Wednesday, October 12, 2011

http://1.bp.blogspot.com/-zWrPXZV1L2g/TpPI53QQWJI/AAAAAAAAFH4/WBvROKRvvxw/s1600/Untitled.jpg
 
apa maksud di sebalik kenyataan biadap aziz bari yang mengatakan campurtangan sultan selangor dalam kes dumc 'bukanlah suatu kelaziman' ?
 
apa benak sangat otak aziz bari yang dilihat cuba memperlekehkan kuasa sultan dalam terminologi teknikal.
 
sultan selangor nak selamatkan akidah umat islam, yang kau perlekeh sultan apasal bangsat ?

173 comments:

Anonymous said...

Aziz babi..... Prof longkang...

Anonymous said...

bebal...kalau ramai org islam murtad mesti dia seronok.

Anonymous said...

Suroh Dia tukar nama jadi Ajis BARUA..

Anonymous said...

jika ditakdirkan ada keluarga atau kaum kerabat dia yg murtad nanti, baru dia tau langit tinggi ke rendah..

Anonymous said...

Ini lah kebodohan Melayu jenis Ajis BARUA. Konon nak tunjok baik dgn bangsa lain.

Tapi bangsa lain hantam tros Melayu dan Islam.

Besar punya Sial Aziz Barua.

komandomelayu said...

PROF AJIZ BARUA!!

Anonymous said...

Prof aziz barua... Khaaak ptuih

Anonymous said...

jenis org mcm ni kaun kerabat dia murtad pun dia x kisah.

Melayu Perak said...

Anwar Tanya Dr Mahathir : Apa Betul Ada Syarat ‘Womenize’ Tak Boleh Jadi PM ?
AIDCNews -12/10/11 – Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diberi peluang mempertahankan dirinya dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO, di Menara Datuk Onn, pada malam 3 September 1998 gagal menyakinkan ahli-ahli MT yang menyebabkan beliau dilucutkan Timbalan Presiden dan keahlian UMNO.
Mesyuarat MT yang berlangsung selama empat jam itu dihadiri oleh kesemua anggotanya kecuali Naib Presiden, Datuk Seri Abdullah Haji Ahmad Badawi dan Tan Sri Muhammad Haji Muhammad Taib yang bercuti daripada jawatan Naib Presiden parti kerana sedang menghadapi perbicaraan mahkamah.
Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad, Presiden UMNO yang mempengerusikan mesyuarat malam itu berkata pada asalnya beliau tidak mempercayai tuduhan-tuduhan salah laku moral Anwar, namun pendirian berubah apabila pihak polis melakukan penyiasatan terperinci terhadap buku “50 Dalil Kenapa Anwar Tak Boleh Jadi PM”
“Polis membuat siasatan dan kemudian memberitahu saya bahawa tuduhan-tuduhan dalam buku itu walaupun tak semuanya benar, tapi ada yang benar”, kata Dr Mahathir.
Dr Mahathir yang masih tidak berpuas hati dengan laporan siasatan itu berkata beliau turut menemu bual sendiri 8 orang saksi untuk mendapatkan kesahihan tuduhan dan fakta tersebut.
Anwar yang ketika itu hadir di atas kapasitinya Timbalan Presiden UMNO turut diberi peluang berucap secara panjang lebar oleh Dr Mahathir untuk mempertahankan dirinya.
Namun, jawapan Anwar dinilai oleh ahli MT sebagai mengecewakan kerana dalam pengakuan dari mulutnya sendiri, secara tersirat yang menunjukkan beliau ‘ada hubungan’ dengan Shamsidar Taharin, isteri pembantunya, Azmin Ali.
Beliau juga turut mengaku menelefon dan bercakap dengan isteri Hamzah.
Dalam pembelaan Anwar malam itu, hampir keseluruhan hujahnya bergantung kepada Datuk Nallakaruppan yang ketika itu berpihak kepadanya, termasuk penafian membekalkan perempuan-perempuan dan duit RM60 juta.
Namun pada tahun 2008, Datuk Nallakarupan tampil semula mendedahkan bahawa semua tuduhan berkaitan dengan membekalkan ‘perempuan-perempuan’ dan duit RM60 juta kepada Anwar itu adalah benar.
Di kalangan ahli MT yang hadir mesyuarat malam itu tertanya-tanya, satu persoalan Anwar kepada Dr Mahathir : Apa Betul Ada Syarat ‘Womenize’ Tak Boleh Jadi PM ?
Berikut merupakan ucapan pembelaan Anwar :
Dato’ Seri, terima kasih.
Pasal mulanya yang saya dengar daripada polis saya nak ditahan sebelum (mesyuarat) Majlis Tertinggi.
Saya dok harap ada peluang untuk saya beri penerangan dan penjelasan dan ada kawan-kawan yang dapat penjelasan pun ada sebahagian dia tanya saya dan ada sebahagiannya buat keputusan rakan atau atas arahan Presiden dan Perdana Menteri lah – seperti biasa.
Jadi saya harap sekurang-kurangnya sebelum apa-apa tindakan bagilah kesempatan untuk saya bagi penjelasan.
Memang saya sebut Dato’ Seri, saya baru pindah rumah hari ini, sebab walaupun Dato’ Seri kata boleh duduk satu bulan, api-air kena potong dah!
Perdana Menteri kata bukan arahan dia, saya percaya tetapi keadaannya..
Saya kata ini konspirasi politik kerana saya lihat perkembangan dan tindakan yang diambil itu berdasarkan bukti-bukti yang saya memang bagi lampiran dan penjelasan yang panjang kepada Perdana Menteri sendiri.
Saya sebut di dalam sidang akhbar tadi, walaupun saya komplen beberapa perkara, saya masih kata, saya berterima kasih dan terhutang budi kepada Dato’ Seri Dr. Mahathir dan saya tidak lupa jasa dan khidmat dia, bukan sahaja untuk parti tetapi kepada peribadi dan keluarga saya.

Melayu Perak said...

Tetapi, saya tengok sungguh-sungguh sangat ambil kes ini, selepas perkembangan politik yang agak tegang dan saya pun tengok ada macam satu bentuk hipokrasi pulak.
Saya tanya PM sendiri berulang kali : “Apa betul ada syarat orang yang womenize(kaki perempuan) tidak boleh jadi Menteri? Atau orang yang pernah womenize tidak boleh jadi Timbalan Perdana Menteri? Atau orang yang pernah womenize tidak boleh jadi Perdana Menteri?”
Dato’ Seri tak jawab lah, cuma dia kata, “You ni lain sikit, sebab you ni ada asas agama.”
Oleh yang demikian, saya punya syarat itu lain sedikit. Tetapi saya nak tunjuk di sini ada – certainly – not consistent – double standard.
Saya nak established, now, sebab saya tak terima syarat yang dikenakan kepada saya. Cuma bezanya ialah tidak semena-mena dalam tahun sejak tahun yang lalu, you have the entire government apparatus bermula daripada Menteri, taukeh-taukeh besar, ambil satu pakatan untuk buat kerja ini.
Saya tanya PM, “Apa saya tidak boleh cari dua pelacur untuk mengaku dia pun dok ada buat hubungan seks dengan pelacur itu? Demi Allah, I haven’t even not set foot it but they are established.”
Social service, apabila dia ambil pergi ke rumah Nalla. PM tidak sebut dengan detail. Tetapi saya dok argue dengan dia. “I don’t know because I don’t study.” Fear enough lah! You buat macam itu. But then you fall a conclusion. Saya, pada masa itu tak tahu, apa dia tuduhan.
I only know from the book, 50 Dalil. Saya tanya PM, dia kata, “I tidak tahu.” Jadi saya diminta defend myself. Saya dengar maklumat sedikit daripada polis, daripada AG (Peguam Negara), saya buat report.
Now, masa search warrant(waran geledah) awal (rumah) Datuk Nalla, tidak ada cerita dia jumpa fail Kementerian Kewangan dijumpa.
Tetapi one month later, semua dokumen ini appear. Now, saya pun tanya peguam Datuk Nalla, “How it is?” Dia kata, “No, they tell the detail, because according the police rule report every single paper and file semasa dia buat search warrant recorded”. Mana tak ada, one month later, ada.
Saya panggil juga IGP (Ketua Polis Negara), mula sebelum, masa mula-mula boleh jumpa. Saya beritahu kat PM, sebab saya pada masa itu saya mempunyai complete trust kat PM (Perdana Menteri), apa yang saya dengar saya cerita kat dia.
Saya tanya kat IGP, “Ni apa dia ni?” I report pasal polis kes. Two report kita buat (tentang buku 50 Dalil). Satu sivil suit; dua, court injuction. Satu launch police report. Saya buat, Azmin buat.

Anonymous said...

jenis prof xde certificate my layak..ckp berbau longkang...otak ada letak kt kaki..kipas la babi2 yg menyondol bontot kau...patut la babak hang bagi nama "bari" rupanya..bila dh beruban..cakap macam org yg mkn babi...

Tuan Tanah said...

dia ni aziz bari ke aziz babi???bukan main bodod lagi.kata prof..kalau pembangkang bukak uni mesti aziz babi ni jadi dean silap2 chancellor terus

Melayu Perak said...

