Friday, December 2, 2011

ZUL NORDIN GEMPUR PARLIMEN SHAH ALAM MALAM NI !



Roadshow Jom Ubah Selangor - Bersama YB Dato Zulkifli Noordin


2 Dec 11 / Jumaat / Parlimen Shah Alam



Ceramah Umum Jom Ubah Selangor 



Masa:  9.00 Malam 
Tempat : No 1, Jln Lazurit 7/17, Seky 7, Shah Alam.




3 Dec 11 / Sabtu / Parlimen Shah Alam



Minum Petang bersama YB Zulkifli Noordin. 



Masa:      4.00 petang 
Tempat:  The Food Station,
                No 18 @ D Bayu Jln Serambi U8/24 Bkt Jelutong, Shah Alam 



Ceramah Umum Jom Ubah Selangor. 


Masa:     9.00 malam 
Tempat:  Dewan KRT Taman Batu 3, Shah Alam. (Belakang Central Sugar)



Anjuran bersama GAPS dan Persatuan Kebajikan Shah Alam.


Semua di jemput hadir.

13 comments:

Anonymous said...

good job YB!

praha2 said...

eden mintak GAPS anggorkan satu ceramah disubang jaya. saperti yang eden nyatokan berberapo kali sebolum ni kami disubang jaya ketagih oran berceramah yang berkaliber. bukan macam pr lain tak do asih do kutuk oran jo. yang bonar tal mau diperkatokan.
Gaps harap dapet adokan satu disubang jaya bersamo yb Zul .inshallah.

Anonymous said...

GAPS aturkan juga cermah di Tmn Selayang Batu Caves.

Kebenaran perlu disebarkan dikws ini

Pemuda Tmn Selayang.

Anonymous said...

bila nak maiii sepang dan bandar baru salak tinggi.....

maiii la...

aku tunggu dgn paluan kompang dan rebana...

penduduk sebelah sini perlu disedarkan dari disihir anwar toteyy...

hehehe....

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

HARAP2 BAPAK UMNO PILIH CALON BOLEH MENANG SEPERTI ZULKIFLI NORDIN NI.

AKU SOKONG HANG.


ALJUBURI ANAK HARAM JADAH.

ANACONDA said...

JOM TURUN RAMAI2, BAWAK KLRGA SEKALI...

MANA2 AWEK NAK OTOGRAPH KE, NAK SALAM KE, NAK BERGAMBAR KE, PERGI BUAT D CERAMAH MAT SABU K...

CERAMAH UMNO BERLANDASKAN FAKTA & KEBENARAN...

JGN NAK MENGGATAL PLAK...

BABI KAU NUAR...

Anonymous said...

balik la zul nordin...

Alberto said...

GAP,

Mari jumpa aku mlm ni, aku belanja nko minum, kita borak politik = D

Anonymous said...

GAP diharap update lagi pasal ni...kalau ade video share la ok!..

Melayu Perak said...

WAHAI PERWAKILAN UMNO! BACA KISAH NFC NI DAN FAHAMKAN YA!

Agaknya itulah yang didoakan pihak-pihak yang membangkitkan isu NFC ini, jelas laporan awal polis menunjukkan tiada unsur-unsur pecah amanah seperti yang didakwa dan dijaja di seluruh Malaysia.

Kalau ada cengkerang, boleh juga masukkan kepala ke dalamnya, macam kura-kura dan siput (bukan cifut ya).

Ada pihak maklumkan penulis, terang dan sah ada unsur pecah amanah sebab duit pinjaman digunakan untuk beli kondo bagi tujuan pelaburan, tapi sepanjang pengetahuan penulis, selagi tidak ada klausa dalam terma-terma pinjaman yang menyatakan sedemikian maka tidak ada salahnya untuk si peminjam membelanjakan wang tersebut untuk apa tujuan yang difikirkan sesuai.

Lagipun itu wang pinjaman, perlu bayar balik, bukan geran yang hapus terus.

Contoh, Anwar buat pinjaman dengan bank untuk apa tujuan sekalipun, selepas dapat wang, dia gunakan untuk membayar pelacur muda dari China RM 2,000 semalam, adakah boleh pihak bank boleh tuduh Anwar pecah amanah? Bodohlah bank, selagi Anwar mampu bayar balik, apa pun tujuan dibelanjakan itu terpulang kepada dia.



Di Selangor hari ini, penyalahgunaan wang rakyat begitu berleluasa sekali, cetak akhbar Selangor Kini, bayar penginapan perwakilan PKR dari Sabah dan banyak lagi yang langsung tidak ada kaitan dengan kepentingan negeri.

