Sunday, September 25, 2011

WEB PAKATAN SAHKAN PAS PENGKHIANAT RAKAN !

cuba anda klik pada foto di atas.

terserlah kekecewaan luar biasa web pakatan yang bagitau pas punca utama keretakan dalam pakatan.

permulaan untuk pengakhiran pakatan rakyat.
sedih benor tajuk tu..

158 comments:

Anonymous said...

kalaulah ini bukan sekadar drama di kalangan pakatan,
mungkin pas sudah sedar dan insaf bahawa kekuatan ummah di Malaysia adalah dgn perpaduan umat Islam. bukannya bersetubuh dgn kafir harbi yang nyata..

Anonymous said...

....PAS menceraikan DAP dgn talak tiga?

...ke DAP yg meceraikan PAS dgn kenyataan membunuh kapal sinki pada pork nik?

...tu tanda2 doa2 wali selipar terbalik ke muka sendiri!

...tula...ada ilmu agama asik nak perlekeh orang..asik nak merendah2kan org lain...konon dia je tau pasal agama...org lain fasik, kapiaq...sifat ujub...takbur...hasad dengki...nah amek kau Allah bayar cash!

HANCHOR PAS HANCHOR!!!
HANCHOR PAS HANCHOR!!!
HANCHOR PAS HANCHOR!!!

kehkehkeh

-nik ajis babi-

Anonymous said...

PAKATAN RABAK CUMA DI WAKILI 3 PARTI YAKNI :

DAP = PARTI KOMUNIS CINA
PAS = PARTI MELAYU ISLAM MUNAFIK
PKR = PARTI KELENTONG RAKYAT BERBILANG KAUM

PARTI KELING TAKDE PEPRESENTATIVES KE?

Hehehehe....

Anonymous said...

HANCOR PAS!!!

HANCOR PKR!!!!

HANCOR MUSANGKA!!!

Anonymous said...

PKR = parti kelentong rakyat....

Hahahaha.....

Anonymous said...

...semalam kapal sinki dah maki wali selipar dgn berkata "...dia serupa org tua yg inginkan perhatian"

...berani ke wali selipar nak maki kapal sinki balik?.

...bodoh betul org tua muka taik lalat tu...asik kena maki je dgn org cacat.

HANCHOR PAS HANCHOR!!!
HANCHOR PAS HANCHOR!!!
HANCHOR PAS HANCHOR!!!

kehkehkeh

-nik ajis babi-

Brader Vo said...

Web Malaysia Chronicle menerusi penulisnya Ismail Dahlan, seorang pesakit Chronic-Testicles menghina penyokong BN.

http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=20011:pulp-fiction-and-the-types-of-bn-supporters&Itemid=2#itemCommentsAnchor

Anonymous said...

mane brani nak sound karpel blk...pak turut sentiase menganguk walau di lempar taik ke muke oleh kapir.

Anonymous said...

"Adalah sukar untuk memahami kenapa Nik Aziz dalam tempoh yang singkat telah lupa berhubung resolusi itu," kata kapel sinki..

pada aku, org tua dan nyanyuk mmg mcm tu. cpt pelupe. maklom la, da tua nk mampos. salu sgt caci maki kt org lain, last2 tuhan da terbalikkan kate2 n doa die tu kt diri sendiri, nah skrag geng2 sendiri plak kutuk n hine die. padan muke tua kutuk x sedo diri.

ntah2 skrg ni da pakai lampin kot. ce try tgk...

Anonymous said...

PAS ni mmg salu bermasalah la..kat mn2 pon dier g, ngn sape2 pon die join team mmg dier sendiri yg bw problem.

msk BN pon problem, join pakatan pon problem...

hadoiiii....lps ni nk join parti mn plak la nih...

** kesian, san sni org x trime...lps ni gulung tikar la jawab nyer PAS nih...

** alhamdulillah, hilang pelacor agama di bumi malaysia akhirnye..

Anonymous said...

dalam harakah xde pon brite pasal keretakkan pakatan?

kenyataan karpal sindir niki pon xde, karpal say no too hudud pon xde, karpal ckp nik org tua nkkan perhatian pon xde.

takut ngn karpal ke????!!!

nak sembunyi kemelut dan masalah parti ke?

xnak penyokong parti pandang serong ke?

atau harakah mmg akhbar penipu terulung di malaysia?

isshh...ish...ish...memang da terdesak sangat dah PAS sekarang nih.

Anonymous said...

X pe..Biar kalah asal ada niat dan berusaha nak memperjuangkan undang2 tuhan..Nak harap UMNO, jangan kata deraf hudud, bayang-bayang nak buat hudud langsung x nampak..

TGNA memang cool..

Najib x cool pasal takut kena gertak dengan tuan nya MCA/Gerakan.

Anonymous said...

Malaysia menjalankan undang2 islam cuma sebahagian yang keterlaluan ditolak..-Najib..

Anonymous said...

Sokong UMNO = Tolak Hudud

Anonymous said...

usaha time nk pilihan raye jer kot??? kui3..

biler da lepas pilihan ry sonyap sopi di buatn yer..

jgn kate draff, softcopy pon da ilang ntah ke mn di simpan...kah kah kah kah....

la ni dan k pilihan ry sibuk smule hudud, cari blk pendrive kat mn simpan copy draf...hahaahahaa

mcm tu ke usaha?

usaha menipu ke bang?

kah kah kahhh

Anonymous said...

takde kalah takde menang bro.
utamakan akidah dan perpaduan ummah dulu,
baru maruah Islam tidak dipijiak dan dipandang hina,
baru kemenangan dalam tangan.
bila semua dah kuat,
memang menguatkuasakan undang2 Tuhan akan menjadi mudah.
percayalah..
bukan spt skrg ni, dlm keadaan lemah pun masih nak tunjuk kuat..tak ke mana bro..

Anonymous said...

yup bro....sokong2...perpaduan kne mantap dulu...tp la ni sorg pandang kanan, sorang pandang kiri, xde perpaduan tp sibuk nak laksanakan, mmg x kemane lee...

Anonymous said...

-anon 10.48am-

...alah derah nak membohong rakyat je kerjanya...deraf pejadahnya?.

...PAS dah pegang kelantan 21 tahun...deraf je?...pelaksanaannya mana?.

...ke wali selipar takut dgn Dr.M sama kapal sinki melebihi takutkan Tuhan?.

...oi bahalol!...kalau asik deraf je dah 21 tahun...kerani sekolah pun boleh buat!

...Pak Nik Ajis ni x cool lah...dahla muka taik lalat banyak, asik kena maki dgn org cacat,...nyanyuk pakai lampin pulak tu!

...berkawan dgn pondan tua al-juburi, PAS pun dah mcm pondan!

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

ape???/ da 21 thn memerintah tp cume draff jer mampu die sedia kan????

bio betul??

mkn gaji bute ke gomen2 klntan ???

Anonymous said...

Takutkan hudud seperti takutkan hantu.

Anonymous said...

50 tahun memerintah, apa??bayang2 langsung x nampak..

makan gaji buta je menteri2 apco ni.

Anonymous said...

aku ade sorang mmber matk lntan, kenyataan beliau mcm ni,:

"org klntan xbuat kije keji ktk lntan, diorg buat kije kotor kat luar, diorg xkan buat kije kutuk kt klntan..pasal ape...pasal klu kne tngkap dan buruk name bio negeri org..."

pada aku mmg betul la kate mat klnte tu, pasal ape kt jb yg byk kes jenayah dan dadah smue dtg dr klnte..

lg 1, klu hudud d lksanakan, maka kata2 mat klnte tu dpt d realisasikan setip lapisan masyarakat klnte kt negeri2 org lain...

kesian...

Anonymous said...

Kerana takutkan MCA/Gerakan keluar dari barisan, maka Najib melabelkan undang2 keterlaluan dalam Islam tidak diterima pakai..

Anonymous said...

hangat2 taik ayam je PAS nih

Anonymous said...

Anonymous said...
Kerana takutkan MCA/Gerakan keluar dari barisan, maka Najib melabelkan undang2 keterlaluan dalam Islam tidak diterima pakai..

September 25, 2011 10:59 AM
================================

I LIKE

Anonymous said...

soh niki jwb dulu soklan dr M samada hudud dilaksanakan kt org bukan islam gak ke atau x klu didapati bersalah kerana mencuri dan merogol !!!

perlu di potong tngan ??

perlu direjam???

Anonymous said...

Cabaran/Halangan yang dilalui PAS untuk melaksanakan Hudud adalah datang dari melayu Islam (UMNO) itu sendiri..

