Friday, September 23, 2011

PAK LATIF BONGKAR SIAPA MAT INDERA !


67 comments:

Anonymous said...

Dah Penghianat Bangsa..tak ada siapa yg nak tuntut.

Anonymous said...

eloknya mat sabu yg tuntut

Anonymous said...

mat indera ialah anak sepupu nenek tiri mak sedara sebelah isteri dia.

Anonymous said...

Mat indera = mat sabu. 2x5
Sorang bunuh bini orang.
Sorang tutuh bini orang.

Anonymous said...

Betul tu Pak latif ..Mat sabu tu Bodoh ... Terlalu Bodoh ...apalagi perkataan yg paling tepat ...Mat Sabu dan Penyokong Pas memang Bodoh Sangattttttttttttttttt,,,

Anonymous said...

mat sabu = ...sedap mah...

-nik ajis babi-

Anonymous said...

berapa umno/bn dh beri kepada pak latif?

sekadar bertanya sebab ada orang tanya kt saya..

benarkah dia dibayar untuk buat statement tu?

Anonymous said...

suruh mat sabu tuntut la mayat mat indera...

kalau pas beria2 nak angkat komunis sebagai perwira, lagi bagus kalau PAS declare mat indera mati syahid....

boddo punya PAS....

Anonymous said...

Aku agak Mad Syabu pun akan menerima nasyib yang syama ngan Mad In-Dera gok.

Anonymous said...

Dlm minggu ini kita dialunkan dgn isu hudud dan negara islam...pelbagai polemik, pendapat dan ucapan diberikan.

terbaru kita lihat ulasan nik aziz yg amat tegas dlm usaha utk melaksanakan hudud dan negara islam. nik aziz btegas kali ini dgn dap yg sejak dulu bertegas menolak hudud dan negara islam..begitu juga dgn pkr pemimpin spt nik azmi dan anwar ibrahim pernah menolak hudud dan negara islam cuma smlm anwar dilihat menyokong hudud walaupun dlm ucapan sebelum ini menolak negara islam.

walauapapun fokus kini diberi kpd ketegasan nik aziz. kita lihat sudah tiba masanya semua umat islam pas, umno, ngo, rakyat awam bersama2 nik aziz dlm isu ini. ini isu agama bkn politik.

Anonymous said...

MAT INDERA!

HERO SEBENAR KEBANGKITAN KEMERDEKAAN MALAYA!!!!

JASAMU TAK TERBALAS
BIAR DIRIMU DINISTA DIFITNAH
SELURUH ANAK BANGSA
MENIKMATI BAKTIMU

ANAK WATAN YG CINTAKAN UGAMA, BANGSA & NEGARA

INILAH IDOLA KITA!!!

ALFATIHAH !!!

Anonymous said...

JGNLAH DIGADAI MARUAH DIRI DGN WANG RINGGIT!!!

Anonymous said...

HIDUP TG NIK AZIZ!

HIDUP HUDUD! HIDUP PAS!

HIDUP MAT SABU!

HIDUP ANAK BANGSA!


DAP......bye! bye!

Anonymous said...

Musangka , aku nak tanya, jangan marah no.. . Hang Tu Isalm ke atau Muslim ? Kedua : Hang Tu Bangsa apa ? ketiga : Hang tu Lulus tak SRP atau PMR atau setaraf ? Keempat : Kalu lulus soalan 3 , SPM dulu hang amik lukisan ke , Sejarah Ke Atau Ugama Ke ? Kelima : Kalu hang amik sejarah Hang Lulus Tak ? Sori brader , aku nak tau saja, Kalu aku puas hati dengan jawapan hang , Akupun ikut hang sokong Mat Indera dan Mat sabu sekali.

Tukang Komen said...

Mat Indera hebat dengan ilmu kebatinan yg luar biasa. Namun tertangkap juga dan akhirnya mati digantung. Inilah yg dikatakan ilmu yg tidak membawa manfaat pada diri.Disebabkan ilmu digunakan ke jalan yg sesat ia membawa padah.

Demikian juga ulamak yg berjuang bukan kerana Allah tapi kerana politik dan undi kafir harbi akan menyesatkan pengikutnya.

Berjuang atas nama islam tetapi bila diberi kuasa sedikit tidak pula gagal mengota apa yg dikata.

Anonymous said...

GAP!
Pihak yg paling afdal diinterview ialah anak arwah sendiri. Kenapa ini tidak diusahakan??