Tetapi, bila saya tengok selepas report dibuat, bukan buku yang dicheck, dia memang saya tengok menghala nak embrass saya. Kalau betul, tak apa.
Mengapa saya find difficult to resign ? You know, why I must submit myself to this fabrication.
Dan ada Menteri-menteri besar umpamanya form a conclusion berdasarkan one point, tak payah tanya pun. Hukum apa ni ? Undang-undang sekular ke ? Undang-undang agama ke ? Ditanya juga pihak yang dituduh, tak payah langsung. Dia tengok credibility of the weaknesses, tak payah.
Saya tanya IGP, “Why this turning to be a political?” Saya tanya IGP, “Why?” Dalam satu majlis dia duduk dengan I, dia reported to PM. Tetapi IGP pun entah nak hidup entah apa, tapi dia pegang tangan saya, dia kata, “Dato’ Seri, we are professional officers, you please settle with PM, that is political issue, you have to settle with PM” I kata, “No, PM told me he give instruction compiled of the book, jangan cuba kaitkan kes ini, sengaja nak fabricate cerita ini.”
Dia kata kat saya, “Dato’ Seri, if I am doing my duty, there is no instruction from PM, you deal with him, personally breef with him, our work will be easier”
Now, you mean I tak suspect that nothing beyond it, you mean I tak suspect kalau ada Menteri dan tokoh-tokoh tertentu terlibat bawa awal-awal report.
Saya juga dapat report polis bagi mula-mula, tentang penglibatan beberapa tokoh termasuklah pegawai-pegawai tertentu Perdana Menteri. Mengapa tidak ada tindakan ?
Mengapa orang yang mengaku diri dia police officers, tangkap orang-orang ini dan mengatakan dia..kalaupun dengan police escort, too much dan banyak reference, itu masa itu.
Sebab itu saya kata, number one that is a conspiracy using instrument of government. Saudara, baik.. you kurang simpati dengan saya, kenal saya, don’t ever forget kalau you benarkan instrument of government to used an abuse the power there is nobody yang boleh katakan save in your life.
Sebab itu saya, I said that, I kata kat PM, I treat you as a leader, I treat you like my father, why don’t you tell me the truth, never with me, what is the problem ?
Problemnya political, sebab orang kita juga, “Oh ini muntik,” PM beritahu ramai orang report. Ya! Orang report pun banyak hipokrit. Jumpa saya, dia kata, “alah PM, ini pun you know making to much many Belanda, the same taukeh being supported, the same guy”.
Tomorrow they told PM, dan dia kata Anwar, he want to topple you. Tapi, I am sure you have experiences, sebab itu saya kalau kata naive memang. Kalau salah saya satu saja, I was totally naive. I surrended the PM truly.
I kata, you orang cakap lantak pe la, dia tak akan terima. And our drop, sebab memang termakan, memang termakan, saya dah nak topple, katalah kot mana pun. Tapi fikir sikit.

Melayu Perak said...

Sekarang ini, ada dengar daripada third party sources Nalla bagi RM 60 juta dekat saya. So, part of an affidavit yang ingin dikeluarkan. Jadi Nalla confirmed saya tengok affidavit Nalla. I asked Manjit Singh, “What is an affidavit? What you write?”
Nalla tulis dia diforce untuk tandatangan tiga fail, ketiga-tiga itu implicate saya dari segi OSA, dari segi wang dan dari segi perempuan.
Tiga fail, dia (Nalla) refuse to sign, dia orang kata, “You be charged under ISA – death sentence, kalau you mengaku you sign yang ini, kita akan bawa fail di bawah Fire Arm Act.”
Now, why you do this? Sekarang dia buat afidavit itu hitam putih, dia bukan maknanya yang dia kata dia mengaku-ngaku, rupanya dia tidak. Now, we are challenge that, walaupun dia di bawah death sentence. Now, how do you aspect me to be convince this is not a fabrication ?
Now, sekarang ini kes OSA, kes duit, saya sepatah tak ditanya. Ada tak fail Kementerian Kewangan yang orang curi ke atau hilang ke atau you bagi kat sapa ? I, Timbalan Perdana Menteri tu, sepatah tak tanya, 60 juta tu betul you ambil ?
Dato’ Seri tahu, I the first Deputy Prime Minister, Timbalan Presiden Parti, orang hantak duit, I bagi. Tanya dia kalau ada orang serah pada you macam itu sebelum itu, every cents accounted for. I only asked him two millions to be sent to Penang and that money was lost and I reported the police and the police said no, four millions.
Dan itu jadi bahan hentam saya, oleh Perdana Menteri yang saya kasihi. Do you know, how I do I feel ? Two millions, ini bagi duit, ini bagi, Genting bagi, bawa terus dengan bungkus-bungkus besar dia, I tak tau, I tak kira pun. And dia kata okay, dia bagi. I don’t even take the receipt or acknowledge anything. I just take and passed to PM, 2 millions I asked for Penang.

Melayu Perak said...

Now, I am accused of having 60 millions from Datuk Nalla. Saya dah pencen, I tak ada kerja. You can check my account and check my record.
Dato’ Seri boleh arah ACA terus ress check my property. How much do I have ?
Sebab itu, saya kata macam mana, tak adil sama sekali macam ini. And fabrication ini dikeluarkan repeat oleh media, saya dihina beberapa bulan ini, semua orang tahu. I take it. I tough, jangan melawan, jangan beri alasan, jangan provoke, jangan..jangan. I just take it.
Sexual misconduct, begitu..begini. Buku ini, 50 Dalil ni, Dato’ Seri.. come on lah, you are the Prime Minister for long time, you mean to say berani orang buat macam ni kalau tak ada backing. God told this regard. Every mosque in the country, every school, dihantar, finance.
Kalau Dato’ Seri kata Ummi (Hafilda) mengaku, I want to show you statutory declarations, I ada tape of pengakuan dia, sapa beri satu million kepada sapa ? Who back who ? I can give the tape to all Majlis Tertinggi UMNO, pengakuan Ummi sendiri. That is the character we are dealing with.
Dia jumpa Azmin dia cerita lain, dia jumpa… saya, dia tak pernah jumpa, jumpa orang lain, dia tape kenyataan dia.
I ada tape of people admitting meeting on PM instruction. I don’t believe PM instruct, in PM office, about move to finished me off politically. You nak video, I can passed the video.
You nak kata I tak percaya ini satu konspirasi ? Kemudian sekarang, “How will be?” Mengapa kita nak pilih kenyataan Ummi yang menyerang orang lain. Yang empat kali polis tanya, empat kali kenyataan dia dibuat.
Baik, apa yang Ummi kata. You take this first case first. I know Ummi report, kalau rumah Pak Ali, rumah father Azmin, saya pergi rumah Azmin, saya pergi, dia ada, my house, I think she came one.
Apa Ummi kata, dia kata adik ipar dia sekali dia nampak pergi Bangsar Shopping Complex. Kemudian naik kereta hitam, tak tahu pergi mana. Dia suspect Tivoli Villa dengan kereta hitam. Kononnya Datuk Nalla bawa dan saya tunggu dia di Tivoli Villa.
Did she see me there ? Never, she suspected. On suspicious, Prime Minister can charged me and that want to dismiss me based on that suspicious.
Apakah bentuk berita macam ini you percaya and you called that justice. Azizah kata, she was shocked, she couldn’t take it.
Dia kata, “You traet him like your father?” “Yes, but not all father treat the son equally.”
Tanya saya sedikit pun tidak, “ohh you involved in sexual misconduct, you better explain“.
Jadi saya tulis surat kat PM. Saya bagi apa yang AG kata, apa yang laporan polis tahun lalu, apa yang nama-nama Tun Daim, Megat Junid, Aziz Shamsuddin. Walaupun saya kata kat PM, “I don’t want to involve Tun Daim kerana Tun Daim wrote to me very nice letter, bersumpah dia tak involve, tak mahu jumpa pada diri saya pun – ok lah – I easy”. Sudah tu sudah! I easy, betul, tak betul – orang.
Kemudian, ada tape kata dia beri satu million. I marah dia, dia kata, “No” I tutup cerita. How do you justice the credibility macam itu ?

Melayu Perak said...

Macam mana you kata, I went around one night with wife Azmin, when only incident you nampak, you nampak dia turun di Bangsar Shopping Complex dan masuk motokar hitam. Conclusionnya, dia memang dok main dengan Anwar dan ada anak. That why, dia touch dengan anak.
Memang betul, anak Azmin itu panggil saya memang papa, “uncle papa“. Pasal apa tak tulis dalam tu, dia panggil Azizah, auntie mummy. Pasal apa ambil saya tentang papa aje. Oh ini pak dia, sebab apa dia panggil papa, yang bini aku dia panggil mummy dia tak habak ? Why ? Because that is a political connotection.
You ask him asked me. Who is Ummi ? Who is financing her ? How many time, dia jumpa tokoh-tokoh tertentu dalam Majlis Tertinggi ? Atau siapa yang bayar dia ? How did her involve with Rahim Thamby Chik ? Who paid all her bill ?
You want to be interested, no, you don’t interested. Why ? You nak conclude to finish of Anwar. Mana ada justice macam ni! Kalau betul, how do you feel ? You achive like that, the whole country know, you know how this attach to embrass.
You kata pasal I launch police report ? I launch police report kerana dalam buku itu (50 Dalil) bukan setakat seks, moral sexuality, bunuh orang, foreign agent.
Sebab William Cohen tu sambut permaidani merah, yang susah nak permaidani merah kita ke ? Takkan kita nak jual negeri kerana permaidani merah. Dia beri military honest yang dia beri.
Many of our colleague given the same award. Apa yang jadi isu sangat – cemburu apa ? What is PM with me, experience dengan award semua banyak yang dia dapat, context to me apa dia, why should be the issue ? You nak jadikan issue, budak-budak you cucuk, yang you nak timbul buat apa! I don’t think this issue.
Kalau kita based on Ummi, oh yes, you know I believe because we are making full conversation and anak dia panggil I bapak. Yes, anak Azmin yang nama Afifa memang panggil saya “uncle papa“. Memang betul and I love her like my daughter, what is belong that ?
Don’t proved that her my daughter. Now, suddenly maka dia suruh buat. Macam mana nak bukti ? Macam mana nak bukti ? Buat DNA test.
You just image, saya, Azizah, Azmin, Shamsidar… wife dia mesyuarat. Sebab AG kata, “I think you have to do it” dan IGP juga kata, “Yes, yes, you have to do it to clear the case what involve”
Tanya PM, “PM pun kata boleh jadi elok juga.” Aku kata, “Perdana Menteri pun suruh”.

Melayu Perak said...

