Thursday, September 22, 2011

UNDI PKR MELAYU KUAT, KATA MANSOR !

wahai orang penang

dr mansor dah keluarkan patwa, undi pkr maka arakaiannya bangsa melayu bertambah kuat di penang !

hallo orang penang
pkr dah mula cakap bab MELAYU

hallo orang penang
pkr dah mula cakap bab rasis

hallo orang penang
betul ke melayu kuat kalau sokong pkr penang ?

164 comments:

Anonymous said...

Undi PKR Melayu kuat tetapi anti loud speaker lagi bertambah kuat lor.

Anwar Ibrahim said...

fucker u la mansor!

Anonymous said...

Kenyataan ni musang tak sokong langsung. Tak diterima dek akai.

Hangpa balun Mansor nie...musang suke!!!

Anonymous said...

Memang Melayu kuat.

Kuat berpolitik sepanjang masa.

Anonymous said...

Memang kuat...kuat sokong Mat Bintang Tiga. kah kah

Ular Menyusur Akar said...

Takkan tak percaya cakap doktor? Ha..ha... Sama dengan Dr Mcdonal.

Anonymous said...

Kuat membantu LGE memajukan industri pelancongan lumah ulut???

Anonymous said...

sokong pkr melayu akan jadi kuat...dipijak kuat2

Anonymous said...

Bila dah kuat, tak perlulah Dap bantu hangpa. Depa pun tumpu pada usaha bantu kapitalis. hik hik

Anonymous said...

kuat bekerja dalam the store tak pe. kalau kuat berhibur dalam store kunyit baik tak payah.

Anonymous said...

Apakah selama ini Melayu tak undi PKR ke? Konfius ni...

Anonymous said...

Apa yang ko merepek ni Mansor.. Sebenarnya undi PKR Melayu jadi hancor dan sama juga undi PELIWAT DAN MAHA PENIPU jadi pemimpin ...

Anonymous said...

PKR sebuah parti yg tak punya dasar perjuangan tetap. Parti angin! Tak punya halatuju!

Didirikan atas batang tubuh Anwar semata-mata. Didalamnya penuh dgn marah, dendam, benci & kekesalan melampau.

PKR lebih bahaya buat PAS dari DAP!!!

Anonymous said...

ko cakap apa ni musang. asakan Dap lebih bahaya. kalau pun ko anti-PKR, tetapi kamu tiada hak membuat penilaian pukul borong macam tu.

Pro PR

Anonymous said...

Musangka,

Bukankah Mat Bintang Sabutiga lebih bahaya buat Pas berbanding PKR?

Anonymous said...

kah kah kah

akhirnya melutut juga depa di kaki Melayu apabila survival politik PR hampir di penghujung. Apakah Melayu akan berikan undi simpati mereka?

kah kah kah

ada aku kisah said...

.


MAKIN TELUNGKUP ADA LAH


.

Anonymous said...

Tak nampak kat mana yang PKR pro Melayu dalam soal politik.

Dan begitu juga tak nampak kat mana yang Pas pro-umat dalam soal agama.

Anonymous said...

Politik bukanlah berkenaan CAT semata-mata. Politik adalah tentang periuk nasi, keselesaan, ruang dan peluang dan banyak lagi.

Kalau penguasaan politik tidak pergi ke arah itu makanya dapatlah umat sebagaimana mereka yang mendiami negara Barat -- kuat pemerkotak-katikkan

Anonymous said...

Alamak GAPS. Kata MAlaysiakini kuat menipu, tapi modal artikel artikel semuanya dari Malaysiakini? Geng geng hampa hipokrit. Sah makan babi banyak sangat ni!

Anonymous said...

Melayu tak perlu PR yang kuat. Melayu perlukan yang ini:

1. penghayatan terhadap agama tanpa halangan dan gangguan.

2. peluang ekonomi lebih luas dalam persekitaran menang-menang

2. ruang pendidikan maksima agar bilangan cerdik-pandainya diterima sebagai modal glokal.

Pelayar Blog Politik

Anonymous said...

Anon 8:20,

PR juga cakap media arus perdana tak leh pakai tetapi depa juga petik artikel dari media berkenaan. soalnya apakah PR juga hipokrit?

Anonymous said...

Tuan,
Dalam PKR siapa yang ramai? tak ke cina dengan hindu yang ramai. Calun pun dari cina dan hindu juga. Melayu hanya jadi tali barut sahaja. Sedarlah diri tu sikit. Sekarang ni wakil rakyat dari PKR apa yang mereka buat untuk orang melayu. Melayu hanya syok jadi ketua cabang dan ranting sahaja. Jadi wakil rakyat tapi pecacai DAP.

Anonymous said...

Kuat basuh taik LGE...

Anonymous said...

Undi PKR melayu kuat;

1. kuat bau taik pd kote
2. kuat bau burit pd muka.

Anonymous said...

Cuba siasat! Diantara DAP, PAS & PKR, siapa yg jadik bangker???

DAP - bab duit amat berkira.
PAS - utk diri sendiri pun tak lepas!
PKR - ramai yg tau, berbillion-billion bole digerakkan bila2 masa ja. Dgn bersyarat!

dari mana mai duit nie???

Anonymous said...

katalah apa shj pd puak2 PKR ni, tak ada pekdahnya. Lebih baik minum kopi tongkat Ali, ada juga manfaatnya.

Brader Vo said...

Alahai Chot oi..... Hang mengarut apa? hang pun pengampu khalipork guan eng jugak. Apa hang yg punya agenda ni? Setakat hang dgn malik itik, apa yg hangpa dah buat utk melayu?
Kalau dok bising mcm amir amk memang tak ke mana la. Cuma hang buat-buat berani mcm johari kassim, "buleh" la jugak!
Oi mangkuk PKR, hang sedar tak yang DAP sentiasa pandang rendah peranan hangpa dlm kerajaan negeri. DAP anggap hangpa cuma langau politik yg beri sumbangan yg amat kecik. Bagi DAP, ada ka tak dak ka, depa boleh survive di penang sebab SEMUA cina penang sokong DAP.
Cina penang tak perlukan pembangunan sebab bagi depa penang dah lengkap dan ada segala-galanya. Jadi kalau BN nak offer pembangunan, dak payah la buang masa.
Sebab tulah sejak mac 2008, tak dak satupun projek yg kerajaan DAP rancang dan laksanakan. Yg ada cuma projek yg telah dirancang awal kerajaan sebelumnya. Habis-habis bangangpun, umum projek hebat tapi tak buatpun.

Anonymous said...

Aku orang Penang... ni jawapan aku kat Mansoq... "Butuh Pak Hang"... Kalau jumpa dengan aku, aku sanggup ludah muka hang...

rakab said...

Pak musang,

Nik Aziz kata Pas tetap nak laksanakan hudud walau pun Dap tak setuju.

Kenapa tiba-tiba ubah taktik?.

Nampaknya nik Aziz tahu benar yang sokongan orang melayu sudah jatuh menjunam pada partinya.

Sekarang nih baru Pas/Pkr sedar betapa pentingnya undi melayu...

Dah terlambat...

Anonymous said...

GAP....tukar tajuk lain pulak.

Anonymous said...

Rakab!

Kita tunggu N3 yg sesuai..!!!

