Tuesday, September 6, 2011

ARTIKEL KHAS UNTUK KERAJAAN NEGERI TRENGGANU !

artikel ni pendek je.

ada 3 aspek penting aku nak sampaikan kepada kerajaan negeri trengganu dan umno trengganu.

3 artikel pendek ala telemovie ni berkisar pada 10 hari aku berkelana kat trengganu.

PERTAMA

tahniah kerana lebuhraya baru LPT dah hampir siap. perjalanan biasa dari KL ke trengganu di waktu musim raya  kadang kala ambil masa 7-8 jam. 7-8 berdasarkan kepada pemanduan 100-130 km sejam ditambah dengan waktu rehat di R&R.

tetapi.. masa perjalanan balik aku dari ganu nampak lagi cepat bila lebuhraya LPT dah siap.

daripada kuala trengganu aku masuk ajil dan terus ke kuala dungun-jabor dan masok semula ke LPT. dari kuala trengganu ke KL perjalanan aku cecah 5 jam je.

mungkin kalau LPT ni dah sepenuhnya siap, maka nak trengganu silap aribulan boleh pergi balik.

aku cerita bab highway ni pasal terbaca komen awang adek yang tempelak kerajaan negeri kelantan yang pemalas nak upgrade jalan-jalan sesak di kelantan.

KEDUA

selama ni kita kenal trengganu melalui penyu pata. lepas tu tasik kenyir,pulau perhentian,redang,pulau kapas. produk pelancongan pantai di trengganu sebenarnya cukup banyak tapi sayang tak dipromosikan kepada khalayak umum.

kebanyakan orang tahu akan keindahan laluan pesisir pantai di marang dan kelulut. tapi di penarek takde orang tahu. aku lepak kat penarek 2 hari. perggh memang cun melecun tempat tu. pantainya biru kalau dibandingkan dengan kelulut.

kenapa kerajaan trengganu tak highlightkan kecantikan luar biasa penarek ?
makanan laut jangan cerita la. sotong goreng punyalah besor, air kelapa,ikan goreng tepung.. harganya RM120 untuk 14 orang makan sampai muntah !

kepada exco pelancongan kerajaan negeri trengganu, dah tiba masanya buat promosi lebih aktif. nak bantuan promosi, panggillah kami blogers ya...

KETIGA

isu politik mainan pas. perbualan aku dengan jemaah masjid/surau, kedai minum dan sedara mara adakala diselitkan dengan isu politik.

aku nak cakap bab politikal game yang sedang pas mainkan.

kebanyakan isu yang dorang tanam di pemikiran rakyat nampak terlalu lucu,mudah dan outdated. mudah dipatahkan dalam sejam.

tapi aku nampak umno trengganu kurang agresif dalam usaha counter isu yang pas mainkan.contohnya isu minyak dan subsidi.

apa yang sedang berlaku dalam perbincangan dan perdebatan di arena blogsphere yang semakin mengasak pas nampak tak digunakan faktanya secara khususi.

umno trengganu dari segi pentadbiran dan sosio ekonomi pendidikan ok. teruskan. cuma penerangan umno trengganu perlu lebih agresif dalam bab psy war politik. kenapa dibiarkan minda rakyat trengganu dirosakkan dengan isu mainan pas ? 

isu bershit, orang kampung pikir lain, tapi yang berlaku lain. jangan pandang enteng pada isu bodoh yang sedang pas mainkan. penggondolan otak ni wajib diperjelaskan.

isu rosmah jelas menjadi bahan bualan makcik pakcik kat kampung.. 
bab rosmah terus terang aku cakap, kalau umno trengganu tak pandai nak counter ia boleh jadi salah satu bahan kempen pilihanraya.

30 comments:

Anonymous said...

Datuk Ahmad Said nampak kurang bertenaga dan idea dari MB yg lalu DS Idris Jusoh,

Bukan senang nak jadi Ketua kalau sekadar berbekalkan keinginan sahaja.

Minat akan tugas, usaha berterusan dan mendengar nasihat dari orang2 lama amat penting.

Jangan main redah jer.

MB Terengganu jangan leka!

