Tuesday, September 6, 2011

NUR ALERT : TELOR MAT SABU ILANG !

sms diterima daripada pihak berkenaan.

dimaklumkan bahawa 2 telor milik mat sabu telah hilang ketika cadangan debat mahu dilaksanakan.

mohon sesiapa yang terjumpa 2 telor mat sabu tu, tolong pulangkan balik ke pemilik asalnya. kalau susah jumpa si pemilik, boleh pi pejabat pas kat area chow kit tu.

hai lah mat sabu.

punah sudah kredibiliti kau sejak tahun 80an, semuanya pasal terlalu hyper menyokong komunis.

damage sudah berlaku wahai mat sabu.. tak leh repair dah wei.
elok mat sabu masuk hutan semula la.
inilah kantoi paling hebat dalam sejarah pas !

93 comments:

Anonymous said...

Hanya orang2yang bodoh saja yang memilih Mat Sabu sebagai ketua mereka.

Anonymous said...

memang la. x kan kita x sedar orang PAS PIS PUS iq rendah.

Anonymous said...

Umno dapat negara ini (merdeka kononnya) atas angin aje, kerana yang berjuang menentang penjajah British dan menuntut kemerdekaan ialah PUTERA dan AMCJA termasuklah Parti Komunis Malaya (PKM) maknanya PKM ada jasa dalam menentang penjajah British dan menuntut kemerdekaan, tetapi umno tiada apa yang boleh dibanggakan kalau ada pun jasa umno dan boleh diiktiraf sebagai jasa terbesar umno ialah umno berjaya kekalkan sistem kufar peninggalan penjajah British dan dalam masa yang sama menolak Islam termasuk undang2 Islam dan lain2 lagi, Jahat dan Zalim sungguh umno, semoga Laknat Allah atas umno dari dulu hingga kini yang masih kekalkan sistem kufar itu.

Orang melayu di negara ini sewajarnya berterima kasih kepada PKM terutama Chin Peng yang berjaya membunuh Henry Gurney, kerana Henry Gurney adalah setan yang bertanggungjawab membunuh ratusan umat Islam di Palestin, tetapi oleh kerana umno adalah kuli batak, barua, balaci dan bolehlah dianugerahkan sebagai `binatang ternak’ British maka umno menjulang Henry Gurney sebagai wira mereka dan mengabadikan nama setan Henry Gurney dibeberapa tempat di negara ini.

Celaka umno Laknatullah, kamu telah hancur musnahkan cita-cita PUTERA DAN AMCJA untuk mengwujudkan sebuah negara yang perlembagaannya digubal oleh rakyat Tanah Melayu ini sendiri, demi kuasa kamu sanggup jadi `binatang ternak’ British dan `binatang ternak’ setan, umno adalah `thoghut’ dulu dan kini. Dari sudut hukum yang bersandarkan Al-Quran dan Sunnah, jadi ahli umno atau menyokong umno/BN adalah HARAM

Anonymous said...

saya ada 1 soalan utk para pencacai dan kaki bodek.

kenapa dalam umno banyak mamak mengaku melayu?

kah kah kah kah kah..

umno = united mamak national organization..

alip mim nun wau = sarkas

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

hoi anon 1.18!

PKM tu parti kimak mu!...yang ko dokong sgt komunis yg bunuh melayu islam tu pasaipa?

mat sabu pondan gemok.

penyokong PAS pun sejak berkawan dgn si juburi pon jadi pondan...kena cabar terus terkedu

anwar menutuh, PAS kena tutuh!

MAT SABU PONDAN GEMOK, PAS PONDAN TUA!

hahahaha

-kassim baba-

Anonymous said...

ITU LAH KATA ORG BERCAKAP BIAR BERLAPIK SIKIT SEKARANG BUKAN NAMA MAT SABU BAYANG MAT SABU PUN ORG TAK MAHU PANDANG ORG PAS MEMANG TAK ADA TELOQ MEMANG TAK ADA TELOQ.

Mr Ganu said...

mat sabu tu x bc buku terbitan Yayasan Warisan Johor.

Memang mat indera dulu antara pejuang2 di johor, tapi tersilap langkah dan akhirnya masuk komunis. Apa nak heran, Abu sufyan dulu pon penentang islam, hujung2 masuk islam jugak. Ada pulak sahabat berperang tapi nabi SAW kata masuk neraka... sbb tusuk anak panah kat badan kerana nk dapat gelaran syahid. Mat indera asalnya guru agama.. tapi akhirnya jadi komunis..

MB johor cerita pasal mat indera sebagai pejuang sebelum dia masuk komunis, bila dah masuk komunis.. dah bertukar jadi pengkhianat agama dan bangsa la.

Puak2 PAS jangan la korang jadi bodoh sial sebab nak pertahankan komunis pulak..jangan nak spin penulisan MB johor.

Puak2 bangsat PAS ni, apa je yang dia tak gadai, Islam dan bangsa dah digadai, sikit hari lagi negara ni pulak dia nak gadai kat DAP. Hujung2, anak bini dia pun dia gadai kat DAP.. memang bodoh sial la PAS ni.

lagi satu sebagai anak johor, aku tak rasa pon mat indera ni sebagai pejuang negeri johor.. Dan kalo orang kata mat indera tu pengkhianat, tak terasa pon terhina macam ketua pemuda HamPAS cakap. Rasa malu ada la sebab ada juga orang johor yang bahlol jadi komunis.. bekas guru agama lak tu.. bodoh betul. mana la letak ilmu agama dia..

nmpk sgt pemalas org2 PAS ni mmbaca. tau pegang tp x bce, pastu buat kesimpulan sendiri. mcm ni ker org2 PAS nyer iq???

pastu spin baik nyer info da mcm keling tamil punye ayt daa..

btw, tahniah la mat sabu disanjung PAS. mmg layak la taraf2 mat sabu yg low class tu khas utk PAS yg pemalas.

Melayu Perak said...