Muhammad Indera kemudiannya menjalani hukuman gantung sampai mati pada jam 11 malam 30 Januari 1953 di Penjara Taiping, Perak. Keesokan hari, mayatnya dikebumikan di Kampung Jambu Air, Taiping. Pak Johan dan bapanya tidak sempat ke Perak untuk melihat jenazah Mat Indera buat kali terakhir. Ketika ditanya kepada pihak Polis dan Penjara, mengapa mereka sebagai waris terdekat Mat Indera tidak dimaklumkan tarikh dan masa hukuman gantung akan dijalankan sedangkan mereka tahu alamat mereka di Singapura. Pihak Polis hanya berkata mereka berhak menjalankan hukuman tanpa memaklumkan kepada waris. Inilah yang amat menyedihkan Pak Johan dan bapanya Indera. Apa yang meragukan mereka, Polis menggunakan alasan bahawa Mat Indera telah berwasiat untuk mengebumikan jasadnya sebaik saja beliau meninggal dunia. Bagaimanapun alasan WASIAT ini tidak dapat diterima oleh Pak Johan dan bapanya.

Pegawai British ini kata 1957?????

Anonymous said...

Rupanya Mat Indera pengamal Ilmu Syaitan patutlah masuk Komunis. Dengan ilmu syaitan Mat Indera jadi halimunan tetapi akhirnya kuasa Allah mengatasi kuasa syaitan amalan Mat Indera. Di mana logiknya Mat Indera dianggap warak. Masuk akalkah seorang warak tapi mengamalkan ilmu syirik.

Anonymous said...

'TIDAK. Dan saya tidak percaya Mat Indera komunis. Mustahil Mat Indera komunis kerana bapa saudara kami, Yahya sendiri dibunuh oleh komunis.' penafian yang tegas dari Pak Johan.

PakJohan adalah adik arwah Mat Indera.

Anonymous said...

DYM Sultan Ibrahim enggan menandatangani surat hukuman gantungnya selepas Mat Indera dituduh bersalah.

Anonymous said...

Mat Indera bersama bantuan PKM telah menyerang Balai Polis Bukit Kepong yang Ketuanya ialah Ray Dancey - seorang tentera penjajah British. Bagaimanapun pada hari serangan iaitu 23 Februari 1950, Ray Dancey tiada di situ. Dan perkara itu diluar pengetahuan Mat Indera. Rancangan asal, Mat Indera bahawa serangan itu hanya sebagai amaran terhadap kerajaan British dengan membunuh Ray Dancey, namun beliau hanya menyedari ketiadaan Ray Dancey pada hari penyerangan tersebut.

Anonymous said...

Bagaimanapun ada percanggahan pendapat dari Baharum (adik Mat Indera) dan Pak Yahya (adik Pak Sanib - rakan baik Mat Indera). Menurut Baharum semalam, Mat Indera tidak terlibat di dalam serangan itu, Mat Indera hanya hadir lewat ketika serangan tetapi untuk menyelamatkan anggota Polis. Tetapi maklumat yang diterima oleh Pak Yahya daripada abangnya Pak Sanib, Mat Indera menggunakan bantuan PKM untuk melakukan serangan ke atas Balai Polis Bukit Kepong dan disasarkan ke atas Ketua Polisnya Ray Dancey. Bagaimanapun fakta yang sama dari kedua-dua belah pihak adalah Mat Indera bukan seorang anggota Komunis.

Anonymous said...

Memburukkan lagi keadaan yang sedia tegang ketika serangan itu, pertempuran mula tercetus apabila Konstabel Jaffar bin Hassan mencabar dan menembak mati seorang anggota PKM yang sedang memotong kawat berduri balai polis tersebut. Selepas itu berlakulah pertempuran yang sengit dari kedua-dua belah pihak. Walaupun didesak untuk menyerah diri, Sgt Jamil Mohd Shah, enggan menyerah diri.

Anonymous said...

