Monday, December 12, 2011

KISAH POK NIK, UMNO DAN NGA KOR MING !

pok nik marah umno.
pok nik marah umno pasal umno guna istilah JIHAD.

bila ?
masa perhimpunan agung umno.

pok nik mempersoalkan JIHAD yang dilaungkan oleh umno.

pok nik kata istilah JIHAD tu hanya sesuai digunakan dalam menegakkan islam.

JIHAD..umno.
orang umno tu beragama islam.

soalan..

kalau pok nik mempersoalkan kewajaran umno menggunakan istilah JIHAD dan ianya hanya sesuai untuk menegakkan syiar islam, apa pulak komen pok nik mengenai video nga kor ming cina kafir harbi  kulop koneknya yang pernah menggunakan ayat al quran dalam ceramah ?

35 comments:

Anonymous said...

N.ajis bidas UMNO guna perkataan "Jihad" sebab PAS "Jahat"

Anonymous said...

PAS PARTI AJARAN SESAT..KUAR FATWA IKUT SELERA NIK AZIZ, HADI AWANG..SEKEJAP HUDUD, SEKEJAP TAK..ALASAN..HUDUD ADA DALAM NEGARA KEBAJIKAN..

GUNA AGAMA MENIPU ORANG ISLAM...AKU TAK FAHAM PEMIKIRAN ORANG SOKONG KEDUA-DUA TOK GURU AJARAN SESAT NI.

Anonymous said...

Nga Kor Ming

Tunggu masa pembalasan ko menghina orang Islam, mencaci nama Perak Darul Ridzwan. Rakyat Perak, tunggu apa lagi. PRU13, bagi jatuh kafir harbi hina Islam..

-atas pagar-

Anonymous said...

Siapa pulak tauliahkan Pas untuk jadi penentu apa yang boleh dan apa yang tidak boleh mukmin buat?

ISO mana pulak nih!!??

Anonymous said...

ISO 666 AJARAN SESAT

Anonymous said...

setan juga adalah perkataan terdapat dalam kitab suci tetapi itu tidak bermakna mukmin dibenarkan untuk berkawan dengan setan untuk tujuan agama.

ANTI HIPOKRASI

Anonymous said...

Hanya Nik Aziz pegang Chop HARUS, MAKRUH, SUNAT, HALAL dan HARAM, kalu sebulu dengan dia, dia kata Halal, kalu xsebulu.. mandotori di chop HARAM..

kekeke

Anonymous said...

Dalam era mencabar ini, masjid adalah dianggap sinonim dengan penghayatan terhadap agama.

Umnu telah buktikan kemampuan dirikan lebih dari satu 'masjid' tetapi Pas mengaku hanya mampu dirikan satu saja.

Makanya dalam konteks agama, sokongan terhadap siapa akan dianggap satu 'jihad? Pas yang ada satu masjid atau Umnu yang ada lebih dari satu?

ATAS PAGAR

Anonymous said...

PAS, Parti Ajaran Sesat..nak jihad apa bendanya..masjid satu...berhala berlambak2..

UMNO..tak yah sembang kemah cam PAS..masjid merata2..orang Islam dapat solat berjemaah..paling tidak..solat Jumaat, Aidiladha, Aidilfitri..solat 5 waktu tak ramai..kalau takde masijid..tak berjemaah langsung..azan tak berkumandang...tanda apa...


PAS suka ceramah..habuk takde...UMNO tak ceramah..bagi orang beribadat solat berjemaah...

Anonymous said...

Dalam percaturan politik, Pas ialah parti paling bodoh dan menyesatkan. Siapa yang ikut jadi bodoh dan sesat.

Anonymous said...

POK NIK AJIS DAH NYANYUK!!!, ORANG TUA NI DAH NAIK PANGKAT JADI DIKTATOR!!! MAHU MEMERINTAH TUK 20 TAHUN LAGI!!!SELAGI TAK DAPAT RASA KERUSI PM KAT PUTRAJAYA... MAKIN KRONIK NYANYUK NIKE AJIS NI BILA ADER KATA DIA NABI!!!!

