IKLAN BERBAYAR

Tuesday, September 27, 2011

RAJA NAZRIN SHAH :INILAH UCAPAN TUANKU YANG PALING HEBAT !


KUALA LUMPUR 26 Sept. - Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah hari ini bertitah Islam telah mula dijadikan instrumen bertujuan meraih pengaruh dan mendapatkan kuasa sehingga ke peringkat sedia berkompromi kepada prinsip-prinsip menyentuh akidah.

Pada masa sama baginda dalam titah ucapannya turut mengingatkan bahawa kemusnahan ummah bukan lagi menghadapi pencerobohan daripada Alfonso de Alburque atau Stamford Raffles atau Francis Light mahu pun Yamashita tetapi ia datang daripada pencerobohan baru melalui manipulasi fakta sejarah, mempersendakan lagu kebangsaan dan menghina bendera negara.

Baginda bertitah pencerobohan baru itu turut berlaku melalui perlanggaran penggunaan kalimah suci Allah yang telah sekalian lama menjadi hak eksklusif umat Islam tanpa menghiraukan sensiviti serta terhirisnya perasaan mereka.

''Nama suci Allah yang termaktub di dalam al-Quran diambil dan dijadikan terjemahan kepada perkataan God. Allah yang merupakan kalimah yang amat suci di kalangan umat Islam kini turut dinamakan kepada simbol pujaan agama lain.

''Kalimah suci Allah bukan sekadar nama am yang bermaksud Tuhan walau apa bentuknya. Kesucian kalimah Allah amat tinggi di sisi Islam. Kalimah tersebut apabila dicetak pada kertas, tidak boleh dipijak, tidak boleh dijadikan bahan bungkusan, tidak boleh dibawa ke dalam tandas. Allah adalah nama khas-Tuhan Maha Suci-Tuhan Maha Agong. Allah adalah satu-satunya," titah baginda.

DAULAT TUANKU !

40 comments:

Anonymous said...

Syukur akhirnya bangkit juga pemegang Rahsia - rahsia Akhir zaman.

Anonymous said...

SAYA SECARA PERIBADI AMAT SETUJU DGN TITAH BAGINDA SULTAN DGN PENDAPATNYA.MOGA RAKYAT YG BERAGAMA ISLAM TIDAK SETAKAT MENJAGA KESUCIAN NAMA ALLAH TETAPI TIDAK MENGHIRAU APA YG ALLAH SURUH DAN MELANGGAR APA YG ALLAH LARANG.OLIH KERANA TIDAK MENJAGA AMALAN LAH KESUCIAN AGAMA ISLAM MUDAH DIPERSENDAKAN ORANG LAIN.BILA CERITA PASAL HUDUD SEMUA BANGUN UTK BERCAKAP MENENTANG,JIKA YG MENETANG NON MUSLIM MUNGKIN MEREKA MUSUH ISLAM YG TAK FAHAM,TETAPI YG KUAT BERCAKAP ADALAH ORG MUSLIM SENDIRI YG BYK BERI ALASAN.SEJAK NABI ADAM HINGGA NABI MUHAMMAD ALLAH DAH PERINTAHKAN MANUSIA SUPAYA PATUH PD ISLAM,TETAPI MALANG SEHINGGA DUNIA HAMPIR KIAMAT TETAPI UMAT ISLAM YG MENGAKU BERAGAMA ISLAM MASIH RAGU UNDANG2 ISLAM.MASIH LAGI GUNA UNDANG2 PENJAJAH YG BERAGAMA SELAIN DARI ISLAM.ADAKAH HANYA CUKUP PD NAMA KE.CUBA KITA FIKIR BUKAN KAH SEMUA MANUSIA TAK KIRA ALLAH YG CIPTA,OLIH ITU TIDAK LAYAK KE ALLAH PERINTAHKAN HUDUD UTK SEMUA MANUSIA.CONTOH PALING MUDAH SAYA NAK KATAKAN,JIKA MALAYSIA YG KELUARKAN KERETA MYWI,KENAPA KITA TAK LAYAK UTK KELUARKAN ALAT GANTINYA.PERLUKAH KITA GUNA ALAT GANTI KERETA VOLVO.JADI BILA ALLAH PENCIPTA SUDAH PASTI ALLAH YG BERHAK MENENTUKAN UNDANG2 UTK MANUSIA.INI LAH YG KITA HARUS TERANGKAN PD NON MUSLIM.TAK RASA BANGGA KE ISLAM ADA HUDUD.MASING BERCAKAP MENBERI ALASAN YG TAK MASUK AKAL,RAKYAT MAJMUK LAH MCM2 LAGI,BUKAN KAH ALLAH MAHA BIJAKSANA,JADI MUSTAHIL ALLAH TIDAK BIJAKSANA MEMERINTAHKAN HUDUD.FIKIRLAH TUAN2.JGN HANYA PANDAI MEMBERI ALASAN.BILA SEBUT HUDUD MESTI KAITKAN PAS.HUDUD ADLAH UNDANG2 DARI ALLAH.TIDAK PERLU PERTIKAI,WAJIB KITA MENGAMALKANNYA.

ada aku kisah said...

