Monday, September 5, 2011

KELIRU DENGAN PAS

ramai ahli pas kat kampung aku keliru dengan halatuju pimpinan parti.

dari penghapusan agenda negara islam kepada masalah besar yamg ditimbulkan oleh mat sabu.

aku cakap dengan dorang senang je.

PRU 13 seluruh ahli pas tak payah keluar mengundi.

ada yang setuju. aku pula tersenyum riang.
Published with Blogger-droid v1.7.2

77 comments:

Anonymous said...

Isshhhh... Org PAS kena keluar mengundi, tapi pangkah BN @ UMNO. Kalau tak abeh sapu dek cina punya majoriti. Di sebabkan marah ngan PAS smpai tak nak mengundi, abeh cina sapu. Last2 melopong... Itu pendapat aku la.

Anonymous said...

Betel. Aku dulu pangkah bulan sekarang kalau PRU13 esok pangkah dacing pulak. Kalau lusa mungkin pangkah selain bulan, rocket atau mata dajjal.

Anonymous said...

Kami keliru sekeliru perwakilan yang pangkah Mat Sabu alahai......

Anonymous said...

Saya ada SATU soalan besar yang harus dijawab oleh ahli/penyokong PAS :

Kita sedia maklum, PKM itu berdiri atas ideologi komunis yang menolak sebarang pegangan agama. Rakyat bangsa Melayu di Persekutuan Tanah Melayu ketika itu sememangnya beragama Islam, termasuklah juga yang bertugas sebagai anggota-anggota polis, tentera dan pengawal keselamatan kampung. Penjajah British sejak dari dahulu tidak pernah menghalang kebebasan rakyat Melayu dan Islam untuk mengamalkan ibadah Islam. Di sebaliknya, PKM pula bertindak menyerang rakyat melalui perang gerila mereka dan mempengaruhi ramai orang melayu untuk menerima ideologi tidak beragama mereka.

Persoalan saya : Salahkah bila anggota polis dan tentera yang ada ketika itu, terutama di Bukit Kepong, memerangi pihak yang menyerang rakyat demi menyelamatkan akidah dan mempertahankan penduduk dari pengganas yang berfahaman komunis yang menolak sama sekali kepercayaan beragama?

Wajarkah mereka yang sanggup berkorban untuk negara dan agama ini kamu tuduh sebagai pihak yang bersalah?

Kamu harus ingat, selama ini kamu katakan kamu berjuang atas nama Islam. Tetapi kini, tindakan PAS jelas bertentangan dengan prinsip mereka di mana pengganas komunis yang mempunyai fahaman berbeza kamu angkat pula sebagai penjuang.

Jawablah, saya inginkan penjelasan.

- Azim Helmi

Anonymous said...

salam GAP...jgn la sampai diorang tak gi ngundi rugi la pula sbb aku rasa tak byk sikit pun umno ada kelebihan atas keadaan sekarang...

lagi ssatu GAP aku nak sentuh sikit lerrr hihi jgn marah ehh...pasal gambar2 "tempered" yg kadang tu agak tak senonoh klu bole tak yah guna aku tengok bloger kerajaan ghairah guna gambar2 tak senonoh yg tukang komen tak yah cakap lerr segala benda keluar yg sulit yg rahsia hehe kadang nak baca pun tak sanggup haiii laa...mintak ampuun laaa ya allah klu dah mcm gitu apa la bezanya dgn blog pembangkang masuk sana maki hamun massuk sini maki hamun hmmm....sory laa GAP aku bukan nak ngajar kau tapi cakap apa yg aku rasa je... mintak maaf bebanyak
tapi yg tukang maki hamun ni kadang nampak sepesen je laa mcm sengaja dibuat... mcm dibuat oleh skumpulan org nak bagi blog krajaan nampak buruk salam....

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 5 Sept: Umno telah mengguris hati rakyat Johor kerana mendakwa Mat Indera (gambar) adalah pengkhianat bangsa.

Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan Kaiat berkata, Umno tidak cermat mengulas isu serangan Rumah Pasung Bukit Kepong yang membabitkan Mat Indera.