Anonymous said...

porahh! cakap mcm org gila!!

johor mari said...

biasa la parti baru,emang byk problem.umno time memula tubuh pn byk problem.lompat sana lompat sini.angkat bakul btol la pembabi2 buta bn nih.melayu peneng mmg dh lama lingkup.sejak bawah bn lagi.korang ingat orang sekarang ni x tau piker ke.xkan org kena rogol kali kedua dgn org yg berbeza nk mengadu kt perogol pertama.xda akai.mentang2 tok nenek korang penjilat umno,cucu dia pn berotak beku jgk.hampeh.

johor mari said...

loya btol tekak aku kalu ada yg ckp melayu merana sejak pr perintah.mula la keluarkan gambo n clip2 video kt tv3suku akan rumah2 org melayu yg atap rumah bocor sana sini.tp depa lupa atap tu berkarat under 2008 lagi.so,apa bn buat time tu?plzz la mangkuk2 semua,jgn guna kempen2 zaman tok nenek korang.x jalan dah.

tauke ikan said...

fakta yang kelakar dari mansur. dia dah lupa agaknya berapa ramai yb pkr melayu penang yang keluar parti. timbalan ketua menteri pun keluar parti. takkan itu pun tak nampak lagi?

Anonymous said...

johor mari aaa,

aku setuju dgn hang, tak ada org kena rogol dgn org yg sama kali kedua, tetapi...

ada org yang sama yg tak serik-serik meliwat kali kedua, ketiga, keempat dan seterusnya tertangkap. Lepas tu tuduh org perangkap.

dia sedap2 meliwat, org lain kena jawab. yang penyokong pulak satu hal, dahlah bodoh, tak mengaku bodoh, panggil pakar dari australia, ingatkan cerdik sgt, kena buli adalah...

Anonymous said...

pencacai2 umno ni dh dibiasakan minum air rebusan sluar dalam tok nenek moyang depa sejak turun temurun lagi...tu yg sembang taik palat!

Anonymous said...

Melayu PKR jangan ingat Dap sebebar itu yakni tak nampak permainan politik PKR.

Awat PKR saja ka tahu gunakan kaum sebangsa untuk dapatkan sokongan politik?

Awat Dap tu tak terfikir macam yang hangpa fikirkan itu?

Nah! kalau PKR boleh dapat sokongan seposen tetapi Dap sap-sap soi dapat 25% sokongan tambahan.

Kalau itulah halnya tang mana yang kuatnya? Kote? Tote? atau Toto?

Neutral

Melayu Perak said...

johor mari....

ko tuh yang tinggal zaman tok nenek lagi....

ko tak nampak apa kerajaan selangor duk roboh kg.melayu kat sg.kerandang...????

ko tak nampak apa kerajaan penang roboh kg.melayu kat balik pulau...nibong tebal...????

Anonymous said...

Melayu memang kuat dari era Tanah Melayu. Sebab tu Melayu jadi peneraju.

Melayu jadi tak kuat bukan kerana tak ambil tongkat ali tetapi kerana terlalu banyak parti yang mengaku jual tongkat ali.

Kalau dulu hanya Ameno jual tongkat ali tetapi kini lain-lain parti sibok jual tongkat ali. Cumanya keaslian tongkat ali pembangkang sering dipertikaikan.

Kalau terbeli tongkat ali tiruan, macam mana Melayu nak kuat? Oleh itu Melayu kenalah jadi pengguna bijak. Ambil yang asli tolak yang haprak.

AntiHaprak

Anonymous said...

pencacai2 PKR dah ketagih air kencing dari kote bengkok anwar..

masa awal penibihan dulu aku akui mmg ramai yg educated join PKR, aku juga, TETAPI...

rupa2nya org cerdik tak boleh join PKR, tengoklah berapa ramai yg dah cabut, yg tinggal hanya yg dah terminum air kencing kote bengkok anwar je, hehehe...

johor mari said...

anwar tetap anwar,tp melayu x perlu rosak kerana terlalu memikirkan anwar.xkan sorang meliwat 1 malaysia nk jd bahlol.jgn marah sgt kt lge.british xkan wat dasar pecah perintah kalu depa merasa melayu boleh berdiri sendiri.depa tau cina akan mencipta kerja dan india adalah pekerja yang boleh diharap.realitinya fardhu kifayah org melayu depa yg laksanakan.nk harap org melayu?sembang bab liwat,politik animal,minum kopi 2,3 cawan kt kedai kopitiam,jd broker2 pelingkup,sembang saham cepat kaya n tengok filem hantu bonceng.yg ada duit g belajo,jdlah penjawat awam kerja ikut time.tima2 kasih la ckit kt bangsa lain.

Anonymous said...

dia ingat org melayu ni senang kene gula2 kan ya...

mcm melayu PAS , kene gula2 dgn nik aziz pasal hukum hudud...

terusss jadi boddo...ciannn...

ni bila nak p/raya PKR mula nak bela org melayu nak jadi ultra la kununn...

piiiiirahhhhhhh.... bila menang hang pijak pala org melayu...

sibb baikk aku kat KL, kalu aku kat penang aku pijakk pala ko mansorrr....

Anonymous said...

oran ni mimpi yang indah. eden tak tahu mano dio dapat facta ni. agaknya dari langit kot.
mansor dah lamao dah buat cerita ni? Oran melayu PP habis kampong dan warong dirobohkan ekao buat apo? Ni kao katokan undi pkr? mimpi lah. eden percayo satu penggal jo lah kao memerintah. ketua umum kao dah hilang akal tak tahu nak buet apo dah. di makahmah dah selabut tunggu maso jo nak ke Sg buloh. kao pulo cakap undi melayu kuat untuk pkr? dan lama mati dah pkr.

Anonymous said...

oran ni mimpi yang indah. eden tak tahu mano dio dapat facta ni. agaknya dari langit kot.
mansor dah lamao dah buat cerita ni? Oran melayu PP habis kampong dan warong dirobohkan ekao buat apo? Ni kao katokan undi pkr? mimpi lah. eden percayo satu penggal jo lah kao memerintah. ketua umum kao dah hilang akal tak tahu nak buet apo dah. di makahmah dah selabut tunggu maso jo nak ke Sg buloh. kao pulo cakap undi melayu kuat untuk pkr? dan lama mati dah pkr.

Anonymous said...

johor mari aaa,

hang mabuk jugak ka mlm jumaat ni?
Bangsa lain yg patut tima2 kacih kat org melayu. Kau ada dengar ke cina indonesia cakap cina? kau ada dengar ke cina thailand cakap cina? Ada...memang ada, dlm rumah saja.

mabuk pasberg ke?

Anonymous said...

Melayu PR mengaku cerdik dan celik. Kalau itulah yang diakui kenapa tak gunakan kecerdikan dan kecelikan untuk jadi kuat?

Yahudi tak perlu kuantiti otak yang ramai untuk jadi kuat tetapi dengan adanya otak berkualiti mampu membuatkan Yahudi kuat -- bilangan kepala yang sedikit sudah mampu mengatasi musuh yang ramai kepalanya.

Justeru, apakah dakwaan kecerdikan dan kecelikan Melayu PR hanyalah satu pembohongan dan disebabkan pembohongan itulah Melayu PR terpaksa bergantung pada lebih ramai sokongan Melayu?

