Tuesday, September 27, 2011

POLITIK BARU YANG TAK DEMOKRASI.

nampak sedih benar bila aku baca statement din pudu sentral semalam. dia nampak kecewa.

situasi kritikal boleh diatasi,pakatan kena jiwa besar tajuk yang keluar semalam.

selama ini pakatan cukup kritikal mengkritik BN dalam isu kepelbagaian pendapat. kata mereka BN bakal menemui kehancuran dek kerana timbul perbezaan pendapat daripada parti komponen.

apapun pakatan nak cakap, BN setakat ini berjaya menyelesaikan isu permaslahan dalaman dalam semangat musyawarah yang tinggi.

politik baru katanya cuba mebawa gaya pemikiran politik pendemokrasian yang lebih tinggi. 

itu cakap-cakap yang keluar waktu ceramah pakatan dan sidang media.

bila situasi beda pendapat berlaku dalam pakatan, rupanya mereka tak dapat kawal sampai terpaksa isithar 'gag order' mintak semua tutup mulut.

nak tutup masalah, istihar gag order. cet, ingat dengan tutup mulut tu orang tak boleh email ke ?

politik baru yang retorik.

44 comments:

Anonymous said...

bukan setakat jiwa besar tapi sekor2 sakit jiwa bila tiada kesepakatan yg dah nampak kehancuran yg dah dekat...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Politik baru dimana mustopha ali bertindak bagai kuku besi, demokrasi kepala bapak apa lagu tu. Politik Ikut Suka Aku (ISA).

Anonymous said...

Nak tiru gaya BN konon. BN takde ulamak songsang! Takde kaki main jubo,takde komunis,takde kafirkan orang muslim lain,takde panjat bini orang.takde kutip duit 'mati syahid'dan kebas dan yg penting tak jilat DAP.

Tiru BN konon,

Anonymous said...

Dekat jalanraya rakyat diwajibkan memakai helmet sebagai langkah keselamatan..

Tetapi di medan perang, anggota misi tidak memakai jaket keselamatan ketika bertugas..

Tu lah gaya BN yang PR x akan ikut..

Anonymous said...

Di masjid pakai baju kalis peluru..

Di kawasan bergolak x pakai baju kalis peluru..

PR jangan tiru BN

Anonymous said...

PEMIMPIN PR BANYAK YG OTAK SELUT...

PR BANYAK YG BERCAKAP PANDAI TAPI BANGANG NAK MAMPOS...

PR PANDAI TABUR JANJI TAPI HAMPEH...

PR PANDAI TINDAS ORG MELAYU YG DISOKONG KUAT OLEH REGIM DAP...

PR PANDAI CARI DUIT DGN KERJA HARAM...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

PR jgn tiru BN, BN tak akan jilat ludah mcm PR buat. PR dah buktikan sanggup jilat ludah dan kahak sendiri. PR jgn tiru BN yg tak jilat ludah sendiri.

Anonymous said...

Dahlah pemimpin PR jilat ludah & kahak sendiri, dia paksa pengikut jilat sama, sama-sama jilat, sama-sama bodoh.

Anonymous said...

Undilah - jangan tido
Undilah - jangan diam-diam
Undilah - we are de boss
Undilah - daftarlah..

Anonymous said...

PR ka BN ka masing2 kena paham....bg org melayu hangpa duduk di malaysia bukan Tibet....

Anonymous said...

BN TAK SANGGUP NAK TIRU KEBODOHAN PAKATAN RAKYAT...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

Anonymous said...
tukang komen,

dari ketua pembangkang terus REST IN HELL...

PEJUANG HAMAS...
---------------------------------
KALAU NAK MATI PUN BIAR LA BERMARUAH...

SEKURANG2NYA KITA MENGEJI KEPADA PERBUATAN YG MUNGKAR...

URUSAN MASUK SYURGA DAN NERAKA HANYA TERLETAK PADA KETENTUAN ALLAH TAALA...

DIPIHAK YG BENAR...

PEJUANG HAMAS...

September 27, 2011 12:32 AM

Anonymous said...

pejuang hamas tulis serupa keling..

Anonymous said...