Artikel menarik mengenai latar belakang Mat Indera:-
Nama sebenar Mat Indera ialah Muhammad bin Indera tetapi lebih dikenali sebagai Mat Indera atau Bong Mahmudiah yang dilahirkan pada 29 Disember 1920 di Batu Pahat, Johor.

Bapanya Indera bin Mat Salleh berasal dari Siak, Sumatera dan merupakan anak kedua daripada 7 adik beradik. Ibunya Maimunah bt Daud berasal dari Batu Pahat. Selain itu, Mat Indera juga mempunyai 4 adik beradik tiri hasil perkahwinan kedua bapanya bersama Zainah bt Dasuki yang berasal dari Bukit Pasir, Muar.

Beliau mula menjadi guru agama sejak berumur 18 tahun dan mengajar di Parit Stongkat, Muar pada tahun 1938 dan turut mengajar di Pontian pada tahun 1941.

Selepas British mengambil alih semula Malaya daripada Jepun, Mat Indera telah menubuhkan Malay Nationalist Party (MNP) pada tahun 1947 di Muar dan turut menjadi setiausaha Muar Malay Harbour Board Labour Union

Memandangkan modus operandi PKM merekrut kader-kader baru komunis melalui kesatuan sekerja, Mat Indera turut dijadikan sasaran apabila beliau mula direkrut oleh G.H Jasman, wakil Seksyen Melayu PKM bermula pada bulan Januari 1948 yang sering melawatnya dan berusaha mendoktrin Mat Indera dengan ideologi perjuangan komunis sehingga mendapat simpati Mat Indera.

G.H Jasman turut memberikan beberapa buah buku berkenaan komunis kepada Mat Indera yang antaranya bertajuk What is MCP yang ditulis oleh Komrad Wright@Lai Tek sendiri. dan buku bertajuk Dialectic Materialisme.

Walaupun teori tentang komunis yang cuba diketengahkan oleh buku-buku tersebut jelas bertentangan dengan Islam, G.H Jasman akhirnya dapat mempengaruhi dan memujuk Mat Indera menerima perjuangan komunis dan menyertai PKM dengan alasan komunisme berbeza dengan agama dan Mat Indera turut dibenarkan mengamalkan Islam selagi tidak menjejaskan aktiviti komunis.

Mat Indera akhirnya menyertai PKM pada 13 Julai 1948 dan dilantik sebagai Pegawai Am dalam Gerila Melayu Malaya, sayap Melayu PKM dan terus menjalankan aktiviti komunis dalam usaha meresapi dan menyusup dalam masyarakat orang Melayu di sekitar Muar dan Batu Pahat melalui surau dan masjid.

Latar belakang sebagais eorang guru agama Mat Indera telah dieksploitasi komunis dalam usaha merekrut orang Melayu menyertai komunis dan memberi sokongan kepada perjuangan komunis yang telah banyak menzalimi orang Melayu terutama di era Bintang Tiga hingga mewujudkan kebangkitan orang Melayu melalui Perjuangan Pahlawan Parang Panjang.

Akibat keganasan dan kezaliman komunis semasa Bintang Tiga terhadap orang-orang Melayu, PKM@Bintang Tiga telah dicop sebagai musuh utama orang Melayu pada waktu itu.

Mat Indera turut terlibat ketika serangan terhadap Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 dan menjadi watak utama menjadi orang tengah meminta polis menyerah diri kepada komunis.

Pada 14 Oktober 1952 Mat Indera telah ditangkap oleh orang-orang kampung Parit Warijo, Sri Medan, Batu Pahat. Mat Indera telah dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi Johor Bahru pada 18 November 1952 kerana memiliki senjata api secara haram.

Rayuan Mat Indera supaya hukumannya diringankan ditolak pada 2 Disember 1950 dan hukuman gantung terhadapnya telah dijalankan pada 30 Januari 1953 di Penjara Taiping. Jenazahnya telah dikebumikan di Kg. Jambu Air, Taiping.

Untuk makluman juga, Mat Indera pernah dipenjarakan selama 2 bulan pada tahun 1946 kerana menjual beras secara haram.

Anonymous said...

Ramainya penjilat kote anwar dan mat sabu.. Kenapa PAS tak jadikan kelantan negeri islam, kenapa zakat negeri kelantan tak dapat selesaikan masalah kemiskinan jikalau pemimpin PAS betul arif tentang ISLAM dan bijak dlm ekonomi. Oleh itu jgn la asyik menuduh org lain tak bagus sedangkan diri sendiri pun penuh taik.

Karl said...

GAP,

Aku ingat mat sabu nak hantar anaksepuluh sebagai wakil debat. Heh. Nasib ko la menyokong komunis anti-agama. Junjung la komunisme tu tinggi2. Lahanat.

Anonymous said...

Mat Indera = Mat sabu
Misi - rekrut seberapa banyak ahli pas jadi komunis

Anonymous said...

Siapa yg cerdik? UMNO ke atau yg lain2? Pastinya UMNO kerana cerdik mendapat kemerdekaan menggunakan otak bukan senjata. Kenapa harus menumpah darah kalau tak perlu? Perlukah kita mengagungkan KEMERDEKAAN INDONESIA kerana Merdeka setelah berjuta rakyatnya mati??

Anonymous said...

dinilai tulisan yg masih menganggap komunis tu sebagai perjuangan kemerdekaan....tentunya dari golongan komunis! harap paham.

Karl said...

mat sabu yang cerdik. dia pegi perhimpunan haram, boleh claim medical ribu2 wooo.

RAMBO said...

to ANON 1:18

Tak kan tuduh Kjaan BN je amal perlembagaan penjajah..? thoghut...! Kjaan hamPAS kelate guna pakai sistem mana plak ? Dah lebih 20 th perintah Kelate...tak nampak satu pun undang2 Islamnya...sama gak dgn pusat....!
Nampaknya kjaan hamPAS kelate pun Thoghut jugak la.....tapi lebih dahsyat lagi puak2 hamPAS ni penyokong tegar komunis...tolak agama dan negara Islam...

