Thursday, January 26, 2012

AIR ASIA DISAMAN SURUHANJAYA PENGGUNA AUSTRALIA.

disaman kerana GAGAL menyatakan tambang penuh perkhidmatannya di dalam laman web.

ramai 'senyum' kat subang airport semalam. :)

34 comments:

Anonymous said...

padan muka...
aku bengkak dgn company haram jadah ni sebab pinggan mangkuk mak aku beli kat langkawi dilambung macam harta mak bapak owner air asia yg punya...

service macam sial...

pendekar laut

Anonymous said...

...tuari CNY aku g bangkok naik egypt air lagi murah dari naik kapalterbang mangkuk ayun ni, siap bagi makan, earphone & toiletteries free lagi...kampeni kaler merah ni bagi apa?...mcmana dia x kaya? cis!

-nik ajis tua kutuk xnak bersara-

Anonymous said...

kahkahkahkahkah!

padan muka ko tony!!1

airasia penipu!

tambang tanyak yang tersebunyi daripada yang dipaparkan!

depa kalau nk delay flight, depa buat suka hati depa.

tapi depa tak fikir masa penumpang banyak terbuang.

kalau terpaksa bermalam, kos makan minum dan lojing terpaksa ditanggung pengguna.

SEKALI LAGI, PADAN MUKA AIRASIA.

PADAN MUKA TONY!!!

Anonymous said...

aku pun marah jugak nie..semua org fitnah rosmah muah..muah..muah..sayang rosmah...alahai shopping ckit2 tu biasa jer..org pompuan laa katakan..aku suker nengok rosmah yg manis ni..pandai bergaya..sepadan jer pakaian dan sedondon dgn perhiasan nya...ehmmm muah..muah rosmah

Anonymous said...

jangan main2 dengan pengguna di sana.

mereka lebih berani daripada kita.

airasia silap orang laaa...

tony, komen sikit. hehehe!

Anonymous said...

2:02 PM... anda ketinggalan penerbangan ya? Kehkehkeh.

Servant of God said...

Aku suka dengan berita nih. Hehehehe

Anonymous said...

harap ceo air asia tony fernandez akan lebih bersikap more friendly kpd bakal2 penumpang air asia agar memperlihatkan tambang tiket sebenar tanpa banyak hidden costs jika boleh biarlah tunjukkanlah harga tambang sebenar all-inclusive tak payah banyak kira.

Anonymous said...

kenapa kita sebagai PENGGUNA tidak tegas mcm negara luar...

Anonymous said...

dah dasar keling paria .. agak-agak apa kasta keling kat india ek...

hangkedee said...

Sokong syarikat paria Malaysia charge tersembuyinya akan membuat pelanggan gila Babi.pelanggan kena tipu hidup hidup.

Anonymous said...

Airline dari Malaysia kena saman dek Suruhanjaya negara lain ... kenape agensi kerajaan Malaysia yg dulu-dulu sama AA ni ?

Nampak sangatlah agensi kerajaan kita ni makan gaji buta je !!!

Atau pun agensi kita ni ikut telunjuk AA/TF !!!

Atau kedua-duanya sekali ... macamana Malaysia nak maju ?

Anonymous said...

kalau tak silap, dulu ada orang komen pasal 'penipuan' strategik harga tiket di laman web tu..tapi depa buat dono je..

semua nak kena charge..tapi bila flight delay, takde pulak nak bayar gantirugi..

Anonymous said...

apa pun tma kasihlah air asia yg telah banyak kali saya ikuti penerbangannya. kadang2 agak berkecil hati juga air mineral botol kecil yg terjual 80 sen dikenakan charge rm5 dan pernah delay 4 jam tapi tak ada ganti apa2 pun sebagaimana agreementnya

Anonymous said...

Saya memang tak pernah berkenan nak naik AirAsia. Terlalu berisiko sebenarnya.

Cubalah tengok National Geography tentang kejadian kemalangan kapal terbang. Mengerikan. Banyak syarikat tambang murah di Indonesia pun ditutup operasi kerana kemalangan kapal terbang tambang murah.

Apakah sebab dan punca kemalangan berlaku? Salah satunya kerana nak murah kebanyakan syarikat tambang murah ini menggunakan petrol dengan campuran bahan adatif yang ditentukan oleh syarikat penerbangan. Dan bukannya syarikat pembekal petrol untuk kegunaan enjin kapal terbang dengan memenuhi piawaian kandungan sulfur (belerang) yang rendah.

Kerana tahu risiko ini, saya lebih suka menaiki MAS walaupun tambangnya dikatakan agak mahal. Tapi tak apa asalkan selamat sampai dan pulang semula. Maklum pahala belum cukup banyak untuk dibawa masuk ke syurga.