Anonymous said...

dan jawab juga soalan dr M kenape lps dr M xjd PM , hudud x d lksanakan klu dr M yg jd punce terhlng perlaksanaan hudud.

Anonymous said...

Tak kiralah apa alasan najib...najib tetap MENOLAK HUDUD...
Dulu madey kata hudud Pas sekarang lain pula lagunya...taktik Pas...lain perkataan tapi maknanya sama TOLAK HUDUD...
Najib dah janji dengan sahabatnya dari mca & gerakan...tetap bersama² dunia & akhirat...

Kalau sesiapa jua nak bersama dengan mca & gerakan di akhirat undilah amNO...
Undi amNO samalah MENOLAK HUDUD...tolak hudud maknanya hina hukum Allah...hina Allah...adakah hukum Allah tidak sempurna & sesuai? Jawablah kamu di hadapan Allah di akhirat nanti...
Mungkin juga kamu boleh guna ayat yang sama najib gunakan iaitu TAKTIK PAS...

Anonymous said...

Cai cai nak menyamakan penentangan Karpal singh/guan eng yang menolak Islam sama seperti Najib/Muhyidin yang menolakknya..

speechless?????

menyamakan orang Islam dengan orang bukan Islam menentang Hudud...

Anonymous said...

hehehe....

mana tak sedeyyy brooo.... sbb bila PAS kata nak hudud je bermakna undi melayu pada DAP melayang- layanggggg....

hahahahahaha........

bila PAS nak hudud je makna kata pemimpin2 pas mahu undi melayu utk survival politik mereka...

nampak sangat bukan ikhlas dn dasar perjungan yg jadi keutamaan..

patutnya pemain2 politik munafik ni di hukum pada pru13 nanti...

sebagai simbolik rakyat menolak politik MUNAFIK ALA ANWAR MAHUPUN NIK AZIZ.....

abg botak

Anonymous said...

Mempersoalkan kaedah dan cara HUDUD itu dilaksanakan samalah seprti mempersoalkan undang-undng TUHAN..

NaUZUBILLAH

Anonymous said...

ciannn PAS dah 3 tahun jadi kuli DAP baru sedarr..., kalau melayu intelektual 1 hari dah sedar kene tipu, tapi PAS kene tunggu 3 tahun baru sedar yg sokongan PAS pada DAP hanya untungkan DAP. bodo sangat PAS ni tak layak nak pimpin org melayu, patut DP suka dgn PAS.

Anonymous said...

DR.M KATA PAS KENE JELASKAN PADA RAKYAT ADAKAH HUKUM HUDUD AKAN DIKENAKAN PADA BUKAN ISLAM? KALAU ORG ISLAM MENCURI DIKENAKAN HUKUM POTONG TANGAN TAPI CINA MENCURI PENJARA 2 BULAN. ITUKAH KEADILAN DALAM ISLAM?? HUDUD ALLAH SWT ATAU HUDUD NIK AZIZ??

SAMADLELONG said...

DEMI UNDI MELAYU YANG BODO PAS TETAP AKAN JALANKAN HUDUD BODO MEREKA.
LEPAS PILIHANRAYA HUDUD SIMPAN DALAM LONGKANG SELAMA 20 TAHUN LAGI

Anonymous said...

mcm biase, lepas pilihan ry, draff tu lagi skali simpan ntah ke mn, hudud da tukar jd undang2 NAZI DAP KOmunis plak..

nk pilihan ry nnti, baru cari blk copy draff tu...KAH kah kah kahhhhh..

Anonymous said...

usokong PAS, secare auto termasuk dlm kerajaan niki...so undang2 adalah undang2 niki, hudud pon ikot hudud niki la broo....

hahahahahahaahhaaaa

Anonymous said...

hudud klu laksanakan, kuil2, patung2 beso kt klntan tu nak letak mn la agaknye..pasai patung2 tu smue x ttp aurat, nmpk pusat ngn puting terjojol nooooooo...

opsss...undang2 niki xde hal smue tuu...

Anonymous said...

ekekekeke...... surat kabo ari ni ni, najib kata hudud pas gimikkk....

ekekekeke.....sure tua kutuk pulau melaka tengah pegang jantung dia, sbb tak bleh terima temberang hudud dia kali ni pecahh...

22 tahun tembelang tak pernah pecah, tapi next pru 13 tembelang pecahh.....ekekekekeeke

dah lama sangat pas carik makan dgn hudud ciptaan mereka sendiri padahal mereka tau hudud memang tak boleh nak dilaksanakan...

makasid syariah adalah lebih utama, bukan sorg ulamak yg ceta pasal makasid syariah ni malah beribu dan jumhur ulama semua kata makasid syariah lagi utama...

takkan tua kutuk tak bleh baca jurnal arab yg ceritakan hal ni.... mustahil tua kutuk tak tauu...

tap nak cari makan punya pasal sanggup menipu org melayu berpuluh tahun....

menipu atas nama politik, menipu atas nama agama, menipu atas nama kaum,.... semuanya akan masuk neraka oiii.....

Anonymous said...

bdak2 cina DAP dan cybertropers DAP dah hilang modal la nak hemtam dan laga2kan org melayu dlm blog2 dan web tajaan mereka. kalau dulu kita tau yg IP address banyak dtg dari kepong dan jinjang serta subang jaya state, menunjukkan kedai2 IT DAP bnyak menyumbang artikle dan komen yg mengutuk org melayu dan umno.

menangis la cybertropers DAP lepas ni ..

Anonymous said...

gagal lagi perancangan freemason melalui parti mata satu mereka di msia....alhamdulillah.

Anonymous said...

gagal lagi perancangan freemason melalui parti mata satu mereka di msia....alhamdulillah.

September 25, 2011 11:38 AM

-------------------------------

I LIKE !!!!!

Anonymous said...

SOKONG PAS = PELACUR AGAMA

Anonymous said...

HUDUD PAS = HUDUD PILIHANRAYA

Anonymous said...

...BN memerintah negara 54 tahun dgn penuh berhemah.

...UMNO tidak melaksanakan hudud kerana mereka tidak pernah berjanji.

...PAS memanjang je berjanji...tapi x buat.

SIFAT ORANG BERJANJI TAPI X DITUNAIKAN ADALAH SIFAT2 FASIK/MUNAFIK.

PAS = MUNAFIK

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

...BN memerintah negara 54 tahun dgn penuh berhemah.

...UMNO tidak melaksanakan hudud kerana mereka tidak pernah berjanji.

...PAS memanjang je berjanji...tapi x buat.

SIFAT ORANG BERJANJI TAPI X DITUNAIKAN ADALAH SIFAT2 FASIK/MUNAFIK.

PAS = MUNAFIK

HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!
HANCHOR PAS HANCHOR!

-nik ajis babi-

Anonymous said...

Kalau x percaya HUDUD yang dibawa PAS, usulkan UMNO sediakan deraf hudud yang boleh dibentang di parlimen..

Masa tu baru ahli2 PAS berfikir samada nak menyokong UMNO>>>

melayujantan said...

Pok Nik ni klu org lain cakap terkeluar dari persepakatan haprak rakyat maki hamun akan mula keluar dari mulut dia ni...silap2 kena tendang keluar....teringat kisah Nasaruddin

Anonymous said...

DT.NAJIB BERPIJAK DI BUMI NYATA....MENGAKUI HUDUD SUKAR DILAKSANA DI MSIA....

N-AJIS NYANYUK...TAK KABA...BUAT2 TAK TAU...BERI HARAPAN PALSU NAK BUAT HUDUD KAT KELATE JER...!!! DASAR MUNAFIK SI TUA KUTUK!!

Anonymous said...

sejak bila GaGAP jadik blog Pakatan plak nie...boleh tolong laporkan berita pasal PAS plak...????? dah beralih arah ke GaGAP??? hehehehehe

Anonymous said...

Anonymous said...
DT.NAJIB BERPIJAK DI BUMI NYATA....MENGAKUI HUDUD SUKAR DILAKSANA DI MSIA....

N-AJIS NYANYUK...TAK KABA...BUAT2 TAK TAU...BERI HARAPAN PALSU NAK BUAT HUDUD KAT KELATE JER...!!! DASAR MUNAFIK SI TUA KUTUK!!

September 25, 2011 11:47 AM

=================================

Adakah TUHAN silap kerana menjadikan Malaysia negara Majmuk????

Anonymous said...

Hanya dua penggal sahaja isu Hudud tak berbunyi.