"Mereka (Umno) telah mengguris hati rakyat Johor kerana mendakwa Mat Indera pengkhianat bangsa. Sedangkan dalam buku Pengukir Nama Johor mengiktiraf Mat Indera sebagai pejuang bangsa,” ujarnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Menurutnya, buku Pengukir Nama Johor yang diterbitkan Yayasan Warisan Johor itu dinaungi oleh Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman sendiri.

"Saya sebagai Ketua Pemuda PAS Johor sangat kecewa dengan tindakan Umno yang tidak mengiktiraf jasa Mat Indera.

"Saya yakin seluruh rakyat negeri Johor terguris dan kecewa dengan tindakan Umno

Anonymous said...

Azim Helmi, soalan yang baik harap dia orang dpt memberi jawapan yang paling wajar. Tapi jangan harap lah sebab pemimpin PAS semua dah confuse PAS itu Islam atau Islam tu PAS, dia orang kantoi di persimpangan Putra Jaya (Kuasa, Thata & Wanita). Bru seorang je Datuk syaitan Anak Iblis (DSAI), dengan hasutan yang agak hebat telah tertutup hati hati yang didalam nya memang ada penyakit.

Islam mana boleh terima fahaman Komunis, Karpal Singh pun tak boleh terima.

Anonymous said...

Azim Helmi, biar aku tolong jawab.

Dulu Pas perjuang negara Islam, sekarang negara kebajikan. Komunis pun jaga kebajikan rakyatnya w/pun tak ada agama.

Pas tidak berjuang utk negara Islam ttp negara berkebajikan. Komunis w/pun tak ada agama masih berjuang utk kebajikan rakyatnya.

Bila Pas buang prinsip negara Islam maka tak jauh beza dgn komunis yg tak ada agama ttp jaga kebajikan rakyatnya.

...dan apabila timb. presiden pas mengangkat komunis sbg pejuang maka sahlah perjuangan pas adalah sama dgn perjuangan komunis.

Maka PAS adalah Komunis.

Anonymous said...

amai ahli umno kat kampung aku keliru dengan halatuju pimpinan parti

aku cakap dengan dorang senang je.

PRU 13 seluruh ahli pas tak payah keluar mengundi.

ada yang setuju. aku pula tersenyum riang.

Anonymous said...

lol org2 johor udah pening kepala dengan 2 kenyataan umno yang sememangnye pening!!!

Anonymous said...

Dulu aku keliru dgn Pas, sekarang tidak lagi bila mat sabu istihar komunis adalah pejuang.

Pas sama dgn komunis, aku tak keliru lagi.

Anonymous said...

UMNO johor pening memikirkan bgmana tetiba sebuah parti Islam bertukar menjadi parti Komunis.

Anonymous said...

Org2 Pas keliru sbb dlm sistem komunis tiada sistem pengundian, jadi apa guna Pas berkempen/berceramah siang malam? Mereka mulai was2 adakah ceramah yg diadakan semata2 kerana nak cari duit?

Anonymous said...

Sebahagian lg penyokong PAS keliru apabila memikirkan adakah timbalan presiden Pas benar2 seorang manusia atau seekor beruk jadian?

Dilla&Dira@anaksepuluh said...

Salam GAP!

Hallo Guys! Klu U all kompius sama PAS, we all pun keliru jugak! Kah! ka! ka! Ampun & maaf dari kami berdua sesama muslim kerana 'balun Umno dari meja Umno!'

Komandomelayu, rakab, karl, melayu perak, usin & ramai laei, ampun maaf dunia akhirat! Just for our assignment. Thanks, banyak yg kami dpt. Alhamdulillah!
Bro GAP...Thanks!!!

ikhlas...anaksepuluh!
Assalamualiakum.

HIDUP MELAYU!!!

Anonymous said...

samada anak 10 nak buat eksperimen atau apa2 pun tujuan, yg pasti dari pemerhatian aku, hujah anak 10 dan yg sewaktu dgnnya boleh dipatahkan. Selamat Hari Raya.

Ibnu Sulaiman said...

Yang sebenarnya doa solat hajat mereka telahpun dimakbulkan. Mereka minta Allah tunjukkan kebenaran, maka dengan ini terserlahlah kebenaran tentang Pas. Dari cita2 menegakkan negara "Islam" dah tukar "bekebajikan" pulak. Ayat2 Quran dan Hadith diambil suku sana suku sini tang yang nak support hujah2 mereka sahaja. Walhal secara keseluruhannya tak ikut pun islam.

