Thursday, December 1, 2011

AUDIT SYABAS : APA KEPUTUSAN ?

kalid gagap telah umumkan sesuatu pada 2 november 2011.

kata kalid kerajaan negeri selangor telah melantik 2 firma perakaunan untuk mejalankan kajian terperinci ke atas akaun dan operasi syarikat syabas.

isu audit ini menjadi bahan modal politik kalid apabila kedengaran selangor dan lembah klang bakal mengalami krisis kekurangan bekalan air bersih pada tahun 2014.

semuanya gara-gara persengketaan antara syabas dan kerajaan selangor. 2 entiti ini berperang, yang menjadi mangsa adalah rakyat.

kalid, apa outcome dan jawapan daripada cadangan audit yang kau maksudkan itu ?

persengketaan syabas dan kerajaan selangor ni langsung tak bawak manafaat kepada rakyat.

masa tinggal lagi setahun sebelum krisis air dijangka berlaku.

amaran kami, lebih baik 2 pihak bertelagah ini menghentikan perbalahan. 

sejak 2 minggu ini, banyak email dan dokumen mengenai 'krisis ini' sudah sampai ke tangan kami.

sebagai blogers yang lebih mementingkan HAK RAKYAT, kami tak peduli siapa kamu. 

syabas dan pakatan diminta untuk selesaikan segera kemelut ini, atau satu persatu dokumen panas keluar !




23 comments:

Anonymous said...

khalid gagap tunggu dato rozali bawak 4 beg penuh duit, baru dia senyap dari hentam syabas. paham sangat perangai org politik nihh.

Anonymous said...

kenapa khalid tak mo audit kilang calsberg di batu 3 tu???? adakah kilang tu ikut peraturan?? pegi daaa. munafikk.

Anonymous said...

dlm khalid nak audit syabas kunun utk kebaikan rakyat, kedai rakyat slgor di batu 3 kene robohkan. kedai makan yg dah duduk situ 20thn tak usik siapa2 pun dirobohkan. dimana penduduk batu 3 nak pekene yom yam malam2??? boleh dtg romah khalid?? huhu...

Anonymous said...

Jom baca artikel ni kpd sesiapa lg yg x baca.bru anda tahu siapa sebenarnya PAS.diharap GAP dpt postkan artikel ni dan semoga akn lebih ramai lg yg akn sedar akan hakikat ini.

http://armandpju.blogspot.com/2011/11/pengakuan-bekas-kader-pas-kenapa-kami.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ArmandAzhaGerakanSuaraAnakMuda1malaysia+%28ARMAND+AZHA+GERAKAN+SUARA+ANAK+MUDA+1MALAYSIA%29

Anonymous said...

http://armandpju.blogspot.com/2011/11/pengakuan-bekas-kader-pas-kenapa-kami.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+ArmandAzhaGerakanSuaraAnakMuda1malaysia+%28ARMAND+AZHA+GERAKAN+SUARA+ANAK+MUDA+1MALAYSIA%29

Anonymous said...

Ini artikel yg bernas... mereka (kerajaan negeri + Syabas) kena ddk semeja untuk selesaikan issue ni.. harap jgn salah seorg protes angkat kerusi meja sudahlah seperti yg berlaku dlm dewan parlimen tempoh ari.. huh

Not aku bukan penyokong UMNO BN..
Tapi aku suke bace blog ni.. mane yg ada info yg membawa kebaikan kedua2 belah pihak jer la... yg buruk2 aku tak bace la.. sbb berat sebelah...

Anonymous said...

Minta laluan,
Rasa nye isu syabas dan kerajaan PR boleh selesaia jika sama-sama garu belakang antara satu sma lain.

Mungkin juga kes ini boleh dianggap selesai jika ada pihak yang sudi menggaru menggunakan RM untuk menyelesaikan masaalah pihak yang nak digaru. kerana punasihat kerajaan yang bernilai RM1 tidak memberikan nasihat yang baik untuk menjana ekonomi ..

Apa macam ? politik macam macam boleh jadi.. asalkan 2 pihak sama untung sama rugi .. yang pasti rakyat ??? bercakaran antara 2 puak dan parti.

Anonymous said...

Puak-puak PR sure akan spin berita di bawah..Check mate PR! Sayonara PKR...parti retak seribu...

NFC: Polis sahkan tiada unsur pecah amanah, seleweng

KUALA LUMPUR 1 Dis. - Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengesahkan siasatan terhadap kes Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan pembelian kondominium mewah di One Menerung, Bangsar di sini, yang dikaitkan dengan keluarga seorang Menteri Kabinet tidak mempunyai unsur pecah amanah dan penyelewengan.

Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar berkata, setakat ini, pihaknya telah merakam percakapan 74 individu termasuk suami kepada Menteri Kabinet berkenaan.

Beliau berkata, pihaknya bagaimanapun masih belum memanggil Menteri Kabinet terbabit bagi membantu siasatan kes tersebut.

