IKLAN BERBAYAR

Saturday, January 28, 2012

ARTIKEL TERBAIK ZULNORDIN !



Salam 2 all.


Islam diserang; Melayu diganyang; Raja-Raja disepak terajang!

Itulah gambaran ringkas suasana sosio-politik semasa yang sedang bergolak di Malaysia! Suasana yang jika tidak ditangani dengan tegas dan sewajarnya akan membawa kepada "genosid-politiko" secara halus terhadap insitusi Islam-Melayu & Raja-Raja (IMR); yang akan membawa kepada hilangnya institusi IMR - Islam-Melayu & Raja-Raja dibumi yang tercatat dalam sejarah sebagai Persekutuan Tanah Melayu!

Ini membawa kepada persoalan besar yang menjadi topik bualan rakyat termasuk umat Islam iaitu apakah kesan terhadap kedudukan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja di Selangor khususnya dan Malaysia amnya setelah pemecatan YB Datuk Dr. Hasan Ali dan pengambilan-alih portfolio Islam daripada PAS yang kini hanya diberi portfolio Adat Resam Melayu, Belia & Sukan, sehingga akronim PAS disamakan sebagai Parti Adat & Sukan!

Setelah dihina di Pulau Pinang tanpa sebarang portfolio mahupun jawatan, PAS diaibkan di Selangor dengan hilangnya portfolio Islam dengan pemecatan tokoh pemimpin Melayu-Islam Datuk Dr. Hasan Ali. Bak kata beliau, merampas portfolio Islam daripada PAS sama saperti menjadikan PAS sebuah parti tanpa kaki & tangan. Bemakna PAS dah menjadi kudong dan dikudongkan, saperti sebijik timun. Bergolek pun luka, menggolek pun luka. Begitulah PAS hari ini diperlekeh oleh rakankongsi pakatannya!

Dan apabila seorang pemimpin Melayu-Islam membuat kenyataan bahawa institusi “Islam-Melayu & Raja-Raja sedang diancam di Selangor & Malaysia”, maka kaum cauvinis dan rasis biaDAP dan para politikus parasit melatah tak tentu pasal, sehingga menuduh kegagalan Kerajaan mengambil tindakan terhadap beliau membuktikan kononnya Kerajaan menggalakkan percambahan fundamentalism, ekstremism dan terorisma Melayu-Muslim!




Begitu takut dan gentar cauvinis biaDAP dan para politikus parasit ini dengan kebangkitan dan ketegasan umat Melayu-Muslim mempertahankan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja sehingga dicadangkan supaya pejuang saperti itu dilarang menjejak kaki ke bumi Selangor!

Begitulah demokrasi dan kebebasan bersuara yang dikompang oleh kaum parasit ini. Bila kena batang hidung mereka, dengan segera hak demokrasi dan kebebasan bersuara yang mereka lalakkan siang malam dibenamkan dengan label ektremism, fundamentalism & terorisma!

Pada teman, sebenarnya kegagalan Kerajaan bertindak tegas terhadap para parasit pelampau cauvinis dan rasis inilah yang menyebabkan bertambah bercambah dan dan membiak fahaman radikal yang ekstrim dan biaDAP, yang secara sistematik, terancang dan halus memperlekeh, mempertikai dan cuba melemahkan dan menghapuskan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja!

Sedangkan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja diberi tempat yang mulia dan gah didalam Perlembagaan Persekutuan sendiri. Malah, dalam hal ehwal Islam-Melayu & Raja-Raja, Perlembagaan Persekutuan adalah dokumen yang berbentuk diskriminatori yang positif; iaitu memuliakan dan memartabatkan kedudukan dan hak keistimewaan Islam-Melayu & Raja-Raja diatas dan mengatasi segala yang lain!

Artikel 3 memperuntukkan “Islam agama Persekutuan”. Tidak ada Perlembagaan dalam dunia ni yang meletakkan Islam sebagai agama negara kecuali Perlembagaan Persekutuan Malaysia. Sebab itu adalah satu kesilapan kalau disebut Islam agama rasmi, sebab kalau ada yang rasmi, maknanya ada yang tidak rasmi. Perlembagaan sebut “agama Persekutuan”, maknanya “agama Negara Malaysia ini ialah Islam”.

Kalau mengikut tafsiran ini, bermakna semua dasar, polisi dan perlaksanaan pemerintahan, pengurusan dan pentadbiran negara Malaysia ini samada dari segi ekonomi, politik, perundangan, kehakiman, ketenteraan, hubungan diplomatik, hal ehwal luar negara, sukan, kebudayaan, pendidikan dan lain-lain mesti dan wajib berteraskan Islam!

Sama saperti seseorang yang mengaku Islam, segala kelakuan, peribadi, akhlak dan perbuatannya mesti selaras dan bersamaan dengan Islam; dari hal makan minum, kekeluargaan, pekerjaan, persaudaraan, jiran tetangga, dan banyak hal lain dalam kehidupan mesti dan wajib berteraskan Islam. Maknanya kalu seorang mengaku Islam tetapi mengaku kafir harbi saudaranya, maka jelas dia tidak mengamalkan akhlak dan peribadi seorang Islam, walaupun dibungkus serban dikepalanya, ditutup jubah ditubuh badannya!

Kedudukan Islam sebagai agama Negara Malaysia diperkuatkan dengan Artikel 3 (2) yang memperuntukkan bahawa Yang DiPertuan Agong, dan Raja-Raja Melayu adalah Ketua Agama Islam bagi Persekutuan dan Negeri masing-masing, dan “segala hak, keistimewaan, kedaulatan dan kuasa” Tuanku Raja-Raja Melayu keatas agama Islam tidak tersentuh dan tercacat oleh apa-apa unsur pun”.

Atas peruntukkan inilah Tuanku Raja-Raja Melayu berkuasa mutlak menentukan perlantikan Mufti, Pengerusi Majlis Agama Islam, termasuk pada pandangan teman siapa yang berhak memegang portfolio Hal Ehwal Islam di negeri masing-masing, walaupun terdapat persepsi salah dikalangan sesetengah pihak bahawa hanya Menteri Besar berhak menentukan penyandang portfolio Hal Ehwal Islam.

Begitu juga Artikel 11 (4) memperuntukkan bahawa tiada sebarang kerja pendakyahan boleh dibuat terhadap umat Islam. Malah ianya boleh dikanunkan sebagai kesalahan jenayah yang boleh dikenakan tindakan penal di Mahkamah sivil! Sebab itu pada pandangan teman, isu pendakyahan ini bukan bidangkuasa Jabatan Agama, sebaliknya ianya adalah dalam bidangkuasa dan bidangtugas Polis DiRaja Malaysia, mungkin dengan bantuan pihak berkuasa agama negeri masing-masing.

Berdasarkan peruntukkan ini, pihak berkuasa, termasuk PDRM & pihak berkuasa Islam berhak menyiasat dan mengambil tindakan terhadap non-Muslim dan institusi mereka saperti gereja dan lain-lain untuk menguatkuasakan peruntukkan Artikel 11 (4) ini. Sebab itu teman berpendapat tindakan JAIS dalam menyiasat Gereja DUMC mengenai aduan dakyah kristianisasi terhadap umat Islam bukan sahaja diperbolehkan, malahan menjadi tanggungjawab Perlembagaan untuk mereka mengambil tindakan. Bagi golongan yang mempertikaikan kuasa dan bidangkuasa itu bermakna mereka mempertikaikan Perlembagaan Persekutuan!

Artikel 12 Perlembagaan berkaitan dengan pelajaran memperuntukkan bahawa “adalah sah bagi Kerajaan Persekutuan ataupun Negeri menubuhkan atau menyelenggara institusi-instusi Islam (persekolahan, pembelajaran, pendidikan, IPTA, IPTS dan lain-lain) atau mengadakan atau membantu dalam mengadakan ajaran dalam agama Islam dan melakukan apa-apa perbelanjaan sebagaimana yang diperlukan bagi maksud itu”.

Pendek cerita, Kerajaan Pusat & Negeri boleh, dan dibenarkan mengeluarkan perbelanjaan untuk membiaya dan menyelenggara persekolahan dan institusi pendidikan & pembelajaran berkaitan Islam. Ini adalah peruntukkan Perlembagaan. Dan kalau diperhatikan, tiada sebarang peruntukkan diberikan untuk perbelanjaan dan pembiayaan sekolah-sekolah dan institusi-institusi pembelajaran dan pendidikan yang selain daripada Islam! Maknanya bagi sekolah-sekolah & institusi aliran lain, tidak ada tanggungjawab Kerajaan membantu dan membiaya mereka. Dan apa jua bantuan dan dana yang diberikan selama ini untuk institusi persekolahan, pendidikan dan pembelajaran non-Muslim bukan kerana hak Perlembagaan, sebaliknya hanyalah semata-mata atas ehsan dan budibicara Kerajaan Persekutuan.