Pru 13 - Hudud berbunyi kembali
PRU 12 - Senyap (Nuar keluar penjara - BA dan kemudiannya PR)
PRU 11 - Senyap (PAS lemah - pak Lah jadi PM)
PRU 10 - Berbunyi
PRU 9 - Berbunyi
PRU 8 - Berbunyi dan di buat (Mat sabu lepas dari hudud walaupun di tangkap khalwat - TDM suruh mansuh)
PRU 7 - Berbunyi (Negara Islam)
PRU 6 - Berbunyi (Negara Islam)
PRU 5 ke bawah - daulah Islam

Anonymous said...

tukang kelirukan agama islam dah masukk...hehehe

negara majmuk adalah anugerah tuhan pada bumi bertuah msia...

tapi tua kutuk ko kata hudud cuma utk org islam jeee.....

adil ke undang2 hudud untuk org islam jeee. kalau nak buat kene semua satu negara yg kene hudud. boddo...

balik pulau melaka belajar lagi laaa....

Anonymous said...

PAS ingin melaksanakan HUDUD..Sekiranya UMNO jugak ingin melaksanakan pasti BOLEH kerana ISLAM adalah majoriti di MALAYSIA walaupun majmuk..

Janganlah dijadikan kemajmukan sebagai alasan..

Anonymous said...

bukan majmuk jd alasan, tp kesaksamaan.

adil ke klu didepan mata kita ade 2 org pesalah yg mana sorang tu isle , yg sorg lagi kafir. kedua2 bersalah atas tuduhan mencuri.

tp ikut hukum hudud untuk isle potong tangan, manakala yg kafir itu mahu diikut hukum mana?

hukum hudud juga ke sedangkan kafir itu bukan isle.

bole terangkan dr segi kesaksamaan dan keadilan?

Anonymous said...

pru12 adalah kesempatan terbaik PAS utk laksanakan hudud setelah 54 tahun berpolitik. kemuncak kekuasaan PAS menguasai sekian banyak kerusi parliman. tapi sayangnya nik aziz dakap anwar untuk menuju putrajaya bersama2 DAP.

masih salah UMNO lagi?

tokGURU said...

BN TAK SOKONG HUDUD hamPAS SEBELUM NI KERANA BANYAK KELEMAHAN DAN MENZALIMI KAUM WANITA TERUTAMANYA DALAM BAB ZINA......

JIKA HUDUD MENANPAKKAN CIRI2 KEZALIMAN....MAKA IANYA BUKAN HUDUD ALLAH....KERANA HUDUD ALLAH SANGAT MEMENTINGKAN "KEADILAN..."

....SEBENAR ALLAH SWT TELAH MEMBERI KELONGGARAN KEPADA UMATNYA...JIKA TIDAK MAMPU MENJALANKAN HUKUM HUDUD...CUKUPLAH MENGHUKUM DENGAN 'ADIL'....!!

HUDUP PAS = HUDUD P/RAYA
HUDUD PAS = HUDUD PANCING UNDI
HUDUD PAS = HUDUD WAYANG
HUDUD PAS = HUDUD N-AJIS KIAMAT

Anonymous said...

jawab2 juak2 pas jawabbb....

Anonymous said...

takkan juak2 pas nak tunggu kapral sink jawab kutt....kwang kwang...

Anonymous said...

Tokguru said,

Jadi kenapa BN tidak mengusulkan undang2 hudud yang adil dan tidak menzalimi sesama manusia.

Adakah BN berusaha mencari HUDUD yang dipanggil "keadilan itu"...

Anonymous said...

sbb tu PAS sokong sangat hudud...

pasal disitu ade kelemahan pada wanita..

bile terlaksananye hudud:

-nasib wanita akan ditindas
-wanita senang diperkosa walau bukti telah dirakan dlm kamera
-boleh kawen bini org lain/laki org lain sesuke hati
-benarkan kawen lebih
-mengalakkan lagi penzinaan
-mangsa perkosaan di salahkan, perogol terselamat

tahniah PAS !!!!!

itu yg mat sabu & anuwar suke PAS klnte tuh !!

hamdan said...

Mana pergi adun Pas kelantan yg nak mempertahankan karpal sigh sampai sanggup mati tu?..hehehe

La ni mcm..n.ajis atau sink?

Anonymous said...

nampak tak , kat atas aku ni salah satu posting cybertropers DAP melaga2kan org melayu melalui hudud. tahniah DAP.

ko skrg tak boleh gunakan hudud lagi ko lencong cakap dgn hudud maka pompuan tertindas yaa...

hehehehe.... makan taik la ko kit sial lepas ni...

SABU said...

TAK PAYAH LA NAK BISING2 PASAL HUDUD hamPAS TU.....

PRESIDEN KORANG KATA....HUDUD HANYA 0.0001% JER DLM HUKUM ISLAM..

MANAKALA TIMBALAN PRESIDEN KORANG CAKAP PLAK......MUKANYA ADA BAU BURIT LA....KAH!...KAH!...KAH!

Anonymous said...

Air mata berlinangan mendengar ceramah Mat Sabu...

"Sewaktu ke Terengganu, Najib kata PAS cerailah dengan DAP. DAP banyak penyakit.
Aku kata, DAP cuma ada penyakit gatal sahaja, letak ubat boleh baik tapi Umno ada penyakit Aids, tak boleh ubat dah."

"Kita dah ada pengalaman bersama Umno. Jangan percaya senyum Umno kerana senyumannya beracun."

"Sekali kau hulur tangan, akan ku tampar segera!!"

-Himpunan Kebangkitan Warga Felda Pahang Tapak Kompleks Pas Pahang, Kerdau.

Tumpang Sekaki said...

Apabila seseorang berjanji dengan Allah swt untuk menegakkan hukumNya, tetapi berdolak-dalih untuk melaksanakannya, dengan menuding jari pada orang lain sebagai penghalang, APA HUKUMNYA?

Sedangkan janji2 tersebut telah didengar dan dibaca oleh seluruh umat Islam se Malaysia, yang secara otomatisnya menjadi SAKSI akan janji tersebut.

Takkanlah kerana dah terbiasa berbohong dan membuat janji kosong dengan rakyat sehinggakan kepada Tuhan pun mahu dikelentong jugak, tidakkah ianya mendatangkan dosa?

Ini bukan isu UMNO mengapa tak buat, atau parti mana tak sokong sekalipun, SOALNYA APABILA SESIAPA YANG BERJANJI DGN ALLAH SWT dan tidak berusaha untuk menunaikannya, termasuk dalam golongan apakah orang ini? Ini isu sebenarnya ...

Anonymous said...

mahu hudud, langkah mayat saya dulu - kapral singh. .... ni ada tempoh tamat tak?? kuikui...

Anonymous said...

tak lama lagi kot?

mungkin pas ada kasyaf kot..mana tahu dah ada tanda dia tu dah nak pergi tak kembali..

hehehe

Anonymous said...

baca2....

tambah ilmu dan pengetahuan supaya tak mudah kene tipu dgn tua kutuk....

http://belantan.blogspot.com/2011/09/soalan-yang-sering-ditanyakan.html

Anonymous said...

"Hukum Hudud yang dilaksanakan di muka bumi adalah lebih baik bagi penduduk bumi dari mereka diberi hujan tiga puluh pagi." (Hadith Riwayat An-Nasa-ie , dari Abu Hurairah , Sahih Ibnu Majah no; 2057, Ibnu Majah 2/848 no : 2538)

Anonymous said...

“Dan telah sempurnalah wahyu Tuhanmu itu dari sudut kebenaran dan keadilan, tidak ada penukaran atau gantian kepada wahyu itu. Allah Subhanahu wa Ta’ala itu Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.” Surah Al-An’aam : Ayat 115

tokGURU said...

ANON 12:14

KJAAN BN TIDAK MENGUSULKAN UNDANG2 HUDUD KERANA MERASA TIDAK YAKIN UTK BERLAKU ADIL SEPERTIMANA TUNTUTAN AGAMA ISLAM....INI BUKAN BERMAKNA HUDUD ITU TIDAK ADIL...TETAPI DIKHUATIRI ORANG YG MELAKSANAKANNYA KURANG PENGETAHUAN TENTANG HUDUD.....!! SEBARANG KESILAPAN MANUSIA MENTAFSIR HUDUD AKAN MENCALARKAN KEMURNIAN AGAMA ISLAM.....HUKUMAN HUDUD MESTI ADIL KEPADA SEMUA....TAK KIRA ORG ISLAM ATAU BUKAN ISLAM....HUDUD BUKAN HANYA DILAKSANAKAN KPD UMAT ISLAM SHJ TETAPI MERANGKUMI JUGA ORG BUKAN ISLAM YG MENDIAMI NEGARA TERSEBUT...ALLAH SWT TIDAK MEWAJIBKAN HUDUD DILAKSANAKAN JIKA KITA TIADA KEMAMPUAN UTK MELAKSANAKANNYA...DAN CUKUPLAH JIKA KITA DAPAT MENGHUKUM PESALAH DGN HUKUMAN YG ADIL....KERANA SESUNGGUHNYA AGAMA ISLAM AMAT ADIL SIFATNYA....!