Anonymous said...

POK NIK AJIS DAH NYANYUK!!!, ORANG TUA NI DAH NAIK PANGKAT JADI DIKTATOR!!! MAHU MEMERINTAH TUK 20 TAHUN LAGI!!!SELAGI TAK DAPAT RASA KERUSI PM KAT PUTRAJAYA...

Anonymous said...

POK NIK AJIS DAH NYANYUK!!!, ORANG TUA NI DAH NAIK PANGKAT JADI DIKTATOR!!! MAHU MEMERINTAH TUK 20 TAHUN LAGI!!!SELAGI TAK DAPAT RASA KERUSI PM KAT PUTRAJAYA...

Anonymous said...

tak habih-habih Mursyid Pas dengan jari telunjuk 1 malaysia. banggo sungguh dia..

Melayu Perak said...

TAATLAH KEPADA ULUL-AMRI WALAUPUN MEREKA MENZALIMI MU.....


Allah Swt memerintahkan kepada kaum muslimin supaya mentaatiNya, Rasulnya dan Pemerintah di kalangan kaum muslimin seperti yang diperintahkan dalam Surah An-Nisa : 59,

Hai orang-orang yang beriman, ta'atilah Allah dan ta'atilah Rasul(Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berselisihan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (al-Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan Hari Kemudian. Yang demikian itu adalah lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya. (Surah an-Nisa [4]: 59)

Nabi saw telah menggariskan supaya segala arahan pemerintah wajib ditaati selagi ianya tidak melanggar syariat Islam. Ini disebutkan dalam hadis baginda yang bermaksud,

Wajib bagi seorang muslim untuk mendengar dan taat (kepada penguasa) dalam perkara yang ia senangi dan ia benci kecuali apabila diperintah berbuat kemaksiatan. Apabila penguasa memerintahkan melakukan kemaksiatan maka tidak perlu didengari dan ditaati (kemaksiatan itu). (Hadis Riwayat Bukhari 13/121, Muslim 3/1469)

Umat Islam juga diperintahkan sentiasa taat kepada pemerintah dan dilarang memeranginya walaupun mereka melakukan perkara yang zalim. Ini disebutkan di dalam hadis yang bermaksud;

Barangsiapa yang melihat sesuatu yang ia benci dari penguasanya maka hendaklah ia bersabar. Barangsiapa yang meninggalkan jama'ah walau sejengkal maka dia mati dalam keadaan jahiliyyah. (Hadis Riwayat al-Bukhari, 7143 & Muslim, 1849)

Imam Ibnu Abil Izzi rahimahullah berkata:

"Adapun taat kepada penguasa tetap wajib sekalipun mereka zalim, kerana keluar dari ketaatan terhadap mereka akan menimbulkan keburukkan yang banyak melebihi kezaliman mereka. Bahkan sabar di atas kezaliman penguasa adalah penghapus dosa, melipat gandakan pahala, kerana tidaklah Allah menimpakan hal itu kecuali kerana keburukkan perbuatan kita sendiri. Balasan itu setimpal dengan perbuatan. Wajib bagi kita untuk bersunguh-sungguh meminta ampun kepada Allah, taubat dan memperbaiki diri. Maka apabila rakyat ingin membebaskan diri dari kezaliman penguasa hendaklah mereka mengawali dengan meninggalkan perbuatan zalim pada diri mereka sendiri." (Syarah al-Aqidah at-Thohawiyyah, 2/542)

Alangkah bagusnya ucapan Abdul Malik bin Marwan ketika berkata: "Berlaku adillah kepada kami wahai seluruh rakyat. Kalian menghendaki dari kami seperti pemerintahan Abu Bakar dan Umar, akan tetapi kalian tidak mahu berjalan bersama kami dan tidak pula mencontohi di zaman Abu Bakar dan Umar". (Sirojul Muluk, hal.100))


Sesungguhnya Allah Bersama Orang Yang Bersabar

Walaupun seseorang itu terasa dizalimi oleh pemerintah, maka ketika itu, adalah lebih baik dia bersabar dan tidak melakukan sebarang pemberontakan atau menunjukkan sikap tidak puas hati, kerana pemberontakan terhadap pemerintah akan mengundang kemudharatan yang lebih besar.