Manakala Artikel 74 dibaca dengan Jadual 9 Senara II Perlembagaan memperuntukkan sebuah Mahkamah khas untuk membicarakan hal ehwal umat Islam dalam perkara yang dimaktubkan saperti perkahwinan, perceraian, harta pusaka, amanah, waqaf dan banyak lagi. Dan dibaca bersama Artikel 121 (1A), Mahkamah sivil tidak boleh samasekali mencampuri urusan Mahkamah syariah ini.

Begitu istimewa institusi Islam-Melayu & Raja-Raja, Artikel 160 memperuntukkan bahawa bangsa Melayu itu wajib beragama Islam! Kalau seseorang Melayu itu murtad, menjadi bukan Islam maknanya dia bukan lagi Melayu. Sebab itu orang Melayu yang murtad hendaklah dianggap terbatal kedudukan dia sebagai bangsa Melayu. Ini penting kerana Perlembagaan hanya memberikan hak dan kedudukan istimewa kepada bangsa Melayu yang beragama Islam, saperti yang dimaktubkan dibawah Artikel 153.

Malahan, semua Undang-Undang Tubuh Perlembagaan Negeri-Negeri Beraja memperuntukkan bahawa jawatan Menteri Besar dan tiga jawatan turus utama negeri iaitu Setiausaha Kerajaan Negeri, Penasihat Undang-Undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri hendaklah terdiri daripada orang Melayu yang beragama Islam!

Dan begitu istimewa kedudukan Islam didalam Perlembagaan, dalam keadaan darurat diisytiharkan menurut Artikel 150, walaupun Yang DiPertuan Agong dan Parlimen dengan kuasa yang diberi boleh menggubal, menggantung, memansuhkan dan meminda apa-apa undang-undang, namun “Islam, hukum syarak dan adapt istiadat Melayu” langsung tidak boleh disentuh!

Berdasarkan ringkasan diatas, dapatlah dilihat betapa Perlembagaan Persekutuan itu memartabatkan, memuliakan, dan menobatkan kedudukan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja dengan kedudukan yang tinggi lagi istimewa. Oleh itu, sebarang pencerobohan, pelanggaran, serangan dan kemungkaran terhadap institusi Islam-Melayu & Raja-Raja adalah satu penderhakaan dan bughah yang perlu ditentang oleh semua lapisan rakyat yang menghormati Perlembagaan Persekutuan.

Dalam konteks itulah apa yang berlaku di Selangor dan negara Malaysia ini sejak Mac 2008 merupakan satu serangan secara sistematik dan halus terhadap institusi Islam-Melayu & Raja-Raja oleh para parasit yang langsung tidak menghormati Perlembagaan Persekutuan.

Daripada sikap memperlekehkan dan mempermainkan lagu Negara Ku, kepada penghinaan terhadap Jalur Gemilang, mempersoalkan azan, kepada isu mempertikai institusi Raja-Raja Melayu, membawa kepada berjoget-robek di surau masjid, kepada agihan daging korban oleh para kaafirun harbiyun, sehingga kepada usaha dakyah terhadap umat Islam dan penglibatan secara aktif para pastor, missionary dan gereja dalam gejala murtad umat Islam, membawa kepada pemecatan Datuk Hasan Ali dan perampasan portfolio Islam daripada PAS; genosid politik terhadap insitusi dan syiar institusi Islam-Melayu & Raja-Raja di Selangor khususnya, dan Malaysia amnya memang sedang berlaku secara sistematik dan terancang secara halus!

Dan dalam isu murtad contohnya, kita melihat penglibatan gereja dan para pastor secara aktif terhadap orang Melayu. Daripada kes murtad Jamaludin Osman yang menjadi paderi Melayu pertama dengan nama Father Joshua Jamaludin disebuah gereja di Petaling Jaya, kepada murtadnya Nor Aishah Bukhori dengan nama kristiannya Aishah Felicea, diikuti murtadnya Azlina Jailani dengan nama kristian Lina Joy, hingga kepada isu terbaru dakyah kristianisasi melibatkan gereja DUMC, jelas membuktikan penglibatan secara langsung dan aktif segelintir pendakyah pastor dan gereja-gereja.

Pendedahan seorang ahli tegar parti DAP, saudara Razali mengenai usaha penubuhan Negara Kristian dan sumpah para pastor di Pulau Pinang yang mengadakan perhimpunan meraikan kemenangan beberapa calon DAP dalam Pilihanraya Negeri Sarawak 2011 jelas membuktikan penglibatan secara langsung para pastor dan gereja dalam politik kepartian dinegara ini.

Malah lebih memeranjatkan, saudara Razali mendedahkan, melalui keterangan, dokumen dan videoklip mengenai upacara sumpah para pastor mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Kristian! Tahniah kepada saudara Razali yang akhirnya menemui kewarasan aqidah apabila beliau meletakkan Islam lebih utama daripada politik kepartian. Tetapi keberanian itu dibayar dengan harga yang mahal apabila beliau menerima pelbagai ugutan dan ancaman, sehingga terpaksa menyembunyikan diri dan diletakkan dibawah kawalan keselamatan!

Bayangkan seorang Melayu-Muslim terpaksa bersembunyi dan berlindung dibawah kawalan keselamatan hanya untuk mempertahankan dan membela agamanya yang diserang dan cuba dirobek oleh anasir-anasir subversive, ekstremis dan pelampau yang biaDAP dalam negara umat Islam ini!

Dan kemuncaknya yang dapat disaksikan oleh seluruh umat dan rakyat negara ini apabila Exco Hal Ehwal Islam yang juga tokoh pimpinan Partai Islam SeMalaysia, YB Datuk Dr. Hasan Ali dipecat oleh partinya sendiri dan digugurkan daripada jawatan Exco bagi portfolio Hal-Ehwal Islam hanya kerana dia cuba mempertahan dan membela institusi Islam-Melayu & Raja-Raja di Selangor Darul Ehsan!

Dan yang paling malang, pemecatan beliau oleh partinya langsung tidak menurut adab dan peraturan Islam. Beliau langsung tidak diberi notis tunjuk sebab, apatah lagi membela diri ataupun bersuara dalam isu pemecatannya. Semuanya dibuat dengan begitu pantas, dan yang kelakarnya ada segelintir dikalangan mereka ini masih mahu mendabik dada bongkak menyatakan merekalah parti Islam yang lebih Islam daripada orang lain!

Adalah sesuatu yang paling malang, apabila genosid politik terhadap institusi Islam-Melayu & Raja-Raja ini berlaku dengan sokongan dan dokongan segelintir parasit politikus kalkatus yang rakus dikalangan bangsat Melayu yang mengaku Islam; dan mereka bertopengkan Islam untuk membantu kaum parasit biaDAP dan cauvinis menghancurkan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja, hanya untuk memuaskan nafsu serakah mereka mahu menduduki mahkota Putrajaya yang pernah mereka bersumpah dan berikrar mahu lelong dan gadaikan!

Perlu diingat inilah golongan yang sama yang apabila meletus isu murtad Jamaludin Osman menjadi paderi dengan nama Father Joshua Jamaludin tahun 1986, menubuhkan sebuah Jawatankuasa Bertindak Anti-Kristian dan mengadakan satu demonstrasi dipanggil “Himpunan Menentang Kristianisasi” di Sitiawan, Perak pada 29 Oktober 1987! Himpunan yang dibantah keras oleh parti DAP, rakan sekongkol PKR & PAS sekarang! Betapa ironisnya

Malah ada antara mereka menjadi Nujum Pak Belalang apabila membuat satu ramalan dalam ucapan pada 07 Ogos 1987 dalam satu program di Parit Amal, Johor dengan meramal “seluruh Malaysia akan dikristiankan selewat-lewatnya tahun 2000”!. Malah mereka mendakwa pada masa itu 66,000 orang Melayu sudahpun murtad!

