Monday, December 26, 2011

CINA TERUS KAYA DI MALAYSIA !

contoh bukan melayu juga bertuah.
macam macam.

disebalik serangan dan ketidakpuasan sebahagian orang cina tentang pembahagian projek dan pemberian galakan insentif kepada bumiputra, rupanya di belakang tabir mereka lah player yang berjaya mencorakkan aksi puppet kepada orang melayu.

puppet master yang selama ini mereka lakukan dengan begitu licik.

dulu tersebut kisah seorang anak bukan bumi yang mengugut untuk menarik keluar pusat pentadbiran syarikatnya ke jakarta kalau dia terus diasak untuk membayar hutang.

cerita itu senyap dan kemudiannya gempar dengan penganugerahan syarikat pesaing kepada mangkok hayun ni. 

inilah antara tatacara bukan bumi menjadi puppet master projek besar di malaysia.

samada cara ugut,kow tim itu merupakan flow yang biasa kedapatan dan kelihatan.

yang dah kaya makin menunjuk lagak. tugas blogers menuntut penjelasan dan kenyataan. jangan disalah anggap penceritaan ini adalah mahu mengaibkan.

dasar langit terbuka dan ketelusan dituntut. kami mendengar cerita. mengenai satu sistem yang baru diperkenalkan di malaysia beberapa bulan yang lalu.

ia menimbulkan kesulitan kerana kabarnya sistem itu belum diuji sepenuhnya. malah orang dibelakang tabir juga dipersoalkan kredibiliti nya.

cerita ini baru bermula. insyaallah ia akan disambung lagi. kerajaan yang hebat akan senantiasa mendengar dan menilai kritikan.

39 comments:

Anonymous said...

dedahkan supaya orang pas sedar diri

Anonymous said...

Bolehkah orang2 PAS sedar diri? sedangkan yang empunya tubuh badan dah dedah hingga tiada seurat benang dibadan pun mereka terus menapikan nya, yang bodo piang tu tak kata le, tapi yang hak pandai2 (konon) pun kerin2 dok napi situ le.

Sesungguhnya puak2 PAS tak akan sedar diri sampai bila2 pecaya le...!

Anonymous said...

Kenyataan Datuk Seri Shahrizat Jalil yang mempersoal 'siapakah pemimpin Umno yang tiada masalah', seperti mendedahkan ramai pemimpin Umno terbabit dengan skandal salah guna kuasa.

Shahrizat selaku Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang terpalit dengan skandal projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) mengeluarkan kenyataan itu sebagai mengulas tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) yang memulakan siasatan terhadap kes itu baru-baru ini.

Bagi Dewan Pemuda PAS Pusat, kenyataan spontan yang keluar dari mulut Shahrizat yang juga ketua wanita Umno itu seperti menyindir semua pemimpin Umno agar tidak berlagak bersih dari masalah

Anonymous said...

melihat keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang menjatuhkan hukuman penjara 12 bulan ke atas Dr Khir Toyo atas tuduhan rasuah membuktikan telahan rakyat selama ini bahawa benarlah beliau terlibat dengan rasuah semasa menjadi Menteri Besar Selangor.

AnaQarbana said...

Anon 7:11....begitulah perangai orang UMNO....sebab itulah sejak akhir-akhir ini UMNO berkecamuk...UMNO hampir tumpas dalam PRU ke-12 lalu....kalau dia ada masalah...dia akan dedah masalah orang lain supaya dia puas hati...begitulah juga, kalau dia tak di calon sebaga calon dalam PRU...dia akan sabotaj rakannya yang di pilih...janji puas hati, kalah tak apa....

Anonymous said...

nk wat camne melayu bodoh..ade bangse berpecah belah..tuduh menuduh...pastu salah kan sebelah pihak saja.org melayu mmg bodoh..pertahankn bangse bukan main lagi tapi otak sume duk kat lutut..sikit aku x bangge jadi org melayu

Anonymous said...