Ni dah championkan Komunis pulak? Mengagungkan lahanat yang mebunuh saudara Islam lain di bukit Kepong. Lahanat yang memperjuangkan ideologi komunisme, takda agama. Waaah makin parah ni beb. Tak tau apa pulak kebenaran dan pekong lain bakal Allah bukakan?

Wallahualam..

Anonymous said...

Majlis Syura dan Dewan Ulama Pas Pusat tidak rasa takutkah.. begitu banyak doa2 yang memohon pada Allah untuk melaknat dan menghancurkan PAS..
dulu2 tidak pernah berani atau kita dengar orang-orang biasa mahupun UMNO berdoa begitu..

adakah ini petanda Allah sedang menghina parti PAS..? PAS mendakwa membawa perjuangan Islam.. itu atas kertas..tp hakikatnya banyak kehinaan telah berlaku pada Islam..

di zaman Tun Mahathir, kalau sikit sahaja orang UMNO komen pasal Sunnah Nabi.. terus org itu akan dihukum KAFIR sedalam2nya oleh seluruh JENTERA PAS.. saya masih ingat denagn segar!

Tapi kini Allah balikkan lebih dahsyat pada PAS, bukan setakat hina Sunnah Nabi dengan meletakkan kepartian itu melebihi Sunnah Aklak Nabi, malah berulang2 menghina Allah, menghina KeEsaan Allah, menyegutukan Allah terang2..

hairan sgt mengapa tidak ada yang berani perangi PAS sebagai pensyirik Allah? Jangan tertipu dengan penampilan jubah serban Nik Aziz atau pemimpin PAS lain kerana Abu Jahal dan Abu Lahab juga berpakaian yg sama tapi ahli neraka Jahannam...

Sedarlah semua..kembalilah pada jalan benar..sebelum kemurkaan Allah datang..tolaklah parti durjana laknatullah PAS ini!! ALLAHUAKBARR!!!

Anonymous said...

Gerakan pun dh bg signal bahawa Cina tidak akan sokong BN, dengan menyatakan merekan akan pulangkan semula kerusi Gerakan di Penang kepada BN..

Insya Allah semoga kemenangan buat umat Islam, Pulau Pinang ditadbir semua oleh org Islam Melayu...
AMINN!!

Anonymous said...

Penyokong Pas keliru sebab;

komunis membakar mayat pejuang dlm tragedi Bukit Kepong.

Mat sabu sudah jadi penyokong komunis.

wajarkah bila mat sabu mati mayatnya ditanam? Atau ikut cara komunis...Bakor saja mayat mat sabu?

Anonymous said...

Orang2 PAS dah sekarang fahaman syiah...jadi darah orang Islam lain boleh ditumpahkan...

mereka nak wujudkan Republik... bukannya Raja Berperlembagaan

Anonymous said...

Aku harap ada perwakilan PAS yg akan membawa usul dlm muktamar tahun depan supaya mayat ahli2 pas dibakar shj seperti amalan komunis.

Kalau tidak, apa guna sokong komunis, kurang2 pun jimat sikit tanah kubur!

Anonymous said...

kalau mat sabu kata marilh ahli pas ikut syiah rasa2nya depa pun ikut

kalau jumpa penyokong pas yang bebal kasi terajang je

hahahah pas pas lagi lama lagi bodoh

Anonymous said...

Kerana mulut mat sabu, org2 Pas tertanya2 adakah mayat mereka akan dibakar spt kelaziman komunis membakar mayat?

kerana mulut mat sabu, org2 pas keliru adakah mayat2 org2 pas yg telah mati patut digali semula dan dibakar tulang2 yg ada ikut stail komunis?

Anonymous said...

Tolak PAS, Haramkan PAS, tangkap Mat Sabu.

Anonymous said...

Tangkap Mat Sabu.

Anonymous said...

penyokong komunis sama je dgn pendokong komunis. kalau mat indera tali barut komunis, mat sabu pula adalah tali beruk komunis.

Anonymous said...

Tangkap Mat Sabu. Terik kerakyatan. Bertindak sekarang.

Anonymous said...

Tangkap Mat Sabu, Tarik kerakyatan, Halau dia keluar dari Tanah Melayu. Sial punya beruk.