Telah disebutkan dalam kisah-kisah para ulama muktabar sepanjang sejarah Islam, mereka dipenjara dan disebat seperti Imam Ahmad, dibuang negeri seperti Imam Nawawi, tetapi mereka tetap bersabar tanpa membawa pengikut-pengikut mereka keluar memerangi pemerintah.

Demikianlah, contoh tauladan yang ditunjukkan oleh ulama-ulama silam supaya ianya menjadi pedoman dan ikutan kepada kaum muslimin seluruhnya. Inilah tanda-tanda kekuatan iman yang dibuktikan oleh tokoh-tokoh ulama Islam dalam berhadapan dengan pemerintah yang zalim.

Allah swt berfirman, maksudnya,
"Sesungguhnya, Allah bersama orang-orang yang sabar"

To Live Again said...

Pok nik Pok nik..Makin byk ko ckp makin menyerlahkan keboddohan dia..

UMMNO guna perktaan jihad konon x sesuai..Hbs 2 dok buat TABUNG JIHAD 2 apa citer plak..Jihad utk apa?? Jihad utk PAS pttuuiii

Anonymous said...

kah kah kah

Nama Tuhan tak dipertahankan, menyibukkan diri untuk pertahankan perkataan jihad?

kah kah kah

Anonymous said...

BRO GAP, TDM DAH HABAQ BN AKAN MENANG..INSYAALLAH...UMNO BAGI CHANCE SEBESAR2 KAT TDM BAGI CERAMAH KELILING MALAYSIA..ORANG DENGAR CAKAP TDM..TDM KAN TOKONG PALING BERPENGARUH DI MALAYSIA...ORANG2 UMNO..PEMIMPIN UMNO..KORANG BERI TDM PLATFORM BERKEMPEN..JANGAN JADI MCM ZAMAN PAK LAH..PASAL TUE BN KALAH BANYAK..

BN dalam kedudukan yang baik untuk menang pilihan raya akan datang: Tun M


2011/12/12
PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata, Barisan Nasional (BN) berada dalam kedudukan yang baik untuk memenangi pilihan raya umum akan datang, yang mungkin diadakan awal tahun depan.

Bagaimanapun, beliau berkata persoalannya ialah sama ada BN akan memperoleh majoriti, memandangkan sebuah kerajaan yang lemah akan diserang oleh pembangkang, yang akan mewujudkan isu untuk melemahkannya. "Saya fikir mereka kini sibuk berkempen untuk memastikan mereka boleh menang. Perhimpunan Agung UMNO agak baik, sambutannya agak bagus. Nampaknya seperti UMNO kini kembali semula menjadi popular kepada rakyat," katanya kepada pemberita di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini. Dr Mahathir berkata, pilihan raya mungkin diadakan tahun depan, sungguh pun tempoh penggal Parlimen sekarang hanya akan berakhir pada 2013.

"Jika pilihan raya diadakan terlalu awal, negeri-negeri yang dikuasai pembangkang mungkin tidak mahu mengadakannya kerana mereka ingin mengekalkan negeri berkenaan dan cuba memenangi negeri lain pula. Mungkin itu yang akan menjadi strategi mereka.

"Bagaimanapun jika pilihan raya diadakan terlalu hampir dengan tempoh berakhirnya penggal, tiada sebarang manfaat bagi mereka. Jadi mereka terpaksa bersatu, mengharungi pilihan raya bersama-sama. Terpulanglah kepada kerajaan untuk menimbangkan perkara ini," katanya.