Namun setelah lebih 30 tahun berlalu, apabila tokoh pimpinan PAS, Dr. Hasan Ali sebagai Exco Hal Ehwal Islam Selangor sendiri mengambil tindakan terhadap kegiatan gereja DUMC kerana cubaan mendakyah dan memurtadkan orang Islam, dia ditentang habis-habisan. Dan apabila beliau mengadakan Himpunan Selamatkan Aqidah Umat di Stadium Shah Alam, dia dihalang dan ahli partinya dilarang daripada menyertai himpunan itu, walaupun baru beberapa bulan sebelum itu mereka menghalalkan penyertaan dalam satu himpunan haram, walaupun diketuai oleh seorang kafir yang pernah diisytiharkan musuh Islam yang harbi!

Dan yang paling memeranjatkan, ada segelintir dikalangan mereka pula pada hari ini muncul sebagai kaum yang bermati-matian mempertahankan gereja dan kaum kristian. Ramalan mereka pada tahun 1987 bahawa Malaysia akan dikristiankan pada tahun 2000, menjadi kenyataanapabila mereka sendiri rupanya yang mempertahankan institusi kristianisasi ini, sehingga ada antara mereka bukan sahaja sanggup menjual kalimah ALLAH kepada kristian untuk diguna dalam bentuk trinity yang syirik, malah mereka sanggup mati untuk mempertahankan para kafir harbi yang biaDAP ini! Begitu ALLAH kembalikan fitnah kepada mereka! Na’uzubillah min zalik!

Benarlah kata YB Datuk Dr. Hasan Ali, bahawa pembangkang yang dianggotainya dahulu sudah diresapi oleh racun segelintir para parasit politikus kalkatus yang rakus mahu bermahkota di Putrajaya “at all cost”, sehingga mereka muncul sebagai pelacur politik murahan yang layak ditongsampahkan dalam sejarah kegemilangan dan kebangkitan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja dalam negara umat Islam Malaysia ini!

Apabila seorang pemimpin yang berjuang mahu membela dan mempertahankan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja digertak dan diugut akan diharamkan daripada menjejakkan kaki ke bumi Selangor Darul Ehsan, maka itu bukti jelas institusi “Islam-Melayu & Raja-Raja sedang terancam” di Selangor Darul Ehsan dan negara Malaysia!

Apabila seorang Exco yang dipertanggungjawabkan menjaga hal-ehwal Islam bangkit untuk memartabatkan dan menobatkan insitusi Islam-Melayu & Raja-Raja berakhir dengan dipecat dari partinya dan digugurkan daripada jawatannya, maka itu bukti jelas institusi “Islam-Melayu & Raja-Raja sedang terancam” di Selangor Darul Ehsan dan negara Malaysia!

Dan benarlah sabda Rasulullah saw, apabila sesuatu amanah diserahkan kepada yang bukan ahlinya, maka nantikanlah kehancuran! Dan kita nampak itu berlaku apabila parti yang melabel diri mereka sebagai Islam tidak diberikan portfolio Islam di Pulau Pinang & Selangor!

Kita sedang menyaksikan satu proses genosid politik secara halus untuk menghancurkan institusi Islam-Melayu & Raja-Raja secara terancang, sistematik dan halus dihadapan mata kita. Kita sebenarnya adalah umat Islam akhir zaman yang disebut oleh Rasulullah saw yang akan melalui proses kehancuran akibat fitnah besar akhir zaman.

Maka menjadi wajib ‘ain bagi tiap individu umat Islam bangsa Melayu untuk terus bangkit membela, mempertahankan, memartabatkan, menobatkan dan memuliakan semula insititusi Islam Melayu & Raja-Raja dalam negara ini, termasuk di Selangor Darul Ehsan.

Dari ALLAH kita datang, kepada ALLAH kita kembali! Kita memohon dan berdoa kepada ALLAH supaya memelihara iman dan aqidah kita dalam zaman fitan kabir ini!

Sesungguhnya aku naik saksi bahawa tiada tuhan melainkan ALLAH Yang Esa, dan aku naik saksi sesungguhnya Nabi Muhammad saw itu adalah Rasulullah!

Adios amigos, grasias senor!
Wallahua’lam & Wassalam.
Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
04 Rabi’ul Awal 1433
27 Jan 2012

87 comments:

helang said...

Hail to yb zul!

Anonymous said...

yb terdesak

Anonymous said...

Siapa punya angkara ? Salah siapa? apa tindakan kita?

Anonymous said...

Kerajaan kena tegas dengan kumpulan PARASIT dalam kerajaan. Mereka inilah yang merosakkan kepercayaan rakyat kepada kerajaan. Mereka banyak memberi maklumat pada pembangkang, mensabotaj projek dan rancangan kerajaan kepada rakyat. Kerajaan BN/UMNO kena bertindak.

Centurion said...

pro anwar dap semakin kepanasan sekarang

Anonymous said...

WHAT IS THERE IN PAS NOW ? THEY ARE ACTUALLY PKR DRESSED IN THE JUBAH AND SARBAN OF PAS ! AHLI PAS SEJATI PATUT FAHAM KALAU MEREKA PANDAI GUNAKANLAH OTAK YANG DI ANUGERAH TUHAN. WALLAH'HUALAM..........

Anonymous said...

Tahniah buat YB Zul. Memang para pencacai Puak-Puak Yahudi Mabok akan kata macam-macam kat YB sekarang ni. Sebabnya mudah saja. Mereka tak mampu nak jawab apa yang YB tulis. Dulu YB mereka puji dan sanjung sebab disebelah mereka. Sekarang mereka kutuk YB sebab bukan disebelah mereka walaupun YB memperjuangkan kebenaran sepertimana YB Hassan Ali. Memang mereka hanya mahu undi bukannya kebenaran. Islam hanyalah untuk mereka jual dengan harga yang cukup murah demi sebuah kuasa untuk menghancurkan agama dan bangsa sendiri.

Anonymous said...

yb bangang ni ceta apa tan sri khalib tu ugama dan bangsa apa yang dia ceta kan tu,lepas kena saman ni ybbahalol ni terus jadi sasau kasian yb katak2 ni

Anonymous said...

masa yb zul nihh dok daklam PR tak ada pulak kata yb trdesak atau yb tersedak ka apa ka . tapi bila yb zul kena pecat dari PKR mula la puak PKR yang menghentam yb zul ... apa pun sebagai sebab nak kata ini salah BN dan UMNO ..

kepada pnyokong PR kalau macam nihh la ulasan dan kenyataan yang di keluarkan sebagai komen bukan makain ramai yang akan menyokong PR malah akan makin ramai yang menjauhi PR .

contohnya lihat S46 apa terjadi . pendekatan sedemikian juga yang di amalkan dahulu , maki hamun last sekali berkubur macam tu sahaja .

kini PR juga mengikutlangkah yang sama .. memang tak belajar sejarah la puak PR nihh ..

oooooppsss atau MAT sabu dan ubah buat sejarah baru macam bukit kepong tuuuu...


apapun puak PR nihh buat apa semua betoi yang salah dan tak betoi nihh puak bebas dan BN sahaja .....

dasar penyokong peliwat gamaknya macamnihh laaaaa

Anonymous said...

pembesar negeri manakah yg menanugerahkan pingat datuk kpd 3 org sibangsat ini? punyalah rendah nilainya pingat datuk itu.....sampaikan kpd perakam, pencetak, penayang dan pengedar vcd lucah boleh dianugerahkan pingat datuk.bodohkah sipemberi tersebut? tidak kenal yg mana permata dan yg mana kaca.......apakah menayang dan mengedar vcd lucah dianggap satu jasa yg besar buat negara? kalau begitu penjual2 vcd lucah dipetaling street boleh dianggap sebagai sebagai rakyat yg berjasa besar kpd negara......

Anonymous said...

Tahniahlah kpd pembikin video lucah ini kerana telah berjaya mendidik Datuk T dan konco2nya untuk menghasilkan sebuah video lucah yg betul2 tulin. Nampaknya rakyat Malaysia juga boleh diiktiraf sebagai pakar dalam menghasilkan video lucah tulin mirip seseorang...Teruskan usaha anda. Semoga mendapat laknat Allah.

Anonymous said...