Anonymous said...

Kalau tak halau keluar Tanah Melayu, simpan aje kat zoo.

Tangkap Mat Sabu, bagi kerakyatan zoo negara.

nok said...

Bro GAP pas tidak pernah menjawab secara resioanal apa jua soalan yg di kemukakan oleh pro GAP...melainkan jawapan fitnah kepada UMNO...mereka tahu mereka tiada fakta menangkis atau menjawab apa2 kemusyilan dari pro Gap....

sebab mereka sendiri kabur dan keliru dgn perjuagan PR yg tiada hala tuju terutama PAS....dan mereka masih menggangap rakyat masih menyokong mereka seperti di PRU 12 dulu..dgn berpakaian berserban sampai ke lutuk dan berjanggut macam kambing gurun...mereka menggangap mereka cukup alim dan islamik serta memandang sebelah mata pada org lain.....

Anonymous said...

kah kah kah,

x payah tunggu ideologi komunis meresap,

ideologi UMNO lebih ganah, masakan mak buang anak, bunuh anak, bunuh dan bakar pelancong mongolia, dan bermacam macam lagi jenayah dari ajaran songsang UMNO..

Anonymous said...

Aku dah kat Pemimpin PAS dah confuse & pengikut nya semua dah putus fuse.

Anonymous said...

Putus fuse dah jawab sebab UMNO ganas jadi orang sokong Komunis, tak cukup dgn sokong murtad, kristus, arak & judi. Dia orang mau lebih lagi tu, jadi sokong komunis. Kumpulan manusia yang ada otak tapi tak ada akal.

Hramkan aje PAS. Tangkap Mat Sabu.

Anonymous said...

Islam bukan PAS. Haramkan PAS, tangkap Mat Sabu.

Anonymous said...

sorry,

orang-orang kat kampung aku masih teguh berdiri di belakang pas.

Pak mertua aku pun dah 50-50 nak sokong UMNO baruah british ni. tunggu jer aku cucuk skek lagi..

hari raya sempat aku berpolitik ngan ipar duai yang pulang ke kampung..

akal diberi cuma tinggal pikir mana baik, mana buruk..x susah mana pun..

Ikut logik akal memang banyak kelebihan kat pembangkang..

Gap x payah provoke palsu..

Anonymous said...

bukan lagi mat sabu....tapi mat sebu atau mat tebu...otak takleh pakai..tersumbat....hilang manis sepah dibuang jerrr!!!!

takbirrrrrrrrrrrrrr....

Anonymous said...

kemenangan adalah bila mana kita dapat menarik totok UMNO masuk ke dalam jemaah PAS..

Berapa ramai pengkomen pengkomen pembangkang yang beralih arah ke BN melalui fitnah GAP..??????

kena ingat ini padang GAP, totok UMNO x perlu berdegaq degaq kat blog ni..

sampai bila2 pun aku akan memangkah PAS dan itulah tanda kekalahan UMNO..

kah kah kah

Anonymous said...

anon 11.48....

tu hanya ngikut pakaian dan fikiran ahli rosak jer....

ikut akal..tau ler mana yg terbaik
dari dulu sampai bila-bila...

Anonymous said...

hidup pas...

hidup islam...

hapuskan parti korup umno...

hapuskan parti songsang umno..

XPressMinda said...

Pas jadikan buku pengukir Nama Johor utk backup kebebalan Mat Sabu.

Buku tu buku biografi bukannya muktamad utk iktiraf sapa layak di angkat sebagai pejuang atau tidak.

Tajuk buku tu pun "pengukir nama johor" bukannya "pejuang kemerdekaan negara"

kalau ikut Mat Sabu dan totok Pas Mat indera pejuang kemerdekaan sebab lawan British, abis tu Jepun yg berjaya halau British tu pejuang kemerdekaan jugak ka?

kita ambik kesan positif pendudukan Jepun yg mana hasilnya ramai yg mula sedar bahawa British tu bukannya kuat, tapi kita tak pula iktiraf Jepun tu pejuang atau pembela tanah Melayu kita.