Cina Cina babi ni semua dari keturunan hamba & kuli batak Omputih. Keterunan tak cukup makan & amat tertindas. Bila Omputih bawa kat Malaya nasib bertukar ... skrg hidup kaya raya dan tak sedar diri ... kapiaq mana sedar dari sama cam Melayu Kimak PKR & PAS.

mamu tanjung said...

mamu tengok puak puak pencacai amno yg masuk komen sini bodoh bodoh belaka........
cina yg kaya tuh amno karat biru laa punya keroja.....54 tahun pegang pusat.....melayu masih bangsat dlm ekonomi....konon buat deb.....sasar 30%...kah kah kah...
patutnya amno sasar 60%....baru keroja buat lebih hebat sikit.....nie tidak bila amno bela cukong...serah mcm mcm kat cukong nak salah PAS pulak......bodoh punya pencacai....otak udang......kah kah kah

Anonymous said...

PAS memang sial, bodoh tak boleh diajar. Apa yang depa tau, Timbalan Presiden pun si Mat Sabu, geli bulu kotek aku di buatnya. tak habis habis salah kan UMNO, tak tau buat perubahan sendiri, nak memimpin pun tak berkemampuan terpaksalah bergantung nasib dgn Peliwat & Kafir Harbi. Sial betul PAS ni tak boleh fikir ke? Otak lembu. Elok gambar bulan tukar kpd gambar kepala lembu.

Anonymous said...

Umno dan perintah 54 tahun, banyak kemajuan telah di buat. Tak roboh madrasah pun untuk pembangunan.
Ni baru perintah 3 tahun dan mula nak roboh madrasah untuk pembangunan. Kalau perintah 5 tahun nanti roboh pula Mesjid Zahir untuk pembangunan
Itulah pemerintahan cara isle pas.Rakan DAPIG mesti dijaga untuk tunjukkan persepakatan.

Anonymous said...

Memang lembu PAS ni, bukan lembu biasa tapi lembu kuli batak kena tarik dgn Anwar & DAP, tak ada maruah, bodoh tahap maximum. Hassan Ali punya komen pun tak boleh terima, salahkan UMNO jugak. UMNO tu hebat sangat agaknya. PAS tak ada hala tuju, ulama dah jadi ular dalam semak mengakirkan diri sendiri. Tak akal betul kaum PAS ni. Gila babi punya mental.

Anonymous said...

PAS PERINTAH KELANTE APA YG DAPAT DIBANGGAKAN? NAK CERITEKAN SEGALA TEMBERANG DAN KELEMAHAN KERAJAAN PAS DI KELANTE MEMANG PANJANG ... TAK USAH CERITE BEB.

TAPI INIKAN PULA NAK PERINTOH SATU MSIA. NAK AMBIL PUTRAJAYA. AGAKNYA TONGGENG-LONGGENGLAH DAN ORAG KAPIQ MAKIN KAYO-RAYO DAN ORANG MELAYU MAKIN JADI MISKIN HINA DAN PAPA KEDANA.

UGAMA ISLAM BOLE DIPERMAIN MACAM BOLA. BINA LAGI GEREJA, KUIL DAN PATUNG2 BESOR BERSAIZ 'ULTRAMAN'. MSIA NEGARO ISLAM, TAPI LAU PR PERINTAH, JUMLAH GEREJA DAN TOA PE KONG DAN PATUNG2 BUDDHA TENTU AKAN LEBIH BANYAK DARI MESJID. SOKONG PR SOKONG MURTAD SOKONG SEK BEBAS.

Anonymous said...

yang penting sedar diri. kalau ubah kerajaan sama saja, bela china. sokong melayu bersatu. kalau negara ini kita saja yang ada, mungkin kita jauh lebih maju. inggeris mendidik melayu supaya sisihkan diri dari ekonomi . mungkin pemerintah dahulu ada kesilapannya, percayalah yang silap bukan parti, yang silap ialah orang. dalam setiap parti ada yang baik dan jujur, tapi bukan anwar ibrahim! inilah spesis orang yang bila kedapatan bersalah, jari telunjuknya akan menuding pada orang lain, adakah syarizat juga begitu? saya tak mau rasis namun mamak penang adalah selfish. zaman 50han pelbagai kritik melayu terhadap depa ni, mereka digelar.......DKK

Anonymous said...

