IKLAN BERBAYAR

Tuesday, September 27, 2011

KEPADA KELUARGA SARBAINI, REDHOLAH.


aku gesa kepada seluruh keluarga allahyarham sarbaini agar redholah dengan keputusan koroner semalam.

cadangan nak panjangkan isu ini sampai nak tuntut kepada penubuhan suruhanjaya tak mendatangkan manafaat.

kita faham akan kesedihan keluarga allahyarham sarbaini. lebih elok dan molek gamaknya agar sedekah dan tahlil terus diberikan kepada arwah. itu lebih membantu arwah sebenarnya.

ps:- kepada para pengkomen, harap anda tidak menulis sesuatu yang boleh menyentuh perasaan keluarga sarbaini. 

57 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

FIRST

Anonymous said...

redha tu memang la kena redha.org nak keadilan pasal kematian dia.bangang punye blogger!!

KerusiMalas said...

logik akal la.kalo sprm nak humban takan kat opis diorg kut.ape pasal lak nak humban arwah tu.apa alasannya.

Anonymous said...

Logik akal kan. Kalau satu kes x apa, ni dah 2 kes. kenapa cctv boleh hilang pulak.

Anonymous said...

saa tak faham la, kenapa bila jadi mcm ni nk salahkan sprm... really jika mereka nk bunuh mrk tak akan buat di bangunan sendiri, dan terang2lah org tuduh mereka yg buat. lebih baik mrk humban je kat tmpt lain. sudah2lah nk mencari kesalahan. mungkin dah sampai masa perlunya muhasabah diri masing2 dan sedar akan punca asal jadinya mende mcm ni. takkanlah sprm tu bodoh sgt selepas kejadin beng hock lepas tu nk buat hal lagi tolak org dr bgnan sendiri sekali lagi. logik la sikit. aku simpati dgn keluarga. aku jgk simpati dgn sprm yg tak habis2 disalahkan. bila betul2 menjalankan tugas ditekan dgn cara mcm ni. jika tak mnjalankan tugas nati ditekan mcm lain pula. sampai bila nk terus mcm tu?

Anonymous said...

apela anon 9:51am

dah kata redha, kita berserah la. nanti tak pasal2 roh arwah tersiksa jika kes dipanjangkan..

tengok kes TBH tu, skrg apa cerita? bila keadilan yg sebenar terdedah, sape malu?

Anonymous said...

Xkena dekat ahli keluarga sendiri atau keluarga boleh lah cakap.

Anonymous said...

tak kena tuduh dan dipandang serong mcm staf2 sprm yg setengah mati buat kerja membanteras rasuah senanglah cakap..

kopral singh said...

Sudah terang lagi jelas!
Tutup kes!...habis cerita!

let's move on...

Anonymous said...

AKU HENSEM

SECOND

Anonymous said...

"Mengapa dia perlu berbuat demikian? Dia pergi (ke sana) secara sukarela. Tambahan pula, tidak ada cap jari yang kelihatan di cermin tingkap dan mereka tidak mengambil pakaian ketua penyiasatan SPRM KL, Ahmad Fauzi (Husin), untuk menjalankan ujian DNA."

Anonymous said...

Menurutnya, tidak ada sebab untuk allahyarham terjun dari bangunan itu, malah beliau mempertikai mengapa sistem litar tertutup CCTV SPRM dipadamkan ketika inkues berjalan.

Anonymous said...

"Sesungguhnya di Akhirat nanti Seluruh Anggota badan akan menjadi saksi atas apa yang menimpa Arwah"....

Lebih baik sedekah kan Al-fatihah...ada baik....

Pada Musang pun leh sedekah Fatihah...itu pun kalau Musang tue Islam la....Kalau Musang Kapiaq...Sohh..sohh...