Anonymous said...

ikut akal,

UMNO taja 1malaysia, tapi ahlinya kejap2 melayu, cina, melayu, cina..
berpuak puak..
Media dikuasai gerombolan jahanam..
Kecut perut dengan tuntutan bersih..
Bila melibatkan kepentingan UMNO mulalah ulamak UMNO cepat2 kuarkan fatwa..
UMNO dikusai golongan mamak Mandaliar..
Dangdut itu sinonim dengan UMNO..
UMNO bersengkongkol dengan mca dan mic dibolehkan, PAS berkerjasama dengan DAP diharamkan mengikut kitab UMNO..
Banyak lagi yang x masuk akal..

X larat nak bagitau, sebab Tuhan dah bagi akal untuk berpikir bukan untuk disimpan kat bawah songkok hitam tinggi UMNO tue..

Anonymous said...

pas dah takdak nak tubuh negara islam pasai takdak dlm quran,abis melayu kena tipu

Anonymous said...

Balu polis Bukit Kepong dakwa tak terima pencen
Sep 5, 11 3:05pm
Kongsi

371

Sharifah Aminah Syed Ali, 83, balu kepada seorang anggota polis yang pernah berkhidmat di Balai Polis Bukit Kepong selepas berlakunya tragedi serangan komunis, memohon supaya dipertimbangkan untuk menerima pencen suaminya yang meninggal dunia semasa bertugas di Balai Polis Kulim pada 1962.

Sharifah Aminah, yang kematian suami Syed Omar Syed Yasin hampir 50 tahun lepas, memohon agar dipertimbangkan bayaran pencen kerana sepanjang kematian suaminya, dia tidak pernah menerima imbuhan itu.

"Selepas kematian suami, tok hanya menerima duit sagu hati sebanyak RM1,800 dan selepas itu dah tak dapat apa-apa duit dah. Duit pencen pun tak dapat juga sampai hari ini," katanya kepada pemberita di Alor Setar hari ini.

Beliau berkata bahawa selepas berkahwin dengan Syed Omar, mereka menetap di Kota Tinggi, kemudian berhijrah ke Johor Baharu sebelum ditukarkan ke Bukit Kepong.

"Masa mula-mula sampai di Bukit Kepong, rusuhan memang sudah reda tetapi keadaan masa itu sangat menakutkan. Selepas 6 petang, kami perlu tutup semua pintu dan tingkap dan tidak boleh keluar rumah. Nak ambil air dari telaga (perigi) pun tak boleh sebab komunis humban mayat-mayat dalam telaga.

"Kami terpaksa menggunakan air Sungai Bukit Kepong untuk kegunaan seharian," kata Sharifah Aminah.

Katanya beliau terkilan kerana pengorbanan suaminya yang manggunakan nombor pengenalan polis 10568 semasa berkhidmat dengan Polis Diraja Malaysia, tidak dihargai.

Suami beliau, yang ketika itu berusia dalam 40-an, meninggal dunia setelah terjatuh basikal ketika dalam perjalanan ke balai.

"Tok bukannya nak minta banyak tetapi sekurang-kurangnya dapat pencen suami kerana dia meninggal pun semasa bertugas. Sekurang-kurangnya duit tu boleh tok guna untuk tanggung kos rawatan kira-kira RM500 sebulan," kata Sharifah Aminah yang menghidap penyakit kencing manis, darah tinggi dan sakit tulang belakang yang menyebabkan dia terpaksa menggunakan kerusi roda untuk bergerak.

Beliau berkata kehidupannya susah selepas suaminya meninggal dunia kerana dia terpaksa mengambil upah menjahit baju untuk menyara enam orang anaknya yang masih kecil.

"Kini semua kos rawatan dan kos sara hidup ditanggung oleh menantu saya yang menerima pencen RM400 sebulan. Dia pun susah sebab kena tanggung anak yang cacat. La ni (sekarang) dia berniaga surat khabar dan nasi lemak bagi menambah pendapatan untuk tanggung kami sekeluarga," kata Sharifah Aminah yang tinggal bersama anak, menantu dan cucunya di Taman Nakishah, Jalan Datuk Kumbar di Alor Setar.

--Bernama

Anonymous said...