Sudah2 la datok t, anda & siapa dalang dibelakang anda sudah pun tewas. Satu fakta yg menarik utk dikongsi, kali ini pendedahan terbaru datok t, disampaikan oleh datuk shuib lazim. anda nak tau knape? Krn dlm ramai2 datok t ini, shuib lazim yg blom tercalar dgn apa2 kes moral. Klau nak guna rahim tamby & syazril eskay, org dah reject dah krn mereka sendiri terpalit dgn kes moral. So, depa guna pulak datuk shuib, spaya org ramai mudah percaya sikit. I Say, gunalah siapa2 pun, walaupun tok mufti umno sekalipun, org tetap x akan percaya. Sbb org ramai dah pun tau, siapa umno yg nak dedahkan salahlaku ini? sedangkan diri mereka sendiri terlampau byk terpalit dgn kes moral. Ds Anwar x perlu bimbang, biarlah mereka terjun dgn labu2 mereka. x usah dilayan. video sblom ni pun org reject, video ni blom org tgk lagi pun org dah reject. Cuma satu saya nak smpaikan, wahai umno, udah2 la buat kje 'bodo'. Pendedahan mengarut hangpa ini x akan menjejaskan Ds anwar walaupun sedikit. Yg bakal terjadi adalah, umno semakin jauh dari hati masyarakat Malaysia dgn pendedahan mengarut ini. Dan hangpa semakin menghampiri 'kubur' hangpa, yg bakal hangpa masuk x lama lagi!!...

Anonymous said...

balik2 liwat seks sumpah...liwat seks sumpah..
xhabis2 dari DULU KINI & SELAMANYA...
rakyat dh bosan dh...
rakyat lbh ambil berat & ingin tahu hal ekonomi, dasar2 negara...
baru malaysia boleh maju...

Anonymous said...

Mufti2 yang lantang & tak lantang sebelum ini...atau bro hassan/ibrahim ali, zul nordin...tolong bersuara demi islam...kalau nik aziz atau hj hadi yang cakap...geng2 ni mana nak ikut...dia orang akan kata PAS cuba backup Anwar...betul ke tak itu hal lain...yang penting perbuatan ini (buka aib termasuk tayang video) haram di sisi Islam.PM pun tak bolehlah kata tak dapat makluman...sepatutnya sebagai individu yang berkuasa...arahkan Dato' hishamuddin guna polis untuk sekat trio gila ni buat keje bodoh ni...tupun kalau ikhlas demi agama...tapi kalau dah jadi pemacu trio ni...tak boleh nak kata apa la....

Anonymous said...

Tahukah Mahathir bahawa terlalau banyak kesengsaraan yang menimpa rakyat di negeri2 BN dan selama 22 tahun dia memerintah..Sarawak dan Sabah contoh yang terburuk...lihat sahaja jalan raya di sarawak, lihat sahaja kampung2 mlelayu dipersisiran sungai di Sarawak, lihat sahaja rumah2 panjang di seluruh negeri sarawak, lihat sahaja kampung2 melayu di Sabah, di sandakan, perkampungan dusunkedazan di sabah..mahathir tak boleh bangga dengan pemerintahannya selama 22 tahun., yang kaya raya hanya anak2 dia sendiri yang kini mendapat kontrak berbillion2 dari petronas dan kroni2 BN yang hidup kaya menggila..rakyat kekal miskin, sebab itulah rakyat berbaris dan bergaduh pasal RM500..Itulah petanda rakyat masih hidup di bawah paras kemiskinan..

Anonymous said...

oRG YG PALING TAKUT SEKALI JIKA PR dapat tawan PutraJaya ialah Mahatir,lebeh takut lagi andainya DSAI jadi PM slepas teori RAHMAN berakhir....jgn marah...nanti kena jual!

manBonda said...

Anuar terang2 sokong Zionis ..celaka betul BABI ni..

Anonymous said...

Manusia yang tidak dapat menerima kekalahan beginilah caranya....duk bercakap tak henti-henti keburukan orang lain......

Apa yang dah hancur apa yang dah rosak.....main cakap sukahati jeee bekas pm ni.....setau aku di selangor macam macam MB buat untuk membantu rakyat selangor.....tak nampak pun apa yang hancur......masa dia memerintah pun ada yang hancur dan ada yg lingkup.....dia sedar ke tidak.......

Orang ni nyanyuk dah..Sabah sudah bagi berpuluh-puluh tahun 'chance' kepada BN..hasilnya..Sabah mendapat gelaran Negeri Termiskin di Malaysia..Tun, bangga ke?

Malaysia negara yang mengamalkan sistem demokrasi....apa yang rakyat fikir baik untuk membuat pilihan biarkanlan.....negara ini takkan hancur selagi kita menghormati apa yang termaktub dalam perlembagaan negara.apa yang nak dirisaukan sangat....UMNO dah diberikan peluang 54tahun jaga Malaysia....orang Melayu dok macam tu jugak...lagi teruk......la ni.....apa salahnya kita bagi peluang pemain baru jaga Malaysia.....baru sepenggal jaga 4 negeri....takkan kita kata dah tak baikkut........tak semestinya Anwar jadi PM....Aziz Bari pun ok jugak kalau jadi PM? dia pakar perlembagaan? baru ada akal....apa kata.. setuju ke? fikir-fikirkanlah.....

Anonymous said...

apa yg mendukacitakan? sy tgk selangor aman makmur je. kg sy d hulu langat, pembangunan sana jauh lebih rancak dr tempat kerja sy (tg malim, perak). harga brg lebih murah, org melayu lg senang berniaga. Di Tg Malim, nk buat apa pn kena berpolitik, harga barag mahal, x pcaya cuba banding.

Tun M, kamu dh bukan PM lagi, drpada duk ulas sana sini, baik istighfar byk2, solat malam banyak, doa Allah ampunkan dosa2 Tun masa jd pemimpin dulu. Kalo saya jadi Tun, sy amat risau kerana spnjg jd PM, adakah kita betul2 dh mnjalankan tgjawab sbg pemimpin Islam.

Anonymous said...

Aku orang selangor sangat bersyukur kerana ALLAH memberi kekalahan kepada BN/UMNO baru terbongkar selama ini yang MB dari BN juga banyak tak jujur nya hingga di hukum oleh makhamah......kalau dulu kat selangor ini di peringkat cawangan pun pemimpin umno dah sombong bahkan bongkak seolah-olah negeri ini dia yang punya,,,,,,, TDM memang molek la kau jadi tukang nujum meramalkan sesuatu selepas itu buat kenyataan bodoh...di selangor ini tidak ada yang mendukacitakn mungik orang2 umno kot yang berdukacita kerana sudah tidak boleh ambil sesuatu dengan sesuka hati nya.....TDM mai la datang selangor kita tengok dulu dengan sekarang....jauh sekali perbezaan nya......kita lihat kerajaan gagal mengawal harga barangan hari2 barang naik soal gaji tak payah cerita la nak naik macam nak berperang dulu....tapi yang dok diatas semakin gendut perut nya kerana makan tak habis.....sesungguh nya ALLAH itu maha melihat apa yang sedang dilkukan oleh para munafiq agama dan dia juga maha tahu akan sesuatu insyallah balasan akan sampai jua nanti bila sampai nya PRU 13.....kita sama2 tunggu,,,, aku berdoa semoga ALLAH memanjangkan umur TDM supaya dapat melihat akan kejatuhan..um.......bn.......

Anonymous said...

ini lagi seorg bekas pemimpin ulung yg bodoh.kalau bagi dia bercakap makin nampak kebodohanya.rakyat bagi peluang kpd umno memerintah dah 54 thn.apa kelebihan yg rakyat dapat terutama sekali org melayu selama pemerintahan tersebut.melayu merempat ditanah air sendiri.hak milik rakyat dirampas untuk diserahkan kpd sikaya demi pembangunan.nilai matawang msia rendah jika dibandingkan dgn negara asia yg lain.kos hidup tinggi.RM 50 untuk beli 2 ekur aym tak lepas.54 thn banyak yg umno gagal.3 thn pr memerintah rakyat hidup lebih aman.sudah2lah mahatua......cermin muka kamu dulu.kamulah yg telah melingkupkan segala harapan rakyat.dan kamulah yg telah mengkayakan keluarga dan kroni2 kamu.......kamulah punca segala2nya..

Anonymous said...

Tak pasal2 penyokong pakatan tiba2 aje boleh menjadi pakar video dan pakar kamera hanya semata-mata kerana nak menafikan bahawa pelakon video itu adalah pelakon yang dikenali ramai. Kenapa perlu bising2 soal tarikh video, hitam putih dan macam2 lah. Semua tu tak penting, yang penting wajah pelakon itu amat jelas sekali. Rupanya, memek mukanya, postur badan serta pergerakan badan adalah amat familiar sekali. Jika UMNO nak upah seorang pelakon yang boleh menyamar. Pelakon itu kena study setiap gerak-geri orang berkenaan dan mesti seorang professional. Jika nak buat topeng macam dalam filem Face Off, kerajaan UMNO terpaksa mengupah pakar solek kesan khas dari Hollywood. Bajet mesti at least 10 juta. Buang duit jer kalau setakat nak upah pelakon yang hanya buat aksi dalam beberapa minit.