“Tetapi jika ada keperluan (memanggil beliau) dalam siasatan, maka kita akan panggil nanti,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Anonymous said...

CEPAT BONAR POLIS SIASAT YE!!!!!!
TUP2 DAH KELUAR STETMENT TAK ADA BERLAKU PENYELEWENGAN...KALAU SHAHRIZAT CKAP PINJAM RM50 JE...POLIS PUN CKAP BETUL..KALAU SHAHRIZAT CKAP ADA 2 JUTA LEMBU KAT FEETLOT..POLIS KATA BETUL..KALAU SHAHRIZAT KATA TAK PERNAH BELI KONDO..TANAH KAT PUTRA JAYA..MERCEDES CLC 350 CGI BERHARGA RM534,622 PUN POLIS KATA TAK BETUL..TAK APA..KITA FAHAM..POLIS PUN NAK CARI MAKAN JUGA..

Anonymous said...

Anos 3:25,

eleh puak karat hijau baru bukak kedai nasi kerapu pun pakai Mers jugak. makanya apa isunya kalau sebuah syarikat besar pakai Mers?

Anonymous said...

Anon 325

Tengah tension la tu... kesian..

Anonymous said...

Khalid,

sudahlah para pencacai ramai yang berotak lembu, takkanlah audit pun lembab macam lembu bunting berjalan?

Apa ni, bila nak siap?

Anonymous said...

anon 3:25..aku dah agak dah... standard jawapan pencacai najis babi DAPIGsial ni..kes ketua penyondol belakang tu apa komen ngko plak??

Anonymous said...

Perang mulut antara dua pihak ini tidak akan selesai selagi PR berada di Selangor.

Isu berada pada kedudukan mati kerana Syabas bukan ada kaitan dengan PR. Noktah.

Sangkaan para komentar yang di atas iaitu semua ini berpunca dari fulus mania (wang tak masyukk) memang banyak kebenarannya.

Biasalah Tu!

Anonymous said...

PBAPP meskipun milik rakyat PP tetapi dalam konteks perjalanannya, ia dijalankan seperti "mak dan pak" yang punya.

Bukankah ini yang tiada di Selangor?

Bayangkan kalau syarikat bekalan air dapat memberikan nilai tambahan seumpama PBAPP kepada para pencacai dan para kroni PR di Selangor...fuh ramai yang akan sarung jersi PR, Beb!

Nampakkan Agenda lebih Besar ini?

hik hik hik

Anonymous said...

anom 3.46

mmm







mmmm





mmuuuu



mmmuuuaaaahahahahahahhaaha.....







ko ni baru minum todi yang bapak ko peram seminggu lepas ke?



mana ada nasi kerapu......


nasi kerabu ada la...


mentang2 la dapat minum todi.....


ceh!!!!! action la tu....biasa la bapa borek...anak tik..tik..tik..tik..

Anonymous said...

Anon 3.25

Aku baru jer umpan atikel tue..ko dah melatah..kesian tengok minda plus perangai penyokong2 tegar PR...aku dah agak dah minda kolot penyokong2 tegar PR....

Negara huru-hura, waktu tue ko juga nak mintak tolong polis..polis...polis...bai 74 saksi polis siasat..bukan seorang bai...ko tak puas hati..ko reti ke baca Laporan Ketua Audit Negara..atau ko tak baca langsung bai...

-anak melayu Perak-

Anonymous said...

Anon 4.10

Ko takde benda lain nak berhujah ke? Sampai tetaip salah pun ko tibai..dangkal sungguh penyokong PR...kitaorang nak tengok point2 ko..ko belasah word kerabu, kerapu..apa bro...macam budak kecik darjah 1 baru belajar mengeja, mengira..teruk sungguh otak penyokong tegar PR...ilmu takde nak juga cari glamer di sini...

rakab said...

Naik basikal naik kereta,
penyokong pkr memang celaka !

kehkehkeh..

Kayu pagar di pasang kawat,
beli papan di kedai nyonya,
Mat Sabu di tangkap khalwat,
dengan Normah isteri kawannya.

Haa, amacam..? ada lagi..

Beramai-ramai bermain mahjung,
duduk bersama keliling meja,
hayat pkr dah sampai penghujung,
hanya tinggal nak talkinkan saja.

heheheheee..

Anonymous said...

AIR? APA ADAHAL.. TAK PAYAH SUSAH2 BRO LEPAS PRU13 DAH TENTU2 SELANGOR BN PEGANG HUHU.. NAK HARAP PgayR 2014 ALAMATNYA AKU GALI PERIGI LAA......
AISH NI TAK BEST NI......