Anonymous said...

sory lari tajuk.

ada gempa bumi telah berlaku di pulau pinang.aku yg berada di flat tingkat 21 dapat merasai tempoh goyang dalam jangka masa selama 7 hingga 10 saat.

pejuang hamas...

asaklate said...

salam semua,

secara dasarnya, sebagai rakyat yang berada di luar terengganu, yg melalui negeri terengganu utk balik kampung, yg suka dengan kopok lekor BTB, saya boleh dikatakan meminati gaya pentadbiran Datuk Ahmad Said.

pada pandangan saya, sebagai rakyat di luar terengganu, beliau adalah seorang MB yg berusaha utk melakukan tugas beliau dengan semampu dan sebaik mungkin.

paling terkesan, langkah PROAKTIF kerajaan negeri terengganu menubuhkan tabung bantuan utk membantu rakyat terengganu yg memerlukan rawatan kesihatan , dan mereka ini tidak berkemampuan dari segi kewangan. kerajaan negeri tidak menunggu utk keluar media cetak / eletronik utk membantu, sebaliknya berusaha mendekati, mencari mereka yg memerlukan bantuan.

peruntukan khas sebanyak RM 10 juta pada tahun ini utk membantu pesakit yg menghidap penyakit kronik diperuntukkan kerajaan negeri jelas menunjukkan komitmen mereka dalam melaksanakan TANGGUNGJAWAB kpd rakyat.sumber.

mgkin Datuk Ahmad Said kelihatan kurang popular diperingkat nasional, namun di harap rakyat terengganu dapat menilai hasil kerja Datuk Ahmad Said dan barisan kepimpinan yg ada demi kebaikan bersama.

diharap saf kepimpinan akan terus berusaha dengan lebih baik utk berkhidmat kpd rakyat dan dpt melupakn segala hal-hal yg boleh mendatangkan kerugian kpd kerajaan dan rakyat.

p/s : saya dah lalu highway baru, dari ajil ke bukit besi, 15 minit.. hehehe.. best, jln baru !

Anonymous said...

pembetulan diatas sbb panic dan terkejut.

ada gempabumi telah berlaku dimana aku tak tahu tapi dapat dirasai di kawasan aku di pulau pinang.

sorry byk2 sbb baru 1st time rasa gempa bumi...

perkara ini telah aku inform ke jabatan kecemasan dan kepada pihak media dari sinar melalui wartawannya dan berita yg aku terima kembali dari wartawan tersebut bahawa ramai penduduk di tanjung tokong ramai yg berkumpul dibawah flat mereka kerana ada gerak gempa yg berlaku...

sory bro gap,

lari tajuk sbb aku sbgai pejuang nak berbakti kepada rakyat supaya langkah2 keselamatan dapat diambil jika sebarang kemungkinan berlaku.

kalau aku berjiran dgn anak 10 confirm aku diam ja.biar dia mati sbg pejuang mat sabu...

kepada anak 10,

gempa bumi yg jadi ni adalah ketentuan ALLAH TAALA.bukan sbb umno.ko ni bukan bleh.apa yg jadi semua ko salahkan umno...

aku org umno cuma jalankan kewajipan...

pejuang hamas...

Anonymous said...

pembetulan diatas sbb panic dan terkejut.

ada gempabumi telah berlaku dimana aku tak tahu tapi dapat dirasai di kawasan aku di pulau pinang.

sorry byk2 sbb baru 1st time rasa gempa bumi...

perkara ini telah aku inform ke jabatan kecemasan dan kepada pihak media dari sinar melalui wartawannya dan berita yg aku terima kembali dari wartawan tersebut bahawa ramai penduduk di tanjung tokong ramai yg berkumpul dibawah flat mereka kerana ada gerak gempa yg berlaku...

sory bro gap,

lari tajuk sbb aku sbgai pejuang nak berbakti kepada rakyat supaya langkah2 keselamatan dapat diambil jika sebarang kemungkinan berlaku.

kalau aku berjiran dgn anak 10 confirm aku diam ja.biar dia mati sbg pejuang mat sabu...

kepada anak 10,

gempa bumi yg jadi ni adalah ketentuan ALLAH TAALA.bukan sbb umno.ko ni bukan bleh.apa yg jadi semua ko salahkan umno...

aku org umno cuma jalankan kewajipan...

pejuang hamas...

ANACONDA said...

GAP, BESTLAH KG HALAMAN KAU GAP, JGN SEROBOS DLM PRU KE 13 DAH LE. JUAK2 MB SKRG DGN BEKAS MB MCM PUNDEK JE AKU TENGOK...

SIAL BETUL LA...