Anonymous said...

Dan begitulah seterusnya dengan hukum-hukum lain, keamanan yang HAKIKI sudah pasti kerana itu janji Allah dan Allah Maha Mengetahui. Dia yang ciptakan manusia, maka Dia tahulah apa undang-undang yang terbaik bagi manusia. Tetapi hanya manusia yang tidak yakin padaNya, na'uzubillah.

Anonymous said...

Dalam hadith yang lain Rasulullah S.a.w bersabda yang bermaksud , “Sesiapa yang melakukan sesuatu amalan yang tidak berasas kepada Sunnahku maka amalan itu ditolak (tidak diterima oleh ALlah Subhanahu wa Ta’ala).” (Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim)

Anonymous said...

janganlan kerana UMNO menolak hudud maka Hudud yang dibawa PAS adalah HududPas.

"Adalah merupakan dosa yang tidak dpat diampunkan kalau seorang itu tidak pernah berniat didalam hatinya untuk menegakkan sebuah negara Islam - Ustaz Ismail Kamus

Anonymous said...

janganlan kerana UMNO menolak hudud maka Hudud yang dibawa PAS dilabel sebagai HududPas.

"Adalah merupakan dosa yang tidak dpat diampunkan kalau seorang itu tidak pernah berniat didalam hatinya untuk menegakkan sebuah negara Islam - Ustaz Ismail Kamus

Anonymous said...

bawak la hadis mana pun....

kalau hudud utk org islam je... mana keadilan nya..??? boddo....

mana la tua kutuk belajo, belajo dari taliban kutt....

Anonymous said...

baik layan chong wei lagi best laa. hidup chong weii. boddo punya pas.

Anonymous said...

Sebelum Najib nak buat deraf undang-undang hudud, adalah lebih baik beliau meminta suaminya memakai tudung..Pekara asas dalam Islam pun dah kantoi, Najib tidak layak langsung untuk mengulas isu Hududullah...

Anonymous said...

"sesiapa yang mengerjakan dosa tersebut lalu ia mendapat hukuman atas perbuatannya dengan melaksanakan hukum HUDUD, maka hukuman tersebut akan menghapuskan dosa-dosanya.."

Dgn undang2 Msia la ni, hukuman didunia pun kena, dosa pun tak terampun!

Anonymous said...

Al-Qadhi Iyadh mengatakan bahwa sebahagian besar ulama berpendapat bahwa HUDUD adalah penghapus dosa!

Anonymous said...

Alasan kerana Malaysia mempunyai masyarakat majmuk dan untuk tunggu sehingga rakyat Malaysia kuat iman semuanya dulu sangat-sangat TIDAK RELEVAN. Kerana waktu Rasulullah S.a.w dan sahabat laksanakan Undang-undang Islam dulu, majoriti rakyat di sekelilingnya adalah NON MUSLIM.

Yg sebenarnya mereka takut pd diri sendiri lebih dpd takutkan AllahSWT.

Anonymous said...

Najib secara jelas tolak islam. Najib kata Hukum Hudud adalah hukum tuhan, tapi boleh pulak kata Malaysia tak bersedia menerima hukum hudud ni. Najib dah lupa, manusia dan segala kejadian di muka bumi ini adalah milik Allah, tak timbul soal hukum Allah tak sesuai di malaysia.

Saya nampak kali ni nik aziz memang bertegas nak laksanakan hukum hudud.Syabas Nik Aziz. Tak perlu satu malaysia, kalau PR berjanji laksanakan hukum hudud di kelantan sekiranya menang kerajaan pusat, takde sebab saya nak sokong UMNO parti anti islam yang mana Najib secara terang menentang hukum Allah demi menjaga hati kafir dan puak anti islam.

Anonymous said...

Lihat saja kubur2 pemimpin2 negara. Di tanam dikambus begitu rupa. Dibina, dihias dgn konkrit yg tebal2 dgn harapan...

Mungkar Nankir tak dpt nak jumpa!!

Anonymous said...

Dimanakah tanda kesyukuran kita kepada Pencipta kerana melabelkan hukum ALLAH itu hanya sesuai mengikut keadaan dan realiti sedangkan ilmu Al-Quran itu menjangkau masa dan diturunkan untuk makhluk-Nya untuk memahami dan menjalankan segala perintahNya..

Tukang Komen said...

Mat Sabu boleh khianat dgn sokong komunis apasalahnya Pas khianat rakan sendiri. Sikap Pas dari dulu camtu.
Khianat sesama islam dgn hukum kafir.
Khianat ahli sendiri dgn hambakan diri pada DAP kafir harbi.
Khianat dasar negara islam ganti kebajikan.
Khianat Hassan ALi yg mendedahkan isu murtad.
Khianat kalimah Allah beri pd kristian.

Aku gerenti Pas akan rujuk balik ngan DAP sbb cinta itu buta.

Otak Geliga said...

Ini Malaysian insider punya cerita keluar dr mulut N.Aziz, diulas oleh aku.....hehehe

Jelas beliau (gambar), bagi jenayah berat seperti membunuh, merompak, menjual dadah dan sebagainya penjenayah boleh dijatuhkan hukuman gantung sampai mati tetapi jika mengikut hukum hudud adalah potong tangan....

I pk2...n then I kata...WHAT????...MEMBUNUH dlm Hudud kena potong tangan????......ehhh ni Hudud mana pulak ni???...ni mesti MI putar belit/tokok tambah kenyatan N.Aziz...sukar aku nak percaya.....hehehe

ada lagi.....

Otak Geliga said...

“Apa yang nak takut sangat (dengan hukum hudud)? Macam takut hantu... orang takut hudud macam takut hantu, tapi bila tanya apa itu hudud tidak tahu....N.Aziz kata

see..kan aku dah kata N.Aziz ni pakar dlm Hudud...MI je sengaja tulis putar belit mcm ayat kat atas tu.....jahat giler MI...hehehe

ada lagi....hehehe

Anonymous said...

Jaga2 dengan otak geliga,

Kerana belum pasti apakah agama anutannya?

Otak Geliga said...

“Di Malaysia ada hukuman gantung sampai mati bagi kesalahan jual dadah, merompak dan sebagainya tetapi orang tak kata apa pun... bagaimana dengan keluarga yang suaminya digantung sampai mati? Hudud tak mati, kenapa orang tak marah hukumam gantung sampai mati tapi marahkan saya pasal hudud?” katanya ketika berucap pada majlis Jamuan Aidilfitri Bersama Tuan Guru di dataran parkir Masjid Nurul Hidayah Kampung Pandan Dalam di sini malam tadi....N.Aziz kata

seee....kan aku dah kata N.Aziz ni pakar dlm Hudud....dlm Hudud mana ada hukuman yg membawa kepada kematian...seeeee

ada lagi..ada lagi....hehehe

nok said...

kepala butuh le musangka...cakap berdegar2 macam le org lain bodoh sangat pasal hadih...ko sama le mcm Pork Nik,, tak habih2 nak melaksanakan hukum hudud....laksanakan lah jgn cakap aje...buat buat buat...memang dasar munafik le org pas ni...cakap2 tak buat juga...pas tu kaitkan org lain....pasal Pas bakal kalah di PRU13 nanti....pork nik dah tua nak mampos tak buat hukum hudud....

Otak Geliga said...

“Hudud tak mati... hudud adalah undang-undang Allah, benda ini hanya sekadar nak masuk dalam senarai undang-undang Kelantan dan yang laksanakan bukan saya tapi hakim...N.Aziz kata

seee...kan aku dah kata N.Aziz ni pakar Hudud...ehhh kejap2....WHAT!!!

cuma nak masuk dlm senarai undang2 Kelantan tp dilaksanakan/ tak N.Aziz x amik posing???...

ermmm....kita tgk dulu yg lain k...hehehe

Anonymous said...

Rakyat semua!

Kenapa di pilih pemimpin yg tak tinggi Agamanya?

Kenapa di pilih pemimpin yg keluarga sendiri tak terpimpin?

Kenapa dipilih pemimpin yg tak mampu jadi Imam Solat?

Kenapa di pilih pemimpin yg bukan ahli hafazan?

Dgn memilih pimpinan yg jelas tak berupaya dari segi Agama, bagaimana mungkin dia dpt tadbir negara!!