Anonymous said...

tak payah sembang kencang la nk label org penyokong komunis ke apa..najib buat perjanjian dua hala dgn negara cina komunis korg duk senyum je, madey bagi gunung kt cina yg bukan komunis tapi buat pusat judi kt asia tenggara ni korg celik mata je, madey bagi kroni2 cina kekayaan sampai rekod org kaya kt malaysia ni cina2 kapitalis bangsat yg jadi juara buat pekak badak je?

kalau dah dasar pencacai dan kaki bodek tu bende haram jadi halal..puuiiii!!!

-anak muda-

Anonymous said...

anak muda bangang..
apesal ko ni boddoh xnk mampos..
tuduh umno itu ini, bpe bnyk wit mat sabooooooooooo byr kat ko hah?

Anonymous said...

anak muda keturunan anak dajal

usin said...

anon 1:18 ni bodoh la. apa agaknya bentuk perlembagaan yg akan dibentuk jika putera, mpaja, api, amcja termasuk pkm yg buat? agaknya pkm akan letakkan agama islam ditempat tertinggi sebagai sebuah negara islam. apa yg berlaku ini adalah ketentuan Allah, ko jgn gila menulis panjang2 karangan tahap longkang ko tu, tp tak cerita pulak implikasi jika apa yg ko ckp itu jd benar? budus tahap longkang...

Anonymous said...

Anon 1:18

Elok kau tubuhkan balik parti komunis tu.

Anonymous said...

Lebih baik mamak pedukang mengaku melayu drp jadi melayu komunis.

Anonymous said...

MAT INDERA ADALAH. CONTOH MELAYU ISLAM YG TERPERDAYA DGN KOMUNIS..SPT JUGA YG TERPEDAYA DGN MAKAN DIGEREJA..

BUKAN MAT INDERA SAJA KENA
..RAMAI...

PKM PULA BUKAN BODOH...SEBIJAK2 Rusia PUN teepedaya dgn KOMUNIS..apalah sgt melayu..yg lemah lembut...

ingat jepun kalah...komunis balas dendam pulak...carik

Anonymous said...

saya ada 1 soalan utk para pencacai dan kaki bodek.

kenapa dalam umno banyak mamak mengaku melayu?

kah kah kah kah kah..

umno = united mamak national organization..

alip mim nun wau = sarkas

kah kah kah kah kah

September 6, 2011 1:21 PM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

sebab mak kamu kongket dengan bangla....dapat anak haram macam kamu.... sial...senang jawapan dia..

Anonymous said...

kah kah kah kah kah

para pencacai dan kaki bodek united mamak national organization sudah panas bontot x boleh duduk diam..

alip mim nun wau = sarkas

Anonymous said...

sapa tau blog pembangkang yg seronok nak balun..bgtau la aku..

anak10 dah xda..aku rasa dah tak kick la... boleh tenyeh kat sini...

musim2 mat sabu jom la kita sakat pembangkang...

Anonymous said...

Mamak mengaku melayu itu bagus, macam phenomina Mesir mengaku Arab, Syria mengaku Arab, Irag mengaku Arab kerana terkesan dgn kehebatan Sahabat & keturunannya. Mamak suka kat Melayu dan dah lama di tinggal di Tanah Melayu OK lah tu, tak ada issue pun.

Tapi yang issue nya Melayu mengaku komunis, Ha Ha Ha Akal tak ada ke? Sekarang pula telor pulak hilang.

Anonymous said...

anwar menutuh, PAS kena tutuh!

MAT SABU PONDAN GEMOK, PAS PONDAN TUA...sikit lagi akan dikebumikan

hahahaha

-kassim baba-

Anonymous said...

tak habis2 pasal duit..rasuah.. harta dunia.Nampak sangat org PAS bukan semuanya bertuhankan Allah, tapi bertuhankan dunia.

kong kali kong..bawak motor jual kangkong.korang pun sama je mcm org2 yg korg kutuk.

Konon perasan ikut nabi 'Ya Allah jadikan aku miskin!!'..Tapi bila dok dalam politik sama juga gelap mata.lagi teruk adela.Islam apa?ikut sunnah siapa?

'Org bagi amik...undi jangan'..dgn manusia yg zahir depan mata pun korang tak tau berterima kasih.. macam mana dgn Allah yg korang tak nampak?

Org PAS ni perasan dia khalifah di bumi Melayu..Aku nak tgk jugak.. kalau perang nanti sapa yg lari dulu.

HOI org PAS...

Selagi korg takdak sifat SIDDIQ @ BENAR dalam perkataan,perbuatan dan niat hati...jgn perasan nak bawak amanah agama..jangan perasan nak jadi khalifah di bumi melayu!!Dengan petunjuk yg makin jelas hari ke hari..InsyaAllah sampai kiamat pon korang takkan berkuasa.

Anonymous said...

Aku sokong ahli Pas isytihar mereka komunis, komunis melayu.

Mamak muslim mengaku melayu lagi baik drpd melayu Pas yg komunis.

Hidup Pas...hidup komunis.

Anonymous said...

jgn kebumikan mat sabu kalau dia mati, bakor jee...ikut cara komunis.

Anonymous said...

try balun tukar tiub dgn malaysiakini punya cmnt tengok.

joehan said...

oi anon mangkuk ayun September 6, 2011 1:18 PM...

kirenye ko nk ckp kt sini org2 yg menentang komunis tu sume adlh penjahat la ye..oi makhluk paling celaka..mmg ptt la ko skong pr..sbb otak ko setaraf jamban..ko tau kn psl pe umno ditubuhkn..psl nk lawan malayan union..ko tau ke malayan union tu ape..salh satu ciri malayan union tu kita akn ddk bwh ratu england..ko ni jgn la bodo sgt!!

psl komunis plak..kalo ko iktiraf komunis sbg pejuang kemerdekaan..kirenye sume yg lawan komunis tu adlh pnjahat la ye..mmg bodo taraf gile babi ko ni..abs tu semua org islam yg jd askar n polis terutamanya waris2 askar2 n polis2 yg lawan komunis tu adlah dari keturunan penjahat la ye..kalo ko brani bg nama penuh n no tel ko!!tu pon kalo ko brani la..kompem ko msk muke dpn paper metro esok sbb kene belasah cukup2..

lg satu..ko tau ke x yg pkm iktiraf kerajaan komunis rusia n nk letakkn kita bwh pemerintahan rusia kalo pkm berjya ambk alih malaya time tu..ko msti xtau ape2 psl sejrh kn sbb ko terlalu bodo!

rakab said...