.


DAULAT TUANKU

.

mohamed said...

Berlinan air mata kesykuran bila membaca ucapan Tuanku. Aku pernah membaca hujah2 blogger yang cuba mempertahankan nama ALLAH sebulum ini, tetapi tidak setepat hujah Tuanku.

ALLAH yang kusebut dalam solatku dan ku ulang setiap hari hanya ALLAH yang disebut dalam AlQur'an.

Semoga Alfonso de Alburque dan Stamford Raffles dan Francis Light mahu pun Yamashita dan orang2 yang serupa dengan mereka diberi balasan yang setimpal oleh ALLAH, amin.

Anonymous said...

Daulat Tuanku!!!!!!
Mintak yg jual nama Allah tu bertaubat laaaa....,,

Anonymous said...

Jelas isu-isu/masalah yang dibangkitkan banyak mengena kepada pihak Pakatan Rakyat yang memang suka memporakperandakan negara.Say NO to Pakatan Rakyat yang terdiri daripada pemimpin-pemimpin yang sewel dari segi pemikiran dan akhlak.

Anonymous said...

Mesti lepas nie juak-juak PR akan kata Raja kena bayar....kui..kui

Anonymous said...

DAULAT TUANKU

Anonymous said...

Allahuakhbar!!!
Allahuakhbar!!!
Allahuakhbar!!!

Daulat Tuanku...

Kita jangan terus berdiam dengan segala provokasi puak2 yang cuba menghancurkan kesucian Agama dan Perlembagaan negara kita.

Perlu diingat Duli Tuanku adalah ketua Agama Islam, maka kita harus berdiri tegak dibelakang Baginda.

Masa untuk mendengar cacian, hinaan, fitnah dan kemungkaran dari pihak2 yang tidak bertanggungjawab sudah berlalu. Mari saudara2 ku kita bangkit menentang pembelot dan pengkhianat yang nyata ini.

...Allahhuakhbar!!!
...Allahhuakhbar!!!
...Allahhuakhbar!!!

choc-mint said...

haih....naper org yg kunun2nyer bergelar ulama n yg berpengetahuan
ugama yg tinggi idak plak ckp mcm raja nazrin ek....OoooO...mungkin kta yg besa2 nih lbh mentaati ajaran islam kot...kot ler.....
setuju sgt2 ngan raja nazrin....

Anonymous said...

PAS lakonkan Hudud atas arahan DAP

Mana letaknya Ihsan!!!

Anonymous said...

semuanya tuanku bermula dgn keterbukaan , kebebasan, keterlusan islam hadari...era pemimpin sebelum DSN...dengan pembebasan aljuburi..semuanya bermula suara sumbang dibiarkanmelaung..menuruti kehendaki Politik yg sempit..dibelakngnya adalah geng aljuburi ..itu fakta..tp pemimpoin mcm dollah sepatutnya kita jangan lupa yg byk merosakan politik dan keharmonian negara dgn budak tingkat 4 yg kini masih ada pengaruhnya dlm kepimpinan DSN...PAS kini da jadi jalang Politik...

komandomelayu said...

DAULAT TUANKU!!

PATIK MOHON TUANKU LAKSANAKANLAH HUKUM HUDUD QISAS TERHADAP PENGKHIANAT -PENGKHIANAT AGAMA DAN BANGSA INI!!

Anonymous said...

Sikap orang Islam d Malaysia yang terlalu lembut menyebabkan puak2 yang anti islam telah mengambil kesempatan untuk terus mencemarkan kesuciannya.

Puak2 ini yang diterajui oleh Yahudi Asia telah berjaya memecahbelahkan umat islam negara kita.