Mintak dia hafaskan & tafsirkan satu surahpun jadik la. Sejuk jugak hati kita.

Sang isteri pulak, bersopanlah sebagai seorang muslimah! Jadik contoh pd anak cucu!

Otak Geliga said...

“Kalau dibandingkan dengan hukuman gantung yang lebih kejam daripada hudud, hudud tak mati, cuma kerat tangan itu pun perlu ikut syarat-syarat yang ditetapkan. Hukum hudud tak mati, malah mereka masih boleh bekerja macam orang biasa,” katanya....N.Aziz kata

seeee...aku dah kata N.Aziz ni pakar Hudud utk potong tangan ja...yg lain dia KELIRU lagi....hehehe

dah x mati mmg la kena kerja/boleh kerja...bukan mcm kebanyakan jantan PASngok, bini kerja laki terkangkang kat rumah.....hehehe

Otak Geliga said...

ada lagi la weiii...hehehe

Sebelum ini, Nik Aziz berkata, beliau akan tetap dengan pendiriannya untuk menegakkan hukum hudud dan penubuhan negara Islam walaupun mendapat tentangan hebat daripada DAP.

aku kata....ye keeee???...hehehe...BUKAN DAH BUANG PERJUANGAN NEGARA ISLAM yg x da DLM AL-QURA'N tu????....hehehe

Tipu lagi Tok Guru ni.....hehehe

Otak Geliga said...

Selain itu, Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS berkata, beliau juga lebih rela jika DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam.

kenapa PASngok yg x nak keluar dr Pakatan Hantu Haram Malaysia????...dia yg buat hal halau org pulak...hehehe

ehhh...kejap2...bukan ke ada org kata PAKATAN RAKYAT x WUJUD????...hehehe

soo...N.Aziz menipu lagi la ni???..adusss..apa la Tok Guru ni...hehehe

ada lagi wei..ada lagi..hehe

Anonymous said...

Jaga2 dengan otak geliga,

Kerana belum pasti apakah agama anutannya?

Otak Geliga said...

Kerajaan negeri Kelantan pimpinannya berusaha untuk melaksanakan undang-undang itu sejak awal 1990-an tetapi tersekat ekoran amaran kerajaan pusat yang disampaikan pada 1994.

aku kata...kalau buatpun bukan nak laksanakanpun, cuma nak masukkan je dlm undang2 Kelantan...org kata apa

"mcm melepaskan batuk di tangga??"

gedik la PASngok ni....hehehe

ada lagi....hehehe

Anonymous said...

abih tu nk pilih pemimpin yg syuker menunjuk2 alim?
nak pilih pmmpin yg menunjuk2 bole solat jemaah?
nk pilih pemimpin yg da x kuat/xsihat fizikal nye?
atau nk pilih pmmpin yg ngaku sendiri ilmu agama kuat?

hang bio betul musang?

mn ang blajo?

Otak Geliga said...

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pula secara peribadi menyokong pelaksanaan hukum hudud, tetapi katanya ia belum dibincangkan oleh Pakatan Rakyat.

aku bukan nak kata apa aku cuma nak ketawa....hahahahahahahahaha

ada lagi wei....hehehe

Anonymous said...

Musangkata...

UNDURLAH NAJIB! DEMI MARUAH & KESUCIAN ISLAM!!

Jgn malukan lagi kami, RAKYAT MALAYSIA!!!

Otak Geliga said...

Tambah Nik Aziz, hukuman hudud tidak semestinya dilaksanakan, namun mahu ia dimasukkan dalam undang-undang syariah Islam sedia ada.

seeee......cuma nak masukkan aje dlm undang2...x laksanakanpun x pa.....sekadar penyejuk mata & penyedap halwa telinga.....hehehe

ada lagi ni aku nak usik...hehehehe

Anonymous said...

musang suker pmmpin mcm anuwar n mat sabu..

alim pon x, jht pon x.

tp bole balun depan blakang,
bole main bini org,
bole check in otel klu umah x clear


...kah kah kahhh

Otak Geliga said...

“Dekat pilihan raya timbul balik, saya di Kelantan hanya nak masuk dalam undang-undang syariah Kelantan, lepas pada itu terserah kepada hakim (untuk laksanakan), bukan saya yang laksanakan.

seeee...N.Aziz jatuhkan batu berat pd Hakim je.....dia kira dah lepas la tu, x payah nak pantau2 atau desak2 agar pelaksanaan Hudud dijalankan.......

N.Azizpun ada sebut Pilihanraya...tp aku rasas MI amik ayat yg power je....saja nak tambah perisa...hehehe

the end.....fin...oit!!!....kau sape nak kata the end???....ada lg ni....hehehe

ni mesti ada yg PANASSSS hati ni.....hehehe

Otak Geliga said...

“Bukan saya atau orang politik laksanakan, hakim yang tentukan,” kata Mursyidul Am PAS ini.

owhhhh....ckp la awal2.....dia x nak ada kena mengena dgn pelaksanaan Hudud....kan senang citer...hehehe

x da la penganut PASngok bertakbir kata PASngok memperjuangkan Hudud utk MENJAGA RAKYAT....tapi cuma nak LETAK DLM UNDANG2 KELANTAN jee....apa la N.Aziz ni..

lain kali ckp biar TERANG, jgn main TERSIRAT2.....rakyat ni PENING.....hehehehe

Nakal juga Tok Guru kita ni ye...hehehe

ada lagi???...........HABIS SUDAH....hahahaha

Anonymous said...

Sokong,

Najib langsung tidak pandai menjaga sensitiviti umat Islam kerana melabelkan Hudud sebagai keterlaluan..

hanya Islam UMNO sahaja yang terus menyokong beliau padahal didalam hati kecik mereka kecewa dengan kenyataan najib berhubung isu Hudud

Anonymous said...

Utk Najib!

“…….Dan janganlah kamu menukar ayat-ayat-Ku dengan harga yang sedikit. Barangsiapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir.” (Surah Al Ma’idah : 44)

Anonymous said...

stau aku ms blajo agame dulu, klu nk jd pmmpin @ seorg khalifah :

salah 1 nyer -- sihat tubuh badan

niki ajis = tua nyanyuk kuar msuk hspital,

karpal = ddk kerusi cacat 24 jam

mat sabu = ddk kerusi cacat 24 jam

dinasti lim = buta dah mata nye

anuwar = tengkuk patah/bengkok mcm kote


so, mmg x bole.lgpon usia mcm ddiorg da ptt ddk kt umah gentel buah...kah kah kahhh

Anonymous said...

Utk Najib!

“……Barangsiapa tidak menghukum perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.” (Surah Al Ma’idah : 45)

RAMBO said...

Woi...sang MUSANGKA ikan limbat!! Dah bagi makan taik ke ikan2 limbat ko tu....kalu stok taik ko tak cukup....ambik la aku punya....ok?

woi musang? Buat penat ko je tulis ulasan quran dan hadis2 semua tu...pasal benda tu dah memang betul punya.....cuma aku nak ko cari la ulasan atau rujukan al quran atau hadis atau kitab2 lama yg boleh mengesahkan bahawa hudud untuk dilaksana kpd org islam jer....spt kata n.ajis tu...??? Dan camana kedudukan org bukan islam....nak guna pakai undang2 mana plak??? AKU NAK KO HURAI PANJANG LEBAR.....PASAL RAMAI ORG hamPAS NAK TAU..!!

Anonymous said...

Utk Najib!

“……Barangsiapa tidak menghukum perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasik” (Surah Al Ma’idah : 47)

Otak Geliga said...

To Anon 1.11PM

Jaga2 dengan otak geliga,

Kerana belum pasti apakah agama anutannya?
----------------------------------------------------
Panas gilerrr ke dgr kenyataan dr N.Aziz tu???....

ada aku kesah kau persoalkan agama anutan aku????...hahaha...kau bukan Allah la....jgn perasan...hahaha...org lain pun x tau kau agama apa....hehehe

Anonymous said...

Utk Najib!

".......Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di saat ini) Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri “. Hadith Riwayat Ibnu Majah

Anonymous said...

Utk Najib!

Saidina Abu Bakar berkhutbah ketika mula dilantik menjadi khalifah, yang antaranya bermaksud

".....Patuhilah aku selama aku mematuhi ALlah dan rasulnya. tetapi jika aku tidak mematuhi keduanya maka tiada kewajipan taat atas kalian terhadapku......" (Al Bidayah Wan Nihayah - Imam Ibnu Katsir.

Anonymous said...

musangka said...

Utk Najib!

“……Barangsiapa tidak menghukum perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang fasik” (Surah Al Ma’idah : 47)

September 25, 2011 1:18 PM

musangka said...