Anon 1.18....cuma copy paste tulisan dari blog pakatan sengal.

Hujahannya sasau !.

Emosi aje lebih...

Tulisan tahap jamban ..!!

Anak Lenggong said...

TELOQ MAT SABU TERLEKAT DIPUNGKUQ NUAR BRAHI KUT...SEBAB TU DULU DIALAH ORANG PERTAMA YANG GELARKAN NUAR TU ANUAR ALJABURI..

HIDUP MAT SABU NI PENUH DENGAH PERKARA SAPU JEE..
1. SAPU BINI ORANG
2. SAPU DUIT DERMA MAMALI
3. SAPU DUBUR NUAR SEBAB TU DIA TAU YANG NUAR TU KAKI SAPU DUBUQ
4. SAPU DUIT PBAPP UNTUK KOS RAWATAN
5. SEKARANG NI DOK SAPU PUNGKUQ CINA PULAK SAMPAI SANGGUP MENGHINA PEJUANG BANGSA..

TAPI APA YANG NAK DIHAIRAN DENGAN MAT SAPU NI SEBAB DIA NI PUN SAMA SEPERTI NIKE AJIS SEBAB DIA PELUPA DAN UDAH NYANYOK..DIA TAK INGAT APA YANG DAH DIA LAUAH DAN LAKUKAN...TAPI YANG PALING SADISS ADALAH CAMNER MELAYU PAS BOLEH MENGUNDI DIA JADIK PEMIMPIN NOMBOR DUA PARTI YANG DOK MINTA PENYOKONG NYA BUAT KEBAJIKAN KEPADA PEMIMPIN MEREKAA..

Anonymous said...

kalau mentega itu susu,
parti kurap itu UMNOporno

joehan said...

amacam anon September 6, 2011 1:18 PM..ada brani sahut cabran aku..bg nm pnh n no tel..

Anonymous said...

Umno dapat negara ini (merdeka kononnya) atas angin aje, kerana yang berjuang menentang penjajah British dan menuntut kemerdekaan ialah PUTERA dan AMCJA termasuklah Parti Komunis Malaya (PKM) maknanya PKM ada jasa dalam menentang penjajah British dan menuntut kemerdekaan, tetapi umno tiada apa yang boleh dibanggakan kalau ada pun jasa umno dan boleh diiktiraf sebagai jasa terbesar umno ialah umno berjaya kekalkan sistem kufar peninggalan penjajah British dan dalam masa yang sama menolak Islam termasuk undang2 Islam dan lain2 lagi, Jahat dan Zalim sungguh umno, semoga Laknat Allah atas umno dari dulu hingga kini yang masih kekalkan sistem kufar itu.

Orang melayu di negara ini sewajarnya berterima kasih kepada PKM terutama Chin Peng yang berjaya membunuh Henry Gurney, kerana Henry Gurney adalah setan yang bertanggungjawab membunuh ratusan umat Islam di Palestin, tetapi oleh kerana umno adalah kuli batak, barua, balaci dan bolehlah dianugerahkan sebagai `binatang ternak’ British maka umno menjulang Henry Gurney sebagai wira mereka dan mengabadikan nama setan Henry Gurney dibeberapa tempat di negara ini.

Celaka umno Laknatullah, kamu telah hancur musnahkan cita-cita PUTERA DAN AMCJA untuk mengwujudkan sebuah negara yang perlembagaannya digubal oleh rakyat Tanah Melayu ini sendiri, demi kuasa kamu sanggup jadi `binatang ternak’ British dan `binatang ternak’ setan, umno adalah `thoghut’ dulu dan kini. Dari sudut hukum yang bersandarkan Al-Quran dan Sunnah, jadi ahli umno atau menyokong umno/BN adalah HARAM

-------------------------------
Like

joehan said...

anon September 6, 2011 1:18 PM..ko nk cite psl palestin plk ek..hahaha..ko tau ke ketua agung pr yg kaki liwat tu sape kwb baik die..slh sorng die adlh yahudi arkitek perang iraq..manusia celake bernma anwar juburi tu ko angkt n sanjung2 plak jd ketua..pelik aa org2 pr ni..sume kepale otak kene liwat semnjak lantik nuar jd ketua..haha

Anonymous said...

blog tukar tiub pondan tua telur kecut tu? aku dah provoke tp diaorng tak publish pun, nak jawab jauh sekali.

pondan tua entry masa org pi smayang jumaat...pondan tua komunis.

Anonymous said...

telornya busuk!
belemoih!
mcm tuannya yg tak seri langsung.
hantu raya suka telornya!

joehan said...

jom kite lanyak blog2 pr..dieorg sume skrng ni trpksa bersikp defensf sbb ketua2 yg dieorg lantik adlh manusia2 bodo dari kalangan org2 bodo..hahaha..org2 yg cerdik pndai dieorg xnk lantik..tinggl la yg otak2 udang jd ketua dieorg..kaki khalwat..kaki liwat..kaki carut..hehehe..kaki kafir mengkafir..kaki keji mengeji..hahaha..tahniah pr..ade harapan klh truk pru nnti..hehehe..

Anonymous said...

anon 2:31

kau layak jd ketua angkatan muda komunis malaya.

tugas pertama kau ialah cari telor mat sabu yg hilang...

rakab said...

Anon 2.29,

Hari tuh Tukar Tiub cuba 'spin' ucapan Mat Sabu..!