Antihipokrit

Melayu Perak said...

anon 9.34 pm...

pasai apa melayu kena berterima kasih dengan pendatang asing...

ini tanah melayu lah ngok....

tak ada maknanya pendatang asing menolong orang melayu....

selama ini kerajaan melayu lah yang menolong orang melayu...

Anonymous said...

mansor ni celaka....

Anonymous said...

MELAYU KUAT... ???

SILAP KRUSI PM DAPAT KAT DAP

PEGUAM DAP DAH KERUMUN ANWAR...

MANA mau lari

SORANG PEGANG KAKI
SORANG PEGANG TELUQ
SORANG PEGANG YG BENGKOK

''HOI ANWAR...!!! PM BAGI DAP LAH...LU PUNYA HUTANG KOS LAWYER...BAYAR DGN 'PM'''

LU JADI TPM CUKUP.... ITU PUN SUDAH CUKUP BAIK...boleh lepas...jailll


APA DR. MANSOR NK CAKAP??

MELAYU KUAT. ???

johor mari said...

perasan atau buat2 x perasan,malaysia ni hanya diolah oleh keturunan legasi2 terdahulu.semua nk memperjuangkan keturunan masing2.rakyat?depa tau dh rakyat melayu mcm mana.sejarah dicipta oleh siapa yang berkuasa.

Anonymous said...

"tima2 kasih la ckit kt bangsa lain."

September 22, 2011 9:34 PM

Komen:

Orang Melayu dah lama ucap terima kasih kat bangsa lain cuma parti isle baru keluar dari prinsip tegar depa iaitu: "tak perlu berterima kasih pada manusia". Cumanya terima kasih parti isler disebabkan ada keledek balik batas tetapi bukan kerana ikhlas macam Melayu sejati.

Anonymous said...

johor mari aaa...

sejarah dicipta oleh mereka yg berkuasa? Habis tu mat sabu yg tak ada kuasa apa2 mencipta sejarah sbg manusia pertama boleh berkomunikasi & bersuara beruk, apahal pulak, lagi hebat sejarahnya w/pun tak jd MP.

ada lagi...

johor mari said...

kalu umno btol2 perjuangkan melayu,dh lama depa salur dana persekutuan kt kelantan.kt kelantan,kalu ada bangunan 3 tingkat kompom melayu punya.negeri lain emang maju,smpe juling tok nenek nk tengok bangunan2 pencakar langit.tp sapa punya?xkan lge yg salah kot?tuh yg kt genting tuh,sapa yg bagi?bertambah bodoh bila sggup tarik minyak ikut thailand dr bagi kemajuan kt org melayu.sebab apa?sebab politik animal.korang yg standard pencacai ni,bape byk aset kt bumi melayu?xkan salah dap gak.korang marah la tok nenek korang yang kuat tido n berjudi time muda2 dulu.dh susah mula la merepek salahkan bangsa lain.

Anonymous said...

johor mari aaa...

itu anwar ibrahim lagi hebat sejarahnya w/pun tak ada apa2 kuasa, stakat penasihat PKR je. apa tak hebatnya anwar ibrahim ni..
semua dia bantai,

1. anak lelaki orang
2. anak perempuan orang
3. laki orang
4. bini orang

atau kau maksudkan sejarah yg mcmana? sejarah 2 kali kena tangkap meliwat?

GEMPAR said...

TERKINI... INFO....

PENDUDUK CINA PENANG

BERBANDING PENGUNDI

PENGUNDI LEBIH RAMAI...!!!

heran ..strategi mereka pindahkan kwsn penduduk yg tak buleh menang...


GAP'.....MINTAK SIASAT...INI KES PENGUNDI HANTU...!!!

KITA MAHU SPR BERSIHKAN PENGUNDI2 HANTU NI....


...BERSIH CINA POINT

Anonymous said...

Melayu sejati dah lama berkawan dengan bukan melayu. Tiada masalah dari sudut penghayatan.

Hanya melayu Pas dan PKR yang baru nak berjinak dengan perkataan muhibah. Baru nak mengujikaji konsep muhibah.

Itupun berlagak macam merekalah satu-satunya dan merekalah penghulu muhibah konon-kononnya.

Memburukkan kemuhibahan ialah apabila cinapek Dap sengaja menukar sejarah tentang melayu mana yang terlebih dulu amalkan muhibah dan yang mana masih pasang stiker P.

Chinglot

Anonymous said...

johor mari aaa...

sudah sampai kelantan ooo...

cuba tengok undang2 tanah negeri kelantan, tanah dia org lain tak boleh beli, tanah orang dia pelahap sgt nak (semangat penjajah) - tapi bukan assobiyah namanya, tetapi kalau pemimpin umno cakap hak melayu, eewaaah, bukan main lagi, sampai terselak kain nampak pelir, punyalah semangat dlm ceramah tuduh umno assobiyah. Kepala bapak hang...

Anonymous said...

soalan nya? sekarang ni, MELAYU penang kuat ke?

johor mari said...

mat sabu suruh kaji balik je,sejak dari zaman hang tuah lagi sejarah dh byk berubah.mana ada pemerintah yg nk puji org lain wlupun sebaliknya.itu fitrah.mcm korang jgk,mesti korang akan wat analisis sendiri yg analisis geng2 korang sangat berintegriti n bernas.yg x sebulu ngan korang ni musti korang bakulsampahkan.alah,tengok jkkk kg korang setup organisasi cukup la.cantas....buang....santau....

Anonymous said...

EWAH...DAH MULA START GUNA PEMBODEK NAK PERTAHAN TINDAKAN NAJIB/ROSMAH TDK HADIR SAPINA.

TU DIA, SI KATAK2 LEMBU DAH MULA BERSUARA, ENTAH APA YG DIKATAKANNYA DIA SENDIRI PUN TAK TAHU ASAL USUL DIA...

BESOK LUSA RAMAI LAGI PEMBODEK2 NAJIB BERSUARA MEMPERTAHANKAN NAJIB/ROSMAH JGN HADIR SAPINA..

WAAA...JIKA BETUL2 NAK TEGAKKAN KEADILAN DAN MENJUNJUNG PERINTAH MAHKAMAH, DATANG LAH..

DI MAHKAMAH NAJIB/ROSMAH BOLEH TERANGKAN APA YG PERLU DITERANGKAN, JGN SOROK2 LAGI..PADA MASA TU CAKAPLAH APA SAHAJA TENTANG ANWAR...

LIHATLAH SENDIRI...MAHKAMAH DIGUNAKAN UNTUK ORG2 BIASA, ORG BAWAHAN, DAN PEMIMPIN UMNO ADALAH KEBAL DR UNDANG2.

PATUT LAH NAJIB TDK DIPANGGIL MASA KES ALTANTUYA DI MAHKAMAH DULU..SEBAB NAJIB/ROSMAH BOLEH ADJUST KASI LEPAS PUNYA...

NAJIB OH NAJIB..KU INGAT ENGKAU HEBAT TETAPI RUPANYA PENGECUT..LAGI HINA BILA GUNA PEMBODEK2 DAN PENJILAT2NYA UTK SOKONG MELEPASKAN DR DISAPINA...

Reza aljunaid Post said...