Utk Najib!

“……Barangsiapa tidak menghukum perkara menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang zalim.” (Surah Al Ma’idah : 45)

September 25, 2011 1:18 PM

musangka said...

Utk Najib!

“…….Dan janganlah kamu menukar ayat-ayat-Ku dengan harga yang sedikit. Barangsiapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir.” (Surah Al Ma’idah : 44)

September 25, 2011 1:17 PM



--------------------------------


PAS kt klantan ms tngkap mat sabu berkhalwat, ape hukuman yang patut ikut hukum hudud???


tak ade pon rejam????

koperasi pas kantoi ade penyelewengan di kalangan ahli sampai ilang jutaan ringgit, nk gune hukum hudud yang mn?

xde pon dengo di kerat tangan???

kt klntan tu jenuh jual dadah, rogol , haruan makan anak, kecurian motor, tp xde dengo lagi PAS jlnkan hukuman hudud kt pesalah2 setelah lebih 20 thn memerintah kt sn????

makne nyeeee----PAS kafir, PAS zalim dan PAS munafik sedangkan ketika itu dia berkuasa dlm kerajaan negeri tp x laksanakan pon.


PTUUUIIIIHHHH..!!!!!

Anonymous said...

Utk Algojo!

Sememangnya mengikut kajian sains pun, jika sudah putus urat leher kita maka sudah tiada hubungan dengan otak lagi. Maka simati yang dihukum tidak merasa terseksa di saat kematiannya. Berbeza dengan hukum gantung sampai mati yang biasanya memerlukan masa yang lama untuk tercabut nyawa. Wallahu a’lam :)

Anonymous said...

"Anda memasuki zon Syariah yang dikawal oleh peraturan-peraturan Islam yang dikuatkuasakan."


Utk Najib!
Ni bukan kat Msia, ni diLondon!!

Mesej cerah kuning yang ditampal di perhentian bas dan lampu jalan telah dilihat di seluruh daerah tertentu di London dan perintah bahawa dalam 'zon' ini mesti 'tiada judi', 'tiada muzik atau konsert', 'tiada lucah atau pelacuran','tiada dadah atau rokok' dan 'tiada alkohol'.

Kat negara hg ni...ADA KA????

Anonymous said...

taktik pancing undi lagi ckp nak guna modal agama utk anon anon yg sengal......

RAMBO said...

WOI MUSANG !!
KENAPA TAK SUDI JAWAB SOALAN AKU TU..?

HUDUD UTK ORG ISLAM KELATE JE KE..?

Anonymous said...

Doa...

BismillahiRahmaniRahim.

Ya Allah Ya Tuhan ku, kami mohonkan pelindungan Mu dari pemerintah kami yg kejam, zalim & tidak mahukan Agama Mu.

Kau tutuplah segala pintu hati seluruh umat Islam pd pemerintah ini.

Hanya kpdMu kami memohon & berlindung. Amin!

Anonymous said...

Lihatlah semangat yang ditunjukkan oleh Muslim di UK untuk membasmi MAKSIAT dan JENAYAH serta mahu mempertahankan Undang-undang Islam. Bagaimana dengan masyarakat Islam di Malaysia? Yang bila disebut Hukum Hudud pun sudah takut? Bagaimana semangat kita untuk mempertahankan Undang-undang ALLAH? Of course HAMPEH kerana kebanyakan kita sudah kemaruk dengan DUNIAWI dan LENA DIULIT DUNIA ....... Sedih-sedih ..

RAMBO said...

MUSANG OOII....

HUDUD TAK WAJIB KE KAT KEDAH...SGOR...P.PINANG...????

Anonymous said...

Sabda nabi Muhammad s.a.w yang bermaksud, ".......Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di saat ini) Allah akan menjadikan peperangan di kalangan mereka sendiri". (Hadith Riwayat Ibnu Majah)

Wahai sekalian pendokong2 Islam! Org sebegini..wajib diperangi!!!

RAMBO said...

MUSANG LIMBAT.....

HUDUD UTK ORANG ISLAM JE KE.????

Anonymous said...

musangka said...

"Anda memasuki zon Syariah yang dikawal oleh peraturan-peraturan Islam yang dikuatkuasakan."


Utk Najib!
Ni bukan kat Msia, ni diLondon!!

Mesej cerah kuning yang ditampal di perhentian bas dan lampu jalan telah dilihat di seluruh daerah tertentu di London dan perintah bahawa dalam 'zon' ini mesti 'tiada judi', 'tiada muzik atau konsert', 'tiada lucah atau pelacuran','tiada dadah atau rokok' dan 'tiada alkohol'.

Kat negara hg ni...ADA KA????

September 25, 2011 1:29 PM



ang ckp kt org, kt klntn tu arak alkohol, judi n air tuak pon bersepah2 gak.


ang perangai sm ngn tua kutuk ang tu, ttp slh kan org lain ...ptt la PAS x maju2...asik nk cari kesalhn org je, rkyt sendiri merana.

RAMBO said...

MUSANG LIMBAT OIII...

KAFIR KELATE NAK PAKAI UNDANG2 MANA???

Anonymous said...

Mmuuaahhhahahahaha!

KAIL SEJENGKAL, NAK DUGA LAUTAN DLM!

AKAI SEJEMPUT, NAK GONCANG MUSANG?

Mmuuaahhhahahahaha!

-nak makan nasik sat-

RAMBO said...

MUSANG LIMBAT OII...

20 TH POK NIK AJIS PAKAI UNDANG2 MANA?????????

RAMBO said...

MUSANG LIMBAT DAH LARI.....

TAKUT NAK JAWAB SOALAN AKU....!!

Anonymous said...

"
KAIL SEJENGKAL, NAK DUGA LAUTAN DLM!

AKAI SEJEMPUT, NAK GONCANG MUSANG?"


ya, mcm tu la perangai juak2 PAS yg sering merasakan diri terlalu dlm ilmunye..

angkuh sungguh...

sesungguhnye mereka lupe akan keangkuhan mereka dan Allah melaknat sikap sebegitu..

RAMBO said...

MUSANG LIMBAT TAIK.....

AYAT2 YG KAU PETIK TU...ALLAH SWT TUJU BUKAN PADA DS NAJIB SORANG JE...TAPI TERMASUK JUGAK LA SELURUH UMAT ISLAM DI DIDUNIA NI...TERMASUK LA POK NIK AJIS KO TU...JIJAN...HJ.yaHUDI...KHALID GAGAP KO TU....!!!!!TAPI KO BELUM JAWAB SOALAN AKU LAGI......BETUL KE HUDUD UTK ORG ISLAM JE...????

Anonymous said...

Alasan kerana Malaysia mempunyai masyarakat majmuk dan untuk tunggu sehingga rakyat Malaysia kuat iman semuanya dulu sangat-sangat TIDAK RELEVAN. Kerana waktu Rasulullah S.a.w dan sahabat laksanakan Undang-undang Islam dulu, majoriti rakyat di sekelilingnya adalah NON MUSLIM.

Yg sebenarnya mereka takut pd diri sendiri lebih dpd takutkan AllahSWT>>>>>>>>>>>>>>>>ni musang,btol la pe yg ko gtau ni..tp adakh mse tu hukum n undang2 islam tu hnye TERPAKAI bg yg beragama ISLAM saje atau TERPAKAI juga bg yg bkn ISLAM???..adakah HUDUD d zaman NABI tu hnye TERPAKAI BG yg ISLAM saje atau TERPAKAI jge bg yg bkn ISLAM???..ko bndingkn DRAF HUDUD PAS tu yg mne HUDUD hnye TERPAKAI bg umat ISLAM sje,tp tidak TERPAKAI bg BUKAN ISLAM..kalo itu yg nk d laksanakn PAS,d mne letaknye keadilan dlm ISLAM?????

Anonymous said...

SelinsingFM

Dewan Pemuda PAS Kelantan menyokong gesaan Ketua Pemuda Umno, khairy Jamaludin agar kerajaan pusat meminda perlembagaan bagi membolehkan kerajaan Kelantan melaksanakan hudud.

Khairy! Hg nak khianat umno ka???

Anonymous said...

anon 158,

Ok! Aku setuju sgt batalkan hudud DUN Ktan tuh. Jgn pakai.

Hg kasik tau aku, bila umno nak buat ikut hudud NabiSAW tu???

Anonymous said...

RAMBO 158,

Musang nak hujah dgn sesama Islam ja! Bukan Islam pi main jauh2!!

Anonymous said...