PAS memang bodoh dari dulu, sekarang & bila bila jika tak nak berubah. BN kalah banyak bukan sebab PAS bagus sebab rakyat (terutama Melayu atas pagar) dah swing kerana marah kat BN bukan PAS atau PKR atau DAP bagus sangat! Ada faham tak? Bila rakyat/pengundi buat komen semua dia cop orang UMNO. Lebih parah lagi orang PAS sendiri komen pun dia anggap agen UMNO. Oxygen kurang sampai kat otak agak orang PAS ni. Kenapa begitu bodoh sebab N Ajis & Hadi & dunggu dunggu PAS kena racun dengan Datuk Setan Anak Iblis (DSAI).

Tun Teja said...

The Chinese sucks all the wealth that they can collect and bank their wealth in foreign countries. Same as the Chinese Indonesians who ran to Singapore and keep their money here. Also anwar. Just wait and see.

Anonymous said...

MELAYU RASIS ! Disebabkan melayu yang dikatakan rasis inilah yang telah menjadikan org cina di malaysia kaya raya.
Melayu yang telah dianggap RASIS inilah yang telah lama menyokong perniagaan org Cina sejak Merdeka.
Melayu yang rasis ini, yang membenarkan org cina tersebut terus mengamalkan dan memelihara budaya mereka tanpa sekatan. INGATLAH ! Satu masa dulu melayu menerima org Cina tanpa pransangka, tapi kini telah berubah.
INGATLAH ! Orang yang tamak selalunya rugi !
Saya cabar, carilah satu bangsa yang sebaik org melayu di dunia ini ! Yang telah banyak bertolak ansor demi kesejahteraan dan keamanan negara tercinta !

Anonymous said...

Apa punya BONGGOK sangat puak pakatan taik nih.kat malaysia nih sapa yg byk dan kuat berusaha kaya la dia.indon yg datang malaysia nie pon bole kaya,nape sebab malaysia nie kaya,aman dan makmur.majoriti tauke2 cina yg kaya raya dimalaysia nie sama ada secara sah atau tak tak pula ko bising hampir 90%.sesama bangsa sendiri yg ada 2-3 kerat yg ko hasad dengki sangat nape?BODOH punya org otak penuh TAIK dgn SAMPAH

Anonymous said...

JADI??? KALAU PAKATAN PERINTAH BOLEH DAPAT 60% KE UNTUK MELAYU ISLAM? DEPA BAGI KE? SEKARANG PUN DAH TERANG2 MELAYU ISLAM PAS DAN PKR SETAKAT JADI ANJING JE KAN? SO BUAT APA NAK TUKAR KERAJAAN? SO JANGAN JADI BODO...

BAGI AKU BAIK KEKALKAN STATUS QUO ITU..

Anonymous said...

DR Hassan Ali ckp takda kebebasan bersuara dlm media pembangkang.yg lucunya dalam pr skrg diaorg buang yg bijak pandai tapi simpan yg bengap,yg tak siuman dll.itu pemimpin tu,kalau penyokong dia...pikir sendiri la

Anonymous said...

entah ape2 ntah pencacai pakatan ni..

melayu islam kaya, dengki nak mampus.
cina kaya, redha pulak. ape korang fikir depa tu suci sgt ke? legally millionaire ke? rasuah? apsal nak bezakan pemberi dan penerima rasuah..depa tu sama je keji! so otak korang letak kat mana?

indon yang rajin pun boleh kaya maaa..yang penting usaha dan pandai ambil peluang. korang yg dengki tu ada usaha ke?

Anonymous said...

Dedahkan Bro Gap!

Mostly Pencacai Pakatan nih bekerja dgn orang Melayu.....

