Sunday, December 4, 2011

SETUJU PANDANGAN RAKAN.

ucapan muhyidin pada perasmian serentak 3 sayap umno cukup ummpph..

ucapan najib masa penutup persidangan seolah-olah macam pru minggu depan.

sayang pada hishamudin, ucapan dia gagal menarik audience untuk sama bangkit sepertimana saranan top 2.  KLIK SINI




23 comments:

ahlee said...

tone suara dan lenggok liuk suara kurng mampan macam budak merengek nak aiskrim perlukan latihan mantap lagi.

Anonymous said...

aku tak nak komen.
kang kena amaran keras lak.

Anonymous said...

kalau ada timbalan presiden yg hendak digugurkan , aku mahu Hishamuddin yg digugurkan !!

kalau ada pungutan suara siapa timbalan presiden paling teurk dan lemah hina terhina, aku undi Hishamuddin !

kalau Hishamuddin tak ada , aku lagi suka !
kenapa aku tak suka Hishamuddin ?

sebab dia lemah , tak berani dan tak tahu buat kerja , hanya tahu cakap dan cakap,mutu kerja Hishamuddin memalukan ,selama ini negara seolah2 tak ada menteri KDN ! kalau ada pun cuma pada nama !

daripada cempedak baiklah nangka , daripada rosak baiklah tiada !

akubekaspkr said...

Harap2 ikhlas lah tu..........

Anonymous said...

umno desperate. tanda-tanda nak mampus. Pemimpin umno sekarang sudah kecut telur takut nasib mereka mcm pemimpin di negara arab . Umno bersama-sama dgn pemimipinnya yang zalim & rasuah insyaallah selepas PRU-13, jika dijalankan secara telus tanpa penipuan.

Anonymous said...

Saya melihat UMNO sebenarnya belum kukuh untuk menghadapi PRU akan datang,dari zahir sahaja pun dah nyata masih goyang , inikan pula batin UMNO ,
yang gagah hanyalah cakap dan kata-kata pemimpin juga bloggers dan ahli UMNo , dalam diam hati kecil masing-masing tersimpan rasa risau dan gelisah tapi tak berani untuk menyuarakan .

UMNO kini ibarat budak kecil baru lepas dikejar polis kerana bergaduh , berusaha untuk menyembunyikan kegelisahan dan ketakutan , berusaha membuat mimik muka tenang sedangkan dalam hati seolah nak pecah !

ahli-ahli UMNo masih tak kukuh , hubungan sesama pemimpin UMNO masih ada tarik dan sorong , usaha UMNo untuk menang sering digagalkan oleh orang UMNo sendiri, malah orang UMNO juga sering memalukan UMNo , menghina UMNo samada melalui perbuatan atau percakapan samada sedar atau tidak.

saya melihat , seolah UMNO tak nak menang , bukan pembangkang yang kuat , tapi orang UMNO sendiri yang melemahkan parti UMNO .

Menteri UMNO ada yang tak berguna , menteri UMNO ada yang tak buat kerja , ada menteri UMNO buat kerja seolah menolong pembangkang , ada menteri UMNO pada hakikatnya tidak layak duduk dikementerian yang dia sandang sekarang ini !

PRU akan datang ?

mungkinkah tahun hadapan UMNO akan menjadi pembangkang pula? tidak mustahil !
kerana roda itu berpusing , tiada yang selamanya kekal diatas , sudah bersediakah UMNo menjadi pembangkang ?

kingnek said...

aku gelak bila Hishamuddin beri ucapan, tak macho langsung! ada link kepada video UMNO sumpah baiah? aku belum tengok!

Anonymous said...

Betul tu 3:33 pm. Aku sokong. Umno desperate. Umno zalim.

Kita saje percaya PAS makin di hormati. Malah kita harus berbangga PAS kini sudah ada Nabi. Yakin lah bersama Anwar Ibrahim PAS makin maju malah Ajaran Islam PAS makin kukuh suci dibawah jagaan DAP.