Anonymous said...

kalau kucing mati pun kita nak tau apa sbb nya ni kan pula org tersayang. Napa cctv ditutup masa tu? Napa arwah boleh jatuh tp cap jari tak ada kat tingkap? kenapa? kenapa? kenapa? inilah yg keluarga arwah nak tahu. ni bkn kes mcm pegawai dia curikat aport bg pindah unit lain je blh selesai. ini soal nyawa dan maruah. Keluarga mmg redha kematiannya tp tetap nak tahu kenapa dia boleh jatuh bangunan tanpa sebab

jejakazman said...

kalau aku...aku akan serahkan pada allah saja....kerana kebenaran akan terserlah lambat atau cepat ....tak kira ada suruhanjaya atau tidak...utamakan arwah di sana....ingatlah tak ada yg lebih mengetahui segalanya....hanya ALLAH semata...

Anonymous said...

anon2 9:51 & 11:07,

bukan setakat keluarga dia yg nak tahu punca kematian, semua orang kat m'sia ni nak tahu puncanya.

siasatan telah dibuat, keputusan telah dikeluarkan, apalagi? kalau kau ada maklumat yg boleh membantu, kenapa kauorang berdua tak beritahu mahkamah koroner?
Biasa masuk mahkamah tak?

Kenapa nizar tak desak supaya s/jaya diraja ditubuhkan? kenapa masa cina TBH tu mati, dia sibuk sgt? kenapa tak panggil pakar forensik dari siam tu lagi sekali?

kalau ada saksi yg nampak kejadian tu, kenapa tak tampil beri keterangan? saksi dah kena beli? berapa juta?

kalau tak ada orang nampak, cctv boleh terima ke? Nanti hj hadi kata cctv adalah besi pulak, lagi jadi isu pulak.

al-fatihah utk arwah.

headbomb said...

redha lah.. Al-Fatihah

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=A7Zg9waZV3g---------------------------------klip ni bg mereka2 yg ada tedetik dlm ati dan menuduh secara terang bahawa tun mahathir menolak hudud..fikr2 kan la..bedosakah mereka2 itu menuduh tun menolak hudud???..(harap pakcik MUSANG juga dpt meluangkn sedikt masa tok melihat klip ini)..

Anonymous said...

makna kata bukan la arwah ni niat nak bunuh diri.... cuma dia nak lepaskan diri jeee...

emmmm.....ingat lompat bleh lepas, ropanya2 terkucil gedebabb...

amikk ko..... kalau tak buat masakan takutt....

berani kerana benar....

mudah2an Allah swt ampunkan dosa dia dan tempatkan roh beliau di kalangan solehin.

Anonymous said...

KENAPA? KENAPA? KENAPA?

INILAH CONTOH MANUSIA YANG TAK IKHLAS..
MULUT KATA REDHA TAPI HATI KATA TAK PUAS HATI..

KUATKANLAH IMAN SAUDARA..

Anonymous said...

Se elok nya kita terima kematian nya dengan Redho dan berserah kepada Allah. kita lupakan saja bagaimana kematian nya. Mungkin itu adalah di sabit kan kematian nya. Setiap kematian dan ajal setiap makluk sudah ditetapkan oleh Allah. Bersabar dan berserah diri adalah jalan terbaik.

Anonymous said...

woooooo...kat tengah2 tu ada court badminton kaaa. pasai apa fakta ni tak diberitau awaiii2. gambaq keluar dlm paper dulu npk sarbini jatuh ataih bumbung. tu yg pelik macamana jatuh bumbung bleh mati. nampak sangat semua portal news berkonspirasi menutup fakta sarbini mati in the first place. dlm gambar gap ni nampak jelas sarbini cuba melompat diatas dinding tapi tak berjaya. kalau ada video dari cctv pun tak menolong kes ini.

sbb video cctv besi tak bleh jadi saksi. wakakakaekekekeke......

Anonymous said...

Hanya Allah yang akan menghukum sesiapa yang menyebabkan kematian nya. Sesiapa yang membunuh Sarbaini, kita harab Allah akan menurunkan bala sebesar besar bala kepada orang yang menyebabkan kematian Sarbaini. Insya Allah.

Anonymous said...

terjatuh ditiup angin.

Anonymous said...