Anonymous said...

Aku orang selangor sangat bersyukur kerana ALLAH memberi kekalahan kepada BN/UMNO baru terbongkar selama ini yang MB dari BN juga banyak tak jujur nya hingga di hukum oleh makhamah......kalau dulu kat selangor ini di peringkat cawangan pun pemimpin umno dah sombong bahkan bongkak seolah-olah negeri ini dia yang punya,,,,,,, TDM memang molek la kau jadi tukang nujum meramalkan sesuatu selepas itu buat kenyataan bodoh...di selangor ini tidak ada yang mendukacitakn mungik orang2 umno kot yang berdukacita kerana sudah tidak boleh ambil sesuatu dengan sesuka hati nya.....TDM mai la datang selangor kita tengok dulu dengan sekarang....jauh sekali perbezaan nya......kita lihat kerajaan gagal mengawal harga barangan hari2 barang naik soal gaji tak payah cerita la nak naik macam nak berperang dulu....tapi yang dok diatas semakin gendut perut nya kerana makan tak habis.....sesungguh nya ALLAH itu maha melihat apa yang sedang dilkukan oleh para munafiq agama dan dia juga maha tahu akan sesuatu insyallah balasan akan sampai jua nanti bila sampai nya PRU 13.....kita sama2 tunggu,,,, aku berdoa semoga ALLAH memanjangkan umur TDM supaya dapat melihat akan kejatuhan..um.......bn.......

wira othman said...

semua orang kata mahathir mengkayakan kroni.....nak tanya sikit anwar tu bukan keroni mahathir ke dulu???? kalid mb selangor bukan keroni ke dulu...apa la....esok kalau mahathir masuk pr juak -juak yanng dok kutuk mahathir kat sini la yang akan menjulangnya...macam hassan ali dulu bukan main puji...sekarang tak henti-henti di keji....nasarudin mat isa....cuba dia kata nak keluar pas esok...mau berbakul-bakuljuak-juak pr ni maki dia.....macam kadir (EX MENTERI PESTA}dulu puak umno tak kata apa pun kat dia ..sejak dia berbaik dengan juak pr ni banyak pulak orang cari salah dia....juak pr..dulu bukan main kutuk dia...tapi la ni dok puji dia pulak...donia-donia.....tak sokong puak kita di anggap jahat...sokong puak kita dianggap baik...apa punya bodoh.....yang salah tetap salah....kita tak perlu nak tegakan benang yang basah.....

Anonymous said...

aku pun orang selangor....aku tengok tak de perubahan apa pun sapa-sapa perintah....bn peritah kroni bn kaya...pr perintah kroni pr kaya.....aku apa yang dapat......cuma sekarang ada rasa sampah banyak sikt.....itu je..

Anonymous said...

melayu hancur dan harta melayu mula dirompak sejak zaman dr M.begitu juga masa zaman dr M kuasa,imuniti raja2 dirampas olih drM...kamu tuan zul katak kurap apa peranan masa tu.skrg baru nak meyalak sana sini...oiii sudah2 lah kalau nak cari makan pun.mcm kucing betina cari jantan,mengiuau2 sana sini.

Anonymous said...

biaq pi la kat dia nak menyalak ka nak apa ka.....ini kan negara bebas...pru 13 dah tak jadi yb dah tak dak sapa nak ambik......biaq pi la bukan jolok teloq kita pun...

Anonymous said...

SYABAS YB ZUL PENEGAK KEBENARAN!!!

JGN JADI MCM ANWAR AL-JUBURI PENEGAK KOTEK BENGKOK!!!

NABI N.AJIS PENEGAK ISLAM SONGSANG!!!

Anonymous said...

inilah orang yang dipuji-puji dulu...sekarang ni....ntah le...nasib ahli politik......
apa-apa pun aku nak baeritahu kat sini....3 golongan yang tak boleh di percayai......

1.ahli politik

2.peguam

3.india

jadi jangan nak berlebih-lebih sangat menyokong...

Anonymous said...

napa tak g siasat kelab isteri taat. nyibok je yb ni

Anonymous said...

BLOG NI DAH MCM JADI BLOG HAPRAK MALAYSIApuKINI PULAK!!

CUMA BEZA NYA BLOG NI FREE FOR ALL TAPI MALAYSIApuKINI CUMA UNTUK PENCACAI2 PAKATAN RABAK JER!!!

Anonymous said...

DASAR PENCACAI BANGSAT!!

DATUK T NAK BONGKAR KELAKUAN BURUK DAN HINA SI PENJUBUR DI KATAKAN KERJA BODOH!!

KALAU GITU SI PENJUBUR SEBOK MANTAT PELACUR2 TU KERJA PANDAI LAH YER PENCACAI PR??

Anonymous said...

itu la beza blog ni dengan malaysia kini......puk pr jenis tak boleh dengar nasihat atau pandangan...senang cerita jenis masuk bakul angkat sendiri....tak boleh beza mana buruk mana baik....nanti kalau nik azaz kata babi tu halal di makan....maka puk -puak ni pun akan kata babi halal di makan..tak percaya....cuba suruh nik aziz kata...

Anonymous said...

INGAT ANWAR AL-JUBURI INGAT CHINADOLL!!

Anonymous said...

INGAT ANWAR AL-JUBURI INGAT PELIWAT!!

Fencesitter said...

Anon 9.06 .... Pernah datang kat Sarawak ker? Hahahaha.... Kata2 mu membuat saya ketawa lah .... Ko dok cerita pasal rumah panjang???? Hahahaha .... Mundur????? Hahahahaha..... Ko tahu tak ...rumah panjang kat Sarawak ni sekarang kebanyakan nya dah pakai aircon lah..... Hahahahaha...... Aku orang Sarawak. Ko tu orang maner? Orang Kelantan? Ahahahahaha. ... sarawak bukan Kelantan lah kawan .... Datang sini tengok dulu sebelum ko buat BOHONG/FITNAH ko tu yer..... Ko serupa Hj Hadi dan POK NIKKY ko tu ... Kata kita pakai cawat .... Tak pandai undi konon..... Nak undi PAS pis pus? Atau PKR cum party jubor???? Adoiiii jauh sekali ..... Sebab tu lah PAS kalah teruk the LAST election...... Hahahaha .... Lawak lawak ko tu .... Meh aku bagi hidong badut kat ko tu...... Hahahahahhaa

Anonymous said...

INGAT MAT SABU INGAT BAU BURIT!!

Anonymous said...

INGAT N.AJIS INGAT ALLAH MENCARUT!!

Anonymous said...

INGAT ANWAR AL-JUBURI INGAT PENZINAH!!

Anonymous said...

INGAT N.AJIS INGAT BOLEH LIWAT ISTERI!!

Melayu Perak said...

dasar bangang pencacai pkr,pas,dap....

tak nampak ke perbezaan orang melayu sekarang dan dulu....

dulu orang melayu tak boleh kaya dengan getah dn kelapa sawit....

sekarang ada yang usaha getah rm7000 sebulan....yang usaha kelapa sawit sampai rm 15,000 sebulan....

tak nampak ke apa TDM buat untuk orang melayu....

di sabah dan sarawak macam semenanjung ramai orang kampung dah gaji rm5000 keatas.....

bodoh bangang pencacai pkr,pas,dap tak tahu yang mana intan yang mana kaca.....

dinegeri pakatan tanah dirampas dan ambil begitu sahaja....gerai melayu diroboh...

tak nampak ke penyelewengan berlaku di selangor,kedah,pulau pinang,kelantan....

Anonymous said...

INGAT MAT SABU INGAT BILEK121 RENDEZVOUS!!!

Anonymous said...

ORANG SEMENANJUNG SEMUA KAKI PENIPU

Anonymous said...

Ceramah pembangkang banyak hina,caci dan kutuk orang.Islamik ke cara macam tu????Jgn berselindung disebalik serban dan kupiah.

Anonymous said...