Melayu kuat jika sokong PKR.....? habis selama ini Melayu lemah disebabkan oleh siapa...? bukankah Melayu lemah disebabkan oleh PKR...?? PKR lah yang kuat mendesak agar hak istimewa melayu dihapuskan selama ini...raja Melayu diperlekehkan ...

PKR telah mengkhianati perjuangan UMNO untuk bela agama, bangsa dan negara ....

PKR wajar dibubar ... bersediakah keluarga anwar ibrahim ...?? anwar, azizah dan azmin akan mati tanpa PKR ..

so...kalu nak bagi melayu lebih kuat maka kasi mampuskan politik anwar, azizah dan azmin ...

aku jamin...melayu akan lebih kuat ..

Anonymous said...

johor mari aaa...

mat sabu pulak dah...
mat sabu suruh kaji? kenapa mat sabu? kenapa bukan hj hadi, nik ajis, anwar yg suruh? sebab mat sabu keturunan komunis?

ooo...baru aku tahu sbb apa mat sabu yg suruh, sbb muka dia ada iras2 komunis kan?... kalau ya pun nak kaji semula sejarah, bukan mat sabu yg patut usulkan, pres pas ke, adalah kredible sikit. ini SPM gred 3 yg suruh...hahahaha...

Anonymous said...

johor mari = musangka ????

Anonymous said...

anon 10:10 dah main kasar.

ketua dia yg sedap2 main jubur, org lain nak kena jawab, nak sapina org lain. kenapa tak sapina bini dia sendiri? kenapa sapina bini orang? Dulu kata nak bawak bini dan anak sbg saksi alibi? Apa? ingat semua org nyanyuk ke?

nak bela ketua pun agak2 lah. nak wat cmna, dah jd pengikut yg bodoh.

Anonymous said...

anon 10:10, kenyataannya sekarang, pendekar kote bengkok pujaan kau yg penakoooot.

kenyataannya, pahlawan komunis kau yg kalut.

kenyataannya, wali selipar pujaan kau yg nyanyuk.

akubekaspkr said...

Kali ni aku sokong komen musangka. Mansor, mengucap sikit nak cakap tu

Anonymous said...

UNDI PKR MELAYU KUAT???

MEMANG LA KUAT. KUAT MENJUBUR, KUAT MAIN PELACUR, KUAT MAIN BINI ORANG LAIN, KUAT FITNAH, KUAT MEMBOHONG DAN KUAT KELENTONG.

ITU LAH P.K.R = PARTI KUAT REMBAT.

Kahkahkah........

Anonymous said...

Betul cakap Mansur tu..Aku sokong statement dia Melayu mesti kuat bila pangkah PKR..Ini tak tipu bro..Percayalah aku..sokonglah PKR..Kekuatan Melayu akan menjadi luarbiasa kuat..KUAT MENJADI PENCACAI & LOUDSPEAKER DAP...

Anonymous said...

MUSANG PAGI TADI "WAKES UP ON THE WRONG SIDE OF THE BED". WAKES UP INFRONT OF ANWAR AL-JUBURI BENDING FORWARD.

Wahkahkahkah.....

Anonymous said...

kepala hotak hang...barua

Anonymous said...

johor mari aaa...

sori aaa, aku buka apa sgt, aku kesiankan kau saja, kau ni nmpak cerdik boleh tahan, tapi tak lojiklah org cerdik boleh ikut yg spm gred 3, bukan nak hina, nak pilih ketua pun tengok2 lah.

Anonymous said...

harkkkk...ptuiiiii

Anonymous said...

jangan terperangkap dengan hudud tok nik anwar dan kapal sink mereka saja buat rekayasa bagi BN leka dan lalai semua itu hanya lakonan haprak pluralisme

Anonymous said...

jangan terperangkap dengan hudud tok nik anwar dan kapal sink mereka saja buat rekayasa bagi BN leka dan lalai semua itu hanya lakonan haprak pluralisme

johor mari said...

bertambah loye tekak aku kalu pencacai2 umno ni bckp pase moral pemimpin.kalu nk kritik pentadbiran pr,xda masalah.tp jangan la bab moral.aku lama dalam perjuangan umno.bukan takat cawangan2 haprak.kalu tanya ummi hafilda pn dia kenal ssangat ngan aku.rais yatim?hishamudin?kj?najib?sapa lagi?
satu je aku mintak,jgn fight ngan pr pasal moral.xjalan.....

Anonymous said...

org melayu penang akan lbh berjaya sama mcm org melayu kat spore. mereka tak kan bergantung pd subsidi kerajaan tak mcm melayu umno. melayu umno tahu meminta minta saja. klu blh mereka nak semua nya tp bila di bagi mereka bagi pula pada org lain sbb nak cpt kaya. Kontraktor mereka klu nak cpt kaya jual projek pada org cina.kontrak berjuta juta yg mereka dpt selalu terbengkalaidan slalu minta bail out.

U all stuju atau tidak dgn pndapat ni aku tak kisah sbb itulah reality nya. Tanya diri anda dulu sblm kondem org lain. Klu anda hebat anda tak kan jd penghasut kat sini ckp merapu rapu cm tong kosong. Habuk pun tak da

Anonymous said...

anon 10:10

ceramah org pas mcm yg kau tulis tu lah, org pas itu ialah timb pres pas, mat sabu. kau pun sama mcm dia jugaklah, spm gred 3.

Anonymous said...

Johor Mari memalukan orang Johor.

Di Singapura ada Jalan yang di namakan Johor Road. Di situ byk pelacur. Johor Mari datang dari Johor Road.

Wahkahkahkah........

Sudir said...

Aku setuju ngan Malik.. Orang Melayu akan semakin kuat jika sokong PKRRRRR.. Makin kuat seks.. makin kuat ke arah gay..

Anonymous said...

Cakap pasal moral hahaha. mungkin pengampu kat sini lupa yg ketua anda dan isteri dia dulu penah kawin dan ada anak2. Kerana skandal lah mereka tinggalkan suami isteri dan anak2. klu bukan skandal mereka tak kan kawin lahhh. sudah terang lg bersuluh

Anonymous said...

PIII..RAHHH. Kuat bedai STORE KUNYIT boleh le. Hoi manso agak agak le nak sembang. Ingat org melayu nak jadi barua ke macam mat sabutu lu tu

Anonymous said...

johor mari aaa...

pas yg kondem moral UMNO terlebih dulu. OK, bagus, harap2 moral pemimpin2 pas adalah terbaik dan jadi ikutan. Cakap mat sabu boleh buat ikutan? moral mat sabu? moral anwar? cakap anwar? org yg tak baik perangai tak leh lama dlm umno, contoh byk. apa...hebat sgt kalau kau kenal ummi hafilda?

atau kau pun dulu masa dlm umno perangai lebih teruk dari mat sabu kot, sbb tu kau tak boleh lama dlm umno. kalau muka mat sabu ada bau burit, entah2 kau ni satu badan ada bau burit.

Anonymous said...

skandal? hahahaha, mat sabu tak ada skandal...bersih.

anwar tak ada skandal...bersih.

lawak antarabangsa mlm ni.

mat sabu tak ada skandal sbb dia dah basuh muka dgn limau nipis, satu petua dr timb. pres pas. Anwar tak ada skandal sbb video itu besi. ada spm tak mamat ni?

