Sunday, December 11, 2011

UPDATE CERAMAH DATO ZULKIFLI NORDIN



12 Disember 2011 / Isnin / 9 Mlm / Dun Kota Damansara, Parlimen Subang / Tempat - Dewan MBPJ Sekysen 7, Sekyen 7, Jalan Nuri, Kota Damansara


13 Disember 2011 / Selasa
Dun Batu 3, Parlimen Shah Alam /Tempat - Tabika Kemas Sekysen 16 Shah Alam.


14 Disember 2011 / Rabu / 9 Mlm / Dun Seri Setia, Parlimen Kelana Jaya, Tempat: Dewan Rukun Tetangga SS5C, Kelana Jaya (bersebelahan Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya)  

15 Disember / khamis / 9 Mlm / Dun Jeram, Parlimen Kuala Selangor, Tempat - Tapak Pasar Rabu Kg Bukit  Cherakah

9 comments:

Anonymous said...

pd pndgn aku, bkn skdar hnya perlu wujud blogger. kita perlukn jugak pengkomen tegar pro krjaan di dalam mlysia kini n malaysia insider.. boleh diperhatikn, xsemua pmbaca baca entry pmbgkang tu..coz nothing. tapi mereka semua suka baca komen2 di bawah entry. yg menghentam kerajaan. drpd persembangan bawah itu yg dijadikn topik bualan.jadiif byk pengkomen tegar pro kerajaan di dlm 2 portal ni, aku rasa deorang leh bukak mata jugak. utk mhrap deorang baca blog krjaan adalah sgt mustahil.. ini pndangan aku

aku sayang Tun Mahathir said...

sangat setuju

Anonymous said...

Pada pandangan aku pula,majoriti penyokong kerajaan ialah silent voters macam aku. Aku tak tergamak nak guna ayat-ayat 'pedas' untuk balas balik statement penyokong pembangkang,sebab apa yang kita cakap,taip semua akan dipersoalkan di akhirat. Tapi yang pasti, aku sentiasa doakan Allah memelihara dan memberi hidayah yang berterusan kepada pemimpin-pemimpin kerajaan yang ikhlas memperjuangkan nasib agama, bangsa dan negara. Aku sgt berterima kasih sebab sehingga skrg,aku masih boleh beribadat, cari rezeki yang halal dan menimba ilmu dunia dan akhirat dalam keadaan aman. Selagi Islam masih terbela,dakwah Islam berkembang mekar dan rakyat hidup aman di bumi Malaysia di bawah kepimpinan kerajaan, aku akan tetap vote untuk BN sebagai tanda syukur pada Allah atas nikmat yang diberi. Pada masa yang sama kita penyokong kerajaan kena berbuat baik pada penyokong pembangkang, mereka baling tahi, kita baling bunga. Mereka tetap saudara kita, kita kena doakan mereka agar Allah hilangkan rasa benci membuak-buak mereka pada orang2 yg mempunyai haluan politik berbeza. InshaAllah, dengan doa yang ikhlas beserta sifat kasih sayang seperti yang nabi ajar, Allah akan memakbulkan doa kita dan umat Islam di Malaysia akan bersatu suatu hari nanti.

Melayu Perak said...

Nik Ajis Haramkan UMNO Guna Perkataan JIHAD...


Kahhh...kahhh...kahhh... nik ajis kata perkataan jihad hanya untuk pas sahaja, pasal pas perjuang islam, umno tak boleh pakai perkataan jihad pasal umno perjuangkan bangsa....


Menurut Nik Aziz, istilah jihad itu berasal daripada al-Quran dan hanya sesuai digunakan untuk tujuan menegakkan Islam. Jihad ini istilah al-Quran. Kerana apa mereka curi perkataan jihad dan tafsir mengikut kefahaman sendiri?

Nik Aziz mengingatkan ahli agar memanfaatkan sistem pilihan raya yang ada untuk memenangkan PAS agar dapat berjihad menegakkan Islam.

Kerana menurut Nik Aziz tanpa kuasa, kita boleh menyatakan haramnya judi, arak, hiburan melampau batas dan sebagainya, namun ia hanya akan terbatas di mimbar masjid dan helaian kitab sahaja tanpa ditegakkan dalam sistem pemerintahan.