Ustaz Nasa membuat laporan polis bahawa beliau tidak sekali2 tidak terlibat.....malah beliau tidak sedar langsung bahawa beliau diregukan dengan Hassan Ali dalam salah satu program roadshow Hassan Ali di Bandar Baru Bangi pada 31 Jan 2012, Selasa, 9.00 malam di Balai Pahlawan, Padang Seksyen 2, Bandar Baru Bangi minggu depan.

Kerja sapa ini?

Inilah kerja iblis-iblis yang bertopengkan manusia.....inilah perbuatan tangan-tangan gatal yang berniat jahat agar sorang lagi pimpinan ter'cicir' dalam perjuangan.

Manakala Hasan Ali pula terus hanyut dalam syok sendiri.....dalam kehairan sendiri.....dalam ujub sendiri.

Samada dalam sedar.....atau separuh sedar.....atau tak sedar langsung.....ha ha ha yang sebenarnya beliau telah di'tunggang' oleh kumpulan tertentu.....alangkah ter'hina'nya jika seseorang yang kuat 'aqidah'nya serta mempunyai rantaian kelulsan sehingga ke peringkat PhD menjadi 'kuda tunggangan' oleh individu tertentu yang muflis politik atau kumpulan atau pertubuhan tertentu yang sedang terlantar 'nazak' menunggu tarikh 'keramat' PRU13.

UMNOO PENIPU BESAR

Anonymous said...

BRO MELAYU PERAK!!!

PENCACAI2 PR TU SEMUA TAK NAMPAK APA TUN M BUAT SEBAB DORANG KHUSYUK TENGOK VIDEO LUCAH ANWAR AL-JUBURI BERKOTEK BENGKOK MEMANTAT PELACUR CINA.

LEPAS TU DORANG NAK BELAJAR CARA DUDUK TAHIYAT AWAL YANG AFDAL DARI IMAM MAHDI DORANG DI DALAM VIDEO LUCAH TU.

Wahkahkahkahkah.... Kah... Kah.... Kahaks Phuiiii. Kahaks melekat pat muka2 Pencacai2 Bangsat semua!!

usin said...

dok sokong anwar ni pe cite. dlm wall street journal anwar kata jika beliau jd pm, beliau akan pastikan keselamatan israel. berlagak mcm lebih besar dr amerika. si lidah bercabang aka sesumpah ni dok ampu yahudi sbb dh tersilap kutuk masa sibuk kaitkan malaysia dgn apco. sekarang dok sembah mintak ampun dgn israel la pulak. kalau setakat yg ckp tu anon2 tak bernama yg melalut kt blog ni takpe. ni sorang makhluk yg bercita2 nk jd pm. tak ke seram tu!! namun aku percaya, anon2 tak bernama kt sini akan putar belit supaya tak percaya hakikat sebenar siapa anwar. bersungguh2 membatukan otak supaya tak akan sedar sampai bila2. pada korang biar bodoh asal percaya anwar baik.

Fencesitter said...

Anon 9.06... Satu lagi..... Kami nak angkat orangyang menjobor dan penzina jadi ketua kami???? Adoiiiiii ..... TAK NAK LAH .... doa kami .... Ya allah jauhi lah kami dan lindungi lah kami daripada orang2 begini ........ Amin ......

Anonymous said...

PAK USIN!!!

BUKAN SERAM LAGI TAPI MEREMANG BULU KETIAK BILA BAYANGKAN PELIWAT, PENZINAH PEMBELOT DAN PENGKHIANAT BANGSA DAN AGAMA NI KALAU JADI PM!!

BANGSAT KO ANWAR!!

BANGSAT JUGAK WAN AZIZAH, NURUL IZZAH DAN PENCACAI2 PR KALIAN!!

Anonymous said...

BRAVO..kupasan yg menarik oleh ZulKulim! hanya jauhari yg mengenal manikam! puak2 fackatan yg mengomen di sini dah kering idea.. walau nampak kebenarannya tapi dek kerana mereka ini penjilat tegar, mereka buat2 tak nampak..teruskan bikin puak2 ini kepanasan..☺☺☺☺

Anonymous said...

antara selipar jamban yg dah berkulat dan pakatan rakyat mana lebih berguna?

Melayu Perak said...

HOT : ANWAR SUDAH MENGAMUK PASAL ISU BELA ISRAEL..SAMAN 100 JUTA LAGI??


Dikala semua orang Islam bersimpati dengan rakyat Palestin dan mengecam Israel kerana bertindak zalim keatas rakyat Palestin dan menafikan hak mereka, tiba-tiba datang seorang manusia ANUgerah tuhan yang kononnya didakwa oleh seorang ustaz sesat, pemimpin yang bakal menyatu dunia Arab mengeluarkan kenyataan di WSJ manyatakan bahawa hak orang Israel juga perlu dibela..

Dah la ceroboh, seksa dan bunuh orang-orang Palestin dalam keadaan zalim, itu pun masih nak dibela dan dihormati lagi..Hebat betul manusia anugerah tuhan ini..Tunjuk simpati pada rakyat Palestin tetapi dalam masa yang sama masih nak jaga hati orang Israel supaya sokongan yang diberikan oleh Israel kepadanya tidak terhenti..Inilah pemimpin yang Wan Azizah kata " ANUgerah Tuhan"...

Ketua Pembangkang menegaskan, pendirian Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah tuntas membela hak sesiapa sahaja yang dirampas dan dizalimi dan kenyataannya juga tidak berbeza daripada pendirian dasar luar Malaysia dalam isu Israel-Palestin.

"Iltizam untuk memastikan keadilan buat semua tidak pernah surut, malah pastinya digilap dan diperkukuh," kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan lewat petang ini - beberapa jam selepas kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Anwar Ibrahim hari ini memberi amaran keras kepada pihak-pihak yang cuba memutar belit kenyataannya berkenaan Israel dalam satu wawancara bersama Wall Street Journal, kelmarin semata-mata mahu menyebar fitnah kononnya beliau "mengkhianati aspirasi rakyat Palestin."

Dalam kenyataannya, Anwar berkata, "saya diwawancara oleh Wall Street Journal pada hari Khamis, antara soalan yang ditanya kepada saya adalah berkaitan dasar luar negara dan isu Palestin."

"Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi.

"Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati," katanya lagi. SH

zat said...

Melayu Perak

ramai org kampung bergaji RM5000 ke atas? kat Kg Dato Keramat KL ada la..kat kampong luar bandar pun ada..tp brp kerat je..yg kaya tu plak belajar tak tinggi tp ada link dgn UMNO..so tak pyh la nk cerita pasal intan berlian..

zat said...

Melayu perak

"Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi."

===================================

kenyataan Anwar di atas menunjukan putar-belit kau. kenapa tak highlight? Apa yg dia kata in-line dgn pendirian resmi kjaan Msia & Liga Arab

Anonymous said...

"Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi.'

nuar jubur kalau brani saman lah wall street tu ptuihhh....

tapi apa nak heran komen yg support PR kat atas tu geng2 paderi jugak.....

mahathir zalim? yg tabur style fitnah macam ni biasa nya geng babi ngan anjing je (Dog And Pig)

Selangor lebih baik PR memerintah dari BN? ehh orang umno betol ke?

tapi yg lebih mengecewakan adalah..

mana orang2 umno nih? apasal tak jawab? apa nak jadi ngan umno?
gila kat jawatan ngan pangkat aje?
sampai tak nak jawab?

keh3 said...

I LIKE UR WORDS

''PAS sebuah parti tanpa kaki & tangan. Bemakna PAS dah menjadi kudong dan dikudongkan, saperti sebijik timun.''

MEANS.. PAS TELAHPUN DI HUDUDKAN OLEH ALLAH KERANA KEDURJANNAAN NYA....


dulu undi pas wajib

sikalang sudah jadi haram..yah dap cina babi ..org kata apa...najis berat..najis mughallazah (najis anjing babi yaks)

Anonymous said...

Wah ramai puak-puak PR meroyan malam ni ye...tercekik garfu ke lepas baca artikel Zulnordin....

Anonymous said...

Syabas YB Zul...ulasan yang baik...

Kepada golongan PR yang tak sedor diri tu....hantuk kat dinding kat tepi kalian tu buat bagi sedar...tak pun ketuk je kepala kalian tu dengan batu bata...mana tau ada urat tak cantum....benda macamni pun tak sedar lagi...kesian.

zaman gelap Islam said...

PENGKOMEN ANJING2 PKR NAMPAKNYA BETUL2 PaPanas dgn artikel ini...TAHNIAH 'DR' ZUL.. TULISAN MU DAH TERBUKTI HEBAT...