Yang byk komplen pasal tak cukup itu ini...pun sbb bekerja dibawah org Melayu....

Mana yg bekerja dgn bukan Melayu...semuanya TELAN ajer...Tahu plak Kecut Perut! nak jaga periuk nasi...apa bole buat.

Bagi Mahasiswa yg berlagak hero atas jalan....bila abih ngaji...hang pi kerja dengan sykt bukan melayu. Masa tu baru hang tau apa itu makna "KESAMARATAAN" yang hang dok terpekik terlolong laungkan....

Hang ada ijazah 1st class.. blom tentu hang bole jadi Tuan dlm syarikat bukan melayu....toksah dok berlagak kata hebat.

Apatah lagi kalau grad "cukup makan"...

Ini hakikatnya....Jadi hang paham kenapa Tun suruh Mahasiswa blajar rajin2.

Tak Percaya?....Bro GAP boleh kasi ungkit & kupas satu persatu...berapa ramai orang Melayu yang menjadi kuli!

Anonymous said...

BYK YG MUDA DLM PR TAK TAU SEJARAH DAHI LEMBUT HIDUNG BERHINGUS.SY TERINGAT SEMASA TDM NAK BUAT KETA PEMBANGKANG TAK SETUJU,MASA 80AN MASA PROTON DILANCAR & DIBERI HAK EDAR PADA ORG MLYU PUAK2 NIE LA YG SABOTAJ MEKANIK KERETA PAKAT TOLAK PROTON DIJALAN2 KL KUNUN ROSAK TUNJUK DPN ORG RAMAI.TAPI BILA HAK EDAR DIBERI PADA PUAK DIA TAK PULA ADA ORG LAGI TOLAK PROTON ROSAK DI KL PASTU LAGI.MASA RAYA DIAORG 80AN TDM BAGI ORG MLYU EDAR LIMAU MANDARIN DIMALAYSIA,BERJUTA LIMAU ROSAK MASA TU PASAL DIAORG BOIKOT TAK BELI.SAMPAI TDM PERLI KATA RUPANYA LIMAU NIH BUKAN TRADISI MASYARAKAT NIH.DIAORG INGAT MENIAGA NIH HAK DIA ORG LAIN BUAT TAK BOLE BUAT.APA PUNYA BANGKAI OTAK PUAK2 NIH.NAK BG PEMBANGKANG PERINTAH MALAYSIA...TGK SKRG APA YG DIAORG BUAT CAM HAMPEH.KELANTAN DAH LEBIH 20TH NASIB BAIK TIAP2 TAHUN PUSAT ADA TOLONG PASAL HASIL NEGERI KURANG DARI PERBELANJAAN NEGERI.KALAU TAKDA TLG DAH LAMA BUNGKUS.KOHILAL SEBAGAI CONTOH,BARU TAHAP KOPERASI DAH SELEWENG SAMPAI BANGKRAP.KALAU BG PERINTAH NEGARA DGN MALAYSIA DGN RAKYAT MEREKA JUAL NANTI.

Anonymous said...

melalui pengalaman saya keja dgn puak2 nie dulu yg keluar u yg bumiputra dgn puak dia gaji tak sama walaupun yg bumiputra lebih tinggi kelayakan akademik.kalau ada kenaikan pangkat kalau org mly minta walaupun dah keja 20th dan byk pengalaman dia akan kata takda kelayakan akademik.kalau org mly yg ada kelayakan akademik pula minta dia akan kata pula takda pengalaman.

Anonymous said...

MINTA SEMUA ALUMNI BEKAS PEMIMPIN PKR DI BAWAHNI SAMBUT ANWAR DI MAHKAMAH NANTI PADA 9.1.2012 UNTUK UCAPKAN SELAMAT JALAN ROMEO.
Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Naib Presiden, Jeffrey Kitingan
Datuk Zaid Ibrahim
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin

Anonymous said...

Yg muda2 yg sibuk2 nak politik nie tunggu saja bila abis keluar belajar nanti.bila dah ada keluarga ada tanggungan masuk alam realiti tau la diaorg langit tinggi rendah.