Dia tulis,.kononnya Mat Sabu kata.'hak menyerang tu pegawai kerajaan..',..tapi yang sebenarnya dalam rakaman video Mat Sabu kata.."hak menyerang tu pejuang kemerdekaan..".

Aku ada tangkis tulisan tu dalam satu blog pro pakatan, tapi komen aku tak pernah di siarkan.

Anonymous said...

Saudara GAP,

jgn risau, msalah akan selesai, angkatan muda komunis malaya telah diberi tugas utk mencari telor mat sabu yg hilang.

mengikut sumber risikan komunis, telor itu berkemungkinan disimpan bersama2 jam omega oleh w azizah.

Mr Ganu said...

PAS mmg parti yg malas mmbaca. inilah akibatn yer, pgg buku pastu buat kesimpulan sendirik. lps tu syok sendiri ckp diri tu hebat padahal habuk pon xde.

hari gebang sgt ajk berdebat, bile da nak berdebat bacul trs, mngalah sebelum berperang.

ish3...mcm ni ke pmimpin gaya PAS?

klu la negare di serang, aku rs mat sabu n pemimpin2 pakatan yg cabut dl lari.

maluuuu la weeeiiii...!!

Anonymous said...

blog tukar tiub hanya siaarkan tulisan yg jilat telur mat sabu, anwar dan LGE. yg lain2 tok sah harap.

satu lagi, komen2 yg ada nombor ID komunis shj yg disiarkan.

Anonymous said...

UMNO telur digenggam british..

kah kah kah

Anonymous said...

http://kedahkekl.blogspot.com/2011/09/tudiaa-fakta-sebenar-sejarah-yang.html

fakta 4, 5, 6 korang kena HAFAL ,,IA MUNGKIN HUJAH YG AKAN DIGUNA KJ.. CUKUP MENAKUTKAN MD SABU

IA FAKTA MAHKAMAH...DAN JWB SEBENAR KNP KITA MERDEKA...

Anonymous said...

parti islam semalaysia ialah PIS bukan PAS. jadi sekarang mesti panggil parti PIS.

Anonymous said...

telur pas dan pkr dan digigit smp lunyai oleh dap dan komunis!

kah kah kah

Anonymous said...

To ANON:
September 6, 2011 1:18 PM

Saudara,

Kalaulah negara ini Merdeka menerusi MPAJA atau PUTERA, apakah dgn kelakonan kedua2 ini akan menjadikan negara ini aman dan merdeka? Bukankah mereka bercadang utk menubuhkan Indonesia/Melayu Raya dengan Tanah Melayu menjadi Kesatuan Semenjanjung Melayu RAYA sebahagian dari jajahan takluk Indonesia yang merdeka melalui revolusi.

Mungkin jika itu terjadi terdapat dua kemungkinan. Pertama, Tak dapatlah PARTI PAS (Asal di baca Parti Progresif Islam Malaya) tertubuh dan menjawat jawatan sekarang. Kedua, adakah keamanan dan kesentosaan akan kekal terjalin makmur jika ia menjadi sebahagian Republik Indonesia? Cuba lihat apakah hasil kemerdekaan Indonesia kpd Bangsanya yang HEBAT itu?

Indonesia masih lagi menjadi negara mundur, TIDAK meletakkan ISLAM sebagai Agama Rasmi dalam Dekri Negari Republik Indonesia (Fasal Agama) Hukum Tubuh Republik sehingga kini walaupun punyai hampir 300 juta yang mengaku Islam (Islam KTP = (disebut sbg ka, te, pe)

Adakah itu jenis Islam yang ingin dijadikan asas negara bangsa walaupun ianya dari tinggalan penjajah? Setidak2nya saudara seketurunan masih lagi boleh makan dan minum dengan mewah jika dibandingkan mana2 wilayah dalam Indonesia Raya. Sekurang2nya saudara boleh menyokong pembangkang yang ditubuhkan oleh Penjajah Gurney itu juga, setidak2nya pemimpin saudara telah mendapat ilmu dan pendidikan dari kesan tinggalan penjajah itu juga.

Paling tidak, saudara masa dilahirkan disambut di Hospital milik saki baki baruah penjajah itu juga jika dibandingkan dengan di Indonesia yang melahirkan bayi ditepi sungai walaupun punyai Merdeka 66 tahun lebih lama dan penduduknya paling ramai serta tanahnya paling makmur dan subur?

Adakah saudara lupa bahawa datuk dan nenek saudara menunaikan haji diuruskan oleh siapa, tuan2 guru saudara belajar pada asasnya di sekolah mana, melanjutkan pengajian atas biasiswa siapa serta jika sakit dan pening bukanlah bari 'BARUAH' yang saudara musuhkan itu. Apakah hukum jika orang memberi kita makan dan kita dengan suka hati menggigit tangan itu?

Lupakah saudara bahawa hutang budi membawa mati, membalas kasih dengan tuba ibarat menanam bara dalam darah??

Memang enak jika kita boleh memerintah dan menggubal Undang2 kita sendiri seperti Indonesia yang tidak membenarkan Cina, India atau apa2 kaum lain menginjak kaki ke dalam tanah air ini seperti Indonesia, tetapi apakah puak2 En Chin Peng tidak membalasnya dgn penat lelahnya dalam hutan dibalas tuba? Boleh amankah Malaya jika kaum Cina terus menuntut hak kerakyatannya sedangkan di negara asal mereka amat merempat dan miskin daif.?

Adakah saudara terfikir sekiranya MPAJA tidak dibantu senjata oleh penjajah British dapat menawan Jepun serta membunuh Orang Islam tajaan penjajah Inggeris itu juga.

Mulut memang senang bercakap apatah lagi menaipnya, tetapi fakta dan otak hendaklah selari sedangkan satu pun Lembaga Islam atau Pihak Berkuasa (authority) berkaitan Islam tidak ditubuhkan di Kelantan. Kami bangga dengan Lembaga Zakat, JAKIM, PERKIM, Al-Hijrah TV, IKIM serta banyak lagi authority Islam yang membela Islam berbanding di Kelantan ataupun negara sanjungan saudara Indonesia yang RAYA.....

