IKLAN BERBAYAR

Wednesday, June 19, 2013

MELAYU WAJIB SEBARKAN ARTIKEL INI : RASIS ALA KECINABENGAN CINABENG !


UNTUK memastikan Ketuanan Cina dominan di Singapura, kuasa pengundi Melayu Singapura telah dicairkan secara sistematik dengan skim penempatan semula bandar pada tahun 1960-an dan 1970-an, pengenalan kuota perumahan dan sistem kumpulan perwakilan undi (A Group Representation Constituency – GRC).

Fakta ini didedahkan oleh Profesor Dr Lily Zubaidah Rahim dalam bukunya, “Singapore Dilemma in the Malay World,” Routledge Taylor & Francis Group, 2009.

Menurut beliau, polisi-polisi ini dilaksanakan bersandarkan retorik multi-rasism untuk memastikan masyarakat Melayu yang secara tradisinya menyokong parti-parti pembangkang tidak mempunyai kuasa penentu dalam mana-mana kawasan pilihanraya.

Pembaharuan pilihanraya bukan sahaja dilakukan ke atas parti berasaskan Melayu di Singapura seperti PKMS (Pertubuhan Kebangsaan Melayu Singapura), bahkan juga terhadap parti-parti pembangkang lain seperti Parti Pekerja dan Parti Demokratik Singapura kerana kedua-dua parti pembangkang itu secara umumnya bersimpati terhadap masyarakat Melayu.

Untuk mengatasi masalah kekurangan penduduk Cina disebabkan tahap kesuburan masyarakat tempatan yang rendah, pendatang-pendatang Cina diambil dari luar yang telah membantu meningkatkan penduduk kepada 4.6 juta pada tahun 2007 dan dijangka akan membantu meningkatkan penduduk Singapura kepada 6.5 juta dalam tempoh dua dekad.

Dr Lily mendedahkan walaupun pendatang bukan Cina diperlukan untuk pembangunan ekonomi Singapura, namun pendatang Cina separuh mahir telah ditawarkan penduduk dan status kewarganegaraan.

Mereka biasanya bekerja di kedai-kedai kopi, pusat membeli-belah, pasar raya, stesen minyak, tapak pembinaan, pusat penjaja dan sebagai pemandu bas.

Fakta ini telah diperkukuh dengan data yang menganggarkan bahawa 60 peratus daripada pekerjaan baru pada tahun 2007 adalah pendatang asing.

Syarikat-syarikat berkaitan kerajaan, badan berkanun dan angkatan tentera kebanyakannya pegawai kanannya adalah Cina. Daripada 70 pegawai-pegawai yang paling kanan (kolonel dan lebih tinggi) pada tahun 1999, hanya satu adalah bukan Cina.

Menjelang tahun 2003, sembilan daripada sepuluh anggota profesional SAF (Singapore Armed Forces) adalah Cina dengan pelantikan kritikal dipegang oleh Cina.

Ini berikutan pada tahun 1980-an, di mana lebih wakil etnik (bukan Cina) di peringkat pegawai kanan SAF, namun selepas itu pegawai-pegawai bukan Cina yang bersara, mereka telah diganti oleh pegawai-pegawai Cina.

Menurut kajian perintis Worthington, daripada 78 Eksekutif teras dalam lembaga-lembaga berkanun dan GLC pada tahun 1998, hanya 7 (9 peratus) adalah bukan Cina. Melayu tunggal adalah Ahli Parlimen PAP, Ahmad Mohamed Megad.

Ahmad Megad juga dikenalpasti sebagai satu-satunya Melayu daripada 122 anggota Eksekutif teras Singapura pada tahun 1998.

Daripada 30 GLC atas, hanya dua (6.7 peratus) yang dipengerusikan oleh bukan Cina pada tahun 1991.

Dalam kerajaan PAP, orang Melayu kurang dalam Kabinet diberi memegang portfolio yang agak rendah seperti Hal Ehwal Sosial, Pembangunan Masyarakat, Sukan, Alam Sekitar dan Hal Ehwal Islam.

Adalah mustahil orang Melayu akan dilantik untuk portfolio penting dalam Pertahanan, Kewangan, Perdagangan, Industri, Kementerian Luar atau Pendidikan pada masa hadapan.

Posted by sabahkini.net at 10:42 PM
http://sabahkinimirror.blogspot.com/2013/06/ketuanan-cina-di-singapura.html

204 comments:

1 – 200 of 204   Newer›   Newest»
Anonymous said...

PERLU DISEBARKAN SECARA MELUAS...SANGAT MENARIK !

Anonymous said...

Lu balu chai!!!!

ahlee said...

BOIKOT AIR MINERAL Mesra Petronas, Spritzer, Cactus, Desa semua sumber sama CINA taiping sedut air kat Kubur CINA sebab tu kandungan Pottasium dan Calcium Tinggi belilah air RISCOOL dari RISDA SHDC.

Anonymous said...

Support juga Air Mineral kita jenama Alla Fonte keluaran MOFAZ

Ghazali said...

Sejak dulu lagi kedudukan Singapura dalam kawasan "Alam Melayu Nusantara" laksana kedudukan Israel dalam kawasan "Arab di Timur Tengah". Itulah sebabnya penjajah menyokong Singapore ni.... Nampak tak persamaannya??? Kalo Israel tu dalam kalangan negara Arab... Singapore ni dalam kalangan Alam Melayu....

Ghazali said...

Sejak dulu lagi kedudukan Singapura dalam kawasan "Alam Melayu Nusantara" laksana kedudukan Israel dalam kawasan "Arab di Timur Tengah". Itulah sebabnya penjajah menyokong Singapore ni.... Nampak tak persamaannya??? Kalo Israel tu dalam kalangan negara Arab... Singapore ni dalam kalangan Alam Melayu....

Anonymous said...

Di Malaysia sj Cina boleh pegang pos bagus2 sebab Melayu BODOH.

Anonymous said...

Artikal ini patut dibaca oleh orang2 seperti Izran CEO AirAsia X , Nazir Razak, pecacai2 DAP dalam kalangan Melayu PKR dan PAS serta Melayu2 liberal yang lain. Kerana mereka2 ini ingin sangat bertuankan Cina dan menganggap perjuangan untuk menjaga kepentingan2 Melayu sebagai racis.

Anonymous said...

Ya betul mestilah pandai jaga bodoh takan bodoh jaga pandai. Kah kah kah...

tobeng said...

Melayu2 barua yang bodoh(fuckatan) saja kata cina tak rasis.Cina daripada azali memang super rasis,cuma semata2 disebabkan kita tak faham bahasa diorang kita kata diorang tak rasis?Nisbah kerasisan cina berbanding Melayu adalah dalam anggaran 10:1.

Singapura meminggirkan Melayu secara sistematik sehingga peratusan Melayu semakin berkurang,sekitar 13 peratus saja.Ini adalah kerana dasar mencinakan singapura yang dilakukan secara berterusan dengan mengimpot kaum2 cina dari macau,taiwan dan prc bagi menggantikan kekurangan kelahiran kaum cina s'pork.

Lky pernah mensasarkan 10 juta orang untuk rakyat s'pork dalam tempoh sedekad dua dari sekarang.Pulau sekangkang kera spt itu mahu disumbatkan dengan 10juta orang?Mudah saja,transfer sebahagian daripadanya ke kawasan2 berdekatan ke negara2 jiran misalnya.Bagaimana caranya?Beli hartanah di negara2 jiran atau bekerja di kawasan2 pembangunan baru jiran seperti Iskandar Malaysia misalnya?Atau p.pinang?

Begitulah..

Anonymous said...

Tengok Singapura kemudian tengok Pulau Pinang. Jangan biarkan ada negeri2 di Malaysia tergadai. Orang melayu wajib sedar. Tak boleh nak harapkan pemimpin2 politik melayu sekarang. Tentera anai2 melayu lah yang kena lawan cinabeng lahanat. Hancurkan ekonomi diorang habis habisan. Cilakak lu cinabeng!!!

Anonymous said...

Negara Singapore yang kecil dengan tanpa hasil galian tetapi kekayaan rakyat dan negara amat dikagumkan. Duit mereka lebih berharga daripada kita. Inilah kepandaian diperintah Cinabeng. Suatu hari Penang akan sesama dia. Mesti boleh.......

Anonymous said...

Yang wajib Melayu buat:

1. Bersatu
2. Mantapkan ekonomi

Kalau ada 2 perkara ni Insya Allah kita boleh MENANG !!!

Anonymous said...

Kau sebut apa yg bagus? Bank Negara, Angkatan Tentera, MITI, TNB, TM, Petronas? Top gun no chinkies. Kalau ada pun officer yg sekarang ni tengah panas punggung sebab dipantau dgn curiga oleh big boss dan Melayu sejawatan.

Anonymous said...

Percayalah ini sedang dan akan diusahakan secara halus dan terselindung oleh tangan-tangan yang tersembunyi. Macam Melayu Singapura, 93% yang menolak Kerajaan itu hanya minoriti 30% daripada keseluruhan rakyat Malaysia. Langkah perlu strategik dan berjangka panjang. Peranan kita warga biasa ialah menyertai pemboikotan ini dan berhati-hati dalam hubungan seharian dengan sesiapa yang disyakki tidak ikhlas.

Anonymous said...

kalau cina singapore boleh buat kat melayu sana mungkin ke cina msia maha adil dan saksama haha.Kalau kita tgk company2 besar mat salleh pun mana ada CEO dia cina?? kalau dia amik cina jadi CEO abis senyap2 mat salleh pun kena kick ganti cina jgk mcm kes CIMB skrang ni la lepas beli Southern Bank cina pulak yg byk dpt jawatan penting pe cerita ni Nazir Razak?? melayu tak bagus ke?? apa pun kita harus dan wajib berpesan pada anak cucu kita tentang perangai cina dan jgk india ni baru melayu lagi smart..amin

Anonymous said...

W.A.J.I.B S.E.B.A.R.K.A.N !

Anonymous said...

Pilih pengurus Syarikat atau pemimpin negara haruslah pilih yang bijak dan pandai mengurus. Jika pilih perkauman pasti bermasalah...

Anonymous said...

Kami faham apa yang anda maksudkan, tetapi dengan meneliti kupasan akademik ke atas senario yang berlaku dalam pentadbiran Singapura nyata perkauman merupakan agenda utama majoriti di sana. Barang diingat orang Melayu adalah bijak sebagai pentadbir Ini dibuktikan oleh rentetan sejarah sejak zaman Kesultanan Melaka hingga ke hari ini. Orang Melayu mungkin tidak begitu bagus dalam urusan perniagaan kerana pegagangan agama Islam yang menolak segala bentuk penipuan tetapi mereka tetap bijak dalam mimimpin dan memeriintah.

Anonymous said...

Aku budak kampong yang pernah tinggal serumah dengan cina dan boleh berbahasa cina, amat memahami perangai orang2 cina yang memang kuat sikap rasis mereka dimana saja dan sampai kiamat sekali pun mereka tetap membenci yang nama bangsa melayu, kerana mereka anggap melayu memang bangsa yang bodoh dan boleh dibeli dengan sebatang rokok atau secawan kopi, kini tipu muslihat mereka telah berjaya memperbodohkan melayu pr hidup2 konon mereka tiada sikap racis lagi. Setiap kali melayu pr menuduh melayu umno racis puak cina dap akan terus memperkukuhkan sikap rasis dikalangan kaum ketahap 200%. sebab melayu memang bodoh.

Anonymous said...

Jangan takut sangat singapork import cina pork dari negara orang cina...kerajaan tak main kotor mcm LKY tapi orang-orang Islam macam tenaga kerja indonesia yaitu saudarae serumpun kita dari bumi melayu ni bila beranak disini anak2 akan otomatik warga malaysia..ini akan menambahkan populasi orang melayu..ini yang ultra kiasu takut

Anonymous said...

Siapa kata Melayu Singapura tak mainkan peranan utama dalam negara mereka? Lihat skuad bolasepak mereka, majoriti adalah Melayu yang berjuang menaikan martabat bolasepak Singapura.

Berbangga sungguh Pemerintah Singapura terhadap kemampuan bangsa Melayu dalam arena sukan. Terutama acara berpasukan.

huhuhu

Anonymous said...

Sebab orang cina singapura tak minat sukan berpasukan.

Anonymous said...