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengakui sukar untuk melaksanakan undang-undang hudud dan qisas di negara ini kerana ia hanya boleh dilakukan jika rakyat negara ini berada dalam keadaan yang stabil.

Malah, beliau juga mengakui bahawa bukan mudah untuk melaksanakan hukum hudud memandangkan negara dan rakyat berhadapan dengan pelbagai masalah.

Kata Abdul Hadi, situasi ekonomi semasa dan pengangguran di kalangan rakyat negara ini menghalang hudud daripada dilaksanakan.

Ditanya sama ada PAS akan membawa usul mengenai pelaksanaan hukum Hudud di Parlimen untuk dibahaskan, beliau yang juga anggota Dewan Rakyat berkata, belum tiba masanya untuk berbuat demikian.

“Masalah pengangguran masih ada lagi dan untuk laksanakan hukum ini kedudukan rakyat Malaysia mesti stabil contohnya daripada segi pendidikan, kehidupan, dan hubungan keluarga juga kena dijaga,” katanya.

Katanya, kebimbangan yang dilahirkan oleh segelintir rakyat negara ini sama seperti mentaliti kampung ketika era 1950-an.

Mentaliti kampung tahun 1950-an menyaksikan orang ramai khuatir untuk ke hospital kerana mereka bimbang sebaik sahaja melangkah ke hospital, mereka akan dibedah.

Terdahulu beliau merasmikan kempen ‘Jom Sertai Pas’ di Dataran Shah Alam di sini hari ini.

Kata beliau, masyarakat bukan Islam tidak seharusnya berasa bimbang jika hukum hudud dilaksanakan di negara ini kerana pelaksanaannya hanya melibatkan kalangan yang beragama Islam.

Beliau berkata, golongan bukan Islam sebaliknya boleh memilih undang-undang yang mereka mahu seperti yang telah tertulis dalam Undang-undang Kanun Jenayah Syariah Kelantan dan Terengganu.

“PAS tak perlu terangkan (tentang hukum Hudud) kerana undang-undang ini tiada kena mengena dengan orang bukan Islam.

“Pada kita, tidak timbul lagi soal hudud kerana ia telah diluluskan di DUN (Dewan Undangan Negeri) Kelantan sejak tahun 90-an lagi dan di Terengganu pula telah diwartakan,” katanya. -MalaysiaToday

Anonymous said...

anon 231,

Musang setuju sgt jika...

HJ HADI NI DILEMPORR JE KE SUNGEI..!!!

Kita nak pemimpin progresif macam MaT Sabu & Nik Ajis!!!

Anonymous said...

Bila kita (PAS) buat hudud, Perdana Menteri Malaysia yang masih hidup (Tun DR Mahathir) sekarang ini beri “Amaran” dalam bulan Ramadan. Jika Kelantan buat hudud dia (pusat) akan bertindak.

“Antara tindakan yang pernah Umno-BN buat suatu masa dahulu ialah “mageran”. Dia bakar tayar, dia bakar bangsal polis, dia istihar darurat, dia ‘rampas’ semua kerajaan Kelantan.

Semua harta kerajaan negeri dirampas oleh kerajaan pusat. Kita (PAS) bimbang dia (pusat) buat pula kali kedua di Kelantan - TGNik Aziz

Anonymous said...

"Pemimpin Umno sekarang cuba berbaik dengan Pas...bila dihulur tangan, kutampar tangan mereka!!"

Kata2 hikmat pimpinan agung, Mat sabu.

Hebat! Hebat ko Abg Mat!!!>>>>>>>>>musang,ko sokong sgt ka knyataan ni??...ko beria-ia nk HUDUD d LAKSANAKAN,tp dlm mse yg sme ko mnolak PERPADUAN..yg mne 1 lbh UTAMA,PERPADUAN dan kmudianye melaksanakn HUDUD atau HUDUD d LAKSANAKAN tnpe PENYATUAN n PERPADUAN UMMAH???..bukanka NABI MENYATUPADUKN UMMAH terlebih DULU sbelom MELAKSANAKN segala HUKUM???..kalo mngikot ayt2 ko d ats tu,ko terang2 mnolak PENYATUAN dan PERPADUAN UMMAH spt yg NABI LAKSANAKN..maaf kalo aku tersalah...

Anonymous said...

Melayu = orang utan

Anonymous said...

Anon 2.48

Nak berpadu mcm mana kalau sorang ikut syariat syaitan, yang satu ikut syariat Tuhan.

Anonymous said...

Nak berpadu mcm mana kalau sorang ikut syariat syaitan, yang satu ikut syariat Tuhan.>>>>>>>>>>>>>>>hrap d jelaskn yg mne ikot syariat syaitan dan yg mne ikot syariat Tuhan...

Tukang Komen said...

Musangka,
Orang huloq tangan tanda silaturahim demi hablum minnanas. Suma kerana Allah. Niat macam itu seakan memutuskan silaturahim. Mereka yg memutuskan silaturahim tidak dijamin syurga mengikut hukum.

Hang setuju cara Mat Sabu kah?

Otak Geliga said...

apa yg kita serabut sgt dgn Musangka tu...hehehe....relax la..Malaysia ni kan salah satu negara Megadiversiti....soooo spesies fauna ada pelbagai mcm musang, anjing, kucing, babi bandar, babi hutan, buaya, ular etc

dan kita kena sedar, fauna2 unik ni kebanyakannya liar kerana jauh dr nikmat pembangunan samada ROHANI/JASMANI/MATERIAL.....soooo kita kena adapt dgn cara liar fauna2 ni....hehehe

apa yg penting jgn kita kasar/bertindak KEJAM dgn fauna unik ni & pelik malah WAJIB utk kita conserve & biakkan dgn byknya di habitat asal mereka.....hehehe

utk pengetahuan semua....Musangka ni salah satu species yg dikategorikan sbg Critically Endangered dlm IUCN 2011.... dlm erti kata lain NAK PUPUS dah.....sooo pelihara dia baik2 k...layan elok2...jgn kasar sgt....HAIWAN JUGA makhluk Allah.....hehehe

Otak Geliga said...

Dgr ni kwn2...aku ada satu cerita...hehehe

PASngok ni kalau nampak KAPIR HARBI.....sungguh2 dia nak berkawan.....mengeratkan silaturrahim katanya....hehehe

kalau nampak org Islam...lagi2 Melayu Islam...lagi2 Melayu Islam Malaysia.....bukan setakat nak wujudkan silaturrahim, tapi nak pandangpun x hingin....hehehe

maklumlah...agama Islam si KAPIR HARBI lagi POWER dr org Islam sendiri....hehehe

apa lagi....Takbiirrrrrrr!!!!!

Anonymous said...

NOK SAID dan RAMBO:

JANGAN HIRAUKAN MUSANG PUAKA TU. BIARKAN DIA DGN AYAT AYAT "SUCINYA"..
Makin dikomen makin diperbodohkan kita!!

Otak Geliga said...

aku x tau korang perasan ke tak benda ni.....tp aku dah perasan lama dah.....nak tau pebenda???....hehehe

cuba tgk cara PASngok berhujah.....mrk mmg bagus terutamanya menggunakan ayat2 Allah SWT & hadis Nabi Muhammad SAW

tapi yg x bestnya....mereka MACAM berniat nak ORG ISLAM mempertikaikan ayat Allah & Hadis Nabi tersebut....bersungguh di calennya kita NAFIKAN ayat Allah & Hadis Nabi....hehehe

kita yg masih WARAS lagi x kan nak buat mcm tu kan.....aku dah pernah kena sekali, soooo ini sebagai peringatan utk korang la....HATI-HATI dgn PASngok ni sbb...........

apabila kita sahut cabaran PASngok dgn cuba menafikan apa yg mereka bawa dr ayat Allah & Hadis Nabi juga menggunakan ayat Allah & Hadis Nabi, maka itu merupakan SATU KEMENANGAN pada mereka....kerana mereka akan anggap KITA TOLAK AYAT Allah & Hadis Nabi secara TOTAL....sooo hati2....

Jahat la PASngok ni.....hehehe
busuk hati...hehehe
bila nak baikpun x tau le....hehehe
Istiqamah betul buat benda x elok ni ye....hehehe

Otak Geliga said...

lagi satu aku nak ingatkan ttg Musangka & PASngok TEGANG yg lainnya....