Ake ake
Orang islam yang tak tahan pancaroba..berseleindung dengan ilmunya sanggup buat apa sahaja.masuk kominis pun tak per..mereka ni senang jer..semuanya halal walaupun ditipu bulat2...diaorang ingat cina kominis tu pakai ke niat asal nak tawan balai idup2 dengan kekuatan angota 10xganda dan senjata canggih tu..akhirnya meragut nyawa dengan kekejaman melampau.Kesian polis2 dan keluarga serta orang awam tu mempertahankan pencerobohan manusia tak ngaku berugama itu. Mana der kewibawaan mat indera tu selain ca alif but...he he kan susah lari2 gitu. Walau apa pun alfatehah kepada semua. Kecelaruan dalam berjuang nih bagi aku tak kan berakhir hanya kalau islam dijadikan alat semata dan bukan mencari cara berkehidupan didalam apa juga ruang dan masa. Cara malaysia keh keh!!

rakab said...

Puak pro ulamak pas tersenyum sinis melihat puak pro anwarinas bertungkus-lumus mempertahankan Mat Sabu.

Seluruh negara sedang memerhatikan gelagat bodoh mereka.

Mempertahankan benda yang palsu memperjuangkan perkara yang salah dan menafikan sesuatu yang hak.

Penuh kecelaruan serta penuh kekeliruan.

Setelah mengutuk arwah-arwah polis Bukit Kepong sebagai barua British,..Hari ini Mat Sabu cuba merasuah keluarga mereka dengan menawarkan khidmat guaman percuma demi mendapatkan sedikit kesenangan di dunia.

Apa dah jadi dengan Pas sekarang ?

Rakyat semakin keliru kerana Pas semakin celaru !!.

Anonymous said...

Aku pun keliru dengan UMNO..

Anonymous said...

aku dah baca semua komen puak2 pr ni, menampakan kedangkalan apabila memberi kenyataan...memang tak boleh pakai puak2 ni

Anonymous said...

Aku pun dah baca komen2 totok UMNO ni,

Menampakkan seprti dipaksa atau terpaksa..

Dipaksa kerana mendapat bayaran elaun..

Terpaksa kerana nakkan projek..

kah kah kah

rakab said...

Anon 12.11,

Kau keliru dengan Umno ?...

Sebab kau dah keliru dengan Pas !.

Anonymous said...

aku semakin keliru..

UMNO ni parti orang melayu ke parti mamak..

sokong lantik hero somalia jadi PM malaysia..

Anonymous said...

Tak payah nak KELIRU.
yg pasti PAS akan menerajui PR selepas PRU13 utk mentadbir negara dari UMNO(BN).
Selamat Jalan parti yg telah kencing MELAYU sekian lamanya.
Melayu jangan terlampau percaya kpd UMNO yg konon2nya MEMBELA nasib orang2 MELAYU.
Tanam tebu dibibir, pahit bagai hempedu didalam.
Melayu yg kaya dan senang lenang terdiri dari orang2 yg berjawatan dalam kerajaan, pegawai2 kerajaan yg songlap, Kroni2, korporat2 pembodek2 dan lain2 yg sejenis dgn nya.
Melayu dikampong = HAMPAS NYOQ!

Anonymous said...

UMNO bersengkongkol dengan mca dan mic dibolehkan, PAS berkerjasama dengan DAP diharamkan mengikut kitab UMNO..
Banyak lagi yang x masuk akal..

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Anonymous said...

kemenangan adalah bila mana kita dapat menarik totok UMNO masuk ke dalam jemaah PAS.. Berapa ramai pengkomen pengkomen pembangkang yang beralih arah ke BN melalui fitnah GAP..?????? kena ingat ini padang GAP, totok UMNO x perlu berdegaq degaq kat blog ni.. sampai bila2 pun aku akan memangkah PAS dan itulah tanda kekalahan UMNO.. kah kah kah

September 5, 2011 11:53 PM

'......LILLAHITAAALAH...AKU PENYOKONG PAS SEBELUM MAC 2008...

yg buat aku tersedar satu ....bola kaca mata seorang melayu tua.... dia bukan ahli pas..dia bukan ahli umno..

bola kaca itu tidak menipu sahabatku...
aku dulu duduk dlm jemaah pas...dekat jalan semarak kl. ....membuat org benci adalah senjata pas... mereka halal menggunakannya... dgn hujah satu senjata dlm perang demokrasi..bukan pedang...di padang pasir lg

Anonymous said...