Langsi said...

Ape la BaNgang sangat GAP ni... termasuk puak2 UMNgOk Be-eNd ni!

Cina tu sume kaya pasal dah diAGONGkan dek pemimpin UMNgOk Be-eNd la! LimGohTong dapat Genting; VcentTan dapat Pangkor;

Anonymous said...

BETUL KATA ANON 10:39AM

MAKAN MINUM PUN MASIH MAKBAPAK TANGGUNG ADA HATI NAK BERPOLITIK DAN MENUNTUT KEBEBASAN AKADEMIA..

DEPA TU MEMANG BANGANG. TUNTUT KEBEBASAN MCM JE SKRG TAK BEBAS. KALAU CERDIK, FOR SURE TUNTUT KECEMERLANGAN AKADEMIA..

TUNGGU JE BILA NAK CARI KERJA NANTI, COMPANY CINA LAYAN KE TIDAK KORANG TU..KALAU DAPAT PUN, RASAKAN SENDIRI KORANG DAPAT KE TAK GAJI LUMAYAN KAT COMPANY TU..

BILA DAH ADA TANGGUNGAN SENDIRI. BARU MENYESAL TIME STUDY TAK STUDY BETUL2.. MENYESAL KEMUDIAN DAH TAK GUNA DAAAAAAH..
AKU DAH JUMPA DAH GOLONGAN2 CAMNI..SKRG JADI KULI CINA BEB..DULU BUKAN MAIN GEBANG KAT U, KONONNYA DIA PEJUANG, TAPI STUDY HAMPEH..YANG TANAM ANGGUR PUN RAMAI..NASIB KORANG LE..

Anonymous said...

woi langsial,

apsal ko tak sebut pulak pemimpin dap yg kaya raya? depa diagongkan oleh bn ke? ke depa ada sumber lain?

cer citer..

WARGA MALAYSIA said...

MEREKA TAK KENAL ERTI HALAL HARAM.
YANG PENTING KAYA.
JADI TIADA APA YANG PERLU DIBANGGAKAN DENGAN KEKAYAAN MEREKA.
TIADA SIAPA JUGA YANG PERLU DIPERSALAHKAN JIKA MEREKA KAYA.
TERUTAMA SEKALI JIKA HENDAK MENYALAHKAN KERAJAAN.
KERAJAAN DAH BERI PELUANG. CUMA MELAYU ISLAM YANG TIDAK AMBIL KESEMPATAN MALAH ADA YANG SALAHGUNA.
MAKA JIKA ANDA MISKIN, USAHA LAGI. TAPI PASTIKAN SUMBERNYA HALAL. APA ERTINYA KAYA JIKA SUMBERNYA HARAM ATAU SYUBHAH.
JANGAN SAMAKAN TARAF KITA DENGAN MEREKA ITU.
SEKIAN

Anonymous said...

Yg dok sibuk sokong pembangkang nie skrg yg tinggal otak ada selut saja

Anonymous said...

Bangsa melayu patut mengikis habis-habisan segala gejala yg menjurus kpd kemiskinan kelemahan dan sifat mengalah. Contohnya dlm peribahasa melayu ada mengatakan 'secupak takkan jadi segantang;, 'ulat dlm batu lagi boleh makan', dan kadang2 'mengejar satu benda tapi yg dikindong berciciran'.

Sebenarnya orang Melayu mudah mengalah seperti dlm kata2 'tak apa, tak mengapa,' sambil melihat bangsa asing mengaut laba 24/7 saban pagi saban petang. Akhirnya orang Melayu jua yg 'kais pagi makan pagi kais petang makan petang'.

Tak apalah? kita patut teruskan status quo kerajaan yg ada sekarang tetapi sikap orang Melayu wajib berubah. TIDAK SIAPA YG SURUH KITA JADI MISKIN DAN TIDAK SIAPA YG BIKIN KITA KAYA. Semuanya ada dlm diri kita sendiri.