ISU SATU - HAL LEBUH RAYA TU, AKU UCAP TAHNIAHLAH, MMG BAGUS UMNO/BN NI, NAK HARAPKAN PAS, NAUZUBILLAH, PUTRAJAYA PUN PUKIMAK NI NAK D LELONGNYA...

ISU DUA - TTG HAL PELANCONGAN TU, KLU EXCONYA MUNDUR AKAL & BENAKNYA MAKA MUNDURLAH SEKTOR BERKENAAN, TAPI BAGI AKU ISU NI BOLEH ADJUST, HAL KECIK JE...

ISU TIGA - ADA YG PENTING JUGA TU, SETIAP PERMASALAHAN HARUS D JELASKAN SEDALAM2NYA, TAPI KEPADA BABI YG SEMEMENYA D LAHIRKAN SBGI PUKIMAK DLM PAS NI, PERGI MAMPUS DGN MEREKA, TERANGKAN DGN JUJUR PUN PUKIMAK NI TAK AKAN TERIMA DGN BAIK, CONTOHNYA ANAK SEPULUH DLM RUANGAN KOMENTAR NI, ANJING DAP NI D BAYAR RM200 SEMINGGU UTK SAIKO, SB TU AKU MAKI JE PUKIMAK NI...

KAU TENGOK TUN M PUNYA MAKI SMLM, APA TUN M KATA TTG PUKIMAK NI, KLU DAH MMG BANGSA BUSUK HATI TUJUH KETURUNAN PUN SUNDAL2 NI AKAN MAMPOS DGN KAEDAH BUSUK HATI...

SOAL ROSMAH DAH D JAWAB, SURAT KHABAR TONGONG KOMPAS NEGARA INDONESIA PUN DAH DTG MENGADAP MINTA MAAF, TAPI MCM BIASALAH, PUKIMAK2 SUNDAL BELAKANG MATI NI AKAN KATA, """ALA NAJIB DAH BAYAR KOMPAS""", TAKPUN """NAJIB DAH SURUH APCO SETTLEKAN""", BUKANKAH PUKIMAK2 MELAYU SUNDAL AHLIL PAS NI BELAJAR DARI JANTAN KAKI MEMANTAT YG NAK JADI PM TU...

SO, KAU TOLONG BANTULAH NEGERI KG HALAMAN KAU TU YA, AKU DOAKAN DARI JAUH JE LA AGAR UMNO/BN TERUS MEMBAWA KEBAIKAN & KEBAJIKAN D JLN ALLAH TAALA...

leekonu said...

kalau terrer sangat aku rasa kau elok DEBAT ngan mat so and so baru anak jantan Beb!amacam ada berani hehehe

asaklate said...

nak tambah sikit, berkenaan kelesuan jentera umno / bn dalam melakukan aktiviti menjelaskan isu-isu yg dimainkan pihak pembangkang, bukan saja di terengganu, di pahang pun sama.

sepatutnya, jentera umno / bn menggunakan taktik pembangkang yg akan menggunakan segala peluang yg ada utk melakukan counter attack.

cthnya isu lynas di gebeng, sepatutnya, jentera umno / bn di kuantan / pahang menggunakan fakta dari Ahli Parlimen Hulu Langat dari PAS Dr Che Rosli Che Mat utk mematahkan segala hujah yg selama ini dimainkan oleh pihak pembangkang berkaitan kilang lynas itu. gunakan kesempatan yg ada ini untuk menunjukkan bahawa pakatan pembangkang selama ini berbohong kpd rakyat. gunakan isu ini utk menunjukkan kpd rakyat, betapa kualiti wakil-wakil rakyat pembangkang tidak berkualiti.

gunakan taktik pembangkang yg selama ini memanipulasi segala isu utk memburukkan kerajaan selama ini. inilah masanya, jentera umno/bn yg selama ini dihentam memanipulasi dengan fakta, bukan dengan auta utk melakukan serangan balas dan melakukan penjelasan sebaik-baiknya kpd rakyat.

sejak YB Dr Che Rosli Che Mat keluar tv3, belum ada lagi kelihatan ceramah-ceramah jentera umno/bn terutama di kawasan kuantan, balok , indera mahkota, gebeng dll menggunakan isu ini utk counter attack pembangkang. apa lagi nk tunggu ? gunakan segala peluang yg ada selesaikan isu-isu yg dimainkan pembangkang. selesaikan isu-isu berkenaan satu persatu smpai habis, jgn separuh-separuh. belum selesai isu A, dah pegi attack isu B. bahagikan tugas antara jentera-jentera yg ada utk cover isu-isu yg dimainkan pembangkang. jgn dok pulun sorang, nk jadi hero. kita bukan superman, hero kalah dulu, dlm filem bolehla...

divide and conquer !

p/s : saya bukan ahli parti politik, hanya secebis pandangan insan bawahan.