Lagipun kerajaan dah bina KLIA cantik2 apasal tak nak guna? Nak balik ke zaman dulu kala. Naik kapal terbang tapi standardnya berebut-rebut macam naik bas atau kereta api 3rd class. Adoi...

-jln.ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

serve u right...!!!

Anonymous said...

BIAR MAMAK NI KENA TENDANG KANGAROO..BARU DIA SEDAR..

Anonymous said...

Isnin Mei 23, 2011
BDB Akan Bina Kondominium Pertama Di Alor Setar

ALOR SETAR: Bina Darulaman Berhad (BDB), melalui usaha sama dengan Belleview Bina Sdn Bhd (Belleview) akan membina sebuah kondominium pertama di bandaraya ini tidak lama lagi.

Kondominium Amansuri Residences yang mempunyai dua blok bangunan itu akan mula dibina pada November ini dan dijangka siap pada 2014 dengan anggaran keseluruhan bernilai RM110 juta.

Pengerusi BDB Datuk Mohd Saad Endut berkata cadangan pembinaan kondominium itu timbul serentak dengan cadangan pembangunan semula Kompleks Tunku Yaacob dan juga hotel bertaraf antarabangsa di atas tanah milik Perbananan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) yang telah terbiar selama 16 tahun.

Beliau berkata, pembinaan kondominium itu akan membabitkan sebidang tanah berkeluasan 1.469 hektar persegi.

Semasa berucap pada majlis menandatangani Perjanjian Usahasama Pembangunan Kondominium Antara BDB dan Belleview, beliau berkata ketiga-tiga projek itu akan dibina berdekatan antara satu sama lain dan berada di sepanjang jalan yang sama.

"Kondominium yang mempunyai dua blok bangunan ini mempunyai 22 dan 25 tingkat dan akan menempatkan 227 unit rumah termasuk enam unit penthouse," kata Mohd Saad.

Antara kemudahan lain yang akan disediakan, katanya ialah kemudahan tempat letak kereta, kolam renang moden, dewan serbaguna, pavilion, gimnasium dan kemudahan-kemudahan lain yang akan menjadikan kondominium itu setaraf dengan kondominium yang terbaik di negara ini.

"Kondominium itu juga turut lengkap dengan kemudahan sekuriti yang berpiawaian tinggi, berpagar dan berpengawal," katanya.

Beliau berkata dengan rekod kejayaan Kumpulan BDB yang terunggul di Kedah dan rekod pencapaian Kumpulan Belleview di Pulau Pinang, beliau yakin projek pembinaan kondominium itu akan menjadi satu kejayaan yang besar.

"Ia akan menukar pemandangan Bandaraya Alor Setar di samping meningkatkan pendapatan Kerajaan Negeri melalui hasil cukai dan sebagainya," katanya.

Mohd Saad berkata, walau pun harga jualan kndominium itu belum ditetapkan, beliau yakin harganya lebih rendah jika dibandingkan dengan harga di Kuala Lumpur dan Pulau Pinang meski pun kemudahan yang disediakan adalah setanding dengan kondominium di kedua-dua negeri tersebut.

"Kerja-kerja pembinaan kondominium itu akan diberikan kepada Kedah Sato Sdn Bhd yang merupakan anak syarikat milik penuh BDB yang terlibat secara aktif dalam bidang pembinaan sejak 1983 lagi," katanya.

Sementara itu, Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata proses pengambilan tapak Kompleks Tunku Yaacob masih berjalan dan permintaan terhadap pengambilan bangunan itu telah dihantar kepada Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK)untuk diwartakan.

"Kita jangkakan, pada Ogos ini, baru kita akan panggil keluarga terbabit untuk diberi pampasan dan kita masih belum putuskan apakah bentuk pampasan yang akan diberikan.

"Kita akan berbincang dengan Pejabat Tanah untuk tujuan itu," katanya yang turut memberitahu kelewatan projek itu disebabkan berlakunya beberapa masalah yang tidak dapat dielakkan.- BERNAMA

http://www.mstar.com.my/cerita.asp?sec=mstar_berita&file=/2011/5/23/mstar_berita/20110523163550

BRO GAP,
HARAP DPT HIGHLIGHT BENDA NI!

KOMPENI YG NK BINA KONDO NI KOMPENI YG SAMA DLM KES MADRASAH SALIHIAH TU.

TANAH PKNK, NANTI BINA KONDO HARGA ORG MELAYU TAK MAMPU BELI, SIAPA YG AKAN BELI? TENTU KITA SEMUA SEDIA MAKLUM.