Kita sbg makhluk Allah yg rasional, beriman kena HATI2 dgn mereka sbb mereka ni jenis PELIK....cryptic mcm ALIEN...hehehe

aku nasihatkan JANGAN PEGANG SANGAT dgn apa2 yg diorang kata/tulis/hujah SEBAB......hehehe

korang ni mcm x tau pulak...hehehe
"mana tumpahnya kuah kalau x ke nasi".....hehehe

SEBIJIK mcm sstgh pemimpin dlm PASngok.....hari ni ckp lain...esok KONA MAMPOS ntah ikut celah mana....dlm erti kata mudah BERBELIT.....hehehe

Tengok Tok Guru la....hehehe

Otak Geliga said...

owwhhhh ada lagi....ada lagi...hehehe

kepada makhluk Allah yg masih rasional, tolong...aku minta tolong sgt2....jgn gunakan ayat TERSIRAT yg TERLAMPAU atau hujah yg byk sgt ILMU/INFO kalau nak BERTEKAK/BERHUJAH dgn golongan TEGANG PASngok...sebab...hehehe

PASngok ni bukan boleh terima ilmu2/info2 berguna ni....org kata OTAK DAH JAM....byk sgt BULAN...ehhh bukan TIN BISKUT...hehehe

Otak Geliga said...

aduhhh.....lupa plak nak tulis td...tu la syok sgt KUTUK...PERLI PASngok....hehehe

utk hujah berinformasi/berilmu...sila kongsikan bersama rakan2 kita yg masih rasional samada dr UMNO/PAS/PKR/DAP/MCA/MIC/PPP/GERAKAN....bla...bla..bla

cuma kena ingat maklumat BERINFORMASI BUKAN utk penganut TEGANG PASngok, biaDAPig, Pi-Kencing-Rakyat, MCA, MIC, GERAKAN..bla..bla..bla.....hehehe

Penagut TEGANG PASngok tu....x boleh tahan aku, up sikit dr TEGAR.....hehehe

Anonymous said...

PAS kata Dr Mahathir mengancam akan mengambil tindakan jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Akibatnya ketakutanlah Kerajaan PAS Kelantan..takut hilang kuasa memerintah. Ternyata Kerajaan PAS lebih pentingkan kuasa memerintah dari hudud itu sendiri. Kerana takut hilang kuasa hudud ditinggalkan...pengecut. Lepas itu salahkan orang lain dengan kegagalan sendiri. Kerana takut hilang kuasa PAS jadi pengecut. Orang2 yang percaya dan ikhlas dengan perjuangan mereka lebih lebih lagi yg berkaitan dengan Islam sanggup kehilangan kuasa, kesenangan dunia demi untuk memperjuangkan Islam. Tapi terbukti PAS tidak memiliki semangat seperti itu. Kuasa dan kesenangan dunia dari lebih penting dari melaksanakan Islam dan hudud. Islam dan hudud hanya modal untuk memancing undi. Nik Ajis takut dengan ancaman Dr Mahathir kerana takut kehilangan kuasa. Terbukti PAS lebih pentingkan kuasa dari Islam yang kononnya mereka perjuangkan.

Anonymous said...

PAS BISNG NAK HUDUD = DAPAT BALIK UNDI MELAYU...

DAP BISING TOLAK HUDUD = DAPAT BANYAK UNDI BUKAN MELAYU...

LEPAS PILIHANRAYA, PAS BAWAK KERUSI DIA MENANG SEBAB NAK HUDUD, BERSAMA SAMA DAP YANG MENANG KERUSI SEBAB TOLAK HUDUD, JUMPA SULTAN, CAKAP 'KITAORANG GENG..JUMLAH KERUSI KAMI LEBIH DARI UMNO...BAGI NEGERI KAT KAMI' ....

FORMULA BIASA... MARI KITA TENGOK BERAPA RAMAI LAGI KENA TIPU MACAM YANG LEPAS...

Sultan perlu pertimbangkan ... kalau 30% rakyat sokong DAP, 30% rakyat sokong PAS, 40% sokong BN ... sepatutnya BN yang perintah. Bukan PAS, bukan DAP atau bukan 2-2 campur perintah. sebab demokrasi bermaksud majoriti wins. Majoriti nak UMNO. bukan nak PAS+DAP.

Kalau sebelum pilihanraya gaduh besar, lepas pilihanraya tiba tiba kata berpakat, itu dipanggil PENIPUAN DAN KETIDAKADILAN. Orang yang pangkah PAS tak setuju dgn DAP. Orang yang pangkah DAP tak setuju dengan PAS. Tapi orang yang pangkah BN emang betul betul nak BN. so sepatutnya 40% dapat apa yang dia nak.

So rakyat, pikir. GUNA OTAK.korang pangkah DAP, korang akan dapat pakej PAS.korang pangkah PAS, ko dapat sekali dengan DAP. ITU ADALAH PAKEJNYA !!! Gaduh sekarang , tak semestinya bermaksud gaduh sampai bila bila dua dua ejor ni.

GUNA OTAK , AGAKNYA DALAM MEETING DIAORANG ADA CAKAP
"APA SUSAH KITA BUAT BUAT GADUH JE KEJAP HAL HUDUD.KASI TIPU SEMUA ORANG BODOH MACAM KAT SELANGOR DAN PERAK.LEPAS PILIHANRAYA KITA PAKAT GENG AND JUMPA SULTAN"

Ada logik?

-FAIS-

Otak Geliga said...

To saudara Fais

Betul la bagai di kata......lakonan plg cikai dr PASngok & biaDAPig bersama aktor x diundang Pi-Kencing-Rakyat utk menipu & terus menipu rakyat Malaysia

apalah malangnya rakyat Malaysia yg percaya dgn pemBANGANG se-BADIGOL ini????.....hehehe

Anonymous said...

Ada aku peduli kalau Pajkatan mampooossss

Anonymous said...

hey musang, lu dengar lah belit nik ajis tu !! Gua dah beso panjang masa mageran dikelantan tu ..

Piiirah PAS ...

nak cari kredit pun jangan guna ayat orang lain la !!!

beca mesin said...

pas dari dulu lagi menyusahkan pakatan ada saja fatwa yang dikeluar selama 3tahun ni tak ada satu benda yg bolih membantu rakyat yg mereka tahu tiap malam buat ceramah fitnah sana sini allah telah menghukum pas kerana perbuatan sendiri umat islam dimalaysia tiada pilihan lagi hanya umno dan bn yg bolih menjaga kebajikan org islam dimalaysia bukan pas,pkr dap tolak tepi kita bolih berfikir sudah 51 tahun pas berada di pentas politik tapi politik nya masih tahap kono macam zaman batu.

SAMADLELONG said...

KALU HUDUD DIJALANKAN KERAJAAN ISLAM DAHULU MESTI ADA HUDUD JORNALS LAWS SUPAYA KITA SENANG NAK BUAT RUJUKAN.

MANA ADA MUSANG ADA LA.

DAH BERAPA KALI AKU TANYA KALU NABI DULU HUKUM YAHUDI PAKAI KITAB THAURAT, DI MALAYSIA NAK HUKUM CINA DAN SIAM, HINDU NAK PAKAI KITAB MANA, PAS MEMANG ANAK HARAM JADAH.

"BERKATA NABI KEPADA NASSORO NAJRAN ENGKAU DENGAN AGAMA ENGKAU AKU DEGAN AGAMA AKU"

Anonymous said...

Utk Najib!

“…….Dan janganlah kamu menukar ayat-ayat-Ku dengan harga yang sedikit. Barangsiapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir.” (Surah Al Ma’idah : 44)

September 25, 2011 1:17 PM

----------------------------

Kalau dipandang secara zahir terjemhan ayat diatas yg dipaparkan oleh Sdr. Musangka, maka tiada seorg pun kemudian drp Nabi s.a.w yg terpelihara dr kufur kerana ada atas mereka dosa. Apabila seseorg itu melakukan dosa maka ia telah tidak menghukum dgn barang yg diturunkan oleh Allah s.w.t. Maka jadi kafir kalu mengikut zahir terjemahan diatas.

Fahaman mcm ini adalah fahaman Khawarij.

Kekeliruan ini timbul kerana tidak teliti dlm penterjemahan. AlQuran diturunkan dlm bahasa Arab maka terjemahannya hendaklah mengikut tata bahasa Arab.

Yg dikehendaki pada firmanNya... Barangsiapa yang tidak menghukum menurut apa yang diturunkan Allah...ialah barangsiapa menolak atau ingkar kefardhuan barang yg diturunkan Allah...kerana ayat tersebut datang dgn kalimah LAM YAHKUM yakni satu penafian yg putus dan bukannya LA YAHKUMU ertinya tidak menghukum.

Kesimpulannya tidak melaksanakan hukum2 syara' setelah diperolehi syarat2nya adalah berdosa tetapi menolak atau ingkar kefardhuannya boleh membawa kpd kufur.

Cermat, jujur dan ikhlas.

Wallahua'lam.