Anonymous said...

anon 10:48,

"org melayu penang akan lbh berjaya sama mcm org melayu kat spore"

Komen; maksud kamu kerusi PM singapore sekarang ini Melayu pegang? atau ada aspek lain yang dunia tidak tahu dan hanya kamu yang tahu?

Anonymous said...

pemimpin kita tak kena tangkap basah, tapi kawin secara sah.

pemimpin tuan kena tangkap bassh, tapi penyokong yg bodoh buat2 tak kisah.

johor mari said...

mat sabu hanya pelawak sarkas,fitrah pelawak...bukan sedikit rakyat malaysia yang berjaya disarkaskan baik penyokong pr or bn.ahli pas emang malang kerana memilih ajk bahagian yang terpilih mat sabu.utusan meloya n rtm juga tersarkas bersama kerana memuatkan berita2 mat sabu yang xda nilai apa2 dari keberuntungan politik kecuali pembaca2 tegar utusan meloya.bagi pembabi buta kedua2 parti,tsunami melanda pn mereka tetap teguh bersama tp bagi golongan atas pagar yg punya masa menilai secara klektif,berapa kredit yg bn dapat dr isu mat sabu selain dari menyampah bila halwa telinga hanya disensasikan berita tersebut yg x membina lagi membuang masa.

Anonymous said...

pemimpin kita tak kena tangkap basah, pemimpin PKR jantan betina semua dia sesah.
timb pres pas, bini kawan pun dia belasah.

baiknya moral pemimpin Pas/pkr.

Anonymous said...

Anon 10:48

Apa yang Melayu berjaya di Singapura?

Melayu UMNO bangsa subsidi?

Habis subsidi minyak, tepung, gula, sudu, garpu & etc siapa yang dapat, rasional lah.

Manusia ni kalau ada kelebihan inilah jadinya-

Ada Kuasa Lebih - Lupa Dunia
Ada Ilmu Lebih - Mulalah bongkak
Ada Duit - Senang belanja

Kat Malaysia ni ada satu penyakit yg tak ada ubat iaitu m---s dan x de subsidi & elaun untuk penanam anggur. Fikirkanlah Wahai Bangsaku

Anonymous said...

johor mari aaa...

sampai hati kau kata mat sabu pelawak sarkas. Dia adalah Timb. Presiden PAS (parti Islam Semalaya), parti Islam terbesar dimalaya, mungkin didunia. Jangan menghina sebegitu rupa...

Aku tak jangka sebodoh itu perwakilan pas memilih mat sbu sbg timb. pres. Kalau perwakilan pas pun tak pandai pilih pemimpin, sapa lagi kita nak harapkan, UMNO? hahaha...

tapi boleh jadi jugak perwakilan yg bodoh memilih pemimpin yg bodoh dan disokong oleh org bodoh (konon atas pagar....hehehe)

Anonymous said...

JERANTUT, 22 Sept: Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Pusat menyambut baik pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang diumumkan Perdana Menteri baru-baru ini, namun mahu akta yang baru diganti dengan hudud.

Timbalan Ketua DHPP Pusat, N. Balasubramaniam, berkata pemansuhan tersebut menampakkan kerajaan telah insaf dengan kesalahan menggunakan hukum yang zalim itu jadi sewajarnya digantikan dengan undang-undang yang adil.

“Secara peribadinya, saya melihat penggantian dua akta baru kepada ISA seperti yang diumumkan itu tidak perlu diwujudkan sebaliknya digantikan dengan pelaksanaan hukum hudud.

“Hukum hudud itu lebih dekat dengan keadilan kerana penggubalannya tidak terikat dengan politik atau kepentingan kelompok tertentu, sedangkan akta baru dikhuatiri jelmaan roh ISA yang asal juga,” katanya kepada Harakahdaily.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pengumuman Datuk Seri Najib Tun Razak memansuhkan undang-undang peninggalan penjajah ISA dalam Perutusan Khas Hari Malaysia minggu lalu.

Sebaliknya Najib memaklumkan dua undang-undang baru akan digubal (sebagai ganti) bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Dalam perutusan itu juga, Najib turut mengumumkan pemansuhan Akta Buang Negeri 1959 selain akan mengkaji semula Akta Kediaman Terhad 1933, Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 dan seksyen 27 Akta Polis 1967.

Tambah Bala, oleh kerana kerajaan sudah sedar bahawa selama ini negara menggunakan undang-undang yang salah dan zalim beliau sependapat dengan kenyataan Mohamad Sabu yang mahukan kerajaan memohon maaf secara terbuka kepada mangsa tahanan ISA terdahulu.

“Adab orang yang sudah membuat salah, mestilah meminta maaf. Bahkan ganti rugi kepada mangsa juga perlu memandangkan sebahagiannya telah dipandang serong oleh masyarakat sedangkan kesalahan mereka tidak pernah dibuktikan di mahkamah.

“Selain daripada kerjaya mereka musnah sehingga pendapatan mereka terjejas. Apa lagi terpaksa meninggalkan anak-anak yang terpaksa berhadapan dengan tohmahan umum dan sentiasa hidup dalam ketakutan.

“Mangsa telah menanggung kerugian yang teruk dan dijatuhkan maruah, jadi mengapakah kerajaan tidak boleh memohon maaf dan memberi ganti rugi,” soalnya.

johor mari said...

dulu aku study kat luar,time kt sana diwajibkan tubuh kelab umno.punya la semangat nk bergadai nyawa.bila balik,seluruh jiwa aku bagi kt umno.tp bila aku tengok rame pemimpin yg cakap lawa serupa anwar juga.sampai susah nk percaya.cakap x guna tembak pn x kena.penat saja.

Anonymous said...

harga minyak naik, desak kerajaan suruh tambah subsidi supaya harga minyak murah.
lepas tu kata melayu mentaliti subsidi.

itulah mentaliti spm gred 3.

Anonymous said...

anon 10:48,

"org melayu penang akan lbh berjaya sama mcm org melayu kat spore"

sebahagian yang lelaki berjaya memakmur pulau batam

johor mari said...

percaya atau tidak,kadang2 bangsa lain lebih melayu dari melayu.aku sayang bangsa melayu tp aku sangat berterima kasih dengan bukan melayu.org melayu x perlu memprovokasi org bukan melayu.kerana....

Anonymous said...

Melayu boleh kuat hanya dengan ISLAM....

Melayu yang kuat adalah yang...

Beriman sebenar2nya dengan Allah, Rasul &Islam,

Berilmu yang luas dan bermanafaat,

Berakhlak mulia sesama insan,

Berkemahiran tinggi lagi produktif,

Bekerjaya dan berdikari bukan menunggu ihsan,

Berdakwah & berjihad fi sabilillah,

bersama dalam skema POLITIK ISLAM & INSTITUSI KHALIFAH RASULULLAH ... atau golongan yang berjuang kearah keredhaan Allah SWT.

Anonymous said...

johor mari aaa...ooo...dulu study kat luar, nak beritahu kat obersea lah kan? hebat. tubuh kelab umno? hebat sgt lu.

sekarang lu lagi hebat sbb bila balik dari obersi jadi pengikut pemimpin spm gred 3. jarang anak melayu buat cmtu, tak taulah kalau kau ni jawa.