Selepas PKM berjaya menawan Mariam Ibrahim, isteri kepada Konstabel Mohamad Jaafar. Usaha terakhir yang dapat dibuat oleh Mat Indera bagi meredakan keadaan ialah dengan memujuk Mariam supaya merayu agar polis menyerah diri. Bagaimanapun tawaran ini tidak diendahkan oleh polis. Akhirnya serangan itu berakhir dengan sebuah tragedi yang kita ketahui, dan Mat Indera tidak dapat menghalang serangan balas anggota PKM terhadap anggota polis. Kerana apa anggota PKM tidak memperdulikan arahan Mat Indera, sebab Mat Indera bukanlah ketua mereka. Mat Indera bukan Chin Peng. Menurut perbualan kali terakhir Mat Indera bersama Pak Johan sebelum beliau dihukum gantung, Mat Indera menafikan dirinya adalah seorang anggota komunis, apatah lagi ketua mereka. Mat Indera hanya bergerak di dalam serangan itu dengan bantuan PKM untuk memburu Ray Dancey, namun nasi sudah pun menjadi bubur. Anggota Polis yang ketika itu dibawah jajahan British pula menjadi mangsa.

Anonymous said...

Apa yang dapat Mat Indera lakukan ketika itu hanyalah melindungi saki baki polis yang terselamat, antaranya ialah Yusof Rono yang ketika itu diacukan senapang di kepalanya oleh salah seorang anggota PKM, Mat Indera telah menghalangnya daripada menembak Yusof Rono, sambil berkata "sudahlah! kita dah dapat apa yang kita inginkan". Ini membuat Yusof Rono terselamat daripada terbunuh. Malah isterinya mengakui insiden tersebut di dalam satu temubual terbitan RTM yang dikeluarkan pada tahun 1970an dengan berkata 'Askar komunis melayu menyelamatkan yusof rono'.

Anonymous said...

Siapakah Raymond Dancey?. Malayan Police Lt.135 Raymond Dancey atau Ray Dancey adalah Ketua Balai Polis Bukit Kepong pada tahun 1950.

Apa bentuk perangainya?
Tanyalah org2 tua Bkt Kepong. Apa pandangan Ray Dancey terhadap bangsa Melayu, Islam & perempuan2 Melayu!!!

Anonymous said...

Menurut Sdr Awang, iaitu anak Pak Yahya yang pernah bertemu sendiri dengan Pak Sanib semasa hidupnya, telah dimaklumkan tentang keburukan perangai tentera dan polis Britih ketika itu yang berlaku zalim dan penindasan terhadap penduduk kampung. Namun apalah daya penduduk kampung ketika itu. Handak diharapkan kepada Polis melayu, mereka juga bekerja dengan British. Hendak melawan mereka tidak bersenjata.

Anonymous said...

Kemuncak tekanan kerajaan British kepada keluarga Mat Indera ialah mereka diusir dari bumi Johor. Keluarganya di arah untuk keluar dalam tempoh masa 3 bulan. Jika mereka engkar mereka sekeluarga akan dipenjarakan. Akhirnya Pak Johan dan keluarganya memilih untuk berpindah ke Singapura.

Sepanjang tempoh lima tahun di Singapura ini, mereka tidak mengetahui khabar berita tentang Mat Indera. Mereka hanya mendengar khabar berita tentang Mat Indera daripada berita serangan di Bukit Kepong dan Mat Indera ditangkap.

Anonymous said...

Secara sedar atau tidak, sebenarnya dalam keghairahan British untuk mempertahankan Tanah Melayu daripada jatuh ke tangan Jepun, mereka telah membawa begitu ramai Tentera Gurkha dan Tentera Fiji ke Tanah Melayu bagi menguatkan barisan tentera mereka. Berbalik kepada isu Bukit Kepong yang dihangatkan oleh media utama ketika ini, tindakan membawa masuk Askar Gurkha dan Fiji inilah yang menjadi punca serangan di Bukti Kepong.

Anonymous said...

Mat Indera bukan saja menjadi seorang guru agama yang terkenal, malah juga seorang pemimpin buruh yang hebat. Pernah berlaku peristiwa kaum buruh pelabuhan Muar mengemukakan tuntutan kenaikan upah dan layanan kerja yang baik daripada pihak majikan. Akan tetapi, pihak majikan yang hanya tahu mengaut untung telah menolak tuntutan mereka. Kaum buruh yang marah telah mengadakan mogok besar-besaran menuntut kenaikan upah dan perbaikan syarat kerja. Pihak majikan telah menekan mogok besar-besaran itu dengan memerintahkan polis menyerbu pemogokan dan menangkap Mat Indera dan menghumbannya ke penjara.

Anonymous said...