Mai lawyer aku, Crus Dus kata, “Anwar, if you do it you are crazy, there is no legal basis, there is no question partility suit. You must not do it ever. Because once you do it, you actually admit ada saham saintifik untuk membolehkan (DNA) you diubah.” Tetapi saya kata, “Never mind the law, ini political”
Jadi, saya buat… tidak…tidak Azmin, wife dia (Shamsidar) dan anaknya. Buat apa ? DNA test.
Dan do you know ? Oleh kerana I dah tengok polis punya mainan macam ini, panggil orang ini.. dok paksa dan I ambil a few cases, other cases …. Ya Allah.. Azmin.. kalau hang nak buat jangan buat di Malaysia. Make sure you buat overseas. If they tamper the blod test, we are finish
So actually we did this, Azmin buat. Hari ini, dia buat di luar negeri dan balik, buat di sini. That what we do – okay. Buat DNA test… tapi lepas itu, dapat beberapa minggu tu, Low Heng Deng telefon saya, memang telefon saya ditape. Jadi polis dapat tape itu, inform PM, these conversation telephone lah. Jadi macam mana ?
What else do I do ? You kata I baik dengan wife Azmin, I am very close, dia bergaduh macam mana, dia banyak problem. But to suggest sampai macam ini, adalah big too much.
I kata kat PM, “Ya, atas kapal terbang main-main, merenyeh-renyeh memang adalah. I pun tak nak hipokrit lah. Merenyeh-renyeh … kopi hang sedaplah, comel hang ni, apa pakai, apa baju ni. Adalah sikit-sikit merenyeh… memang betul lah“.
Tetapi, suddenly I ni nak kata begitu begini… amboi… Saya tanya selama ini betul ke ?
And then Datuk Nalla bawa perempuan. Ini spot to sign, nama perempuan Hindu, Cina…
Masa IGP, Dato’ Norain Mai dan Yaakob, CIDP jumpa saya… once this girl jumpa dia describe bilik apartment Tivoli Vila itu lain, dia describe tapi almari tak ada. Dia kata ada almari, tapi almari sekarang ini tak ada, saya tak entertain. I buat tak dengar. Dia nak suruh saya komen. I didn’t comment.
Apa dia… one girl kata dia tidur, saya pakai wig and then kalau dengar cerita pasal report ini berpuluh-puluh perempuan. How do I get ? I don’t know ? How do I go ?
Mexican pun ada juga sebut dalam surat layang tadi. Saya ada dengar Mexican, Cina, Indian..tak tahu lagi mana-mana kaum. Kalahlah ada satu dua sahabat saya yang terkenal, kira kalahlah mengikut report ini.
How you fabric this ? Why it is the Prime Minister of the country to entertain this sort of fabrication ?

Melayu Perak said...

Oh..dia kata dia orang mengaku. Apa dia ? How do you established ? Where do I go ? How do I go ? Where were the police ? Where were the police escort ? Where were the police car ? How come the police didn’t know ?
It is possible as acting Prime Minister, I pergi mana-mana tanpa polis ? Is there a place I went without police punya car ada ? Dia escort mana I pergi, baik Bangsar, Tropicana, baik court where ada Police Officer or security officers. Yang itu, saya tak faham. Why ?
Pasal apa..bukan setakat itu… Dalam kenyataan ini saya bagi contoh bukan sahaja surat depa pengakuan. Mengikut kenyataan, PM kata, “Depa kata depa dipaksa.”
But I want to tell you, that both Ummi on her own record went to a lawyer dan make or statutory declaration with the commissioner of oath menafikan.
Then she came back, dia jumpa Azmin, dia cerita semua. Macam mana penglibatan Tun Daim, Rahim Thamby Chik, berapa duit dapat, berapa bayar hutang dia. Semua dia cerita.
Tun Daim kata nonsense, ok. Dia cerita, tapi.. that what the version.. dia pergi kat lawyer, dia nafi semua. Dia balik pulak dia tanya, it depend on which mood, which side or she was, Megat Junid kenal dia.
Dan kalau Megat boleh beritahu kat saya, dia terima kenyataan Ummi itu and valid and ada intergrity, I want hear from you.
He told me that she can’t be trusted, she get on changing her version. It depends on siapa tanya, sapa bayar dia, dia punya kereta.
Sekarang, dia setiausaha Datuk Megat. Now ..just to clarify ya.. Before I bring the letter to PM, I told you and then that letter was given [Ketika itu Megat Junid mencelah “You bagi.”]….Ya, petang itu you datang kat pejabat saya. So that is Ummi.
Surat penyokong bersumpah saya bagi kat PM, bukan surat dia, tulis kat saya. Yang tu, surat yang boleh dipaksa, yang saya tahu dia sign. Dia sign kepada saya surat. Dia kata, dia mengaku dia tuduhan itu…
Sebab PM ada, I bagi kat PM surat ditulis asal kat PM itu …you shouldn’t forget that letter, you passed to me the original copy. And then the original copy, you kata, “Read and destroy.”

Melayu Perak said...

The one circulated, itu lain, surat yang dia bagi kat PM dengan surat yang dia distribute kat umum dan masuk dalam 50 Dalil, itu lain.
Now, dia buat surat, 29 Ogos 1997 dan kemudian dia buat statutory declaration, depan pesuruhjaya sumpah pada 23 Jun 1998 at 2.05 pm. Depan lawyer, tak tau lawyer sapa… tetapi pesuruhjaya sumpah. I deny. I ever supply the letter, I deny
Then Azizan. Yang Azizan ini, berhenti kerja dengan saya in 1989 or 1990. Eight years back later, dia mai kat saya dia kata, “Kalau betul saya tuduh macam itu, saya murtad.”
Saya pun kata, “Pergi baliklah, saya tak mahu dengar” pasal orang Melayu kata semacam itu… ish..
Now, suddenly being very well to do.. dia ada kereta, dia ada berniaga besar di Melaka. I don’t know how dan sapa bayar. Why don’t you asked, a driver, now a leaving corporate player, very comfortable life, sapa bayar ? Sapa bagi yang ni semua ni ? A driver boleh jadi macam tu semua, why ?
Tapi dia tulis surat kat saya, 28 Ogos 1997. Tidak pernah menulis begitu, kerana fitnah, terpaksa menjelaskan di sini kerana nama saya dibabit untuk tujuan politik.
Tapi kata PM, ini mungkin dipaksa oleh polis. Now, I kata God is Great. On the 10th of August, dia went alone to see lawyer dan dia berjumpa lawyer, dia bagitahu bersumpah dia tak kenal penulis dan pencetak buku 50 Dalil. Bersumpah tidak terlibat. Dia bersumpah dia memang pergi ke ibu pejabat polis Bukit Aman untuk membantu siasatan polis.
Kemudian, buku itu dirujuk kepada saya yang berkaitan dengan saya. Saya berikrar dan bersumpah bahawa pandangan buku tersebut setakat mana ianya merujuk kepada saya adalah tidak benar sama sekali dan adalah berniat jahat.
When he went alone, nobody know, he went an established dan bersumpah. When you make a statutory declaration dengan pesuruhjaya sumpah, that is very incort. I can give that is a challenge because before I ada jadi witness before.
You might be happy, but that I am thinking. You nak embrassed, embrassed, you can use all the media everyday, repeat dua belas kali. Now, jadi macam mana ?
Dan dia kata, saya faham akuan bersumpah ini dan repeat sebarang prosiding kehakiman yang berkaitan dengan perkara buku tersebut kelak.
Now, dia buat ini, 10 Ogos 1998. The lap of that year, one year, he still went on now, I have the legal view, why I should have the DNA test.
And the rest, pasal perempuan banyak-banyak ini…You asked me, how there can be an acculturation against me because I know that is political ? I know cerita even homosexuality.
One political sciences lecturer came to my house last week. Masa tu saya dok maghrib di rumah. Dia kata, maghrib ni sembahyang hajat nak suruh PM mati. I kata ada, kat you, yang dok kata Tok Imam, tok guru, saya kata tak pernah sembahyang hajat macam tu. Nak sembahyang hajat macam itu, orang Cina.
And dia mai, dia kata, dia, former lecturer UKM political sciences. Saya kenal dia, memang dia terlibat buat survey on political attitude political study in Penang.
Polis panggil dia. Tanya dia, You kenal Anwar Ibrahim? Yes. Berapa kali jumpa dia? Ada dua tiga kali, pasal masa bagi report.
Ok, polis tanya tekan-tekan dia, We have a file against you, sebab you pernah melalui partner Diraja Iskandar pernah ambil mintak duit daripada Low and Co, and Anwar reported this case to police dan kita dah siasat.

Melayu Perak said...