Anonymous said...

heehe ya la...40min sebelum flight berangkat pun tak kasi boarding pass kata lewat, walhal bukan ada beg pun nak bawa masuk perut kapal, lesap ongkos dia balun. Ada satu kes tu kat Penang, flight boleh delay 10min gara-gara sekor penumpang belum tiba lewat, orang semua dah bengang giler tgk penumpang tu masuk..siap sorry sory lagi...pilih bulu. Mcm pancture time dia nak terbang, kecik kecik fireflyz pun dpt jugak minum oren jus, mcm muffin, kacang ni berkira betul AA ni.

Anonymous said...

MAS IS AWESOME THE PREFERRED CHOICE.

APA RASA TONY AIR ASIA SUDAH KENA BOOMERANG!

NEVER TRY AIR ASIA....COS OF THE HIDDEN COSTING.

Anonymous said...

Walaupun aku tak kaya, aku tak pernah tertarik dgn 'tambang murah' AirAsia kerana terlalu banyak hidden cost.

Sehingga kini pun aku belum lagi naik penerbangan kelas paria ni. Lebih baik naik Air Yindia....

Anonymous said...

Gua pernah alami flight yang cancel awal...cukai penerbangan sepatutnya dipulangkan...tetapi hampeh.....sedangkan cukai penerbangan dibayar terus kepada kerajaan kah?....
beginilah cara dia buat duit and activate loan. Transaksi rancak...dia pulun loan kiri kanan....

Anonymous said...

mmg pukimak pn tony nih.. tp tu la, kafir punya kerja. pedulik apa tipu ke tak.. hrp dia kena saman kaw2 punya.. klu kena sekat masuk australia 2,3,4 bln pn bagus gak! mamat nih dh makin besar kepala..

bro GAP, lu ricky sket psl AA ni.. dgr citer byk bnda yg tak 'safe' dlm operasi harian diorg.. bkn apa, yg naik kpl diorg pn blh jadi kwn2 @ keluarga kita sendiri..

Anonymous said...

PEKERJA MAS SAMADA PILOT,PRAMUGARI/PRAMUGARA
SEMUA GAJINYA TINGGI2 HIDANG AIR OREN SATU GELAS DALAM SATU PENERBANGAN GAJI SEBULAN RM3000 ,MALAS TAK MACAM PRAMUGARA/PRAMUGARI AIR ASIA SIAP KENA JUAL BARANG DALAM FLIGHT,SEBAB ITULAH MAS RUGI MEMANJANG,AIR ASIA UNTUNG MEMANJANG,

Anonymous said...

AA jual barang? Barang murah tak pa ni mahal, tunjuk ja kena charge, apa laaa....at MAS dapat jugak wang kalau walaupun tak byk at least dapat balik, dari bagi free..AA tambang mmg murah, tapi tahukah anda apa yang terselit?

Anonymous said...

AIR ASIA PANDAI JIMAT KOS, DARI JAGA BOARDING PASS, JAGA PINTU MASUK DAN JUAL MINUMAN MAKANAN MINYAK WANGI DSBNYA.

Anonymous said...

AA mesti byk hidden operating aktiviti yang kita tak tahu i.e mcm mane dia service ariplane samada fully services atau ala kadar je...AA byk jugak amik bdk2 muda jadi pilot...damn.

aku pernah naik AA pi melbourne...then suddenly flight cancel...aku rasa ni mesti airplane x penuh & dia suruh kita reschedule flight kita...haram!!!

Anonymous said...

kalau jumpa ular, anuar ibrahim & tony....nk pukul yang mane satu dulu?

Anonymous said...

Mat saleh memey tak suka Iklan iklan yg mengaburi mata.

Anonymous said...

Kat Malaysia tak ada sesapa nak saman AA ke? AA kat sini pun sama MO dia kat Australia nun. Atau AA ada dilindungi org berpengaruh? Dah ramai rakyat Malaysia kena tipu dgn AA!

Anonymous said...

kuat menipu huhuhuhu

choc-mint said...

aler....tu pn ong m'sia berduyun2 galak no nk nek......ceit.....

Anonymous said...

SEPANDAI2 AIR ASIA TERBANG, AKHIRNYA KENA SAMAN JUGA..

praha2 said...

eden pun soyum jo. tengok lah, dio tak pun lotak hargo untuk tompah topet duduk, apo lagi dongan hargo untuk baggage. ini semuo tak dilapirkan.
kalo nak tunjuk yang dio bonar bonar murah, dio mosti lotak semuo hargo yang tak dimasukan dalam kos tambang.
sekarang air asia x tolah tak lagi terbang ke london, paris.delhi dan sobab yang di nyatokan kerano hargo bahan bakar nail, cukai airport naik dan lln. ini semuo dah dibayar olih penumpang dalam fuel surcharge, airport tax. mengapo bori sobab ini? tak masuk akal. kalo katokan yang passenger load yang tak memuaskan, kedelhi mosti ponoh punyo lah. ramai oran poi India. come air asia x your reasoning cannot be accepted.