Ayuh 3:33pm kita ajak tok nenek mak bapak adik beradik saudara mara menyokong Nabi baru kita, bersama Anugerah Tuhan Anwar Ibrahim dan bersama saudara dunia akhirat kita Cina DAP, kita tawan Putrajaya.

Moyang 3:33pm tentu bangga kerana melahirkan makhluk berjiwa bersih berakal sihat.

Anonymous said...

anon 3.47 PM
UMNO tidak wujud hanya sbg parti politik ia organisasi melayu terunggul sejak dahulu lagi tempat dimana pemimpin2 hebat berkumpul utk mencapai hajat masing2 DSAI tidak terkecuali ddia tahu perjuangan dan kemampuan PAS tidak kemana kerana itu dia memilih UMNO walaupun dia kini berada diluar UMNO dia masih tidak memilih PAS kerana dia sedar politik ala PAS bukan cara terbaik memerinta
Apa yg ingin saya ceritakan ialah corak politik yg akan memerintah negara Pakatan sedar cabang perjuangan mereka yg berbeza malah mereka kini hanya mampu tiru idea BN. DAP sedar tanpa PKR penyatuan dgn PAS mmg mustahil, dan perkara ini juga boleh jadi kenyataan apabila DSAI dipenjara. kerana itu saya jangka kekecohan bakal berlaku apabila kaum cina mula menekan PAS dan ketika itu UMNO/BN mampu menjadi penentu.

Anonymous said...

4.09

apa pula ko mencarut niiii....ko mabuk ke?...tak pernah aku dengar ada nabi baru...isk..isk..isk..kalau ya pun nak fitnah..jangan sampai nabi di permain-mainkn..

apa pun insyaAllah...umno akan tetap di hati pengundi...umnolah satu2nya parti memperjuangkan nasib melayu dan islam...

rakab said...

Masa Hishamudin menggulung semalam, nampak sangat dia berbeza dari segi gaya dan semangat, berbanding dengan pemimpin lain yang berucap.

Perhimpunan kali ni sangat penting ! Ianya medan membakar semangat perwakilan dan ahli Umno di seluruh negara.

Fakta kena kuat ! Gaya kena hebat !
barulah mampu memarakkan api semangat audien yang mendengar.

Lihatlah Shafie yang memetir, Zahid yang menyergah membuatkan suasana membahang !!

Malangnya Hishamudin..??
lemau dan longlai...

Anonymous said...

"tak pernah aku dengar ada nabi baru...isk..isk..isk..kalau ya pun nak fitnah..jangan sampai nabi di permain-mainkn.."-- 4:51pm.

"apa pun insyaAllah...umno akan tetap di hati pengundi...umnolah satu2nya parti memperjuangkan nasib melayu dan islam..."-- 4:51pm.

Contoh2 diatas jelas penyokong totok Parti PAS rimas panas Nik Aziz Nik Mat di puja seperti Nabi. 4:51 pm akui rakyat meluat pada PAS dan tahu hanya UMNO memperjuangkan nasib Melayu & Islam.

Jelas 4:51pm penyokong totok PAS budak baru belajar mengaji.

AKU ANTI-PR said...

Anon December 4, 2011 4:46 PM, memang setuju dgn pendapat anda.

DAP tahu mereka takkan mampu utk menawan Putrajaya tanpa bantuan org Melayu kerana salah satu sebabnya DAP LAH YG MENCETUSKAN TRAGEDI BERDARAH 13 MEI 1969. Mungkin ramai org Melayu sudah lupa, apatah lagi mereka yg dilahirkan selepas tarikh tersebut berkemungkinan tidak tahu langsung tragedi begini pernah terjadi!

Selagi generasi Melayu yg melalui tragedi hitam tanahair ini masih ada, mereka tidak akan memberikan sokongan kpd niat DAP walau dgn cara apa sekali pun. Hanya Melayu yg mempunyai agenda tersendiri demi kepentingan peribadi yg akan melupakan peristiwa tersebut.