Kalau kita tidak bersatu maka Yahudi Asia ini akan menguasai negara kita kelak. Cuba lihat apa yang jadi pd S'pork. Bagaimana nasib umat islam disana, terkini nasib umat islam terus dicacamarbakan di Selangor dan PP. Aku yakin mereka ini mempunyai peracangan yang teliti untuk menrampas negara kita. Sedikit demi sedikit tanah kita telah dikuasainya, tujuannya tidak lain dan tidak bukan menjadikan kws tersebut kws mereka sehinggalah umat islam dapat disingkirkan. Pasal ekonomi, puak2 ini telah menguasainya sejak dulu lagi, naya dari sistem ekonomi yang mereka rancang terdapat sekatan untuk umat islam bersaing dengan mereka...apa yang tinggal kin hanyalah kuasa Politik @ Pemerintahan saja yang perlu mereka dapatkan. Kalau ini terjadi maka nasib umat islam akan berkubur. Terang dan nyata mereka tidak mahu menerima Islam samada melalui perlembagaan atau pun hukum hudud.

Kita perlu bangkit jika kita ingin terus melihat kuasa pemerintahan dibawah kekuasaan umat islam. Perbanyakkan kedai 1 Malaysia, buka seluas-luasnya peluang perniagaan untuk umat islam, sekat monopoli ekonomi Yahudi Asia ini. sekat penjualan tanah kepada bangsa Yahudi ini, sekat pengaruh ultra kiasu dengan hukum islam.

Kelemah puak2 ini adalah pada ekonominya, kalau kita dapat menyekat monopoli ekonominya maka puak2 ini akan tersentak dari mimpi jahat mereka. Ingat sekat Monopoli ekonomi puak2 ini.

...Allahuakhbar!!!
...Allahuakhbar!!!
...Allahuakhbar!!!

Daulat Tuanku

Anonymous said...

Aku setuju

Mari bangkit menentang Yahudi Asia yang Maha Zalim ini.

Memperkudakan ulama dan agama islam untuk menguasai negara kita.

Allahuakhbar!!!
Allahuakhbar!!!
Allahuakhbar!!!

Daulat Tuanku

Anonymous said...

saya pun 100% setuju dgn tuanku, tapi masalahnya ahli politik msia ni dah bankrup politik.

mereka mempolitikkan semua benda dan menjual semua prinsip.

masalah lain pula ialah masalah berkenaan masyarakat islam itu sendiri. yg dah jauh lari dari prinsip2 hidupislam yg manjadi asas kekuatan ummah.

anak2 kita skrg tak didik dgn prinsip2 islam, iaitu jangan bercakap bohong, hormat org tua, taat dan patuh pada perintah Allah melalui alquran dan hadis.

semangat melayu dan identiti melayu pun dah habis terhakis.

contoh perbandingan mcmana keluarga saya membesarkan saya, saya lagi kecil dah diajar mengaji. dan boleh mengaji dgn lancar.

arwah bapa saya hantar saya belajar silat sendeng di kg. mula2 saya memang tak suka. maklum lah penat dgn sekolah.

malam pulak dikerah belajar silat. cuti skolah hari jummat dan sabtu (dulu jumaat dan sabtu cuti) arwah bapa bawak saya solat berjemaah di masjid, naik basikal. subuh dan isyak.

waktu2 lain arwah abah mmg 5x sehari pergi ulang alaik ke masjid. arwah abah banyak mendidik dgn memberikan contoh2 dari hadis nabi muhammad saw.

kalau ada apa2 argument dan contoh nasihat arwah abah akan ambil hadis dan bacakan.

jadi lagi kecil kami terdidik supaya berprinsip pada alquran dan hadis serta ada jati diri yg tinggi.

bila dewasa baru kami adik beradik mengerti ada yg diajar oleh arwah abah mempunyai manfaat yg tidak ternilai tinggi harganya.

masa saya sambung belajar di uk, saya lihat anak2 org bandar ni mudah terpengaruh dan mudah terjerumus ke lembah maksiat.

saya alhamdulillah macamana saya pergi ke uk mcm tu lah saya balik, apabila kerja saya lihat byk kawan2 yg tampa segan silu makan rasuah atau minta contractor belikan barang, itu ini dll.

dlm hidup kita ni mmg ada mcm2 masalah, saya sendiri pun byk kali diduga dgn mcm2 masalah, cinta, kewangan, sahabat, kerjaya, business dll, arwah abah ada berpesan .... dari kecil dilambung buaian sudah besar dilambung ombak kehidupan..

tapi setiap kali saya ada masalah saya sujud dan mengadu pada Allah swt tak pernah mengadu pada gro, botol arak, dadah jauh sekali.