(lagu kebangsaan Singapura yg tak nampak cina kat mana)

Mari Kita Rakyat Singapura
Sama-Sama Menuju Bahagia
Cita-Cita kita Yang Mulia
Berjaya Singapura

Marilah Kita Menuju
Dengan Semangat Yang Baru
Semua Kita Bersatu

Majulah Singapura x2

parang terbang said...

aku dah baca buku ni dah dalam versi bahasa melayu.....

punya teruk orang melayu sana kena tindas...hattta melayu pandai dapat masuk u.....depa akan ubah polisi masuk u hanya pandai berbahasa mandarin pula....

china dari tanah besar dibawak masuk dan diberi warganegara...sebab cinabeng tak suka anak ramai...

lancau la lee kuan yew nak pakai dasar merit untuk semua kaum.....

kesimpulan yang dapat buku ini anda akan tahu bangsa pemakan babi ni takut untuk bersaing secara sihat....

Anonymous said...

Itu pun mereka berani berjanji kalau cinabeng menang PRU13 separuh penjawat awam akan dibuang kerja..untuk apa?? untuk digantikan dengan cinabeng. sekarang kerajaan perlu bertegas seperti Tun M PM 23 tahun mana mereka berani angkat kepala.Najib tolong tegas, semua lapisan rakyat akan sanjung anda dan akan kekal PM selepas PRU14.kalau tidak elek pocik lah.tak payahlah nak ambil hati mereka lagi bagi jawatan tinggi dalam polis dsbnya.utop pintu kehadiran mereka dalam semua GLC.mereka sudah kaya raya dengan bisnes dengan pertolongan kuasa pembeli Melayu.

parang terbang said...

silap.... aku baca buku dilema singapura terjemahan itnm...penulis yang sama.....!

iqram powerrabak said...

ahhh lancau la cina2puki ni semua pegi mampos je

Anonymous said...

betul...tapi ada jugak org Melayu menyokong membabi buta pakatan. Apapun berita sampai semua kata fitnah. Silap haribulan kisah singapork ni pun depa boleh kata fitnah. Jenis apa pun tak tau.

Anonymous said...

Singapore amalkam meritrokrasi sebab ia memberikan kelebihan pada kaum cina. Tapi meritrokrasi Singapore tidak mengambil kira aspek talent dan trait dalam bersaing di mana ia diamalkan di negara-negara lain termasuk USA, Eropah dan Australia. Meritrokrasi acuan Singapura adalah semata-mata demi memberi kelebihan pada mereka yang berketurunan cina.

Anonymous said...

hang cakap betul..laporan di indo mengatakan org kaya cina indo antara terbesar beli property kat sana. Kat singapork mahal gila..org cina sanapun marah kat pap. Dah tu pap nak berkuasa ambik cina luar bagi ic..bersaingla sesama cina bawah ni..

Dah berlambak cina sana tak boleh buat duit lagi..sekarang nak dicampak kat kita. Tunggu la cina pegang kuasa..benda yg sama dia akan buat. Import byk cina beri ic. Tu mungkin si bahalol Melayu pakatan mau. Pekarja Melayu kerajaan pasti diganti dgn cina.

Kerajaan Johor wajib menyekat kemasukan cina ni...juga negeri BN lain. Naik cukai tanah yg dibeli org luar setinggi tingginya. Turun tempoh kepemilikannya. Cth. Jika dulu rumah 99 tahun..jadikan hanya 50tahun. Biar cina hanya menyewa seperti kita sewa rumah mcm negara lain.

Anonymous said...

Yahudi rasis no 1 didunia.sebab terlalu kaya dia jadi sombong,bongkak, takbur,penipu, menindas,keras kepala, tamak, suka menguasai dan tidak bertolak ansur..

Cina rasis no 1.1 di dunia..

Puak2 ni hanya sedar bila mereka miskin..

Apa lagi...setiap saat kita berjuang tidak kira dimana anda berada...kibarkan bendera Jihad Ekonomi Islam..

Melalui jihad ini melayu mesti bersatu..Ramadhan ini, gerak gempur wajib diperkuatkan...sebab di bulan ini kuasa beli melayu islam terlalu tinggi !!!

kita tidak terlewat...kita masih mempunyai pewaris sehinggalah hari kiamat..Takbirrrr!!!!!

Anonymous said...

hang rasa pelik tak. dap bermati matian tak nak guna jari biometrik..gilooo mau guna dakwat..si pas pun angguk ikut bodoh aje. Bila.masa undi pru berlambak cina. Dtg mana ya..semua yakin dr cina luar

Tapi yg aneh tak kan begitu mudah ada dlm daftar pendaftaran undi. Cina kata beli ic muurah..lepas tu buat apa.

Daftar undi..tak kan boleh lepas sebyk itu..gua rasala di kawasan tertentu ada org dlm yg cari duit buat kerja ni. Jika Melayu yg buat..ini betul.betul pengkhianat negara dan bangsa.

Sebabtu di tempat yg tak boleh nak disumbat duit...org cina dtg bawak sekeping kertas...tulis saya mau daftar undi. Tak kan seteruk itu tak boleh cakap Melayu. Ada sesuatu yg tak beres.

Jadi kita sebagai org bawah wajib ingat. Sebelum pru 14 nanti...perkara ini wajib diingat..utk staff pendaftaran undi yg jujur jika ini berlaku lagi..jgn daftar dulu panggil boss hang..cek dulu amoi tu.


Anonymous said...

Singapura nampak berjaya kerana ratio keluasan wilayahnya dibahagi dengan populasi yang pasti akan menghasilkan KDNK dan KDK yang signifikan. Bagaimanapun, Singapura maju kerana kedudukannya di bahagian penghujung benua Asia sebagai titik pertemuan Barat dan Timir serta fungsinya sebagai negara pelabuhan entreport. Tegasnya, tanpa Malaysia ataupun jika Thailan melaksanakan projek terusan Segenting Kra, perekonomian Singapura akan lumpuh dan mati. Kemajuan Singapura tidak ada kena mengena dengan kepandaian cina mentadbir negara.

Anonymous said...

Satu saja cara nak ajar spesis cinabeng ni cukup-cukup. Bagi depa semua jatuh miskin. Jatuhkan ekonomi mereka sehancur-hancurnya. kita Melayu ada kuasa pembeli terbesar di Malaysia. Biar padan muka jadi pengajaran kepada 7 generasi cinabeng akan datang supaya jangan kurang ajar di atas Tanah Melayu ni.

Anonymous said...

lucunya muka hang..nak cubit pipitu. dulu gambaq lain..ni bagus boleh buat sekeh kepala cina..

Anonymous said...

Cina Malaysia pun dah tak nak main bolasepak. Acara individu adalah keutamaan dorg.

Anonymous said...

Melayu pun ramai yang berbakat dalam perniagaan dan industri cuma belum pada tahap menonjol. Tapi dengan kesedaran yang semakin meningkat aku jangkakan Melayu boleh take-over bidang perniagaan dan perindustrian mengalahkan spesis babi ni semua dalam jangka masa 10 tahun akan datang.

Cina banyak buat bisnes sebab kuat menipu dan beri rasuah. Melayu berniaga pentingkan soalkan integriti dan halal haram. Dan lagi satu sebab sebelum ni Melayu banyak hidup senang sebab berkerja kerajaan tapi sekarang dah ramai yang menceburi bidang perniagaan dan industri.

Anonymous said...

tu la..kat sini dap melalak nak hapus hak istimewa Melayu..dap pembohong..tapi yg sibodoh Melayu pakatan ni boleh percaya..Uitm nak hapuspun ada setuju. Tak bahalol namanya. Tempat anak cucu cicit dia juga.mmmm

Dap akan buat yg sama mcm singapork jika cina tu berkuasa.

Anonymous said...

mulai saat ini , mulai hari ini ..bermula bulan ini, tanamkan dalam hati bahawa INI NEGARA MELAYU , INI TANAH MELAYU , INI MILIK MELAYU, INI HAK MELAYU !

cina hanya menumpang, hanyalah pendatang yang diberikan ehsan status kerakyatan oleh orang melayu , cina itu bukan asal tanah melayu ..mereka imigran!

oleh itu ..
a] pengambilan pejawat awam, utamakan melayu
b] beli barangan, utamakan melayu
c]kenaikan pangkat, dahulukan melayu
d] segalanya ..utamakan melayu!

kalau bukan melayu yg tolong melayu siapa lagi ?
hasad dengki sesama melayu hapuskan, iri hati sesama melayu lupakan, dengki mendengki sesama melayu lupuskan,
ingat, hanya negara ini satu2nya bernama Tanah melayu didunia, hanya negara ini satu2nya melayu diberikan hak istimewa , jika negara melayu ini terlepas ketangan bangsa cina pendatang ..kemana melayu akan lari ?

Anonymous said...

mulai saat ini , mulai hari ini ..bermula bulan ini, tanamkan dalam hati bahawa INI NEGARA MELAYU , INI TANAH MELAYU , INI MILIK MELAYU, INI HAK MELAYU !

cina hanya menumpang, hanyalah pendatang yang diberikan ehsan status kerakyatan oleh orang melayu , cina itu bukan asal tanah melayu ..mereka imigran!

oleh itu ..
a] pengambilan pejawat awam, utamakan melayu
b] beli barangan, utamakan melayu
c]kenaikan pangkat, dahulukan melayu
d] segalanya ..utamakan melayu!

kalau bukan melayu yg tolong melayu siapa lagi ?
hasad dengki sesama melayu hapuskan, iri hati sesama melayu lupakan, dengki mendengki sesama melayu lupuskan,
ingat, hanya negara ini satu2nya bernama Tanah melayu didunia, hanya negara ini satu2nya melayu diberikan hak istimewa , jika negara melayu ini terlepas ketangan bangsa cina pendatang ..kemana melayu akan lari ?

Anonymous said...

Aku rasa boikot saja tak cukup, kita Melayu semua perlu ada keberanian untuk melanggar semua bisnes cinabeng dengan meniru bisnes mereka. Kita ciplak idea perniagaan mereka. Contoh kalau cinabeng banyak bukak kedai tayar, orang Melayu pon kena bukak kedai kasi langgar sama bisnes diorang.

Cinabeng bukak kopitiam, kita Melayu pon bukak kopitiam halal sebelah kedai dia. Banyak lagi contoh bisnes kita boleh ciplak dan buat supaya tiada langsung peluang untuk mereka memonopoli sesuatu kawasan perniagaan.

Melayu pon perlu sama-sama menyokong bisnes Melayu supaya kita jadi lagi kaya dan cinabeng semua miskin dan bunuh diri lompat bangunan.

Anonymous said...

mengalir air mata makcik tengok gambaq ni. Tak jadik pulak nak buat menantu..keh keh keh..

idungnya comel..keh keh keh

Anonymous said...

Memang betul anon 1.41pm!! Ada sesuatu..pihak perisikan polis/tentera kena turun padang..

Kemana warga2 cina guna pas sosial menghilang ??? Dari dulu sampai sekarang dah berapa ramai...

Orang cina yang dah meninggal ada daftar kematian tak ?? Sebab itu bila daftar pengundi keluar..kelam kabut nak semak..masa undi datang awal beramai-ramai jadi kelam kabut..pakaian pun lain macam..cakap melayupun tak pandai...

Ada sesuatu rahsia besar yang perlu di bongkar oleh blogger2 !!!
Kalau nak harap polis...semua masih dlm siasatan...

Apapun..itu kerja polis...kerja kita mudah je...boikot..boikot ...boikot.. bila cina dah miskin..cina tanah besar balik la kg dia...tak hingin dia duduk malaysia makan bubur dan ikan masin je..

Anonymous said...

Agak2 melayu penganut PAS, PKR n DAP nak baca x artikel camneh???..kalo post kat Harakah kah kah pon xkn depa publish artikel neh???...nnt aq nak print byk2n letak kat masjid.....mlm neh ada ceramah agama kat masjid kwsn perumahan aq....mudah2an jgn ada yg 'hangin' dgn aq....

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Iklankan apa saja barangan yang anda ingin jual atau iklankan perniagaan anda di laman web www.produkmuslim.info

Terima kasih

Anonymous said...

CABARAN DARIPADA HJ ARIFFIN KEPADA PAS.

Cabaran ini saya tujukan kepada 21 orang Wakil Pas dalam Parlimen. Sekiranya anda betul2 berjuang untuk MEMURTABATKAN ISLAM.

Saya baru terjumpa dalam Utusan Malaysia 19.6.2013, satu Simple Analysis berkenaan Keputusan PRU13 yang dibuat oleh Datuk Akbar Ali, Pengarah Excutive MTEN Melaka.

Jumlah Wakil Islam dlm DR = Umno(BN) 97 orang + PR (Pas 21, PKR 16 dan DAP 2) 39 orang = 136 orang

Jumlah Wakil Bukan Islam dlm DR = 86 orang

Peratusan = Wakil Islam 61.26% + Wakil Bukan Islam 38.74% = 100%

Rumusan saya = Wakil Islam adalah Dominan dlm DR. Ini Kali, Parlimen Malaysia adalah PARLIMEN ISLAM.