Tak payah nak KELIRU.
yg pasti PAS akan menerajui PR selepas PRU13 utk mentadbir negara dari UMNO(BN).
Selamat Jalan parti yg telah kencing MELAYU sekian lamanya.
Melayu jangan terlampau percaya kpd UMNO yg konon2nya MEMBELA nasib orang2 MELAYU.
Tanam tebu dibibir, pahit bagai hempedu didalam.
Melayu yg kaya dan senang lenang terdiri dari orang2 yg berjawatan dalam kerajaan, pegawai2 kerajaan yg songlap, Kroni2, korporat2 pembodek2 dan lain2 yg sejenis dgn nya.
Melayu dikampong = HAMPAS NYOQ!

----------------------------------

sokong 200%, 360 darjah, thumb ups seribu kali..

kah kah kah

Anonymous said...

Kalau mentega itu susu,
Maka rasuah itu UMNO..

Anonymous said...

Anonymous said... aku semakin keliru.. UMNO ni parti orang melayu ke parti mamak.. sokong lantik hero somalia jadi PM malaysia.. September 6, 2011 12:21 AM

'''''''''
mamak.mammak xhabih habis
jika berlaku pancung memancung ...dap yg kena ...mamak xkena..depa islam tulen..pas isle tiruan ..belakang ada gereja...ada komunis..ada syiah..(kawan aku kata kitab quran di iran lebih 30 juzz...ada nabi tambahan perepuan lak tu...)

ha. terkejut tak ...ha sokong lg mat sabu
dlm alquran ada sebut ada satu kaum terkejut pasal xsangka kena masuk neraka..mereka sangka imam ketua.mereka dah betui'.....disebabkan ikutan pemimpin mereka...

..

13pru 13 terbalkk 31....

13 ni memang suwei...orrg putih kalu buat bangunan takda level13...12 skip terus 14....
begitulah 13 mei tu'

wallahualam

Anonymous said...

pas pas pun bila nak sedar ni
sedarlah sebelum terlambat
bukan suruh masuk umno atau undi umno
tapi tinggalkan perjuangan yg sia2
wahai orang2 pencen/berumur
yg baru sedar
yang baru nak pi masjid
jgn ingat nk mati
maka anda kena sokong pas
dapat jaminan syurga
tak kemana pun

Anonymous said...

Tak payah nak KELIRU.
yg pasti PAS akan menerajui PR selepas PRU13 utk mentadbir negara dari UMNO(BN).
Selamat Jalan parti yg telah kencing MELAYU sekian lamanya.
Melayu jangan terlampau percaya kpd UMNO yg konon2nya MEMBELA nasib orang2 MELAYU.
Tanam tebu dibibir, pahit bagai hempedu didalam.
Melayu yg kaya dan senang lenang terdiri dari orang2 yg berjawatan dalam kerajaan, pegawai2 kerajaan yg songlap, Kroni2, korporat2 pembodek2 dan lain2 yg sejenis dgn nya.
Melayu dikampong = HAMPAS NYOQ!

September 6, 2011 12:22 Am

::::::::::::::::::::::

Kau ni mimpi ke aper nok(tenok)??
Pas nak jadi kepala PR?...
Di kedah pas memerintah..Dap suka ati boleh masuk campur urusan pentadbiran..Pas kena patuh.

Di penang dap yg memerintah..boleh wakil Pas masuk campur/bersuara?

Di selangor PKR memerintah..dap sesuka hati boleh masuk campur..pKR kena patuh...

Kesimpulannya ..dap tetap berkuasa di negeri Penang, kedah dan selangor.

kesimpulanya lagi Pas,pkr tetap jadi badut kepada dap

Anonymous said...

aku dah confirm tak akan sekali kali undi PAS taik ni. Kerja kencing dan spin issue jer. Lain tarak. hari2 buka mata dok pikir nak salah kan org lain.

Anonymous said...

parti PAS ni perasan sangat dapat memerintah lepas PRU13, sekarang ni dapat perintah 5 negeri pun kecut je nk bersuara walau pun isu agama ISLAM tu sendiri, semua ikut telunjuk DAP.

ada hati nk jadi ketua negara, jangan mimpi la...berpijak di bumi nyata, PAS hanya parti utk mendapat sokongan MELAYU pangkah PAKATAN je...