saya jadikan amalan baca alquran setiap pagi dan baca sekali translation dan cuba praktikkan apa yg ada dlm alquran.

alhamdulillah hidup jadi bahagia dan berkat, masalah kecil2 mcm biasa tetap ada.

jadi kalau kita nak bandingkan umat islam skrg dan dahulu, jauh beza dan nilai2 yg ada skrg cukup rapuh tampa ada asas yg kuat.

pemain2 politik kalau tidak ada audiance dan supporter mereka tidak akan pergi kemana, tapi masalahnya ahli2 politik yg tidak berprinsip ini dipuja oleh mereka2 yg hidup tampa prinsip.

masyarakat gagal menilai pemimpin2 ini dari kacamata yg adil. manakan tidak, anwar yg sudah jelas didalam video masih dinafi semata2 prinsip pada diri yg tidak adil.

sekian

abg otai
Head,GLC

Anonymous said...

abg otai
Head,GLC

September 27, 2011 9:04 AM

----------------------------------

Bro gua setuju dengan pendapat yang u utarakan cuma nak tambah satu lagi...

Sikap ustaz yang suka sgt memberi ceramah2 politik disurau2 dan masjid juga turut menyumbang kepada kurangnya pengamatan yang lebih terhadap perpaduan & Silatulrahim umatilslam masa kini. Surau2 & Masjid sepatutnya menjadi tempat mempurkuatkan silatulrahim umat islam namun apa yang jadi pd masa kini tempat2 suci ini dijadikan platform untuk menghina, mencaci dan membuat fitnah. Kita dtg untuk mendapatkan keberkatan berjemaah dan memperkuat silaturrahim tapi kita balik dengan perasaan benci dan celaru dek penangan ceramah politik yang tak sudah oleh pihak2 yang tak tentu arah ni.

Daulat Tuanku

Inai Merah said...

Tuanku Raja Nazrin.

Patik pinjam ungkapan bistari untuk persembahkan kepada Tuanku.

Yang Kurik Itu Kendi,
Yang Merah Itu Saga,
Yang Molek Itu Budi;
Yang Indah itu Bahasa.

Semoga Tuanku dapat meneruskan usaha untuk mentarbiahkan umat melalui tulisan dan pandangan yang berilmu dan bernas.

Mudah-mudahan cara yang Tuanku lakukan ini dapat menghakis unsur-unsur maki hamun,carut, lucah dan fitnah dari mereka yang tidak menghayati ungkapan bistari.

Junjung Kasih Tuanku

Allah Maha Besar !

Anonymous said...

YAB Datuk Seri Azizan menyatakan bahawa Kerajaan PAS Kedah tidak akan melaksanakan hudud kerana PAS berkongsi kuasa dengan parti cauvinis dan rasis biaDAP & PKR. Kerajaan PKR Selangor tolak terus, mereka tegas tidak akan laksanakan hudud. Khalid Samad, Dzulkifly Ahmad dan lain-lain kepimpinan PAS jelas menyatakan bahawa PAS tidak akan laksanakan hudud tanpa persetujuan biaDAP & PKR.

Yang peliknya, kalau kenyataan macam ni dibuat oleh pimpinan UMNO, cepat mereka akan dikapiorkan yop. Sedangkan kenyataan YAB PM & TPM jelas, mereka mengakui hudud (dan lain-lain) adalah hukum ALLAH, cuma belum boleh dilaksanakan kerana realitinya UMNO berkongsi kuasa dengan parti bukan Islam saperti MCA, Gerakan, MIC dan lain dinegeri-negeri yang diperintah UMNO. Jadi apa beza kenyataan YAB PM & TPM dengan kenyataan YAB Datuk Seri Azizan dan lain-lain. Lebih teruk kenyataan YAB MB Selangor yang tolak terus, tetapi kaum Anwarinas dan Koonyet2 tak pulak menkafirkan mereka!

...ZN...

musangka said...

'Islam telah mula dijadikan instrumen bertujuan meraih pengaruh dan mendapatkan kuasa sehingga ke peringkat sedia berkompromi kepada prinsip-prinsip menyentuh akidah.'

AYAT2 NI, KENA TEPAT ATAS BATANG HIDUNG DUA PARTI UTAMA MELAYU,

UMNO & PAS !!!

Kedua-dua parti ni, jelas bertanggung jawab atas segala permasaalahan yg timbul.

Kedua-duanya, selalu sgt lebihkan pengaruh politik dari Ugama.