Cina DAP TIDAK PERNAH LUPA, DENDAM MEREKA MASIH TETAP MEMBARA. MEREKA TETAP BERUSAHA UTK MERAMPAS KUASA AGAR DAPAT MEMBALAS DENDAM. Tapi ramai org Melayu mudah lupa, mungkin juga sudah memaafkan.

Mungkin pencacai2 PKR dan PAS disini juga dilahirkan selepas 13 Mei 1969 dan tidak pernah pula mahu ambil tahu apa yg berlaku, sebab itu mereka tidak rasa curiga dgn niat dan percaturan politik DAP utk merampas kuasa politik (Di Selangor, Pulau Pinang dan sekejap di Perak sudah cukup menjadi bukti!).

WAHAI RAKYAT MALAYSIA KETURUNAN MELAYU YG SAYANGKAN AGAMA, BANGSA DAN TANAHAIRNYA, WASPADALAH. JANGANLAH DIBERI UNDI KPD PARTI2 POLITIK PENJUAL AGAMA DAN BANGSA (KERANA INGINKAN SEDIKIT KUASA), KERANA DIKHUATIRI AKAN MENJADI KEKESALAN YG BERPANJANGAN UTK DIRI DAN GENERASI AKAN DATANG, BUKAN SAJA DIDUNIA MALAH AKAN BERTERUSAN KEAKHIRAT... INGATLAH...

usin said...

takde apa dh yg nk dikenakan amaran. habis isulah tu. kerana terpaksa berucap maka gaya lesulah yg ditunjukkan. 4 me, he is unwinable candidate, but still d time 2 change... d candidate

Anonymous said...

Anon 3.33

Ko buta ke? Orang Malaysia meluat sangat2 PAKATAN HARAM..Ko pergi tanya kakitangan awam Selangor..diaorang benci PKR..

UMNO dah makin kuat, ko kata desperate...PAS kata kakitangan awam benci PKR..ada UMNO kata..ko tak ikut perkembangan..orang Malaysia benci maki hamun..sedap dengar ler..tapi lama kelamaan benci membenci sebencinya...PAKATAN HARAM apa tau..kritik2..jaga negeri ler..apa PAKATAN HARAM buat kat Selangor..Banjir di Kajang pun tak reti urus...

Anonymous said...

menteri kdn patut digugur pada pru akan datang.kalau dia menang pun majoritinya pasti sangat sedikit.ramai yg masih ingat apa yg dia buat semasa memegang jawatan menteri kdn zaman dialah kdn mempunyai menteri paling lemah dalam sejarah Malaysia.kalau pm cerdik... tolong jangan calonkan dia nie lagi.ramai bencikan dan meluat dgn dia waima penyokong kerajaan sekalipun.

Anonymous said...

anon 3:33 PM

tu je? bape kali mau ulang?

Anonymous said...

Kih...kih...kih... tercungap2 najib.. & barua2 umno berucap.. tentang 'melayu'... 'Islam'... 'rakyat'.. mualnya .... tapi realitinya sudah cukup 54 tahun umno/BN belasah rakyat dan kebas harta kerajaan....... PRU13-tolak umno/bn..kembalikan hak rakyat!---- kemudian kita 'siasat' semua kekayaan, penyelewengan dan kekejaman pemimpin2 BN...... samada yg hidup atau yg mati... adili & rekod sejarah hitam mereka....!!!

ANACONDA said...

ANON KEPALA BUTOH 1044 PM...

KALAU CITA2 KAU NAK KE PUTRAJAYA HANYA KERANA ITU SHJ ALASAN KAU, BAIK TAK PAYAH LAH PUKIMAK...

NAK KE PUTRAJAYA SEMATA2 NAK SIASAT BERAPA HARTA PEMIMPIN UMNO/BN, PANTAT MAK KAU LAH...

PEMIMPIN2 PUKIMAK FUCKATAN HARAM JADAH SEKARANG NI TAK MEMUNGGAH HARTA KEKAYAAN KE, BUTOH PAK HANG LA...

