Tuesday, October 4, 2011

USTAZ FATHUL BARI..CUBA DENGAR .

13 comments:

Anonymous said...

1st

Anonymous said...

jika ada kbenarn dlm vd ni..apa salah lps ni GAP dan blogger yg lain promote ckit kbenaran ttg hudud ni..spaya smua dpt manfaat..hati pun sng..jiwa x kacau..yg x paham boleh jd paham..blog antara medium tpnting utk smpkn sesuatu msj kpd masyarakat...tidak salah kita buat kerja untuk agama islam kita sendiri..smoga hidup bertambah berkat..harap smua pemimpin islam dapat bersatu hati,bersatu pndapat..umat tidak berpecah..kita islam bersaudara..ada lembut ada kerasnya..prinsip dan tujuan ttp sama..mahukan akhirat mdapat bahagia..syurga target bersama..wallahualam.

Anonymous said...

.


Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .



.

Anonymous said...

hudud nik aziz,,utk pilihanraya ,,bila nak pru bru sibuk hudud,,klu tak senyap je

fulisiakantora said...

Assalamualaikum, aku setuju 100% dgn hujah Ustaz Fathul Bari, hudud itu WAJIB dilaksanakan pemerintah MUSLIM!!! Perbincangan kearah melaksanakan hudud itu perlu disegerakan. Kenapa selama ini kita boleh menerima undang2 kufur atas alasan undang2 ini sesuai utk Tanah Melayu kerana ada minoriti kafir. Jika ini dijadikan hujah, Rakyat Muslim amerika boleh menuntut utk presiden mereka melaksanakan undang2 hudud dlm perlembagaan negara mereka kerana sesuai utk masyarakat minoriti. Tidakkah menurut hukum kafir sistem demokrasi yg MAJORITI itu banyak??? Tetapi kenapa MAJORITI menurut kehendak MINORITI?? Banyak yg kita kena terangkan kpd masyarakat 1mesia tentang perlaksanaan hudud. Bukan hudud sahaja yg patut kita tegakkan, seluruh sistem Islam itu WAJIB ditegakkan demi kemaslahatan masyarakat 1mesia tak kira Muslim mahupun kapir.

Anonymous said...

Sepatutnya kita mencari jalan dalam melaksanakannya, bukan mencari alasan untuk tidak melaksanakannya. pemerintah dan pembangkang sepatutnya duduk berbincang,ini tidak asyik bertelagah dan saling menuding jari siapa yang menjadi penghalang.
Hukum Allah bukan untuk di jaja kesana kemari tapi untuk dilaksanakan.

Anak ptg pauh

Anonymous said...

Salam GAP,

elok kiranya video ini dibawa ke pengetahuan pimpinan tertinggi negara.

SiPutih

Anonymous said...

mengapa tidak bermuzakarah sesama pemimpin Islam di negara ini? yang diajak berbincang pula puak2 kafir dan munafik. memang le pyah nak laksanakan..

whiteorange said...

Jawapan yang telah lama aku cari

kita perlu seribu ustaz fathul bari

Mael Hashim said...

1. Kalau PAS/UMNO percaya bahawa hudud itu membawa kebaikan, kenapa tak nak berjuang untuk laksanakan ? Kenapa PAS tak sanggup mati macam Almaunah ? Apakah Nik Aziz /Hadi fikir kalau dia mati syahid memperjuangkan hudud maka tak ada orang lain yang akan memperjuangkan hudud ? Apakah Nik Aziz /Hadi fikir kalau dia mati syahid memperjuangkan hudud maka matinya mereka adalah sia-sia ?

2. Sembahyang, naik haji dam sebagainya hanya disuruh keatas muslim sahaja tapi kenapa hudud nak dilaksanakan keatas bukan muslim juga ?

Anonymous said...

Keadilan Hudud perlu merangkumi semua MANUSIA...termasuk Islam dan Bukan Islam. Hukum Hudud adalah Hukum Allah kepada SEMUA MANUSIA. Bukan untuk Umat Islam sahaja.

Anonymous said...

mcm ni aku sokong GAP..sebarkan video tentang hukum hudud..bg rakyat islam paham tentang hudud..dan knp ia tak boleh laksanakan sekarang ni..btol kata ustaz tu..kene terangkan kpd masyarakat knp tak leh laksanakan..nnt masyarakat anggap anti hudud..teruskan usaha menegakkan hukum ALLAH wahai GAP..

lazir ron said...

Penglaksanaan Hudud xakan tercapai selagi Islam dan Melayu xbersatu...