Dalam masa yang sama, Haji Mohd Yassin bersama 24 orang sahabat telah menubuhkan Persatuan Lujnah Pengembangan Pelajaran Igama Islam Muar. Haji Mohd Yassin lebih menumpukan kepada keperluan pendidikan agama dalam masyarakat Melayu di Muar. Haji Mohd Yassin melihat keadaan ketika perang dan selepas perang memperlihatkan bahawa pemuda yang berpendidikan agama lebih cepat menyesuaikan diri. Mereka yang kurang berpendidikan agama berhadapan masalah kekalutan dan kekacauan. Mereka perlu bergerak kerana masalah sosial yang teruk seperti pemuda yang berpeleseran, kaum wanita yang kerap ke bandar. Ramai orang melayu yang menghabiskan masa dengan berjudi dan meminum arak, tidak solat dan menjauhi masjid.

Permasalahan ini timbul kerana sistem pendidikan ketika itu, pastinya dari penjajah British yang mengutamakan peluang pekerjaan kepada lepasan berpendidikan Inggeris dan Melayu. Bekas pelajar berpendidikan agama tidak dilayan dengan baik.

Anonymous said...

Apabila Parti Kebangsaan Melayu Malaya diharamkan, Mat Indera telah mengambil langkah untuk masuk ke hutan. Tindakan Mat Indera ini tidak diketahui oleh seorang pun ahli keluarganya ketika itu. Menurut Pak Johan, pada hari Mat Indera keluar diri dari rumah dan masuk ke dalam hutan hanya dengan berpakaian baju kuning dan berseluar pendek. Pada ketika itu usia Pak Johan baru mencecah 8 tahun. Pada sangkaan awal ayahnya-Indera bahawa anaknya itu sudah hilang dan dibunuh komunis. Kerana sebelum itu ada seorang ahli keluarga Mat Indera iaitu bapa saudaranya, Yahya telah dibunuh komunis

Anonymous said...

Pak Johan telah berkongsi satu rahsia bersama kami, walaupun Mat Indera tidak berkahwin dan mempunyai waris. Namun Mat Indera pernah berkawan dengan anak Tok Guru Haji Yassin, Noraini Yassin yang juga kakak kepada TPM Muhyiddin Yassin.

YB Raz said...

al fatihah untuk mat indera

aku malas nak cakap pape pasal orang yang dah tak ada..sekarang tu urusan dia dengan tuhan.

Anonymous said...

Berpresangka buruk pd org yg dah mati...besar azabnya!!!!

Anonymous said...

Wow... indera nye.. kayangan kau mustang.... opss.. musangka??? setakat nasi dah jadi bubur... tak ppayah le... beri bukti dan fakta pada kami, setakat cerita mcm nih.. kedai mamak bersepah jommm pekena teh tarik...

Anonymous said...

gini la musang..aku cme nk tnye n nk tau..sewktu kjadian berapakh umo anak dan adik mat indera tu???

Anonymous said...

Kalau kau nak cerita version aku.. pun boleh.. no problem... tapi aku senantiasa berpandukan kepada sejarah... bukan buta sejarah mcm kau musangka....

Anonymous said...

Bab2 jgn cerita hal orang yang dah tiada ni aku setuju bebenor.. tapi Mat sabu cerita pasal PM yang dah tiada apa cerita??? Cakap tak serupa bikin bai...

Anonymous said...

Awat al-fatihah pada Mat Indera je??? Amacam yang lain tu?? biar mcm tu je???

Anonymous said...

1148,

cerita aku pasai mat indera ja!!!

Takkan nak fatihah pd Najib plak!!!

Anonymous said...

owh mngate tntg yg dh xda tu xelok ye musang..cmne plak ngan mat sabu pujaan ko tu yg beckp tntg tunku????..bg puak2 ko,d benarkn plak la yea???????

Anonymous said...

Hikayat aku ni atas usaha sahabat2 yg face to face dgn sumber.

Yg ko org dok pertahan tu, pernah jumpa ka dgn penulisnye!!!

Ntah2 menulis sambil minum arak!!!

Anonymous said...

Aku paling percaya Mat Sabu, bab Mat Indera saja!!!

Anonymous said...

Membunuh sudah sinonim dengan komunis. Komunis akan membunuh siapa sahaja yang tidak sealiran dengan mereka tak kira anak, bapa, ibu, abang, adik, kakak, nenek, isteri, suami,kawan. Perkara ini adalah perkara biasa di negara2 komunis di mana mereka yang tidak sealiran dengan mereka dianggap sebagai musuh negara atau musuh Parti Komunis.

Anonymous said...

1142, ini cerita fakta sejarah macam dlm buku sejarah penjajah jugak.