Jangan ikot Perangai Cina...mcm keluarga Teoh Ben Hock...

elyaz said...

maaf. tak sepatut nyer kes ni dijadikan topik perbincangan. mari kita pakat pakat sedekah bacaan alfatihah buat arwah.AL FATIHAH...

Anonymous said...

sapa suruh MAKAN RASUAH..

berapa juta duit negara/rakyat KASTAM KEBAS (PEGAWAI)?

berani kerana benar
takut kerana salah

renung2 kan dan selamat beramal...

tokGURU said...

kalau keluarga sarbini dan kita semua percaya pada Qada' dan Qadar Allah swt...kes ini tidak perlu dipanjangkan lagi....cukuplah setakat hasil penyiasatan yg didedahkan....Janganlah kita sampai cuba mengorek rahsia Allah....sesungguhnya rahsia Allah tidak akan terjangkau oleh akal fikiran kita.....Semoga roh Sarbini dicucuri rahmatNya..amin..!

Anonymous said...

makna kata bukan la arwah ni niat nak bunuh diri.... cuma dia nak lepaskan diri jeee...
_____________________________________
kalo bunuh diri pegawai nie xleh dpt pencen ma...sbb2 mahkamah ckp ckp nahas je....

Anonymous said...

Mungkin arwah ada niat hendak melarikan diri. Dalam scenario itu beliau tersalah budget dan terjatuh.

Anonymous said...

Kalau ada skill Parkour tu lain ceritalah. Google 'Parkour' kalau nak tau.

Anonymous said...

Silat training, lompat dari bangunan, lihat sini
http://www.youtube.com/watch?v=ScsBFYtHc1Y

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Yang sudah tu sudahlah. Tak perlu dipertikaikan lagi.

Kepada semua pembaca, terimalah ketentuan Qada' dan Qadar.

Al Fatihah buat Allahyarham

Anonymous said...

Mungkin dia ditolak syaitan sehingga jatuh...
Kalau setakat makan rasuah buat apa nak terjun, bukan kena hukum gantung pun.
kalau SPRM nak tolak lagi tak masuk akal.
Tetapi semua dapat membuat andaian mcm mana bolih terjatuh.
Saya tetap katakan angkara Syaitan!

Anonymous said...

cctv tak bolih dipercayai.kalau depa kena sembelih dan ada rakaman cctv gerenti bukan besi.


yg kata cctv itu besi tak bolih jadi bahan bukti memang BEROTAK taik PALAT SNG...

abghani said...

reholah kita org islam dh ketentuannya begitu...tbh lain

Anonymous said...

Kastam will strike back!

Anonymous said...

agaknya klu sedara korang mati cara cm tu jg baru korang nak tau sbbnya...semoga anda akan merasa keperitan spt yg keluarga ini dan TBH alami. Masa tu barulah korang sibuk nak cr sbb nya

sabarlah.. said...

anon 5:06pm,
buat apa ungkit2 lagi? utk apa? bukannya boleh hidup balik pun.. kes ni dah diputuskan oleh mahkamah koroner. yg sudah tu sudah la..
jika kita beriman dgn hari akhirat, sabar dan redha itu lebih afdal..takkan masih nak menafikan Qada dan Qadar?

Anonymous said...

anon 5:06pm tu dia bukan tahu pa.. hari2 makan babi je.. hati dah benak

Anonymous said...

apela anon 9:51am dah kata redha, kita berserah la. nanti tak pasal2 roh arwah tersiksa jika kes dipanjangkan.. tengok kes TBH tu, skrg apa cerita? bila keadilan yg sebenar terdedah, sape malu? September 27, 2011 10:23 AM

.....

aku setuju ngan ko non...

BILA TBH BACK TO ITS PROBLEM

KENAPA BYK2 Sgt project2 kosong yg di claim

tu yg depa disiasat..dan ada member2 dia pung ngaku disiasat menda tu..

cina2 bos TBH TU ngapa diam2 je sepanjang keS TBH disiasat...