ANACONDA said...

PEJUANG HAMAS 232 AM...

ASTAGFIRULLAH DGN KEJADIAN GEMPA BUMI TU, AKU DOAKAN AGAR SEMUANYA SELAMAT HENDAKNYA...

TK & TAHNIAH KAU BANCUH BENAK ANAK SEPULUH TU...

YALAH, DAPAT UPAT RM200 SEMINGGU DARI DAP TAK PUN DARI GEREJA BUAT SAIKO DLM KOMENTAR NI, BUKANNYA TAU MALU MUKA PUKIMAK ANAK SEPULUH HARAM JADAH NI...

AKU MMG MELUAT DGN AYAT2 SUNDAL TU...

BY THE WAY, AKU DOAKAN SEKALI LAGI AGAR SEMUANYA D BERKATI ALLAH TAALA...

Anonymous said...

TO ANACONDA,

semua ketentuan ALLAH TAALA...

ALHAMDULILLAH keadaan sekarang kat sini seperti sediakala...mungkin kita akan tahu berita selanjutnya esok...

pejuang hamas.

Anonymous said...

.


SPEED is No 1 killer ! ... so drive carefully .



.

Anonymous said...

Aku trtarik ati dgn ayat ttg rosmah tuh.. time raya baru2 nih aku ada sembang2 kosong dgn org kg aku. Antara petikan yg best kuar ialah najib kna jaga bini dia, sbb antara faktor najib jatuh ialah bini dia tuh.Strong point is there...

Anonymous said...

Kpd GAP, sebenarnya H/way LPT2 tu sepatutnya dah siap 2 tahun lepas, tapi disbbkan Trg diperintah oleh komunis tahun 1999-2003, Exco Komunis Yahya Ali keluar kenyataan bangang, maka tertangguhlah pembinaannya.

Anyway, kali pertama dlm 5 tahun persimpangan Ajil tak jem masa cuti raya.

Aku harap gambar Yahya Ali ditampal di semua laluan masuk H/way dan dan diberi info sbg rakyat trg pertama yg otaknya kat kepala lutut. Species sama mcm mat sabu.

Anonymous said...

BN terutama UMNO perlu mengisikan orang2 muda yg aggresif dan berpotensi menjadi pemimpin yg terbaik.
Pada muka2 lama yg basi dan asyik tidur cantas saja, tiada guna disimpan wakil2 rakyat yg akan merosakkan nama parti walau pun beliau menyandang jawatan dlm perhubungan negeri.





Anti Wakil Raayat Balog Liat.

Anonymous said...

ramai lagi puak -puak deris nii..kalau belakang, Mat Said nii tak ada nilai... bodoh, dengu dan macam-macan lagi.. Tapi kelu depan tak soh nak cakaplah.. Ni hal nak bodet projek belaka. Mat Said kena pandai.. kalu dok pas ganti umno lah jawabnya....musuh dalam pinggang nasi tu banyak bro...lu tengok-tengok la...

Anonymous said...

Ada nama baru timbul utk calon MB , Wan Mohd Nong (DUN Wakaf Mempelam)

akalil said...

Dear GAP,

Bagi aku yg pentingkan diri ni mmg tkmau rasanya aku promote trengganu sbb takot nnt sumer peniaga kedai makan kt trengganu akan naikkan harga seafood diorg..haha..makan seafood sane murah wooo!!

SPY said...

Payoh doh hamPAS nak bertapak kat TRG....pasal sawan hok lepas tak habis lagi.....Cuma kalu nak cantik tak payah la Said jadi MB utk penggal depan.....lembik!!

Azam Abd Rahman said...

hahaha, semuanya bloggers - nak promosikan pun kena panggil bloggers? siapa bloggers ini? mampukah promosi bloggers sampai ke nagara luar? hehe ada yg masih bermimpi bahawa meeka tu hebat

zat said...