Anonymous said...

tik tok, tik tok, tik tok...

Anonymous said...

johor mari aaa..

melayu umno telah bekerjasama dgn bukan melayu mca & mic sejak merdeka. Tapi sejarah tu tak betul agaknya.

bukan melayu yg manakah yg provoke melayu? Bukan melayu mana yg mencetuskan 13 mei 1969? mungkin sejarah tu tak betul jugak...

balik dari obersi jd pengikut spm gred 3, hehehehe...buat sejarah baru.

johor mari said...

x usah bandingkan melayu peneng ka spore ka,udah namanya melayu...sama saja...dimana saja anda berada.

Anonymous said...

GAP KASI FLASH BACK ISU ANWAR MASA JADI KEM KEWANGAN......

KENAPA DR.MAHATHIR BULEH TERPIKIR... KASI TIADA SAHKAN WANG KERTAS RM500.. RM1000...

MINTA SIASAT KEJATUHAN NILAI WANG RINGGIT MALAYSIA SEWAKTU DSAI JADI MEN.KEWANGAN...(padahal diiktiraf dunia menteri kewangan terbaik dunia ka asia ka dulu..)....

MINTAK GAP KOREK BALIK RAHSIA2 Tindakan DRMAHATHIR YG PELIK DULU...

KITA RAKYAT MAHUKAN KEBENARAN.... KITA MAHU APA SEBENAR ANWAR BUAT MASA JADI KEM. KEWANGAN DULU...

KALAU DIA SANGGUP SOKONG KOMUNIS SKRG...SIAPKAH DIA WAKTU JD MENTRI KWANGAN !!!!!

RAKYAT BERHAK TAHU...

Anonymous said...

Bincang pasai PKR & Mansor udah la.

Jgn nak babit2 Mat Sabu plak!

Musang cakaq...bengong sampai tua!!!

Anonymous said...

hallo orang penang pkr dah mula cakap bab MELAYU hallo orang penang pkr dah mula cakap bab rasis hallo orang penang betul ke melayu kuat kalau sokong pkr penang ?....


.....
best lah ayat lu gap ... kalu buat kartoon best la...

Anonymous said...

johor mari aaa...

melayu johor ada campur jawa & minang, melayu selangor ada campur jawa, bugis & banjar, melayu perak pun sama. melayu penang ada campur india@mamak, melayu kelantan/perlis ada campur siam...sama ke? ada persamaan tapi dgn sedikit perbezaan.

tea 'o' dgn tea teh ais rasa sama ke? balik obersi ikut spm gred 3 ginilah jdnya.

johor mari said...

kita terlalu terdedah dengan buku2 sejarah pemerintah...ibarat kita bertanya kepada anak siapa yg lebih baik antara mak dgn ayah sambil tangan kita menghulur rm2.mesti la jawapannya...sebenarnya banyak buku2 ilmiah berkaitan sejarah peradaban dunia mahupun di malaysia yang ditulis oleh intelektual malaysia tp diterbitkan diluar negara.kerana apa?kerana...sejarah dicipta oleh siapa yang berkuasa.xpa la,mungkin kau suka ssangat baca buku sejarah pmr n spm.emang la begitu kerana acuannya begitu.aku terima kerana fitrahnya begitu.xkan utusan n rtm nk kutuk bn kan?

Anonymous said...

Mansor!
Apa lu cakap ni?
Selama ini Melayu ditindas dan ditindih DAP apa tindakan hang buat?

Dalam ramai2 Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang sejak dizaman BN Mansor paling TEGHOK.
Langsung tak membela atau cuba membantu selesaikan masaalah Melayu Pulau Pinang.

Tanya orang2 Kampung dan Taman di Seberang Perai, apa yg PR sumbang utk pasarana saperti jalan kampung, longkang, parit atau lampu jalan.

Semua yg dibuat atau diperbaiki adalah sumbangan PENYELARAS PARLIMEN dan JKKKP. Kerajaan Negeri dan JKKKN ILEK!

Penduduk dan orang2 Kampung yg PRO PR pun akhirnya bertemu dgn AJK JKKK utk selesaikan masaalah air bah dan bertakung setelah aduan pada JKKKN tiada respon.
Bukan saya mengada2kan cerita tetapi itulah sebenarnya.

Hang jangan nak kencing lar Baba Mansor!

masyAllah said...

MAT SABUN KUAR STMENT BARU

MASA 13MEI DULU...CINA2 Yg BUNUH ORGLAH YANG SEBENARNYA HERO...

MELAYU KIAI SALLEH...GENG PARANG TERBANG
LAH SEBENARNYA TALIBARUT BRITISH...
SEBAB UMNO JUGA BARUA BRITISH....

SANGUP BEGINI SEKALI MAT SABUN NAK UNDI CINA...ISH ISH ISH...

http://www.youtube.com/watch?v=1ziT28L2EZE

Anonymous said...

AMNESIA KUT MAKHLUK SEKO NI!

Anonymous said...

Kalau ikut hati mau diterajang jer muka Barua ni!

Anonymous said...

SOKONG PKR MELAYU AKAN JADI KUAT:
1. kuat zina depan belakang
2. kuat gadai agama
3. kuat gadai bangsa
4. kuat bohong
5. kuat putar alam
6. kuat promote ubat kuat mcm dlm harakah
7. kuat hingga kebal dek suntikan hiv dan arsenik
8. kuat pergi thai
9. kuat balun bini kawan
10. kuat langgan chinadoll dan gayboy...

tu baru 10 tu, hebat la melayu jadi kuat kalau sokong pkr... korang pepandai la tambah apa lg yg boleh buat melayu jadi kuat kalau sokong pkr...

hadoiii... DAH TUA TUA PUN BENGAP MAMAT NI. KASIHAN!

Anonymous said...

johor mari aaa...

topik sejarah pulak, hahahahaa... turun kereta naik kapal laut pulak. tak pe.

tadi kau kutuk & hina mat sabu kata dia pelawak sarkas. Padahal dialah rakyat m'sia pertama yg mencipta sejarah sbb nak tulis semula sejarah tnh melayu bila PR berkuasa.

sepatutnya kau sokonglah mat sabu kluar statement tu, bukan kata dia pelawak sarkas.

ginilah jadinya bila balik obersi ikut spm gred 3. cakap tak tahu hujung pangkal, mcm nepal mabuk time dpt gaji.

Anonymous said...

MAT SABU...MAT SABU!

BANGGANYA HATIKU INI,
JADI PROTEGE MU !!!

MAT SABU! BAPAK KESEDARAN RAKYAT!!!

Anonymous said...

johor mari kata, Mat Sabu Pelawak Sarkas???????????????????????????

NAK MAMPUIH DAH budak Johor nie gamaknye!

Woi johor mari..! Dgn puak2 Umno hg bole kelentong. Pasai depa tu lampin pun tak kering ladi.

Ni ha! M-U-S-A-N-G...MUSANG!!!

Hg story kat aku, apa masaalah hg dgn Mat Sabu? Pak Hang tokeh sarkas ka???

Anonymous said...

Hai! Tiba-tiba je teringat kat Melayu? Apa hal nie???