Sekian.

mfa

oldman said...

mamak ramai dalam UMNO tak jadi hal yg membingungkan dalam parti PAS MANGKOK TANDAS di gelar ustaz. mangkok2 tandas yg penuh dengan najis usah ceritalah busuknya ini pujaan hati fanatik PAS...

Isle Klante said...

aku tertarik ngn komen kt GAP blog tajuk NUHA...BAKAL CALON PRU :

"MAT INDERA ADALAH. CONTOH MELAYU ISLAM YG TERPERDAYA DGN KOMUNIS..SPT JUGA YG TERPEDAYA DGN MAKAN DIGEREJA..

BUKAN MAT INDERA SAJA KENA
..RAMAI...

PKM PULA BUKAN BODOH...SEBIJAK2 Rusia PUN teepedaya dgn KOMUNIS..apalah sgt melayu..yg lemah lembut...

ingat jepun kalah...komunis balas dendam pulak...carik

September 6, 2011 2:19 PM "


ade la sket2 kot org2 PAS ni da mkn ubat penenang DAP.

DAP da tundukkan mat sabu tu, da rasuah giler2 soh mlyu trime blk komunis, sbb tu mat sabu mati2an backup komunis.

brite td, ade mat klnte buat laporan pasal gambo hari ry satu family dier.

gambo hari ry tu berlatar kan gereje ??!!! siap ade salib !!

Tahniah dan mmg ptt pon berlatarkan gerege ngn salib pasal itu yg diperjuangkan PAS klntan.

Anonymous said...

Bageroo punya Mat Sabu, Jepun dah marah sebab dia orang & Maharaja Jepun sebenar pejuang kemerdekaan Malaya sebab dia orang lawan British. Nasib baik tak memang kalau memang Malaya dah merdeka paling lewat pada 1950.

Jepun bagi pesan kat Mat Sabu & pengikut terputus fuse nya "Lu Kelakar Gila & Bodoh nak mampos" Bageroo.

Anonymous said...

cakap ikut kepala lutut... itulah mat sabu dulu, kini dan tak tau sampai bila

kotaraja

Anonymous said...

kita semua rakyat m'sia patut faham, semasa mat sabu berucap memuji komunist tu dia sdg 'high', setelah DAP beri ubat penenang dia o.k semula.

begitu juga semasa dia bersuara beruk, masa tu dia tgh 'high', slps kena ubat penenang dari DAP, o.k lah tuuu.

Anonymous said...

mat sabu ni byk main belakang dgn al-juburi.. tu yg telo pun hilang..

kepada melayu2 komunis bole pegi mampos..

Anonymous said...

telor umno digenggam british,
telor pas digigit komunis,
telur mat sabu dah jd belerang buat peluru senapang patah komunis'
telor anwar china doll telan sebiji, dlm mangkok jamban sebijik.

Anonymous said...

saya ada 1 soalan utk para pencacai dan kaki bodek.

kenapa dalam umno banyak mamak mengaku melayu?

kah kah kah kah kah..

umno = united mamak national organization..

alip mim nun wau = sarkas

kah kah kah kah kah

September 6, 2011 1:21 PM

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

sebab mak kamu kongket dengan bangla....dapat anak haram macam kamu.... sial...senang jawapan dia..
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

inilah jawapan paling aku suka.....like 1000000000000000x

Melayu Perak said...

anon 2.22 pm....

cuba blog wfauzdin.blogspot.com

dia bagi tulis apa pun....

Anonymous said...

komunis malaya ingin mendapatkan peluru cara mudah dgn cara merekrut melayu pas supaya masuk komunis.

bayangkan seorang ada 2 telor, penyokong pas ada berapa ramai, berapa bnyak peluru hidup ada pd komunis ni. tak payah beli dgn russia.

Anonymous said...

To Anon 1.18

Tulis lagi panjang sikit... sikit sangat benda yg ko merepek tue... tak puas membacanya...

Tulis Panjang2 cikit yer....

*Kawan aku yg dalam pas pun kata dah terang2 perjuangan komunis menolak tuhan.... Tenuk tul org tak pahamm nie..

Anonymouz said...

Belum pun dapat perintah negara, PAS dah tunjukkan kebagangan dan kebebalan mereka. Jika mereka memerintah negara kemungkinan maksiat akan lebih berleluasa. Lebih banyak berhala-berhala gergasi akan dibina. Lebih banyak rasuah dan pecah amanah. Lebih banyak pusat perjudian dan rumah pelacuran dibuka. Lebih banyak kes-kes ragut, pecah rumah, rompakan dll. Barang-barang naik harga. Komunis, Zionis, Dajal dan Iblis diiktiraf sebagai hero. Orang berani murtad secara terbuka. Nama Allah akan terpampang di gereja-gereja. Orang ramai berani hina Allah dan Rasul.

Akhirnya orang-orang Islam yang akan rugi. Sedarlah wahai penyokong2 PAS, Allah dah tunjukkan kesesatan demi kesesatan ditimbulkan oleh PAS. Jangan hanya pandai minta Allah tunjukkan kebenaran tapi tak ambil pengajaran daripadanya. PAS tak dapat nak beri hujah-hujah kukuh kerana mereka tak berlandaskan kepada kebenaran.

Aku bukan pro UMNO tapi aku nampak kesesatan PAS. Bertaubatlah.

Anonymous said...

Hasil Risikian Sector 7, dipercayai 2 biji telor supsek telah disorokkan didalam bekas telur OMEGA yang dipasarkan diseluruh Pasaraya TESCO...

So, kene tarik balik semua Telur OMEGA dipasaran untuk mendapatkan semua telur suspek.

Sekian, kembali ke seri pentas.

Melayu Perak said...

pada orang-orang pas yang menolak harta....

sila baca ini tentang pemimpin kamu mengumpul harta....