Nak cari ilmu, perlu banyak sumber.
Yg mana salah, yg mana betul, itu yg perlu dibincangkan.

Jgn tolak macam tu ja...RUGI MELAYU!!!

zat said...

Anon 11:44am

Tak salah anda nk berpandu kpd buku sejarah..tp anda perlu terima hakikat yg itu hanya lah satu interpretasi suatu kejadian di masa yg lampau..jika ada org lain mempunyai interpretasi yg berbeza tidak bermakna dia itu buta sejarah..

zat said...

musangka

satu analisa yg bagus !!

Anonymous said...

Sila buatkan perbandingan siapa yg lebih kejam pd umat Melayu.

Komunis, British, Jepun atau org Melayu sendiri.

Aku sanggup offer RM1000.00 utk membeli script lengkap hg tuu! Ianya amat berguna!!! HUBUNGI AKU GUNA EMAIL!!

Anonymous said...

Mat Indera adalah jelmaan Dr Jykell And Mr Hyde. Siang jadi baik malam jadi jahat. Ini lah jadinya jika agama dicampur aduk dengan ilmu kebatinan.

Anonymous said...

MUSANGKAfir.. ini FAKTA....Hanya kominis yang mengenal kominis... Chin Peng dan Abdullah CD dalam kenyataanya telah mengaku Mat Indera sebagai Kominis... ORANG YANG BERKAWAN DENGAN PENJUAL MINYAK WANGI BADANNYA AKAN BERBAU WANGI..begitu juga seseorang yang BERKAWAN dengan penjenayah ia tetap BERSUBAHAT sebagai penjenayah...Bah kan Rasulullah sendiri telah menyuruh umatnya menjauhkan diri dari sebarang unsur-unsur yang merosakkan...

KESIMPULANNYA, walaupun dibawa adik, abang MAT INDERA sekalipun untuk menafikan bukti .. fakta sejarah telah membuktikan dia bersama-sama Kominis menyerang Balai Polis Bukit Kepung. Mat Indera perlu mengelakkan diri dari awal lagi supaya tidak berlaku fitnah..

al-MUARI..
TQ
Harap Berlapang dada.

Anonymous said...

Break jap! Lepas jumaat ka, mlm ka, suboh ka, kita perang balik !!

TQ GAP!!

Anonymous said...

Pak Johan tak percaya mat indera tu komunis tidak menghairankan kerana hubungan keluarga. Mana ada keluarga yang mengaku saudara mereka adalah penjahat. Puas aku lihat di mahkamah tak pernah melihat keluarga pesalah mengaku bahawa anggota keluarga mereka yg didapati bersalah dgn bukti yang menggunung adalah jahat.

Anonymous said...

Muktamad..Muktamad..Muktamad..

Musangka, hang jgn sembang deras..aku doakan hang xkn terima azab pedih dari yg maha esa krn perjuangkn perkara 'SAMAR'..

Aku & keluargaku benar2 tau APA yg belaku..Setakat sumber diperolehi dr seorg yg berumur HINGUSAN ketika itu jgnlh DIPEGANG SANGAT!!

Kelak BINASA !!!

Anonymous said...

Musangka, Fakta yang anda berikan membuktikan MAT INDERA sememangnya seorang Pengganas ( subahat ) Kominis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepoong. Walau apa niatnya sekalipun..kehadirannya memburukkan lagi keadaan.
Setitik susu yang menitis kedalam satu Jug Kopi tidak akan mengubah sebarang warna dan rasa … begitu juga penglibatan mat Indera tidak membantu untuk memberhentikan serangan keatas Balai Polis Tersebut , malah seperti menambahkan minyak keatas Api yang menyala.. Orang melayu ketika itu amat marah keatas kominis yang menggangu kehidupan mereka…Rujuk sejarah Panglima Selepang Merah… HAKIKATNYA MAT INDERA sememangnya seorang penjenayah yang bersubahat dengan Kominis untuk membunuh Umat ISLAM Melayu. Penjenayah yang membunuh selayaknya dihukum gantung sampai mati.. DAN sesiapa penyokong MAT indera wajar di sekolahkan semula dan wajib mengenali sejarah Tanah Melayu.

Anonymous said...

WAHAI ENCIK MUSANG..AKU INGIN SGT NK TAU PD MASE KEJADIAN PERISTIWA BUKIT KEPONG TU,AGAKNYE BERAPAKAH USIA ANAK DAN ADIK MAT INDERA????..HARAP ENCIK MUSANG DPT MENJAWAP..