Anonymous said...

musang, kau jaga mulut sikit, johor mari tu belajar kat obersi, ilmu tinggi, kenal ramai org... umi hafilda (favorite dia agaknya), rais yatim, najib... sampai bill kelentong pun dia kenal. org balik obersi katakan...

bukan macam kau, asyik bergayut atas pokok betik!....hahaha...

Anonymous said...

sori aa musang, bukan bergayut atas pokok betik tapi bertenggek...

Anonymous said...

johor mari 1110,

Aku tak kisah hg kutuk org lain. Tapi bila hg usik bulu Mat Sabu, aku mengamok malam nie!!!!!!!!!!

Dah la lupa daratan. Makan duit Umno, buat degree, balik hentam Umno. Pak Hang ka yg ajaq camni?
Ntah2 la ni hg kerja ngan kerajaan.

Lagi sial duit yg hg jolok tiap2 24hb tu! BODO! KURANG AJAQ punya JOHOR!!!

Aku pun pembangkang! Tapi...aku bangkang Umno buat kerja tak betui. Tak sior aku nak tukaq kerajaan, mangkuk ooiii.....!!!!

Anonymous said...

Musangka.

kalau hang ada kawan di Butterworth sila tanya ada tempat nama KAMPUNG MUSANG.
Tanya kawan hang apa yg ada disana?

Anonymous said...

johor mari aaa...

ada sejarah yg dibukukan, ada yg tidak dibukukan. sejarah mat indera telah dibukukan, sejarah mat sabu belum tentu ada orang sanggup dibukukan, kecuali mat sabu sendiri yg tulis sejarah hidup dia.

kalau mat sabu yg tulis sendiri sejarah dia, aku gerenti dia tak akan tulis semua, byk yg akan dia sensored kan. Adakah kita akan kata mat sabu menulis sejarah yg benar kalau sejarah dia sendiri dia yg akan tulis.

jgn semata-mata salahkan penjajah yg menulis sejarah, jgn semata-mata salahkan pemerintah yg tulis buku sejarah, kalau kita sendiri yg sebenarnya buta sejarah.

jgn cakap merapu macam nepal mabuk time dapat gaji, w/pun belajar sampai kat obersi.

Anonymous said...

anon 1221,

Sejak negeri tu jadi negeri China. Aku dah tak pi dah! Allergic !!!

Anonymous said...

Sejarah Mat indera ditulis. Itu sesuatu yg baik.
Tapi yg pi dok tanam persepsi buruk pd arwah tu buat apa???

Anonymous said...

musang,

kat kedah ada nama tanjung musang,
kat terengganu ada nama pulau musang,
kat kelantan ada nama gua musang,

kat belakang rumah aku ada taik musang.

Tukang Komen said...

ANON 11:19.
Timbalan Ketua DHPP N.Subramaniam?
Ha ha ha. Teringat aku kt Nadarajan pegawai yg luluskan pendaftaran parti Pas. Pas mengekalkan warisan Nadarajan dalam parti isle. Langkah bijak. Mengenang jasa hero tamil. Kah kah kah. Nak tergelak ni.

Anonymous said...

Ingat! Sebagai seorang Islam. Apabila ada sdr kita yg meninggal & di kebumikan di tanah perkuburan Islam. Sebaris dgn sahabat2 Islam yg lain, kita yg hidup ditalkinkan utk berkata yg baik2 pd roh simati. Sampaikan doa2 kesejateraan pdnya & keluarganya.

Kecualilah jika ada sdr2 hangpa yg dikambuss di jerat cina!!!

Anonymous said...

memang ada pun yg layak dikambus dijirat cina.

Anonymous said...

dah lewat malam ni musang, pi lah bertenggek atas pokok betik nuuu...

Anonymous said...

anon 1231,

Aku ni..intercontinental citizen!!!

Bukak wiki, musang hanya membuang di kawasan yg sepatutnya. Macam kelilin rumah hg!!! Mmuuaahhhahahah!!!

Anonymous said...

ha ha ha ha,

Saya ketawa tu.

Undi PKR Melayu Kuat?,

Ngok,kuat main belakang,

Ha ha ha ha,

PKR, parti kencing rakyat,

pi mampus lah jangan berangan.

Anonymous said...

gua musang - the birth place of musang.

Anonymous said...

1241,

takpe -takpe....awek ada sebelah nie! hi! hi!

Anonymous said...

abih tu undi umngok melayu bleh kuat jugak ke???hhhhaaaahhh tuih!!!''kuat rasuah adelah

Anonymous said...

musangka said...
Ingat! Sebagai seorang Islam. Apabila ada sdr kita yg meninggal & di kebumikan di tanah perkuburan Islam. Sebaris dgn sahabat2 Islam yg lain, kita yg hidup ditalkinkan utk berkata yg baik2 pd roh simati. Sampaikan doa2 kesejateraan pdnya & keluarganya.

Kecualilah jika ada sdr2 hangpa yg dikambuss di jerat cina!!!

September 23, 2011 12:36 AM


''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

tapi org umno reti base ke menede tu sume...tau ke aoe tu talkin hahha ta ke buke kitab

yang depa tau ikut telunjuk kitab umno

Anonymous said...

patutlah bahasa musang elok mlm ni, rupanya species takut bini jugak.
musang ni, time bini tak ada kuat mencarut, bila depan bini cakap mcm ahli sufi...

Anonymous said...

Melayu nie klu bab2 KUAT, musang paham benor.. Kuat pembohong!

Takdan 5 minit...dah berteraborrr!!!

Mmuuaahhhahahahaha!!!

Anonymous said...

anon 12:47, sejak bila org pas baca talkin pd org mati? Mu gi tanya org pas kwsn haji hadi di marang, dia baca talkin ke dok atas kubur?
mu ni pas mazhab syiah cabang komunis lagu mu ni. Dok tau jgn cakap wat lawo, mu ni base lubang jubo nanoh. org lagu mu ni patut kambus jirat cina.

Anonymous said...

Mana pi budak johot tadi?

Balik negeri dah ke?

Musang acah je....toksah takut le!!!

Anonymous said...

mari doh puok2 pas natang bodo, bekas pengerusi JSR (Jin Serban Reyok)aku rasa mamat anon 12:47 ni.

aku rasa mamat ni baru balik dengor ceramoh komunih.

Anonymous said...

Musang, budak johor dah lari singapore, katanya melayu kat sana lebih berjaya dan belajar luar negeri gitu......

Anonymous said...

12.47am

Islam bukan pada nama tetapi amalan baik jahat yg di nilai Allah.
Jangan perlekeh orang2 UMNO. entah2 mereka lebih Islam dari kamu.

akubekaspkr said...

Ingatkan ni lah masanya nak dapatkan bahan2 terbaik untuk aku tenyeh pkr dalam ceramah, malang nampaknya bila ramai yang dah konar cerita lain.
Cerita mat sabu tak intresting la, bab chot pondan bekas 'kapal layar' anwar ni lagi banyak ooo..
Aku nak juga tengok kalau2 ada orang lain lagi yang lebih tau dari aku pasal chot pon ni.
Lain kali la kalau nak cakap pasai mat sabu pun

mt sabu said...

aku bekas pkr...

ko ni tukang ceramah ya...

aku nak bg tau...org mlayu xsuka dgr crita liwat...

dia liwat duit
dia liwat bangsa
liwat agama...buleh la...

mat zabu ok ...ko kena main isu 121...logik ka bini org ada dlm bilik... dia pulak pakai tawel nak pi toulet....lepas tu pintu xbukak segera...berapa minit2 jugak...lepas tu... takat nak bg barng tertinggai... bg kat pintu cukup...

dan waktu anwar ada jawatan apa dln bn??