Harapan saya dan seluruh orang islam kepada Najib adalah .. INI KALI LAH !!! Najib perlu :

1. Memperkasakan semua Majlis Agama Islam Negeri.

2. Memperkasakan semua peringkat pendidikan Islam daripada Tadika hinggalah ke Universiti.

3. Menjadikan semua jenis sekolah dan pusat pengajian Islam sebagai sekolah dan pusat pengajian bantuan penuh kerajaan.

APA PERANAN WAKIL PAS DALAM BAB INI ???

1. Mengemukakan usul kepada Kerajaan Umno pimpinan Najib supaya melaksanakan 3 pekara itu.

2. Menyumbang idea dan buah fikiran bagaimana ianya harus dilaksanakan tanpa prasangka atau prejudice.

Kepada Wakil Pas, GEGARKAN Persidangan Dewan Rakyat jika Najib menolak cadangan anda tentang 3 perkara itu. Kami rakyat melayu dan islam bersedia untuk menilai Najib khasnya dan Umno amnya.

TETAPI Jika anda Wakil Pas membawa usul HUDUD dan Najib menolaknya, kami akan bersama Najib. Kerana HUDUD hanya lah helah anda tidak mahu bekerjasama dengan Umno untuk memperkasakan MELAYU dan ISLAM.

Hj Ariffin

Anonymous said...

masalahnya , bangsa melayu ini tak sedar-sedar ..terus dilamun mimpi silam, masih tidur, masih angau ,

orang lain dah buka langkah, melayu masih tidur berdengkur, bangsa lain dah tanak nasi ..melayu baru nak tanam padi, sedangkan tanah ini milik melayu, sedangkan semuanya adalah hak melayu,
melayu itu lalai, melayu mudah lupa, melayu itu tak cermat , melayu itu mudah digula2kan ..mudah dilayukan

bangunlah melayu, buka mata buka hati dan lihatlah sekeliling apa sedang berlaku, lihatlah masa depan anak cucu kamu esok bagaimana akhirnya?

sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tak guna walau airmata darah membasahi diri

Anonymous said...

ingatlah , tak guna berbuat baik dengan bangsa cina, baik mana sekalipun kita mereka tak pandang akhirnya kita dipijak juga.

tak guna diplomasi sanggat dnegan cina, diplomasi mana seklaipun selagi mereka tak dapat apa mereka minta ..tetaplah mereka musuh dalam selimut

bangsa cina sejak zaman berzaman, dari dinasti ke dinasti ..mereka biasa dengan darah dan penipuan,mereka licik dalam penipuan dan lakonan, dan kerana antara sebab itulah mereka lari dari tanah besar menuju ke malaya ..
melayu takperlu lagi berbasa basi, melayu tak payah lagi hormat tunduk memberi segala, hapuskan sifat pemurah melayu yg tak berbatas, zaman sudah berubah dan perangai sebegitu tdk perlu lagi terutama apabila berurusan dengan bangsa cina,
ingat, bangsa cina tak boleh dipercayai ..biar baik mana pun mereka!

Anonymous said...

Hj Arrifin, teman setuju benor. Tu sebab pak baie oku Karpal Sinki nak hapuskan dewan negara.

Anonymous said...

Kerajaan dan pemimpin pmbgkang kita skarang takut di tuduh racist plak..
Tp kalau cina yg majoriti dan mahukan macam2,nnt melayu kata takpa,mereka dah majoriti..
Tu lah kena sedarkan pemimpin2 kita ni..sptt nye sekarang pmbgkang n krajaan dah boleh buat mcm yg hj cadangkan..
Tp kbykan nmpk nya masih tamak ke pangkat dan kuasa saje..

Anonymous said...

Makan babi byk..mana tau main bola..

Anonymous said...

SEDAR KAH KITA

Mengikut Simple Analysis yang dibuat oleh Datuk Akbar Ali, Pengarah Excutive MTEN Melaka seperti yang keluar dalam Utusan Malaysia 19.6.2013.

Dalam Kabinet Umno = Wakil Melayu dan Bumiputra 122 orang + Wakil Bukan Melayu (Cina) 11 orang = 133 orang

Peratusan Dalam Kabinet Umno = Wakil Melayu dan Bumiputra 91.73% + Wakil Bukan Melayu (Cina) 8.27% = 100%

Dalam Kabinet Umno = Wakil Islam 97 orang + Wakil Bukan Islam 36 orang = 133 orang

Peratusan Dalam Kabinet Umno = Wakil Islam 72.93% + Wakil Bukan Islam 27.07% = 100%

Dalam Dewan Rakyat = Wakil Melayu dan Bumiputra (BN + PR) 161 orang + Wakil Bukan Melayu (BN + PR) 61 = 222 orang

Peratusan Dalam Dewan Rakyat = Wakil Melayu dan Bumiputra (BN + PR) 72.52% + Wakil Bukan Melayu (BN + PR) 27.48% = 100%

Berdasarkan kepada kedudukan itu ADAKAH WAJAR ATAU TIDAK NAJIB MELEBIHKAN MELAYU DAN BUMIPUTRA DALAM MELETAKKAN KEUTAMAAN ???

INI KALI LAH ... MELAYU DAN BUMIPUTRA MESTI MENUNTUT PERHATIAN DAN PEMBELAAN YANG LEBIH DARIPADA NAJIB.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Hoi....siapa cakap Makan babi byk..mana tau main bola..
Ronaldo, Pele, Maradona, David beckham dll semua makan babi. Mengikut survey manusia yg makan babi kebanyakan pandai dan rajin. Tuhan memberi keutamaan orang yg makan babi dapat kejayaan dan memerintah yg tak makan babi. Kah Kah Kah....

Anonymous said...

Kuota Satu keluarga 2 anak.yg dilaksanakan di Singapura adalah bagi memastikan tiada pertambahan penduduk samada Melayu atau Cina Singapura sendiri. Nampak.adil tapi ada udang disebalik batu. Kemasukkan Cina import sebagai rakyat Singapure telah memastikan bahawa majoriti Cina diSingapura. Sekarang ianya cuba dilaksanakan oleh Myammar keatas Rohinya. Perkara yang macam ini jangan kita harap orang seperti ulama pas dapat fikor

Anonymous said...

boikot barangn cine..

Anonymous said...

anon 3.11 tu makan babi sebulan sekali..ko n gang ko lak lam sari kat 5-6 kali makan babi..sarapan babi..lunch babi..tea babi..dinner babi..supper pun babi

Tun Teja said...

Berita beberapa bulan yang lepas, Menteri di Pejabat Perdana Menteri (PMO), Cik Grace Fu, berkata kadar warga Melayu Singapura dalam penduduk Singapura bertambah sedikit daripada 14.9 peratus pada 2000 kepada 15.1 peratus pada 2010.
1. KADAR orang Melayu di Singapura akan kekal stabil dalam jangka panjang. Memberi jaminan demikian, Encik Lee Hsien Loong berkata pemerintah tidak akan merubah peratusan itu.
2. Dalam perbahasan sepanjang lima hari itu, beberapa Anggota Parlimen (AP) Melayu telah menimbulkan keprihatinan mereka tentang peratusan orang Melayu yang mungkin merosot dengan lebih ramai pendatang dibawa masuk.
3. Antara AP yang mengemukakan isu tersebut ialah Dr Intan Azura Mokhtar (GRC Ang Mo Kio), Encik Zaqy Mohamed (GRC Chua Chu Kang), Encik Muhd Faisal Abdul Manap (GRC Aljunied) dan Encik Zainal Sapari (GRC Pasir Ris-Punggol).
4. Mana lagi anggota parlimen Melayu yang lain seperti Zainudin Nordin, Masagos Zulkifli, Fateema Latif, Halimah Yaakub dan Menteri Kabinet Yaacob Ibrahim tidak campur tangan langsung untuk membela hak kehidupan orang Melayu diSingapura? Grace Fu apabila ditanya kadar peratus penduduk Melayu patut ditinggikan, kata betina beruk ini tidak ada rancangan. Bermakna, penduduk cina boleh dinaikkan bersama penduduk India dan lain-lain, tetapi tentang penduduk Melayu, Grace Fu berat sebelah. Disokong pula oleh PM Lee Hsien Loong.
5. Semua AP Melayu termasuk Menteri Kabinet Melayu tiada berani meminta menaikkan kadar peratus penduduk Melayu. Dimana ada keadilan demokrasi?
6. Sekarang ini tiada satu AP Melayu pun yang memperjuangkan Bahasa Kebangsaan iaitu Bahasa Melayu yang sudah luput diabaikan oleh semua bangsa.
Visi ku dan aspirasi ku pada masa abad ke 22 hingga ke 25.
• Penduduk Melayu patut ditambah kadar peratusan sehingga 30 %, baru ini setimpal dengan bangsa lain dan sudah tentu demokrasi tulin dapat dicapai diSingapura. Pemimpin Melayu dari generasi baru akan datang sahaja yang mesti berani memperjuangkan hak kepentingan dan kehidupan penduduk Melayu.
• Generasi baru Melayu Singapura mesti meninggikan kegunaan bahasa Melayu seperti negara Indonesia, Malaysia dan Brunei.

Anonymous said...

tolong melayu tolong majukan bangsa. susah sgt ke nak pi kedai melayu. sikit2 lama2 jadi bukit.

Anonymous said...

aku cadangkan supaya semarakkan kempen ni sampai ke INDONESIA yg cinanya tak la ramai tapi menguasai ekonomi, ingat! Gudang Garam, Sampoerna, Djarum,Nyonya Meneer, Akhbar Kompas, Mee Sedaap tu semua milik konglomerat cina indon!

biar kempen di INDONESIA membawak ke pendatang Indonesia disini, sekarang ni ramai pekerja indonesia langsung tak ikuti perkembangan kempen boikot ni mereka lah yg masih lagi memeriahkan kedai2 cina. MULAKAN KEMPEN NI KE INDONESIA DAN SELURUH NUSANTARA!!

Anonymous said...

Lee Seng Long anggap melayu singapura binatang ternakan? Peratusan demografi dikawal. Ni baik sikit dari penghapusan etnik.

Anonymous said...

lam handphon nampak cam toping darth vader lol

Anonymous said...

Malaysia next cina kontrol sebab manyak Melayu bolo.

Anonymous said...

Saya nak share email dari kawan cakap:
KUIH KACANG, KACANG TUMBUK, BEPANG keluaran BRAND "NORA" tu Cina punya. Nama je nama Melayu tapi Cina yang buat. Kalau tak silap, tempat buatnya kat Melaka. Hati-hati banyak produk nama Melayu tak semestinya produk orang Islam.

GOODMAID yg buat sabun pencuci, pencuci tandas, pencuci basuh pinggan pun syarikat Cina yang dlm iklan jawatan kosongnya nakkan calon yang fasih MANDARIN, jadi paham-pahamlah sendiri maksudnya tu.

Nak bagitau FELDA dah keluarkan MAJERIN ADELA. Sila promote dan sokong.

Anonymous said...

tolong senaraikan pengusaha bumiputra di kawasan masing supaya dapat di war warkan dan dapat membantu pembeli melayu.

aku tinggal di taman meru ipoh....berdekatan dgn mydin.

sesiapa yg nak beli kamera beli di kedai kamera e-poh

brg elektrika di hub bright berhadapan dgn kilang carsem

barang runcit blh beli di mydin....malah org cina pun dah beralih ke mydin (depa brg pukal) sebab murah

repair kereta blh dilakukan di baharom workshop di jelapang

jadi sama sama kita support peniaga bumiputra

Anonymous said...

SALAM,

Marilah kita ambil SEMANGAT RAMADHAN SYAWAL untuk lancarkan BOIKOT BESAR-BESARAN pd CINA KAFIR LAKNATULLAH ini!!

Jadikan ibadah puasa kita tidak terhad kepada ibadah khusus, tp pengorbanan kita demi memartabatkan JIHAD bentuk EKONOMI, bg mengekang kekuasaan CINA KAFIR yg semakin jahat ini.

Insya Allah semoga usaha kita diberkati dan disatukan hati2 kita umat Islam-Melayu ini. Tk kira Bangla, Indonesia, Rohingya, beragama Islam maka kita bersaudara dan lancarkanlah perang ekonomi keatas CINA kafir!

Aminn

Anonymous said...

"Malaysia next cina kontrol sebab manyak Melayu bolo."
Kalau Melayu nak pandai harus belajar makan babi. Kah Kah Kah...

Anonymous said...