Anonymous said...

musang..mereka2 yg mnyampaikn cerita psl mat indera ni,dorg2 tu ada ke d tmpt kjadian(bukit kepong) pd mse tu besama2 dgn mat indera??..atau mereka2 tu cme skadar dgr dan ckp???..mngapa tdk d tnye pd org yg mlaluinye dan berada d tmpt kejadian pd mse tu??..mohon penerangn dri musang..

komandomelayu said...

MAT SABU BAPAK KEBODOHAN NEGARA!!

Anonymous said...

musangka, hujahan pasal tragedi yg kau ceritakan itu bagus, tapi lebih bagus cerita itu disokong dengan bukti-bukti dokumen. Tapi sebagai rakyat malaysia kita kena paham juga sejarah perjuangan dan penentangan komunis. Ingat, sebelum merdeka, ada 2 corak perjuangan menuntut kemerdekaan iaitu cara berbincang/lembut dan juga cara ganas seperti komunis....kita lihat hasilnya, pendekatan yang dibawa oleh Tunku Abdul Rahman yang menyebabkan Tanah Melayu mendapat kemerdekaan...Mat Indera telah tersalah memilih cara perjuangan dengan membantu komunis.......

zat said...

Anon 3:55

Puak 'lembut' wujud kerana desakan2 dr puak2 'ganas' ke atas British..malah puak 'lembut' ni diujudkan oleh British..mereka pun dh terdesak utk memerdekakan tanah melayu..
jd argument nye yg lembut tu jgn la amik kredit sorang..tau la kau score gol..tp yg main midfield & pertahanan pun ada sumbangan juga..jgn kata depa kaki bangku..

Anonymous said...

anon 4:28

Setahu saya puak ganas hanya Bintang 3...ayat anon 4:28 yang kata "puak2" ganas yang lain tu siapa??
:-)

zat said...

Anon 4:39pm

Puak2 'ganas' bagi British selain dr PKM juga dr organisasi melayu yg berhaluan kiri i.e. API, AWAS etc..di semua pertubuhan yg diharamkan oleh British..kalau dpt tangkap kena gantung la jwb nya..British ni pulak sapa menentang dia bagi label kominis..

sbb tu pejuang2 melayu tu semua masuk hutan..pilihan mereka hanya hutan atau tali gantung..

Anonymous said...

Musangka !!!

Janganlah digadai diri dengan wang ringgit tapi gadailah diri dengan BURIT

Anonymous said...

Bro GAP

INI SAPA PUNYA BLOG?

Musang berjanggut atau lu BRO??

Hoi MUSANG,

Dari dulu sampai sekarang tumpang kongkek je !!!

GELI LAH !!

BUKAlah BLOG sendiri.... Takut tak laku ????

jANGAN JADI ANASIR SUBVERSIF KAT SINI ....

nazir said...

untuk anon
September 23, 2011 9:58 AM

1.Jika benar Nk Aziz nak laksana hudud dia boleh laksananya dgn tanpa halangan.

2. JIka org TUa tu ikhlas tak perlu salahkan mahathir sbagi penghalang.

3.ORG tuA TU BERKUASA di kelantan , kenapa dia tak usulkan pada Sultan Kelantan utk diperkenankan.

4.Jika niat dia murni pasti Sultan akan perkenan dan Hudud pasti sudah dilaksakandi kelantan.

5.Tanya semula org tua tu apakah daya usaha dia untuk laksankan hudud?

6. Org tua paling berkuasa di kelantan selain sultan...BUKANNYA mahathir atau najib....

Nak simpati pada org tua tu agak agak lahhhh

Anonymous said...

En. Musangka...Eloklah tuan pergi ke Seri Medan, Batu Pahat...Tempat Mat Indera beroperasi dan di tangkap, dan menemubual seberapa ramai orang-orang lama di sana tentang Mat Indera...InsyaAllah tuan akan terima jawapannya...

Anonymous said...

...tuan Musangka juga boleh menemubual orang-orang lama dari mana-mana pati politik (pas / umno) di Seri Medan, Batu Pahat, Johor...dan akan terlerailah segala persoalan...

Anonymous said...

Muka Md Sabu tak bolih diubah,
tetapi perangai beliau mungkin bolih berubah.
Terpulang kpd dirinya utk menjadi umat Islam sebenar atau Isle PAS.