SPRM ADA BIG POINT SGT2 Bahawa.. kerajaan DAP SELANGOR MENYELEWENG..BEBENOR (tarak CAT CAT PUNYALA...POCIKK)


DAH SEPARUH KOREK...DAH NAK DAPAT DAH!!!!

kenapa nak bunuh pulak...???

INGATTtt SPRM MEMANG KEJA DIA sprm CARIK MAKLUMAT !!! bukan semudah carik ikan kat pasar..

Anonymous said...

cctv tak bolih dipercayai.kalau depa kena sembelih dan ada rakaman cctv gerenti bukan besi. yg kata cctv itu besi tak bolih jadi bahan bukti memang BEROTAK taik PALAT SNG... September 27, 2011 3:04 PM

.....'
gua sokong hujah lu bro...
cctv xbuleh pakai besi keluli xboleh bercakap...

sapa org pakatan rosak kat sini ...tolong pasti kan anwar tu bukan lah org dlm besi tersebut... nampak kat cctv color tu 1000% macam anwar... mana anwar waktu tu...ada dia cakap kat ceramah2 dia...dia twitet kat mana dlm dunia waktu tu....???

Anonymous said...

Anonymous said...
agaknya klu sedara korang mati cara cm tu jg baru korang nak tau sbbnya...semoga anda akan merasa keperitan spt yg keluarga ini dan TBH alami. Masa tu barulah korang sibuk nak cr sbb nya September 27, 2011 5:06 PM

...'''
AKU NYOKONG LU.. KALAU DAH BERLAKU KENA DIRI SENDIRI BARU PADAN MUKA...

MASA LKY DATANG TERHEGEH2 Keliling MESIA HARI TU.. APA KE JADAHNYA???? KITA PUN NAK TAHU....

RONDA SATU MESIA... JUMPA DAP LGE LKS,, PEMBANGKANG SEMUA ....APA JADAHNYA....

LKY ADA KUAT STATEMENT XKAN GABUNG NGAN MESIA FEW DAYS AGO..... APA JADAHNYA??? KITA PUN NAK TAHU JUGAKKKK...

Anonymous said...

Anonymous said...
' anon2 9:51 & 11:07, bukan setakat keluarga dia yg nak tahu punca kematian, semua orang kat m'sia ni nak tahu puncanya. siasatan telah dibuat, keputusan telah dikeluarkan, apalagi? kalau kau ada maklumat yg boleh membantu, kenapa kauorang berdua tak beritahu mahkamah koroner? Biasa masuk mahkamah tak? Kenapa nizar tak desak supaya s/jaya diraja ditubuhkan? kenapa masa cina TBH tu mati, dia sibuk sgt? kenapa tak panggil pakar forensik dari siam tu lagi sekali?

nnnnnnnnnnnnnnn
Wa tabik la ...Kenapa lah DAP..PEMBANGKANG SEMUA PAS..XNAK JADI HERO ORG MELAYU..

ALLAH.MAHA BESAR
AllahMAHA BESAR'


ALLAH.MAHA BESAR
AllahMAHA BESAR



ALLAH AKAN MENYELAMAT ORG ISLAM DARI PETAKA KOMUNIS DAP...INGAT ....NIK AZIZ PUN GELAR DAP TU KOMUNIS... APATAH LAGI UMNO...
.

Anonymous said...

masuk la mahkamah mana pon kalo pembangkang xmenang mmg mcm2 bunyi..kalo menang puji mahkamah melambung2...taktik lama...

Anonymous said...

Dia dtg balik ke pejabat sprm jln cochrane pasal nk tukar statement mengaku terima rasuah kpd tidak menerima.

Dia nk tukar statement setelah si pemberi rasuah shancker logistic tu advice dia suruh tukar statement.

Dia dtg pun secara sukarela..sprm tak panggil dia balik pun. Dia dtg dgn motor kapcai...adehal dtg dr klang yg jauh tu & keta pun 2-3 bijik.

Dia nk lari diri menerusi tingkap....sangkaan silap ingatkan tak jauh.