Gerilya Anwar gulingkan Najib

Pemimpin oposisi Malaysia Anwar Ibrahim sadar betul laporan kecurangan dalam pemilihan umum 5 Mei lalu dia ajukan lewat pengadilan umum bakal percuma saja. Sebab secara prinsip, masalah itu hanya bisa diselesaikan melalui Mahkamah Konstitusi dan ini belum dimiliki oleh negara jiran.

Kakek dua cucu ini menuding koalisi Barisan Nasional dipimpin UMNO (Organisasi Bangsa Melayu Bersatu) dan berkuasa sejak 1957 berbuat curang. Kelompok oposisi menamakan diri Pakatan Rakyat yakin penguasa menggunakan pengundi hantu dan membeli kertas suara.

Dalam pemilu bulan lalu itu, Anwar mengklaim Pakatan Rakyat meraup 52 persen suara. Namun di parlemen, mereka cuma memperoleh 89 dari 222 kursi di parlemen. Angka ini naik ketimbang pesta demokrasi lima tahun lalu.

Mantan wakil perdana menteri ini kelihatan betul berambisi menjadi kepala pemerintahan. Dia barangkali sadar kalau menunggu pemilu lima tahun lagi usianya sudah memasuki kepala tujuh.

Karena itu, tiga hari selepas pemilu, dia menyerukan unjuk rasa besar-besaran di Stadion Kelana Jaya, Selangor. protes damai ini dihadiri sekitar seratus ribu pendukung Anwar. Sabtu pekan ini pun, demonstran antipemerintah akan berkumpul di Kuala Lumpur. Mereka mengaku bisa mengerahkan setengah juta orang.

Seperti kata bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad, Anwar adalah hambatan bagi kemajuan negara. Dia ibarat duri dalam daging. Karena itu, Najib pun berusaha merangkul Anwar agar mau bergabung dengan pemerintah.

Dia tahu posisinya juga tidak aman betul. Apalagi raupan suara Barisan Nasional merosot tujuh kursi dibanding saat Abdullah Badawi memimpin. Apalagi, kaum keturunan China antipemerintah kian membengkak. Sampai-sampai Najib menyebut pemilu kali ini seperti tsunami China. Najib bisa saja terdongkel dari jabatan ketua partai sekaligus perdana menteri dalam konvensi UMNO akhir tahun ini.

Seorang politikus senior UMNO menegaskan Najib pantas mundur. "Karena suara Barisan Nasional di bawah kepemimpinannya merosot dibanding zaman Abdullah," katanya saat ditemui merdeka.com di Kuala Lumpur bulan lalu.

Buat membujuk Anwar, Najib melirik Indonesia merupakan basis politik Anwar. Bekas wakil presiden Muhammad Jusuf Kalla langsung terbang ke Kuala Lumpur malam setelah pemilihan. Konon, Kalla datang atas permintaan Najib sekaligus Anwar. Jauh sebelum pilihan raya dilangsungkan, keduanya sudah cemas dengan hasil masing-masing. Barisan Nasional takut kalah dan Anwar gelisah kemenangannya bakal dirampok lagi.

Jam satu dini hari, Anwar menelepon Kalla. Dia mengeluhkan kemenangan Pakatan Rakyat telah dirampok. Besok paginya giliran Kalla menghubungi Najib. Dia mengucapkan selamat atas kemenangan Barisan Nasional. Dia menyokong upaya rekonsiliasi nasional ditawarkan oleh Najib kepada kelompok pembangkang. "Baik-baiklah kalian," kata Kalla.

Sumber merdeka.com membisikkan Najib menawarkan posisi wakil perdana menteri buat Anwar kalau dia bersedia meninggalkan oposisi. Anwar menolak karena dia yakin dia seharusnya menggantikan Najib. Kalla gagal mempertemukan Anwar dan Najib.

Jika menerima tawaran Najib, kredibilitas Anwar bakal hancur. Dia sudah berkhianat dengan pemerintah, sungguh celaka kalau dia nekat mengkhianati oposisi.

Jumat malam pekan lalu, Anwar datang lagi ke Indonesia. Kali ini atas undangan Presiden Susilo Bambang Yudhoyono. Semua akomodasi dan transportasi ditanggung presiden. Keduanya bertemu sekitar dua jam di sebuah hotel di Bali. "Dalam pertemuan itu, SBY mengakui terlalu banyak kecurangan dalam pemilu Malaysia," ujar sumber lainnya.

Dalam kesempatan itu, Yudhoyono menelepon Najib yang datang ke Jakarta buat kunjungan pribadi menemani istrinya. "Najib sepertinya marah karena SBY mendukung Anwar. Dia diam saja."

Besok malamnya, Anwar terbang ke Jakarta dan sekali lagi bertemu Jusuf Kalla di kediaman pribadinya, Kebayoran Baru, Jakarta Selatan. Dia sekali lagi menolak tawaran wakil perdana menteri dari Najib. "Kecurangan harus lebih dulu diselesaikan baru urusan rekonsiliasi," Anwar menegaskan.

Anonymous said...

>>Support juga Air Mineral kita jenama Alla Fonte keluaran MOFAZ

BETUL TU, JENAMA MOFAZ ialah air mineral keluaran Bumiputera Islam, di mana sumber airnya di KEDA Sik, Kedah, kawasan org Melayu juga.

Hentikanlah beli barang2 CINA kafir. Ingtalh jika krn 1 sen wang kita mengkayakan Cina, dan akibatnya bangsa dan agama kita rosak jd ugutan mereka, maka bertgugjawablah kita di akhirat nnati.

Jangan terpengaruh dgn dakyah jahat Pakatan Haram yg mahu meliberalkan keadaan kita.

BOIKOT CINA, BELI MUSLIM DAHULU!!

Anonymous said...

eleeeehh sini Melayu pakat maki Cina.. tp kt KL dan Selangor Melayu jilat dan menikmati seks Cina... maruah jantan Melayu di kangkang Cina.. agama xpeduli lagi bab DOSA..
Inilah bala Musibah Allah.

kita je bising kt sini, melayu2 kt Selangor sdg happy dgn pelukkan bersama CINA terutama PAS lahanat.

Anonymous said...

Tengok saja apa result nya nnt..
Pakat2 jihad terus..
Dpt jugak tgkat ekonomi dan bersih diri dr mkanan yg ragu utk kita sndiri..
Bkn semata politik atau hal lain..
Jika kemenangan milik kita biar sorang dua je yg boikot pn,menang juga kita akhirnya nnt..tgk saje keputusan pru lepas..
Siapa yg lebih hebat dari kuasa Nya???
putrajaya yg di kepung puluhan ribu manusia,ttap terpelihara...

Anonymous said...

Cukup masa dia akan balik semula kepangkuan kita..
tak lama lagi.
Cina bukit bakal balik keasal.

Anonymous said...

Bangga aku melihat kesungguhan semua Melayu membantai bisnes cinabeng tanpa belas kasihan. Kesannya dah nampak terang-terang banyak bisnes kaum babi ni akan lingkup tak lama lagi.

Langkah seterusnya ialah sebarkan maklumat kempen boikot ni kepada seramai orang Melayu yang mungkin. Teruskan momentum kita menjahanamkan ekonomi kaum pukimak haram jadah ni sehingga lumat.

Anonymous said...

jika singapork boleh buat plan strategik untuk mengekalkan cina sebagai majoriti dengan bagi kerakyatan kepada pendatang dari china,,why not kerajaan malaysia tawarkan perkara serupa kepada pekerja mahir dan profesional islam dari pakistan,bangadesh,indonesia,kemboja,philipina,singapore dll.

gen2felda

Anonymous said...

ketika lawatan lee kuan yu ke israel dulu, dia pernah berkata kepada presiden israel ''tuan telah berjaya melemahkan tentera islam dipadang pasir, kini ajarkan kami untuk melemahkan mereka dibelantara (menunjukkan kepada malaysia dan indonesia)''

ITU SEBAB TENTERA DAN POLIS SINGAPORK MENDAPAT LATIHAN DARI tentera ISRAEL !!!!

gen2felda

Anonymous said...

Hapusksn srjk(c)...

Anonymous said...

NAK HANCURKAN SINGAPORK?
NAK LIHAT MEREKA BERLUTUT PADA MALAYSIA?

=buat terusan perkapalan moden seperti terusan Suez di Panama bermula di kedah dan berakhir di kelantan..Penjimatan masa dan bahan bakar kapal dari barat ke timur..

ingat!!! singapork maju bukan kerana cina pandai mentadbir..tetapi kedudukan strategik geografi mereka!

DAN JIKA BENAR PULAU PINANG ADALAH HAK MILIK KERAJAAN KEDAH KERANA PENANG MASIH MEMBAYAR UFTI KEPADA SULTAN KEDAH, AMBIL LAH BALIK !!!

gen2felda

Anonymous said...

Selepas ini melayu akan kontrol ekonomi.
Selepas ini cina akan duduk bawah tapak kaki melayu.
Boikot produk cinabeng!!!!....
Pastikan anak cucit kita akan rasis pada kaum cina lancau!!!!....

Anonymous said...

Hapuskan LGE...n LKS.....
itu kepala bapak kominis.....

Anonymous said...

MELAYU / BUMIPUTERA JANGAN CONTROL. BANYAKKAN ZURIAT, DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous said...

berita indon diatas dipetik dari merdeka.com website indon pendokong gay LGBT.

Anonymous said...

Melayu kalau tak sedar lagi tak tau lah ... usaha ke arah tu dah nampak sekarang bermula dengan hak melayu dan bumiputera, raja -raja dan kini islam .. melayu harus bersatu

Anonymous said...

Nak berjaya dan maju harus belajar orang putih dan cinabeng. Nak bodoh dan mundur harus belajar orang Arab. Hahahaha...

Anonymous said...

satu lagi komen cinapek cinabeng yg menarik(about tun dr mahathir).cer tengok dia eja camanaaa:-

June 19, 2013 12:03:47 Why regret? This Mahatahi is just pure selfish and greedy. He has already amass so much wealth and yet he is not willing to share Malaysian wealth with us. He still wants to keep it to himself, his sons and his cronies. Is not Internet good for the people of Malaysia? You mean it is better to keep the rural folks ignorant so that you can fool them forever? What an evil man on earth!

Anonymous said...

Tu la maknanya org melayu tu patriotik..di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung

Anonymous said...

Sebab depa dah beralih arah kpd judi bola pulak

Anonymous said...

Makan la byk2..aiman x kesah pun

Anonymous said...


Assalamualaikum kengkawan sume,

1. PRINT dan FOTOSTAT banyak-banyak senarai barang-barang bumiputera/Islam.

2. Untuk dapatkan SENARAI BARANG ISLAM:
a) BUKA WEBSITE -http://bbcdrasmi.blogspot.com

b) Pastu tengok sebelah KANAN blog tu ada tulis DOWNLOAD SEKARANG.

c) Click kat gambar UNTUK RUJUKAN PERSENDIRIAN.

d) Pastu keluar DROPBOX-LIST.....click LISTING BBCD.pdf......nanti boleh tengok senarainya, print dan fotostat.

3. Lepas sembahyang Jumaat berdiri kat pintu masjid....EDARKAN.....duit fotostat niatkan untuk MENOLONG UMAT ISLAM MENCARI YG HALAL.....HALAL ITU FARDHU.

Semoga Allah berkati dan rahmati kita bersama, ameen.

Anonymous said...

anwar tau org melayu dah benci kat dia ...dia dah xda harapan dah

cuma satu saja.. nuar .ko buat ni insyAllah berperang lah


KASI LELONG MELAYU DAN ISLAM

HINDU NKA GUNA Kalimah suci no problem
cina nak tulis bumiputra dlm ic biru...jual jual jual

insyAllah berperang lah kita dgn izin Allah..nanguzubillah

Anonymous said...

Mari kita hancur semua mini market Cinabeng dan sokong penuh kepada 1Malaysia mini market. Jadikan Najib super-super kaya. Tapi...kenapa nak beli beer di 1Malaysia tak ada jual???

Anonymous said...

Wahai sedaraku , seugama , jadi lah rakyat Malaysia yang baik serta ber istiqammah , ikhlas , kerana "ALLAH".
tak serik kah ? ,atau sengaja buat lupa akan sejarah yang tersirat depan mata ? .......................
kalau tak suka Malaysia , segera la
daftar, jadi le rakyat singaporerah.
bangsa cina malaysia pun tak layak , ni pulak melayu ? .
Pru 13 , dah abis , melayu gagah berkuasa . lupakan sengketa politik
jijik lagi menjijikan , bulatkan
tekad....cinabeng kian kurang ajar,
berajenda besar untuk Made in Made in kan Malaysia to Made in Singopore ............bukti bukti
benar lagi syae'h , tersimpan
kukuh dalam peti besi.........
bangsa tak sadar ni , harus di ajar
apa arti kesusilaan , kesopanan orang Melayu , jangan dicabar buruk padah jadinya........ mari la kita Melayu , ikut resmi Anai Anai , biar lambat asalkan , bisnes cinabeng lingkup...
Boikot ! Boikot ! Barang cina !