Anonymous said...

pas akan kalah pru 13..sebab awal-awal lagi hj hadi kata akan bertanding hanya 60 kerusi daripada 222 kerusi parlimen..jadi tak payah berangan nak perintah malaysia..60 kerusi pun belum tentu boleh menang..cermin diri dulu...

ore kelate said...

umno besekongkol dengan mca mic dan gerakan tak pernah ada masalah kat negara ini selama ini...tapi bila pas bersekongkol dengan dap macam-macam berlaku seperti di penang dan selangor perak dan kedah...masih tak nampak lagi ke..wahai penyokong pr..ataupun kau orang sudah buta mata dan hati...hanya menunggu mati...

Anonymous said...

Aku tak benci BN .
Aku tak benci UMNO .
Aku tak benci DS Najib . Aku tak benci TS Muhyiddin . Aku tak benci pemimpin2 pembangkang yg bertugas dgn baik dan tak terlebih2 spt Md Sabu .
Aku benci Isteri pemimpin yg mengada2 dan menonjol2kan diri .
Tun Dr Siti Hasmah TERBAIK .
IBU MITHALI . IBU SEJATI ..

ANACONDA said...

KONSISTENKAN UNDI ANDA PD UMNO/BN DLM PRU KE 13 INI...

TEKADKAN ILTIZAM KALIAN BAHAWA KALIAN MENGUNDI BUKAN KERANA NAMA...

Anonymous said...

Insya Allah moga BN menang PRU13 nanti.. semoga Malaysia aman damai dan teguh seperti dulu.. Islam tetapi dijulang..
hancurkan PAS-Parti LAKNATULLAH!

Anonymous said...

PAS dah lama terkubur sejak jadi kebajikan...

Ibarat ahli-ahlinya yang dah terjun laut...sebab dah hilang prinsip asal.....

Sayangnya PAS dah lupa diri....

Anonymous said...

.

DIMANA ADA PAS DISITU ADA LAKNAT
DIMANA ADA PAS DISITU ADA SALIB
DIMANA ADA PAS DISITU ADA SIAL
DIMANA ADA PAS DISITU ADA KOMUNIS
DIMANA ADA PAS DISITU ADA FITNAH

.

Anonymous said...

.


FUCK FOR PAS


.

Anonymous said...

Aku lagi keliru dgn PAS, samada ianya parti Islam atau parti komunis, samada mayat pengikutnya wajib tanam atau bakor aje...serupa komunis punya stail.

komunis pun menyamar pakai kopiah/serban.

Anonymous said...

kita bako jer mayak juak pas yang dah sesat.....kira laknattullah lah tu....kita bako ...kita bako jer...pergi mampuih lah juak pas....sial ko 24 jam...

Anonymous said...

kita bako jer bangkai juak pas...

Anonymous said...

bangkai/ mendiang org PAS? hehe
xsedar2 lg ke pencacai PAS oii.. hinanyaaaaaa PAS!!

Anonymous said...

ore kelate said... umno besekongkol dengan mca mic dan gerakan tak pernah ada masalah kat negara ini selama ini...tapi bila pas bersekongkol dengan dap macam-macam berlaku seperti di penang dan selangor perak dan kedah...masih tak nampak lagi ke..wahai penyokong pr..ataupun kau orang sudah buta mata dan hati...hanya menunggu mati...

...m'
betui tu...itu la bezanya kapir yg baik dgn kapir komunis....kapir komunis kebyakannya sambung nyawa belakang DAP...ITULAH PASAL MATSABU MAIN ISU 'KOMUNIS' ...

LEPAS NI SIAP LA...MAT SABU BG CERAMAH CERAMAH KAT KG KOMUNIS AKAN KEZALIMAN ORG MELAYU... (mat sabu lupa tu kat mana pas dibenarkan bertanding.. nak kata cerdik x cerdik ish ish ish)








.

Anonymous said...

keliru?

tukarlah dari sokong dan pangkah 'bulan' kepada 'dacing'.

BN menang, anda senang.

senang nak cari makan, senang nak tidur, senang serba serbi.

Anonymous said...

PAS dah rosak nak buat macamana......
Dah lama dah.......

Jalut said...

Azim Helmi

Mat Sabu syiah kau tak tau ke?