Cctv tu besi kata hadi bawang...bangang! So tak bley jadi bukti.

Anonymous said...

This hilarious post;

Situasi sebenar: Seorang nenek pergi ke kedai, membeli ubi dan dilanggar beca lalu mati ditempat kejadian.

Buletin Utama – “Nenek Meninggal Dunia bukti Pembangkang Kian Berpecah Belah”
... ... ...
Harian Metro – “Hangat! Nenek mati dengan ubi di tangan”

Utusan Malaysia – “Nenek mati dilanggar beca satu propaganda pembangkang?”

Harakah – “Kami tiada beca”

Malaysiakini – “Beca langgar lari bukti kerajaan makan rasuah”

Twitter @NajibRazak – “Nenek sanggup mati kerana ubi, menunjukkan ubi 1Malaysia berkualiti dan digemari rakyat”

Blog Melayu paranoid – “Keraguan sijil halal ubi mungkin punca nenek mati dilanggar beca”

Ibrahim Ali – “Sampai bila kita nak tengok nenek-nenek Melayu mati dilanggar beca akibat ubi orang Cina dan India? Melayu perlu bangun menentang!”

Pancaindera – “Kisah nenek dilanggar beca diabadikan dalam filem terbaru David Teo, Beca Gangster.”

Mastika – “Misteri penarik beca: temubual eksklusif dengan hantu ubi” 

Anonymous said...

Pada sesiapa yg pergi ke Court, dia akan tahu siapa salah siapa benar. Byk percanggahan pendapat. Kata pengawal arwah dlm keadaan gelisah, kata pen.Penguasa SPRM Kamal arwah dlm keadaan tenang. Kalau tenang kenapa arwah perlu keluar melalui tingkap? CCTV hilang secara misteri. Cap jari xde. Pelik. Arwah boleh keluar bila2 masa di pintu atau lif kerana access card x berfungsi waktu tu. Kalau ikut logik, aku pun akan kluar ikut pintu. Dlam blog The Unspinners kata arwah ada menelefon seorang perempuan. Logik ke arwah blh telefon seseorang padahal waktu tu telefon arwah telah dirampas SPRM? Kalau nak fitnah pun agak2 la. Fitnah org yg beriman. Aku kenal arwah lebih dr 20 tahun, solat tak pernah tinggal, sgt baik dgn org ramai dan org bawahannya. Menjadi imam gantian ketika imam utama tidak sihat. Pergilah ke kubur arwah..korang akan perasan sesuatu yg jarang korang tgk di kubur2 org lain. Sgt tenang dan nyaman. Pokok2 yg ditanam pun tumbuh dgn baik. Kalau nak tau pergilah tengok dgn mata sendiri. Susah nak nyatakan dgn kata2. Yg cakap arwah ada 3 kereta dan 2 rumah mmg benar. Kereta Kancil lama yg murah, CRV second hand, Persona baru yg x abih bayar lagi. Rumah apartment murah berhrga rm60k, sebuah rumah teres. Isteri arwah kerja Petronas. Semua harta adalah perkongsian suami isteri. Semua tu mmg kemampuan mereka. Dikatakan arwah diberi rasuah RM30 sebulan. Logik ke? RM1 sehari. Takkan la dgn pangkat penolong Pegawai dpt hanya RM1 sehari?
Fikir2 kan lah. Pada sesiapa yg menfitnah arwah tu bertaubat lah dan minta ampun pd ahli keluarga arwah.

Anonymous said...

11.56....gua percaya lu...

lebih2 lg KERAJAAN SELANGOR DAH ARAH KAN PONTRIP BUAT BEDAH SIASAT SEMULA..

DAP PUN DAH TOLONG BUAT SEMBAHYG2 Punya
Dap ni parti cina babi ke parti demokrasi...CAT LA XRASIS LA...

punya cepat pakatan bertindak melebihi komunis...
PODAHHHH. DAP YG RASIS!!! pkr yg rasisss

..