Anonymous said...

Melayu dalam pkr dan pas menyokong penuh apa saja tindakan yg puak cina buat hina raja melayu,hina nabi hina allah hina pempimpin negara puak ini menyokong kerana politik takut hilang kuasa itu yang disanjung olih mereka sedang yg kamu hina itu ada lah sudara islam kamu sebab itu allah tidak bagi puak pr merintah negara allah melihat dan mendengar apa yg kamu buat ditas muka bumi ini bertaubat lah sebelum nyawa dihujung.

Anonymous said...

Bagi la link.

Anonymous said...

Nasib baik Melayu UMNO ni duduk kat Malaya......Kalau tinggal di mana mana pelusuk dunia yang lain .........sudah tentu lapar kebuluran pasal tak boleh bersaing, bodoh dan malas.

Other races in this world are thinking how to get to Mars after going to the moon.......Umno Malays are still couping with migration from Kampungs to the Cities.

Now you lot will tell me that a "Malay" space tourist been to the moon.......When did Malay names ever started with "sheikh"?....Well I guess when mahathir a/l iskandar kutty started being more malay than the malays.....I reckon....hi hi hi hi.

Anonymous said...

Addition: Not all Umno Malays are stupid.....there are some clever ones like KJ.

Anonymous said...

Saya memang sokong......Boleh jadi Instant Melayu celup diimport. Tapi masalahnya, mereka tak nak masuk malaysia.....mereka nak ke negara negara dunia satu.

Anonymous said...

Wa ! , rasa jugak pedas nya cili ?
jangan cakap sebarang cakap , lu bukan warganegara Malaysia , lu jaga saja singaporeh , itu pu hasil rompakan , lu angkat jadi singapore.
jangan sombong jadi katak bawah tempurong , ini Malaysia , orang asing tak berhak campur , ada arti ?..... cina semua sama la , tamak , dengki , kisau melampaui batas , lu lihat , HongKong , Taiwan , suma hasil rompakan sama cina pun
mau rompak .... lu pikir la sendiri
jangan jaga tepi kain orang , nanti mau mati susah nyawa mau keluar . ingat ? kasi ingat , jangan kacau....let>>>>>>>>N>>>>>>>
go>>>>>>>>>>>>>>>>>>N>>>>>>>>>>>>>
berabus

Anonymous said...

Nak kena racun jugak gak mak cina singoporah parasit ni !....

Anonymous said...

Hoi ! , cina singoporeh jangan jadi
parasit batu api kat sini , nampak tu, tambak johore ? , p berambus .

Anonymous said...

fakta


ada dengar budak cina lahir mati

xkan xada, ni ada cina crita kat aku , mereka akan amik anak angkat Pakai nama yg mati tu..sejak zaman2 dulu lg..ha..tu dia..mrk sygkan krakyatan tu..

Benci monopoli Cinabeng said...

Ini Negara nenek moyang leluhur org Melayu lah.Apa berak Cina nak menyombong dahlah menyemak jd warganegara Malaysia,ckp Melayu tunggang langgang,menghina Raja dan agama Islam nak pulak berkuasa penuh pijak kepala orang Melayu.Bangsa mcm ini ke kita nak hormat,haram jadah mesti diboikot dgn apa cara pun..bangunkan ekonomi Melayu dan turunkan bisnes Cina...Dahulukan Melayu terkemudiankan Cina..

Anonymous said...

Melayu suka mimpi dan cakap kosong. Cinabeng suka planning dan kerja. Sampai seribu tahun siapa lagi baik?

Anonymous said...

Aku dah insaf dah tak nak tergoda dgn pujuk rayu godaan salesgirl Cina yg cantik molek di kedai kedai dan kompleks beli belah.Taknak aar beli brg brg biasa yg ada di kedai Melayu kat kedai Cina..beli kat kedai Cina ibarat cium puki Cina.Taknak aar jilat puki amoi amoi Cina yg hancing kencing tak jirus air.Utamakan Melayu..

Anonymous said...

The very medium, the Internet which Umno Malays use to spew such disgusting hatred towards others is invented by our ally.....America.

Umno Malays should just stick to Kompang as a mode of communication or Gong like they use to during your great civilisations.....hi hi hi hi.

Anonymous said...

Mana itu orang gila PAPAGOMO lama tak dengar bunyi dia? Dia sudah kerja jual pakaian atau jual KY atau jadi pengitip porn atau lari ke Thailand/Indonesia atau jual barang Cinabeng. Kah Kah Kah...

Anonymous said...

Dia sudah joint venture dengan Parpukari.......Parpukari itu mamak bodoh........jadi dia minta tolong dari Papagomo untuk buat usaha sama.

Anonymous said...

NUAR BRAHIM TERLALU RAKUS MAU MENJADI PM TANPA MENGIRA NASIB MELAYU MALAYSIA MENJADI NASIB MELAYU SINGAPORE.......INI AKAN MENJADI KENYATAAN XLAMA LAGI.....CINA AKAN BERTEPUK TANGAN......CINA XAKAN SOKONG UMNO SAMPAI KIAMAT.......RAMAI MELAYU PAS AKAN MASUK NERAKA KERANA KUAT BUAT FITNAH DLM CERAMAH MEREKA......CINA KUDAKAN PKR DAN DAP UTK MENCAPAI CITA2 MASING2.........BELUM ADA GERENTI NIK AZIZ AKAN MASUK SYURGA...........ALLAH SWT MAHA MENGETAHUI SEGALA2NYA.....

Anonymous said...

Aku pernah lihat kemalangan yang melibatkan orang cina lepas itu datang lah tukang tunda kereta bumiputera. Si cina yang kemalangan setuju agar keretanya yang dah rosak ditunda. Tiba tiba datang tukang tunda cina maka dengan serta merta cina yang kemalangan tersebut tak setuju pula keretanya ditunda oleh si bumiputera.Dia mahu keretanya ditunda oleh si cina yan datang kemudian. Sebenarnya cina dah lama boikot perniagaan. Bukti cina memang rasis. Kalau mereka bangsa rasis apa salahnya orang Melayu juga rasis. Olah itu mula hari ini orang Melayu jangan takut dipanggil rasis. Kalau nak kekal berkuasa di Tanah Malaysia orang Melayu mesti rasis. Tak ada gunanya malu dipanggil rasis di negara sendiri.

Anonymous said...

Anon 3:07
You are one arrogant bastard not on par compared to the now imbeciled LKY. You pick on malay-muslim but you are only 'thinking' from the HEART OF YOUR BOTTOM!

Don't come and bullshit in this forum if you haven't got a clue what you're saying.

There are so many problems in this beautiful world yet so trivial and simple but people cannot resolved to learn and live peacefully with each other Yet! You're talking MARS?

Its people like yourself that is only a pest in this world that putting people down amuse you. Such a useless thought by you.

You reckoned? You simply cannot comprehend what you Dud-Brain is capable of.

OM - Melayu Luar Negara

Anonymous said...

Ally my ass. Is it not the Anerican who invented the term stink chink to define such foul low life creature such as you. Go back to China where you belong and stop polluting the rest of the world he he he

Anonymous said...

KERAJAAN AMALKAN DISKRIMINASI

Betul kata Datok Mohd Noor Abdullah Bekas Hakim Mahkamah Rayuan. Kerajaan tidak adil kepada lain2 etnik minoriti dalam negara. Kerajaan telah mendiskriminasikan mereka. Sekolah Cina ada. Sekolah Tamil ada. Mana Sekolah Dayak ? Mana Sekolah Kadazan ? Mana Sekolah Iban ? Mana Sekolah Dusun ? Mana Sekolah Bajau ? Mana Sekolah Murut ?

INI KALI LAH. Bumiputra Sabah Sarawak yang telah memenangkan Umno patut desak Najib adakan sekolah seperti yang saya sebut tadi. Kalau dia tak boleh nak adakan, kamu bumiputra Sabah Sarawak desak dia hapuskan sekolah vernakular Cina dan Tamil yang langsung tidak menyumbang untuk perpaduan nasional. INI KALI LAH.. KITA MELAYU DAN BUMIPUTRA SABAH SARAWAK MAHU LIHAT PERUBAHAN. KITA SUDAH SEKIAN LAMA BERDIAM SENDIRI MEMENDAM RASA MELIHAT NAJIB MENGUTAMAKAN ORANG LAIN. THIS TIME NO MORE ....

Hj Ariffin

Sons of Adam said...

Chinkie wrote:

The very medium, the Internet which Umno Malays use to spew such disgusting hatred towards others is invented by our ally.....America.

Umno Malays should just stick to Kompang as a mode of communication or Gong like they use to during your great civilisations.....hi hi hi hi.

-----------

I say:-

Ally my ass... Is it not the American who invented the term stink chink to define such foul low life creature such as you? Go back to China where you belong and stop polluting the rest of the world! he he he

Anonymous said...

Satu hari nanti kita akan jadi seperti mereka kalau kita tidak bertindak dari sekarang...

Anonymous said...

Melayu lah lebih baik abc

Anonymous said...

Anon 3:07 a.m,
Nasib baik la PAP dok kat Singapork...kalau tak depa pun kena BCL..

Sheikh..tu keturunan dia...Kutty, Megat, Yeop itu pun keturunan. In general term they are known as Malays..

Robert, Andy, Yvonne..they aren't "Mat Salleh"..and many are Buddhist..they are Singaporean and don't even know who they are..look like Chinese..doesn't speak Chinese..and sounds like talking in English but not English..!

Anonymous said...

Chinese = Jew of the East !

Anonymous said...

GAP

Teruskan dgn artikal boikot biar suara2 sumbang menyangkal.

Dan ini review yang cukup baik dan ada banyak lagi buku menghina dan menghentam melayu Dari tulisan-sabatical thesis Dari USA UK Australia.

Buat kesedaran melayu-muslim jangan sampai Tanah Melayu tergadai sebagaimana Temasek.

Usaha anda dah nampak tindak-balas. Semoga Allah memberi kemudahan terhadap usaha murni ini.

Boikot terus niaga Cinabeng .

OM - Melayu Luar Negara

Anonymous said...

kes 1 (seri kembangan): aku tgh bwk kereta,pastu ada bangsa babi ni lalu ikut jalan salah (wrong way).sepatutnya dia bagi aku lalu dulu sbb dia ikut salan salah.tp dia degil.dia berenti kereta dia.punya la lama aku tunggu.dh la aku kejar masa.pastu aku pun undur skit bg dia lalu.pastu dia terus bwk laju2.skit pun tak angkat tgn atau ckp trima kasih.ikut hati aku nk langgar je.nasib baik tgh busy time tu.

kes 2 (seri kembangan):kat area cni ada pasar malam.ada 2 org cina kurang ajar.aku tgk sian kt makcik tu.makcik tu meniaga satay.cina ni beli dlm 50 cucuk kot.pastu masa m.cik tu tgh bungkus,dia ngan kwn dia mkn satay yg kat atas meja makcik tu sambil tunggu makcik tu siap bungkus.depan m.cik tu dia tunjuk.bukan dia mkn,dia gigit pastu buang atas lantai.dia gigit lagi pastu dia ludah.pastu dia buang smua lidi2 tu depan gerai makcik tu.byk gak la.tu dh kira menghina.tau la byk duit,tp tak payah la buang makanan tu.2 bangsat tu seolah2 menghina melayu.nk menunjukkan dia byk duit.

kes 3 (ipoh) : kawan aku eksiden ngan kereta budak cina ni.cina tu langgar dia.dia naik moto.pastu kwn aku ni call aku.aku dtg ngan kwn aku sorang lg.budak cina tu mmg mengaku dia yg salah.kitorang pun bincang.dia ckp dia nk byr.setel.pastu tah dari mana dtg sorang cina ni marah2.dia ckp kat kitorang mcm ni 'lu orang buat apa?mau ugut dia ka?lu org jgn main2 aaa ini tempat'.pastu dia call geng2 dia.tak pasal2 je.tah dtg dari mana.tak tau hujung pangkal.dtg main redah je.mentang2 budak tu sama bangsa ngan dia.dia ingat dia kuat.aku pun call kwn2 aku.mula2 td bukan main berani.pastu bila kwn2 aku penuh kat situ,smua cabut lari.lancau punya cina.

aku yakin byk lg kes mcm ni berlaku kt melayu lain luar sana.saranan aku agar teruskan boikot.kasi ajar puak bangsat ni.kawasan yg kuat DAP,kat situ byk cina bangsat.contoh ipoh,serdang,seri kembangan,seputeh & area kl.

Anonymous said...

Pertama, harapan tinggi menggunung kepada para blogger spy menjalankan siasatan kenapa terlalu ramai warga cinadap mengundi dalam pru13 dlm keadaaan yg mcurigakan. Rakyat dh x menaruh harapan kepada pihak polis, biar la polis siasat kes jenayah sivil jer. Kami lebih percayakan siasatan bloggers utk siasat jenayah politik.
Kedua, rakyat mesti desak pemimpin tetapkan kpi dalam tempoh lima tahun ini utk meningkatkan kuasa ekonomi bumiputera dalam semua bidang. Kerajaan melalui ADUN dan AP buat headcount prestasi aktiviti bisnes bumiputera mengikut DUN n Parlimen. Seterusnya tetapkan Kpi yg kami boleh nampak dalam realiti kehidupan bukan angka di kertas laporan. Contohnya, kalau dalam satu bandar A, bancian Jun 2013 mnunjukkan ada 10 bengkel kereta, 10 kedai runcit, 10 kedai fotostat n percetakan, 10 kedai motorsikal,10 kedai fabrik, 3 pasaraya yg semuanya dimiliki cinadap. Kami nak pastikan dlam bancian Jan 2018 nt, ada 7 bengkel kereta, 7 kedai runcit, 7 kedai fotostat n percetakan, 7 kedai motorsikal, 7 kedai fabrik, 2 pasaraya yg dimiliki Bumiputera sekurang2nya, lebih baik oleh Bumiputera tempatan. Kerajaan boleh buat dasar n beri insentif yg diperlukan bagi mcapai kpi ini. Kami x mau angka n graf atas kertas. Kami nak peningkatan ekonomi yg dapat dilihat n dinikmati secara nyata dalam kehidupan kami. Mungkin kerajaan agak lembab dlm hal ini, so kami harap para blogger sbg pihak kedua dpat mjalankan gerakan bsepadu dalam menjayakan hasrat Bumi ini. Para blogger boleh mulakan gerakan dgn menjemput para pengikut memaklumkan bancian / headcount aktiviti bisnes di kawasan masing2. Kemudian bloggers kumpulkan semua maklumat, buat rumusan sbg take off value tahun 2013. Secara berterusan, bloggers n pengikut mberi maklumat ttg sbrg peningkatan / statik aktiviti bisnes oleh bumiputera di kawasan masing2 setiap 6 bulan. Ini cara kita rakyat mmantau kesungguhan kerajaan meningkatkan penguasaan ekonomi Bumiputera. Gunakan wang zakat, baitulmal, TH utk bantu peniaga bumiputera. Kita jgn harapkan bantuan glongan peniaga sekular n liberal bumiputra lain. Yg kita boleh harapkan usahawan spt Syed Mokhtar dll yg sewaktu dgnnya. Kita Bumiputera xde masa nk btegang urat n btikam lidah lagi, fokus kpd usaha ini dgn bsatu hati n jiwa. Buang phd yg mjahanamkan bangsa kita. Jk kerajaan gagal, adalah sukar utk kami mnyatakan bgmn sokongan kami nt semasa pru 14.

Anonymous said...

kekalkan kuasa pemerintahan bumi di Malaysia. tolak pakatan. tolak anwar.

Anonymous said...

tentera anai2 boikot barang cina singapork sekali, sebab mereka pun bersubahat nak jahanam kan melayu.

Anonymous said...

Jgn percaya berita dari portal LGBT Indonesia yg melaporkan Presiden SBY turut akui ada penipuan besar dlm PRU 13 dan Najib cuba buat janji dgn Anwar supaya Anwar tinggalkan PR dan masuk balik UMNO pegang jawatan Wakil Perdana Menteri. Berita tu ditulis oleh bapuk-bapuk yg pro Anwar yg pro LGBT.

Anonymous said...

Aku anak warga Singapura.Bila nama Ahmad Magad disebut dalam artikel ini, aku menyampah dengan manusia yang bernama Ahmad Magad, kerana dia adalah Ahli Parlimen Melayu yang tak berguna sekali, bersama dengan AP Melayu yang lain. Mereka terlalu mementingkan hidup kekayaan mereka sahaja.

Anonymous said...

Boikot apa ni?

Lelaki Melayu bila pilih GRO, pilih Cinabeng punya. Indon, Melayu, India semua pilihan kedua dan seterusnya. Macam mana? Tak kan puki Cinabeng lain?

Perempuan Melayu lebih minat pilih lelaki Bangla kemudian Afrika, Pakistam, Mamakutty, Cinabeng . Melayu lelaki pilihan terakhir sebagai kekasih. Apa sebab? Tak kan batang dia orang berlainan sangat?

Lama-lama generasi anak-anak Melayu serupa macam mana pulak? Kulit semakin gelap, mata semakin sepet dan badan serupa Babi Hutan.

wakakakakakaka

Anonymous said...

Zaman dulu Cinabeng bodoh dan mundur kemudian belajar orang barat menjadi pandai dan maju tapi Melayu degil belajar orang Arab menjadi.......

Anonymous said...

Kenapa pada petang Rabu semalam terdapat banyak lori berhenti tepi lebuhraya U/S?

Oh ya! rupa-rupanya ada pihak berkuasa buat pemeriksaan di sebelah hadapan!

Kenapa mereka berhenti di tepi lebuhraya walhal ia boleh membahayakan pengguna lain?

Ini menunjukkan mereka tidak kisah risiko yg didepani oleh pengguna lain asalkan mereka dapat melepaskan diri tindakan.

Soalnya kenapa nampak banyak sangat bilangan mereka ini? Dan kalau persepsi ini benar apakah mereka ini memang suka-suka melanggar peraturan -- bawa muatan lebih dsbnya?

Anonymous said...

dalam blog pro UMNO .. orang boleh komen macam-macam.. tapi dalam blog Pembangkang.. langsung tak boleh komen...

Anonymous said...



Boikot tetap boikot !!!
aaaku tak pandai politik..

tapi aku tau ekonomi..

aku tau kuasa beli aku...

oleh itu marilah hari2 kita boikot...

hari2 ajak orang melayu boikot.

yang tak tahu jadi tahu..

yang tak malu jadi malu...

sekarang ni aku nak masuk kedai

cina pun malu...

malu takut digelar petualang

bangsa 7 keturunan...

Ini lah masanya...

Anonymous said...

Aku pun heran juga kenapa JPJ tak bergerak pegi ke tempat lori 2 ni beratur..
dah tentu ada sebab yg tidak melayakkan lori ni berada atas jalanraya..

Apa susah sangat ke nak start.keter JPJ ke tempat lori ni .

JPJ kena tukar MO...

Anonymous said...

Setuju!

Anonymous said...

5:46,

Kita sebenarnya maklum dari sudut persepsi rasuah, jabatan mana paling atas.

Namun kita tak boleh salahkan penerima rasuah kalau pihak pemberi hanya memikirkan soal keuntungan.

Makanya berkenaan harus berusaha keras bukan saja untuk mengurangkan persepsi negatif tetapi memastikan pengusaha tidak menjadikan jalan raya sebagai penyumbang kepada kenaikan indeks rasuah.

Anonymous said...

satu malam en. anonwar mengajak semua rakyat menghadiri forum perdana bertajuk jihad ekonomi islam di Klang Jaya...dengan penuh semangat beliau berkata `ayuh bangkitlah orang melayu...! bangunlah wahai bangsaku...!Mari kita perkasakan ekonomi org melayu..! Perjuangan kita adalah suci...ayuh bangun dan sedar lah...'

selepas beliau berucap dgn berapi2 melauangkan ttg jihad ekonomi islam maka tiba giliran en. mahadi pulak...antara kata beliau,
` Syukur, kita akhirnya dapat bersama2 hadir dimajlis yg berkah ini..kita patut berganding bahu mermartabatkan ekonomi org melayu islam kita..utamakan produk muslim..dan jauhilah produk2 yg meragukan..

Bangun en najibi meneruskan perbahasan tadi tentang jihad ekonomi, beliau bermula dgn `kalau tak dipecahkan ruyung,manakan dapat sagunya...memang betul sahabat2ku sekelian...kita mesti sama2 meneruskan jihad ini...kita org melayu mesti bersatu...

pengerusi majlis pada malam tu ialah en lee kee seng..seorang mualaf..menutup majlis dgn kata2..setiap kita umat islam patut bersatu demi jihad ekonomi islam ini..buang yang keruh ambik yang jernih..

tiba2 pentas black out..pengerusi majlis lebam sana sini di kung fu oleh ketiga2 ahli panel kerana kata2 terakhirnya tadi iaitu `setiap kita umat islam patut bersatu demi jihad ekonomi islam'

moral di sebalik cerita ini adalah kita jgnlah harap pemimpin kita nak melaungkan jihad ini...

boikot dan terus boikot!



Anonymous said...

Lu cakap pandai ma , tapi lu sendiri
lagi badoh , cakap tak serupa bikin.
tak pi oversea pun cinagong ni ! ,
ada lihat Melayu South Aprica , Melayu Germany , Melayu Australia serta lain tempat di Dunia Barat ?..
tu la ! gua cakap , jadi babi Singa
porah , saja lagi bagus , jangan jadi katak bawah tempurong . lu tau ka ha ? , itu Hongkoong , Taiwan ?.
termasuk Singa porah ? , suma lebeh cakap saja , lebeh ego , tolor tada . apa pasal jerit melolong mintak tolong sama , Amerika , Israel ? . sudah rasa
cili pedas ka ha !..ini cinabeng Malaysis , lu kasi ajar kurang ajar , lu ingat Melayu bodoh ?.,
lu ingat Melayu , tak tau lu punya
ajenda besar , mahu merompak ini ,
Malaysia , mau kasi jadi ,Pig Singpore in the Asean ?....
jangan mimpi la ? .......Melayu maseh kuat , maseh big bro in Asean. Boikot barang cinabeng ,
sudah sampai lu punya negeri ?
gua harap ,Bisnes cinagoong N cinabeng , lingkup !
Boikot ! Boikot ! Barang cina ,
sikit hari , pasti lingkup.

Anonymous said...

SALAM, komen ini aku ambik dr salah satu blog artikel tentang penutupan company USA- BESTBUY di CHINA. Betapa hebatnya sikap boikot bangsa mereka ini sehingga company Amerika pun lingkop di CHINA.!

(http://shanghaiscrap.com/2011/02/bye-bye-best-buy-china-you-had-it-coming/comment-page-1/#comment-52065)

Chinese they are too racist, everywhere. Same in Asian countries like Malaysia, Singapore, Indonesia, they chinese have a very deep 'secrete' of cultures hided with other definition, but finally leading to their racism ethics, they are too racist and would not allow other to take their money/economy and change their orthodox cultures .This are the lesson for American companies that too much love China as their 'second' home of factories, to send their facilities to China grossly. From baby products like GRACO, Safety First, Summer Infants until Apple-Foxcon and also American brand fitness equipment, happily sent out to China, fed them up with Americans money. Every pieces of plastics parts of American branded stuff for sure are produced by China. Give them up my billion dollars to Chinese annually through these American companies in China that will kill back this American revenues. We who lives with Chinese in other countries would know much how their weird attitudes, vernacularly life, cultures and arrogance with their racism. The consistently boycotting who ever they want. This the lesson we learn here, Chinese everywhere is the most racist people in the world same with Jews but they are too many conquering the economics world now.

American should learn that.

Anonymous said...

Tolonglah NGO2 Islam cetak seruan dan kempen BUY MUSLIM FIRST dan letak di semua masjid2 utama di seluruh Malaysia.

Sempena dengan kedatangan Ramadhan ini sgt2lah cantik dan bertepatan. Jgn takut dgn ancaman anjing2 Cina. Anjing hanya berani bila disalak kita lari..

Anjing akan takut bila disalak kita kejar anjing itu.. jgn takut Allah SWT ada bersama kita.

Anggap CINA KAFIR ini musuh2 Islam, biarkan PAS dgn kesesatannya berzina dgn DAP dan PKR.

Insya ALlah teruskan usaha ini.AMINN

Anonymous said...

Pakai itu , Auto Hide IP , lu ingat boleh lari ka ha ? ...lu punya Ajenda
mahu merompak Malaysis , semua bukti
bukti sudah ada dalan simpanan KDN ,
tunggu sikit hari , lu muntah darah ?
silap hari bulan , gantong diri !..
ingat ?.. lu pasti makan racun bunoh diri dalam lokap , hai ya ! sudah mati pun mau bikin Melayu susah , tu la , lu punya bapak , amak sudah ajar cam itu, kalu gua , ha ? ,campak dalam sungai , kasi buaya makan .
ada arti ka ha ?