Tak ke lawak bunyi nye apa yang nik ajis katakan tu, pusat maksiat hanya berberapa ratus meter je dari pejabat nik ajis, tapi nik ajis pejamkan mata dan biarkan pusat maksiat beroperasi, pas perjuangkan islam? ye lah tu... punya hebat pas perjuangkan islam sampaikan kalimah ALLAH pun pas gadai bagi kafir kristian gunakan, jadi masih lagi nik ajis nak kata pas berjihad ke jalan ALLAH? dah gila ke orang tua nie???

Anonymous said...

anon 12.39 pm
aku sayang mahathir 12.53 pm
anon 1.23 pm
melayuperak 1.32pm

aku sokong cakap cakap korang ...
apa yang ade dalam minda aku telah kamu semua coretkan ...

bersamalah kita berdoa ...
kamu dan aku ...
pada fikiran aku ..kita semua ..
sedang berjuang ...
perjuangan kita bukan perjuangan buta buta ...
apa yang kita laku ... bukan semberono...
perjuangan yang kita perjuangkan oleh pihak yang memperjuangkan bangsa kita selama ini ..
adakah perlu kita runtuhkan buta buta ..???

kalau marahkan nyamuk apakah kelambu yang kene bakar ..??
kalau ular masuk dalam rumah apakah rumah yang perlu kita tukar ...??

kita adalah pelajar dizaman selepas merdeka penuntut yg belajar pada zaman sains dan teknologi ..
kita diajar disekolah segala macam mekanisme untuk menyelesaikan masalah ...
kita juga diajar dari sudut agama ..bagaimana cara untk menyelesaikan masalah ...
malah diajar juga cara penyelesaian masalah dalam segala macam bidang yang kita terokai ...

maka kita gunalah akal dan minda kita .... disamping berdoa kepada Allah swt ..
tak lupa juga sahabat sahabat lain yang seminda dalam blog ini ....
kita perlu kuat ..
kita perlu kukuh ...
perjuangan kita bukan untuk kita ..
perjuang untuk cucu cucu ...
semoga mereka mendoakan kita nanti..

Nok said...

aku sgt bencikan parti pas sejak mereka bersengkokol dgn DAP...dulu tak berapa sgt....aku pernah melapurkan kegiatan segelintir kakitangan aku yg menjual harakah kompaun tempat kerja tanpa di kawal...alhamdulilah semua kena bagi amaran padan muka ...puak2 ni keje asyik nak membelit aje...dan ada yg buat claim tipu...tapi menyalahkan gomen no wahid....claim tipu tak apa halal...sbb duit gomen....inilah haprak2 parti pas yg amat aku benci....tengok serban macam alim ulamak....tapi buat fitnah sana sini...gomen semua tak betul.....tapi tanggung anak2 muntahkedarah duit gomen....ini lah yg dinamakan hipokrit.....itulah yg menyebabkan aku amat benci pada puak2 pas yg munafiq lagi penipu....

Anonymous said...

anon 2.52

Doa munafik kamu tu tak kan di trima Allah. Jgn nak tunjuk yg umno tu baik sedangkan umum dah tau 54 taun memerintah melayu masi jadi bangsa meminta minta. yg kaya makin kaya yg miskin makin miskin dan ada yg tinggal dgn kambing.

Anonymous said...

anon 2.40

munafik tak munafik anon 2.52 berdoa sekurang kurangnya dia mendoakan kita semua .. termasuk enko dan aku dan sekalian rakyat semua ...
bukan macam ngko ... tak habis habis menyumpah dam mengata orang semua tak betul ...
aku jadi melayu aku bukan bangsa melayu yang meminta minta ...
yang meminta minta tuu .. bangsa melayu macam kamu ..

sebab tu kamu kata orang melayu di malaysia jadi bangsa yang meminta minta ...
sebenornya kamu yang suka minta orang sana sini ..
sebab itu kamu tahu perihal ni ....

orang macam kamu .. kalau meminta tak di beri .. mengamuk macam lembu dihambat keluar dari kubang ...

Anonymous said...

bersyukurlah kita duduk dlm negara yg aman dn rezeki yg byk nk ape lg? kalau nk dibndg dgn negare islam lain tgk indon dh le....insaf lah puak2 fanatik...bersederhana lah kite....dlm byk perkara