Dia kata, Itu dah kes empat..lima tahun lalu… Dia kata, But you have a homosexual with Anwar ? No, I am a married man. Dia kata, If you don’t admit, we charge you yang lima tahun punya kes.
He came to my house, he said, Sir, you have to help me. They want to charged me. Tapi I kata, For what? Because I tak mahu cooporation dengan polis mengaku homosexual acted.
How do you whom this sort of case? You can produced people like that. You can produce a Hindu driver, I don’t know.
Yang I tahu, I ingat, I never go… ada version kata Datuk Nalla bawa seorang my security will never clear me moving the house… you no.
Even the tape… Hamzah… yang Sanusi dok main.. you dengar Sanusi… Hang kenai aku berpuluh tahun, hang dengar betul-betul suara aku atau dak?
Yang keduanya, saya nak tanya Sanusi, memang betul I tengah cakap dengan wife Hamzah.
Pernah aku suruh kangkang kat aku ? Pernah I kata, hang mai tidor dengan aku ? Pernah I buat apa ? I do not what… yang I tahu, Hamzah tu ada hutang RM 150 juta, marah kat I… tapi nak kata lajak sampai macam tu… too much.
And, how do I feel ? PM, Anwar that too many. Ya… mana tak boleh, if you get two or three people conspiring for the whole year, kerjanya tak ada apa, cari..cari..cari, and dok ya, boh! boh! boh! – sampai la ni.
RM 60 juta I should face 60 millions. I have to face OSA, I have to face all this cases in court and I tell you, memang betul Daim nasihat tiga minggu sudah… “Anwar, I think you better resign”
I kata, “You are very good, my great friend you are” Because dia kata, “Tak mahu embrass kan your family”
I take it, okay.
I told Azizah baru ni, I tak beritahu dia dulu. I kata, “Daim kata you know? Dia tak mahu embrass kan muka you.”
I told her I have got to go. Tapi macam mana lagi nak buat. So, I not perfect, probably I not good enough for you lah. But why must you get into these mass by this taking. You know, bagi polis their getting instructions, PM kata dia tak beri instructions, polis kata dia dapat instruction. PM pula kata probably perceptions, macam mana nak buat ni ?
AG pun macam tu. How do I feel ? Dan dia kata I pergi Tivoli Villa. I memang biasa pergi Tivolli Villa because my adik angkat yang tiga puluh tahun, itupun jadi isu sekarang ni…
I pergi dengan Azizah dua kali, Tivoli Villa, dia punya apartment dan other apartment I didn’t set foot pun. How do you accept that ? Tapi at least dia tuduh di Tivoli Villa, jadi dia silap sana… memang I pernah pergi.
Tetapi yang Flamengo, hotel Ampang, aku pijak kaki pun tak dak… tak boleh guna India ni… Anwar ada pergi, begitu begini, time sekian, ada perempuan mengaku macam ni. How do you expect it to be believe ?
Ohh a few days back, Deputy Prime Minister of the country and this how I am treated. And they go you know dia pusing berbelas-belas, dia repeat tiap kali..tiap kali repeat. I am not given kat itu… aku tak pernah pijak, macam mana kau nampak muka aku ni?
How.. betul… boleh jadi ada dua puluh, tiga puluh dokumen di rumah Nalla. I don’t know, yang I tahu, mula tak dak, kemudian kata appear, mai sebulan kemudian kata ada, macam mana I nak charge ?
Mungkin depa dok pi curi di office. Mungkin Nalla sendiri dok curi di office. How do I know, but why I must be charges ? Now ? I am number two in this country, I know better everything..you can’t, where can I decide all the decision… tapi pasal apa jadi macam ini?
Penjelasan Dr Mahathir Tentang Salah Laku Moral Anwar

Anonymous said...

Dia ni kerja kat u mana ? muka macam bodoh je.

Anonymous said...

memang prof baruaaaaaa!

Anonymous said...

teringat akan prof kangkung yang kata malaysia x pernah dijajah...

Anonymous said...

PROF TAHAP BINGAI. BILA DH TERLALU CERDIK SGT JADI MCM NIELH. LNSG XDAPAT BEZAKAN HAK OWG ISLAM. AZIZ BARI NIE ANAK HANJING MANER EK.....

Stranger said...

itu profesor haram jadah

kingnek said...

wei, prof ni macam cari pasal aje, yang aku rasa dia biadap bukan kat sultan, tapi kepada agama Islam, bukankah Allah SWT memilih Sultan Selangor untuk menjadi sebagai seorang yang menjaga agama mulia di Selangor? apa salahnya Sultan masuk campur, memang itu tanggungjawabnya! Prof ni biar betul, takkan lah bodoh sangat? entah2, dia pun sokong puak murtad kot?

Anonymous said...

maklumlah propesor...tentu lah pandai tak leh di ajor...bodoh tak leh ditegor !

Anonymous said...

Dari segi akedemik dia boleh la pro... maklumlah ada buku sbg panduan.. tapi bila bagi dia pengetahuan am yang hanya perlu guna common sense dia fail big time!

Perkara mudah difahami macam ni pun dia boleh bagi komen tahap kepala lutut..

Anonymous said...

aku geli betul la kau ada manusia yg gunakan title dr dan proff cuba nak memboddo kan org ramai...

apa yg dimaksudkan dgn selaras dgn ajaran agama islam...??

cuba proff kangkung ni jelaskan...

adakah dgn biarkan kristian dakwah pada anak aziz berey2 ni dan anak berey2 ni masuk kristian lepas tu baru kata sultan bertindak selaras dgn ajaran islam??

aku tak penahh jumpa manusia yg sebebal proff kangkung berey2 ni laa...

Anonymous said...

Masalah orang Melayu ialah tidak percayakan ikhtiar yang dilakukan oleh orang lain dalam konteks agama kerana dia percaya hanya dirinya saja yang mampu mengembangkan agama.

Dalam nada lebih khusus: apa orang lain buat tidak betul dan hanya tindak tanduk dia sorang saja yang betul. Sikap sebegiunilah membuatkan Melayu terus layu waima mereka yang bergelar pakar perlembagaan jua.

Tutor

Anonymous said...

melayu perak, benda 15 tahun lepas tu tak payah la cerita balik. dah basi. kasi penin jer. byk lagi isu terkini yg kita leh pkai utk serang pkr.

Anonymous said...

Seorang anak hanya akan tegur penjaganya kalau penjaganya buat kesilapan.

Kalau si anak tegur penjaga kerana girl fren tak suka akan penjaga berkenaan makanya biadab dan derhakalah si anak. Betulkan?

Tutor

Anonymous said...

Sisi lain Melayu ialah apologetik. Meskipun sudah bertaraf cendekiawan masih lagi apologetik dalam isu yang jelas tidak ada kategori menang-menang.

Melayu sebegini sanggup bertolak ansur dalam isu kritikal meskipun dengan berbuat demikian sama seperti mengaku kalah tetapi kerana tidak mahu pihak lawan berasa kecil hati, dia sanggup bertolak ansur memberi kemenangan percuma pada pihak lawan.

Makanya jangan hairan kalau Melayu tidak jadi juara glokal sebaliknya terus berbangga dengan status jaguh kampungannya itu.

Tutor

Anonymous said...

sultan bela jais..penegak tuk islam di selangor..sejahat aku pun boleh pikir tindakan sultan tu , n sokong sultan..

dia ckp gitu makna dia sokong murtad ke?woii barii..

x perlu ilmu tinggi ..
dua pilihan jek. bela itu or islam?

Anonymous said...

melayu perak...

dulu masa thn97, aku dok dengar dlm tape masa anwar bela diri dlm mesyuarat MT...

masa tu aku kerja kat jb...anak baru sorg...

masa tu markah simpati tinggi ke anwar....

dah lepas 15thn baru kita tau rupa2nya anwar klentong habisss masa mesyuarat MT ni...

nak slamatkan tengkokk....bebb

aku tak rasa kalau anwar mendiamkan diri adalah jalan yg terbaik buat anwar masa tu...

kalau anwar mendiamkan diri dah tentu saham dia akan terus naikk...

thanks to Allah SWT anwar melawan dan apa yg kita dpt hari ini adalah kebenaran setelah anwar melawan...

kalau anwar diamm ....mungkin sampai lobang kubur pun kita tak tau yg anwar ni bapak segala munafik atas mukabumi ini...

Anonymous said...

Aziz Bari tak layak menjadi pakar perlembagaan. kuasa sultan telah jelas termaktub mengikut Artikel 47 dan 48 Perlembagaan Persekutuan.
Mau bagi ekor pari kat belakang badan Aziz...baru tau... biaq berbekas dibadan. Celaka lagi bangsat..

Anonymous said...

anon 4.09pm..aziz nie prof kt UIA..jurusan undang2..konon paling tere la..siap ade column dlm sinar harian lg..nie sume kroni anwar mase anwar canselor kt uia la ni..

Anonymous said...

LA NI AKU NAK TAU...SAPA2 YG JUJUR NAK CERITA PERISTIWA PAS DISINGKIR DARI PARTI BARISAN NASIONAL PADA TAHUN 1977. JGN BERAT SEBELAH... CERITALAH DENGAN JUJUR DAN YAKIN KISAH TERSEBUT ADALAH BENAR... SEMOGA KEBENARAN PERISTIWA TERSEBUT TERPELIHARA OLEH ALLAH SWT. PERISTIWA TERSEBUT ADALAH TITIK ATAU SEJARAH HITAM PEPECAHAN UMAT MELAYU ISLAM.

TQ KPD KWN2 GAP.

Melayu Perak said...

anon 6.16 pm....

ramai yang tak tahu kisah sebenar mengapa anwar di pecat....

moga-moga pendedahan ini dapat membawa sinar dalam kegelapan...

nak tahu kisah terperinci baca kisah the doc in the house...mahathir

Anonymous said...

Oooiii..bila MB selangor nak minta maaf kepada org2 islam selangor..hahah..??? Tuntut abis2an yg MB selangor minta maaf secara terbuka kepada org islam atau letak jawatan... dasar penderhaka.. tak layak langsung jadi MB. Kamu ingat pandai sgt ka dia tu... ekonomi selangor bukannya makin baik... semakin teruk adalah... lagi2 lantik pulak penasihat ekonomi yg dipecat oleh Tun Mahathir sebab tak pandai mengurus ekonomi negara.. nampak sgt laa.. MB selangor bodoh... Klu dia pandai, dia tak lantik penasihat ekonomi.

Anonymous said...

melayu perak.

aku ada beli buku doc in the hse...

dah 3 bln beli, tapi baru bab 2...hehehe...

juhh lg nak smpai bab tu...

paritjawa said...

kurang ajar ni!!







'UMNO Untuk Semua'

Esperalzi said...

"Propesa" Aziz Bar-Bari ni memang pun pro-Pembangkang dalam sebarang jua keadaan, dalam sebarang jua iklim, dalam sebarang situasi.

Otaknya sangat lemah dan lembab sehingga dia sudah tidak mampu lagi membuat analisis yang seimbang. Semua analisisnya pro-Pembangkang tak kira samada Pembangkang betul atau salah. Semua analisisnya anti-BN tak kira samada BN betul atau salah..

Sekiarnya akhbar Utusan Malaysia sangat dibenci Pembangkang kerana dituduh membuta tuli menyebelahi UMNO/BN/Kerajaan, maka perangai "Propesa" ini tak ubah seperti perangai Utusan Malaysia juga.