Ditanya samada ada kes mahkamah membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan berperanan dalam pilihan raya akan datang, Dr Mahathir berkata: "Dalam apa cara sekalipun, beliau akan menjalankan peranannya."
Mengimbas semula pilihan raya umum 1999, beliau berkata ketika Anwar didapati bersalah dalam kes mahkamah ketika itu, beliau menggunakan insiden mata lebam dan BN kehilangan kira-kira 300,000 undi daripada kaum Melayu.

"Kaum Cina mengundi BN. Kaum Cina adalah penyokong BN yang sangat kuat kerana kami berjaya menangani krisis kewangan dan ramai di antara mereka yang terselamat daripada menjadi muflis. Sebab itulah kami mengekalkan majoriti dua pertiga, sungguhpun UMNO kalah bannyak kerusi," katanya.

Bagaimanapun, Dr Mahathir berkata ramai daripada penyokong kuat Anwar dan kalangan yang menaruh kepercayaan kepadanya sudah meninggalkannya, termasuk Dr Chandra Muzaffar dan peguam Zainur Zakaria.

Mereka yang meninggalkan Anwar kini menyerang dan mengutuknya kembali.

"Pada 1999, dia sangat kuat kerana dia berada dalam penjara dan mempunyai mata yang lebam dan berkata saya melakukan konspirasi untuk menyingkirkannya.

Untuk apa saya berkonspirasi? Lagipun, saya mahu meletak jawatan," katanya. - BERNAMA

Anonymous said...

Aku sokong 4.38, anda adalah sebetulnya... bernas

Nok said...

maka bertepuklah haprak2 pas mengiakan DAP baca hadith...inilah juga telah berlaku di s'pork satu masa dahulu apabila lee kuan you pakai songkok untuk menunjukan bahawa dia amat sayangkan umat melayu....

tetapi....tetapi dan tetapi apabila PAP mengambil alih kuasa maka jatuh lah tolak tiga org melayu dgn PAP.....lepas itu dan seterusnya org melayu di pinggirkan dalam semua...pekerjaan perumahan,keadilan jauh sekali

1.100 unit aprtmn, peruntukan org melayu hanya 5 ke 10unit dan di pecahkan ke tingkat berlainan, kalau sama unit takut melayu berpakat.
2.jawatan angkatan bersenjata langsung tiada pegawai kanan melayu,pkt tertinggi pun sarjan itu pun bahagian kawat atau tukang masak, jgn harap nak pegang senjata..takut melayu berpaling tadah...tentera laut langsung satu melayu pun tak ada sbb melayu tak boleh makan babi...masalah makanan pulak dia bagi sebab....dn banyak lah lagi yg di pinggirkan keperluan org melayu di s'pork setelah PAP memerentah...

lain pulak di malaysia...semua hak mereka tuntuk ada pulak pengkhianat boleh sokong......adakah ini yg melayu mahukan????umno mungkin tidak perfect....sejak merdeka ini lah parti yg mengubah nasib melayu sehingga berjaya walau pun tak sampai30%....nyatakan apa sumbagan parti pas untuk melayu setelah bertapak 54 tahun di arena politik tanah air....

1.panjat bini org(mat sabu , adun selinsing}
2.sokong aljuburi pluralisma
3. sokong murtad.
4.rampas tanah melayu ulu k'tan bagi pada cina.
5. belanja rakyat k'tan teh tarikh tiap2 percuma...
6.bagi air percuma tak payah bayar ari sungai k'tan
7.galakan meniaga daging kg limau jln hamzah..
8. cipta nabi baru alaihisalam nik aziz
9.makan duit anak yatim tabung memali...dan seribu satu kebaikan lagi......undi pas makna undi cina komunis...sokong cina komunis...sendiri ingat lah...