Pemimpin Pas kumpul harta dan kumpul bini, rakyat diketepikan
02/09/2011 17:42 Taiping Mali 3



Wan Ismail - Pemimpin PAS paling bodoh bab 3



Kawe benci terlajak ke Wan Ismail walaupun kawe penyokong PAS. Masa balik raya hari tu kawe tengok banyak banner ucapan Selamat Hari Raya daripada Wan Ismail untuk warga Melor.




Masa kawe pusing-pusing dengan anak bini , kawe singgah rumah YB PAS Melor untuk ambil gambar kediaman mewah tok wakil kawasan kawe. tempat letak kereta besar gila sebab kereta banyak terlajak. hok bungkus tu mercedes (tgk gambar) .



Baru ni YB Melor ni nak saman NSTP RM 7 juta. Kalau menang kes, lagi la besar rumah, kereta dan hok penting sekali boleh bini ramai.




Masalah rakyat, mampus gi. Gapa hok menate ni buat la ni untuk kemudahan rakyat.




Taubat la lagu mana pun Wan Ismail ni, kawe tak rela dunia akhirat undi kawe ke dia dulu sebab banyak nipu rakyat.




tengok tok guru, serba serbi sederhana. ni hidup mewah gila babi. kalu org UMNO nampak mewah, mula duk tuduh macam-macam.




Ramai-ramai orang PAS, menate ni hok gila sekali. Wat buruk nama PAS. Hidup cara nak puas nafsu.




Kawe ada cakap dengan puak PAS pasal Wan Ismail ni, pakat marah kawe..kata puak tu ikut suka hati dia nak nikah berapa pun, itu peribadi dia..Kawe bukan masalah dia nak nikah sikit ke lebih, tapi masalah pentadbiran rumahtangga tak betul sampai tunggang terbalik macamana nak tadbir kawasan. Orang kata bini hok dia cerai perangai hudoh.



Nak royat buwi, Wan Ismail ni umur 50 lebih dah. Nafsu dia nak muda ke tua mampuh gi la. Cuma dalam masyarakat kita, kalau umur 50 boleh anak dara umur 19 tu maknanya gelenya (gatal). Lepas tu cerai bawa spare. Perangai Islam ke ni ?




Biarlah orang nak kata gapa, kawe tak kisah. Kawe benci terlajak dan kawe akan ikhtiar calon pilihanraya ke-13 ni , kawasan DUN Melor, kawe taksir dah Wan Ismail. Kawe nak calon PAS lain. Wan Ismail kalau nak bertanding juga, tandinglah atas nama parti lain. Parti B#R!T ke , asal jangan PAS.

Anonymous said...

Demo baru sedar perangai pas sebenar wei, dok apolah lambat sikit sedar, jange tok sedar terus, selok kero terus smpai mati.

Kawe serik doh dgn puok2 pas ni, serik doh. kalu jenis nate kaki 4, semelih tokleh make nate puok2 ni.

Anonymous said...

lagi bagus mat sabun nih masuk hutan jadi komunis..selepas tu bolehlah askar kita tembak mampus mat sabu si pengkhalwat nih..senang cerita.

Anonymous said...

teloq abang mat kita tak ilang pun..dia sendiri yang kerat teloq dia sebab teloq dia asyik terketaq-ketaq sampai kencing pun tak lawas sebab menahan kecaman, amukan dan maki hamun dari orang Melayu yang marah dan sakit hati dengan kenyataan bodoh dan gila abang mat sabun..teloq abang mat yang telah dikerat tu pula telah dibuang tu telah dibagi makan kepada anjing-anjing pakatan haram..abang mat juga telah menukar nama kepada kak siti sabun chow kitt

Anwar ejen Yahudi said...

wakakakakakaka!!

sendiri bagi cabaran (dari PASngok) sendiri tak berani bila cabaran itu bersahut.

Dgn mat sabun, dgn n. ajis, dgn si bean dan dengan semua sekalian lebai lebai komunis yg menyokong komunis, menyokong murtad...

mana nak letak muka wei??? Mat Sabu Timbalan Presiden PASngok seorang yg DAYUS dan BACUL dan PENAKUT. Menikus terkincit-kincit..

larik!!!!

'kerana mulut badan binasa'

Anonymous said...

pas selama ni cari makan berasaskan hujah. pas tak buat jalanraya, sekolah, mahkamah, uni, bank, dll.

PAS cuma hidup dgn hujah.....

tapi kalau hujah yg simple tu pun pas dah kalah, tak berani nak pertahankan...

baik serahkan aje la klante tu ke kuli ataupun ke abe mus...

Anonymous said...

AKU AMAT TERTARIK KOMENTER INI KAH KAH KAH
KO BIJAK MMG BIJAK..JOM SERANG
http://wfauzdin.blogspot.com
......
Bageroo punya Mat Sabu, Jepun dah marah sebab dia orang & Maharaja Jepun sebenar pejuang kemerdekaan Malaya sebab dia orang lawan British. Nasib baik tak memang kalau memang Malaya dah merdeka paling lewat pada 1950. Jepun bagi pesan kat Mat Sabu & pengikut terputus fuse nya "Lu Kelakar Gila & Bodoh nak mampos" Bageroo.

September 6, 2011 3:07 PM

Anonymous said...

laaaa....pas dah cirittt dlm seluar.....hahahahahahahaha....

Anonymous said...

ada teloqnya tu....kat bilik 121....

Tukang Komen said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

PARTI KOMUNIS ISLE BERKEBAJIKAN SE MALAYSIA - PUSPAKOM (nama baru ganti PAS). kah kah kah.

danmo said...

Dulu PKM kecek orang melayu join mereka, sekarang DAP pulak buat yang sama. Waspadalah bangsa melayu. Akibatnya amat buruk. Habis tergadai bangsa kita. Bila nasi dah jadi bubur dah tak guna dah. Apa nak jadi dgn anak cucu kita nanti. Contohnya negara di selatan Johor. Fikir dgn waras; guna otak dikepala bukan dikepala lutut.