Anonymous said...

aku ada gak dengar kes memali ke kalu x silap

depa pi tabuqq minyak wangi...kasi syahid aket...

awat kalu terasa benar kenapa mengaku at the first place....


ingat bro video it besi konkrit...anwar yg cleaer color sekelearnya... kluo masuk lif pun hang xdapat nak camana plak yg blak n white

kita pung dah. xsanggup...nak dengor bunuh diri ke3. apa kebodoh nya !!!

ANACONDA said...

AKU HARAP MCM TU GAK LAH GAP...

KALAU DAH KENA RAUN DGN LATHEFA KOYAK MAU JUGAK BERUBAH OTAK KLRGA MELAYU NI...

KLU DAH KAKI MENUTUH RASUAH, TUJUH KETURUNAN TAKKAN SELAMAT...

ANACONDA said...

ANON BANGANG 951 AM...

KEPALA BUTUH BAPAK ENGKAU...

NAK CARI KEADILAN APA LAGI...

DAH TERANG SI ARWAH NI DGN TEOH BENG HOCK KAKI MENYUNGKAH RASUAH...

MAMPOS LAGI BAIK...

KAU LAGI 1000 X BANGANG...

ANACONDA said...

RALAT -- TYPING ERROR...

AKU HARAP MCM TU GAK LAH GAP...

KALAU DAH KENA RACUN DGN LATHEFA KOYAK MAU JUGAK BERUBAH OTAK KLRGA MELAYU NI...

KLU DAH KAKI MENUTUH RASUAH, TUJUH KETURUNAN TAKKAN SELAMAT...

Anonymous said...

anon 10:17pm

aku tambah :

akhbar2 cina : gempar! nenek cina mati dilanggar beca melayu. kami nak siasatan diraja!

faham tak?
racism at the highest level loooor..

Anonymous said...

inilah nasib bangsa ku............masa cina mati semua kaum bersatu hati menuntut pembelaan....bila melayu.....

Anonymous said...

Wahai Anon September 28, 2011 12:33 AM,

Jgn babitkan arwah dgn peristiwa memali tu. Ko igt semua org yg harumnya kuburnya tu disiram dgn minyak wangi ke? Jgn jadi bodoh la. Ko pi la kubur arwah. Ko pi selidik sendiri. Ada x ciri2 kuburnya disiram dgn minyak wangi. Buktikan. Jgn fitnah bro. Aku ada dikubur arwah. Kenapa arwah yg sudah meninggal pun ko boleh nk burukkan lagi. Arwah buat pengakuaan first place tu sbb tertekan akibat desakan org2 SPRM sendiri. Tu sbb dia dtg ke SPRM utk tukar pengakuaan setelah dinasihatkan rakan2. Jgn sesekali ko fitnah arwah. Ko tu jauh dr dia malah ko sendiri pun x kenal dia. Hanya org yg rapat dgn arwah shj tau siapa arwah. Logik ke dirasuah RM30 sebulan. RM1 sehari utk pangkat Pen.Pegawai. Fikir la. Akal Allah dah bagi tapi kenapa x nak guna. Aku nasihatkan ko bertaubat dan minta maaf dgn keluarga arwah. Ko kena igt, dosa dgn Allah, ko blh minta Allah maafkan, tapi dosa dgn manusia kalo x dimaafkan, ko paham2 je la.

Anonymous said...

ada yg x kena dgn kedua dua kematian di pejabat sprm. .masa kematian teoh beng hock dan ahmad sarbani,kedua dua cctv telah sengaja di rosakkn..modus operandi yg digunakn oleh pembunuh juga adalah sama iaitu menolak mangsa yg berada berdekatan tingkap sehingga terjatuh dan mati. .jadi bukti pembunuhan hilang dan polis sahkn ia mati mengejut. .senang je..aku harap kau up topic ni gaps. .bongkarkn lebih bnyk kes ni sbb rakyat malaysia tidak bodoh. .rakyat malaysia dapat menilai sndiri sama ada ia kes bunuh diri atau dibunuh. .