Pakatan Rakyat - standard pemimpin spm gred 3.

yg cerdik memang tak boleh lama dlm PKR sebagai contoh kawan aku, Dr. Halili Rahmat, aku dah cakap sbb aku lebih dulu join PKR, dia tak hirau, last2 tengok apa jadi.

taraf spm gred 3 jee yg dok melalak sakan.

Anonymous said...

Kerana gred 3 lah abis MPN bersidang dan muhyiddin mengarahkan supaya sejarah negara di revise..

Anonymous said...

MAK BAPAK HANG LA KELING PARIA...

Anonymous said...

kalau jumpa ular, mamak, dengan pejuang hamas.

tangkap ular kasi ketuk kepala pejuang hamas.

Anonymous said...

KO JAGA ULAR DALAM SELUAR KO DULU LA MANGKOK...KALAU KO NAK LEBIH KO PI JAGA ULAR BANGKOK AL JUBUR...HEHE..

Anonymous said...

syor pejuang hamas nukar nick ke pejuang tamil eelam (LTTE)

Anonymous said...

MPN bersidang sbb nak menentukan samada mat sabu keturunan mat indera atau mat sabu salah seorang komunis yg belum menyerahkan senjata selepas perjanjian damai dgn PKM.

Anonymous said...

Hasil dari resolusi MPN, prof zainal keling (sedara pejuang hamas) mengistiharkan yg negara x pernah dijajah..

Nasib baik mat sabu gred 3 je spm..
kalau ada ijazah kepujian bukan takat professor kena gegar..dengan2 madey angkut beg lari pi obersea..

Anonymous said...

anon 2.18pm
"pejuang hamas tulis serupa keling"
salam..
tapi PASial sebijik keling mabuk todi..
sekejap cakap hudud..sekejap negara islam.. sekejap negara kebajikan..Hik!*Hik!*Hik!**@?? sekejap hudud..sekejap negara kebajikan..sekejap komunis..
bila sedor @ waras gi umrah cuci dosa konon
PASial+biaDAP=PAPork!!!!!

Anonymous said...

pejuang Tamil Eelam hanya melakukan serangan secara gerila mcm komunis kat malaya.

salah seorang melayu komunis ialah mat indera.

penyokong kuat komunis ialah mat sabu.

mat sabu adalah timb presiden pas.
mat sabu spm gred 3.

Anonymous said...

kalau cakap dengan pejuang hamas, hati2..

mulut dia busuk...

Anonymous said...

nasib baik mat sabu spm gred 3, kalu mat sabu ada ijazah, aku rasa org pas dah tabalkan mat jadi raja... Raja Beruk.

Anonymous said...

kerana mentaliti spm gred 3, malaysia melakar sejarah kerana mahkamah malaysia bersidang atas kes jenayah sejarah..

malaysia memang boleyland..

Anonymous said...

kerana kemaruk nak cipta sejarah, dapat nama sbg penjenayah sejarah pun jadilah mat sabu...! dapat cipta sejarah malaysia sbg pemimpin tak tau sejarah dan tak lulus sejarah. sesuailah spm gred 3.

Anonymous said...

kerana mentaliti spm gred 3 jugalah waris2 polis bukit kepong diberi pengiktirafan setelah 63 tahun peristiwa itu berlaku.

Anonymous said...

Parti hamPAS nyoq ni entah apa2 yg diperjuangkan. macam maaghob sintok jer...
Mula2 perjuangan Islam konon, lepas tu kebajikan, hampir dgn PRU mula canang Hudud.
Tak kulapaq parti bangkai ni selama2nya.
Pengasas PAS orang Permatang Pauh (Tanah Liat) Almarhum Tuan Hj Md Foad tak seteruk pewaris2 PAS yg mengelirukan.
Bermakna Permatang Pauh melahirkan 2 parti Melayu yg melawan parti Melayu(UMNO), Kerana sedikit nikmat dunia yg ingin dicari sanggup memusnahkan masa depan Agama Bangsa dan Negara.
Semoga Allah SWT tak meredhoi perjuangan sempit mereka.

Anonymous said...

kerana spm gred 3 lah, semua ahli pas baru sedar bhw ketua mereka sebenarnya penyokong kuat komunis.

Anonymous said...