CAKAP MCM BARU LEPAS BERJUBO DGN SI NUAR JE BUDAK ROSAK NI...

ANACONDA said...

WALAUAPAPUN AKU SARANKAN PD KORANG, D MANA SHJ SI HISHAMUDDIN INI BERTANDING PASTIKAN KERUSI YG DIA TANDINGI ITU MENANG...

KALAU NAK PROJEKKAN SI MAMAT NI, TUNGGU PEMILIHAN DLM UMNO SOK OK...

INGAT APA TUNTUTAN YUSOUF QARDAWI PD KITA SEMUA, ""HALAL SYARIE KAMU SEMUA HUMBAN PAKATAN PEMBANGKANG D MALAYSIA INI KE NERAKA JAHANAM""...

KONSISTENKAN UNDI & KERJA KORANG YA...

BABI KAU NUAR...

Anonymous said...

Agenda Perbahasan Perhimpunan UMNO ...200011..

1-Pembukaan oleh Presiden ( tp TV3 kata oleh PM ... sepatutnya menteri penerangan boleh bezakan antara jawatan Presiden UMNO dgn jawatan PM semasa majlis sebegini)

2-Puji/bodek Najib
3-kutuk Anwar
4-kutuk DAP
5-kutuk PAS
6-kutuk Orang yang kutuk UMNO
7-bela skandal2/ isu2 pemimpin2 UBN
8- Tanya bila nak bg projek/ kontrak/ permit/subsidi untuk ketua2 umno
9- Elakkan berbahas isu2 nasional bahasa ppsmi, murtad, penagih dadah, dasar buruh asing, penjualan tanah air- ktm woodland & ktm tanjung pagar, korupsi, dll ..... (takut semacam PR)..

10-..terkini.. Upacara Sumpah Palsu.... (budaya ‘politik bersumpah’ ni sudah sinonim dgn umno).

11-Penggulungan segala perbahasan kutukan itu...

12- perwakilan balik--kampong!

Nota: Perwakilan UMNO tak sempat nak bincang Agenda Rakyat & Negara.... mereka hanya bawa balik kembali isu2 rakyat & negara di kedai2 kopi dikampong masing2 -bincang berhari2, berdegar2 sampai tak sempat nak buat kerja -- semua kebun / ladang/ projek pembinaan/ pasar borong / kilang2 / niaga/ sektor pekerjaan dipenuhi oleh pendatang2 asing.... ekonomi dikuasai oleh bangsa asing.. ahli2 UMNO tunggu subsidi & ehsan kerajaan saja...

Umno............................ ditakuk lama.......... retorik.. transformasi.....najib yang kontradik..

PRU13.. Melayu perlu berubah secara total keluar dari KELEKAAN Umno .. bersama PAS & PR... Kita perlu dinamik & BERDAYA MAJU...

Anonymous said...

kamiorang tak suka Hishamuddin , kamiorang menyampah dengan Hishamuddin , kamiorang tengok hishamuddin mcm sampah dalam UMNO ..

Hishamuddin cuma tahu bagaimana untuk naik keatas , Hishamuddin cuma berhajat untuk terus kekal sebagai timbalan Presiden , Hishamuddin cuma tahu bagi amaran , Hishamuddin tak berkesan sebagai menteri KDN , kerja Hishamuddin teruk dan hina , cara kerja Hishamuddin entah apa-apa ....teruk hancur!

Hishamuddin baik diberambuskan saja , Hishamuddin itu memalukan dan meloyakan !

Pm kena dengar suara akar umbi , Pm kena tahu bahawa ramai orang UMNo kecewa dengan Hishamuddin anak ONN! Hishamuddin tak pandai ON..tapi OFF sepanjang waktu !

Hishamuddin umpama jam mati , hanya layak dijadikan hiasan dinding , hanya hiasan !jarum mati ..tak berfaedah walau sesen kepada negara , hanya berfaedah kepada pembangkang !