KPD MU ZAT..AKU PUNG MACAM KO DULU..BERMATI2AN DEFEND PEMBANGKANG..

MUNGKIN Allah BELUM BUKAKKAN HIJAB 'KEROSAKAN YG PAKATAN DAP BAKAL LAKUKAN'

..semoga Allah merterbalikkan hatimu...fokuslah apa pakkatan dap mampu lakukan..

Anonymous said...

ZUL MUNAFIK A.K.A DAJJAL POLITIK!

Anonymous said...

Anyway...asal aku bukan UMNGOKKK

Anonymous said...

Macam mana melayu Islam tak dihina Datuk, melayu kerja nya berpecah berpuak-puak dan masing2 memperjuangkan islam dalam kelompok2 yang kecil mana nak berkesannya, kalau nak memperjuangkan islam dan raja2 kenalah bersatu atas plafform politik yang besar, ini tak berpecah, ada melayu UMNO, PAS, PKR, NGO2, BEBAS ( ni lagi tak boleh pakai melalak sorang2 je ) dan berbagai lagi kumpulan, jadi lebih baik bersatu berjuang dalam UMNO yang merupakan parti yang besar, memerintah negara baru ada impaknya, tak le melalak melolong sana sini macam anjing menyalak bukit, rakyat jadi keliru, mana satu nak sokong, penyudahnya, menang sorak kampung tergadai..

Fencesitter said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Datuk Zul dok bagi berbagai bagai artikel yang menyeru umat bersatu ni, nak bersatu dalam apa, perjuangan Islam dan Raja2 Melayu hanya dapat diperkukuhkan melalui parti politik yang memerintah saje, jangan kelirukan rakyat dengan berbagai-bagai artikel. Serulah rakyat supaya bersatu dalam UMNO saje, itulah saja harta melayu yang masih ada dalam politik ni, parti lain tu rasanye tak berupaya kot, nanti PAS sikit, PKR sikit, UMNO sikit last2 DAP yang banyak, sapa yang dominan nanti dalam menentukan hala tuju negara. cuba jawab datuk?

Fencesitter said...

Anon 7.22... Kau bukan umngokk.... Tapi kau tu PASberok, PKRjubok dan DAPigs ...... Hahahahah..... So what have you got to say???? Hahahahahhaaa

Fencesitter said...

Zat 1.52 .... Ko ni nampak sangat IQ rendah ..... Coba ko renungkan ....

1. Bukan semua orang tak sekolah tinggi tu bodoh ... Walau Mereka tak sekolah tinggi mungkin mereka ni IQ nya tinggi (dalam bahasa omputeh ...bijak dan pandai). Jadi mereka ni mengunakan kepandaian mereka untok mencari rezeki..... Oleh kerana mereka bijak maka mereka berjaya ... Bukan kerana UMNO .... Satu contoh yang tersangat baik ialah BILL KEPALA GATES ... Dia tak habis pun belajar UNIversiti.... Tapi oleh kerana kebijaksaannya dan kepintaran nya Dia boleh jadi orang yang terkaya di dunia ...... ADA FAHAM..... Bukan kerana dia nemyokong UMNO ...... Hahahahaaha.....

2. Tuhan dah kata .... Manusia tak semua nya yang akan sama ... Ada yang miskin ada yang kaya ..... Tapi tuhan itu maha adil .... Sekiranya sesaorang tu kurang disatu tempat aau bahagian lain mungkin dia ada kelebihan pulak di tempat ya lain..... Tak ada dua yang serupa kekayaan, kebijaksaan dan kekurangan nya......

Jadi kesimpulannya .... Berusahalah dengan gigih ...guna otak .... Buat yang baik baik ... Mungkin satu hari nanti akan berjaya ..... Insa' allah ...... Dan bukan kerna UMNO lah ....... Hahahahaha

zat said...

Fencesitter

point no 2 kau tu patut tuju ke melayu perak kot..

point pertama aku malas ulas sbb takut ada mana2 pihak yg akan tersinggung..

zat said...

3:40AM

bagi aku sapa2 kau nk defend kau punya pasal..tp jgn putar-belit & fitnah..sbb kita ni sepatut nya beza politik je..

Fencesitter said...

Zat 1.57 ... Itu lah kau ... Tak guna kemahiran ko berfikir tu ..... Kan dah nampak dua dua dia sokong ... Zionis sokong, Palestine sokong .... Jadi nampak sangat TAK ADA pendirian .... Dia nak semua orang sokong dia jadi PM .... Tak kesah JEWS ker SETAN ker .... Jadi lu pikir lah sendiri....... Anda ada pendirian tak Zat????

Anonymous said...

Zat said...

Melayu Perak

ramai org kampung bergaji RM5000 ke atas? kat Kg Dato Keramat KL ada la..kat kampong luar bandar pun ada..tp brp kerat je..yg kaya tu plak belajar tak tinggi tp ada link dgn UMNO..so tak pyh la nk cerita pasal intan berlian..

January 29, 2012 1:52 AM

--------------------------------------------

Then ko link dgn UMNO la Balol !!!

Yang ko gi buang masa link dgn Part Penjubhr/Penzinah (PKR) dan Parti Islam Sesat/Penzinah (PAS) tu buat apa tolol!!!

Anonymous said...

ketua pembangkang terang2 tak menafikan dia sokong negera Yahudi Israel,
dia samakan Israel macam Pakistan,
katanya kalau Pkistan ada hak, Israel pun ada hak, Pakistan itu Islam Israel tu negara Kafirrun

Hoi juak2 pakatan jgn nanti cakap ini semua fitnah fitnah fitnah
walhal bab sokong Israel itu betul2 kamu uar2kan kat media

sokong pembangkang sokong Yahudi sokong Israel, hai haram jaddah, kesian rakyat Palestin mendengar perkara begini,

ingat selagi ada bangsa Yahudi di muka bumi ini selagi itu umat Islam belum 100% selamat

ertinya rakyat Msia yg hantar bantuan kat Palestine, kirim sukarelawan jururawat doktor ke sana
agaknya ada orang kat Msia yg tak begitu gembira

patutlah undang2 lapuk liwat pun nak di kaji semula
seolah2 nak mengubah undang2 Syariah
seolah2 nak mengajak golongan muDa sodomi-friendly, LGBT-friendly

YA ALLAH ENGKAU BERILAH PETUNJUK KPD MEREKA2 YG TERANG2 CUBA MENCABAR KUASAMU DAN BERILAH MEREKA BALASAN YG SETIMPAL.

jangan memfitnah said...

secara jujur, aku sekeluarga takde link pun dgn mana2 parti politik..bukan ahli mana2 parti politik pun..tapi rezeki yang kami dapat adalah dari Allah berkat kegigihan kami berusaha.

so sape2 yang kata yang mampu sebab ada link dgn umno tu memang telah melakukan fitnah yang nyata. bertaubatlah. jangan terlalu berprasangka buruk terhadap org lain.
sekian

insaf said...

Fencesitter said... Zat 1.57 ... Itu lah kau ... Tak guna kemahiran ko berfikir tu ..... Kan dah nampak dua dua dia sokong ... Zionis sokong, Palestine sokong .... Jadi nampak sangat TAK ADA pendirian .... Dia nak semua orang sokong dia jadi PM .... Tak kesah JEWS ker SETAN ker .... Jadi lu pikir lah sendiri....... Anda ada pendirian tak Zat???? January 29, 2012 9:53 AM

BENDA NI DAH LAMA PIKIR..TAPI XKLUAR2

ZAT.. SKRG NI ANWAR NAK UNDI GAY PLAK...
TAK PERASAN KE..???

KALU KUAT MANAPUN DOKTRIN 'MENIPU ITU SUNAT' LAST2 Org TANYA APA PENDIRIAN KITA..'


KALAU UMNO YG 'JAHAT' TU TAK CEKAL PENDIRIAN ..DAH LAMA MELAYU ISLAM PUNAH DEMI KUASA...

ANWAR YG MABUK KUASA TU TAK SEDAR SETIAP DETIK DIA TERUS MELEMAHKAN AGAMA DAN BANGSA SENDIRI..BENDA2 CUKUP DISENANGI OLEH LKY NEGRI JIRAN..SEKONSEP DGN MRK..

HINGGAKAN PAS YG DIHARAP2 Menjaga agama dan bangsa yg islam itu..terus dilenyek2 hingga xberkuasa menyatakan apa2 perisai diri sendiri..

mana mungkin kita berteduh dibawah perisai pas yg semakin lemah (dlm masa sama perisai dap makin kental)..

dr hassan ..aku mengerti dan tumpang kerisauan anda itu..