Anonymous said...

kita risau TALIBARUT Cina berbangsa Melayu ni ramai skrg. krn WANG maruah Agama dan Bangsa tergadai.

Doa2lah semoga pertolongan Tuhan utk tumbangkan ekonomi Cina Harbi. Biar mereka lari berambus keluar dr bumi berkat ini. Dn berikan Hidayah Islam bg yg layak di sisi-NYA. utk jd saudara kita.Aminn

Anonymous said...

Kita hari2 bincang dlm blog pasal smgt Melayu tp mana dia perlaksanaan kt luar? kita wajid ada WADAH seperti persatuan dan NGO.

PERKASA seolah hilang 'jantan'nya bila Presiden KATAKnya kalah PRU.. apakah itu bukti PERKASA mempergunakan org Melayu utk kepentingan pemimpin2nya yg sudah expired dan gemok mcm badak tu?

Kasihan kit axde kekuatan utk berpaut. Najib dh kena beli dgn Cina entah berapa ratus million Rupiah.

GAP.. hang pun hari2 just bukak entry je? bg BLOG hang laku dan high traffic.. takat tu je ke? ad eke plan lebih besar GAP oiii!!!

PLEASEEEE!!!!

Anonymous said...

Uncle Sam will only be helpful to those who can offer something in return.

In this context, what the Dapster have to offer are just ass-holes and rhetoric.

So it won't be surprised if in the context of Dapster/U Sam purported bonding, Dapster actually syiok sendili ma...valueless.

Anonymous said...

Itu katak gila Ibrahim Ali dimana dia lama tak dengar bunyi katak lagi. Mungkin sekarang kerja jual katak dgn Papagomo. Kah Kah Kah...

Anonymous said...

Tapi rakyat big brother itu pangil malaysia dengan nama malingsia.......apa macam ni bro.

Anonymous said...

Lari tajuk sikit..

Bapak saya baru lepas kena rompak kat KL. simpan duit bertahun-tahun, sekelip mata aje duit hilang. Sedih tengok orang tua tu. Nak tolong, anaknya pun makan kais-mengais. Iye, korang nak kata bapak saya tak hati-hati la, bodoh bawak duit la..

Tapi persoalannya, kenapa KL ni banyak sangat penjenayah?

Apa langkah Najib dan kerajaan untuk kurangkan kadar jenayah? Letak polis banyak pun, penjenayah pun makin cerdik macammana nak lari dari polis. Polis pergi sana, penjenayah rompak/curi/rogol kat sini.

Najib sedapla.. polis, UTK dok kerumun dia. Kita rakyat biasa ni, hitung hari aje nak jadi mangsa penjenayah.

Kutuk-kutuk Singapore pun, korang pernah pergi Singapore ker? Apa kadar jenayah dia? Siapa yg pernah pergi Singapore, ada tak sekumit rasa korang rasa tak selamat?

Dalam circle aku saja, dalam 10 orang member yg duduk kat KL ni, 3 mesti dah ada pengalaman kena rompak dan ragut. Punya la tinggi statistik tu. Polis kita sibuk kata kadar jenayah rendah. Tapi realitinya lain.

Orang yg duduk KL ni sebenarnya dah bosan. Bosan dengan situasi camni. Sebab tu ramai orang KL pangkah pembangkang. Nak tunjuk protes.

Toksah cakap pasal BR1M ka, turunkan tax ka, development ka, Anwar LBGT ka, kuota melayu ka. Yg kita nak adalah pemimpin yg boleh kasi sinar harapan yg boleh buat kita rasa selamat. Sebab tu member aku cina KL pun tak kisah BN main isu hudud pun. Bagi mereka, kalau hudud boleh buat mereka rasa selamat, so be it.

Anonymous said...

Betul tak habis-habis kes rompat terjadi. Ini kalilah kita tukar boikot Cinabeng jadi boikot pemerintah negara. Apa kerja mereka? Tidur ke atau sibuk kira commission....bila kes rompak boleh selasai??

Anonymous said...

Boleh jalanlah you.......tau gertak saja......lu punya gertak lu boleh kasi masuk lu punya cibai.

Bodoh punya orang.

Anonymous said...

Kalo dpt tolak rasuah lagi bagus....sapa kata x reti niaga zaman kesultanan melayu melaka,,, melayu kuat berdagang.

Anonymous said...

sekarang ni byk betul talibarut cina berbangsa Melayu..kecik kecik tak cukup dibarut..besar dibarut cina

Anonymous said...

punyala pjg citer...mula mula pasal duit perompak...............akhir pasal hudud. sah org pas...temberang punyala berputar..

Apasal sibuk polis pulak..bukan kan hina polis tak tau keja..polis tau kot yg dia tak layan tu org pakatan. Hang tau tak polis mana ada masa tak cukup pun...asyik nak mengaman org berdemo aje... ganggu kawasan org Melayu berniaga. Kawasan cina tak ganggu..mcm mana bapak hang nak cari duit..org takut nak beli...mana la tau kena pukul kena baling batu..tu hang kena tanya nuor.

Mau ka nuor kena hudud. Cina mana mau hudud. Dap kata langkah mayat la. Kawan cina hang baik betu...ke hang barua cina

Anonymous said...

ibrahim ali terlebih baik dari chimpeng yg pkr dap nak sgt bawa balik tu

Anonymous said...

Yer,kalo kes rompak,suma tuding jari kt krajaan n polis xbetul..
Bila polis amik tndakan..
Nt dtg suara2 sumbang bela pnjenayah pulak..
Tu lh,bribu2 org tu dr pegi blackout yg mmg penipu tu,korg pi berarak mtk krajaan hapus tmpt2 mksiat,kilang2 arak,judi,dadah,ni lh bpak sgala kejahatan mnyumbng kes rompak..
Sapa dominasi??
harap Jgn lh samakn singapork skangkang kera tu..

Boikot selamanya..

Anonymous said...

Cina tu kencing dia nk amik hati mau tukar krajaan..dia p pcaya...

Anonymous said...

Lu tggu saja ibrahim ali punya suara...
lu Jgn menyesal plak nnt ya...

Anonymous said...

giloooo modal basi..tak abis abis pasal rompak..kl dan selangor tu kawasan dap pkr...memangla taikun mafia kongsi gelap tu sape..patutla cina kaya...hang pi la tanya nuor..ooo sibuk asyik ke indo...limkicksial tu kan power..sekali libas lari la mafia tu..ko tak tau ke kongsi gelap tu dibela...sape ya tokeynya????????

hang puji sgt singapork tu...pi la sana hari ni jugak org Umno rela hang pindah.. org cina singapork tu sayang sgt kat Melayu. hari hari dipeluk cium. bagusla tu. Bila hang nak berangkat...beri kabar ya kat sini.

Anonymous said...

Hha !, betul tu dah jadi buluh pun ,
gua ingat , mak bapak dia keturunan
lanun ? zuriat pun lagi terok , sampai otak pun tada , cakap cam cina tadika je ! ......ni ! , sah le
keturunan dayak apaci tak berbertamadun dan jadi ma'laun kat Malaysia . sanggup buat apa saja , berani tai anjing , jadi le , cina melebehi cinabeng anak haramjadah .
ada arti ????.

hoi said...

11.36..

ckp.org. atah tu ada betul..

najib masih xdpt hint pasal safety negara ni..bekas menteri daim dah bagi clue..najib plak tambah motor kawasaki ninja plak..tambah kemera..

mintak gap highlight benda ni ..

yg ketua polis tubuh jabatan cegah jenayah tu aku rasa ok..kita nak tengok polis2 menyamar follow crimer ni..sampai masa. nak rompak..edegen tembak.menembak berlaku...barulah crimer naik gerun

Anonymous said...

Halau ja ! halau ! pi tukar karayatan
buleh hidup tak ?.. boleh mampus
kena Denggi jugak kat singaporah ,
campak ja mayat busuk anti Malaysia ,
ni kat selat Melaka biar dimakan jerung.
ha ha ha ho ho ho he he he

Anonymous said...

Hha ! tembak saja , Gengster cinabeng
tembak ! tembak ! kasi mati , itu
cinabeng punya barua pun tembak ! tembak ! kasi mati , supaya tak ada
ma'laun keturunan lalun kat Malaysia
Hip hip hore !! !

Anonymous said...

itu kena tanya nuor...nuor pegi sana tuduh mcm mcm..isu pembantu pun jadik..tapi nuor tak beritahu pulak pembunuh pembantu tu org cina sekutunya...apa apa mesti tuduh Melayu.

apa saja isu semua ditunggang nuor... dipanaskan...sekarang org dah mula tau kebohongan nuor..sebab tu nuor tak laris mcm dulu. Kena buat isu baru pulak.

Terperangkap dgn kes Jk..Allah yg hancurkan rancangan nuor. Dah puas nuor memburukkan Melayu kat indo.

Anonymous said...

komat lah singapore

Anonymous said...

Woi

Anonymous said...

Anoar , dah nak mampus la , penyakit HIV , kuman aid
dah merebak kat saluran darah dia ,
tunggu dan lihat aja le ?..
mata dah sepet , muka dah cengkong ,
pi Indon berubat . dengar habak , Indon ada ubat penawar aid , hebat Idon ni , macam macam ada !....

Anonymous said...

Singaporah ? ada denggi, dah tak buleh kawal dah ! sikit hari suma ,
kojol !.... nak mintak nasihat serta
penawar kat Malaysia macam macam ada , Dukun , Pawang ,Anak Ma'laun , anak lalun , pun ada ?.. gerenti
komat punya , ha ha ha ho ho ho he he he ! .

Anonymous said...

boikot sikit2 lama2 jadi bukit. aku dah lama buat dah, korang bila lagi??

Anonymous said...

See even the American knows the game that cinabengs/chinks/slant eyes yellow jews play.

Anonymous said...

di dalam yahoo ada menerangkan mengenai hasrat beberapa ngo ingin menuntut pengharaman filem TANDA PUTERA untuk ditayangkan.

apakah motif sebenar mereka? Adakah mereka mahu menidakkan sejarah malaysia?

walaupun filem itu belum ditayangkan tetapi filem sejarah malaysia ini wajar ditonton terutama sekali semua rakyat Malaysia.

ditakuti generasi muda tidak tahu sejarah malaysia

Anonymous said...

Kalau org pilitik umno tak pentingkan tembolok sendiri, dan agih2kan tak mengira kroni, dah lama melayu bersatu. Gila pangkat, tak pandai buat keje, takkan najib je yg pandai buat keje dalam umno ni? malaysia ni kaya, aku tak nampak apa org politik umno dah buat atau nak buat pada bangsa melayu. Tnah rizab melayu tu bagila kat melayu, buat apa nak bagi kat pemaju cina? sebab dapat insentif lebih.... pentingkan tembolok untuk kekal jadi yb. Johor tiang seri umno kepala bana, 3suku tanah johor cina punya sebab yb pandai sangat buat perumahan bagi pemaju cina....puiiii

Anonymous said...

Sbb tu kena.boikot barang mereka selamanya...kayakan tauke2 melayu,jgn asyik phd je sesama sendiri..barulah melayu bersepah jd pemaju yg real,bukan ali baba je..
Byk krajaan bantu dah,org kita je pi sub2 ke org lain..
Lpastu kompeni.da xde duit,semua salah kerajaan bg 3suku tanah ke pemaju cina..
adesss...

Anonymous said...

Bangga..aku suruh cina baiki motor tu pasang balik sebab mahal giler diletaknya. Nak cari kedai baiki motor melayu tak ada. Last last cari nombor..jumpa pomen motor melayu. Alhamdulillah..harga pun dapat tawar dan nampak ikhlas. Cina motor tu berkerut tengok sebab tak sangka aku tak jadi baiki motor kat dia. Di bukak nya semua, pastu cakap harga maut..jenis busuk hati.Aku bangga jumpa melayu. So sesape motor problem, servis ke, jem ke..call budak ni 0126717671 sekitar damansara. Simpan nombor ni. Sakit ati semua cina punye kedai baiki motor.

Anonymous said...

Gerry mandering perlu ada untuk mengekalkan kekuasaan di tangan pihak majoriti dan apa yang Pap buat adalah serupa dengan apa yang Mat Salleh buat di AS iaitu untuk mengekalkan kelangsungan kuasa. Tapi...

Anonymous said...

kerajaan salurkan bantuan pada yb-yb umno, pegawai kerajaan yang lebihkan kroni... kalau kerajaan salur pada yang betul tak jadi macam sekarang ni, cina dah naik tocang... nasib baik bn masih perintah, kalau nuar brahim yg menang tak ke naya

Anonymous said...