Anonymous said...

tv1... PAS DAH KUAR KENYATAAN RASMI

PENDIRIAN PAS TAK SAMA SGN MAT SABU
MENERIMA hakikat UMNO SBG PEJUANG KEMERDEKAAN..

ABIH LA LEPAH NI PENCACAI SMUA TUKAR STATEMENT PLAK..

KAMI TENTANG KOMUNIS !!!!
kami benci komunis...
polis bkt kepung wira


SESAK NAFAS AKU

Tukang Komen said...

Pas mengaku kalah. Memang Umno yang berjuang untuk kemerdekaan. Pas boleh terus sokong komunis cara sengap sungi. Kesian tengok muka si Sabu sebelah Mustapa.

Anonymous said...

Anon 1.18 pm

Bodoh sebodoh bodoh manusia...

Anonymous said...

Pengakuan Pas bahawa sesungguhnya Umno yang berjuang untuk kemerdekaan. Pencacai pakatan jangan kecik hati dan keciwa. Cuba lagi dan terus sokong komunis.

Umno bes.

Anonymous said...

Namun, apabila Jepun berundur, Cina-Cina yang membentuk MPAJA ini mengalihkan sasaran mereka ke atas orang Melayu Islam yang dalam diam, mereka tanamkan kebencian kerana bekerjasama dengan penjajah Jepun dalam urusan pentadbiran.

Ratusan nyawa orang Melayu yang yang tak berdosa melayang dalam hanya 14 hari rampasan kuasa puak Cina MPAJA yang menggelarkan diri mereka Bintang Tiga hanya kerana berkhidmat dalam perkhidmatan awam yang dikawal Jepun selama 4 tahun. Apa yang ada di tangan orang Melayu Islam pada ketika itu untuk menentang Bintang Tiga yang disanjung Melayu anjing hari ini?

Bagi menyelamatkan nyawa lebih ramai orang Melayu dari 'penghapusan etnik di bumi sendiri' oleh pemberontak lengkap beruniform dan bersenjata, pihak British lah yang perlu dipanggil untuk dipertanggungjawabkan atas anarki yang dicetuskan oleh senjata yang mereka bekalkan sendiri.

http://theunspinners.blogspot.com/

Anonymous said...

tv1...da kuar PAS DAH KUAR KENYATAAN RASMI PENDIRIAN PAS TAK SAMA SGN MAT SABU MENERIMA hakikat UMNO SBG PEJUANG KEMERDEKAAN..


APA LAGI AHLUL PAS PERGI TIDO LA

xkan separuh sokong sabbu. separuh sokong Pas...
ini dah kira perpecahan

ANACONDA said...

NAK BERDEBAT DGN YB KJ PUN TAK BERANI NAK DEBAT DGN TAN SRI MUHYIDIN YASSIN PLAK, MMG AKU PECAHKAN JUGAK MUKA PUKIMAK NI KANG...

BABI KAU MAT SABU...

ANACONDA said...

ANON PUKIMAK 118 PM...

PANTAT MAK KAU LA ANJING...

KAU 1000 X PUKIMAK...

DASAR GUNDIK BELAKANG MATI NIK AJIS...

ANACONDA said...

ANON TONGONG 121 PM...

BUTOH PAK HANG...

CIPAP MAK HANG...

ANACONDA said...

ANAK MUDA PUKIMAK 156 PM...

BUTOH PAK HANG...

CIPAP MAK HANG...

KAU BAGI PINJAM BINI KAU KE, MAK KAU KE TAKPUN ADIK ATAU KK PEREMPUAN KAU D TENGGEK DEK MAT SABU DEPAN LIM GUAN ENG, LIM KIT SIANG, DR CHEN MAN HIN & KLU BOLEH DEPAN MATA KAU SEKALI K...

DASAR JANTAN PUKIMAK DAYUS...

mamat kelate said...

sapa kata mat sabu bodoh??


takkk.. mat sabu cerdik beb.. pergi buat demo .. terbalik motor pon boleh klim duit ribu ribu..

aku tak kata mat sabu bodoh.. mat sabu memang cerdik.. tapi cerdik bab menipuu hehehehe

kalo bab lain... hampaih.. IQ taraf lubang jamban..

gohku said...

rasanya telur pemerintah umPORNo dah lama ilang.. mmg takde langsung kot dah lama selalu diajak debat sekor haram kecuali menteri KBS tetiba tunjuk hero tapi wat malu umPORNO jer. AGaknya tu pasal menteri umPORNo tak berani nak sahut pasal masing2 tau telur dah takde sampai skrg! Menteri takot tapi yg gila kuasa ni toksah layan lah ... gila kuasa ni bukan adaa pong .. klu menteri yg selalu nampak kebodohan tu boleh gak gertak2 tunjuk betapa MENTERI2 ni bebal belaka ... ada pulak lembu2 n kjeldai yg suka mejilat.. tak paham aku. Manusia ni tinggi darjat tapi dah lagi hina dari khinzir klu dah ikot nafsu jer tak reti guna akal ...

orang umno bodoh said...

apa nak pelik kalau mat sabu x de telor sama la dengan org UMNGOK yg pilih Presiden juga seperti mat sabu yg x de telor juga dulu Najib bila diajak debat dgn nuar mcm2 dalihnya, sb bila nuar ajak debat batu pelir najib terus x kelihatan...

orang umno bodoh said...

apa nak pelik kalau mat sabu x de telor sama la dengan org UMNGOK yg pilih Presiden juga seperti mat sabu yg x de telor juga dulu Najib bila diajak debat dgn nuar mcm2 dalihnya, sb bila nuar ajak debat batu pelir najib terus x kelihatan...

orang umno bodoh said...

apa nak pelik kalau mat sabu x de telor sama la dengan org UMNGOK yg pilih Presiden juga seperti mat sabu yg x de telor juga dulu Najib bila diajak debat dgn nuar mcm2 dalihnya, sb bila nuar ajak debat batu pelir najib terus x kelihatan...

Anonymous said...

lantak la......................

insidewinme said...

Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu