas dan Pkr mungkin akan beralih arah kepada Dap semata-mata atas sebab bencikan BN. Dan sekarang pun orang yang bencikan BN semakin bertambah sebenarnya. Jangan ditanya darimana sumbernya, kalau nak tahu, rajin-rajinlah buka mulut buat buat bertanya khabar. mereka sangat meluat dengan pemimpin Bn yang cuma panas-panas taik ayam dalam menjalankan tanggunggjawab.

maaf kalau ada yang tersinggung. Andai kata BN masih lagi dengan sikap ini..masih lagi dibuai mimpi, tido lena dikerusi, janji tinggal janji dan lembut tak bertempat..Malaysia kita akan melihat satu catatan sejarah baru.

Mungkin ada tuan-tuan yang memandang rendah pada komen saya, itu tidak mengapa, benda ini kedepan, bukan kebelakang, maka kita akan sama-sama melihat. KECUALI..kecuali pemimpin, wakil rakyat dan semua dalam BN melakukan sesuatu yang bukan sandiwara macam yang dipekik-pekik dalam perhimpunan agong tiap tahun tapi "apa pun tarak"!

Tak percaya, moh kita tunggu dan lihat. Jangan sekadar membaca dalam blog, tuan tuan dah dihinggap sindrom keyakinan tak bertempat. Jangan terlalu mudah dan jangan terlalu yakin.

Anonymous said...

Indikator anak muda & rakyat kelas menengah ingin perubahan...

1. Sambutan demonstrasi BERSIH 2.0

2. PRK...... yang lepas2

3. PRN DUN Sarawak 2011

4. Sambutan program2 PR

5. dlll........

UBN masih dok cakap besar lagi... jika tanpa manipulasi SPR, tanpa politik wang, tanpa politik ugutan, ...... apakah hayat kerajaan UBN masih panjang???

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 206   Newer› Newest»