Melayu Perak said...

KR1M: Ada Unsur Sabotaj Dari Dalam?

KUALA LUMPUR: Kementerian Kesihatan mengesahkan bahawa sejumlah 13 jenis produk yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) tidak menepati spesifikasi Peraturan Kawalan Makanan 1985 dan tindakan telah diambil untuk memastikan ia dikeluarkan daripada rak-rak jualan.

Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong berkata, produk-produk itu ialah susu segar, susu sejat, susu pekat manis, sos tiram, jem buah-buahan, kari ayam tin, kordial mangga, minyak sapi, kacang tanah, mentega kacang berkrim,mentega kacang ranggup, sardin tin, dan soso tomato.

Katanya, produk-produk ini juga tidak menepati spesifikasi penglabelan, komposisi produk dan tidak menepati aspek keselamatan makanan.

Liow juga berkata, ekoran dari itu, pihak kementerian turut menjalankan pemeriksaan ke atas 30 kilang yang membekalkan makanan-makanan berkenaan ke kedai KR1M. Baca seterunsya di MStar Online


Wak J: Selain dari Nurul Izzah dan Tony Pua, takkan lah ada orang lain pula cuba nak sabotaj usaha kerajaan ni. Cuba kasi tahu sat siapa dia?

Mungkin ini adalah berita yang agak kurang enak untuk didengar oleh penyokong dan pendokong program transformasi kerajaan dalam meringankan bebanan kos sara hidup yang ditanggung oleh rakyat melalui rangkaian Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M)

Dengan tersebarnya berita seperti ini, sudah tentu ia memberikan sedikit kelegaan di hati pemonopoli harga barangan keperluan pengguna yang sebelum ini begitu gusar dengan kemunculan KR1M.

Dan yang paling menggembirakan sekali sudah tentunya para penyokong tegar Pakatan Pembangkang, kerana usaha yang dilakukan oleh kerajaan untuk membantu rakyat mendapatkan harga barang keperluan harian dengan kadar harga yang murah dan berkualiti terbantut dan berjaya digagalkan.

Pastinya Tony Pua dan Nurul Izzah sedang tersenyum puas sambil bergelak guling apabila membaca lapuran yang disediakan oleh Kementerian Kesihatan tentang penarikan balik 13 jenis produk yang dijual di KR1M, kerana segala usaha yang telah dilakukan oleh Pakatan Pembangkang selama ini untuk menjahanamkan program KR1M, telah mula membuahkan hasil dan ianya bukan sesuatu yang sia-sia.

Mungkinkah ada unsur-unsur sabotaj yang cuba dilakukan oleh pembekal dan pengeluar terhadap produk barangan yang dipasarkan di KR1M, supaya setiap produk yang ada di kedai itu kelihatan bermasalah dan membahayakan keselamatan pembeli.

Pihak Kerajaan melalui Kementerian yang dipertanggungjawabkan, perlu megambil langkah pantas dan bijak untuk mengatasi segala isu yang berbangkit berkaitan dengan KR1M, sebelum ia dijadikan modal dan disebar luas oleh anasir-anasir jahat dan pendengki-pendengki yang selama ini hanya menunggu peluang untuk mengagalkan usha murni yang sedang dilaksanakan oleh kerajaan.

Selain itu juga diminta agar pihak Kementerian yang menjaga hal ehwal pengguna dapat mendedahkan senarai pembekal-pembekal barangan keperluan yang bermasalah ini kepada orang ramai, supaya produk barangan keperluan harian yang dikeluarkan oleh mereka ini tidak lagi di pasarkan di KR1M pada masa akan datang.

Apa yang pasti isu ini akan dijadikan cerita sensasi oleh pemimpin dan penyokong tegar Pakatan Pembangkang tidak kira di media cetak atau alam siber. Buat penyokong kerajaan, bersediakah kita untuk menjawab apa jua isu yang timbul ekoran dari cerita penarikan ini?