Anonymous said...

MAT SA_BAU_BURIT CUMA LAYAK JADI BADUT SARKIS!!

WAJIB DI NYAHKAN DARI DUNIA POLITIK ATAUPON PALING BAIK DI NYAHKAN DARI DUNIA INI.

PENZINA!!! PEMBOHNG!!!

Anonymous said...

MUSANG PENJAGA BULU (JEMBUT) MAT SABAU_BURIT!!!!

Anonymous said...

BUKAN PERSEPSI LA MUSANG BODOH!!

TAPI MAT INDERA MMG BODOH MCM KAU!!!

SAMA 2X5 MAT BODOH BAHLOL ( MAT SABU & INDERA)!!!

TAPI MAT SENTOL AK SUKA..

Anonymous said...

TAPI KALAU MUSANGKA MENINGGAL KITA RAMAI2 UCAPKAN ALHAMDULILLAH!!!

Anonymous said...

eh? skrg baru nak cakap pasal melayu? ini rasis ni.. dah dekat pilihanraya baru terfikir pasal melayu?

pegi mampus la pkr!

ANAK BUKIT HIJAU said...

Salam.

Baru nak teringat kat M elayu.

Baru nak puji Melayu.

Dah terlambat kut.

Melayu dah hilang segalagalanya.

Bye, bye.

Anonymous said...

Hanya orang permatang pauh saja tak celek mata lagi dok gila sokong anwar,aku orang Tmn Guar Perahu dekat ngan pusat khidmat dr Mansor cakap tu jangan mohong la Mansor oooiii hang tak tau ka apa dok jadi skang ni pasang la banner banyak2 besaq2

an nas said...

cuba buka website kerajaan negeri pulau pinang..ada jawatan kosong pembantu tadbir (kewangan)..lpas tu baca syarat2 untuk memohon...syarat no 2..."calon BUKAN beragama ISLAM"

Anonymous said...

Pulau Pinang hak milik kekal Cina.
Melayu dan India serta mamak dan mami jarum hanyalah sebagai penumpang atau pendatang.
Hangpa ibarat daun karipolay!

Dapat pula TKM mangkok hayun.
Cantik sangat lar tu, padan muka Melayu2 Pulau Pinang terutama peminat2 mat jubog!

Anonymous said...

korang g tanya melayu spore klu mereka nyesal ke tak jd melayu kat sana. Klu kat sini mereka akan jd melayu subsidi saja. pemikiran kolot dah kaki pengampu saja. tak der kerja lain asyik duduk dpn komputer dgn cerita dongeng memburukan org lain mcm lah orang2 dia tu baik sangat. Dah lah ketua dia rampas isteri org dan si bini pula rampas laki org.
melayu spore setanding dgn bangsa lain kat sana, tak mengharapkan subsidi spt bangsa mereka di sini yg mcm pemnta sedekah. tak dpt sedekah sibok pula menjatuhkan org lain.
Dapat projek dijual pd org cina sbb nak duit cepat. Tak dpt projek kata tak di perdulikan. tu lah melayu kat sini.
menuduh org lain maksiat tp tak sedar ketua pun buat maksiat sblm kawin.simpan artis jd bini kedua.minum arak dan yg paling ketara mencuri hak rakyat.

Anonymous said...

Lu orang apa tau ???

PKR memang KUAT !!!

KUAT temberang
KUAT mmbontot
KUAT Menyondol
KUAT kencing
KUAT power root sampai bengkok
KUAT mantat

Anonymous said...

Aku sokong Melayu memang tak kuat, lembik, penakut bla bla bla ..

YANG KUAT

Jawa, Bugis, Mendailing, Banjar, Kampar, Minang,Iban, Melanau, Bidayuh, bla bla bla

Mereka ni tak asli

yang asli hanya melayu

kah kahn kah kah

nak ketok kepala aku ketok lah

Anonymous said...

Johor mari main di Johor street tapi buat projek d bugis street

kah kah kah kah

gua pun pun joho mali ma .....

Anonymous said...

johor mari tahu skandal slandal dalam UMNO, sebab dia pun kaki burit ... kaki melancap

dah tak dapat projek gi gosok kote bengkok Pa Nuar ....

Anonymous said...

johor mari

buto lu la, lu jadi pengemis je lagi baik !!!

Nak salur dana ke kelantan nak buat apa? depa ni keturunan tak reti bahasa,, mana tau syukur ???

baik bagi ke Johor yang dah terang terang kubu !!!

Anonymous said...

anon 10:48

Bangsa Melayu bangsa subsidi ya!!??

kEPALA BUTOH LU LAH... CAKAP BERDEGAR DEGAR MULUT PENUH TAHIKKKK

sELURUH KETURUNAN LU HIDUP DENGAN SUBSIDI,,, BUTO LAH

KAU PEGI CAT KULIT KAU SAMPAI HITAM MACAM KELING ATAU NIGER !! SENANG KO NAK BUANG IDENTITI MELAYU KO !!!

BUTO LU LAHH

Anonymous said...

anon 3:17

cow dah gi buat survey tanya melayu singapork?
cow dah wat survey jenis melayu singapork ni tinggal jenis je???
Cow tahu tak melayu singapork ni sama macam China singapork yang perasan jenis mereka lebih baik kononnya daripa jenis Malaysia.

China Malaysia pun benci China singapork sebab terlebih eksen, kecuali LGE je yang suka !!!

Kalau China Malaysia suka Singaporork sebab mereka benci Melayu,,

anon !! BUTO lu lah,,

Sedara mara gua pun dah habis semua berhijrah ke Malaysia, apa lagi 200,000 sing sama dengan 500,000RM

Anonymous said...

China pendatang = BABA

Keling Pendatang = Chettiar

Melayu = Cacamarba ....

johor mari said...

agak2 sape menteri kabinet yg skandal ngan awek combodia tu erk? apa kate kita wat teka teki.amcm?

RED said...

BODOH PUNYA SARANAN.SOKONG MELAYU UMNO, JANGAN SOKONG MELAYU PKR YANG MENJADI ANJING DAP SANGGUP MENIPU MENJUAL BANGSA MELAYU DAN AGAMA HANYA UNTUK MENDAPAT SATU UNDI.

Anonymous said...

anwar semua pakat tau dah dia kongkek si anu si ana si ani

mat sapu pun orang tau juga muka terpalit bau...

nak tau jugakla sapa yg pi bantai pompuan kemboja plak!!!

exco pas ari tu dah talak dah bini ke,boja dia..ada jugak orang nak kutip amik!!!

beca mesin said...

simansor gila ni kata org melayu akan kuat sokong pkr di penang tapi mansor lu mau ingat org melayu penang tak sabar nak tolak pr di penang mau ingat lah mansor itu cakap politik lu org yg untung bukan org melayu penang yg untung lu kalah pun lu sudah banyak harta lu tipu org melayu penang lu sama malik itek 2x5 la tipu org melayu la.