US pun buat cerita tentang rakyatnya yg berkulit putih di zaman perhambaan orang Afrika yang dibawa ke Amerika masa dahulu. Dlm cerita mereka tunjuk macam mana orang berkulit putih siksa hamba Afrika kulit hitam dgn kejam tanpa belas-kasihan. Ada tak kita tengok orang kulit putih Amerika yg mengamuk nak haramkan cerita yg rakyatnya sendiri keluarkan??? Mereka akui sejarah negara mereka.

Masa sepupu aku belajar kat universiti US (kalau tak salah pada tahun pertama), dia citer semua pelajar wajib ambik subjek Sejarah Amerika. Tak kira pelajar US sendiri ataupun pelajar dari negara luar. Salah satu bab sejarah mereka ialah perhambaan orang kulit hitam di Amerika. Tak ada pun orang kulit putih nak padamkan sejarah mereka tu.

Hairannya di Malaysia ni kenapa filem Tanda Putera menjadi penentangan oleh segelintir puak?? Sejarah tidak boleh diubah, apa yag terjadi tetap telah terjadi dan ianya tercatit dan diingat sebagai sejarah sampai bila-bila walaupun dinafikan beribu-ribu kali.

History is History.

Anonymous said...

Anon June 20, 2013 at 10:39 AM...

AGREED!!!

Anonymous said...

Mat Salleh mengaku kalau buat silap dan tak tuding jari pada bebiri hitam.

Kat sini tak ramai pihak yang mengaku bahawasanya mereka gagal dan tidak boleh memerintah.

Lebih jelik apabila bebiri hitam dituding dan disembelih untuk memuaskan hati.

Anonymous said...


NAK DAPATKAN ALAMAT DAN LOKASI KEDAI RUNCIT "AGROBAZAR KEDAI RAKYAT FAMA" DI SELURUH M'SIA:

1. Buka WEBSITE - www.fama.gov.my

2. CLICK "Awam" (dlm kotak warna ungu), scroll KE BAWAH...CLICK "Senarai Kedai Rakyat".

3. Boleh juga tengok produk-produk yang dikeluarkan.

Anonymous said...

sudah masanya kita laksanakan HUDUD... PAS boleh bergabung tak? cina memang tak setuju... but what the heck, who cares... diaorang tak support BN pun... MCA dan Gerakan dah nak mampus... PAS sekutu BN boleh hancurkan cina di Malaysia... fikir fikirkan lar strategi ini...

Anonymous said...

Tadi khutbah Jumaat di Masjid Dang W angi menyeru para jemaah melakukan jihad ekonomi iaitu mengutamakan barangan orang islam. Terbukti boikot bukan di blog- blog saja.

Anonymous said...

5:39,

pengusaha melayu harus sedar bahawasanya barangan mereka hanya melayu yang langgan (majoritinya), makanya kalau boleh pek/pembungkusan haruslah sederhana agar harganya bersesuaian dengan kuasa beli melayu.

Anonymous said...

sepatutnya Karpal Sink yang lebih layak jadi KM Pulau Mutiara, tetapi dek kerana nepotisme menguasai semua perkiraan makanya anak LKS yg terpilih.

makanya rakyat yang celik politik harus menolak nepotisme kerana ia menutup ruang untuk meritokrasi sebaliknya memberi laluan kepada parti hipokrit untuk berkuasa.

Anonymous said...

Hola ! Singaporah ,
problema ? , ha ha ha he he he he ho ho ho !, su su su da da da ma ma ma ti ti ti ! . baru beranak 2x , sudah meroyan ! .singaporah , macam macam penyakit ada , Phd: ( penyakit harsat dengki ) Bba hon's ( batu batu api Kepujian ) Denggi ( penykit orang miskin ) Malaysia pun macam macam ada , cinabeng rasist , barua cinabeng , anak mal'un , anak lalun ,
ini ha ! kalu bikin anak angkat kasi kerayatan , bertambah jugak penduduk singaporah , ada mau ?
hi hi hi ka ka ka ! .

Anonymous said...

Adios leos Bro !
Kommat la Singporah !
ha ha ha hu hu hu hi hi hi ka ka ka !

Anonymous said...

anon 10.36pm....

ko suka sangat singapork tu ko pindahla sana.....

aku pernah keje kat singapork.......tapi company jepun......toksahla ko cerite yang bagus2 tu......sana cina pun sama rasis.....dia org pandang melayu ni 2nd class je......lebih2 lagi kalau cina tu org malaysia.......mengalah kan cina singapork.......

sini rasuah pun gile jugak.....klu nak beli rumah kerajaan tu, kena pakai law firm yang ada connection ngan lee family....taiko dia lky.....

ko akan hidup aman kat sini sebab cina singapork takan kacau ko.....sebab ko takde apa2......ko keje gomen, jadi kuli je la.....jadi peon, ok latu.....undi ko pun tak bole ubah apa2 pun......so, to cut short......u are nothing in singapore........

so, apa tunggu lagi.....belah laaa........

-anti jubur-
jakarta

Anonymous said...

Kerajaan jangan ikut quota dalam semua perkara terutama sekali pekerjaan di jabatan-jabatan kerajaan,kalau ikut quota mampus, sekarang mereka tak banyak pun diperbodohkan dan permainkan melayu, melayu pun dok jilat lebih sangat ,yang sokong Pakatan jangan cakaplah,tak boleh percaya, melayu dijadi musuh.

Anonymous said...

70 hospital naik taraf mula tahun depan...terbaik dari pm....

Jihad ekonomi terus!!!!

Anonymous said...

Hha ! , pi ja singaporah banyak keluarga Melayu sudi menerima , sebab kau , jagoh penuh karisma , bab politik , bab hak asasi , bab berdemotrasi , aidia pemberontakan dalam kepala kau , begitu geliga , bagus gunakan di singaporah ...
di Malaysia maseh gah dikusai Melayu
waktu ini , singaporah sedang menambah bilangan penduduk tetap ,
pi la lekas ! , cable rocument , sume
di tanggong beres .
Hola , singaporah , no prolema ,
ok ?

Anonymous said...

Tak berak kapor , kencing bertabor ,
lau ka ?... kat Malaysia ni , kau bertuah , tangkap bayar jamin , lepas
.....kalau berani , ada rasa jantan , segera la ? ....kami suma alu alu kan penuh adat istiadat .
ha ha ha ho ho ho hi hi hi ka ka ka !. telor dah kecut ka ha ! Big Bro ?

Anonymous said...

Tu la ! lain kali , baca buku sejarah
jangan pandang jeling sebelah mata ?
ingat ? , mak bapak kau kata , Hujan emas di negeri orang , hujan air batu
di negeri sendiri , lebih baik negeri
sendiri , .......
Macam Macam , ada !!.
tahu tak ? , tolol , bahlol

Anonymous said...

Woi......umno mana ada bayar overtime.......you pi tidurlah......dah lambat ni........kalau you kerja polis......aku minta maaf kerana suruh tidur.

Polis tak payah disuruh tidur.......itu memang kerja dia orang.......siang malam tidur...he he he.

Anonymous said...

Jamin?......buat lawak lah mamat ni.......aku tak main jamin jamin......terus settle.....kaw tim.

Orang orang macam hang je main jamin.......aku ada class lah.

Anonymous said...

Hha ! , apa le , haram kejadah punya budak ? , cakap tak pakai otak , letak kat bontut je ! , pi hidangkan kat Anuor , ada jugak umm ....
dah tido sebantal , muntahkadarah pulak haramkejadah , kan dah biol lagi hamdul ! ...
esok pi la padang merbok ikut bontut Anuor !....... gua pun ada situ , stanby....dah jatuh hukum tembak ni !.......
oarng cam kau ? , tak putut hidup lama lama ,meyusahkan mak bapak ? ..
kau ingat ? kau terror ke ?...
anjing cinabeng rasist ! , ala sekeping je ! ......orang kat
sini , boikot singaporah , boikot cinabeng punya kedai , boikot sampai lingkup . bukan menyalak tak tentu tujuan ....ada arti ? ,
lau nak tido pi la, tak bangun lansong lagi baik . kurang satu anak haramjadah barua cinabeng.
ha ha ha hi hi ho ho ho ka ka ka

Anonymous said...

Ada class ? , school class ? , or
kittygarden at singaporah ?...
jangan nak menyamar la beb , you tu ,
cinagong anak peranakan cinabeng Malaysia , kerja baik baik , cari makan baik baik , jangan bikin singaporah , mak bapak sendiri punya ? ada harti ?

Anonymous said...

Woi......sebanyak banyak aku bertikam lidah dengan kau, aku tak simpan hasrat kau ni tidur terus. Aku berdoa agar umur kau panjang sampai bercucu cicit.

Nanti boleh kau tengok Anuar jadi PM. Hang nak kutuk aku.....hang kutuklah. Jangan cakap sebarangan tentang Anuar......aku naik geram karang. Oklak aku sibuk ni......nak turun Padang Merbok nanti.

Anonymous said...

Hola hola ! Adios leos !
Problema ?
ha ha ha ho ho ho hi hi hi ka ka ka
ma ma ma ti ti ti da da da !

Anonymous said...

Apa macam ? kat padang merbok ? takut mati jugak ye ? . cina ha , cakap tak selupa bikin , penipu , pembelit , lu kuda aja Anuor ? sampai
mampus ma . Melayu pun banyak sinang hati , ha ha ha hi hi hi ho ho o ! .
kalu lu sedili takut , dia dah pun keriktikel HIV , kuman Aid merebak , ada tau ka ?. lu sume , jangan mimpi bule hidup senang , sikit hali , tido pun tak bule . ada tau ? .
boikot barang cina , jadi punya .
tunggu ma lau unn

Anonymous said...

Ok Ok sajalah.

Cinagong anak cinabeng.

Anonymous said...

Singaporah ? , sikit aja jerebu , dah
terkedu cam berok kana cabai !.
warning ! , ingat besar sangat ke ? ,
pi rah ! , sekeping je , jentek dah terpelanting . duduk diam diam , pakai mask , tutup mulut busuk tu ! ,
jangan jadi batu api la cinagong ?.
kini , cinabeng Malaysia buat dono , tak ramai nampak kat padang marbok ?
Awas ? sedaraku sume , ada udang sebalek batu , sembunyi ?.........
kita jangan terperdaya serta leka ,
dari tujuan besar kita memjahanam
kan bisnes cinabeng.
Boikot ! teruskan boikot !

Anonymous said...

Kau nak boikot, boikotlah......hang nak kasi jahanam, jahanamkanlah.


Tapi mesti boikot sampai lubang cacing......tak dapat masuk lubang cacing......masuk lubang belut......jangan sekali kali masuk lubang saifool.he he he he.


I will survive.

Cinagong anak cinabeng

Anonymous said...

Kita bangsa Melayu tidak ada masalah hidup dalam keadaan meleset.....ini boleh dijadikan senjata kita,ini kekuatan kita untuk menjadi umat yang kental demi membangunkan ekonomi ummah.Kita tidak ada masalah berlapar kerana Islam mengajar kita berpuasa,sememangnya agama suci Islam mendidik kita untuk menjadi tabah.Kita dapat menerima ajal,tidak seperti cina......suruh cina berpuasa sehari....tengok apa jadi......itu sebabnya cina keluar dari hutan Tanah Melayu ini kerana tidak tahan......sekarang mereka dalam Parlimen.Kempen Beli Produk Muslim adalah satu ibadah yang akan menyucikan sikap dengki khianat sesama bangsa......tidak seperti politik yang lebih kepada memecah belahkan bangsa.Ingat kata-kata ini dalam konteks kempen beli barangan Muslim,"Korbankan nikmat membeli barangan mereka,agar kita dapat menikmati hasil dari pengorbanan itu selama-lamanya."Sebarkan,tampalkan dan khabarkan kepada sanak saudara dan rakan taulan sekelian.Ingat kita adalah khalifah di muka bumi,kenapa lupa dan nak ikut rentak musuh Islam?

Anonymous said...

Cina kerturunan kafir lagi harbi ,
melantak siang malam , apa yang tak
makan ? .......puuhii !...

Anonymous said...

Dah , keturnan mak bapak dia cam tu !
......meliwat , huuuuueeeek !!

Anonymous said...

Saudara mara sebelah bini Anuor ka kau ni ? , macam baru lepas menongeng
je ?...slub bek slup , ada beriama pulak !.... menitis nitis air kuman Aid, dalam jubur kau tu !
ha ha ha hi hi ho ho hoo !

Anonymous said...

sikit hari mampus , kuman Aid meragut nyawa kau serta idola kau ,
lagi cepat lagi baik , mak bapak kau
dah lama mampus kan ? ikut ja la !..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 204   Newer› Newest»