Gintak said...

Tahukah Mahathir bahawa terlalau banyak kesengsaraan yang menimpa rakyat di negeri2 BN dan selama 22 tahun dia memerintah..Sarawak dan Sabah contoh yang terburuk...lihat sahaja jalan raya di sarawak, lihat sahaja kampung2 mlelayu dipersisiran sungai di Sarawak, lihat sahaja rumah2 panjang di seluruh negeri sarawak, lihat sahaja kampung2 melayu di Sabah, di sandakan, perkampungan dusunkedazan di sabah..mahathir tak boleh bangga dengan pemerintahannya selama 22 tahun., yang kaya raya hanya anak2 dia sendiri yang kini mendapat kontrak berbillion2 dari petronas dan kroni2 BN yang hidup kaya menggila..rakyat kekal miskin, sebab itulah rakyat berbaris dan bergaduh pasal RM500..Itulah petanda rakyat masih hidup di bawah paras kemiskinan..

-------------

Saya orang sabah kalau banyak kroni2 BN yang kaya raya semasa pemerintahan Mahathir selama 22 tahun maka termasuklah Anwar @ Imam MahaGAY. Sekarang Imam MahaGAY berpura pura membela rakyat konon.Sebenarnya Imam MahaGAY ini hanya memperjuangkan diri sendiri. Bagus terjun di Gunung Kinabalu. Kalau banyak rakyat Sabah masih dibawah paras kemiskinan maka itu kesalahan mereka sendiri. Kerajaan sudah banyak menyediakan peluang untuk rakyat sabah memajukan diri tapi peluang itu kebanyakannya hanya dimanfaatkan oleh kaum cina sahaja yg tahu akan makna kemajuan. Jadi jangan salahkan Mahathir. Semasa pemerintahan PBS mereka membuang masa berkonfrantasi dengan Mahathir sebagai taktik untuk mendapat sokongan dari rakyat Sabah. Boleh dikatakan sudah bermacam macam cara yang digunakan untuk memajukan rakyat Sabah terutama kaum KDM tapi kalau mereka tidak tahu menggunakan peluang yang diberikan maka salahkan diri sendiri. Apa kau mau rakyat Sabah dibagi duit setiap bulan macam makan gaji kalau begitu bertambah mundurlah mereka. Kemajaun seseorang adalah bergantung pada diri sendiri bukan orang lain. Kerajaan hanya menyediakan peluang maka terpulanglah kepada mereka untuk menggunakan peluang tersebut. Mahathir lintang pukangpun untuk menolong orang Sabah tapi kalau pemikiran orang Sabah masih ditakuk lama maka tidak akan kemana mana keculi ke arah kemunduran. Banyak bumiputera Sabah dapat pinjaman dari Kerajaan untuk tujuan berniaga tapi 80% gagal dalam perniagaan. Jadi tidak patut Kerajaan dipersalahkan baik salahkan diri sendiri. Fikir fikrkanlah hai bumiputera Sabah......

Anonymous said...

Kekejaman Israel ke atas rakyat Plastine tidak tertanggung beratnya. Berat memandang tapi beratlagi rakyat Plastine yang mengalaminya. Tapi tiba tiba Anwar yang memang talibarut Yahudi pula berjanji akan mempastikan keselamatan Israel. Anwar Al yahudi patut sedar bahawa bagi Israel menyerang rakyat Plastine yang mahukan kemerdekaan ada alasan yang sering mereka gunakan kononnya untuk menjaga keselamatan Israel. Ini bermakna Anwar tali barut Yahudi menyokong perbuatan Israel menyerang rakyat Plastine yang kesalahan mereka hanya menuntut kemerdekaan. Kerana bagi Israel menyerang rakyat Plastine bermakna menjaga keselamatan Israel. Alasan tersebut jugalah yang sering digunakan Amerika untuk menghalalkan serangan Israel ke atas Rakyat Plastine. Lebih baik pengkhianat ini disalib....

Anonymous said...

bab orang Melayu ni kayakah miskinkah lebeih berat pada usahanya sendiri bukan pasal sokong mana2 parti

sudah dalam darah daging orang melayu bahawa secupak tak kan jadi se ganbtang, ulat dlm batu lagi hidup

apa pun jutaan terima kasih kpd UMNO-BN yg telah berjaya mengangkat derajat, pendidikan dan ekonomi bangsa melayu jika dibandingkan 50 tahun yg lalu.

kawan Gintak said...

kau memang hebat bro Gintak..

itu pakatan rakyat memang bikin panas!

SuperSamKong said...

DAH LAMA DAH PEMIMPIN PAS DOK PUTAR BELIT AYAT QURAN DAN HADITH UNTUK MERAIH UNDI MELAYU, TAPI BILA DEPA FIKIR HANYA UNDI MELAYU dan janji syorga DEPA TAK BOLEH PERINTAH MALAYSIA SEBAB TU TUKAR KE NEGARA BERKEBAJIKAN PULA UNTUK MERAIH UNDI CINDIA.

PAS GILA KUASA ANAK HARAM JADAH LAKNATULLAH.

Anonymous said...

watpe nak bising2, gaduh2 bertekak....masing2 dah besar panjang & ada otak...PRU nanti pangkah guna kepala otak korang mana yang terbaik....jangan guna kepala *****

BudakSabah said...

Si bodoh bengap mane ckp sabah x maju? Aku org sabah la, sejak BN perintah Sabah, makin byk pembangunan,dr zaman Tun Mahathir smpi skg, ko bodoh ddk smnjg xtau pape ttg sabah diam je, takat dengar2 dr blog2 pro-penipu ko tu boleh la

Anonymous said...

tahniah YB zul tahniah.

aku doakan perjuangan YB zul dan rakan2 mendapat keberkatan dari Allah swt. aminn.

spatial analysis
KLIA

Anonymous said...

Ada juga manusia dalam ni tak percaya dengan video lucah tu... polis dah beri tahu video tu asli... ko ingat mereka tu tak tahu ke pasal hukum hakam , pasal hari pembalasan, dosa dan pahala . Manusia jenis ni pun kalau di beritahu yang situa tu Imam Mahadipun mereka akui juga... cakaplah apa pun bawalah bukti setinggimanapun ... mereka tetap tak akan percaya sebab hati dah jadi hitam dan mata telah dibutakan dengan kebenaran...

Anonymous said...

rakyat marhain dah tahu siapa anwar tu.. dari nelayan, pekebun kecil, masyarakat felda , pekerja kilang , budak sekolah , budak tadika ... nu jauh di pendalaman sarawak dan Sabak dah tahu dah...

Anonymous said...

serban dan janggut nik aziz, hadi direntap oleh DAP

Anonymous said...

SUDAH JELAS DAN TERANG..DAP-PKR-PAS ADALAH PARTI YG TAK MAHU ADA NEGARA KESULTANAN..MEREKA INI SEMUA ADALAH BANGSAT/PELACUR MURAHAN PADA YAHUDI YG DI LAKNATKAN.RAKYAT MELAYSIA MASIH BUTA MATA..USTAT GILA BABI PUN SAMA MENGKAFIR ORG MELAYU..AL-HAMDULILLAH DAN SYUKOR PADA AL-LAH ADA HAMBA AL-LAH SAPERTI 'ZULNORDIN'YG BERANI KRN BENAR..KALAU MALAYSIA ADA RIBUAN HAMBA AL-LAH SAPERTI 'ZULNORDIN' PASTI MALAYSIA MAKMUR DAN BERDAULAT. SYABAS 'ZULNORDIN'

Anonymous said...

anon 1149 28 jan ...

setahu aku tarikh tu abang hasan akan ke bakri johor ....

aku baru balik dengo ceramah hassan ali kat bukit gantang ....

jangan tuduh orang sembarangan ...nanti boleh terbalik jadi pada kau ....
yang paling besss ..kene kat anak cucu kau ...

hahahaha ...

Anonymous said...

Tahniah YB Zul. Tuan adalah seorang yang ikhlas dan jujur dalam mengutarakan dan menerangkan keadaan sebenar terhadap situasi politik tanah air kita masakini. Saya sering membaca tulisan dan komentar tuan sejak mengenali dunia 'blogging' ini. Saya sangat menyanjungi tuan dalam penulisan tuan. Teruskanlah jihad ini. Semoga Allah memberkati tuan dalam usaha usaha murni tuan. wassalam.