"Propesa" yg langsung tak ada sifat profesor sejati ini, apatah lagi sifat penganalisis politik sejati, tidak boleh menerima apa saja kelemahan pihak Pembangkang dan tidak boleh menerima apa saja kebaikan pihak kerajaan.

Seorang Sultan bagi "propesa" ini hanya akan menjadi seorang Sultan yg baik jika tindak tanduk Sultan itu menguntungkan Pembangkang. Maka Sultan Selangor bagi "propesa" ini adalah seorang Sultan yg buruk krn pada pandangan org bodoh spt Aziz Bari-Bari ini, Sultan Selangor menyebelahi UMNO/BN..

"Propesa" Aziz Bari-Bari adalah manusia jenis Si Kitol yg amat merugikan bagsa Melayu dan umat Islam di Malaysia. UIA hanya membazirkan duit membayar gaji "propesa" bodoh ini yg langsung tak mendatangkan apa2 kebaikan kd universiti berkenaan, apa tah lagi kpd bangsa, agama dan negar...

Anonymous said...

GAP!

Aku tak nampak pun kata2 Aziz Bari ni memperlekehkan titah Sultan.

Yg aku nampak ialah kesilapan Aziz yg seolah-olah mengatakan Sultan memihak.

Aziz Bari patut bagitau pihak gereja bahawa M'sia tak sama dgn negara2 lain di sudut keistimewaan org2 Islam dari segi ugama & politik.

Anonymous said...

MUSANGKA..KO TU BINATANG..TU YG KO RASA MCM TU..BINATANG ADA OTAK TAPI TAK BLEH GUNA..ADA FAHAM

Anonymous said...

klau dah otak pembangkang!!! memang beri-beri!!!!! bahaya penyakit tuh!

Anonymous said...

Aziz Bari, A Samad Said dan MUSANGcelaKA sama je. Mereka ni pro pembangkang. Jadi cakap2 mereka langsong tak boleh pakai.

Anonymous said...

Akal ada
tapi sayang
ake tak ada.

Anonymous said...

Aziz Bari ni di katakan org sebagai pakar perlembagaan. Takpe la, kita terima saja!

Jadik, hujah beliau patut di baca disudut cara dia berfikir.

1. Titah Sultan jelas menghukum bahawa ada usaha2 pihak gereja nak selewengkan akidah umat Islam.

2. Bukti tak cukup utk pendakwaan.

Pd aku, DYM Sultan adalah lebih sesuai menegur kealpaan umat Islam sendiri. Khasnya badan2 berkuasa ugama Islam.

Terjadinya perkara ini bukannya berpunca dari pihak gereja. Ianya berpunca dari kelemahan pihak berkuasa Islam yg leka atas permasaalahan umat Islam itu sendiri.

Menyalahkan & menghukum pihak lain atas kesalahan kita sendiri, sebenarnya menampakkan kebebalan sikap kita sendiri.

INI MAKSUD AZIZ BARI yg kata titah ini tak ikut saluran Islam yg pecacai2 umnu patut PAHAM !!!

Anonymous said...

aziz bari nie kn prof kangkung al longkang.. aku meluat gila kat dia neh.. bercakap mcm dia ja yg pndai undang2 kt negara neh..

Anonymous said...

Aziz Babi !!!!!!

Anonymous said...

haha haha wk http://p2.freepicshare.com/m.php?8s3k2c4-Picture71.JPG

Anonymous said...

rofl lol ke http://p2.freepicshare.com/m.php?7b0q5p4-Picture00.JPG

rakab said...

Aziz bari penyapu burok ni memang memihak pada pembangkang sejak dulu lagi...

Dia jadi tukang balon bagi geng pakatan....

benci betul tengok muka dia ni...

Anonymous said...

haha lol dv http://p2.freepicshare.com/m.php?3a2d8m1-Picture08.JPG

Anonymous said...

Prof Haramjadah !!!

Anonymous said...

omfg lol nx http://p2.freepicshare.com/m.php?3f7x0t0-Picture33.JPG

rakab said...

Kalau nak tegur sultan , biar kena dengan caranya pak musang oooii..

Anonymous said...

'Akta Hasutan 1948 memperuntukan bahawa tidak menjadi kesalahan bagi seseorang mengkritik Raja-raja Melayu asalkan mereka tidak menuntut pemansuhan institusi raja itu, kata pakar perlembagaan, Prof Dr Abdul Aziz Bari.'

Betui, apa yg hg kata tu Aziz! Masaalahnya, yg hg kritik tu, bukannya batang tubuh Sultan sebagai makhluk atau individu! Sultan ni LAMBANG org2 Melayu Islam di negara ini. Jadik, hg dah kritik depa!

Maka, mengatakan TITAH ini memihak, bole dipersoalkan!!!

Tak gitu Aziz ???

Anonymous said...

titah sultan selangor tak ikut Islam, titah khalid, mat sabu, guan eng serta ronnie liu yg ikut Islam.

harap semua rakyat m'sia faham.

Anonymous said...

Sultan bkn ma'sum yg x bleh ditegur!

Bak kate2 hikmat org melayu. "raja yg adil raja disembah, raja yg zalim raja disanggah"

Dah lupe ke mase zmn sape jadi PM kuasa sultan byk dihapuskn sehingga kekebalannye dimansuhkn?

Takkan x belajar sejarah org2 umngok ni!

Anonymous said...

sultan tak maksum, yg maksum ialah nik aziz, mat sabu, anwar, hj hadi, guan eng, karpal singh serta akhbar harakah.

Anonymous said...

musang ungka !

Anonymous said...

Klu kata nak kritik atau nak tegoq Sultan ni ada caranya....

Macamana tuu..???

Kita pandang dia sebagai makhluk atau lambang ?

Habaq mai sat...!!!

Anonymous said...

kemusnahan yang hakiki datang dari dalam. dalam kes melayu, kemusnahan datang dari kalangan melayu itu sendiri, dalam kes agama, kemusnahan datang dari penganut yang mengaku islam itu sendiri.

aku dah rujuk segala jenis kamus kat dunia ni untuk mencari perkataan yang paling sesuai untuk gelaran orang yang buta hati, yang jelas2 menghina bangsa dan agama tapi semata2 taksub buta tuli sanggup membela musuh sendiri untuk menghancurkan bangsa dan agama sendiri.

banyak dah berlaku kejadian nak memurtadkan bangsa, nak memerkosakan istilah ALLAH, dan sebagainya, tapi MACAM MANA bangsa $@$@#@ (yang tak boleh digelarkan dengan perkataan terbaik sebab takde dalam kamus) ni cukup buta otak, buta akal, buta hati masih nak membela bangsa haram yang cukup jelas ada agenda nak menghancurkan kita?

buruk2 BN/UMNO pun kalau benda tak elok nak sanggah takpe, tapi kalau elok sokonglah. ni tak semua yang dibuat tak elok, sampai nak beri elaun pun komplen? pasai pa? senang je jawapan nya pasai kerajaan BN yg bagi. dah taksub dengan pemimpin politikus kalau disuruh terjun longkang pun terus buat, tapi kalau pemimpin ikhlas bagi emas dia tolak bulat2.

boleh tak carikan dalam kamus istilah untuk golongan bingai cam ni? aku tak jumpa lagi......

Anonymous said...

musang-ungka ni mmg kira setaraf dgn aziz babi laaa....

mmg pakar putrbelit....patutt laa puak2 pas kalau dah termasuk dlm tong taikkk susah nak keluor...

sbb ada org yg mcm musang-ungka yg pakar putar belitt.....

tapi utk bdak2 laaa....bdak2 mmg cepat kene pengaruhh, mcm dlm FB tranungnett...

aku nengokk alahaiii ...bdak2 beringuihh seme...

Anonymous said...

anon 9:19 - kau faham ke kekebalan yg mcmana yg nak dibuang drp sultan?

sultan selangor sbg ketua agama dan negeri tegur dlm bab nak jaga akidah umat Islam. Pgi duduk s'porelah, sana tak ada sultan.

Anonymous said...

anon 9.23 PM. Hahahahaha terbaek! diorang ni dlm kategori dewa2.. siap boleh letak colok depan frame gambar sekor2..

Anonymous said...

919,
'Bak kate2 hikmat org melayu. "raja yg adil raja disembah, raja yg zalim raja disanggah"'

Ini kata hikmat org2 melayu dulu yg nampak raja2 ni pd batang tubuh dia.

La ni, kata2 ni dah takleh pakai.

Kritik raja2 la ni, bermakna hg kritik diri hg sendiri..!!

Anonymous said...

musang,

aku tak nak kata kau bodoh w/pun kata2 kau nmpak smakin bodoh. Adakah sultan selangor telah berbuat zalim kpd rakyat sbb nak mempertahankan akidah umat Islam di negeri yg dia jd ketua agama?

Anonymous said...

musang,

apa kena mengena 'raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah' dgn sultan selangor yg berusaha mempertahankan akidah umat Islam di negerinya?

Anonymous said...

Apabila rakyat memandang Sultan ialah LAMBANG, maka segala titah yg dikeluarkan mestilah berdasarkan pd LAMBANG itu tadi.

Yakni titah RAKYAT! Mesti melambangkan pendirian rakyat! Jika titah tersebut dilihat hanya mewakili sebahagian,

maka ianya akan menimbulkan masaalah!

Bila sesuatu titah menimbulkan masaalah...ianya BUKAN TITAH RAKYAT !!!

Mmuuaahhhahahaha....!!!

Anonymous said...

anon 940,

TITAH SULTAN, TAK ADA KENA MENGENA DGN SOAL AKIDAH !!!

Anonymous said...

musang, memang sah kau setaraf mat sabu. suruh hasan ali letak jawatan

Anonymous said...

musang setaraf mat sabu - penulis skrip lucah.

Anonymous said...

titah ronnie liew yg mampu menyelamatkan akidah umat Islam di selangor.

Hasan ali, sila letak jawatan.

Anonymous said...

Hasan Ali telah membuat sesuatu yg songsang. Lain kali kalau nak periksa gereja, minta perkenan ronnie liu dulu.

Anonymous said...