Cuma, PAS punya kelebihan mempertahankan dirinya!

musangka said...

Jika PAS mengatakan perkataan ALLAH bole digunakan sebagai nama TUHAN oleh kepercayaan lain selain Islam di MALAYSIA,

Ianya satu KESILAPAN!!!

Anonymous said...

Apabila Musang cuba berselindung diseblik Bulu Ayam

Ianya satu KESILAPAN @ Memeee punn

Anonymous said...

Musang

Who are you to look down on others? What have you done that makes you better than anyone else in mankind? The only way in which one human being is better than another is in their nearness to Allah (swt), and how do you know how pleased Allah (swt) is with you? For all that you know you could be the worst hypocrite and the most despised of creatures for Allah (swt), so who are you to look down on others among
mankind? We always pray and hope that Allah (swt) accepts us and accepts our efforts, but we
can never be certain of this until we leave this world and meet Him (swt). Until that Day we must
always think that there are ways in which we can improve ourselves and we must never think that we are better than anybody

Al Baqarah : 35

"And when We said to the Angels “Prostrate before Adam”, so they all prostrated except Iblis, he refused, and he was proud, and he was one of the Kafiroon"

praha2 said...

dah almo dah kejadian tu. hanyo kito je tak ambil peduli. nak tunggu KDYM Tuanku bertitah mako kita pun buat lah komen. Ni selalu berlaku pada oran kito. semuo nyo menunggu ucapan oran atas baru bersuara. Baik oran alim atao oran biasa samo jo. eden bukan oran alim sangat jadi tak ado kuaso.oran ado kuaso tak bersuaro nunggu guruh dilangit baru berdentum di tanah. semuo gara drama jo berlakon.

Anonymous said...

Al Baqarah : 36

And We said "O Adam, dwell you and your wife in the garden and eat from it raghadan whatever you like, but do not come near this tree. If you do, you will be
from the wrongdoers"

Finally we know that the enemy who stands in our path is Iblis or Shaitan. In this ayah Allah (swt) tells us about how it was that Adam (as) who was once in the garden, came down to the earth and became our father. This is a very important story for us to learn because this story tells us how it was that we fell. This is the story that tells us how Shaitan tricked us. This is the story that tells us what was the mistake that we made. Insha Allah if we can learn this story and always keep it mind then we can save ourselves from falling in the future. Insha Allah we can save ourselves from being deceived by the deceiver. May Allah (swt) help and support us! All Might and Power is with Him
(swt)!

Anonymous said...

musangkera.....

pas nak tunggu apa rabu ni, ... nak tunggu DAP beri kelulusan pada hudud ke?? boddo punya PAS. hehehe

Anonymous said...

Saya teringat Tunku Abdul Rahman, PM berdarah raja. apa salahnya, selepas Najib, Y.Mulia Raja Nazrin jadi PM kita.

Anonymous said...

jaga2...musangkera nak jual temberang di sini pasal hudud...

tgk ni http://novandri.blogspot.com/2011/09/panas-video-yang-nik-aziz-tak-mahu.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+novandri+%28MINDA+INTELEK+MELAYU%29

Anonymous said...

Musang..

The root of the evil of Shaitan is arrogance and self-contentment. This is the root of all evil. It is to be satisfied with yourself, it is to think that you are the best and there is no room for you to improve. It is to think that you are the best and you look down on other people. You always see the faults of others and you do not see the faults of yourself. You think you deserve everything.
This kind of thinking is how Shaitan affects us, this kind of thinking is how Shaitan tempts us into disobedience to Allah (swt). This is how he deceives us into thinking that satisfying our desires is more important than worshipping and serving Allah (swt). Our lusts for sex and our greed for POLITICAL POWER comes from this thinking. Our anger and our rage comes from this thinking. All these negative emotions come when we start thinking that our own selves are more important than
Allah (swt).

Wassalam..

mae1000 said...

Raja Nazrin ni pada satu ketika berdiri atas pagar dan hampir-hampir mengutuk bangsa sendiri iaitu semasa Pakatan baru mendapat keputusan menang besar. Ucapan-ucapannya banyak memuji-muji pegangan yang berciri menyamaratakan bukan Melayu dengan orang Melayu dan membuang tongkat yang diberi pada orang Melayu. Tetiba dia berubah ni apa hal ? Sebab baca skrip ucapan atau dah rasa Melayu mula kuat semula ?