Politik Melayu tak menguntungkan bangsa Melayu.
Cina dan India bijak merebut peluang, mereka berusaha dan berniaga mencari rezqi.
Melayu hari2 bersembang dikedai kopi, habuk pun tarak.
Bila susah bantai kerajaan.
Lu mau hidup cari lar sendiri, meminta2 memalukan dan tak digalakkan didalam Islam pun.
Melayu terlalu bangang...

Anonymous said...

makhluk komunis ini jugalah yg kena halau kerana nak jumpa waris2 polis yg terbunuh oleh kekejaman sedara makhluk komunos ni.

Anonymous said...

melayu yg paling kuat bersembang pasal politik di kedai2 kopi ialah melayu beragama Pas. Tak percaya pegi masuk ke kmpung2 dan pegi kat mana2 pasar.

kalau kat pejabat, melayu beragama Pas lah yg paling kuat ponteng dan menipu.

Anonymous said...

Khalifah Guan Eng kena tutup mulut, jgn ingkar perintah. kalau ingkar, jawatan khalifah akan dilucutkan dan diberi kpd mat sabu pulak.

Anonymous said...

hahahahaa!!!!

PAS nilah punca masyarakat islam berpecah belah.

Undi PAS masuk Syurga....abih tu umat islam yang dekat timur tengah yang takde PAS tak bole la masuk syurga.

Parti Pencacai DAPig

Anonymous said...

MS : Sakitlah kepala. “Kepala bawah” tak… (mereka berdua ketawa).
Ok, malam ni jumpa.
Normah : Tak cuba.
MS : Tak..tak
Normah : Tipu
MS : Tak, sungguh.
Normah : Cakap betul-betul.
MS : Ok, Mah.
Normah : Cakap betul-betul.
MS : Betul.
Normah : Tipu. You cuba tak? Cuba ke tak cuba?
MS : Tak cuba pun sakit!
Normah : Hei, mana boleh dua hari tak telefon, mesti cuba.
MS : Cuba..
Normah : Iya?
MS : Okay Mah ya..
Normah : Okay
MS : Mah rindu ?
Normah : Tipu..tipu..tipu
MS : Nak peluk, nak cium.
Normah : Tipu..
MS : Nak peluk, nak cium, nak hisap semua. Ok, baik.
Normah : Eleh…
MS : Ok, baik. Assalamualaikum.
Normah : Tu tak sakit pun.
MS : Tak nak cium, nak hisap semuanya.
(Normah ketawa).
Baik, Mah.
Normah : Nanti dulu…
MS : Okay..
Normah : Nanti dulu. Malam ni confirm dia sampai kat sini?
MS : Ok, baik..baik.

Anonymous said...

Itu adalah sebahagian skrip tulisan mat sabu dari filem '...Sedap Mah...'yg bakal dipertandingkan di Anugrah Skrin dan juga khabarnya di calonkan utk Anugerah Seri Angkasa pd penghujung tahun ini.

Anonymous said...

anon 235,

mulut hang macam bangkai la...

sama dgn nik ajis,anwar brahim dan lge...

hang ni pemakan bangkai tak der otak...

mmg sial la lu...

Mr Ganu said...

ade jugak kain kesat juboq DAPig kt cni..

musangka said...

Din!
Pd hang la kami harapkan utk ganti Rais Gurindam Jiwa Penglipur Lara,

Reform Angkasapuri, lepas GE13 nih!!!

musangka said...

Din!
Hg antara politician yg ada karisma, ada rupa, ramai yg tertarik dgn falsafah hg!

Ce hg tgk pemimpin2 sebelah sana tuu..dah la suma boroi2,

MACAM KERETA KEBAI...!!!

musangka said...

Din!
Bn tak berupaya utk keluaq dari permasaalahan yg depa cipta sendiri. Rakyat dah mula nampak kepayahan demi kepayahan yg depa harungi melalui statement2 mee segera merapu mereka.

Macam biasa semakin dekat tarikh GE, semakin rancak depa juai ubat, guna segala instrument yg ada....macam Badget 2012!!!

BUDGET UNDI...!!!

musangka said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

NIK AJIS DAH TAKUT SESANGATTT KOT

TAK DPT JADI MB...BILA PAS KALAH BESAR GE13...


nik aziz dah tersedor semua kesalahan dia selama ini... amik ko


.