Yg perlu di fahami ole suma pihak tentang titah Sultan itu ialah DYM bertitah bagi pihak org2 Islam! Perasaan org2 Islam dlm isu yg berbangkit.

DYM menegaskan secara tersirat betapa kegagalan pihak berkuasa Islam & org2 Islam sendiri yg menyebabkan perkara2 sebegini terjadi.

Malangnya ada pihak2 yg amik kesempatan menyalahkan pihak gereja dgn mensasarkan keuntungan politik. Di susuli dgn sikap BODO kerajaan negeri yg tergopoh gapah pi mintak maap dgn pihak gereja, sebelum dpt apa2 penjelasan terlebih dahulu.

Inilah kelemahan sebenar org2 Islam di negara ini yg patut di sedari.

Anonymous said...

Musang ko kritik Sultan sebab HALANG MURTAD ka? hang ni biar betul? halang murtad tu dah jadi kewajipan bg semua umat.. tak payahla hang nak spin cerita hal Sultan dia buat perkara betul.

Ingat raja kita raja berpelembagaan ada garis panduan atau batas2 tertentu bukan semua urusan raja boleh campurtangan.

kebanyakkan negara Islam yg stabil pun kerana raja nya contoh di Arab Saudi, UAE, Kuwait berbanding Mesir, Iraq ug sentiasa bergolak lagipun kegemilangan Islampun bermula dari raja2 yg bijaksana, pendek kata Islam mmg dah lama menerima sistem beraja.

Anonymous said...

Sultan brunei yg paling cool kerana berkuasa mengarah untuk brunei melaksanakan hukum jenayah Islam sambil memantapkan jenayah civil.

Daulat tuanku.. Meskipun patik bukan rakyat dibawah naungan tuanku, patik sebagai umat seagama menyokong tindakan tuanku meletakkan dasar2 Islam dalam pemeeintahan tuanku.

siti said...

Prof.kangkung..... tali barut komunis,pengkhianat bangsa....bangsat ini perlu diambil tindakan.Mamat ini jika hidup zaman kesultanan Melaka sudah lama kepalanya dipenggal.

Anonymous said...

musang,

sampai hati kau kata kerajaan negeri selangor BODO, maknanya org selangor dpt MB bodolah ya? maknanya penasihat ekonomi s'gor pun bodo jgklah ye? sbb org bodo shj yg ambik penasihat dr kalangan org bodo.

maknanya exco pas pun bodolah ya?
maknanya MP shsh alam pun bodolah ya?
...hehehehe...

Anonymous said...

anon 1006,
'Musang ko kritik Sultan sebab HALANG MURTAD ka? hang ni biar betul? halang murtad tu dah jadi kewajipan bg semua umat.. tak payahla hang nak spin cerita hal Sultan dia buat perkara betul'

HALLOO! Tahun bila punya mimpi hg bawak masuk nih !!!

Mmuuaahhhahahhaha....!!!

Anonymous said...

musang,

lebih baik kau tarik balik kata2 kau yg mengatakan bhw ini adalah kelemahan sebenar org Islam di m,sia. sebabnya...

kelemahan Islam adalah kelemahan PAS sbb hanya PAS yg Islam di m'sia.

Melayu Perak said...

musangka....

beras siam sekarang susah nak dapat.....

apa kata ko punya beras ganti beras siam....hi..hi..hi...

Anonymous said...

melayu perak,

kita bernasib baik, w/pun thai dilanda banjir, beras siam masih ada di sni sbb penasihat ekonomi s'gor ada hubungan kekeluargaan dgn mek2 siam.

itulah untungnya dpt pensihat yg selalu ke siam.

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, alo 9:19... zalimkah seorang Raja yg bertindak tegas utk memastikan kesucian agamanya??? Zalimkah seorang Raja yg bertindak pantas utk menyelamatkan melayu2 bangang yg murtad?? Zalimkah seorang Raja yg bertindak bijak mengikut lunas undang2 sekular negara utk menghalang kafirin kristian mencemar Kalimah Allah dalam gereja?? Walaupun isu Kalimah Allah telah selesai dimahkamah sekular, tapi tidak utk Mahkamah AKU!! Tapi apa2 pun, BERSATULAH!!! wahai org2 Muslim... para kafirin telah banyak menguji iman kita. Jangan sampai org2 mcm aziz anak lelaki bari ni keluar Islam baru kita tersedar dari lamunan yg kristian itu makin AMPUH di Tanah Melayu. BANGKITLAH... SEDARLAH... BERJUANGLAH... para MUSLIMIN.

Anonymous said...

sekarang rakyat m,sia patut sedar bhw tujuan anwar ke siam adalah utk memantau keadaan banjir di sana, lg pun PM siam yg baru pompuan. kalau PM siam lemas, sapa yg susah...anwar jugak yg susah.

Anonymous said...

Pd aku, pihak berkuasa ugama Islam lah yg patut dicerca & di hina, bukannya Aziz Bari..!

Biasa la Aziz woi! Klu setakat hg kritik majlis2 ugama tu, depa senyum je...

Tapi, bila hg spin kat Sultan, BARU DEPA MELAMBUNG!!!

Mmuuaahhhahahahahaha.....!!!

Amik contoh cerita ni.....

Bertahun-tahun aku komlen ada satu kedai mamak, di bina atas tanah reserve. Komplen tinggal komlen. Mamak tu still kat situ.

Tapi, bila satu hari aku terus jumpak DO.....

"Tuan! mamak tu kata, dia cucuk tuan 500hinggit tiap2 bulan! Pasai tu kedai dia tak bole diusik!"

Selang 2 hari lepas tuu....ranap depa sodok kedai mamak tuh!!

Klu nakkan anak dia, tackle mak dia dulu!

Hg memang pandai, Aziz!!!

Anonymous said...

Bakal menteri dalam negeri pakatan jahanam ni,.....

Anonymous said...

begitu jgk di s'gor, jgn jeles tgok khalid rapat dgn eli wong sbb sbg MB, khalid b/jwb trhadap kslamatn eli wong, kalau eli sakkit pening sapa yg susah? khalid jugak yg susah...

Anonymous said...

MP 1024,

Bini sulung aku keje kat BERNAS!

Tiap2 bulan beras siam ...FREE !!!

Mmuuaahhhahahaha....!!

Nak beras siam, takyah pi siam. Menikah je ngan staff BERNAS !!!

Mmuuaahhhahahaha....!!!

Anonymous said...

kalau aziz babi ni betul2 pakar, bukan temberang....

suruh dia pi debat dgn YB zul laaa...

sure cirittt si aziz babi nii....

Anonymous said...

MP 1024,

Klu betui le beras siam susah nak dpt la ni, bersedia le......

HARGA NAK NAIK......!!!!!

Anonymous said...

musang, hang bwk cerita lucu mlm ni. habis tu, bila kdai mamak tu kena roboh, mamak tu diam & buat2 bodoh mcm mat sabu jee, hehehehe.

cerita lucu kau boleh membuatkan mat sabu jatuh dari pokok bila dia membacanya.

Anonymous said...

nape ekkk org yg ada nama aziz ni perangai mcm babi, nik aziz dan aziz babi seolah2 ada persakmaan.

Anonymous said...

hebat musang ni .. kahwin ngan orang bernas dapat beras free lagi ..

huhu..

kalau aku bos kat bernas aku dah fire dah bini ko tu musang ..

bini ko tu manusia ke binatang gak ..

kah kah kah

cingpeng tak pernah kata bantah hudud ..

lawak semalan tak habis lagi .. hari ni apa pulak lawak dia agaknya nak baca jap komen-komennya ..

Anonymous said...

apalah bodoh musang, drp kawin dgn staff bernas, lebih baik kawin dgn mek siam terus, mek siam dpt, beras siam dpt, silap2 sami siam pun kau dapat peluk mcm nik aziz.

bukan sebarang manusia dpt peluk dan sanggup peluk sami siam.

Anonymous said...

BODOH KETANAH PUNYA ORANG..sah penyokong gereja ni, sebab mempertikaikan sultan untuk menyelamat kan akidah orang islam.

Anonymous said...

anon 1042,

Aku dgn geng2 aku cukup hangin dgn mamak tu. Hari2 kami makan kat kedai dia. Mamak ni suka berlagak. Kunun kenai ramai VIP! Yg paling kami marah ialah bila nak utang, dia tak bagi...! La ni dia bawak diri bukak kat off jln kpg pandan tuh! Dia tau ni suma kerja kami...!

mmuuaahhhahahaha...!!!

Anonymous said...

1044,

Suma staff bernas dpt free 2 kampit sebulan ! Union matter!

Anonymous said...

patut la harga beras naik rupanya ada bini musang kat bernas ..

tiap tiap bulan songlap beras ..

itu seorang kalau 1000 kerja kat bernas orang semua perangai macam macam bini musang .. apa amacam bai.


kah kah kah kah

rakab said...

Pak musang,

kalu hang nak lawan sultan, hang kena baring atas jalan!...tak caya tanya Nizar...

muahahahaaaaa....

Anonymous said...

musang,

sbb union matter nilah yg beras naik harga, kos beras kpd staff org lain yg tanggung, beras naik harga, mat sabu menyalak siang mlm, kerajaan jugak yg dipersalahkan.

ketua kau pegi siam bukan buat perjanjian dagang beras siam, pegi langgan mek siam.

Anonymous said...

rakab 1100,

Aku kenai taliban yg tidoq atas jln Bkt Chandan tuu. Senget banyak budak tuu!

Mmuuaahhhahahha...!!!

Anonymous said...

kah kah kah ..

bini songlap beras ..
lakinya pulak sokong cinpneg kata cinpeng tak pernah bantah hudud ..

kah kah kah

manusia gini ke kita nak degar katnyanya ..

hahahahaha

Anonymous said...

musang,

'budak' yg baring ats jln tu dah beruban atas bawah, hang nak kelentong sapa? mat sabu & mahfuz bolehlah kau kelentong.

Anonymous said...

OK LATU... JARANG TU MAKSUDNYA..SERIUS LA TU... SAPA SOKONG PEMBANGKANG SKRG NI MEMANG BANGANG LA....