Anonymous said...

saya percaya adanya UNSUR MINTA FULUS oleh kerajaan selangor dgn syabas... dan mungkin syabas menentang keras. jika benar SYABAS BERPEGANG KEPADA PRINSIP TELUS... sila jgn ambil... kami rakyat boleh tukar kerajaan selangor skrg. mungkin rakyat akan merana, tp bg rakyat yg benci rasuah merana kerana kebenaran lebih baik dari seronok joli katak disebabkan makan suap... satu negeri tak berkat nanti... mahu ke?

Anonymous said...

rakyat akan lebih merana bila umno amik alih selangor, tariff air akan naik, semua jln akan ditolkan...

Melayu Perak said...

Kalau Lagu Ini , Ramai Yang Setuju!!
ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

MEMANG inilah yang di tunggu-tunggu oleh ramai ahli-ahli Umno. Dah tiba masanya, Tun Mahathir dan Pak Lah, kedua-duanya mantan Perdana Menteri, duduk semeja dan berdamai. Buang yang keruh ambil yang jernih. Yang sudah tu sudah lah. IBM setuju bebeno. Inilah mmasanya kita buktikan bahawa orang-orang Umno memang pejuang tulin. Tolak mementingkan diri, dahulukan parti dari kepentingan peribadi.

Walaupun satu ketika bergaduh, berbeza pendapat, akhirnya.....demi masa depan parti, orang-orang Melayu, khususnya ahli-ahli Umno, akhirnya kita bercantum kembali.

Seperti Tun dan Pak Lah, walaupun dahulu hubungan mereka rengang, kali ini elok beno le mereka berdamai. IBM yakin, kalau DS Najib jadi orang tengah, Insyallah berdamailah mereka demi untuk Parti Umno, Parti yang kita kasehi. HIDUP UMNO!! HIDUP MELAYU!! - IBM


INI CERITA LAMA, DAH LAMA DAH.....



Umno digesa bawa Dr M dan Pak Lah duduk semeja
Jimadie Shah Othman
5:49PM Dis 1, 2011
Umno digesa membawa dua bekas perdana menteri - Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi - duduk semeja bagi memastikan parti itu lebih kuat pada masa depan.

"Duduk baik-baik. Barulah kita dapat mencapai kemenangan dan beri kredit pada pemimpin kita Datuk Seri Najib (Razak)," kata wakil Wilayah Persekutuan Datuk Syed Ali Syed Abbas Alhabshee.

Syed Ali membangkitkan isu itu ekoran pilihan raya umum yang dijangka tidak lama lagi dalam keadaan Umno yang "paling getir".

Hubungan kedua-dua bekas presiden Umno itu dilihat 'dingin', bermula sejak Dr Mahathir mula mengkritik kepimpinan Abdullah (kiri) - pengganti yang dinamakan sendiri itu.

Malah, beberapa hari lalu sebelum menjelang perhimpunan agung Umno hari ini, Dr Mahathir (kanan) dilaporkan masih mengkritik kepimpinan Abdullah yang didakwa menyebabkan Umno rosak dan sukar dipulihkan Najib.

Ketika membahaskan ucapan dasar presiden hari ini, Syed Ali juga menyuarakan kebimbangan akan wujudnya sabotaj dari dalam yang didakwanya sudah mula berlaku.

"Dalam taklimat presiden sebelum ini, Datuk Seri Najib tak umum negeri mana yang ada bahagian terima peruntukan tapi tak turun (kepada anggota).

"(Peruntukan itu) disimpannya untuk bertanding pemilihan ketua bahagian. Minta ibu pejabat ambil tindakan. Sudah banyak laporan," katanya.

Justeru, beliau mencadangkan lembaga disiplin parti itu diaktifkan semula. Ini juga, tambahnya, bagi mengelakkan sabotaj sebegitu berpanjangan dalam pilihan raya umum depan.

Menyentuh prospek Umno di Wilayah Persekutuan, ketua bahagian Cheras itu mensasarkan menambah penguasaan daripada tiga kepada tujuh kerusi parlimen.

Sementara itu, perwakilan Kedah Datuk Mukhriz Mahathir menyelar pembangkang yang menggunakan pelbagai label negatif kepada Umno, antaranya korup, nepotisme dan berhaluan tertentu.

"Ini seolah-olah sudah jadi hakcipta terpelihara mereka," katanya sambil menyalahkan ketua pembangkang.

"(Datuk Seri) Anwar Ibrahim sebenarnya mahu mencetuskan bibit-bibit revolusi seakan-akan Arab Spring... Malaysia Spring.

"Sebab itu demonstrasi jalanan digunakan dengan sokongan terancang media Barat dengan menunjukkan imej buruk Malaysia."

Menyentuh pentadbiran PAS di Kedah, anggota parlimen Jerlun itu menyifatkannya sebagai "kemereh", mengikut loghat Utara.

Selepas timbalan pengerusi tetap mencelah tidak faham, Mukriz berkata:

"Kemereh ini lebih teruk daripada 'koman'... Pendek akal... Tangkap ikan keli pun tak reti," sindirnya disambut senyum kambing sebahagian perwakilan.