GAP

nk tanya sikit...apasal anak10 lama dh takde...kau ban dia ke? tak kan sbb kene kritik padu2 nk ban kot..

p/s semasa menulis ni senyuman terukir di bibir ku..paham la senyuman apa ye...

Anonymous said...

nak jadikan anaksebelas kot?

Anonymous said...

Setuju ngan GAP. UMNO Terengganu kena kerja kuat lagi. Saya beraya di Kuala Ibai dan rata2 penduduk di sana memang orang PAS. Seperti yang GAP katakan minda mereka sudah diprogramkan untuk menolak UMNO secara total.

Apa yang dapat saya perkatakan disini ialah DAP bukan satu ancaman jadi rakyat Terengganu agak complacent dengan hak Bumiputera mereka kerana asakan dari non Bumi tidak begitu ketara. Ramai yang tidak mengetahui dengan mendalam apa yang telah berlaku di pantai barat Semenanjung. Budaya dan politik di pantai barat adalah berbeza dengan pantai timur. Pada mereka mengundi PAS atau UMNO tidak memberi kesan dan apa yang saya perhatikan mereka ini tidak kisah dengan isu-isu pembangunan.

Sudah sampai masanya UMNO Terengganu bekerja dengan lebih gigih lagi untuk mempromosikan UMNO dan berusaha untuk menjawab segala isu-isu yang timbul. Pada mereka isu liwat adalah konspirasi. Saya sudah mencuba sekadar yang mampu.

akuantiPAKATAN.

aku melayu rasis said...

saya stuju dgn anon 6.58.
Ds rosmah dgn cincin, rosmah dgn altantuya, rosmah dgn duit dana bukan isu sebenar di terengganu ni kalau tuan-tuan nak tahu. Isu sebenarnya ialah Ds Rosmah TAK MAHU PAKAI TUDUNG!!. Pakai tudung pun macam org sakit kepala saja, rambut bersepai keluar macam singa.
Saya orang terengganu, dah keluarkan komen tak lama dulu tapi org bantai..yang nak menjawap dgn daki pas ni puak kami di terengganu. Dalam blog ni senanglah tuan-tuan cakap itu ini begitu begini. ds rosmah bnyk buat jasalah, apa peduli dgn tudunglah, org lain pun rmai lagi yg tak bertudunglah, yang bertudung lebih teruklah..pendek kata macam-macam tuan-tuan bebelkan. Kalau tuan-tuan nak tahu, diterengganu ni kita berpandangan lain sikit, bab bab pakaian ni melambangkan peribadi. Contohnya, kami syg amat syg amat berbangga DYMM permaisuri agong menutup aurat..Ds rosmah ni wanita penting, beliau perlu dilihat sebagai muslimat, bukan musibat. kalau muslimat, bukan begitu caranya.
Ingatlah ds Rosmah, jgn kerana anda ds Najib pulak menerima bala, Najib dikata tak pandai jaga bini macamnana nak jaga negara??
Tuan-tuan, ini negara islam..maka bersungguhlah menegakkan islam, bukan islam pada mulut, bukan juga pada baka.
saya sayang umno, BN dan negara.

Anonymous said...

zat...kau ni ketinggalan zamanlah, kau masuk sini sekali-sekala je, sbb tu kau tak nmpak. anak10 kena balun sakan hari tu smpai koyak seluar dalam, lepas tu terus senyap, mungkin masuk komunis agaknya.

aku bimbang jugak sbb kalu2 kau pulak yg masuk komunis, ikut mat sabu. Bila kau mati nnti aku suruh org bakar mayat kau, ikut cara komunis. jimat sikit tanah kubur.

Anonymous said...

mat sabu guna cara serang hendap ala komunis.

zat guna cara halus ala freemason

anak10 guna cara agak kasar ala gestapo.

tapi ketiga2 cara di atas hanya mampu memperbodohkan org yg sedia bodoh. Yg cerdik sikit spt MP K.Langat akan bersuara kerana makin terserlah kebodohan puak2 PR ni. Mat sabu yg tak tau kelulusan takat mana yg melalak siang malam. Itulah tanda aras kecerdikan PR.

Anonymous said...

aku melayu rasis said...

saya stuju dgn anon 6.58. Ds rosmah dgn cincin, rosmah dgn altantuya, rosmah dgn duit dana bukan isu sebenar di terengganu ni kalau tuan-tuan nak tahu. Isu sebenarnya ialah Ds Rosmah TAK MAHU PAKAI TUDUNG!!. Pakai tudung pun macam org sakit kepala saja, rambut bersepai keluar macam singa.