Anonymous said...

kita perlu lebih banyak intelektual yg bermain2 d laman istana...

inilah tugas yang sepatutnya dilakukan raja kita...

jika tiada idea sekalipun, apa kata tuanku2 gunakan think thank untuk hasilkan ucapan yang boleh mencambahkan minda sebegini

maaf cakap, kadang2 patik pun bosan mendengar ucapan sesetengah tuanku2...pegawai yg buat teks jenis dari Jabatan Penerangan kot..hehehe

ps: satu lg harap tuanku2 ubah intonasi bila berucap..kasi ada style lah sikit, jangan sekadar macam baca teks..contohnya tuanku mizan..alahai....

daulat tuanku

Anonymous said...

Mae1000
Raja Nazrin ni pada satu ketika berdiri atas pagar .....

-----------------------------------

Pandai2 la ko nilai Raja Muda perak macam tue... kira ko rasa hebat sangat la ekk... Berapa ramai raja Muda yang segeliga Raja Muda Perak...habak maiii...

Anonymous said...

ini baru betul2 khalifah.

bukan mcm ularmak2 yg juai agama je..pakai serban juntai2, simpan janggut berdepa2...tapi ilmu agama, ihsan, toleransi, tutur cara dan pemikiran bawah sikit dr iQ lembu.

Nok said...

Apa yg di titah kan oleh baginda adalah merujuk kepada segelintir manusia yg bersengkokol dgn membenarkah nama allah di pergunakan oleh agama lain,pluralsme,dan mereka yg cuba memgubah sejarah mengikut selara dan kehendak mereka...

pembangkang bolih cakap apa saja dan menuding jari pada mereka yg di ketegorikan sebagai menentang hudud demi kelangsungan agenda politik mereka tanpa memberi ruang walau apa pun sebab munasabab..

saya penuh yakin dan percaya bahawanya tuhan lebih mengetahui dan lebih bertimbang rasa kepada umatnya dgn apa yg berlaku di langit dan di bumi dan maha mengetahui dgn apa yg tersirat dan tersurat oleh mereka2 yg berkepentingan peribadi...

zat said...

lepas ni ada kontrak masyuk..don't worry..

asaklate said...

salam semua,

Daulat Tuanku !

GERAKAN MELAYU BERDAULAT said...

AKU Berharap kembalikan MALAYSIA dalam pemerintahan KESULTANAN MELAYU...

DAULAT TUANKU..
DAULAT TUANKU..
DAULAT TUANKU..

Anonymous said...

AKU TIDAK AKAN MENYOKONG PUAK YG MENYOKONG KAPIR MENGGUNAKAN NAMA ALLAH UNTUK AGAMA MEREKA....ALLAH ITU ESA...JELAS DAN MUKTAMAD

Anonymous said...

Orang kita memang lembut,bukan terlalu lembut tapi memang sifat semulajadi orang Melayu.Tak perlu kita jadi kasar seperti bangsa lain.Kelembutan kita adalah kekuatan kita bukan kelemahan.Tak perlu tukar sifat,hanya perlu baiki kelemahan kita seperti berfikiran jangkapendek(seperti jual tanah kepada bukan Bumi)dan hasad dengki.

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, cuba kawan2 baca teks penuh titah Tuanku dlm utusan, lebih jelas lagi disuluh2 Baginda cuba mengingatkan seluruh Umat Islam di Tanah Melayu tak kira bangsa, tua, muda, pangkat, hensem, buruk untuk buka hati & mata UMMAH dlm mendepani 'TSUNAMI' pemesong akidah dari pelbagai sudut untuk menjahanamkan Agama Allah ini. Baginda juga cuba mengajak Umat Islam melihat kembali pada zaman kegemilangan Tanah Melayu yg berpaksikan kepada undang2 Islam & dipertahankan oleh Raja2 Melayu sebelum kehadiran pendakyah2 kristian(PENJAJAH2 BANGSAT) menjalankan tugas mereka cuba melenyapkan Islam dari kehidupan Umat Tanah Melayu. Baginda juga memberi amaran kepada Umat Islam utk BERSATU sebelum Kedaulatan Tanah Melayu lenyap dari muka bumi Allah ini. Ucapan2 bernas yg berjiwa HAMBA inilah yg aku harapkan dari para Khalifah Islam semata2 untuk memastikan kesinambungan kesucian AGAMA & MARUAH ALLAH DIBUMI-NYA.

Allahuakbar!!!
Allahuakbar!!!
Allahuakbar!!!

p/s Raja yg mcm nilah yg akan melahirkan lebih ramai lagi 'TUAH' yg berjiwa 'JEBAT'