Anonymous said...

di dunia lagi Alah telah balas segala tohmahan dan cacian nik aziz satu masa dahulu terhadap tun mahathir... perkataan DIKTATOR, SESAT, FIRAUN, NYANYUK, GILA KUASA DAN BYK LAGI... Sekarang telah Allah kembalikan ke muka nik aziz.

segala aib yang beliau pernah lontar pada tun m dahulu segala datang bertubi2 kepada dirinya semula. nik aziz bukan seorg ulama. jika beliau ulama tulen, dalam hati beliau tidak akan ada rasa benci yg amat sgt kepada UMNO dan Tun M... nauzubillah. jgnlah kita dibalas Allah sebegini rupa di dunia lagi hanya kerana dikuasa dendam dan benci...

Anonymous said...

ade betulnya jihad tu kalau kita bUkak "kamus Dewan " maksudnya betul ...macam yg nik ajih cakap tuuu ...

tapi.....

maksud tu jugak yang diguna pakai dek nik ajih ni untuk tujuan politik ...

bior kan aje dia ...
ahli ahli dia pon ramai yang mengaku deme ni " penganut pas "...
" penganut " tu maksudnya apa ...???
pegi laa teliti tengok dalam Kamus Dewan .....

mana lebih baik .....???

mengaku jihad .. serpti yang diakui dek orang umno ...
atau ..
mengaku penganut oleh orang pas ..???


mana yang boleh menambah dosa kalau di guna...???
dan
mana pulak boleh menambah pahala ...

JIHAD ATAU PENGANUT ...????

lagi pun perkataan -perkataan tuuu ...
atau kosa kata kosa kata tuuu ...
BUKAN .. MAK BAPAK PAS YANG PUNYEEE....

suka hati laaaa...

macam penggunaan perkataan..
NEGARA KEBAJIKAN ...

bn dah lama praktik pakai kosa kata tu ... malah dilangsungkan sekali peranan dan aktivitinya ...
tapi ...
pas baru nak guna pakai rangkaikata ini ....

pas dah terlewat 65 tahun ...

Melayu Perak said...

Allah melarang kita mengambil kafir sebagai kawan dan rakan....

sila lihat dalam al-quran surah al-baqarah ayat 120...

orang-orang yahudi dan nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. katakanlah..sesungguhnya petunjuk allah itulah petunjuk (yang sebenarnya) dan jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu,maka allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.

lagi dari al-quran surah ali ímran ayat 149...

hai orang-orang yang beriman jika kamu mentaati orang kafir itu,nescaya mereka mengembalikan kamu ke belakang (kepada kekafiran),lalu jadilah kamu orang-orang yang rugi.

lagi dari al-quran surah al-maaidah ayat 51...

hai orang-orang yang beriman,janganlah kamu mengambil orang-orang yahudi dan nasrani menjadi wali (mu);sebahagian mereka adalah wali bagi sebahagian yang lain.barangsiapa diatara kamu mengambil mereka menjadi wali,maka sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka.sesungguhnya allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim.

Anonymous said...

celako..celako... celako...
Jihad pulok..
Nik aziz a.s.

anwar ejen yahudi said...

Atas sbb inilah level n.ajis setaraf najis. Org yg mengucap syahadah, dia jadikan musuh. Org yg terang terang kafir harbi dijadikan saudara.

Tua kutuk nak mampos. Nak sgt bwk jawatan MB ke lubang kubur..cakap tak serupa bikin. Putar belit cukup pandai bab bab nak memecahbelahkan umat Islam dlm Malaysia ni.

Nok said...

sehinga kini aku bersyukur ada kekawan yg masih berjiwa mcm aku..semoga ramai lagi kalau ada kesedaran join sekali...kita sayangkan bangsa melayu dan generasi akan dtg....hidup kita sekejab...mcm mana anak cucu kita merempat dinegeri sendiri satu hari nanti...arwah bapak aku pernah berkata cina tak akan tidor selagi melayu tak manpos...bapak aku ada lah bekas homegurd dimasa cina komunis merentah malaya selama 2 minggu,seksa org melayu kena sembelih...guru2 agama dan sebagainya di Sungai manik...ini bukan perkauman dan fitnah ini kebenaran...sebaik2 cina sejahat2 melayu...baik 2 depa ada makna...aku tak kesah kalau ada org kata aku perkauman...sebab aku mesti menentukan org melayuterus bernafas dibumi sendiri...bukan ahli2 pas haprakyg akan gadai apa saja walau pun terpaksa gadai pantat bini mereka wasalammu..maaf dah magrib....

