Sunday, December 11, 2011

KOMEN DARI SINGAPURA. PUTAR BELIT WARTAWAN CINA !


Mengikut catitan wartawan Carolyn Hong “The Straits Times” di negara selatan Johor, hari ini (8th December 2011) Khamis, bahwa seorang ahli peringkat tertinggi DAP bernama Zairil Khir Johari adalah anak lelaki ahli menteri cabinet UMNO Khir Johari pada banyak tahun yang sudah berlalu. 

Adakah ini benar menggambarkan bahwa menteri cabinet UMNO ini mempunyai anak lelaki yang menyebelahi parti pembangkang? 


Jikalau berita ini tidak benar, wartawan ini sungguh berdosa kerana mengelirukan semua pembaca akhbar ini bersama penyokong parti orang Melayu UMNO di negara ini. 
Aku tentu sudah teringat bahwa Khir Johari sudah tiada didunia ini, jikalau aku tidak bersalah. Tetapi kenapa nama Zairil ini di babitkan dengan Khir Johari?


 Jikalau itulah jadinya, sudah terang lagi bersuluh jika PM DS Hj Najib mengatakan terdapat pembelut didalam parti UMNO sendiri. Anak lelaki menteri cabinet menjadi seorang PEMBELOT besar yang tidak boleh diampunkan selain daripada anwar ibrahim .
 Aku masih teringat pada beberapa bulan yang lalu, seorang wartawan Melayu bernama Salim Osman di akhbar ini ada menerangkan bahwa Zairil sebenarnya adalah anak tiri Khir Johari yang beribukan orang cina.


 Tetapi hari ini si wartawan mata sepet ini sudah mengelirukan pembaca. Aku harap sebarang akhbar dapat mengemukakan besar-besaran tentang persepsi orang Melayu terhadap keturunan si ahli 
tertinggi DAP ini.
December 8, 2011 10:51 AM

13 comments:

Anonymous said...

YANG BAIK DARI ALLAH SWT….!
YANG JAHAT DAN BURUK SUDAH PASti DARI PAS!!


PASesat…!
PASongsang..!
PASyirik..!
PAShit…!
PASewel..!
PASasau..!

Nok said...

secara tidak langsung PAP cuba mempromosikan parti DAP dgn mengheret allahyarham Dato' Khir Johari dan keluarga beliau.sekali dalam agenda politik DAP mereka dan sebagai nasi tambah...walhal budak tu hanya anak tiri kepada beliau....nak di ikutkan emak asing2 bapak lain2....lain2 perkataan tiada talian darah......aku sekadar nak ingatkan kepada semua org melayu....DAP tak kan tidor selagi melayu tak di kuburkan....parti pas sekutu DAP hanya ingin membalas dendam terhadap UMNO..jgn harap sekali2 membela nasib org melayu...no way....terpulang lah...

Anonymous said...

YANG BAIK DARI ALLAH SWT……..!
YANG SONGSANG SUDAH PASti DARI PKR..!!

Parti Kencing Rakyat…!
Parti Kelentong Rakyat…!
Parti KeRa..!
Parti Koyak Rabak..!
Parti Keluarga Rosak..!

Anonymous said...

GAP ko ingat tak masa kita sek ren dulu-dulu ada pelajaran tulisan jawi yang diselitkan dalam mata pelajaran bahasa malaysia. Ko agak-agak laa sapa yang mansuhkan subjek ini menyebabkan warisan tulisan jawi-melayu ni hampir pupus? Bukankah mantan menteri pelajaran pada masa tu tak lain dan tak bukan KHIR JOHARI.

Dia ni pun pernah `dihalau' keluar dalam bentuk kempen kesatuan sekerja guru-guru semasa mengadakan lawatan ke salah sebuah negara Amerika Latin.

Si Zairil ni hasil politik orang-orang Cina DAP purba kala cara-cara untuk menyelinap masuk dalam struktur politik UMNO yang terkenal kental memperjuangkan bangsa Melayu dan agama Islam. Bukankah lelaki lemah dalam godaan wanita. Ini salah satu game mereka. Perkahwinan bukanlah atas dasar ikhlas dan dipenuhi kasih sayang.

So akhirnya dapatlah anak yang akan mengkhianati bangsa Melayu. Jadi lelaki melayu yang kaya raya, ahli politik berpengaruh, bangsawan yang dermawan yang sibuk berbinikan bangsa lain sendiri mahu ingatlah.


-jln.ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

DAP Kominis Lsknat nak menghancurkan Bangsa dan Negara Melayu.

PAS dan PEMBANGKANG MELAYU mempermudahkan proses nya.

Melayu mesti bersatu....

Anonymous said...

GAP

Ko ulas kes Hassan Ali tak dicalonkan next election. Hassan Ali ramai penyokong di Selangor..cari nahas PAS...PAS dah nazak, lagi mau cari nahas...

Apa kes DAP Penang? Bergaduh sakan Ramasamy dengan Karpal Sink..Ramasamy siap berani blah DAP...tak gentar dgn Karpal dan konco2nya.

Anonymous said...

Anon 4.01

Berkubur Islam di Selangor. Ikut sangat cakap DAP..Islam hancur..kerja-kerja tangan ghaib kafir harbi DAP

Abis ler Pakatan Roboh Selangor..Menunggu tersebam muka bumi. Anwar muka mu tak sejernih dulu..keruh sekeruh keruh.

Anonymous said...

Anon 4.01

Berkubur Islam di Selangor. Ikut sangat cakap DAP..Islam hancur..kerja-kerja tangan ghaib kafir harbi DAP

Abis ler Pakatan Roboh Selangor..Menunggu tersebam muka bumi. Anwar muka mu tak sejernih dulu..keruh sekeruh keruh.

Anonymous said...

harap gap buat statistik GAP punya follower. TQ

Anonymous said...

ingatan kepada org-2 melayu akhbar2 cina dan english sebahagian besarnya di kuasai oleh pihak anti islam oleh itu berhati2 tentang agenda jahat beliau tu... sokong semua baca UTUSAN

Anonymous said...

Si Zairil anak tiri tu,bini dia pun tinggalkan dia sebab dia ada skandal dengan perempuan lain.Nampaknya puak pembangkang ni kuat seks sebab di pimpin oleh al juburi aka China Doll.

Anonymous said...

Utusan dihentam sebagai paper penipu dan rasis. puncanya majoriti kita tak reti bahasa lain kecuali Melayu dan English.

Baca dan terjemah tulisan paper cina..kalian akan rasa paper cina terlalu RASIS tak terkata.

Anonymous said...

Musuh orang melayu nampaknya cina komunis dalam DAP
Orang Melayu dalam Pas dan PKR
lihatlah masa depan kamu sebagai orang melayu islam. kemana kita....