BUKAN PASAL KERAJAAN BN BAIK MACAM MALAIKAT..TP MEMBAWA NAIK

1.PKR- Tak BERGUNA APA2 ..depa bukan pejuang bangsa

2. PAS - Mereka opurtunist besar... agama tune ikut selera...akidah kemana...hudud kemana

3. DAP - Ni lah musuh SEMUA PARTI !!! Baik cina melayu india... sebab dia komunis!!!! DAP jadi baik... sebab anwar, mat sabu dan pembenci komunis no.1 ..Nik Azi...menipu.. pengikut2 cium komunis bau wangi...podah la.. hipokrit...islam panggil munafik..

Anonymous said...

1105,

Beras free satu pasal. Tahun suda...bonus 5 bulan, increement 17% !!

Tan Sri Syed Mokhtar kasik plak sorang 1kg korma yg mahal tuh!!

Jgn dengki la woi......!

mmuuaahhhahahahha....!

Anonymous said...

hahahaha..

dah la songlap beras ,, dapat pulak kurma free..

huhuhu

hebat bini musang ..

hebat lagi musang kata cingpeng tak pernah bantah hudud ..

kah kah kah ..

Anonymous said...

anon 1109,

hati2 sikit kluar kenyataan, semalam prof. musang kata ideologi komunis 100 kali lebih baik drp ideologi penjajah.

oleh itu, sebaik mana ideologi kita di m'sia & mana2 dunia, tak akan sama dgn sejahat2 komunis.

cuma perlaksanaannya shj. Tapi musang ada idea yg baik utk merealisasikan ideologi komunis bertapak di m'sia. Dia guna mat sabu utk mencetuskannya...BAPAK KESEDARAN RAKYAT.

Anonymous said...

Realitinya org pas/pembangkang kat m'sia mcm musang nilah.

kalau ada kebaikan pd dia,anak bini dia, kroni dia, masuk poket dia, maka halallah ia, tapi kalau tak masuk & tak menguntungkan dia, maka haramlah iaa.

species inilah yg patut ditanam hidup2.

Anonymous said...

1117,

Ideologi terbaik & tiada tandingan ialah ISLAM.

Yg kedua terbaik, jika terpaksa, ialah...komunis!!

Paling buruk ialah kapitalis! yg sedang di amalkan di Msia la ni.

Tukang Komen said...

Musangka.
Islam bukan ideologi ianya adalah agama. Jangan cuba letakkan komunis yg terbaik selepas islam. Jangan cuba hampirkan persamaan ciptaan manusia(komunis) dengan agama Allah.
Dalam keseronokan menunjuk bakat jangan terlanjur bahasa. Kau telah keterlaluan so dont get carried away by your own ego. Beristighfarlah!

Anonymous said...

paling buruk ialah kapitalis spt di m'sia.

paling bengong ialah species musang sbb masih duduk dlm negara kapitalis.

paling gila babi ialah keluarga musang sbb masih tak pindah ke negara komunis sdgkan ia berpeluang berbuat demikian.

paling malang ialah anak bini musang sbb dpt bapak yg otak setaraf mat sabu spm gred 3.

Anonymous said...

'Kita tidak bole kembali ke zaman Rasulullah saw utk mencapai tamadun & kemajuan'
-Dr Mahathir Mohamad.

Kenyataan ini yg patut kita tentang & cela. Bukannya hujah Aziz Bari..!

Anonymous said...

Tukang Komen 1138,

Idealogi merupakan sistem kepercayaan yang menjadi asas kepada tingkah laku seseorang. Pada lazimnya ia merujuk kepada set kepercayaan yang menggerakkan suatu pergerakkan politik dan sosial.

Menurut Ensiklopedia Brittanica, ideologi dimaksudkan sebagai “salah satu item yang membentuk keperluan mental dan jasmani individu yang membentuk sesebuah masyarakat serta meliputi permasalahan politik, sosial, ekonomi dan perkara yang bersangkut paut dengan sejarah dan sosio-geografi manusia”.

Kamus Dewan Edisi Ketiga pula menafsirkan maksud ideologi adalah “fahaman (ajaran) yang dipakai atau dicita-citakan untuk dasar pemerintahan dan lain-lain tujuan”.

Berdasarkan petikan diatas, adakah melabelkan Islam jugak adalah satu ideologi itu, satu KESALAHAN ??

Anonymous said...

Bruneians shake hands by lightly touching the hands and then bringing the hand to the chest. Some people do not to shake hands with members of the opposite sex.


-In deference to the Muslim majority, alcohol is not sold in Brunei, but private consumption by non-Muslims is allowed. Non-Muslim tourists are allowed a generous duty-free allowance of 2 bottles of alcohol (wine, spirits, etc) and 12 cans of beer per entry, and may consume alcohol with sensible discretion in hotels and some restaurants.

Anonymous said...

musang ungkit kata2 dr M. dia dah bukan PM m'sia lg, zaman dr M telah berlalu.

musang...ini negara kapitalis, kau tak malu ke dduk dinegara kapitalis yg kau kata paling buruk brbanding komunis?

kalau aku jd hang, mlm ni jugak aku lari ke russia dgn anak bini.
beras siam & kurma yg bini kau bawa balik adalah beras dan kurma kapitalis. dr M kata gitu sbb ini negara kapitalis, ada faham?

snggup kau makan rezeki dr negara kapitalis sdgkan kau ada peluang jd komunis.

Tukang Komen said...

Betul apa yg Tun M kata. Kita tidak boleh kembali ke zaman Rasulullah SAW. Kecuali ada 'time machine'. Mana ada silap.
Zaman Rasulullah SAW baginda dikelilingi oleh para sahabat yg beriman dan setia. Tentera islam menempah syahid dimedan perang kerana Allah. DiMalaysia tok guru dijemput ke sempadan Thailand pun takut kena tembak. Najib lebih yakin maut itu ketentuan ALlah dan berani kesana. Mati kerana Allah bukan kerana kena tembak.

Dalam politik tanah air hari ini mana ada 'sahabat'. Kena sebat banyaklah.

Anonymous said...

1152,

Sebagai seorang MELAYU ISLAM di negara ini, kadang2 aku terasa macam aku ni, minoriti..!

Aku harap hg paham perasaan aku..!

Anonymous said...

Katkampong ambe ada citer kisah jemaah Pas di Kg Batu 6 KTganu gemar makang MUSANG..

Citernya pernah satu hari mereka keluar buru musang dgn Ust. Abu Bakar Chik Ajk Pas Pusat.

Ust kite nie suka bebenor makang daging musang. Ilmu makan daging musang nie dia temu masa belajor kat Mesir dulu. Ikut madzhab mana ambe tok tau lah tp kite org Syafi'ie HARAM makang daging musang.

Balik pasa Aziz Bari nie ambe ingat2 Ust Abu Bakar Chik memang berbulu dgn Prof. semasa Forum Kerajaan Perpaduang dulu sbb dia kondem Hj. Hadi

Jd skrng kite cari musang suruh gi kerekah kaki Prof tu... ek sangak

Musangka dok rok cetong... punai
sejempot

dok rok cetong = tak boleh diharap

Abu Tsa'labah

Anonymous said...

musang,

memang penganut komunis mcm kau adalah minoriti, buka shj di m'sia ttp juga di dunia.

di China, hanya sebahagian shj yg jd ahli Parti Komunis China, sbhg lagi bukan berfahaman komunis ttp trpaksa tunduk kpd pemerintah komunis. Komunis hnya dimonopoli oleh pemerintah shj.

dlm kita nak berhujah, jgn sampai terlanjur kata sbb nak menang, akidah bukan barang dagangan.

AKU HARAP KAU FAHAM.

Anonymous said...

kah kah kah ..

musang suruh orang faham perasaan dia tapi .. sendiri tak nak paham perasaan orang lain

hang paham aku, aku paham hang .. mudah kan ? saling faham memahami

ya, mmg aku tak pernah dengar cingpeng kata batah hudud..

kah kah kah ..

Anonymous said...

Tukang Komen 1153,

Rakyat bukan sebegitu BODO nak translatekan kata2 Mahathir macam yg hg buat!

Sapa yg begitu bangang nak balik zaman Nabi saw, secara fizikal macam tu!

Tgk apa yg Nabi tinggalkan. Baca khutbah terakhir beliau! Amik suma tu, buat panduan & ikutan!

Mahathir menidakkan keupayaan acuan Nabi saw utk mencetus kemajuan zaman skrg ni.

Anonymous said...

1205,

Berhujah kerana nak menang, akan buatkan kita kalah!

Anonymous said...

Ko memang kuat perasan dalam semua hal. Sampai terasa diri minoriti. Kah kah kah. Ko sorang je melayu jenis camni. Mereintih kunuunnn. Sape nak simpati ngan ko.

Melayu Perak said...

iklan bro.....

bukak nih kejap....

http://asyrafasnawi.com/2011/10/skirt-model-ini-terkoyak-semasa-show/

Anonymous said...

hahaha .. hang boleh ertikan seribu maksud apa yang mahathir kata ..

terpulanglah ..

dan hang tak pernah dengar cinpeng bantah hudud ..

cingpen tak pernah bantah pasal hudud

namun..

ideologi kominis juga tak pernah sebut pasal nak pasal perjuangan berlandaskan agama ..

jauh sekali menyebut hudud..

anda tafsir sendiri idea logik nya

kah kah kah

cinpeng tak pernah bantah hudud .

ayat yang paling lawak pernah ku dengar .. hehehe

Anonymous said...

Proffesor Jubog,
Khiakkk Ptuihhh...111

Anonymous said...

yang kalah jadi abu yang menang jadi arang .. lantak

heheheh

biarlah orang tengok aku kalah..

yang penting kominis tak pernah tolak hudud .. hehehe

Anonymous said...

1212,

Heran bebenor! Utusan yg cekap & fanatik tu pun tak pernah siar Chin Peng halang hudud!