JADI TAK USAH SALAHKAN SAPA2 BIARPUN KERAJAAN. TAMBAH ILMU CARI LAGI PENGALAMAN. REBAH BANGUN ADALAH RAGAM HIDUP TAPI JGN TERUS BERPUTUS ASA. BERDOA DAN BERTAWAKKAL KPD ALLAH.

YA ALLAH BERILAH KEJAYAAN MUTLAK KPD BANGSA MELAYU DIMANA PUN JUGA.

Anonymous said...

ORANG POLITIK SIKIT SEBANYAK MESTI TERPALIT KOTOR,
TOK GURU PUN JIKA MASUK POLITIK HANCUSS, MERAPU MCM HAPRAK!
YG BALUN JUBOG PALING BUSUKKKKKKKKKKK.
NAK BERSIH TAK USAHHHHHHHHHHHH MASUK POLITIK!

Anonymous said...

Melayu PAS & PKR ni semua LEMBU.

Anonymous said...

ini cite pasal CINE kaya, merapu p parti apapasal pulak. SAPE BAGI CINE-CINE NI KAYA... hari2 beli barang dgn CINE-CINE ni, sbb tu la ni dia org kaya-raya.

Anonymous said...

I came across a very interesting headline on the Nov 3rd edition of Sin Chew Daily. Its front page flashed the catchy "Najib: Malaysia without Chinese has no future". A very bold statement and direct recognition of the role played by the Chinese community by the prime minister. Being well aware of UMNO-BN's divide-and-conquer tactics in the last five decades, I decided to translate it into English and Malay.

Interestingly, the bold statement was read by Najib's deputy Tan Sri Muhyiddin Yasin. Usually when a UMNO president (Najib in this case) affirms the position of the non-Malay, its deputy will use it back in the Malay community to backstab his boss. Unfortunately, in this case Muhyiddin had to read Najib's speech because the latter was ill. It would be weird for the former to perform the backstabbing.

Read English version at: https://airkosong.com/_/2010/11/15/najib-malaysia-without-chinese-has-no-future/

Read BM version at: https://airkosong.com/_/2010/11/15/najib-malaysia-tanpa-kaum-cina-tiada-masa-depan/

Anonymous said...

Kerajaan dah buat mcm2 program supaya melayu maju tapi kebanyakkannya tidak berjaya kerana sifat kemalasan dan tiada daya usaha.Bila tidak berjaya mestilah kerajaan yang bersalah.Demi menolong orang melayu ada juga pertolongan dilakukan dalam gelap dan ada sedikit ketidakadilan berlaku tapi melayu tak pandai simpan rahsia..Bila ada org yang berjaya mesti cari punca untuk menjatuhkan org itu...kalau bleh biar jatuh muflis.Orang melayu kuat berdengki terutama puak2 hampas dan pkr.

Anonymous said...

Orang-orang PAS tidak akan menyedari bahawa mereka dipergunakan kerana kebanyakkan Orang2 PAS adalah HamPAS di kalangan Orang-Orang Melayu. Mereka tidak pernah bersyukur dengan akal yang dikurniakan ALLAh tetapi mereka tidak menggunakan akal mereka dengan baik dan mengikut syariat Islam. Mereka merasakan puas bila UMNO jatuh, janji BiaDAP dan Barua PKR berjaya dan mereka turut bergembira walaupun bumi tergadai. ALLAH maha berkuasa semoga ALLAH membuka minda mereka untuk menggunakan akal yang dikurniakan oleh ALLAH.

ANACONDA said...

CITER JE GAP...

JGN LAMA2...

AKHIRNYA...

MAMPOS...

PUKIMAK KAU NUAR...

Anonymous said...

org2 cina yang kaya nie sume hasil dr dasar kerajaan yg mementingkan kroni, cth subsidi gas asli pd ipp dan rakyat yg menanggung. harap kerajaan lebh tlus bantu org melayu yang undi bantu kjaan bn selama ini, bukan nak bsawkan kocek sdri dan kroni.