..

RASANYA ADA BETUL.APA ORG GANU NI.CAKAP...
ORG KITA TGK SIMBOL..TENGOK SARBAN. TGK JUBAH..

AKU SOKONG BN PUN BUKAN PASAL SUKA ROSMAH XPAKAI TUDUNG... TP TGK MENDA LAIN YG BULEH JUGA MENJATUHKAN AGAMA...

SAMPAI ARI NI PERNAH DENGAR SOKOLAH LARANG PELAJAR BERTUDUNG???

SEBAB KITA KONTROL SAPA GURU BESAR'..JIKA MALAYSIAN MALAYSIA DILAKSANAKA..KATAKAN EQUAL RIGHT DAP LAGI LAYAK JADI PRINCIPLE...

KATAKAN 80% Pengetua ialah DAP..BILA MEREKA KUAT MULA MEREKA TUNTUT MACAM2..agama budha..agama kristian sbg option di sekolah2 kerajaan.. kena pulak pas yg jaga..ASYIK SERBA SALAH SAJA HJ HADI AWANG NI...LAST2 Gereja boleh masuk sekolah....umat xperlu takut krn ajaran islam benar..(nk lagu ni...so isu tudung..nk jadik bgni pasal 'tudung')

so antara dua mudarat tu...korang sket la kalu kekalkan BN PRINTAH...xrugi pun...bangsa kita kuat..

Mr Ganu said...

sy sokong ganu ni di promot sket...sbb da mule nmpk org luar dr selatan n pantai barat semenanjung da makin minat nk mai ganu,. melancung, bercuti, bergamba dll....wlu aku org jhr tp aku bngse sat lepak ganu ni pasal mule2 ms nk mai ganu pae yg aku terbayangkan adelah kampung2 yg da 20 thn ketinggalan. tp la nie tgk mmg cantik. tmbh2 ape yg aku hrpkan iaitu lebuhry KL ganu da nk siap, KTCC ngn menare berkembar bakal di bangunkan. so, makin aku suke dok ganu nih.

cume hrpn aku seterusnye, mnta2 di jauhkan PAS memerintah ganu. jgn jd mcm kelantan. syg seribu kali syg klu PAS dpt smule terengganu yang indah dan permai ini.

hci said...

aku sokong bn

PenganutPAS said...

ketua penerangan umno terengganu Ahmad Razif amat yakin bahawa di terengganu tiada kawasan hitam .

hakikatnya adalah sebaliknya . apa-apa isu yang dimainkan , mudah diterima dan dipercayai oleh bukan sahaja ahli pas tetapi juga pengundi atas pagar . isu cincin , bil letrik rumah najib , harga perol/gula dan minyak masak , kenaikan harga barang , pembahagian kurma , pembahagian wang ehsan , soal membolot projek , soal rasuah malah soal kes liwat anwar pun mereka membenci umno .

kenapa perkara ini berlaku . jawapannya umno tidak buat kerja. kebanyakan JKKK tidak mendekati penduduk kampung , tidak ke surau , tidak bergaul mesra dengan penduduk , malah ada yang tidak kenal pun dengan pengundi pengundi yang menjadi anak buah mereka . mereka cuma menghantar signal yang elok sahaja kepada pemimpin .

walaupun mat said menunjukkan sikap mudah turun padangnya , namum dipihak pengerusi JKKK sikap mereka masih tidak berubah . setengah kampung tu JKKK tidak mampu pun untuk menganjurkan gotong royong dikampung mereka . kalau ada pun hanyalah ahli umno yang hadir , manakala pengundi atas pagar semakin menjauhi umno .

dalam keadaan begini , siapa yang boleh diharapkan untuk mematahkan isu yang dibangkitkan pihak lawan . nak tunggu hari berkempen baru nak buat penjelasan kepada pengundi sedang pihak lawan dok ceramah siang malam . percayalah GAP kalau ikut senario yang berlaku di terengganu pada hari ini , Terengganu akan jatuh ke tangan PAS kecuali Umno terengganu melakukan program besar-besaran mendekati pengundi atas pagar.

Anonymous said...

Idea pembangunan Terengganu terutama Bandar Kuala Trengganu semuanya idea kepimpinan DS Idris Jusoh tidak nampak satu pun idea daripada Datuk Ahmad Said.