Anonymous said...

jadi apa bezanya berkawan dgn syaitan pulak? entah ape2 punya fatwa da nabi pas nih..

Anonymous said...

aku setuju dengan Nok

Anonymous said...

kematian itu membawa dua maksud yang tersirat:
Bagi kematian sorang yang baik baik ia adalah rahmat pada si mati dan pada yang masih hidup suatu kehilangan besar pada manusia yang masih hidup
Bai kematian orang yang paling jahat, rendah moralnya, buruk kata kata penuh degan putar belit dan menipu dngan imej ulamak senang cakap macam Tok Nik yang umo panjang tapi sia sia perjuanganya ia adalah rahmat pada manusia yang masih hidup bila dia dia mampos nnati......

Anonymous said...

makin teruk nyanyuk org tua ni

Anonymous said...

aku kesian kat nik aziz.

ahli rajin said...

blogger nie paling teruk dunia paling jahat dok kata kat org

Anonymous said...

Semasa episod hitam kejadian tunjuk2 perasaan pro anuar sekitar tahun 1998, satu fakta yg amat penting diketahui ialah tak seorang pun jiwa terkorban dlm kejadian2 tunjuk perasaan waktu itu. Memang betul KPN waktu itu bersalah menumbuk muka anwar hingga lebam hitam matanya. Dan beliau (KPN) telah pun menerima hukumannya. Antara sebabnya beliau bertindak selain dimaki-hamun oleh anuar, KPN sangat kesal dan geram akan hasutan anuar untuk berdemonstrasi dan kuathir jika ada penunjuk perasaan menjadi korban.Cuba bayangkan kalau ada yg jadi korban tentu jadi lebih huru-hara.

Walau bagaimana pun pihak polis bertindak sangat berhati-hati dan professional, iaitu TAK SEORANG PUN ADA YG JADI KORBAN dari senjata polis atau pencutan air pemedih mata. Kalau tak silap saya tunjuk2 perasaan waktu itu berjalan hingga berminggu-minggu.

Cuba bayangkan kalau ada satu atau dua orang jadi korban. Tentu tunjuk perasaan akan bertambah ganas dan tentu pihak polis akan lebih berusaha mententeramkan keadaan.

Dlm proses berdepan dgn para pendemontrasi yg marah membara mungkin ada lagi orang akan jadi korban.

Sudah tentu mereka salahkan pihak polis dan kerajaan yg bertanggung-jawab. Senerionya seperti menuang minyak keatas api menyala. Cuba bayangkan. Sungguh dahsyat.

Inilah juga taktik pembangkang
yg inginkan tunjuk perasaan di tempat awam. Pihak pembangkang dapat ilham dari Arab Spring yg bermula dgn kematian seorang dua rakan2 penunjuk perasaan menjadi korban, dan terus lagi berdemonstrasi sehingga tercapai hajat yg diingini. Dlm proses begini sudah tentu lebih ramai lagi jadi korban dan akhirnya kerajaan tumbang.


Kerajaan sudah tahu taktik pembangkang dan mengambil langkah2 tertentu bagi menjaga ketenteraman dan keselamatan orang ramai.

Semoga Allah terus memberi perlindungan dan keamanan kpd kita semua.

Anonymous said...

cis..cina laknat..ceramah dok hina orang melayu & islam...puak2 Parti Ajaran Sesat dok ketawa..bodohnya..ni mcm menang sorak, kg tergadai!!!

Anonymous said...

APA NAK JADI...JADI LAH! AKU TAK PEDULI! AKU TETAP SOKONG UMNO ! AKU TETAP UNDO BN ! HIDUP MELAYU ! HIDUP MELAYU ! HIDUP MELAYU !