Mewujudkan pejabat Penasihat Ekonomi Negeri itu sendiri adalah penyalahgunaan wang rakyat yang terbesar, benarlah diwar-warkan Anwar hanya menerima bayaran RM 1 sebagai gaji tapi bagaimana dengan kakitangan, perbelanjaan ke luar negeri, faedah-faedah lain dan sebagainya?

Logiknya, Rafizi Ramli tidak mungkin meninggalkan jawatan bergaji lumayan di Petronas jika hanya menerima RM 1 setiap bulan untuk bekerja dengan Anwar di pejabat tersebut. Sebab itu pendedahan Rafizi ini tidak panjang ke mana, hantar SPRM kena tolak, hantar polis takde kes (setakat sekarang) sebab dia sendiri menghabiskan wang rakyat Selangor untuk tujuan yang tidak kena mengena langsung dengan kepentingan negeri itu.

Penulis tidak ada locus standi untuk buat laporan kerana bukan rakyat Selangor dan tidak terjejas dengan salah guna kerajaannya. Kalau tidak SPRM akan berikan penulis pas keselamatan khas untuk mudahkan penulis ulang alik masuk buat laporan setiap hari. Sesekali berkunjung ke Selangor pun, bersepah bukti salahguna kuasa kerajaan Pakatan haram ini boleh dilihat dan ditatap.

Stadium, jalan dan sebagainya yang buat kita tak rasa dan nampak Selangor itu antara negeri maju di Malaysia.

Melayu Perak said...

Inilah sebenarnya penyalahgunaan wang rakyat, bukannya hal NFC ini yang melibatkan pengeluaran wang rakyat dalam bentuk pinjaman untuk satu tempoh yang panjang (30 tahun). Dimana-mana dalam dunia pun tidak ada kandang lembu yang boleh membiakkan lembu sebanyak 60,000 ekor dalam masa 3 tahun melainkan sperma Anwar dan Rafizi kalau dikacuk boleh membentuk lembu!!!

Sasaran 60,000 bukan dalam tempoh 3 tahun sebaliknya 8,000 ekor setahun dalam tempoh sekarang.

Tambahan lagi penulis dimaklumkan audit Jabatan Audit negara mengenai NFC bukan dibuat di pejabat NFC sendiri sebaliknya di Kementerian Pertanian yang mengawasi NFC. Bidang kuasa Ketua Audit negara tidak mencakupi syarikat-syarikat swasta sebaliknya terhad di jabatan kerajaan dan agensi berkaitan. Syarikat swasta, mana-mana pun dalam negara ada sistem auditnya sendiri di bawah Akta Syarikat.

Jadi kalau laporan kata ‘messy’ (bukan salah guna kuasa, penyelewengan, gagal atau apa), itu bukan di NFC sebaliknya di Kementerian Pertanian.

Penulis tidak ada apa kepentingan dalam hal NFC ini, dengan Shahrizat pun penulis tidak ada apa-apa hubungan istimewa. Tapi sebagai manusia, penulis kasihan dengan beliau yang dikritik hebat kerana perniagaan yang dijalankan suaminya dan namanya pun tidak wujud dalam mana-mana bahagian pada carta organisasi syarikat tersebut.

Satu yang kita kena fahamkan, NFC ialah syarikat keluarga dan bukan satu yang luar biasa melantik kalangan ahli keluarga sendiri sebagai pekerja. Yang mengaitkan dengan isu awam ialah menerima pinjaman dari kerajaan untuk kepentingan nasional (mengurangkan pergantungan kepada daging import) dalam masa panjang, 30 tahun.

NFC bukan macam PMBK atau Kumpulan Semesta milik kerajaan negeri masing-masing Kelantan dan Selangor dimana menantu dan abang Menteri Besar dilantik menduduki jawatan penting. Ini yang perlu difokuskan supaya tidak dikelirukan.

Tidak hairan kenapa ramai diantara komuniti perniagaan jadi tertanya-tanya, apa isu sebenarnya NFC ni? Siasatan awal polis juga mengesahkan tanda tanya yang wujud.

lukas said...

Ceramah datuk zulkfli nordin memang hebat di seksyen 7 walaupin hujan penduduk seksyen 7 masih menunggu hingga tamat (jam 11.56 mlm). Roadshow ini perlu diperluas di kawasan bandar supaya matlamat sebenar dapat dicapai. Hidup melayu···hidup islam

Anonymous said...

teringin nak dgr yb zul ceramah tapi belom dapat harap gaps siar kan jadual nye ceramah di johor