Maknanye...betui le tuuu...!!

mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Berhujah kalau nak menang mesti ada fakta kukuuuh. Kalau bagi fakta kartun jawabnya kena baluuuun. Dalam hati tak sokong komunis tapi nak cuba bagi orang sakit hati sendiri punya hati bertambah sakiiiit. Musang serupa kartuuuun.

Anonymous said...

hahaha ..

sapa yang cakap salah .. :)

ada aku cakap yang cingpeng pernah kata cingpeng tolak hudud ..

hah?

yang cakap tolak hudud karpal singh ..

tapi ada yang masih kawan dengan dia .. siap peluk peluk siap sanggup mati nak pertahankan karpal singh

kah kah kah kah

Anonymous said...

Bukan saja chin peng tak halang huduuuud, Tun Sambathan pun tak cakap halang huduuud. Presiden Keneddy pun tak cakap halang huduuud.

Anonymous said...

1218,

Petua musang....

Berhujah kerana nak menang, akan buatkan kita kalah!

Utk tidak merasa kalah, jgn langsung terasakan diri kita sedang di balun..!!!

Mmuuaahhhahahahaha....!

Anonymous said...

Anon 12:16
Komuni bukan tolak huduuud dia tanam huduuud. DIa benci islaaaam. Ada fahaaaam?

Anonymous said...

Musangka,
Bila lu jawaaaaab. Itu tanda lu mengaku kena baluuuun.

Anonymous said...

Musang mana ada petuuuua. Musang ada kelentuuuuung.Spiiiiin.Putaaaar.Beliiiit.

Melayu Perak said...

musangka....

jangan apply reverse psychology....

teori negation....

forever in a state of denial....

Anonymous said...

Hidup pd zaman ini, TITAH Sultan bukan lah segala-galanya.

Sebab ianya dtg dari manusia or benda, maka, kena check dulu. Sapa penasihatnya, berpihak or tidak, berkepentingan or tidak!

Kecuali jika di sertakan dgn nas & hadis yg sahih! Wallahualam.

Anonymous said...

ya .. dan sebab tu pas berpihak pada DAP keran DAP adalah di pihak yang benar ...

kah kah kah kah ..

ternya dan sahih cinpeng tak pernah tolak hudud .. hehehe

Anonymous said...

MP 1233,

Mmuuaahhhahahahaha...!

Hg mengaji jugak bab2 ni noo...!

Anonymous said...

Musang sudah lariiiii. Dia hati banyak sediiih. Hari2 kena baluuuun
Kalau aku jadidia akupun lariiiii.

Melayu Perak said...

surah al-imran : ayat 71

[71]
Wahai Ahli Kitab! Mengapa kamu campur adukkan yang benar dengan yang salah, dan kamu pula menyembunyikan kebenaran padahal kamu mengetahuinya?

surah muhammad : ayat 3


[3]
Berlakunya yang demikian, kerana sesungguhnya orang-orang yang kafir menurut perkara yang salah, dan sesungguhnya orang-orang yang beriman menurut perkara yang benar dari Tuhan mereka. Demikianlah Allah menerangkan kepada umat manusia akan sifat dan akibat bawaan mereka masing-masing.

Anonymous said...

Musang kembaliiii. Ini malam tak meneteeeeek?

Anonymous said...

MP 1240,

Tak lengkap sesuatu nas or hadis tanpa huraian!

Tulong le huraikan...!!!

Pendekkan! Jika panjang....gerenti bulan depan baru aku nak baca!!!

Melayu Perak said...

self explanatory....

paham-pahamkan lah....

Melayu Perak said...

musangka....

ko baca tak bertrand russel melawan pandangan sigmund freud dan keluar teori negation....

kopral singh said...

musang mana ada raja!

kopral singh said...

ko x bau burit ke?....patut le..
musang tengah mengawan..

Anonymous said...

LAWAK TGH MALAM!

Kerajaan sebelum ini dilapor melantik FBC- Firma penerbitan TV dan Komunikasi Strategik Britain- untuk menerbitkan program TV berkaitan kerajaan Malaysia yang ditayangkan syarikat penyiaran antarabangsa seperti CNBC, CNN dan BBC.

BBC telah menggantung semua program FBC, syarikat produksi berpusat di London itu, kerana pembayaran yang dibuat kerajaan Malaysia menyalahi undang-undang Britain dan etika media.

RM83.88juta! Rakyat tau ka pasai nih! Klu tak tau.....

Barulah bole di katakan 'ini cerita lawak sebenar'!

Mmuuaahhhahahahaha...!

Anonymous said...

APA LA ADA DALAM OTAK PROF BANGKAI PAKATAN TAIK NIH.

Anonymous said...

kah kah kah ... oh dah dapat hujah baru patutla .. hilang dekat 10 minit ..

mmg lawak berita yang ko bawak tu ..

kah kah kah.. aku tumpang ketawa

Anonymous said...

MP 1256,

Woi MP! Aku ni SPM 3 ja...! Mana layak baca bab2 tuh!!!

Melayu Perak said...

tak salah bayar promosi malaysia...kos bayaran pengiklanan dan penyiaran....

Anonymous said...

103,

TQ !!!

Melayu Perak said...

tak salah bayar kos promosi malaysia.....

iklan dan kos penyiaran tuh....

Anonymous said...

MP 108,

Masaalahnya, masyarakat press antarabangsa kata salah!

Nak naikkan imej, last2 jadik makin teruk!!!

Melayu Perak said...

sedangkan iklan ubat kuat dalam haramkah tuh berbayar bukan free....

Anonymous said...

Woi Geng!

Time tidoq dah menjelma!

Assalamualaikum !!!

Melayu Perak said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

PAFA salah guna kuasa?

jejakazman said...

melayu perak.....sudahla....malaslaa nak baca posting anuwar tu....bagus komen bende lain je....dah tak minatla nak tau kes anuawr ni....

Anonymous said...

etua musang....

Berhujah kerana nak menang, akan buatkan kita kalah!

Utk tidak merasa kalah, jgn langsung terasakan diri kita sedang di balun..!!!

Mmuuaahhhahahahaha....!

October 13, 2011 12:26 AM

---------------------------------

Sapa balunn???????? Nak balun Musang??? Tonggeng baggi kat Anwar mungkin la kot kene balun....

Sedappp MAH.....

Anonymous said...

apa yg nk kau pertahankan dgnn raja2 kalau dah diorg sndri togak air kencing setan, kaki judi dan perasuah tegar..x usah la bermuka2 gap nk tunjuk mulia setia dgn sultan ke ape lancau..kepala buto.

To Live Again said...

Aku bengang betul la dgn penacaci angkat tai kafir laknatullah ni..X hbs2 guna words SERBU..Bila plak JAIS SERBU bangang???

Diaorg buat pemeriksaan ikut prosedure la bodo..Kalau ko pon dgr anak ko tetiba MENIKMATI MAKAN MALAM di gereja ko x rase ape2 ker bangang???

Kalau ko x rase ape2 mmg sah la iman ko dh diacbut oleh Allah..Nauzubillah..

To Live Again said...

woi anon bodo October 12, 2011 9:19 PM

Sape plak ckp Sultan x blh ditegur bangnag???

Tuanku sokong JAIS yg g periksa gereja yg menjemput umat Islam di dlmnya pon ko ckp raja yg ZALIM ker???Ko ni Islam ker Kafir??

Kalau ko la diberitahu oleh pihak berkuasa anak ko tgh sedap2 BERBUKA PUASA di gereja ape yg ko rase bangang??? X menitik ker air mata ko 2?? x ker ko rase nkg serang jer gereja celaka 2..Beristighfar la woi..Ingta Allah..Jgn la sbb bnci umno smpai hal Sultan dn kesucian Islam ko ko nk gadaikan..

Ko tau x kalu Tuanku x buat cm 2 nnti ape yg Baginda nk jwb di dpn Allah di mahsyar nnti?? Ker ko plak nk tlg tanggung dosa Sultan 2??Baginda dh diamanhkan oleh Allah untuk menjaga akidah umat Islam..Dan baginda sedg menjalankan amanah 2..Ape lg mslh ko ni baghallll!

Anonymous said...

malangnya sapa jadi student prof longkang ni..

Anonymous said...

ada anon October 12, 2011 11:26 PM kata ideology terbaik ialah islam, kedua islah komunis. <-- ni tanda2 orang IQ rendah. pasalpa? islam ialah agama, komunis tolak agama. simusang ni kata, kalau tak boleh ikut islam (ada agama), elok ikut komunis (tak ada agama). tanda2 hari kiamat memang dah dekat.............

Anonymous said...

INI LAGI SATU ORG MELAYU YG BERPELAJARAN TINGGI TAPI OTAK TAROK DIKEPALA BUTUH INI LAH JUGA ORG YG MEROSAKKAN BANGSA NYA SENDIRI DAN UGAMA NYA SENDIRI AZIZ KAMBING BIRI BIRI TAK USAH TUNJUK KITA ITU BERANI MELAWAN RAJA RAJA MELAYU HANYA YG TINGGAL BAGI ORG MELAYU ADA LAH RAJA RAJA MELAYU SAJA KALAU INI PUN NAK DI BUANG APA LAGI YG TINGGAL PADA ORG MELAYU INGAT WAHAI AZIZ KAMBING BIRI BIRI KAMU ITU ORG MELAYU JANGAN JATUHKAN MARUAH ORG MELAYU BANGSA LAIN TUNGGU NAK LENYAPKAN ORG MELAYU DI NEGARA INI KALAU KAMU NAK TUKAR BANGSA DAN AGAMA ITU LU PUNYA PASAL LAH INGAT AZIZ KAMBING BIRI BIRI NANTI ORG MAKAN KUT MULUT KAU MAKAN KAT HINDUNG.

Anonymous said...

..di sebabkan MB nya tak berapa bagus sultan terpaksa buat kerja MB..itulah isu nya

Anonymous said...

aziz bari tu ape? sejenis tapak sulaiman ke?

nota : "tapak sulaiman satu-satunya haiwan yg tidak mempunyuai otak"